Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Poznámka : k téhle hře se nám sešly už dva texty a tak jsme je zařadili pod jednu položku. Nejdříve si tedy přečtěte otázky a odpovědi od Martina Přindiše a pro ty, kterým ani tohle nestačí, je po tomto textu zařazen ještě kompletní návod. Redakce SWCH.
1) Vzbudil jsem se a zdá se, že jsem v pasti, tak co mám dělat ?
Aby se Ti otevřely dveře, musíš třikrát zatáhnout za páku.
2) Vězím v místnosti s Venušinou Mucholapkou a ty Kroužky tam jen tak visí ze stropu ! Pokaždé, když stisknu knoflík na dveřích, dostanu ránu do nosu. Co mám dělat ?
Nejprve musíš dostrkat Mucholapku tak, aby stála přesně pod čtvrtým kroužkem zleva. Pak musíš vyskočit a chytit se za kroužek. Až budeš sjíždět dolů, Pastička vyskočí a chňapne po kroužku. Dveře se otevřou. Dokud jsi ještě v místnosti s Pastí, zatahej za všechny kroužky. Později se Ti to může hodit.
3) Vstoupil jsem do budovy s figurínou visící ze stropu a s tajuplnou věcí, která vypadá jako televizor, co mám dělat ?
Podivná televize je vlastně zdroj, který se přiblíží, když na něj klikneš a představuje figurínu visícího dynamitového muže na levé straně a police s dynamitem na pravé straně obrazovky. Úkolem tohoto puzzle je vyměnit všechny "zmetky" na dynamitovém muži za pravé dynamity v poličkách. To uděláš tak, že budeš klikat na čtverečky, které nemají knoty (malinké čárečky na vrchní části každé kostky). Klikej tak dlouho, dokud nebudeš mít všechny kostky s knoty na panáčkovi. Svůj postup můžeš zkontrolovat tak, že odejdeš od panelu a podíváš se na visící figurínu. Potom, co jsou všechny dynamity přemístěny na visící figurínu, ta sama upadne na zem.
4) Dobrá, tak jsem zkonstruoval Dynamitenmana, ale jen tam tak postává a nic nedělá. Tak co teď ?
Musíš vyjít ven. To uděláš směrem doprava a pak běž najít Kašpárka v krabičce. Běž směrem k symbolu kraba na zdi a pak zahni doleva, tam ho najdeš. Zatoč na Krabičce kličkou.
5) To bláznivé zvíře mě zahnalo do chatrče Dynamitenmana a nechce mě pustit ven !
Nestvůra (údajně se jmenuje Lasička, ehm .....) shodila sirku z prostoru nade dveřmi. Seber ji. Potom klikni na Dynamitenmana. Myslím, že potom by již s "Lasičkou" neměl být vůbec žádný problémo.
6) Vešel jsem do budovy s velkým "H" nade dveřmi a stojím v místnosti se stropním ventilátorem. Přesněji řečeno jsem začal s tou hnědou krabicí, plnou malých čtverečků uvnitř !
Musíš sestavit kostičky do podoby onoho písmene "H". Hnědé kostičky by měly být napravo. Jakmile je sestavíš správně, dveře napravo od Tebe se otevřou.
7) Neustále nacházím takové hnědé čtverečky na zemi. Co s nimi mám dělat ?
Čtverečky jsou disky, které když vložíš do kteréhokoliv z mnoha videopřehrávačů, které najdeš, Ti poví příběh Neverhoodu a pomohou Ti na Tvé cestě. Klaymen je vždycky automaticky hodí do videa, když na video klikneš. Na video se podíváš tak, že klikneš na tlačítko uprostřed videa a pak na disk, který chceš vidět.
8) Procházel jsem tou halou plnou nápisů, nápisů a nápisů. Skončí to někdy ?
Za žádných okolností by ses neměl pokoušet přečíst tento příběh na jedno posezení. Může se vyskytnout ospalost a ztráta vědomí. Po každém čtvrtém či pátém obraze by sis měl hodit šlofíka, ale běda, má to konec. Dokud jsi v Hale Záznamů, seber pohárek, ležící na zemi. Také stiskni tlačítko na zdi, aby se stáhly ty bodce v místnosti s článkem Úvodník (Preamble). A jestli jsi fakt dost dobrej a dojdeš až na konec Haly Záznamů, seber tam disk do videa. Poděkuješ mi později.
9) Stojím venku před tím malým domkem a když šlápnu na ten velký knoflík na zemi, nic se nestane a když zazvoním na zvonek, nikdo mi neotvírá, takže co mám dělat ?
Nejprve budeš muset porazit "Lasičku" (podívej se na řešení Dynamitenmana) a také budeš potřebovat pohárek, který leží na podlaze v Hale Záznamů (Hall of Records), to je ta budova s velkým "H". Pak se musíš vrátit do míst, kde Tě honila nestvůra "Lasička" (opravdu trefné přirovnání, že?). Hledej hnědé dveře, které jsou přímo naproti červeného stromu s těmi výbornými a chutnými jablíčky (NEDOPORUČUJI jíst víc jak tři kusy tohoto ovoce!). Uvnitř uvidíš hlavu triceratopse s červeným tlačítkem pod ní. Stiskni tlačítko pro spuštění vody. Vrať se k malému domku a šlápni na velké tlačítko na zemi. Klikni na vodu a pokud máš pohárek, Klaymen se napije. Pak stiskni tlačítko u dveří a poslouchej. Pliváním určitého množství vody do trubiček musíš přesně naladit tóny podle předlohy (nemusíš pít vodu po každém pokusu). Přesné nalazení způsobí otevření dveří. Jestliže jsi na základce propadl z hudebky, řešení plivacích puzzle je 3, 1, 2, 0, 4.
10) Vstoupil jsem do dveří v malém domku, kde se na mě vytasil ten chlápek z televize a ječí na mě. Co tady mám dělat ?
Chlápka v televizi si vůbec nevšímej. Jeho jedinou funkcí je zabavovat a mást nejisté dobrodruhy.
11) Stojím v místnosti úplně vpravo v malém domku a vidím otvor ve stropě. Jak se tam nahoru dostanu ?
Bodce musí být vytaženy, aby po nich Klaymen mohl vylézt jako po žebříku. Jestliže jsi tak ještě neučinil, budeš se muset vrátit do Haly Záznamů a stisknout tlačítko tak, aby bodce vyjely. Je to v místnosti s Úvodníkem (Preamble) na zdi. Vysunou se tím právě i bodce v místnosti v malém domku.
12) Vešel jsem do tunelu a došel k zeleným dveřím se třemi mrtvými zámky. Jak je odemknu ?
Toto puzzle vyžaduje, abys měl vyřešeny všechny ostatní úkoly, zmíněné dříve a že jsi stisknul tři velká tlačítka, umístěná na různých místech :
První tlačítko (modré) je dole pod Halou Záznamů (jeď výtahem).
Druhé tlačítko (oranžové) je v podkroví malého domku.
Třetí tlačítko (bílé) najdeš tak, že pojedeš drážkovým autíčkem doprostřed spirály v jeskyni, kde dříve bydlela "Lasička".
Jestliže jsi dokončil všechny dříve zmiňované úkoly a stisknul všechna tři tlačítka, zámky bude možno otevřít a po nich také dveře. POZOR !! Nesmíš tlačítka stisknout sudým počtem stisknutí. Když tlačítko stiskneš 2x, 4x, 6x ....., zámek na dveřích se zase zajistí! Poslouchej tón při stisknutí.
13) Přešel jsem most a vešel do budovy. Uvnitř jsem našel římsu s hromadou Plastelíny (Klay) na ní. Co s těmi kousky mám dělat ?
Musíš složit kostečky ve správném pořadí tak, aby do sebe zapadaly jedna do druhé podle znaků, které jsou na nich.
14) Charašó, složil jsem kostky do sebe a kliknul na tlačítko na konci, ale jen to sjelo na půl žerdi a odrazilo se to nazpět. Jsem zmatený, prosím, pomozte !
Věc, kterou jsi složil ve skutečnosti představuje most a o co se tady, milý zmatenče, pokoušíš, je změnit most na schodiště, které se spustí ke dnu jezera. Věc, kterou teď musíš udělat dál, je jít ke kanónu, který je zrovinka venku a nalevo od místnosti, ve které právě stojíš.
15) Sedím v kanónu a všude je plno nejrůznějších tlačítek a symbolů. Vysvětlí mi někdo další krok ?
Stiskni červené tlačítko, Mc Fly.
16) Sledoval jsem vypuštění jezera. Co dál ?
Vrať se do Západní Haly (místnost s puzzlíky, které se pohybují nahoru a dolu, když klikneš na jejich konec) a klikni na jejich konec tak, aby vypadaly jako schody. Běž zase ven a zjistíš, že most je dole.
17) Pořád mlátím do rádia, ale nic se neděje. Proč ?
Musíš jít a zapnout ho na místě, kde je Mucholapka na samém začátku hry a zatáhnout za správný kroužek, jestli jsi tak již neučinil - proto jsem Ti doporučoval, aby jsi za každý zatáhnul, když jsi tam byl poprvé, neposlucho! Zvuková nápověda na to je na zdi v jezeře, kterou můžeš najít jízdou v zeleném putt-putt autě.
18) Rádio vyhrává celou spoustu príma hudby, ale co ještě umí ?
Jestliže naladíš rádio na určitou stanici - písničku - otevřou se Ti dveře do laboratoře. Audio nápověda na toto řešení je na jezerní stěně spolu s nápovědou na spuštění rádia.
19) Jsem v místnosti se skleněnou bání, vstoupil jsem dovnitř a mačkám tlačítka jak vzteklý, ale nic se neděje. Pomóóóc !
Když je v místnosti rozsvíceno, uvidíš na venkovní straně Přístroje napsáno jméno BOBBY. Zhasni a znovu vstup do Přístroje. Písmenka ve jménu souhlasí s barvami ve spektru viditelného světla, o kterém jsi se učil dříve ve škole (pokud jsi ovšem dával pozor). Pro ty z Vás, kteří ten den ve škole z různých důvodů (nevyprávějte mi to!) chyběli, jdou barvy takto : ČOŽZMF (v angličtině ROYGBV - R (red) = červená; O (orange) = oranžová; Y (yellow) = žlutá; G (green) = zelená; B (blue) = modrá; V (violet) = fialová. Nastav krystaly v Přístroji na stejné barvy, jako jsou písmena ve slově BOBBY. Když vypadneš, budeš mrňavej.
20) Jsem v malé zelené laboratoři, co mám dělat ?
Odejdi z ní a běž nahoru po schodech malými dveřmi do další místnosti (jde to !).
21) Jsem v malé fialové laboratoři, co mám dělat ?
Musíš se zvětšit tak, že vliješ správná množství barevných kapalin do pohárku. Správné množství najdeš tak, že si vezmeš putt-putt auto na jezerní stěně a někde tam budou tři zkumavky, tak si to namaluj na papír a pak to použij. (Toto je rozdílné pro každou jednotlivou hru.)
22) Jsem zpět v malé zelené laboratoři, protože neznám přesné míry kapalin v malé fialové laboratoři. Šílím, takže mi laskavě řekni, co mám dělat ?
Potřebuješ se podívat na míry kapalin ve zkumavkách, které jsou na okně za schodištěm a pak je použít v malé zelené. A jsi zase velký.
23) Jsem v místnosti se všemi těmi sochami a sloupy a jsem veliký jako Alexandr Veliký, ale nikde nejsou dveře. Jak se dostanu ven ?
V pravé části místnosti je jedna socha, která vypadá jako hlava se žebříkem. Za ní je tlačítko. Stiskni jej a ze stropu spadne žebřík.
24) Způsobil jsem působivou srážku dvou světů a pak jsem se teleportoval do růžovoučké místnůstečky, ale dveře mě neustále mlátíčkují do tvářičky. Jak se dostanu ven ?
Utíkej jako vítr.
25) Našel jsem další z těch věcí, u kterých když stisknu červený čudlík, tak vyskočí hromada symbolů. Jak vyřeším tyto kódy ?
První, kterou jsi viděl u kanónu, má řešení pro tu druhou. Musíš se tedy vrátit k prvnímu místu a zapsat si pořadí symbolů, jak jdou za sebou a potom je naťukat ve stejném pořadí do té druhé. Vtip je v tom, že druhá krabička obsahuje jeden symbol navíc, zatímco ta první opakuje jeden symbol a přitom vydá vždy velmi podezřelý zvuk. U druhé krabičky musíš tedy nastavit přebývající symbol na místo, kde se první krabička opakuje a tůtne. Běž na to. Pořadí symbolů je pro každou hru rozdílné.
26) Jsem v místnosti s mlaskající myší a na podlaze vidím žlutý knoflík. Hledám moudrost.
Šlápni na knoflík a sleduj, co tomu řekne myš.
27) Našel jsem to puzzle, kde běhá myška z díry do díry. Jak ho vyřeším ?
Musíš myš dostat úplně dolů doprava. Dosáhneš toho tak, že půjdeš rovnou za nosem .....
28) Jsem v červené místnosti a civím upřeně na bílou zeď, posetou bílými čtverečky, co mám dělat ?
Toto puzzle je stejné jako pexeso, pouze o něco těžší. Musíš obracet čtverečky a hledat dvojice. Jestli se jednou spleteš, nebudeš sice o hlavu kratší, ale zato se všechny zase obrátí nazpět, takže si úspěšné pokusy zapisuj.
29) Koukám na panel se třemi obrázky, vedle kterých jsou očíslované kostky a na tyči tam visí medvídek (co když to je Pú ?). Jsem zmaten.
Drahý zmatenče, musíš změnit číslo na kostce tak, aby odpovídalo počtu stejných obrázků, které byly v červené místnosti na pexesu. Pak stiskni žluté tlačítko. Malý medvídek se přetočí na druhou stranu. (Neboj se, není to Pú, ten je v úplně jiné pohádce!)
30) Pohnul jsem medvídkem a robot se za ním otočil, ale co dál ?
Jdi ke kanónu a picni robota do kebule.
31) Vlezl jsem do kanónu, ale pořád jenom pálím do zdi !
Musíš do kanónu vložit správné symboly, aby se zvedalo a otáčelo směrem k robotu Billovi (Gates...?). Symboly najdeš v Hale Záznamů - ve sklepení, kde jsi stisknul modré tlačítko. Aby jsi je uviděl, musí být v místnosti zhasnuto. Druhá sada symbolů je uvnitř žampiónu, poté, co zcela dobrovolně spadneš do jámy. Vlož symboly a potom klikni na šipky, které se objeví v hledí. Kanón se zvedne a otočí vpravo. Stiskni červené tlačítko.
32) Právě jsem picnul Robota Billa do kebeně, nejsem v problému ?
Ne. Vrať se zpět a jukni, jak se mu daří.
33) Vstoupil jsem do místnosti skrze ty zubaté dveře a uvnitř je mlaskající myš, co dělat ?
Dobrá, přejdi doprava a klikni na fialové dveře. Jestliže máš tři klíče, Klaymen je strčí do otvorů v puzzle. Nyní je musíš zasunout na správná místa.
34) A kde asi tak seberu tři klíče ?
První klíč je na balkoně v Hradu. Druhý klíč získáš tak, že si vezmeš putt-putt auto v jeskyni, kde dříve bydlela "Lasička" a pojedeš úplně nakonec do místnosti na konci trati. Třetí klíč dostaneš automaticky, jakmile umístíš do kteréhokoli videa všech dvacet disků s příběhem.
35) Našel jsem devatenáct disků. Kde je, člověče, ten poslední ?
Musíš jít úplně nakonec v Hale Záznamů. Disk je na podlaze. Hanba, huh ? (Proto jsem Ti radil, aby sis ho vzal, když jsi tam byl prve.)
36) Jsem na balkoně a nade mnou se vznáší klíč. Jak ho dostanu ?
Ze země seber špendlík a pak vyjeď výtahem v Hradu do místnosti s teleportem. Podívej se z okna. Klikni na balónek a propíchneš jej. Sejdi zpět na balkón a seber klíč.
37) Jsem v místnosti s dalšími kroužky na stropě a s další protivnou Mucholapkou. Co teď ?
Musíš dostrkat Mucholapku úplně doprava, přesně pod poslední kroužek. Vyskoč a chyť se kroužku. Pak se pusť a nechej muchožroutku, aby Tě spolkla a dopravila do další místnosti.
38) Jak se dozvím správné pořadí tří klíčů ?
Bude potřeba dostrkat tu věc, co se tváří jako promítačka, kterou jsi viděl v místnosti s hrudkou másla na zdi, k vysavači a sešlápnout žluté tlačítko. Pak se vrať do Hradu a promítačka tam bude. Strč ji kousíček doprava a ona se otočí ke zdi. Zatáhni za páku a hle!, zde je odpověď. Zasuň klíče do správných děr a dveře se otevřou. Dokonči tato puzzle, sesbírej videa a poslední z tajemství Neverhoodu Ti bude v ohromujícím vyvrcholení zjeveno. Dávej pozor, můžeš ovlivnit svůj vlastní osud i budoucnost celého Neverhoodu ! Nashle u Neverhooda 2.
RADY NAVÍC
Časté navštěvování Tvé poštovní schránky, která se nachází pod místností s Mucholapkou, Ti pomůže získat nové klíče, které Ti pomohou řešit další puzzle.
Často si hru ukládej, aby jsi, až skončíš, mohl příště začít z tohoto bodu a nemusel hrát hru od samého začátku.
KONEC.
Kompletní návod poslal : Martin Volný
Ty, kdož nemají v lásce návody, odkážu nejprve po žebříku dolů z druhé
místnosti hry, kde je možné získat originální nápovědu. Ona tahle hra obsahuje
několik špeků a schválností, které jako by byly šité na míru otrlým hráčům.
Hra vás bude k něčemu navádět a ouha... Avšak ti z vás, kteří nevládnou
angličtině, nebo už vyčerpali i tuto možnost, můžou se směle začíst do
následujících řádků. Chci vás jen upozornit, že hrát Neverhood podle návodu,
znamená připravit se o spoustu legrace, a zábava se zreduk uje na několik málo
procent původního objemu. Proto se ve vlastním zájmu snažte do tohoto návodu
jen nakukovat. Ale dost už...
Až se Klaymen objeví spící v uzavřené místnosti, vstaňte a třikrát zatáhněte
za páku vlevo. V následující místnosti si silnější nátury mohou po incidentu
se zubatou pastí zkusit stisknout tlačítko na dveřích, jedinci poněkud
labilnější použijí k otevření dveří past. Tu je nutné posunout pod druhý
kroužek zprava a pak za něj zatahat. Cesta je volná. Venku se nejprve vydáme
na nervy drásající cestu podzemím. Jděte dopředu, dvakrát se otočte doleva,
jděte skrz dveře. Uvnitř seberte ze země disketu a v hlavolamu na stěně složte
"H".
V následující místnosti najdete opět disketu a zvláštní přehrávač
připomínající automat na kafe (ten se nachází i na dalších místech
v Neverhoodu, takže není nutné se neustále vracet). Jednotlivé disketky
obsahují rozkouskovaný příběh, ze kterého se nakonec dozvíme, proč a jak že se
to všechno vlastně semlelo. Je nezbytně nutné posbírat všechny disketky, jinak
se hra nedá dokončit. Myší dírou vpravo se dejte dál a v následující místnosti
si rozsviťte zeleným tlačítkem. Pokračujte stejným směrem, seb erte sklenici
a stiskněte tlačítko na konci dlouhé čáry. Sjeďte dolů výtahem a stiskněte
modrý knoflík a seberte si další kousek zápletky na disketě. Páka vpravo na
stěně je nápovědou k řešení budoucího problému.
Jeďte zpět a pokračujte vpravo. Na stěnách je velice zajímavý příběh. Máte-li
následující týden dovolenou, rozhodně stojí za to si jej přečíst :-). Ůplně
v nejzašší místnosti vpravo seberte disketku a jděte zpět. Zeleným tlačítkem
v chodbě opět zhasněte, jeďte ještě jednou dolů výtahem a zakreslete si tři
světélkující symboly. Nyní můžete tyto katakomby opustit. Nezapomeňte však za
sebou zavřít mříže od výtahu. Vstupní dveře se otevírají tlačítkem na stěně.
Venku jděte doleva přes most a do dveří. Seberte si disketku a pomocí
obrazovky počítače složte robota tak, aby byl ze samého TNT. Vyjděte druhými
dveřmi. U muchomůrky vlevo doporučuji sníst tři její "plody". Protější dveře
skrývají malou fontánku, tu uveďte do chodu červeným tlačítkem. Půjdete-li
dál, narazíte na podstavec s hrací skříňkou. Tu seberte. Vyrazí na vás
nepříliš příjemná potvora a časem vás zažene zpět k robotovi z TNT. Počkejte,
až díky otřesům spadne na zem sirka. Seberte ji a zapalte doutnák u TNT. Celou
tu smrtonosnou nálo ž pak podstrčte potvoře. Tam, kde dříve bývala polička
s hrací skříňkou, je teď veliká průrva. Jděte tam a nasedněte do vozítka.
Jeďte dolů a uprostřed spirály stiskněte tlačítko. To je v tomto místě zatím
vše, a tak se vraťte ven, okolo muchomůrky a skrz domeček s třaskavinami
a přes most.
Nyní jděte doleva ke dveřím s pěti píšťalami. Sešlápněte plošinku a naplňte si
sklenici vodou. Klaymen se rovnou napije. Stiskněte tlačítko vedle dveří.
Píšťaly nade dveřmi zahrají melodii. Stejné píšťaly vedle dveří je nutné
pomocí vody naladit stejně. Množství "prsků" do jednotlivých trubic zleva je
následující: 31204. Uvnitř seberte další dvě disketky a vylezte po
pseudožebříku nahoru. Tam, v podkroví, je třetí disketka, tlačítko ke
stisknutí, a silnější žaludky si mohou zatáhnout za špagátek. Vr aťte se ven
a jděte doleva do jeskyně. Stiskněte všechna tři prosvětlená tlačítka, jděte
skrz dveře a přes most. Otočte se doprava, pak jeden krok vpřed a znovu
doprava. Stojíte před zvláštním kanónem. Sedněte si k ovládání a stiskněte
červené tlačítko. Jezírko by se mělo následkem nedostatku vody vyprázdnit.
Vraťte se skoro na začátek hry, do místnosti s kroužky, a zatahejte za kroužek
úplně vpravo. A zase zpátky ke kanónu.
Nebudeme ale střílet, namísto toho půjdeme dál do místnosti s ovládacím
panelem mostu, nad kterým je zvláštní klikyhák. Podíváte-li se na panel, jsou
jednotlivé jeho části rozházené. Vaším úkolem je poskládat všechny kostičky
tak, aby do sebe symboly zapadaly. Pak už jen stačí stisknout dvojšipku na
posledním dílku, a z mostu přes jezírko jsou úhledné schody, které přímo
lákají Klaymena, aby šel dolů.
Než se tam s ním však vydáte, nakreslete si pořadí symbolů, které se zobrazují
po stisknutí knoflíku v okénku nad schody. U jednoho symbolu se přitom ozve
jiný zvuk než u těch ostatních. Jeho pořadí si zapište. Na dně jezírka se
dejte doprava, k vypouštěcímu kanálku, a vpravo od něj je další vozítko.
Projeďte se po labyrintu, zapište si kolik je barevných roztoků ve třech
kádinkách a u rádia si poslechněte jakou hraje skladbu. Sjeďte zpátky na dno
"jezírka" a jděte do žlutého domku se satelitem. Seberte disketku a podívejte
se na rádio. Nalaďte na něm stejnou skladbu, jakou jste slyšeli ve vozítku na
stěně jezera. Jděte do dveří a v laboratoři se nejprve podívejte na zkumavky
vedle okénka. Když zataháte za provázek, v místnosti se rozsvítí. Na přístroji
se skleněnou kabinkou je vidět nápis BOBBY. Písmena tohoto nápisu korespondují
se začátečními písmeny anglických slov označujících barvy (B-blue, O-orange,
Y-yellow). Zhasněte a jděte do kabiny. Pomocí pěti šedivých tlačítek nastavte
krystaly t ak, aby při spuštění přístroje červeným butonem byly následujících
barev (podle BOBBY): modrá, oranžová, modrá, modrá, žlutá.
Coby malý Klaymenek jděte do malé "myší"díry vpravo a pak vlevo nahoru.
Dostanete se do místnosti s fialovou minilaboratoří. Do zkumavek natočte
stejné množství barevných fujtajblů jako na stěně jezera. Všechny tři složky
pak stočte do nádobky a vypijte. Urostlý Klaymen pak bude moci sebrat další
disketku. Najděte mezi sochami tu, která má jakoby na hlavě žebřík,
a stiskněte knoflík mezi stupačkami. Vylezte nahoru, seberte disketku a jděte
ven k teleportu. Hezky se usaďte a na ovládacím panelu stisk něte nejdříve
blikající tlačítko s hřebíkem a pak volbu potvrďte velkým červeným tlačítkem.
Vystupte, jděte vpravo a uvolněte řetěz.
Vraťte se do teleportu a tentokráte se přeneste pomocí žlutého tlačítka
s růžovou stužkou. Seberte si disketky, sešlápněte pedálek a rychle projděte
dveřmi. Jděte pořád dál až skrz průchod ve skále a otočte se čelem vzad tak,
aby před vámi byl černý panel s tlačítkem. Jděte k němu a pomocí tlačítka
navolte symboly v tom pořadí, v jakém se objevovaly ve výklenku u kanónu. Na
místo, kde byl symbol doprovázený zvláštním pazvukem, dejte ten, který je na
tomto panelu navíc.
V místnosti, ve které se ocitnete, si seberte disketku a vyjděte ven. Dejte se
doleva skrz fialové dveře. Šlapátkem se zbavte myši a sýra. Jděte vlevo a na
hlavolamu s myší se řiďte jejím čichem. Vždy jděte otvorem, ke kterému myš za
všech okolností směřuje čumáčkem. Až myšáček najde, co si zaslouží, dostanete
se do místnosti s promítačkou. Copak to asi seberete? Promítačku si přesuňte
na napájecí kolíky a zapněte. Vše funguje O.K. a tak jeďte s tím Lumierových
vynálezem na místo pod vysavačem. Milá promítačka teď navštíví myš se sýrem.
Vpravo od vysavače po nezbytném sbírání vyřešte drsné pexeso. Až jej budete
mít pěkně před sebou odkryté, zapište si, kolikrát se který symbol vyskytuje.
Jděte ven a pak vlezte do mochomůrkového baráčku nalevo. O patro níž
pokračujte jedinou možnou cestou do dveří. V katakombách si pak zakreslete tři
světélkující symboly a nezapomeňte Disketiho vynález. Teleportujte se na místo
označené symbolem připomínajícím otazník (klikihák s tečkou). Po chvíli chůze
narazí te na ovládací panel skrytý za dvířky. Na něm zadejte na kostkách
odpovídající počty symbolů podle pexesa a stiskněte knoflík se zakroucenou
šipkou.
Zpět k teleportu a tentokráte použijte zelený knoflík s jakýmsi háčkem.
Vejděte do dveří a zatáhněte za provaz u stropu. Z laboratoře jděte k rádiu
a nalaďte zpět tak, aby se vám otevřely dveře ven. Vyběhněte ke kanónu
a usaďte se. Zadejte souřadnice podle všech šesti světélkujících symbolů,
stiskněte na obou černobílých šipkách v hledí a vystřelte. Jděte do vedlejší
místnosti k ovládání schodů. Přepněte je na most a jděte k místu kde se
odehrál dynamitový souboj s velkohubou příšerou. Jděte dozadu k vozítku.
Nasedněte a jeďte stále doprava až na konec cesty. Tam na zemi seberte klíč,
vraťte se k přepínači schodů, přepněte a opakujte celý postup s rádiem,
laboratoří, žebříkem až k teleportu. Přeneste se k ovládání jeřábu
(klikihák-to slovo se mi líbí :-)) a jděte k robotovi.
Stojíte proti prostředním dveřím, výtahu. Jděte do pravých a seberte špendlík.
Zpět, do levých, seberte disketu (předposlední), zpět, vyjeďte výtahem,
seberte disketku (POSLEDNÍÍÍ). Všechna získaná disketní zařízení vhoďte do
přehrávače a pusťte si příběh. Až se dozvíte, proč to všechno vzniklo,
dostanete druhý klíč. Seberte jej, vykloňte se z okna, propíchněte balónek
a třetí klíč je na světě. Jděte do levé místnosti a posuňte promítačku
k napájení. Zapněte ji a na stěně zjistíte, jaké má každý klí č číslo. Na
dveřích vpravo pak vložte klíče do správných otvorů. V další místnosti pak
posuňte past pod kroužek, který nelze stáhnout, na kroužek se zavěste
a seskočte pasti do chřtánu. Past vás proflusne skrz dveře. Na tomto místě
doporučuji uložit pozici, protože po vstupu do dveří vpravo následuje už jen
jediný krok ke konci hry. Tento krok už nechám na vás. Není možné to zkazit
a každý si může vybrat podle svého gusta.
KONEC.