Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark
Druhý datadisk k velmi úspěšné hře, nyní vaši postavu můžete vycvičit na 40. úroveň. Můžete si najmout dokonce 3 pomocníky, objevily se zde spousty nových a lepších zbraní a setkáte se známými z předchozích dílů, takže samé pozitivní změny.
Něco k návodu a pár tipů
Doporučuji si zahrát s postavou, která již úspěšně dokončila předchozí datadisk a původní hru. Já jsem hrál za postavu, která již prošla NWN a NWN: Shadow of Undrentide, takže se vycvičila na 20. úroveň a v kapse jsme měl 1000 000 GP. Doporučují v této hře sbírat všechno a všechno také prodávat, později ve hře budete potřebovat okolo 3 000 000 zlatých na nákup skutečných jmen a upgradů do zbraní.
Najměte si nanejvýš jednoho pomocníka, víc pomocníků znamená málo zkušenosti ze zabitých monster.
Chapter 1- Descent into Undermountain
1) The Yawning Portal
Probouzíte se ve městě Waterdeep v hospodě, hned zabte zloděje, po jeho zabití zjistíte, že vám ukradl všechny věci. Přiběhne Tamsil zjistit co se děje. Vzhledem k tomu, že nejste zrovna nějak extra oblečení, tak vám řekne o zbrojovně, kde si můžete doplnit své ošacení. Vyjděte z pokoje a pak se dejte doprava ke dveřím, za nimi je hledané náhradní vybavení. Seberte co potřebujete a pak sejděte po schodech dolů, tam se setkáte se čtveřici pomocníků z původní NWN, dejte si s nimi pokec a pokračujte do další místnosti k Durnanovi. Promluvte si s ním, po rozhovoru vás napadnou temní elfové, zabte je všechny, pak pokračujte dveřmi, odkud přišli. Dveře vás zavedou do studny, kde pobijte zbytek nepřátel, objeví se beholderové, kteří pobijí vojáky, 4 hrdinové (pomocnicí z původní NWN) se snaží zničit odpor a sestoupí dolů.
Promluvte si s Durnanem a pak s White, která vám dá oživovací hůlku na oživení padlých pomocníků, na cestu do podzemí se k vám přidá bard Deekin, známý z předchozího datadisku Shadow of Undrentide.
2) Descent into Undermountain
Po sestupu se setkáte s goblinem Grovelem, získejte od něho nějaké informace, pak ho pošlete nahoru do hospody. Vraťte se k Durnanovi a promluvte si s ním ohledně goblina Grovela. Pokud řeknete, že je neškodný, pak dostanete nějaké zkušenosti, a pokud byste ho zabili, tak získáte pár bodíku ke zlu :(. Sestupte definitivně do Undermountain.
Informace, které vám poskytl goblin, jsou velmi cenné, aspoň víte, že kouzelník Halaster je uvězněn a je nutné ho osvobodit. Při cestě za ním moc questů nedostanete, jenom co stojí za zmínku je zachránění 4 hrdinů/pomocníků, jejichž jména jsou : Sharwyn, Daelen, Tomi a Linu.
3) Undermountain Level 1
Vstupní část
Ve vstupní části jsme našli goblina Grovela, vstupte do průchodu.
Centrální část
V této části najdete mrtvou Sharwyn, oživte ji pomocí hůlky a pokud chcete, tak si ji přiberte, ale stejně je lepší Deekin. Také zde vedou dva průchody, jeden je na severu a druhý na jihu.
Někde uprostřed této oblasti jsou barevné hranoly, jejich 12, ty blokují cestu do 2. patra. Poblíž jsou čtyři pozice pro páku, tak z toho vyplývá, že je nutné najít 4 barevné tyče. Barevné tyče se nacházejí všude, v bednách, mrtvolách u nepřátel, takže potíže s tím nebudou.
Předtím než půjdete prozkoumat severní a jižní průchod, tak to tady prohledejte. Mezi nejhodnotnějšími věcmi je Esserickův meč (později bude vysvětlena užitečnost tohoto meče, v žádném případě se ho nezbavujte), ten se nalézá v S části, v místnosti s nemrtvými králi na trůně, při procházení a vybrakování této místnosti vás osloví meč, seberte ho a králové vás napadnou.
Dále zde najdete místnost se zrcadly a na zemi leží další z hledaných hrdinů Daelan Red Tiger, opět ho oživte a pošlete ho nahoru. Prozkoumejte zrcadla, ta obsahuji nějaké cennosti.
Použití Esseriková meče : je to unikátní zbraň, která dokáže mluvit, jeho přední stránkou je účinek poškození a ještě k tomu vysává z nepřátel život a přidává ho vám, což je v zuřivých bitvách k nezaplacení. Později můžete tomuto meči říct, aby vám dočasně zvýšil sílu za cenu snížení odolnosti. Účinek není trvalý. Meč můžete upgradovat ve druhé kapitole, takže z tohoto mazlíčka se stane později běsnící peklo, před kterým již přesila nepředstavuje hrozbu.
Severní průchod
Severním průchodem se dostanete do další místnosti plné pokladů a užitečných věcí. Opět zde najdete několik barevných tyči a také zloobra Olgina Hastereana, zmlaťte ho dokud se nevzdá a pak ho nechte žít (+2000XP). Pokud ho zabijete, tak dostanete artefakt Dragon Slippers, lepší jsou ale zkušenosti.
Jižní průchod
Zde najdeme opět další barevné tyče, pokud vám chybí nějaká barva, tak celou tuto oblast prohledejte, protože tady najdete všechny 4 (white, green, yellow a blue) tyče. Za zmínku stojí sličná královna vil (Fairy Queen), která zrovna vede válku proti zloobrům, ale tentokrát vytáhla proti vám, takže ji zmlaťte a nechte ji žít pro 2000XP + dalších 500XP za to, že ji necháte jít.
Další zajímavostí je místnost se sloupem, ze kterého ožívá explozivní kostlivec, okolo vás jsou 3 sochy, všechny je otočte směrem ke dveřím a zatáhněte za páku. Za dveřmi najdete pořádný poklad, myslím že 5000 zlatých a nějaké artefakty, takže to stojí zato se chvílí nechat zraňovat těmi kostlivci.
Po získání všech čtyř barevných tyči běžte do Centrální části a tam je vložte do místa pro páky. Až všechny barevné bloky sjedou dolů, tak projděte průchodem do druhého patra.
4) Undermountain Level 2
Centrální část
Po vstupu do druhého patra shlédnete animaci útěku flesh golema před temnými elfy. Pokračujte ve své cestě a zabte goblina, prohledejte jeho tělo a získáte žezlo (jedno ze čtyř), vydejte se do střední části tohoto komplexu, zabte elfy, kteří hlídají dveře. Přede dveřmi uvidíte čtyři podstavce a uprostřed je magická studánka, zatím si toho nevšímejte, protože k otevření dveří potřebujete 4 žezla, která se vloží do podstavců a zatím máte pouze jedno.
Z´centrální oblasti můžete jít na J, S a V.
Jižní oblast
Projděte jižními dveřmi, za nimi na vás čekají temní trpaslicí a elfové, ukažte jim kdo je tady pánem a smeťte je z povrchu. Až se probojujete do poslední místnosti, tak se střetnete s velitelem drowů, zabte ho a seberte z jeho těla druhé žezlo. Prohledejte také bednu a najděte láhev s džinem, vyvolejte ho a dostanete magický kámen, ten si schovejte. Ve stejné místnosti najdete také mrtvého Tomiho, kterého oživte a pošlete zpět do hospody.
Použití Láhve s džinem : tato láhev je setsakramentsky užitečná věc, je mnohem lepší než teleportační kámen, Esserikův meč (no možná meč je lepší) atd. Džina můžete vyvolat 3x za den, takže pokud jste ho vyčerpali, tak si dejte šlofíka a opět můžete vyvolávat znova, je to přenosný obchod, přece jenom v podzemí není mnoho obchodů, takže džin se vám bude hodit, až se budete chtít zbavit nějaké přebytečné věci. U tohoto obchodníka lze prodat věci do hodnoty 15000 zlatých, takže řekněme, že jste našli věc, jehož hodnota je 30000, tak si to šetřete. Pokud byste mu to prodali, tak dostanete pouze 15000, později to můžete prodat u obchodníka, který vám může zaplatit až do maxima 50000 zlatých.
Mini poznámka : aby nedošlo k mýlce, tak obchodnicí mají neomezený obnos peněz, ale každý má určitou hranici, do které je ochoten odkoupit od vás předmět, takže u obyčejného obchodníka můžete prodat předmět za 20000 (skutečná hodnota), ale on ho od vás odkoupí za 10000, prostě vám nedá plných 20000. Je to omezeno jeho hranicí, nikoliv penězi.
Východní oblast
Zabte tlupu rakashaů, u jednoho z nich je klíč, který vám otevře přístup do další místnosti, tam najdete několik rolníků. Pozor je to past, zaútočte na rolníky a hle - jsou z nich rakashaové, zabte jejich vůdce Shareesh a oberte ho o jeho žezlo (třetí). Magický kámen od džina můžete použít na podstavec, otevře se portál do hospody, ale na to kašlete a pokračujte do další místnosti, v sarkofágu najdete mrtvou Linu, kterou oživte.
Severní oblast
Tato oblast je plná goblinů, což není žádná sranda. Probojujte se až k mostu, kde na bocích po vás střílejí balisty, rozbijte železnou mříž a probojujte se na druhou stranu. V jedné místnosti najdete velitele goblinů Argo Blacktootha, kterého zabte a seberte z jeho těla poslední, čtvrté žezlo.
Centrální oblast - po druhé
Vložte dle barvy žezla do příslušných podstavců a klikněte na magickou studnu a čekejte, dokud se nepřehraje sekvence barev. Sekvenci si zapamatujte, u každé hry je jiná. Počkejte až se přehraje a pak stiskněte barvy na podstavci v pořadí, které jste viděli ve studánce, pokud jste klikli správně, tak se nic neohlásí, pokud špatně, tak se vám ohlásí, že se nic nestalo a pokud budete pokračovat, tak se objeví červený drak. Po otevření dveří si promluvte s golemem ohledně uvěznění kouzelníka Halastera.
5) Undermountain Level 3
Centrální oblast
Odtud můžete jít na sever nebo na západ k dalším oblastem. Co tady stojí za zmínku je Nathyrra, ta vám řekne něco ohledně Valsharess, ale hlavně je tady mini tábor drowů, které vyvražděte. Ti tady zotročili hmyzí rasu formian, Nathyrra vám určitě řekne ohledně osvobození jejich královny (Formian Queen), takže až se probojujete k ní, tak zatáhněte za páku, čímž ji osvobodíte. Nabídne vám pomoc proti drowům, pomoc v těchto oblastech je vždy vítaná, takže s tím souhlaste.
Severní oblast
Opět se objeví Nathyrra a řekne vám o tajném tunelu, kterým se dostanete bezpečně dovnitř nepřátelského tábora. Dejte se na východ, pak utíkejte na sever, dokud nenajdete tajný tunel. Zabte obsluhu balisty a použijte ji proti nepřátelům, po chvílí se balista rozbije, takže si připravte meče a zabte vše, co se hýbe. Co však je tady nejdůležitější, je truhla s vašimi věcmi, které vám byl odcizeny na začátku hry.
Vraťte se do Centrální oblasti a dejte se průchodem do západní oblasti.
Západní oblast
Opět se objeví Nathyrra, promluvte si s ní a vemte ji do party, shlédnete animaci a otevřete dveře, nemusíte zabíjet elfy, stačí když zničíte 3x energy stone, které drží Halastera všachu. Po zničení těchto kamenů vypustí Halaster mocné firebally, které smetou všechny elfy. Z mrtvol se obohaťte, je tam opravdu hodně dobrých věcí. Promluvte si s Halastarem a zjistíte, že je to klon, objeví se skutečný kouzelník a aktivuje vám teleport.
Chapter 2 - Defeating the Valsharess
(2.8)-----(2.9) (2.2)
| |
(2.6)-----(2.5)-----(2.4)-----(2.1)-----|
| |
(2.7) (2.3)
Chapter 1 byla jakási zahřívačka, teďka začíná to pravé dobrodružství.
1) Lith My'athar
Jste v hlavní bázi rebelských drowů, kteří se postavili proti Valsharess, promluvte si se všemi v místnosti a najměte si Nathyru. Důležité je, abyste si pokecali s Nathyrou, od ní dostanete úkol porazit spojence Valsharess, jsou to : beholder, illithid a nemrtví, pak si promluvte s Valenem - řekne vám o možném spojenectví s Golemy a lidmi na Podivném ostrově. K dokončení je nutné splnit aspoň 4/5 questu, ale nejlépe je splnit všechny, takže až splníte všech 5, tak si dejte pokec se Seer a příběh se posune o kousek dál.
Vyjděte ven a navštivte Maeviir Public House dejte si pokec s Zesyyr Maeviir a dostanete quest.
Zabít Matron Mother Myrune - vedlejší úkol
Zadavatel : Zesyyr Maeviir
Místo : Maeviir Public House
Odměna : 5000XP a 20000 zlatých
Zesyyr vás požádá o zabití své matky, protože se obává, že by mohla zradit a přejít na stranu Valsharess. Dostanete pečetní prsten, se kterým se dejte do House Maeviir, ukažte prsten strážím a budete vpuštění dovnitř, kde zabte Myrune. Objeví se Zesyyr a dá vám velmi sladkou odměnu 5000XP a 20000 zlatých.
Ve městě Lith My'athar rozhodně navštivte kováře Rizolvira, který za velký obnos peněz vám může upgradovat meč, takže pokud jste si nechali Esserikův meč, tak je na čase ho upgradovat o nějaké další vlastnosti navíc.
Až si vše prohlédnete, tak navštivte v doku převozníka Cavallase a pokecejte o podivném ostrově a požádejte o převoz.
2) Podivný ostrov (A strange island)
Vaším úkolem na tomto ostrově je najít 4 střepy od zrcadla.
Centrální část
Vstupte do jeskyně a jděte podél cesty až do tábora drowů, zabte vše, avšak vůdkyni drowů Sabal se podaří uprchnout, ale ještě se s ní setkáme. Pokračujte podél cesty, dokud se nesetkáte s okřídlenými elfy. V hlavní části jejich města si promluvte s obchodníkem - vyhrožujte mu nebo mu dejte spálenou knihu a dostanete kompas, který vám pomůže najít první střep. První střep se nalézá za knihovnou u hromady odpadku.
Využití kompasu : tento magický kompas si uchovejte, má obrovskou hodnotu (nikoliv peněžní). Pokud nejste zruční zloději, pak tato věc se pro vás stane nepostradatelnou. Kompas dokáže deaktivovat libovolnou past (3x za den), takže prakticky nemusíte ani být zběhli v odpastění.
Knihovna
Pro druhý střep musíte jít do místní knihovny, takže vstupte dovnitř a u vchodu vás zastaví manžel knihovnice a řekne vám o lektvaru proti zkamenění, pokud si chcete promluvit s jehoženou, Medusou. Po vstupu se dejte k nejbližšímu pokoji a v truhle najdete hledaný lektvar, který vypijte a běžte si promluvit s knihovnici Medusou, která zrovna pálí knihy. Dejte si s ní pokec (nezabíjet) a dostanete hádanku. Nezapomeňte, že jste na Podivném ostrově, vše je opak, takže odpověď na první hádanku je bláto (MUD), pokud jste špatně odpověděli, tak dostanete druhou a odpověď je láva (LAVA). Odměnou pro vás je další střep.
Chrám
Dejte se směrem do chrámu (Temple), při cestě budete napadení temnými elfy a opět je tady Sabal, která uteče po těžkém zranění. Vstupte do chámu a dostanete úkol, budete nakažení chorobou, pak musíte zatáhnout za jeden z pěti řetězů a střetnete se s obludou, toto musíte opakovat 5x a pokaždé se bude nemoc zhoršovat. Až vyhrajete souboje, tak vám kněz předá třetí střep a vyléčí vás z choroby.
Čarodějova věž (Wizard's tower)
U vchodu si dejte pokec s mágem a zjistíte, že čtvrtý střep má ve vlastnictví jeho učeň, který je ve věži. Vstupte dovnitř.
1. patro - Nezdržujte se tady.
2. patro - Na jihu je několik démonů, jeden z nich má talisman zla.
3. patro - Nejdříve zabte tlupu Slaadu, pak se dejte směrem SZ, tam se nalézá Janis, kterého zmlaťte, dobrovolně vám pak předá čtvrtý střep. Prohledejte celé 3. patro, je tady spousta dobrot.
Hrad
Se čtyřmi střepy se vydejte do hradu, cestou budete napadení drowy a opět se potkáte se Sabal. Vstupte do hradu a pak rovně do trůnního sálu. Pokecejte s Elicidem a střetnete se se Sabal, tentokrát je to naposled. Zabte ji a pak si promluvte s Elicidem, spojí všechny části zrcadla v jeden celek.
Zrcadlo “Vše vidění” odneste do úschovy ke Seer.
3) Isle of the Maker
Zajděte za převozníkem Cavallasem ať vás odveze na ostrov Golemu. Až se sem dostanete, tak se setkáte se skupinou trpaslíků, pokecejte si s nimi ohledně ostrova a pak najděte vchod do ruin.
Pozor : před vstupem si vyberte nejslabší zbraň, kterou máte v batohu, po vstupu si ji zase můžete vyměnit za vaši oblíbenou, později bude vysvětleno proč.
Upper Ruins (Horní část ruin)
Pokud jste čaroději s 5. úrovní, pak můžete v ruinách nacházet součástky ke Golemovi. Kolem se potuluje spousta golemů, takže zabíjejte jenom ty, kteří vám stojí v cestě, protože tady pobíhá taky zelený golem, který se nedá zabít normálně a navíc oživuje mrtvé golemy. V centrální části najdete kontrolní místnost, ale než se tam vydáte, tak prohledejte obvod, jsou tam různé místnosti s dobrými věcmi. Rozhodně byste měli najít slovník, ve kterém jsou přeložená čísla, takže pokud jste si všimli, tak ten oživovací Golem pořád mumlá "Sinth Thesti", pokud se podíváte na slovník, tak je to 54, takže se vraťte do kontrolní místnosti a naťukejte tam číslo 54 a tím se ho zbavíte.
Dále se v tomto patře nachází místnost se zlatým brněním, ale podlaha je plná pastí, takže pokud ještě máte kompas, který jste získali od obchodníka z podivného ostrova, pak ho teď použijte, kompas dokáže deaktivovat libovolnou past. A pokud jste ho omylem prodali, tak obejděte brnění a poblíž jednoho sloupu je páka, ale skrytá - může vám ji objevit Nathyra.
Na západě se nachází velmi zajímavá místnost. U dveří si můžete přečíst varování, pak vstupte do místnosti a zbraň, kterou jste drželi v ruce, když jste vstoupili do ruin (viz. upozornění na začátku) se stane vaším nepřítelem, takže musíte tuto danou zbraň zničit.
Poslední věc, která stojí za zmínku, je výroba několika zajímavých věcí, takže nejdříve musíte mít několik přísad a potom najít alchymistický stůl. Dovnitř hoďte tyto věci :
Magický krystal + modrý prášek + červený prášek = Golem Attractor
Mithral statue + 2x modrý prášek = Golem Crasher
Golden rod + modrý prášek + zničitlutý prášek = Golem Binder
Tyto věci vám pomůžou při zabíjení Golemů.
Až se napakujete, tak se dejte k západní části, tam jsou dveře do dalšího patra, ale jsou hlídány adamantinovým Golemem, takže ho zabte nebo můžete naťukat v kontrolní místnosti kód 79 a je po něm.
Lower ruin (Spodní část ruin)
Po vstupu uvidíte boje mezi golemy, na severu se nachází hlavní sídlo těch zelených golemů pod vládou démonického golema Aghaaze a na jihu je rebelská základna pod vedení zlatého golema Ferrona. Oba vám nabídnou pomoc, pokud jim pomůžete. Aghaaz po vás bude chtít hlavu Ferrona a Ferron zase chce přístup do svatyně, který je hlídán Aghaazem, takže musíte zabít jednoho z nich, abyste mohli uspokojit toho druhého. Já jsem se přidal kFerronovi, protože Aghaaz je mnohem silnější a za jeho zabití je víc zkušenosti. Po zabití Aghaaze otevřete v jeho trůním sále dveře a za nim na vás čekají 4 minogonové, takže je zabte, svatyně je nyní zpřístupněná, běžte za Ferronem a on vám slíbí spojenectví proti Valsharess (při rozhodující bitvě vám pošle 2 Golemy).
Při tom pobíhání musíte najít trpaslíka, který po vás bude chtít Soul gem, ten najdete na podstavci. Po předání vám trpaslík řekne heslo. A můžete už sestoupit do dalších pater.
The Maker's Sanctum
Hned u vchodu vás zastaví strážce a požaduje po vás heslo. Pokud jste pomohli trpaslíkovi z předchozího patra, pak budete vpuštění do svatyně, jinak na vás pošle dva pěkně tuhé mithralové Golemy.
Pokračujte dále, dostanete se do místa se čtyřmi zrcadly, vstupte do středu a pomocí luku zničte co nejrychleji zrcadla, jinak se nabijí a dostanete pěknou ránu do těla.
Na konci této oblasti na vás již čeká Alsigard the Maker, jenže je to Demilich, takže si s ním pokecejte a pak ho zabte. Prohledejte všechny poličky, je tady spousta svitků a samozřejmě přístroj na tvorbu Golemů. Pokud jste byli čaroději, a cestou jste sbírali všechny části Golema, tak nyní je hoďte do stroje a získáte tak strážného Golema.
Až se tady napakujete, tak opusťte ruiny, ale u vchodu na vás čeká tlupa trpaslíků. Rozhodně je zabte, mají u sebe hodně dobrých věcí. Pak se vraťte do Lith My'athar.
4) Lith My'athar, Environs (Vnější oblast)
Do vnější oblasti se dostanete východní branou, naleznete tam vojenský post rebelských elfů.
5) Underdark, West of Lith My'athar (Západ od Lith My'athar ) - 1. část
Odtud můžete jít do těchto oblasti :
Západní tunel - Chasm of the Eye Tyrants
Jižní tunel - Drearing's Deep
Severní tunel - Zorvak'Mur
Tyto tunely povedou ke třem spojencům Valsharess, začneme se západním tunelem.
6) Chasm of the Eye Tyrants
K tomu abyste se dostali dovnitř, musíte vyřešit puzzle s mostem. Klikněte na panel u mostu a pokud máte vysokou schopnost znalostí, pak dokážete identifikovat neznámé písmo, pokud ne, tak zde je výpis :
Oring = doprava
Vikik = doleva
Galoon = 1. řádek
Snirk = 2. řádek
Puckin = 3. řádek
Zapp = 4. řádek
**************
* ! *
* ! *
* ! *
* ! *
**************
Musíte seřadit všechny ty vykřičníky do jednoho sloupce (viz. obrázek) a pak stisknout blikající tlačítko. Pokud se vám to podaří, tak projděte přes most a vstupte do dungeonu.
Vašim úkolem je dojít do středu dungeonu, není to těžké, jediné co na co si máte dávat pozor jsou Beholderové, kteří jsou skrytí na stropě a odtud vás zákeřně napadnou. Až se dostanete do středu oblasti, tak před vchodem do sálu s vůdcem Beholderů můžete najít jámu, takže tam nejdříve vlezte.
Spodní patro (Mrtvá zóna)
Jste v oblasti, kde nefunguje magie, magické vybavení, svitky, prostě mrtvá zóna. Magické zbraně se stávají obyčejnými, prohledejte celou oblast, nepřátele jsou tvořeni povětšinou pavouky. Někde hodně na severu na vás čeká super pavouk. Vzhledem k tomu, že nemáte magickou podporu, tak boj je velmi obtížný, hlavně pro kouzelníky, kteří jsou závislí na svých fireballech. Nejlépe je proběhnout okolo obřího pavouka, v zadní místnosti, kterou hlídal najdete obelisk a pod ním jsou symboly. Jeden symbol je pevný a tři zbývající jsou proměnlivé, takže ty tři zbývající naťukejte dle toho prvního, takže budete mít 4 stejné symboly, totéž proveďte s ostatními symboly na dalších částech sloupu.
Po vyřešení puzzle dostanete orb, který to všechno spískal, získáním orbu samozřejmě opět získáte magickou moc v oblasti a můžete jít nakopat obřího pavouka do jeho chlupatého zadku. Jinak orb je unikátní předmět, který dokáže vyvolat v dané oblasti mrtvou zónu, ale já jsem to nikdy nepoužil, protože Esserikův meč je magická zbraň a nechtělo se mi zabíjet nepřátele bez magie.
Vraťte se do horních pater a nyní vstupte do sálu s vůdcem Beholderů, zabte je všechny a v zadní místnosti najděte pokladnici.
7) Underdark, West of Lith My'athar (Západ od Lith My'athar ) - 2. část
Beholdery jsme porazili, dejte se nyní cestou k jižnímu tunelu Drearing's Deep.
8) Drearing's Deep
Promluvte si s otroky, abyste se dozvěděli nějaké informace o oblasti, pak běžte na SZ, tam je gong. Zazvoňte, čímž zahájíte obřad. Objeví se kněz a zeptá se na dobrovolníka, takže se přihlaste (1000XP) a vstupte dovnitř. Jinak - pokud budete mlčet - tak získáte +10 ke zlu, což není dobré.
Cult Temple
1. patro
Tady kromě temných rytířů jsou také zamčené dveře, zatím se nedají otevřít, takže se dejte do dalšího patra.
2. patro
Vyvražděte to tady, určitě si všimněte oltáře se sochami draků, pokud najdete v tomto patře černou perlu, tak ji položte na oltář a můžete si takto upgradovat svoji zbraň.
3. patro
Opět masakr a rabování, pak prohledejte tělo kouzelníka Sodalise, u něho najdete klíč. Vraťte se do prvního patra otevřete jimi zamčené dveře a sestupte do krypty.
Cult Temple Crypt
V truhle najdete provaz, který použijte na jámu a slezte dolů.
Cult Temple The Inner Sanctum (Vnitřní svatyně)
U vchodu vás uvítá upíří mnich Zeremund, zabte ho i jeho poskoky. Jejich duše se však přenesly do sarkofágu, takže jste vlastně zničili pouze jejich bezcennou tělesnou schránku. Rozbijte truhly, nebo dveře, čímž získáte kůly, běžte k sarkofágům a zabořte kůl do těla upíra, čímž ho definitivně zabijete. Jinak z mnichova těla získáte Energy orb a v sarkofágu najdete klíč.
Za dveřmi uvidíte místnost se třemi podstavci a dveřmi, před jedněmi dveřmi naleznete pouze jeden podstavec, tak tam se vydejte a položte na podstavec Energy orb, výboj z blesku vám uvolní cestu dovnitř.
Napadnou vás upíří, zničte jejich tělesnou schránku, pak nalezněte jejich sarkofágy a zabořte do jejich těla kůly. Pokud máte nedostatek kůlů, tak rozbijte dřevěné bedny, stoly, židle a dveře. U jednoho z upírů (Cult Elder Monk) najdete druhý Energy orb.
Vraťte se do místnosti s podstavci, běžte ke dveřím se dvěma podstavci a položte na ně oba Energy orby. Uprostřed této oblasti najdete uvězněnou Lavoeru - nemrtví používají její krev k oživení kostěných Golemů. Požádá vás o osvobození. Prohledejte okolí, je tady spousta dobrých věcí, v jedné truhle najdete tyč (Nullifier Rod) a třetí Energy orb. S tyčkou se vraťte k Lavoeře a použijte ji na přístroj poblíž, čímž ji osvobodíte a řekněte jí ať se vrátí do sídla rebelů.
Se třemi orby se vraťte do místnosti s podstavci, poslední dveře mají před sebou 3 podstavce, takže položte na ně orby a vstupte dovnitř. Kůlem zničte Sodalise a pokračujte dál.
Hall of the Sacred One
Setkáte se tady s nemrtvím drakem, nebo spíše draky, vždy když zabijete jednoho draka, tak se duše Vix'thra'na'arxterys přenese do dalšího těla draka. Pokud jste silní, tak není problém draky jednoho po druhém zabít, slabší jedinci se musí dostat na druhou stranu místnosti, tam je úzká cesta, která povede k místnosti s pokladem a podstavcem Phylactery, který zničte, čímž zabráníte opětovnému přenesení duše do dalšího draka. Vraťte se zpět a zabte draka. Po zabití se obohaťte jeho pokladem, je tam přes 10000 zlatých a spousta klenotů.
9) Underdark, West of Lith My'athar (Západ od Lith My'athar ) - 3. část
Poslední oblasti je severní tunel do Zorvak'Mur, před tím než tam půjdete, tak běžte za Seer pro zrcadlo.
10) Zorvak'Mur
Hned u vstupu na vás vybafne trpaslík Yorag, ukažte mu sílu vašich zbraní a pak ho oberte o Helm of Shielding, je to klíčový předmět. Pokračujte přes iluzorní vodopád až do místa s obyvatelstvem, nasaďte si helmu (nikdy ji v této oblasti nesundávejte) a promluvte si s Illithid Abysmal a pokud máte nasazenou hlemu, pak budete vpuštění dovnitř.
11) Zorvak'Mur (Inner Ring)
Nejdříve se dejte do prostřední části, probíhá tam zrovna aukce s otroky, kupte otrokyni a pak ji pošlete do rebelského města (1000XP). V této oblasti najděte Mind Flayer Venerator, požádejte ho o audienci u The Elder Brain. Podmínkou vstupu je, že mu musíte dát helmu, takže to udělejte a vstupte dovnitř. Dejte si pokec s The Elder Brain. K tomu aby jeho armáda odstoupila ze spojenectví s Valsharess, bude po vás vyžadovat zrcadlo, které jste získali z Podivného ostrova, takže mu ho dejte, čímž jste splnili úkol a vraťte se zpět do rebelského města.
Obléhání Lith My'atharu
Shrnutí : získali jste spojenectví s Golemy a magický předmět zrcadlo “Vše vidění“, který jste předali Elder Brain, čímž jste zrušili spojenectví mezi nim a Valsharess. Pobili jste vůdce nemrtvých a Beholderů.
Valsharess je tímto silně oslabena, takže si promluvte se Seer a začněte s obranou města. Stal jste se generálem rebelských drowů, takže se vydejte do 4) Lith My'athar - Vnější oblast, dostali jste slíbené Golemy od vůdce Golemů Ferrona nebo Aghaaze. Rozmístěte vojáky jak chcete, ale aspoň jednoho Golema pošlete bránit město, pak si promluvte s Battle Herald, a řekněte o připravenosti na obranu. Proběhnou útoky, pak se vraťte zpět do města a ochraňte za každou cenu Seer. Pokud jste splnili úkol zabít Myrune, pak máte o jednoho nepřítele méně, další útok bude přicházet z hlavní brány a poslední již z doku, oba odrazte.
Po odražení útoků se ocitáte před pevností Valsharess, budete teleportováni dovnitř, kde proběhne filmeček, při kterém zabijete Vlasharess, avšak arcidémon Mephistopheles vás zabije také.
Chapter 3 - Escape from the Hells
Mephistopheles vás zabil a uvěznil vaši duši v Realm of the Reaper. Bohužel vás Reaper nemůže nikam teleportovat, protože arcidémon zná jeho “pravé“ jméno a tudíž se z něho stal jeho otrok. Takže je nutné znát jeho jméno, abyste se mohli dostat zpět. Jediná bytost, která zná “pravá“ jména je Knower of Names.
Běžte ke dveřím s blesky a vstupte dovnitř.
1) Realm of Cania
Všude je strašlivá zima, dostáváte -1 bod zdraví, takže se moc nezdržujte mimo ohniště. Hned na začátku si promluvte s duchy a oni vás odkážou na duši Devoureda, který hledá svoji paní. Devoureda (známá příšera z původního NWN) najdete kousek odtud na severu u vchodu do jeskyně.
2) The Scrivener
Zadavatel : Devoured
Místo : kousek od místa startu
Dejte si s tímto zvířetem pokec (200XP), pohlaďte ho (+1 k dobru), zeptejte se ho na Second - Fold Mystery a nakonec se ještě zeptejte na kameny.
Devoured chce abyste ho zavedli ke třem kamenným sloupům :
1. Treason
2. Dimension
3. Infinity
Sloupy jsou roztroušeny v celé oblasti, takže není těžké je najít. Až ho zavedete ke třem sloupům, tak se dejte třeba do hospody koupit 3 rostlinky velox nettles, nebo je můžete najít všude. Se třemi rostlinkami se dejte zpátky k jeskyni, kde jste našli Devoureda, vlezte dovnitř a najdete tam zmrzlou Aribeth. Před ní je ohniště, takže použijte 3 rostlinky, čímž ji rozmrazíte. Zmlaťte ji, pak si s ní promluvte a vemte ji do party. Pokud jste dobrého přesvědčení, tak se z ní stane Paladin, jinak Blackguard. Zeptejte se jí na Fifth-Fold Mystery.
3) Oprava brusičky (A devil's Quarry - Grinder #5 is broken)
Zadavatel : démon Gru'ul
Místo : quarry office
V quarry office je démon, který pro vás má úkol, opravit brusičku. Projděte na druhou stranu místnosti ke dveřím. Za nimi najděte přístroj, u kterého spí imp, buď ho vytáhnete pomocí obratnosti (DEXTERITY) nebo ho hodíte do stroje a pak ho opravíte (vyžaduje inteligenci). Jinak u Gru'ula se můžete zeptat také na Second-Fold Mystery a dostanete odpověď, která je velmi důležitá pro dokončení hry. U tohoto obchodníka můžete prodávat předměty s hodnotou 50000 GP.
4) Taverna
Vydejte se do Taverny, tam se setkáte s Rizolvirem, známým kovářem z rebelského města drowů. I když je z něho duch, tak pořád dokáže upgradovat vaše zbraně. Promluvte si s Sullen Pilgrim, abyste se dozvěděli odpověď na Third-Fold Mystery.
U majitele hostince (bílý drak) si můžete koupit rostlinky velox nettles, ale nejdůležitějším člověkem, je tady Arden Swift, u něho si můžete zeptat na Forth-Fold Mystery, pak ho zabte a seberte z jeho těla trumpetu (Trumpet of Pandemonium).
5) Temple of the Sleeping Man
Uvnitř najdete ženu Sensei, dejte si s ní pokec. Promluvte si se Sensei ohledně First-Fold Mystery. Abyste se dostali k Sleeping man, tak musíte u ní projít znalostním testem. Pokud jste cestou sbírali odpovědi na Fold Mystery, tak teď byste je měli znát. Pro shrnutí, kdo zná správné odpovědí :
First-Fold Mystery - Sensei
Second- Fold Mystery - Slaad Slave nebo Devoured
Thrird-Fold Mystery - Sullen Pilgrim nebo sběrač veloxu poblíž taverny
Fourth-Fold Mystery - Kniha v chrámu nebo Arden Swift
Fifth-Fold Mystery - Reaper nebo Aribeth
Až odpovíte na všechny otázky, dostanete amulet a budete vpuštěni ke Sleeping man.
Zatrubte na trumpetu od Arden Swifta, Sleeping man se probudí, ale objeví se Sensei. Zabte ji a oberte ji o její amulet, dejte pokec s chlapíkem a on vám otevře dveře do Subterranean Vault.
Vstupte dovnitř a probojujte se přes kostlivce ke třem podstavcům, získáte tak 3 kousky prstenu, které poskládejte v tomto pořadí : Hope then Faith then Love (H F L). Vraťte se zpátky do chrámu a nasaďte si prsten (Puzzle Ring). Je to speciální prsten, který vám ukáže cestu k astrálním dveřím a zobrazuje neviditelné truhly, proto si ho nasaďte a následujte šipky.
6) Wastes of Cania
Následujte šipku, dokud nenarazíte na démona, zabte ho, ale v cestě dál vám překáží ledový blok, proto se za pomocí amuletu přeměňte na obra a zničte ledovec.
7) Mimic Nest
Běžte hlouběji a pořád následujte šipku, dokud nenarazíte na další astrální dveře, uvnitř budete okradeni o brnění - zlodějem je podivná truhla Mimic. Postupujte až k modrým blokům a nasaďte si prsten, čímž ty bloky zmizí a vy můžete projít. Pak se dostanete do místa se dvěma pákami, za obě zatáhněte a pak si nasaďte prsten, čímž uvidíte další dvě, za které také zatáhněte. Otevřou se dveře a uvidíte, jak Mimic opět zdrhá.
V této oblasti se nacházejí 4 generátory drahokamů, sbírejte drahokamy, postupně je pokládejte na zem tak (podobně jak kocour Tom líčil past na myšáka Jerryho), aby vedly do středu oblasti s malým ostrůvkem, kde poblíž je páka. Mimic ty drahokamy postupně bude žrát a až se dostane na ostrůvek, tak zatáhněte za páku, spustí se tím ohnivá smršť a objeví se démon Gargamesh, zabte ho, ale co je nejdůležitější - že jste získali démonickou ruku (grappling hand), která později poslouží k cestování.
Opět použijte prsten a sledujte šipku do další dveří.
8) Abandoned Entryway
Zde na vás čeká pěkně tuhá bitka, ale s velmi sladkou odměnou. Při cestě vás zastaví Grimnaw, Koth Uth-Kalin, Balpheron, Maugrim Korothir a Crimson, takže samé známé tváře, zabte je všechny a oberte je o jejich super věci. Pokračujte dále.
9) Puzzlers' Sepulcher
Až se dostanete poblíž lávového jezera, tak naskočte na šipku, budete tak teleportováni na plošinky. Vašim úkolem je na těchto plošinkách se dostat na 3 plošinky s pákou, u každé z nich musíte tahat, dokud nad nimi nezazáří světle modrá barva, pak se dostaňte na druhou stranu jezera, tam otočte všechny sochy tak, aby směrovaly ke dveřím a pak poblíž zatáhněte za páku.
Projděte přes dlouhé chodby, až do místa, kde již nevede cesta. Zde použijte démonickou ruku a ta se chytne za řetězy a dostanete se tak dál až k démonickému strážci. Zabte ho a objeví se portál. Uvnitř si dejte pokec s vílou a pak projděte astrálními dveřmi.
10) Hluboko ve Wastes of Cania
Zde zrovna probíhá bitva mezi monstry, vy se jí nemusíte zúčastnit, opět následujte šipku až do místa, kde již není most. Použijte démonickou ruku a dostanete se tak na druhou stranu. Objeví se démon a pošle na vás své vojáky, musíte být velmi vytrvalí. Zabte je, ale oni znovu ožívají, musíte vydržet, dokud nezačnou padat k zemi, pak se objeví jejich šéf. Ukažte mu své ostří. Běžte do neprozkoumané části, tam použijte ruku a jste v místě skatapultem, použijte amulet a přeměňte se na obra, přehoďte katapult na druhou stranu, použijte znovu ruku, abyste se dostali ke katapultu. Tak, katapult je umístěn pěkně uprostřed, okolo vás jsou zmrzlé bytosti a v jedné z nich je uvězněna Knower of Names. Namiřte katapult severním směrem a palte, pokud jste rozmrazili špatnou bytost, tak musíte zabít monstrum.
Až se trefíte do místa, kde byla uvězněná Knower, objeví se a dejte si s ní pokec. Nyní nastává ta chvíle, kdy zjistíte jména některých bytosti.
Dle vašeho přesvědčení dostanete jméno :
Dobrý - Donita'ar the Blessed, Light of Cania
Zlý - Dretchen the Dark, Scourge of Cania
Dejte ji amulet od Sensei a puzzle ring, získáte pravé jméno Reapera - Hecugoth the Abandoned.
Tak to byla gratisová jména za to, že jste ji zachránili, ale ta následující jsou za pěkně tučný balík.
Za 200000 GP, si můžete zjistit její jméno - Phyreshi the Knower, což vám umožní zeptat se ji na jméno Mephistopheles za 500000 GP - Thra'axfyl the Ambitious
Za 300000 GP si můžete zjistit jméno vaši skutečné lásky, zde si doporučují uložit. Pokud hrajete za mužského hrdinu, tak to může být jeden z vašich pomocníků, nebo žádný. Pokud hrajete za ženu, opět to muže být jeden z vašich pomocníků nebo Celesfa'ar the Patient (Sleeping Man). Zde právě doporučují load/save, dokud nepadne jméno Celesfa'ar the Patient, protože on vám pak při finální bitvě bude pomáhat.
Za dalších 300000 GP se můžete dozvědět skutečné jméno Sleeping mana - Celesfa'ar the Patient. Znalost jeho jména je spíše pro mužskou postavu, protože až mu řeknete jeho jméno, tak se stane vašim otrokem a bude vám při finálním boji pomáhat.
Za 300000 GP se dozvíte jméno Sleeping manovy lásky. Může to být : Phyreshi the Knower (Knower of Names), Qeyifalia the Skyseeker (Nathyrra), Hráč (pokud hrajete za ženskou postavu) nebo Fa'arethia the Misguided (Sensei Dharvana). Pokud jste jeho pravou láskou vy, pak vám bude pomáhat při finálním souboji a pokud jeho láskou bude Sensei (kterou jste již zabili, když jste probudili Sleeping mana) a vy mu to řeknete, tak na vás zaútočí. Doporučují opět save/load dokud nepadne příznivé jméno, protože se vám pomoc od Sleeping mana bude hodit a mít ho proti sobě není moc dobrý nápad.
Za 100000 GP se dozvíte skutečné jméno Ardena Swifta - Caddisthwaite the Doomed.
Za 100000 GP za jméno Gru'ul the Quarry Boss - Gargelflaw the Vile
Za 200000 GP za jméno Aribeth - Va'ardalia the Twinsouled.
Za 200000 GP za jméno Valena - Oeskathine the Demonwrestler.
Za 200000 GP za jméno Nathyrry - Qeyifalia the Skyseeker.
Za 200 000 GP za jméno Deekina - Ixthyria the Scalesinger.
Vraťte se k Sleeping manovi a řekněte mu jeho pravé jméno nebo popřípadě jméno jeho lásky. Pokud jste jeho pravou láskou a políbíte ho, tak vám při finálním souboji bude pomáhat a pokud nejste jeho láskou, tak mu řekněte jeho pravé jméno. Zajděte za všemi, o kterých znáte jejich jména a pak se vraťte k Reaper a řekněte i jemu jeho jméno, čímž vás teleportuje do města Waterdeep.
11) Waterdeep
Objeví se Mefistofeles, nyní máte několik možnosti, jak ho porazit :
1. “Férový“ souboj s mečem a magií, při kterém vám bude pomáhat Sleeping man.
2. Říct mu jeho pravé jméno.
3. Říct mu jeho pravé jméno, ale stát se jeho pánem a on se stane vaším otrokem (pro lidi sezlým přesvědčením).
KONEC.