1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Might & Magic 3: Isles of Terra
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Might & Magic 3: Isles of Terra - deník

The Isles of Terra


Zamyslete se, co je podle vás znakem kvalitní počítačové "hry na hrdiny". Tabulky se statistikami? Záplava questů? Medovina tekoucí proudem? Ženské postavy s naddimenzovaným poprsím? Tohle všechno mnoho současných RPG nabízí, ale nic z toho nedělá dobrou hru.Pudlovo jádro ale dřímá někde jinde, ve zdánlivě banálním detailu- rozhlížení se. Pořádné erpégéčko totiž poznáte ve chvíli, kdy se vám v něm chce rozhlížet. Vylézt na kopec a rozhlédnout se. A když není kopec, tak na nejbližší věž, střechu stodoly, stožár plachetnice, nebo otevřít mapu a kochat se neprobádanými oblastmi., kde možná číhají nepřátelé o dvacet úrovní silnější, ale VY se tam jednou dostanete, to dá rozum. Ale nejde jen o technickou možnost rozhlédnutí se, ať už kamerou v pohledu první, nebo třetí osoby, izometricky, nebo z ptačí perspektivy. Důležitá je ta chuť a chuť se rozhlížet nevykřeše ani sebelepší engine, když do něj autoři nenasypou poctivý virtuální svět.

(úvod recenze GODS, Lands of Infinity, Lukáš Grygar, Level 135)


Jedná se o třetí hru v sérii Might and Magic, vydanou Jon Van Caneghenem, jeho společností New World Computing vroce 1991.


Dle P. Dobrovského (2): Na třetí díl, s podtitulem Isles of Terra, čekali hráči do roku 1991 - a dostali ho ve VGA rozlišení, snádhernou grafickou stránkou a ikonami hlavních hrdinů v místech, kde předtím byly jen textové popisy. New World Computing v té době zaměstnávala kolem stovky programátorů a grafiků, tím pádem byl skok vkvalitě hratelnosti a technického zpracování neuvěřitelný. Hra byla jednou zprvních, které vyšly vrozšířené verzi i na CD-ROM. Isles of Terra podporovala několik zvukových karet a měla v sobě zdigitalizovanou řeč. Uložení pozice bylo možné kdykoliv, ne pouze v hospodách, jako v předchozích dílech, a nepřátelé byli viděni na vzdálenost několika políček- takže bylo možné využít střelné zbraně. Terra vnázvu je označením domovské planety samotného Sheltema. Správně, bojovat se bude zase proti tomuto neporazitelnému arcizlosynovi. Dočkáme se dokonce i honičky ve vesmírných lodích! Třetí díl série vstoupil grafickým zpracováním a přirozenou rozpracovaností (přebranou zpředchozích dvou dílů) mezi klasiku krokovacích dungeonů.

Jednu z fandovských  recenzí lze nalézt na www.rpghry.cz jak od Davesadeho, tak  od Ringa http://www.rpghry.cz/game.php?id=100&section=recenze



Základní dějová linie


Dle wikipedie (1): Poté, co Sheltem znovu uprchl z Corakových spárů, podařilo se mu přistát se šesti biosférami ze známé vesmírné stanice VARN na planetě jménem Terra; jednotlivé části těchto biosfér, které pronikly na povrch ohromného oceánu jsou známy jako „Ostrovy“. Na konci tohoto dílu Sheltem uniká zpět na mateřskou stanici, samozřejmě s Corakem a hráčem samotným vpatách (závěr hry a její pointu Vám ale  zatím neprozradím).


Pozn. VARN (Vehicular Astropod Research Nacelle) se táhne všemi díly této série, je to  v podstatě obří vesmírná loď, koncipována jako klasické středověké fantasy prostředí.


Popis hry:


Jedná se o rozsáhlý, komplexní a propracovaný krokovací dungeon. Parta dobrodruhů jde ve šlépějích Coraka, tak jak putoval po světě Terry při pronásledování Sheltema. A tak o každé lokaci si lze přečíst něco zjeho poznámek, což příjemně a postupně vtahuje hráče do hry. (Kromě obecného popisu herní plochy, či dungeonu, se tak hráč může připravit na nepřátele,  na charakter dungeonu, na jeho specifika, a taky na cíl, kterého by vdungeonu měl dosáhnout).   Svět je otevřený, a hráč je omezen jen svými dovednostmi (a pochopitelně levelem postav). Přitom hra nehází klacky pod nohy, podobně jako vostatních hrách této série je zde spousta užitečných drobností, vychytávek a kouzel, které zpříjemňují hru. Aniž by hráč byl považován za konzumního pitomce, nebo měl pocit, že je  hra směšně  jednoduchá.


Postup hrou je však komplikován omezeným přístupem do určitých lokací chyběním příslušného klíče či hesla (na  což jsem při vytváření návodu myslel).


Délka hry:


Na RPG starého typu asi průměrná, mně hra zabrala asi měsíc a půl, tzn. 60 hodin času, ale vtéto době je započítána tvorba tohoto návodu a překlady manuálů apod.

 

Tvorba postav:


Nábor nových postav je příjemný, vcelku jednoduchý, a záleží na každém, jakou partu si zvolí. V principu  jsem při tvorbě postav používal zdravý selský rozum.. avšak jsem se nevyhnul některým chybkám. Moje kouzelnice měla  nízkou endurance, a proto začínala na pouhých dvou životech, což bylo poměrně frustrující. A pak taky jsem se dočetl od cybermage (3), že driud/ranger jsou (na rozdíl od pozdějších her) jediné postavy schopné se naučit veledůležité kouzlo Walk on the water. Na druhou stranu jsem vprůběhu hry vjedné zbeden narazil na předmět nabitý tímto kouzlem, dříve než jsem toto kouzlo skutečně potřeboval.


Moje doporučení pro skladbu  družiny je: 

Barbar/Knight + Paladin (bojovník + sekund. léčitel) + Ninja/Robber

Ranger/druid + Sorcerer + Clerik


Záleží ale čistě na vás, představa dvou kouzelníků zvládající Dračí dech a Loydův maják taky není k zahození. Ninja je lepší bojovník zloděje, ale častěji budete narážet na jeho menší schopnost otevírat bedny (musel jsem si dělat poznámky o lokacích, kam se mám ještě vrátit). Paladin i Ranger jsou slabými kouzelníky, ovšem hned poblíž prvního města (Fountain Head) se nalézají dvě lokace (studna  A1, X13,Y1 + malá chajda s křišťálovou koulí A2,X14,Y14) které naboostují manu…


Podrobný návod na tvorbu postav, jakož návod  na celou hru lze nalézt  na (4).


Atributy:


Síla: Důležitá pro boj, jak jinak. Navíc ovlivňuje schopnost vyrazit dveře (při vyrážení dveří spolupracují první dvě postavy vpartě), nebo otevřít kamenné sarkofágy. Pozor však na  některé fontánky, nebo sudy, které přidávají permanentně na síle - mohou zvyšovat věk postavy. Než jsem se nadál, tak můj rytíř zestárl o 25 let… primární statistika pro rytíře a paladiny.


Inteligence: Spell points pro Lukostřelce, Kouzelníka, Driuda, Rangera- hraničáře


Osobnost: Driud, Cleric, Paladin, Ranger


Endurance: Barbar, Ranger, Paladin


Rychlost: Ninja, Ranger


Accuracy- přesnost: Lukostřelec, Ninja, ovlivňuje ale i schopnost setrefit kouzlem. Takový kouzelník sgramlavýma rukama  je hotové neštěstí


Luck- štěstí- ovlivňuje jak se vyhne postava negat. kouzlům, jestli úspěšně uteče z boje.  Prim. dovednost pro zloděje, ovlivňuje schopnost otvírání zámků.


Postavy:


Rytíř  -  Knight - podmínka je 15 Síla

nejlepší bojovník, neumí kouzlit (jak překvapivé J), dává nejsilnější údery, má nejvíce HIT pointů (kromě barbara) , plnohodnotný člen party.

VMM VI jsem preferoval partu tří kouzelníků a jednoho klerika, ovšem

zde jsem zjistil, že rytíř na jednu, maximálně dvě rány kilne skoro každou silnější  postavu

Paladin - Síla , Osobnost, Odolnost- každá alespoň 13 bodíků.

              Na začátku má dovednost Crusader, a sesílá Clerická kouzla

              Sice funguje jako sekundární léčitel, ale dva rytíři taky  nejsou k zahození

Archer - Přesnost, Inteligence alespoň  na 13

  Bojovník podobně jako Paladin, omezen zbrojí (max kroužkové- chain mail), nenosí  štít. Zvládá Arcane spells

Měl jsem ho vprvní partě, ale podle mě je to skoro zbytečná postava.

Na dálku jsem raději, místo výstřelu ze šípu,  na uvítanou posílal  dračí dech.

Ovšem, pokud máte vpartě 2-3 lidi sluky, pak stojí za uvážení.

Jeho největší nevýhodou je,  že neumí kouzlo water walk.

Klerik - Osobnost 13

           Maximum je  splint mail, má překvapivě více spell  bodíků než paladin, nezvládá                  střelné zbraně.

           Nutnost, zejména ochranná kouzla a boostovací kouzla jsou velice fajn.

           a Town Portal je prostě skvělé kouzlo

Kouzelník - Inteligence 13

      maximum je padded armor (polstrované brnění),  zdovedností vúvodu  umí               kartografii. Klasika

Lupič - Robber Luck alespoň na 13

Průměrný bojovník, nemá manu, neunese těžší brnění než chain (řetězové) mail (brnění). Na počátku hry má  Theivery skill na 30.

Nezapomeň…beden kotevírání je ve hře mnoho….

Ninja - Rychlost, přesnost na 13

           Maximum je ring mail (kroužkové), ne štít, ne kouzla, Thievery na 15

           V partě jsem ho měl místo zloděje, ovšem….Ninju jsem nechal člověkem, což ve

výsledku vedlo ktomu, že po návštěvě Halls of Insanity  měl méně bodů vThievery

než elfové J

Barbar - Odolnost 15

  Maximum je scale mail, je to ale kompenzováno větším počtem Hit pointů a větším    počtem útoků za kolo. A překvapivě: neumí kouzlit J

  Jinak, co se týče brnění- jedná se o poněkud křehké zboží, oprava  kvalitního        brnění vyjde i na 100 000, a tak se tato  „nevýhoda“ u barbara nezdá tak strašná.

(zkrátka jsem si rozmýšlel zda tak drahé brnění vůbec nosit, raději jsem bojovníka  naboostoval prsteny, amulety (nerozbitnými).

  Ve hře bohužel  není skill opravování věcí apod.


Druid - Intelekt, osobnost na 15

            špatní bojovníci, ale mají schopnost přírodních kouzel.

            Začíná se schopností kompas, jedna ze dvou postav, kteří umí kouzlo Water walk


Ranger - Hraničář: Intelekt, osobnost, odolnost, rychlost na 12

  od všeho trochu, poloviční  síla přírodních kouzel, umí již zpočátku dovednost        Pathfinder  (hledání cest).

              může se naučit  kouzlo Water walk


Rasy:


Elfové, Gnomové, trpaslíci i Half-orci mají nějaké ty bodíky do zlodějství od začátku.

        (gnomové +5, ostatní +10)

Každá rasa pak má jiný stupeň rezistence vůči magii a elementům, nic nového pod sluncem.


Dovednosti:


Arms Master - Mistr zbraní  - zvyšuje šanci na zásah během boje

Astrologer: + 2 spell point v Natural Magic

Body Builder - naučit se  lze v Vildabaru, přidává HP (hit points)

Cartographer -  umožnuje automaping, pro celou partu stačí jeden charaktrer s touto

                       dovedností, kouzelník ji umí od začátku, zbytek se může naučit

                       ve Fountain Head

Crusader - bez tohoto titulu Vás do žádného  hradu nepustí J

                 Lze získat vdungeonu Ancient Temple of Moo (jižně od Fountain Head)

Danger Sense -  stačí u jednoho charakteru, způsobí, že netopýr vhorní straně obrazovky

  začne třepat dolní čelistí vblízkosti nebezpečí. Stačí pro jednu postavu.

  Umí trpaslík, jinak lze získat vdungeonu pod Fountain Head.

Direction Sense - Klasický kompas, umí druid, jinak vdungeonu pod FH

Linguist- Lingvista - stačí jen jeden, naučit lze vArachnoid Cavern, umožní porozumět

       řeči lebek na kůlech.

Merchant- obchodník - lepší nabídky v obchodech, na cenu oprav brnění, nebo tréninku nemá vliv. Naučit lze jižně od FH A1,X14,Y8 (alespoň dvě postavy však musí umět dovednost pathfinding, aby se proklestili lesem…)

Mountaineer - Horolezec. umožní lozit po horách (a hledat skryté poklady), stačí jen pro dva členy party, možno naučit vBaywatch.

Navigator -  umožní snadnější útěk zbitvy… no nevím, nevím (Vildabar)

Pathfinder - cesta lesem- umí od počátku hry Ranger, jinak se lze naučit v Baywatch

Prayer Master - +2 spell point za level pro kleriky, Arachnoid cavern B4,X0,Y7

Prestidigitator - + 2 spell points za level pro Arcane Magic, opět Arachnoid cavern

Spot secret doors - gargoyla vpravém dolním rohu začne vrtět packou před tajnou zdí.

stačí jedna osoba, nebo Gnóm, lze naučit vdungeonu pod FH většinou jsem se orientoval podle Wizard`s eye

Swimmer - plavec- musí umět všechny postavy, pak je možno se brodit vmalé hloubce

(jedno pole od pevniny), naučit lze vdungeonu pod FH

Thievery - zlodějská dovednost- + 2 point za level, lze se naučit od lva vHalls of Insanity

A3,X6,Y6

Tracker - Bůh suď, nevím k čemu to je, dá se naučit také v  Halls of Insanity


Všechny dovednosti se lze naučit vHalls of Insanity A3 X6 Y6, cena je však 100 000/za postavu (neodolal jsem J ).


Kouzla:

Jsou trojího druhu:         Arcane magic (Sorcerer, Archer)

                                       Clerical magic (Cleric, Paladin)

                                       Natural Magic (Druid, Ranger)


Přírodní magie (natural magic) má za úkol vyvažovat útočnou  a obrannou magii, proto mnohdy obsahuje kouzla  z obou předchozích skupin.

Cena za kouzla - u silnějších kouzel - závisí na lvl postavy. Od lvl postavy  tak odvisí  cena kouzla  (spell points, gemy)  na druhou stranu roste jejich efekt.

Kouzla lze obvykle koupit v gildách (členství v gildách lze získat vjednotlivých dungeonech pod městy), často se kouzla dají najít různě rozesety po světě (lokace důležitých kouzel uvádím níže).  Nabídka kouzel ale závisí na lvl postavy, na nízkém lvl ti Implosion prostě nenabídnou. A ne každá gilda má vnabídce všechna kouzla, pochopitelně.

Nejúčinnější kouzla lze zakoupit (od cca 17. lvl postavy) v Eagle`s guild.


Arcane spells


Kouzlo

Spell points

Gemy


Efekt

Light

1

0


Světlo, co dodat…

Awaken

1

0


Vzbudí partu, pokus je přepadena při kempování

Detect Magic

1

0


Ukáže, nakolik je nabitý příslušný magický předmět. Vhodné pokud potřebuje vědět, zda se po použití kouzla předmět nerozpadne

Elemental Arrow

2

0


8 zranění ohněm/ledem/elektrikou/kyselinou - podle Vaší volby

Energy blast

1/za level

1


2-6 zranění za lvl

Sleep- spánek

3

1


Uspí nepřítele, nefunguje na nemrtvé, a budete se asi divit, když spáče praštíte,tak se vzbudí J

Create rope- vytvoř lano

3

0


Pomocí tohoto kouzla ušetříte na nákupu lan před vstupem do některých  dungeonů či děr s poklady.

Toxic cloud (mrak) 

4

1


Toxický mrak 10 damage for all

Jump-skok

4

0


Skok o dvě pole kupředu,  dobré před pastmi, nebo otravnými teleporty,   na druhou stranu neprojdete dveřmi, ani magickými bariérami  od 4. lvl

Acid stream

Kys. proud

5

0


25 damage kyselinou pro jednoho nepřítele, mockrát jsem jej nepoužil…

Levitovat- Levitate

5

0

Velice vděčné kouzlo vdungeonech, vyhnete se tak padacím dveřím, neproboříte se do tekoucího písku (ostrov WATER - E3) apod.

Wizard`s eye

5

2


Velice důl. kouzlo, dá se koupit od 5. lvl, já ji koupil vAlbatrosí gildě, dá se získat i vdungeonu pod Baywatch. Po seslání tohoto kouzla můžete prosmějčit mapu skrz naskrz, a nevynechat tak jediný skrytý poklad, studnu, či svitek zaklíněný vkorunách stromů.

Identify Monster

5

0


No, co asi jako…

Lightning Bolt

2/lvl

2


4-6 dmg/lvl, dobré kouzlo mého Ragera, většinou až po naboostování vnějaké té magické studni, či fontáně.

Lloyd beacon

maják

6

2


Lze koupit od 7. lvl, nebo najít vdungeonu pod Baywatch

Můj tip byl dát značku vFountain Head u chrámu. Zposledních sil jsem se vždy  teleportoval zpět, podle potřeby vyléčil a cestou zFH na jih navštívil studnu na A1,X11,Y13 + A1,X13,Y1 + A2,X14,Y14 (navýšení HP+SP)

a vyrazil znova na nějakého toho bosse vdungeonu. (Nebo maják před bosem, a Town portal - vpozdějších fázích hry)

Power shield

2/lvl



Lze naučit od 7. lvl, absorbuje určité % zranění dle lvl sesílatele

Účinné ale drahé kouzlo (kouzelníkovi pak chybí mana na útočná kouzla).

Je velice fajn,  pokud máte předmět stímto očarováním

Detect Monster




Užitečné, pokud chcete zjistit, zda na Vás  za rohem nečeká překvapení, řekl bych téměž zbytečnou kouzlo

Fire Ball

2/lvl



3-7 damage/lvl, dá se , ale Dračí dech je Dračí dech

Time Distortion

8

3


Náhodně Vás teleportuje na bezpečné místo (obvykle na začátek dungeonu)… skoro nikdy jsem ho nepoužil…

Feeble Mind-  Slabá mysl

8

0


Kouzelníci se přestanou soustředit na sesílání kouzel (funguje do doby, než je kouzlo překonáno). Nemrtví mají imunitu ktomuto kouzlu. No, mockrát jsem ho nepoužil.. vtohle směru je lepší pořádný meč…J

Teleport

10

0


Mnohem lepší než Jump, můžeš skočit až o 9 polí kupředu, klasicky přes nepříjemnou bariéru (levnější kouzlo než Ethrealize, na druhou stranu nefunguje vždy), použitelné při návštěvě tajných lokací (za pomoci Wizard`s Eye si  doskočíš pro schovaný  poklad).

Finger of Death

10

4


Kouzlo, nekouzlo- pokud se povede, pak nepřítel zemře. Závisí na jeho rezistenci vůči magii. Nevím, četl jsem, že pokud nepřítel takto bídně zhyne, nedostaneš expy. Takže je to na tobě, toto kouzlo prostě nemám rád.

Super Shelter

15

5


Umožní kempovat i vnepřátelské oblasti. Mockrát jsem ho neužil…a ehm, nefunguje na vodě…

Dragon Breath

3/level

5


Můj milášek…5 dmg/level sesílatele, mocné kouzlo, můžeš si vybrat, zda je dračí dech plný ohně, ledu, kyseliny, či blesků. Plošné kouzlo, zasáhne i postavy vdruhé linii

Recharge item

15

10


Přidá 1-6 nabití, ovšem save před tímto kouzlem není špatná věc.

Fantastic freeze

15

5


40 ledového zranění

Duplication

20

50


Vytvoří přesnou kopii předmětu, pokud není příliš mocný, nefunguje vždy stoprocentně

Disintegrate

25

8


Má dva efekty. nejprve jsou nepřátelé zraněni mag. energií , a pak záleží, zda jsou schopni odolat magii .. nepoužíval jsem jej

Etherealise

30

8


Postavy  dostanou status jakési mlhy, a mohou projít zamčenými dveřmi, překonat pasti, či magické bariéry, které jinak nelze překonat. Velice užitečné kouzlo (a drahé)

Dancing Sword

3/lvl

10


Obrovský meč, 6-14 dmg za level sesílatele.. nepoužíval jsem

Enchant item

15

10


Funguje jen na „basic“ items, save-load nutností, mockrát jsem toto kouzlo nevyužil (ani jednou J)…nepotřeboval jsem…

Incinerate

35

10


One enemy, 250 fire dmg…nepoužíval jsem

Mega volt

40

10


150 elektr. dmg pro celou grupu nepřátel

Inferno

75

10


250 fire dmg for all…nepoužíval jsem

Implosion

100

20


1000 energy dgm …oops…nejlepší kouzlo ve hře, a relativně levné

Star Burst

200

20


Imploze je silnější, ale ale, zde je 500 dgm for all ve výhledu, a jedná se o fyzické zranění…nepoužíval jsem…


B3,X6,Y6 Etheralize scroll

B3,X12,Y7 teleport scroll

F2,X3,Y2 Divine intervention scroll

F3,X6,Y15 Holy word scroll


Cleric  spells


Kouzlo

cena

gemy


Efekt

Light

1




Awaken

1



Budíček !!!

First Aid

1



První pomoc, vyléčí 6 HP

Flying Fist

2

0


6 fyzického dmg

Revitalize

2

0


Odstraní „Weak“ condition

Cure wounds

3

1


15 HP

Sparks

1/lvl

0


Paprsky smrti?, asi ne, ale dává el. dmg, odpovídající

dvojnásobku lvl sesílatele

Protection from elements

1/lvl



Klasika, parta může být chráněna před  všemi čtyřmi elementy (kouzlo se musí seslat 4x)

Pain

4

0


8 fyzického zranění celé grupě nepřátel (tedy až na nemrtvé)

Suppress poison

4

0


Oslabí efekt  jedu,  nic moc kouzlo

Suppress disease

5

0


Něco podobného jako nahoře

Turn undead

5

2


Docela šikovná věc

Silence

6

0


Na kouzelníky, ale meč je meč

Blessed

2/lvl

0


Navýší AC (obranné číslo) postavy o 1/lvl  dle sesílatele

Holy Bonus

2/lvl

0


Zvýší možné zranění udělené  cílovým charakterem o 1/lvl

Power cure

2/lvl

3


2-12 HP/ lvl sesílatele

Heroism

2/lvl

3


Zvyšuje šanci na zásah o 1%/lvl

Immobilize

6

3


Pokus o zmražení skupiny nepřátel

Cold Ray

2/lvl

4


All enemies, 2-4 dmg/lvl

Cure Poison

8

0


Léčí otravu otravnou, lze koupit od 8.lvl vgildách vyjma Ravens, Albatros

Acid spray

8

0


All enemies, 15 dmg, ani o bodík více

Cure disease

9

0


Léčí choroby, lze koupit od 9. lvl,  ve stejných gildách jako u cure poison

Cure paralysis

12

0


Léčí paralýzu, lze koupit od 10.lvl

Paralyse

15

4


Podobně jako imobilize, ale světší šancí na úspěch

Create food

20

5


od 11. lvl, to správné ořechové pro daleké cesty

Fiery Flail

25

5


100 fire dgm, ohnivý bič na nepřítele, oblíbené kouzlo mého paladina

Town portal

30

5


Lze se naučit od 12.lvl, nejde použít během bitvy, jiank se jedná ale o naprosto zásadní kouzlo, cíleně přenese do jednoho zpěti základních měst

Stone to flesh

35

5


Když nechceš býti golemem…

Half For Me

40

10


Mocné milosrdenství- skoro vyléčí jeden charakter, ale sesilatel koupí polovinu zranění

Raise Dead

50

10


Pokud někdo zemře, lze jej oživit, ovšem pokud není eradikován, že

Moon Ray

60

10


Energy dmg 30 for  all  enemies,  tvá parta obdrží 1-30 HP jako bonus

Mass Distortion

75

10


Dá se koupit vEagles gild only, zvláštní kouzlo, pokud funguje, tak  skupina nepřátel navýší svoji hmotnost, upadne a ztratí polovinu HP

Holy Word

100

20


Tak, tak to je to pravé kouzlo na lichy a další mocné nemrtvé

na lichy je ale mnohem lepší pořádná rána mečem (po naboostování rytíře, sesílají nepříjemné kouzlo Finger of death, svysokou účinností)

Resurrect

125

20


Léčí  eradikované postavy, pozor ale - léčená postava může zestárnout o 5 let

Sun ray

150

10


All nepřátelé, 200 energy dmg

Divine Intervention

200

20


Když teče do bot, požádáš o pomoc Bohů. Vyléčí vše, avšak sesílatel zestárne o 5 let

















B2 X2 Y15 Create food scroll


Natural Spell


V následující tabulce uvedu jen kouzla specifická pro tuto skupinu, zbývající kouzla pro Druidy a Hraničáře jsou kombinací výše uvedených kouzel



Elemental Storm

100

10


Můžeš si vybrat  kterým druhem energie zraníš nepřítele (150 dmg zvoleného typu)

Nature`s Cure

6

0


Vyléčí 25 HP

Walk on Water

7

0


Chůze po vodě po zbytek dne

Frost Bite

7

0


35 Cold dmg , funguje na jednoho nepřítele

Lightning Bolt

2/lvl

2


4-6 dmg/lvl, for all, oblíbené a vcelku levmé kouzlo (teprve sodstupem jsem zjistil, že i kozelník umí toto kouzlo…)

Natures gate

10

0


Unik do bezpečí, nejde utéct zbitvy.

Deadly swarm

12

0


Včelky Máje, 40 fyzického dgm,

Prismatic Light

60

10


velice nepředvídatelné kouzlo, zraní příšerky vdohledu,  výše zranění může být 250 fire dgm, ale i jen 1 ele. dmg, ba dokonce může nepřítele léčit.



Mapa a herní svět:


Jednotlivé lokace jsou rozděleny na hení pole A1, A2..F4, přičemž A1 je nejsevernější a nejzápadnější část světa, a F4 tak nejjižnější a nejvýchodnější oblast. Pokud máte zapnutí Wizard`s eye, a kliknete na mapu (v ovládacím sektoru herní obrazovky), tak se vám ukáží i souřadnice na mapě (X0-X27, Y0-Y27)


Ve hře se vyskytuje 5 měst:  Fountain Head, Baywatch, Wildabar, Swamp Town a  Blistering Heights (se svými dungeony, gildami, obchodníky a trenéry), a mnoho dalších  dungeonů. Dungeony jsou striktně jednopodlažní, to ale neznamená že by byly nudné, či stereotypní. 


Do některých dunegonů je přístup volný, do některých je nutno získat přístup vjiných částech světa (heslo, či klíč)- bude uvedeno u konkrétného místa.


Inventář:


Práce s inventářem je nepraktická a nepřehledná. Potíž je v identifikaci věcí: hra si nepamatuje identifikovaný předmět (jeho vlastnosti), a to ani když za identifikaci zaplatíte nemalou částku u zbrojíře.


Já to řešil  tak, že před obchodem save, pak obchod, identifikace, vypsal jsem si předměty na papír), pak ven zobchodu, LOAD a prodej nepotřebných věcí.


Jakmile jsem si něco oblékl, nasadil, tak hupky dupky  do WORDu, kde jsem si vedl pečlivý přehled postav (viz na konci  tohoto návodu). Lze však samozřejmě použít i klasickou tužku a papír.


Výměna věcí mezi jednotlivými postavami probíhá tak, že na ni kliknete, a pak kliknete na postavu, které chcete tuto věc dát.


Peníze v této hře nejsou problémem, podobně jako gemy pro tvorbu silných kouzel.


Pozn.: Věci se nemají přehazovat, pokud jste vobchodě, mohly by se nenávratně ztratit.


Doprava


V každém městě je teleport


Fountain Head           =HOME

Baywatch                   =SEADOG

Wildabar                   =FREEMAN

Swamp Town              =DOOMED

Blistering Heights       =REDHOT

Arena                         =ARENA

Area E4   X3    Y3      =EARTH

Area C2   X12   Y0      =FIRE

Area F1   X0    Y12     =AIR

Area E3   X7    Y10     =WATER


Nepřátelé


Lookni na http://shrines.rpgclassics.com/pc/mm3/monsters.shtml


Jinak na téhle hře je fajn, že zde není automatický respawn příšer, jen vdivočině se některé typy  příšer objevující do doby, než jim zničíte stanoviště, nebo hnízdo. Některé příšerky hlídají zakopaný (cenný) poklad.


Podmínky nutné k dohrání hry:


Musíte nalézt (podobně jako Corak) Sheltena na jeho domovské planetě. Jenže tento pazgřivec uniká pryč do vesmíru, a jej jen na Vás abyste jej zastavili. K tomu potřebujete získat přístup do kosmické lodi (celá planeta prošla  procesem terraformace, a po jednotlivých ostrovech jsou rozesety přístupy klodi (žluté pyramidy).


Musíte tak  získat


1. Blue priority pass card - vydá jeden zkrálů vHradech Whiteshield, Dragontooth nebo Bloodreign po doručení jedenácti  UPO`s (Ultimate power Orb)


2. Získat Hologram sequencing cards:


            001 se nachází v  Fortress of Fear B2 X10 Y13

Vstup je umožněn  buď získáním Yellow fortress key zArachnoid Cavern

(B4,X0,Y7)

                                                          

002 se  nachází v Halls of Insanity A3 X6 Y6

(klíč od tohoto dungeonu se  nachází v B1, X12,Y10   Cyclop Cavern)


003 se nalézá v  Dark warrior keep (B3 X0 Y6 ) - ke vstupu je potřeba 

red key zCyclop cavern (B1, X12,Y10)


004 se nachází v Cathedral of Carnage (B3), ke které lze najít klíč v Arachnoid cavern


005  se nachází v Tomb of Terror   F2 X0,Y0, klíč ke vstupu do tohoto dungeonu se nachází v Cursed cold   cavern D1,X9,Y5


006 Maze from Hell (F3,X4,Y6)  - klíč lze nalézt v Magic cavern (E4,X7,Y7)

       

3. Initialization sequence:


1. polovina se nalézá  vhradu Greywing (C4): 645

2. polovina  je ve hradu Blackwind (B4): 231


4. Na ostrůvku A4, X15, Y13 je klíč k pyramidám a pak hurá do pyramidy na ohnivém ostrově


UPO`s (Ultimate power Orb)


K získání přístupu do kosmické lodi Vám významně pomůže jeden zvládců tohoto světa (Hrad Whiteshield, Blood Reign, či Dragontooth). Musíte získat pro jednoho znich  11 Kings Ultimate power orbs, které pak  použije na zničení konkurence. Celkem ve hře je 31 UPO`s (31 Ultimate Powers Orbs, takže se nemusíte bát nosit Orby i pro  konkurenci.  Každý král Vám dá za Orb dostatek zkušeností,  množství ale  odvislé od přesvědčení postav - v Castle Whiteshield - dostanete 1 000 000 expy za každý orb, ale jen pro ty sdobrým  přesvědčením. Po doručení 11. orbu jsou zbylé dva hrady nenávratně zničeny, a vy dostanete , mimo jiné,  Blue Priority Pass card.


V každém hradě  mnichové sbírají mocné artefakty rozeseté  po světě (každý dle svého přesvědčení (dobrý, zlý a ošklivý J)


Let`s BEGIN!

       

Vydejme se tedy spolu s Corakem na dlouhou cestu novém světem VARNu. Objevíme spolu   nové království,  nová dobrodružství a nová  tajemství.

Hra  začíná klasicky v hospodě, ve městě Fountain Head.


Malá nápověda - po vytvoření party nákup zbraní u obchodníka, pak ven změsta, pobít gobliny a jakési stromečky (ne nepodobné těm zDungeon Masteru) a jejich zapálit jejich outposty (žluté domečky- hodně expy), navýšit lvl postav, pak do dungeonu pod městem, pak vykydlit dungeon Temple of Moo (získáte přístup do hradů) a pak.. no to už je jen a jen na Vás.


Fountain Head - HOME(A1)

  • Sídlo  Ravern's Guild (kouzla).
  • Zkus nalézt teleport (heslo pro návrat je HOME), vede jak do měst apod, tak do  ARÉNY (expy) points.
  • je zde banka, můžeš si zde uložit penízky, i gemy
  • Hledej silver skulls pro skull master. 20 skulls = heslo k Rat king (RATS) (zachráníš Morphose, strážce a ochránce města) .
  • Vdunegonu se můžeš naučit : swimming, direction sense, and danger sense.
  • Po zabití krysího krále ti jedna zfontán dá expy výměnou za penízky.

Ve dnech kdy vznikl Fountain head, byl Morphose vyvolán, jako její ochránce, ale Rat Overlord ho uvěznil do magické cely. A tak se krysy  mohly přemnožit  a rozběhnout se  po městě spolu sesvými spojenci, tvarovanými ze zeleného smradu J (něco jako zelení gumídci Michelin). Musím tedy osvobodit Morphoseho a taky vymlátit Moose rats a Buble Many.


Najal (vytvořil) jsem si partu dobrodruhů ke svému obrazu. Na poprvé  jsem ale udělal chybu, kouzelníkovi jsem dal malou endurance a  tak  startovací počet životů Galadriel byl pouhé dva, takže skoro vkaždém souboji bylo hned  po ní, jak po žabě.


No nic, začal jsem znova. vylezl ven, pobil pár goblinů, jakési elektrizující stromečky, nakoukl do prvního dungeonu   Vylezl jsem  změsta a  dal jsem se do Ancient Temple of Moo, vcelku „jednoduchý  dungeon“ na počátek hry.


Po okolí jsem zničil několik outpostů (základem orků), prolezl cikánské karavany a naučil se nějakou tu  dovednost.


V hospodě jsem nakoupil nezbytné jídlo, zachlastal sbarmanem, a pokecal o nějakých novinkách vokolí:


Stal jsem se  členem Ravern's Guild (otevírá jen v noci). Zápis je u borce, stojící u obchodu se zbraněmi. V Ravern's Guild mně naučili některá  užitečná kouzla.


Úkol č. 2 Skull Miser ve Fountain Head  mně požádal o dodávku  stříbrných lebek, které najdu po okolí (hlavně vdungeonu pod městem).


Vyloupil jsem Store room, kromě mnoha krys a Buble manů jsem našel jak 3000 zlatých, 50 gemů,  tak jakýsi pendant a plate armor


Dostal jsem se do dungeonu pod městem Fountain Head , kde kromě netopýrů, goblinů a nebezpečných kyvadel  (kouzlo etherealise ještě neumím, později jsem ho našel - viz níže…)

postupně nacházím stříbné lebky, pak jakési monolithy- jeden se mně ptá na heslo (RATS), druhý mně naučil plavat (za 250 zlatých), další vycítit nebezpečí, a poslední mně naučil kompas, Na konec jsem Rats Overlorda pobil, a Morphose osvobodil


I vydal jsem se do  divočiny….  Navštívil jsem Castle Whiteshield.


?  Dej  UPO's  místnímu vladaři, Králi Zealotovi  - 1 000 000 expy (pro dobré charaktery)

?  Povracej Artifacts of Good, výměnou za zkušenosti (a peníze) .

?  hesla:  "JOABARY"  cavern pod městem. "SMELLO" otevírá magické truhly.


Hrad, který bylv minulosti napaden trpaslíky. I když byl útok odražen, přes to stačili trpaslíci (před uvězněním do dungeonu pod městem), zaklít poklady do tajemných truhlic ve městě. A bez příslušného hesla máte smůlu. A i když heslo znáte, stále jej hlídají dva, VELMI silní rytíři.


Král Zealot  ve městě nutně  potřebuje Ultimate Power orbs (celkem 11), aby mohl (s jejich pomocí) zlikvidovat Castle Dragontooth a Castle Blood reign. Odměna jistě sladká- dobré přesvědčení, titul Šampion dobra + Blue priority pass card.


Ve hradě je také kněz Praythos, hledající Ancient artifacts of Good. Za ně nabízí mnoho zkušeností - 500 000 pro dobré charaktery, 100 000 ostatním postavám.


Ve hradě jsou tři tajné místa, kam se můžeš dostat pomocí kouzla teleport.(dobře střežené poklady).


Do dunegoenu pod městem se lze dostat po vyřešení logického problému, nebo za pomocí hesla JOABARY. Zde se nachází mimo jiné Major Demon, po jeho zabití lze získat svitek Divine intervention  + jsou zde nádoby , které přidají  jedné postavě  po 10 bodech ve všech statistikách - síla, odolnost…štěstí)

Nicméně toto místo je na začátek hry nevhodné, a tak jsem se vydal do města Baywatch


Baywatch - SEADOG(A3)


Albatross' Guild.

Dovednost: mountaineering and pathfinding

Hledej bratry : Alpha, Beta, Gamma, Delta and Zeta.,  bohužel vlivem bugu ve hře nelze tento quest dokončit.


Modli se (opakovaně)   u  Nymph fountain, dočasně se navýší Luck (je to skoro kničemu J)


Corakův deník: Jednoho dne na město přišla katastrofa a kdysi tak úspěšný přístav se stal městem mrtvých. Vzemi se objevily ohromné trhliny, později zvané Unholy Pits (Bezbožné jámy). Nikdo nezná důvod tohoto prokletí, ale tvrdí se , že pro někoho dostatečně odvážného by se zde mohlo najít dostatek zlata, či majetku.


Každopádně, v Albatrosí gildě jsem se konečně naučil kouzla jako Levitace , Wizard eye (obě tyto  kouzla lze také najít vdungeonu pod Baywatch, podobně jako veledůležité kouzlo Loydův maják),  a později také Mountaineer  a Path finding (tzn. můžete lozit po horách, a vlese J, tuto schopnost musí umět alespoň dvě osoby vpartě), A až budu mít dost peněz, můžu se vchatrči poblíž Fountain head naučit umění obchodování na mistrovské úrovni (za 10 000).


Pro místní krásku mám pohledat nějaké shells…a její bratr mi poradil, ať vdungeonu pod městem pohledám bratra beta. Ten  mně (po nalezení) odkáže na bratra gamma (sídlí ve Wildabardu), a tem by mi měl konečně  poradit, kde najít tolik potřebné shells ..nikdy jsem to nedokončil…


V dunegonu pod městem jsem našel dvě najmutelné postavy- Sira Galanda a kněžku  Darlanu, ale dost drazí, ehm, a tudíž málo použitelní…

                

Vildabar -FREEMAN B4


Falcon`s Guild

V místnosti s MNOHA trpaslíky kouzelný měšec se scrollem - Walk on the water  (pokud se ale negeneruje náhodně.. nevím)


Swamptown - DOOMED(E2)

  • Buzzard's Guild.
  • Řekni sýr, ehm  "MIRROR" and "STAIRS"
  • Pozor hra na východ od tohoto města má na jednom políčku tendenci zmrznout…

V dungeonu pod městem, na konci labyrintu se nalézá The Altar of Karnen,Goddess of  Suffrage - přidá celé partě hodně endurance - 2x3 násobek!!! konkrétně mně to dalo (32 26 24 16 17 18)  (57 51 49 41 42 43)


Blistering Heights - REDHOT(D3)

  • Eagles' Guild- nejúčinnější kouzla ve hře.
  • Sochy navyšující rezistence  fire, poison, electricity, a cold.
  • Trenér, který trénuje i vysoké lvl.
  • Vokolí města je pěkně horko….

Hrady:


Blood Reign (B4)

  • UPO's to King Chaos and the Artifacts of Neutral to the advisor.
  • Heslo  "OGRE"  do vstupu do dungeonu pod městem.
  • Nápověda NORTIC, otevření magické bedny:

Clues

Letter sounds

In

N

Oh

O

Are

R

Tea

T

Eye

I

Sea

C


Dragontooth (E1,X10,Y5)

  • UPO's to King Malicious (Evil) and Artifacts of Evil
  • Hesla  "TWENTY THOUSAND"  a  "ELEVEN" .nebo taky 20000,11…

Velké množství Quatlo coins, které lze vyměnit v Slithercult Strongholdu u otářů za            různé bonusy u postav. (+5 síla, odolnost, a rychlost)


Greywind (C4)

  • Nápověda:

Start with

becomes

becomes

ends as

RANGER ->

RAN GER ->

RAN REG ->

REGRAN

ARCHER ->

ARC HER ->

ARC REH ->

REHARC

CLERIC ->

CLE RIC ->

CLE CIR ->

CIRCLE

  • Zlato nebrat !Obrať sluneční brýle (4), udeř na gong
  • Zachraň a uvolni ducha  Greywindu získej tak první polovinu z  initialization sequence  kaktivaci lodě: 645.
  • posaď se na trůny  50. den, abys získal poklad
  • Pozn. na  tenhle hrad jsem se vybodl,  takže co se týče dungeonu je to  poněkud nejasné i pro mě

Blackwind (D4)

  • Heslo: Say "TEN"
  • zaplať všem třem sochám, bacha na  skryté teleporty
  • Zachraň ducha  Blackwindu - druhá polovina  initialization sequence: 231.
  • Sit on thrones on the sixtieth day to get treasure. (Posaď se na trůny  60. den, abys získal poklad…. nechápu, nevadí
  • Na tento hrad jsem se také vybodl….

Dungeony:

Temple of Moo (A1)

  • Staň se  crusaderem (vstupenka do hradů)
  • První externí dungeon, který jsem navštívil, jižně od Fountain Head.

Halls of insanity A3 X6 Y6

klíč ke vstupu se nachází v B1, X12,Y10   Cyclop Cavern.


           2 UPOs
           sequencing card 002 - hned u vstupu Vás uvítá mini dragon, docela odolný.


Hned na začátku jsou přítomni strážci - modří lvi, kteří výměnou na správnou odpověď (TEARS,BLINK,EYES) vypnou ochranná energetická pole (lze obejít kouzlem etheralize). Další lev za 100 000 na osobu naučí všechny dovednosti.

POZOR: Narazil jsem na  bedny, které jsem  nebyl schopen otevřít (Thievery na 56 !!!), až mnohem později jsem zjistil, že tyto kamenné sarkofágy lze otevřít hrubou silou. V tomto dungeomu se mimo jiné (dvě UPO`s) nachází i Hologram sequecing card 002 (před důležitými předměty je neviditelný teleport, vše tak vyřeší kouzlo teleport).


Slithercult Stronghold: B1


Na konci labyrintu je jezírko s1 500 000 (pro člověka, ostatní rasy dostanou expy méně).  Ale hlavně, pokud správně odpovíte na otázku (Epsilon), tak se dostanete jak kbossovi bludiště (gilotiny + teleport- stačí se držet severní strany a občas použít kouzlo jump, či etheralize), tak k3 hlavám, které vymění Quatloo coins za 5 endurance/5 accuracy/5 Might, což mně vzhledem knacpanému inventory těmito mincemi  vysloveně potěšilo.


Cyclop Cavern B1, X12,Y10  

  • Postava musí být magicky naboostována aby mohla vstoupit do téhle jeskyně (v.s. napitím se vněkteré ze studní vokolí, ono taky lézt mezi kyklopy bez stone skin je pěkná blbost, že)- jinak mně vnávodu tahle podmínka překvapila, nikdy předtím jsem si toho nevšiml…
  • Mimo jiné je zde green key (vstup do  Halls of Insanity)  red warrior key (Dark Warrior Keep).

Jako bonus:

- jezírko + 20 electricity rezistence,

Neutral + Good  ancient artifakt (ceněny vpatřičných hradech u místních sběratelů), nález Ancient Fizbin of Misfortune, pro odměnu v jednom domku na vodním ostrově E3 nebo tam někde, po použítí zahodit….  na X0,Y27 byla t.č. neodemknutelná truhla, X0,Y15 také byla  neodmknutelná truhla J. Jinak za kyklop kinga je 100 000 expy + a přes 100 000 zlatých…docela slušné.


Fortress of Fear - B2 X10 Y13


Vstup je umožněn  buď získáním Yellow fortress kye zArachnoid Cabern (B4,X0,Y7), nebo od Sira  Galanda (v.s. najmutelná postava vhospodě?)

Nutno porazit Mummy king, střežícího speciální, holografickou kartu Hologram sequencing card 001.  V dungeonu je možno získat  artifact of good.


Dungeon: Dark warrior keep - B3 X0 Y6


Potřeba je red key z Cyclop cavern (B1, X12,Y10), 314 je tajné číslo. a po jeho zadání získáš 2 Kings ultimate power orbs. V bednách v místnosti sTop Juster je i Hologram sequencing card 003, Ancient artifact of neutrality 2x.


Cathedral of Carnage (B3)


Klíč lze získat vArachnoid cavern. Omlouvám se, v tomto dungeonu jsem byl až na konci hry, dungeon se nachází na ostrůvku a dlouho, dlouho jsem nevěděl, kde k němu najít klíč.. a moc jsem se s ním nepáral, došel si pro kartu a spěchal pryč.

  • The key, lock, and cup puzzles must be solved to obtain the two UPO's.
    • key : from left to right -- NWNES
    • lock : WEEDS
    • cup : drink all the cups.Better to have resurrect and raise dead spells available.
  • Say "JVC" to deactivate the force field in order to get the UPO's.
  • Obtain Hologram card 004.

Arachnoid cavern - B4,X0,Y7

  • Brother Zeta je tu, ale co dál… bug?.
  • 20301
  • Lze zde získat Yellow key - pro dungeon  Fortress of Fear
  • Blue unholy key - Cathedral of Carnage.

X6,Y16, North- Brother Zeta, chce, abch ho nechal na pokoji, má mnoho starostí… poblíž jsou také  2 krystaly, každý  +5 inteligence trvale + Lordi - dávají logické hádanky, každopádně to nejdůležitější číslo je 20301. Mnoho dalších krystalů, přičemž jeden znich  za 5000 gemů obnoví funkci všech krystalů…

  

Cursed cold cavern  (D1,X9,Y5)


  • Získej the Black Terror Key pro  the Tomb of Terror.
  • "TOMORROW" pro Statue of Silver Hooves.
  • "ICICLE" pro Statue of Iron Hooves.
  • "ECHO" pro Statue of Golden Hooves.
  • "CHAIN" pro Statue of Copper Hooves…. hesla  jsem vdobě prozkoumávání

dungeonu neznal, a tak netuším, kčemu jsou dobré (peníze?, expy?)

Hlavní: (2, 24) Získat Black Terror Key- v kotlíku(X2,Y24)

Vedlejší: Najít: ancient artifact of neutrality (21, 8) fizbin of misfortune - pro domek na  E2 (X8,Y8)

(9, 28) (22, 19) Pearl of beauty pro pirátskou královnu - plaví se  severovýchodně od ostrova ohně - dá ti  za ni 25000, jinak tě okrade o všechno zlato…

(12, 14-15) ancient artifact of evil + lze získat poměrně hodně bodíků v expy, a v odolnostech vůči magii

Maze from Hell (E3)

Tak tady dlouho nepobyl, přeskákal jsem teleportem k  Hologram sequecing card 006 na X27,Y23 a popil něco z fontány ve středu mapy za pomoci mapy na:

http://shrines.rpgclassics.com/pc/mm3/walkthrough/wmaze.shtml


E4,X7,Y7 Magic cavern,

Je zde klíč k Maze form Hell  dungeonu (X26,Y3).

Poměrně hodně jezírek navyšujících inteligenci a také několik  sakrofágů smocnými lichy, jinak i magické plameny, způsobující tmu, a ztrátu wizard sigh, nic co by bylo moc otravného….

F1,X10,Y10   Dragon Cavern


Měl bych najít 4 orby. Po zabití  několika zelených draků (velice vzdáleně připomínají mého miláčka z Dungeon  Mastera) získáš docela slušný poklad, ale hlavně King`s Power Orb (X13,Y3).


Taktická pomoc: draci jsou velice rychlí, dop. kromě klasických kouzel typu Power shield  a pod navštívit  sochu neznámého vojína nabízejícího rychlost.a podobně  (E1,X4,Y10).


Tomb of Terror   F2 X0,Y0


  • Je zde několik artefaktů  and 2 UPO's.
  • Hologram sequencing card 005
  • Nesedej si na křesla, minimálně do doby než se staneš Ultimate Adventures  (v Minotaurus march)…

Je zde  hodně ghůlů, phantomů (navyšujících   věk postav… bacha na to…). Já jsem se sem z tohoto důvodu vydal, až jsem měl potuchu o fontáně mládí, která umí tuto smutnou skutečnost eliminovat.


Ancient artifact of good 2x

Kings Ultimate power Orb 2x

Ancient artifact of evil 2x



Další důležité lokace:

A4 X5 Y4 - Studna - teleport na E4

A4, X15, Y13 je klíč k pyramidám (Golden pyramid key card), potřebuji ale silného  bojovníka… dobré je rytíře vycvičit u trenéra Východně od cesty do Baywatch, a nebo se napít  ze studny B1, X4,Y9

A4 X0 Y0 na moři nymfa - in love očarování

B1, X4,Y9 fontána, dočasně přidá na síle

B2 X2 Y15 Create food scroll

B2,X5, Y2 veledůležitý pirátský ostrov, kde se nachází fontána snižující uměle navýšený věk postav (např. po vypití lektvarů navyšujících sílu, nebo po očarování fantomy apod.).  Pozn. dlouho, velice dlouho jsem ho hledal…. Ovšem tenhle ostrov se objeví až po aktivaci v Forward Storage sector - pyramida jižně od Fountain Head, po zadání hesla YOUTH.

B3,X9,Y9 hrob - skeleton dá otázku "Co je mnoho pro jednoho, dost pro dva a nic pro tři?"

SECRET- můžeš si přečíst poznámky Coraka ohledně této oblasti, a budeš mít jasno… a dostal jsem odpověď: Greywind the Illusionist married Anathema on day 50.

D1, X0,Y8 - ostrov vmoři - dost dobrá fontána, zvyšuje všem v partě všechny hlavní  atributy, je však hlídána větším množstvím werewolfů (ovšem na 30.lvl jsem s nimi neměl tolik práce,  že…)

E1,X4,Y10 - na ostrově, kde se mimo jiné nachází Hrad Dragontooth je socha válečníka, na jeho postavci je psáno: zaplať, jako poctu válečníkovi of speed 15 000 zlatých, přidá + 100

speed, bohužel jen na chvíli…..

E1,X7,Y11 - něco podobného, v bledě modrém, ale nabízející za 5000 navýšení odolnosti

E1,X10,Y7- Might

E1,X14,Y8- Accuracy (F1,X2,Y5-přidá HP)

F2,X11,Y2 bedna střežená VELMI odolným minotaurem

F3,X9,Y6 Domek, nemám klíč - myslím, že zde mám donést artifact of Misfortune…


Area F4 - Ostrov písku, horký, s několika oázami, nabízejícími stínek, je to ale zrádné místo, pokud usneš, tak navěky…. Pár beden v písku, hlídaných Vulture roc (pták noh, ale dvouhlavý), měl jsem s nimi docela potíže, ale rytíř, naboostovaný od klerika, to zvládl….a to vybavení - sekera 52-56 dmg, prsten + 30 Accuracy, shiled + 24 - BOŽÍ


F4,X3,Y10 Studna magie

F4,X5,Y5 Studna experience

F4,X11,Y5 Studna remember - pokud zaplatíš na F3 všem sochám (vyjma zrádce), tak dostaneš několik vzácných předmětů.


Poblíž Swamp Town se nachází smutná princezna, prokletá, nemůže opustit chajdu, čeká na 10 milenců (mužů, pak dá věc, co osvobodí Ikara na A1), asi….


Poblíž Isle of Fire je několik zajímavých lokací - Walk on water nutností - tedy kromě pirátské královny….


?   Dragon Worm in the Northwestern part.

?  There's a Kudo Crab in the Western part.

?  There's a Octopus in the Southeastern part.

?  The ARENA is in the northern part.

- nebyl jsem zde….


Pyramidy:


Pozn.: Pro vstup do pyramid je potřeba získat přístupovou kartu z ostrůvku A4, X15, Y13


Pyramida Alpha Engin sector

Kings Ultimate power orb 2x

Jeden zkrystalů (ostatní přidávají jen věk postavám) praví:

        The word for the Central Control Sector is CREATORS.

        The passcode for the Alpha engine sector is WARP

         The words for Castle Blood Reign are OGRE and NORTIC

        The number for Arachnoid cavern is 20301

   Nachází se zde i vstup do Main Engine sector (zaheslovaný… 



Forward Storage sector - pyramida jižně od Fountain Head

Charakteristika:

Interstellar Transport vehicle  -         Shikbath Zera

Codename                                -          Wandering Seed

Cargo                                      -          Terraform Platform Modules

Destination                              -          Third Sphere of Minos system 

X9,Y11                                    -          monolith, klade otázku:


Enter the password to rise the sunken isle in Pirathe Bay - odpověď se nalézá zde vdungeonu, po správném zodpovězení otázky, se dostane rady:

Drink from the fountain that sits on the isle to return to your natural age.

The word for castle Greywind is CIRCLE

The word for castle Blackwind is TEN

Mysterious head vsektoru praví: číslo pro Dark Warriors keep is 314

další praví: Tell Slithercult stroghold, that EPSILON sent you

další praví: If you use the key, the moose will be WEEDS

další: The deactivation code in the  Cathedral of Carnage  is JVC

Pak modří lvi: The mirrors portale: Earth, Fire, Air,Water

                Half of initialization sequence of the ship computer is  645

                The mirrors portale : Home, Seadog, Freeman, Doomed, Redhot

                a hned poblíž je další Kings Ultimate Power Orb

                The password for the Blink of Destruction is TEARS

                The password for the Eyes of Eternity is BLINK

                The password for the Well os Tears is EYES

                The password for the raise the sunken island is YOUTH

                Half of initialization sequence for the ship computer is 231

a hned poblíž je další Kings Ultimate Power Orb


Central Contriol sector - C2,X15,Y0 na ostrově, kde se nachází město Blistering Heights   odolné potvůrky uvnitř (terminátoři- odolní vůči fyzickým zraněním, způsobují velice nepříjemné vymýcení postav, i na 50.lvl mám snimi potíže), je zde vyžadováno heslo CREATORS  (které jsem získal v Pyramidě- Alpha Engin sector) na písečném ostrově, po zadání kódu se dozvím:

This mission has been code name The Great Experiment. It extends futher away from the seat of the Ancients than away. other civilization. It is under much greater thread from the Creators Spanning the farthest reaches of the universe , two super developed societies, the Ancients and the Creator, are engaged in a galactic race for power. The Creators exist in a nebulous realm where they construct  their plots and create vile, chaotic armies to disrupt the civilizations of the Ancients. The Ancients draw their power from the heat and light of stars to create intricate mechanisms of society, then send these civilizations to cultivate developing worlds. Because of interference created by the regenade Guardian, Sheltem, the CRON and most of the VARNs carries by this vessel  were lost in the Great Sea of Terra.


Na konci dlouhé chodby, jse se za pomocí kouzly etheralizace dostal za bariéru spojující tuto oblast spyramidou Alpha engin sector a tam jsem narazil na Coraka se Sheltemem:


The air is filled with the smell of ether and the flickering of colored lights, like horrible lightning. Down the corridor to the left, two robed figures battle among the plasm of magic so thick it hangs in the air like fog. It is Corak and Sheltem, locked in mortal combat among the sparks of their supernatural clash. Sensing your presence, Corak looks away long enough to give Sheltem the chance to pass into a nearby transport tube. Cursing under his breath, Corak beckons you to follow before disappearing into the same transport tube. (při vstupu vstupu do hlavního sektoru (tedy ne jen do samotné pyramidy) již bych měl být Ultimate Adventurer ((dá se obejít kouzlem Etheralize) Maze from Hell (E3) po vybití odolných terminátorů (2x Implosion řeší vše), po aktivaci několika  pák stačí vejít  do záchranného modulu (X15,Y16) a vychutnat si luxusní závěrečnou animaci.

    


Passwords:


The word for castle Greywind is CIRCLE

The word for castle Blackwind is TEN

The word for the Central Control Sector is CREATORS.

The passcode for the Alpha engine sector is WARP

The words for Castle Blood Reign are OGRE and NORTIC

The number for Arachnoid cavern is 20301

Half of initialization sequence of the ship computer is  645

The password for the Blink of Destruction is TEARS

The password for the Eyes of Eternity is BLINK

The password for the Well os Tears is EYES

The password for the raise the sunken island is YOUTH

Half of initialization sequence for the ship computer is 231

Hesla ve hradě Dragontooth: 20000 a 11



Zdroje, ze kterých jsem čerpal:

http://www.gog.com/en/frontpage/ skvělá věc, za pár babek jsem si koupil celou sérii MM I-VI,   přímo chrochtám blahem, když si probírám všechny ty hry, co nabízí… Hry jsou  navíc bez jakékoliv DRM ochrany, či nutností zadávání hesel zmanuálu, jsou přibaleny originální skeny manuálů apod.


http://cs.wikipedia.org/wiki/Might_and_Magic_III:_Isles_of_Terra Level 136, hlavní téma časopisu- Pavel Dobrovský

http://www.rpghry.cz/game.php?id=100

http://shrines.rpgclassics.com/pc/mm3/character.shtml

http://home.flash.net/~rayearle/Mfiles/MgtnMgc3.html

http://vgstrategies.about.com/od/pcgameguides/tp/MightandMagicIIIIslesofTerra.htm


Moje postavy na konci hry a jejich vybavení:


CONAN

Male good human knight


Hlava                        Obsidian Tiara                                       +20AC               

Přívěšek                Photon amulet Pendant                                +47 Might

                             Poisonous wind medal                                 + 20 poison rezist

                                                                                               +17 speed       

                            Photon charm                                               +47 AC

Brnění                  (Obsidian Plate Armor (Kn,Pa)         + 30AC-oprava stojí 100 000)

                            Platinum Plate Mail                          +16 AC

Plášť                    Obsidian cape                                 +21AC

Opasek                 Obsidian belt                                   +20AC

Rukavice               Obsidian gauntlets                            +21AC

Ruka                     Obsidian long sword                53-59 damage, +10 Hit modifier

Ruka                     Photon shield                                    +4AC,+47 Might


Boty                      Gold boots                                        +7AC

Prsteny Gold ring                     +6AC               

  1. Gold  Ring of Cold rays +6AC
  2. Diamond Ring                + 16 AC
  3. Obsidian ring                +20 AC


Ronnie

Male good human paladin


Hlava               Divine Helm                                                 + 18AC       

Přívěšek           Amber cameo                                                +3AC

                        Thunder pendant                                         +17Might

                        Platinum charm                                            +8AC

                        Photon medal                                               +47 Might

Brnění              Obsidian Scale Armor (all, except sorcerer)+ 24AC

Plášť                Sapphire robes                                            +15 AC

Opasek             Gold belt                                                     +6AC

Rukavice           Diamond gaunlets                                        +17AC                                    


Ruka         Obsidian hand axe (all exc. sor.)         52-56 dagame.

Ruka        Obsidian shield                         +24AC


Boty        Gold Boots                        +7AC

Prsteny 

        1. Ruby Ring                        +10AC

        2. Platinum Ring                   +8AC

        5. Exacto ring                     +30 Accuracy



Xena

Female good human ninja

Hlava                Pirate crown                 +25 thievery

Přívěšek       

                Steel medal                         +4AC

                Divine Broach                      +16AC

                Steel pendant                      +4AC

                Platinum broach  ´               +8AC

                Platinum charm                    + 8AC

Brnění                Obsidian padded  (for all)        +22AC

Plášť                  Obsidian robes                         +21AC

Opasek       

Rukavice             Gold Gauntlets                          +7AC

Ruka  Obsidian katana 54-62 dmg.

Ruka


Boty                Platinum boots                 +9AC

Prsteny


Celeborn

Elf,good, ranger


Hlava                    Platinum crown                +8AC

Přívěšek                Platinum amulet                +8AC

Brnění                   Obsidian scale armor       +24AC

Plášť                    Obsidian cape                   +21AC

Opasek                 Static belt +9 el. rezist

Rukavice               Flaming precision gaunlets  + 1AC,+ 15 fire rezist, +15 accuracy

Ruka                     Obbsidian crosbow  54-58 damage, +10 hit modifier)

Ruka                     Box of arrows


Boty                    Vampiric boots  +1AC.+ 50 HP

Prsteny                Platinum ring    + 8AC

                           Ruby ring         +10 AC


Galadriel

elf, good, sorcerer


Hlava                          Steel helm                                +6AC

Přívěšek                      Spell pendant                           +4 spell points,

Kinetic scarab                         + 20 energy rezist.

Gold Broach                             +6AC

Platinum medal                         +8AC

Platinum charm                         +8AC


Brnění                        Obsidian padded armor                +22 AC

Plášť                       

Opasek                  Platinum belt                +8AC

Rukavice                Platinum gauntlets        +9AC       

Ruka                      Radiating platinum thunder dagger                12-14 (+20 el.dmg

                              +20 el. rezist, +17 Might                                                

Ruka                      Scorching jewel        +6AC


Boty                        Platinum boots         +9AC

Prsteny                    1 Platinum Ring        +8AC

                               Obsidian ring +20AC

                               Gold ring + 6AC 

                               Genius ring +30 intelect



Gabriela

female, gnome, good, cleric


Hlava                Divine helm                +18AC

Přívěšek            Steel broach              +6AC

                        Divine medal               +16 AC

Brnění              obsidian scale armorl  +24AC

Plášť                Obsidian cape             +21AC

Opasek             Steel belt                    +4AC

Rukavice           Ruby gauntlets             +11AC

Ruka                 Noxious cudgel (Cl,Ra,Ni,) 1-6,+32 poison damage,+40 poison rezist

Ruka                 Holy shield                   +4AC,+30 personality


Boty                 Obsidian boots              +21AC

Prsteny             1. Gold ring                   +6AC




Vytvořil Strider, blahé paměti, během dlouhých,  deštivých večerů v říjnu a listopadu 2010

moje vizitka www.old-games.estranky.cz

email sstrider@seznam.cz


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.