Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
A. 1.ČÁST
1) Training
Základní trénink vás seznámí s ovládáním postavy a střelbou. Nejprve oběhněte
náklaďák nalevo, zařaďte se zpět do řady a dejte pušku přes rameno. Pak
utíkejte k transportnímu vozu, nastupte dozadu a u cvičáku na povel vysedněte.
Nyní je na řadě "opičí dráha" - nejprve klikatá cesta (tam se dá využít
strafování), pak běh po rampě a skok skrze okno a nakonec plazení pod dráty.
Na konci se otočte a utíkejte zpět k veliteli. Následuje další přesun,
tentokrát na střelnici. Až dostanete rozkaz, naberte u beden zásobníky,
nabijte M16 a běžte na palebné postavení. Na povel zničte všechny tři terče
- toť vše.
2) Flashpoint
První ostrá mise, ve které si vyzkoušíte základy bojování ve Flashpointu.
Vystupte z helikoptéry a běžte s ostatními ke stromům, kde si vyslechnete
briefing. Postupujte podél lesa přes kopec, až uvidíte vesnici. Zalehněte
a vyčkejte na útok tanků a vrtulníků - pak teprve pomalu postupujte směrem
k domům, ale nezapomeňte se krýt za keře. Setkáte se s dvěma skupinami
nepřátelských vojáků - jedna vybíhá směrem z vesnice a další útočí od lesa
napravo. Vyřiďte nejprve "lesní" tým a zalehněte za terénní vlnu před vesnicí.
Pomalu se plazte nahoru, abyste se co možná nejméně odkryli - nepřátele, kteří
se postupně vynořují za horizontem bez slitování eliminujte. Pokračujte dál do
vesnice až ke kašně, kde mise končí.
3) Combined Arms
Cílem další mise je vesnice Regina. Vystupte z náklaďáku a postupujte ve
formaci na kopec. Jakmile dostanete povel k útoku, přehoupněte se přes hřeben
a postupujte k zástavbě. Po pravé straně vás podporují tanky, a tak není kam
spěchat - spíš zalehněte za jeden z mála keřů a postupně odstřelujte vojáky
dole ve vesnici. Až bude vzduch čistší, běžte dál do vesnice a zničte zbylou
pěchotu. Nechoďte však příliš daleko za její střed - zanedlouho dorazí ruské
obrněné posily, které vás donutí k ústupu. Jakmile dostanete rozkaz se
stáhnout, utíkejte zpět za kopec, odkud jste přišli - tam mise končí.
4) Camping
Tady využijete svoje řidičské dovednosti. Nejprve v Mortonu počkejte, až
přijede velící důstojník. Nastupte s ním coby spolujezdec do jeepu a vysedněte
u náklaďáku. Sedněte si za volant mohutného nákladního auta a následujte
velitelův jeep (pozor na brždění - radši si od něj držte odstup). V Mortonu
zaparkujte u vojáků, počkejte až všichni nastoupí a opět pokračujte za jeepem.
V Le Moule opět přesedněte do jeepu - vydáte se s velitelem a pár vojáky na
obhlídku terénu. Až dostanete rozkaz vystoupit, udržujte formaci a postupujte
hustým lesem. Na jeho levém okraji se za pár minut objeví trojčlenná ruská
hlídka - zničte ji. Další skupina vojáků (tentokrát je mezi nimi i pár členů
elitních Specnaz) vás napadne v lese z kopce napravo - až je zničíte,
pokračujte ven z lesa k transportéru a pak zas zpět k jeepu (po cestě možná
potkáte nějakého zaběhlého Rusa, na kterého jste před tím zapomněli - buďte
proto ostražití). Nasedněte s ostatními dovnitř a nechejte se odvézt pryč až
ke konci mise.
5) Alert
Tady už jde docela do tuhého - až vás večer v Mortonu překvapí poplach,
nasedněte do transportéru a jeďte až na místo hlášených střetů. téměř okamžitě
po vystoupení na vás zaútočí nepřátelé schovaní mezi stromy lemující cestu
před vámi a také zprava od hustého lesa. Snažte se nejprve zalehnout za keř
a po uklidnění situace postupovat směrem ke žlutému "move to" (tou dobou už
budou skoro všichni kolegové mrtví) - pozor na vojáky vpravo u lesa, obvykle
tam tak jeden, dva zbyli (pokud někdo zůstal mezi stromy u silnice, je to holt
smůla). jakmile dorazíte k cíli, ozve se rádiová žádost o posily a její
následné potvrzení. V tu chvíli je vhodné sprintovat a zalehnout do úkrytu
stromů vedle vraku transportéru - vojáky z druhého sledu, kteří na vás
postupně shora vyběhnou, se snažte jednoho po druhém zničit - za chvíli dorazí
posily, které by při plném početním stavu nepřítele neměly šanci. Jakmile bude
trochu klid, projděte přes další žlutý "move to", který aktivuje sled
únikových rozkazů - stačí pak zabít poslední dva, tři vojáky mezi stromy
a spolu s ostatními nasednout do náklaďáku a ujíždět pryč.
6) Montignac must fall
Dobýváni Montignacu začne přesunem na místo určení - projděte za velitelem
skrze lesík, poslechněte si zoufalé volání kolegů o posily a pokračujte přes
hřeben směrem k vesnici. Zalehněte za keř a počkejte, až spolubojovníci zničí
BVP. Zničte dva ležící vojáky na kraji vesnice, postupte k domům a zabijte
další dva nepřátele - za keři vpravo a za plotem přímo před vámi. Pokračujte
do vesnice, kde vás zastihne rozkaz k evakuaci. Počkejte na nákladní auto
a nastupte dovnitř. U benzínové pumpy vyskočte spolu s ostatními a postupujte
nahoru do vesnice - vojáci na vás budou pálit zprava a zepředu. Nahoře na váš
čeká nejtěžší úkol - zničit granátometem BVP. pak seběhněte dolů k pickup
pointu. Nelekněte se přijíždějícího jeepu - jsou v něm vaši spojenci, kteří se
k vám přidají do formace. Po příletu Blackhawku se však objeví Hind, který
vaši helikoptéru před přistáním sestřelí. Utečte před ním spolu s ostatními do
lesa za benzínkou a vyčkejte na příchod zbytku rozprášené jednotky.
7) After Montignac
Přesun na místo evakuace patří k nejtěžším misím ve hře, ačkoliv se s trochou
cviku dá dokončit bez jediného výstřelu (ať již vlastního, nebo
nepřátelského). Na začátku se můžete opatrně vyplížit z lesa před vámi
a u mrtvol sebrat LAW launcher a nějaké ty zásobníky, ale není to nutné (navíc
byste se neměli zdržovat - za chvíli projde lesem rojnice vojáků).
Nejideálnější cesta tedy vede od začátku mise dozadu, až na kraj lesa
u vesnice Provins - utíkejte seč vám síly stačí hustým lesem tak, abyste ven
vyšli na úrovni centra vesnice (je tam takový malý hřeben porostlý stromy). Po
jeho pravé straně pokračujte do vesnice - BVP, které by od vás mělo být cca
150-200 metrů vpravo si nevšímejte, protože vás neuvidí. Snažte se neustále
běžet a ignorovat případnou palbu - jakmile se zastavíte, přijdou si pro vás
kromě BVP i dva oddíly pěchoty s kulomety. Uprostřed vesnice stojí opuštěná
škodovka stodvacítka - sedněte dovnitř, ale místo doleva k první evakuační
zóně jeďte hned vpravo. Do Mortonu se sice můžete za optimálních podmínek
dostat nejkratší cestou včas, ale během ní vás napadnou dva tanky, BVP a na
samém konci cesty také skupina vojáků. Pokračujte tedy rozvážně po silnici, až
dojedete k pravé odbočce na polní cestu mezi dvěma lesy (je to krásně vidět na
mapě). Pokračujte dál po vyjetých kolejích - dostanete hlášku o novém místě
pro evakuaci. Až dorazíte k lesu, za nímž se nachází (opět kontrolujte mapu),
vystupte a běžte skrze les směrem k němu. Zatknou vás ruští vojáci, ale po
chvilkové animaci zjistíte, že sedíte ve stanu a venku se odehrává přestřelka.
Seberte hned u východu ze stanu samopal, zastřelte dva ruské vojáky, co leží
před vámi a běžte směrem odkud přicházela palba. Najdou vás spřátelené oddíly
domobrany.
8) Rescue
Další misí je záchrana rukojmích. Přepněte na dalekohled a pomalu prohlédněte
vesnici - klikejte při tom prvým tlačítkem na nepřátelské vojáky (tři u auta,
jeden u stromu úplně vpravo a další přijede UAZem). Vezměte do ruky samopal
a připravte se k útoku. Jakmile vyletí v dálce tank do povětří, zahajte palbu
na trojici vojáků u UAZ (pozor na rukojmí, kteří prchají od Uralu - musí
přežít). Rychle si lehněte na zem a očekávejte dalšího vojáka, co se vynoří za
keřem vpravo (to je ten co stál u stromu). Postupujte spolu s jednotkou směrem
k vesnici - mezi domy budou čekat další dva vojáci (jeden s kulometem, dejte
si na něj pozor). Až je zničíte, pokračujte na křižovatku ve vesnici - měla by
se objevit hláška, že je prostor čistý, a rukojmí začnou nastupovat do
náklaďáku. Ještě však neodjíždějte - počkejte si, až po zdola po silnici
(u Uralu) přijede další náklaďák. Počkejte, až zastaví, a zabijte vojáky, co
vystoupí. Seberte od nich RPG a zničte BVP, které se bude velkou rychlostí
blížit z opačné strany podél silnice (jinak se oběma setkáte při ústupu, což
není nic příjemného). Nasedněte dozadu na náklaďák a nechejte se odvézt až
k lesíku, kde všichni vystoupí. Pokračujte se zbytkem jednotky a rukojmími do
kopce - klidně můžete nechat zbylé vojáky svému osudu a sami podle mapy
dorazit na meeting point (pokud jste zničili BVP a posádku Uralu, bude je
obtěžovat jenom hrstka slabých ozbrojenců). U tábora domobrany na kopci
vyčkejte příchodu ostatních.
9) Undercover
Je na čase se nepozorovaně přesunout do základny domobrany ve zřícenině hradu.
Po "vyfasování" civilního oděvu nastupte do kabiny Pragy V3S na místo řidiče.
Když dostanete pokyn k odjezdu, pokračujte po vyjetých kolejích, až dojedete
k první hlídce. Tam se spustí animace, ve které váš kolega uplatí vojáky
vodkou. Počkejte až z cesty odjede UAZ a jeďte dál po asfaltce. Před další
hlídkou na povel zastavte a jakmile budete prozrazeni, vyskočte ven z auta
(není moudré pokoušet se druhé stanoviště objet po loukách - půjdou po vás
všechny ruské jednotky). Udělejte pár kroků od blatníku (jinak všechny vaše
střely skonči na plechu) a zastřelte jak důstojníka, tak druhého vojáka.
Schovejte se za vzdálenější roh baráku napravo a zastřelte skupinku vojáků
vylézající z Uralu. Ještě před příjezdem BVP a dalšího Uralu se stáhněte do
lesa vpravo (pozor na Hind). Pokračujte dál za velitelem - pozor však na
stráže, které po pár minutách pochodu zaútočí zdola a z pravé strany (nejlepší
je zalehnout do křoví a odrovnávat jednoho po druhém - budou dost blízko). Pod
vrcholem kopce potkáte další skupinku vojáků nalevo (předtím je vhodné
u mrtvol dobít střelivo). Jděte po hřebenu ke skalám, až dojdete do tábora. Po
rozhovoru vyšplhejte po šedivém zdivu a dřevěném schodišti na věž a jděte
k důstojníkovi.
10) Night Patrol
Po návratu k jednotce na Malden dostanete za úkol hlídat v noci důležité
protiletadlové stanoviště. Klidně můžete zapálit u strážní budky oheň
a v klidu pozorovat projíždějící Mark II. Zanedlouho vás přijede zkontrolovat
voják v Jeepu, po jehož odjezdu začne jít do tuhého. Nepřítel ve vaší oblasti
vysadil dva vojáky Specnaz, kteří mají za úkol vyhodit do povětří bunkr
s transportérem. Připlíží se k vám zezadu - vyjdou přibližně v místech vedle
skály, kde stojí dvě břízy - proto se vyplatí čekat tam na ně se zapnutým
noktovizorem. Až oba dva zabijete a dostanete hlášení o blížících se posilách
ve vrtulníku, vyběhněte na skálu k majáku, kde je kulometné stanoviště.
Kulometem můžete zničit jak obě dvě lodě, tak přilétající Hind, ale pro
splnění mise to není bezpodmínečně nutné.
11) Hold Malden
Relativně krátká a jednoduchá mise, během které učiníte zoufalý pokus
o zastavení invaze na Malden. Na začátku utíkejte k bunkru z rozvalin
a postavte se ke kulometu. Střílejte s ním po vojácích, kteří se objevují v na
cestě mezi domy a vedle nich. Nešetřete střelivem - prioritními cíli jsou
nepřátelští kulometčíci a pancéřoví granátníci (RPG Soldier). Za chvíli přijde
rozkaz opustit kulometné stanoviště, takže se vydejte mezi stromy podél
silnice na sever - přijíždějících BVP a tanků si nevšímejte, vaši kolegové se
o pár "kousků" před ústupem postarají. Severně od vesnice vysadí transportní
helikoptéra mezi stromy několik parašutistů - dejte si na ně pozor až budete
ustupovat.
12) Defender
Cílem této mise je zastavení postupujících nepřátelských tanků. Vzhledem
k tomu, že (zatím) nedisponujete obrněnou technikou, budete muset použít
trojici protitankových min. Ty začněte pokládat na silnici hned u začátku mise
- dejte si pozor, aby neležely před dřevěnou ohradou (následná exploze by vám
mohla ublížit). Poté, co v pravidelných intervalech (cca 10-20 kroků) umístíte
všechny tři miny (a totéž udělá váš velitel), přesuňte se po cestě kolem
ohrady k řadě keřů, za kterými je několik beden s LAW launcherem a municí,
které seberte. Schovejte se v keřích vedle velitele tak, abyste viděli na
silnici, ale aby vás nepřítel nemohl vidět při příjezdu zprava. Vyplatí se
během čekání zrychlit čas, protože konvoj přijede až za delší dobu. UAZ, který
kolem vás prosviští, nechejte projet, abyste neupozornili tanky na svou
přítomnost. Jakmile vás začnou míjet první tanky, připravte si LAW launcher.
Po explozi vyčkejte dokud neprojede i poslední, čtvrtý obrněnec a zaútočte
raketometem na zbylé tanky. Dojde-li vám během útoku střelivo, naberte si
další u beden - pozor však na posádky, které z poškozených tanků občas
vyskáčou a zaútočí na vás automatickými zbraněni. Jakmile bude po nich,
přesuňte se ke stromům na planině za bednami a běžte naproti blížícímu se
transportéru. Dejte však pozor na UAZ, který se vrátí, a jehož posádka vám od
silnice může znepříjemnit poslední chvilky ústupu k transportéru.
B. 2. ČÁST
13) Tank Training
První tankistický trénink začnete nástupem do M60 na místo řidiče. Po vyjetých
kolejích pokračujte do města, kde na vás již čeká velitel. Vylezte na povel
z tanku a po rozhovoru opět nastupte, tentokrát na velitelský post. Dejte
řidiči pokyn k jízdě k dalšímu waypointu, postupně zaměřujte ze svého
stanoviště cvičné cíle (zapněte si optiku - z okýnek nic neuvidíte) a dávejte
pokyny k palbě. Jakmile dostanete hlášení o ruských silách, pokračujte
k novému waypointu dolů do vesnice. U Abramsu si vyslechnete hlášení
a zapojíte se do formace (F1-1-1, asi nejpoužívanější tankistický příkaz ve
hře). Přebijte na HEAT a zaútočte na BVP za skupinou stromů na planině.
Kulometem zabijte zbylé vojáky a mise skončí.
14) Battle of Houdan
Cestou do Houdanu, kde máte posílit postavení pěchoty, udržujte formaci. Za
chvíli přijde hlášení o útoku dvou BVP, takže opět ve formaci sjeďte z cesty
a pokračujte z kopce. Zaútočte na BVP, ale snažte se nedostat se mezi pěchotu
(kanón ani kulomet se nedá na velmi krátkou vzdálenost použít) - raději ji
ostřelujte kulometem či HEAT z dálky. Pod kopcem se také objeví několik tanků
- přebijte na Sabot, zaměřte se na ně a posléze zničte i jejich posádky. Vaše
úspěchy inspirují velitele ke kontroverznímu rozkazu k útoku na dosud
zapovězený průsmyk - postupujte ve formaci a připravte se na útok RPG vedený
shora ze skály. Po neúspěšném pokusu o průlom dostanete rozkaz k návratu
- stáhněte se po cestě zpět až na konec mise.
15) Interdiction
Koordinovaný útok tří členů speciálních jednotek na nepřátelské tanky. Běžte
rovně až ke skalnímu převisu, pod kterým je skupinka vojáků a důstojník
otočený zády. Popolezte po srázu o něco dolů (abyste nestříleli do země)
a zničte všechny čtyři. Zdola začnou lítat světlice, ale nemusíte jim věnovat
pozornost. Slezte dolů k vojákům, seberte RPG a plný počet raket. Počkejte na
hlášení od obou kolegů - až budou připraveni, běžte s RPG na kraj srázu (pozor
na pád a také na hlídky chodící dole), odvysílejte kód alfa (pokyn k útoku)
a ihned vystřelte po stojící T-80 dole u silnice. Přebijte RPG, znovu
vystřelte a pak ještě jednou. Rychle utíkejte k bednám za vámi pro další dva
náboje - cestou pozor na útok dvou vojáků z lesíka. Po čtvrtém zásahu T-80
exploduje (pokud vám zbylo střelivo, klidně "sundejte" UAZ nebo BVP). Vylezte
zpět na skálu a po hřebenu se opatrně (dole u lesa mohou být hlídky) přesuňte
až k meeting pointu. Tahle mise se dá vyřešit i jiným způsobem (např.
proplížením dolů a položením náloží), ale tohle je asi nejrychlejší varianta.
16) Spearhead
Finální útok na Lolisse, který je až na závěrečnou konfrontaci s tanky
bezproblémový. Postupujte ve formaci a na povel nabijte HEAT. Pod kopcem
potkáte první skupinku vojáků (BVP nahoře na kopci zničí kolegové), kterou
následuje za dalších 100 metrů ještě jedna, mnohem početnější. Snažte se
nezůstat stál uprostřed pěchoty - raději si popojeďte a zničte vojáky
kulometem a tříštivými náboji. Za dalších pár set metrů se objeví další silná
formace nepřátelských vojáků, tentokrát s nepříjemnými RPG. V tu chvíli také
dostanete hlášení o tankovém protiútoku. Rychle zničte poslední zbytky pěchoty
a přebijte na Sabot. Po silnici přijede Shilka doprovázená T-80 a T-72. Je
lepší zničit Shilku hned na začátku a pak se teprve věnovat tankům. Důležité
je být neustále v pohybu, vyjma okamžiků střelby, kterou je vhodné provádět ze
zastávky (míření je přesnější a navíc můžete v případě, že střelec mine,
použít oblíbenou filmovou hlášku "To ma byt střelba ze zastavky..."). Až
vyčístíte i zbytky posádek zničených tanků, přijedou transportéry a mise
skončí.
17) Pathfinder
Ůkolem vaší jednotky je zničení dvou Shilek a dobytí Chapoi. Na začátku se
snažte zaujmout pozici v keřích s co možná nejlepším výhledem na malou vesnici
před vámi - budete muset kulometem podporovat útok vaší pěchoty, která nakonec
zničí první Shilku. Pozor na nepřátele, kteří přibíhají ze dvou stran - levého
okraje vesnice a silnice mezi domy. BVP, které přijede vojákům na pomoc, by
nemělo představovat žádný problém (pokud budou všichni vojáci s LAW mrví,
zahoďte kulomet a vezměte si M-16 a LAW launcher se střelivem nebo AK-74 a RPG
- podle toho, na čí mrtvolu narazíte dřív). Až bude ve vesnici čisto,
pokračujte dál podél silnice - vzadu na horizontu se objeví další nepřátelé.
Zatímco s nimi ostatní bojují, utíkejte podél levé strany keřů nalevo od
silnice a ve vhodné chvíli vpadněte protivníkovi do zad - překvapivá palba
zpoza keřů na ně bude mít devastující efekt. Běžte s družstvem dál řídkým
lesíkem směrem k Chapoi (tentokrát se už vybavte nějakým raketometem
a samopalem - třeba od mrtvol hrstky vojáků, kteří zaútočí zleva) a jakmile
uvidíte Shilku, zničte ji. Bojové helikoptéry dostanou povolení k útoku a vy
se musíte někam skrýt. Paradoxně nejvhodnějším úkrytem není ani dům u ohrady,
ani stromy či stoh za ohradou, kam všichni vaši kolegové poběží, ale skupinka
stromů, odkud bylo před tím dobře vidět na Shilku. Pokud vám zbyly nějaké
rakety, můžete zničit zezadu se blížící BVP, které zastaví kousek za vesnicí.
Do bojů s tanky se nepouštějte (ty nechejte vrtulníkům), raději zalehněte
a zničte těch pár vojáků, co se objeví ve vašem zorném poli. O zbytek se
postarají vaši kolegové, helikoptéry nebo posily, které do města dorazí
z druhé strany. Smrtí posledního protivníka a vstupem do Chapoi mise končí.
18) Tank Rally
Narozdíl od M60 v předchozích tankových misích nyní usednete do o poznání
lepšího M1A1 (zvlášť poloautomatické přebíjení je prima věc). Při přesunu po
silnici opět udržujte formaci a jakmile přijde hláška o blížícím se nebezpečí,
zaklapněte poklop (turn in) a přepněte na detailní pohled. Na hřebenu kopce se
setkáte s první skupinkou ruských tanků, která však nebude mít proti Abramsům
šanci. Během boje dorazí i nepřátelská pěchota, kterou stojí za to kosit pouze
kulometem (stále mějte nabitý Sabot). Po dalších několika stech metrech
postupu k La Riviere přijdou další tanky a BVP, po jejichž zničení přebijte na
HEAT - ve vesnici totiž potkáte kromě pěchoty pouze BVP a automobily. Pokud se
vám bude chtít, můžete zajet k vodě a zničit dva motorové čluny. Vyčištěním La
Riviere od nepřátel a následným postupem do centra mise končí.
19) Unfinished Business
Jedna z nejkratších misí ve hře, při které si prakticky nevystřelíte. Po
vylodění následujte Gastovskiho sedlem nahoru. U ohně potkáte člena místní
domobrany, který vás doprovodí nahoru k hradu. Nelekněte se přicházejících
vojáků - jsou to členové domobrany. V troskách hradu na vás již čeká velitel,
který vám předá dokumenty. Po vyhlášení poplachu počkejte na rozkaz od
Gastovskiho a poté utíkejte stejnou cestou, co jste přišli, dolů k lodím.
V žádném případě se nezapojujte do bojů, ani se nenechte vyvést z míry
troskami, které budou kolem vás cestou k moři lítat. Kousek před vodou mise
automaticky skončí úspěšným návratem na základnu.
20) Taking Command
Poprvé se vám dostane možnosti velet celé jednotce, což je v těchto chvílích
spíš na škodu, ale dá se to přežít. Po hlášení pošlete určeného vojáka do
jeepu a na mapě mu dle instrukcí ukažte, kam má zajet pro ztracené kolegy
(F2-1-mapa-kliknout na Aruby). Než dorazí na místo určení, můžete si procvičit
některé skupinové povely - aspoň uvidíte, co všechno se dá při velení dělat.
Až se dvojka zahlásí z Aruby, nechejte nastoupit "ztracence" do jeepu
(F7-F8-4-jeep-anywhere) a dvojce přikažte návrat do formace (F2-1-1). Až jeep
dorazí nažeňte jednotku do náklaďáku a odjeďte s ním k polní nemocnici
v Goisse. Přikažte vojákům, aby vystoupili, a běžte za důstojníkem. Ten vás
zavede na místo určení, kde rychle rozmístěte své muže - za chvíli začne
z kopce ruský útok. Nejlépe se celý boj dá sledovat z opevněné věže napravo,
jakmile se vaší jednotce povede zničit BVP a postřílet těch pár vojáků, mise
končí.
21) Scouting
Na začátku průzkumné mise zkuste rychle s jednotkou nasednout do odjíždějícího
transportéru (jinak půjdete pěšky) - vystoupíte nahoře na kopci a soustředěnou
palbou odvrátíte útok ze zalesněného kopce na pravé straně. Postupujte po
silnici dál až k zátarasu, kde zničte stráže. Objeví se poděkování, po kterém
můžete s klidným svědomím odvelet zbytek jednotky na základnu (stejně by vám
při průzkumu jenom překážel, když nesmíte střílet). Opatrně postupujte na
hřeben skály vpravo (stojí za to během přesunu zrychlit čas) a vyšplhejte na
jeden z prvních vrcholků. Odtamtud je dalekohledem vidět základna v lesích,
avšak jste příliš daleko na její bezpečné zaměření. Slezte tedy o pár desítek
metrů dolů směrem k základně a zopakujte postup s dalekohledem (případně
můžete klikat pravým tlačítkem na lokalizované vojáky). Po předání zprávy
udělejte čelem vzad a podél linie skal se vraťte do tábora ve vesnici.
Vzhledem k tomu, že mezi vámi a vesnicí je několik nepřátelských hlídek,
vyplatí se ustupovat co nejblíže u skal (se zrychleným časem) a na místo
určení dorazit obloukem z opačné strany - tak budete mít jistotu, že nikoho
nepotkáte.
22) Turning the Tide
Finální útok na lokalizovanou základnu se dá provést několika způsoby
(elegantní je řešení s ostřelovací puškou místo M16). Pokud však zvolíte
variantu frontálního pěchotního útoku, nezbude než postupovat rovně horským
sedlem s hustou vegetací. Držte se s ostatními ve formaci - zanedlouho se
totiž mezi stromy napravo objeví skupinka nepřátel, kterou během přestřelky
doplní další zdola a po rádiové hlášce také z levé strany. Až budete zalehlí
mezi stromy cca 100 metrů od tábora, dejte rádiem signál k útoku zbylým
jednotkám. Vašim vojákům s LAW určete jako cíle BVP, ale jinak nechejte akci
volný průběh a jenom likvidujte vybíhající nepřátele, které mezi stromy
uvidíte. Až bude kolem základny klid, pokračujte dovnitř. Nyní bude nutné
ubránit danou oblast před protiútokem, který je vedený sice v malých počtech,
ale naprosto ze všech stran - buďte proto stále ve střehu. Zničením posledního
nepřátelského vojáka mise končí.
23) Saboteur
Pod rouškou tmy je nutné provést na Everonu menší sabotáž v opravně tanků.
Hned na začátku mise uvidíte projíždět po silnici UAZ - nevšímejte si ho
a pokračujte směrem k vesnici, přesněji řečeno k jejímu levému okraji, kde
stojí trojice náklaďáků. Až se přehoupnete přes poslední terénní vlnu, rychle
zastřelte dva vojáky u nákladních aut (pozor na Specnaz, který ihned zalehne)
a také dvojici patrolující vlevo na silnici hned u řady keřů. Poslední obětí
bude voják, který se objeví přímo před vámi v mezeře mezi domy za silnicí.
Před projíždějícím BVP zalehněte na zem k náklaďákům (naštěstí si mrtvol
posádka nevšimne) a položte k prostřednímu první bombu. Rychle se přeplazte
přes silnici a postupujte do lesa nalevo (pozor na trojčlennou hlídku vpravo
na silnici a také vracející se BVP). Až budete na kraji lesa, odpalte nálož
(ještě před automatickým uložením hry) a postupujte lesem dál k opravárenské
stanici. Abyste zbytečně nevyvolali poplach, obejděte lesem celý areál
a připlazte se k tankům stojícím v řadě zezadu nebo z boku. Položte u nich
zbylé dvě nálože a připravte se na (opět plazivý) ústup do skal napravo, kde
na vás čeká domobrana. Až budete dostatečně daleko od základny (nejlépe
v lese), odpalte zbylé dvě bomby a rychle utíkejte na místo setkání. Labužníci
mohou po umístění bomb vlézt do pilotní kabiny stojící helikoptéry Mi-17 (to
spustí poplach), rychle nahodit motor, vzlétnout a ihned odpálit nálože. To už
po vás však začne střílet Shilka, na kterou platí vaše neřízené 57mm střely
(zapněte si manual fire a nešetřete municí - máte jí dost). Do příletu druhé
helikoptéry máte cca dvacet sekund času, takže neváhejte raketami trochu
"poupravit" základnu a zničit vše živé i neživé. Pak rychle zamiřte nad
vyznačený bod setkání (to už po vás bude střílet druhý vrtulník), vyleťte
dostatečně vysoko a rychle vyskočte (eject), než budete rozstřílení na hadry.
Na padáku se tak efektně snesete přímo do náruče vašeho kolegy z domobrany.
24) Guardian
Nesmírně zdlouhavá mise (asi nejslabší v celé hře), ve které je potřeba
ochránit konvoj tří nákladních vozů tak, aby alespoň jeden dorazil na letiště.
Nastupte s jednotkou do transportéru (náklaďáku si nevšímejte) a počkejte na
příjezd konvoje. Postupovat vpřed budete metodou "přískoků", kdy nejprve
zastavíte konvoj, vyčistíte kus cesty a poté kolonu opět přivoláte a zatavíte
na nové pozici. První nepřátelské postavení je nahoře na kopci poblíž
kapličky, druhé pak těsně před první křižovatkou mezi stromy napravo (o kus
dál je v malém lesíku docela početná skupinka ruských vojáků). Při jejich
likvidaci se nevyplatí ani vylézat z transportéru - jenom si přepněte na
venkovní pohled a označujte cíle střelci z kulometu, popřípadě vojáky rovnou
přejíždějte. Jako vhodnější volba cesty se na prvním rozcestí jeví jízda vlevo
(tj. vlastně rovně) - v opačném případě narazíte po cca kilometru jízdy na
početnou jednotku za skálou v zatáčce a při stoupání do kopce na T-72. Než
dorazíte po levé cestě k dalšímu rozcestí, čekají na vás dvě formace
protivníka v keřích poblíž cesty - žádný problém pro pásy a kulomet. Na
křižovatce opět doleva a po zničení pěchoty ve stoupání přijde nejnáročnější
část cesty. Kupodivu největší problém téhle mise nepředstavuje boj, ale jízda
s transportérem z kopce, kdy se stroj sám od sebe rozjíždí zběsilou rychlostí
(neváhejte proto občas zatočit a zbrzdit jízdu smykem - jenom pozor na
převrácení). Až pojedete z kopce a nalevo uvidíte skálu, vystupte s celou
jednotkou a opatrně postupujte podél silnice - čeká tam mezi stromy BVP. Po
jeho zničení nasedněte do transportéru a přes další nepřátelskou hlídku
konečně dorazíte na letiště. Cesta k invazi na Everon lemované krví mrtvých
ruských sniperů s Dragunovy je volná.
C. 3. ČÁST
25) Return to Eden
Invaze na Everon právě začala a vaším úkolem je dobytí kopce a letiště.
Postupujte s celou jednotkou směrem ke kostelíku a již z dálky zahajte palbu
na vojáky, kteří tam mají své postavení. Při zachování dobré dynamiky útoku by
dobytí vrchu nemělo činit žádný problém - pozor snad jen na snipera nalevo.
Nahoře využijte trochu času k prohlídce mrtvol - získáte tak skvělého
Dragunova a RPG (popřípadě LAW). S Dragunovem není problém zaměřovat z vrchu
vojáky na půl kilometru vzdáleném letišti - trochu jim tam zatopte
a postřílejte všechny panáky kolem budov. Až budou nepřátelské ztráty
přiměřené (cca 5-10 mrtvých), postupujte přes terénní vlny směrem k letišti.
Shilku, která se vyhoupne za posledním kopcem, ihned zničte raketometem,
schovejte se mezi keře a přivolejte rádiem vrtulníky i zbytek jednotky. Poté,
co helikoptéry zničí obrněnou techniku, postupujte dál až na letiště
a eliminujte zbývající odpor jednotlivých vojáků. U beden za jednou z budov
můžete doplnit střelivo. Příchodem na určené místo mise končí (nebuďte zbrklí
- může vás v poslední fázi zabít i friendly fire od gunshipu).
26) Hind Attack
Vašim úkolem je nalézt tajnou leteckou základnu a zničit na ní co možná
nejvíce nepřátelských jednotek. na začátku běžte rovně na meeting point
(ignorujte UAZ a Ural jedoucí po silnici), vyslechněte krátký rozhovor
a u stromů naberte čtvrtého vojáka. Teď se vyplatí odvelet zbytek jednotky do
evakuační zóny - zbytečně by se při plnění mise pletli pod nohama a prozradili
vaši pozici. Pokračujte po kraji lesa doprava podél vesnice a dál kolem
silnice (stále pochod mezi stromy na kraji lesa). Základna se nachází na
čtverci Eg58, takže přeběhněte planinu do dalšího lesa a postupujte dál tak,
abyste se do ní mohli nepozorovaně proplížit zezadu (tak vás neuvidí stráže
u ohně). Nyní jsou opět dvě varianty postupu - buďto nepozorovaně umístit
nálože pod BVP a Hindy, nebo mnohem efektivnější "ukradení" jednoho Mi-24,
rychlý start a zničení všeho živého na základně neřízenými raketami
(nezapomeňte zapnout manual fire). Snažte se při tom zničit i Hind, který
v zápětí po vás odstartuje. Z vrtulníku vyskočte na padáku u evakuační zóny
nad lesem, kam jste před tím poslali zbytek jednotky (stejně tou dobou bude
Hind dost zničený od protiletadlové palby).
27) Rolling Thunder
Tentokrát dostanete pod své velení celou formaci tanků Abrams. V praxi to
přinese jedinou změnu - místo F1-1-1 (držet formaci) budete používat F1-1-9
(pokračovat k waypointu), popřípadě určovat cíl cesty na mapě. Před útokem
dejte povel všem kolegům "engage at will". Na začátku přebijte na HEAT,
přepněte se do velitelské optiky a pokračujte k prvními waypointu. tam na vás
čeká skupinka BVP a Uralů, po jejímž zničení jeďte do Tyrone bráněný BVP
a velkým množstvím pěchoty (zas takový oříšek nepředstavuje - stačí vjet
s celou formací mezi ně a vaši kolegové se o panáky postarají). Pokračujte
podél lesa vlevo a z boku vyčistěte postavení RPG hlídek napravo u zátarasů.
V briefingu se sice praví, že se o danou oblast starat nemusíte, ale pokud
neprovedete následný neúspěšný pokus o dobití po silnici (doporučujeme
napadnutí zezadu po objetí jejich pozic podél lesa), nepustí vás hra dál. Až
dostanete povolení ke stažení od bráněných pozic, pokračujte do Montignacu,
dejte signál rádiem druhé skupině a pomozte jim vyčistit město od pěchoty
(pozor na BVP, Shilku a T-80). Zabitím posledního nepřítele v Montignacu mise
končí.
28) Airborne
Pokud se vám až doposud podařilo vyhýbat se létání s helikoptérami, teď vás
již coby kapitána Nicholse létání nemine. Vaším prvním úkolem bude vyzvednutí
pěchoty s UH-60. Nastupte se střelcem dovnitř a nízkým letem pokračujte pro
vojáky uvízlé na poloostrově. Až budete nad jejich postavením, přepněte na
auto-hover a pomalu klesejte (v externím pohledu prověřte, zda přistáváte na
volnou zem a ne do lesa). Vojáci za chvíli automaticky nastoupí a podají
hlášení k odletu. Přeleťte k cílové vesnici a stejnou procedurou přestaňte
- pěchota automaticky vystoupí. Cestou zpět na základnu uslyšíte volání
o pomoc. Změňte kurz na místo určení, rychle přistaňte a naberte zraněné
vojáky a odstartujte. Pod vámi se objevím dvě BVP - zničte je neřízenými
střelami (označte střelci cíle, dejte pokyn k palbě a snažte se udržet
zaměřovač na cíli, střelec bude pálit automaticky ve vhodnou chvíli). Po
splnění úkolu naberte kurz na základnu. Mise končí ještě před přistáním, takže
si nemusíte lámat hlavu s tím, jestli nejsou dole stromy.
29) Air Superiority
Po UH-60 se vám poprvé dostane do rukou i "klasický" gunship AH-1. Nejprve
budete muset dojet na základnu - následujte proto v jeepu nákladní auto, na
letišti vystupte a běžte za majorem. Po krátké rozhovoru nastupte do určené
kobry, počkejte, až se k vám připojí palubní střelec, a odstartujte. Snažte se
již od začátku udržovat formaci (jinak na vás bude velitel neustále řvát),
přelétněte Montignac a zaútočte na konvoj BVP a Uralů (je lepší používat
neřízené střely). Až konvoj zničíte, následujte velitele k dalším cílům
- tentokrát půjde o Shilku a tanky. Shilka je za všech okolností prioritní cíl
číslo jedna - ihned ji zaměřte a vyšlete po ní řízenou střelu (palbě uhýbejte
"strafováním" do stran). Po eliminaci posledních tanků se spolu s velitelem
vraťte na základnu - pozor na stromy při přistávání (je lepší dát nad letištěm
auto-hover, přepnout do externího pohledu a rozhlížet se kolem sebe, zda je
místo ke přistání volné). Celkem jednoduchá mise, ve které se seznámíte se
základy ovládání obratné bojové helikoptéry.
30) Recon
První průzkumná mise na ostrově Kolgujev - hlavní základně ruských sil
v oblasti. Vašim úkolem je lokalizovat tři Shilky (později je budete muset
zničit). Ihned po vysazení pokračujte do lesíka za ruinami vesnice a pod
ochranou husté vegetace prozkoumávejte červenou zónu na mapě. Vždy se vyplatí
vyběhnout na kopec a dalekohledem pozorovat okolí - Shilky jsou na
stanovištích, poblíž kterých hoří ohně, takže je rozhodně nepřehlédnete.
Koordináty jednotlivých postavení protiletadlové obrany jsou Eb73 (první),
Dd71 (druhá), Dg73 (třetí). Vždy stačí přiblížit se na dohled a cíl označit
v dalekohledu - hlášení na základnu je automatické. Až lokalizujete všechny
Shilky, přesuňte se na únikové místo (zeširoka obejděte základnu s první
Shilkou, která vám bude stát v cestě, a dejte si také pozor na patrolující
BVP), odkud rádiem zavolejte evakuační loď. Za chvíli pro vás přijede, takže
rychle nastupte a nechejte se odvézt až ke konci mise.
Zde je chybná informace, podle návodu by tanky měly být na souřadnicích Eb73, Dd71, Dg73, měly by být v blzkosti ohně, u jedné souřadnice jsem oheň našel, ale tank opravdu ne :-). Přesné a ověřené koordináty jsou : Ea75, Eb73, Dg73.
(poslal Vintík - vintik.000@centrum.cz)
31) Killdozer
Velká tanková bitva, ve které mají vaše Abramsy za úkol dobýt vesnici Levie
a udržet dobyté opevněné postavení na silnici za vesnicí. Hned na začátku
zadejte řidiči, aby postupoval k waypointu a zbytku jednotky dejte "engage at
will". Za poslední terénní vlnou před Levie se objeví BVP a tanky, které budou
během několika sekund zničeny. Postupujte mezi zástavbu a zničte BVP s tankem,
které útočí z kopce napravo. Po vyčištění od zbytků pěchoty a posádek
zavolejte Zulu tým, aby se přesunul do Levie. Pokračujte k dalšímu waypointu
- opevněné základně. Mezi stromy jsou schovaní panáci s RPG - buďte proto
ostražití. Během přesunu na vás zaútočí dva tanky T-72 s oddílem pěchoty,
další se k nim připojí z kopce nalevo. Až budete sjíždět z mírného pahorku
a blížit se k opevnění, potkáte formaci T-80, jiné T-72 a T-80 jsou po
okrajích ruské základny. Po zničení zbylé pěchoty na základně mise končí.
32) Air Assault
V gunshipu máte s kolegy za úkol podpořit pozemní útok skupiny tanků. Nastupte
coby pilot do prostředního vrtulníku a dejte povel dvojce, aby zaujala pozici
palubního střelce. Během letu k Mortonu zavolá o pomoc Buffalo base - změňte
kurz a zničte alespoň jedno BVP poblíž základny. Až dostanete do rádia
poděkování od Buffala, pokračujte dle původního kurzu. Pod vámi na silnici
zuří tanková bitva, a tak neváhejte a spolu s kolegy zničte jak obrněná
vozidla nepřítele, tak jeho lodě, které plují u pobřeží. Pozor však na
nepříjemný Hind, který se objeví mezi kopci. žízené střely TOW používejte
zásadně proti tankům, teprve po zničení všech obrněnců s nimi střílejte po BVP
(ta se dají zničit i neřízenými raketami). Až dostanete hlášku o splnění
úkolu, vraťte se na základnu.
D. 4. ČÁST
33) Wake-up Call
Před náletem na Kolgujev musí speciální jednotky oslabit protiletadlové pozice
- je tedy na vás, abyste zničili pokud možno všechny tři Shilky, které jste
před časem lokalizovali (za jistých okolností stačí i dvě). Opět se vyplatí
nechat zbytek jednotky na začátku a vydat se na misi sám - možnost odhalení je
mnohem menší. Po vylodění se mezi stromy přesuňte zezadu k velké základně
s první Shilkou - pozor na hlídky vpravo na mýtině, prolétávající vrtulník
a patrolující BVP. Jelikož je noc, můžete se pohybovat relativně blízko
nepřátelských vojáků bez prozrazení - jenom je nutné se plazit. Podobně
nastražte bomby i k ostatním Shilkám na mapě a po odpálení utíkejte do lesa na
kopci nad poslední základnou. Pokud už prozrazeni budete, je vhodné místo
dálkově odpalovaných bomb použít RPG, které uzmete některé z mrtvol - nemusíte
se tak k Shilkám přibližovat (jenom riskujete, že se dají do pohybu a vy je
nebudete moci najít).
34) Planes Start
Kromě helikoptér se ve Flashpointu může létat i s A-10, a to právě v téhle
misi. Na povel velitele nastupte do třetí A-10 a nahoďte motor. Až se letadlo
před vámi rozjede po pojížděcí dráze, přidejte OPATRNĚ plyn a rychlostí cca
10-20 km/h následujte své kolegy až k pravé zatáčce na runway. Dejte klapky
o jednu pozici dolů, přidejte plyn naplno a odstartujte. Ve vzduchu zatáhněte
podvozek i klapky a udržujte se ve formaci. Za svitu ranního slunce pak
odletíte přes moře na Kolgujev. Těsně před ostrovem potká vaše letka několik
lodí - zničte je a pokračujte podle pokynů dál. Pokud se vám v minulé misi
nepodařilo zničit všechny Shilky, vyberte si je jako prioritní cíle pro
Mavericky. Teprve pak se podle pokynů zaměřte na tanky a BVP. Dejte si pozor
na ztrátu výšky a rychlosti při prudkých manévrech - s A-10 se dá velmi snadno
zarýt do země či moře. Během útoku vám najednou začne docházet palivo,
vypadnou oba motory a vy se budete muset katapultovat na nepřátelské území.
Ihned vás zajme jednotka Specnaz.
35) Counter Strike
První výsadek regulérní pěchoty na Kolgujevu (v úvodním briefingu je vhodné
přezbrojit na sniperku). Na začátku mise můžete s klidným svědomím postupovat
s celou jednotkou k základně - těch pár vojáků mezi domy by vám nemělo činit
problémy. Zaujměte postavení před oplocením základny na úpatí kopce
- zanedlouho se na vás po předchozím upozornění od průzkumných jednotek spustí
tři vlny útočníků. Nejprve se z kopce přímo nad vámi spustí pěchota
podporovaná dvěma BVP. Během přestřelky se do akce zapojí jednotky, co se
vynoří na kopci vlevo. Po oznámení o blížících se posilách přijde další
skupinka nepřátelské pěchoty zprava. Důležité je být během boje chráněný
(například stromy) alespoň z jedné strany, abyste se zbytečně nevystavovali
křížové palbě. Pokud vám po příjezdu transportérů s posilami zbude dost
vojáků, můžete se pokusit o útok na druhou základnu, ale pro úspěch mise to
není nutné.
36) Escape From Prison
Asi nejkomplikovanější mise v celé hře, kdy musíte v roli pilota Nicholse
utéci z ruského zajetí. Před jejím hraním je vhodné prostudovat si detailně
areál ruské základny v jedné ze "singl misí" (ta, ve které musíte zastavit
konvoj a sniperkou podporovat útok pěchoty na základnu) - dokonalá znalost
okolí se bude více než hodit. Na začátku mise nastupte do Mi-24 (nic jiného
vám ani nezbude) a po příletu na základnu následujte Specnaz do stanu (tam
zůstaňte a nevylézejte ven). Až padne noc, sledujte pozorně stanový otvor na
opačné straně než je stráž - jakmile tudy projde voják, který zahne vpravo,
vyplazte se rychle ven doprava a pokračujte až mezi dva podlouhlé žluté domy.
Podél pravé stěny najdete AK-74. Rychle si ho vezměte a zahajte palbu na
vojáka, který se objeví ve tmě před vámi. Rychle se odplazte za pravý roh
podlouhlé budovy, kde musíte zabít další dva (jeden leží na zemi a míří na vás
- jednejte proto rychle a miřte na hlavu). Pak rychle otevřenými dveřmi
dovnitř do domu a chodbou až na konec, kde jsou otevřené dveře vlevo na
ubikaci. Tam z beden vezměte RPG a dva náboje, nabijte ho a skrze okno
vystřelte na BVP stojící u ohně (miřte dobře, ať netrefíte stěnu). Exploze
zabije i vojáky postávající okolo. Rychle přebijte a skrze okno na chodbě
vypalte na další BVP (počkejte si, až nebude úplně nalepené na oknu, jinak by
exploze zabila i vás). Vezměte z beden další střelivo a pokračujte do
místnosti na protějším konci chodby. Oknem vlevo vystřelte RPG na vzdálený roh
bílé budovy, kde stojí UAZ a několik vojáků. Přebijte, vykoukněte z otevřených
dveří (ale nechoďte ven) a zamiřte na dřevenou budku (za ní jsou další dva
vojáci, které exploze zabije). Poté ještě vypalte dva projektily na keř vlevo
u plotu (další protivníci to mají za sebou), přepněte na samopal a z úkrytu ve
dveřích likvidujte vojáky probíhající kolem (pozor na granáty). Vyplazte se
k mrtvole před dveřmi, vezměte si noktovizor, zapněte ho (možná budete muset
přebít samopal - bug v programu) a zabijte zbylé nepřátele, co na vyčištěné
ploše uvidíte (pokud tam nějací zbyli). Pak se odplazte směrem ke stromům
napravo a dál do kopce do lesa. Prodloužením zadního oje Velkého vozu na
obloze najdete Polárku ukazující na sever. Vydejte se lesem na opačnou stranu
(tedy na jih), kde by na vás měla čekat animace. Po jejím skončení stačí
utíkat rovně z kopce až k základně NATO, kde mise končí.
Poznámka redakce : náš příznivec, který si přeje být známý pouze pod přezdívkou M.J. (z téhle skromnosti by si měli leckteří takyautoři vzít příklad !), nám napsal, že tuto misi lze vyřešit i mnohem jednodušeji. Tady vám předkládáme jeho recept :
Na začátku nastupte do vrtulníku, který vás dopraví na ruskou základnu. Po přistání se vás ujme důstojník Spetznatz. Jděte stále za ním. Půjde mezi domy na silnici a o kus dál zase zpátky. Jakmile zahne ze silnice mezi domy, uvidíte před sebou BVP, okolo kterého stojí posádka. Dojděte kněmu, nasedněte na místo řidiče a vyjeďte na silnici. Dejte se doprava. Až se silnice začne svažovat (jen malý kopeček vedle mírného porostu stromů.), vyskočte (o kus dál by si na vás smlsnul tank). Utíkejte skrze stromy a nahoru do kopce. Pak stále ke skalám, kde se spustí animace. Pokračujete v lese, kde se jen dejte dolů z kopce, kde stojí základna NATO (nesvítí, tak si nemyslete, že jdete špatně). Jo, a taky prý jde prakticky stejným způsobem utéct i s Mi24 se kterým přiletíte. To jsem ale nezkoušel.
Poznámka č. 2 : Pepa Vlček - fybyfyby@tiscali.cz - vyzkoušel útěk s Mi24, a prý to funguje ! Hned, jak doletíte na základnu a uloží se vám automaticky pozice, nemusíte vůbec běžet za vojákem, který vás doprovází. Stačí ihned zamířit k helikoptéře, které se ještě nedotočila vrtule, a nasednout jako pilot (musíte k ní běžet, jinak to nestihnete a zastřelí vás). Jakmile nasednete, nikdo po vás už střílet nebude. Pak jen stačí zamířit na JIH a je to. Jednoduché, ne ? Cestou si můžete zničit ještě pár cílů, jako třeba Silky, T80-ky atd. Rázem se z cituji "nejkomplikovanější mise v celé hře" stane jedna z nejjednodušších.
37) Incursion
Po předchozím pekelném úprku z vězení opět jedna relativně jednoduchá mise, ve
které musíte získat tajné dokumenty z generálova domu. Na začátku se dejte
vpravo skrze les až k moři. Pokračujte po pláži směrem k linii plotů
a obejděte je mezerou podél moře. Stále běžte dole kolem vody, až dorazíte na
úroveň generálova domu (viz mapa). Opatrně postupujte kupředu tak, abyste se
k baráku přiblížili zezadu. Ačkoliv je venku poměrně světlo, můžete se
proplížit podél stěny domu kolem stráže před vchodem až dovnitř (ozve se
hláška o splnění úkolu). Tam však narazíte na skupinku vojáků, které je
potřeba do jednoho zničit. Poté se vraťte ke dveřím a zabijte zbylé vojáky,
kteří pobíhají venku a nakukují do domu. Jakmile bude venku čisto, vydejte se
plížením stejnou cestou zpět - pozor však na nepřátelskou patrolu mezi stromy
na sestupu k vodě. Opět podél vody a nakonec skrze les pokračujte až
k únikovému bodu.
38) Search And Destroy
Teď už jde opravdu do tuhého - musíte zničit Scud připravený k odpálení.
Paradoxně máte pro tuto misi k dispozici nejvíc vojáků, avšak nelépe se plní
v jednom člověku. Před jejím, začátkem se vybavte sniperkou a LAW launcherem
se třemi střelami. Dejte zbytku jednotky povel nehýbat se, sami nastupte do
jeepu a vydejte se cestou vpravo kolem lesa, přes základnu až na úpatí kopce
značeného na mapě křížkem (odvrácené od nepřátelské základny). Vyšplhejte na
kopec někam poblíž příkrého srázu v sektoru Dj51 - pokud možno tak, abyste
měli výhled na průsek mezi stromy v sektoru Eb53, kde spatříte okraj Scudu,
ale abyste byli zároveň dostatečně daleko od všech hlídek. Zalehněte
a přivolejte rádiem tanky, kterým doporučte západní cestu - zbaví vás tak
nepříjemné skupinky T-80, která by na vás mohla zaútočit zprava. Jakmile
uvidíte blížící se Abramsy, dejte povel helikoptérám k útoku. Až přiletí
a zapojí se do boje se Shilkami, využijte zmatku a rychle vystřelte z LAW po
Scudu (stačí jedna rána). Objeví se hláška o splnění úkolu, avšak vy musíte
ještě nepozorovaně zmizet - odplazte se proto buď přes kopec pryč (nemusíte se
vracet na začátek - stačí být dost daleko od základny), nebo skrze stromy po
stráni z dosahu nepřátelské palby (pozor na hlídku Specnaz, která za vámi po
stráni prochází). Nepodaří-li se vám zničit Scud dostatečně rychle a dojde-li
k odpálení, můžete se pokochat "nukleární" variantou závěrečné animace.
39) Red Dawn
Poslední bojové nasazení, kdy máte za úkol zajmout prchajícího generála
a zajistit, aby se mu nepodařila žádná poslední odvetná akce. Před začátkem
mise je vhodné vzít si místo HK sniperku (nejlépe Dragunov). Nastupte s svoji
"dvojkou" do jeepu (zbytek jednotky nepotřebujete) a vydejte se jihovýchodní
cestou. Na křižovatce v čtverci Eh51 zahněte doprava a pokračujte až před
základnu v oblasti Ed46. Vystupte z vozu a sniperkou zabijte ostrahu areálu.
Pokračujte až do základny k náklaďáku s palivem. S ním odjeďte po cestě za
plot až těsně k čekajícímu Mi-24. Přikažte "dvojce" aby zaujala pozici
střelce, sami se posaďte na sedadlo pilota. Dotankujte výběrem v menu palivo
("refuel from Ural fuel") a vzlétněte směrem na severovýchod k místu
označenému na mapě jako oblast pod kontrolou nepřítele. Cestou pozor na
dotírající Shilky - nejprve jedna zleva od vody a pak tři v těsném sledu za
sebou ve vyznačené oblasti (vždy použijte AT-6 a uhýbejte před palbou do
stran). Ignorujte tanky i BVP - jediným dalším cílem kromě Shilek bude Ural
(později upřesněný jako Scud) napravo od třetí Shilky ve zmiňované skupině (na
kraji lesa skoro u vody - vedle uvidíte loď, kterou můžete také potopit). Až
zničíte Scud připravený k odpálení změňte kurz a leťte podél nejsevernější
silnice ze západu na východ (cestou potkáte ještě jednu Shilku), dokud pod
sebou neuvidíte UAZ. Pokud jste Scud zničili dostatečně rychle, bude UAZ ještě
v pohybu - jinak jej uvidíte stát poblíž několika zbořených domů a vojenských
stavení. Nyní se rozmyslete, zda chcete opravdu generála zatknout (není to pro
úspěšné dokončení hry nutné). Pokud ano, pak přistaňte na planině vedle domů
a sniperkou zabijte jak trojčlennou posádku UAZu (pozor abyste netrefili
generála), tak skupinku vojáků mezi domy, ke které vůdce ruských sil zbaběle
uteče - po přiblížení k osamocenému generálovi je dílo hotovo. Jestliže
netoužíte po tom dostat jej živého, jednoduše zaútočte neřízenými střelami na
UAZ - objeví se rádiová komunikace, ve které informujete základnu o "nehodě".
40) Status Quo
Ůplně poslední mise, ve které máte za úkol sehnat vaše tři kolegy na různých
místech Everonu a zajít společně do hospody na jihozápadním kraji ostrova. Na
začátku se objevíte v civilní Cessně, se kterou je nutné nejprve přistát na
letišti v severní částí ostrova. Vzhledem k tomu, že runway uvidíte opravdu na
poslední chvíli a navíc je precizní řízení vrtulového stroje v enginu
Flashpointu poměrně obtížné, stojí za úvahu použití autopilota, který bezpečně
přistane za vás. Až se letadlo zastaví na kraji dráhy, vystupte a pokračujte
k letištním budovám, za kterými stojí náklaďák s palivem. Ten odvezte těsně
k Mi-17 (stojí ve dle trosek Hinda), aby bylo možné natankovat. Nastupte coby
pilot do ruské transportní helikoptéry, dejte v menu doplnit palivo (nádrž je
prázdná) a posléze vzlétněte a naberte jihozápadní kurz. Nad první cílovou
vesnicí použijte opět auto-hover a přistaňte. Vašeho kolegu najdete
v civilních šatech uprostřed vesnice. Poručte mu, aby nasedl dozadu do
helikoptéry a odleťte na západ, kam již lodí míří další kamarád. Přistaňte na
planině u budov (ne na svazích k moři - vrtulník by sklouzl do vody),
promluvte si s kolegou a opět oba nastupte do Mi-17. Pokračujte na jih
a přistaňte na vojenské základně, kde se k vám připojí i David Armstrong
v důstojnické uniformě. Naberte jihozápadní kurz, u poslední vesnice před
mořem přistaňte, a běžte do hostince vyznačeného na mapě. Zbytek jednotky vás
bude následovat až dovnitř, kde celá hra za zvuků hospodského hlaholu
definitivně skončí.
KONEC.