Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Text dodal : Ing. Tomáš Vohnout
A. JAK POHODLNĚ SKÓROVAT
1. KLASICKÝ ÚNIK
Nejjistějším způsobem, jak vsítit branku, je ujet soupeřově obraně
a v samostatném nájezdu překonat brankáře. Pokud hrajete proti počítači, bude
to jednoduché. Stačí jet podél mantinelu a obránci si vás moc nebudou všímat.
Až přebruslíte posledního, překřižujte šikmo k brance a těsně před brankářem,
ale v uctivé vzdálenosti od jeho hole naznačte pohyb směrem od branky a ihned
vystřelte. Pokud se tento rychlý pohyb a následné vystřelení dobře naučíte,
budete proměňovat tak šedesát až osmdesát procent nájezdů.
2. KOLMÁ NAHRÁVKA
Neznám lepší pocit než dopravit puk do prázdné branky za bezmocně ležícího
brankáře ! Metoda rychlých kolmých nahrávek většinou platí na týmy, které
nehrají osobní obranu. Při té se totiž stává, že vám počítačoví obránci celkem
jednoduše přihrávku překazí a sami se vydají do nebezpečného protiútoku. Touto
metodou se nejlépe skóruje během druhé a třetí třetiny, kdy jsou soupeřovi
hráči většinou unavení a nestačí pokrýt prostor před brankovištěm.
3. ROZEHRÁVKA ZPOZA BRANKY NEBO JEJÍ OBJETÍ A NAHRÁVKA NA STŘELU Z PRVNÍ
Další věcí, která nám přibyla do NHL 2000, je možnost účelně využívat prostoru
za brankou. Pokud se za ni dostanete, můžete většinou volit ze dvou variant
postupu. Buď zastavit, počkat na prvního najíždějícího hráče a pokusit se
soupeře uzavřít v jeho obranné třetině pomocí série rychlých nahrávek
s následnou střelou z vhodné pozice nebo branku plynule obkroužit a pokud
budete mít dostatečně rychlého hráče, nahrát k druhé tyčce a vstřelit ukázkový
one-timer.
4. OBKROUŽENÍ BRANKY A NÁSLEDNÁ STŘELA
Nejspíš chyba programu. Stačí odkroužit branku a při výjezdu podržet střelu.
Brankář se zasekne a vy můžete klidně vymést pavučinu z druhého rohu jeho
branky.
5. STŘELA OD MODRÉ
V minulých dílech brankáři likvidovali střely z větší vzdálenosti naprosto
jednoznačně. V NHL 2000 to ale neplatí. Stačí nahrát dozadu na obránce
a vystřelit. Budete-li mít trochu toho potřebného štěstí a brankář zakrytý
výhled, tak se vám ho podaří prostřelit. Ke zvýšení šance na úspěch můžete
použít teče.
6. TEČE A DORÁŽKY
Pokud střílíte z větší dálky, snažte se s útočníky tečovat letící puk. Můžete
tím změnit jeho směr a oklamat tak brankáře. Na dorážky slouží speciální
tlačítko a doporučuji ho hojně využívat, jelikož odražených puků bývá
dostatek.
7. PŘESILOVKY
Jednou z největších zbraní v hokeji je hra v početní převaze. Konečně máme
i my možnost soupeře pořádně uzamknout a buď střelou z dálky nebo rychlou
kombinací dopravit puk do branky. Pro maximální využití přesilovky je ale
třeba v menu navolit taktiku Střílení, protože po zapnutí této volby se vám
před branku sjedou dva útočníci a vy můžete lépe kombinovat, případně tečovat
puky nebo dorážet.
B. TAKTICKÉ RADY A TIPY DO HRY
Počítač se snažte bránit už ve střední třetině. Velice často se totiž stává,
že počítačem řízený útočník přejede modrou, ledabyle vystřelí a vám zbudou jen
oči pro pláč.
Dbejte o to, abyste měli před vaším brankářem čisto. Pokud tam někoho necháte
nepokrytého, můžete se vsadit, že se postará o to, aby dostal puk za záda
vašeho brankáře.
Nastavte si alespoň jednoho forčekujícího hráče a snažte se narušovat
soupeřovu rozehrávku.
Nejlepší taktikou pro přesilovky je Střílení a pro hru Tah na branku nebo
Kombinace. Pro obrannou hru doporučuji Box + 1, kdy jeden hráč zůstává trochu
stažený.
Pokud jste už mistři a patnáct gólů za zápas pro vás není problém, zkuste si
nastavit boost soupeřových hráčů na maximum a svůj stáhněte na nulu. Uvidíte
tu změnu.
Pokud si vytváříte vlastního hráče, nastavte mu, že je v NHL maximálně jeden
rok. Po skončení sezóny se totiž všem hráčům mění jejich bodové ohodnocení,
a když hrál nováček dobře, dostane větší počet bodů než ostřílený veterán. Po
čtyřech sezónách (dvě jsem nechal simulovat) se mi podařilo, aby mnou
vytvořený hráč měl hodnocení sto. Jágr klesl na devadesát sedm.
Je-li jméno některého hráče zobrazeno červeně, znamená to, že je to pěkně
tvrdej chlapík. Když s ním budete někoho atakovat, tak ho od puku odstavíte
daleko jednodušeji než s normálním hráčem.
Poté, co vstřelíte gól, můžete stisknout klávesu pro special a hráč se pěkně
blbě zasměje. Lepší je si místo smíchu importovat nějakou vlastní hlášku.
Vybrání oddechového času způsobí, že se všem pětkám dobije energie naplno.
Chcete-li, aby hráč ihned potom, co obdrží nahrávku, poslal puk zpět tomu, kdo
mu přihrával, stačí po celou dobu akce držet stisknutou klávesu pro nahrávku.
C. PROBLÉMY S MULTIPLAYEREM.
Mohlo se ale stát, že vás velmi nemile překvapilo, jak hra začala po první
buly cukat a stala se tak téměř nehratelnou. Pokud ano, čtěte dál. Problém je
v tom, že před započetím multiplayeru je třeba vypnout na všech počítačích
rezidentní programy. Většina z nich se s NHL 2000 moc nepřátelí. (Největším
kazičem plynulé hry, pokud máte nainstalovaný Word, je fast find.) Po vypnutí
těchto okupantů paměti by vám měl multiplayer šlapat jako hodinky. Dreb
KONEC.