Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
Tvorba postav
Do party si vemte tyto charaktery :
Rytíř - nemůže kouzlit, ale za to je velmi silný. Dejte mu všechny nemagické dovednosti (oprava, obchodování...).
Paladin - sekundární léčitel a také dobrý bojovník.
Klerik - léčitel a po získání dovednosti v temné a světlé magii je naprosto smrtící,
Kouzelník - mistrovství ve všech magiích.
Všem postavám dejte dovednosti Učení, Luk, Obchodování (jedna postava na úroveň mistra a zbytek postačí na expert), Posilování a Meditace (kromě rytíře).
Pro Klerika a Rytíře si později kupte kouzla : Splašená pěst, Mocná léčba, Léčba, Odstraň otravu, Odstraň prokletí, Odstraň šílenství, Oživ mrtvé, Odstraň vymýcení, Odstraň nemoc.
Pro Kouzelníka : Inferno, Létání, Očaruji předmět, Městská brána, Lloydův maják, Odkamenění.
Pro Klerika a Kouzelníka : Duhové světlo, Dračí dech, Toxický mrak, Dotek smrti.
Ve výbavě si nezapomeňte sehnat předměty, které vám postupně doplňuji manu a život. Co nejdříve získejte mistrovství ve vodní magii, nebudete toho litovat.
Co dělat na začátku ?
Tato hra je v počátcích extrémně těžká, pokud si to chcete mírně ulehčit bez cheatování, tak poslouchejte.
V Novém Sorpigalu je na SZ studna, klikněte na ni a dostanete +2 permanentně ke štěstí. Kupte si členství k Bukanýrům a u nich se naučte dovednost Obchodování (snižuje ceny při obchodu).
Pak se dejte k bance a klikněte na její zdi, získáte tak svitek na létání, pak běžte k doupěti bukanýru a tam za pomocí svitku vyleťte nahoru (SAVE) a klikněte na severní část jeho střechy. Budete přenesení do chrámu Bohů v zemi Dračích písků, okolo vás je spousta draků, takže co nejrychleji vlezte do budovy před vámi a klikněte na obelisk, každý kdo se dotkne obelisku získá +20 bodů ke všemu permanentně (atribut, odolnost...), což je velmi dobrý začátek. Dále klikněte na SZ stěnu a budete přenesení do NWC dungeon. V dungeonu najdete spoustu dobrých věcí, hlavně truhlu, která vám přidá do maxima 10000 zlatých a také automat na jídlo a lektvary. Pokud budete hlouběji prozkoumávat, tak narazíte na goblina s jménem Jon Van Caneghem, zabte ho a pak klikněte na jeho stůl, všechny postavy získají +300 bodů ke statistice po dobu 2 dnů, což je docela slušné.
Teď je nutné se vrátit zpět, takže se dejte do místa odkud jste začali a klikněte na hnědé dveře, budete tak přenesení zpět do Dračích písků, pak rychle klikněte na místo meč se zabodává do planety a jste zpět v Novém Sorpigalu.
Dostaňte se do Hradu Ironfist, použijte místní dostavník, který vás odveze do Hradu. Kupte si v podhradí členství v Zuřivých Berserkrech, ti vás naučí dovednosti v používání Luku. Pak si naskočte na loď Vánek a ta vás odveze pro změnu do Mlžných ostrovů, zde si kupte členství v gildě Vody/Ohně/Větrů pak se dejte do gildy a kupte všem postavám dovednost Učení (vaše postavy budou dostávat více zkušenosti), dále si kupte členství v Dvojitém ostří, ti vaše postavy naučí dovednosti Posilování (zvyšuje množství Hit Pointů). Tak a teď se vraťte zpět do Nového Sorpigalu a začneme s dobrodružstvím.
Něco k návodu :
Návod nejde do hloubky, bylo by to docela zbytečné, kromě toho máte automapu takže se nemůžete ztratit. Návod pouze popisuje problémová místa v dungeonech a jejich řešení. A jako v každé RPG musíte prozkoumat všechna místa a sbírat zlato a cenné předměty.
Návod
1. část dobrodružství
1) Nový Sorpigal
Důležitá místa : Goblinwatch, Abandoned Temple, Gharik´s Forge
V tomto městě najdete učitele (magie, zbraně....), kteří vás povýší na úroveň EXPERT, což postačí. Dále si kupte členství ke všem gildám, stačí procházet baráčky a místní obyvatelstvo vám nabídne členství za malý obnos. Určitě si prozkoumejte stáje, najdete tam 2x magické podkovy, které vám zvýší +2 skill body. Pokud jste zranění, tak si odběhněte do kostela na kopci, kde vás vyléčí.
Přehled questů v dané oblasti:
1. quest - máte hned od začátku. Ve svém batohu již máte dopis, který máte doručit do Hradu Ironfist.
2. quest - zajděte do hospody a pokud chcete peníze, tak ukažte dopis Andover Potbello pro 1000 zlatých a dostanete také quest přinesení svícnů (Candelabra) ze Abandoned Temple.
3. quest - běžte do radnice k Janice Clerk, ta vám zadá úkol v nalezení kombinace na otevření Goblinwatch a dostanete klíč.
4. quest - po splnění 3.questu s Goblinwatch dostanete od Janice druhý úkol a to v donesení Chime of Harmony. Tento předmět se nalézá u Hradu Ironfist v chrámu Baa.
5. quest - také dostanete na radnici. Frank Fairchild vás požádá o osvobození Sharry ze stínové gildy, která se nalézá na západě od Hradu Ironfist.
6. quest - donesení srdce pavoučí královny. V jednom z baráčků najdete Buforda, který chce, abyste přinesl srdce pavoučí královny. Tu nalezneme v Abandoned Castle.
7. quest - Osvobození Angely Dawson. Od místní obyvatelky Violte Dawsonové dostanete úkol v nalezení její dcery, která se ztratila v Abandoned Temple.
a) Goblinwatch
Zde nejsou nijak tuhá monstra, jenom si dávejte pozor na létající mozkoškrabky, které vás mohou nakazit nemoci. V jedné místnosti se schránkami na zdech najdete svitek obsahující postup jak otevřít hlásku, tento svitek je potřebný pro 3. quest, pokud svitek nebudete mít u sebe až zajdete za Janice, tak nedostanete odměnu.
Probijte se přes tlupu slabých goblinů a najděte ovládací panel s klávesnici. Tam naťukejte tato písmena : NILBOG (podle svitku) a 3.quest - hotovo. Pokud se chcete obohatit zlatem, tak běžte přes otevřené dveře a za nimi se probojujte k díře, tam vlezte a vyčistěte oba tunely, na jejíchž konci najdete truhly s pokladem.
b) Abandoned Temple
Předtím než půjdete do chrámu, si kupte lahvičky protijedu. Pokud nejsou k dispozici, tak prohledejte okolí, sbírejte modré kořeny a červené bobule, oboje dejte do lahvičky a pak je smíchejte.
Uvnitř chrámu na vás čekají netopýří, pavouci a nejzákeřnější jsou hadi. Ti vás dokáží otrávit.
Hned u vstupu se dejte po schodech dolů, kde najdete po obou stranách žluté dveře. Pravé dveře vás zavedou k bedně se svícny (Candelabra) 2. quest - hotovo. Pokračujte dál v prohledávání, dokud se nedostanete k truhle, ze které šlehají jiskry, tu vybrakujte a o kousek dál je malá odbočka, tam najdete Angelu Dawsonovou, 7. quest - hotovo. V místě kde jste ji našli, jsou dřevěné dveře, za nimi se dostanete do místnosti s kleci, kterou vybrakujte. Vraťte se zpět a pokračujte hlouběji do chrámu.
U dalšího rozcestí se dejte doprava a tam se probojujte přes tuny hadů, pak sejděte do jejich brlohu, kde najdete kobří vejce, sesbírejte je všechna. O kousek dál najdete pavoučí královnu, kterou zabte a seberte z jejího těla Srdce 6. quest - hotovo. Chrám je tímto vyčištěn, pro rychlý přesun před bránu chrámu se dejte do místa, kde jste objevili královnu, pak se dejte nahoru a tam se nalézá kamenný stolec, klikněte a budete přenesení do předsálí chrámu.
c) Gharik´s Forge
Do tohoto místa se dáme potom. Zatím nejste dostatečně silní a kromě toho nemáte klíč do kovárny.
Po získání klíče z Mlžných ostrovů - Silver Helm Outpost sem zaleťte a splňte úkol pro Lorda Alberta Newtona.
Uvnitř se probojujte přes tuny kouzelníků a ohnivých elementů. V místě, kde je velká propast mezi vámi a druhou stranou, musíte kliknout poblíž tohoto místa na zeď a otevře se místnost s pákou, která aktivuje most.
Poměrný tuhý puzzle s mostem. Vaším úkolem je dostat se k výklenku na druhé straně, pomocí pák posouváte mosty, abyste se tam dostali, postačí pokus omyl a dostanete se tam. Dalším problémovým místem je, že v jedné místnosti musíte najít tajný spínač, kterým otevřete dveře do výtahu. Výtahem pak sjedete dolů, kde je další várka nepřátel. Dále již vede přímočará cesta do místnosti s truhlou obsahující hledané přesýpačky pro Alberta Newtona 13. quest - hotovo.
V této oblasti již nemáme co dělat, takže buď pěšky nebo dostavníkem se dostaneme do Hrad Ironfist.
2) Castle Ironfist
Důležitá místa : Dragoons' Caverns, Temple of Baa, Shadow Guild Hideout, Corlagan's Estate, Snergle's Caverns
Zajděte do hradu a předejte dopis regentovi Wilburovi 1. quest - hotovo, od regenta dostanete několik úkolů. Prince Nikolaie zatím nechte na pokoji a neklikejte na něho.
Přehled questů v dané oblasti :
8. quest - Navrácení harfy. Andrew Besper v podhradí vám zadá úkol, byla mu ukradená harfa, pošle vás do Dragoon´s Caverns, abyste ji získali zpět.
9. quest - Pobavení Nikolaie. Pokud jste omylem klikli na Nikolaie, tak toho skrčka musíte pobavit. Stane se součásti vaši party, ale při prvním odpočinku Nikolai někam zmizí. Tímto se hrad dočasně uzavírá dokud nenajdete prince.
Řešení : Skrčka najdeme v cirkuse v hlavním stanu.
10. quest - Zachránit dámu v nesnázích. Pro povýšení Paladina na Crusadera je nutné splnit tento úkol. Odplujte do Mlžných ostrovů a tam se dejte do Silver Helm Outpost, probijte se přes tuny šermířů a na jejich konci najdete hledanou Melody Silver se kterou se vraťte zpět k Wilburovi.
11. quest - Štít Lorda Kilburna. Abyste mohli být vpuštění dovnitř Oraclu, musíte najít štít Lorda Kilburna. Štít se nachází v Blackshiru v truhle a okolo jsou vlkodlaci.
12. quest - Zabít draka Longfang Witherdale. Pro povýšení Crusadera na Heroes, musíte jít do Močálu prokletých a poblíž hradu Darkmoore najdete jeskyni s hledaným drakem, kterého zabte a přineste jeho pařát Lordu Wilburovi.
a) Dragoon´s Caverns
Jenom si připravte nějaká silná kouzla, nejlépe ohnivá popřípadě zbraně s magickým zraněním, protože kromě lidských protivníků se setkáte s nebezpečnou hromadou bláta, která stříká jedy a nedá se zranit běžnými zbraněmi.
V tomto dungeonu se nedá ztratit, jenom jsou tady tuhá monstra, která se vyskytují ve velkém množství. Klikejte na všechna tlačítka, protože jedná z nich otvírá tajné dveře a za nimi najdete truhlu s dopisem, který popisuje spolupráci Dragounů se Stínovou gildou, pokud tento dopis zanesete zpět do radnice v Novém Sorpigalu, tak dostanete 5000 zlatých.
Až se vám podaří probojovat se na konec dungeonu, tak se ještě utkejte s velitelem dragounů, je ze věch nejsilnější a dokáže poškozovat vaše vybavení, takže ho moc nepouštějte k tělu. V místě kde se nacházel tenhle chlapík, je několik truhel, uložte si hru. Pak postupně je otvírejte, v jedné z nich najdete hledanou harfu, zbývající truhly vás všelijak teleportuji po oblasti.
b) Temple of Baa
Sežeňte si kouzlo pro odstranění prokletí, protože se tady nachází Pán kosti, který je opravdu nepříjemný a dokáže vyčarovat toto kouzlo.
Hned na začátku si prozkoumejte všechny 4 tunely, které jsou v rohu hlavní místnosti, najdete tam kromě nepřátel také kotle, které vám po vypití permanentně zvýší odolnost vůči kouzlu nebo elementu. Dále je zde několik dveří, vlezte do dveří, které se dají otevřít a za nimi najdete sochu, do které je schovaný klíč od lázní, pomocí něho otevřete okolní dveře, které obsahují poklad.
Pak se vraťte do hlavní místnosti a uprostřed se nalézá podivný sloup a okolo jsou nápisy. Klikejte na sloup v tomto pořadí SEVER, VÝCHOD, ZÁPAD, JIH, čímž se vám otevře sloup a uvnitř najdete truhlu s klíčem.
Klíč otevírá jediné dveře v místnosti, projděte chodbou a na jejím konci se dostanete do velké místnosti. Běžte na druhý konec místnosti, najdete tam obřadní stůl s gongem, který seberte, otočte se a uvidíte hromadu kostlivců, pokud chcete, tak je zabte, ale za obřadním stolem jsou tajné dveře, klikněte tam, pak projděte chodbou a hned se dejte doprava až do místa, kde si myslíte, že dál nic nevede, ale opět klikněte na konci této cesty na zeď a otevře se další tajná místnost s truhlou ve které najdete Chime of Harmony, 4. quest - hotovo.
c) Shadow Guild Hideout
Malý dungeon, k tomuto není co popisovat, prostě jděte od místnosti k místnosti a zabíjejte všechny zlodějíčky. Někde na konci najdete klíč, se kterým se vraťte zpět na začátek a tam najdete zamčené dveře, uvnitř najdete hledanou Sharry, kterou odvezte zpět do Nového Sorpigalu, 5. quest - hotovo.
Poslední dvě místa doporučují navštívit o hodně později, protože zde najdeme opravdu tuhá monstra.
d) Snergle's Caverns
Nejdříve si zajděte do Močálu prokletých a získejte klíče z Snergle´s Mines.
K vstupu do finálního místa potřebujete klíč z Močálu prokletých - Snergle´s Mines. Až se dostanete přes nezničitelné dveře, tak se utkejte s armádou trpaslíků. Někde mezi nimi najdeme i Snergla, kterého zabte a oberte ho o jeho sekeru. Sekeru odneste do Močálu prokletých k Anvirilovi 26. quest - hotovo.
e) Corlagan's Estate
Pro povýšení Mága na Arcimága musíme jít sem. Úkolem je získat Terraxův krystal. Předtím si sežeňte kouzlo telekineze, které se dá koupit v gildě mysli, není to povinnost, ale ulehčí vám to o hodně.
Není to moc složitý dungeon, jenom zde najdeme duchy, kteří dokáží magicky zvýšit věk vašich postav, což není vůbec jednoduché léčit. Aktivujte si čarodějovo oko, abyste odhalili všechna tajná místa a poklady.
Klíčovým místem je dlouhá chodba, kde po stranách jsou lebkovitá tlačítka, před nimi jsou stěny, takže se přes ně nedostanete, proto použijte telekinezi abyste tato tlačítka mohli zmáčknout. Po aktivaci těchto tlačítek se na konci jedné chodby (kde je nad ní mostík) otevře tajná chodba. Za ní se utkejte s nemrtvým lichem Corlanganem, zabte ho a z truhly si seberte Terraxův krystal, který odneste zpět Lordu Albertovi do Mlžných ostrovů 15. quest - hotovo.
Již zde nemáme co pohledávat, takže naskočte na loď Vánek a nechte se odvézt do Mist.
3) Mlžné ostrovy (Mist)
Důležitá místa : Silver Helm Outpost
Na hradě najdete Alberta Newtona, který povyšuje kouzelníky a dostanete také od něho úkoly pro vstup do Oraclu.
Přehled questů v dané oblasti :
13. quest - Donést Lordu Albertovi Newtonovi Hourglass of Time (přesýpací hodiny). Pro schválení vstupu do Oraclu musíte splnit tento úkol. Nejdříve musíte zajít do Silver Helm Outpost na tomto ostrově a probojovat se na konci až ke klíčí, který otevírá Gharik´s Forge. Uvnitř kovárny najdete hledané přesýpačky.
14. quest - Povýšení kouzelníka na Mága. Albert vám řekne abyste našli magickou fontánku a napili se z ní. Velmi jednoduché - zajděte si do Zátoky Pašeráků a ve vesnici najdete hledanou fontánu.
15. quest - Povýšení Mága na Arcimága. Opět vám Albert řekne, abyste mu donesli magický krystal. Ten se nalézá v Carlogan´s Estate poblíž Hradu Ironfist.
16. quest - Najít důkazy ohledně korupce v Silver Helm Outpost. Na radnici dostanete úkol, máte zajít do Silver Helm Outpost a najít tam důkazy, které by usvědčili tuto organizaci ze zločinných aktivit.
Silver Helm Outpost
Uvnitř se setkáte s hromadou šermířů, které jsou opravdu tuzí a s mnichy.
Dostaňte se do velké haly, ze které vede několik dveří, postupně je prozkoumejte a zabíjejte všechno co se hýbe. Jižní dveře vás zavedou do vězení, tam osvoboďte chlápka, který vám řekne o tajné chodbě poblíž. Na konci vězení klikněte na stěnu a otevře se vám. Probojujte se přes stráže až do místa, kde uvidíte v rohu místnosti tlačítko, klikněte tam a měly by se vysunout plošinky, postupně na ně stoupejte a měly by se objevit další, takto se postupně dostanete na vrchol a tam najdete v jedné místnosti Melody Silver 10. quest - hotovo.
Vraťte se zpět do hlavní haly a dejte se jihovýchodními dveřmi, ty vás zavedou do místnosti s mnichy, zabte je a najdete tam truhlu obsahující klíče do Gharik´s Forge a svitek obsahující plánovanou vraždu 16. quest - hotovo.
Lodí se dostaňte zpět k Hradu Ironfist a odtud můžete lodí nebo pěšky do Zátoky Pašeráků.
4) Zátoka Pašeráků
Důležitá místa : Temple of the Fist, Temple of the Sun, Temple of Tsantsa, Hall of the Fire Lord
Sem choďte až budete mít kouzlo létání nebo chůze po vodě, jinak byste museli platit za odvoz lodí na ostatní ostrovy v Zátoce. Můžete tady najít několik klíčových předmětů pro pozdější úkoly. Dále na jednom z malých ostrůvku najdete piedestal, což je klíčové místo pro pozdější quest.
Přehled questů v dané oblasti :
17. quest - Zničení krystalu zla. Ve vesnici najdete Winstona Schezara, který chce, abyste šli do Temple of the Fist.
18. quest - Otevřít dveře v Hall of Lord Fire. Poblíž místa, kde jsou stany pro cirkus, najdete poblíž vchod do místa Hall of Lord Fire, uvnitř si pokecejte s Lordem a splňte mu jeho quest.
a) Temple of the Fist
Jednoduché, stačí pobít několik krys a mnichů a dostat se k hlavnímu krystalu, stačí na něj kliknout a 17. quest - hotovo.
b) Temple of Tsantsa
Kobry a lidožrouti, jinak nic extra. Určitě sbírejte kosti, které se tady povalují, později je prodáte ve Svobodném Přístavu za 1000 zlatých.
Někde uprostřed mapy je hlavní místnost, tam se musíte dostat, ale bohužel jsou okolo jámy, takže musíte najít 3 páky, které nejen zaplní jámu, ale také otevřou hlavní dveře do hlavní části chrámu.
Až se tak stane, tak pobijte nepřátele uvnitř a najděte tam dveře, projděte jimi dolů. V ložnici najdete truhlu s klíčem, který otvírá vězení a uvnitř najdete Sherell Ivanaveh (klíčová osoba pro jiný quest - 22. quest - Záchranná Sherell Ivanaveh), kterou si vemte do party.
c) Temple of the Sun
Velmi malý chrám, zabte všechny mnichy, pak u oltáře jsou vidět dřevěné zdi, klikněte na ně a zabojujte si s Králem Minotaurů, je pěkně tuhý a ještě umí kouzlit Dotek Smrti, po jeho zabití pokračujte dveřmi dál a najdete tam skříňku obsahující Kalich (28. quest), který je pro jiný quest.
d) Hall of Lord Fire
Docela zmatený dungeon, hned na začátku si pokecejte s Lordem, pak budete vpuštění dovnitř chrámu.
Probojujte se přes tuny orků a postupně otvírejte brány a sbírejte jantary 18. quest - hotovo. Pokud se vám podaří otevřít všechny průchody, tak klikněte na kamennou tvář a za jantar budete teleportováni zpět k Lordovi. Pokud vám nějaké jantary zbyly, tak si je nechte, protože je můžete prodat ve Svobodném přístavu.
Pěšky se dejte k západnímu cípu mapy a dostanete se tak do Svobodného přístavu.
5) Svobodný přístav (Free Haven)
Důležitá místa : Temple of Moon, Tomb of Ethric the Mad, Dragoons' Keep, Free Haven Sewers, Oracle of Enroth
Pokud jste šli pěšky ze Zátoky, tak se objevíte poblíž hradu Temper. Zajděte tam a pokecejte s Lordem Osiric Temper, který vám zadá úkol pro zpřístupnění do Oraclu a samozřejmě povyšuje Rytíře.
Přehled questů v dané oblasti :
19. quest - Zničit základnu démonů. Pro získání vstupu do Oraclu musíte zajít do Kriegspire a tam někde na západním cípu mapy se nalézá jeskyně, kde najdete tyto démony. Jinak jsou pěkně tuzí, takže tento úkol určitě neplňte hned.
20. quest - Povýšení Rytíře na Kavalíra. Stačí zajít do města a úplně na západní části města najdete opuštěnou hospodu, uvnitř najdete Chadwicka, který vám dá požehnání na povýšení. Vraťte se zpět k Osirickovi a získáte povýšení. Hotovo.
21. quest - Povýšení Kavalíra na Šampióna. Na rozdíl od předchozího je tenhle úkol extrémně těžký. Musíte zajít do Stříbrné zátoky a tam jít do Vojevůdcovy tvrze. Uvnitř se musíte probít přes nechutně silné rytíře řádu smrti a to nemluvě o jejich vylepšené verzi Cuisinart. V jedné místnosti najdete truhlu s dopisem od Osirica, který nechal vyloučit Vojevůdce z řádu kvůli jeho neschopnosti. Dopis zaneste zpět k Osirikovi.
22. quest - Záchrana Sherell Ivanaveh z Temple of TsanTsa. Obyvatel Carlo Tormini se nachází poblíž západního mola, požádá vás o záchranu své přítelkyně. Pokud jste v Zátoce pašeráků navštívili chrám Tsantsa, pak byste měli mít s sebou Sherell, kterou přivezte ke Carlovi a budete odměnění. Hotovo.
23. quest - Ztracený artefakt. Zoltan Phelps vás požádá o získání artefaktu Mordred ze spáry Dargounů. Jejich sídlo se nachází poblíž hradu Temper.
24. quest - Získání Ethrickovy lebky. Gabriel Cartman vás požádá o získání této relikvie. Ethriková lebka se nachází na západ od města.
a) Temple of Moon
Před vstupem do této oblasti je nutné mít kouzla pro odstranění zkamenění. Chrám obsahuje spoustu Medúz, které jsou opravdu nepříjemné.
Od vchodu se dejte rovně k obřím dveřím, můžete si přečíst desku, která obsahuje tato slova : “Život, Přesnost, Síla, Odolnost, Rychlost a Štěstí.” Pokud se podíváte po okolí a pootvíráte všechny dveře, tak najdete 6 oltářů. Pokud chcete získat body k atributům, tak na oltáře musíte klikat v tom pořadí, v jakém byly napsané na desce před obřími dveřmi. Pokud špatně kliknete, tak sice se obří dveře otevřou, ale nedostanete bodíky k atributu.
Za obřími dveřmi se utkejte s Medúzami a probojujte se až do hlavní místnosti s oltářem. Tento oltář bude sloužit pro ty, kteří hrají za Druida (35. quest), ale pokud u sebe takovou postavu nemáte, tak při povýšení získáte zkušenost, což se také počítá.
b) Tomb of Ethric the Mad
Hned na začátku si vyřešte problémy s výtahy, velmi jednoduché. Probojujte se přes tuny nemrtvých, určitě nezapomeňte prozkoumat rakve, které obsahují velmi dobré věcičky. V jedné místnosti najdete Licha, kterého zabte a seberte z jeho těla Ethrickovu lebku 24. quest - hotovo.
c) Dragoons' Keep
Nijak složitý dungeon. Klíčovým místem je, když se dostanete do místnosti a budete uvnitř uvěznění a budou na vás útočit krysy, po jejich likvidaci otevřete dveře a venku pro změnu na vás čeká tlupa rytířů, po jejich likvidaci se dejte po schodech nahoru a nově otevřenými dveřmi se dostanete do trůnního sálu. V jedné z truhel najdete hledanou dýku Mordred 23. quest - hotovo. Potěšující zpráva je, že nejen že dostanete 30 000 zlatých, ale dýku si můžete nechat.
d) Free Haven Sewers
Některé baráčky mají vstup do kanálu, takže se tam dejte. Kanál pod Přístavem je rozsáhlý komplex, projděte ho tady celý, najdete zde spoustu zlata a můžete pobít spoustu monster pro zkušenost. Klíčová postava v kanále je Král zlodějů. Nejdříve prozkoumejte kanál, měli byste najít mříže na zdi, klikejte na tyto mříže a můžete získat zlato, ale v jedné z nich najdete klíč. S klíčem se dejte hodně na sever a najdete tam zamčené dveře. Uvnitř je místnost s tajnými dveřmi do ložnice ve které je schovaný zloděj (29. quest).
e) Oracle of Enroth
Zatím nemáte přístup.
Dostavníkem odjeďte do Močálu Prokletých.
6) Močál prokletých
Důležitá místa : Snergle's Iron Mines, Dragon's Lair, Castle Darkmoor
Doporučuji neustále kouzlit Létání, po zemi se pohybuje spousta kostlivců, což není vůbec příjemné.
Přehled questů v dané oblasti :
25. quest - Zničit knihu Lichů. Terry Ross z vesnice pod hradem Darkmoor chce, abyste zničili knihu Lichů, která způsobuje ožívání mrtvých v okolí.
26. quest - Zabít Snergla a získat jeho sekeru. Anvinril Smythers, mistr v používání seker vás požádá o zabití krále Snergla, který se nachází v Hradu Ironfist - Snergle´s Caverns. Nejdříve však musíte navštívit Snerglovi doly v Močálech a tam získat klíč, který otevírá poslední dveře do jeho jeskyň. Až budete poblíž Hradu Ironfist, tak se tam stavte a zabte Snergla, odměnou pro vás bude možnost vycvičit se u Anvinrila na mistrovství v používání seker. HOTOVO.
a) Dragon's Lair
Poblíž vesnice se nachází jeskyně s drakem. Velmi jednoduchý dungeon, jeden drak a 9 kostí, snažte se, aby jich tam nebylo o 4 navíc. Drak je pěkně tuhý, takže pokud máte slabší postavy, tak to nechte na jindy. Po jeho zabití si seberte z jeho těla dráp, který odneste Lordu Wilburovi 12.quest - hotovo.
b) Snergle's Iron Mines
Malý dungeon obsahující tuhé trpaslíky, bahna a démony. Tedy velmi tuhá sestava. Jediné, co tady musíte udělat, je najít klíč do vězení. V něm najdete vězně, který vám předá klíče do Snergle´s Caverns.
c) Castle Darkmoor
Extrémně těžký dungeon, slabší postavy sem radši nechoďte. Setkáte se s létajícími oky, nemrtvými Lichy a hordami Orků.
Dungeon je obrovský, ale nedá se ztratit, spíše vás zdrží souboje s tuhými monstry. Musíte najít desku s nápisem, po přečtení se objeví páka, za kterou zatáhněte. Po aktivaci musíte najít obrovskou místnost s hromadou monster a krychlí. Po zatáhnutí na páku se změní na červenou krychli, běžte tam a klikněte na to. Otevřou se obří kamenné dveře, kterými projděte. Za nimi se probojujte přes další tuny Létajících ok, která jsou opravdu nepříjemná. Projděte se po okolí, někde na konci této chodby najdete místo s krystaly, všechny seberte a pak se vraťte do místa, odkud jste sem přišli a vlezte jedinými dveřmi a projděte dlouhou chodbu s několika klecemi s kostmi do další místnosti. Před sebou byste měli vidět průchod do další místnosti, bohužel je tam neviditelné silové pole, které vás nepustí dál, ale prohledejte ostatní místnosti a určitě najdete jednu, která obsahuje spoustu lahviček.
Klíčová místnost obsahuje čtverec na podlaze, po sešlápnutí se objeví Lichové. V této místnosti se dejte na druhou stranu, pak po schodech nahoru, projdete několika strašlivými místnostmi a u rozbočky se dejte na západ. Tam na konci najdete úzkou rampu, po které vylezte nahoru, kde najdete další desku s nápisem, klikněte a objeví se páka. Vraťte se o několik místnosti zpět k místnosti s další krychli, předtím byla modrá, nyní po zatáhnutí páky je červená. Klikněte na ni a vraťte se do místa, kde byla místnost s neviditelným silovým polem. Nyní můžete projít a pobít další Lichy. Někde na konci najdete Memory Krystal DELTA (questový předmět), když budete u druhé krychle, tak klikněte na ni a budete teleportování do malé místnosti, kde najdete hledanou knihu Lichů, klikněte a je zničená. 25. quest - hotovo.
7) Mrazivé vrcholy
Důležité : Icewind Keep, Shadow Guild
V této oblasti najdeme dva Lordy, první - Anthony Stone - na hradě Stone, ten vám také zadá úkol pro vstup do Oraclu a povyšuje kleriky na kněze. Druhý - Lord Eric vom Stromgard, od kterého dostanete další Oraclovský úkol a samozřejmě povyšuje lučištníky. Pokud v partě nemáte lučištníky, i tak se snažte získat povýšení, protože k získání mistrovství v Luku potřebujete hodnost Válečný Mág.
Přehled questů v dané oblasti :
27. quest - Povýšení Klerika na kněze. Anthony Stone po vás chce, abyste opravili chrám Stone ve Svobodném přístavu. Zajděte tam a najměte do party kameníka a tesaře, pak běžte k jedinému chrámu ve městě a hotovo.
28. quest - Povýšení Kněze na Velekněze. Anthony vás pověří nalezením Kalichu. Kalich se nalézá v Temple of the Sun v Zátoce pašeráků. Pokud jste získali Kalich, tak zajděte do chrámu Stonu ve Svobodném přístavu. Pak už jen pro povýšení od Anthony Stona. Hotovo.
29. quest - Ulovení Krále zlodějů. Zloděj je schovaný v kanále ve městě Svobodný přístav. Tento quest byl již popsán. Odměnou pro vás bude hlas pro přístup k Oraclu. Hotovo.
30. quest - Povýšení Lučištníka na Bojového Mága. Eric vom Stromgard po vás chce, abyste šli do hradu Icewind a tam získali klíč od dračích věží.
31. quest - Povýšení Bojového mága na Válečného mága. Po získání klíče od dračích věží po vás Eric chce, abyste přeprogramovali 6 dračích věží tak, aby neútočily na malé tvory. Úkol je jednoduché, věže se nacházejí v Novém Sorpigalu, Kriegspire, Mrazivé vrcholy, Mlžné ostrovy, Svobodný přístav a Stříbrná zátoka. Běžte k věžím a klikněte u věže na červené tlačítko. Pak se vraťte zpět k Erickovi a dostanete povýšení. Hotovo.
32. quest - Zastavení zimy. Pro získání hlasu do Oraclu musíte splnit Erickův úkol. Zimu zastaví poustevník v oblasti Kriegspire. Stačí ho najít a hotovo.
a) Icewind
Před vstupním vchodem jsou dvojité dřevěné dveře, za nimi je horda orků, ale ve dveřích je malá škvíra, do které můžete mlátit a všichniy nepřátelé, kteří se pohybují okolo této škvíry, dostanou pěkně do těla. Takže je můžete v bezpečí zabít.
K otevření těchto dveří musíte aktivovat v levé a pravé chodbě páku. Uvnitř se dostaňte do trůnního sálu, klikněte na držadla u trůnu a otevřou se tajné dveře, za kterými najdete truhlu s hledanými klíči. 30. quest - hotovo.
b) Shadow Guild
Pokud chcete, tak si tam zajděte, ale je to docela zbytečné. Dungeon je malý, takže by neměl dělat problémy.
8) Stříbrná zátoka
Důležitá místa : Monolith, Warlord's Fortress, Silver Helm Stronghold
Ve Stříbrné zátoce se nachází Lady Fleise, která povyšuje Druidy a dostanete od ni také úkol pro vstup do Oraclu.
Přehled questů v dané oblasti :
33. quest - Upravit ceny v 9 dostavnících. Pro vstup do Oraclu i zde musíte splnit úkol. Lady Fleise po vás chce, abyste navštívili všech 9 dostavníků a nařídili jim zvýšení ceny. Dostavníky se nacházejí : Nový Sorpigal, Hrad Ironfist, Stříbrná zátoka, 2x Svobodný přístav, Darkmoor, Mrazivé vrcholy, Kriegspire a Blackshire. Po návratu k ni dostanete hlas pro vstup do Oraclu. Hotovo.
34. quest - Povýšení druida na Veledruida. Stačí navštívit ve Stříbrné zátoce Oltář Slunce, který se nachází v severní části Zátoky. Obřad povýšení lze provést pouze v těchto dnech : 20. 3. , 21. 6. , 23. 11. a 21. 12. Hotovo.
35. quest - Povýšení Veledruid na Arcidruida. Ve Svobodném přístavu najdete Temple of Moon, navštívte tento oltář v noci při úplňku. Hotovo.
36. quest - Zneuctění Monolithového oltáře. Ve městě najdete v baráku Eleanor Vanderbilt, ta po vás požaduje, abyste zneuctili oltář.
a) Monolith
Uvnitř najdete spoustu Druidů, jediný problém bude otevírání některých dveří. Většinou musíte kliknout na strom nebo na kámen a mělo by to jít. Dále zde najdeme místnost se 4 sloupy, klikněte na ně a dveře se otevřou. Na konci chrámu najdete hledaný oltář, klikněte a všichni Druidi a klerici dostávají +5 k atributu Osobnost 36.quest - hotovo.
b) Warlord´s Fortress
Slabým vstup zakázán. To, co prožijete uvnitř, je naprosto nepopsatelné peklo. Rytíři řádu smrti a Cuisinarty na vás čekají, po jejich zabití lze nalézt opravdu skvělé předměty.
Nejdříve se dostaňte přes mini bludiště, po stranách lze nalézt dveře do malých místnosti, které obsahují monstra a skříně s klíči Storage key a Warlord´s key. Pokračujte chodbou do velké místnosti, naproti místu, kde stojíte, jsou dveře k Warlordovi. Nejdříve vyčistěte místnost, pak se dejte těmito dveřmi dovnitř a utkejte se s Cuisinartem, po jeho smrti za pomocí Warlord key otevřete jeho skříň, která obsahuje dopis od Osirica Tempera, který ho vyloučil z řádu. 21. quest - hotovo. Pokud chcete, tak můžete vybrakovat skladiště a pokračovat v průzkumu a střetnout se s dalšími Rytíři řádu smrti.
c) Silver Helm Stronghold
Do pevnosti Silver Helm se dejte po záchraně Melody Silver.
Uvnitř opět hromada tuhých monster. V jedné chodbě najdete ducha Johna Silvera (Duch se objeví pouze po záchraně Melody Silver), který vám otevře tajné dveře, za nimi najdete truhlu s pokladem a také Ankh, který odneste Lady Lorrety Fleise a ta vás zase pošle k Anthonymu Stonovi pro odměnu.
9) Blackshire
Důležitá místa : Lair of the Wolf, Temple of the Snake
Někde na SZ od města nalezete truhlu a okolo jsou vlkodlaci. Uvnitř truhly najdete hledaný štít Lorda Kilburna 11.quest - hotovo.
37. quest - Záchrana Emmanuala z Temple of the Snake. Joanne Cravitz vás požádá o záchranu svého milence, který je uvězněn v chrámu na Hvězdnicovém ostrově.
38. quest - Zničení Vlčího oltáře. Maria Trepan je už unavená prokletím ve městě, potřebuje vaši pomoc s jeho odstraněním.
39. quest - Umístění soch. Twillen vám zadá úkol, abyste umístili 5 soch se zvířaty. Sochy jsou v truhle před jeho domem. Místa s umístěním jsou piedestaly v těchto oblastech: Zátoka pašeráků, Močál prokletých, Dračí písky, Kriegspire a Dobrá Voda. Hotovo. Po umístění všech 5 soch se vraťte ke Twillenovi a dostanete předměty, které najdete v truhle před barákem.
a) Lair of the Wolf
Před vstupem si rozhodně vemte magické zbraně a ohnivá kouzla. Kromě bahna se setkáte také s tuhými vlkodlaky, kteří jsou velmi nebezpeční, nejen že dokáží nakazit nemocí, ale také jednou ranou dokáží omráčit vaše postavy.
Probojujte se až k vlčímu oltáři, odtud se dejte k levé chodbě, tam na konci najdete ducha Balthazara, který vám předá Perlu čistoty 38. quest - hotovo. Vraťte se do místnosti s oltářem a klikněte na něj. V chodbě s vlčí tlamou se otevřou dveře, za nimi najdete další hordu vlkodlaků v čele s Werewolf Leader. Zabte ho a seberte z jeho těla Perlu Hniloby, kterou odneste zpět k Balthazarovi.
b) Temple of the Snake
Doporučuji mít kouzlo Čarodějovo Oko, abyste zde našli tajné monstrum pana Q a připravte si kouzla proti zkamenění.
Chrám je obývaný Medúzami, hned poblíž vchodu najdete truhlu se spoustou bylin, pokračujte do místa se zlatým drakem, kterého zabte, pak skočte dolů a tam je tajné tlačítko, které otevírá dveře, za nimi se dejte doprava a pomocí Čarodějova oko byste měli vidět místnost bez přístupu, tak poblíž klikněte na stěnu a otevře se vchod do místnosti s panem Q. Má 16000 životů, stoupněte si tak, aby šlehal ty kouzla proti zdi, po jeho zabití seberte z jeho těla Rosův roh, který vám umožní vidět počet životů.
Po panu Q následuje místnost s dalšími medúzami a najdete tam také klec, ve které je uvězněn Emmanuel, osvoboďte ho. 37. quest - hotovo.
10) Kriegspire
Někde na vrcholu hory najdeme osamocený srub, uvnitř najdeme poustevníka, který dokáže zastavit zimu. 32. quest - hotovo.
Důležitá místa : Devil's Outpost, Superior Temple of Baa, Castle Kriegspire, Agar's Laboratory, Cave of the Dragon Riders
40. quest - Získání šperkovitého vejce. Ve vesnici vás Emil Lime žádá o donesení vzácného vejce z hradu Kriegspire.
a) Devil's Outpost
Malá místnost s několika tuhými démony. Pobijte je všechny a u jednoho z nich najdete plány, které doneste Osiricu Temperovi 19. quest - hotovo.
b) Agar´s Laboratory
Nepovinný dungeon obsahující tuhá monstra a samozřejmě Licha Agara. Jenom si dávejte pozor, až se dostanete do jeho laboratoře, abyste nepili z těch kotlů. Po vypití - okamžitá smrt.
c) Cave of the Dragon Riders
Další nepovinný dungeon obsahující Rytíře řádu smrti a jejich Wyrmy. Opravdu tuhá sestava avšak s příjemnou odměnou z jejich těl.
Hrad Kriegspire si necháme pro 40. quest a 44. quest. Do chrámu Superior Temple of Baa zatím nemůžeme.
2. část dobrodružství
SHRNUTÍ
a) Hrad Ironfist
Našli jsme štít Lorda Kilburna v Blackshiru a donesli jsme je Lordu Wilburovi 11. quest - hotovo.
b) Mlžné ostrovy
Albertovi jsme donesli přesýpačky z Gharik´s Forge z Nového Sorpigalu 13. quest - hotovo.
c) Svobodný přístav
Lordu Osiriku Temperovi jsme předali plány démonů 19. quest - hotovo.
d) Stříbrná Zátoka
Lady Lorettě Fleise jsme zvýšili ceny za dopravu v 9-ti dostavnících 33. quest - hotovo.
e) Mrazivé vrcholy
Lordu Anthonymu Stonovi jsme přivezli Krále zlodějů 29. quest - hotovo a Lordu Ericovi vom Stromgardovi jsme zastavili zimu 32. quest - hotovo.
Po splnění všech 6-ti úkolů pro Lordy a Lady se dejte do Svobodného přístavu ke koncilu. Všichni vám dávají souhlas pro vstup k Oraclu, tedy kromě Slickera Silvertongua, který podle Lorda Wilburna, měl pro vás hlasovat.
Zajděte zpět k Wilburnovi, ten se domnívá, že Slicker je nemocný, proto 41. quest - Najít lék pro Slickera v Nejvyšším chrámu Baa v Kriegspire, k tomu dostanete plášť kultu Baa.
11) Kriegspire - po druhé
Superior Temple of Baa
Ne moc složitý dungeon, jenom se to tady hemží druidy a kněžími Baa. Vašim úkolem je najít dva klíče : High Sorcerer's Key a High Priest's Key, pak někde poblíž místa, odkud jste sem lezli, najdete místnost se zlatou truhlou, jedině těmito klíči můžete otevřít truhlu. Uvnitř najdete svitek, který obsahuje usvědčující důkaz, že Slicker není nemocný, ale je zrádce, který pracuje pro Baa. 41. quest - hotovo.
Ihned dostanete další úkol 42. quest - Donesení dopisu ke koncilu. Stačí se dostat do Svobodného přístavu a konfrontovat Slickera. Potom co se teleportuje, vstupte k Oraclu. Hotovo.
12) Svobodný přístav - po druhé
Oracle
Projděte až na konec, najdete tam černou obrazovku. Oracle je tedy počítač, který měl pomáhat kolonistům. Bohužel vám teďka není nic platný, protože potřebuje k plnému chodu Memory Krystal. DELTA krystal určitě máte z Darkmooru, pokud jste postupovali podle návodu. Takže ho můžete rovnou uložit na jeden ze čtyř podstavců v horním patře a dostanete za to +100 000 zkušeností. Zbývající ALFA, BETA, EPSILON musíme najít někde jinde.
Takže začneme.
43. quest - Najít Memory Krystal ALFA v Supreme Temple of Baa.
Supreme Temple of Baa se nachází na Poustevníkově ostrově. Dostanete se tam tak, že půjdete z Blackshiru pěšky do Paradise Valley a odtud dál k Poustevníkovu Ostrovu.
V chrámu najdete spoustu démonů a kněžích Baa. Avšak nalezení krystalu je velmi jednoduchá věc, stačí jenom dostat se přes tuny nepřátel. Krystal se nachází v místnosti s jámou, vy se musíte do této místnosti dostat nejlépe za pomocí kouzla Skok, kterým se rychle dostanete k požadovanému předmětu, pak stačí vykouzlit Městskou bránu a jste v bezpečí.
44. quest - Najít Memory Krystal BETA z hradu Kriegspire.
Opět žádný složitý dungeon, jenom je tady spousta nepříjemných minotaurů, kteří jsou tuhými protivníky. V jižní části hradu na najdeme truhlu obsahující šperkovité vejce 40. quest - hotovo.
Dále je nutné aktivovat tlačítka, která otevírají mříže poblíž vchodu do hradu. Tlačítka najdeme ve velké místnosti, kde po vstupu se teleportuje létající pták. Jenom se musíte dostat nahoru na ochoz. Pak se vraťte poblíž místa, odkud jste začali a běžte ke dveřím, kde předtím byly mříže, za nimi se utkejte s minotaurem Luchem. Kousek dál najdete okno, ze kterého je vidět BETA krystal, použijte kouzlo skok a dostaňte se - přeskočte - na druhou stranu. Seberte krystal a vlezte do teleportu.
45. quest - Najít Memory Krystal EPSILON z hradu Alamos.
Hrad Alamos se nachází v oblasti Úhoří vody. Tam se dostanete z přístavu na malém ostrůvku ve Stříbrné zátoce. Loď do této oblasti pluje pouze v pondělí.
Vašim úkolem na tomto hradě je najít 5 stromů, které obsahují kód. Nalezení těchto stromů není problém, spíše vám budou překáže tuny Matron. Takže doporučuji kouzlo ze Světelné magie - Duhové světlo, které na ně velmi silně účinkuje.
Až najdete všech 5 stromů, tak získáte kód “JBARD”. Pak se dejte k severozápadní části hradu, najdete tam několik Warlocků, tak je zabte, poblíž je výtah, který vás odveze na miniochoz, projděte jím a dostanete se do místa s Krystalem, ale předtím musíte zadat kód JBARD a budete vpuštění dovnitř, kde si seberte krystal.
13) Svobodný přístav - po třetí
Oracle
Uložte všechny krystaly na podstavce a zajděte za Oracle. Bohužel je pořád silně poškozen, ale od něho se dozvíte o rase Kregaan, kteří napadli tento svět, má k dispozici zbraně, které dokáží prorážet jejich tuhé kůže, ale pro přístup do zbrojnice potřebuje Control Cube.
46. quest - Nalezení Control Cube z Hrobky VARN.
Hrobka VARN se nachází v oblasti Dračích písků.
Jižní cestou z Blackshiru se dostaneme do Dračích písků. Odtud pak přímo k pyramidě VARN. Uvnitř zjistíte, že to není hrobka, ale kosmická loď, která sem donesla kolonisty ze Země, ale jak čas plynul, tak loď postupně chátrala.
Opět obří dungeon s tuhými monstry. Nejnebezpečnější jsou strážci, na které neúčinkuje kouzlo Dračí dech. První překážkou jsou plamenné dveře, dovnitř nemůžete, takže se dejte k západní straně a najdete tam dveře, za nimi se probojujte k truhle s Krystalickou lebkou,klíčem k plamenným dveřím a svitkem s kapitánovým kódem. Krystalická lebka slouží k absorpci radiace. Vraťte se ke plamenným dveřím a vejděte dovnitř, za nimi najdete několik bazénků. Zatím si toho nevšímejte a pokračujte dál. Vaším úkolem je najít tyto svitky : Communication's Code, Engineer's Code, First Mate's Code, Navigator's Code, Doctor's Code. U Doctor´s Code najdete také VARN chest key. Kapitánův svitek již máte.
Vraťte se zpět do místnosti s bazénky, šlápněte postupně na bazénky a pokaždé budete tázaní otázkou typu : “Jak se jmenuje kapitán lodi ?”, takže si přečtěte svitek s kapitánovým kódem a zadejte. Postupně proveďte i s ostatními bazénky a zadávejte příslušné kódy. Pro zajímavost, pokud si ta slova přečtěte pozpátku, tak zjistíte, že to jsou jména hrdinů z lodi Enterprise, jako je Scotty, Uhuru, Kirk atd.
Uprostřed místnosti se vám otevře vchod do spodní části lodi. Uvnitř se utkejte s tuhými roboty a pak najděte truhlu, pomocí VARN chest key ji otevřete a naleznete tam hledaný Control Cube.
Zpátky k Oracle
Donesli jsme Contol Cube k Oraclovi a odměnou pro naše snažení je možnost vstoupit do Řídícího centra. Tam se setkáme s roboty, kteří jsou velmi nepříjemní, stačí zde najít 4 blastery a pak vypadnout. Nic cenného zde nenajdeme. Vraťte se k Oracle a zjistíte, že k likvidaci Kregaanů bude nutné zničit jejich reaktor, ale po zničení dojde také ke zničení planety, proto je nutné získat kouzlo, které výbuch pohltí. Jediná osoba, která o tom ví je Archibald.
14) Hrad Ironfist - po druhé
47. quest - Donesení 3. oka.
Na hradě Ironfist požádáte o osvobození Archibalda, který jakožto jediný má kouzlo, které dokáže ochránit svět před zkázou potom, co zničíte jaderný redaktor Kregganů. Nikolai vám zadá úkol, najít 3. oko, to se nalézá ve studni za hradem. Doneste je princovi a dostanete zvonek. Běžte na hradě do knihovny, najdete tam sochu Archibalda, zacinkejte a socha oživne. Za jeho záchranu dostanete svitek, který ochrání planetu před zkázou.
15) Dobrá Voda
Dejte se do posledního dungeonu Hive. Tam se nalézá hlavní sídlo démonů. Uvnitř si připravte blastery a zabíjejte všechna monstra, probojujte se až k reaktoru, ten je imunní vůči všem zbraním a kouzlům, tedy kromě blasteru. Po jeho zničení ještě přijde královna Démonů, kterou také zabte. Na konec se dejte k symbolu černého víru na zdi, budete teleportování mimo Hive. Pak už jen shlédnete animaci, pokud jste měli s sebou svitek od Archibalda, tak jste vyhráli, jinak bude planeta zničená.
TIPY
a) Lektvary
1. Magic Potion kořen Phirny +10 many
2. Energy petrklíč +10 základní vlastnosti
3. Cure Potion businky +10 životů
4. Resistance 1+2 +10 všechny odolnosti
5. Cure Poison 1+3 vyléčí otravu
6. Protection 2+3 +10 brnění
7. Super Resistance 1+4 +20 všechny odolnosti
8. Extreme Energy 2+6 +20 základní vlastnosti
9. Supreme Protection 4+6 +20 brnění
10. Bless 1+5 to samé co kouzlo
11. Stone Skin 1+6 to samé co kouzlo
12. Haste 2+4 to samé co kouzlo
13. Heroism 3+6 to samé co kouzlo
14. Restoration 4+5 vyléčí vše (kromě mrtvol…)
15. Essence of Intellect 1+11 +15 inteligence, -5 síla
16. Essence of Might 3+13 +15 síla, -5 inteligence
17. Essence of Personality 1+14 +15 osobnost, -5 rychlost
18. Essence of Speed 3+12 +15 rychlost, -5 osobnost
19. Essence of Accuracy 2+10 +15 přesnost, -5 štěstí
20. Essence of Luck 5+7 +15 štěstí, -5 přesnost
21. Essence of Endurance 2+9 +15 vytrvalost, -1 ostatní vlastnosti
22. Divine Magic 4+7 +100 many, zestárnutí o 1 rok
23. Divine Power 5+8 +20 úrovní, zestárnutí o 1 rok
24. Divine Cure 8+6 vyléčí vše, zestárnutí o 1 rok
25. Rejuvenation 4+11 odstraní magické stárnutí, -1 od statistik
b) Cirkus
Duben - Blackshire
Srpen - Močál prokletých
Prosinec - Zátoka pašeráků
V cirkuse kromě splnění úkolu v nalezení Nikolaie, můžete také vyhrát zlaté pyramidy, které pak můžete směnit za velmi cenné předměty ve vesnici v Dračích píscích.
c) Oltáře
Oltáře jsou místa, kde si můžete vylepšit statistiku postavy. Nejdříve však musíte zajít za věštcem v oblasti Hradu Ironfist a zeptat se ho na pouť. Při prvním návštěvě oltáře dostanete +10 bodů k dané statistice, při další už jen +3.
Led - Oltář síly (Zátoka pašeráků)
Únor - Oltář intelektu (Mist)
Březen - Oltář osobnosti (Stříbrná zátoka)
Duben - Oltář odolnosti (Bílá čapka)
Květen - Oltář přesnosti (Svobodný přístav)
Červen - Oltář rychlosti (Močál prokletých)
Červenec - Oltář štěstí (Nový Sorpigal)
Srpen - Oltář ohně (Kriegspire)
Září - Oltář elektřiny (Hrad Ironfist)
Říjen - Oltář mrazu (Kriegspire)
Listopad - Oltář jedu (Alamos)
Prosinec - Oltář magie (Blackshire)
d) Učitelé
Nový Sorpigal
Magie vzduchu - expert (je schovaný nad bankou - musíte tam vyletět)
Starobylé zbraně - expert
Magie těla - expert
Posilovaní - expert
Magie země - expert
Magie ohně - expert
Vzdělávání - expert
Meditace - expert
Magie mysli - expert
Bystrost - expert
Magie duše - expert
Magie vody - expert
Hrad Ironfist
Sekyra - expert
Luk - expert
Dýka - expert
Diplomacie - expert
Odpasťování - expert
Kroužková zbroj - expert
Kožená zbroj - expert
Plátová zbroj - expert
Štít - expert
Magie duše - mistr
Meč - expert
Mist
Magie vzduchu - mistr
Magie země - mistr
Magie ohně - mistr
Kůže - expert
Meditace - mistr
Opravování - expert
Kopí - expert
Hůl - expert
Magie vody - mistr
Zátoka pašeráků
Kroužková zbroj - expert
Bystrost - expert
Darkmoor (Močál prokletých)
Sekyra - mistr
Kroužková zbroj - mistr
Palcát - expert
Bystrost - mistr
Kopí - mistr
Svobodný přístav
Magie vzduchu - expert
Posilování - mistr
Dýka - expert
Magie země - expert
Magie ohně - expert
Poznávání věcí - mistr
Obchodník - expert
Plátová zbroj - mistr
Meč - expert
Magie vody - expert
Stříbrná zátoka
Magie těla - mistr
Magie země - mistr
Vzdělávání - mistr
Bílá magie - expert
Obchodník - mistr
Magie mysli - mistr
Opravování - expert
Kriegspire
Luk - mistr (nad hradem)
Bílá magie - expert
Bílá čapka (Mrazivé vrcholy)
Luk - expert
Černá magie - expert
Diplomacie - mistr
Palcát - expert
Hrad Stone (Mraziví vrcholy)
Opravování - mistr
Kůže - mistr
Dýka - mistr
Odpasťování - mistr
Blackshire
Černá magie - expert
Palcát - mistr
Štít - mistr
Meč - mistr
Rajské údolí
Starobylé zbraně - mistr
Černá magie - mistr (stačí mít tu nejhorší reputaci, zkuste použit Armagedon na město)
Úhoří vody (hrad Alamos)
Bílá magie - mistr (za hospodou; musíte mít reputaci Svatý, pokud budete plnit úkoly od Lordů, kromě od Lady Loretty (její úkol snižuje reputaci), tak si velmi rychlé získáte reputaci Svatý).
KONEC.