1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Neverhood
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Neverhood - návod

Poznámka :  k téhle hře se nám sešly už dva texty a tak jsme je zařadili pod jednu položku. Nejdříve si tedy přečtěte otázky a odpovědi od Martina Přindiše a pro ty, kterým ani tohle nestačí, je po tomto textu zařazen ještě kompletní návod.  Redakce SWCH.


1) Vzbudil jsem se a zdá se, že jsem v pasti, tak co mám dělat ?


Aby se Ti otevřely dveře, musíš třikrát zatáhnout za páku.


2) Vězím v místnosti s Venušinou Mucholapkou a ty Kroužky tam jen tak visí ze stropu ! Pokaždé, když stisknu knoflík na dveřích, dostanu ránu do nosu. Co mám dělat ?


Nejprve musíš dostrkat Mucholapku tak, aby stála přesně pod čtvrtým kroužkem zleva. Pak musíš vyskočit a chytit se za kroužek. Až budeš sjíždět dolů, Pastička vyskočí a chňapne po kroužku. Dveře se otevřou. Dokud jsi ještě v místnosti s Pastí, zatahej za všechny kroužky. Později se Ti to může hodit.


3) Vstoupil jsem do budovy s figurínou visící ze stropu a s tajuplnou věcí, která vypadá jako televizor, co mám dělat ?


Podivná televize je vlastně zdroj, který se přiblíží, když na něj klikneš a představuje figurínu visícího dynamitového muže na levé straně a police s dynamitem na pravé straně obrazovky. Úkolem tohoto puzzle je vyměnit všechny "zmetky" na dynamitovém muži za pravé dynamity v poličkách. To uděláš tak, že budeš klikat na čtverečky, které nemají knoty (malinké čárečky na vrchní části každé kostky). Klikej tak dlouho, dokud nebudeš mít všechny kostky s knoty na panáčkovi. Svůj postup můžeš zkontrolovat tak, že odejdeš od panelu a podíváš se na visící figurínu. Potom, co jsou všechny dynamity přemístěny na visící figurínu, ta sama upadne na zem.


4) Dobrá, tak jsem zkonstruoval Dynamitenmana, ale jen tam tak postává a nic nedělá. Tak co teď ?


Musíš vyjít ven. To uděláš směrem doprava a pak běž najít Kašpárka v krabičce. Běž směrem k symbolu kraba na zdi a pak zahni doleva, tam ho najdeš. Zatoč na Krabičce kličkou.


5) To bláznivé zvíře mě zahnalo do chatrče Dynamitenmana a nechce mě pustit ven !


Nestvůra (údajně se jmenuje Lasička, ehm .....) shodila sirku z prostoru nade dveřmi. Seber ji. Potom klikni na Dynamitenmana. Myslím, že potom by již s "Lasičkou" neměl být vůbec žádný problémo.


6) Vešel jsem do budovy s velkým "H" nade dveřmi a stojím v místnosti se stropním ventilátorem. Přesněji řečeno jsem začal s tou hnědou krabicí, plnou malých čtverečků uvnitř !


Musíš sestavit kostičky do podoby onoho písmene "H". Hnědé kostičky by měly být napravo. Jakmile je sestavíš správně, dveře napravo od Tebe se otevřou.


7) Neustále nacházím takové hnědé čtverečky na zemi. Co s nimi mám dělat ?


Čtverečky jsou disky, které když vložíš do kteréhokoliv z mnoha videopřehrávačů, které najdeš, Ti poví příběh Neverhoodu a pomohou Ti na Tvé cestě. Klaymen je vždycky automaticky hodí do videa, když na video klikneš. Na video se podíváš tak, že klikneš na tlačítko uprostřed videa a pak na disk, který chceš vidět.


8) Procházel jsem tou halou plnou nápisů, nápisů a nápisů. Skončí to někdy ?


Za žádných okolností by ses neměl pokoušet přečíst tento příběh na jedno posezení. Může se vyskytnout ospalost a ztráta vědomí. Po každém čtvrtém či pátém obraze by sis měl hodit šlofíka, ale běda, má to konec. Dokud jsi v Hale Záznamů, seber pohárek, ležící na zemi. Také stiskni tlačítko na zdi, aby se stáhly ty bodce v místnosti s článkem Úvodník (Preamble). A jestli jsi fakt dost dobrej a dojdeš až na konec Haly Záznamů, seber tam disk do videa. Poděkuješ mi později.


9) Stojím venku před tím malým domkem a když šlápnu na ten velký knoflík na zemi, nic se nestane a když zazvoním na zvonek, nikdo mi neotvírá, takže co mám dělat ?


Nejprve budeš muset porazit "Lasičku" (podívej se na řešení Dynamitenmana) a také budeš potřebovat pohárek, který leží na podlaze v Hale Záznamů (Hall of Records), to je ta budova s velkým "H". Pak se musíš vrátit do míst, kde Tě honila nestvůra "Lasička" (opravdu trefné přirovnání, že?). Hledej hnědé dveře, které jsou přímo naproti červeného stromu s těmi výbornými a chutnými jablíčky (NEDOPORUČUJI jíst víc jak tři kusy tohoto ovoce!). Uvnitř uvidíš hlavu triceratopse s červeným tlačítkem pod ní. Stiskni tlačítko pro spuštění vody. Vrať se k malému domku a šlápni na velké tlačítko na zemi. Klikni na vodu a pokud máš pohárek, Klaymen se napije. Pak stiskni tlačítko u dveří a poslouchej. Pliváním určitého množství vody do trubiček musíš přesně naladit tóny podle předlohy (nemusíš pít vodu po každém pokusu). Přesné nalazení způsobí otevření dveří. Jestliže jsi na základce propadl z hudebky, řešení plivacích puzzle je 3, 1, 2, 0, 4.


10) Vstoupil jsem do dveří v malém domku, kde se na mě vytasil ten chlápek z televize a ječí na mě. Co tady mám dělat ?


Chlápka v televizi si vůbec nevšímej. Jeho jedinou funkcí je zabavovat a mást nejisté dobrodruhy.


11) Stojím v místnosti úplně vpravo v malém domku a vidím otvor ve stropě. Jak se tam nahoru dostanu ?


Bodce musí být vytaženy, aby po nich Klaymen mohl vylézt jako po žebříku. Jestliže jsi tak ještě neučinil, budeš se muset vrátit do Haly Záznamů a stisknout tlačítko tak, aby bodce vyjely. Je to v místnosti s Úvodníkem (Preamble) na zdi. Vysunou se tím právě i bodce v místnosti v malém domku.


12) Vešel jsem do tunelu a došel k zeleným dveřím se třemi mrtvými zámky. Jak je odemknu ?


Toto puzzle vyžaduje, abys měl vyřešeny všechny ostatní úkoly, zmíněné dříve a že jsi stisknul tři velká tlačítka, umístěná na různých místech :


První tlačítko (modré) je dole pod Halou Záznamů (jeď výtahem).

Druhé tlačítko (oranžové) je v podkroví malého domku.

Třetí tlačítko (bílé) najdeš tak, že pojedeš drážkovým autíčkem doprostřed spirály v jeskyni, kde dříve bydlela "Lasička".


Jestliže jsi dokončil všechny dříve zmiňované úkoly a stisknul všechna tři tlačítka, zámky bude možno otevřít a po nich také dveře. POZOR !! Nesmíš tlačítka stisknout sudým počtem stisknutí. Když tlačítko stiskneš 2x, 4x, 6x ....., zámek na dveřích se zase zajistí! Poslouchej tón při stisknutí.


13) Přešel jsem most a vešel do budovy. Uvnitř jsem našel římsu s hromadou Plastelíny (Klay) na ní. Co s těmi kousky mám dělat ?


Musíš složit kostečky ve správném pořadí tak, aby do sebe zapadaly jedna do druhé podle znaků, které jsou na nich.


14) Charašó, složil jsem kostky do sebe a kliknul na tlačítko na konci, ale jen to sjelo na půl žerdi a odrazilo se to nazpět. Jsem zmatený, prosím, pomozte !


Věc, kterou jsi složil ve skutečnosti představuje most a o co se tady, milý zmatenče, pokoušíš, je změnit most na schodiště, které se spustí ke dnu jezera. Věc, kterou teď musíš udělat dál, je jít ke kanónu, který je zrovinka venku a nalevo od místnosti, ve které právě stojíš.


15) Sedím v kanónu a všude je plno nejrůznějších tlačítek a symbolů. Vysvětlí mi někdo další krok ?


Stiskni červené tlačítko, Mc Fly.


16) Sledoval jsem vypuštění jezera. Co dál ?


Vrať se do Západní Haly (místnost s puzzlíky, které se pohybují nahoru a dolu, když klikneš na jejich konec) a klikni na jejich konec tak, aby vypadaly jako schody. Běž zase ven a zjistíš, že most je dole.


17) Pořád mlátím do rádia, ale nic se neděje. Proč ?


Musíš jít a zapnout ho na místě, kde je Mucholapka na samém začátku hry a zatáhnout za správný kroužek, jestli jsi tak již neučinil - proto jsem Ti doporučoval, aby jsi za každý zatáhnul, když jsi tam byl poprvé, neposlucho! Zvuková nápověda na to je na zdi v jezeře, kterou můžeš najít jízdou v zeleném putt-putt autě.


18) Rádio vyhrává celou spoustu príma hudby, ale co ještě umí ?


Jestliže naladíš rádio na určitou stanici - písničku - otevřou se Ti dveře do laboratoře. Audio nápověda na toto řešení je na jezerní stěně spolu s nápovědou na spuštění rádia.


19) Jsem v místnosti se skleněnou bání, vstoupil jsem dovnitř a mačkám tlačítka jak vzteklý, ale nic se neděje. Pomóóóc !


Když je v místnosti rozsvíceno, uvidíš na venkovní straně Přístroje napsáno jméno BOBBY. Zhasni a znovu vstup do Přístroje. Písmenka ve jménu souhlasí s barvami ve spektru viditelného světla, o kterém jsi se učil dříve ve škole (pokud jsi ovšem dával pozor). Pro ty z Vás, kteří ten den ve škole z různých důvodů (nevyprávějte mi to!) chyběli, jdou barvy takto : ČOŽZMF (v angličtině ROYGBV - R (red) = červená; O (orange) = oranžová; Y (yellow) = žlutá; G (green) = zelená; B (blue) = modrá; V (violet) = fialová. Nastav krystaly v Přístroji na stejné barvy, jako jsou písmena ve slově BOBBY. Když vypadneš, budeš mrňavej.


20) Jsem v malé zelené laboratoři, co mám dělat ?


Odejdi z ní a běž nahoru po schodech malými dveřmi do další místnosti (jde to !).


21) Jsem v malé fialové laboratoři, co mám dělat ?


Musíš se zvětšit tak, že vliješ správná množství barevných kapalin do pohárku. Správné množství najdeš tak, že si vezmeš putt-putt auto na jezerní stěně a někde tam budou tři zkumavky, tak si to namaluj na papír a pak to použij. (Toto je rozdílné pro každou jednotlivou hru.)


22) Jsem zpět v malé zelené laboratoři, protože neznám přesné míry kapalin v malé fialové laboratoři. Šílím, takže mi laskavě řekni, co mám dělat ?


Potřebuješ se podívat na míry kapalin ve zkumavkách, které jsou na okně za schodištěm a pak je použít v malé zelené. A jsi zase velký.


23) Jsem v místnosti se všemi těmi sochami a sloupy a jsem veliký jako Alexandr Veliký, ale nikde nejsou dveře. Jak se dostanu ven ?


V pravé části místnosti je jedna socha, která vypadá jako hlava se žebříkem. Za ní je tlačítko. Stiskni jej a ze stropu spadne žebřík.


24) Způsobil jsem působivou srážku dvou světů a pak jsem se teleportoval do růžovoučké místnůstečky, ale dveře mě neustále mlátíčkují do tvářičky. Jak se dostanu ven ?


Utíkej jako vítr.


25) Našel jsem další z těch věcí, u kterých když stisknu červený čudlík, tak vyskočí hromada symbolů. Jak vyřeším tyto kódy ?


První, kterou jsi viděl u kanónu, má řešení pro tu druhou. Musíš se tedy vrátit k prvnímu místu a zapsat si pořadí symbolů, jak jdou za sebou a potom je naťukat ve stejném pořadí do té druhé. Vtip je v tom, že druhá krabička obsahuje jeden symbol navíc, zatímco ta první opakuje jeden symbol a přitom vydá vždy velmi podezřelý zvuk. U druhé krabičky musíš tedy nastavit přebývající symbol na místo, kde se první krabička opakuje a tůtne. Běž na to. Pořadí symbolů je pro každou hru rozdílné.


26) Jsem v místnosti s mlaskající myší a na podlaze vidím žlutý knoflík. Hledám moudrost.


Šlápni na knoflík a sleduj, co tomu řekne myš.


27) Našel jsem to puzzle, kde běhá myška z díry do díry. Jak ho vyřeším ?


Musíš myš dostat úplně dolů doprava. Dosáhneš toho tak, že půjdeš rovnou za nosem .....


28) Jsem v červené místnosti a civím upřeně na bílou zeď, posetou bílými čtverečky, co mám dělat ?


Toto puzzle je stejné jako pexeso, pouze o něco těžší. Musíš obracet čtverečky a hledat dvojice. Jestli se jednou spleteš, nebudeš sice o hlavu kratší, ale zato se všechny zase obrátí nazpět, takže si úspěšné pokusy zapisuj.


29) Koukám na panel se třemi obrázky, vedle kterých jsou očíslované kostky a na tyči tam visí medvídek (co když to je Pú ?). Jsem zmaten.


Drahý zmatenče, musíš změnit číslo na kostce tak, aby odpovídalo počtu stejných obrázků, které byly v červené místnosti na pexesu. Pak stiskni žluté tlačítko. Malý medvídek se přetočí na druhou stranu. (Neboj se, není to Pú, ten je v úplně jiné pohádce!)


30) Pohnul jsem medvídkem a robot se za ním otočil, ale co dál ?


Jdi ke kanónu a picni robota do kebule.


31) Vlezl jsem do kanónu, ale pořád jenom pálím do zdi !


Musíš do kanónu vložit správné symboly, aby se zvedalo a otáčelo směrem k robotu Billovi (Gates...?). Symboly najdeš v Hale Záznamů - ve sklepení, kde jsi stisknul modré tlačítko. Aby jsi je uviděl, musí být v místnosti zhasnuto. Druhá sada symbolů je uvnitř žampiónu, poté, co zcela dobrovolně spadneš do jámy. Vlož symboly a potom klikni na šipky, které se objeví v hledí. Kanón se zvedne a otočí vpravo. Stiskni červené tlačítko.


32) Právě jsem picnul Robota Billa do kebeně, nejsem v problému ?


Ne. Vrať se zpět a jukni, jak se mu daří.


33) Vstoupil jsem do místnosti skrze ty zubaté dveře a uvnitř je mlaskající myš, co dělat ?


Dobrá, přejdi doprava a klikni na fialové dveře. Jestliže máš tři klíče, Klaymen je strčí do otvorů v puzzle. Nyní je musíš zasunout na správná místa.


34) A kde asi tak seberu tři klíče ?


První klíč je na balkoně v Hradu. Druhý klíč získáš tak, že si vezmeš putt-putt auto v jeskyni, kde dříve bydlela "Lasička" a pojedeš úplně nakonec do místnosti na konci trati. Třetí klíč dostaneš automaticky, jakmile umístíš do kteréhokoli videa všech dvacet disků s příběhem.


35) Našel jsem devatenáct disků. Kde je, člověče, ten poslední ?


Musíš jít úplně nakonec v Hale Záznamů. Disk je na podlaze. Hanba, huh ? (Proto jsem Ti radil, aby sis ho vzal, když jsi tam byl prve.)


36) Jsem na balkoně a nade mnou se vznáší klíč. Jak ho dostanu ?


Ze země seber špendlík a pak vyjeď výtahem v Hradu do místnosti s teleportem. Podívej se z okna. Klikni na balónek a propíchneš jej. Sejdi zpět na balkón a seber klíč.


37) Jsem v místnosti s dalšími kroužky na stropě a s další protivnou Mucholapkou. Co teď ?


Musíš dostrkat Mucholapku úplně doprava, přesně pod poslední kroužek. Vyskoč a chyť se kroužku. Pak se pusť a nechej muchožroutku, aby Tě spolkla a dopravila do další místnosti.


38) Jak se dozvím správné pořadí tří klíčů ?


Bude potřeba dostrkat tu věc, co se tváří jako promítačka, kterou jsi viděl v místnosti s hrudkou másla na zdi, k vysavači a sešlápnout žluté tlačítko. Pak se vrať do Hradu a promítačka tam bude. Strč ji kousíček doprava a ona se otočí ke zdi. Zatáhni za páku a hle!, zde je odpověď. Zasuň klíče do správných děr a dveře se otevřou. Dokonči tato puzzle, sesbírej videa a poslední z tajemství Neverhoodu Ti bude v ohromujícím vyvrcholení zjeveno. Dávej pozor, můžeš ovlivnit svůj vlastní osud i budoucnost celého Neverhoodu ! Nashle u Neverhooda 2.


RADY NAVÍC


Časté navštěvování Tvé poštovní schránky, která se nachází pod místností s Mucholapkou, Ti pomůže získat nové klíče, které Ti pomohou řešit další puzzle.


Často si hru ukládej, aby jsi, až skončíš, mohl příště začít z tohoto bodu a nemusel hrát hru od samého začátku.


KONEC.



Kompletní návod poslal :  Martin Volný


Ty,  kdož  nemají  v  lásce  návody,  odkážu  nejprve  po žebříku dolů z druhé

místnosti hry, kde je možné získat originální nápovědu. Ona tahle hra obsahuje

několik špeků  a schválností, které jako  by byly šité na  míru otrlým hráčům.

Hra  vás bude  k něčemu  navádět a  ouha... Avšak  ti z  vás, kteří  nevládnou

angličtině,  nebo  už  vyčerpali  i  tuto  možnost,  můžou  se směle začíst do

následujících řádků. Chci  vás jen upozornit, že hrát  Neverhood podle návodu,

znamená připravit se o spoustu legrace, a zábava se zreduk uje na několik málo

procent původního objemu.  Proto se ve vlastním zájmu  snažte do tohoto návodu

jen nakukovat. Ale dost už...


Až se Klaymen  objeví spící v uzavřené místnosti,  vstaňte a třikrát zatáhněte

za páku vlevo.  V následující místnosti si silnější  nátury mohou po incidentu

se  zubatou  pastí  zkusit  stisknout  tlačítko  na  dveřích,  jedinci poněkud

labilnější  použijí k  otevření dveří  past. Tu  je nutné  posunout pod  druhý

kroužek zprava a  pak za něj zatahat. Cesta je  volná. Venku se nejprve vydáme

na nervy  drásající cestu podzemím.  Jděte dopředu, dvakrát  se otočte doleva,

jděte skrz dveře. Uvnitř seberte ze země disketu a v hlavolamu na stěně složte

"H".


V následující   místnosti   najdete   opět   disketu   a   zvláštní  přehrávač

připomínající  automat  na   kafe  (ten  se  nachází  i   na  dalších  místech

v Neverhoodu,  takže  není  nutné  se  neustále  vracet).  Jednotlivé disketky

obsahují rozkouskovaný příběh, ze kterého se nakonec dozvíme, proč a jak že se

to všechno vlastně semlelo. Je nezbytně nutné posbírat všechny disketky, jinak

se hra nedá dokončit. Myší dírou vpravo se dejte dál a v následující místnosti

si rozsviťte  zeleným tlačítkem. Pokračujte stejným  směrem, seb erte sklenici

a stiskněte  tlačítko na  konci dlouhé  čáry. Sjeďte  dolů výtahem a stiskněte

modrý knoflík  a seberte si další  kousek zápletky na disketě.  Páka vpravo na

stěně je nápovědou k řešení budoucího problému.


Jeďte zpět a pokračujte vpravo. Na  stěnách je velice zajímavý příběh. Máte-li

následující týden  dovolenou, rozhodně stojí za  to si jej přečíst  :-). Ůplně

v nejzašší místnosti  vpravo seberte disketku a  jděte zpět. Zeleným tlačítkem

v chodbě opět  zhasněte, jeďte ještě jednou  dolů výtahem a zakreslete  si tři

světélkující symboly. Nyní můžete tyto  katakomby opustit. Nezapomeňte však za

sebou zavřít mříže  od výtahu. Vstupní dveře se  otevírají tlačítkem na stěně.

Venku  jděte  doleva  přes  most  a  do  dveří.  Seberte  si disketku a pomocí

obrazovky počítače složte  robota tak, aby byl ze  samého TNT. Vyjděte druhými

dveřmi. U muchomůrky  vlevo doporučuji sníst tři její  "plody". Protější dveře

skrývají  malou fontánku,  tu uveďte  do chodu  červeným tlačítkem. Půjdete-li

dál,  narazíte  na  podstavec  s  hrací  skříňkou.  Tu  seberte. Vyrazí na vás

nepříliš příjemná potvora a časem vás  zažene zpět k robotovi z TNT. Počkejte,

až díky otřesům spadne na zem sirka. Seberte ji a zapalte doutnák u TNT. Celou

tu smrtonosnou  nálo ž pak  podstrčte potvoře. Tam,  kde dříve bývala  polička

s hrací  skříňkou, je  teď veliká  průrva. Jděte  tam a  nasedněte do vozítka.

Jeďte dolů a  uprostřed spirály stiskněte tlačítko. To je  v tomto místě zatím

vše,  a tak  se vraťte  ven, okolo  muchomůrky a  skrz domeček  s třaskavinami

a přes most.


Nyní jděte doleva ke dveřím s pěti píšťalami. Sešlápněte plošinku a naplňte si

sklenici  vodou. Klaymen  se rovnou  napije. Stiskněte  tlačítko vedle  dveří.

Píšťaly  nade dveřmi  zahrají melodii.   Stejné píšťaly  vedle dveří  je nutné

pomocí vody naladit  stejně. Množství "prsků" do jednotlivých  trubic zleva je

následující:  31204.   Uvnitř  seberte  další   dvě  disketky  a   vylezte  po

pseudožebříku  nahoru.  Tam,  v  podkroví,  je  třetí  disketka,  tlačítko  ke

stisknutí, a silnější  žaludky si mohou zatáhnout za špagátek.  Vr aťte se ven

a jděte doleva  do jeskyně. Stiskněte všechna  tři prosvětlená tlačítka, jděte

skrz  dveře a  přes most.  Otočte se  doprava, pak  jeden krok  vpřed a  znovu

doprava.  Stojíte před  zvláštním kanónem.  Sedněte si  k ovládání a stiskněte

červené  tlačítko. Jezírko  by se  mělo následkem  nedostatku vody vyprázdnit.

Vraťte se skoro na začátek hry, do místnosti s kroužky, a zatahejte za kroužek

úplně vpravo. A zase zpátky ke kanónu.


Nebudeme  ale  střílet,  namísto  toho  půjdeme  dál  do místnosti s ovládacím

panelem mostu, nad kterým je zvláštní  klikyhák. Podíváte-li se na panel, jsou

jednotlivé jeho  části rozházené. Vaším  úkolem je poskládat  všechny kostičky

tak, aby  do sebe symboly  zapadaly. Pak už  jen stačí stisknout  dvojšipku na

posledním  dílku, a  z mostu  přes jezírko  jsou úhledné  schody, které  přímo

lákají Klaymena, aby šel dolů.


Než se tam s ním však vydáte, nakreslete si pořadí symbolů, které se zobrazují

po stisknutí  knoflíku v okénku nad  schody. U jednoho symbolu  se přitom ozve

jiný zvuk  než u těch  ostatních. Jeho  pořadí  si zapište. Na  dně jezírka se

dejte  doprava, k  vypouštěcímu kanálku,  a vpravo  od něj  je další  vozítko.

Projeďte  se po  labyrintu, zapište  si kolik  je barevných  roztoků ve  třech

kádinkách a u  rádia si poslechněte jakou hraje skladbu.  Sjeďte zpátky na dno

"jezírka" a jděte do žlutého domku  se satelitem. Seberte disketku a podívejte

se na rádio. Nalaďte na něm stejnou  skladbu, jakou jste slyšeli ve vozítku na

stěně jezera. Jděte  do dveří a v laboratoři se  nejprve podívejte na zkumavky

vedle okénka. Když zataháte za provázek, v místnosti se rozsvítí. Na přístroji

se skleněnou kabinkou je vidět nápis BOBBY. Písmena tohoto nápisu korespondují

se začátečními  písmeny anglických slov označujících  barvy (B-blue, O-orange,

Y-yellow). Zhasněte a jděte do  kabiny. Pomocí pěti šedivých tlačítek nastavte

krystaly t ak, aby při  spuštění přístroje červeným butonem byly následujících

barev (podle BOBBY): modrá, oranžová, modrá, modrá, žlutá.


Coby  malý Klaymenek  jděte do  malé  "myší"díry  vpravo a  pak vlevo  nahoru.

Dostanete  se  do  místnosti  s  fialovou  minilaboratoří. Do zkumavek natočte

stejné množství barevných  fujtajblů jako na stěně jezera.  Všechny tři složky

pak stočte  do nádobky a vypijte.  Urostlý Klaymen pak bude  moci sebrat další

disketku.  Najděte  mezi  sochami  tu,   která  má  jakoby  na  hlavě  žebřík,

a stiskněte knoflík mezi stupačkami. Vylezte  nahoru, seberte disketku a jděte

ven k  teleportu. Hezky se  usaďte a na  ovládacím panelu stisk  něte nejdříve

blikající tlačítko s hřebíkem a  pak volbu potvrďte velkým červeným tlačítkem.

Vystupte, jděte vpravo a uvolněte řetěz.


Vraťte  se  do  teleportu  a  tentokráte  se  přeneste pomocí žlutého tlačítka

s růžovou stužkou.  Seberte si disketky, sešlápněte  pedálek a rychle projděte

dveřmi. Jděte pořád dál  až skrz průchod ve skále a otočte  se čelem vzad tak,

aby před  vámi byl černý  panel s  tlačítkem.  Jděte k němu  a pomocí tlačítka

navolte symboly v  tom pořadí, v jakém se objevovaly  ve výklenku u kanónu. Na

místo, kde byl  symbol doprovázený zvláštním pazvukem, dejte  ten, který je na

tomto panelu navíc.


V místnosti, ve které se ocitnete, si seberte disketku a vyjděte ven. Dejte se

doleva skrz fialové  dveře. Šlapátkem se zbavte myši a  sýra. Jděte vlevo a na

hlavolamu s myší se řiďte jejím čichem.  Vždy jděte otvorem, ke kterému myš za

všech okolností směřuje čumáčkem. Až  myšáček najde, co si zaslouží, dostanete

se do místnosti  s promítačkou. Copak to asi  seberete? Promítačku si přesuňte

na napájecí kolíky  a zapněte. Vše funguje O.K. a  tak jeďte s tím Lumierových

vynálezem na místo  pod vysavačem. Milá promítačka teď  navštíví myš se sýrem.

Vpravo od  vysavače po nezbytném sbírání  vyřešte drsné pexeso. Až  jej budete

mít pěkně před sebou odkryté, zapište  si, kolikrát se který symbol vyskytuje.

Jděte  ven  a  pak  vlezte  do  mochomůrkového  baráčku  nalevo.  O  patro níž

pokračujte jedinou možnou cestou do dveří. V katakombách si pak zakreslete tři

světélkující symboly a nezapomeňte Disketiho vynález. Teleportujte se na místo

označené symbolem připomínajícím otazník (klikihák  s tečkou). Po chvíli chůze

narazí  te na  ovládací panel  skrytý za  dvířky. Na  něm zadejte  na kostkách

odpovídající  počty symbolů  podle pexesa  a stiskněte  knoflík se zakroucenou

šipkou.


Zpět  k  teleportu  a  tentokráte  použijte  zelený  knoflík s jakýmsi háčkem.

Vejděte do  dveří a zatáhněte za  provaz u stropu. Z  laboratoře jděte k rádiu

a nalaďte  zpět  tak,  aby  se  vám  otevřely  dveře  ven. Vyběhněte ke kanónu

a usaďte  se. Zadejte  souřadnice  podle  všech šesti  světélkujících symbolů,

stiskněte na obou  černobílých šipkách v hledí a  vystřelte. Jděte do vedlejší

místnosti  k ovládání  schodů. Přepněte  je na  most a  jděte k  místu kde  se

odehrál  dynamitový  souboj  s  velkohubou  příšerou.  Jděte dozadu k vozítku.

Nasedněte a jeďte  stále doprava až na konec cesty.  Tam na zemi seberte klíč,

vraťte  se k  přepínači schodů,  přepněte  a  opakujte celý  postup s  rádiem,

laboratoří,  žebříkem   až  k  teleportu.   Přeneste  se  k   ovládání  jeřábu

(klikihák-to slovo se mi líbí :-)) a jděte k robotovi.


Stojíte proti prostředním dveřím, výtahu. Jděte do pravých a seberte špendlík.

Zpět,  do  levých,  seberte  disketu  (předposlední),  zpět,  vyjeďte výtahem,

seberte  disketku (POSLEDNÍÍÍ).  Všechna získaná  disketní zařízení  vhoďte do

přehrávače  a  pusťte  si  příběh.  Až  se  dozvíte,  proč to všechno vzniklo,

dostanete  druhý klíč.  Seberte jej,  vykloňte se  z okna, propíchněte balónek

a třetí  klíč  je  na  světě.  Jděte  do  levé  místnosti a posuňte promítačku

k napájení. Zapněte  ji a na  stěně zjistíte,  jaké  má každý klí  č číslo. Na

dveřích vpravo  pak vložte klíče  do správných otvorů.  V další místnosti  pak

posuňte  past  pod  kroužek,  který  nelze  stáhnout,  na  kroužek  se zavěste

a seskočte pasti  do chřtánu. Past  vás proflusne skrz  dveře. Na tomto  místě

doporučuji uložit pozici,  protože po vstupu do dveří  vpravo následuje už jen

jediný krok ke  konci hry. Tento krok už  nechám na vás. Není možné  to zkazit

a každý si může vybrat podle svého gusta.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.