Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
...za vydatné pomoci Honzy Svatoše (po pravdě řečeno : bez Honzy bych tuhle hru asi nikdy nedohrál)
Tak jsme konečně po několika letech (s přestávkami, které byly občas
i několikaměsícové) dohráli starší českou adventuru Mise Quadam a můžeme vám
všem předložit návod. Problém s touhle hrou je totiž v tom, že důležité
předměty se vám nehlásí po najetí myší, ale až po odkliknutí, takže je velmi
snadné něco přehlédnout. A druhá podivnost je v tom, že se dá cestou posbírat
množství věcí, které ale nakonec k ničemu nepoužijete. Zdá se, že jejich
jediným účelem je zmnožit počet předmětů v inventáři a pořádně tak hráči
znepříjemnit zákysovou situaci, když zoufale zkouší "všechno na všechno". Ale
už dost řečí a vzhůru na Quadam.
Po přistání seber kamínek venku u lodě. Vrať se do lodě a vezmi kryt vedle
skladu, pod ním je plechovka coly a vedle křesla pilota je zbraň. Jdi ven
a doleva. Kamenem upižlej rostlinu na břehu. Druhým použitím kamene na
rostlinu (v inventáři) získáš něco jako brčko. Jdi 2x doprava. V pravé části
obrazovky uvidíš na zemi něco modrého. Je to harmonika. Seber ji a jdi doprava
ke stromu s dutinou. Červíkovi zahraj na harmoniku a z dutiny vytáhni
miskovitý plod. Jdi dolů a po "akci" utrhni ze stromu jednu liánu. Potom se
vrať do obrazovky, kde jsi našel harmoniku a jdi ke vchodu do jeskyně (asi
uprostřed obrazovky). Kamenem uřízni kus rostliny uprostřed a použij víko,
abys mohl vyšplhat do jeskyně. V první jeskyni seber vajgl a opřenou ponožku,
ve druhé jeskyni použij na pavouka u stropu liánu. Seber kámen a z hromady
odpadků vyhrabej medvídky. Jdi nahoru. Použij misku na olejovitou rostlinu
vedle vchodu a naplníš ji tekutinou. Vrať se do jeskyně s pavoukem a jdi
doprava. Krystal pod balvanem rozpusť tak, že na něj naleješ tekutinu
z "brčka" a kousek dál na poušti najdeš železnou tyč. Projdi 2x doprava
k podivným, stavbám. Supersmrtičem rozbij vchod do stavby v popředí. Uvnitř
stavby zkus tyčí rozbít poklop uprostřed, ale nejdříve musíš použít olejovitou
tekutinu. Potom poklop nadzvedneš a vezmeš si druhý krystal. Potom jdi
k tlačítkům na zadní stěně. Mačkej první trojici tlačítek zprava tak dlouho,
až všechna zčervenají. Část zdi se odsune a ty můžeš jít dál. V zadní
místnosti seber divný přístroj u skříně, jeden pytel s krmením pro rostliny
a železnou tyčí vyšťárej z kádě divnou zahnutou věc.
Vyjdi ven před stavbu a na louce vzadu za ní najdeš čtyřlístek. Jdi dolů a na
kopec písku použij "lux" z neznámé stavby. Vstup do objevené lodi. V hromadě
krámů najdeš krabici amarounů a vrtulí a ve výklenku vedle vlevo knihu. Ještě
klikni na futro chybějících dveří. Mezi ostatními nápisy najdeš kód k otevření
dveří. Přivaž těstoviny k liáně a vrať se k vodě vlevo od tvojí lodi. Použij
liánu na vodu a chytíš rybu. Pak jdi 3x doprava ke stromu s dutinou a použij
krmení na divnou kytku. Kytka vyprodukuje mládě. Použij na ní druhý pytel
a druhé mládě si chyť. Nyní jdi do jeskyně s pavoukem a na dveře vlevo použij
kód. Promluv si s Kyrem a seber ostrý kotouč zaseknutý ve zdi. Jdi ven
z jeskyní (až před vchod s víkem) a zase se vrať. Znovu promluv s Kyrem. žekne
ti o druhém ostrovu a dá ti knihu Robinson Crusoe. Opět jdi ven a zpátky. Nyní
zjistíš, že Kyr už nic nepotřebuje a najdeš u něho ještě walkmena. Jdi ven
a nahoru. Když půjdeš ještě dál doleva, zjistíš, že cestu blokuje nepřátelsky
vyhlížející rostlina. Vrať se zpět o jednu obrazovku a dej rybu péct do malého
kráteru v popředí. Jakmile začne ryba vonět, kytka si ji přijde slupnout
a cesta je volná. V následující obrazovce si ještě utrhni oranžový plod
z kytky vlevo dole a pokračuj do obrazovky s U rampou a koulí. Ještě dál vlevo
je pole elektrických hrotů. Tady si nabij divnou zahnutou věc ze stavby
mimozemšťanů a vrať se ke kouli. Nyní ji už snadno chytíš do zmagnetizovaného
držáku. Jdi 2x doleva na pobřeží, odkud vede řada hrotů ke druhému ostrovu. Na
pás rostlinstva, který roste přes cestu použij mládě kytky a dojdi až
k pobřeží. Druhý ostrov je v dohledu.
Použij ostrý kotouč na hroty, které vyčnívají z vody a můžeš přejít na druhou
stranu. Prozkoumej strom a seber červený plod. Dveře do stavby si otevři
supersmrtičem. Na hlídacího robota použij walkmena. Ve druhé místnosti se
zatím nemusíš zdržovat, jdi zpátky a mezi krystaly najdi plastikovou kartu.
Jdi ven a doleva a ulom kousek z keře v popředí. Jdi doleva. Na stromě na
křižovatce je další krystal. Shoď ho dolů červeným plodem a seber ho. Z dutiny
druhého stromu vpravo vytáhni přístroj a pokračuj dále doleva. V další
obrazovce přehrazuje cestu žluté křoví. Napij se coly a cesta je volná. Ještě
seber žlutou rostlinku u země (asi lžícovník) a jdi dále doleva. Tady promluv
s Ericem, který sedí na útesu a dostaneš od něho hrací žeton. Prozkoumej
kulaté rostliny a z té menší vytáhni semeno. Vrať se ke stavbě na začátku
ostrova a jdi dovnitř. Nyní jdi do druhé místnosti a použij žeton na první
automat na zdi zleva. Seber věc, která vypadne a odnes ji Ericovi. Po dalším
rozhovoru dostaneš baterii. Obejdi útes a jdi horem doleva. Biomasu radši moc
nedráždi a prozkoumej žlutou květinu. Biomasa se mezitím probudí sama a teď je
čas použít kouli s držákem, která zatím k ničemu nebyla. U skály vidíš další
modrou věc - tentokrát to jsou elektrické kleště. Seber je a použij na ně
baterii. Kolem skály se podívej dále doleva do suchého lesa s chladicí věží
v pozadí. Na téhle obrazovce se zdánlivě vůbec nic udělat nedá. Až teprve když
klikneš myší na chladicí věž vpravo ode dveří, zjistíš s překvapením, že je
tam ukrytá štěrbina na plastikovou kartu. Takže na ni s úlevou použij kartu
a hurá do věže.
Hned na začátku vstup do výtahu a použij na něj kleště. Tím utáhneš šrouby
v podlaze výtahu - když to neuděláš, je konec. Po výstupu z výtahu jdi hned
o jednu obrazovku doprava a prozkoumej "pingpongový stůl". Do automatu na zdi
vlož žlutý krystal a vypadne ti broušený krystal. Pokračuj dále doprava, kde
ze stolu sebereš trochu písku. Vrať se zpátky a použij písek na stůl. Tím
aktivuješ supermozek. Nyní jdi dolů do obrazovky s velikým krystalem, což je
vlastně právě ten supermozek. Důkladně si s ním pokecej a pokračuj doprava,
kde vedle kosmické mapy je druhý automat. Do něj vlož postupně zbylé dva
krystaly a vždy po stisknutí tlačítka vypadne opět broušený krystal. Nyní máš
tedy tři broušené krystaly. Jdi dolů a dostaneš se kupodivu opět do obrazovky
s pískem, jenže na druhé straně. Použij broušené krystaly na třetí automat na
zdi a pokus se projít do chodby vpravo. Z automatu vypadne velký krystal.
Vezmi ho a jdi konečně do zmíněné chodby. Nejprve kamenem vyrýpni valoun zlata
na zemi a potom použij na dveře velký krystal. Dveře se otevřou a teď můžeš
projít k ponorkám. Nastoupíš do té zadní a chvíli na ní klikej, dokud
nezjistíš, že řízení nerozumíš a že se musíš s někým poradit. Protože tu není
nikdo jiný, než supermozek, tak musíš za ním, vyslechnout jeho rady a potom se
vrátit opět do ponorky. Plavba může začít. Až dopluješ k díře v mořském dně,
odponorkuj (Honzův terminus technicus ) dolů a zbývá poslední hádanka hry.
Čtyřmi tlačítky nastavit správný kód. Pokud se ti to nepodaří, zde je postup :
Nejprve na druhém a čtvrtém monitoru zleva nastav čtyři tečky. Tím se
odblokuje první a třetí tlačítko, kterým nastavíš příslušné monitory tak, aby
na nich svítila pouze jedna tečka a nakonec nastavíš stejné tečky na zbylých
dvou monitorech. Androidi mají dohráno, Mise Quadam je úspěšně dokončená.
KONEC.