1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Monkey Island 5: The Tales of Monkey Island - návod
Autor: Ja-fa

Pár slov úvodem:


The Tales of Monkey Island nebo také Monkey Island 5 je již 5. dílem příběhu mocného piráta Guybrushe Threepwooda a jeho manželky Elaine. V každém díle se  Guybrush musel vypořádat takřka se stejným nepřítelem a to s LeChuckem. V prvním díle jakoby o Guybrushovi ještě ani nevěděl, nejdřív mu bylo sděleno, že to je někaký začínající rádoby pirát v dětských letech. Ale záhy poznal, že jeho plány troskotají pod jeho pažemi. Navíc Guybrushe provází i jeho přátelé jako třeba Stan, výkonný obchodník nebo vědma přezdívaná paní Voodoo. Ve všech dílech se LeChucka vlastně nepodaří zlikvidovat úplně. Tento díl by ovšem mohl znamenat změnu.


Tento díl má celkem pět kapitol, druhá bude uvolněna někdy v srpnu tohoto roku (2009) a další kapitoly pak každý další měsíc. Na tvorbě se mimo LucasArts podílel i Telltale games.


Je to můj první návod, tak doufám, že to nezkazím. Tak vzhůru:


Hra začíná...


... u ostrova Rock of Gelato, kde se Guybrush střetává opět s LeChuckem. První věc, kterou máte udělat, je vzít seznam věcí k vytvoření voodoo meče. Chybí už vlastně jen poslední ingredience a tou je šumivý root beer. Ten najdete nahoře u kormidla v opičí rakvi (Monkey Coffin). Pro získání root beeru je nutné ji otevřít, to lze udělat v režimu průzkumu (Examine mode). Ještě před použitím je ale nutné jej smíchat s mentolkami (Breath Mints). Po zkombinování následuje animace, kdy se šance na úspěch takřka vytratí. Ale nezoufejte, promluvte s Elaine na protější lodi a řekněte jí, ať vám hodí lano (Throw me the rope). Přestože je lano krátké tak se na protější loď nakonec dostanete. Ukrojte kousek kořene květiny (Chuck the Plant) v přední části lodi pomocí meče a vhoďte jej do barelu s grogem společně s mentolkami. Poté použijte meč na grog a tím jej aktivujete. Pak stačí už jen použít meč na LeChucka. Následuje animace a vstup do první kapitoly.


Kapitola první - The Launch of Screaming Narwhal


1. Prohlídka ostrova


Po překvapivém obratu LeChucka v člověka a výbuchu lodi se ocitáte na ostrově Flotsam. Po příhodě s infikovanou rukou přistoupí novinář Davey Nipperkin a dá se s vámi do rozhovoru. Zjišťujete, že se z ostrova nedostanete lodí kvůli špatným větrům.


Nejdřív doporučuji porozhlédnout se po docku. Za Court Housem vezměte leták (Flier). Na konci docku před doktorovým domem je loď Screaming Narwhal. Promluvte s kapitánem Winslowem, dozvíte se, že jediný způsob jak se nalodit je dostat kapitána z lodi. Po dokončení rozhovoru se zkuste na ni dostat nejdříve po prkně (Plank) a po neúspešném pokusu po kotevním řetězi (Anchor Chain). Ani to se nepodaří, ale díky těmto pokusům jste zapálili hořlavý maz (Grease Smear), který budeme potřebovat později. Ještě před opuštěním mola prozkoumejte ponožky (Socks), najdete v nich ID kartu do Klubu 41.


Nyní se vraťte z mola a zamiřte za sklářem Crimpdigitem a dejte se s ním do řeči. Na konci rozhovoru vám dá "skleněnou samohlásku" (vowel) ve tvaru U. Zamiřte do jungle (to je ta cesta hned vedle sklenáře) a jděte cestou doprava  dolů. Potkáte usedlého piráta (D'Oro), jak si hraje s porcelánovými figurkami. Pokecejte s ním. Zjistíte něco málo o porcelánových pirátech (Porcelain Power Pirates) a taky co vlastně hledá. Nakonec z něj dostanete mapu k poslední figurce, Dark Ninja Dave. Použijte frázi "Look, it's Dark Ninja Dave!" a poté mu vezměte jednu akční figurku z jeho sbírky. Prozkoumejte mapu, kterou jste dostali a pak jděte od něj směrem nahoru až dojdete ke studni.


2. Hledání Dark Ninja Dava


Použijte mapu na studnu a znovu do ní koukněte. Jednotlivé obrázky znamenají konkrétní zvuky, které lze slyšet u každé cesty vedoucí do další obrazovky. Od použití mapy na studnu se pohybujte přesně podle plánku, doporučuji vždy zajít před konec obrazovky a zvuk si poslechnout. Hned obrazovku za studnou seberte ze země bomby (Pile of Bombs). Tímto způsobem pokračujte až se dostanete k vykopamé díře (X marks the spot). Díru prozkoumejte a vraťte se do docku a jděte zase k lodi Screaming Narwhal.


3. Jak se stát kapitánem


O oheň zapalte bombu, vhoďte ji do růžových trenýrek a pak klikněte na šňuru na prádlo. Je nutné to stihnout než bomba vybouchne. Na první pohled neúspěšný pokus se změní v úspěch, Winslow si nevšimne bomby a skončí ve vodě. Nyní jste kapitánem vy. Zajděte do klubu 41 pomocí karty. Bohužel infikovaná ruka způsobí rvačku a jste vyhozeni. Zvedněte ze země párátko, zkombinujte ho s porcelánovou figurkou a celé to vhoďte do inkoustu (Ink Vat). Nakonec získáte napodobeninu Dark Ninja Dava.


4. Nalezení falešného Dava a odhalení tajemného Deep Gut


Zajděte na místo, kde měl být zahrabán původní Dark Ninja Dave. Použijte figurku na díru. Vraťte se a řekněte D'Orovi o svém nálezu. Ocitnete se opět na místě zahrabané figurky. D'Oro začne hrabat rukama až nakonec se jeho sen splní, našel Dark Ninja Dava. V tom vás zastaví Nipperkin a udělá s vámi interview a po skončení rozhovoru vám dá informaci o tom záhadném Deep Gut. Jděte opět do jungle, na místo, kde byl D'Oro. Odsud jděte nahoru, od studny doleva, poté opět doleva a doleva a nakonec nahoru. Měli byste dojít k chatrči (Creepy Shack). Zaklepte na dveře a prokažte se slovem "Deadline".


Uvnitř nenajdete nikoho jiného než slavnou vědmu, Voodoo Lady. Promluvte s ní a dozvíte se proč máte infikovanou ruku a také jak ji vyléčit. Pomocí La Esponja Grande. Před ukončením rozhovoru dostanete medailon (Locket), pomocí kterého se máte identifikovat u Coronado de Cava. Ještě před odchodem promluvte s papouškem (Parrot Skeleton), kterého promluvou pokazíte a vědma  vám jej věnuje a nakonec vezměte ještě nerozbitnou láhev (Interesting Bottle). Po odchodu z chartče zjistíte, že z chatrče spadla větrná korouhev (Weather Vane). Seberte ji a vraťte se do docku.


5. The Ancient Scroll, mapa a bláznivý "doktor" De Singe


Jděte za sklenářem a použijte na něj láhev. Ukáže vám udělátko na rozbití takové lahve a rozbije vám ji za 37 "pieces o'eight". Bohužel nemáte žádné peníze. Nevadí, i tak je cesta jak získat tento rozbiječ lahví. Jděte nyní na svou loď (pomocí Anchor Chain), vezměte sýr velkých rozměru a vystřelte z kanónu. Tím rozbijtete skleněnou kolekci Crimpdigita a zároveň jej donutíte jít vyrábět novou. Seskočte z lodi, seberte rozbiječ lahví a zajděte za doktorem (dům úplně nahoře).


Po prvním zaklepání spadne květina, tu seberete. Zaklepejte ještě jednou, otevře vám "doktor" De Singe. Zavede vás do své laboratoře a po rozhovoru vás přiváže k židli a bude vám chtít amputovat ruku. Nakonec si odejde nabrousit pilu.


Jak se dostat z křesla? Nejdřív sáhněte pro klíč od opičí klece (ten, který je nejblíž) a dejte do opičákovi Jacquesovi v kleci. Teď použijte pedál nalevo od Guybrushe. Tím dáte Jacquesovi dávku el. proudu. Sešlápněte druhý pedál, tím uvolníte banán, kterým posunete opičáka na protější stranu. Opět použijte shockový pedál, tím Jacques shodí snímek ruky. Seberte ho nohama a vhoďte jej do boxu z obrázky. Zazvoňte na zvonek, tím Jacquese přivoláte a do projektoru strčí váš snímek. Opět sáhněte po shockovém pedálu a poté po banánovém pedálu. Jacques skočí na kostru. Zase použijte shockový pedál, tím dostanete klíč na jeho ocas. Přivolejte jej pomocí zvonku a potom mu ještě dejte banán. A je to!


Teď můžete zkombinovat rozbíječ lahví s onou nerozbitnou lahví. Získáte skrytou mapu k "prastaré spirále" (Ancient Scroll). Zatím to ale vypadá jen jako prázdný papír, proto si promluvte s Hemlockem (sedí u Courthouse). Zeptejte se na problém s větry a jestli by vám mohl zapůjčit čočku k přečtení mapy (Eye of the Ancient Scroll).


Nyní zkombinujte čočku s mapou. Získáte tak obdobný plánek jako k nalezení Dava. Pak ještě použijte sýr na řezby pod mřížemi, tím si je otisknete. A následně můžete zamířit opět do jungle. Vydejte se nyní druhou cestou (to je ta víc nahoře). Dojdete k oltáři (Altar). Použijte mapu na oltář a pak už jen postupujte stejně jako v případě Dava, akorát s tím rozdílem, že na místech kde na na mapě zakreslen mráček a šipky, použijte větrnou korouhev (v Examine módu) a vydejte se tím směrem kam ukazuje. U předposlední obrazovky je nutné obejít kruhový kalendář (Calendar) dokola.


Ocitnete se u brány, když zrovna bude přicházet doktor De Singe. Použijte rozbíječ lahví na krystalový nos (Crystal Nose), tím uvolníte masku. Do díry po masce vhoďte papouška (Pyrite Parrot). Bežte do docku za doktorem a zeptejte se jestli opravdu nic neví o podivném chování větru. Pak mu doložte důkaz že něco o tom ví a to tu masku. Řekněte mu že se vracíte k bráně, bude vás sledovat. U brány potkáte doktora a papoušek se zevnitř prokáže vašim jménem. Doktor otevře dveře a vy můžete projít.


6. Vypnutí zařízení pro ovládání větru


Nejdřív použijte doktorovu hůl na díru (Clamshell) hned vedle přístroje na ovládání větru. Tím zprovozníte 4 ovládací sochy na ruzných místech v jungli. První je hned u přístroje (Mysterious Idol), použijte na ni Weather Vane a dozvíte se z piktogramů pod šipkou, jak má tato socha vypadat. Podle toho ji sestavte a nakonec použijte hůl na Clamshell. Po krátké animaci a odstřelu  doktorovou puškou se ocitnete před bránou. Přejděte do mapy a bežte na místo označené Enigmatic Idol. Nyní postupujte uplně stejně jako v prvním případě akorát musíte soše nasadit nos tam, kde chybí. Ve skutečnosti je to ta květina, kterou jste našli u doktora. Po dokočení se vraťte na začátek jungle. Ke třetí soše se dostanete opět od místa, kde byl původně D'Oro a to kombinací nahoru a doleva. Na tuto sochu bude nutno nasadit sýr s otisklými piktogramy (Imprinted Cheese Whell). Postup je pak úplně stejný jako v předchozích případech.


Čtvrtá socha se nachází od vstupu do jungle cestou víc nahoru k oltáři a pak doprava. Cestou potkáte doktora, použijte frázi "Look, it's King Louis". Otočí se a pak mu stačí strčit do jeho pušky skleněký útvar písmene U (U Tube). Tím doktor odstřelí sám sebe přímo do sochy. Nyní prozkoumejte větrnou  korouhev jako byste hledali cestu. Teď ho ale není kam dát. Hlava, kterou máte zkompletovat je viditelná úplně napravo v dolní části větrné korouhve. Poznáte ji podle tří očí. A tak má vypadat tato socha. Opět nastavte sochu podle tohoto vzoru a strčte doktorovu hůl do Clamshellu.

A je to, vítr se nyní vrátí do normálu.


7. Na lodi


Po delší animaci a rozhovoru ještě musíte vyřešit malý problém s infikovanou rukou na lodi. Vyjděte po schodech nahoru, nechte ji otočit kormidlem a pak sejděte zpátky dolů a vystřelte z kanónu. Teď zkuste ukázat prstem na mapu kam chcete jet a po hádce s rukou spadne ruka do dehtu a vy můžete konečně říct Winslowovi, kam tedy chcete jet. Po prozkoumání oblasti svým dalekohledem a za pomoci Winslowa zjistíte, že Elaine je na vaší staré lodi společně s humaniodním LeChuckem, když v tom najednou vás někdo vyruší ...


Konec první části...


PS:

Pokud už prostředí jungle znáte, není třeba se vracet zpět na místo, kde byl D'Oro, uvádím to jen jako snadný orientační bod pro začátečníky.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.