Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
Úvod
Onimusha 3: Demon Siege je opravdu pěká a dlouhá hra, užijete si v ní jak bojování s různými zbraněmi, tak i používání magie, ale také řešení mnoha puzzlů a hádanek. Hutný příběh vás ani na chvíli nenechá v klidu. O co ve hře jde ? Jako v mnoha jiných hrách - před pětisty lety se síly zla opět jednou zbláznily a zamořily svět nejrůznějšími potvorami (v téhle hře se nazývají Genma a vede je - jak jinak - král démonů Nobunaga Oda). Jenže Genma se objevily i v naší současnosti v Paříži a proměnily její ulice v bojiště. Vaším úkolem je vrátit zlo tam, kam patří a zachránit svět. To zajímavé je, že hrajete střídavě za dvě hlavní postavy - japonského samuraje Samanosuke Akechiho a pařížského policajta Jacquese Blanca (jehož předlohou byl evidentně francouzský herec Jean Reno). Tyto postavy procházejí někdy různými, někdy týmiž lokacemi, ale vždy je od sebe dělí 500 let, přičemž si vzájemně prohodily místa - Jacques se dostal do minulosti, zatímco Samanosuke zase do naší přítomnosti. Oba mají tudíž druhý cíl - dostat se zpět do vlastní doby, což trápí především Jacquese, který má doma malého synka Henriho. I přes propast času si mohou oba vzájemně pomáhat a předávat si různé věci - prostřednictvím malého okřídleného démonka, pomocníčka, který se jmenuje Ako.
Ovládání
Protože se jedná o předělávku původně playstationové hry, mohli byste mít v začátku trochu problémy s ovládáním, takže si nějdřív řekněme něco o tom. Pohybujete se klasicky šipkami, nebo známou kombinací kláves WASD, zbraně ovládáte myší - levé tlačítko je útok, pravé obrana. Pokud má zbraň i magický útok, pak ho použijete klávesou [4] - pokud máte dostatek many, samozřejmě. Každá postava má ještě speciální schopnosti, které používáte kombinací [Ctrl]+[Enter]. U Jacquese je to skákání a u Samanosuka používání luku a šípů. V určitých částwch hry hrajete také za Michelle a ta touto kombinací hází granáty. Samotnou klávesou [Enter] otevíráte dveře a truhličky, používáte oltáře, páky, kola atd., prostě je to hlavní klávesa USE.
Důležitá je ve hře klávesa [Esc]. Používáte ji na "vysávání" dušiček, které z vašich nepřátel vylétají při boji a po něm. Čím více dušiček vysajete, tím více si budete moci vylepšit zbraně a výstroj. Kde, k tomu se ještě dostabneme později. Pozor ! Pokud se vám někdy stane, že mačkáte klávesu [Esc] jako diví a dušičky se k vám přesto nehrnou a létají si někam úplně jinam, znamená to, že se někde poblíž vás objevil ve vzduchu zvláštní démon - vypadá jako podivná šedivá koule - a právě on vás o vaše dušičky zlomyslně okrádá. Pokud nechcete o všechny přijít, nechte všeho, najděte ho - stačí sledovat směr, kam dušičky odlétají - a vyřiďte ho. Není nijak zvlášť silný, Samanosukovi stačí dvě střely lukem, Jacques musí počkat, až se mu démon dostane na dosah jeho zbraně a pak ho rozbít - jedna rána vám bude zpravidla stačit. Dušičky mají různé barvy :
Červené duše - pro vylepšení (Enhance) vašeho vybavení
Modré duše - obnovují sílu Ogre Power
Žluté duše - obnovují vitalitu
Purpurvé duše - když jich seberete 5, můžete se proměnít na čas v Onimushu. K tomu použijete klávesu [M], je to speciální bojový mód, něco jako berserkr.
Klávesou [F2] si můžete otevřít dialogové okno, ve kterém si můžete nastavení kláves upravit. Nakonec se ještě zastavíme u klávesy [Space] - mezerník. Touto klávesou si totiž otevíráte inventář. Zde si můžete měnit zbraně, které máte, používat věci, číst získané svitky a knihy a prohlížet mapy. Z věcí bych upozornil hlavně na Secret Medicine - je jich ve hře jen pár a když ji najdete, určitě ji použijte. Nejenže doplní vaše zdraví na maximum, ale ještě vám přidá další životy navíc (řádek zdraví na horním okraji obrazovky se prodlouží). Kromě toho je tu zvláštní položka AKO. Zde si můžete aktivovat a měnit speciální vesty, které během hry najdete. Jsou rozlišené barvami a aktivují se pomocí takových zelených "pecek", které také ve hře nacházíte. Každá vesta potřebuje k aktivaci jiný počet pecek a když je máte aktivované, tak vám pomáhají vylepšit takové věci, jako je např. zrychlení vysávání duší, zrychlení obnovy zdraví anebo vyšší počet duší určité barvy. Tady je seznam vest, číslo za barvou udává počet "pecek" nutných k aktivaci vesty :
Vesty :
Modrá, 3 - zvyšuje rychlost vysávání duší
Červená, 3 - všechny duše budou červené
Zelená, 4 - vysáváte životy a duše ze živých nepřátel
Bílá, 4 - zrychluje obnovu zdraví
Žlutá, 5 - získávání duší po každém útoku
Oranžová, 6 - ukáže vám HP nepřátel
Purpurová,6 - snižuje požadavky na získání síly Ogre Power, získáte ji pouze po projití druhé arény Dark Realm na hradě Saint Mont Michel.
Černá, 7 - získáte pouze po vítězném projití celého Samanosukeho tréninku, a když si ji obléknete, budou všechny vaše útoky Critical !
Arény Dark Realm :
Tyto arény jsou ve hře celkem 3. V místech, kde se můžete do arény přemístit, se k vám najednou spustí od stropu na laně hlavou dolů takový podivný malý skřet, se kterým se můžete dát do řeči klávesou [Enter]. Pokud si vyberete volbu Yes, přenese vás do arény. Zde budete bojovat s mnoha potvorami genma a po jejich likvidaci se vám rozsvítí teleporty do dalších kol arény. Větší teleport uprostřed arény vás přenese zpět do hry. Vždy, když vstoupíte do teleportu, objeví se vám schema, kam vás ten který teleport přenese, Vlastní teleportaci provedete stisknutím klávesy [Enter]. Arény najdete v těchto místech :
1) V podmořském chrámu, když v krátké chodbě za knihovnou, která je zakončena dveřmi s magickým zámkem, odbočíte doleva, do zdánlivě slepé chodbičky. Dojděte až ke zdi. Krátká aréna, nic těžkého. Jacques získá Lightning Seal (nebo také Thunder Seal), Samanosuke Fire Seal. S těmito věcmi nic nemůžete ve hře dělat, ale po jejím skončení vám odemknou bonusové předměty.
2) Na hradě Mont Saint Michel, kousek od horního magického zrcadla. Sejdete jenom pár schodů a otevřete dveře vlevo. Krátkou chodbičku projděte až na konec. V této aréně může Samanosuke získat purpurovou vestu a Jacques Wind Seal.
3) Před chrámem Honnoji, v poslední části hry před finálním soubojem s Nobunagou. Skřet visí hned vedle magického zrcadla, vlevo od něj. V této aréně můžete získat ultimátní zbraň - pro Samanosukeho meč Bishamon a pro Jacquese ultimátní bič. Abyste je získali, musíte otevřít truhličku, která je sice hned na začátku arény, ale k jejímu otevření musíte nasbírat 8 červených orbů - koulí, které jsou v truhličkách po různých kolech arény.
Pokud máte všechny 3 sealy v inventáři (Ligtning, Fire a Wind), pak se vám po skončení hry odemknou tři Onimusha zbraně, které můžete použít v další hře - Enryuu, Raizen a Shippuu. Najdete je hned na začátku další hry.
A ještě připojuji PC ekvivalenty PSkových kláves :
Popis ovládání na PC se totiž shání velmi těžko, všude, kde s epíše o ovládání, najdete jen PSková kolečka a čtverečky a to vám je u klasického PC celkem k ničemu. Takže musíte pracně hledat a zkoušet, která klávesa je k čemu.
Trojúhelník - [4] (na nenum. klávesnici)
Kolečko - [K] , [Esc]
Křížek - [Enter]
Čtvereček - [J], levé tlačítko myši
L1 - pravé tlačítko myši
L2 - ???
R1 - [Ctrl]
R2 - [O]
R3 - [M]
Jak vidíte, výčet není kompletní, protože všechny klávesy se mi odhalit nepodařilo. Pokud by někdo z vás uměl tabulku doplnit, napište, buu rád.
Komba
Samanosuke a Jacques mohou používat komba - kombinace kláves, které jim umožňují dělat speciální bojové úkony. Tato komba si můžete natrénovat u magických zrcadel (položka Training).
Samanosuke :
Guard - obrana, pravé tlačítko myši
Draw Weapon - tažení zbraně, držet [Ctrl] a kroužit kolem nepřítele Až se mu dostanete do zad, zaútočte klávesou [J], nebo levým tlačítkem myši
Archery - střelba lukem, kombinace [Ctrl]+[Enter]
Charged Attacks - energetický útok, držte [Ctrl] a po rozsvícení zbraně útok [J]
Deflect Critical - rozhodující výpad, těsně před útokem nepřítele proveďte malý úkrok stranou a hned útok [J].
Cirtical - rozhodující útok [J] těsně před tím, než zaútočí nepřítel. Nutno natrénovat, abyste odhadli ten správný okamžik, kdy máte zaútočit.
Chain Critical - řetězový útok,
Ten-point Slash - "desetibodové sražení",
Jacques :
Guard - obrana, pravé tlačítko myši
Draw Weapon - tažení zbraně, držet [Ctrl] a kroužit kolem nepřítele Až se mu dostanete do zad, zaútočte klávesou [J], nebo levým tlačítkem myši
Oni Bind-Throw - Oni Bind vržení zbraně, držte [Ctrl], po rozsvícení zbraně stiskněte
[J], čímž protivníka chytnete. Potom stiskněte současně kurzorovou šipku a klávesu [J] pro odhození nepřítele.
Oni Bind-Bind Movie - Oni Bind pohyb, držte [Ctrl], po rozsvícení zbraně stiskněte
[J], čímž protivníka chytnete. Potom stiskněte a držet [4], dokud není po všem
Deflect Critical - rozhodující výpad, těsně před útokem nepřítele proveďte malý úkrok stranou a hned útok [J].
Cirtical - rozhodující útok [J] těsně předt tím, než zaútočí nepřítel. Nutno natrénovat, abyste odhadli ten správný okamžik, kdy máte zaútočit.
Chain Critical - řetězový útok,
Magická zrcadla
Ve hře se setkáte se dvěma typy zrcadel. Jedno větší modré - ukládací a druhé menší - warpovací. Nejprve se setkáte s ukládacím zrcadlem. Kromě uložení hry si zde můžete v položce Enhance vylepšovat zbraně a výzbroj - obecně platí, že nejprve vylepšujte magické zbraně a výstroj, základní, nemagickou zbraň vylepšujte teprve až když vám zbydou nějaké body. V položce Training si můžete trénovat různé způsoby boje a komba. Trénink probíhá vždy ve třech úrovních - od začátečníka po experta a když splníte tréninkovou úlohu za experta, získáte vždy nějakou odměnu - lékárnu, léčivou rostlinu ap.
S warpovacím zrcadlem se setkáte o něco později. S jeho pomocí můžete vybrat věci, které předáte Akovi, který je potom po stisknutí tlačítka Warp dopraví druhé hlavní postavě, která pak může dál pokračovat ve hře. Posílat můžete věci, které postava nemůže použít (např. Jacques nemůže používat šípy), věci, které druhá postava potřebuje k dalšímu postupu ve hře (různé klíče apod.), anebo můžete druhé postavě pomoci posláním nějakých lékáren apod.
Truhličky
Ještě se malinko zastavíme u truhliček, které ve hře skrývají užitečné věci. Otevíráte je klávesou [Enter], některé z nich vám otevřít nepůjdou, nebo se k nim ani nedostanete - to proto, že jsou připraveny pro druhou postavu. Dále budete nacházet truhličky, které se otevřou až po vyřešení malé hádanky. Musíte přesouváním kamenů docílit toho, aby voda protekla trubkou z jednoho krajního bodu do druhého. Problém je v tom, že na vyřešení máte přesně určený počet tahů, když ho vyčerpáte, truhla se zavře a vy můžete začít znova. Nebudu popisovat řešení každé truhličky, není to příliš složité, stačí jen trochu namáhat mozek :-). Kromě toho najdete ve hře ještě speciální kulaté schránky s červeným světlem nahoře, které jsou na místech vám nedostupných. K těm musíte vyslat Ako, který schránku otevře a její obsah vám donese. Klávesou [Enter] si jej od něj převezmete. Mimochodem, podobným způsobem vám bude Ako pro vaše pohodlí nosit věci, které vypadnou z vašich zabitých nepřátel.
Ještě poznamenejme, že některé důležité věci nejsou v truhličkách, ale volně na zemi, nebo v různých poličkách i v odpadkových koších apod. Většinou (kromě knih a map) je nevidíte, hlásí se jenom takovým zvláštním bílým světlem. Stačí přijít blíž a známou klávesou [Enter] si je sebrat.
A úplně na závěr ještě upozornění : v hře najdete malé oltáříky a sochy, které se po stisknutí klávesy [Enter] sice hlásí, ale jinak jakoby k ničemu nebyly. Omyl. Pokud u těchto objektů stisknete a podržíte klávesu [Esc], nůžete si nasát určitý počet duší (kolik jich má objekt v zásobě), které se vám určitě budou hodit při vylepšování (Enhance) zbraní a výstroje.
To by tak asi byly základní informace, které ke hře potřebujete a teď už pojďme k vlastnímu návodu. Pozorně vše prohledávejte, nemá smysl, abych v dalším návodu přesně ppisoval kde se která truhlička nalézá, určitě je všechny najdete sami, není to nijak těžké. Stejně tak nebudu vypisovat kdy a odkud na vás která potvora vybafne, je jich opravdu hodně a návod by potom byl dost nepřehledný.
Návod
1. Prolog
Po shlédnutí videa, ve kterém sledujete, jak Genma zamořily Paříž, se přenesme do Japonska před pětisty lety, kde to vlastně všechno začalo. Samanosuke přijíždí k chrámu Honnoji Temple a připravuje se na boj. Celkem jednoznačnou, krátkou cestou se musíte probojovat až před chrám Honnoji, kde vpravo najdete první magické zrcadlo a můžete si uložit hru. Vstupte do chrámu, kde se setkáte s králem démonů Nobunaga Odou a budete bojovat s jeho služebníkem Ranmaru Mori. Až ho zabijete, Nobunaga vyvolá magický portál, kterým vás přenese do Paříže. Krátce si budete moct zahrát za Jacquese, který brání svého umírajícího přítele kryt převráceným autem, ale už mu pomalu docházejí síly i munice. Pak se ovládání vrátí opět k Samanosukovi, který se objevil v boční uličce, přímo u magického zrcadla. Uložte i hru a projděte uličkou k mříži, kterou si otevřete klávesou [Enter]. Jste přímo na ulici, kde dojde k prvnímu setkání Smanaosuka a Jacquese.
2. Vítězný oblouk - Samanosuke Akechi - Francie 2004
Po Jacquesově odchodu se probojujte ulicí ke vchodu do podchodu a jděte dolů (nezapomínejte neustále používat klávesu [Esc], abyste načerpali co nejvíc duší !). V podchodu objevíte dveře, ale ty jsou zamčené a klíč zatím nemáte. Jedinou možnou cestou dojděte ke schodům a po nich nahoru přímo k Vítěznému oblouku. Tady vás začnou obtěžovat i létající Genma, které nejlépe zlikvidujete lukem ([Ctrl]+[Enter]), samozřejmě pokud máte nějaké šípy. Jděte dopředu k pietním ohňům, které hoří pod Vítězným obloukem. Odentrujte prostřední z nich, deska se odsune a vy můžete sejít dolů do malé svatyně s oltářem. Přistupte k němu, stiskněte [Enter] a získáte novo zbraň - Tenso, dva velmi rychlé meče, určitě si je hned v inventáři vemte do ruky a jděte zase ven. Tady zjistíte, že se dívate do ústí několika zbraní, které drží mladá blondýnka Michelle Aubertová a její komando. Po krátkém videu, kdy Michelle vysvětlíte, že nejste Genma a její kamarádi jsou vzápětí zmasakrováni, nechte dívku odpočívat na zemi a vstupte do dveří naproti ve zdi Vítězného oblouku. Na zemi seberte klíč od observatože a jděte po schodech nahoru.
U dveří nad schody použijte klíč a dostanete se do laboratoře. Tady najdete první truhličku s hádankou, po jejím vyřešení získáte kámen Oni-Jewel. Ve hře se setkáte se dvěma druhy těchto kamenů, vždy je můžete hned použít (anebo si je nechat na později) a vždy vám zvýší něakou vlastnost. Oni Jewel je modrý a zvyšuje sílu Ogre Power. Power jewel je žlutý a zvyšuje vitalitu. Dále je zde magické zrcadlo. Po uložení hry jděte po schodech nahoru, kde se na vyhlídkové terase setkáte s Guildensternem, což je nejvyšší vědec ve službách zla. Poté, co vám odhalí něco ze svých plánů, vás nechá bojovat se svým démonem Brainsternem. Až ho porazíte, podíváme se opět za Jacquesem.
3. Mt. Hiei - Jacques Blanc - Japonsko 1582
Jacques se ocitá v Japonsku před pětisty lety, zcela beze zbraně. Můžete si jenom u magického zrcadla uložit hru. Po pár krocích ovšem uvidíte krátké video, po němž Jacques získá bojovou rukavici ONI Gauntlet (ta mu umožňuje vysávat duše) a první zbraň - bič ONI Whip (základní zbraň, která ještě nemá magický útok). Pak budete bojovat s Gorrem a potom následuje scéna, v níž bude Jacquesovi - i vám - vysvětleno, jak se může dostat zpět do své doby a získáte pomocníka Ako. Pokračujte jedinou možnou cestou. V jednom místě si všimněte odbočky vlevo, kde je truhlička, ale je chráněná jakýmisi agresivními rostlinami, takže se zatím pro ni nedostanete. Pokračujte do další obrazovky, kde jsou dvě stavby, mezi nimiž vidíte schodiště kamsi nahoru. V krátkém videu vidíte Samanosukeho (v jeho minulosti, ještě než se dostal do současné Paříže), jak se brání několika Genma. Pomozte mu a potom dejte řeč. Poté prozkoumjte důkladně celou lokaci, vyberte všechno, co se dá (u pravé stavby najdete první, modrou vestu) a pokračujte nahoru po schodech k podivnému, tajemnému objektu. Po prozkoumání zjistíte, že nefunguje, protože mu chybí jedna součást - malé zrcadélok na jednom ze sloupků. Uložte si hru u blízkého magického zrcadla a pokračujte cestou doprava (cesta vlevo je zahrazena dalšími agresivními rostlinami). Dojdete až na skalní římsu s truhličkou. Po otevření z ní vylétnou ONI Firefly - s jejich pomocí může Jacques skákat na jinak nedostupná místa kombinací [Ctrl]+[Enter]. Doskákejte až k žebříku, po němž vylezete nahoru a v poslední bedně najdete bronzové zrcadlo.
Vraťte se stejnou cestou k tajemnému objektu na rozcestí a použijte na něj bronzové zrcadlo. V krátké videoscéně získá Jacques první magickou zbraň - meč Enja. Hned si ho vemte a konečně máte něco, co platí na ty protivné rostliny. Uložte si hru a vřele doporučuju taky vylepšit (Enhance) právě nabytý magický meč. Než půjdete dál, nezapomeňte se ještě vrátit o dvě lokace dál, kde hlídají malou truhličku v odbočce a vzít si její obsah (klíč Gate key). Pak se vraťte zpět na rozcestí a uvolněte si cestu vlevo a po ní pokračujte až k bráně, na kterou použijete klíč Gate key. Pokračujte dál, před dalšími dveřmi můžete jít doprava a uložit si hru. A pak už na vás čeká boss téhle kapitoly, Marcellus. Ten je sice o něco těžší, ale určitě si s ním poradíte. Následuje další animace, ve které se opět vrátíme do současné Paříže, k Samanosukeovi.
4. Kanály - Samanosuke Akechi - Francie 2004
Michelle volají její muži a žádají o pomoc. Michelle požádá Samanosuka, aby šel s ní. Jděte tedy za ní zpět dolů do podchodu. Napadnou vás další Genma, až je vyřídíte, prozkoumejte mrtvolu jednoho z mužů a najdete klíč. Použijte ho na dveře, které jste předtím nemohli otevřít a jste v kanálech. Hned se vám taky představí nový typ Genma, jmenuje se Zolworm. Vypadá jako nějaký přerostlý nezmar, nebo tak něco, když se k němu dostanete dost blízko, tak přepadne dopředu a vlastní vahou vás připlácne k zemi. Až ho zničíte a vysajete si duše, z jeho zbytků se vyhrne několik malých slimáků a začnou rejdit kolem. Stačí běhat za nimi a rozšlapat je. Mohou vám ale skočit na ruce, nebo nohy a vysávat z vás životy. Pak musíte běhat kolem tak dlouho, dokud se jich nezbavíte. Pokračujte dál jedinou možnou cestou a vlezte hned do prvních dveří po vaší levé ruce. Je to řídící místnost č. 1 a je tu magické zrcadlo pro uložení hry.
Posbírejte věci, které se tu nacházejí, a tlačítkem na řídícím pultu zapněte elektřinu. Pak jděte ven a pokračujte v cestě. Za rohem je lávka, kterou si můžete sklopit pákou vedle na pultíku. Přejděte na druhou stranu, jděte na konec a vlezte do dalších dveří vlevo. Nalevo je kout s nějakými věcmi (truhlička s červenou vestou !), napravo je velká brána, která zatím nejde otevřít. Vlevo od ní je žebřík, vylezte po něm do velína. Odtud se asi ta brána ovládá, ale zatím tu něco schází. Slezte zase dolů. Naproti žebříku jsou dveře s číslicovým zámkem. Vlevo od nich jsou další dveře, které vedou ke druhé lávce, kterou ovšem zatím nemůžete použít. Vraťte se k číslicovým dveřím. Pokud jste posbírali všechny papíry v okolí, tak na jednom z nich (jmenuje se WORKER MEMO) je nápověda. Musíte zadat čísla, která odpovídají počtu židlí, kazeťáků a monitorů v řídící místnosti 1. Pro kontrolu, je to 3, 1 a 4. Za dveřmi si všimněte žebříku, který vede dolů do vody. Slezte tam a jděte proti proudu až uvidíte druhý žebřík na druhé straně kanálu. Vylezte nahoru a zde najdete ovládací kolo. Vrťte se do velína, použijte kolo a velká brána dole se otevře. Projděte jí a najděte páku, která umožní ovládání druhé sklopné lávky, kterou jste zatím nemohli použít.
Takže páčkou sklopte druhou lávku a přejděte na druhou stranu. Minete další žebřík do vody a kousek dál je krátký žebřík nahoru k rumpálu se řetězem. Jednoduše ho přesekněte a velká čisticí koule spadne dolů do kanálu a začne se poalu sunout po proudu a hrnout před sebou všechno naplavené harampádí, které blokovalo cestu. Nyní slezte po žebříku dolů do kanálu a následujte kouli. Po cestě dlouhým kanálem, během které musíte tlačit kouli a zároveň neustále odhánět dotírající Genma, dobrouzdáte k dalšímu žebříku. Vylezte nahoru. Dveře naproti zatím otevřít nemůžete, tak jděte za Michelle doprava do krátké chodby vedoucí k žebříku nahoru. Zde je voják. Po rozhovoru s ním získáte malý klíč. Vraťte se ke dveřím za rohem, klíč použijte a vyberte truhlu. Vraťte s ek žebříku. Jakmile zkusíte vylézt nahoru, spustí se animace, po které budeme pokračovat opět s Jacquesem v Japonsku.
5. Vesnice Sakai - Jacques Blanc - Japonsko 1582
Jste v přístavní vesnici. Promluvíte si se Samanosukem a dohodnete se, že se rozdělíte a každý prozkoumáte město na vlastní pěst. Napravo máte schody dolů a před sebou ulici. Vlevo je dřevěná věž, odkud můžete skočit na pláž a vybrat truhlu, která je odtud vidět. Napravo je obchod, vlezte dovnitř a promluvte si s obchodníkem, ale nic vám neřekne. Jděte zase ven. Když půjdete pořád rovně, přes dřevěný můstek a dod velkých dveří, dojdete do přístavu. Můžete si ho projít, ale zatím tam nic udělat nemůžete. Vraťte se zpět na ulici a kousek od dřevěné věže si všimněte chlapce, který něco má v sudu. Popovídejte si s ním, vypadá to, že je to něco, co by se vám mohlo hodit. Dohodněte se s chlapcem, že když mu přinesete něco sladkého, tak vám tu věc v sudu přenechá. Jděte po schodech dolů na tržiště a u stánku vlevo kupte meloun. Vraťte se k chlapci, dejte u meloun a poté můžete prozkoumat sud. Je tam Firefly, který vylétne ven a pak můžete vyskočit na střechi obchodu a malým oknem prolízt dovnitř na půdu. Tady v skrytu si vyslechnete zajímavý rozhovor obchodníka - je jasné, že má nekalé spolky s původci Genma. Po rozhovoru najdete vlevo od okna klíč od kovárny (Blacksmith Key). Skočte dolů do obchodu a vyjděte nejprve zadními dveřmi, kde je ještě jedna truhlička (bílá vesta). Poté projděte obchodem na ulici, jděte na tržiště a pokračujte dál ulicí doleva a doprava ke dveřím. Projděte jimi a jste na dvorku kovárny. Až všechno zlikvidujete a proberete, použijte klíč na dveře kovárny a vstupte dovnitř.
V kovárně vyjděte poschůdcích k malému oltáři a získáte novou zbraň - magický oštěp Raisen. Nyní se musíte vátit přes celou vesnici až do přístavu. Cestou si ovšem určitě nezapomeňte u zrcadla nejen uložit hru, ale také vylepšit (Enhance) novou zbraň - Raisen - alespoň na úroveň 2. Budete to potřebovat. Až budete v přístavu, projděte po molech doprava a nahoru po schodech. Uvidíte dveře uzavřené zvláštním způsobem - jakýmsi barevným cákancem. Je to magický zámek, který ke svému otevření potřebuje vždy určitou zbraň. V tomto případě je to právě Raisen na úrovni 2. Nemusíte ji použít, stačí, když ji máte v ruce. Pokud ji nemáte na úrovni 2, vraťte se k zrcadlu pro povýšení a pokud nemáte dostatek duší na povýšení, procházejte vesnicí tak dlouho, dokud potřebný pčet nenasbíráte.
Až se vám podaří se do místnosti za magickými dveřmi dostat, poberte zde vše, co najdete a jděte zase ven. Vraťte se k bráně do přístavu, ale nejděte ven na ulici, ale doleva na molo, kde je genam loď. Tedy jděte - vy se tam samozřejmě musíte probojovat. Taky tu na vás čeká boss téhle kapitoly - Heihachi Honda. Zvláštní chlapím, mistrně ovládá svůj těžký oštěp. Souboj s ní je těžký, ale žádný mrtvý po něm nezůstane. Heihachi po něaké době - chce to jenom vydržet - uzná vaši sílu a nechá vás jít. Po krátké videoscéně se octnete na genma lodi. Až ji vyčistíte, vyskočte pomocí fireflys na stožáry, kde je truhlička. Poté jděte dveřmi vpravo vzadu do podpalubí. Dole najdete zamčené dveře a obraz Guildersterna. Po prozkoumání věnujte pozornost truhlčce na zemi. Po otevření z ní vyskočí skrček, který se vám snaží utéct i s obsahem truhličky. Říká se mu Gadgemallo a setkáte se s ním ve hře víckrát. Nezbývá vám, než záprtka honit a sekat do něj, dokud nezískáte klíč Wheelhouse key. Je - jak jinak - od zavřených dveří dole v podpalubí. Vyberte zde co se dá (truhličky, dokumenty a nezapomeňte na sochu Soul Statue, která vám dá 150 duší !) a vyjděte opět z místnosti ven. Po krátké animaci se hra přepne opět na Samanosukeho.
6. Notre Dame - Samanosuke Akechi - Francie 2004
V animaci se Samanosuke s Michelle a Henrim nalézají v Jacquesově bytě, náhle zazvoní telefon. Je to pro Samanosuka. Mobil je pro něho naprostá novinka, takže k němu nejprve přistupuje trochu nedůvěřivě. Volá Guildernstern a zve Samanosukeho na schůzku v podzemí chrámu Notre Dame. Po animaci se objevíte před chrámem, kouske od východu z kanálů. Dveře chrámu jsou zajištěny magickým zámkem a nalevo vidíte magické zrcadlo. Vylepšete si zbraň Tenso ma level 2 a můžete jít dovnitř. Pokud nemáte dost duší, budete muset slézt dolů do kanálu a zase nahoru před chrám, vždycky se tu pár potvor na zabití objeví.
Až se dostanete dovnitř do chrámu, celý si ho projděte a vše důkladně prozkoumejte. Nezapomeňte na Soul Statue v rohu napravo od oltáře. Povšimněte si také čtyř soch po starnách chrámu. Hlavy mají zahalené temnotou a před každou z nich jsou čtyři svícny. U každé sochy však svítí jiný počet svícnů. Mez sochami na levé straně chrámu (když se díváme ode dveří) je pátá socha, která drží v tlamě Orb - zářící kouli. Nic víc s tím zatím neuděláte, takže jděte prozkoumat oltář. Na jeho pravé straně najdete vystouplou červenou část, která se dá stisknout. Udělejte to a celý oltář vyjede nahoru a odhalí vchod do podzemí. Jděte dolů. V této části se začnou objevovat jakési podivné, převážně zelené kukly, visící od stropu. Vždy obsahují nějaké věci a Samanosuke je může získat tak, že je sestřelí lukem. První místností můžete je proběhnout. Ve následující kruhové chodbě si ale musíte dát pozor na břity, které vyskakují z protější stěny. Když je budete chvíli pozorovat, všimnete si, že se v pravidelných intervalech vysouvají střídavě méně a více. Počkejte si na správný okamžik a podle pravé stěny utíkejte chodbou doprava k výklenku se zrcadlem, magickou fontánou a dveřmi. Stejným způsobem přeběhněte k dalšímu výklenku, kde stiskutím lebky konečně zastavíte ty protivné nože - ovšem zase se začnou objevovat genma. Pokračujte dál doprava, vyberte truhlu a běžte do výklenku s magickým zrcadlem a dveřmi.
Projděte dveřmi. Na nejbližším rozcestí uvidíte jakýsi oltář, či co, s červeným sklem. To rozbijte a získáte pergamen ANTI-DARK CHM. To je ta věc, kterou jste potřebovali. Cestou doprava najdete truhlu. Cesta zde končí propastí, na jejímž dně sice cossi vidíte, ale zatím se tam nedostanete. Cestou doleva dojdete ke dveřím s magickým zámkem, který ještě neotevřete. Takže jen vyberte truhlu, která se tu nalézá a vraťte se nahoru do chrámu. Nyní můžete obejít čtyři sochy se svícny a odsát temnotu z jejich hlav (to vám právě umožňuje získaný pergamen). Jenže to musíte udělat ve správném pořadí a to vám - celkem logicky - označuje počet svítících svícnů. Začněte tedy u sochy, kde svítí jenom jeden svícen a pokračujte až k té, která má rozsvícené všechny čtyři svícny. Nyní můžete přistoupit k páté soše s orbem v tlamě a po jejím prozkoumání získáte další magickou zbraň - je to Kuga - dlouhý meč. Doběhněte k zrcadlu - před chrámem, nebo dole v podzemí a vylepšete si Kugu na level 2. Nyní můžete otevřít dveře zajištěné magickým zámkem.
Jste opět v podobné kruhové chodbě s vyskakujícími břity. Obíhejte kolem dokola stejným způsobem jako v první chdbě. V jednom výklenku najdete magické zrcadlo a dveře do poslední místnosti této lokace a v následujícím provazový žebřík. Jistě už tušíte, co s ním. Vraťte se do předchozí chodby a na rozcestí jděte doleva k propasti. Zde použijte provazový žebřík a slezte si dolů pro zlatou lebku. Vraťte se ke dveřím s magickým zrcadlem, vylepšete si zbraně a uložte hru. Pomocí zaté lebky pak dveře odemkněte a vstupte dovnitř. Zde se setkáte se dvěma novými potvorami, jsou sice o něco silnější, ale po chvíli je jistě také zvládnete. Vyberte vše, co se v místnosti dá a po krátké animaci budete přeneseni do nové lokace.
7. Podmořský chrám - Samanosuke Akechi/Jacques Blanc - 2004/1582
Dostáváme se k jedné z nejzajímavějších částí hry. Tady totiž budou muset Samanosuke a Jacques spolupracovat přes propast času, aby splnili všechny úkoly, které tu na ně čekají. Začínáme se Samanosukem.
Samanosuke :
Teleport vás přenesl do místnosti, která je vlastně kotvištěm a v něm je - loď genma, na které jsme opustili Jacquese ! Vyčistěte to tady a jedinými dveřmi projděte do další, kruhové místnosti. Uprostřed je oltář a kolem dokola čtvero dveří. Jedněmi jste právě přišli, zbývající je třeba teprve zpřístupnit, protože (kromě prvních dveří vpravo) před ostatními chybí schůdky, takže se do nich nedá dostat. Kolem centrálního oltáře jsou 3 sloupky s ohni, každý sloupek je vždy naproti jedněm dveřím. Když do sloupku vložíte správný disk, tak se vysunou schůdky k příslušným dveřím. Do prvního sloupku vpravo již je vložen žlutý disk, proto jsou tyto dveře přístupné. Navíc je nutné, aby disky do sloupků vkládal Jacques, protože tak zůstanou dveře přístupné i v budoucnosti Samanosukovi.
Přímo před vámi je magické zrcadlo a také první zrcadlo - brána Warp Gate, se kterou se ve hře setkáváte. Jejím prostřednictvím můžete Ako předávat věci a posílat ji za druhým hrdinou, který pak může pokračovat ve hře.
Můžete se jít sice podívat do prvních přístupných dveří, ale po pár krocích zjistíte, že chodba je zatopená a tudíž pro Samanosuka nepřekonatelná. Takže se vraťte do centrální místnosti s oltářem, vyberte žlutý disk z prvního sloupku a použijte Warp Gate. Nejprve první volbou - Trade - vyberte žlutý disk a předejte ho Ako a potom ji volbou Warp odešlete za Jacquesem.
Jacques :
Žlutý disk vložte do prvního sloupku napravo, schůdky se vysunou a můžete se jít podívat do prvních dveří. Zatopenou chodbu přeskočíte pomocí fireflys a jste přede dveřmi. Po vaší pravé ruce je soška, na které chybí levý roh. Víc tady toho nevyzkoumáte, takže vstupte do dveří. Místnost vyčistěte a poberte co se dá (nezapomeňte hlavně na červenou desku Ancient Slab) a v rohu si všimněte stojanu se žlutým diskem, který je ale pro Jacquese nedostupný. Použijte zeleně zářící výtah do knihovny. Všechno vymlaťte a přistupte ke knihovně na opačné straně místnosti, než je výtah. Na chybějící místo použijete desku Ancient Slab a nyní musíte vyřešit matematický příklad - máte dán výsledek a máte znaménka, stačí jen přeházet desky s čísly tak, aby příklad vyšel. Nic těžkého, zde je řešení jen pro kontrolu :
5 x 4 + 3 + 1 - 2 = 22
Knihovna se odsune a odhalí krátkou chodbu. Na konci jsou dveře uzavřené magickým zámkem, ty zatím neotevřete. V odbočce vpravo je bedna s fireflys a vlevo, kde zdánlivě není nic, když dojdete až ke zdi, objeví se skřet na laně hlavou dolů, který vás přenese do arény Dark Realm, budete-li chtít. Po jejím projití získáte Lightning Seal, ve hře ho sice nepoužijete, ale odemkne vám jeden ze secretů po skončení hry.
Vraťte se z chodbičky ven a pomocí fireflys ještě vyskočte do horního patra knihovny. Tam v truhličce najdete chybějící levý dračí roh. Skočte dolů, výtahem sjeďte do první místnosti a dveřmi ven. Na sošku použijte roh a voda v místnosti klesne, takže se sem za 500 let dostane i Samanosuke. Běžte do centrální místnosti, vylepšete si co se dá, uložte hru a pomocí Warp gate předejte hru Samanosukovi. Samozřejmě, pokud mu chcete něco poslat, můžete. Např. pokud jste nasbírali nějaké šípy, které Jacques nemůže použít.
Samanosuke :
Nyní už můžete projít chodbou, po schodech vlevo nahoru a dveřmi do místnosti. Z podstavce nyní můžete vzít modrý disk. Po sebráni disku se objeví celkem nepříjemný boss Ranmaru. Po chvíli si s ním ale jistě poradíte a pak už můžete jít ven do centrální místnosti a poslat modrý disk Jacquesovi.
Jacques :
Nejdřív samozřejmě vložte modrý disk do sloupku nalevo a potom běžte do příslušných dveří. Chodbou s prosklenými okny do moře se probojujte do místnosti. Hned u dveří napravo je opět soška draka, tentokrát mu ale chybí pravý roh. Nalevo je výtah a dveře uzavřené magickým zámkem, napravo schody nahoru. Vyčistěte místnost a použijte výtah. Doveze vás do místnosti, kde toho moc nenaděláte, jen můžete najít nějaké šípy pro Samanosuka. Vyjeďte nahoru, magické dveře zatím neotevřete, takže jděte po schodech nahoru a vstupte do dveří. Jste v místnosti s lodí, kde se Jacques i Samanosuke vůbec poprvé v této lokaci objevili. Zlkvidujte pěší i létající genma a jděte doprava po zbytku schodiště (nalevo za velkými bednami je schovaná truhlička, ale tam se nedostanete). Dále skákejte pomocí fireflys k bedně a dále kolem místnosti k oltáři, kde získáte další zbraň - Hyosai - válečný mlat. Je to Jacquesova nejtěžší zbraň ve hře, ale je o něco pomalejší. S touto zbraní buď můžete zkusit otevřít magické dveře dole pod schodama, ale nic moc tam dělat nemůžete, protože mezi pohyblivými válci prostě dál neproběhnete, nebo můžete dalšími fireflys skočit na loď a dojít do centrální místnosti touto cestou. Teď je totiž čas předat hru opět Samanosukovi.
Samanosuke :
Jděte stejnými dveřmi jako předtím Jacques. Až dojdete do místa, kde se chodba v pravém úhlu ohýbá, začne najednou praskat sklo na oknech. Nyní musíte co nejrychleji dosprintovat ke dveřím na druhé straně chodby, jinak vás valící se voda utopí jako kotě. Není to úplně snadné a asi se vám to nepovede hned napoprvé, ale nakonec to zvládnete. Kritický je hlavně moment, kdy se asi dva kroky přede dveřmi mění kamera a vy musíte rychle přehmátnout na jinou směrovou klávesu, jinak vám Samanosuke zahne do stěny a vy to nestihnete. I tak je to přesně na chlup. Utíkejte rovnou ke dveřím a pořád mačkejte klávesu [Enter] pro otevření dveří. Po pár pokusech se vám to jistě povede.
Až to zvládnete, jděte nejdříve po schodech nahoru a projděte dveřmi. Bedny jsou po 500 letech už pěkně zpuchřelé, takže je snadno rozbijete a dostanete se k truhličce. V ní je chybějící pravý roh. Vraťte se k sošce a použijte na ní roh. Tím jste zabezpečili okna a chodba je nyní bezpečná. Jděte do dveří s magickým zámkem - válce se teď nepohybují, takže můžete projít až na konec místnosti, kde seberete křídla Firefly wings. Teď už se můžete probojovat přes chodbu do centrální místnosti, uložit hru a poslat křídla Jacquesovi.
Jacques :
Nyní máte křídla a musíte se dostat opět do místnosti s pohyblivými válci, ovšem dveřmi, kterými jste šli posledně, to nepůjde, protože jsou zahaleny temnotou. Pergamen vám Samanosuke poslat nemůže a tak vám nezbývá, než tam dojít přes místnost s lodí. Pomocí fireflys vyskákejte nahoru na stěžně a odtud na ochoz místnosti. Další fireflys vás dovedou až na plošinu, odkud se dveřmi dostanete do místnosti s výtahem a magickými dveřmi. Vstupte do nich a prozkoumejte podlahu před prvními válci. Je tam Oni Firefly, který nemůže létat. Věnujte mu křídla, která jste dostali od Samanosukeho, firefly vzlétne a vy s jeho pomocí budete moct přeskočit všechny válce až k podstavci na konci místnosti, ze kterého vyjmete Power Crystal zajišťující přísun energie. Tím všechno vypnete, včetně válců, takže teď můžete v klidu mezi nimi proběhnout k východu. Vstupte do místnosti s výtahem, kde se zase jednou setkáte s Heihachim. Po skončení bojů se vraťte - opět přes místnost s lodí - do centrální místnosti a pošlete Power Crystal Samanosukemu.
Samanosuke :
S Power Crystalem jděte ke dveřím zahaleným temnotou a pomocí klávesy [Esc] temnotu odsajte a jděte dovnitř. Samanosuke se musí opět dostat do místnosti s válci, kde použitím Power Crystalu obnoví dodávku energie v chrámu zde, v současnosti. Až se vám to podaří, jděte z místnosti ven a použijte nyní už fungující výtah. V místnosti, kam vás doveze, můžete rozbít zpuchřelé bedny a za nimi získá Samanosuke svou nejtěžší zbraň ve hře - Chigo. Je to těžká válečná sekera.
Nyní se vraťte do centrální místnosti s magickým zrcadlem, uložte si hru, pokud chcete a ještě jednou se vydejte do dveří napravo, kde napoprvé byla zatopená chodba. V místnosti za ní může nyní i Samanosuke použít výtah a vyjet do knihovny, kde nyní můžete i s ním navštívit arénu Dark Realm, Samanosuke zde může získat Fire Seal. Ať už do arény půjdete, nebo ne, nezapomeňte jít do místnosti chráněné magickým zámkem. V této místnosti najdete jednak žlutou vestu a jednak poslední, červený disk. Vraťte se do centrální místnosti s magickým zrcadlem a pošlete červený disk Jacquesovi.
Jacques :
Vložte červený disk do posledního sloupku a jděte do příslušných dveří. Proběhněte chodbou, trhlinu v podlaze přeskočte s pomocí firefly a jděte do velkých dveří. Za nim čeká boss - obrovský hlídací dvouhlavý pes Gertrude. Tak ten vás trochu potrápí. Hlavně pozor na ochromovací kouzla, která po vás vrhá. Až ho zlikvidujete a vysajete všechny dušičky, Jacques v animaci naskočí do rozjíždějícího se Genma vlaku, ve kterém si konečně může na chvíli odpočinout a hra se vrátí automaticky k Samanosukovi.
Samanosuke :
Také Samanosuke opustí tuto lokaci stejnými dveřmi, jako předtím Jacques. Po rozlousknutí jedné truhly s Power jewelem, který můžete hned použít, vstupte do posledních dveří. V animaci uvidíte setkání s Ranmaru. Samanosuke upadne do zajetí Genma a protože Jacques právě odpočívá ve vlaku 500 let odtud, bude se muset o pokračování hry postarat někdo jiný.
8. Notre Dame - Michelle Aubert - Francie 2004
Takže v této části si zahrajete i za Michelle. V úvodní animaci malý Henri jako první zaznamenal, že se něco děje a rozběhl se na pomoc. Michelle nezbývá, než jít za ním. Michelle používá střelné zbraně a granáty (kombinací kláves [Ctrl]+[Enter]). Z truhličky hned vlevo od startu si vezměte náramek Soul Bracelet, s jehož pomocí může i Michelle vysávat duše. Nemá smysl podrobně popisovat cestu, už jste ji jednou prošli se Samanosukem. Michelle se musí probojovat chrámem do podzemí a dojít až do místnosti s teleportem, který je ovšem teď nefunkční. Zato se otevřela malá místnost napravo. Až se vypořádáte se dvěma Doldekky - dost nepříjemní genma - tak tam jděte a najdete brožuru Paris Report. Po jejím prozkoumání zjistíte, že by Henri mohl být někde v Boulognské Zoo.
9. Boulognská Zoo - Michelle Aubert/Samanosuke Akechi - Francie 2004
Michelle :
Od startu jděte rovně, po pár schodech a okolo kašny až na široké rozcestí. Vlevo je můstek přes kanál do další části zoo, vpravo je magické zrcadlo a ještě kousek dál jsou schody dolů do přístaviště pro výletní loď. Uložte si hru a jděte přes most. Pokračujte, probojujte se jedinou cestou až k domku, který stojí u překážky přes cestu na konci vpravo. Jsou to jediné dveře, do kterých můžete vstoupit. Projděte tmavou chodbou, všimněte si dveří s magickým zámkem (zatím je neotevřete) a druhými dveři vyjděte opět na ulici, tentokrát už za překážkou. Pokračujte ulicí dál až na konec a vstupte do jediných dveří, které tam jsou. Jste uvnitř kruhové stavby. Uprostřed je cosi, co mohlo být dříve bazén a kolem dokola ochoz. V jednom místě vede dolů do bazénu žebřík. Slezte tam a dojděte k ovládscímu pultu se čtyřmi pákami. Postupně je všechny stiskněte, pokaždé sjede dolů a otevře se jedna schránka. Ze dvou vyběhnou genma, ve dvou jsou věci k sebrání, zejména lepší zbraň pro Michelle a klíč boat key, tedy klíč od lodě.
Vylezte po žebříku nahoru a najděte druhé dveře, kterými si podstatně zkrátíte cestu zpět k magickému zrcadlu (cestou sem nešly zvenku otevřít, ale zevnitř nekladou žádný odpor). U zrcadla si uložet hru a jděte dál doprava a po schodech dolů k lodi. Vstupte na loď, projděte k přídi a použijte klíček. Po chvíli - a s malou zastávkou - doplujete k dalšímu přístavišti. Také zde je zrcadlo a kousek dál vchod do jediné budovy, která zde je. Připravte si zbraň a celé to tu vyčistěte, pozor na brovskou agresivní rostlinu a potom se vydejte po schodech dolů k celám. Až budete dole, v krátké chodbě s celami po obou stranách, nezapomeňte zajít do poslední cely vlevo (má poškozenou mříž, takže se do ní dá vstoupit). Je tam truhlička s vylepšením zbraně pro Michelle. Musíte ji vybrat právě nyní, později už k tomu nebude příležitost.
Jakmile totiž vstoupíte do poslední místnosti s celami, ve kterých jsou Samanosuke a Henri a stisknete tlačtko na stěně vedle vchodu, abyste je osvobodili, následuje animace, ve které se objeví Guildernstern a odnese si Henriho a Michelle, aby z nich vyrobil genma. Zbyde tu jen Samanosuke, který je teď musí najít a zachránit.
Samanosuke :
Nejpre seberte ze země náramek Soul Bracelet, který tu zůstal po Michelle a potom můžete jít ven. V první místnosti jsou dveře do laboratoře, to je určitě správná cesta, ale musíte získat klíč. Samanosuke se musí nyní probojovat ven z budovy, lodí doplout do přední části zoo a dostat se do domku, ve kterém jsme s Michelle minuli dveře s magickým zámkem, pamatujete se na ně ? Abyste se ale dostali dovnitř, musíte mít zbraň Kuga povýšenou na level 2. Pokud nemáte dost duší, tak v první části zoo přecházejte mezi přístavištěm a ulicí s magickým zrcadlem, pokaždé znova se tu objeví nějaké genma na zabití, takže potřebný počet duší dáte za chvíi dohromady. Až budete mít Kugu na levelu 2, jděte do domku, ve kterém jsou dveře smagickým zámkem a otevřete je. V místnosti za nimi najdete klíč Lab Building Key a už je vám jasné, co dál. Vraťte se k přístavišti, lodí jeďte do druhé části zoo a rovnou do budovy. Na dveře použijte získaný klíč.
Na konci chodby si můžete uložit hru a vylepšit co se dá u magického zrcadla a pak vstupte do dveří. Jdete na poslední chvíli. Guildernstern už přivazuje Michelle a Henriho, aby z nich udělal genma. Nedá se nic dělat, musíte si ho podat. Vyberte si vhodnou vestu a zbraň a pusťte se do něj. Je to zatím nejtěžší protivník, se kterým jste se ve hře setkali, posílá proti vám neustále svoje genma, za kterými se ukrývá a krade vám dušičky. Musíte také odrážet jeho magické útoky. Chvíli vám to asi bude trvat, ale nakonec ho určitě zdoláte. Jakmile s ním budete hotovi, dozvíte se v následující animaci, kam vaše kroky dále povedou - přímo do hnízda genma.
10. Mont Saint Michel - Jacques Blanc/Samanosuke Akechi - 2004/1582
Další část, ve které budou muset Jacques a Samanosuke spolupracovat. Jako první se sem dostane Samanosuke s Michelle a Henrim. Dál pokračuje Samanosuke sám, ti dva zůstanou v bezpečí u auta. Krátkou uličkou projděte na konec, kde je magické zrcadlo i Warp gate. Můžete se projít ulicí tam a zase zpátky, prozkoumat odbočku vlevo (je zamřížovaná) a až zjistíte, že nic nevymyslíte, předejte "žezlo" Jacquesovi.
Jacques :
Zrovna přijel vlakem, ve kterém jsme ho opustili, ke hradu. Po vystoupení z vlaku je třeba vyčistit prostor před hradem, především musíte vybojovat další souboj s náhle se zjevivším Heihatchim. Prozkoumejte bránu, otevřít ji nemůžete, ale můžete se podívat dovnitř. Potom použijte fireflys ke skoku na plošinu s dveřmi a vstupte dovnitř. Jste ve velké místnosti. Nejprve si v rohu můžete promluvit s jedním dělníkem a pak se tu trochu porozhlédněte. Uprotřed je jakési atrium s nádrží doplňující manu, na konci atria je výklenek s truhličkou, ale cestu blokuje rychle se pohybující mříž. Musíte zapálit čtyři pochodně kolem dokola, aby se mříž zastavila a vy jste mohli projít k truhličce. Pochodně zapálíte zbraní Enja a klávesou [4] - magický útok. Jen dávejte pozor, aby se mříž zastavila v takové poloze, abyste mohli projít k truhličce ! Až se vám to povede, získáte klíč Main Gate Key. Druhými dveřmi vyjděte z místnosti ven na plošinu, odkud opět pomocí fireflys přeskočíte na terasu vpravo s magickým zrcadlem a warp gate.
Z terasy vede jedna velká brána chráněná mříží, která se zřejmě otevírá pákou napravo od brány. Jak ale zjistíte, v mechanismu nalevo od brány chybí jedno ozubené kolo, takže nefunguje. Menšími dveřmi nalevo od zrcadel můžete projít na plošinu. Hned vpravo je tady soška draka, které chybí jedno červené oko. Víc toho tady už nevyzkoumáte, takže jděte k zrcadlům, uložte si hru a klíč Main Gate Key pošlete Samanosukovi.
Samanosuke :
Probojujte se k bráně a použijte klíč od Jacquese. Po schodech vyjděte nahoru, kde na vás zaútočí mágové genma. Jsou nepříjemní, protože se mohou teleportovat, vznášet ve vzduchu a posílají na vás nepříjemné magické útoky. Jakmile se ale dostanou na dosah vaší zbraně, nemají šanci. Až je zvládnete, projděte jedinými dveřmi a jděte až na konec, kde velká genma rostlina hlídá truhličku. Zlikvidujte ji a z truhličky si vezměte kulatý Sun Crest. Běžte zpátky až k zrcadlům, uložte si hru a nyní jděte k mříži v odbočce nalevo. Použijte na ní Sun Crest a mříž se otevře. V krátké uličce posbírejte co se dá a nezapomeňte na sochu duší (soul statue) v rohu. V jedné truhle najdete červené oko Red Eye Stone. S ním se vraťte opět k zrcadlům a pošlete ho Jacquesovi.
Jacques :
S červeným kamenem jděte k sošce draka za dveřmi nalevo od zrcadel. Použijte kámen na sošku a pak stiskněte [Enter]. Velká kamenná deska vpravo se odsune a odhalí dlaždice s obrázky. Je jich celkem 12, musíte stoupnout na každou dlaždici jen jednou a obejiít je všechny v určeném pořadí, přičemž nezáleží na tom, na které dlaždici skončíte. Pokud uděláte chybu, nebo to nestihnete v časovém limitu, kamenná deska se vysune, vymete vás ven a ubere vám při tom pár životů. Nápovědou a klíčem je obrázek na kamenné desce. Vidíte tam tři symboly, které se opakují na dlaždicích. Tyto symboly jsou spojené šipkami : SLUNCE -> MĚSÍC -> HVĚZDA a od hvězdy vede šipka zpět ke slunci. Je jedno, kterým symbolem začnete, ale pak už musíte pokračovat v daném pořadí. Pokud tedy začnete např. hvězdou, musíte z ní jít na dlaždici se sluncem, poté s měsícem a opět na dlaždici s hvězdou. Doporučuji nejprve si dlaždice dobře prohlédnout a naplánovat trasu. Až budete mít vymyšleno, kudy jít, počkejte, až se deska vysune, opět ji vysuňte a hned se dejte do řešení úkolu. Celé tohle puzzle budete muset vyřešit celkem 3x. Poté se postupně objeví zezdola až k vám schody, takže budete moct konečně prozkoumat tuto část hradu.
Hned v prvních dveřích nalevo může Jacques jít do arény Dark Realm, kde může zskat Wind Seal a také Green Orb, který bude později v této aréně potřebovat Samanosuke. Teď prozkoumejte velké schodiště a celé ho vyčistěte až k dolní bráně. Před ní je truhlička, z níž vylétnou fireflys. Vraťte se kousek nahoru a s jejich pomocí vyskákejte nahoru na lávku, odkud vede cesta doleva. Na konci dalším fireflyem skočíte dolů k velké genma rostlině, kterou zlikvidujte. V truhle za ní je Power jewel. Vraťte se na velké schodiště a jděte až dolů, ke spodní bráně. Projděte ji do místa, kde už jste byli předtím se Samanosukem. Vyčistěte to tady a než projdete bránou zpátky, všimněte si fireflye, který vás vynese nahoru na věž, kd v truhličce najdete oranžovou vestu. Teď už se vraťte až k magickým zrcadlům a pošlete Green Orb Samanosukovi.
Samanosuke :
Nyní můžete i se Samanosukem projít po schodišti nahoru a jít do Dark Realm. Samanosuke zde může hned na začátku z chráněné truhly pomocí Green Orbu získat Wood Charm (který chrání svého nositele před smrtí) a po projití všech arén získá purpurovou vestu a Purpurový Orb (až se dostanete k Warp Gate, pošlete ho Jacquesovi a s ním si můžete dojít do Dark Realm také pro Wood Charm).
Nyní jděte po schodišti dolů a jděte do dalších dveří vlevo, které uvidíte. Jste v laboratoři Time Lab, v rohu na zemi se objeví teleport. Vstupte do něj a budete přeneseni k Vítěznému oblouku. Jděte do dveří ve stěně oblouku a známou cestou se dostaňte do laboratoře nahoře a potom dál na vyhlídkovou terasu (tady jste poprvé potkali Guildersterna). Zlikvidujte nepřátele, kteří se tu objeví a potom z truhličky vyberte červený klíč. Poté se objeví teleport, ktrý vás opět přenese do laboratoře na hradě Mont Saint Michel. Jděte k magickému zrcadlu, vylepšete si, co jde, uložte si hru a pošlete Jacquesovi červený klíč a purpurový orb (pokud jste to už neudělali dříve).
Jacques :
S purpurovým orbem si můžete dojít d Dark Realm pro Wood Charm (hned v první aréně v truhličce) a potom jděte schodištěm dolů a otevřete si bránu nalevo (předtím otevřít nešla).Dojděte ke dveřím za ní a použijte červený klíč. Vejděte dovnitř. Projděte chodbičkou a v animaci uvidíte, jak se zde dělníci lopotí otáčením velkého kola. Poté se objeví Horský obr a dělníci utečou. Můžete zničit kolo i obra a vybrat jednu trihličku a pak se vraťte zpět na schodiště a jděte nahoru k magickému zrcadlu. Pokud se vám podaří cestou zachránit některého dělníka, získáte vždy nějakou odměnu. Nahože u magického zrcadla opět zase jednou potkáte Heihachiho. Pomozte mu v boji a poté od něj získáte klíčTriangle key.
Pomocí firefly skočte na plošinu, projděte místností s nádržkou a dalším firefly skočte dolů k první bráně, kterou jste nmohli předtím otevřít. Pomocí triangle key si ji otevřete a můžete jít dovnitř. Kromě toho, že osvobodíte další dělníky, tady na podlaze najdete rostlinku genma. Seberte ji. Vyjděte ven, opět to tu všechno vyčistěte a pak jděte k vysoké zdi. Jsou tady jakési čtvercové záhonky, z jednoho už vyrůstá velká rostlina, ostatní jsou prázdné. Prozkoumejte je a do toho s nejvhodnější půdou (je to hned ten vedle velké rostliny) zasaďte rostlinku, kterou jste předtím našli na podlaze. Pomocí fireflys vyskákejte nahoru, jděte si uložit hru k magickému zrcadlu a poté Warp gate a předat hru Samanosukemu.
Samanosuke :
Pokud nejste u horního magického zrcadla, musíte tam teď dojít a potom pokračujte ke zdi, odkud Jacques skákal dolů pomocí fireflys. Rostlinka, kterou tam zasadil, mezitím vyrostla až sem nahoru a Samanosuke teď může po ní sešplhat dolů. Musí si zjednat přístup ke dveřím, uvnitř potom rozbije staré bedny a z truhličky za nimi konečně vybere tak dlouho hledané ozubené kolečko ! S kolečkem vyleze zase po rostlině nahoru, uloží si hru a kolečo pošle Jacquesovi.
Jacques :
Ozubené kolečko vložte do mechanismu vlevo od brány a pákou napravo konečně otevřete mříže a můžete vejít dovnitř do hradní kaple. Tady opět musíte zlikvidovat jednu přerostlou agresivní kytičku a potom se dejte doleva a do dveří. Chodbou dojdete do malé místnosti, na zdi vidíte nějaký podivný mechanismus. A pak se najednou všechno zvrtne. Deře zaklapnou a do místnůstky začne vnikat neznámý plyn. Past !!
V mezihře uvidíme, jak Henri dole u auta dostane tušení, že se jeho otci děje něco špatného a rozběhne se do hradu. Michelle musí chtě - nechtě za ním.
Michelle :
Hned v první truhle si nzapomeňte vzít náramek Soul Bracelet. Michelle musí projít hradem a dostat se k hornímu magickému zrcadlu, kde čeká Samanosuke. Před bránou nad prvními schody nezapmeňte otevřít truhlu s granátometem a pořádně si ho užijte. Až doběhnte nahoru k Samanosukovi, Michelle mu poví, co se stalo a poběží dál za Henrim. Vy teď zase budete hrát za Samanosuka.
Samanosuke :
Vběhněte do kaple a běžte za ostatními cestou, kterou jste předtím šli s Jacquesem. Najdete je dol v místnůstce a Henri už se snaží rozluštit tajemný zámek. To se mu také povede. Ovládání se přepne zpátky k Jacquesovi.
Jacques :
Teď budete postupovat podle Henriho pokynů. V mechanismu je 5 západek a každí se zvedne po stisknutí určité sekvence kláves, kterou vám nejprve vyťuká Henri a vy to pak musíte po něm zopakovat. Musíte otevřít všehc 5 západek dřív, než se Jacques udusí. Poud uděláte chybu, všechny dosud otevřené západky opět zapadnou na svá místa a můžete začít od začátku. Abyste stihli mechanismus otevřít v časovém limitu, nesmíte si dovolit víc, než maximálně dvě chyby ! Tady jsou sekvence k otevření západek :
1. zámek : nahoru, dolů, 4,
2. zámek : nahoru, dolů, 4, Enter, K,
3. zámek : nahoru, dolů, 4, Enter, K, dolů nahoru,
4. zámek : nahoru, dolů, 4, Enter, K, dolů nahoru, J, doleva, Enter,
5. zámek : nahoru, dolů, 4, Enter, K, dolů nahoru, J, doleva, Enter, Enter, doprava.
Jak vidíte, vlastně se pořád opakují, jen se vždycky přidávají nové klávesy. Hráči PS to tady mají jednodušší, protože mají všechny potřebné klávesy pěkně pohromadě, ale my to zvládneme také. Po úspěšném otevření a zachránění Jacquese následuje animace.
Samanosuke :
Michelle s Henrim míří k autu, když tu se objeví velký dvouhlavý pes - Gertrude - a dost nešetrně Michelle odhodí. Ta zůstává bezvládně ležet. Až nyní přichází Samanosuke, který se někde opozdil a teď si to musí s Gertrudou vyřídit, teď už snad definitivně. Po boji jde zkontrolovat Michelle, kterí otevírá oči a všechno tak dobře dopadlo. Ako se nyní vydává za Jacquesem, se kterým budeme hrát další část hry a malý Henri jí dává na cestu vzkaz, že všechno dobře dopadlo a ať se tatínek nebojí, že už se můžou s Michelle vzít. Konec dojemné scény, všichni tři nastupují do auta a jedou k Eiffelově věži, kde se odehraje jedno z posledních dějství hry. V pozadí efektní destrukce hradu Mont Saint Michel. Ale teď už rychle za Jacquesem.
Jacques :
Projděte jednoduše dveřmi vedle mechanismu. Pokračujte jedinou možnou cestou, trhlinu přeskočte pomocí fireflys, na konci rozbijte bednu a získáte Ecspirit - to jsou ty pecky s jejichž pomocí aktivujete vesty. No a pak už jenom vstupte do dveří. Uvidíte další animaci, ve které i v tomto čase zámek Mont Saint Michel působivě zanikne a Jacques se vrátí do Japonska.
11. Jezero Biwa and dům Oni Mansion - Jacques Blanc - Japonsko 1582
Další část hry vás bude doprovázet Samanosuke - jeho druhé já, které je v Japonsku. Nejprve si u zrcadla vylepšete všechno, co se dá a uložte hru. Nyní jděte doleva až do místa, kde najdete truhlu s fireflys a apk se s vám led ulomí a začne plavat. Zde ovšem nebudete s pomocí firefly skákat, ale přitahovat se i s krou, čímž můžete jednak zrychlovat její pohyb a jednak také poněkud korigovat její směr. Pokud přistanete u pobřeží, prozkoumejte ho, poberte co se dá a potom najděte jinou kru, která vás doveze zase o kus dál. Nakonec byste se měli tímto způsobem dopravit až k domu Oni Mansion. ady se rozdělíte. Uložte si hru a vlezte do domu dveřmi hned vedle zrcadla.
Dalšími dveřmi se dostanete do labyrintu v japonském domě. Před sebou vidíte červenou mříž, vpravo je modrá mříž. Mříže se otevírají použitím firefly, které jsou u stropu v různých místnostech. 4ervené firefly otevírají červené mříže, modré firefly modré mříže a žlutá firefly otevč kupodivu žlutou mříž. V této první místnosti máte ale jeno mčervenou firefly. Ještě si všimněte, že místnost za modrou mříží nemá podlahu, stejná je i další místnost vpravo. Otevřete si červenou mříž a jděte kolem místnosti bez podlahy a další modré mříže vpravo (za ní je místnost se žlutou mříží, kterou právě potřebujete otevřít) až dozadu k truhle. U ní je u stropu modrý firefly. V místnosti bez podlahy za modrou mříží je truhla s fireflys, které vám pomohou dostat se přes místnosti bez podlahy. V jedné ze zadních místností najdete žlutý firefly, který vám otevře žlutou mříž. Musíte pak rychle, protože mříž je otevřená jenom dočasně. Pokud to stihnete, dojdete do další místnosti s magickým zrcadlem. Použijte ho jak nejlépe dovedete a můžeme pokračovat dál. Rozbijte stěnu a dostanete se do tajné chodby, kde najdete otvor v podlaze. Skočte dovnitř.
Dole postupujte dopředu, dokud se neobjeví dva Dongorrové, se kterými budete bojovat. Potom vše prozkoumejte a postupujte pořád dál na konec místnosti, až se spustí animace, ve které získáte ONI ARMY ORB.
12. Bitva o zámek Azuchi Castle - Jacques Blanc - Japonsko 1582
V úvodu této části stojíte na bojišti a pozorujete, jak přichází genma armáda. Samanosuke vedle vás mezitím přivolá svoji armádu a mazec může začít. Jakmile budete moct Jacquese ovládat, dejte se do toho, masa je tu dost. Teď máte poslední příležitost načerpat co nejvíc dušiček, abyste si mohli dovylepšit vše, co ještě nemáte na maximu. Až budete mít duší kolik potřebujete, jděte doleva k bráně, projděte ji a postupujte jedinou možnou cestou až tam, kde cesta končí skálou, na kterou vyskákáte pomocí fireflys. Po cestě pořád masakrujte genma a sajte dušičky. Dveřmi do další lokace a podobným způsobem přes další fireflys ke třetím dveřím, což už jsou skutečně dveře do zámku Azuchi. Naposledy si zkontrolujte, že máte tolik duší, kolik potřebujete a vstupte dovnitř (zpátky už totiž nepůjde).
V místnosti naposledy potkáte Heihachiho. NAsměruje vás k výtahu a sám zmizí. Uložte si hru a vylepšete všechno na maximum, dušiček byste měli mít už dost. Potom vyjeďte výtahem do dalšího patra. Přejděte doleva, schodiště dál je neprůchodné, takže musíte doleva na střechu. Pomocí fireflys výš, na další střechu, kde musíte vyřídit dalšího genma jménem Marcellus. Pak jděte dál po střeše, až uvidíte otevření okno, kterým můžete skočit dovnitř. Když půjdete dolů po schodech, dostanete se k překážce, kterou jste museli po střeše obejít. Na druhou stranu dojdete k poslednímu zrcadlu v této části hry, určitě si uložte, dobře se vyzbrojte (purpurovou vestu nezapomeňte) a jděte do další místnosti. Následuje animace, po které budete bojovat s Vega Donnou, je dost tuhá, chvíli si s ní pohrajete. Hodně se kryjte, zvlášť když na vás posílá ochromující kouzlo, nebo když se rozdvojí. Pokud kouzlo správně odrazíte, zasáhne jí a vy do ní můžete chvíli mláítit co to dá, ona se nebude moct bránit. Jakmile je Vega na zemi, nebo zmizí její dvojník, hned na ní zaútočte. Po nějaké době se vám určitě podaří ji zabít.
Ve stropu se otevřou vyklápěcí dveře a z nich se vysune žebřík, po kterém vystoupáte do další místnosti. Tady je Heihachi, který šel po Ranmaru, ale už mu, bohužel, nemůžete pomoci. No a vrátíme se opět k Samanusokovi.
13. Eiffelova věž - Samanosuke Akechi - Francie 2004
Samanosuke s Michelle a Henrim dorazili k Eiffelovce, ale jen Samanosuke půjde nahoru, k finálnímu souboji. Nejprve vše prohledejte a poberte co se dá, u zrcadla si vylepšete co jde a uložte hru a pak můžeme jít dál. Tlačítkem si Samanosuke přivolá výtah. Nastoupí a jede nahoru, ale výtah po chvíli zastaví a dovnitř vpadnou genma. Musíte je vybít a pak si tlačítkem v zadní části výtahu spustit žebřík, kterým se dostanete na střechu výtahu. Dalším dlouhým žebříkem se dostanete na plošinu, odkud začnete výstup po schodišti. Dávejte si pozor na odpočivadlech, kde se objevují zrádné teleporty, které vás mohou přenést zpět až na začátek celého schodiště. Raději počkejte vždy na schodech (ty jsou bezpečné) až teleport zmizí a pak rychle přeběhněte odpočivadlo na další schody. Seshora se na vás budou valit genma Bazu, kteří mají jedinbý cíl - zatlačit vás na odpočivadlo, kde by vás mohl chytit teleport, takže bacha na ně.
Až se konečně dostanete do dalšího patra, budete nekprve bojovat s jakýmsi mechanickým genma Brainstern. Po jeho likvidaci se tu potozhlédněte. Dávejte pozor na pasti objevující se na podlaze. Jděte za roh, kde je zvláštní stroj s modrým sklem. Bušte do toho skla tak dlouho, dokud stroj nerozbijete. Stroj se zastaví a pasti se přestanou objevovat.
Jděte odtud doleva k jediným dveřím, které tu jsou a budete pokračovat ve výstupu na věž. Teď se navíc přidají v obtěžování létající genma. Část cesty budete muset přeběhnout po silných "kabelech", protože schodiště je přerušeno. V dalším patře poberte nějaké truhličky a kupodiu - jsou tu neporušené dveře výtahu. Stiskněte tlačítko, čímž přivoláte výtah. Nastupte do něj a vyjeďte do posledního patra věže. Zde je poslední magické zrcadlo a také socha soul statue, která vám dodá 200 duší. Takže pokud ještě něco nemáte vylepšeno, tady máte možnost - jednu z posledních - to udělat. Až budete hotovi, jděte po schodech na vrcholek věže, kde na vás čeká Ranmaru. Budete s ní boovat, ale nepodaří se vám zabránit jí v aktivaci časového stroje a ona ještě stihne uprchnout. Samanosuke se bude muset vrátit dolů k Michelle a Henrimu a hra se přenese k Jacquesovi.
Epilog : Chrám Honnoji Temple - Jacques Blanc/Samanosuke - Japonsko 1582
Jacques :
A jsme opět tam, kde celá hra vlastně začala - u chrámu Honnoji, jenže tentokrát s Jacquesem. Známou cestou dojděte před chrám, kde je poslední magické zrcadlo ve hře a hned vedle něj vchod do poslední aríny Dark Realm. Jacquese zde může získat svoji nejlepší zbraň ve hře - ultimátní bič. Až budete mít vše hotovo, jděte nahoru do chrámu. Tady vás čeká souboj s Obunagou, šéfem všeho toho zla. Dá vám zabrat, ale nakonec ho porazíte. Jacques bude konečně teleportován do své doby, přímo k Eiffelce k čekajícím přátelům. Naopak Samanosuke je stejným teleportem přenesen ke chrámu Honnoji, aby také on se utkal s Obunagou.. Po jeho odchodu se ještě objeví Ranmaru, aby se pokusila na poslední chvíli Jacquesovi zničit jeho štěstí, ale zaplatí za to řivotem a vše naknec dobře dopadne, uvidíte sami. Jacquesův příběh se tady končí.
Samanosuke :
I s ním můžete navštívít poslední arénu Dark Realm, kde Samanosuke získá svoji ultimátní zbraň - meč Bishamon. Také zde máte úplně poslední možnost ve hře k vylepšení věcí a uložení hry. A pak už hurá do chrámu na Obunagu, který se nezitím zotavil z boje s Jacquesem. Nejprve se Samanosuke spojí se svým alter ego a promění se v Onimushu a potom začne váš poslední boj. Obunaga je tvrdý protivník, vždyť taky je to boss celé hry. Finální zápas se bude odehrávat v několika kolech. V prvním kole v chrámu byste ho měli zvládnout celkem hladce, poté se na další kola přesunete do jakési mimočasové arény, kde ny vás bude bunaga útočit postupně v různých podobách. Bude to chvíli trvat, ale pokud budete pozorně odrážet jeho útoky a přitesávat ho při každé příležitosti (využívejte hojně magického útoku [4], magie máte víc, než dost), tak ho nakonec určitě zvládnete.
Určitě si nenechte ujít závěrečnou animaci po skončení titulků (můžete je urychlit mezerníkem). Samanosuke se vrátí k normálnímu životu, ale na jak dlouho ? Zdá se, že Obunagův nástupce už sbírá další armádu zla..... doufejme, že pokračování téhle skvělé hry na sebe nenechá dlouho čekat.
Ale nemyslete si, že to je všechno ! Na konci hry se vám odemkly nějaké secrety - podle toho jak jste hráli a co všechno jste nasbírali. Především je tu bonsová miniepizoda s Heihachim, kterou si hned popíšeme. Seznam dalších secretů najdete na konci tohoto textu.
Heihachiho dobrodružství - Vesnice Sakai - Japonsko 1582
Tato miniepizoda se otevře po dohrání hlavní hry a my se v ní konečně dozvíme, co vlastně dělal Heihachi poté, co ho Jacques opustil ve vesnici Sakai a odplul na Genma lodi do podmořského chrámu. Vesnici Sakai i další lokace už známe celkem dost dobře z předchozí hry, proto nebudu cestu popisovat již tak podrobně.
Začínáme na molu, Heihachi má dojít do kovárny a pomoci kováři spravit padací most, aby genma nemohly pronikat do vesnice. Probojujte se do vesnice a nejprve si u zrcadla můžete uložit hru. Bohužel, nemůžete si nic vylepšovat a máte celkem i dost málo lékáren a léčivých rostlin. Pokud jich potřebujete víc, potulujte se sem tam vesnicí a masakrujte genma, občas z někoho něco vypadne. Truhličky se tady skoro nevyskytují.
Nejprve tedy jděze do kovárny. Pozor dejte hlavně na posledním úseku, kde se opět vyskytují létající koule, které vám kradou duše. Promluvte s kovářem, potřebuje k opravě mostu nějaké suroviny. Nejprve chce červený kámen Crimson Stone. Použijte prach, který vám kovář dá, na výheň. Obstaráte si tak teleport, kterýmn se dopravíte do podmořského chrámu. Potřebujete se dostat přes centrální místnost (tentokrát tu žádné zrcadlo bohužel není) do modrých dveří a přes rohovou chodbu s okny do moře do další místnosti, ve které Jacques potkal Heihachiho v hlavní hře.
Pozor si dejte hlavně v rohově chodbě, kde je dvouhlavý pes Gertruda. Raději s ním ani nezkoušejte bojovat, na Heihachiho je přece jenom dost silný. Raději se pokuste proklouznout kolem něj ke dveřím a rychle projít do další místnosti. Gertruda sice vypadá, že zabírá celou šířku chodby, ale jde to, věřte mi. V místnosti pobijte pár genma, seberte kámen a v animaci se potkáte s Jacquesem - ano, jste tady právě v tom okamžiku, kdy tady Jacques plní úkoly hlavní hry. Pak se vám na obrazovce objeví ubíhající čas a vy musíte rychle zpět k teleportu a do kovárny. Teď už ani s Gertrudou bojovat nemůžete, protože byste to nestihli, takže opět kolem ní proběhněte a hurá k teleportu.
V kovárně se dozvíte, že kovář ještě bude potřebovat vodu. Dostanete na záda elegantní soudek a můžete vyrazit. Kam ? No, pěkně přes celou vesnici až do přístavu, kde jsme začínali. na konci mola najdete schody dolů k moři. Na plošině dole klávesou [Enter] naplňte sud vodou a vydejte se zpět do kovárny. Správně ale tušíte, že to zase až tak jednoduché nebude. Čím víc budete cestou bojovat (a zdá se, jako by genma neustále přibývalo), tím více budete vodu ztrácet. Možná, že sud taky trochu netěsní, zkrátka budete rádi, když napoprvé vůbec něco do kovárny donesete. Kolik vody vám zbývá, to vidíte na modrém sloupci na levé straně obrazovky. Snažte se boji při zpáteční cestě raději vyhýbat a běžet ke kovárně co nejrychleji. Boji se ale nakonec nevvyhnete, před kovárnou se usadila velká agresivní genma kytka, abyste mohli projít, musíte ji zlikvidovat. Pro vodu budete muset chodit tak dlouho, dokud se vám jí nepodaří nanosit dostatečné množství - zhruba alespoň polovinu soudku.
Pokud bude mít kovář dost vody, odmění vás tím, že vám vykove Crimson Gear, neboli ozubené kolo z červeného kamene. Vraťte se k mostu, za nímž je brána do přístavu a najděte mechanismus u mostu. Použijte na něj kolo od kováře a padací most začne stoupat. Přesto se ještě stihne objevit pár obrů s doprovodem genma, tak je zlikvidujte. Během tohoto boje už nemůžete ukládat hru, ale určitě to zvládnete i bez toho. No, a až pěkně vymlátíte všechny potvory, je minidobrodružství Heihachiho u konce.
Secrety
Seznam secretů, které se vám odemknou na konci úspěšného dohrání hry :
1) Adventures of Heihachi|
Miniepizoda s Heihachim, otevře se po dohrání hry na jakoukoliv obtížnost.
2) Oni Target Practice
Cvičení, otevře se po dohrání hry na jakoukoliv obtížnost.
3) Genma Puzzle Space
Otevře se po dohrání hry, pokud jste během hry otevřeli všechny truhličky hádankou.
4) Secret Training
Tajný trénink, otevře se pokud během hry dokončíte všechny tréninky.
5) Samanosuke's Panda Costume
Oblek pro Samanosukeho, získáte ho po dokončení Secret Trainingu.
6) Samanosuke's alternate costume
Alternativní kostým pro Samanosukeho. Získáte ho po dokončení hry na normální obtížnost.
7) Jacques alternate costume
Jacquesův alternativní kostým. Dohrajte hru na jakoukoliv obtížnost v Samanosukově alternativním kostýmu.
8) Michelle's alternate costume
Po dosažení hodnosti Onimusha - viz. dále.
10) Easy Mode
Nejjedndušší obtížnost hry. Odemkne se po dohrání hry na Nrmal. Podle některých musíte hru dohrát 2x, ale mě stačilo jenom jednou.
11) Hard Mode
Těžká hra. Dokončete hru na obtížnost Normal.
12) Critical Mode
Další stupeň obtížnosti hry, odemkne se po dokončení hry na obtížnost Hard.
13) Devilish Mode
Ďábelská obtížnost. Odemkne se po dokončení hry na obtížnost Critical.
14) Ultimate Mode
Odemkne se po dohrání Oni Target mini hry s jakoukoliv postavou.
15) Obtaining the Onimusha Rank
Získání hodnosti Onimusha. Musíte dosáhnout plné skóre, v obtížnosti Easy všech 50 bodů :
1) Dohrání hry za méně, než 6 hodin - 10 bodů
2) nejméně 170 000 vysítých duší - 10 bodů
3) nejméně 2 300 zabitých nepřátel - 10 bodů
4) nejméně 600 Issen - 10 bodů
5) 100 bodů Phantom Realm Item Points - 10 bodů
Pahntom Realm Item body zahrnují :
- mít 6 kusů od každé věci
- 3 Sealy, které se dají najít v Dark Realm Arénách a za které můžete na konci hry získat Onimusha zbraně, každyý Seal za 10 bodů, celkem 30 bodů
- Purpurová Haori/Vesta pro Ako, 10 bodů
- Samanosukův ultimátní meč Bishamon Sword, 30 bodů
- Jacquesova ultimátní zbraň, bič Ultimate Whip, 30 bodů
16) Weapons From Onimusha 1
Onimusha zbraně jsou Enryuu, Shippuu a Raizan, můžete je používat během hry. Abyste je získali, potřebujete najít Fire Seal (Enryuu), Wind Seal (Shippuu) a Thunder Seal (Raizan). Ty se nalézají v arénách Dark Realm, vše je popsáno v návodu i v popisu jednotlivých arén. Jen pro úplnost a připomenutí :
a) Fire Seal - Samanosuke, Dark Realm 1 (Podmořský chrám)
b) Wind Seal - Jacques, Dark Realm 2 (Mont-Saint-Michel)
c) Thunder Seal - Jacques, Dark Realm 1 (Podmořský chrám)
Když získáte tyto tři Sealy a dokončíte hru, odemkne se vám používání Onimusha zbraní v další hře. Najdete je na zemi v boční uličce, kde se Samanosuke poprvé objeví v Paříži a všechny budou už povýšené na maximální level !
KONEC.