Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : Andrej Anastasov (ANDREW)
DEN 1
První den je krátký, taková maličká rozjížděčka. Nastartování Pandory by mělo
vypadat následovně: když si v hlavě přeberete, že jste se ocitli v kůži
soukromého detektiva Texe Murphyho najmutého jakýmsi Gordonem Fitzpatrickem
k vyhledání ztraceného Thomase Malloye, poohlédněte se po Texově apartmá.
Nejprve prohlédněte Texovy kapsy a prozkoumejte Fitzpatrickovu vizitku, abyste
ho mohli později kontaktovat. V malé pracovně s počítači vezměte výstřižek Mac
Malden Clipping a prozkoumejte ho. Tak to ostatně musíte dělat se všemi
předměty, které naleznete - všechny je musíte vždy bezpodmínečně prozkoumat.
V ložnici prozkoumejte koně a uzříte scénku, která svědčí o tom, že autoři
mysleli i na nepodstatné předměty a vrtochy hráčů. Ve velké kanceláři
prozkoumejte psí žrádlo a vezměte kapesní nožík ze stolku. Z levého šuplete
zhora si vezměte účet na 1230 doláčů z Electronic shopu. Dveřmi vedoucími
z této kanceláře vyjděte na ulici. Vezměte obálku s penězi určenými pro jakýsi
siročinec ležící na zemi pod poštovní schránkou a buď ji odešlete (pokud
hrajete dobráka) a nebo pouze prozkoumejte a nechte si peníze (pokud hrajete
mizeru). Pak přemluvte Chelsee ve stánku s novinami, aby šla s vámi na večeři.
Odpovídejte: A,B,C a v další konverzaci pak B,C,C. V uličce vzadu vlevo za
opuštěným hotelem se seznamte s šáhlým kazatelem Crazy Garym. Před skladištěm
vlevo od Rusty's Fun House uvidíte otevřený otvor v zemi, do kterého vlezte.
Dole v kanále najdete v jedné z beden majzlík a za další bednou něco peněz
(Money belt). Pokud někde v hotelu Ritz nebo v jeho okolí najdete noviny
s křížovkou, můžete ji podle našeho obrázku vyluštit (dalo to pěknou fušku)
a vydělat si tak ve hře sto dolarů. V hotelu zaplaťte Nilovi Texův dluh, dejte
mu stovku aby se rozpovídal a zeptejte se ho na fotku Thomase Malloye z novin.
žekne vám, že Malloy bydlel v pokoji "A". Než se tam odebéřete, seberte ze
stolku v recepci papír s poznámkami a přečtěte si ho. Pak teprve jděte do
prvního patra a prozkoumejte dveře "A" a číselník vedle nich. Vraťte se do
recepce a zeptejte se Nila na kód k pokoji "A" (buď mu za tuto další informaci
můžete připlatit a nebo mu pohrozit podle toho zdali chcete hrát cestou
tvrďáka nebo cestou útlocitňáka). Kódem, který se dozvíte, potom odemkněte
kódový zámek u pokoje "A" a vejděte dovnitř. Bum !
DEN 2
Jakmile se vzbudíte, začněte čmuchat po Malloyově pokoji. Vezměte šálu
z postele a prozkoumejte ji. Vezměte a prozkoumejte dopis od Davida Wrighta ze
stolku. Ze šuplete vytáhněte a prozkoumejte lístek ze zastavárny "Pawn Shop
Receipt". Pod poduškou sedačky je foto, které seberte a prozkoumejte,
informace z něj se vám bude hodit později ve hře. V šuplíku stolku je vizitka
"Acme Warehouse", fotografie a obálka se zašifrovaným dopisem. V jedné z beden
je kniha "Airport of the Gods", kterou rovněž prozkoumejte. V zastavárně
"Rook's Pawn Shop" naproti hotelu Ritz (hotel, kde Tex bydlí) se mutanta Rooka
zeptejte na Malloye a ukažte lístek Pawn Shop Receipt. Vykupte zastavenou dýku
za patřičnou cenu (pokud máte málo prašulí, můžete tuto koupi odložit až téměř
k samému konci hry, jelikož dýka bude potřebná až v posledním dni). Z růžku
ulice za domem označeným "Slice of Heaven" je možno vlézt do zapomenutého
baráku. Na konci chodbičky tam z jedné bedny vytáhněte lahev Skotské
(z chodbičky můžete odejít tajným otvorem ve stěně, který vede za Rookovu
zastavárnu). Před obchodem Electronic Shop najdete na zemi ležet droboučkou
peněženku, kterou můžete, ale nemusíte vrátit recepčnímu Nilovi. Šílenému
kazateli Garymu, se kterými jste se zběžně seznámili již v minulé kapitole,
nabídněte Skotskou a zeptejte se ho na Malloye a na klíč, který mu upadl.
Crazy Gary se s klíčkem rád rozloučí, čímž vy získáte přístup do opuštěného
skladu ACME warehouse. Po mapě USA se vydejte do kabiny Davida Wrighta.
Zdvihněte smuchlaný papír ze země u dveří a přečtěte si ho. Vezměte CDčko ze
šuplíku ve stolku. Jeďte domů do San Franciska do TEXova pokoje s počítači.
Vložte CDčko do notebooku a nastavte barvy podle rad na smuchlaným papíře
nalezeném v kabině (Crumpled Page). žešení barev po zasunutí CDčka je
následující: první řádka: bílá, červená, modrá, žlutá. Druhá řádka: modrá,
žlutá, zelená, bílá. Třetí řádka: zelená, bílá, červená, modrá a čtvrtá řádka:
červená, modrá, žlutá, zelená.
Kód, který se po vyřešení barev ukáže si zapište! V mém případě to bylo
- druhé pole v první řadě, čtvrté pole ve druhé řadě, třetí pole ve třetí řadě
a první pole v řadě čtvrté. Přečtěte si zprávy o Mayské civilizaci nahrané na
CD disku. Po mapě USA opět jeďte do kabiny. Vystupte po schodech, odsuňte
obraz u dveří a pomocí kódu, který se ukázal po složení barev na Texově
počítači, dveře otevřte. V tajné místnosti odrolujte plátno, posuňte papíry na
zemi pod plátnem a otevřte poklop v podlaze. Po prozkoumání chutné mrtvoly
Davida Wrighta otevřete dvířka skříňky, vyndejte cívku s filmem a nasaďte ji
na promítačku. Promítačku spusťe a sledujte hrozivou pitvu mimozemšťana. Po
přínosné návštěvě hrůzné kabiny se vraťte do San Franciska zjistit, komu patří
šála, kterou jste našli v Malloyově pokoji. Jděte za zmutovaným kuchařem Luiem
do obchůdku Brew and Stew a ukažte mu šátek. Poté se ho zeptejte na blondýnku
Emily, která ho měla na sobě. Dále se ho zeptejte na fotografii Malloye a na
nepřeložitelný dopis, který jste rovněž našli v Malloyově pokoji. Nakonec
Luiemu zaplaťte dluhy. Navštivte mutanta Clinta prodávajícího čokoládu v Coit
Tower, kam se dostanete prolezením otvoru v plotě vlevo od opuštěného hotelu.
Ukažte mu šálu a zeptejte se na Emily a na Guse Leache a na klíč, který si
v Coit Tower Gus zapomněl. Než odejdete, ukažte ještě Clintovi nepřeložitelný
dopis. Jděte do špinavé uličky za hotelem Ritz (ulička s hromadou harampádí).
V popelnici u stěny domu najdete zastrčenou tyčku, což je ve skutečnosti
anténa, kterou seberte a prozkoumáním ji natáhněte. Pomocí Leachova klíče pak
vejděte zadními dvířky těsně vedle štědré popelnice kde se schovávala anténa
do klubu Fuchsia Flamingo. Na Leeche buďte raději laskaví a ukažte mu Emilinu
šálu. Pak jeďte po mapě na Chelsee a pokuste se jí omluvit za včerejší
"výpadek". Pozvěte ji na rande do Flamingo klubu.
DEN 3
Složte výhružný dopis, který Tex dostal od Emily. Sestavíte nápis "I'm
watching you, I take pictures. Be afraid.". Jeďte na policii za starým známým
komisařem Mac Muldenem a ukažte mu složený papírek. Zeptejte se ho na vraha
Black Arrow Killer a na Rusty's Funhouse a vyžádejte si odtamtud klíček. Jděte
do Rusty's Funhouse (opustěný dům naproti hotelu Ritz), odemkněte dveře
klíčkem od komisaře a složte jednoduchou skládačku na dveřích. žešením této
skládačky je následné spojení obvodů shora dolů: 1-1 (tj. první s prvním),
2-4, 3-2 a 4-3. Tato kombinace policejní pečeť odblokuje a vy můžete vstoupit
do skladiště. Za stoličkou naproti dveřím se podívejte na zem a pohněte
háčkem. V tajné místnosti pohněte novinami a vezměte psí lejno. Po žebříku
vylezte na střechu a prozkoumejte zamčenou nádrž na vodu. Vrah není doma.
Jděte za Louiem do Stew and Brew. Zeptejte se ho na vraha Black Arrow Killer,
na "stalkers" a na noviny Bay City Mirror. Za plotem, v uličce za Rookovou
zastavárnou pak z jedné z popelnic vyndejte noviny Bay City Mirror. Noviny si
pořádně prostudujte, což znamená, že si musíte přečíst všechny články.
Vetešníka Rooka Garnera se pak zeptejte na vraha, autorku článku o něm Lucii
Pernell a na Yucatánský jazyk, kterým je napsán nepřeložitelný dopis. Za
třicet babek si od něj kupte Yucatánský slovník a jeho použitím na dopis dopis
přeložte a přečtěte si jej. Dostanete také vizitku Lucie Pernell, kterou si
prohlédněte a hned jí zavolejte Vidphonem z kanceláře. Dejte si s ní schůzku
v Brew & Stew, kam se také hned vydejte. Po schůzce se vraťte domů a přehrajte
si vzkaz od Chelsee. Vylezte na střechu Rusty's Funhouse (místo se zamčenou
nádrží na vodu), vezměte kabát ležící na ventilačním zařízení a prozkoumejte
ho. Složte roztrhanou fotografii a prozkoumejte ji. Prozkoumejte knoflík
s iniciáy DH.
Jděte do obchodu Electronic Shop (vlevo od Ritz hotelu stojíte-li k hotelu
čelem), zaplaťte dluh jeho novému majiteli a prozkoumejte všechny předměty
ležící na regálech a na poličkách, by jsou sebetitěrnější. Předmět, který
neprozkoumáte se vám vůbec nezobrazí v nabídce předmětů, které si můžete
v tomto obchodě koupit, takže ve svém prohledávání polic buďte velice
důslední. Kupte si analizér obrazů Visual Analyzing Apparatus. V inventáři ho
zkombinujte s fotografií z kabátu. Pečlivě fotografii prozkoumejte, až TEX
složí adresu důležité firmy Autotec. Jeďte do kanceláře a zavolejte reportérce
Lucii Pernell. Promluvte si s ní. Tím, že se reportérky po Vidphonu zeptáte na
zavražděnou Sandru Collins, objeví se na mapě San Francisca její adresa. Pak
konečně v bloku naproti hotelu Ritz (vlevo od Rusty's Fun House) odemkněte
skladiště Acme Warehouse pomocí Malloy's key od Crazy Garyho a vstupte
dovnitř. Otevřte bednu naproti dveřím a vezměte dřevěnou nohu. Otevřete
ovládací panel jeřábu na stěně vlevo, zapněte jeřáb do polohy ON, pohněte
ovládáním dolů a přistupte k bedně vlevo od dveří, nad kterou sjel jeřáb.
Přichyťte bednu k jeřábu pomocí dřevěné nohy. Pak jeřáb vyzdvihněte nahoru.
Bednu otevřte, vezměte fotografii pláně Nazca a vyšívanou látku s vzory. Zpod
bedny vytáhněte mapku Asie. Teď jeďte pročmuchat byt zabité Sandry Collins. Ze
šuplíku v nočním stolku vytáhněte její posudek a přečtěte si ho. Jedna
z věciček na zemi, kterou samozřejmě zabavte, je vstupní karta do Autotechu.
Jeďte tam. Vezměte hřeben ze stolu. Ze země u dvojice židlí seberte kartu
Visitor's Pass. Ze zavřených dveří v rohu sundejte kus provázku a v inventáři
ho přivažte ke hřebenu. Přistupte k recepčnímu oknu, otevřete jeho dolní
sekci, nahlédněte okénkem do recepční kukaně a pomocí hřebenu na provázku si
přitáhněte notes se seznamem kódů. Na kódovač u dveří za kukaní pak použijte
kartu Visitor's Card a naťukejte její příslušné vstupní číslo z recepčního
seznamu (v mém případě to bylo číslo 8338). V řídícím středisku Autotechu
makejte seč to jen jde, protože jde o čas. Dejte se doleva, otevřete malou
místnůstu a porozhlédněte se co se v ní skrývá. Vezměte koště a shora
z poličky čistící prostředek.
Oboje postupně použijte na čistící stroječek Mop Bucket v chodbě naproti této
malé místnůstce (nejdříve č. prostředek a pak koště). Až TEX natře podlahu,
otevřte dveře vedle Mop Bucketu, čímž spustíte alarm. Pak se rychle běžte
schovat do místnůstky. Když vám všechna tato práce nepůjde dostatečně rychle
od ruky a uslyšíte přicházet stráž, schovejte do místnůstky, zavřete za sebou
dveře a počkejte až stráž přejde. Jakmile se ztrážného zbavíte, vejděte do
kanceláře Daga Hortona (jeho iniciály DH odpovídají iniciálům z knoflíku
Cufflink), což by mohl být vrah "Černý šíp". V jeho kanceláři všechno
prohledejte (hlavně fotku na stěně), otevřte CD-přehrávač na stole a vyndejte
z něj klíček. Dále na stole posuňte knihu, seberte a prozkoumejte poznámkové
papírky pod ní - najdete zmínku o Crazy Garym. Ze šuplete stolu vytáhněte
přívěšek zabité Sandry. Klíčkem odemkněte pravý kabinet a z jeho dolního
šuplíku vezměte krabičku Llama cigaret, ve které najdete inkriminující
fotografie. Na knihovně vlevo od dveří leží maličký klíček od zámku k vodní
nádrži, uvidíte ho ale pouze v tom případě, že Texe postavíte "na špičky".
Jeďte do rodné čtvrti a promluvte si s kazatelem Crazy Garym o Dagovi
Hortonovi. Zeptejte se ho na střechu Rusty's Fun House a jděte se tam podívat.
Vylezte na zásobník vody a klíčkem z Hortonovy kanceláře ho odemkněte. Uvnitř
se podívejte do sledovacího zařízení. Odehraje se filmová scéna. Z Flaminga
běžte do zastavárny, zeptejte se Rooka na vraha a rychle znovu vylezte na
střechu Rusty's Fun House. Na sousední střeše uvidíte rozhlížejícího chlápka.
Musíte se k němu opatrně přiblížit tak, aby vás nezpozoroval. Vždy když se
bude dívat opačným směrem popojděte blíž k němu a rychle se schovejte za
nějaký výčnělek. Takto musíte opatrně dopanáčkovat co nejblíže k němu a pak se
na něj co nejrychleji vrhnout, abyste ho překvapili a on nestihl vystřelit.
TEX si s ním pak už nějak poradí...
DEN 4
Hned ráno jděte do klubu Fuchsia Flaminga a vyzpovídeje dívenku. Zeptejte se
na Thomase Malloye, na podezřelou krabici, kterou dostala od svého manžela
Malloye a na papír, ve kterém byla krabice zabalena. Pak si promluvte s Gusem.
Hlavně se ho zeptejte na obal krabice a na Malloye. Odejděte do uličky za
Flamingem na místo, kde jste z popelnice vytáhli anténu. Podívejte se nahoru
na lampu - vlaje na ní papír. Anténou z popelnice papír z lampy sundejte,
prozkoumejte ho a bedlivě prohlédněte visual analyzátorem. Na přiblíženém
obrazu papíru prozkoumejte levý dolní roh - získáte tak číslo podávací pošty.
Na střeše Rusty's Fun House na místě, kde došlo k souboji s tvrďákem, najdete
na zemi speciální zařízeníčko "Localizator". S tímto lokalizačním beeperem
opět navštivte stoky. Až budete ve stokách, lokalizátor prozkoumejte
a zapněte. Po zvuku najděte místo nejvyšší intenzity, kde prohledejte stěny.
Uvolněný kámen vylomte majzlíkem (Chisel). Prozkoumejte bedničku. Naleznete na
ní bezpečnostní minu, kterou je třeba odblokovat následujícím způsobem: Do
pojízdné kapsule nejdříve naložte dva červené fotony a jeden světle červený
Powercell, pak kapsuli pošlete doleva kde naložte :
1) dva zelené fotony a světlezelený Powercell a pošlete,
2) jeden červený foton a zelený Powercell a pošlete,
3) jeden zelený foton a červený Powercell a pošlete,
4) dva zelené fotony a červený Powercell a pošlete,
5) dva červené fotony a zelený Powercell a pošlete.
Po odblokování miny krabičku seberte znova prozkoumejte. Pak se vraťte do své
kanceláře. Budete lapeni a odvezeni za velkým bossem Jacksonem Crossem do NSA.
Povězte mu jen část pravdy a dejte mu krabičku ze stok (odpovídejte
B,B,C,C,A,A,C a A). Doma po pokecu prozkoumejte lístek od Reagan Madsen.
Zavolejte Pitzpatrickovi a prokecněte ho. Jeďte na policii a zeptejte se
komisaře Mac Muldena na číslo poštovní zásilky. Jeďte na udanou poštu a pak do
hotelu Garden House. Přemluvte paní, aby vás pustila dovnitř. Ze stolku
vezměte knihu anagramů. Ze šuplíku ve stole seberte obálku a prozkoumáním z ní
vyndejte CD disk. Otevřete vrchní část sklápěcího stolu a seberte časopis
Cosmic Connection Magazine a vizitku firmy Everlok Safe. Odjeďte k Texovi domů
a vložte CDčko do počítače. Naskočí vám dotaz na heslo, takže se vraťte do
Garden House a čmuchejte dál. Seberte džíny přehozené přes židli, pak je
prozkoumejte a přečtěte lístek, který v nich najdete. Jeďte na novou adresu
WATERFRONT WAREHOUSE, kde konečně naleznete ztraceného Malloye. Avšak lehce
nabyl, lehce pozbyl.
DEN 5
Hned zrána jeďte do zničeného skladiště Waterfront Warehouse. Odsuňte bednu,
seberte účtenku a prozkoumejte ji. Seberte papír s názvy zemí a měst. Vezměte
rovněž útržek papíru ze stolu. Jména měst použijte na mapu Asie a jděte do
zadního rohu skladiště. Odsuňte kus zničeného nábytku a prozkoumejte sejf
v podlaze. Podívejte se na vizitku z Malloyova pokoje - když každé ze čtyř
čísel na ní odmocníte, získáte kód k otevření sejfu: 22,31,15,7. Otevírání
sejfu je však i přesto komplikované. Podívejte se zblízka na jeho víko. Otočte
kolečkem směrem doprava až na číslici 22, pak točte zpátky doleva na číslo
32, pak opět doprava na číslo 15 a nakonec opět doleva na číslo 7. Ze sejfu
vyndejte útržek papíru a klíček. Klíčkem otevřte closet v Malloyově pokoji
v Garden House. Z closetu vybrakujte knížku "Messages from Outer Space"
a kufřík. Kufřík prozkoumejte a jeho obsah rovněž - naleznete Malloyův
šifrovaný zápisník a fotografii Sluneční brány. Jeďte do Texovy kanceláře. Na
skříňce se záznamy se nachází maličký faxový přístroj. Vezměte a prozkoumejte
přišlý fax. Vidfonem zavolejte Reagan a jeďte do Imperial Lounge na schůzku
s ní. Vraťte se domů, přehrajte si zprávu na vidphonu a obratem zavolejte
Lucii Pernell. Zeptejte se jí na knihu anagramů (Anagrams), JI Thelwitta a na
Cosmic Connection. Prozkoumejte krabičku od Reagan a použijte ji na kus látky
s hieroglyfy. Pak výsledek prozoumejte a složte kombinaci. Otevřenou krabičku
dvakrát prozkoumejte. Jeďte na policii, kde se inspektora Muldena zeptejte na
Daga Hortona a "NSA Connection". Jeďte do márnice, kde se podle komisaře
nachází Hortonovo tělo. Vezměte skalpel a vylomte jím pravé horní malé
šuplátko označené písmeny G-H. Vezměte z něj peněženku a klíček. Peněženku
prozkoumejte, najdete vstupní kartu. Jeďte do Autotechu, do Hortonovy
kanceláře.
Klíčkem z márnice odemkněte levou kartotéku a vyndejte z ní obálku. Obálku
prozkoumejte, najdete další klíč a dokumenty, které prohlédněte. Vyjděte do
haly a u dveří označených Evidence Room zasuňte kartu z márnice do čtečky
a zadejte číslo 773348, které je na kartě napsané. Vstupte do místnosti. Na
stroji před vámi stiskněte maličké tlačítko Open, stroj se otevře. Ze skříněk
B15,E13,B17 a E36 vyberte následující předměty - další "hádankovou" krabičku,
něco peněz (konečně prachy), vstupní kartu a CDčko "Operation Euphoria".
Skříňky B17 a E36 přitom musíte odemknout pomocí klíčů, které máte u sebe (NSA
KEY a PERNELL'S KEY). Jeden po druhém pak vkládejte předměty do přístroje
naproti dveřím, vyťukávejte kód 1091 z memoranda a tiskněte ENTER. Až všechny
předměty ze skříněk (kromě vstupní karty) takto demagnetizujete, odejděte
z místnosti. Novou "hádankovou" krabičku pak zkombinujte s kolíčky (Pegs)
a vzniklou kombinaci s mapou Asie (kterou již máte zkombinovanou s názvy
měst). Podle obrázku, který otiskujeme, pospojujte lokace v přílušném pořadí
pomocí kolíčků. Absolutně nechápu co tímto pekelným puzzlem autoři sledovali,
na řeho řešení jsem přišel náhodným kombinováním kolíčků jelikož mi nebyla
jasná souvstažnost mapy Asie s nákresem na krabičce. Otevřenou krabičku jako
obvykle prozkoumejte. Prozkoumejte také diapozitiv, který v ní najdete. Jeďte
domů a odpovězte na vyzvánějící vidphone. Promluvte si s Reagan. Poté
zavolejte Fitzpatrickovi a zeptejte se ho na iniciály AE,OE,EW a na Archie
Ellise. Tomuto muži potom zavolejte a odpovídejte C,C, "J.I.Thewalt", "The
Plain of Nazca" a "The Gate of the Sun". Jeďte na adresu Cosmic Connection.
Pořádně prokecněte zmateného Archieho Ellise, hlavně o interwiew s Malloyem,
o Power cell a Roswellské vojenské základně. Z domova pak zavolejte
Fitzpztrickovi a zeptejte se ho na všechno o Roswellské vojenské bázi.
Zavolejte Reagan a leťte do Roswellu.
DEN 6
Jakmile se objevíte na základně, okamžitě leťte zpět do San Francisca
a varujte Archieho Ellise v Cosmic Connection, že mu jde o krk. Pak se teprve
vraťte na základnu a pusťte se do čmuchání. Z podlahy vlevo od dveří seberte
procvakaný papír a jeho odcvakané kousky. V inventáři tyto dvě věci použijte
na sebe a složte číslo 5142931. V jedné ze skříněk leží klíč od visacího
zámku. Seberte příručku Emergency Procedures Book a přečtěte si ji. Z postele
zdvihněte útržek papíru a přečtěte si z něj informace o bezpečnostním
laserovém poli. Ze stolu vezměte sirky a ze šuplete vytáhněte přístupovou
kartu. Z dalšího šuplíku vyberte vysílačku a prozoumáním z ní vytáhněte
baterie. Projděte dveřmi do vnitřku základny. Vezměte rýč. Klíčem odemkněte
kůlnu vpravo. Zevnitř vezměte svítilnu (vložte do ní baterie) a krabici na
nářadí v níž najdete štípačky. Dveře zavřené na kód odblokujte kódem ze
složeného papírku: 5142931. U laserového pole se zblízka podívejte na panel na
zdi. Zadejte kód "ALPHA" a táhněte čtyřmi čarami tak, abyste přejeli levou
horní devítku polí (jak je to nakresleno na kusu papíru nalezeném pod matrací
- spojte pole 11,1,4,13 a 5). Skrze modré paprsky opatrně projděte laserovým
polem. Vezměte drát a použijte na něj štípačky. Vraťte se na nádvoří báze,
přistupte ke stožáru s reproduktory a u její paty odsuňte bednu. Na přerušený
kabel čouhající ze země použijte drát a pak přehoďte spínač nacházející se
u dveří do strážnice. Jakmile se spustí poplach, běžte do strážnice, otevřte
momentálně odblokované dveře bunkru a vejděte do nich. V malé skrýši v podlaze
najdete malou krabičku s dynamitem. Prozkoumejte ji. Vyjděte znovu na dvůr
s tlampači a kůlnou. Na jedné z prázdných dřevěných krabic leží titěrný
doutnák. Zkombinujte ho s dynamitem a se sirkami. Výsledek pak použijte na
železné dveře za laserovým polem a utíkejte pryč. Až to bouchne, vraťte se
a vstupte do roztřískaného vchodu.
DEN 7
Tex se probere z omámení ve vnitřní části podzemní Roswellské vojenské
základny. Okamžitě si uložte hru a připravte se na zlé časy. Od momentu kdy se
v základně objevíte jste omezeni fixním časovým limitem na zlikvidování
hrozivého vetřelce. Nestihnete-li to do časového limitu, vetřelec Texe uvaří
ve svých telepatických útrobách. Snažte se neustále běhat pomocí tlačítka R.
Odpočet času však naštěstí můžete zanulovat tím, že odejdete ze základny
(otevřením toho, co zbylo z ocelových vstupních dveří), někam odcestujete po
mapě USA opět se do základny vrátíte. Dejte se doleva a čtěte názvy místností
napsané na odbočujících dveřích. Nejprve najděte kantýnu "Mess Hall". Vstupte.
V kuchyňce za kantýnou vezměte z horní části ledničky bodec na led. Z jedné
z horních skříněk vytáhněte plechovou nádobku. Jděte do maličkého skladu
Storage Room #102 a vezměte plastovou bedničku a prozkoumejte ji. Rovněž
vezměte pojistku Spark Plug. V dalším skladu "Storage Room #104" vezměte část
svářečky Acetylene Torch Handle (obě části svářečky teď můžete v inventáři
spojit) a propíchněte barel označený nápisem "Diesel Fuel" sekáčkem na led.
Trochu paliva, které začne z raněného barelu vytékat, naberte do nádobky
z kuchyně. Vraťte s do kuchyňky, kde jste nádobku našli, pomocí spínačů na
stěně "nahoďte" pravou plotnu a na žhavý plát položte nádobku s palivem. Jděte
do haly "Generator Room" a otevřete obě skřínky na přístroji. Do levé skřínky
zasuňte pojistku Spark Plug. Běžte ke dveřím označeným jako noclehárna (Dorms)
a vylomte je rýčem. Noclehárnu pečlivě prohledejte. Najdete CDčko ležící na
zemi a otevřením skříněk pod postelemi CD přehrávač, do kterého CDčko vložte
a podívejte se na vzkaz od vojáka. V další skřínce pod postelemi najdete
životně důležitou schránku na uvěznění vetřelce (Alien Containment).
V inventáři ji zkombinujte s jedním z papírků (Containment Scrap) aby se
otevřela. V ještě dalším šupleti u postelí najdete roli lepící pásky Duct
Tape. Varem vyčištěné palivo odneste nalít do generátoru tak, že odšroubujte
čepičku z přívodního otvoru paliva na levé straně generátoru a palivo do něj
z nádobky přelijete. Teď už by měl být generátor ready, takže třikrát (!)
přehoďte páku v jeho pravé části a za dvířky vpravo od pojistek stiskněte
zelený knoflík - generátor by se měl nahodit, což poznáte podle zadumaného
hučivého tónu. Rychle utečte z místnosti. Čekejte na chodbě, dokud generátor
nepřestane hučet. Pak opět vejděte ke generátoru a použijte "klícku" Alien
Containment na vetřelce požírajícího elektrickou energii. Tímto máte časovaný
problém za vámi, takže se můžete pustit do podrobného zkoumání základny. Než
odejdete z místnosti s generátorem, seberte ještě kyslíkovou bombu a štípačky
ležící na jedné z beden. V zábavní hale "Rec Hall" seberte kulečníkové tágo,
tyč od činky, malého robota s tajuplným názvem "Alien Abductor" a z terče na
stěně maličkou vrhací šipku. Tyčí od činky zablokujte větrák na konci chodby
za vchodem ke generátoru. Vrhací šipku pak použijte na tágo a přilepte ji na
něj lepící páskou. Takto vyzbrojeni se vraťte do nocleháren Dorms a jděte do
jejich zadní části ke spáleným mrtvolám. Škvírou ve dveřích nahlédněte do
blokované noclehárny a podívejte se dolů na zem a na pohozenou přístupovou
kartu. Přitáhněte si ji upraveným tágem a sjeďte výtahem do druhého patra.
Pomocí přístupové karty z nocleháren se dostaňte do místnosti War Room. V této
místnosti vezměte a přečtěte tajné dokumenty a fotografie o mimozemšťanech. Na
zemi pod video projektorem najdete také dálkové ovládání k hračce Alien
Abductor. Leťte domů do San Franciska do obchodu s elekronikou Elecronics
Shop. Kupte baterii Robco Battery Pack a zkombinujte ji s Alien Abductorem
a jeho dálkovým ovládáním. Leťte zpátky do Roswellu a jděte k větráku, který
jste zablokovali tyčí. Robota Alien Abductor do něj vpusťte, čímž se dostanete
do "Hračkoidního módu". Na rozcestí J1-5 se dejte doprava a sleťte šachtou
o patro níž. Větrákům v šachtách se vyhýbejte tak, že je v bezpečné momenty
nadletíte. Nejprve najděte počítačové centrum stanice Computer Lab u odbočky
J2-12. Pomocí ruky hračky tam ze země seberte šroubovák. U odbočky J2-8 vleťte
do laboratoře Metallurgy Lab. Ze stěny zde seberte kovovou hadici. V další
laboratoři u odbočky J2-3 vezměte ze stolu přístupovou kartu Roswell Security
Badge. Pokud hrajete na těžší (Gamesplayers) úroveň hry, musíte ještě zaletět
do Biolaboratoře, která se nachází za odbočkou J2-6 a sebrat zkumavku
s kyselinou. Potom vymotejte Abductora z šachet zpátky ven. Kovový drát
použijte na kyslíkovou bombu a výsledek na složenou svářečku. Výtahem opět
sjeďte do druhého patra. Kartou Roswell Security Badge si otevřte výtah do
třetího patra. Šroubovákem odmontujte ovládání výtahu. Kleštěmi přeštípněte
dráty vedoucí k bombě.
Bombu popadněte a uhánějte směrem k výtahu do prvního patra. Vpravo od dveří
výtahu je speciální koš na toxické předměty (Toxic Waste Disposal). Otevřte ho
a bombu do něj rychle hoďte. Odblokovaným výtahem pak sjeďte do patra č.3.
Jděte do postranního skladu označeného nápisem Miscellaneous Storage. Seberte
zapalovač Striker a Acetylenovou bombu. Bombu použijte na svářecí aparát
a výsledek na Striker - svářečka je na světě. Vraťte se zpátky do haly
s kosmickou lodí a svářečkou vypalte zámek dveří označených 101-200. Nahoďte
počítač, zadejte předmět 186 a kód 7AC k jeho odblokování. Následujícím
posouváním předmětů naveďte předmět č.186 k východu :
122 106 168 149 150 148 177 176 178 180 188 189 198 160 166 195
192 182 188 189 178 180 186 198 (až doprava) 196 197 178 180
188 199 175 174 186 176 177 150 148 168 149 122 106 a 186
Až předmět vymotáte ze skladiště, rozleptejte kyselinou zámek na skleněných
dveřích (v jednoduché úrovni hraní tyto dveře nejsou zamčené) a za dveřmi
konečně seberte to, pro co jste do Roswellu přijeli - Power Cell z UFO korábu.
Spokojeni se svým úlovkem se pak můžete vrátit do San Franciska.
DEN 8
Poslechněte si zprávy na Vidphonu (pokud jste zachránili Archieho Ellise, bude
na vás čekat i jeho poděkování) a zvolejte Lucii Pernell. Vezměte si fax
s vyluštěným anagramem a prohlédněte si ho. Do počítače v zadní kanceláři
vložte CDčko Malloys's Disc. Jako heslo vložte anagram "MERGE THE FOUR RARE
CASES TO SEE MAPS" s přečtěte si dopis od Malloye. Zavolejte Vidphonem
Elijahovi Wittovi. Odpovídejte C,C,A,B,C,C,C,C,C. Nemá to efekt. Jděte do
obchodu s elekronikou a zkoumejte maličké předměty na pultech. Jeden z nich se
ozve jako Robco Call Tracer. Kupte ho a doma připojte na telefon. Opět
zavolejte Elijahovi a volte odpovědi C,C,A,B,C,C,C,C a C (pokud chcete, můžete
si ozkoušet i různé jiné kombinace odpovědí, některé jsou fakticky vtipné). Až
vám tracer zjistí adresu, jeďte k Elijahovi domů. V Elijahově bytě musíte
nejdříve rychle deaktivovat alarm nalezením a stisknutím čtyř barevných
tlačítek na stěnách v libovolném pořadí. Zelené tlačítko je dole v rohu mezi
okny, tlačítko fialové je schované za jednou z kamenných masek, červené
tlačítko je příliš vysoko na stěně nad krbem, takže ho musíte stisknout pomocí
bambusové tyče. Modré tlačítko je nahoře za květináčem u postele. Nahoru
musíte vyjet maličkou zdviží. Nahoře si dále tyčí přitáhněte obrázek nad
vstupními dveřmi. Z postele vezměte list s poznámkami a přečtěte si ho.
Seberte také pinzetu z nočního stolku. Ze šuplete druhého nočního stolku
vytáhněte knihu a prohledejte ji. Dole zdvihněte ze země knížku, kterou rovněž
prostudujte. Poblíž krbu pohněte květináčem a stiskněte skryté tlačítko na
stěně, čímž uhasíte oheň v krbu. Vezměte knihu opřenou o pohovku
a prozkoumejte ji. Pinzetou vytáhněte plíšek z krbu. Prozmoumáním z něj
vypadne klíč, kterým odemkněte břicho sošky v rohu u okna. Podle našeho
obrázku složte hlavolam. V pravé části pokoje se otevře tajná schránka
v knihovně. Vyndejte z ní třetí Malloyovou krabičku. Otevřte ji tak, že na
ciferníku vždy zadáte dvojici následujících datumů a stisknete "SET DIALS":
SEPT 8-4 AHAU, MAY 20-10 CHUEN, APRIL 17-3 MULUC, JULY 12-11 MEN. Rozhoduje
při tom vyobrazení mayských měsíců, které bylo nad vstupními dveřmi. Tato
hádanka byla naprosto pekelná! Obsah krabice prozkoumejte. Jeďte do Malloyova
pokoje v Garden House. Z postele seberte balíček a prozkoumejte ho. Na
bedničku z balíčku použijte kousky Onyx Pieces, které jste nalezli v bedničce
předchozí. Složte jednoduchou hádanku. Nepřeložený dopis z této bedničky
použijte na Yucatánskou příručku. Ze čtyř dílů z krabiček a mimozemské baterie
z Roswellu teď v inventáři zkompletujte přístroj PANDORA DEVICE. Jeďte domů.
Po zhlédnutí Malloyova vzkazu si sami rozhodněte, jak Reagan odpovíte - vaše
odpověď přímo ovlivní zakončení hry.
DEN 9
V Majské stavbě poberte pergamen a všech čtrnáct úlomků hliněnné desky (pozor,
jeden je schován pod stoličkou a jeden leží nahoře na kamenné "bráně"). Pak
jeden z kousků použijte na oltář a složte mapku. Projděte dveřmi, nad nimiž
jsou hvězdy. Bluďte, dokud nenaleznete uhlík (Charcoal), kamenou misku (Small
Stone Cup) a mrtvolu, které vezměte štít. Uhlík použijte na pergamen, čímž
vznikne mapa bludiště, podle které se můžete orientovat (viz. obrázek). V této
části bludiště ještě vyhledejte bílou dýku. Na konci jedné z chodeb najdete
mrtvolu Olivera Edsena. Z její blízkosti posbírejte kapesník, pistoli, brýle
a lampu. Prozkoumáním těchto předmětů získáte čočky z brýlí, náboje a palivo
z lampy. Vraťte se k mrtvole bojovníka, kde jste nalezli štít. Rozbitou čočkou
z brýlí mu odřízněte provaz, kterým má k ruce přivázán oštěp. Provaz i oštěp
si vezměte. Provaz namočte do paliva z lampy a to samé udělejte s kapesníkem.
Nasáklý kapesník napíchněte na oštěp a výsledek zapalte sirkami. Náboje
použijte na zavírací nůž a výsledek prozkoumejte - vznikne střelný prach,
který nasypte do kamenné misky. Misku pak použijte na provázek a výsledek
zapalte sirkami (doutnák bude hořet nekonečně dlouho). Vraťte se do počáteční
místnosti a projděte horními dveřmi (podle mapy). Najděte sekyrku (Blunt
Hatchet), stříbrnou dýku a projděte do další místnosti. Použijte sekyrku na
krystaly. Nejprve ťukněte na horní krystal a na pravý krystal. Pak jen
doplňujte další dvojice stejně znících krystalů. Hráči tuhé verze hry se po
prolezení dalšími dveřmi ocitnou v hale s lávou a s firebally. Skrčte se
k zemi a proběhněte na druhou stranu místnosti. Zkuste otevřít všechny čtyři
východy - vždy zafunguje až ten poslední. V další části bludiště najděte
červenou dýku a zlatou dýku. Vejděte do pokoje se symbolem vosí hlavy na
stěně. Podívejte se nahoru a rychle použijte kopí s hořícím kapesníkem na vosí
hnízdo. Pak seberte hromádku dlažek a použijte ji na oltář. Podle postav tří
králů nakreslených na stěnách složte postavy králů. Pokračujte do místnosti se
symbolem dýky na dveřích. Na oltář použijte jednu z pěti dýk, které máte
u sebe. Shora dolů zasuňte dýky do otvorů v pořadí: černé slunce, žluté
slunce, bílé kruhy, hvězdná dýka a červená dýka. Projděte dveřmi na jihu
a jděte do pokoje se znakem pentagonu na dveřích. Podívejte se na symboly na
stěně a snažte se je složit co nejrychleji, aby vás nerozmáčkl strop (platí
pouze pro pokročilou úroveň hry). Symboly složte následnovně: had musí být
otočen dolů, symbolem vedle něj jedenkrát pohněte, vosa musí být rovněž
přetočena dolů, dýka doprava a pentagram doleva. V místnosti, kam se
propadnete seberte batoh Reagan a prozkoumáním z něj vytáhněte lano. Dvakrát
s Reagan promluvte, prozkoumejte sochu uprostřed místnosti, použijte na ni
lano a pohněte s ní. Na jeden z kusů sochy použijte výbušninu v misce
s hořícím doutnákem, pak seberte dva ulomené kusy kamene a položte je na
podstavce. V kosmické lodi stiskněte nejprve symbol nahoře na panelu, pak
šipku nahoru, kolečko, červený symbol. Pak šipku doprava, křížek a oranžový
symbol, pak šipku dolů, trojúhelník a žlutý symbol a nakonec šipku doleva,
kosočtverec a zelený symbol.
DEN 10
Den desátý je již jen odměnou za to, jak jste si ve hře vedli. Pandora
Directive má celých sedm různých zakončení a vy na tomto místě uzříte to
z nich, ke kterému jste svým způsobem hraní dospěli. Jednoduše řečeno - buď
Chelsee Texovi dá nebo ne :-)
KONEC.