Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Text poslal : Ing. Martin Imr
1) Herní prostřední
Nejdříve bych se zastavil u výběru povolání. Pro začátek bych vám doporučil
roli bojovníka, protože se skrze ni velice snadno seznámíte se hrou a jejími
zákonitostmi. žemeslo kouzelnické a vyvolávačské je trochu komplikovanější,
nechal bych si ho tedy být vámi až na později. Vzhledem k tomu, že dohrát hru
v kůži jednoho z hrdinů zabere člověku zhruba den času, stejně si určitě
vyzkoušíte všechny postavy.
Naučte se používat zkratkové klávesy, které jsou ve hře obsaženy. Urychlíte si
tím vlastní hraní a budete pak mít z Noxu daleko pohodlnější zážitek. Přece
jen, ovládat všechna kouzla, speciální schopnosti a navíc ještě pohyb pomocí
myši, to je už na nebohého hlodavce trochu moc. Nejvíce se vám asi zkratkové
klávesy zavděčí, když pomocí nich budete požívat uzdravující lektvary během
varu nějaké větší bitvy nebo když budete sesílat nějakou kombinaci kouzel.
Během svého putování narazíte na řadu lidí, se kterými si vždy promluvte. Ač
je Nox především akce s několika prvky RPG, můžete si značně zlepšit svoji
situaci, když si popovídáte s těmi správnými lidmi a splníte pro ně nějakou tu
službičku. Škoda jen, že zde neexistuje něco jako reputace, která by vám za
vaše dobré skutky snižovala ceny v obchodech.
Mějte neustále zapnutou mapu, jelikož vám jednak zlepšuje už tak dost snadnou
orientaci ve hře a dále jsou na ní jasně rozpoznatelné zdi, které se dají
prosekat a za kterými se nachází nějaké to bohatství. Kromě toho se vám na ní
zobrazují vaši druhové (červené čtverce) a sloupy sálající manu (modré
útvary). Zvláště pozice mana sloupů je často velmi důležitá, neboť každý
správný kouzelník či vyvolávač by měl vědět, kde nejblíže doplní své
energetické zdroje.
Váš hrdina je opravdový kabrňák, protože se sám od sebe neustále doléčuje
a doplňuje si energii. Pokud mu nikterak nepomůžete, bude to trvat delší čas,
ale nakonec se dostane až na maximální hodnoty svých sil. Jeho imunitní systém
je takový, že ho po chvíli a za trochy utrpení se dokáže očistit i od jedu (to
samé platí i o všech ostatních lidech/zvířatech, jež budou pod vaším velením).
Proto si své uzdravující i jiné lektvary šetřete na krušné chvilky boje, kdy
to jinak než jejich prostřednictvím ne půjde.
Při putování různými lokacemi často narazíte na zamčené dveře či jiný problém,
přičemž hra vám leckdy řekne, jak se máte zachovat. Vězte, že řešení vašeho
problému je vždy někde nedaleko. Jestliže jste měli např. možnost volby ze
dvou cest a na konci jedné jsou zamčené dveře, můžete s určitostí říci, že
klíč se nachází v onom druhém rameni, kam se pro něj taky vypravte. Pokud je
třeba aktivovat nějaký mechanismus (výtah apod.), je spínač vždy někde po ruce
a opravdu nejde přehlédnout.
Když narazíte na cokoli, co se dá rozbít nebo otevřít, neotálejte
a prozkoumejte to. Ať už se jedná o klasickou truhlu, prázdný soudek, velký
sud vína, dřevěnou bednu či cokoli jiného, buďte zvědaví a nemilosrdní. Bez
pokladů a věcí, které takto naleznete, byste přežívali jen s velkými obtížemi.
2) Výbava
Ceny obchodníků Noxu nejsou vůbec nízké, proto nakupujte obezřetně a jenom
nezbytnosti. Prakticky všechno je možné najít při procházce nějakým podzemím
či krajinkou, a tak je útrata za zbraně či proviant celkem nerozumná. V zásadě
tedy platí jednoduchá rovnice: obchodník = opravář. Ano, je to tak, činnost
opravářskou si sami nezastanete. Ůtraty za správku budou na začátku jenom
symbolické, průběhem hry se však začnou zvyšovat, neboť čím dražší věc, tím
více stojí její oprava. I v tomto bodě je dobré uvažovat a nechávat si
opravovat jen věci, které skutečně používáte (zbraň, se kterou bojujete,
brnění, kterým se chráníte). Všechno nepotřebné harampádí bez výčitek
prodávejte. Dělat si zásoby čehokoli jiného, než lektvarů, je zbytečné, neboť
cestou do finále veškeré výbavy naleznete ještě dost a dost. Komický moment
pro mne nastal, když jsem si nechal něco opravit, přičemž ona akce stála 600
peněz. Za chvíli jsem zjistil, že danou zbraň vůbec nepotřebuji, šel jsem ji
prodat a dostal jsem pouze "poctivých" 150 dukátů.
Kontrolujte jednou za čas stav vaší zbroje i zbraně, protože pokud se vám
během lítého boje rozpadne třeba vaše oblíbená sekyra, zármutek už nic
nespraví. Některé předměty se opotřebovávají rychle, jiné pomaleji, pár jich
je i nezničitelných. Když vidíte, že něco na vás se již blíží zániku, běžte
hned za opravářem, případně danou věc prozatím vyměňte nebo alespoň uložte do
batohu. Zničený předmět není nikdy dobrý, protože jeho destrukcí přijdete
nejméně o těch několik zlatek, které jste mohli získat jeho prodejem.
Když se pouštíte do nějaké demolice, ať už je to rozbíjení falešných zdí,
ničení nábytku za účelem zisku či cokoli jiného, ušetřete toho svoji zbraň.
Její výdrž totiž bohužel není tak velká jako vaše a jen by se tímto zacházením
velice záhy zničila. Pro tyto úkony tedy zásadně využívejte svoje vlastní
pěsti, které přitom bohatě postačí a jsou naprosto neopotřebitelné.
3) Pasti
Jeskynní a hradní prostory hry Nox jsou prostoupeny řadou rozličných pastí.
Vždy mějte perfektní přehled o situaci okolo vás, jinak by to s vámi mohlo
také nedobře dopadnout. Co se pastí týče, jedná se hlavně o vysouvací bodáky
z podlahy, bodáky na stěnách, padající kamenné pěsti, nestabilní podlahu,
odrážecí koule, laserové paprsky a oheň. Bodce, které se vysouvají z podlahy,
stačí většinou přeskočit, maximálně použít delší rozběh. Ohledně bodáků na
stěnách je moje rada následující - vyhnout se jim. Pod padajícími pěstmi stačí
v tu pravou chvíli proběhnout a nic se vám nestane, špatné načasování má však
za následek smrt.
Často určitě narazíte na díry v podlaze či alespoň na popraskanou zem.
Většinou je situace taková, že je dobré se těmito cestami o patro dolů
propadnout, prozkoumat to na novém místě a vrátit se nedalekým výtahem zase
nahoru. Mějte na paměti, že dírám se dá vyhnout. Pokud je průrva posunutá
spíše doprava, jde obejít zleva kolem zdi, jestliže je vpravo, musí kolem ní
člověk jít vlevo u zdi.
Odrážecí koule jsou past obzvláště vypečená. Vypadají jako ohnivé kruhy
levitující ve vzduchu a disponují velmi nepěknou vlastností. Pokud do nich
narazíte, začne to s vámi vypadat jako s kuličkou na pinball. Zvláště
nepříjemné je, že když se takto nekontrolovatelně pohybujete, často narazíte
do nějakých nedalekých bodců ve zdi. Tady radím hlavně obezřetnost a jisté
kroky.
Co se laserových paprsků týče, před nimi buďte nanejvýš opatrní. Jakýkoli
kontakt se zářením laseru (růžová čára) by pro vás mohl být smrtelný. Proto
vždy hledejte spínač, který laser vypne, a vy se tak zbavíte velkého
nebezpečí.
Jestliže jste k tomuto závěru ještě nedospěli sami nebo vám ho zatím nevnutila
hra, pak vězte, že na uhašení ohně se hodí nejlépe voda. Pokud je tedy před
vámi nějaká plamenná překážka a někde poblíž jsou sudy s vodou, neváhejte
a natahejte je do žáru ohně. On se pěkně uhasí a bude zase klid - lépe řečeno,
cesta dále pro vás bude volná.
4) Boj
Souboje ve světě Nox jsou sice snadno pochopitelné, nikoli však jednoduché.
Dobrou taktikou je provést rychlý výpad a okamžitě uskočit zpět. Vyhnete se
tak totiž nebezpečnému protiútoku, který by vás jinak mohl ošklivě zranit.
Nikdy se nenechejte vtáhnout do řeže, které se účastní větší počet (více než
dvě) bytosti, které jsou silnější než vy. Kdyby se k něčemu takovému
schylovalo, doporučuji dát se na kvapný ústup. Nemusíte se ale obávat o své
zářezy na pažbu, neboť bytosti, před kterými jste utekli, za vámi půjdou. Vy
se s nimi budete ovšem moci vypořádat ve stylu jeden na jednoho, což je myslím
daleko příjemnější.
Existují nestvůry, které se vám slepě neženou k tělu, ale útočí na vás zdálky.
Typickým příkladem je kouzelník, imp a mnozí další. Hlavně pro válečníka
představují tito tvorové celkem otravování života. Doporučuji za nimi buď
doběhnout a zabít je rychlým sekem nebo za nimi doběhnout ještě rychleji
a zneškodnit je najisto pomocí vaší první dovednosti (nezapomeňte však na
správný směr). Co se vyvolávačů a kouzelníků týče, ti proti takovýmto tvorům
mají v zásobě kouzla, luky, zvířecí kamarády a chodící miny.
Pokud jste na útěku před nějakou větší tlupou nepřátel a procházíte zrovna
místností s nábytkem, chyťte se své příležitosti. Jako slušný hráč ze sebou
zavřete dveře a přisuňte k nim nějaký stůl, židli, prostě něco na ten způsob.
Když to vaše pronásledovatele nezastaví úplně, tak je to minimálně pozdrží,
čímž získáte kýžený čas na zotavení.
Smrt kouzelníka je pro válečníka zajímavou zkouškou. Bezpochyby je nejlepší
správně použít pro útok první dovednost, důležité je však správné zaměření
cíle. Co může ještě celkem pomoci je dovednost pátá, přitahovací harpuna,
a druhá schopnost, řev způsobující ztrátu koncentrace. Abych nezapomněl,
velice výhodné je vehnat kouzelníka do rohu. K jeho kratochvílím totiž sice
patří časté přemisťování, z rohu místnosti však jen tak nikam neuteče.
5) Kouzla
Velice důležitá činnost, kterou by si měl každý kouzelník (vyvolávač)
nacvičit, je neustálé doplňování many a zdraví. Po celém herním světě je
rozmístěno mnoho kamenů i jiných věcí, ze kterých je možno magickou energii
dobírat. Každý z nich má však svoji omezenou kapacitu, na kterou se průběžně
dobíjí. Jakmile k němu přiběhnete, sešlete uzdravující zaklínadlo, abyste tak
snadno transformovali manu na zdraví. Poté si opět doplňte magické zásoby na
maximum, případně před odchodem sešlete ještě další užitečná obranná kouzla.
Jestliže jste zásobárnu energie vyčerpali až na dno, chvíli potrvá, než se
zase doplní. Rozhodně do ní však mana proudí rychleji, než jaká je přirozená
obnova ve vás.
Jako vyvolávač dbejte a starejte se o tvory, které jste si ochočili.
Nezapomínejte na to, že jim můžete také celkem inteligentně rozkazovat. Nikdy
svým ochočeným mazlíčkům neutíkejte někam daleko, neboť byste mohli také
přijít o jejich náklonnost. Mějte na paměti, že další pařáty do boje se prostě
vždycky hodí. Pokud jste si tedy nikoho neochočili, učiňte tak.
Sesílat kouzla je možná také za běhu, což se velice hodí pro útočná
zaklínadla, kterými si kryjete záda a jež se sama zaměřují. Jestliže se vám
kouzlo ve spěchu seslat nedaří, zkuste se nejprve zastavit a zkusit to
v klidu. Pak by tento postup měl již fungovat normálně.
Neocenitelným pomocníkem zaklínačovy obrany je silové pole. Když se dostanete
k mana kameni, nezapomeňte ho na sebe seslat, protože se jedná o opravdu
efektivní vzdor vůči útokům. Pozor však, jeho omezení spočívá v počtu
obdržených zásahů. Jakmile dosáhne kritické hranice, zmizí a vy budete zase
odkázáni jen na svoji třídu zbroje.
Velice zajímavá je tvorba pastí a jejich následná zabudování do chodících min,
zvláštních to tvorů. Jako vyvolávač této možnosti dle potřeby využívejte. Do
pastí můžete zařadit až tři kouzla. Velice vypečené je tedy kombinovat kouzla
omezující pohyb (Stun) se zaklínadly brutální plošné účinnosti (Toxic Cloud).
Nových rozměrů nabývá tvorba pastí ve hře více hráčů, kde je opravdovým
kořením.
6) Finále
Závěrečný souboj s čarodějkou Hecubah bude pro mnohé možná tvrdším oříškem
k rozlousknutí. Sotva se vám podaří dokončit bájnou Staff of Oblivion,
nahromadí se do vaší blízkosti množství nestvůr větší něž malé. Zkušení bijci
si je asi zabijí všechny, ostatní se však mohou rozběhnout přímo za kouzelnicí
do jejího sídla. Nemusíte se přitom obávat, že by se tam za vámi ten dav
všemožné havěti nějak dostal.
Před popisem vlastního boje by asi nebylo na škodu říci si o skvělé možnosti
vámi vyrobené magické hole. Jak začít ? Snad tím, že se vskutku jedná
o nejmocnější zbraň ve hře a že vám jako klíčový předmět nemůže být žádným
kouzelnickým trikem vytržena z ruky. Její speciální schopností po poslední
úpravě je sesílání kouzla Lightning, přičemž kapacita hole je 250 mana.
Dobíjení probíhá stejným způsobem jako doplňování magické energie mága - stačí
se projít okolo nějakého manového zdroje (modrý kámen).
Dáma v černém si na vás zavolá mnoho svých plamenných společníků. Doporučuji
vypořádat se nejprve se tvory ve středu arény, neboť by vám mohli lehce
ztrpčovat život. Pomocí přemisťovačů veprostřed se můžete dostat do vnějšího
kruhu. Zde se v každém z rohů nachází mimo cesty zpět také léčící lektvar.
Speciální vlastností onoho lektvaru je, že se při každém přemístění tam a zpět
obnovuje, alespoň mně to tímto způsobem fungovalo. Jak jistě tušíte, jedná se
tím pádem o zdroj kvalitního uzdravování.
Poslat vašeho úhlavního nepřítele do věčných lovišť se vám povede jen
s dostatečnou razancí a trpělivostí. Využívejte bez ustání magického efektu
zakletého v holi, kterou si průběžně doplňujte z mana kamenů ve středu arény.
Myslete přitom však také i na sebe a svůj nebohý život. Varuji vás předem, že
čarodějce Hecubah budete muset ubrat celkem 600 zdraví, což není zrovna málo.
Navíc mi z mého snažení vyplynula skutečnost, že pokud ji nezabiji dříve, než
se přemístí mimo střed, vrátí se zpátky s nově nabitými silami. Proto je
velice důležitý rychlý a smrtící útok pomocí Staff of Oblivion.
Musím říci, že závěrečné video mě nějak zvlášť nenadchlo, ale možná to bude
zapříčiněno jen mým vkusem. Doufám, že vás Nox bude bavit, stejně jako bavil
mne a jistě i mnoho dalších, neboť hratelnost je opravdu jeho velice silnou
stránkou.
Charakteristika jednotlivých postav
1) Bojovník
Dalo by se říci, že je to jen takový hlavotluk, ale není tomu tak. Většina bojovníků v RPG hrách jsou hlupáci a jdou na všechno hned pěstmi. To ovšem neplatí u NOXe. Zde je bojovník, bytost velmi oblíbená. Hra s ním je lehčí a všechno jde rychleji. Kouzel sice žádná nemá, ale zato má spoustu jiných pomůcek pro lehčí odstraňování nepřátel. Jsou to vlastně jakási zaklínadla nebo dovednosti. Mezi nejlepší na které jsem při své pouti zemí Nox narazil je asi dovednost, která umožňuje bojovníkovi se rozběhnout a se vší silou narazit do svého nepřítele, kterému dá díky tomu až třikrát větší ránu a tím pádem ho rychleji usmrtí. Musíte si ovšem svůj útok pečlivě naplánovat. Nejednou se mi stalo, že když jsem se rozběhl proti svému nepříteli, tak ten utekl a já jsem narazil do zdi a drobátko se omráčil. Ano, toto je velmi zajímavé, ale co nepřítel, který stojí daleko od vás a vy se na něj nemůžete ani rozběhnout a pořád vám utíká? Tak na to je tu dovednost zvaná harpuna, kterou když vystřelíte, tak vám jednoduše oběť přitáhne. Logicky je na harpuně připevněn provaz. Bojovník má tu výhodu, že všechny tyto dovednosti může používat jak dlouho chce. Vždy však u konkrétní dovednosti doplňovat jakýsi "život" té dovednosti. To trvá celkem dlouho, takže než se dočkáte na naplnění, tak musíte zaútočit jiným způsobem. Další dovedností bojovníka je řev. Bojovník zařve a některé z bytostí se zatočí hlava a vy můžete v klidu útočit. To, že se bytosti udělá "špatně" poznáte tak, že kolem jeho hlavy lítají jacísi ptáci nebo něco tomu podobného. A na koho použít určité dovednosti? Tak například řev se vyplatí na kouzelníky, kteří potom opravdu zmagoří. Tuto dovednost je také dobré používat na menší potvůrky jako jsou jeskynní skřítkové atd..
Na obry je zase dobré použít zběsilý útok. Na ně to stačí dvakrát a už leží bezvládně na zemi. Harpunu použijete celkem logicky na lukostřelce nebo na mágy, kouzelníky a podobně. Co se týče ostatních postav: bojovník má nejvyšší stupeň rychlosti i odolnosti, ovšem jak už jsem řekl, tak magii neovládá vůbec. Pro někoho to může být i oddych, protože se již nemusí starat o zásoby many a tím pádem také ušetříte peníze, nemusíte totiž utrácet peníze za lektvar z manou. Peníze vám tedy zůstanou na takové věci jako je brnění nebo lepší meč. Ve hře se věci opotřebovávají. A proto musíte buď opravovat nebo kupovat věci nové. Z toho vyplývá další rada. Jestliže máte ve svém arzenálu nějaké zbraně kterých si obzvlášť ceníte, tak na rozbíjení beden, sudů a podobných věcí používejte věci levné a už nepotřebné. A další rada. Rozbíjejte všechny sudy, bedny atd.. Můžou v nich být ukryté peníze, oblečení nebo dokonce i zbraně. V případě, že se dostanete do nějakého domu, tak projděte všechny místnosti na které narazíte. Je to ze stejného důvodu jako u beden. Snažte se také objevovat co nejvíce tajných místností. Za to je spousta dovednostních bodů. Využívejte také co nejvíce zbraní, které vám nabídne prostředí. Například navádějte své oběti na desky, které po našlápnutí fungují jako zbraň ,abyste zbytečně nepřišli o život, když se na vás vyřítí spousta zombíků.
To samé platí u ohnivé pasti atd.. Zombíci jsou velmi nepříjemní nepřátelé. Pokud je zabijete normálně mečem, tak po chvíli vstanou a zase vás budou otravovat. Proto doporučuji použít na ně meč s jiskřením nebo hvězdice. A jak doplnit život? Nejlépe lektvarem nebo jablkem a masem. Houby, které naleznete v lese jsou k ničemu. Je vám po nich mdlo a moc života také nepřidají. Boj v budovách je velice zajímavý. Snažte se schovávat za rohy atd.. Abych se ještě vrátil k dovednostem a abych jich uvedl více. Další velmi zajímavou dovedností je vlčí zrak. To znamená, že už vám nikdy neunikne žádný kouzelník ani mág. Dovednost, která vám umožní neslyšený pohyb je velice užitečná. Zvlášť když k tomu ještě přidáme odolnost proti pastím. Co ještě dodat? Řekl jsem vše co jsem mohl o bojovníkovi.
2) Zaklínač
Jak je možno z názvu poznat, tak se bude kouzlit. Zaklínač ovládá částečně magii, je středně rychlý a také středně odolný. Z toho vyplývá, že v boji z blízka moc schopný není. To ovšem nevadí. Od čeho je tu magie? Zaklínač ovládá spoustu zajímavých kouzel, které upotřebíte v boji na dálku. Na boj zblízka má ovšem také pomocníky. Může vyvolat takzvané sebevrahy nebo jednoduše pomocníky. Pokud vyvoláte sebevrahy, tak vyvoláte zmutovaného trpaslíka, který má na zádech baťůžek a do tohoto baťůžku mu můžete namixovat takový koktejl, který se může skládat ze tří kouzel. Těm, co vás doprovázejí můžete zadávat různé příkazy jako jsou: doprovázej, hlídej, ulov, pozoruj a zmiz. Nejlepší volba je doprovázej. Pokud ovšem stojíte blízko mana kamenů, tak je velmi zajímavé zadat příkaz ulov. Pár takto vyvolaných chlapíků vám průchod lokací určitě zpříjemní. Můžete ovšem vyvolat maximálně čtyři. Pokud se rozhodnete k vyvolání pomocníka,tak vyvoláte nepřátele, jehož svitek jste nalezli. Co znamená ten svitek? Je to vlastně svitek, který pojednává o určité bytosti. Pokud máte například svitek obra tak si vyvoláte obra. Můžete vyvolat stejný počet pomocníků jako sebevrahů, to je čtyři. Pokud se jedná o nějakou silnější postavu, tak tu můžete vyvolat jen jednou. Pokud chcete vědět, kde nacházet kouzla, tak na to je jednoduchá odpověď. Většinou jsou schovaná někde v jeskynních nebo někde v divočině. Kouzla lze také koupit.
Kupují se u specializovaného prodavače. Obvykle stojí kolem 500 zlatých. Zaklínač jako jediný ze tří charakterů může používat luk a podobné střelné zbraně. Je to velice užitečné pokud vám zrovna došla mana. Manu lze získat buďto z mana kamenů nebo si koupit lektvar, který vám manu doplní. Většina toho, co jsem řekl u bojovníka platí i u ostatních. Zaklínač na sebe může nevléknout kouzelnickou róbu nebo bojovat s kouzelnickou holí. Nyní už si můžeme přečíst přehled kouzel, které může mít ve svém arzenálu zaklínač.
Přehled kouzel - Zaklínač :
BLINK(10) - Kouzlo, které vás teleportuje na vámi určené místo
BURN(10) - Toto kouzlo vyvolá oheň na místě, které si určíte. Je to výhodné zvláště při využití sebevrahů trpaslíků.
CHARM CREATURE(10) - Pokud použijete toto kouzlo, své nepřátele omámíte a oni přistoupí na vaši stranu.
COUNTERSPELL(20) - Všechna kouzla, která na vás byla vyslána, dokáže zničit tento zázrak.
FIST OF VENGEANCE(60) - Mega ruka se vynoří a vaše nepřátele smete z povrchu zemského za použití tohoto kouzla.
GREATER HEAL - Jestliže máte málo života tak, toto kouzlo přečerpá manu na vaše zdraví. Přečerpá tolik, kolik je potřeba.
INFRAVISION(30) - Odhalí vám neviditelné nepřátele.
LASSER HEAL(30 - Lékarnička.
METEOR(30) - Malá, ale velmi užitečná kulička.
PIXIE SWARM(30) - Létající mušky. Pokud se k vám někdo přiblíží, tak na něj hned zaútočí.
POISON(30) - Infikuje nepřátele.
PROTECT FROM FIRE(30) - Ochrana před ohněm.
PROTECT VS POISON(30) - Ochrana před jedem.
PROTECT VS SHOCK - Ochrana před elektřinou.
SLOW(10) - Zpomalí nepřátele.
STUN(10) - Zastaví nepřátele.
TAG(10) - Označí nepřítele a vy můžete jeho pohyb sledovat na mapě.
VAMPIRISM(20) - Usává život z nepřátel a transformuje ho do vašeho zdraví.
3) Kouzelník
Kouzelník ovládá velmi dobře magii, což je jeho největší výhoda. Rychlost má nejnižší, odolnost také. Jeho velké plus je tvorba pastí - velice užitečná pomůcka, jak zneškodnit nepřítele. Mám tu pro vás jeden recept, který bude vaše nepřátele zabíjet velmi rychle. Nejdříve dejte BURN, poté SLOW a podle chuti MISSILE OF MAGIC nebo DISPEL UNDEAD. Ale pozor! Pokud budete podávat, tak se držte dále. Jeho nejlepší zbraní je Halberd with the Heart of Nox and the Weirdling. Je nezničitelná a má ještě spoustu zajímavých vlastností. U Kouzelníka platí skoro to samé jako u Zaklínače. Takže se můžeme rovnou vrhnout na přehled kouzel.
Přehled kouzel - Kouzelník :
BURN(10) - Vámi určená lokace bude zapálena a každý, kdo jí projde bude ožehnut.
CHANNEL LIFE - Transformuje život do many. Na toto kouzlo pozor!
CONFUSE(10) - Nepřítel bude zmaten a začne sekat na všechny možné strany.
DISPEL UNDEAD(60) - Kouzlo proti nemrtvým. Vyplatí se obzvlášť, pokud proti vám jde houf kostlivců a zombií.
DRAIN MANA(0) - Přetáhnete si manu z blízkého mana kamenu.
FIREBALL(30) - Toto je asi nejúčinnější kouzlo. Je velmi výhodné používat ho při boji na velkou vzdálenost.
FORCE FIELD(80) - Kolem vás bude vytvořena jakási ochranná bariéra, která zaručí, že nezemřete hned po první ráně.
INVERSION(10) - Pokud na vás protivník sešle kouzlo, tak se obrátí proti němu.
INVISIBILITY(30) - Neviditelnost.
LESSER HEAL(30) - Trocha života.
LIGHTNING - Účinné kouzlo, které se vyplatí používat obzvláště proti více nepřátelům. Čím déle působí, tím více zranění způsobí.
LOCK(10) - Dveře a brány budou na okamžik zamčeny.
MISSILE OF MAGIC(10) - Kouzlo, při jehož použití vypustíte jednu až čtyři ohnivé střely. Velice vhodné při ústupu.
MOONGLOW(10) - Trocha světla.
PROTECTION VS FIRE(30) - Ochrana proti ohni.
PROTECTION VS POISON - Ochrana proti jedu.
PROTECTION VS SHOCK(30) - Ochrana proti elektřině.
PULL(10) - O kousek přitíhne všechny předměty v dohledu.
PUSH(10) - Pro změnu odstrčí všechny předměty v dohledu.
REFLECTIVE SHIELD(30) - Vytvoří ochranný štít proti kouzlům. Nesmíte se ovšem ani pohnout!
SHOCK(30) - Pokud se vás někdo dotkne, tak toto kouzlo mu uštědří pěknou ránu.
SLOW(10) - Zpomalí nepřítele.
SWAP LOCATION(10) - Přenese vás na vámi určenou lokaci.
TRIGGER TRAP(5) - Spustí vyrobenou past.
WALL(30) - Na místě kurzoru vytvoří zeď, která na chvíli zdrží nepřátele.
Čísla v závorce za každým kouzlem znamenají kolik many kouzlo spotřebuje.
Snad vám tyto rady pomůžou při hraní této skvělé RPG.
KONEC.