Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
I) Specializace
1) Barbarian (Barbarian)
Barbaři jsou stateční, dokonce až lehkomyslní válečníci. Jejich velká síla a odvaha je přímo předurčuje pro dobrodružství. Barbaři pohrdají tradičním válečným výcvikem bojovníků i jejich kázní. Namísto toho se dokáží uvést do jakéhosi transu, který je posílí, zvýší jejich odolnost a umožňuje jim ještě lépe odolávat útokům. Ovšem za jeden den mají dostatek energie jenom na omezený počet takových činů, ale to obvykle postačuje. Neustálá přítomnost nebezpečí vypěstovala u barbarů jistý druh "šestého smyslu". Jejich nadpřirozená schopnost vycítit nebezpečí a vyhnout se ranám a jejich běžecká výdrž je legendární.
Přesvědčení: Jakékoliv nezákonné.
Životaschopnost: d12
Zvládá: Všechny jednoduché a smrtící zbraně, lehkou a střední zbroj a štít.
Body dovednosti (* 4 na 1.úrovni): 4 + Modifikátor Int.
Ex-barbaři: Barbaři nemůžou získávat další úrovně, pokud se jejich přesvědčení změní na zákonné.
2) Bard (Bard)
Bardi často slouží jako vyjednávači, poslové, průzkumníci a špehové. Milují společnost hrdinů (a zločinců), aby byli očitými svědky hrdinských (nebo zločinných) skutků. To proto, že bard který může vyprávět příběh jako jeho přímý účastník, získává respekt mezi svými. Bard sesílá mystická kouzla bez předběžných příprav, podobně jako zaklínač. Jeho magie klade důraz na okouzlení a iluze a bard také může zahrát inspirující píseň, která posílí jak jej, tak i jeho spojence. Bardi také sdílejí některé specializované dovednosti se zloději a jejich znalost předmětů je téměř nesrovnatelná s kýmkoliv jiným.
UPOZORNĚNÍ: Aby mohl bard sesílat kouzla, musí mít úroveň charismatu 10 + úroveň kouzla. Například pro seslání kouzla třetí úrovně musí mít bard charisma minimálně 13.
Přesvědčení: Jakékoliv ne-zákonné -
Životaschopnost: d6
Zvládá: Jednoduché zbraně, lehkou zbroj, střední zbroj a štít.
Body dovednosti (* 4 na 1.úrovni): 4 + Modifikátor Int.
Sesílání kouzel: Mystická (založená na charismatu, bez přípravy, možnost selhání kouzla kvůli zbroji je započítáváno). Bardi začínají hru se znalostí všech zaklínadel.
Ex-bardi: Bardi nemohou zvyšovat své úrovně, pokud mají jakékoliv jiné přesvědčení než nezákonné.
3) Klerik (Clerik)
Kněží působí jako zprostředkovatelé mezi pozemským a božským (nebo pekelným) světem. Dobrý kněz pomáhá lidem v nouzi, zatímco zlý kněz se snaží šířit zlo svého pána po celém světě. Všichni kněží dokáží léčit zranění a navracet lidi na pokraji smrti zpět do života. Mocní kněží dokáží dokonce oživovat mrtvé. Obdobně mají všichni kněží moc nad nemrtvými a dokáží tato stvoření odvracet nebo dokonce zničit. Kněží jsou cvičeni v použití jednoduchých zbraní a mohou používat všechny druhy zbroje a štít bez penalizace, jelikož zbroj nijak neruší sesílání kouzel vyšší moci. Mimo obvyká kouzla se každý kněz soustředí na dvě oblasti svého boha. Tyto oblasti dávají knězi dodatečnou moc a zpřístupňují kouzla, které by se jinak nemohl nikdy naučit.
UPOZORNĚNÍ: Aby mohl kněz sesílat kouzla, musí mít úroveň moudrosti 10 + úroveň kouzla. Například pro seslání kouzla druhé úrovně musí mít kněz moudrost minimálně 12.
Životaschopnost: d8.
Zvládá: Všechny jednoduché zbraně, veškerou zbroj a štít.
Body dovednosti (Modifikátor Int * 4 na 1.úrovni): 2 + Modifikátor Int.
Sesílání kouzel: Vyšší moc (založená na moudrosti, selhání kouzla kvůli zbroji je ignorováno).
4) Druid (Druid)
Druidi jsou sesilatelé kouzel vyšší moci, která získávají z přírody, nikoliv od bohů. Snaží se žít v rovnováze s přírodou a nesnáší vše, co není součástí přirozeného koloběhu života. Obzvlášť jim jdou na nervy různé zvrácenosti a nemrtvé příšery. S postupem zkušenosti získávají schopnost přeměňovat se ve zvířata a ve finále i v mnohem mocnější stvoření. Pevně dané přísahy, které skládá každý druid, jim neumožňují používat jiné zbraně nebo zbroj, než povoluje tradice.
UPOZORNĚNÍ: Aby mohl druid sesílat kouzla, musí mít úroveň moudrosti 10 + úroveň kouzla. Například pro seslání kouzla čtvrté úrovně musí mít druid moudrost minimálně 14.
Přesvědčení: Musí být buď neutrálně dobří nebo zákonně neutrální, skutečně neutrální, zmateně neutrální nebo neutrální zlo.
Životaschopnost: d8
Zvládá: Všechny zbraně druidů, stejně jako lehkou a střední zbroj a štít.
Body dovednosti (* 4 na 1.úrovni): 2 + Modifikátor Int.
Sesílání kouzel: Vyšší moc (založená na moudrosti, selhání kouzla kvůli zbroji je ignorováno).
Ex-druidi: Druid, který již není neutrálem nemůže získávat další úrovně.
5) Bojovník (Fighter)
Bojovníci se mohou zaměřit mnoha směry. Od prostého vojáka až po zločinného vyděrače. Někteří vidí v dobrodružství způsob jak zbohatnout, zatímco jiní využívají své schopnosti pro ochranu slabých a nevinných. Bojovníci mají ze všech povolání nejlepší bojové schopnosti a jsou vycvičeni v používání všech standardních zbraní i zbroje. Jak postupně získávají nové úrovně, poskytuje jim jejich přísný výcvik mnoho dodatečných schopností. Ti nejlepší z bojovníků mají k dispozici zvláštní způsoby útoku a roztodivné zbraně, které nejsou žádným jiným postavám zpřístupněny.
Životaschopnost: d10
Zvládá: Všechny jednoduché a smrtící zbraně, každou zbroj a štít.
Body dovednosti (*4 na 1.úrovni): 2 + Modifikátor Int.
6) Mnich (Monk)
Mniši jsou všestranní válečníci a dokonale zvládají boj beze zbraně a zbroje. Mniši dobrého přesvědčení slouží jako ochránci lidu, zatímco zlí mniši jsou dokonalými špehy a vrahy. Ačkoliv nedokáží sesílat kouzla, mniši umí usměrňovat jemnou energii zvanou Ki. Tato síla jim umožňuje vykonávat neuvěřitelné věci, jako uzdravování, zachycení šípu v letu a uhýbání ranám s neuvěřitelnou lehkostí. Jejich obyčejné schopnosti, i ty založené na Ki, rostou společně s jejich zkušenostmi. Postupně jim dávají větší moc nad sebou i okolím. Mniši jsou postiženi dodatečnou penalizací ke svým schopnostem, pokud oblečou zbroj, jelikož právě nošení zbroje je porušením jejich přísných závazků. Mnich nosící zbroj ztrácí moudrost a bonusy obranného čísla odvozené od jeho úrovně, rychlost pohybu a dodatečné neozbrojené útoky.
Přesvědčení: Jakékoliv zákonné
Životaschopnost: d8
Zvládá: Všechny zbraně mnichů.
Body dovednosti (*4 na 1.úrovni): 4 + Modifikátor Int.
7) Paladin (Paladin)
Paladinové berou svá dobrodružství velmi vážně. Každý úkol, i ten nejobyčejnější, je v srdci paladina osobním testem - možností ukázat svou odvahu, naučit se taktice a vykonat ve světě nějaké dobro. Tyto chrabré válečníky ochraňuje vyšší moc, odklání od nich zranění, chrání je před nemocemi, ozdravuje je i jejich spojence a brání je před strachem. Vyšší moc také vede jejich paži a dělá z nich ty nejlepší bojovníky proti nemrtvým a zlým stvořením. Mnoho ze zvláštních schopností paladinů také pramení z jejich charismatu.
UPOZORNĚNÍ: Aby mohl paladin sesílat kouzla, musí mít úroveň moudrosti 10 + úroveň kouzla. Například pro seslání kouzla druhé úrovně musí mít paladin moudrost minimálně 12.
Přesvědčení: Pouze zákonné dobro.
Životaschopnost: d10
Zvládá: Všechny jednoduché a smrtící zbraně, každou zbroj a štít.
Body dovednosti (*4 na 1.úrovni): 2 + Modifikátor Int.
Sesílání kouzel: Paladinská kouzla. Vyšší moc (založená na moudrosti, selhání kouzla kvůli zbroji je ignorováno).
Ex-paladinové: Paladin, který již není zákonně dobrý nemůže získávat další úrovně dokud se jeho přesvědčení opět nezmění na zákonné dobro.
8) Hraničář (Ranger)
Hraničáři jsou zkušení stopaři a lovci, kteří nejraději pobývají v lesích. Jejich válečné umění je téměř rovnocenné s uměním bojovníků, ale chybí jim jejich oddanost boji. Místo toho hraničář zaměřuje své dovednosti a výcvik na konkrétního nepřítele - druh stvoření, proti kterému má vrozenou zášť, a které loví nade všechny ostatní. Hraničáři se často staví do role ochránců a pomáhají těm, kdo v lese žijí nebo jím právě cestují. Jejich schopnosti jim umožňují pohybovat se lesem tiše a nepozorován se držet stínů, obzvláště v přírodě. Mají také zvláštní znalosti o určitých druzích stvoření. Zkušený hraničář je nakonec tak svázán s přírodou, že dokáže povolat síly přírody a sesílat kouzla podobně jako druid. A podobně jako druid je i on často doprovázen nějakým zvířecím společníkem.
UPOZORNĚNÍ: Aby mohl hraničář sesílat kouzla, musí mít úroveň moudrosti 10 + úroveň kouzla. Například pro seslání kouzla třetí úrovně musí mít hraničář moudrost minimálně 13.
Životaschopnost: d10 - Zvládá: Všechny jednoduché a smrtící zbraně, lehkou a střední zbroj a štít.
Body dovednosti (*4 na 1.úrovni): 4 + Modifikátor Int.
Sesílání kouzel: Hraničářská kouzla. Vyšší moc (založená na moudrosti, selhání kouzla kvůli zbroji je ignorováno).Moudrosti 10 + úroveň kouzla. Například pro seslání kouzla třetí úrovně musí mít hraničář moudrost minimálně 13.
9) Zloděj (Rouge)
Zloději mají dohromady málo společného. Zatímco někteří - možná dokonce i většina - jsou skutečně kluzkými zloději, mnoho z nich slouží jako zvědové, špehové, vyšetřovatelé, diplomati nebo jsou prostě lupiči. Zloději jsou všestranní, přizpůsobiví a schopní dostat to, co jim ostatní nechtějí dát. Přestože nejsou v boji rovnocennými soupeři bojovníkům, takový zloděj moc dobře ví kam uhodit, aby to zabolelo a útok ze zálohy dokáže nadělat pořádnou paseku. Mají dokonce jakýsi šestý smysl, když přijde na to vyhnout se nebezpečí. Zkušení zloději mají téměř kouzlenou moc a schopnosti jak dokáží zvládnout skrývání, uhýbání a útoky ze zálohy. Navíc dokáží, přestože nejsou sami o sobě schopni kouzla sesílat, takové kouzlo "předstírat" dostatečně dobře, aby jej mohli seslat za pomocí svitku, hůlky nebo jiného magického předmětu.
Životaschopnost: d6
Zvládá: Zbraně a zbroj zlodějů. Zloději neovládají štít.
Body dovednosti (*4 na 1.úrovni): 8 + Modifikátor Int.
10) Zaklínač - Kouzelník (Sorcerer)
Zaklínači jsou mystické osoby sesílající kouzla. Jejich schopnost manipulace s magickou energií je spíše výsledkem jejich představivosti a talentu než dlouhodobých studií. Nemají žádné knihy, žádné učitele, žádné teorie - jen hrubou sílu, kterou usměrňují svou vůlí. Zaklínači znají méně kouzel než čarodějové a získávají je pomaleji, ale jednotlivá kouzla mohou sesílat častěji a nepotřebují si jejich seslání připravovat předem.Také se zaklínači narozdíl od čarodějů nemohou specializovat na nějakou školu kouzel. Jelikož zaklínači získávají svou moc bez nutnosti projít mnoha lety přísných studií, mají mnohem více času na výuku bojových umění a zvládají jednoduché zbraně.
UPOZORNĚNÍ: Aby mohl zaklínač sesílat kouzla, musí mít úroveň charisma 10 + úroveň kouzla. Například pro seslání kouzla deváté úrovně musí mít zaklínač charisma minimálně 19.
Životaschopnost: d4
Zvládá: Všechny jednoduché zbraně. Zaklínači neovládají zbroj ani štít.
Body dovednosti (*4 na 1.úrovni): 2 + Modifikátor Int.
Sesílání kouzel: Mystická (založená na charismatu, bez přípravy, možnost selhání kouzla kvůli zbroji je započítáváno). Zaklínači začínají hru se znalostí všech zaklínadel.
11) Čaroděj (Wizard)
Čarodějové jsou mystické osoby sesílající kouzla. U své magie se spoléhají na intensivní studium. Pro čaroděje není magie nadáním, ale složitým, užitečným uměním. Když je čaroděj na boj připraven, dokáže svých kouzel použít se zničujícím efektem. Pokud jej někdo překvapí nepřipraveného, je velmi zranitelný. Síla čaroděje leží v jeho kouzlech, vše ostatní je podružné. Učí se nová kouzla díky pokusům a postupující zkušenosti a také od ostatních čarodějů. Navíc se čaroděj časem naučí svá kouzla upravovat tak, že mají větší dosah, lépe fungují nebo jsou vylepšena nějakým jiným způsobem. Čaroděj si může na pomoc povolat přítelíčka: malé, kouzelné stvoření, které mu slouží.
UPOZORNĚNÍ: Aby mohl čaroděj sesílat kouzla, musí mít úroveň inteligence 10 + úroveň kouzla. Například pro seslání kouzla deváté úrovně musí mít čaroděj inteligenci minimálně 19. -
Životaschopnost: d4
Zvládá: Všechny zbraně čarodějů. Čarodějové neovládají zbroj ani štít.
Body dovednosti (*4 na 1.úrovni): 2 + Modifikátor Int.
Sesílání kouzel: Mystická (založená na inteligenci, příprava kouzel je nutná, možnost selhání kouzla kvůli zbroji je započítáváno). Čarodějové začínají hru se znalostí všech zaklínadel a čtyř kouzel první úrovně.
II) Dovednosti
1) Animal Empathy
Vlastnost: Charisma.
Vyžaduje výcvik: Ano.
Povolání: Druid a hraničář.
Úspěšné ověření dovoluje postavě zmámit nebo ovládnout určitá stvoření.
Ověření: Zvířata a hrozivá zvířata mají TO 20 + vitalita daného stvoření. Pro bytosti a kouzelné bytosti je TO (DC) 24 + jeho vitalita. Pokud je ověření úspěšné, je stvoření omámeno, pokud ověření překoná TO o šest nebo více, je stvoření ovládnuto.
Zvláštní: Pokud postava nezvládne ověření o pět nebo více, stane se stvoření nepřátelským.
Použití: Vyberte si tuto dovednost a potom cílové stvoření. Ovládnutá stvoření jsou kontrolována jako by byla vaše. Stvoření zůstane omámeno nebo ovládnuto po jedno kolo na úroveň postavy, která tuto dovednost používá.
2) Concentration
Vlastnost: Odolnost.
Vyžaduje výcvik: Ne.
Povolání: Všechna.
Ověření koncentrace je prováděna kdykoliv je vaše postava vyrušena během sesílání kouzla. Je také prováděna při snaze vyhnout se účinkům dovednosti "výsměch".
Ověření: TO (DC) pro úspěšné ověření je rovna 10 + velikost utrpěného zranění + úroveň kouzla. Sesilatel navíc získává penalizaci -4 ke svému ověření, pokud je v dosahu tří metrů od svého nepřítele.
Použití: Automatické.
3) Disable Trap
Vlastnost: Inteligence.
Vyžaduje výcvik: Ano.
Povolání: Všechna.
Dovednost umožňuje postavě provést s pastí různé činnosti.
Ověření: U každé pasti může postava provést čtyři činnosti, které jsou různě obtížné. Základní TO je určena obtížností pasti a ta je upravena podle obtížnosti prováděné činnosti. Určení obtížnosti pasti upravuje TO o -7. Označení pasti, tak aby byla viditelná pro ostatní členy družiny upravuje TO o -5. Sebrání pasti upravuje TO o +10. Odstranění pasti nijak TO neovlivňuje.
Zvláštní: Zloději jsou jediným povoláním, které dokáže zneškodnit past s TO 35 nebo větší. Pokud má postava stupeň dovednosti Položení pasti 5 a více, získává +2 synergický bonus k ověření Odstranění pasti.
Významné selhání: Významné selhání při zneškodňování pasti znamená, že se past okamžitě spustí.
Použití: Určení, Označení, Sebrání a Odstranění jsou možnostmi v menu na detekované pasti.
4) Heal
Vlastnost: Moudrost.
Vyžaduje výcvik: Ne.
Povolání: Všechna.
S touto dovedností může postava používat zdravotnickou soupravu pro léčbu zranění, otravy a nemocí.
Ověření: Pro léčbu otravy a nemocí musí léčitel uspět v ověření proti jejich TO. Pokud se mu to podaří cíl je uzdraven a získá počet životů, který je roven hodu dovednosti plus všechny modifikátory. I když cíl netrpí otravou nebo nemocí, stejně jsou jeho zranění vyléčena.
Použití: Použijte zdravotnickou soupravu na zraněné stvoření.
5) Hide
Vlastnost: Obratnost.
Vyžaduje výcvik: Ne.
Povolání: Všechna.
Tato dovednost umožňuje postavě se krýt před nepřáteli.
Ověření: Postava musí uspět při ověření Všímavost hledajícího stvoření. Pokud uspěje, zůstane neodhalena.
Zvláštní: Dovednosti Skrývání a Tichý pohyb se spojí do jediné činnosti Utajení. Pohyb v módu Utajení je pomalejší než normální rychlost. Použití zbroje nebo louče potlačuje tuto schopnost, ale horší osvětelní poskytuje bonus. Postavu, která je v módu Utajení je obtížnější spatřit, pokud stojí v klidu a pokud je menší postavy.
Použití: Vyberte si činnost Utajení z menu zvláštních schopností. Neviditelné postavy automaticky vstoupí do módu Utajení. Protihody na Všímavost a Naslouchání jsou prováděny jednou za kolo, když je to možné.
6) Listen
Vlastnost: Moudrost.
Vyžaduje výcvik: Ne.
Povolání:Všechna.
Naslouchání upozorní postavu na skrytá stvoření, která mohou být poblíž.
Ověření: Naslouchání objeví ukrytá stvoření, ověřením proti jejich schopnosti Tichého pohybu. Úspěšné ověření skryté stvoření zviditelní a to se stane platným cílem pro naslouchajícího.
Zvláštní: Pokud postava stojí v klidu, získává +5 bonus k ověření Naslouchání. Postava s odborností Bdělost získává bonus +2. Hraničáři získávají bonus, pokud naslouchají svému rasovému nepříteli. Elfové, gnómové a půlčíci mají +2 rasový bonus k ověření Naslouchání. Půlelfové získávají +1 rasový bonus.
Použití: Naslouchání je součástí činnosti detekce. V pasivním módu jsou ověření prováděna automaticky každé kolo. Aktivní mód detekce je činností, která snižuje normální rychlost pohybu. Postava při ní provádí aktivní Naslouchání, ověření Všímavosti a Hledání.
7) Lore, Knowledge
Vlastnost: Inteligence.
Vyžaduje výcvik: Ne.
Povolání: Všechna.
Znalosti umožňují postavě identifikovat neznámé kouzelné předměty.
Ověření: Hod proti hodnotě neurčeného předmětu, pro zjištění magických vlastností, které by předmět mohl mít.
Zvláštní: Bardi dokáží určovat předměty snadněji nežli ostatní povolání. Rozličná kouzla a předměty mohou přidat bonus k dovednosti znalost.
Použití: Automatické pokaždé, když si postava prohlíží předmět.
8) Move Silently
Vlastnost: Obratnost.
Vyžaduje výcvik: Ne.
Povolání: Všechna.
Postava se může potichu protáhnout okolo nepřítele.
Ověření: Ověření Tichého pohybu je konfrontována s ověřením Naslouchání poslouchajícího stvoření. Pokud je postava úspěšná, protivník si nepovšimne jejího pohybu.
Zvláštní: Dovednosti skrývání a Tichý pohyb se spojí do jediné činnosti Utajení. Pohyb v módu Utajení je pomalejší než normální rychlost. Nošení zbroje tuto schopnost potlačuje, ale špatné osvětlení může poskytnout bonus.
Použití: Vyberte si činnost Utajení z menu zvláštních schopností. Neviditelné postavy automaticky vstoupí do módu Utajení.
9) Open Lock
Vlastnost: Obratnost.
Vyžaduje výcvik: Ne.
Povolání: Všechna.
Tato dovednost umožňuje postavě dostat se do zamčených místností a otevírat uzamčené nádoby.
Ověření: TO je určena obtížností zámku. Úspěšné ověření otevře zámek.
Zvláštní: Zlodějské nástroje poskytnou postavě bonusy k pokusu o otevření zámku, ale v průběhu použití jsou zničeny, ať je pokus úspěšný nebo ne.
Použití: Vyberte si dovednost a poté zamčený objekt.
10) Parry
Vlastnost: Obratnost.
Vyžaduje výcvik: Ne.
Povolání: Všechna.
Kryt umožňuje postavě blokovat přicházející útoky a provádět případné protiútoky.
Ověření: TO je upravený hod útoku přicházející rány. Úspěšné ověření na Kryt znamená, že útok nijak nezraní kryjící se postavu. Postava dokáže vykrýt za jedno kolo pouze tolik útoků, kolik jich má sama k dispozici.
Zvláštní: Pokud je kryt úspěšný a rozdíl mezi hodem a TO je deset bodů nebo více, nastane protiútok. Protiútok je prováděn postavou, která se úspěšně kryla, se všemi útočnými bonusy, proti vykrytému protivníkovi.
Použití: Vyberte si mód Krytí. Postava zůstane v tomto módu, dokud není ukončen.
11) Perform
Vlastnost: Charisma.
Vyžaduje výcvik: Ne.
Povolání: Bard.
Bard používající Umění může zpívat bardské písně, které zlepšují schopnosti jeho spojenců v boji a odolat útokům ovlivňujícím mysl. Umění je nezbytné pro každého barda, který chce mít přístup k písním barda.
Ověření: Není potřeba. Čím vyšší úroveň této dovednosti, tím lepší píseň.
Použití: Vybraná dovednost ovlivňuje spojence v okruhu 30 stop od zpěváka.
12) Persuade
Vlastnost: Charisma.
Vyžaduje výcvik: Ne.
Povolání: Všechna.
Úspěšné ověření Přesvědčování přiměje NPC, aby odhalila dodatečné informace nebo dala postavě při rozhovoru dodatečné věci.
Ověření: TO je určena NPC, se kterou hovoří postava.
Použití: Při rozhovoru.
13) Pick Pocket
Vlastnost: Obratnost.
Vyžaduje výcvik: Ano.
Povolání: Všechna.
Okrádání dovoluje postavě sebrat věci z batohu někoho jiného.
Ověření: Úspěšné okradení má dvě části. Za prvé, předmět musíte získat a poté okradený nesmí zaregistrovat váš pokus. Ukradení předmětu představuje jednoduchý test proti TO cíleného stvoření. Základní TO neutrálního nebo tolerantního stvoření je 20 a pro nepřátelské stvoření 30. Hod je upraven o penalizace zbroje. Cíl potom provádí jako protiváhu ověření Všímavosti proti ověření Okradení postavy. Nepřátelská stvoření mají ke svému ověření Všímavosti +10 bonus. Pokud okrádané stvoření uspěje v tomto protichůdném ověření, odhalí pokus o krádež. NPC, která odhalí takový pokus se stane nepřátelskou a PC je informována, že se postava pokusila o její okradení. Pokud postava uspěje v obou ověřeních, potom předmět ukradne bez odhalení.
Použití: Vyberte dovednost a poté vyberte platný cíl.
14) Search
Vlastnost: Intelligence.
Vyžaduje výcvik: Ne.
Povolání: Všechna.
Hledání se používá pro odhalení pastí.
Ověření: Odhalení pasti je ověřením, kdy proti sobě stojí schopnost Hledání postavy a TO, která se rovná ověření dovednosti Pokládání pasti plus síla pasti. Zloději jsou jediným povoláním, které dokáže odhalit past s TO větší než 35 .
Zvláštní: Elfové a trpaslíci získávají +2 bonus ke svému Hledání a půlelfové získávají bonus +1.
Použití: Hledání je součástí činnosti detekce. V pasivním módu jsou ověření prováděna automaticky každé kolo. Aktivní mód detekce je činností, která snižuje normální rychlost pohybu. Postava při ní provádí aktivní Hledání, ověření Všímavosti a Naslouchání.
15) Set Trap
Vlastnost: Obratnost.
Vyžaduje výcvik: Ne.
Povolání: Všechna.
Tato dovednost umožňuje postavě klást pasti.
Zvláštní: 5 a více stupňů v dovednosti Odstranění pasti poskytuje +2 synergický bonus k ověření Pokládání pasti. Všichni členové družiny vidí pasti, které položila postava.
Významné selhání: Pokud ověření nesplníte o 10 nebo více, past sklapne při pokusu o její položení. Toto se může stát pouze v případě, že se pokoušíte položit past v boji.
Použití: Použijte soupravu pastí ze svého inventáře. Na zemi se po použití objeví ikona viditelná pro vás a členy vaší družiny.
16) Spellcraft
Vlastnost: Inteligence.
Vyžaduje výcvik: Ano.
Povolání: Všechna.
Čarozpyt se používá pro určení kouzel a pro provádění protikouzel.
Ověření: Úspěšné ověření znamená, že postava poznala kouzlo, které sesílá nepřítel. TO tohoto ověření je rovna 15 + úroveň kouzla. Za každých 5 stupňů v této dovednosti postava získává +1 bonus k záchranným hodům na kouzla.
Zvláštní:Specializovaný čaroděj získává +2 bonus, pokud jde o kouzlo ze školy, na kterou se specializuje. Stejně tak je potřeba úspěšné ověření Čarozpytu, než se postava může pokusit o protikouzlo. Specializovaný čaroděj utrpí -5 penalizaci, pokud jde o kouzlo ze školy, která je pro něj zakázaná.
Použití: Ověření Čarozpytu jsou automatické, kdykoliv je poblíž sesíláno kouzlo.
17) Spot
Vlastnost: Moudrost.
Vyžaduje výcvik: Ne.
Povolání: Všechna.
Úspěšné ověření Všímavosti odhalí skrytá stvoření.
Ověření: TO se určuje podle ověření Skrývání dotčeného stvoření.
Zvláštní:Odbornost Bdělost přidává +2 bonus k ověření Všímavosti. Hraničáři mají bonus ke Všímavosti, pokud jde o jejich upřednostňovaného nepřítele. Elfové získávají +2 bonus k Všímavosti a půlelfové +1.
Použití: Všímavost je součástí činnosti detekce. V pasivním módu jsou ověření prováděna automaticky každé kolo. Aktivní mód detekce je činností, která snižuje normální rychlost pohybu. Postava při ní provádí aktivní Všímání, ověření Naslouchání a Hledání.
18) Taunt
Vlastnost: Charisma.
Vyžaduje výcvik: Ne.
Povolání: Všechna.
Výsměch se používá k vyprovokování nepřítele tak, že si na chvíli přestane dávat pozor.
Ověření: TO (DC) pro úspěšné ověření je rovna 10 + velikost utrpěného zranění + úroveň kouzla. Sesilatel navíc získává penalizaci -4 ke svému ověření, pokud je v dosahu tří metrů od svého nepřítele.
Zvláštní: Penalizace za Výsměch se nesčítají.
Použití: Vyberte si dovednost a poté cíl.
19) Use Magic Device
Vlastnost: Charisma.
Vyžaduje výcvik: Ano.
Povolání: Bard a zloděj.
Úspěšné Použití kouzelných předmětů umožňuje postavě použít kouzelný předmět tak, jako by měla potřebné povolání, rasu nebo přesvědčení.
Ověření: Základní TO je určena hodnotnou předmětu a upravena typem napodobení o které se postava pokouší. Pokud se postava snaží napodobit určitou rasu, TO je povýšena o 5. Pokud se snaží napodobit určité přesvědčení, TO se zvedá o 10. Napodobení určitého povolání neupravuje základní TO žádným směrem.
Použití: Automatické, kdykoliv se postava pokouší použít předmět, který normálně použít nemůže kvůli svému povolání, rase nebo přesvědčení.
III) Zvláštní schopnosti ras a povolání
Flurry of Blows - Příval úderů
Quivering Palm - Rozkmitaná dlaň
Empty body - Prázdné tělo
Evasion - Únik
Elemental Shape - Podoba elementála
Rage - Zuřivost
Smite Evil - Rozdrť zlo
Barbarian Fast Movement - Barbarův rychlý pohyb
Uncanny Dodge - Záhadné uskočení
Damage Reduction - Snížení zranění
Bardic Knowledge - Bardské vědomosti
Nature Sense - Cit přírody
Animal Companion - Zvířecí společník
Woodland Stride - Chůze lesem
Trackless Step - Chůze beze stop
Resist Nature's Lure - Odolání nástrahám přírody
Venom Immunity - Imunita na jedy
Wild shape - Divoký tvar
Monk Speed - Mnichova rychlost
Still mind - Klidná mysl
Purity of Body - Čistota těla
Wholeness of Body - Zdravé tělo
Improved Evasion - Vylepšený únik
Ki Strike - Úder Ki
Diamond Body - Diamantové tělo
Diamond Soul - Diamantová duše
Perfect Self - Dokonalá jednota
Divine Grace - Božská přízeň
Divine Health - Božské zdraví
Lay on Hands - Přiložení rukou
Sneak Attack - Zákeřný útok
Crippling Strike - Mrzačící úder
Defensive Roll - Obranný kotoul
Opportunist - Vhodná příležitost
Skill Mastery - Mistrovství v dovednosti
Monster Uncanny Reflex - Hrozivé reflexy
Stonecunning - Znalost podzemí
Darkvision - Vidění ve tmě
Hardiness vs. Poisons - Odolnost vůči jedům
Hardiness vs. Spells - Odolnost vůči kouzlům
Battle Training vs. Orcs - Bojový výcvik proti orkům
Battle Training vs. Goblins - Bojový výcvik proti skřetům
Battle Training vs. Giants - Bojový výcvik proti obrům
Skill Affinity - Vztah k dovednosti
Immunity To Sleep - Imunita na spánek
Hardiness vs. Enchantments - Odolnost vůči okouzlení
Hardiness vs. Illusions - Odolnost vůči iluzím
Keen Sense - Ostrost smyslů
Battle Training vs. Reptilians - Bojový výcvik proti ještěrům
Partial Skill Affinity - Částečný vztah k dovednosti
Lucky - Štístko
Fearless - Nebojsa
Good Aim - Přesná muška
Sleeplessness - Nespavost
Low-Light Vision - Vidění za šera
Slippery Mind - Přizpůsobivá mysl
*Giant Size - Obří velikost
*Hair Restoration - Obnova vlasů
IV) Skills - dovednosti
Animal Empathy - Porozumění zvířatům
Concentration - Soustředění
Disable Trap - Odstranění pasti
Discipline - Výcvik
Heal - Léčení
Hide - Skrývání
Listen - Naslouchání
Lore, Knowledge - Znalosti, Vědění
Move Silently - Tichý pohyb
Open Lock - Otevírání zámků
Parry - Kryt
Perform - Umění
Persuade, Diplomacy - Přesvědčování, Diplomacie
Pick Pocket - Okrádání
Search - Hledání
Set Trap - Pokládání pasti
Spellcraft - Čarozpyt
Spot - Všímavost
Taunt, Diplomacy - Výsměch, Diplomacie
Use Magic Device - Použití kouzelných předmětů
V) Feats - odbornosti
Alertness - Bdělost
Ambidexterity - Obouručnost
Armor Proficiency (heavy) - Zacházení se zbrojí (těžká)
Armor Proficiency (light) - Zacházení se zbrojí (lehká)
Armor Proficiency (medium) - Zacházení se zbrojí (střední)
Called Shot - Cílený zásah
Cleave - Sekáček
Combat Casting - Kouzlení v boji
Deflect Arrows - Odchýlení šípů
Disarm - Odzbrojení
Dodge - Uhýbání
Empower Spell - Posílení kouzla
Extend Spell - Prodloužení kouzla
Extra Turning - Odvracení navíc
Great Fortitude - Větší výdrž
Improved Critical (club) - Vylepšený kritický (kyj)
Improved Disarm - Vylepšené odzbrojení
Improved Knockdown - Vylepšené sražení
Improved Parry - Vylepšený kryt
Improved Two-Weapon Fighting - Vylepšený boj dvěma zbraněmi
Improved Unarmed Strike - Vylepšený útok beze zbraně
Improwed Power Attack - Vylepšený drtivý útok
Iron Will - Železná vůle
Knockdown - Sražení
Lightning Reflexes - Bleskové reflexy
Maximize Spell - Maximalizace kouzla
Mobility - Pohyblivost
Point Blank Shot - Míření
Power Attack - Drtivý útok
Quicken Spell - Urychlení kouzla
Rapid Shot - Rychlá střelba
Sap - Podkopnutí
Shield - Štít
Shield Proficiency - Zacházení se štítem
Silent Spell - Tiché kouzlo
Skill Focus - Zaměření na dovednost
Spell Focus - Zaměření na kouzlo
Spell Penetration - Průrazné kouzlo
Still Spell - Nehybné kouzlo
Stunning Fist - Omračující pěst
Toughness - Houževnatost
Two-Weapon Fighting - Boj dvěma zbraněmi
Weapon Finesse - Finty se zbraní
Weapon Focus - Zaměření na zbraň
Weapon Proficiency Exotic - Zacházení s exotickou zbraní
Weapon Proficiency Martial - Zacházení se smrtící zbraní
Weapon Proficiency Simple - Zacházení s jednoduchou zbraní
Weapon Specialization - Specializace na zbraň
VI) Kouzla
Abjuration - Vymítání
Conjuration - Vyvolání
Divination - Věštění
Enchantment - Očarování
Evocation - Vzývání
Illusion - Iluze
Necromancy - Nekromancie
Transmutation - Proměny
Acid Fog - Kyselinový mrak
Aid - Posílení
Animate Dead - Oživ nemrtvé
Aura of Courage - Aura odvahy
Awaken - Probuzený
Barkskin - Kůra
Bestow Curse - Proklej
Blade Barrier - Hradba mečů
Bless - Požehnání
Bless Weapon - Požehnání zbraně
Blindness/Deafness - Slepota/Hluchota
Bull's Strength - Býčí síla
Burning Hands - Hořící ruce
Call Lightning - Přivolej blesk
Calm Emotions - Utiš emoce
Cat's Grace - Kočičí elegance
Chain Lightning - Řetězový blesk
Charm Monster - Zmam příšeru
Charm Person - Zmam osobu
Charm Person or Animal - Zmam osobu či zvíře
Circle of Death - Kruh smrti
Circle of Doom - Kruh zkázy
Clairaudience/Clairvoyance - Jasnozřivost/Jasné slyšení
Clarity - Rozjasnění
Cloak of Chaos - Plášť chaosu
Cloudkill - Smrtící mrak
Color Spray - Barevná sprška
Cone of Cold - Kužel mrazu
Confusion - Zmatení
Contagion - Nákaza
Control Undead - Ovládni nemrtvého
Create Greater Undead - Vytvoř silnějšího nemrtvého
Create Undead - Vytvoř nemrtvého
Creeping doom - Plazivá zhouba
Cure Critical Wounds - Vyleč kritická zranění
Cure Light Wounds - Vyleč lehká zranění
Cure Minor Wounds - Vyleč malá zranění
Cure Moderate Wounds - Vyleč střední zranění
Cure Serious Wounds - Vyleč vážná zranění
Darkness - Temnota
Daze - Omámení
Death Ward - Odraz smrt
Delayed Blast Fireball - Zpožděná výbušná koule
Dismissal - Propuštění
Dispel Magic - Rozptyl kouzla
Divine Power - Božská síla
Dominate Animal - Ovládni zvíře
Dominate Monster - Ovládni příšeru
Dominate Person - Ovládni osobu
Doom - Smůla
Eagle's Splendor - Orlí nádhera
Elemental Shield - Elementální štít
Elemental Swarm - Elementální roj
Endurance - Vytrvalost
Endure Elements - Vydrž elementy
Energy buffer - Tlumič energie
Energy Drain - Vysátí energie
Enervation - Oslabení
Entangle - Zapletení
Ethereal Visage - Nadpozemský vzhled
Fear - Strach
Feeblemind - Slabomyslnost
Finger of Death - Prst smrti
Fire Storm - Ohnivá bouře
Fireball - Ohnivá koule
Flame Arrow - Plamenný šíp
Flame Lash - Plamenný bič
Flame Strike - Plamenný úder
Fox's Cunning - Liščí mazanost
Freedom of Movement - Volnost pohybu
Gate - Brána
Ghostly Visage - Vzhled ducha
Ghoul Touch - Dotyk ghúla
Globe of Invulnerability - Koule nezranitelnosti
Grease - Sádlo
Greater .. Lepší
Greater Dispelling - Silnější rozptýlení
Greater Magic Weapon - Silnější kouzelná zbraň
Greater Planar Binding - Silnější svázání plání
Greater Restoration - Silnější obnova
Greater Shadow Conjuration - Silnější stínové vyvolání
Greater Spell Breach - Silnější prolomení kouzla
Greater Spell Mantle - Silnější ochranný plášť
Greater Stoneskin - Silnější kamenná kůže
Gust of Wind - Závan větru
Hammer of the Gods - Kladivo bohů
Harm - Zraň
Haste - Spěch
Heal - Uzdrav
Healing Circle - Léčivý kruh
Hold Animal - Drž zvíře
Hold Monster - Drž příšeru
Hold Person - Drž osobu
Holy Aura - Svatá aura
Holy Sword - Svatý meč
Ice storm - Ledová bouře
Identify - Určení
Implosion - Imploze
Improved Invisibility - Vylepšená neviditelnost
Incendiary Cloud - Zápalný mrak
Invisibility - Neviditelnost
Invisibility Purge - Zrušení neviditelnosti
Invisibility Sphere - Koule neviditelnosti
Knock - Zaklep
Legend Lore - Znalost legend
Lesser Dispel - Slabší rozptýlení
Lesser Mind Blank - Slabší vyčištění mysli
Lesser Planar Binding - Slabší svázání plání
Lesser Restoration - Slabší obnova
Lesser Spell Breach - Slabší prolomení kouzla
Lesser Spell Mantle - Slabší ochranný plášť
Light - Světlo
Lightning Bolt - Blesk
Mage Armor - Kouzelné brnění
Magic Circle against Chaos - Ochranný kruh proti chaosu
Magic Circle against Evil - Ochranný kruh proti zlu
Magic Circle against Good - Ochranný kruh proti dobru
Magic Circle against Law - Ochranný kruh proti zákonu
Magic Missile - Kouzelná střela
Magic Vestment - Kouzelné roucho
Magic Weapon - Kouzelná zbraň
Mass Blindness/Deafness - Hromadná slepota/hluchota
Mass Charm - Hromadné zmámení
Mass Domination - Hromadné ovládnutí
Mass Haste - Hromadný spěch
Mass Heal - Hromadné léčení
Melf's Acid Arrow - Melfův kyselinový šíp
Meteor Swarm - Roj meteorů
Mind Blank - Vyčištění mysli
Mind Fog - Duševní mlha
Minor Globe of Invulnerability - Menší koule nezranitelnosti
Mordenkainen's Disjunction - Mordenkainenovo rozpojení
Mordenkainen's Sword - Mordenkainenův meč
Nature's Balance - Přírodní rovnováha
Negative energy burst - Výbuch negativní energie
Negative Energy Protection - Ochrana před negativní energií
Negative energy ray - Paprsek negativní energie
Neutralize Poison - Neutralizuj jed
Owl's Wisdom - Soví moudrost
Phantasmal Killer - Přízračný zabijják
Planar Binding - Svázání plání
Poison - Jed
Polymorph Self - Proměň sebe
Power Word, Kill - Slovo moci, Zabij
Power Word, Stun - Slovo moci, Omrač
Prayer - Modlitba
Premonition - Předtucha
Prismatic Spray - Duhová sprška
Protection from Chaos - Ochrana před chaosem
Protection from Elements - Ochrana před elementy
Protection from Evil - Ochrana před zlem
Protection from Good - Ochrana před dobrem
Protection from Law - Ochrana před řádem
Protection from Spells - Ochrana před kouzly
Raise Dead - Oživ mrtvého
Ray of Enfeeblement - Paprsek oslabení
Ray of Frost - Paprsek mrazu
Remove Blindness/Deafness - Odstraň slepotu/hluchotu
Remove Curse - Odstraň kletbu
Remove Disease - Odstraň chorobu
Remove Fear - Odstraň strach
Remove Paralysis - Odstraň ochromení
Resist Elements - Odolej elementům
Resistance - Odolnost
Restoration - Obnovení
Resurrection - Vzkříšení
Sanctuary - Útočiště
Scare - Vystrašení
Searing Light - Spalující světlo
See Invisibility - Prohlédni neviditelnost
Shades - Stíny
Shadow Conjuration - Stínové vyvolání
Shadow Shield - Stínový štít
Shapechange - Proměna
Shield of Law - Štít práva
Silence - Ticho
Slay Living - Zabij živé
Sleep - Spánek
Slow - Zpomalení
Sound Burst - Hlučná rána
Spell Mantle - Plášť proti kouzlům
Spell Resistance - Odolnost proti kouzlům
Sphere of Chaos - Koule chaosu
Stinking Cloud - Smrdící mrak
Stoneskin - Kamenná kůže
Storm of Vengeance - Bouře odplaty
Summon Creature I - Vyvolej bytost I
Summon Creature II - Vyvolej bytost II
Summon Creature III - Vyvolej bytost III
Summon Creature IV - Vyvolej bytost IV
Summon Creature IX - Vyvolej bytost IX
Summon Creature V - Vyvolej bytost V
Summon Creature VI - Vyvolej bytost VI
Summon Creature VII - Vyvolej bytost VII
Summon Creature VIII - Vyvolej bytost VIII
Summon Shadow - Vyvolej stín
Sunbeam - Sluneční paprsek
Tenser's Transformation - Tenserova proměna
Time Stop - Zastav čas
True Seeing - Pravdivé vidění
Unholy Aura - Bezbožná aura
Vampiric Touch - Upíří dotyk
Virtue - Ctnost
Wail of the Banshee - Kvílení bánší
Wall of Fire - Stěna ohně
Web - Pavučina
Weird - Nadpřirozeno
Word of Faith - Slovo víry
Ultravision - Ultravidění
Destruction - Ničení
Horrid Wilting - Hrozivé vadnutí
Aura of Vitality - Aura vitality
War Cry - Válečný pokřik
Evard's Black Tentacles - Evardova černá chapadla
VII) Technické termíny z pravidel
A) NĚCO Z PRAVIDEL
ability - vlastnost
ability check- ověření vlastnosti
ability damage - poškození vlastnosti
ability drain - vysátí vlastnosti
ability modifier - oprava vlastnosti
ability score - hodnota vlastnosti
attack - útok
attack of opportunity - příležitostný útok
attack roll - hod na útok
automatic hit - automatický zásah
automatic miss - automatické minutí
arcane (spell) - mystické (kouzlo)
Armor Class (AC) - Obranné číslo (OČ)
cantrip - zaklínadlo (popis kouzla, "algoritmus")
caster level - úroveň sesilatele
casting time - doba sesílání
class - povolání
class level - úroveň povolání
critical hit - kritický zásah
critical roll - kritický hod
Difficulty Class (DC) - Třída obtížnosti (TO)
divine (spell) - (kouzlo) vyšší moci
feat - odbornost
Hit Die (HD) - vitalita (VT)
hit points (hp) - životy (zt)
initiative - iniciativa
miss chance - pravděpodobnost minutí
off hand - levá ruka (pravá ruka u leváků)
off-hand weapon - zbraň v levé ruce
(x) points of damage - zranění za (x) životů
prerequisite - předpoklad
round - kolo
saving throw (save) - záchranný hod (záchrana)
skill - dovednost
skill check - ověření dovednosti
skill modifer - oprava dovednosti
skill points - body dovednosti
skill rank - stupeň dovednosti
Stealth - Utajení
B) U ZBRANÍ
Base Damage - Základní zranění
Base Critical Threat - Základní kritické ohrožení
Base Damage Type - Základní druh zranění
Weapon Size - Velikost zbraně
Feats Required: Simple - Požadovaná odbornost: Jednoduchá
Feats Required: Exotic - Požadovaná odbornost: Exotická
Feats Required: Martial - Požadovaná odbornost: Smrtící
tiny - drobná
*small - malá
bludgeoning - tupé
piercing - bodné
slashing - sečné
C) U ZBROJE
Base Armor Class - Základní obranné číslo
Maximum Dexterity Bonus - Maximální bonus obratnosti
Armor Check Penalty - Penalizace ověření obrany
Arcane Spell Failure - Selhání mystického kouzla
D) VLASTNOSTI
Constitution - Odolnost
Dexterity - Obratnost
Charisma - Charisma
Intelligence - inteligence
Strength - Síla
Wisdom - Moudrost
E) RASY
human - člověk
elf - elf
gnome - gnóm
half-elf - půlelf
half-orc - půlork
halfling - půlčík
F) POVOLÁNÍ
barbarian - barbar
bard - bard
cleric - klerik
druid - druid
fighter - bojovník
monk - mnich
paladin - paladin
ranger - hraničář
rogue - zloděj
sorcerer - zaklínač
wizard - čaroděj
*abjurer - vymítač
*conjurer - vyvolávač
*diviner - věštec
*enchanter - očarovávatel
*evoker - mág vzývání?
*ilussionist - iluzionista
*necromancer - nekromant
*transmuter - měnitel
G) Jména lidí
Halueth Never - Halueth Leto
Vengaul Bloodsail - Vengaul Krvoplav
Bloodsailors - Krvaví námořníci
Sword Coast Boys - Hoši Mečového Pobřeží
Drawl - Líná řeč
Jim Seedy - Jim Šupák
Head Gaoler - Hlavní žalářník
King Obould Many-Arrows - Král Obould Mnohošípý
Watchknight - Rytíř strážce
Gond the Wonderbringer - Gond Nositel zázraků
Gwaeron Windstrom - Gaeron Vichr
Clangeddin Silverbeard - Clangeddin Stříbrovous
Khelben "Blackstaff" Arunsun of Waterdeep - Khelben "Černohůl" Arunsun z Hlubiny
Guardian Spirit - Strážný duch
henchman - pomocník
Boddyknock Glinkle - Boddyknock Glinkle
Daelan Red Tiger - Daelan Rudý tygr
Tomi "Grin" Undergallows - Tomi "Smíšek" Šibeničník
Grimgnaw - Hroben
Silverback - Stříbrohřbetá
Sir Karathis Ironheart - Sir Karathis Udatný
Alhelor - the Black Wolf - Alhelor - Černý vlk
strýček Bucktooth - strýček Kozopysk
stýček Bigbottom - strejda Tlustoprd
Star of Calimshan - Hvězda z Calimshanu
Voleron the Damned - Voleron Prokletý
Zokan Thunderer - Zokan Hromovládce
*Sapphira-the Wild Mage - Sapphira-Divoká kouzelnice
*Creator Race - Rasa Stvořitelů
*Commander Damas - Velitel Damas
Snake Cult - Hadí kult
The Northern Four Adventuring Troupe - Společnost Severská dobrodružná čtyřka
The Old Ones - Prastaří
People of the Eye - Lidé Oka
Falsen Helmites - falešní Helmité
Chaohinon of the Void - Chaohinon z Prázdnoty
Lords' Alliance - Aliance Lordů
High Captains - Vrchní kapitáni
Elynwyd Direlean - Elynwyd Direlean
Evaine - Evaine
Bloody Hands - Krvavé ruce
Colmar the Uncanny - Colmar Tajemný
Fantabulous Contrapulator - Nedostižný kontrapulátor
Arcane Brotherhood - Tajemné bratrstvo
Black Lion tribe - kmen Černého lva
Uthgardt - Uthgarďané, Uthgardský...
Elk tribe - kmen Losů
Uthgar - Uthgar
Yusam, Druid of the North - Yusam, druid Severu
pojmenování Tyra
Even-Handed - Spravedlivý
Maimed God - Zmrzačený Bůh
Blind Overlord - Slepý nejvyšší
H) Příšery
Aarakocra - Aarokokrové
bugbear - skřetvěd
Bullywug - Bullywugové
cockatrice - plivník
*ettin - ettin
ghost - duch
goblin - skřet
*hill giant - horský obr
hobgoblin - skurut
Intellect Devourer - Mozkožrout
Lizardfolk - Ještěři či Ještěří lid
Netherese - Netherané
orc - ork
ogre - zlobr
Thunderbeast - Hromové zvíře
Sky pony - Nebeský poník
VIII) Tipy
1) Velkou pozornost věnujte hned na začátku tvorbě svojí postavy. Víc jako leckdekde jinde tu platí, že už od začátku musíte mít dobře promyšlené, za koho chcete hrát a podle toho investujte body do jednotlivých vlastností.
2) Možná vám přivodím šok, ale v žádné z primárních vlastností byste na začátku hry neměli mít víc jako 16 bodů (takovému zlodějovi teda úplně postačí Dexterity 16). Proč? Protože každý čtvrtý level si budete moct jednu svoji schopnost zvýšit o jedna. A tak namísto toho, aby jste na začátku hry minuli 3 body (a víc) na zvýšení o jedna, využijete je někde jinde a vlastnost si zvýšíte později. Mám to otestované, funguje to perfektně a později v hře to určitě oceníte. (moje postava měla na začátku dex 16 a na konci hry to už bylo 26, díky magickým předmětům a zvyšováním při přechodu na vyšší level)
3) Většina povolaní by mohla investovat nějaké body do Disarm Traps, což je jedna z mála schopností, které se vám určitě hodí. Dokonce by jste mohli pouvažovat nad investováním jednoho-dvou levelu do povolaní Rogue, který získává nejvíc skill pointů a tím potom vrazit do některé zlodějské schopnosti (disarm traps). Zároveň získáte skvělý Sneak Attack a další dobré schopnosti.
4) Druhým skvělým povoláním na multi-class je mág, který vám přidá hodně nových, užitečných schopností. Získáte vlastní magické zvířátko, schopnost čarovat a používat magické předměty, jednoduší budete věci identifikovat a pod.
5) I když je hra samotná zaměřená HLAVNĚ na boj, hodí se vám i vyšší charisma a případně i schopnost Persuade. Hodně questů se dá získat jen tak se vám někoho podaří přesvědčit a po jeho úspěšném splnění si můžete vyžebrat lepší odměnu. To ale trochu ztrácí smysl ke konci hry, když se budete i tak topit v penězích.
6) I když je pravda všechno, co jsem doteď napsal, vaši pozornost by měla mít hlavně primární vlastnost vašeho charakteru (u bojovníků sila, u zlodějů obratnost, atd.), kterou by jste měli zvyšovat nejvíc, až do božích velikostí :).
7) Během samotné hry využívejte klávesu [Tab], která zvýrazní všechny "klikatelné" věci ve vašem okolí. Díky ní nepřehlédnete žádnou truhlu a uvidíte nepřátele i v úplné tmě.
8) Je velmi užitečné mít vždy u sebe nějakou zbraň, která dává magické damage (fire, acid, ice, atd.). Takovou zbraní totiž dokážete rozbít jakékoliv dveře či truhly i ty, které jsou větši normálním magickým zbraním odolné. To neplatí jen pro věci, které jsou důležité z hlediska příběhu hry.
9) Jak někde najdete předmět, který dává imunitu vůči smrtelným kouzlům (death magic), určitě si ho nechte, později ve hře vám bude velmi užitečný. Hodně mágů vás totiž později dokáže zabít jediným kouzlem, to dokáže dost naštvat.
10) Nebojte se kupovat si věci od obchodníků. Ve většině her platí, že je lepší šetřit peníze a sbírat věci během dobrodružství, ale tady najdete často tak slabé předměty, že je o hodně lepší si věci nakoupit.
11) Vždy při sobě noste zásobu nerůznějších přísad a "věciček" (např. Adamantine, Iron Wood, Gargoyle Head, a pod.). Hodně questů je na podobných srandách založených (i když nikdy není problém tyto věci najít někde v okolí) a zároveň, i když jste mág, můžete si na různých místech v hře vyrábět pomocí těchto věciček vlastní magické předměty.
12) Když najdete obchodníka, který předává Bag of Holding, určitě ho kupte (i kdyby to byli vaše poslední peníze). Neuvěřitelně vám pomůže při nošení všeho toho nákladu. Když chcete, můžete si koupit i Magic Bagy, ale ten až tak nedoporučuji a ještě k tomu jich dostatek najdete i po cestě.
KONEC.