1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Might & Magic: Secret of the Inner Santcum
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Might & Magic: Secret of the Inner Santcum - manuál

Might & Magic, Book one: Secret of the Inner Santcum

(Moc a kouzla 1: Tajemství vnitřní svatyně)



Úvodní slovo:


Jedná se o první hru v sérii Might and Magic, vydanou Jon Van Ccaneghemem, jeho společností New World Computing.



Základní dějová linie

Celé dobrodružství se odehrává na VARNu (Vehicular Astropod Research Nacelle), což je v podstatě obří vesmírná loď, koncipována jako klasické středověké fantasy prostředí. V jedné zapadlé putyce v Sorpingalu se sejde šest dobrodruhů, kteří se rozhodnou prozkoumat tajemství Vnitřní svatyně (jakési obdobě svatého Grálu). Při svém putování "náhodně"  narazí na  zlého Sheltema, který  porazil hodného krále Alamara. Do toho se zamíchá další postava Corak (ten hodný)…..Klasika.


Komu je hra určena:


Každému, kdo nostalgicky vzpomíná na slávu osmibitů.

Každému, kdo miluje ságu Might&Magic a chtěl by vědět jak vypadala ta úplně první hra.

Každému, kdo je dostatečně trpělivý, aby se oprostil od pozlátek primitivních 3D her.

Každému kdo se dokáže včase přenést do doby před 25 lety, a dokáže si představit, jak asi vypadá hra tvořená po dnech i nocích v ložnici jednoho snílka.

Každému, kdo si říká, jak asi v minulosti vypadal Sorpingal, nebo kde se chce setkat s postavami jako je Lord Kilburn.



Základní informace:


Dle wikipedie [1]:

Hru vydala společnost New World Computing roku 1986 pro Apple II, později byla vydána i pro IBM PC, NES a mnoho dalších platforem. Roku 1998 byla znovuvydána jako součást edicí Limited Edition a Special Edition hry Might and Magic VI: The Mandate of Heaven. Byla prvním dílem úspěšné série Might and Magic.



Dle Martina Fridricha [7]:

Jon Van Caneghen před 25 lety hrál Ultimu a Wizadry ve svém malém bytě vHollywoodu a přemýšlel, jak si vydělat na chleba. "Ultima byla příliš jednoduchá, a ze světa Wizardry jsem měl pocit osamělosti a izolovanosti." jako skalní příznivec her na hrdiny Dungeons & Dragon měl vmalíku všechny soubojové systémy na základě házení šesti a vícestěnnými kostkami. Kromě toho uměl obstojně programovat a jeho manželka Michaela mu vhraní sekundovala a pomohla mu propracovat světy, které měly vstoupit do dějin pod názvem Might& Magic.


Caneghemovy programátorské schopnosti nebyly nikterak závratné, na rozdíl od vize hotového produktu: měl být dobře animovaný, 3D výhled na herní plochu měl zakrývat většinu monitoru. Na zbytku měly být údaje o hrdinovi. Práce na programování prvního dílu  Might& Magic pro počítač Apple II proto trvaly tři roky- od roku 1983 do 1986. Během té doby se Caneghemovi podařilo založit společnost New World Computing (NWC).


Byl jejím jedním zaměstnancem, majitelem, a jednatelem. Pokusil se prodat svou hru distributorům,  ale  vždy od nich slyšel: kdyby jste byl zavedeným autorem a měl připravená pokračování, tak vám za jednu prodanou kopii můžeme dát až jeden dolar.


Caneghem jim pokaždé odpověděl něco sprostého. Distribuce prvního M&M finálně probíhala po telefonu vzávislosti na reklamách umístněných ve dvou prestižních herních časopisech: Computer Gaming World a A+. Hned první den po vydání inzerátů se rozřinčel etelefon vložnici a pan programátor přijímal desítky objednávek denně. Koncem prvního měsíce prodal pět tisíc kusů……



Volný překlad manuálu:

Davesade [3]: na svých stránkách umožňuje stažení originálního manuálu, který je velice užitečným pomocníkem, nicméně jsem se rozhodl zde uvést spíše výtah ztohoto materiálu a občas přidat několik osobních poznámek a rad. Ovšem v manuálu se nacházejí i skvosty tohoto typu:


Aby se předešlo pozdějším zmatkům ve hře, doporučujeme zvolit každé postavě jiné jméno J.


Poznámky k tvorbě postav:


Je dobré dát ACC alespoň na 11, aby se daná postava trefila do soupeře J.


SP= spell points

HP= hit points

AC= armour class

COND= condition

EXP= experience points


Save: ukládání pozic je možná pouze vhospodě, a to vkaždém znásledujících měst:


Město č.         1: Sorpingal

2: Portsmith

3: Algary

4: Dusk

5: Erliquin


Čísla měst jsou důležitá pro cestování dopravou, nebo kouzly.


Také začátek hry je vždy zjedné hospod vdaných pěti městech, a pokud družina pod vašim vedením  zrovna dvakrát nedopadne, tak se automaticky nabídne načtení  pozice posledního SAVE vhospodě. Za tento respawn se nemusí platit ztrátou zlata (tak jako v MMVI).


Značky u jmen postav:

Pokud je před jménem tvé postavy *, pak to znamená, že není úplně  READY (v lepším případě je omráčená, vhorším může být zcela  DEAD, ovšem negativních  věcí může být více- oslepený, otrávený).  Nejjednodušší je se ztoho  vyspat (spát se dá prakticky kdekoliv, pokud vokolí není nebezpečno),  ale ne vždy to funguje. Pak je na zvážení hru ukončit a load. (200 zlatých za oživení je (zejména ze začátku) dost drahá záležitost.)


Pohyb:

Pohyb je v 3D, za pomoci klávesnice (bez myši), hra se ovládá pomocí  klávesových zkratek. Na ovládání je třeba si zvyknout, ale po chvíli zjistíte, že má svou logiku.


V dungeonech  i ve městě je dobré klepat po zdech, a nalézt tak tajné skrýše, postavy, poklady (popřípadě se juknout na mapu, že J).


Některá pole tě mohou teleportovat HOOODNĚ daleko, nebo na nečekaná místa, některá místa jsou začarována neproniknutelnou tmou,  silová pole také nejsou výjimkou. Podobných   libůstkek je ve hře celá řada.


Mapy:

Mapy jsou velikosti  16x 16 polí, a celkový počet map je celkem  54.

V návodu [3]  pak důležitá místa a postavy  mají souřadnicovou polohu ve formě x,y. (vlastní poloha  a orientace dle světových stran se dá zjistit pomocí kouzla Location).

Což může  být  důležitá informace  pro někoho, kdo by trpěl neodolatelnou potřebou si mapy kreslit. Pro ostatní, normální lidi je jednodušší kliknout na odkaz [2].


Klávesové zkratky:


[P] - PROTECTION  ukáže všechny aktivní ochranná kouzla postav


[S] - SEARCH - přikáže prohledat daný prostor - užitečné po boji, nicméně není      nutno hledat poklady bezprostředně po boji, může te se mezitím vyspat,        vyléčit apod.

[U] - UNLOCK - pokud se nepovede, může se spustit past, při opak. pokusu se zvyšuje šance spuštění pasti apod.

[D] - DISCART - trvale zahodí daný předmět (Remove pouze odloží předmět do          baťohu)


Boj:


Při boji se počítá s iniciativou - tzn. zda je parta překvapena, zda se může boji vyhnout apod.


[A] =  ATTACK znamená, že zaútočí daná postava na  nepřítele vpostavení  č. 1,

[F] =  FIGHT znamená, že si můžu vybrat, na koho budu útočit.

[R] =  RETREAT - ústup - a to buď před samotným bojem (vyšší šance na ústup),        a nebo při boji samotném

[S] = SURRENDER - vzdát se. Můžete přijít o všechno zlato, jídlo, gemy. Zdá         se, že je to horší varianta než  být DEAD, avšak může to být cesta jak        se dostat na jinak nedostupná místa typu skrytý poklad, či vězení.


Postavy, které mají před jménem + bojují tváří vtvář.


Užitečná klávesová zkratka je [CTRL] + [A], zejména proti slabým nepřátelům, boje  jsou  automatické, a velmi, velmi rychlé.


Pouze lukostřelec může střílet lukem, i když je tváří vtvář nepříteli.


Během boje lze přeházet postavení  postav ve družině, po boji se však vrátí do původního postavení.


Třídy postav


Knight - Strider=Chodec=Aragorn, další dobrou volbou je můj oblíbený hrdina CONAN.

Hlavní dovednost: Síla- MIGHT

Za úroveň získává 1-12 hit pointů, navíc se (to ale platí pro každou  postavu) počítá ještě bonus za odolnost. Vyplatí se, podobně jako třeba vBaldur`s gate, zvážit kombinaci save-load .Na vyšším levelu může útočit více než jednou za kolo


Paladin - Ronnie

(na počest mého bratrance Romana, který tuto přezdívku používal na své AMIZE)

Síla, odolnost, osobnost

1-10

Může používat luk, pokud nebojuje tváří vtvář


Lukostřelec - Legošlap

Inteligence, přesnost, 1-10,

Kouzla: Jako Kouzelník, ale až na vyšším levelu.

Může používat jakoukoliv zbraň, vyjma některých omezení

Omezen stran brnění, a štítu

Může užívat luk i při boji tváří v tvář


Kněz - Gabriela

Osobnost,   1-8

Může užívat štít, jaké překvapení J


Kouzelník:Galadriel, Merlin

Inteligence, 1-6


Zloděj - Bilbo, Xena, Paroubek

Primární dovednost:  NONE

1-8

Může užívat kroužkové brnění a štít, prak, samostříl,  a jednoruční zbraně- krátký meč, dýka

Bojové schopnost odpovídají těm u kněze


Charakteristika ras:


Člověk odolává strachu, a částečně uspání (pozn. autora: neplatí pro kombinaci gauč-únava, popř. gauč-pivo-fotbal-únava, zejména po práci).

Elf odolá strachu

Trpaslík odolá otravě (částečně)

Gnóm částečně kouzlům

Poloviční ork: střední rezistence kuspání.


Přesvědčení  postav:

(dobrý, zlý a ošklivý J) se může během hry změnit, a to vzávislosti na odpovědích na otázky, na boji, nebo  činech postav. Přesvědčení může mít také vliv na nepřístupnost do  některých míst apod.


Pohlaví:

Má vliv na přístup do některých lokací (ale zdá se, že změna pohlaví není vtéto hře neřešitelný problém…)


Věk: postavy začínají  ve věku 18,  nenávratně umřou v80, a to automaticky, přes noc, a nic na tom nejde změnit, a to ani kouzlem. No, tohle asi většinu dobrodruhů trápit nebude, že J



Kouzla


Poznámka: I některá monstra mohou zakouzlit dispell magic.

Kouzla lze dělit  podle několika kritérií, důležité je, že některé kvyvolání potřebuj jen Spell points, některé (silnější) i Gemy. Gemy lze koupit (aspoň myslím), a nebo vypadávají zněkterých potvor  po souboji


Clerics spells



č. 1

č. 2

č. 3

č. 4

č. 5

č. 6

č. 7

č. 8

Lvl 1

Awaken-

Cena : 1SP

Typ:  Boj.   kouzlo

Vstávejte, lenoši!

Bless

1 SP

Boj

Zvyšuje  přesnost bojovníků

Blind

1 SP

Oslepí1 nepřítele

Účinek měnlivý

First aid

1 SP

kdykoliv

Obnoví 8 HIT pointů

Light

1 SP

non-combat

Přidá 1 Light faktor

Power Cure

1 SP

+ 1 GEM

Přidá 1-10 HP vzávislosti na lvl

Protection to fear

1 SP

kdykoliv

celá parta

Trvá 1den

Turn undead

1 SP

Zničí několik, nebo všechny nemrtvé

lvl 2

Cure wounds

2SP

Vyléčí 15HP

.

Heroism

2SP + 1GEM

Funguje jen na charakter se stejným přesvědčení

6 HP+2 lvl

Pain

2 SP

Funguje na not-Undead

2-12 zranění

Protection to cold

2 SP

Protection to fire

2 SP

Protection to poison

2 SP

Silence

Boj

1monstrum

Zabrání seslání kouzel

Suggestion

2 SP

Boj

Jedno monstrum

Neutočí, dokud není napadeno

lvl 3

Create food

3SP + 1GEM

Cure Blindness

3 SP

Cure Paralysis

3 SP

Lasting Light

3SP

Přidá 20 jednotek světla

Produce Flame

3 SP, boj

3-18 damage

Produce frost

3 SP

3-18

Remove Quest

3SP

Walk on Water

3SP + 1GEM

Trvá jeden den

lvl 4

Cure disease

Neutralize poison

Protection to Acid

Protection to Electricity

Restore Alignment

4SP +2GEM

Summon Lightning

4SP, až 3monstra hand-to-hand, 4-32 damage

Super heroism

4SP +2GEM

10HP+3lvl

Surface

4SP+2GEM

non-combat

Transport zpodzemí na povrch

lvl 5

Deadly swarm

5SP, outdoor combat

2-20 damage

Dispell magic

zruší všechna kouzla jak na postavách, tak na mostrech

Paralyze

all monsters in hand-to-hand

Remove condition

5 SP + 3GEM

vyléčí mnohé negativní postižení

Restore energy

Obnoví 1-5 lvl postavy, pokud byla snížena




lvl 6

Moon Ray

6SP+4GE

3-30 to charakter , 3-30 damage

Raise dead

6SP+4GEM

Může selhat, bacha na to

Rejuvenate

6SP+4GEM

1-10 let ubere, ale pozor…

Stone to Flesh

6SP,4GEM

Town Portal

6SP,4GEM

non-combat, tohle  není Diablo J




lvl 7

Divine intervention

7 SP,10 GE

Holy Word

7SP+GEM

all undead

Protection to elements

7SP +5GEM

Cold, fear, fire, poison, electriicity

Resurection

7SP+ 5GEM,

poozor, přidá 10 let

Sun Ray

7SP + 5 GEM

1 monstum damage 50-100





Sorcerer spells



č. 1

č.2

č.3

č.4

č.5

č.6

č.7

č.8

Lvl 1

Awaken

Detect Magic

Funguje na věci v baťohu

Energy Blast

1SP+1GEM

1-4 damage za lvl

Flame Arrow

1SP,1-6 damage

Leather skin

Light

Location

Sleep

uspí až 5 nepřátel, zejména když jsou zranění

Lvl 2

Electric arrow

2 SP,2-12 damage

Hypnotize

2SP

Prevence útoku monsra

Identify monster

2SP,1GEM

Jump

2SP

Skok 2 pole dopředu

Levitate

2SP

Trvá jeden den

Power

2SP

1-4 Might v boji

Quickness

2SP

1-4 speed v boji

Scare

2SP

1 monster-fear

Lvl 3

Fire Ball

1SP za lvl, 1GEM

1-6 damage za lvl

Fly

non combat,

3SP

Invisibility

3SP,1Gem

VBoji snižuje šanci na zásah od nepřítele

Lightning Bolt

1SP za lvl, 1Gem

1-6 damage za lvl, 1-3 nepřátelé

Make room

zvětší bojové pole tak, aby prvních 5 postav mohlo bojovat tváří vtvář

Slow

3SP

Boj

Mostra na ˝  rychlosti

Weaken

3SP,1 GEM

Všechna monstra

Sníží HP o 2 a Armor class o 1

Web

3SP

Boj

1-5 monster nemohou bojovat

Lvl 4

Acid arrow

4SP, 3-30 damage

Cold Beam

4SP

1 nepřítel

4-40 Damage

Feeble Mind

4SP,2GEM

Snižuje schopnosti nepřítele

Freeze

4SP

1 Nepřítel

Malá šance na odolání kouzlu

Guard Dog

4SP

Non-combat

1 den trvá ochrana

Psychic protection

4SP,2 GEM

Shield

4SP,2 GEM

Boj

Dobrý  proti střelám

Time Distortion

4SP,2GEM

Boj, celá parta

Dává čas na ústup z bitvy

Lvl 5

Acid Rain

5SP

5-50 damage

Dispell Magic

5SP

Ze všech příšer i bojovníků odstraní kouzla

Finger of death

5SP,3GEM

Combat

Funguje na non-undead

Shelter

5SP,3GEM

Non-combat

Dovolí odpočívat vnebezpečí

Teleport

5SP,3GEM

non-combat

Pohyb až o 9 polí jakýmkoliv směrem




Lvl 6

Dancing Sword

6SP,4GEM

1-30 damage v boji

Desintegration

6SP,4GEM

Likvidace nepřítele změnou vprach

Etherealize

6SP,4GEM

Kouzlo rytíře Viléma Brtníka z Brtníku

Protection to Magic

6SP,4GEM

Recharge Item

6SP,4GEM

non-combat

pozor na riziko zničení




Lvl 7

Astral spell

7SP,5GEM

Transportuje partu do astrální sféry

Duplication

7 SP,100 GEM

Meteor shower

7SP,5GEM

1-120 damage

Power shield

7SP,5 GEM

redukce zranění

o ˝

Prismatic Light

7SP,5GEM

Ovšem má poněkud nepředvídatelný efekt na všechny monstra





          Cleric spells



č. 1

č.2

č.3

č.4

č.5

č.6

č.7

č.8

Level 1

Awaken

Bless

Blind

First aid

Light

Power cure(1G)

Protectin to fear

Turn undead

2

Cure wounds

Heroism

(1G)

Pain

Protection to cold

Protection to fire

Protection to poison

Silence

Suggestion

3

Create food

Cure Blindness

Cure Paralysis

Lasting Light

Produce Flame

Produce Frost

Remove Quest

Walk on Water

(1G)

4

Cure Disease

(1G)

Neutralize Poison

Protection to Acid

Protection to El.

Restore Alignment

(2G)

Summon Lightning

Super Heroism

(2G)

Surface

(2G)

5

Deadly swarm

Dispell Magic

Paralyze

Remove condition

(3G)

Restore energy




6

Moon Ray

(4G)

Raise Dead(4G)

Rejuvenate

(4G)

Stone to Flesh(4G)

Town Portal(4G)




7

Divine Intervetion

(10G)

Holy word(5G)

Protection to elements

(5G)

Resurection

(5G)

Sun Ray

(5G)





                    Sorcerer spells


č.1

č.2

č.3

č.4

č.5

č.6

č. 7


Level

1

Awaken

Detect Magic

Energy Blast (1G)

Flame Arrow

Lleather skin

Light

Location

Sleep

2

Electric Arrow

Hypnotize

Identify Monster(1G)

Jump

Levitate

Power

Quickness

Scare

3

Fire Ball

Fly

Invisibility

(1G)

Lightning Bolt (1G)

Make room

Slow

Weaken

(1G)

Web

4

Acid Arrow

Cold Beam

Feeble Mind

(2G)

Freeze

Guard Dog

Psychic Protection

(2G)

Shield (2G)

Time Distortion

(2G)

5

Acid Rain

Dispell Magic

Finger of Death (3G)

Shelter

(3G)

Teleport

(3G)




6

Dancing Sword (4G)

Desintegration

(4G)

Etherealize

(4G)

Protection to Magic

(4G)

Recharge item

(4G)




7

Astral spell(5G)

Duplication

(100G)

Meteor shower(5G)

Power shield(5G)

Prismatic light(5G)







Závěrečné shrnutí:


Davesade [3] dal hře  v hodnocení 5/10, což si myslím, že je zcela odpovídající. Hra se dá hrát i dohrát, avšak upřímně si myslím, že se už asi nenajde nikdo kdo by ji dohrál.


Zdroje:


[1]http://cs.wikipedia.org/wiki/Might_and_Magic_I:_The_Secret_of_the_Inner_Sanctum#c.C 3.ADlov.C3.A1 

          obecné informace z Wikipedie

[2] http://mightandmagicgrove.com/mm1/mm1.htm

           Kompletní návod, včetně podrobných mapek jednotlivých lokací

[3] http://www.rpghry.cz/game.php?id=98

           Výborné české stránky  věnované RPG. Díky Davesade J

[4] http://www.old-games.estranky.cz/

           Moje osobní vizitka

[5]http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic1walk.htm

            Alternativní návod

[6]http://www.celestialheavens.com/viewpage.php?id=373

            Krátký nástin příběhové linie.

[7]Martin Fridrich (doufám, že to byl skutečně on), Level, č. 136

téma měsíce věnované sérii  Might and Magic

[8] http://www.dosgames.sk/

        Kvalitní fandovské stránky.

     


Všem, kteří  se vydrželi až dokonce děkuje StriderCZ - sstrider@seznam.cz.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.