1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Operation Flashpoint
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Operation Flashpoint - návod
Autor: Bonusweb

A. 1.ČÁST


1) Training


Základní trénink vás seznámí s  ovládáním postavy a střelbou. Nejprve oběhněte

náklaďák  nalevo, zařaďte  se zpět  do  řady  a dejte  pušku přes  rameno. Pak

utíkejte k transportnímu vozu, nastupte dozadu a u cvičáku na povel vysedněte.

Nyní  je na  řadě "opičí  dráha" -  nejprve klikatá  cesta (tam  se dá  využít

strafování), pak běh  po rampě a skok skrze okno  a nakonec plazení pod dráty.

Na  konci  se  otočte  a  utíkejte  zpět  k  veliteli. Následuje další přesun,

tentokrát  na  střelnici.  Až  dostanete  rozkaz,  naberte  u beden zásobníky,

nabijte M16  a běžte na palebné  postavení. Na povel zničte  všechny tři terče

- toť vše.


2) Flashpoint


První  ostrá mise,  ve které  si vyzkoušíte  základy bojování  ve Flashpointu.

Vystupte  z helikoptéry  a běžte  s ostatními  ke stromům,  kde si vyslechnete

briefing.  Postupujte podél  lesa přes  kopec, až  uvidíte vesnici.  Zalehněte

a vyčkejte na  útok tanků a  vrtulníků - pak  teprve pomalu postupujte  směrem

k domům,  ale  nezapomeňte  se  krýt  za  keře.  Setkáte  se s dvěma skupinami

nepřátelských vojáků  - jedna vybíhá  směrem z vesnice  a další útočí  od lesa

napravo. Vyřiďte nejprve "lesní" tým a zalehněte za terénní vlnu před vesnicí.

Pomalu se plazte nahoru, abyste se co možná nejméně odkryli - nepřátele, kteří

se postupně vynořují za horizontem bez slitování eliminujte. Pokračujte dál do

vesnice až ke kašně, kde mise končí.


3) Combined Arms


Cílem  další mise  je vesnice  Regina. Vystupte  z náklaďáku  a postupujte  ve

formaci na kopec. Jakmile dostanete povel  k útoku, přehoupněte se přes hřeben

a postupujte k zástavbě.  Po pravé straně vás podporují tanky,  a tak není kam

spěchat -  spíš zalehněte za jeden  z mála keřů a  postupně odstřelujte vojáky

dole ve vesnici.  Až bude vzduch čistší, běžte dál  do vesnice a zničte zbylou

pěchotu. Nechoďte však  příliš daleko za její střed  - zanedlouho dorazí ruské

obrněné  posily,  které  vás  donutí  k  ústupu.  Jakmile  dostanete rozkaz se

stáhnout, utíkejte zpět za kopec, odkud jste přišli - tam mise končí.


4) Camping


Tady  využijete  svoje  řidičské  dovednosti.  Nejprve  v Mortonu počkejte, až

přijede velící důstojník. Nastupte s ním coby spolujezdec do jeepu a vysedněte

u náklaďáku.  Sedněte  si  za  volant  mohutného  nákladního auta a následujte

velitelův jeep  (pozor na brždění -  radši si od něj  držte odstup). V Mortonu

zaparkujte u vojáků, počkejte až všichni nastoupí a opět pokračujte za jeepem.

V Le Moule opět  přesedněte do jeepu - vydáte  se s velitelem a pár  vojáky na

obhlídku terénu. Až dostanete rozkaz  vystoupit, udržujte formaci a postupujte

hustým lesem.  Na jeho levém  okraji se za  pár minut objeví  trojčlenná ruská

hlídka - zničte  ji. Další skupina vojáků (tentokrát je  mezi nimi i pár členů

elitních  Specnaz)  vás  napadne  v  lese  z  kopce  napravo  - až je zničíte,

pokračujte ven z  lesa k transportéru a pak  zas zpět k jeepu (po  cestě možná

potkáte nějakého  zaběhlého Rusa, na kterého  jste před tím zapomněli  - buďte

proto ostražití). Nasedněte  s ostatními dovnitř a nechejte  se odvézt pryč až

ke konci mise.


5) Alert


Tady  už jde  docela do  tuhého -  až vás  večer v  Mortonu překvapí  poplach,

nasedněte do transportéru a jeďte až na místo hlášených střetů. téměř okamžitě

po  vystoupení na  vás zaútočí  nepřátelé schovaní  mezi stromy lemující cestu

před vámi  a také zprava od  hustého lesa. Snažte se  nejprve zalehnout za keř

a po uklidnění  situace postupovat směrem ke  žlutému "move to" (tou  dobou už

budou skoro všichni  kolegové mrtví) - pozor na vojáky  vpravo u lesa, obvykle

tam tak jeden, dva zbyli (pokud někdo zůstal mezi stromy u silnice, je to holt

smůla).  jakmile dorazíte  k cíli,  ozve  se  rádiová žádost  o posily  a její

následné potvrzení.  V tu chvíli  je vhodné sprintovat  a zalehnout do  úkrytu

stromů  vedle  vraku  transportéru  -  vojáky  z  druhého  sledu, kteří na vás

postupně shora vyběhnou, se snažte jednoho po druhém zničit - za chvíli dorazí

posily, které by při plném početním stavu nepřítele neměly šanci. Jakmile bude

trochu  klid,  projděte  přes  další  žlutý  "move  to",  který  aktivuje sled

únikových  rozkazů -  stačí pak  zabít poslední  dva, tři  vojáky mezi  stromy

a spolu s ostatními nasednout do náklaďáku a ujíždět pryč.


6) Montignac must fall


Dobýváni  Montignacu začne  přesunem na  místo určení  - projděte za velitelem

skrze lesík, poslechněte  si zoufalé volání kolegů o  posily a pokračujte přes

hřeben směrem k vesnici. Zalehněte za  keř a počkejte, až spolubojovníci zničí

BVP. Zničte  dva ležící vojáky  na kraji vesnice,  postupte k domům  a zabijte

další dva nepřátele  - za keři vpravo a za  plotem přímo před vámi. Pokračujte

do  vesnice, kde  vás zastihne  rozkaz k  evakuaci. Počkejte  na nákladní auto

a nastupte dovnitř. U benzínové pumpy  vyskočte spolu s ostatními a postupujte

nahoru do vesnice - vojáci na vás  budou pálit zprava a zepředu. Nahoře na váš

čeká  nejtěžší úkol  - zničit  granátometem BVP.  pak seběhněte  dolů k pickup

pointu. Nelekněte se přijíždějícího jeepu - jsou v něm vaši spojenci, kteří se

k vám přidají  do formace. Po  příletu Blackhawku se  však objeví Hind,  který

vaši helikoptéru před přistáním sestřelí. Utečte před ním spolu s ostatními do

lesa za benzínkou a vyčkejte na příchod zbytku rozprášené jednotky.


7) After Montignac


Přesun na místo evakuace patří k nejtěžším  misím ve hře, ačkoliv se s trochou

cviku   dá   dokončit   bez   jediného   výstřelu   (ať  již  vlastního,  nebo

nepřátelského).  Na  začátku  se  můžete  opatrně  vyplížit  z  lesa před vámi

a u mrtvol sebrat LAW launcher a nějaké ty zásobníky, ale není to nutné (navíc

byste  se  neměli   zdržovat  -  za  chvíli  projde   lesem  rojnice  vojáků).

Nejideálnější  cesta  tedy  vede  od  začátku  mise  dozadu,  až  na kraj lesa

u vesnice Provins -  utíkejte seč vám síly stačí hustým  lesem tak, abyste ven

vyšli na úrovni centra vesnice (je tam takový malý hřeben porostlý stromy). Po

jeho pravé straně  pokračujte do vesnice - BVP,  které by od vás mělo  být cca

150-200 metrů  vpravo si nevšímejte,  protože vás neuvidí.  Snažte se neustále

běžet a ignorovat  případnou palbu - jakmile se zastavíte,  přijdou si pro vás

kromě BVP  i dva oddíly pěchoty  s kulomety. Uprostřed vesnice  stojí opuštěná

škodovka  stodvacítka -  sedněte dovnitř,  ale místo  doleva k první evakuační

zóně  jeďte hned  vpravo. Do  Mortonu se  sice můžete  za optimálních podmínek

dostat nejkratší  cestou včas, ale během  ní vás napadnou dva  tanky, BVP a na

samém konci cesty také skupina vojáků. Pokračujte tedy rozvážně po silnici, až

dojedete k pravé odbočce na polní cestu mezi dvěma lesy (je to krásně vidět na

mapě). Pokračujte  dál po vyjetých kolejích  - dostanete hlášku o  novém místě

pro evakuaci. Až dorazíte k lesu,  za nímž se nachází (opět kontrolujte mapu),

vystupte a  běžte skrze les  směrem k němu.  Zatknou vás ruští  vojáci, ale po

chvilkové animaci zjistíte, že sedíte ve stanu a venku se odehrává přestřelka.

Seberte hned u  východu ze stanu samopal, zastřelte dva  ruské vojáky, co leží

před vámi a běžte směrem odkud  přicházela palba. Najdou vás spřátelené oddíly

domobrany.


8) Rescue


Další misí je záchrana rukojmích.  Přepněte na dalekohled a pomalu prohlédněte

vesnici - klikejte při tom prvým  tlačítkem na nepřátelské vojáky (tři u auta,

jeden u  stromu úplně vpravo a  další přijede UAZem). Vezměte  do ruky samopal

a připravte se k útoku. Jakmile vyletí  v dálce tank do povětří, zahajte palbu

na  trojici vojáků  u UAZ  (pozor na  rukojmí, kteří  prchají od  Uralu - musí

přežít). Rychle si lehněte na zem a očekávejte dalšího vojáka, co se vynoří za

keřem vpravo (to je ten co stál u stromu). Postupujte spolu s jednotkou směrem

k vesnici - mezi  domy budou čekat další dva vojáci  (jeden s kulometem, dejte

si na něj pozor). Až je zničíte, pokračujte na křižovatku ve vesnici - měla by

se  objevit  hláška,  že  je  prostor  čistý,  a  rukojmí začnou nastupovat do

náklaďáku.  Ještě však  neodjíždějte -  počkejte si,  až po  zdola po  silnici

(u Uralu) přijede  další náklaďák. Počkejte, až zastaví,  a zabijte vojáky, co

vystoupí. Seberte  od nich RPG  a zničte BVP,  které se bude  velkou rychlostí

blížit z opačné  strany podél silnice (jinak se oběma  setkáte při ústupu, což

není nic  příjemného). Nasedněte dozadu  na náklaďák a  nechejte se odvézt  až

k lesíku, kde všichni vystoupí. Pokračujte  se zbytkem jednotky a rukojmími do

kopce  - klidně  můžete nechat  zbylé  vojáky  svému osudu  a sami  podle mapy

dorazit  na meeting  point (pokud  jste zničili  BVP a  posádku Uralu, bude je

obtěžovat  jenom  hrstka  slabých  ozbrojenců).  U  tábora  domobrany na kopci

vyčkejte příchodu ostatních.


9) Undercover


Je na čase se nepozorovaně přesunout do základny domobrany ve zřícenině hradu.

Po "vyfasování" civilního oděvu nastupte do  kabiny Pragy V3S na místo řidiče.

Když dostanete pokyn  k odjezdu, pokračujte po vyjetých  kolejích, až dojedete

k první  hlídce. Tam  se spustí  animace, ve  které váš  kolega uplatí  vojáky

vodkou. Počkejte  až z cesty  odjede UAZ a  jeďte dál po  asfaltce. Před další

hlídkou na  povel zastavte a  jakmile budete prozrazeni,  vyskočte ven z  auta

(není moudré  pokoušet se druhé  stanoviště objet po  loukách - půjdou  po vás

všechny ruské  jednotky). Udělejte pár  kroků od blatníku  (jinak všechny vaše

střely  skonči na  plechu) a   zastřelte jak  důstojníka, tak  druhého vojáka.

Schovejte  se za  vzdálenější roh  baráku napravo  a zastřelte skupinku vojáků

vylézající z  Uralu. Ještě před příjezdem  BVP a dalšího Uralu  se stáhněte do

lesa  vpravo (pozor  na Hind).  Pokračujte dál  za velitelem  - pozor  však na

stráže, které po pár minutách pochodu zaútočí zdola a z pravé strany (nejlepší

je zalehnout do křoví a odrovnávat jednoho po druhém - budou dost blízko). Pod

vrcholem  kopce  potkáte  další  skupinku  vojáků  nalevo  (předtím  je vhodné

u mrtvol dobít střelivo). Jděte po hřebenu ke skalám, až dojdete do tábora. Po

rozhovoru  vyšplhejte po  šedivém zdivu  a dřevěném  schodišti na  věž a jděte

k důstojníkovi.


10) Night Patrol


Po  návratu k  jednotce na  Malden dostanete  za úkol  hlídat v  noci důležité

protiletadlové  stanoviště.  Klidně  můžete   zapálit  u  strážní  budky  oheň

a v klidu pozorovat projíždějící Mark  II. Zanedlouho vás přijede zkontrolovat

voják v Jeepu, po jehož odjezdu začne  jít do tuhého. Nepřítel ve vaší oblasti

vysadil  dva vojáky  Specnaz, kteří  mají  za  úkol vyhodit  do povětří  bunkr

s transportérem. Připlíží se  k vám zezadu - vyjdou  přibližně v místech vedle

skály, kde  stojí dvě břízy  - proto se  vyplatí čekat tam  na ně se  zapnutým

noktovizorem. Až oba dva zabijete a  dostanete hlášení o blížících se posilách

ve  vrtulníku,  vyběhněte  na  skálu  k  majáku,  kde je kulometné stanoviště.

Kulometem  můžete zničit  jak obě  dvě  lodě,  tak přilétající  Hind, ale  pro

splnění mise to není bezpodmínečně nutné.


11) Hold Malden


Relativně  krátká  a  jednoduchá  mise,  během  které  učiníte  zoufalý  pokus

o zastavení  invaze  na  Malden.  Na  začátku  utíkejte  k  bunkru  z rozvalin

a postavte se ke kulometu. Střílejte s ním po vojácích, kteří se objevují v na

cestě  mezi domy  a vedle  nich. Nešetřete  střelivem -  prioritními cíli jsou

nepřátelští kulometčíci a pancéřoví granátníci (RPG Soldier). Za chvíli přijde

rozkaz  opustit  kulometné  stanoviště,  takže  se  vydejte  mezi stromy podél

silnice na sever - přijíždějících BVP  a tanků si nevšímejte, vaši kolegové se

o pár "kousků"  před ústupem postarají. Severně  od vesnice vysadí transportní

helikoptéra mezi stromy  několik parašutistů - dejte si na  ně pozor až budete

ustupovat.


12) Defender


Cílem  této  mise  je  zastavení  postupujících  nepřátelských tanků. Vzhledem

k tomu,  že  (zatím)  nedisponujete  obrněnou  technikou,  budete muset použít

trojici protitankových min. Ty začněte pokládat na silnici hned u začátku mise

- dejte si pozor, aby neležely před  dřevěnou ohradou (následná exploze by vám

mohla ublížit). Poté, co v pravidelných intervalech (cca 10-20 kroků) umístíte

všechny  tři miny  (a totéž  udělá váš  velitel), přesuňte  se po  cestě kolem

ohrady k  řadě keřů, za  kterými je několik  beden s LAW  launcherem a municí,

které  seberte. Schovejte  se v  keřích vedle  velitele tak,  abyste viděli na

silnici, ale  aby vás nepřítel  nemohl vidět při  příjezdu zprava. Vyplatí  se

během čekání zrychlit čas, protože konvoj přijede až za delší dobu. UAZ, který

kolem  vás  prosviští,  nechejte  projet,  abyste  neupozornili  tanky na svou

přítomnost. Jakmile vás  začnou míjet první tanky, připravte  si LAW launcher.

Po  explozi vyčkejte  dokud neprojede  i poslední,  čtvrtý obrněnec a zaútočte

raketometem  na zbylé  tanky. Dojde-li  vám během  útoku střelivo,  naberte si

další  u  beden  -  pozor  však  na  posádky,  které z poškozených tanků občas

vyskáčou  a  zaútočí  na  vás  automatickými  zbraněni.  Jakmile bude po nich,

přesuňte  se ke  stromům na  planině za  bednami a  běžte naproti blížícímu se

transportéru. Dejte však pozor na UAZ, který  se vrátí, a jehož posádka vám od

silnice může znepříjemnit poslední chvilky ústupu k transportéru.



B. 2. ČÁST


13) Tank Training


První tankistický trénink začnete nástupem do M60 na místo řidiče. Po vyjetých

kolejích pokračujte  do města, kde na  vás již čeká velitel.  Vylezte na povel

z tanku  a po  rozhovoru opět  nastupte, tentokrát  na velitelský  post. Dejte

řidiči  pokyn  k  jízdě  k  dalšímu  waypointu,  postupně  zaměřujte  ze svého

stanoviště cvičné cíle (zapněte si optiku  - z okýnek nic neuvidíte) a dávejte

pokyny  k  palbě.  Jakmile  dostanete  hlášení  o  ruských  silách, pokračujte

k novému  waypointu  dolů  do  vesnice.   U  Abramsu  si  vyslechnete  hlášení

a zapojíte se  do formace (F1-1-1,  asi nejpoužívanější tankistický  příkaz ve

hře).  Přebijte na  HEAT a  zaútočte  na  BVP za  skupinou stromů  na planině.

Kulometem zabijte zbylé vojáky a mise skončí.


14) Battle of Houdan


Cestou do  Houdanu, kde máte  posílit postavení pěchoty,  udržujte formaci. Za

chvíli přijde hlášení  o útoku dvou BVP, takže opět  ve formaci sjeďte z cesty

a pokračujte z kopce. Zaútočte na BVP,  ale snažte se nedostat se mezi pěchotu

(kanón ani  kulomet se nedá  na velmi krátkou  vzdálenost použít) -  raději ji

ostřelujte kulometem či HEAT z dálky.  Pod kopcem se také objeví několik tanků

- přebijte na Sabot, zaměřte se na ně  a posléze zničte i jejich posádky. Vaše

úspěchy  inspirují  velitele  ke  kontroverznímu  rozkazu  k  útoku  na  dosud

zapovězený průsmyk -  postupujte ve formaci a připravte se  na útok RPG vedený

shora  ze skály.  Po neúspěšném  pokusu o  průlom dostanete  rozkaz k  návratu

- stáhněte se po cestě zpět až na konec mise.


15) Interdiction


Koordinovaný útok  tří členů speciálních jednotek  na nepřátelské tanky. Běžte

rovně  až ke  skalnímu převisu,  pod  kterým  je skupinka  vojáků a  důstojník

otočený  zády. Popolezte  po srázu  o něco  dolů (abyste  nestříleli do  země)

a zničte všechny čtyři. Zdola začnou  lítat světlice, ale nemusíte jim věnovat

pozornost. Slezte dolů k vojákům, seberte  RPG a plný počet raket. Počkejte na

hlášení od obou kolegů - až budou připraveni, běžte s RPG na kraj srázu (pozor

na pád  a také na hlídky  chodící dole), odvysílejte kód  alfa (pokyn k útoku)

a ihned  vystřelte  po  stojící  T-80  dole  u  silnice.  Přebijte  RPG, znovu

vystřelte a pak  ještě jednou. Rychle utíkejte k bednám  za vámi pro další dva

náboje -  cestou pozor na  útok dvou vojáků  z lesíka. Po  čtvrtém zásahu T-80

exploduje (pokud vám zbylo střelivo,  klidně "sundejte" UAZ nebo BVP). Vylezte

zpět na skálu a po hřebenu se  opatrně (dole u lesa mohou být hlídky) přesuňte

až  k  meeting  pointu.  Tahle  mise  se  dá  vyřešit  i jiným způsobem (např.

proplížením dolů a položením náloží), ale tohle je asi nejrychlejší varianta.


16) Spearhead


Finální  útok  na  Lolisse,  který  je  až  na  závěrečnou konfrontaci s tanky

bezproblémový.  Postupujte ve  formaci a   na povel  nabijte HEAT.  Pod kopcem

potkáte  první skupinku  vojáků (BVP  nahoře na  kopci zničí kolegové), kterou

následuje  za dalších  100 metrů   ještě jedna,  mnohem početnější.  Snažte se

nezůstat  stál  uprostřed  pěchoty  -  raději  si  popojeďte  a  zničte vojáky

kulometem a tříštivými náboji. Za dalších  pár set metrů se objeví další silná

formace nepřátelských vojáků,  tentokrát s nepříjemnými RPG. V  tu chvíli také

dostanete hlášení o tankovém protiútoku. Rychle zničte poslední zbytky pěchoty

a přebijte na  Sabot. Po silnici  přijede Shilka doprovázená  T-80 a T-72.  Je

lepší zničit Shilku  hned na začátku a pak se  teprve věnovat tankům. Důležité

je být neustále v pohybu, vyjma okamžiků střelby, kterou je vhodné provádět ze

zastávky  (míření je  přesnější a  navíc můžete  v případě,  že střelec  mine,

použít  oblíbenou filmovou  hlášku "To   ma byt  střelba ze  zastavky..."). Až

vyčístíte  i  zbytky  posádek  zničených  tanků,  přijedou transportéry a mise

skončí.


17) Pathfinder


Ůkolem vaší  jednotky je zničení  dvou Shilek a  dobytí Chapoi. Na  začátku se

snažte zaujmout pozici v keřích s co možná nejlepším výhledem na malou vesnici

před vámi - budete muset kulometem podporovat útok vaší pěchoty, která nakonec

zničí první Shilku. Pozor na nepřátele, kteří přibíhají ze dvou stran - levého

okraje vesnice  a silnice mezi domy.  BVP, které přijede vojákům  na pomoc, by

nemělo  představovat žádný  problém (pokud  budou všichni  vojáci s  LAW mrví,

zahoďte kulomet a vezměte si M-16 a LAW launcher se střelivem nebo AK-74 a RPG

- podle  toho,  na  čí  mrtvolu  narazíte  dřív).  Až  bude  ve vesnici čisto,

pokračujte dál podél  silnice - vzadu na horizontu  se objeví další nepřátelé.

Zatímco  s nimi  ostatní bojují,  utíkejte podél  levé strany  keřů nalevo  od

silnice a  ve vhodné chvíli  vpadněte protivníkovi do  zad - překvapivá  palba

zpoza  keřů na  ně bude  mít devastující  efekt. Běžte  s družstvem dál řídkým

lesíkem  směrem  k  Chapoi  (tentokrát   se  už  vybavte  nějakým  raketometem

a samopalem -  třeba od mrtvol hrstky  vojáků, kteří zaútočí zleva)  a jakmile

uvidíte Shilku, zničte  ji. Bojové helikoptéry dostanou povolení  k útoku a vy

se musíte někam skrýt. Paradoxně nejvhodnějším  úkrytem není ani dům u ohrady,

ani stromy či stoh za ohradou,  kam všichni vaši kolegové poběží, ale skupinka

stromů,  odkud bylo  před tím  dobře vidět  na Shilku.  Pokud vám zbyly nějaké

rakety, můžete zničit zezadu se blížící  BVP, které zastaví kousek za vesnicí.

Do  bojů s  tanky se  nepouštějte (ty  nechejte vrtulníkům),  raději zalehněte

a zničte  těch pár  vojáků, co  se objeví  ve vašem  zorném poli.  O zbytek se

postarají  vaši  kolegové,  helikoptéry  nebo  posily,  které  do města dorazí

z druhé strany. Smrtí posledního protivníka a vstupem do Chapoi mise končí.


18) Tank Rally


Narozdíl  od M60  v předchozích  tankových misích  nyní usednete  do o poznání

lepšího M1A1 (zvlášť  poloautomatické přebíjení je prima věc).  Při přesunu po

silnici opět udržujte formaci a jakmile přijde hláška o blížícím se nebezpečí,

zaklapněte poklop (turn in) a přepněte na detailní pohled. Na hřebenu kopce se

setkáte s první skupinkou ruských tanků,  která však nebude mít proti Abramsům

šanci. Během boje dorazí i nepřátelská pěchota, kterou stojí za to kosit pouze

kulometem  (stále  mějte  nabitý  Sabot).  Po  dalších  několika stech metrech

postupu k La Riviere přijdou další tanky a BVP, po jejichž zničení přebijte na

HEAT - ve vesnici totiž potkáte kromě pěchoty pouze BVP a automobily. Pokud se

vám bude chtít, můžete zajet k vodě a zničit dva motorové čluny. Vyčištěním La

Riviere od nepřátel a následným postupem do centra mise končí.


19) Unfinished Business


Jedna  z nejkratších  misí ve  hře, při  které si  prakticky nevystřelíte.  Po

vylodění  následujte Gastovskiho  sedlem nahoru.  U ohně  potkáte člena místní

domobrany,  který vás  doprovodí nahoru  k hradu.  Nelekněte se přicházejících

vojáků - jsou to členové domobrany. V  troskách hradu na vás již čeká velitel,

který  vám  předá  dokumenty.  Po  vyhlášení  poplachu  počkejte  na rozkaz od

Gastovskiho  a poté  utíkejte stejnou  cestou, co  jste přišli,  dolů k lodím.

V žádném  případě  se  nezapojujte  do  bojů,  ani  se  nenechte vyvést z míry

troskami, které  budou kolem vás cestou  k moři lítat. Kousek  před vodou mise

automaticky skončí úspěšným návratem na základnu.


20) Taking Command


Poprvé se vám  dostane možnosti velet celé jednotce, což  je v těchto chvílích

spíš na  škodu, ale dá  se to  přežít.  Po hlášení pošlete  určeného vojáka do

jeepu a  na mapě mu  dle instrukcí  ukažte,  kam má zajet  pro ztracené kolegy

(F2-1-mapa-kliknout na Aruby). Než dorazí na místo určení, můžete si procvičit

některé skupinové povely  - aspoň uvidíte, co všechno se  dá při velení dělat.

Až  se  dvojka  zahlásí  z  Aruby,  nechejte  nastoupit  "ztracence"  do jeepu

(F7-F8-4-jeep-anywhere) a dvojce přikažte návrat  do formace (F2-1-1). Až jeep

dorazí  nažeňte  jednotku  do  náklaďáku  a  odjeďte  s  ním k polní nemocnici

v Goisse. Přikažte  vojákům, aby vystoupili,  a běžte za  důstojníkem. Ten vás

zavede  na místo  určení, kde  rychle rozmístěte  své muže  - za  chvíli začne

z kopce ruský útok.  Nejlépe se celý boj dá sledovat  z opevněné věže napravo,

jakmile se vaší  jednotce povede zničit BVP a postřílet  těch pár vojáků, mise

končí.


21) Scouting


Na začátku průzkumné mise zkuste rychle s jednotkou nasednout do odjíždějícího

transportéru (jinak půjdete pěšky) - vystoupíte nahoře na kopci a soustředěnou

palbou  odvrátíte útok  ze zalesněného  kopce na  pravé straně.  Postupujte po

silnici dál až k zátarasu, kde  zničte stráže. Objeví se poděkování, po kterém

můžete s klidným  svědomím odvelet zbytek jednotky na  základnu (stejně by vám

při  průzkumu jenom  překážel, když  nesmíte střílet).  Opatrně postupujte  na

hřeben skály vpravo  (stojí za to během přesunu zrychlit  čas) a vyšplhejte na

jeden z  prvních vrcholků. Odtamtud  je dalekohledem vidět  základna v lesích,

avšak jste příliš daleko na její  bezpečné zaměření. Slezte tedy o pár desítek

metrů  dolů směrem  k základně   a zopakujte  postup s  dalekohledem (případně

můžete  klikat pravým  tlačítkem na  lokalizované vojáky).  Po předání  zprávy

udělejte  čelem  vzad  a  podél  linie  skal  se  vraťte do tábora ve vesnici.

Vzhledem  k tomu,  že mezi  vámi a  vesnicí je  několik nepřátelských  hlídek,

vyplatí  se ustupovat  co nejblíže  u skal  (se zrychleným  časem) a  na místo

určení dorazit  obloukem z opačné strany  - tak budete mít  jistotu, že nikoho

nepotkáte.


22) Turning the Tide


Finální  útok  na  lokalizovanou  základnu  se  dá  provést  několika  způsoby

(elegantní  je řešení  s ostřelovací   puškou místo  M16). Pokud  však zvolíte

variantu frontálního  pěchotního útoku, nezbude  než postupovat rovně  horským

sedlem  s hustou  vegetací. Držte  se s  ostatními ve  formaci - zanedlouho se

totiž mezi  stromy napravo objeví  skupinka nepřátel, kterou  během přestřelky

doplní další zdola  a po rádiové hlášce také z  levé strany. Až budete zalehlí

mezi  stromy cca  100 metrů  od  tábora,  dejte rádiem  signál k  útoku zbylým

jednotkám. Vašim vojákům  s LAW určete jako cíle BVP,  ale jinak nechejte akci

volný  průběh  a  jenom  likvidujte  vybíhající  nepřátele,  které mezi stromy

uvidíte.  Až bude  kolem základny  klid, pokračujte  dovnitř. Nyní  bude nutné

ubránit danou oblast před protiútokem, který  je vedený sice v malých počtech,

ale naprosto ze všech stran - buďte proto stále ve střehu. Zničením posledního

nepřátelského vojáka mise končí.


23) Saboteur


Pod rouškou  tmy je nutné  provést na Everonu  menší sabotáž v  opravně tanků.

Hned  na začátku  mise uvidíte  projíždět po  silnici UAZ  - nevšímejte  si ho

a pokračujte  směrem k  vesnici, přesněji  řečeno k  jejímu levému okraji, kde

stojí trojice náklaďáků. Až se  přehoupnete přes poslední terénní vlnu, rychle

zastřelte dva vojáky u nákladních aut  (pozor na Specnaz, který ihned zalehne)

a také dvojici patrolující  vlevo na silnici hned u  řady keřů. Poslední obětí

bude voják,  který se objeví  přímo před vámi  v mezeře mezi  domy za silnicí.


Před  projíždějícím BVP  zalehněte na   zem k  náklaďákům (naštěstí  si mrtvol

posádka nevšimne)  a položte k  prostřednímu první bombu.  Rychle se přeplazte

přes silnici a  postupujte do lesa nalevo (pozor  na trojčlennou hlídku vpravo

na silnici  a také vracející se  BVP). Až budete na  kraji lesa, odpalte nálož

(ještě před automatickým  uložením hry) a postupujte lesem  dál k opravárenské

stanici.  Abyste  zbytečně  nevyvolali  poplach,  obejděte  lesem  celý  areál

a připlazte se  k tankům stojícím  v řadě zezadu  nebo z boku.  Položte u nich

zbylé dvě nálože  a připravte se na (opět plazivý)  ústup do skal napravo, kde

na  vás  čeká  domobrana.  Až  budete  dostatečně  daleko od základny (nejlépe

v lese), odpalte zbylé dvě bomby a rychle utíkejte na místo setkání. Labužníci

mohou po umístění  bomb vlézt do pilotní kabiny  stojící helikoptéry Mi-17 (to

spustí poplach), rychle nahodit motor, vzlétnout a ihned odpálit nálože. To už

po vás  však začne střílet Shilka,  na kterou platí vaše  neřízené 57mm střely

(zapněte si manual  fire a nešetřete municí - máte  jí dost). Do příletu druhé

helikoptéry  máte  cca  dvacet  sekund  času,  takže neváhejte raketami trochu

"poupravit"  základnu a  zničit vše  živé  i  neživé. Pak  rychle zamiřte  nad

vyznačený  bod setkání  (to už  po vás  bude střílet  druhý vrtulník), vyleťte

dostatečně vysoko a rychle vyskočte  (eject), než budete rozstřílení na hadry.

Na padáku se tak efektně snesete přímo do náruče vašeho kolegy z domobrany.


24) Guardian


Nesmírně  zdlouhavá mise  (asi nejslabší  v  celé  hře), ve  které je  potřeba

ochránit konvoj tří nákladních vozů tak, aby alespoň jeden dorazil na letiště.

Nastupte s jednotkou  do transportéru (náklaďáku si nevšímejte)  a počkejte na

příjezd  konvoje.  Postupovat  vpřed  budete  metodou  "přískoků", kdy nejprve

zastavíte konvoj, vyčistíte kus cesty a  poté kolonu opět přivoláte a zatavíte

na  nové  pozici.  První  nepřátelské  postavení  je  nahoře  na  kopci poblíž

kapličky, druhé  pak těsně před první  křižovatkou mezi stromy napravo  (o kus

dál  je v  malém lesíku  docela početná  skupinka ruských  vojáků). Při jejich

likvidaci  se nevyplatí  ani vylézat  z transportéru  - jenom  si přepněte  na

venkovní pohled a  označujte cíle střelci z kulometu,  popřípadě vojáky rovnou

přejíždějte. Jako vhodnější volba cesty se na prvním rozcestí jeví jízda vlevo

(tj. vlastně  rovně) - v  opačném případě narazíte  po cca kilometru  jízdy na

početnou jednotku  za skálou v  zatáčce a při  stoupání do kopce  na T-72. Než

dorazíte  po  levé  cestě  k  dalšímu  rozcestí,  čekají  na  vás  dvě formace

protivníka  v keřích  poblíž cesty  -  žádný  problém pro  pásy a  kulomet. Na

křižovatce opět doleva  a po zničení pěchoty ve  stoupání přijde nejnáročnější

část cesty. Kupodivu největší problém  téhle mise nepředstavuje boj, ale jízda

s transportérem z kopce, kdy se stroj  sám od sebe rozjíždí zběsilou rychlostí

(neváhejte  proto  občas  zatočit  a  zbrzdit  jízdu  smykem  - jenom pozor na

převrácení).  Až pojedete  z kopce  a nalevo  uvidíte skálu,  vystupte s celou

jednotkou a  opatrně postupujte podél silnice  - čeká tam mezi  stromy BVP. Po

jeho  zničení  nasedněte  do  transportéru  a  přes  další nepřátelskou hlídku

konečně dorazíte  na letiště. Cesta k  invazi na Everon lemované  krví mrtvých

ruských sniperů s Dragunovy je volná.



C. 3. ČÁST


25) Return to Eden


Invaze  na Everon  právě začala  a  vaším  úkolem je  dobytí kopce  a letiště.

Postupujte s celou  jednotkou směrem ke kostelíku a již  z dálky zahajte palbu

na vojáky, kteří tam mají své postavení. Při zachování dobré dynamiky útoku by

dobytí vrchu  nemělo činit žádný problém  - pozor snad jen  na snipera nalevo.

Nahoře  využijte  trochu  času  k  prohlídce  mrtvol  -  získáte  tak skvělého

Dragunova a RPG  (popřípadě LAW). S Dragunovem není  problém zaměřovat z vrchu

vojáky  na  půl   kilometru  vzdáleném  letišti  -  trochu   jim  tam  zatopte

a postřílejte  všechny  panáky  kolem   budov.  Až  budou  nepřátelské  ztráty

přiměřené (cca 5-10  mrtvých), postupujte přes terénní vlny  směrem k letišti.

Shilku,  která  se  vyhoupne  za  posledním  kopcem, ihned zničte raketometem,

schovejte se mezi keře a přivolejte  rádiem vrtulníky i zbytek jednotky. Poté,

co  helikoptéry  zničí  obrněnou  techniku,   postupujte  dál  až  na  letiště

a eliminujte zbývající  odpor jednotlivých vojáků.  U beden za  jednou z budov

můžete doplnit střelivo. Příchodem na  určené místo mise končí (nebuďte zbrklí

- může vás v poslední fázi zabít i friendly fire od gunshipu).


26) Hind Attack


Vašim  úkolem je  nalézt tajnou  leteckou  základnu  a zničit  na ní  co možná

nejvíce  nepřátelských  jednotek.  na  začátku  běžte  rovně  na meeting point

(ignorujte  UAZ  a  Ural  jedoucí  po  silnici),  vyslechněte  krátký rozhovor

a u stromů naberte čtvrtého vojáka. Teď  se vyplatí odvelet zbytek jednotky do

evakuační zóny - zbytečně by se při plnění mise pletli pod nohama a prozradili

vaši  pozici. Pokračujte  po kraji  lesa  doprava  podél vesnice  a dál  kolem

silnice  (stále pochod  mezi stromy  na kraji  lesa). Základna  se nachází  na

čtverci Eg58, takže  přeběhněte planinu do dalšího lesa  a postupujte dál tak,

abyste se  do ní mohli nepozorovaně  proplížit zezadu (tak vás  neuvidí stráže

u ohně).  Nyní jsou  opět dvě  varianty postupu  - buďto  nepozorovaně umístit

nálože  pod BVP  a Hindy,  nebo mnohem  efektivnější "ukradení" jednoho Mi-24,

rychlý  start   a  zničení  všeho  živého   na  základně  neřízenými  raketami

(nezapomeňte  zapnout manual  fire). Snažte  se při  tom zničit  i Hind, který

v zápětí po  vás odstartuje. Z vrtulníku  vyskočte na padáku u  evakuační zóny

nad lesem,  kam jste před tím  poslali zbytek jednotky (stejně  tou dobou bude

Hind dost zničený od protiletadlové palby).


27) Rolling Thunder


Tentokrát  dostanete pod  své velení  celou formaci  tanků Abrams.  V praxi to

přinese jedinou  změnu - místo  F1-1-1 (držet formaci)  budete používat F1-1-9

(pokračovat  k waypointu),  popřípadě určovat  cíl cesty  na mapě. Před útokem

dejte  povel všem  kolegům "engage  at  will".  Na začátku  přebijte na  HEAT,

přepněte se do velitelské optiky a  pokračujte k prvními waypointu. tam na vás

čeká  skupinka BVP  a Uralů,  po jejímž  zničení jeďte  do Tyrone  bráněný BVP

a velkým  množstvím  pěchoty  (zas  takový  oříšek  nepředstavuje - stačí vjet

s celou formací  mezi ně a  vaši kolegové se  o panáky postarají).  Pokračujte

podél lesa vlevo  a z boku vyčistěte postavení RPG  hlídek napravo u zátarasů.

V briefingu se  sice praví, že  se o danou  oblast starat nemusíte,  ale pokud

neprovedete  následný  neúspěšný  pokus  o  dobití  po  silnici  (doporučujeme

napadnutí zezadu po  objetí jejich pozic podél lesa), nepustí  vás hra dál. Až

dostanete povolení  ke stažení od  bráněných pozic, pokračujte  do Montignacu,

dejte  signál rádiem  druhé skupině  a pomozte  jim vyčistit  město od pěchoty

(pozor na BVP, Shilku a T-80).  Zabitím posledního nepřítele v Montignacu mise

končí.


28) Airborne


Pokud se  vám až doposud podařilo  vyhýbat se létání s  helikoptérami, teď vás

již coby kapitána Nicholse létání  nemine. Vaším prvním úkolem bude vyzvednutí

pěchoty s  UH-60. Nastupte se střelcem  dovnitř a nízkým letem  pokračujte pro

vojáky  uvízlé na  poloostrově. Až  budete nad  jejich postavením, přepněte na

auto-hover a pomalu  klesejte (v externím pohledu prověřte,  zda přistáváte na

volnou  zem a  ne do  lesa). Vojáci  za chvíli  automaticky nastoupí  a podají

hlášení  k odletu.  Přeleťte k  cílové vesnici  a stejnou procedurou přestaňte

- pěchota  automaticky  vystoupí.  Cestou  zpět  na  základnu  uslyšíte volání

o pomoc.  Změňte kurz  na místo   určení, rychle  přistaňte a  naberte zraněné

vojáky  a odstartujte.  Pod vámi  se objevím  dvě BVP  - zničte  je neřízenými

střelami  (označte  střelci  cíle,  dejte  pokyn  k  palbě  a snažte se udržet

zaměřovač  na cíli,  střelec bude   pálit automaticky  ve vhodnou  chvíli). Po

splnění úkolu naberte kurz na základnu. Mise končí ještě před přistáním, takže

si nemusíte lámat hlavu s tím, jestli nejsou dole stromy.


29) Air Superiority


Po UH-60  se vám poprvé  dostane do rukou  i "klasický" gunship  AH-1. Nejprve

budete muset  dojet na základnu -  následujte proto v jeepu  nákladní auto, na

letišti vystupte  a běžte za majorem.  Po krátké rozhovoru nastupte  do určené

kobry, počkejte, až se k vám připojí palubní střelec, a odstartujte. Snažte se

již od  začátku udržovat formaci  (jinak na vás  bude velitel neustále  řvát),

přelétněte  Montignac a  zaútočte na  konvoj BVP  a Uralů  (je lepší  používat

neřízené  střely).  Až  konvoj  zničíte,  následujte  velitele  k dalším cílům

- tentokrát půjde o Shilku a tanky. Shilka je za všech okolností prioritní cíl

číslo jedna - ihned ji zaměřte a  vyšlete po ní řízenou střelu (palbě uhýbejte

"strafováním" do  stran). Po eliminaci  posledních tanků se  spolu s velitelem

vraťte na základnu - pozor na stromy při přistávání (je lepší dát nad letištěm

auto-hover, přepnout  do externího pohledu a  rozhlížet se kolem sebe,  zda je

místo ke  přistání volné). Celkem  jednoduchá mise, ve  které se seznámíte  se

základy ovládání obratné bojové helikoptéry.


30) Recon


První  průzkumná  mise  na  ostrově  Kolgujev  -  hlavní  základně ruských sil

v oblasti.  Vašim úkolem  je lokalizovat  tři Shilky  (později je budete muset

zničit).  Ihned po  vysazení pokračujte  do lesíka  za ruinami  vesnice a  pod

ochranou husté vegetace prozkoumávejte červenou  zónu na mapě. Vždy se vyplatí

vyběhnout  na  kopec   a  dalekohledem  pozorovat  okolí  -   Shilky  jsou  na

stanovištích,  poblíž  kterých  hoří  ohně,  takže  je rozhodně nepřehlédnete.

Koordináty  jednotlivých postavení  protiletadlové obrany  jsou Eb73  (první),

Dd71 (druhá),  Dg73 (třetí). Vždy stačí  přiblížit se na dohled  a cíl označit

v dalekohledu -  hlášení na základnu  je automatické. Až  lokalizujete všechny

Shilky,  přesuňte se  na únikové   místo (zeširoka  obejděte základnu  s první

Shilkou, která  vám bude stát  v cestě, a  dejte si také  pozor na patrolující

BVP), odkud rádiem  zavolejte evakuační loď. Za chvíli  pro vás přijede, takže

rychle nastupte a nechejte se odvézt až ke konci mise.


Zde je chybná informace, podle návodu by tanky měly být na souřadnicích Eb73, Dd71, Dg73, měly by být v blzkosti ohně, u jedné souřadnice jsem oheň našel, ale tank opravdu ne :-). Přesné a ověřené koordináty jsou : Ea75, Eb73, Dg73.

                                   (poslal Vintík - vintik.000@centrum.cz)


31) Killdozer


Velká tanková  bitva, ve které mají  vaše Abramsy za úkol  dobýt vesnici Levie

a udržet  dobyté opevněné  postavení na  silnici za  vesnicí. Hned  na začátku

zadejte řidiči, aby postupoval k waypointu  a zbytku jednotky dejte "engage at

will". Za poslední terénní vlnou před Levie se objeví BVP a tanky, které budou

během několika sekund zničeny. Postupujte mezi zástavbu a zničte BVP s tankem,

které  útočí  z  kopce  napravo.  Po  vyčištění  od  zbytků  pěchoty a posádek

zavolejte Zulu tým,  aby se přesunul do Levie.  Pokračujte k dalšímu waypointu

- opevněné  základně. Mezi  stromy jsou  schovaní panáci  s RPG  - buďte proto

ostražití.  Během přesunu  na vás  zaútočí dva  tanky T-72  s oddílem pěchoty,

další se  k nim připojí  z kopce nalevo.  Až budete sjíždět  z mírného pahorku

a blížit  se  k  opevnění,  potkáte  formaci  T-80,  jiné  T-72 a T-80 jsou po

okrajích ruské základny. Po zničení zbylé pěchoty na základně mise končí.


32) Air Assault


V gunshipu máte s kolegy za úkol podpořit pozemní útok skupiny tanků. Nastupte

coby pilot do prostředního vrtulníku a  dejte povel dvojce, aby zaujala pozici

palubního střelce. Během  letu k Mortonu zavolá o pomoc  Buffalo base - změňte

kurz  a  zničte  alespoň  jedno  BVP  poblíž  základny.  Až dostanete do rádia

poděkování  od Buffala,  pokračujte dle  původního kurzu.  Pod vámi na silnici

zuří  tanková bitva,  a tak  neváhejte  a  spolu s  kolegy zničte  jak obrněná

vozidla  nepřítele,  tak  jeho  lodě,  které  plují  u  pobřeží. Pozor však na

nepříjemný  Hind, který  se objeví  mezi kopci.  žízené střely  TOW používejte

zásadně proti tankům, teprve po zničení všech obrněnců s nimi střílejte po BVP

(ta  se dají  zničit i  neřízenými raketami).  Až dostanete  hlášku o  splnění

úkolu, vraťte se na základnu.



D. 4. ČÁST


33) Wake-up Call


Před náletem na Kolgujev musí speciální jednotky oslabit protiletadlové pozice

- je tedy  na vás, abyste zničili  pokud možno všechny tři  Shilky, které jste

před časem  lokalizovali (za jistých okolností  stačí i dvě). Opět  se vyplatí

nechat zbytek jednotky na začátku a vydat se na misi sám - možnost odhalení je

mnohem  menší. Po  vylodění se  mezi stromy  přesuňte zezadu  k velké základně

s první  Shilkou -  pozor na  hlídky vpravo  na mýtině, prolétávající vrtulník

a patrolující  BVP.  Jelikož  je  noc,  můžete  se  pohybovat relativně blízko

nepřátelských  vojáků  bez  prozrazení  -  jenom  je  nutné se plazit. Podobně

nastražte bomby i k ostatním Shilkám na mapě a po odpálení utíkejte do lesa na

kopci  nad poslední  základnou. Pokud  už prozrazeni  budete, je  vhodné místo

dálkově odpalovaných bomb použít RPG, které uzmete některé z mrtvol - nemusíte

se tak k  Shilkám přibližovat (jenom riskujete, že  se dají do pohybu a  vy je

nebudete moci najít).


34) Planes Start


Kromě helikoptér  se ve Flashpointu  může létat i  s A-10, a  to právě v téhle

misi. Na povel velitele nastupte do třetí  A-10 a nahoďte motor. Až se letadlo

před vámi  rozjede po pojížděcí dráze,  přidejte OPATRNĚ plyn a  rychlostí cca

10-20 km/h  následujte své kolegy až  k pravé zatáčce na  runway. Dejte klapky

o jednu pozici dolů, přidejte plyn  naplno a odstartujte. Ve vzduchu zatáhněte

podvozek  i klapky  a udržujte  se  ve  formaci. Za  svitu ranního  slunce pak

odletíte přes moře  na Kolgujev. Těsně před ostrovem  potká vaše letka několik

lodí -  zničte je a  pokračujte podle pokynů  dál. Pokud se  vám v minulé misi

nepodařilo  zničit  všechny  Shilky,  vyberte  si  je  jako prioritní cíle pro

Mavericky. Teprve pak  se podle pokynů zaměřte na tanky  a BVP. Dejte si pozor

na ztrátu výšky a rychlosti při prudkých manévrech - s A-10 se dá velmi snadno

zarýt  do  země  či  moře.  Během  útoku  vám  najednou začne docházet palivo,

vypadnou oba  motory a vy se  budete muset katapultovat na  nepřátelské území.

Ihned vás zajme jednotka Specnaz.


35) Counter Strike


První výsadek  regulérní pěchoty na  Kolgujevu (v úvodním  briefingu je vhodné

přezbrojit na sniperku). Na začátku  mise můžete s klidným svědomím postupovat

s celou jednotkou k  základně - těch pár vojáků mezi  domy by vám nemělo činit

problémy.  Zaujměte   postavení  před  oplocením   základny  na  úpatí   kopce

- zanedlouho se na vás po předchozím upozornění od průzkumných jednotek spustí

tři  vlny  útočníků.  Nejprve  se  z  kopce  přímo  nad  vámi  spustí  pěchota

podporovaná  dvěma BVP.  Během přestřelky  se do  akce zapojí  jednotky, co se

vynoří  na kopci  vlevo. Po  oznámení  o  blížících se  posilách přijde  další

skupinka  nepřátelské  pěchoty  zprava.  Důležité  je  být během boje chráněný

(například stromy)  alespoň z jedné  strany, abyste se  zbytečně nevystavovali

křížové  palbě.  Pokud  vám  po  příjezdu  transportérů  s posilami zbude dost

vojáků, můžete  se pokusit o útok  na druhou základnu, ale  pro úspěch mise to

není nutné.


36) Escape From Prison


Asi  nejkomplikovanější mise  v celé  hře, kdy  musíte v  roli pilota Nicholse

utéci z  ruského zajetí. Před jejím  hraním je vhodné prostudovat  si detailně

areál ruské  základny v jedné  ze "singl misí"  (ta, ve které  musíte zastavit

konvoj  a sniperkou  podporovat útok  pěchoty na  základnu) - dokonalá znalost

okolí se  bude více než hodit.  Na začátku mise nastupte  do Mi-24 (nic jiného

vám ani  nezbude) a po  příletu na základnu  následujte Specnaz do  stanu (tam

zůstaňte a nevylézejte  ven). Až padne noc, sledujte  pozorně stanový otvor na

opačné straně  než je stráž -  jakmile tudy projde voják,  který zahne vpravo,

vyplazte se rychle ven doprava a  pokračujte až mezi dva podlouhlé žluté domy.


Podél  pravé stěny  najdete AK-74.  Rychle si  ho vezměte  a zahajte  palbu na

vojáka, který  se objeví ve  tmě před  vámi.  Rychle se odplazte  za pravý roh

podlouhlé budovy, kde musíte zabít další dva (jeden leží na zemi a míří na vás

- jednejte  proto  rychle  a  miřte  na  hlavu).  Pak rychle otevřenými dveřmi

dovnitř  do domu  a chodbou  až na  konec, kde  jsou otevřené  dveře vlevo  na

ubikaci.  Tam z  beden vezměte  RPG a   dva náboje,  nabijte ho  a skrze  okno

vystřelte na  BVP stojící u  ohně (miřte dobře,  ať netrefíte stěnu).  Exploze

zabije  i vojáky  postávající okolo.  Rychle přebijte  a skrze  okno na chodbě

vypalte na další BVP (počkejte si, až  nebude úplně nalepené na oknu, jinak by

exploze  zabila  i  vás).  Vezměte  z  beden  další  střelivo  a pokračujte do

místnosti na protějším konci chodby. Oknem vlevo vystřelte RPG na vzdálený roh

bílé budovy, kde stojí UAZ a několik vojáků. Přebijte, vykoukněte z otevřených

dveří (ale  nechoďte ven) a  zamiřte na dřevenou  budku (za ní  jsou další dva

vojáci, které exploze zabije). Poté ještě  vypalte dva projektily na keř vlevo

u plotu (další protivníci to mají za sebou), přepněte na samopal a z úkrytu ve

dveřích likvidujte  vojáky probíhající kolem  (pozor na granáty).  Vyplazte se

k mrtvole před dveřmi,  vezměte si noktovizor, zapněte ho  (možná budete muset

přebít samopal  - bug v programu)  a zabijte zbylé nepřátele,  co na vyčištěné

ploše  uvidíte (pokud  tam nějací  zbyli). Pak  se odplazte  směrem ke stromům

napravo  a dál  do kopce  do lesa.  Prodloužením zadního  oje Velkého  vozu na

obloze najdete Polárku ukazující na sever.  Vydejte se lesem na opačnou stranu

(tedy  na jih),  kde by  na vás  měla čekat  animace. Po  jejím skončení stačí

utíkat rovně z kopce až k základně NATO, kde mise končí.


Poznámka redakce : náš příznivec, který si přeje být známý pouze pod přezdívkou M.J. (z téhle skromnosti by si měli leckteří takyautoři vzít příklad !), nám napsal, že tuto misi lze vyřešit i mnohem jednodušeji. Tady vám předkládáme jeho recept :


Na začátku nastupte do vrtulníku, který vás dopraví na ruskou základnu. Po přistání se vás ujme důstojník Spetznatz. Jděte stále za ním. Půjde mezi domy na silnici a o kus dál zase zpátky. Jakmile zahne ze silnice mezi domy, uvidíte před sebou BVP, okolo kterého stojí posádka. Dojděte kněmu, nasedněte na místo řidiče a vyjeďte na silnici. Dejte se doprava. Až se silnice začne svažovat (jen malý kopeček vedle mírného porostu stromů.), vyskočte (o kus dál by si na vás smlsnul tank). Utíkejte  skrze stromy a nahoru do kopce. Pak stále ke skalám, kde se spustí animace. Pokračujete v lese, kde se jen dejte dolů z kopce, kde stojí základna NATO (nesvítí, tak si nemyslete, že jdete špatně). Jo, a taky prý jde prakticky stejným způsobem utéct i s Mi24 se kterým přiletíte. To jsem ale nezkoušel.


Poznámka č. 2 : Pepa Vlček - fybyfyby@tiscali.cz - vyzkoušel útěk s Mi24, a prý to funguje ! Hned, jak doletíte na základnu a uloží se vám automaticky pozice, nemusíte vůbec běžet za vojákem, který vás doprovází. Stačí ihned zamířit k helikoptéře, které se ještě nedotočila vrtule, a nasednout jako pilot (musíte k ní běžet, jinak to nestihnete a zastřelí vás). Jakmile nasednete, nikdo po vás už střílet nebude. Pak jen stačí zamířit na JIH a je to. Jednoduché, ne ? Cestou si můžete zničit ještě pár cílů, jako třeba Silky, T80-ky atd. Rázem se z cituji "nejkomplikovanější mise v celé hře" stane jedna z nejjednodušších.

37) Incursion


Po předchozím pekelném úprku z vězení opět jedna relativně jednoduchá mise, ve

které musíte  získat tajné dokumenty  z generálova domu.  Na začátku se  dejte

vpravo  skrze  les  až  k  moři.  Pokračujte  po  pláži  směrem  k linii plotů

a obejděte je mezerou podél moře. Stále  běžte dole kolem vody, až dorazíte na

úroveň generálova domu  (viz mapa). Opatrně postupujte kupředu  tak, abyste se

k baráku  přiblížili  zezadu.  Ačkoliv  je  venku  poměrně  světlo,  můžete se

proplížit  podél stěny  domu kolem  stráže před  vchodem až  dovnitř (ozve  se

hláška  o splnění  úkolu). Tam  však  narazíte  na skupinku  vojáků, které  je

potřeba do  jednoho zničit. Poté se  vraťte ke dveřím a  zabijte zbylé vojáky,

kteří pobíhají venku a nakukují do  domu. Jakmile bude venku čisto, vydejte se

plížením stejnou cestou zpět - pozor  však na nepřátelskou patrolu mezi stromy

na  sestupu  k  vodě.  Opět  podél  vody  a  nakonec  skrze  les pokračujte až

k únikovému bodu.


38) Search And Destroy


Teď  už jde  opravdu do  tuhého -  musíte zničit  Scud připravený  k odpálení.

Paradoxně máte pro  tuto misi k dispozici nejvíc vojáků,  avšak nelépe se plní

v jednom člověku. Před  jejím, začátkem se vybavte sniperkou  a LAW launcherem

se třemi  střelami. Dejte zbytku jednotky  povel nehýbat se, sami  nastupte do

jeepu a vydejte  se cestou vpravo kolem lesa, přes  základnu až na úpatí kopce

značeného na  mapě křížkem (odvrácené od  nepřátelské základny). Vyšplhejte na

kopec někam  poblíž příkrého srázu  v sektoru Dj51  - pokud možno  tak, abyste

měli výhled  na průsek mezi stromy  v sektoru Eb53, kde  spatříte okraj Scudu,

ale  abyste  byli  zároveň  dostatečně   daleko  od  všech  hlídek.  Zalehněte

a přivolejte  rádiem tanky,  kterým doporučte  západní cestu  - zbaví  vás tak

nepříjemné  skupinky T-80,  která by   na vás  mohla zaútočit  zprava. Jakmile

uvidíte  blížící se  Abramsy, dejte   povel helikoptérám  k útoku.  Až přiletí

a zapojí se do  boje se Shilkami, využijte zmatku a  rychle vystřelte z LAW po

Scudu (stačí  jedna rána). Objeví se  hláška o splnění úkolu,  avšak vy musíte

ještě nepozorovaně zmizet - odplazte se proto buď přes kopec pryč (nemusíte se

vracet na začátek  - stačí být dost daleko od  základny), nebo skrze stromy po

stráni z dosahu  nepřátelské palby (pozor na hlídku Specnaz,  která za vámi po

stráni prochází). Nepodaří-li se vám  zničit Scud dostatečně rychle a dojde-li

k odpálení, můžete se pokochat "nukleární" variantou závěrečné animace.


39) Red Dawn


Poslední  bojové  nasazení,  kdy  máte  za  úkol  zajmout prchajícího generála

a zajistit, aby  se mu nepodařila  žádná poslední odvetná  akce. Před začátkem

mise je vhodné vzít si místo  HK sniperku (nejlépe Dragunov). Nastupte s svoji

"dvojkou" do  jeepu (zbytek jednotky nepotřebujete)  a vydejte se jihovýchodní

cestou.  Na křižovatce  v čtverci  Eh51 zahněte  doprava a  pokračujte až před

základnu v oblasti  Ed46. Vystupte z vozu a  sniperkou zabijte ostrahu areálu.


Pokračujte až  do základny k  náklaďáku s palivem.  S ním odjeďte  po cestě za

plot  až  těsně  k  čekajícímu  Mi-24.  Přikažte  "dvojce"  aby zaujala pozici

střelce, sami se  posaďte na sedadlo pilota. Dotankujte  výběrem v menu palivo

("refuel  from  Ural  fuel")  a  vzlétněte  směrem  na  severovýchod  k  místu

označenému  na  mapě  jako  oblast  pod  kontrolou  nepřítele. Cestou pozor na

dotírající Shilky -  nejprve jedna zleva od vody  a pak tři v těsném  sledu za

sebou  ve vyznačené  oblasti (vždy  použijte AT-6  a uhýbejte  před palbou  do

stran). Ignorujte  tanky i BVP -  jediným dalším cílem kromě  Shilek bude Ural

(později upřesněný jako Scud) napravo od třetí Shilky ve zmiňované skupině (na

kraji lesa skoro  u vody - vedle uvidíte loď,  kterou můžete také potopit). Až

zničíte  Scud připravený  k odpálení  změňte kurz  a leťte podél nejsevernější

silnice ze  západu na východ  (cestou potkáte ještě  jednu Shilku), dokud  pod

sebou neuvidíte UAZ. Pokud jste Scud zničili dostatečně rychle, bude UAZ ještě

v pohybu - jinak jej uvidíte stát  poblíž několika zbořených domů a vojenských

stavení. Nyní se rozmyslete, zda chcete opravdu generála zatknout (není to pro

úspěšné dokončení hry  nutné). Pokud ano, pak přistaňte  na planině vedle domů

a sniperkou  zabijte  jak  trojčlennou  posádku  UAZu  (pozor abyste netrefili

generála), tak skupinku  vojáků mezi domy, ke které  vůdce ruských sil zbaběle

uteče  -  po  přiblížení  k  osamocenému  generálovi  je dílo hotovo. Jestliže

netoužíte po tom dostat jej  živého, jednoduše zaútočte neřízenými střelami na

UAZ - objeví se rádiová komunikace, ve které informujete základnu o "nehodě".


40) Status Quo


Ůplně poslední mise,  ve které máte za úkol sehnat  vaše tři kolegy na různých

místech Everonu a zajít společně do  hospody na jihozápadním kraji ostrova. Na

začátku se  objevíte v civilní Cessně,  se kterou je nutné  nejprve přistát na

letišti v severní částí ostrova. Vzhledem k tomu, že runway uvidíte opravdu na

poslední  chvíli  a  navíc  je  precizní  řízení  vrtulového  stroje  v enginu

Flashpointu poměrně obtížné, stojí za úvahu použití autopilota, který bezpečně

přistane za vás.  Až se letadlo zastaví na kraji  dráhy, vystupte a pokračujte

k letištním budovám,  za kterými stojí  náklaďák s palivem.  Ten odvezte těsně

k Mi-17 (stojí ve dle trosek Hinda),  aby bylo možné natankovat. Nastupte coby

pilot do ruské transportní helikoptéry, dejte  v menu doplnit palivo (nádrž je

prázdná)  a posléze  vzlétněte a  naberte jihozápadní  kurz. Nad první cílovou

vesnicí  použijte   opět  auto-hover  a   přistaňte.  Vašeho  kolegu   najdete

v civilních  šatech  uprostřed  vesnice.  Poručte  mu,  aby  nasedl  dozadu do

helikoptéry a odleťte na západ, kam  již lodí míří další kamarád. Přistaňte na

planině  u  budov  (ne  na  svazích  k  moři  -  vrtulník by sklouzl do vody),

promluvte  si  s  kolegou  a  opět  oba  nastupte  do Mi-17. Pokračujte na jih

a přistaňte  na vojenské  základně, kde  se k  vám připojí  i David  Armstrong

v důstojnické  uniformě. Naberte  jihozápadní  kurz,  u poslední  vesnice před

mořem přistaňte, a běžte do hostince  vyznačeného na mapě. Zbytek jednotky vás

bude  následovat  až  dovnitř,  kde  celá  hra  za  zvuků  hospodského hlaholu

definitivně skončí.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.