Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Návod dodal : John C&C Zbořil - C.F.M.N+L Team
A) Úvod
Ještě než se pustíme do toho, čemu se v angličtině říká walkthrough, povězme
si několik důležitých věcí :
Nebudu zde popisovat, kde všude se nacházejí poházené suroviny a zásoby,
protože není v mých silách si všechna místa zapamatovat. Je tudíž na vás,
abyste prosmýčili každé zákoutí a vymetli poschovávané dobroty. Nemusím vám
doufám popisovat jak důležité je najít jich co nejvíce.
B) Tipy
1) Hwong-ha je dobrý dopravní prostředek ve většině regionů Adelphy. Bohužel
v Okasankaaru je vám úplně na nic, neboť se bojí vody a v Okaaru taktéž,
protože se tam s ním ani nedostanete. Ve zbytku "světa" vám však zkrátí dlouhé
běhání a pochodování.
2) Hned jakmile naspoříte nějaké peníze, vydejte se do Okriany nakoupit od
obchodníků zbraně. Za nejužitečnější považuji SLNT-B, jejímž jediným výstřelem
uspíte protivníka a stačí jediná střela z HK-P12 do ležícího těla a je po něm.
3) I v soubojích používejte mapu a co nejvíce si ji zvětšete. Poslouží vám
jako dobrá pomůcka při hledání nepřítele.
4) Pokud zaměřujete uspávací puškou a vidíte, že se na vás řítí nějaká střela
a váš výstřel by nestihl zasáhnout protivníka, vypněte zaměřovaní a střela
směřující k vám by měla zmizet. Po tomto "obraném manévru" si můžete střelbu
zkusit znovu.
5) A samozřejmě se nebojte používat gamesave !
C) Návod
Po probuzení si pohovořte se všemi lidmi v táboře. Měli byste se dozvědět
užitečné informace a pokud potkáte Jana, musíte s ním podstoupit test. Ten se
skládá ze čtyřech částí. Potápěcí spočívá v plavání v jezírku, kde najdete
také spoustu užitečných věcí, druhá v přeskočení malé mezery nad jedním
z okrajů jezera (zde se zase schovává velice užitečný komunikátor), třetí
v plazení se z malého čtverce kolem hradby vpravo až k malému plodu, který
musíte sebrat, a čtvrtá poslední v rozstřílení všech váz. Až testem projdete
prosmyčte zbytek Ranzaaru, promluvte si s vůdcem Guardianů Zokrymem a projděte
daokou.
Hned jak vylezete z vody, promluvte si s opodál stojícím talanem a nechejte se
zavést do vsi. Zde navštivte Shamaze Zeba a prohoďte slovo také se Zalinassem,
chovatelem twon-hů a Maarem, který pečuje o to, aby všichni pečlivě sbírali
riss pro Phae Rana, a navrhněte mu, aby přestal s produkcí rissu. Nyní se
vydejte na sever a najděte dva talany počítající riss. Promluvte si s nimi
a jeden z nich, Zolass, vám dá za úkol jít za Zalinassem a přivést jednoho
twon-hu. Jděte tedy za chovatelem, s gui v ruc e do ohrady uprostřed vesnice
a se zvířetem v patách zpátky k Zolassovi. Vraťte se k Zalinassovi, řekněte mu
o splnění úkolu a dejte se na východ. Vyšplhejte na vrcholek hory a z hnízda
posbírejte pár zásob. Nyní se přes jihovýchodní cíp kraje vydejte k chrámům.
V prvním z nich najdete muže odstraňující zával. Promluvte si s jejich šéfem
a pokud máte dynamit (nachází se v hnízdě), nechejte ho odvolat své muže.
Položte dynamit před zával nad schody, poodejděte a vystřelte do něj. Ůspěch
oznamte a pokračujte k dál. U třetího chrámu najdete sedícího talana.
Promluvte si s ním a vydejte se pro mageu. Má ji Logar nacházející se
u prvního chrámu. Kupte magwu a vraťte se s ní k unavenému talanovi. Cestou se
stavte u Zea obývajícího Wel l of Essence. Vraťte se do vsi a pomocí klíče
otevřete dveře jednoho z domů. Prohrabejte celý sklad, rozstřílejte vázy
a jděte na sever. Za plošinkou s vojáky by měl být Naarnův bratr Ilot.
Postřílejte tedy všechny protivné nepřátele, promluvte si s Ilotem a jděte do
vesnice pro Shamaze Zeba. Vraťte se k Ilotovi a až jej Zeb vyléčí, znovu si
s ním promluvte. Vyběhněte nahoru a promluvte se sčítači rissu o Essence
idolech. Nyní by na vás také měli začít mávat ostatní talané. Zeptejte se
jednoho z nich, oč běží a zajděte za Zalinassem. Pět gamorů, které máte najít
se nachází na jihovýchodě. Až zemřou vaši rukou, jděte zpět, oznamte splnění
úkolu a kupte si hwon-hu. Na jeho zádech doběhněte k jedinému místu, odkud se
dá dostat na ostrov s chrámem Phae. Sesedněte, přeplavte kanál, zabijte stráže
poblíž, oběhněte kopec a vyběhněte po schodech nahoru. S kamenem z altánu opět
naskočte na vašeho koníka a běžte za Zeem. žekne vám, že máte kopii a originál
je někde ve vodách Shamazaaru. Jděte tedy k dvojici malých jezírek opodál
a skočte do toho, v němž není maketa Gorgora. Na dně leží pravý Essence stone.
Dejte jej Zeovi, stavte se za Shamazem Mazumem a požádejte Maara o Mazumovu
tabulku. Až vám řekne, že nemá klíč, počkejte chvíli, položte před truhlu
dynamit a z dálky do něj střelte. Seberte tabulku, naskočte na hwonhu
a projděte daokou poblíž vesnice. Ve městě se nezdržujte dlouho a od prvního
obchodníka ve fialovém hávu kupte lepší zbraně. Vraťte se zpět do Shamazaaru
a jděte s tabulkou za Mazumem. Nyní je čas najít Essence idoly. Navštivte tedy
všechny tři zbylé sklady a vyberte z nich tři klíče. Poslední z nich vám dá
Naarn v chrámu Phae. Klíče pak podle tabulky zasunujte do otvorů na vrcholku
chrámů. Vždy musí platit, že klíč musí být symbolem síly ovlivňující sílu
chrámu. Až zasunete klíče do všech otvorů tří chrámů, měli by se v chrámu Phae
vysunout schody. Zasuňte do otvoru pod nimi poslední klíč a vyběhněte nahoru.
Ve vyhaslém ohni naleznete první mon. Pokud jste zabili dostatečný počet
stráží, zajděte za Maarem a požádejte ho o zastavení produkce rissu.
Jděte znovu do Okriany a promluvte si s domorodci. Měli by vám také říci
o Marion. Najděte tedy Shamaze Zokrace a hoďte s ním řeč. Utíkejte za Zelbem
a I jeho se zeptejte na Marion. Pošle vás k prázdnému domu na západ od paláce.
Najděte jej a potkáte Marion. Po krátké animaci najděte daoku vedoucí do
Motazaaru a vstupte do ní. Probojujte si cestu k severovýchodnímu cípu kraje
a vstupte do domu v němž přebývá Shamaz Zagy. Promluvte s ním a najděte mapu
bludiště, o které mluvil. Vraťte se a nechejte s i od Zagyho vyznačit na mapě
cestu. Jděte na jih, až dojdete k jednomu z dolů. Popovídejte si s předákem
Zogardem a dejte mu tři nálože aby mohl zničit důl. Až nastane exploze,
promluvte si s talanem a běžte do Okriany pro součástku. Kliku k výtahu byste
měli sehnat od obchodníka v stavbařské čtvrti. Utíkejte zpět a dejte ji
talanovi, který vysvobodí Zogarda. Až Zogard vyleze, vezměte si od něj velký
krystal a jděte na jihozápad. Vystřílejte vojáky u domů na jihu a posbírejte
zásoby. Vydejte se do vesnice a promluvte si s Ashkarem. Běžte k mostu přes
propast s lávou a k motoru položte dynamit. Z dálky jej odstřelte a utíkejte
zpět k vesnici. Po pravé straně je další důl. Jděte si promluvit s předákem
Zinem. Jeho přítel je zraněný a potřebuje o šetřit. Jděte tedy k jednomu
z kaktusů a seberte několik lístků zvaných Faenea. Doneste je Zinemu a jděte
oznámit Ashkarovi splnění úkolu. Pošle vás za Zoranem, a tak jej tedy poctěte
svou návštěvou. Zoran nemá z vaší práce příliš radost a tak se raději běžte
podívat k daoce vedoucí do Okriany. Bude tam stát strnulý Makee a pošle vás za
gamory na jihozápad. Utíkejte tam a získejte zpět součástku. Po jejím sebrání
by jste měli vidět, že dorazili vojáci s klíčem k cele Shamaze Keba. Jděte
tedy do tábo ra na severovýchodě, pobijte je a s klíčem jděte za Zoranem.
Opraví pro vás most, ale musíte ho hlídat a zastřelit stráže na druhé straně
propasti. Až bude most dole, přeběhněte na druhou stranu, proběhněte podle
mapy bludiště a mapu dejte bezradnému talanovi. Dále vám v cestě leží několik
pastí, s nimiž byste ale také neměli mít problémy. Na konci cesty jsou čtvery
dveře. Otevřte je tak, aby vám jako poslední zbyly druhé zprava. Za těmi je
totiž Shamaz Keb a pokud byste jej osvobodili dříve, nemohl i byste získat
zásoby ukryté v ostatních celách. Po krátké animaci byste měli dostat druhý
mon. Ještě než opustíte Motazaar, jděte za Ashkarem a požádejte jej
o zastavení produkce.
Vraťte se do Okriany a navštivte Zota, výběrčího daní. Aby přestal se svou
prací, musíte ukončit spor mezi dvěma místními obchodníky. Vydejte se tedy na
jih a cestou pomožte Mogadovi zastavit rozhoupanou krabici. Není to těžké,
stačí jen střílet do krabice, když se k vám blíží. Poslechněte si také příběh
žebráka Mogiho sedícího opodál. Až od něj dostanete dárek, dejte mu peníze,
pokračujte na jih a najděte obchodníka Zosse a zeptejte se ho na problém. Nyní
zajděte za Hesou a taktéž se ho zeptejte na to samé. Musíte najít všechny tři
obchodníky. Jděte nejprve za Ominelem a promluvte si s ním. Pak najděte Yagua
a nabídněte mu pomoc. Nyní zbývá už jen Azirad. Navštivte ho a pujčte mu svou
zbraň počkejte chvíli a zeptejte se ho na výsledek. Pokud vám zbraň vrátí,
jděte do Shamazaaru a vydejte se na sever za bariéru. Postřílejte všechny
vojáky, a v severní věži zmáčkněte tlačítko. Jděte do druhé věže a zde potkáte
Marion. Po animaci se vydejte hledat Ezefa. Až jej najdete, vraťte se za
Yaguem a oznamte mu splnění úkolu.
Najděte daoku vedoucí do Okasankaaru a vstupte do ní. Nejprve musíte zabít
všechny stráže ve městě. Až se tak stane, začnou s vámi místní obyvatelé
mluvit. Najděte Shamaze Kaleba a promluvte si s ním. Vydejte se do přístavu,
prohoďte slovo se Zelem a Zernarem a optejte se muže v pravém člunu, zda vás
vezme na Orův ostrov. Vezme, ale nejprve mu musíte donést jakési lepidlo.
Jděte tedy do střední části ostrova a najděte zvíře, které na vás bude útočit
z vody. Zabte jej a vezměte si lepkavou hmotu z jeho těla. Vraťte se s ní
k člunu a vydejte se za Oruem. Proběhněte ostrov a vstupte do jeho chýše. Po
složité konverzaci se vraťte do města a zeptejte se Shamaze Kaleba na Oruovu
zbraň. Ta leží kdesi v potopeném chrámu. Jděte tedy k místu, kde chrám leží
a potopte se. Prohlédněte si kresbu na stěně chrámu a zapamatujte si pořadí
symbolů. Vraťte se a pevninu a poblíž stojícíh o muže požádejte o pomoc. Jděte
za ním a až odpočítá, zmáčkněte tlačítko. Potopte se znovu do chrámu, vplujte
dovnitř a vysbírejte všechny dobroty. Vraťte se ven, zajděte za Zelem
a zeptejte se ho na ingredience do Oruovi pušky. Daguerach roste na ostrově na
východ od Oruova domu. Dostanete se tam po leknínech tvořících cestu.
Posbírejte všech pět rostlin a vraťte se do města. Jděte za Zafarem a zeptejte
se ho na Booyat. Kupte od něj informace o místě, kde rostou a jděte za
Shamazem Kalebem. Zeptejt e se ho na chrám Darosham, zajděte za chlapíkem
v druhé loďce a promluvte s ním o jeho příteli. Slibte mu pomoc a běžte do
chrámu. Kolem se potuluje několik stráží, které musíte zneškodnit, čímž
osvobodíte Zidarova přítele. Buďto u nich, nebo u jejich kolegů na
jihovýchodě, se nachází klíč k vězení Zorkatraz. Vstupte do chrámu a pomocí
HK-12 střelte do symbolů na kole v pořadí, jaké bylo na obrazci na zdi
potopeného chrámu. Až oheň zmizí, vstupte do místnosti za kolem a seberte zde
tři booyaty. Vraťte se do města a jděte za Zafarem. Nabídněte mu, že chytíte
zloděje. Schovejte se ve věži, ze které střílel jeden ze strážců ů a pomocí
dalekohledu sledujte truhlu s penězi. Až si zloděj vezme měšec, běžte za ním
a promluvte s ním. Slibte, že za něj zaplatíte a nechte si povědět o pokladu.
Jděte za Zafarem a vraťte mu peníze. Nechejte si za ně dát čtvrtý booyat. Nyní
jděte za Zidarem a řekněte mu o pokladu. Naskočte do lodi a až budete na
místě, potopte se. Zdržujte se poblíž lodi, jinak vás žraloci sežerou.
Posbírejte všechny dobroty a plavte s lodí do města. Vyšplhejte nahoru a znovu
promluvte se Zidarem, tentokráte jeď te na Zorkatraz. Až vám Zidar dá znamení,
skočte do vody a plujte pod vodou. U pevnosti se vynořte a vplujte dovnitř.
Vyšplhejte po schodech a vymlaťte všechny stráže. Až to budete mít za sebou
otevřte dveře. Promluvte si se zajatcem a získejte od něj poslední booyat.
Zatrubte na roh a až loďka připluje, naskočte do ní. Nyní už byste měli mít
všechno potřebné a tak jeďte za Oruem. Dejte mu jeho propriety a vyražte na
lov. Po dlouhé animaci, v níž se s vámi Oru pěkně rozloučí, seberte jeho zbraň
a vystřelte z ní na Gorgora. Dokud bu de paralyzován, vezměte do ruky pořádný
kanón a sejměte Gorgora dobře mířenou ranou. Chvíli se kolem něj motejte
a chytíte jeho aroma. Nyní již můžete v klidu na ostrov s monem. Plavte tam
tedy a získejte třetí mon.
Nyní je čas zajít do Okriany pro další zbraně. Cestou by se vám měla zjevit
Marion s tím, že Jana s dalšími Guardiany vedou do Daroshamu. Pospěšte tam
tedy a dejte se se strážemi do boje. Objeví se i Kroax a tak nešetřete náboji.
Až všechny porazíte, zbude vevnitř již jen Jan. Promluvte s ním, nechejte jej
o samotě a jděte do Ranzaaru. Odtud se vraťte do Okasankaaru, pomocí velkého
krystalu od Zograda opravte světlo v přístavu a požádejte Zernara o zastavení
produkce.
Najděte daoku vedoucí do Okaaru (je na ostrově na východě) a vstupte do ní.
V tomto kraji není mnoho přívětivých bytostí ale jednu z nich najdete hned na
začátku. Kyuran je mohutný lovec, který si tak trochu přivlastnil Okaar.
Promluvte si s ním a jděte hledat Shamaze Zavea. Jděte na jihovýchod a najdete
jej ležícího na jednom z oltářů. Zabijte všechny oogoobary, seberte obětní nůž
a promluvte si se Shamazem Zaveem. Měl by vám dát mapu, s níž běžte za
Kyuranem. Nechte si od něj namalovat do mapy čtyři kolečka a vydejte se do
míst kolečky označených hledat dřevěné klíče. V aréně musíte zabít všechny
gamory a u stojanu naproti vchodu najdete první z klíčů. Druhý leží v ohradě
za řekou. Uhýbejte drakovu ohni a skočte na všechna čtyři tlačítka. Mimo
nalezení klíče tím otevřete i mříže ve východu. Zbylé dva klíče se nacházejí
poblíž jakýchsi kamenných bludišť. S těmito klíči se vraťte do tábora
oogoobarů a vsaďte je do podstavce u podivné kůže. Vzhledem k tomu, že dva
klíče jsou stejné stejně jako symboly na mapě, zbývají pouze dvě kombinace
a tudíž s hledáním té správné nebudete mít mnoho práce. Až zazní správná
melodie, vyskočí ze země klíč. Seberte jej a jděte k vyschlému korytu.
Střílením do kamenných koulí rozhýbejte obrovský balvan a utečte před ním. Až
se svalí dolů do potoku a zastaví přívod vody, slezte pod vodopád a vstupte do
jeskyně. S druhým klíčem běžte do pevnosti za řekou. Projděte ji a na konci
otevřete oboje dveře. Vezměte mon a zamiřte do Okriany.
V Okrianě navštivte Ominela, prodejte mu nůž, zajděte za Hesou a za Zotem
a vyřiďte nepříjemnost ohledně daní. Požádejte Zota o zastavení výběru daní
a utíkejte do tábora Guardianů. Dorazíte tam sice pozdě, ale měli byste najít
Jana. Promluvte si s ním a utíkejte do Okaaru. Na východě se nachází zvláštní
pevnost k jejímuž vchodu když přijdete, spustí se další animace. Bohužel její
průběh nemůžete ovlivnit a tak jen sledujte, co se bude dít. Až zase získáte
kontrolu nad situací, zabijte všechny voják y a zamiřte k východu. Odteďka již
v podstatě jen vše sledujte a psychicky se připravujte na konečný souboj
s Kroaxem. Ten vás spolu s hrstkou kamarádů čeká v zahradě Paláce Phae.
Pobijte nejprve ostatní vojáky a pak se soustřeďte na Kroaxe. Uhýbejte jeho
střelám a šijte to do něj o sto šest. Po tomto zápase již nebudete náboje
potřebovat. Až Kroax padne k zemi, opřete se a v pohodě se dodívejte na konec
hry !!!
KONEC.