Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
Návod na tuto hru byl napsán ve spolupráci se Zbyňkem Chomátem z Abecedyher, bez jeho pomocí bych hru nikdy nedohrál a připomínkami/upřesněními k návodu přispěla i samotná autorka hry Olga Fábry z OFF Studia, tak tomu říkám spolupráce.
5 KA je jednou z nejzapeklitějších adventur a i ten nejotrlejší adventurista si nad tím musí lámat hlavu. Hádanky jsou vesměs logické, takže to není ten typ "použijte záchodovou mísu na žebráka a dostanete jadernou střelu". Hru si můžete stáhnout ze stránek výrobců http://offstudio.fabry.cz, ale svou velikostí 142 MB může odradit modemáře, při troše výdrže se vám to povede a získáte skvělou pecku zadarmo do počítače.
O co jde ?
5 Kouzelných amuletů je freeware adventura, která v pohodě překonává komerční tituly a hrdě se může postavit mezi velikány jako jsou King Quest, nebo série Legend of Kyrandia. Hra vypravuje o dívce Lindě, která je vychována hodnou čarodějkou Twelge v lesích. Jednoho dne, ji Twelga předá mocný amulet a někam zmizí, jediné co řekla před zmizením, bylo, aby Linda našla Tomuse ehm... tedy Tveraina, který ji pomůže a tak začíná jedna z nejkrásnějších adventur, která spatřila světlo světa.
1. kapitola
a) V lese
V obydlí seberte chléb a klíč. Klíčem si otevřete truhlu a seberte z ní měšec a čistý papír. Před domem najdete keř s růží, pokuste se jednu utrhnout a zjistíte, že je tam nůž, oba předměty seberte. Opusťte přístřešek a běžte směrem doprava až k datlovi, v jedné z hromad jetele seberte čtyřlístek. Pokračujte jedinou cestou a dostanete se k medvědovi, odtud pak nahoru, kde si můžete sebrat zralé jahody.
Běžte k medvědovi a použijte na něho zelený amulet (popřípadě na sýkorku nebo na kukačku), čímž dostanete schopnost rozumět řeči zvířat, pokecejte s medvědem a dozvíte se, že má hlad. Dejte mu chleba s medem, který jste získali z obydlí. Po nakrmení si znovu pokecejte s medvědem a zeptejte se ho na cestu k bylinkářce Ambře, cesta dál vede přes křoví, takže vám ho medvěd prorazí. Pokračujte v cestě, překonejte čápy s vodopádem, pak u další obrazovky s hlemýžděm se dejte dolů, kde najdete borůvky a v kapradinách špinavou sklenici, tu odneste k místu s vodopádem a umyjte ji. Rovnou do ni hoďte borůvky a jahody, takže získáme sklenici se směsi lesních plodů. Stále na jih a dorazíte ke stromu se smůlou, tu seberte. Po cestě se dostanete k chaloupce, z pavučin seberte mrtvou mouchu a vstupte do obydlí. Předejte dopis Ambře a pak dostanete 3 úkoly, které musíte splnit.
b) Úkoly od Ambry
Běžte zpět na místo, kde jste sebrali zralé jahody - byla tam sýkorka, promluvte si s ní a zjistíte, že jí kukačka sebrala hnízdo. Promluvte si s kukačkou, ale rozhovor nikam nevede, takže se dejte doprava, kde uvidíte včelku (předtím tady nebyla), promluvte si s ní a ona vám pomůže vyhnat kukačku. Zpět k sýkorce, promluvte si s ní a zjistíte, že by vám pomohla lesní víla. Předtím však se vraťte do svého obydlí a seberte z polic hrnek a přečtěte si knihu a zjistíte něco o hřibu satanu. Dále v domě si přečtěte modrou knížku na polici a zjistíte něco o lesních vílách (jsou tam dvě knihy, jedna je o jezerních a druhá o lesních vílách) a o tom, že k jejich zavolání je nutné mít symbol štěstí. S touto informaci se dejte do jezírka (teďka se vám zpřístupní a je to cesta doleva od místa se sýkorkou) a hoďte tam čtyřlístek.
Promluvte si s vílou a řekněte jí, ať udělá déšť, objeví se duha, připravte si hrnek (získaný ze svého obydlí) a naberte si vodu z jezírka s duhou, tímto bychom měli 1. úkol hotov. Pak požádejte vílu o hůlku. S hůlkou běžte o jednu obrazovku za čápy k noře, kde použijte hůlku, vlezte do nory a pokecejte s trpaslíkem. Dozvíte se, že by chtěl omeletu s marmeládou, tak si zajděte za sýkorkou a zjistíte, že ji zbyla kukaččí vajíčka, požádejte jí o ně. Vraťte se k trpaslíkovi a dejte mu sklenici s jahodami a borůvkami a ještě vajíčka. Bohužel pořád odmítá vydat houbu, tak mu dejte peníze a on vám řekne, kde se nachází hřib Satan (hromada listí), seberte houbu a 2. úkol je hotov, pak si vemte plátěný pytel.
Spojte mouchu se smůlou od stromu a ještě plátěným pytlem, získanou past pak odneste do jezírka, kde ji položte na díru. Žába na to skočí. Běžte směrem k obydlí Ambry, po cestě se setkáte se strakou s prstenem, použijte nůž na suk, pak do díry vložte zelený amulet, ale reakce není žádná, takže běžte k vodopádu u čápů a opláchněte si ho, ale bohužel spadne do vody, takže použijte žábu na bílého čápa, ale v čápovi se probudí soucit a on pustí žábu do vody a ta vám za odměnu podá amulet a vy tak získáte třpytivý amulet. Vraťte se k strace a vložte amulet do suku. Straka si přiletí pro zářící objekt, ale majzne se hlavou o strom, seberte z jejího zobáku zlatý prsten, a tím je 3. úkol hotov.
Zpět k Ambře a měli byste teď mít hřib satan, hrnek vody nabraný z jezírka s vílou a zlatý prsten od straky. Když vejdete dovnitř, tak bohužel Ambra zmizí, seberte aspoň koště. Hoďte do kotlíku hrnek vody, prsten a hřib. Shlédnete animaci se Zarkyranem a jeho poskokem. Vraťte se do svého obydlí a pokecejte s knihou, ukáže vám kouzlo, které vám umožní létat na koštěti. Takže další směr bude Gadmor, předtím ale ještě hrdinka vrátí hůlku.
2. kapitola
a) Gadmor
Veselé si tak letíte, ale objeví se straka, která vás shodí dolů. Po pádu si seberte u cestičky drát a u stromu sesbírejte listy šťovíku, pak se dejte doprava, tam najdete Tveiranův dům, ale on není doma, takže si aspoň posbírejte jablka. Ještě o jednu obrazovku doprava a tam najdete zahradu, kde seberte žížalu a konev. Vraťte se zpět do místa, kde jste začali a běžte směrem do města, před branou seberte větev. Ve městě si zajděte do obchodu, kde si promluvte s prodavačem, pak se vám zpřístupní hospoda, kde si uvnitř pokecejte s každým, u kováře je nutné dát pivko, promluvte si s kovářem. Pak opusťte hospodu a když se vrátíte, tak najdete sklenici prázdnou, seberte ji.
Vyjděte z města ven, dejte se tentokrát doleva a ke komediantům, pokecejte s jejich obyvatelstvem a pak si promluvte osobně se cirkusákem, který vám řekne, kde je Tveiran, ale předtím mu musíte pomoc s jeho medvědem. Promluvte si s medvědem a hned je vám jasné co mu je. Zpět do města a tentokrát se dejte do obchodu, kde si kupte med. Ve městě se dejte doleva a dostanete se ke kovárně s fontánkou, naberte do sklenice vodu. Vstupte do kovárny a seberte tmel u kovadliny, použijte tmel na rozbitou konev. Opusťte místnost a dejte se doleva k hospodyni se slepicemi, promluvte si s ní a u růžových keřů to prohledejte a získáte tak slepičí vejce.
Rozbitou konev naplňte u kašny, pak si zajděte do Tverainovy zahrady, a použijte ji na uschlou zeleninu, promluvte si s ní a zjistíte, kde je klíč do jeho příbytku. Mezitím si vás všimne Honzík a spolu si pokecáte a požádáte ho o pomoc, ale bohužel - klíče jsou schované na stromě a poblíž je vosí hnízdo, takže je nutné ty potvory vyhnat. Nejdříve si s vosami promluvte, ale rozhovor nikam nevede (rozhovor s vosami je nutný). Znovu si promluvte s Honzíkem a dozvíte se o víle Aryi. Běžte směrem ke komediantům a pak doleva k troskám, tam se objeví víla. Promluvte si s ní a dozvíte se, že je zamilovaná do kováře Forna, zajděte za Fornem a pokecejte s ním, bohužel ho nepřesvědčíte. Vraťte se směrem k víle a přesuňte se o jednu obrazovku doleva, kde sedí blázen na skále, promluvte si s ním a dostanete od něho radu. Zpět k víle a zeptejte se jí, jestli umí vařit - bohužel ne. Zajděte do obchodu ve městě a kupte si cukr a mouku.
Běžte k hospodyni a měl byste vidět modrý hadr (objeví se později) na sušáku, pokuste se ho sebrat, ale Bětuška vás vyžene. Běžte na rozcestí mezi komedianty a mořskou vílou, tam najdete krtiny (objeví se potom, co se pokusíte sebrat hadr a promluvíte s Ňoumou o ženě pro kováře a po pokecu s vosami, bez těchto úkonů se neobjeví), pokecejte s krtinou a vyleze krtek, promluvte s ním, ale krtek se bojí hospodyně. Použijte mrtvou žížalu a hned je ochoten dělat bordel u zahrádky. Vraťte se do zahrady Běty a seberte v klidu hadr. Hadr spojte s větvemi (našli jste je u stromu před bránou do města) a vznikne past. Použijte ji na vosí hnízdo, Honzík už bezpečně vyleze na strom a podá vám klíč od Tverainova příbytku. Uvnitř Tverainova příbytku seberte ze stolu papír, který obsahuje doporučení na studium, pod listem se nachází deník, kde se Linda dozví něco o čaroději.
Vyjděte ven a zjistíte, že Honzík už utekl, běžte za jeho otcem Fornem do hospody a dejte si s ním pokec, pak mu dejte doporučení na studium, ale bohužel to odmítne, neboť potřebuje ženu. Zajděte do Tverainova příbytku a použijte otop, pak kamínky, čímž rozděláte oheň. Položte na pult cukr a mouku, jablka, sklenici vody a vajíčka. Linda uvaří jablečný závin. Hotový produkt odneste víle, zbytek pak k Fornovi, který si ho velmi oblíbí a požaduje okamžitě schůzku s dotyčnou, ale bohužel je to tak trochu nemehlo. Zajděte za bláznem pro radu a dozvíte se, že je nutné mít kytku a nějaký dárek. Zpět za Fornem, pokecejte spolu a dejte mu růží, no a ještě zbývá sehnat nějaký ten dárek.
Použijte nůž na zbylé jablko a dostanete hromadu červů. Běžte před kovárnu a najdete tam holčičku, která krmí holuby, požádejte ji o chleba, ale ona odmítne. Zajděte do obchodu a kupte si lízátko, zajděte za holčičkou a dejte ji sladkost za chléb. Namažte na chleba med a běžte ho dát medvědovi. Promluvte si s ním, pak ho Linda pustí a dostane obojek a provázek. Obojek zaneste Fornovi, pak běžte za vílou a oznamte ji zprávu. Běžte směrem do města a to už se začíná stmívat. U hospodského si nechte uložit amulet, pokud byste nedali amulet do sejfu, tak hra pro vás končí.
b) 2. den ráno
Ráno se probouzíte a pokud jste uložili amulet do sejfu, tak je vše OK. Dejte si pokec s místním osazenstvem, pak běžte k víle a spolu s ní se sejdete u jejího otce na dně moře. Na dně moře si vemte hnědou truhlu a pak se objevíte zpět na pláži. Vraťte se do města a uvidíte lynčování, spolu s bláznem Ňoumou utečte ven, kde si pokecejte. Nyní otevřeme truhlu, použijte k tomu drát (pokud jste spojili drát, červa a provázek, nezoufejte, hrdinka je sama rozváže), uvnitř truhly je hromada roztrhaných papírků, které poskládejte, není to těžké, prostě obyčejné puzzle, jinak pokud dílky správně poskládáte, tak se s nimi již nedá pohnout. Pokud s nimi můžete hnout, tak jsou poskládané špatně. Po poskládání získáte další čistý papír, který spojte s tím, co máte z obydlí a dostanete mapu Nyronu. Mapu dejte Ňoumovi a on vám označí místo, kde se nachází Chilón, pak aktivujte mapu a klikněte na červený puntík Chilón.
Objevíte se na poušti, kde se setkáte s Tomusem... ehm :-) tedy s Tverainem a Chilónem. Od Tveraina dostanete modrý amulet a budete teleportování do ledové země.
3. kapitola
Objevíte se na ledové pláni. Běžte doleva, kde si dejte pokec s ledním medvědem, zkuste ho podplatit medem, ale nepůjde to. Použijte modrý amulet na zamrzlé jezero, čímž se udělá díra v ledu, ze stromu seberte větev. Nyní spojte červy (pokud jste rozřezali jablko) s drátem a provázkem a celé toto ještě dovršíme klackem, čímž dostaneme rybářský prut s návnadou, který použijte na otvor v ledu a získáte tak rybu. Hoďte ji po medvědovi, sežere ji, ale nepustí vás dál, takže zase připojte na hák červa a pokuste se znovu chytit rybu, ale pozor - prut s rybou nechte tentokrát ležet na zemi. Běžte za medvědem a řekněte mu, ať si pro to dojde sám. Ještě se podívejte na oblohu, kde uvidíte souhvězdí.
Vlezte dovnitř a podívejte se na ledovou bránu, je tam 8 hvězdiček, poskládejte je ve tvaru brány, pokud je správně poskládáte, tak se objeví drak, který vám shodí ledový krápník, seberte ho. Použijte nůž a dostanete další hvězdu, kterou dejte na bránu. Tentokrát poskládejte dle souhvězdí lovce. Zhmotněný lovec zabije draka a vy můžete vstoupit dovnitř, kde si Linda pokecá se svojí matkou a dostane od ní nějaké vybavení a samozřejmě žlutý amulet.
4. kapitola
Objevíte se v lávovém území. Použijte zelený amulet na strom a pak si promluvte se stromem. Znovu použijte zelený amulet a vyléčíte tak část krajiny. Nyní použijte modrý amulet na lávu a můžete přejít na druhou stranu.
Běžte k bráně a promluvte si se strážným, ale nikam to nevede, tak běžte doprava, kde seberte pampelišku a u kanálu kus klobásy. Klobásu dejte kryse a ona vám řekne jméno kuchaře Kulimana.
Zpět k bráně a řekněte strážnému, že znáte kuchaře Kulimana. Stráž vás pustí dovnitř, kde si pokecáte se služebnou Eliškou, pak se dejte doprava k brnění, prohledejte ho a získáte flašku slivovice. Vstupte do prvních dveří, tam si pokecejte se všemi a setkáte se dokonce i s Jakubem. Vyjděte ven a běžte do vedlejších místností, kde seberte citron a hrnek. Pokud se chcete trochu ožrat, tak u pytle s moukou je láhev vína, vypijte ji a pak běžte do kuchyně, kde si promluvte se zvrhlým kuchařem, který vám řekne, jak se opičky zbavit. Takže hrnkem si naberte kafe a hoďte do něj citrón a celou směs vypijte. V kuchyni nalijte na prase slivovici, pak do salátu med, ale musíte počkat, až se Kuliman podívá nahoru. Dále je nutné zničit polévku, které chybí sůl, takže v kuchyni u konvice seberte plechovku cukru, pak běžte do spíže (místnost vedle kuchyně) a vyměňte nádobu se solí za cukr. Ve spíži ještě použijte modrý amulet na víno, čímž ho znehodnotíte. Zpět do kuchyně, poslední věc je smetanová polévka vedle mísy se salátem, opět počkejte, až se Kuliman podívá nahoru a hoďte do hrnce červy.
Takže shrnutí našich sabotážních činností :
1. prase bylo zničeno slivovicí
2. výměnou nádoby cukr/sůl jsme zničili zeleninovou polévku
3. když se Kuliman nedíval, hodili jsme do salátu med
4. když se Kuliman nedíval, hodili jsme do hrnce se smetanou červy
5. použitím modrého amuletu ve spíži jsme zničili víno
Teď opusťte kuchyni, pak se vraťte zpět a uvidíte dílo zkázy. Zvrhlý kuchař je vykázán. Promluvte si s Kulimanem a stáváte se dočasně kuchařem. Běžte ke schodišti, pokecejte s Eliškou, ale nebudete vpuštění nahoru, běžte do kuchyně, kde si promluvte s Jakubem o Elišce, pak běžte do spíže a když vylezete, tak uvidíte hrdličky, jak si tam spolu povídají.
a) 2. den ráno
Běžte po schodech nahoru a pak shlédnete animaci. Druhý den ráno odneste nádobí Kulimanovi a dostanete klíč od pokoje pro služebnictvo. Běžte do dveří vedle spižírny a odemkněte je Kulimanovým klíčem. Uvnitř seberte pověšený klíč na zdi a dýmku s odvarem zeleného máku. Vyjděte ven a pak do posledních dveří, dole je věznice, kde si pokecejte se strážným. Pak běžte nahoru po schodišti a dejte se doleva, kde si promluvíte s Eliškou, ještě doleva a seberte z květináče modrou kytku. Vraťte se do vězení a uvidíte, že opilý strážný zatím prožívá kocovinu a jeho kámoš odešel. Běžte do místnosti vedle spižírny a uvnitř je druhý strážný, prohledejte místo pod postelí a najdete láhev rumu, dále seberte uniformu. V kuchyni ještě seberte z poliček plechovku skořice. Ještě se proběhněte po okolí a oživte obrazy za pomoci zeleného amuletu a každý z těchto obrazů vám řekne indicii (jediný obraz).
Běžte do ven z hradu, ale ne úplně, stačí do místa se sochami, použijte modrý amulet na chrlič, čímž v okolí opět poteče voda. Naberte si vodu do hrnku a do láhve s rumem, do které nasypte skořici, dostanete tak falešnou láhev rumu. Zajděte do věznice a dejte ji strážnému, který ji pohlídá a my si mezitím prolezeme přes něho dál do věznice. Když se strážný otočí od džbánu, tak použijte dýmku s odvarem zeleného máku. Strážný Záviš usne, pokračujte dále, ale budete zastavení neznámým kouzlem, vtom se aktivuje pergamen od Tamary a vy uvidíte červené paprsky. Přečtěte si pergamen a zjistíte, že potřebujete určité přísady na proměnu. Seberte od Záviše jeho vousy. Ještě vám chybí červený květ, takže běžte do spižírny a u krabice s ovocem je hnědá makovice, tu seberte. Běžte do místa, kde je Eliška, pak ještě doleva, kde je květináč a na něm by měl být modrý květ, ten seberte a hoďte do květináče makovici, zalijte ji vodu z hrnku (voda se dá nabrat venku u chrliče), pak použijte žlutý amulet a získáte tak červený květ.
b) Příprava lektvaru
K výrobě, jak nám říká svitek, je nutné mít :
Žlutý květ - pampeliška
Modrý květ - u květináče
Červený květ - vypěstovaný mák z makovice
Vousy - od strážného
Všechno toto hoďte do kotle a získaný produkt naberte do hrnku. Běžte do vězení a Linda již bezpečně projde silovým polem a uvnitř vězení si promluví se všemi a dostane deník. Dostává tím další úkol - najít tajnou chodbu vedoucí do vězení. Deník si hned přečtěte, pak běžte do místa, kde jste vypěstovali mák a na zemi najdete kůži z medvěda, zatáhněte za hlavu a je to.
Dostanete se do tajné komnaty. Pokud jste oživili ty obrazy a promluvili si s nimi, tak od 4 obrazů jste dostali jakousi básničku. V každé hře je to jiné, tak alespoň jsem sepsal ty, které jsme dostali.
Řešení : obraz, který vám řekne danou větu, tak na ní položte příslušný symbol.
Věta - symbol, na kterém umístíme figuru, popřípadě si tam stoupne Linda
Převelice ti ráda namlátím ti záda. Mám i další vlohy, nahrazovat nohy - hůl.
On není učený, vždyť spadl z nebe. Dej pozor, člověče, do dlaní zebe. Jako prach sypký a přece tak tuhý, v každičkém krystalu třpytí se duhy - sníh.
Nekonečné, nepopsané bílou pěnou krajkované. Hřbitov všech slzí, kolébka života, hluboká, modrozelená čistota - moře.
Pampelišky sklání hlavu, čekajíce na popravu. Daly se zas jednou do práce, gravitace i akcelerace - kolo.
Do dáli bystře hledím, lidem dávám kryt, neskloním se před kopím nájezdníka. Ve věži straší mi, tak se to říká, jen já však nepřátele mohu zastavit - hrad.
Dej si na mě, chlapče bacha, má tvářička čistá, zlatá, není jen tak pro nic za nic tvarovaná dokulata. Beze mě bys tady nebyl, to ti řekne každý druhý, nazapomeň ale nikdy na záření, na neduhy - slunce.
Proklouznu ti mezi prsty jako štika, odměřím ti čas, a přitom nezatikám, dovedu propadnout se, vrah jsem též, beze mě ale nepostavíš věž - písek.
Hádanky nejsou těžké, takže by to neměl být problém, zejména když už znáte 7 z 12 hádanek. Pokud jste správně poskládali figurky, tak se objevíte ve vězení, kde naplánujete útok na Zarkyra. Pak už jen shlédnete závěrečné outro a...
KONEC.
Tahle hra bude asi opravdu dobrá, protože se nám ve stejnou chvíli sešly dva různé návody. Dlouho jsem přemýšlel, který z nich vybrat a nakonec jsem se rozhodl, že vám sem dám oba. A vyberte si sami, který vám bude vyhovvat víc. Takže tady máte ten druhý :
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
A) NA ÚVOD :
Krásná pohádková adventura z dílny Off studia vypráví příběh o pěti amuletech, zlém kouzelníku Zarkyranovi a odvážné Lindě. Pusťte se do tohoto skvělého dílka hned teď! Ke stažení hru naleznete buď na stránkách výrobce - offstudio.fabry.cz - nebo na serveru www.bonusweb.cz. Objevila se i na přikládaném médiu k časopisu Level, č. 124.
Hra mě hrozně bavila a návod jsem napsal přesně tak, jak jsem ji hrál i já. Pro lepší přehlednost jsem se rozhodl, že všechny sebratelné předměty označím kurzívou. To aby bylo jasné, kde přesně se dá předmět získat. Jinak nemám co jiného bych ještě napsal, tudíž - dobře se u hry bavte!
B) PŘÍBĚH :
Čarodějka Twelga vlastní jeden z pěti amuletů, zelený. Ten ovládá zemi a přírodu. Další amulety také ovládají nějaký živel. Modrý moře a vodu, bílý poroučí větru, červený ohni a žlutý ovládá čas.
Postava, která vám bude svěřena do rukou (do myši), se jmenuje Linda. Už od kolébky ji vychovávala právě Twelga. Nyní, v den Lindiných osmnáctých narozenin, se Twelga rozhodla podělit se s Lindou o své obavy. Černokněžník Zarkyrkan zhyzdil a ztyranizoval, za pomoci amuletu ohně, malé území, jemuž vládl. Stal se z něj tyran. Avšak toto malé území už mu nestačí a snaží se získat další. Dopomoci mu mají ostatní amulety. Twelga Lindě předává zelený amulet do opatrování a posílá ji za Tveiranem, mladým kouzelníkem. Možná mu Tveiran může vzdorovat, kdo ví? Linda opatrně schovává amulet a dívá se ne Twelgu, která chce ještě něco říct. Avšak mizí. Ale jakto...?
C) NÁVOD :
Tak, a Linda je na to sama...vlastně ne, vy ji pomůžete! Na co čekáte, pusťte se do toho!
KAPITOLA PRVNÍ - KOUZELNÝ LES
1) Twelgin dům
Posbírejte několik předmětů jak v domě, tak na zahrádce. Hrneček z poličky, krajíc chleba a klíč. Pasuje do zámku od truhly. Co v ní jen bude? Kousek čistého papíru a váček s penězi. Papír sice zeje prázdnotou, ale byl zamčený v truhle. Radši si ho nechte. Na zahrádce utrhněte růži a zašátrejte v křoví - vytáhnete nožík. Vyrážíme hledat Ambru a pak? Daleko do města Gadmor. To bude vzrušující dobrodružství !
2) Les a první krůčky
V lokaci u datla utrhněte z trsu jetele čtyřlístek. Trsů zde roste šest, ale jen z jednoho se dá čtyřlístek utrhnout. Pokračujte k medvědovi. Huňaty medvěd Bručoun spí. Nerušte ho a projděte nahoru. Natrhejte pár jahod a zase se vraťte. Cestu dál zahrazuje husté pichlavé křovisko. Bez pomoci se skrze něj Linda nedostane. Nejprve použijte na medvěda zelený amulet - a naše hrdinka odteď rozumí zvířatům! Popovídejte si s Bručounem a nabídněte mu chléb s medem. Hned se má k světu a už proráží cestu křovím. Díky, mává Linda za rychle mizejícím medvědem.
Jde se dál. Kolem klábosících čápů (mimochodem jsou na Lindu velmi nepříjemní), křišťálového vodopádu a líně se šinoucího šneka dojděte do temnější části lesa. Nachvíli se zastavte, nachází se tu tři předměty. Borůvky na keříku otrhejte a z rostlinstva vymaňte špinavou sklenici. O pár kroků níž (v další lokaci) prýští ze stromu smůla. Taky seberte. Prozatím jste skončili, takže konečně postupte dál.
3) Ambřino obydlí
Z pavučiny vytáhněte mouchu a potom vstupte.
Předejte čarodějce dopis a promluvte s ní. Chcete se dostat do Gadmoru, ale bude to něco za něco. Nejprve sehnat pár přísad do lektvaru a až pak se poletí! Vracíte se do lesa.
4) Zpátky v lese
Trpaslík bere houbu a pádí pryč. Ani se nenadějete a zmizí z dohledu. Zatím ho nedoženete. Zajděte si do lokace se sýkorkou. Potřebuje pomoct. Kukačka ji vyhnala z hnízda. Vydejte se k datlovi, objevila se tam včela. Ona a její roj vyženou kukačku z hnízda rychle, a vy tak můžete sýkoru vyzpovídat. Po rozhovoru se otevře nová lokace s jezírkem, kousek odtud. Vílu zatím nevidíte, ale nebojte, je tady : ). Zajděte si domů a na poličce vyhmátněte knihu o lesních vílách. Přečtěte si, že pro přivolání víly je nutné mít štěstí. Štěstí...čtyřlístek! Použijte čtyřlístek na jezírko a víla se objeví.
Pořádně ji prokecněte. Nejenže se dozvíte pár zajímavých informací, ale získáte i hůlku. Dále poproste vílu, aby vyčarovala déšť. Když ustane, objeví se duha, krásně se lesknoucí na vodní hladině. Naberte plný hrnek vody, lesknoucí se duhovými barvami. Máte první z věcí pro Ambru. A navíc, s hůlkou se nyní dostanete k trpaslíkovi.
5) Trpaslíkova jeskyně
Zajímavé... malé, ale útulné. Promluvte si s trpaslíkem o houbě a o tom, že tuze rád omelety s marmeládou. Ale jak sehnat přísady? Vajíčka získáte od sýkorky a marmeládu namixujete ručně. Stačí ve vodopádu umýt sklenici, kterou jste našli v lese a pak do ní nacpat borůvky a jahody. Vypadá to dobře. Obojí předejte trpaslíkovi, ale i tak bude neoblomný a houbu odmítá vydat. Avšak jak víme, trpaslíci jsou chamtivá stvoření. Vytáhněte proto váček a zacinkejte mu zlaťáčky před nosem. Ale ale, to je náš trpaslíček najednou ochotný! Další věc pro Anbru, hřib satan. Když už Filuta odešel, vezměte si ze šňůry plátěný pytel. Určitě se bude hodit.
6) Loučení s lesem
Ze tří věcí pro Ambru vám už chybí poslední. Zlatý prstýnek. V zobáku ho drží straka, najdete ji na cestě mezi vodopádem a obydlím čarodějnice. Nožem vydloubněte suk ve stromě naproti straky a zkuste do něj nastražit amulet. Straka se ani nehne. Trošku amulet přikrášlíme. Strčte jej pod vodopád. Ale ne! Amulet tam zapadl.
Budete potřebovat pomoc zvířecích kamarádů. Čápové si jako pořád melou své žvásty o žábách a nereagují. Třeba budou přátelštejší, až jim donesete žábu. Zajděte k jezírku a narafičte past na žábu, která uskočí vždy, když s ní chcete mluvit nebo se jí dotknout. Přilepte mouchu na smůlu a objí strčte do plátěného pytle. Past položte do díry. ... a žabka se chytla. Hned s ní zajděte za čápy, ale Linda se nakonec rozhodne rosničku pustit. Za dobré se oplácí dobrým, pomyslela si nejspíš žabka a už vykukuje na Lindu s amuletem. Jaké štěstí!
Dejte amulet do díry po vydloubnutém suku - straka na malý trik naletí. Seberte prsten i amulet a straku proberte. Rychle za Ambrou!
V obydlí dojde k překvapivému zvratu. Ambra tady není. Podívejte se do otevřené knihy a v kotlíku namíchejte lektvar. Postupně do něj vlijte vodu s duhou, pak vložte prstýnek a nakonec vhoďte satan. V kotlíku to bublá a zjevuje se zvláštní obraz. Tak Ambra byl jen poskok černokněžníka Zarkyrana! To jsou ale věci! Nemeškejte čas a seberte koště. Utíkejte domů a promluvte na kouzelnou knihu, rozevřenou na stole.
Až Linda vrátí hůlku, může letět do Gadmoru. Let by proběhl v naprostém pořádku, kdyby se neobjevila straka, rozlícená ztrátou svého třpytivého prstenu. Linda padá dolů...
KAPITOLA DRUHÁ - GADMOR A OKOLÍ
Jen díky amuletu Linda ještě žije. Koště se rozlámalo, tak pokračujte znovu po svých.
1) Průzkum
Trošku se tu nejprve porozhlédněte a až pak přejděte k nějakým dalším akcím. Nejprve ze země zvedněte drát a utrhněte pár listů šťovíku. Vydejte se doprava, k Tveiranově domu. Nikdo neotevírá. Zvláštní. Je tedy jasné, že Linda musí zjisti, kam se čaroděj poděl. Pokračujte na zahradu a posbírejte jablka ze stromu, rozbitou konev a žížalu.
Nasměrujte své kroky do města. Před vchodem seberte klacek. Vyzpovídejte muže v obchodě, pak tři lidi v hospodě. O Tveiranovi se nedozvíte nic, zato ale o kovářovic synkovi, který prý k Tveiranovi velice rád utíká. Jinak na obchodníka se můžete obrátit s prosbou o potraviny i další věci, kdykoli budete potřebovat. Dejte se dál do města. Na náměstí stojí krásná kašna. Vstupte do kovárny a přivlastněte si tmel. Dále porozprávějte s Betynou a z křoví vylovte vajíčka. Nemusíte jí je vracet. Linda pro ně najde lepší upotřebení.
Do třetice prozkoumejte potulný cirkus. Perla vám vyvěští z ruky. Po tom co viděla se zakoktá a neřekne mnoho. Obraťte se na žongléra. Prohoďte jen pár slov, protože nic (pro vás) zajímavého neví. Ale pořád ještě zbývá cirkusák. Promluvte s ním...potkali Tveirana...ale nějak moc toho ví o Lindě. Odkud mohl zjistit, že mluví se zvířaty?! Pochybnosti necháme na později a pokusíme se obveselit medvěda. Nereaguje. Vy už ale víte, co na něj platí, že? Chleba s medem! Med si obstarejte hned, jakmile budete ve městě. Nezapomeňte na to!
Cestou z cirkusu si zaskočte za Ňoumou na pláž. Zjistíte, že vlastně tak hloupý není. Jen koktá a to se stalo pro lidi z města záminkou, aby se k němu chovali opovržlivě.
2) Arya, Forn a Honzík
Na zoubek se podíváme této trojici lidí. Jsou spolu spjati a každý řeší nějaký svůj problém. Aryana, mořská víla, se zamilovala do Forna. Kovář Forn je tvrdohlavý člověk, kterému zemřela žena a on teď v jednom kuse posedává v hospodě. Honzík, kovářův syn, si vůbec nepřeje stát se v budoucnu kovářem. Ale jak už jsem zmínil, má tvrdohlavého otce...
Začneme odemknutím Tveiranova domu. Uvnitř se nachází kuchyňka s pecí a listina od Tveirana, v níž doporučuje Honzíka poslat na studia. Dojděte tedy k domu. Když zkusíte vzít za kliku zjistíte, že dveře jsou zamčené. Kde Tveiran schoval klíč, to ví jedině kouzelná zelenina. Avšak skoro umírá, na zahrádce už ji dlouho nikdo nezalil. Opravte konev tmelem a naplňte vodou z kašny. Rostlinku na zahradě zalijte a promluvte s ní. Řekne vám, že klíč vězí v díře v koruně stromu. Honzík, který sedí na houpačce se konečně rozmluví a poté, co mu ukážete amulet i přislíbí pomoc. Na strom se zatím bojí vylézt kvůli vosímu hnízdu.
Zeptejte se Honzíka na Aryi - dozvíte se od něj, kde vílu hledat. Vydejte se ke břehu moře. Arya se vám svěří se svým trápením. I když kováři nadhodíte, že o něj má někdo zájem, nehezky vás odbyde. Nějak ho musíte přesvědčit. Jak, to ví nejlíp Ňouma. Opět se vydejte ke břehu a prokecněte nejprve jeho a pak znovu Aryi. Po chvíli klábosení je jasné, že se bude péct štrůdl. Vlastně, vy budete péct štrůdl.
Než se vrhnete na shánění přísad, vrátím se k problému s vosím hnízdem. Vosy samozřejmě nejde přemluvit, aby odletěly dobrovolně. Zde nabízím řešení. Běta začala sušit kus látky, ale nedovolí, abyste si ho přivlastnili. Jděte směrem k cirkusu. Vedle cesty vyrostl krtinec. Vylákejte krtka a přemluvte ho k pomoci. Na oplátku za šťavnatou žížalu slíbí, že zaměstná Bětu. Dobře, zajděte k ní a kus látky si vezměte. Připevněte ji na klacek a máte past na hnízdo. Honzík vyleze pro klíč a vy se konečně dostanete dovnitř.
Prohlédněte si listinu a Tveiranův deník, připádně promluvte s kočkou. S listinou toho zatím moc nenaděláte, kovář Honzíka zavřel domů a odmítá listinu brát na vědomí. Proto nezahálejte a vraťte se k pečení. Nejprve sežeňte všechny přísady. Jablka ze stromu a vajíčka (křoví u Běty) už máte, zbývá voda, cukr a mouka. Cukr i mouku koupíte v obchodě avodu naberte z kašny do prázdné sklenice. Sklenice stojí na stole v hospodě a majitel vám ji rád půjčí.
U Tveirana rozdělejte oheň - hoďte pod pec nějaký otop a s kamínky snadno zapalte. Na stůl vyskládejte všechny suroviny. Linda sama upeče štrůdl. Mmm, jak voní! Odneste štrůdl víle, ale kousek si nechte. Odnesete ho jako ochutnávku Fornovi. Ten po soustu změní názor a okamžitě se chce s Aryou sejít. U Ňoumy zjistěte nějaké informace o tom, jak by se měl na schůzce chovat a sdělte mu je. Sehnat musíte kytku a dárek. Z kouzelného lesa máte růži, ale dárek získáte až později.
Pojďte si na chvíli odskočit k jinému úkolu.
3) Medvěd Mlsoun
Chudák medvídek žije chycený v cirkuse, kde ho nutí předvádět triky. Jedině za ně dostane jídlo. Musíme méďu osvobodit! Mimochodem, Mlsoun a Bručoun jsou bratři!
Med už máte z obchodu. Chleba vám ale obchodník nechtěl prodat, že prý ho není dostatek. Nevadí, zamiřte ke kašně. Holčička u ní krmí holuby právě chlebem! Ale pozor, holčička se u kašny objeví, až když věnujete kovářovi růži. Chleba odmítá vydat, avšak stačí v krámku koupit lízátko a nenechá se dlouho přemlouvat. Namažte na krajíc chleba med a běžte za Mlsounem. Linda medvěda pustí a poté se dostane do slovní potyčky s cirkusákem. Opravdu toho nějak moc ví... Každopádně, Mlsoun znovu volně běhá lesem. A abych nezapomněl, po medvědovi vám v ruce zůstal stříbrný obojek a provaz.
4) Arya, Forn a Honzík - dokončení
Konečně dořešíme rozvleklý úkol s trojlístkem lidí. Uchopte stříbrný obojek a doneste jej Fornovi do hospody. Domluvte schůzku na večer a běžte to oznámit Aryi. Začne se stmívat a proto hledejte ubytování v hostinci. Amulet si uschovejte v sejfu, jinak vám ho ukradnou! Ráno se poptejte kováře co a jak. Nadšeně vykládá o večerní schůzce a taky pochopí, že nejlepší bude poslat Honzíka na studia do města. Uff, to to ale trvalo.
5) Složení mapy
Naposledy se stavte u Aryi. Vezme vás na návštěvu ke svému otci, do mořských hlubin. Dostanete na výběr z mnoha pokladů, ale zvolte vyřezávanou truhlu. Zpátky na pobřeží truhlici pomocí drátu otevřte. Roztrhané kousky papíru složte. Taková lehká minihra, puzzle. Zábavné a rychlé. Jak jistě víte, jeden čistý papír již vlastníte. Složte oba dva kousky dohromady a kdo by to byl čekal? Z dvou čistých papírů vzejde mapa Nyronu.
6) Gadmor naposledy
Běžte do města a stanete se svědkem situace, kdy lidé chtějí zabít Ňoumu a pak i Lindu. Vyslechněte zajímavý rozhovor těch dvou za městem a zeptejte se Ňoumy jestli neví, kde hledat Chilóna. Označí vám místo na mapě. Konečné loučení - vyrážíme dál!
KAPITOLA TŘETÍ - LEDOVÝ SEVER
Pečlivě vyslechněte rozhovor Chilóna s Tveiranem, přijměte od Tveirana modrý amulet a od Chilóna úkol. Nalézt žlutý amulet, ztracený daleko na severu.
1) Lední medvěd
Cestu do paláce střeží medvěd. Nic nezkoušejte, je neústupný. Avšak malou slabinku přece jen má. Strašně rád žere ryby. Utrhněte ze stromu větev a spojte ji z provázkem, drátem a na provizorní prut navěste červa. Červíky získáte po rozkrojení jablka. Vodní hladinu pokrývá led, proto použijte modrý amulet k vytvoření otvoru. Ulovte rybku, a nechte ji i sprutem ležet na zemi. Jděte k medvědovi a oznamte mu to. Odběhne si pochutnat. Cesta dovnitř volná.
2) Ledové dveře
Překonali jste medvěda, teď čeká hádanka. Jak se dostat přes dveře? Podle oblohy vás asi logicky napadne sestrojit obraz brány. Tak do toho. Nuly znamenají prázdná pole, křížky pak pole, kam umístíte ledové hvězdy. Operujete na prostoru 7 x 5 polí.
0 X 0 X 0
X 0 0 0 X
0 0 0 0 0
X 0 0 0 X
0 0 0 0 0
0 0 0 0 0
X 0 0 0 X
Ze dveří vyleze drak. Rychle dveře zase zavřete. Ze země seberte ulomený krápník a nožem z něj vyřežete hvězdičku, kterou přidáte na dveře. Nyní sestrojte obraz lovce.
0 0 X 0 0
0 0 X 0 0
X 0 0 0 0
X X X 0 0
0 0 X 0 0
0 0 0 0 0
0 X 0 X 0
Objeví se lovec a přemůže draka. Račte vstoupit.
Vyslechněte velmi dlouhý a zajímavý rozhovor, přijměte žlutý amulet i pergamen a poslušně počkejte na přenesení do hradu Bwurku.
KAPITOLA ČTVRTÁ - HRAD BWURK
1) Cesta dovnitř
Uzdravte Enta zeleným amuletem, trošku poupravte vzhled okolí a lávu proměňte v led, tentokrát modrým amuletem. Můžete přejít. Strážného neoblafnete, ale vydejte se podél hradeb. U stoky utrhněte pampelišku a pak vezměte klobásu, kterou předhoďte kryse. Krysa se rozmluví a vyzradí vám jméno kuchaře. Znovu se postavte před bránu a představte se jako služka v kuchyni. Znáte jméno kuchaře, strážný ustoupí a pustí Lindu dovnitř.
V hradě použijte modrý amulet na chrliče - opět začne chrlit vodu. Promluvt s Eliškou. Nahoru se zatím nedostanete, takže běžte vpravo a hned do prvních dveří.
2) Linda hradním kuchtíkem
Jak řekla stráž, přijde si Lindu zkontrolovat. Musíte se nějak dostat na post kuchtíka. Prokecněte všechny v kuchyni, ale nikam to nepovede. Půjdeme na to zákeřněji. V kuchyni seberte cukr a běžte na chodbu. Z brnění vytáhněte alkohol a vstupte do druhých dveří. Ocitnete se ve spižírně. Posbírejte tyto věci : citrón, makovici a hrnek. Vyměňte cukr se solí na poličce a všechno víno amuletem proměňte ve vodu. V kuchyni nalijte alkohol do ohně, kde se peče prasátko. Spálí se. Přijďte k pracovnímu stolu s hrncem a mísou. Vytipujte si moment, kdy se šéfkuchař dívá do stropu a vhoďte do hrnce červy a salát ochuťte medem. Mňam, to budou dobroty : ). Stačí vyjít a vejít do kuchyně a uvidíte, jak kuchař vyhazuje kuchtíka. Jeho místo dostanete vy...
Šéfkuchař vás hned zaúkoluje. Přineste nádobí ze Zarkyranova pokoje. Sledujte dlouhou animaci, kdy se málem prozradíte, že jste tady. Strávíte nepříjemnou noc ve skříni. Nádobí ráno přece jen doneste kuchaři. Dostanete klíč. V kuchyni ještě vemte skořici.
3) Hrad - průzkum
Vydejte se na průzkum napříč hradem. V prvním patře, pokud se vydáte doleva, objevíte znovu opuštěnou Elišku. V útulné místnosti dál utrhněte květinu s modrým květem. Sejděte zpátky dolů a odeberte se do svého pokoje. Jsou to třetí dveře. Naleznete další klíč, pod postelí potom prázdou flašku rumu a na poličce vodní dýmku. Klíčem si odemkněte poslední neotevřené dveře v přízemí.
4) Hradní vězení
Sejděte po schodech. Ale smůla, strážný vás nepustí dál. Linda na to ale určitě přijde, jak hlídače obalamutit. Vyjděte zpět nahoru. Do flašky od rumu nalijte vodu a přisypte skořici. Vypadá to jako opravdový rum. Sejděte zpátky. Naštěstí tu hlídá už jen ten ožrala, který bude civět na flašku, jež mu tam postavíte. Pokračujte doleva, ale hlídá tam další strážný! Přijďte blíž ke džbánku medoviny, kterou popíjí. Až se otočí a půjde od vás pryč, vhoďte do džbánu trochu nezrálého máku z vodní dýmky (použijte dýmku na džbán). Stráž lehne. Dál se ale opět nedostanete, cestu přehradí ohnivá stěna.
Musíte se kouzlem přeměnit ve strážného, jinak se skrze stěnu nedostanete. Pozorně si pročtěte pergamen. Potřebujete v kotlíku povařit část člověka, v něhož se chcete proměnit plus modrou, žlutou a červenou kytku. Vyrvěte strážnému pár vousů. Vyjděte nahoru a do kuchyně. V kotlíku povařte vousy, pampelišku a modrou květinu, ale chybí červená. Do květináče, kde jste utrhli modrou kytku, nasypte mák z makovice a zalijte vodou, kterou naberete do hrnku z umělého jezírka. Ale nemáte čas čekat rok, než mák vyroste. Použijte tedy amulet času. Vezměte mák a přihoďte ho do kotlíku. Cestou do vězení se stavte v pokoji pro služebnictvo a vemte si šaty strážného.
Následuje animace, vyslechněte rozhovor s uvězněnými čaroději, přijměte deník a rychle utíkejte zpátky, ať není návštěva moc nápadná. Budete muset najít alternativní cestu do vězení, tajnou chodbu.
5) Tajná chodba a vyvrcholení
Nejprve se zeleným amuletem zapůsobte na čtyři obrazy, umístěné na chodbě. Každý řekne básničku, popisující určitou věc na šachovnici, kde se zároveň objeví figurky. Pročtěte si deník a hned víte, kde hledat chodbu. Pootočte hlavou medvěda v místnosti s krbem... Vevnitř postavte lidi na obrazce právě podle básniček. Jedna socha je nepoužitelná bude ji muset zastoupit Linda. Pokud vám smysl básniček zůstal skryt, zde nabízím řešení.
Rybář - sníh Poustevník - písek Mlynář - hůl Linda - pták
Poslední hádanka vyřešena. Vychutnejte si pohádkový závěr hry. Zarkyran je definitivně poražen a Linda se stává královnou. S pomocí amuletů bude moudře vládnout až do smrti...
KONEC.