Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Might & Magic II - The Gates to Another Wolrds
Dle Pavla Dobrovského (1):
Pokračování Gates to Another world vyšlo o dva roky později (pozn. vroce , po prvním díle) se všemi proprietami, které od druhého dílu očekáváme: zlepšená grafika, zvuky a vnitřní herní systém. Herní svět se tentokrát jmenoval CRON, kupodivu se moc nelišil od předešlého VARNu a nabízel stejné hráčské vyžití.
CRON zabydlovalo 250 druhů animovaných příšer, na které bylo možné aplikovat stejný počet zbraní a 96 kouzel. Nepředstavitelné se dnes zdá, že potvora se objevila teprve ve chvíli, kdy jste vkročili na její políčko. Hra nabízela praktickou funkci automapování a svižnější hratelnost, protože byla více orientována na příběh, než její bratříček. Úkolem bylo standardně zachránit svět spomocí přestupů mezi časovými rovinami.
Corak a Sheltem se opět objevují a šest dobrodruhů (nové povolání: barbar) musí zastavit Sheltema.
Na mnoha místech CORNu jsou kpronájmu bodyguardi, kteří fungují jako posila družině. jeden zbodyguardů se jmenuje Jed I, jiný Jean-Luc - ten nabízí pití k „energetizaci“
schopností a ukončuje své projevy slovy „make it so“, stejně jako kapitán Picard ve Star Trek: The Next Generation.
Souboje nebyly hlavním řešením jednotlivých úkolů. Ke slovu se dostaly hádanky, páčkové přepínání anebo změna pohlaví vjedné jeskyni. Vzhledem ktomu, že velká část setkání byla náhodně generována a počet nepřátel vjedné bitvě mohl dosáhnout až čísla 255, docházelo knesmyslným situacím, kdy proti partě hrdinů stálo 255 časostrůjců, což se prostě za boha nedalo pobít.
Jinou perličkou je maximální dosažitelná úroveň: 255. Na této úrovni měla postava 65 535 bodů života a vpřípadě čaroděje 9 999 magických bodů. A to není málo, přátelé.
(Zdroj: Pavel Dobrovský, Level 136, hlavní téma časopisu, věnované sérii M&M)
Herní mechanismy jsou převzaty zprvního dílu, pokud jej někdo hrál, bude při hře 2. dílu této ságy jako doma J
Hra je rozsáhlá, komplikovaná a asi i těžká, ale na druhou stranu je pro ni (tak jako pro ostatní hry této série) typické, že vychází hráči vstříc příjemným ovládáním, a různými vychytávkami, systémem kouzel, dovedností apod.
Například hned u prvního hostince se nachází fontána, která umožní funkci Wizard`s eye, což umožní hned vpočátcích orientaci - automatu ve městě i vprvním dungeonu.
Tvorba postav
Drobná rada do začátku. Družinu jsem si pochopitelně vytvořil dle svých představ (Barbar Conan, Paladin Ronnie (na počest mého bratrance Romana a jeho AMIGY, 2 Kouzelníci Celeborn a Galadriel, Kněz Gabriela a Zlodějka Xena). Žádná znových postav ale u sebe nemá peníze, a zporažených nepřátel penízky taky nepadaly. Proto jsem nejprve si vzal do party přednastavenou postavu Sira Felgara, který (jako jediný) má u sebe zlaťáky (200). No a vybrání kapes jsem jej propustil, nakoupil základní vybavení a vydal se do města nabírat zkušenosti.
Postavy se mohou zúvodního seznamu, za pomoci klávesových zkratek CTRL-D a CTRL-N,
buď smazat, nebo přejmenovat.
Vlastnosti:
Mgt: Might Síla, jak jinak
Int: Inteligence, ovlivňuje počet spell points u mága
Per: Personality, charisma- klerik
End: Počet Hit points (životů)
Spd: Speed, rychlost vboji, a základní třída zbroje
Acy: Přesnost, ovlivňuje schopnost se trefit do soupeře velice důl. vlastnost, nejen pro lukostřelce, ale i kouzelníky
Lck: Luck, štěstí, neovlivňuje přímo boj, má vliv na házení kostkou (spuštění pasti
u zloděje)
HP Hit points
SP Spell points
AC Armor class
SL Spell level
Exp Expy
Cond Condition (herní série MM je pověstná množstvím možných pozitivních i negativních stavů, očarování a nemocí)
Vlastnosti mohou mít rozmezí od 3 do 21
Modifikace vlastností dle rasy :
Gnome +2 luck, -1 Speed, -1 Accuracy
Elf +1 Intellect, +1 Accuracy, -1 might, -1 Endurance
Half- orc +1 Might, +1 Endurance, -1 Intellect,-1 Personality, -1 Luck
Dwarf +1 Endurance,+1 Luck ,-1 Intellect, -1 Speed
Přesvědčení:
Good,Neutral, Evil- na statistiky nemá vliv, může ale ovlivnit některé, specifické herní situace.
Pohlaví - nemá vliv na statistiky, může ale ovlivnit některé specifické herní situace (vstup do určité lokality apod).
Pozn. k levelování postav. V tomto dílu již není použito náhodné navýšení počtu životů při přechodu na vyšší úroveň.
Povolání:
Knight: Hit points/lvl 1-12
Hlavní atribut síla, minimum je 15, může nosit vše (zbraně, brnění) vyjma některých specifických věcí (dané přesvědčením, pohlavím, či povoláním).
Paladin: Might, Personality (alespoň 13), HP/lvl 1-10
Může i střelné zbraně spodobnou dovedností jako lukostřelec, ale nemůže užívat luk v přímém boji. Kouzla - klerická, od vyššího lvl.
Archer: Intellect, Accuracy (alespoň na 13), HP/lvl 1-10,
Sorcerer spells, od vyššího lvl, maximum je chain mail, nepoužívá štít, střílí lukem i vboji tváří v tvář.
Cleric Personality- minimum 13, HP/lvl 1-8
Nemůže používat střelné zbraně.
Sorcerer Intellect 13, HP/lvl 1-6
Pouze Padded armor (vycpávané brnění), nenosí štít apod.
Robber Luck 13 a více, HP/lvl 1-8
Bojové dovednosti odpovídají kněžským, má schopnost bodnutí ze zálohy.
Ninja: Musí mít všechny statistiky na 13 a více, HP/lvl 1-8
Maximum je ring mail, schopnosti má podobné jako lupič, může se mu povést extra první útok (assassination) s extra dmg.
Barbar Odolnost 15 a více, HP/lvl 1-12
Maximum je scale armor.
Pokud je jméno postavy (na hlavní, 3D obrazovce J) znázorněno v bílém poli, pak to znamená, že je ovlivněno negativním stavem (otrava, nemoc, smrt apod.)
Otevírání dveří: Automaticky, nebo za pomocí klávesové zkratky [U] (unlock), [B] (bash) a nebo za pomoci hesla…
Boj
Celá herní série M&M je pojata akčním způsobem, počty poražených nepřátel jsou do stovek, až tisíců. I přesto je způsob boje pojat velice svižně (na rozdíl od taktických, nicméně poněkud zdlouhavých soubojů vsérii Realms of Arkania, nebo Amberstar, Ambermoon, Albion).
Při setkání snepřáteli máte několik možností:
„A“ Útok
„B“ Bribe- úplatek- může dopomoci při vstupu do jinak nepřístupné lokace
a nebo, pokud se chcete vyhnout boji (cena? chybí pak expy za pobité nepřátele apod.)
„H“ Hide- odboba útěku, procento selhání je vyšší, pokud ale uspějete, zůstanete
na dosavadním políčku
„R“ Run- pokud uspějete, dostanete se na nejbezpečnější políčko vsoučasném herním poli
Samotný boj:
Boj probíhá klasicky na kola, a systém vedení boje Vám rychle přijde do krve.
„A“ Útok na nepřítele na pozici A
„F“ Fight- útok na kteroukoliv zvolenou a dosažitelnou postavu
„S“ Shoot- střelba. Pozn.: pouze lukostřelec může užívat luk tváří vtvář.
„C“ Cast- kouzla
„B“ Block- daná postava si vtomto kole u sebe navýší obranné číslo
„U“ Use - umožní použít věc zinventory
„R“ Run- uteče zboje, a pak se vrátí zpět (jakoby se nechumelilo, nebo na ně počká v hospodě (to když za ni hrdinsky padnou v boji) a nebo na ně počká za bukem (pokud se i oni rozhodnou utéct z boje).
„E“ Exchange- změna pozice vboji (po skončení boje se navrátí zpět na původní místo).
Ve hře se na určitých místech neustále generují nepřátelé různého typu a počtu (ale odpovídajícího levelu), avšak pokud již máte převahu (=dostatečně vysoký lvl), pak stačí zmáčknout klávesovou zkratku [CTRL]-[A], a boj probíhá automaticky, velice rychle (a někdy velice sebevražedně J).
Po boji doporučuji zmáčknout klávesu [S] (jako Search). Dva dny jsem jak šílenec pobíhal po městě, zabíjel co se dalo, a pořád byl bez peněz…., než mně kmonster na fóru
http://www.gog.com/en/forum/might_and_magic_series/mm_ii_gates_to_another_worlds_money_on_the_beginning navedl na správnou cestu a já si konečně na tuhle fintu (známou zMM I) vzpomněl… Prohledat dané pole není nutno okamžitě po boji, můžete se vypsat, vyléčit apod. (ovšem nesmíte políčko mezitím opustit).
Klávesové zkratky
Hra nepoužívá myš, proto se většina činností ovládá přes klávesové zkratky. Nemusíte se bát, mají svou logiku.
„C“ Controls - nastavení hry, zvuku, hudby, obtížnosti, Delay - v dnešní době nemá smysl se jím zabývat (kdysi mělo vliv na rychlost PC, početních operací, nebo tak nějak).
„D“ Dismiss - propustit najatou postavu. Najmutelné postavy si žádají žold vždy před odpočinkem, chceš-li ušetřit, propusť jej dříve, než se někde ukempuješ. Posléze je můžeš najít v poslední hospodě, kde jsi předtím byl.
„E“ Exchange - změna pozice vdružině. (pokud toto provedeš během boje, tak po jeho skončení se postavy přesunou na své původní místo.
„Q“ Quick ref - souhrn družiny, včetně jejich HP,SP, levelu apod.
„R“ Rest: Odpočinek - klasika, klasická, všem se doplní zdraví, mana, pokud nejsou mrtví apod. Během spánku můžeš být napaden, na nebezpečných místech se spát nedá, a některé události ve hře jsou vázány na čas (je na to dobře myslet, občas…). Spotřeba 1 jídla na osobu.
„S“ Search - prohledá danou lokalitu (pole na kterém stojí postavy) bližší funkce popsána také v kapitole Boj. Pokud najdeme bednu, můžeme ji otevřít přímo, nebo ji zloděj může opatrně otevřít, a nebo se kouzelník může pokusit detekovat past kouzlem.
„U“ Unlock - odemknutí - dveří
„C“ Část - spell - jak v boji, tak mimo něj, se používají číselné zkratky (např. kouzlo Flame Arrow kouzlo 1. lvl, č. 4, seslání kouzla je tedy C,1,4 enter) k většině silnějších kouzel je potřeba gemů (vypadávají z mrtvých nepřátel).
„D“ Discard - trvale vyhodí nějakou věc zbaťohu postavy.
„E“ Equip - Vybaví danou postavu věcí z baťohu postava může mít na sobě maximálně šest věcí. Vybavit postavu lze, dle logiky věci, dle povolání, pohlaví apod.
„G“ Gather - shromáždí zlato, gemy nebo jídlo u dané postavy (zejména zlato jsem dával postavám vzadu, aby nebyly okradeny zloději v boji).
„R“ Remove - Přemístí danou věc do baťohu postavy.
„S“ Share - rovnoměrně rozdělí zlato, gemy nebo jídlo vrámci družiny.
„T“ Trade - umožní přemisťovat určené množství zlata, gemů, jídla či předmětů mezi jednotlivými postavami.
„U“ Use - Aktivuje danou věc, pokud má nějakou speciální vlastnost. Tato věc může, ale také nemusí být nošena (pomocí „E“), může být jen v baťohu.
„P“ protect - ukáže všechny aktivní kouzla družiny (ochrany, světlo, Wizard`s eye indoor. kouzlo, Eagle eye - venkovní kouzlo) apod.
„M“ Map, location, odpovídá kouzlu location od kouzelníka, udá vaši současnou lokaci v X,Y souřadnicích.
Mapa a herní svět:
M&M2 obsahuje 60 herních ploch (16x16 čtverečků), 5 měst, a jejich podzemí
20 venkovních dungeonů, 4 hradní labyrinty, 6 hradních dungeonů, 16 jeskyní a 4 elementální labyrinty. Dungeony jsou několika levelové, stím, že vnižších patrech jsou tužší příšerky. Venkovní svět je rozdělen do několika sekcí (Water, Air, Fire, Earth a central world).
Věk postav: Postavy se mohou dožít 80 let věku, a pak , přes noc, zemřou. Dá se to ale částečně ošidit kouzly J
Secondary skills - sekundární dovenosti:
Pozor ! Jedna postava se může naučit jen dvě dovednosti, je tedy potřeba být při nabídce získání dovedností velice opatrný.
Arms Master - Zvyšuje přesnost zásahu
Athlete - Zvyšuje rychlost
Carthographer - Umožnuje fci automapy
Crusader - Umožnuje přístup kurčitým questům
Diplomat - Zvyšuje osobnost (údajně L, nefunguje to)
Gambler - Zvyšuje štěstí
Gladiator - Zvyšuje sílu
Hero/Heroine - Zvyšuje všechny statistiky
Linguist - Zvyšuje inteligenci
Merchant - Obchodník
Mountaneer - Chůze vhorách, potřebná alespoň pro 2 členy družiny, velice důležítá dovednost
Navigator - Družina se tak lehce neztratí vpustině
Pathfinder - Procházka lesem, potřebná alespoň pro 2 členy družiny, velice důležítá dovednost
Pickpockets - Zvyšuje thievery o 15%
Soldier - Zvyšuje odolnost
SAVE: V tomto dílu (podobně jako v díle předchozím) lze pozice ukládat jen ve městech (v hospodě).
Najmutelné postavy:
Podobně jako vostatních dílech se dají (v různých lokacích) nabírat další členové party. Těchto postav je 24, mohou se kdykoliv propustit - poslušně se vrátí, tak kde jste je najali (většinou do hospody). Důležitá se samozřejmě cena, kterou si za denní pronájem účtují, na druhou stranu mohou pomoci vtěžkém boji, nebo přispěchat na pomoc některou z dovedností. Také se mohou , za příslušný poplatek , trénovat - tohle si musím ale ještě ověřit.
Přesný přehled najmutelných postav je na http://www.gog.com/en/frontpage/
Sir Hyron |
Drog |
[0, 15] Middlegate Cavern |
H KPhooey |
|
[4, 10] Sandsobar |
Thund R. |
Aeriel |
[4, 2] Vulcania |
Big Bootay |
Cleogotcha |
[0, 14] Atlantium |
Harry Kari |
No Name |
[1, 10] Vulcania Cavern |
Gertrude |
Rat Fink |
[15, 10] Tundara |
Friar Fly |
Dark Mage |
[8, 4] Castle Hillstone |
Red Duke |
Dead Eye |
[14, 1] D1 |
Nakazawa |
Sherman |
[10, 1] B4 |
Flailer |
Fumbler |
[8, 1] A3 |
Sir Kill |
Jed I |
[7, 2] Sarakin's Mine |
Holy Moley |
Slick Pick |
[4, 11] Dawn's Mist Cavern |
Mr. Wizard |
|
[1, 14] D3 |
Kouzla:
Každá postava (ovládající kouzla) má u sebe Spell book (lze si ji prohlédnout v každé hospodě). Kouzel je celkem 96 (48 pro mága, 48 pro clerika). Cena - dražší kouzla obvykle vyžadují, kromě many, gemy.
Cleric Spells Level 1
je vyleká ( a tím sníží šanci na zásah)
Cleric spells, Level 2
Cleric spells, Level 3
Cleric spells, Level 4
Cleric spells, level 5
Cleric spells, level 6
Cleric spells, level 7
Cleric spell, level 8
Cleric spells, level 9
Sorcerer Spells, Level 1
Sorcerer Spells, Level 2
herní série
Sorcerer Spells, Level 3
Sorcerer Spells, Level 4
Sorcerer Spells, Level 5
Sorcerer Spells, Level 6
Sorcerer Spells, Level 7
Sorcerer Spells, Level 8
Sorcerer Spells, Level 9
Malý průvodce začátkem:
Vytvořil jsem si partu (začíná se ve městě Middlegate). Hned vedle hospody (místo pravidelných SAVE) jsem se dal 2x vpravo, protože je zde fontána (WIZARD`s eye). Prohledal jsem město, pobil pár nepřátel (expy, penízky). Na jihu města mě kouzelník Nordic požádal o přinesení magical golden goblets, které ukradli orkové (t.č. poschovávaní dole v podzemí města). Po jeho získání jsem dostal 1000 zlatých, 2000 expy, a kouzlo Eagle eye, a doporučení, abych navštívil jeho sestru Nordonnu ( vdomku JZ), které mě vyslala opět do dungeonu pod městem hledat její dva syny: Sira Hyrona a Droga (0,15). Po jejich záchraně mi dala následující radu:
Cestuj skrze všechny portály do měst, podaruj nějaké penízky ve všech chrámech, a pak navštiv Fedlecarb Fountain.(15,15) a získej důležitý klíč ke vstupu do hradů v okolí.
I vydal jsem se do Sansobaru. Jako první věc, kterou jsem udělal, bylo vytištění map všech měst ve hře z http://shrines.rpgclassics.com/pc/mm2/places.shtml protože kouzlo Wizard Eye vydrží jen chviličku, a docela jsem bloudil…
Naštěstí jsem záhy zjistil, že v Sansobaru ((7,4) - domek s příznačným nápisem The Wizard`s Eye), se lze za pakatel (100 zlatých) tomuto veledůležitému kouzlu naučit.
A tak chci oběhat všechny magické gildy a chrámy, a pak se vrátit zpět do Middlegate. a po získání lvl 7-8 se vydat ven do divočiny.
KONEC.