Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
NeverWinter nights je zatím to nejlepší RPG, jaké jsem kdy hrál, má velmi silný příběh, který vás bude provázet až do konce hry, takže se nudit určitě nebudete. Až dohrajete, tak si nezapomeňte uložit svoji nabušenou postavu, protože jsou tady ještě dva datadisky, Shadow of Undertide a Hordes of Undark.
A. Začáteční rady a něco k návodu
1) Tvorba postav
Tak to je kapitola sama pro sebe, je to velmi složité, avšak ne nesplnitelné, hru můžete spustit s již předdefinovanými hrdiny, nebo - pro správné RPG maniaky, jako já - si vytvořit vlastní postavu. Pro začátečníky doporučují bojovníka stěmito parametry :
Síla - 15
Hbitost - 12
Odolnost - 15
Moudrost - 10
Inteligence - 13
Charisma - 11
2) Rady
V této hře se nedá ztratit, protože máte dokonalou mapu.
Projděte si celou oblast, vše prozkoumávejte, kvůli penězům
Nebojte se utrácet své zlaťáky v obchodě, neboť tam se nalézá poměrně slušné vybavení a v dungeonech to, co tam najdete, nestojí za to.
Rozhodně si najměte pomocníka, jinak hra bude strašlivě těžká, ze začátku vám bude užitečný, později ho klidně propusťte.
Při prohledávání okolí vždy držte [TAB], zvýrazní se vám všechny sebratelné nebo manipulovatelné předměty, takže když řeknu, že poklad je na JV mezi skálami, a on je ještě mezi stromy, tak předpokládám, že jste stiskli [TAB].
Při potkání důležitého NPC si s ním pořádně pokecejte, abyste zjistili informace nebo nějaký quest navíc.
Maximální level je 20.
3) Něco k návodu
V návodu je uveden název lokace a s ní i spojené questy i když je řešení někde úplně jinde.
Questy nemusíte plnit dle pořadí tak, jak jsem zde napsal, můžete začít odkudkoliv, některé questy jsou na sobě závislé, takže je nemůžete hned řešit, dokud nevyřešíte jiné potřebné.
Před každou kapitolou můžete najít mapu lokace, kterou jsem vytvořil a bude se vám hodit, pokud třeba hledáte určitou lokaci.
B. QUESTY POMOCNÍKŮ
Během hraní si můžete najmout nějakého pomocníka (například Tomiho), s ním si 3x promluvte o jeho životě, pokud se s vámi pomocník nechce bavit, tak si počkejte, až budete mít vyšší level. Po třetím vypovídání, vám pomocník řekne, který předmět požaduje ke svému uspokojení, odměnou pro vás je předmět, který se postupně upgraduje. Celkově daný předmět můžete 3x upgradovat, takže od kapitoly 1 až 3 musíte splnit questy od těchto pomocníků.
Hned jak budete nacházet potřebné předměty pro pomocníky, tak si vašeho oblíbeného pomocníka propusťte a najměte si ostatní pomocníky a splňte jim jejich questy odměnou pro vás budou upgradovatelné předměty, pak si znovu najměte vašeho oblíbence zpátky.
Chapter 1 :
Pomocník |
Předmět |
District |
Lokace |
Tomi |
Official Document |
Beggar's Nest |
Na polici v Thomas Wheelwright's |
Daelan |
Brož |
Docks |
V truhle na lodi v JZ doku |
Sharwyn |
Celestial Elixir |
Peninsula |
Tanglebrook Estat, ve stole s alchymistickými věcmi |
Grimgnaw |
Crested Silver Ring |
Blacklake |
Ve stole v domě před Barricades |
Linu |
Chalice (kalich) |
Blacklake |
Meldanen Estate, v místnosti, kde je uvězněna Dryáda |
Broddyknock |
Recept na chleba |
Beggar's Nest |
U mrtvoly Siril the Baker |
Chapter 2 :
Pomocník |
Předmět |
District |
Lokace |
Tomi |
The Star of Calimshan |
South Road, Wanev's Tower |
V truhle, Guards' Room |
Daelan |
Notched Axe |
North Road, Griffon's Inn |
Mutamin's Challenge, Level 3, Gorkan na vás zaútočí |
Sharwyn |
Nymph's Hair |
Neverwinter Woods, Deep Woods |
Nymph's Home |
Grimgnaw |
Mummified Hand |
North Road, Graveyard |
Arcane Brother's Tomb (v kryptě) |
Linu |
Synthe's Journal |
East Road |
Trollí jeskyně v 1. patře |
Broddyknock |
Prism Blossom Seeds |
East Road |
V krabici, před vstupem do Creator Ruins 1 |
Chapter 3 :
Pomocník |
Předmět |
District |
Lokace |
Tomi |
Ashes of Running Wolf |
Fort Ilkard |
V sídle kmenů Losa, malá místnost na severu s urnou |
Daelan |
Uthgar Spear |
Fort Ilkard |
Zokan vám dá po tom, co mu donesete lék |
Sharwyn |
Tamorlyn's Song |
Fort Ilkard |
Sarkofág, na východě v Ruinách Stvořitelů - přítomnost |
Grimgnaw |
Blessed Weapon (dýka) |
Coldwood |
V JV v truhle, kde budete bojovat s orčím náčelníkem. |
Linu |
Volcanic Oak Seeds |
Fort Ilkard, Ruins |
Poblíž vchodu do ruin u třech kamenů. |
Broddyknock |
Dragon Scale |
Moonwood, Spine of the World, |
U mrtvého draka v JZ jeskyni |
C. NÁVOD
A. Prelude
Hra začíná v akademii ve městě Neverwinter, promluvte si s každým a naučte se zacházet s inventářem, mečem atd., jde pouze o výcvikovou část hry, takže si to pořádně projděte. Až dokončíte výcvik, tak se dejte do obřadní síně, kde proběhne promoce, avšak obřad je přerušen tlupou goblinů - pobijte je a pak si promluvte s Aribeth.
Vašim úkolem je zachránit 4 kreatury, které poslouží jako přísady do léku proti moru, dostanete také klíč, se kterým vyjděte z místnosti a použijte ho na první dveře vpravo, za nimi si dejte pokec s Petrem a přiberte ho do party, řekne vám jak ovládat svoje společníky, ale důležité je, že je to zdatný bojovník, takže vám bude v počátcích velmi užitečný. Probojujte se k chlápkovi, který vám zvýší level a řekne něco ohledně povýšení levelu - nějaké zajímavosti. Spolu s Petrem se dostaňte do stáje, kde bohužel vám zmizí před očima kreatury, dejte si pokec s Fethickem a opusťte stáje.
B. Chapter 1
Mapa oblasti :
(1.6)
|
(1.5)
|
(1.7) (1.4)
| |
----(1.1)--(1.2)
|
(1.3)
1.1 - City Core
1.2 - Beggar nest
1.3 - Peninsula
1.4 - No man's land
1.5 - Bariccades
1.6 - BlackLake
1.7 - Dock
Tyrův chrám
Jste v chrámu boha Tyra, promluvte si s Fethickem, opusťte místnost a vejděte do dalších dveří, kde naleznete Aribeth, dejte s ní pokec a dostanete teleportační kámen, najměte si Tomiho, který stojí u dveří chrámu, v jedné z místností naleznete soudce Oleffa, od kterého dostanete úkol najít kryptu obsahující artefakty. V chrámu se nalézá studna, tam se budou ukládat věci, které jste ztratili během putování a mají důležitý význam ve hře (questový předmět). Nakonec opusťte chrám a vydejte se vstříc dobrodružstvím.
(1.1) - City Core
Hned jak vylezete ven, tak vás Bethany požádá o pomoc, abyste uklidnili situaci v Peninsula, souhlaste s pomocí, ale zatím tam nechoďte.
Projděte jádro města, skupte nějaké vybavení, hlavně navštivte obchod se zbraněmi. Promluvte si s Durlou a pomocí důmyslných otázek se pokuste získat klíč, kterým otevřete zadní část jeho obchodu. Uvnitř se nachází trpaslík, který vyrábí magické zbraně, pokud mu dáte peníze a suroviny. Dalším zajímavým místem je Trade of Blade, kde si můžete vyměnit Tomiho, pokud nejste zkušení zloději, za některého bojovníka nebo kněze.
Přejdeme ke questům k této části města :
1) Waterdhavian creatures - Hlavní úkol
Tento quest je nutný pro dokončení této kapitoly, ale než ji dokončíte, tak musíte splnit ještě několik klíčových, abyste dosáhli konce.
Zadavatel : Aribeth
Místo : chrámu boha Tyra
Předměty : Intellect Devourer Brain (mozek Devourer), Yuan-Ti heart (srdce Yuan-ti), Lock of Dryad Hair (kadeř vlasu), Cockatrice Feather (peří)
Jak už víte, 4 kreatury z Hlubin, které měly sloužit k výrobě léku na kvílivou smrt, se potulují po městě a vaším úkolem je najít všechny. V každém districtu se nachází jedna přísada. Takže musíte zajít do Beggar nest, Peninsula, BlackLake a Dock a odtud získat přísady. Až je získáte, tak je doneste k Aribeth a budete patřičně odměněni.
2) Prison Break- Hlavní úkol
Zadavatel : Bethany
Místo : před Tyrovým chrámem
Zisk : Devourer Brain-ingredience do léku
Hned jak vyjdete ven zchrámu, tak vás zastaví Bethany, potřebuje abyste uklidnili situaci v Pennisula (mapa - 1.3), takže se tam vydáme.
U brány stojí hlídka, promluvte si skapitánem a on vás pošle k Sedos Sebile (viz. Prison key quest) nebo běžte Tanglebrook Estate, čímž se dostanete dovnitř vězení. Probijte se přes několik pater dolů, až na samé dno věznice, kde se setkáte skapitánem Gaeoler Alaefin, před tím než ho zabijete, tak ukecejte stráže ať odejdou, jinak pokud zabijete Gaeolera, tak z něho vyleze hledaný Devourer, postupně bude skákat kdalším obětem, takže by to byla větší fuška. Po zabití Devourera si seberte mozek, který odneste Aribeth a dejte si pokec s Bethan.
3) Animal Rescue
Zadavatel : Nyatar
Místo : u Velkého stromu
U Velkého stromu stojí druid Nyatar který potřebuje, abyste osvobodili zvířata vZOO nacházející se v Blacklake (mapa - 1.6), jako výbavu dostanete klíč a svitek. Vydejte se tam, zabte všechny dozorce, a zatáhněte na páku, čímž otevřete klec, promluvte si se zvířaty a spolu s nimi běžte kzádní části komplexu, je tam východ na zahradu, použijte svitek na strom a řekněte zvířatům ať jdou dovnitř. Vraťte se k Nyatarovi pro odměnu.
4) Členství včarodějnickém spolku
Zadavatel : Eltoora Sarptyl
Místo : Cloak Tower
Omezení : Bard, Zaklinač a Čaroději
V City Core se nachází obchod Cloak tower (Zahalená věž), dejte si pokec s Eltoorou a pokud jste některých ze zmiňovaných povolání, pak splňte její požadavky. Musíte získat 4 předměty : Peninsula - Rare clay, Docks - flask of water, Blacklake - puff of fog a Beggar's Nest - kindling. Doneste je Eltoore a zabte Minogon, čímž jste se stali členy a dostanete plášť, který si nechte, neboť později ho můžete vylepšit.
5) Gauntlet Arena
Zadavatel : Gaxx
Místo : Trade of Blades
V Trade of Blades si dejte pokec s Gaxx, za 50 zlatých dostanete propustku k ilegálním zápasům v hospodě Board Laid Bare v Blacklake (1.6). Vydejte se tam a promluvte si s barmanem, dá vám klíč ke schodištím, tam pobijte chlápky.
6) Art Theft
Zadavatel : Ophala Cheldarstorn
Místo : Moonstone Mask
Ophala vás požádá o získání tří uměleckých předmětů z rukou šlechticů, první šlechtic se nachází v Blacklake District ve svém panství Hodge Estate, tam získáte urnu, druhý je
taktéž v Blacklake a dokonce je naproti, tam se nalézá Rumbuttom Estate, který vlastní portrét a poslední je v Androd Estate vDock District, tam naleznete sošku.
7) Hledání krypty
Zadavatel : soudce Oleff
Místo : chrám boha Tyra
Předměty : Ancient Symbol of Tyr, Halueth's Rusted Armor, Ancient Chronicles of Halueth Never
Oleff vás požádá o získání 3 artefaktů, se zadáním také dostanete dopis, pak se dejte do Penninsula district, po vstupu si dejte pokec s kapitánem brány, odtud až do severovýchodní části mapy, tam najdete Dulcimae, kterou zachraňte a odveďte ji k bráně. Poblíž, kde stálam je vchod do domu, uvnitř si dejte pokec s trpaslíkem a v truhle si vemte deník, obřadní dýku, štít a šíp.
S těmito krámy se dejte do Beggar Nest k velkému hřbitovu, dojděte k mauzoleu, před ním leží truhla, do které vložte obřadní štít, kterým otevřete dveře do první krypty, otevřte sarkofág a seberte knihu. Dalším místem je Akvadukt (pozor - jsou tady dva akvadukty, jeden se nachází poblíž Andor Estate a druhý je umístěn pod budovou Stříbrná plachetnice) v Dock District (viz. Problémy v Dock District), do akvaduktu se dostanete pomocí amuletu, který vám dá Dara'nei, s amuletem se dejte do budovy Stříbrná plachetnice, kde ho použijte na dveře, dostanete se přede dveřmi do krypty, vložte do truhly obřadní dýku, vstupte dovnitř a otevřte sarkofág. Posledním artefakt se nachází v Blacklake district, tam se dejte na sever, naleznete dívku Pukin, promluvte si s ní a řekne vám tajemství, které je uloženo v jejím domě, vstupte dovnitř a promluvte si s její matkou, klidně ji vyhrožujte a ona vám řekne slovo, kterým otevřete polici s knihami, uvnitř to pobijte, pak se dejte jedinými dveřmi do místnosti s létajícími meči, pokud jste slabí, tak radši doběhněte k sarkofágu a pak rychle utíkejte ven. Všechny 3 artefakty odneste Oleffovi.
Penninsula
V Penninsula došlo kútěku vězňů, který bylo způsobeno kapitánem věznice, takže po ulici na vás čekají zločinci, všude se povalují bedny, které otvírejte, mohou obsahovat léčivé lektvary.
8) Prison Key
Zadavatel : Sedos Sebile
Místo : HQ milici v JV
Sedos Sebile vás požádá o proniknutí do místní věznice. Dejte se od HQ do JV cíp mapy, tam se nalézá vchod do kanálu, uvnitř zabte jejich vůdce a seberte klíč, který použijte na přední bránu věznice.
Alternativní řešení : do věznice se můžete dostat také přes Taglebrook Estate, které se nachází v SZ mapy.
(1.2) Beggar Nest
V této čtvrti se nacházejí převážně zombící, jsou pomalí, takže se nemusíte tolik bát.
Questy : zde jsou popsané questy, za které dostanete XP nebo peníze, celkově je v této oblasti o 3 nebo 4 questy více, ale za ty nedostanete nic, proto jsem je nepopsal.
1) Missing Guard
Zadavatel : kapitán stráží
Místo : vstupní brána
Hned u vchodu si dejte pokec s kapitánem, řekne vám o ztraceném vojákovi, slibte mu pomoc. V severní části se nachází skladiště (warehouse), celé to tady vybijte, pak se dejte dolů, kde již naleznete ztraceného Walterse.
2) Aldo and Hector
Zadavatel : Aldo
Místo : ve středu Beggar Nest
Aldovi se rozbilo kolo u vozu, proto se dejte k JV cíp mapy, tam se nalézá Thomas Wheelwright Wagon Repair, uvnitř si promluvte s Hectorem a spolu s ním se dejte k Aldovi.
3) A Lost Soul
Zadavatel : Bertrand Penhold
Místo : Helmův chrám
Před vchodem do hřbitova se nalézá tělo Marcuse, seberte z jeho těla vše, s těmito věcmi se dejte do Helmová chrámu a předejte je Bertrandovi.
4) Undead infestation - Hlavní úkol
Zadavatel : Harben Ashensmith
Místo : Shining Serpent
V hospodě si dejte pokec s Harbenem, běžte ke skladišti (warehouse), tam se probojujte do Warrens of the Damned, uvnitř na vás již čeká Yuan-Ti, kterou zabte a vyřízněte jí srdce z hrudníku.
5) Missing Brother
Zadavatel : Jemanie
Místo : severně od vstupní brány v zabarikádovaném domě
Jemanie vás požádá o nalezení svého bratra, naposled byl viděn když šel do podivného domu (Strange house) kousek na severu, proto se tam vydejte, probojujte se do Warrens of Damned, když už budete zabíjet Yuan-Ti, tak nezapomeňte prohledat okolí, hlavně mrtvá těla, u jednoho těla najdete Torinův prsten, který doneste Jemanie. Jinak Torinův prsten je k ničemu, takže to můžete hned vyhodit.
(1.6) Blacklake
1) V zemi nikoho (No man's land)
Zadavatel : Cendran
Místo : na začátku této lokace
Cendran vás požádá, abyste zabili a přinesli hlavu Half-orka Loxara, ten se nachází podél cesty v ohořelé budově, zabte ho a přineste Cendranovi trofej.
2) Samuel's rescue
Zadavatel : kapitán stráží
Místo : u brány do Blacklake
Samuela naleznete v Meldanen's Estate, tento úkol můžete splnit i s úkolem Nepokoje v Blacklake.
3) Nepokoje vBlacklake - Hlavní úkol
Zadavatel : Formosa
Místo : JV mapy
Najděte Formosu, promluvte si s ní a řekne vám abyste získali klíč od Meldanovi sýpky, obilí se pak rozdá mezi chudé lidi. Cestou k Meldanen Estate určitě potkáte Milly, která vám dá klíče od jejího domu, ve kterém je teleport, který vás přenese k Meldanovi, pokud byste ji nepotkali, tak to můžete vzít přední bránou, kde pobijte stráže.
Uvnitř komplexu osvoboďte Samuela a sestupte ke komnatám tohoto čaroděje, tam se s ním střetnete, až ho zraníte, tak se vzdá a vy si řekněte o klíče od sýpky. Pak ho zabte a oberte ho o jeho stříbrný zub. Osvoboďte dryádu a ona vám dá svoji kadeř vlasů, se zubem a klíčem se vraťte k Formose pro odměnu a vlasy odneste Aribeth.
(1.7) Dock
1) The Masterson Amulet
Zadavatel : Hemmel Masterson
Místo : na tržišti, SZ od vstupní brány
Masterson s jeho ženou a sluhou vás požádají o nalezení amuletu, který si přivlastnil Callik, o hodně později se s ním setkáte (viz. Trable v Dock District), zabte ho a seberte amulet, který vraťte majiteli.
2) Trable v Dock District - Hlavní úkol
Hned po vstupu do této lokace zabte zlodějíčky a oberte je o lístek, ve kterém se dozvíte o aukci ohledně léku proti moru, což je velmi podezřelé. Buď získáte pašeráckou minci (ze zabitých nepřátel) nebo si opatřete uniformu od pirátů, tu si můžete sehnat u mola, samozřejmě majitele musíte zabít. S uniformou nebo mincí se dejte do Seedy tavern, vstupte dovnitř, odtud se dejte po schodech nahoru, v jedné místnosti je trpaslík, který vám dá heslo. S heslem se vraťte dolů, měli byste najít chefa, řekněte mu heslo a on vás pustí dolů. Zabte piráty a osvoboďte dívku Dara'nei, promluvte si s ní o Vengaul, dá vám amulet. S amuletem běžte do Silver Sail (Stříbrná plachetnice) a použijte amulet jako klíč k zamčeným dveřím, ocitáte se v akvaduktu, dejte pokec s Charonem a odveze vás podél proudu. Až dosáhnete cíle, tak proběhněte chodbou, tam uvidíte Callika, kterého ihned zabte, pokračujte dále a dostanete se na druhou stranu mříže, promluvte si po dobrém s Vengaulem, pak seberte pírko z truhly. S poslední přísadou se vraťte k Aribeth.
Alternativní řešení : do místa střetnutí s Callikem se můžete také dostat, když v Callikově domě (Locked House) získáte papírek s pokyny jak otevřít bránu do akvaduktu. Hledaný akvadukt se nachází na SZ kousek od Ander Estate. Promluvte si s Charonem a budete tam také převezení.
3) Výroba léku
Po donesení všech přísad budete dotázání Aribethem, jestli se nechcete účastnit rituálu, souhlaste a budete přenesení do již připravené místnosti, promluvte si s Aribeth, Fenthick, Desther a Lord Nasher, proběhne rituál, ve kterém Desther odkryje svoje karty, přivolá do síně svoje čaroděje a mezitím uteče do portálů s lékem a za nim běží Fenthick, zabte nejdříve Destherovy přisluhovače, pak se dejte za nimi.
4) Helm's Hold
Portál vás přenesl k Helmově tvrzi, promluvte si s Begarem o zdejší situaci a dejte se předním dveřmi nebo pokud chcete, tak na západ se nachází jeskyně, která také vede do tvrze. Až budete uvnitř, tak prohledejte okolí, v daném patře najděte knihu Book of Helm, pak se dejte do místnosti (na SV), kde uvidíte démona, dejte si s ním pokec. Kousek odtud se nachází polička, ve které je Black Grimoire, použijte tuto knihu na oltář a zvolte možnost odhánění démona, na stejný oltář použijte Book of Helm a objeví se ochránce, od kterého si můžete vybrat odměnu, berte rozhodné prsten. Jinak, pokud byste si vybrali uvolnění démona, tak dostanete málo zkušenosti, asi o polovinu méně.
Po schodech se dejte do dalšího patra, tam naleznete důvěřivého Fenthicka, v dalším patře je již hledaný Desther, kterého porazte, ochotně se vám vzdá.
Tak tímto jsme zachránili Letohrad.
C. Chapter 2
Mapa oblasti :
(2.14)-(2.12)----
| |
(2.13) (2.3)
|
(2.2)----
| |
(2.1)--(2.4)--(2.5)--(2.6)--(2.7)
| |
----(2.8)--(2.9)-(2.10)-(2.11)
(2.1) Port Llast
Probouzíte se v Kendrakově kasárnách, běžte do hlavní místnosti a promluvte si s Aribeth a Aarin, tito dva vás seznámí se situací. Najměte si opět nějakého schopného pomocníka a vyrazíme na cestu. Nějaké zkušenosti lze získat u mola, tam vstupte do jedné budovy, kde najdete kapitána Munga, přemluvte ho ať odveze zásoby do Letohrad.
1) Search for Cult (Hledání kultu) - Hlavní úkol
Zadavatel : Aribeth
Místo : Kendracková kasárna
Předměty : Letter to Solomon, Letter to Neva, Letter to Vardoc, Ganon's Journal, Relmar's Journal, Charwood Cultist's Journal
K dokončení této kapitoly je nutné splnit hlavní quest + pár klíčových, které povedou ke zdárnému konci.
Po vyléčení Letohradu se vydáváte do města Port Llast, kde by údajně měla být pozice nebezpečného kultu, který způsobil morovou nákazu. Aribeth vás pověří průzkumem okolní zalesněné krajiny, takže pátrání nebude jednoduché, vašim úkolem je najít aspoň 2 důkazy, které by určili přesnou pozici kultu. Postupně jak procházíte od jedné oblasti ke druhé, tak získáváte důkazy ze zabitých nepřátel.
První koho potkáte je Solomon, zatím je k vám přátelský a dokonce vám dá svůj prsten, postupně takto zjišťujte informace o kultu. Později vás napadne většinou někde na volném prostranství, získáte dopis. Po Solomonovi následuje Jaheel/Tarran, který vás požádá o záchranu svého bratra Nevu, což je opět past, ze které získáte další dopis, takto pokračujte dále.
Tento quest se řeší skoro sám za vás, stačí jenom procházet od území k území a nechat se napadat nájemnými vrahy.
Až najdete dostatečné množství listin vedoucích k nalezení pozic, tak je dejte Aribeth, ke splnění samozřejmě nemusíte přinést všechny listiny. Potom vám Aarin řekne, že nyní se můžete vydat do Luskan.
2) Hon na zločince
Zadavatel : Kendrack
Místo : Kendraková kasárna
Kendrack vás požádá, abyste našli 5 zločinců a získali od nich uši, na kterých je vytetováno jejich identifikační číslo.
Wyvern (Elf) - se nalézá v (mapa 2.5) Druid Encampment, kousek na SZ od Druidů.
Stirge (Gnome) - umístění (mapa 2.9) Farmland u vydutého stromu.
Delilah (Halfling) - umístění (mapa 2.4) East Road ve 2. patře v budově profesora Jaxe.
Zor (Minotaur) - umístění (mapa 2.3) Green Griffon Inn ve druhém patře.
Yesgar (Half-Orc) - až získáte předešlých čtvero uší, tak vás požádá Kendrack o pomoc - jeho dceru unesl Yesgar a i když mu zaplatil výkupné, tak ji nevrátil. Dostanete od Kendracka klíč od dolu, takže se tam vydejte (mapa 2.2) North road, v SV části mapy, pomocí klíče se dostanete hlouběji dovnitř, pobijte nepřátele a osvoboďte Shaldrissu.
3) Promluvit si s Gerrolem, najít jeho ženu Leah a zabít Dergiaba - Hlavní úkol
Zadavatel : Gerrolův syn a Gerrol
Místo : Hned jak vyjdete na ulici, u Gerrolovi farmy
Hned jak vyjdete na ulici vás zastaví farmářský syn, který vás požádá o pomoc, pro bližší informace zajdete (mapa 2.2) k North Road, tam si promluvte s Gerrolem. Nabídne vám odměnu pokud mu přivedete jeho ženu ze spárů nebezpečného zloobra Dergiaba. V této oblasti se nachází spousta jeskyň, vstupte do libovolné a postupně se dejte dolů až skoro na samé dno jeskyně, tam naleznete Dergiaba a také Ganona, oba zabte a seberte z truhly v místnostech, kde byli tito dva, deník (Ganon Journal), seberte Degriabovu hlavu a osvoboďte Leah. Pro odměnu se vraťte k Gerrolovi a Ganonův deník dejte Aribeth.
4) Serpent Gems (Hadí drahokamy)
Zadavatel : Elaith "The Serpent" Craulnober
Místo : Alliance Arms Inn (hospoda)
Elaith vás požádá o získání tří drahokamů, které jsou zrovna majetkem tří různých lidi.
Zamithra's Gem - Zamithru najdete (2.3) u Green Griffon Inn, promluvte si s ní, ale o vás nemá zájem, proto ji následujte po schodech nahoru do její pokoje. Zabte ji a seberte z truhly drahokam.
Wanev's Gem - od Elaitha také dostanete klíč od Wanevovy chatrče, která se nachází v Port Llast, vstupte dovnitř a probojujte se do sklepa a do kuchyně, tam hoďte do hořícího kotlíku 2x kůstky z kostlivce, břicho ohnivého brouka, jazyk Slaada. Otevře se vám portál do tajné místnosti, tam naleznete ochranný kámen. S tímto kamenem se dostaňte do Wanevovy věže (mapa 2.8), tam projděte (pokud máte ochranný kámen) přes golema, uvnitř najdete Waneva. Požádá vás o uzavření portálů (pozdější quest Uzavření portálů pro Waneva) v jeho vyvolávací místnosti, tam tedy splňte jeho úkol a v jedné truhle najdete hledaný drahokam.
Setara's Gem - Seteru najdete v její jeskyni v oblasti Heart of the Forest (2.7), požádá vás o získání zrcadla (Mirror of Vanity). Zrcadlo najdete v domě Nymfy (oblast Deep Forest 2.6) v truhle. Dejte ji zrcadlo a dostanete klíč, který vám zpřístupni cestu k poslednímu drahokamu.
5) Lovec vlkodlaků
Zadavatel : Neurik
Místo : Tyrův chrám
V chrámu, kde vás zadarmo vyléčí, vás požádá Neurik o pomoc při hledání tří chlapců, Sira Karathis a Černého vlka. Dostanete 4 stříbrné amulety, které je osvobodí. Důkazem, že jste splnili úkol, jsou prsteny od chlapců. Jediný, kdo přežil vlkodlačí útok, je Ander, kterého najdete v místní hospodě, od něho se můžete něco dozvědět.
Bran - toho najdete (2.8) South Road ve vlčí jeskyni (v této oblasti jsou dvě, jedna je obývaná medvědy a druhá vlky), bojujte s ním, dokud se nevzdá (nesmíte ho zabít) a řekněte mu, ať si nasadí stříbrný amulet, čímž ho zachráníte. Odměnou pro vás bude Branův prsten.
Geth - běžte do 2.4 East Road, tam byste měli najít pobíhajícího vlkodlaka, kterého opět zmlaťte, dokud se nevzdá, pak mu dejte amulet a na oplátku dostanete prsten.
Urth - můj nejoblíbenější vlkodlak, ten se nejlépe hledá. V Port Llast na jihu se nachází farma, tam naleznete jeho otce a maminku, běžte po schodech nahoru a neposlouchejte jejich vyhrožování. Otevřte dveře a vybafne na vás vlkodlak, opět ho zmlaťte a dejte mu amulet.
Sir Karathis - v oblasti (2.3) Green Griffon Inn, na JV se nachází jeskyně, opět zmlaťte Karathis a dejte mu amulet. Odměnou pro vás je deník, ve kterém je napsáno, kdo je tím Černým vlkem. Sir Karathis se objeví až když najdete všechny chlapce.
Černý vlk - černým vlkem není nikdo jiný než Alhelor, vydejte se do hospody v Port Llast a dejte si pokec s Anderem. Zjistíte, že se Alhelor vrátil do svého příbytku, vstupte tedy dovnitř a zabte ho.
6) Five Tomes of Imaskar
Zadavatel : Eltoora
Místo : na SV vPort Llast
Eltoora vás požádá o získání 5 knih pojednávajících o magii.
Tome of Life - oblast 2.3 - na severu od Green Griffon Inn se nachází hřbitov, dejte si pokec s hrobníkem a dostanete klíče od hrobky, vydejte se tam a projděte přes několik pater dolů. Až na spodním patře krypty si zabojujte s bratrem Torasem, po jeho smrti si vemte z jeho ostatků knihu.
Tome of Ice - oblast 2.8 ve Wanevově věži v policích na knihy.
Tome of Resonance - oblast 2.7 v jeskyni čarodějnice Setery.
Tome of Death a Tome of Fire - oblast 2.11, v Charwoodu, úplně na severu se nachází hrad Jhareg. Vevnitř vstupte do Quintovy věže, v jedné polici najdete Tome of Death, Tome of Fire se nachází v Karlatově věži, opět v polici.
North Road (2.2)
V North Roadu, kromě od Gerrola s questem o nalezení jeho ženy (viz Quest: Nalezení Leah a Zabití Dergiab) nedostanete další. Na SZ se nachází Orčí jeskyně a samozřejmě také doupě zloobra Dergiaba. SV je uzavřený důl, potom co ulovíte 4 zločince (viz. quest Hon na zločince) dostanete klíč od Kendracka.
Green Griffon Inn (2.3)
Nejdůležitějším místem je hospoda, kde si můžete doplnit zásoby a splnit nějaký quest. Další zajímavost v této oblasti je na SZ, tam se nalézá vchod do krypty, kde je jedna z pěti knih Imaskarana. Na JV je vlčí jeskyně, později se tam objeví Sir Karathis. Zajímavé lidi najdete také v hospodě, hlavně Zamithru a její drahokam a ve druhém patře je hledaný zločinec minotaur Zog. Tak tolik k stručnému popisu oblasti a přejdeme ke questům v této oblasti.
1) Mutamin's Challenge
Zadavatel : Mutamin
Místo : vhospodě Green Griffon
V hospodě si promluvte s každým, klidně je podplácejte, zjistíte tak hodně ohledně nelegální soutěže, ve které půjde o život, ale také o bohatou odměnu. Až se dozvíte náležitosti, tak si promluvte s majitelem Mutaminem, dostanete od něho klíč a v zadní části hospody sejděte po schodech dolů, 500 zlatých dejte chlápkovi přede dveřmi do dungeonu.
Level 1 - tak zde není nic složitého, jenom se probojujte přes pavoučí královnu do dalšího patra a také se setkáte s Yuan-Ti, promluvte si s ní a dostanete 2 hádanky, pokud odpovíte správně, tak vás nechá na pokoj a dostanete ještě Crystal Frog. Správné odpovědí jsou 15 a 12.
Level 2 - Minotauři vás budou v této úrovni trápit, nic složitého, jeden minotaur u sebe má Crystal Insect.
Level 3 - dojděte ke světelnému sloupu, kousek na sever stojí Gam, vyléčte ho, řekne vám tajemství toho sloupu, kousek od něho jsou dveře s obludami, nalákejte je ke sloupu. V tomto patře se nachází trpaslík Gorkan, který vás napadne hned, jak vás uvidí, takže ho také zabte a seberte mu sekeru.
Až se dostanete do místnosti se sochou, dostanete další hádanku, správná odpověď je 19, takže otevřete tyto dveře a seberte klíč a Crystal Egg (vajíčko), pomocí klíče otevřete dveře, které před sebou nemají žádný popisek, dostanete se tak až k soše Gargoyla, vložte do truhly před ním vajíčko, otevře se teleport, který vás přenese zpět do hospody. Pro odměnu běžte za Mutaminem.
East Road (2.4)
Zdejší oblast obsahuje několik jeskyň, které vedou do jednoho místa, takže je to jedno, do které vstoupíte. Na severu se nachází archeologický tábor profesora Jaxe, v jeho příbytku ve druhém patře je jeden z 5 hledaných zločinců Delilah. Questy :
1) Najít kompletní historii o rase Stvořitelů
Zadavatel : profesor Jax
Místo : archeologický tábor, Jax stojí před svým příbytkem.
Profesor Jax vám řekne něco o tajemné rase Stvořitelů, kteří kdysi vládli ve Faerun, ale před 10000 lety někam zmizeli. Odpovědi na otázky by mohly ležet pod jeskyni Trollů, proto se tam také vydáte. Projděte okolo 4 pater, až se dostanete k ruinám Stvořitelů.
Ruiny Stvořitelů :
Level 1 - Vchod ho hlubších pater je střežen Golemem, který vás nepustí dál, dokud mu neukážete prsten. Prohledejte zdejší patro a v jedné truhle naleznete Signet Ring, ukažte to Golemovi a budete vpuštění do dalších pater.
Level 2 - Opět stejný případ jako v předešlém levelu, tentokrát musíte najít truhlu, ve které se nachází Creator Scroll, prozkoumejte a pak běžte za Golemem, správnou odpověď na jeho otázku najdete ve svitku.
Level 3 - Hned vás napadne Golem, takže ho zabte. Prohledejte okolí a musíte najít tělo zloděje, po prohledání těl najdete klíč ke dveřím, kde hlídal Golem. Za nimi na vás čeká souboj s přeživší rasou stvořitelů, jejich vůdce zmlaťte dokud se nevzdá, vyzpovídejte ho a pak ho zabte, poblíž by se měly nacházet truhly a v jedné znich je hledaná kronika Stvořitelů. Na konec vstupte do teleportu, který vás přenese nahoru. Kroniku odevzdejte Jaxovi.
2) Hlava náčelníka Trolů
Zadavatel : Lenton
Místo : uvnitř Jaxova příbytku
Uvnitř najdete Lentona, který mlátí do figuríny, řekne vám o tom, že jeho bratr byl sežrán Troly, přesněji jejich náčelníkem, pokud mu přinesete jeho hlavu, tak dostanete patřičnou odměnu. Trolího náčelníka najdete ve 3. patře trolích jeskyní a připravíte ho o jeho hlavu. Tuto misi plňte jako součást questu pro Jaxe.
3) Hledání Janis
Zadavatel : Revat
Místo : uvnitř Jaxova příbytku
Revat vás požádá o nalezení svojí matky a dá vám prsten. Buď můžete jít do libovolné jeskyně, ale pak musíte jít o jedno patro výše, nebo v JV se nalézá vchod do trolích skladišť. Uvnitř najdete Janis, která je uvězněna ve svém kouzle, použijte prsten, který vám dal Revat a tím ji osvobodíte. Opět tuto misi plňte jako součást questu pro Jaxe.
Druid Encampment (2.5)
Někde ve středu lesa se nachází druidský tábor, promluvte si s Aawillem a dostanete quest. Kousek na Z od tábora můžete najít dalšího zločince Wyverny, opět ho zabte a připravte ho o ucho.
1) Záchranná Spirit of Wood (Duch lesa)
Zadavatel : Aawill
Místo : druidský tábor
Aawil vás seznámí s úkolem, v lese se za záhadných okolnosti všechna zvířata začala útočit na lidi a dokonce i na Druidy a Rangery, kteří jsou jejich ochránci. Proto musíte odhalit, proč se toto děje. Součástí tohoto úkolu je také najít 3 druidy. Cestou v jejich hledání se dejte na sever k mostu, který je hlídán chlápkem.
Druidi :
Orlane - nalézá se v (2.6) Deep Wood v jeskyni pavouků. Uvnitř pobijte pavouky a dojděte v této jeskyni do krmící komory, zabte všechny pavouky a v jednom kokonu je hledaný druid.
Bree - oblast (2.7) Hearth of the Forest, na severu se nachází jeskyně Setary, doneste Setary zrcadlo a dostanete klíč od vězení, kde najdete krásnou Bree.
Terari - oblast (2.6) Deep Wood, na severu se nachází dům Nymfy, vstupte dovnitř a probojujte se k Nymfě, opět ji zmlaťte dokud se nevzdá, kousek od ní v uzamčené místnosti je hledaný druid Terari.
Záchranná lesa
První část úkolů je tímto hotova, přejdeme té druhé. Při záchranně druida Terari, jste se dostali k příbytku Nymfy, zmlátili jste ji a vydolovali jste z ní informaci jak se dostat k Duchovi lesa, poblíž místa, kde stojí Nymfa, je truhla - tam kromě zrcadla (Quest pro Setara) je také obřadní dýka, seberte ji a běžte odtud k oblasti (2.7) - Heart of the Forest a na západ k vodopádu. Klikněte na oltář a zvolte možnost podřezání krku, jak sobě tak i pomocníkovi, dostanete se tak do jiné sféry, kde pobývá Duch.
Běžte na sever, tam se setkáte s trpaslíkem, kterého zabte a získáte tak jeho deník (Relmar journal - předmět nutný k dokončení hry), ve kterém je popis umístění protijedu pro Ducha. Protijed se nachází kousek na sever od mostu (pomocí tlačítka TAB snadno najdete), s protijedem se dejte k Duchovi, což není nikdo jiný, než Jelen, zmlaťte ho a dejte mu napít protijedu. Teleportujete se zpátky do našeho světa.
2) Druidský kruh
Zadavatel : Jaer
Místo : tábor
Omezení : Druid
Pokud jste Druidem, pak si promluvte s Jaer. Pak můžete vyzvat na souboj v tomto pořadí : Welcar, Henna, Janken a Elgar.
(2.6) Deep Woods
V této oblasti stojí za zmínku dům Nymfy, ve kterém se nachází pár questových předmětů a uvězněný Terari, dále zde najdeme jeskyně s pavoučky a druhého druida Orlane.
(2.7) Hearth of Forest
Na severu se nachází sídlo Setary, dále je zde jeskyně se starým medvědem, na západ se nachází vodopád a také přístup do jiné sféry.
Oprava od Petera Mydliara "DJ expert" (djexpert@azet.sk) :
Jsou zde 2 jeskyně a ne jedna, ten sebevražedný vodopád je na jihu a ne na severu. Toto vzniklo asi nedopatřením, protože v nastaveních se dá určit, ze které strany bude pohled. A takto je to ze standardního pohledu.
(2.8) South Road
K nalezení jsou dvě jeskyně, jedna je obývaná medvědy a druhá vlky, ve vlčí jeskyni je také hledaný vlkodlak Bran.
V medvědí jeskyni se probojujte hlouběji dovnitř až ke studni, ale předtím musíte najít tělo dobrodruha a jeho deník, klikněte na studnu a vyberte možnost proplavat (potřebujete odolnost aspoň na 16). Vstupte do dveří a zatáhněte za řetěz, objeví se kostlivec, dejte si s ním pokec a odpovězte na jeho otázku (odpověď je Maegel) a pak mu dejte deník od dobrodruha, odměnou pak je jeho sarkofág s věcmi.
Na západě je pak Wanevova věž, pokud máte kámen ochrany z jeho chatrče v Port Llast, pak můžete bezpečně vstoupit.
1) Uzavření portálů a zabití Gulgashe
Zadavatel : Wanev
Místo : Wanevova věž, druhé patro
V prvním patře najdete další knihu Imaskarrana, ve druhém si zabojujte s Wanevem, opět ho zmlaťte, dokud se nevzdá a dá vám úkol, abyste uzavřeli portál a přitom zabili Gulgashe, přijměte quest a vstupte dveřmi poblíž do vyvolávací síně. Najdete Gulgashe a seberte jeho srdce, s tímto artiklem běžte k portálu, poblíž je kotlík, do kterého hoďte srdce, tímto byste uzavřeli portál, v této síni v truhle se také nachází jeden ze tři drahokamů (viz quest - Serpent Gems).
(2.9) Farmland
Na východě se nachází farma Pete O'Dele, na severu je zase statek farmáře Inga a na Z ve vykotlaném stromě je hledaný zločinec Stirge.
1) Hon na Stříbrohrbou vlčici
Zadavatel : Pete
Místo : jeho farma
Promluvte si s Petem a dozvíte se o ztrátě dobytka způsobené vlky, proto se dejte na sever k vlčí jeskyni, uvnitř to zabte a utkejte se s vlčici, po zmlácení se vzdá a promluví si s vámi. Ukecejte ji ať opustí daný prostor a ať se sem už nevrátí. O vašem snažení si promluvte s Petem a budete odměnění.
2) Matčina brož
Zadavatel : Erik
Místo : Ingova farma
V jednom domě se nachází Erik, který se trápí kvůli broži, kterou půjčil Constans, dceři Peteho a požádá vás o její navrácení. Vydejte se zpátky k farmě Peteho a odkupte brož. S broží se vraťte k Erikovi, který vám dá více, než jste utratili.
(2.10) Haunted Forest (Strašidelný les)
Moc věci tady není, kromě zářivého pilíře, poblíž je tělo dobrodruha, který má u sebe deník s překladem run, dále je nutné najít v jedné truhle starý svitek o Nether. S těmito věcmi klikněte na pilíř a zvolte Nethe-Shall-Rule (Nether-Musí-Vládnout). Dostanete se tak do magické věže, kde pobijte nepřátele a obohaťte svůj měšec.
(2.11) Charwood
Za zmínku stojí hospoda ve vesnici, tam zabte chlápka, který pobíhá po místnosti a dostanete Charwood Cultist's Journal, s nikým se tady nebavte a běžte směrem k severu k bráně do hradu Jhageg.
Hrad Jhageg
Ve vstupní místnosti je truhla, seberte z ní klíč, kterým otevřete jedny ze tří dveří, na konci chodby na vás čeká strážce, který vás seznámí s úkolem.
Rozsudek mezi Quintem a Karlatem
Zadavatel : strážce
Místo : na konci chodby ve hradě Jhareg
Strážce vás požádá o rozsouzení pře mezi dvěma bratry, jeden z nich zapříčinil úmrtí dětí na hradě. Běžte na sever, tam se nalézá vchod ke Quintovi a Karlatovi. Vejděte nejdříve ke Quintovi, prohledejte okolí a najděte klíč, kterým otevřete na jihu místnost s Quintem. Promluvte si s ním a dostanete potřebný dokument, v této oblasti se také nachází další kniha Imaskarana.
Vyjděte ven a běžte do druhých dveří ke Karlatovi, opět najděte klíč a další knihu Imaskaranu. Klíč použijte na jihu na dveře, opět si dejte pokec s Karlatem a získáte dokument. S dokumenty se vraťte ke strážci, máte několik možnosti na rozhodnutí, nejlepší rozhodnutí je obvinit Karlata a zničit amulet. Vyjděte ven a dejte si pokec s duchem starosty, poděkuje vám za osvobození a odměnou je truhla s pokladem.
Po získání dostatečného množství dokumentů vedoucích k umístění kultu, vás požádá Aarin, abyste se dostavili do Luskanu. Nyní se již můžete dostat do Luskan (2.12), před vstupem si zařiďte všechno, co potřebujete, protože po vstupu do Luskanu, již není možné se vrátit zpět.
(2.12) Luskan
V Luskanu probíhá válka mezi kapitánem Kurthem a Baramem, takže pokud se budete procházet po ulici, tak určitě narazíte na jejich vojáky, jak se mezi sebou mlátí. Hned po vstupu si dejte pokec s chlápkem, dá vám nějaké rady. Za zmínku stojí bordel Wink and Tickle, hospoda Cutlass. Questy vtéto oblasti :
1) Erbův delikátní problém
Zadavatel : Erb
Místo : bordel Wink and Tickle ve druhém patře
Gigolo Erb vás požádá o pomoc, při zápalu dal svůj prsten madam Jadale a moc by ho chtěl zpátky, neboť manžel Jadale je mocný muž. Proto neváhejte a běžte odtud na západ, tam najdete Jadale's Estate, ukecejte Jadale aby vám dala prsten, který pak odneste majiteli.
2) Získání dítěte
Zadavatel : Yvette
Místo : bordel Wink and Tickle ve druhém patře
Yvette má dítě s jedním zákazníkem, otec dítěte odmítá dát dítě matce k vychování, proto vás ona poprosí o navrácení dítěte. Vydejte se na sever, tam se nalézá Galrone's Home, vejděte dovnitř a odkupte dítě od něho, po návratu k Yvette dostanete víc peněz, než jste utratili.
3) Navrácení Evaine
Zadavatel : Elynwyd Direlean
Místo : hospoda Cutlass
V hospodě vás požádá Elynwyd o navrácení své krásné sestry Evaine ze spáru zvrhlíka kapitána Kurtha (viz quest - Zabití Kurtha a Brama).
4) Devět životů
Zadavatel : Londa Whitesnow
Místo : hospoda Cutlass
Londa vás požádá o navrácení svých devíti dětí ze spárů uchýláka kapitána Brama (viz quest - Zabití Kurtha a Brama), až jí oznámíte, co se stalo s dětmi, dostanete klíč od trezoru. Trezor s pokladem se nalézá v kanálech na JZ.
5) Oprava Fantabulous Contrapulator
Zadavatel : Clomarr
Místo : Colmarr's Shop v Luskanu (2.12)
Clomar vynalezl přístroj, který přemění splašky v léčivé lektvary, ale jeho pokusy byly zmařeny zombíky, požádá vás o opravu toho přístroje. K opravě potřebujete 3 páky, jednu páku lze najít v bordelu Wink and Tickle v prvním patře v uzamčené místnosti. Další dvě se nalézají v kanálech při cestě k Bramovu sídlu. Jedna se nalézá v truhle a druhou má ghul (viz quest Získání amuletu síly), který se nalézá v JV části kanálu i s klíčem do laboratoře. Se třemi pákami se dejte na západ k uzamčeným dveřím, otevřte je a klikněte na místa, kde dříve byly páky. Pokud chcete, tak si vyrobte nějaké lektvary.
6) Získání amuletu síly
Zadavatel : ghul vyvrženec (outcast)
Místo : JV vkanále
Ghul vám nabídne obchod - potřebuje, abyste zabili jeho bratra, který má u sebe amulet, který přeměňuje lidí na ghuly, slibte mu pomoc. Jeho bratr se nalézá SV od tohoto místa, získejte amulet. Odměnou pro vás je další páka (viz. quest Oprava Fantabulous) a klíč ke Colmarově laboratoři na SZ odtud.
7) Zabiti Kurtha a Brama
Zadavatel : Rhaine/Oreth
Místo : bordel Wink and Tickle ve druhém patře
U hlavní místnosti v borelu je Bela, promluvte si s ní a pošle vás, dle pohlaví k Rhaine (pokud hrajete za muže ) nebo k Oreth (pokud hrajete za ženu). Dostanete klíč od doupat těchto zvrhlých kapitánů. V tomto úkolu máte možnost zabít jako první koho chcete a přinést tomu druhému hlavu prvního zabitého.
Začněme se lovem Brama - nejdříve se dejte JV ke zničené budově (nikoliv věži), projděte jí a dostanete se do doků (2.13), odtud na východ, kde si promluvte s Kurthem o ulovení druhého kapitána a donesení jeho hlavy, také si promluvte o propuštění Evaine (quest Navrácení Evaine). S klíčem od Rhaine/Oreth se dostaňte k libovolnému kanálu, zabte nemrtvé a dostaňte se hlouběji až k Bramově doupěti. V jedné místnosti se nachází pavoučí doupě se zámotky, tam vysvoboďte chůvu a dozvíte se o zvrhlých choutkách kapitána Brama, zahubil všech 9 dětí (quest 9 životů) , jako důkaz pro jejich matku dostanete medvídka. V jeho doupěti se nejdříve dostaňte na východ, tam se nachází oltář na produkci kostlivců, zabte kostěné kněze a zničte oba náhrobní kameny, vraťte se do velké haly s Yuan-Ti kněžky a jednu z nich můžete zabít, běžte na východ a tam zabte Mumii, nyní již můžete zabít druhou Yuan-ti, která má u sebe klíč k severním dveřím. Uvnitř je Bram, zabte ho a získejte od něho hlavu a kapitánskou pečeť.
Lov na Kurtha - Hlavu odneste Kurthovi do doků (2.13), dostanete odměnu, ale odmítne vám propustit Evaine, takže se probijte přes hlavní bránu a směřujte na východ k jeho panství. Uvnitř vše zabte, ale problém bude dělat portál s monstry, ten se uzavře tak, že musíte získat z jedné mrtvoly Burke-Smooth Token (pekelný kov), druhá přísada je Glowing Sphere, najdete ho na SV ve fontáně, obě hoďte do portálu, čímž jste zastavili přísun démonických příšer, poblíž jsou dveře, kde se setkáte s Kurthem tváří v tvář, zabte ho a seberte od něj klíče, kterými otevřte celu a vysvobodíte Evaine. I Kurth má svoji kapitánskou pečeť, pokud jste ji nezískali od Brama.
(2.13) Luskanské doky
V docích, kromě sídla kapitána Kurtha je na severu dům, před nímž je zářící socha, klikněte na ni a dostanete quest.
Ruins of Illusk
Zadavatel : socha
Místo : vdocích na severu
Vstupte do budovy, před kterou je socha, uvnitř zabte kostlivce s kosou a seberte z něho lebku, kterou položte na oltář, otevřou se vám dveře.
Level 1 - projděte celý komplex a zabte padlého hrdinu (Fallen Hero) a získejte srdce, které položte na oltář.
Level 2 - obdobně jako předchozí, najděte Water Elemental Guardian, ze kterého získáte Blessed Water, opět položit na oltář.
Level 3 - dole na vás již čeká Voleron, zabte ho a sesbírejte poklad, poblíž je již teleport, který vás přenese na povrch.
(2.12) Luskan- po druhé
Dle dohody s Aarinem a Aribethem, jste se měli setkat v Tyrova chrámu, po příchodu do chrámu vám Aarin řekne o zmizení Aribeth a je možné, že je zrovna zajata v Hostitelské věži. Jediný způsob, jak se dostat dovnitř je projít hlavní bránou, která je silně chráněná.Takže hlavním questem je :
1) Dostat se do Hostitelské věže
Zadavatel : Aarin
Místo : Tyrův chrám v Luskanu
Aarin vám řekne, jak se dostat do věži, ale k tomu potřebujete pečeť od kapitánů, tedy přesněji dvou kapitánů, kteří přežili bitvy, nejsou to nikdo jiný než Kurth a Brama (viz. Zabití Kurtha a Brama). Po donesení pečeti (aspoň jedné), vám vyrobí oficiální doklady, se kterými běžte na západ k mostu, strážci dejte dokument a jste uvnitř.
2) Hostitelská věž
Po vstupu na vás vybafne kapitán Islund, zabte ho, má u sebe dobré věci a vstupte dovnitř.
Level 1 - důležité je získat klíč z jedné místnosti, ve které je golem, zabte ho a seberte klíč, kterým se dostanete do místnosti s portálem, klikněte na portál a dostanete se do 2. patra.
Level 2 - zde získejte portálové kameny k Levelům 3, 4, 5 a 6.
Level 3 - musíte získat oka z Impa a Quasita, oko z impa hoďte do Hellish Portal a Quasitovo oko do Abyssal Portal, to způsobí, že se k vám již nebudou teleportovat další ďáblící.
Level 4 - pokud chcete, tak si můžete vyrobit vlastního golema, který bude v tomto patře bojovat s vámi, ale důležité je získat portálový kámen do levelu 7.
Level 5 - promluvte si s nymfou Nyphithys, pak zničte ohnivý kotel, čímž ji osvobodíte.
Level 6 - co tady stojí za zmínku, je portálový kámen na vrchol věže.
Level 7 - nic důležitého
Level 8 - nic důležitého
Level 9 (použití portálového kamene ze 6. patra ) - promluvte si s Arklem a zničte všechny kotlíky, které jsou schované za mřížemi, Arklem vám otevře dveře k portálu do 10. patra.
Level 10 - zde bohužel uvidíte, jak se Aribeth přidala k Maugrimovi, po jejich teleportu zabte jěštěráky a pokud chcete, tak sestupte do Maugrimova doupěte, ale moc zajímavého tam není.
Vraťte se zpátky k Aarinovi a sdělte mu, co jste zjistili ve věži.
D. CHAPTER 3 - Words of Power
Mapa oblasti :
(3.11)
|
(3.10) ----(3.3)
/ |
(3.9) ----(3.2)--(3.4)
| |
----(3.1)
|
(3.5)
|
(3.7)--(3.6)
|
(3.8)
(3.1) Beorunna's Well
Aarin vás seznámí s misí, vašim úkolem je najít 3 artefakty, každý je důmyslně schovaný, takže hned tak je nenajdete. V Beorunna Well, na SZ je druid Ysam, kousek od něho je tábor kmene Černých lvů, opět zde najdete chrám Tyra, hospodu a žoldácké kasárny, tedy vše co potřebujete k přežití.
1) Najít Slova moci - Hlavní úkol
Zadavatel : Aarin
Místo : Aarinovo sídlo
Aarin vám řekne o třech mocných artefaktech, které by změnily průběh války ve prospěch Aliance Lordů, ale zatím nemá potuchy, kde jsou, takže vás pošle za archeoložkou Lillian Cambridge. Až je všechny najdete, tak je doneste jemu. Opět jde o hlavní úkol nutný k dokončení hry, takže nemusíte tolik spěchat a plňte ty vedlejší.
2) Obhajoba Rolgara
Zadavatel : Neurik
Místa : Chrám Tyra
V chrámu vám již známý Neurik zadá úkol, Rolgar, válečník kmene Černých lvů je obviněn z vraždy aliančního vojáka Griffa, avšak obviněný tvrdí, že ho zabil v sebeobranně. Úkol není pro vás jednoduchý. Neurik vám dá deník se seznamem svědků a poroty. Navštivte je všechny, ale klíčovou osobou, která vám osvětlí případ je Lodar, kupujte mu tolik pití, dokud neřekne vše, co ví. Až si promluvíte se všemi, tak běžte do chrámu za Neurikem, kde proběhne soud.
Při soudním jednání se seznámíte s arogantním žalobcem Inglandem, který si myslí, že to už má v kapse, ale dokažte mu opak. Postupně vy i on se budete ptát svědků, v žádném případě se neptejte na to, jestli je Rolgar obviněn, protože je Uthgardt. Až všech 5 porotců zvedne pochodeň, tak rovnou přejděte k závěrečné řeči. Pokud jste přesvědčili všechny, pak odměna bude sladká.
Výpis odměn :
Odměna za verdikt vinen : 390XP, 100GP a Rolganova hlava bude před budovou
Odměna za 3 z 2 : 781XP, 1000GP
Odměna za 4 z 1 : 1171XP, 1500GP
Odměna za jednomyslný verdikt nevinen : 1562XP, 2000GP
2) Star Sapphire
Zadavatel : Husher Clay
Místo : třžnice (Trading post)
Obchodník Clay vás požádá o získání drahokamu Hvězdný safír, který je ukryt v kryptě Layenne Cheroux.
Její krypta se nachází v (3.3) Coldwood, takže až se tam dostanete, tak sem zaskočte. Safír nelze jen tak snadno najít, prvně musíte najít Succubus Stone, Succubus Necklace a Succubus Ring, tyto věci dejte Sukubě a za odměnu vám otevře všechny dveře v kryptě. Při prohledávání beden také neopomíjejte sbírat tyto drahokamy : Gem of Pain, Gem of Misery, Gem of Duty a Gem of Honor. S těmito šutry se dejte k JZ, tam se nalézá místnost s pěti podstavci, položte tam na každý podstavec drahokam v tomto pořadí : SZ podstavec - Gem of Misery, JZ - Gem of Honor, JV - Gem of Pain a SV - Gem of Duty, na prostředním postavci se objeví hledaný safír.
3) Lovec hlav
Zadavatel : Rolkid
Místo : žoldácká kasárna (Mercenary Enclave)
Rolkid vám řekne o problému se zásobovací trasou, která je sužovaná Orky. K vyřešení tohoto problému musíte donést 3 hlavy.
Hlavy :
Vaathová hlava - oblast (3.2) v Cold woodu na SV.
Guzudová hlava - (3.6) ve Fort Ilkard v orčím doupěti
Obouldová hlava - po donesení dvou předchozích hlav dostanete další úkol, Obould se nachází v (3.9) Moonwood v orčí jeskyni chráněn temnými elfy.
4) Sněhová koule (Snow ball) - Hlavní úkol
Zadavatel : Lilian Cambridge
Místo : hospoda v prvním patře
Potom, co si promluvíte s Lilian ohledně Slova moci, tak vám řekne, abyste ji přinesli Sněhovou kouli, kterou ji ukradl Mág Nax, předá vám teleportační svitek. Naxe najdete v (3.4) Cold Wood, probojujte se přes kočkodlaky k portálu, tam vstupte a dostanete se k dungeonu, najděte Naxe, požádá vás o pomoc. Projděte okolí a zničte ohnivé kotlíky, ze kterých se rodí Ohniváci, najděte jazyk ze Slaad a kouzlo Melf's Acid Arrow, jazyk se snadno sežene a v jedné truhle lze najít také prsten, který potřebné kouzlo vyvolá. Najděte bazének s vodou a hoďte dovnitř jazyk a vyčarujte kouzlo, čímž vyvoláte vodního elemetála, kterému přikažte, aby osvobodil Naxe.
Po osvobození vám kouzelník řekne, kde leží sněhová koule. Takže vydejte se dle jeho instrukci do místnosti se čtyřmi gongy, správné pořadí gongů je : Puma, Dog, Bear, Dragon. Otevřou se dveře, kde na podstavci je již hledaný předmět.
5) Amulet věků - Hlavní úkol
Místo : uvnitř sněhové koule
Po odevzdání Sněhové koule Lilian, máte možnost jít do druhého patra hostince, v jejím pokoj najdete podstavec, klikněte a vstupte dovnitř koule. Objevíte se v zemi, kde neustále je vedená válka mezi trpaslíky a nymfami. Pokud jste neotočili kouli, tak zlé jsou nymfy a hodní jsou trpaslíci. Dostaňte se do středu mapy, pak na jih, tam naleznete jeskyni s drakem, poblíž vchodu je truhla s amuletem, který odneste vůdci trpaslíků, ten vám ho opraví, vraťte se na místo, odkud jste přišli a teleportujte se zpět do hostince, klikněte na kouli, otočte ji a vstupte dovnitř, tentokrát jsou zlí trpaslicí a hodné nymfy, běžte za vůdkyní nymf a nechte ji načerpat energii do amuletu, který si nasaďte a běžte za drakem do jeskyně. Amulet vás ochrání před jeho ledovým dechem, takže ho v pohodě zabijete a seberete z truhly, která je na severu, poklad a první Slovo moci.
6) Zjistit, proč se kmen Losa se přidal k Luskanu
Zadavatel : Yusam
Místo : na severu, poblíž tábora Černého lva
Druid Yusam vás požádá o zjištění, proč se kmen Losa se přidal na stranu nepřítele. Dojděte do (3.7) Homestead a promluvte si s náčelníkem kmene Los a zjistíte co se zde děje (podrobněji v questu - Lék na mor od Damase).
(3.2) Coldwood
V této oblasti najdete orčího náčelníka Vaath (quest : Lovec hlav).
(3.3) Coldwood (Layenne's Tomb)
Najdete zde kryptu (quest Star Saphir).
(3.4) Coldwood (Wizard's Circle)
Zde najdeme vstupní portál do čarodějnické laboratoře (quest: Sněhová koule).
(3.5) Countryside
Nic zajímavého.
(3.6) Fort Ilkard
Zajímavým místem je pevnost Ilkard, dále zde najdeme další orčí jeskyni s náčelníkem Guzudem (quest: Lovec hlav).
1) Zničení 6 katapultů a přinesení hlavy Arnesse
Zadavatel : velitel Damas
Místo : pevnost Ilkard v jeho příbytku
Běžte do pevnosti k velitelskému příbytku, uvnitř si dejte pokec s Damasem, pak vyjděte ven, směrem SV, tam se nalézají katapulty, zabte obsluhu, pak budete moci zničit katapult, cestou ke katapultu určitě potkáte jejich podporučíka Arnesse, kterého zabte a seberte mu hlavu.
2) Dopis pro Eckelovu ženu
Zadavatel : Eckel
Místo : kasárna pro osadníky vpevnosti Ilkard
Eckel vás požádá o doručení dopisu k jeho ženě Galii. Vydejte se do (3.7) Homesteads a někde na západě naleznete chatrč, uvidíte, jak se dovnitř žene divoch z kmene Losa, vstupte dovnitř a zabte ho. Dopis dejte Galii.
(3.7) Homesteads
Kromě Eckelovy farmy zde také najdete na severu hlavní stan kmene Losů.
Lék na mor od Damase
Zadavatel : Zokan Thunderer
Místo : na severu se nalézá jejich tábor
K bezpečnému vstupu do jejich tábora je nutné mít Feather of Peace, které najdete v orčí jeskyni (3.6), tam zachraňte Uncase.
Po vstupu do tábora se dejte na sever a dojdete k náčelníkovi, který vás požádá o pomoc při léčbě jeho kmene, který trpí morem, který jim spískal náš známý velitel Damas z pevnosti Ilkard, takže se vraťte k Damasovi a odkupte od něho lék. Tímto přestane vraždění mezi sebou.
(3.8) Ruiny
V této oblasti se nachází další slovo moci, takže jdeme na věc.
Získání Slova moci z ruin Stvořitelů - Hlavní úkol
Místo : Ruiny Stvořitelů na severu
Na severu je vchod k ruinám Stvořitelů, takže vlezte dovnitř a najděte tělo dobrodruha, u kterého získáte překladatelský amulet. Promluvte si s duchem otroka, ten vám řekne o nezničitelných golemech a jediné řešení je odcestovat časem zpátky o 10000 let a tam při výrobě těchto golemů způsobit kaz, který způsobí, že budou zranitelní.
Najděte vchod do zahrady (uprostřed ruin), tam naleznete Sapphiru, která vás požádá o zasazení semínka v minulosti před 10000 lety a na oplátku dostanete krystal, kterým můžete odcestovat do minulosti. Najděte sluneční hodiny (na SV), tam použijte krystal na sluneční hodiny.
Ruiny Stvořitelů - minulost
V minulosti najděte 3 dělníky, kteří obstarávají výrobu nezničitelných golemů, běžte ke každému z nich a řekněte jim, ať tam způsobí kaz, nejlepší je sečný a bodný kaz. Až je překecáte, tak se stavte ještě v zahradě a zasaďte semínko a rychle do přítomnosti.
Ruiny Stvořitelů - přítomnost
K otevření velké brány do místa, kde je uloženo Slovo moci, je nutné projít třemi zkouškami. Ale před tím zabijte všechny tři golemy a od každého z nich dostanete klíč ke dveřím, kde se provede zkouška.
Zkouška světla : v prostředním bazénu najdete 2x fialový, oranžový a zelený drahokam, řešení je, že převedete jeden boční bazén na žlutou a druhý na modrou barvu a na konec hoďte oba zelené drahokamy (po jednom) do obou vedlejších bazénů.
Zkouška zvuku : jednoduché, po vstupu do této místnosti zabte příšeru a z ostatků seberte láhev s vílou, kterou osvoboďte, ona vám zahraje všech 8 not a vy je pak zahrajte současně s ní.
Zkouška kouře : u stolku s alchymistickými pomůckami najdete 2x pytle s modrou, žlutou a červenou barvou. Vhoďte je do kotle v tomto pořadí : červený a žlutý, červený a modrý, žlutý a modrý.
Nyní můžete otevřít velké dveře, kde se ještě utkáte s démonem, ze kterého vypadne klíč a z oltáře seberte další Slovo moci. Nezapomeňte si vyzvednout odměnu za zasazení semínka od Saffiry.
(3.9) Moonwood
Nachází se zde orčí jeskyně s velkou hlavou Obould (viz. quest:Lovec hlav).
(3.10) Moonwood (jeskyně)
Zde najdete dračí jeskyni a doupě kopcových obrů.
Hlava náčelníka kopcových obrů
Zadavatel : Akulatraxas
Místo : dračí jeskyně (uprostřed mapy)
Dračice vám dá za úkol, zabít a přinést hlavu náčelníka obrů, jeho sídlo je na severu, projděte dvě patra a nakonec se setkáte s jejich bossem, od kterého vezměte jeho hlavu.
(3.11) Spine of the World (Páteř světa)
V této oblasti najdete 3 jeskyně, na západě je jeskyně s těly draka a obrů, na severu je Podivná jeskyně a úplně na severu je sídlo ohnivých obrů.
1) Hlava draka Klautha
Zadavatel : Gorgotha
Místo : Podivná jeskyně
Zlatá dračice Gorgotha vám dá za úkol, zabít nebezpečného draka Klautha, který krade vejce. Tento quest plňte jako součást následujícího questu.
2) Poslední Slovo moci - Hlavní úkol
Vydejte se do doupěte ohnivých obrů, do této oblasti vedou dva vchody. Jděte k severní části doupěte, tam nic není důležitého, takže se radši dejte směrem k východní části doupěte.
Ve východní části zabte krále obrů Skrogga a získejte amulet. Opět zde můžete navštívit několik míst, první při cestě je Hluboká jeskyně, tam najdete doupě Slaadů, ve druhé jeskyni najdete modrého draka, seberte z fontány orb, který položte na podstavec a pak zabte modrého draka a seberte zpátky orb.
S orbem se dostaňte do poslední jeskyně, což je sídlo Klautha, dejte mu orb a pak ho zabte. Objeví se truhly a seberte klíč, který odemyká dveře poblíž, uvnitř najdete poslední Slovo a před odchodem nezapomeňte na Klautovu hlavu.
Po donesení všech tří artefaktů Slova moci k Aarinovi, vás informuje o nebezpečí ve městě Neverwinter, proto se tam vydáme.
E. CHAPTER 4 - The Final Battle
Situace v Neverwinter je velmi zlá, Luskánská vojska pod vedením Aribeth jsou již před bránou, Maugrim se za pomocí 4. kamene snaží navrátit královnu Morag. V bordelu Moonstone Mask dostanete úkol od Luce najít její sestru Leesa a v Trade Blade vás požádá kapitán o zničení katapultů, které ohrožují City Core, oba questy plňte jako součást posledního questu.
1) Nalezení 4. Slova moci a zabití královny Morag
Zadavatel : Aarin, Nasher a Haedraline
Místo : Hrad Never
Po pokecu s Aarinem a Nasherem se dejte dolů k vězení za Haedraline, kterou již znáte z minulých questů při hledání Slova moci, ona vám dá za úkol najít poslední útržek Slova moci, který zrovna vlastní Maugrim.
Warzone
Vyjděte ven a vydejte se k jihu přes bránu do Warzone. VSV od vchodu najdete katapulty, po ulicích se prohání golemové, kteří jsou opravdu tvrdí, k jejich zničení musíte zabít kouzelníky, ti jsou schovaní v domech, u kterých září fialově dveře, kousek na severu od katapultu je Luskánská strážnice, vlezte dovnitř a pobijte nepřátele, dveřmi ven se dostanete do podivného dvora, kde zabte démona, otevře se vám portál do Maugrimovy svatyně, u vchodu na vás čeká zrádkyně Aribeth, zmlaťte ji dokud se nevzdá, promluvte si s ní a řekněte jí, ať se vrátí zpátky k Lordu Nasherovi vstříc svému osudu, Aribeth půjde za Nasherem a na vás za dveřmi čeká Maugrim, kterého zabte a z truhly seberte poslední kámen Slova moci, se kterým se vraťte do hradu.
Hrad
Ve hradě si promluvte s Nasherem, Aarinem, Aribethem a Haedraline, pak se dejte dveřmi poblíž do hradních jeskyň, dojděte ke Zdrojovému kameni, na který položte poslední Slovo moci a vstupte dovnitř.
Zdrojový kámen
2) Source Stone Sanctuary
Projděte celý objekt, dveře se nedají otevřít, takže se jimi netrapte, cestou potkáte Asheera, od které dostanete amulet ochrany, takže si to nasaďte.
3) Source Stone Guardian Lair
Zde stačí zabít měděného a stříbrného draka, sebrat z jejich ostatků klíče, které použijte na dveře.
4) Source Stone Inner Sanctum
Zde na vás čeká finální souboj s Morag, není moc silná, ale ze začátku je nezranitelná, proto hned, jak se dostanete do místnosti s jejími kněžími, tak zničte sochu, která blokuje cestu dovnitř, čímž vypnete nože, které trčí ze země. Tak - teď nastává ta chvíle, uvidíte klečet 8 kněží a každý se nějak nazývá, jejich název = název zbraně nebo útoku, vůči kterému jsou smrtelní. Je jich 8, takže byste měli mít 8 zbraní, abyste je všechny zabili, ale to nemusíte - stačí zabít 3 nebo 4 kněží a Morag se stane smrtelnou.
Kněze zabijete takto :
Protector Against Flame - ohnivá zbraň nebo kouzlo
Protector Against the Storm - elektrická zbraň nebo kouzlo
Protector Against the Spear - bodné zbraně, nejlépe kopí nebo luk
Protector Against Frost - ledová zbraň nebo kouzlo
Protector Against the Lessers - cokoliv
Protector Against the Sword - meče
Protector Against the Mace - tupé zbraně
Protector Against Venom - jedy
5) Astral Pocket
Zde se setkáte s Haedraline, která vám poděkuje za osvobození z věčného otroctví.
KONEC.