Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
The Isles of Terra
Zamyslete se, co je podle vás znakem kvalitní počítačové "hry na hrdiny". Tabulky se statistikami? Záplava questů? Medovina tekoucí proudem? Ženské postavy s naddimenzovaným poprsím? Tohle všechno mnoho současných RPG nabízí, ale nic z toho nedělá dobrou hru.Pudlovo jádro ale dřímá někde jinde, ve zdánlivě banálním detailu- rozhlížení se. Pořádné erpégéčko totiž poznáte ve chvíli, kdy se vám v něm chce rozhlížet. Vylézt na kopec a rozhlédnout se. A když není kopec, tak na nejbližší věž, střechu stodoly, stožár plachetnice, nebo otevřít mapu a kochat se neprobádanými oblastmi., kde možná číhají nepřátelé o dvacet úrovní silnější, ale VY se tam jednou dostanete, to dá rozum. Ale nejde jen o technickou možnost rozhlédnutí se, ať už kamerou v pohledu první, nebo třetí osoby, izometricky, nebo z ptačí perspektivy. Důležitá je ta chuť a chuť se rozhlížet nevykřeše ani sebelepší engine, když do něj autoři nenasypou poctivý virtuální svět.
(úvod recenze GODS, Lands of Infinity, Lukáš Grygar, Level 135)
Jedná se o třetí hru v sérii Might and Magic, vydanou Jon Van Caneghenem, jeho společností New World Computing vroce 1991.
Dle P. Dobrovského (2): Na třetí díl, s podtitulem Isles of Terra, čekali hráči do roku 1991 - a dostali ho ve VGA rozlišení, snádhernou grafickou stránkou a ikonami hlavních hrdinů v místech, kde předtím byly jen textové popisy. New World Computing v té době zaměstnávala kolem stovky programátorů a grafiků, tím pádem byl skok vkvalitě hratelnosti a technického zpracování neuvěřitelný. Hra byla jednou zprvních, které vyšly vrozšířené verzi i na CD-ROM. Isles of Terra podporovala několik zvukových karet a měla v sobě zdigitalizovanou řeč. Uložení pozice bylo možné kdykoliv, ne pouze v hospodách, jako v předchozích dílech, a nepřátelé byli viděni na vzdálenost několika políček- takže bylo možné využít střelné zbraně. Terra vnázvu je označením domovské planety samotného Sheltema. Správně, bojovat se bude zase proti tomuto neporazitelnému arcizlosynovi. Dočkáme se dokonce i honičky ve vesmírných lodích! Třetí díl série vstoupil grafickým zpracováním a přirozenou rozpracovaností (přebranou zpředchozích dvou dílů) mezi klasiku krokovacích dungeonů.
Jednu z fandovských recenzí lze nalézt na www.rpghry.cz jak od Davesadeho, tak od Ringa http://www.rpghry.cz/game.php?id=100§ion=recenze
Základní dějová linie
Dle wikipedie (1): Poté, co Sheltem znovu uprchl z Corakových spárů, podařilo se mu přistát se šesti biosférami ze známé vesmírné stanice VARN na planetě jménem Terra; jednotlivé části těchto biosfér, které pronikly na povrch ohromného oceánu jsou známy jako „Ostrovy“. Na konci tohoto dílu Sheltem uniká zpět na mateřskou stanici, samozřejmě s Corakem a hráčem samotným vpatách (závěr hry a její pointu Vám ale zatím neprozradím).
Pozn. VARN (Vehicular Astropod Research Nacelle) se táhne všemi díly této série, je to v podstatě obří vesmírná loď, koncipována jako klasické středověké fantasy prostředí.
Popis hry:
Jedná se o rozsáhlý, komplexní a propracovaný krokovací dungeon. Parta dobrodruhů jde ve šlépějích Coraka, tak jak putoval po světě Terry při pronásledování Sheltema. A tak o každé lokaci si lze přečíst něco zjeho poznámek, což příjemně a postupně vtahuje hráče do hry. (Kromě obecného popisu herní plochy, či dungeonu, se tak hráč může připravit na nepřátele, na charakter dungeonu, na jeho specifika, a taky na cíl, kterého by vdungeonu měl dosáhnout). Svět je otevřený, a hráč je omezen jen svými dovednostmi (a pochopitelně levelem postav). Přitom hra nehází klacky pod nohy, podobně jako vostatních hrách této série je zde spousta užitečných drobností, vychytávek a kouzel, které zpříjemňují hru. Aniž by hráč byl považován za konzumního pitomce, nebo měl pocit, že je hra směšně jednoduchá.
Postup hrou je však komplikován omezeným přístupem do určitých lokací chyběním příslušného klíče či hesla (na což jsem při vytváření návodu myslel).
Délka hry:
Na RPG starého typu asi průměrná, mně hra zabrala asi měsíc a půl, tzn. 60 hodin času, ale vtéto době je započítána tvorba tohoto návodu a překlady manuálů apod.
Tvorba postav:
Nábor nových postav je příjemný, vcelku jednoduchý, a záleží na každém, jakou partu si zvolí. V principu jsem při tvorbě postav používal zdravý selský rozum.. avšak jsem se nevyhnul některým chybkám. Moje kouzelnice měla nízkou endurance, a proto začínala na pouhých dvou životech, což bylo poměrně frustrující. A pak taky jsem se dočetl od cybermage (3), že driud/ranger jsou (na rozdíl od pozdějších her) jediné postavy schopné se naučit veledůležité kouzlo Walk on the water. Na druhou stranu jsem vprůběhu hry vjedné zbeden narazil na předmět nabitý tímto kouzlem, dříve než jsem toto kouzlo skutečně potřeboval.
Moje doporučení pro skladbu družiny je:
Barbar/Knight + Paladin (bojovník + sekund. léčitel) + Ninja/Robber
Ranger/druid + Sorcerer + Clerik
Záleží ale čistě na vás, představa dvou kouzelníků zvládající Dračí dech a Loydův maják taky není k zahození. Ninja je lepší bojovník zloděje, ale častěji budete narážet na jeho menší schopnost otevírat bedny (musel jsem si dělat poznámky o lokacích, kam se mám ještě vrátit). Paladin i Ranger jsou slabými kouzelníky, ovšem hned poblíž prvního města (Fountain Head) se nalézají dvě lokace (studna A1, X13,Y1 + malá chajda s křišťálovou koulí A2,X14,Y14) které naboostují manu…
Podrobný návod na tvorbu postav, jakož návod na celou hru lze nalézt na (4).
Atributy:
Síla: Důležitá pro boj, jak jinak. Navíc ovlivňuje schopnost vyrazit dveře (při vyrážení dveří spolupracují první dvě postavy vpartě), nebo otevřít kamenné sarkofágy. Pozor však na některé fontánky, nebo sudy, které přidávají permanentně na síle - mohou zvyšovat věk postavy. Než jsem se nadál, tak můj rytíř zestárl o 25 let… primární statistika pro rytíře a paladiny.
Inteligence: Spell points pro Lukostřelce, Kouzelníka, Driuda, Rangera- hraničáře
Osobnost: Driud, Cleric, Paladin, Ranger
Endurance: Barbar, Ranger, Paladin
Rychlost: Ninja, Ranger
Accuracy- přesnost: Lukostřelec, Ninja, ovlivňuje ale i schopnost setrefit kouzlem. Takový kouzelník sgramlavýma rukama je hotové neštěstí
Luck- štěstí- ovlivňuje jak se vyhne postava negat. kouzlům, jestli úspěšně uteče z boje. Prim. dovednost pro zloděje, ovlivňuje schopnost otvírání zámků.
Postavy:
Rytíř - Knight - podmínka je 15 Síla
nejlepší bojovník, neumí kouzlit (jak překvapivé J), dává nejsilnější údery, má nejvíce HIT pointů (kromě barbara) , plnohodnotný člen party.
VMM VI jsem preferoval partu tří kouzelníků a jednoho klerika, ovšem
zde jsem zjistil, že rytíř na jednu, maximálně dvě rány kilne skoro každou silnější postavu
Paladin - Síla , Osobnost, Odolnost- každá alespoň 13 bodíků.
Na začátku má dovednost Crusader, a sesílá Clerická kouzla
Sice funguje jako sekundární léčitel, ale dva rytíři taky nejsou k zahození
Archer - Přesnost, Inteligence alespoň na 13
Bojovník podobně jako Paladin, omezen zbrojí (max kroužkové- chain mail), nenosí štít. Zvládá Arcane spells
Měl jsem ho vprvní partě, ale podle mě je to skoro zbytečná postava.
Na dálku jsem raději, místo výstřelu ze šípu, na uvítanou posílal dračí dech.
Ovšem, pokud máte vpartě 2-3 lidi sluky, pak stojí za uvážení.
Jeho největší nevýhodou je, že neumí kouzlo water walk.
Klerik - Osobnost 13
Maximum je splint mail, má překvapivě více spell bodíků než paladin, nezvládá střelné zbraně.
Nutnost, zejména ochranná kouzla a boostovací kouzla jsou velice fajn.
a Town Portal je prostě skvělé kouzlo
Kouzelník - Inteligence 13
maximum je padded armor (polstrované brnění), zdovedností vúvodu umí kartografii. Klasika
Lupič - Robber Luck alespoň na 13
Průměrný bojovník, nemá manu, neunese těžší brnění než chain (řetězové) mail (brnění). Na počátku hry má Theivery skill na 30.
Nezapomeň…beden kotevírání je ve hře mnoho….
Ninja - Rychlost, přesnost na 13
Maximum je ring mail (kroužkové), ne štít, ne kouzla, Thievery na 15
V partě jsem ho měl místo zloděje, ovšem….Ninju jsem nechal člověkem, což ve
výsledku vedlo ktomu, že po návštěvě Halls of Insanity měl méně bodů vThievery
než elfové J
Barbar - Odolnost 15
Maximum je scale mail, je to ale kompenzováno větším počtem Hit pointů a větším počtem útoků za kolo. A překvapivě: neumí kouzlit J
Jinak, co se týče brnění- jedná se o poněkud křehké zboží, oprava kvalitního brnění vyjde i na 100 000, a tak se tato „nevýhoda“ u barbara nezdá tak strašná.
(zkrátka jsem si rozmýšlel zda tak drahé brnění vůbec nosit, raději jsem bojovníka naboostoval prsteny, amulety (nerozbitnými).
Ve hře bohužel není skill opravování věcí apod.
Druid - Intelekt, osobnost na 15
špatní bojovníci, ale mají schopnost přírodních kouzel.
Začíná se schopností kompas, jedna ze dvou postav, kteří umí kouzlo Water walk
Ranger - Hraničář: Intelekt, osobnost, odolnost, rychlost na 12
od všeho trochu, poloviční síla přírodních kouzel, umí již zpočátku dovednost Pathfinder (hledání cest).
může se naučit kouzlo Water walk
Rasy:
Elfové, Gnomové, trpaslíci i Half-orci mají nějaké ty bodíky do zlodějství od začátku.
(gnomové +5, ostatní +10)
Každá rasa pak má jiný stupeň rezistence vůči magii a elementům, nic nového pod sluncem.
Dovednosti:
Arms Master - Mistr zbraní - zvyšuje šanci na zásah během boje
Astrologer: + 2 spell point v Natural Magic
Body Builder - naučit se lze v Vildabaru, přidává HP (hit points)
Cartographer - umožnuje automaping, pro celou partu stačí jeden charaktrer s touto
dovedností, kouzelník ji umí od začátku, zbytek se může naučit
ve Fountain Head
Crusader - bez tohoto titulu Vás do žádného hradu nepustí J
Lze získat vdungeonu Ancient Temple of Moo (jižně od Fountain Head)
Danger Sense - stačí u jednoho charakteru, způsobí, že netopýr vhorní straně obrazovky
začne třepat dolní čelistí vblízkosti nebezpečí. Stačí pro jednu postavu.
Umí trpaslík, jinak lze získat vdungeonu pod Fountain Head.
Direction Sense - Klasický kompas, umí druid, jinak vdungeonu pod FH
Linguist- Lingvista - stačí jen jeden, naučit lze vArachnoid Cavern, umožní porozumět
řeči lebek na kůlech.
Merchant- obchodník - lepší nabídky v obchodech, na cenu oprav brnění, nebo tréninku nemá vliv. Naučit lze jižně od FH A1,X14,Y8 (alespoň dvě postavy však musí umět dovednost pathfinding, aby se proklestili lesem…)
Mountaineer - Horolezec. umožní lozit po horách (a hledat skryté poklady), stačí jen pro dva členy party, možno naučit vBaywatch.
Navigator - umožní snadnější útěk zbitvy… no nevím, nevím (Vildabar)
Pathfinder - cesta lesem- umí od počátku hry Ranger, jinak se lze naučit v Baywatch
Prayer Master - +2 spell point za level pro kleriky, Arachnoid cavern B4,X0,Y7
Prestidigitator - + 2 spell points za level pro Arcane Magic, opět Arachnoid cavern
Spot secret doors - gargoyla vpravém dolním rohu začne vrtět packou před tajnou zdí.
stačí jedna osoba, nebo Gnóm, lze naučit vdungeonu pod FH většinou jsem se orientoval podle Wizard`s eye
Swimmer - plavec- musí umět všechny postavy, pak je možno se brodit vmalé hloubce
(jedno pole od pevniny), naučit lze vdungeonu pod FH
Thievery - zlodějská dovednost- + 2 point za level, lze se naučit od lva vHalls of Insanity
A3,X6,Y6
Tracker - Bůh suď, nevím k čemu to je, dá se naučit také v Halls of Insanity
Všechny dovednosti se lze naučit vHalls of Insanity A3 X6 Y6, cena je však 100 000/za postavu (neodolal jsem J ).
Kouzla:
Jsou trojího druhu: Arcane magic (Sorcerer, Archer)
Clerical magic (Cleric, Paladin)
Natural Magic (Druid, Ranger)
Přírodní magie (natural magic) má za úkol vyvažovat útočnou a obrannou magii, proto mnohdy obsahuje kouzla z obou předchozích skupin.
Cena za kouzla - u silnějších kouzel - závisí na lvl postavy. Od lvl postavy tak odvisí cena kouzla (spell points, gemy) na druhou stranu roste jejich efekt.
Kouzla lze obvykle koupit v gildách (členství v gildách lze získat vjednotlivých dungeonech pod městy), často se kouzla dají najít různě rozesety po světě (lokace důležitých kouzel uvádím níže). Nabídka kouzel ale závisí na lvl postavy, na nízkém lvl ti Implosion prostě nenabídnou. A ne každá gilda má vnabídce všechna kouzla, pochopitelně.
Nejúčinnější kouzla lze zakoupit (od cca 17. lvl postavy) v Eagle`s guild.
Arcane spells
Kouzlo |
Spell points |
Gemy |
|
Efekt |
Light |
1 |
0 |
|
Světlo, co dodat… |
Awaken |
1 |
0 |
|
Vzbudí partu, pokus je přepadena při kempování |
Detect Magic |
1 |
0 |
|
Ukáže, nakolik je nabitý příslušný magický předmět. Vhodné pokud potřebuje vědět, zda se po použití kouzla předmět nerozpadne |
Elemental Arrow |
2 |
0 |
|
8 zranění ohněm/ledem/elektrikou/kyselinou - podle Vaší volby |
Energy blast |
1/za level |
1 |
|
2-6 zranění za lvl |
Sleep- spánek |
3 |
1 |
|
Uspí nepřítele, nefunguje na nemrtvé, a budete se asi divit, když spáče praštíte,tak se vzbudí J |
Create rope- vytvoř lano |
3 |
0 |
|
Pomocí tohoto kouzla ušetříte na nákupu lan před vstupem do některých dungeonů či děr s poklady. |
Toxic cloud (mrak) |
4 |
1 |
|
Toxický mrak 10 damage for all |
Jump-skok |
4 |
0 |
|
Skok o dvě pole kupředu, dobré před pastmi, nebo otravnými teleporty, na druhou stranu neprojdete dveřmi, ani magickými bariérami od 4. lvl |
Acid stream Kys. proud |
5 |
0 |
|
25 damage kyselinou pro jednoho nepřítele, mockrát jsem jej nepoužil… |
Levitovat- Levitate |
5 |
0 |
Velice vděčné kouzlo vdungeonech, vyhnete se tak padacím dveřím, neproboříte se do tekoucího písku (ostrov WATER - E3) apod. |
|
Wizard`s eye |
5 |
2 |
|
Velice důl. kouzlo, dá se koupit od 5. lvl, já ji koupil vAlbatrosí gildě, dá se získat i vdungeonu pod Baywatch. Po seslání tohoto kouzla můžete prosmějčit mapu skrz naskrz, a nevynechat tak jediný skrytý poklad, studnu, či svitek zaklíněný vkorunách stromů. |
Identify Monster |
5 |
0 |
|
No, co asi jako… |
Lightning Bolt |
2/lvl |
2 |
|
4-6 dmg/lvl, dobré kouzlo mého Ragera, většinou až po naboostování vnějaké té magické studni, či fontáně. |
Lloyd beacon maják |
6 |
2 |
|
Lze koupit od 7. lvl, nebo najít vdungeonu pod Baywatch Můj tip byl dát značku vFountain Head u chrámu. Zposledních sil jsem se vždy teleportoval zpět, podle potřeby vyléčil a cestou zFH na jih navštívil studnu na A1,X11,Y13 + A1,X13,Y1 + A2,X14,Y14 (navýšení HP+SP) a vyrazil znova na nějakého toho bosse vdungeonu. (Nebo maják před bosem, a Town portal - vpozdějších fázích hry) |
Power shield |
2/lvl |
|
|
Lze naučit od 7. lvl, absorbuje určité % zranění dle lvl sesílatele Účinné ale drahé kouzlo (kouzelníkovi pak chybí mana na útočná kouzla). Je velice fajn, pokud máte předmět stímto očarováním |
Detect Monster |
|
|
|
Užitečné, pokud chcete zjistit, zda na Vás za rohem nečeká překvapení, řekl bych téměž zbytečnou kouzlo |
Fire Ball |
2/lvl |
|
|
3-7 damage/lvl, dá se , ale Dračí dech je Dračí dech |
Time Distortion |
8 |
3 |
|
Náhodně Vás teleportuje na bezpečné místo (obvykle na začátek dungeonu)… skoro nikdy jsem ho nepoužil… |
Feeble Mind- Slabá mysl |
8 |
0 |
|
Kouzelníci se přestanou soustředit na sesílání kouzel (funguje do doby, než je kouzlo překonáno). Nemrtví mají imunitu ktomuto kouzlu. No, mockrát jsem ho nepoužil.. vtohle směru je lepší pořádný meč…J |
Teleport |
10 |
0 |
|
Mnohem lepší než Jump, můžeš skočit až o 9 polí kupředu, klasicky přes nepříjemnou bariéru (levnější kouzlo než Ethrealize, na druhou stranu nefunguje vždy), použitelné při návštěvě tajných lokací (za pomoci Wizard`s Eye si doskočíš pro schovaný poklad). |
Finger of Death |
10 |
4 |
|
Kouzlo, nekouzlo- pokud se povede, pak nepřítel zemře. Závisí na jeho rezistenci vůči magii. Nevím, četl jsem, že pokud nepřítel takto bídně zhyne, nedostaneš expy. Takže je to na tobě, toto kouzlo prostě nemám rád. |
Super Shelter |
15 |
5 |
|
Umožní kempovat i vnepřátelské oblasti. Mockrát jsem ho neužil…a ehm, nefunguje na vodě… |
Dragon Breath |
3/level |
5 |
|
Můj milášek…5 dmg/level sesílatele, mocné kouzlo, můžeš si vybrat, zda je dračí dech plný ohně, ledu, kyseliny, či blesků. Plošné kouzlo, zasáhne i postavy vdruhé linii |
Recharge item |
15 |
10 |
|
Přidá 1-6 nabití, ovšem save před tímto kouzlem není špatná věc. |
Fantastic freeze |
15 |
5 |
|
40 ledového zranění |
Duplication |
20 |
50 |
|
Vytvoří přesnou kopii předmětu, pokud není příliš mocný, nefunguje vždy stoprocentně |
Disintegrate |
25 |
8 |
|
Má dva efekty. nejprve jsou nepřátelé zraněni mag. energií , a pak záleží, zda jsou schopni odolat magii .. nepoužíval jsem jej |
Etherealise |
30 |
8 |
|
Postavy dostanou status jakési mlhy, a mohou projít zamčenými dveřmi, překonat pasti, či magické bariéry, které jinak nelze překonat. Velice užitečné kouzlo (a drahé) |
Dancing Sword |
3/lvl |
10 |
|
Obrovský meč, 6-14 dmg za level sesílatele.. nepoužíval jsem |
Enchant item |
15 |
10 |
|
Funguje jen na „basic“ items, save-load nutností, mockrát jsem toto kouzlo nevyužil (ani jednou J)…nepotřeboval jsem… |
Incinerate |
35 |
10 |
|
One enemy, 250 fire dmg…nepoužíval jsem |
Mega volt |
40 |
10 |
|
150 elektr. dmg pro celou grupu nepřátel |
Inferno |
75 |
10 |
|
250 fire dmg for all…nepoužíval jsem |
Implosion |
100 |
20 |
|
1000 energy dgm …oops…nejlepší kouzlo ve hře, a relativně levné |
Star Burst |
200 |
20 |
|
Imploze je silnější, ale ale, zde je 500 dgm for all ve výhledu, a jedná se o fyzické zranění…nepoužíval jsem… |
B3,X6,Y6 Etheralize scroll
B3,X12,Y7 teleport scroll
F2,X3,Y2 Divine intervention scroll
F3,X6,Y15 Holy word scroll
Cleric spells
Kouzlo |
cena |
gemy |
|
Efekt |
Light |
1 |
|
|
|
Awaken |
1 |
|
|
Budíček !!! |
First Aid |
1 |
|
|
První pomoc, vyléčí 6 HP |
Flying Fist |
2 |
0 |
|
6 fyzického dmg |
Revitalize |
2 |
0 |
|
Odstraní „Weak“ condition |
Cure wounds |
3 |
1 |
|
15 HP |
Sparks |
1/lvl |
0 |
|
Paprsky smrti?, asi ne, ale dává el. dmg, odpovídající dvojnásobku lvl sesílatele |
Protection from elements |
1/lvl |
|
|
Klasika, parta může být chráněna před všemi čtyřmi elementy (kouzlo se musí seslat 4x) |
Pain |
4 |
0 |
|
8 fyzického zranění celé grupě nepřátel (tedy až na nemrtvé) |
Suppress poison |
4 |
0 |
|
Oslabí efekt jedu, nic moc kouzlo |
Suppress disease |
5 |
0 |
|
Něco podobného jako nahoře |
Turn undead |
5 |
2 |
|
Docela šikovná věc |
Silence |
6 |
0 |
|
Na kouzelníky, ale meč je meč |
Blessed |
2/lvl |
0 |
|
Navýší AC (obranné číslo) postavy o 1/lvl dle sesílatele |
Holy Bonus |
2/lvl |
0 |
|
Zvýší možné zranění udělené cílovým charakterem o 1/lvl |
Power cure |
2/lvl |
3 |
|
2-12 HP/ lvl sesílatele |
Heroism |
2/lvl |
3 |
|
Zvyšuje šanci na zásah o 1%/lvl |
Immobilize |
6 |
3 |
|
Pokus o zmražení skupiny nepřátel |
Cold Ray |
2/lvl |
4 |
|
All enemies, 2-4 dmg/lvl |
Cure Poison |
8 |
0 |
|
Léčí otravu otravnou, lze koupit od 8.lvl vgildách vyjma Ravens, Albatros |
Acid spray |
8 |
0 |
|
All enemies, 15 dmg, ani o bodík více |
Cure disease |
9 |
0 |
|
Léčí choroby, lze koupit od 9. lvl, ve stejných gildách jako u cure poison |
Cure paralysis |
12 |
0 |
|
Léčí paralýzu, lze koupit od 10.lvl |
Paralyse |
15 |
4 |
|
Podobně jako imobilize, ale světší šancí na úspěch |
Create food |
20 |
5 |
|
od 11. lvl, to správné ořechové pro daleké cesty |
Fiery Flail |
25 |
5 |
|
100 fire dgm, ohnivý bič na nepřítele, oblíbené kouzlo mého paladina |
Town portal |
30 |
5 |
|
Lze se naučit od 12.lvl, nejde použít během bitvy, jiank se jedná ale o naprosto zásadní kouzlo, cíleně přenese do jednoho zpěti základních měst |
Stone to flesh |
35 |
5 |
|
Když nechceš býti golemem… |
Half For Me |
40 |
10 |
|
Mocné milosrdenství- skoro vyléčí jeden charakter, ale sesilatel koupí polovinu zranění |
Raise Dead |
50 |
10 |
|
Pokud někdo zemře, lze jej oživit, ovšem pokud není eradikován, že |
Moon Ray |
60 |
10 |
|
Energy dmg 30 for all enemies, tvá parta obdrží 1-30 HP jako bonus |
Mass Distortion |
75 |
10 |
|
Dá se koupit vEagles gild only, zvláštní kouzlo, pokud funguje, tak skupina nepřátel navýší svoji hmotnost, upadne a ztratí polovinu HP |
Holy Word |
100 |
20 |
|
Tak, tak to je to pravé kouzlo na lichy a další mocné nemrtvé na lichy je ale mnohem lepší pořádná rána mečem (po naboostování rytíře, sesílají nepříjemné kouzlo Finger of death, svysokou účinností) |
Resurrect |
125 |
20 |
|
Léčí eradikované postavy, pozor ale - léčená postava může zestárnout o 5 let |
Sun ray |
150 |
10 |
|
All nepřátelé, 200 energy dmg |
Divine Intervention |
200 |
20 |
|
Když teče do bot, požádáš o pomoc Bohů. Vyléčí vše, avšak sesílatel zestárne o 5 let |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B2 X2 Y15 Create food scroll
Natural Spell
V následující tabulce uvedu jen kouzla specifická pro tuto skupinu, zbývající kouzla pro Druidy a Hraničáře jsou kombinací výše uvedených kouzel
Elemental Storm |
100 |
10 |
|
Můžeš si vybrat kterým druhem energie zraníš nepřítele (150 dmg zvoleného typu) |
Nature`s Cure |
6 |
0 |
|
Vyléčí 25 HP |
Walk on Water |
7 |
0 |
|
Chůze po vodě po zbytek dne |
Frost Bite |
7 |
0 |
|
35 Cold dmg , funguje na jednoho nepřítele |
Lightning Bolt |
2/lvl |
2 |
|
4-6 dmg/lvl, for all, oblíbené a vcelku levmé kouzlo (teprve sodstupem jsem zjistil, že i kozelník umí toto kouzlo…) |
Natures gate |
10 |
0 |
|
Unik do bezpečí, nejde utéct zbitvy. |
Deadly swarm |
12 |
0 |
|
Včelky Máje, 40 fyzického dgm, |
Prismatic Light |
60 |
10 |
|
velice nepředvídatelné kouzlo, zraní příšerky vdohledu, výše zranění může být 250 fire dgm, ale i jen 1 ele. dmg, ba dokonce může nepřítele léčit. |
Mapa a herní svět:
Jednotlivé lokace jsou rozděleny na hení pole A1, A2..F4, přičemž A1 je nejsevernější a nejzápadnější část světa, a F4 tak nejjižnější a nejvýchodnější oblast. Pokud máte zapnutí Wizard`s eye, a kliknete na mapu (v ovládacím sektoru herní obrazovky), tak se vám ukáží i souřadnice na mapě (X0-X27, Y0-Y27)
Ve hře se vyskytuje 5 měst: Fountain Head, Baywatch, Wildabar, Swamp Town a Blistering Heights (se svými dungeony, gildami, obchodníky a trenéry), a mnoho dalších dungeonů. Dungeony jsou striktně jednopodlažní, to ale neznamená že by byly nudné, či stereotypní.
Do některých dunegonů je přístup volný, do některých je nutno získat přístup vjiných částech světa (heslo, či klíč)- bude uvedeno u konkrétného místa.
Inventář:
Práce s inventářem je nepraktická a nepřehledná. Potíž je v identifikaci věcí: hra si nepamatuje identifikovaný předmět (jeho vlastnosti), a to ani když za identifikaci zaplatíte nemalou částku u zbrojíře.
Já to řešil tak, že před obchodem save, pak obchod, identifikace, vypsal jsem si předměty na papír), pak ven zobchodu, LOAD a prodej nepotřebných věcí.
Jakmile jsem si něco oblékl, nasadil, tak hupky dupky do WORDu, kde jsem si vedl pečlivý přehled postav (viz na konci tohoto návodu). Lze však samozřejmě použít i klasickou tužku a papír.
Výměna věcí mezi jednotlivými postavami probíhá tak, že na ni kliknete, a pak kliknete na postavu, které chcete tuto věc dát.
Peníze v této hře nejsou problémem, podobně jako gemy pro tvorbu silných kouzel.
Pozn.: Věci se nemají přehazovat, pokud jste vobchodě, mohly by se nenávratně ztratit.
Doprava
V každém městě je teleport
Fountain Head =HOME
Baywatch =SEADOG
Wildabar =FREEMAN
Swamp Town =DOOMED
Blistering Heights =REDHOT
Arena =ARENA
Area E4 X3 Y3 =EARTH
Area C2 X12 Y0 =FIRE
Area F1 X0 Y12 =AIR
Area E3 X7 Y10 =WATER
Nepřátelé
Lookni na http://shrines.rpgclassics.com/pc/mm3/monsters.shtml
Jinak na téhle hře je fajn, že zde není automatický respawn příšer, jen vdivočině se některé typy příšer objevující do doby, než jim zničíte stanoviště, nebo hnízdo. Některé příšerky hlídají zakopaný (cenný) poklad.
Podmínky nutné k dohrání hry:
Musíte nalézt (podobně jako Corak) Sheltena na jeho domovské planetě. Jenže tento pazgřivec uniká pryč do vesmíru, a jej jen na Vás abyste jej zastavili. K tomu potřebujete získat přístup do kosmické lodi (celá planeta prošla procesem terraformace, a po jednotlivých ostrovech jsou rozesety přístupy klodi (žluté pyramidy).
Musíte tak získat
1. Blue priority pass card - vydá jeden zkrálů vHradech Whiteshield, Dragontooth nebo Bloodreign po doručení jedenácti UPO`s (Ultimate power Orb)
2. Získat Hologram sequencing cards:
001 se nachází v Fortress of Fear B2 X10 Y13
Vstup je umožněn buď získáním Yellow fortress key zArachnoid Cavern
(B4,X0,Y7)
002 se nachází v Halls of Insanity A3 X6 Y6
(klíč od tohoto dungeonu se nachází v B1, X12,Y10 Cyclop Cavern)
003 se nalézá v Dark warrior keep (B3 X0 Y6 ) - ke vstupu je potřeba
red key zCyclop cavern (B1, X12,Y10)
004 se nachází v Cathedral of Carnage (B3), ke které lze najít klíč v Arachnoid cavern
005 se nachází v Tomb of Terror F2 X0,Y0, klíč ke vstupu do tohoto dungeonu se nachází v Cursed cold cavern D1,X9,Y5
006 Maze from Hell (F3,X4,Y6) - klíč lze nalézt v Magic cavern (E4,X7,Y7)
3. Initialization sequence:
1. polovina se nalézá vhradu Greywing (C4): 645
2. polovina je ve hradu Blackwind (B4): 231
4. Na ostrůvku A4, X15, Y13 je klíč k pyramidám a pak hurá do pyramidy na ohnivém ostrově
UPO`s (Ultimate power Orb)
K získání přístupu do kosmické lodi Vám významně pomůže jeden zvládců tohoto světa (Hrad Whiteshield, Blood Reign, či Dragontooth). Musíte získat pro jednoho znich 11 Kings Ultimate power orbs, které pak použije na zničení konkurence. Celkem ve hře je 31 UPO`s (31 Ultimate Powers Orbs, takže se nemusíte bát nosit Orby i pro konkurenci. Každý král Vám dá za Orb dostatek zkušeností, množství ale odvislé od přesvědčení postav - v Castle Whiteshield - dostanete 1 000 000 expy za každý orb, ale jen pro ty sdobrým přesvědčením. Po doručení 11. orbu jsou zbylé dva hrady nenávratně zničeny, a vy dostanete , mimo jiné, Blue Priority Pass card.
V každém hradě mnichové sbírají mocné artefakty rozeseté po světě (každý dle svého přesvědčení (dobrý, zlý a ošklivý J)
Let`s BEGIN!
Vydejme se tedy spolu s Corakem na dlouhou cestu novém světem VARNu. Objevíme spolu nové království, nová dobrodružství a nová tajemství.
Hra začíná klasicky v hospodě, ve městě Fountain Head.
Malá nápověda - po vytvoření party nákup zbraní u obchodníka, pak ven změsta, pobít gobliny a jakési stromečky (ne nepodobné těm zDungeon Masteru) a jejich zapálit jejich outposty (žluté domečky- hodně expy), navýšit lvl postav, pak do dungeonu pod městem, pak vykydlit dungeon Temple of Moo (získáte přístup do hradů) a pak.. no to už je jen a jen na Vás.
Fountain Head - HOME(A1)
Ve dnech kdy vznikl Fountain head, byl Morphose vyvolán, jako její ochránce, ale Rat Overlord ho uvěznil do magické cely. A tak se krysy mohly přemnožit a rozběhnout se po městě spolu sesvými spojenci, tvarovanými ze zeleného smradu J (něco jako zelení gumídci Michelin). Musím tedy osvobodit Morphoseho a taky vymlátit Moose rats a Buble Many.
Najal (vytvořil) jsem si partu dobrodruhů ke svému obrazu. Na poprvé jsem ale udělal chybu, kouzelníkovi jsem dal malou endurance a tak startovací počet životů Galadriel byl pouhé dva, takže skoro vkaždém souboji bylo hned po ní, jak po žabě.
No nic, začal jsem znova. vylezl ven, pobil pár goblinů, jakési elektrizující stromečky, nakoukl do prvního dungeonu Vylezl jsem změsta a dal jsem se do Ancient Temple of Moo, vcelku „jednoduchý dungeon“ na počátek hry.
Po okolí jsem zničil několik outpostů (základem orků), prolezl cikánské karavany a naučil se nějakou tu dovednost.
V hospodě jsem nakoupil nezbytné jídlo, zachlastal sbarmanem, a pokecal o nějakých novinkách vokolí:
Stal jsem se členem Ravern's Guild (otevírá jen v noci). Zápis je u borce, stojící u obchodu se zbraněmi. V Ravern's Guild mně naučili některá užitečná kouzla.
Úkol č. 2 Skull Miser ve Fountain Head mně požádal o dodávku stříbrných lebek, které najdu po okolí (hlavně vdungeonu pod městem).
Vyloupil jsem Store room, kromě mnoha krys a Buble manů jsem našel jak 3000 zlatých, 50 gemů, tak jakýsi pendant a plate armor
Dostal jsem se do dungeonu pod městem Fountain Head , kde kromě netopýrů, goblinů a nebezpečných kyvadel (kouzlo etherealise ještě neumím, později jsem ho našel - viz níže…)
postupně nacházím stříbné lebky, pak jakési monolithy- jeden se mně ptá na heslo (RATS), druhý mně naučil plavat (za 250 zlatých), další vycítit nebezpečí, a poslední mně naučil kompas, Na konec jsem Rats Overlorda pobil, a Morphose osvobodil
I vydal jsem se do divočiny…. Navštívil jsem Castle Whiteshield.
? Dej UPO's místnímu vladaři, Králi Zealotovi - 1 000 000 expy (pro dobré charaktery)
? Povracej Artifacts of Good, výměnou za zkušenosti (a peníze) .
? hesla: "JOABARY" cavern pod městem. "SMELLO" otevírá magické truhly.
Hrad, který bylv minulosti napaden trpaslíky. I když byl útok odražen, přes to stačili trpaslíci (před uvězněním do dungeonu pod městem), zaklít poklady do tajemných truhlic ve městě. A bez příslušného hesla máte smůlu. A i když heslo znáte, stále jej hlídají dva, VELMI silní rytíři.
Král Zealot ve městě nutně potřebuje Ultimate Power orbs (celkem 11), aby mohl (s jejich pomocí) zlikvidovat Castle Dragontooth a Castle Blood reign. Odměna jistě sladká- dobré přesvědčení, titul Šampion dobra + Blue priority pass card.
Ve hradě je také kněz Praythos, hledající Ancient artifacts of Good. Za ně nabízí mnoho zkušeností - 500 000 pro dobré charaktery, 100 000 ostatním postavám.
Ve hradě jsou tři tajné místa, kam se můžeš dostat pomocí kouzla teleport.(dobře střežené poklady).
Do dunegoenu pod městem se lze dostat po vyřešení logického problému, nebo za pomocí hesla JOABARY. Zde se nachází mimo jiné Major Demon, po jeho zabití lze získat svitek Divine intervention + jsou zde nádoby , které přidají jedné postavě po 10 bodech ve všech statistikách - síla, odolnost…štěstí)
Nicméně toto místo je na začátek hry nevhodné, a tak jsem se vydal do města Baywatch
Baywatch - SEADOG(A3)
Albatross' Guild.
Dovednost: mountaineering and pathfinding
Hledej bratry : Alpha, Beta, Gamma, Delta and Zeta., bohužel vlivem bugu ve hře nelze tento quest dokončit.
Modli se (opakovaně) u Nymph fountain, dočasně se navýší Luck (je to skoro kničemu J)
Corakův deník: Jednoho dne na město přišla katastrofa a kdysi tak úspěšný přístav se stal městem mrtvých. Vzemi se objevily ohromné trhliny, později zvané Unholy Pits (Bezbožné jámy). Nikdo nezná důvod tohoto prokletí, ale tvrdí se , že pro někoho dostatečně odvážného by se zde mohlo najít dostatek zlata, či majetku.
Každopádně, v Albatrosí gildě jsem se konečně naučil kouzla jako Levitace , Wizard eye (obě tyto kouzla lze také najít vdungeonu pod Baywatch, podobně jako veledůležité kouzlo Loydův maják), a později také Mountaineer a Path finding (tzn. můžete lozit po horách, a vlese J, tuto schopnost musí umět alespoň dvě osoby vpartě), A až budu mít dost peněz, můžu se vchatrči poblíž Fountain head naučit umění obchodování na mistrovské úrovni (za 10 000).
Pro místní krásku mám pohledat nějaké shells…a její bratr mi poradil, ať vdungeonu pod městem pohledám bratra beta. Ten mně (po nalezení) odkáže na bratra gamma (sídlí ve Wildabardu), a tem by mi měl konečně poradit, kde najít tolik potřebné shells ..nikdy jsem to nedokončil…
V dunegonu pod městem jsem našel dvě najmutelné postavy- Sira Galanda a kněžku Darlanu, ale dost drazí, ehm, a tudíž málo použitelní…
Vildabar -FREEMAN B4
Falcon`s Guild
V místnosti s MNOHA trpaslíky kouzelný měšec se scrollem - Walk on the water (pokud se ale negeneruje náhodně.. nevím)
Swamptown - DOOMED(E2)
V dungeonu pod městem, na konci labyrintu se nalézá The Altar of Karnen,Goddess of Suffrage - přidá celé partě hodně endurance - 2x3 násobek!!! konkrétně mně to dalo (32 26 24 16 17 18) (57 51 49 41 42 43)
Blistering Heights - REDHOT(D3)
Hrady:
Blood Reign (B4)
Clues |
Letter sounds |
In |
N |
Oh |
O |
Are |
R |
Tea |
T |
Eye |
I |
Sea |
C |
Dragontooth (E1,X10,Y5)
Velké množství Quatlo coins, které lze vyměnit v Slithercult Strongholdu u otářů za různé bonusy u postav. (+5 síla, odolnost, a rychlost)
Greywind (C4)
Start with |
becomes |
becomes |
ends as |
RANGER -> |
RAN GER -> |
RAN REG -> |
REGRAN |
ARCHER -> |
ARC HER -> |
ARC REH -> |
REHARC |
CLERIC -> |
CLE RIC -> |
CLE CIR -> |
CIRCLE |
Blackwind (D4)
Dungeony:
Temple of Moo (A1)
Halls of insanity A3 X6 Y6
klíč ke vstupu se nachází v B1, X12,Y10 Cyclop Cavern.
2 UPOs
sequencing card 002 - hned u vstupu Vás uvítá mini dragon, docela odolný.
Hned na začátku jsou přítomni strážci - modří lvi, kteří výměnou na správnou odpověď (TEARS,BLINK,EYES) vypnou ochranná energetická pole (lze obejít kouzlem etheralize). Další lev za 100 000 na osobu naučí všechny dovednosti.
POZOR: Narazil jsem na bedny, které jsem nebyl schopen otevřít (Thievery na 56 !!!), až mnohem později jsem zjistil, že tyto kamenné sarkofágy lze otevřít hrubou silou. V tomto dungeomu se mimo jiné (dvě UPO`s) nachází i Hologram sequecing card 002 (před důležitými předměty je neviditelný teleport, vše tak vyřeší kouzlo teleport).
Slithercult Stronghold: B1
Na konci labyrintu je jezírko s1 500 000 (pro člověka, ostatní rasy dostanou expy méně). Ale hlavně, pokud správně odpovíte na otázku (Epsilon), tak se dostanete jak kbossovi bludiště (gilotiny + teleport- stačí se držet severní strany a občas použít kouzlo jump, či etheralize), tak k3 hlavám, které vymění Quatloo coins za 5 endurance/5 accuracy/5 Might, což mně vzhledem knacpanému inventory těmito mincemi vysloveně potěšilo.
Cyclop Cavern B1, X12,Y10
Jako bonus:
- jezírko + 20 electricity rezistence,
Neutral + Good ancient artifakt (ceněny vpatřičných hradech u místních sběratelů), nález Ancient Fizbin of Misfortune, pro odměnu v jednom domku na vodním ostrově E3 nebo tam někde, po použítí zahodit…. na X0,Y27 byla t.č. neodemknutelná truhla, X0,Y15 také byla neodmknutelná truhla J. Jinak za kyklop kinga je 100 000 expy + a přes 100 000 zlatých…docela slušné.
Fortress of Fear - B2 X10 Y13
Vstup je umožněn buď získáním Yellow fortress kye zArachnoid Cabern (B4,X0,Y7), nebo od Sira Galanda (v.s. najmutelná postava vhospodě?)
Nutno porazit Mummy king, střežícího speciální, holografickou kartu Hologram sequencing card 001. V dungeonu je možno získat artifact of good.
Dungeon: Dark warrior keep - B3 X0 Y6
Potřeba je red key z Cyclop cavern (B1, X12,Y10), 314 je tajné číslo. a po jeho zadání získáš 2 Kings ultimate power orbs. V bednách v místnosti sTop Juster je i Hologram sequencing card 003, Ancient artifact of neutrality 2x.
Cathedral of Carnage (B3)
Klíč lze získat vArachnoid cavern. Omlouvám se, v tomto dungeonu jsem byl až na konci hry, dungeon se nachází na ostrůvku a dlouho, dlouho jsem nevěděl, kde k němu najít klíč.. a moc jsem se s ním nepáral, došel si pro kartu a spěchal pryč.
Arachnoid cavern - B4,X0,Y7
X6,Y16, North- Brother Zeta, chce, abch ho nechal na pokoji, má mnoho starostí… poblíž jsou také 2 krystaly, každý +5 inteligence trvale + Lordi - dávají logické hádanky, každopádně to nejdůležitější číslo je 20301. Mnoho dalších krystalů, přičemž jeden znich za 5000 gemů obnoví funkci všech krystalů…
Cursed cold cavern (D1,X9,Y5)
dungeonu neznal, a tak netuším, kčemu jsou dobré (peníze?, expy?)
Hlavní: (2, 24) Získat Black Terror Key- v kotlíku(X2,Y24)
Vedlejší: Najít: ancient artifact of neutrality (21, 8) fizbin of misfortune - pro domek na E2 (X8,Y8)
(9, 28) (22, 19) Pearl of beauty pro pirátskou královnu - plaví se severovýchodně od ostrova ohně - dá ti za ni 25000, jinak tě okrade o všechno zlato…
(12, 14-15) ancient artifact of evil + lze získat poměrně hodně bodíků v expy, a v odolnostech vůči magii
Maze from Hell (E3)
Tak tady dlouho nepobyl, přeskákal jsem teleportem k Hologram sequecing card 006 na X27,Y23 a popil něco z fontány ve středu mapy za pomoci mapy na:
http://shrines.rpgclassics.com/pc/mm3/walkthrough/wmaze.shtml
E4,X7,Y7 Magic cavern,
Je zde klíč k Maze form Hell dungeonu (X26,Y3).
Poměrně hodně jezírek navyšujících inteligenci a také několik sakrofágů smocnými lichy, jinak i magické plameny, způsobující tmu, a ztrátu wizard sigh, nic co by bylo moc otravného….
F1,X10,Y10 Dragon Cavern
Měl bych najít 4 orby. Po zabití několika zelených draků (velice vzdáleně připomínají mého miláčka z Dungeon Mastera) získáš docela slušný poklad, ale hlavně King`s Power Orb (X13,Y3).
Taktická pomoc: draci jsou velice rychlí, dop. kromě klasických kouzel typu Power shield a pod navštívit sochu neznámého vojína nabízejícího rychlost.a podobně (E1,X4,Y10).
Tomb of Terror F2 X0,Y0
Je zde hodně ghůlů, phantomů (navyšujících věk postav… bacha na to…). Já jsem se sem z tohoto důvodu vydal, až jsem měl potuchu o fontáně mládí, která umí tuto smutnou skutečnost eliminovat.
Ancient artifact of good 2x
Kings Ultimate power Orb 2x
Ancient artifact of evil 2x
Další důležité lokace:
A4 X5 Y4 - Studna - teleport na E4
A4, X15, Y13 je klíč k pyramidám (Golden pyramid key card), potřebuji ale silného bojovníka… dobré je rytíře vycvičit u trenéra Východně od cesty do Baywatch, a nebo se napít ze studny B1, X4,Y9
A4 X0 Y0 na moři nymfa - in love očarování
B1, X4,Y9 fontána, dočasně přidá na síle
B2 X2 Y15 Create food scroll
B2,X5, Y2 veledůležitý pirátský ostrov, kde se nachází fontána snižující uměle navýšený věk postav (např. po vypití lektvarů navyšujících sílu, nebo po očarování fantomy apod.). Pozn. dlouho, velice dlouho jsem ho hledal…. Ovšem tenhle ostrov se objeví až po aktivaci v Forward Storage sector - pyramida jižně od Fountain Head, po zadání hesla YOUTH.
B3,X9,Y9 hrob - skeleton dá otázku "Co je mnoho pro jednoho, dost pro dva a nic pro tři?"
SECRET- můžeš si přečíst poznámky Coraka ohledně této oblasti, a budeš mít jasno… a dostal jsem odpověď: Greywind the Illusionist married Anathema on day 50.
D1, X0,Y8 - ostrov vmoři - dost dobrá fontána, zvyšuje všem v partě všechny hlavní atributy, je však hlídána větším množstvím werewolfů (ovšem na 30.lvl jsem s nimi neměl tolik práce, že…)
E1,X4,Y10 - na ostrově, kde se mimo jiné nachází Hrad Dragontooth je socha válečníka, na jeho postavci je psáno: zaplať, jako poctu válečníkovi of speed 15 000 zlatých, přidá + 100
speed, bohužel jen na chvíli…..
E1,X7,Y11 - něco podobného, v bledě modrém, ale nabízející za 5000 navýšení odolnosti
E1,X10,Y7- Might
E1,X14,Y8- Accuracy (F1,X2,Y5-přidá HP)
F2,X11,Y2 bedna střežená VELMI odolným minotaurem
F3,X9,Y6 Domek, nemám klíč - myslím, že zde mám donést artifact of Misfortune…
Area F4 - Ostrov písku, horký, s několika oázami, nabízejícími stínek, je to ale zrádné místo, pokud usneš, tak navěky…. Pár beden v písku, hlídaných Vulture roc (pták noh, ale dvouhlavý), měl jsem s nimi docela potíže, ale rytíř, naboostovaný od klerika, to zvládl….a to vybavení - sekera 52-56 dmg, prsten + 30 Accuracy, shiled + 24 - BOŽÍ
F4,X3,Y10 Studna magie
F4,X5,Y5 Studna experience
F4,X11,Y5 Studna remember - pokud zaplatíš na F3 všem sochám (vyjma zrádce), tak dostaneš několik vzácných předmětů.
Poblíž Swamp Town se nachází smutná princezna, prokletá, nemůže opustit chajdu, čeká na 10 milenců (mužů, pak dá věc, co osvobodí Ikara na A1), asi….
Poblíž Isle of Fire je několik zajímavých lokací - Walk on water nutností - tedy kromě pirátské královny….
? Dragon Worm in the Northwestern part.
? There's a Kudo Crab in the Western part.
? There's a Octopus in the Southeastern part.
? The ARENA is in the northern part.
- nebyl jsem zde….
Pyramidy:
Pozn.: Pro vstup do pyramid je potřeba získat přístupovou kartu z ostrůvku A4, X15, Y13
Pyramida Alpha Engin sector
Kings Ultimate power orb 2x
Jeden zkrystalů (ostatní přidávají jen věk postavám) praví:
The word for the Central Control Sector is CREATORS.
The passcode for the Alpha engine sector is WARP
The words for Castle Blood Reign are OGRE and NORTIC
The number for Arachnoid cavern is 20301
Nachází se zde i vstup do Main Engine sector (zaheslovaný…
Forward Storage sector - pyramida jižně od Fountain Head
Charakteristika:
Interstellar Transport vehicle - Shikbath Zera
Codename - Wandering Seed
Cargo - Terraform Platform Modules
Destination - Third Sphere of Minos system
X9,Y11 - monolith, klade otázku:
Enter the password to rise the sunken isle in Pirathe Bay - odpověď se nalézá zde vdungeonu, po správném zodpovězení otázky, se dostane rady:
Drink from the fountain that sits on the isle to return to your natural age.
The word for castle Greywind is CIRCLE
The word for castle Blackwind is TEN
Mysterious head vsektoru praví: číslo pro Dark Warriors keep is 314
další praví: Tell Slithercult stroghold, that EPSILON sent you
další praví: If you use the key, the moose will be WEEDS
další: The deactivation code in the Cathedral of Carnage is JVC
Pak modří lvi: The mirrors portale: Earth, Fire, Air,Water
Half of initialization sequence of the ship computer is 645
The mirrors portale : Home, Seadog, Freeman, Doomed, Redhot
a hned poblíž je další Kings Ultimate Power Orb
The password for the Blink of Destruction is TEARS
The password for the Eyes of Eternity is BLINK
The password for the Well os Tears is EYES
The password for the raise the sunken island is YOUTH
Half of initialization sequence for the ship computer is 231
a hned poblíž je další Kings Ultimate Power Orb
Central Contriol sector - C2,X15,Y0 na ostrově, kde se nachází město Blistering Heights odolné potvůrky uvnitř (terminátoři- odolní vůči fyzickým zraněním, způsobují velice nepříjemné vymýcení postav, i na 50.lvl mám snimi potíže), je zde vyžadováno heslo CREATORS (které jsem získal v Pyramidě- Alpha Engin sector) na písečném ostrově, po zadání kódu se dozvím:
This mission has been code name The Great Experiment. It extends futher away from the seat of the Ancients than away. other civilization. It is under much greater thread from the Creators Spanning the farthest reaches of the universe , two super developed societies, the Ancients and the Creator, are engaged in a galactic race for power. The Creators exist in a nebulous realm where they construct their plots and create vile, chaotic armies to disrupt the civilizations of the Ancients. The Ancients draw their power from the heat and light of stars to create intricate mechanisms of society, then send these civilizations to cultivate developing worlds. Because of interference created by the regenade Guardian, Sheltem, the CRON and most of the VARNs carries by this vessel were lost in the Great Sea of Terra.
Na konci dlouhé chodby, jse se za pomocí kouzly etheralizace dostal za bariéru spojující tuto oblast spyramidou Alpha engin sector a tam jsem narazil na Coraka se Sheltemem:
The air is filled with the smell of ether and the flickering of colored lights, like horrible lightning. Down the corridor to the left, two robed figures battle among the plasm of magic so thick it hangs in the air like fog. It is Corak and Sheltem, locked in mortal combat among the sparks of their supernatural clash. Sensing your presence, Corak looks away long enough to give Sheltem the chance to pass into a nearby transport tube. Cursing under his breath, Corak beckons you to follow before disappearing into the same transport tube. (při vstupu vstupu do hlavního sektoru (tedy ne jen do samotné pyramidy) již bych měl být Ultimate Adventurer ((dá se obejít kouzlem Etheralize) Maze from Hell (E3) po vybití odolných terminátorů (2x Implosion řeší vše), po aktivaci několika pák stačí vejít do záchranného modulu (X15,Y16) a vychutnat si luxusní závěrečnou animaci.
Passwords:
The word for castle Greywind is CIRCLE
The word for castle Blackwind is TEN
The word for the Central Control Sector is CREATORS.
The passcode for the Alpha engine sector is WARP
The words for Castle Blood Reign are OGRE and NORTIC
The number for Arachnoid cavern is 20301
Half of initialization sequence of the ship computer is 645
The password for the Blink of Destruction is TEARS
The password for the Eyes of Eternity is BLINK
The password for the Well os Tears is EYES
The password for the raise the sunken island is YOUTH
Half of initialization sequence for the ship computer is 231
Hesla ve hradě Dragontooth: 20000 a 11
Zdroje, ze kterých jsem čerpal:
http://www.gog.com/en/frontpage/ skvělá věc, za pár babek jsem si koupil celou sérii MM I-VI, přímo chrochtám blahem, když si probírám všechny ty hry, co nabízí… Hry jsou navíc bez jakékoliv DRM ochrany, či nutností zadávání hesel zmanuálu, jsou přibaleny originální skeny manuálů apod.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Might_and_Magic_III:_Isles_of_Terra Level 136, hlavní téma časopisu- Pavel Dobrovský
http://www.rpghry.cz/game.php?id=100
http://shrines.rpgclassics.com/pc/mm3/character.shtml
http://home.flash.net/~rayearle/Mfiles/MgtnMgc3.html
http://vgstrategies.about.com/od/pcgameguides/tp/MightandMagicIIIIslesofTerra.htm
Moje postavy na konci hry a jejich vybavení:
CONAN
Male good human knight
Hlava Obsidian Tiara +20AC
Přívěšek Photon amulet Pendant +47 Might
Poisonous wind medal + 20 poison rezist
+17 speed
Photon charm +47 AC
Brnění (Obsidian Plate Armor (Kn,Pa) + 30AC-oprava stojí 100 000)
Platinum Plate Mail +16 AC
Plášť Obsidian cape +21AC
Opasek Obsidian belt +20AC
Rukavice Obsidian gauntlets +21AC
Ruka Obsidian long sword 53-59 damage, +10 Hit modifier
Ruka Photon shield +4AC,+47 Might
Boty Gold boots +7AC
Prsteny Gold ring +6AC
Ronnie
Male good human paladin
Hlava Divine Helm + 18AC
Přívěšek Amber cameo +3AC
Thunder pendant +17Might
Platinum charm +8AC
Photon medal +47 Might
Brnění Obsidian Scale Armor (all, except sorcerer)+ 24AC
Plášť Sapphire robes +15 AC
Opasek Gold belt +6AC
Rukavice Diamond gaunlets +17AC
Ruka Obsidian hand axe (all exc. sor.) 52-56 dagame.
Ruka Obsidian shield +24AC
Boty Gold Boots +7AC
Prsteny
1. Ruby Ring +10AC
2. Platinum Ring +8AC
5. Exacto ring +30 Accuracy
Xena
Female good human ninja
Hlava Pirate crown +25 thievery
Přívěšek
Steel medal +4AC
Divine Broach +16AC
Steel pendant +4AC
Platinum broach ´ +8AC
Platinum charm + 8AC
Brnění Obsidian padded (for all) +22AC
Plášť Obsidian robes +21AC
Opasek
Rukavice Gold Gauntlets +7AC
Ruka Obsidian katana 54-62 dmg.
Ruka
Boty Platinum boots +9AC
Prsteny
Celeborn
Elf,good, ranger
Hlava Platinum crown +8AC
Přívěšek Platinum amulet +8AC
Brnění Obsidian scale armor +24AC
Plášť Obsidian cape +21AC
Opasek Static belt +9 el. rezist
Rukavice Flaming precision gaunlets + 1AC,+ 15 fire rezist, +15 accuracy
Ruka Obbsidian crosbow 54-58 damage, +10 hit modifier)
Ruka Box of arrows
Boty Vampiric boots +1AC.+ 50 HP
Prsteny Platinum ring + 8AC
Ruby ring +10 AC
Galadriel
elf, good, sorcerer
Hlava Steel helm +6AC
Přívěšek Spell pendant +4 spell points,
Kinetic scarab + 20 energy rezist.
Gold Broach +6AC
Platinum medal +8AC
Platinum charm +8AC
Brnění Obsidian padded armor +22 AC
Plášť
Opasek Platinum belt +8AC
Rukavice Platinum gauntlets +9AC
Ruka Radiating platinum thunder dagger 12-14 (+20 el.dmg
+20 el. rezist, +17 Might
Ruka Scorching jewel +6AC
Boty Platinum boots +9AC
Prsteny 1 Platinum Ring +8AC
Obsidian ring +20AC
Gold ring + 6AC
Genius ring +30 intelect
Gabriela
female, gnome, good, cleric
Hlava Divine helm +18AC
Přívěšek Steel broach +6AC
Divine medal +16 AC
Brnění obsidian scale armorl +24AC
Plášť Obsidian cape +21AC
Opasek Steel belt +4AC
Rukavice Ruby gauntlets +11AC
Ruka Noxious cudgel (Cl,Ra,Ni,) 1-6,+32 poison damage,+40 poison rezist
Ruka Holy shield +4AC,+30 personality
Boty Obsidian boots +21AC
Prsteny 1. Gold ring +6AC
Vytvořil Strider, blahé paměti, během dlouhých, deštivých večerů v říjnu a listopadu 2010
moje vizitka www.old-games.estranky.cz
email sstrider@seznam.cz
KONEC.