1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Metal Gear Solid
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Metal Gear Solid - návod
Autor: Bonusweb

1) Doky


Seběhni do vody po schodech a vlevo od nich za potopeným barelem najdeš Jídlo.

Vylez po schodech  zpět a pod plaz se  pod trubkami u zdi. Doběhni  k protější

zdi a čekej na  vhodný okamžik (až se stráž hlídkující za  rohem otočí a půjde

pryč).Přesuň se rychle do pravého  spodního rohu skladovacího prostoru. Najdeš

tam Jídlo.  Potom se schovej  pod nebo za  ventilační skříní v  pravém spodním

rohu doků a čekej, až bude stráž  stát nalevo od tebe. Pod plaz rychle potrubí

a utíkej  vzhůru do  pravého horního  rohu  místnosti. Leží  zde  další jídlo.

Zaujmi pozici za nakladačem a čekej,  až přijede výtah se stráží. Během čekání

dávej  pozor, aby  tě hlídkující  strážný nespatřil.  Poté co  budeš mít volný

prostor  k výtahu,  utíkej do  něj. Výtah  se rozjede  a vyveze  tě nahoru  na

letiště vrtulníků.


2) Letiště vrtulníků


Běž  na  pravou  stranu  přistávací  plochy  a  čekej,  až  2  světelné kužely

reflektorů  opustí prostor  s krabicí.  Potom rychle  proběhni přes přistávací

plochu a  přitom seber krabici s  granáty Chaff. Běž do  místnosti nalevo. Dej

pozor na  bezpečnostní kameru a projdi  pod ní (přilep se  zády na kontejnery)

k protější  straně  místnosti.  Až  se  kamera  otočí  ke vchodu, rychle seber

krabici s granáty Stun. Propliž se zpět  ke vchodu a opusť místnost. Nalevo by

měl být  strážce, který spí. Pokud  máš volný prostor běž  do opodál stojícího

nákladního automobilu,  kde uvnitř najdeš ukrytou  automatickou pistoli Socom.

Vem ji  a v příhodném  okamžiku opusť korbu  náklaďáku. Běž směrem  do pravého

horního rohu letiště.  Dej pozor na bezpečnostní kameru  a vyběhni po schodech

nahoru.  Dávej bacha  na stráž,  která tam  hlídkuje. Až  budeš moci,  vlez do

větrací  šachty otvorem  u země  uprostřed terasy,  kde chodí  stráž. Na konci

terasy  můžeš  předtím  sebrat  pár  nábojů  do  Socomu.  Další  a možná ještě

rychlejší  možností jak  se dostat  do ventilačního  systému, je proniknout do

ventilačního  systému otvorem,  který se   nachází ve  stěně za  výše zmíněným

spícím strážcem. V  tomto případě je vhodné použít  granát Chaff pro disfunkci

bezpečnostních  kamer.  Pro  utajené  vniknutí  do  komplexu  a  s  ohledem na

následující  část mise  je samozřejmě  vhodnější použít  první zmíněný způsob,

neboť  v tomto  druhém případě  existuje vyšší  riziko, že  si tě  spící ňouma

všimne. Oběma citovanými způsoby se  každopádně dostaneš do ventilační šachty,

na jejímž konci se nachází hangár  tanků. Ve ventilaci rovněž najdeš nějaké to

Jídlo a munici do Socomu.

                                                                              2a) Hangár tanků


Poté co slezeš  po žebříku z ventilačního systému v  horní části hangáru tanků

se  propliž okolo  kamery v  pravém horním  rohu a  vejdi do otevřeného skladu

(později  bude   vchod  zablokován  bezpečnostním  kódem   4).  Dej  pozor  na

bezpečnostní   kameru  a   vem   Termální   brýle  (Thermal   Goggles).  Proti

bezpečnostním kamerám použij granáty Chaff (pár jich leží vlevo od žebříku, po

kterém jsi opustil ventilaci). Vyjdi ven  ze skladu a postupuj dál po mostíku.

Do dalších skladovacích prostorů v  tomto patře se nedostaneš bez bezpečnostní

karty. Projdi okolo  bezpečnostní kamery po schodech do  spodní části hangáru.

Pod schody najdeš náboje do Socomu  (Socom Bullets). Až bude vzduch čistý, běž

k výtahu (dvojité dveře s nápisem  "EV" vedle zeleného tlačítka). Použij výtah

a sjeď dolů do poschodí B1.


3) Barák 1 B1 - Vězení


Běž chodbou a na  jejím konci je žebřík. Dole u něj  je u země otvor ventilace

v němž  je  umístěno  Jídlo.  Vylez  na  žebřík.  Prozkoumej ventilační šachtu

a podívej se  do všech větracích  otvorů. Po dlouhém  rozhovoru s šéfem  DARPA

přijde na řadu střelecká scéna. Z  každého zabitého vojáka vypadne munice nebo

Jídlo. Použij je dle potřeby. Nyní máš bezpečnostní kartu 1 úrovně. Můžeš s ní

otevřít  všechny  dveře  s  označením  "1".  Jdi  zpět  do místnosti u východu

- najdeš zde  na různých místech trochu  munice. Potom použij výtah  a sjeď do

poschodí B2.  [pamatuj, že pro  otvírání dveří musíš  mít v ruce  bezpečnostní

kartu]


4) Barák 1 B2 - Zbrojnice


Jsou zde 2 východy a 6 malých skladovacích místností na zbraně. Vyjdi z výtahu

a jdi do  místnosti na mapě  vlevo dole,  kde  si vem granáty.  Po cestě dávej

pozor na propadliště  v podlaze chodeb. V prostřední  horní místnosti si naber

do kapes  C4. Na obou  stranách od výtahu  jsou na stěně  namodralé praskliny.

Umísti u nich C4 a odpal je.  Posbírej všechny bonusy a běž do spodního levého

rohu,  kde  odpal  další  namodralou  puklinu  ve  zdi. Vzniklým otvorem opusť

skladiště  munice. V  malé chodbě  najdi modrou  prasklinu na  zdi a odpal ji.

V další  chodbě odpal  další prasklinu  vlevo a  vejdi do  místnosti (praklinu

napravo odpalíš  později ve hře,  neboť za ní  jsou místnosti blokovány  kódem

vyšší  úrovně. V  místnosti nalevo  se utkáš  s Revolver  Ocelotem. Bude běhat

dokola místnosti  a střílet na  tebe. Po každých  6-ti ranách musí  nabít svůj

revolver. To je chvíle, kdy do něj  můžeš napálit pár kulek. Je to jednoduché.

Poté, co jej porazíš, následuje dlouhý  rozhovor s Kennethem Bakerem, který ti

dá bezpečnostní kartu úrovně 2 (Level  2 keycard). Jdi zpět cestou, kterou jsi

přišel a  vejdi do místnosti  zabezpečené kódem 2  - vpravo dole  ve skladišti

zbraní  B2. Použij  termální brýle,  vyhni se  bezpečnostním paprskům  a seber

novou zbraň  Fa-mas s municí.  Potom běž  k  výtahu a vyjeď  nahoru do hangáru

tanků v poschodí 1.


5) Hangár tanků


V prvé řadě zavolej  Meryl na frekvenci "140.15". žekne ti,  že máš čekat, než

ti otevře velké vrata napravo od výtahu.  Než ti Meryl otevře bránu, můžeš jít

do místnosti vpravo od  ní. Připlaz se ke spící stráži a  zneškodni ji. Vem si

zde ležící Tlumič  (Supressor) a použij ho (jestliže máš  v ruce Socom, tlumič

se  nasadí automaticky).  Opusť tuto  místnost a  vyběhni do  2. patra hangáru

tanků.  Projdi  do  místnosti  zabezpečené  kódem  "1".  Seber  zde  Krabici/A

(Cardboard Box/A) a granáty Chaff. Vyjdi  ven a pokračuj po můstku zpět vpravo

nahoru,  vejdi dovnitř  skladu (bezpečnostní  kód "2")  a vem  si Detektor min

(Mine  Detector)  a  jestli  potřebuješ,  tak  i  Jídlo.  Nyní seběhni dolů po

schodech, vyhni se  stráži (nebo ji zneškodni) a  projdi velkou bránou, kterou

ti Meryl  otevřela. Když budeš za  ní, vybav se termálními  brýlemi a překonej

místnost, aniž by  tě zachytily bezpečnostní paprsky. Na  druhé straně vrat tě

čeká Nádvoří tanků.


6) Nádvoří tanků


Zde budeš bojovat s bossem - Vulcan  Ravenem - v tanku. Nejprve musíš překonat

krátké zaminované území. Můžeš použít svůj detektor na miny a vyhnout se minám

nebo je prostě  sebrat - budou se ti možná  později hodit. Poté musíš překonat

dost velkou  vzdálenost mezi tebou  a tankem. Nejlépe  to jde podél  levé zdi.

Abys  jej trochu  oslabil, házej  průběžně granáty  Chaff -  znemožníš mu  tak

zaměření děla a zůstane mu proti tobě  k dispozici "pouze" kulomet na věži. Až

dorazíš  k tanku,  běhej stále  okolo něj  a házej  granáty na  jeho věž, abys

odstranil  ostřelovače. Dávej  pozor, neboť  střelba z  kulometu je  taky dost

silná. Po boji obdržíš kartu  vyšší bezpečnostní úrovně a automaticky vstoupíš

do Skladiště jaderných zbraní (Nuclear Weapon Storage).


7) Barák 2 - Skladiště jaderných zbraní


Proběhni dolů pasáží  a podlez vrata (jestli potřebuješ,  vem nejdřív vlevo od

vrat  nahoře v  uličce Jídlo.  Dávej  velký  pozor na  to, aby  tě neobjevili,

protože v opačném  případě se uzavřou všechny východy  a zemřeš udušen plynem.

Jak sám zjistíš, zde se nesmí zbraně  používat a tak máš k dispozici pouze své

holé ruce. Dostaň se nepozorovaně ke  schodišti vpravo nahoře a vyběhni po něm

nahoru. Pro  zamaskování lze použít v  nejhorším případě krabici, ale  není to

stoprocentní,  neboť ne  všichni strážní  jsou hlupáci.  Vezmi po cestě nějaké

bonusy, ale neobtěžuj  se zbytečně kvůli nim sejít z  cesty, protože stráže tě

můžou  snadno odhalit  a pak  je s   tebou amen.  Až se  dostaneš nahoru,  běž

k výtahu a sjeď s ním do poschodí B1. Můžeš jít taky schodištěm v levém horním

rohu  skladiště.  Pokud  ti  nebude  záležet  na  omezení počtu zlikvidovaných

nepřátel (kvůli lepšímu závěrečnému hodnocení, mám  pro tebe jedn tip : Až zde

budeš  později  procházet,  dříve  než  podlezeš  vstupní  vrata,  použij PSG1

a odstřel stráže, které hlídkují dole i  nahoře na lávce, potom dávej pozor už

jen na kamery.


8) Barák 2 B1 - Kanceláře


Běž  nalevo na  záchodky a  zneškodni ulehčujícího  si chlapíka. Nyní proběhni

sníženým prostorem v  místnosti s kancelářemi. Odstraň stráž  a vstup do všech

kanceláří, kde se  dostaneš. Vezmi raketomet Nikita a běž  ven k výtahu. Můžeš

si taky nabrat nějakou  tu munici do Socomu a Fa-masu. Použij  výtah a sjeď do

poschodí B2.


9) Barák 2 B2 - Laboratoř


Jdi k protější  stěně a projdi do místnosti. Když  vejdeš do 2. místnosti, dej

pozor, neboť je  zde elektrická podlaha. Po animaci  a vysvětlujícím rozhovoru

vystřel raketu Nikita  a naveď ji chodbičkami až ke  skříni s vypínačem, která

je na  mapě vlevo nahoře.  Tím zneškodníš elektrickou  podlahu. Vyběhni nabrat

trochu vzduchu do plic a vrať se  zpět. Potom vstup do dvou místností na pravé

stěně  chodby,  které  lze  otevřít  tvou  bezpečnostní  kartou. Vem zde Jídlo

a Plynovou masku  (Gas Mask) a  pokračuj dolů  pasáží  - zde se  můžeš dát buď

vpravo a jít bojovat  s bossem nebo jít vlevo a sebrat  pár bonusů. Můžeš taky

pro bonusy zajít později. Dej se  tedy vpravo a projdi skrz několik místností.

v chodbičce za nimi  uvidíš na zemi několik těl, které  tu zanechal tvůj starý

přítel Ninja. Běž za  ním do místnosti a bojuj s ním.  Boj s Ninjou není velmi

těžký.Hlavně  se  vyhni  jeho  útokům  a  zasáhni  ho  ve  chvíli  když můžeš.

Nepoužívej žádné  zbraně, protože on  všechny střely vykryje  mečem. Po určité

době, až bude  mít ubráno ze svého života, použije  kamufláž, abys ho neviděl.

Použij své  termální brýle a  per do něj,  co se do  něj vejde. Když  se začne

procházet  nevzrušeně   kolem,  je  nutné  změnit   techniku  -  napoprvé  jej

nezasáhneš, takže  naznač 1 ránu  a on se  objeví za tebou,  naznač opět jednu

a on zase  zmizí a objeví se  za tebou napotřetí na  něj vytáhni své 3-úderové

kombo. Můžeš taky použít granáty Chaff -  tím ho znehybníš a poté na něj směle

zaútoč  (až budeš  mít "bandanu"  můžeš Chaffy  házet průběžně  a Ninja si ani

neťukne). Když  se začne hroutit  a bude stát  ve velké modré  světelné kouli,

střílej do něj  s Fa-masu a brzo ho zneškodníš.  Po zdlouhavém rozhovoru s Lee

"Otakon" Emmerichem získáš bezpečnostní kartu 4 úrovně (level 4 keycard). Poté

se  vrať cestou,  kterou jsi  přišel, a  použij výtah  k tomu,  aby ses dostal

nahoru do poschodí B1. Pokud si tak neučinil již dříve posbírej všechny bonusy

v uzamčených  buňkách a  hlavně nezapomeň  vyzvednout brýle  pro noční  vidění

(Night vision goggles) z místnosti zabezpečené kódem 4.


10) Barák 2 B1 - Kanceláře


Jdi  do velké  kanceláře a  odstraň stráž,  hlídkující napravo.  Potom se nech

objevit za  strážného převlečenou Meryl.  Od ostatních stráží  ji poznáš podle

specifického vlnění jejich boků. Taktéž  lze zjistit její totožnost střelou ze

Socomu,  neboť  po  zásahu  vyjekne  zřetelným  ženským  hlasem.  S ohledem na

skutečnost, že  pokud ji zasáhneš  vícekrát a ona  zemře, následuje nepříjemný

"Game over", se  jeví jako vhodnější první, pozorovací  varianta. Krom toho už

potšzději nebudeš  mít možnost ocenit  její vnadné pohyby  při chůzi. Když  Tě

spatří, začne utíkat. Následuj ji na  dámské záchodky. Běž do poslední kabinky

a prozkoumej  ji. Po  chvilkové konverzaci  od ní  dostaneš Bezpečnostní kartu

úrovně  5  (level  5  keycard)  a  Klíč  PAL  (PAL key). Posbírej trochu zásob

v kancelářích, zejména neopomeň vzít Diazepam  v kanclu s bezpečnostním zámkem

úrovně 5 a Krabici/B (Cardboard Box/B) v místnosti s kódem zabezpečení 4. Poté

se vydej chodbou od  výtahu na mapě vlevo a projdi ve  společnosti Meryl až do

velitelské  místnost  i,  kde  tě  čeká  boj  s  Psycho  Mantisem.  Mantis  je

telekinetický  maniak a  svou psychickou  silou nejprve  ovládne Meryl,  takže

použij granát Stun a tím ji rychle omráčíš.


Nyní začíná opravdový boj s Psycho  Mantisem. Když po tobě začne Psycho Mantis

telepatií  házet věci,  lehni si  na  zem.  Kdykoliv můžeš,  např. když  vrátí

nábytek na místo, zaútoč na něj ze zbraně. Až znovu ovládne Meryl, použij opět

granát Stun  a omrač jí.  Když se zneviditelní  a začne po  tobě vrhat magické

koule, nasaď si termální brýle a střílej na něj dokud nebude mít dost. [pořadí

jeho útoků  : magické koule-lehká křesla-busty-mixéry-obrazy,  a znovu dokola]

Když  dostane poslední  zásah, otevře  se skrytý  vchod v  pravém horním  rohu

místnosti. Poznámka pro PSX verzi :  Na začátku tohoto boje a několikrát během

něj,  obrazovka zčerná  a zobrazí   se opakovaně  slovo "Hideo".  Nikdo zřejmě

netuší  proč, ačkoli  tvůrce hry  se jmenuje  Hideo Kojima  - poměrně zvláštní

shoda, že ?. PCčkáři bohužel nemají možnost ocenit interaktivní podtext tohoto

souboje. Na  rozdíl od nich  lze v PSX  verzi ocenit způsob,  jakým lze Psycho

Mantise porazit.


11) Jeskyně


Meryl odejde  doprava, následuj ji  zasněženou cestou a  pod plaz se  průlezem

u země. Když  budeš probíhat jeskyní,  drž se vpravo,  dokud nedosáhneš levého

spodního rohu,  kde se průleze  proplazíš a setkáš  opět s Meryl.  Můžeš taky,

pokud  máš málo  munice, prolézt  nejdříve průlezem  vpravo od toho posledního

a nabrat munici. V prostoru, kde tě čeká Meryl je východ. Jeskyni obývají vlci

a lze jí bez újmy proběhnout třeba s pomocí granátů Stun, které průběžně házej

na zem. Stačí tak 3-4 na to, abys vlky vyřadil ze hry. Později můžeš použí pro

bezpečné překonání  jeskyně krabici nebo  případně i kapesník  od Sniper Wolf,

který získáš během následujících dobrodružství.


12) Území ostřelovačů


Poté  co  projdeš  jeskyní  a  oceníš  schopnost  své  partnerky  v odhalování

nástražných  min je  Meryl postřelena  číhající Sniper  Wolf. Po  rozhovoru se

zasaženou Meryl  utíkej zpět až  do hangáru tanků,  kde sjeď pomocí  výtahu do

poschodí B2. Dej  pozor na silně zaminované nádvoří tanků,  kde se nově objeví

krom velkého množství min Claymore i 4 bezpečnostní kamery s kulomety a nějaká

ta munice  a proviant. Ve zbrojnici  vejdi do místnosti vlevo  nahoře a vem si

zde PSG1 s municí.  Pak běž zpět na místo, kde byla  postřelena Meryl utkat se

v souboji ostřelovačů s nebezpečnou Sniper Wolf. Je to snadný souboj, pokud se

dokážeš udržet  v koncentraci. Pro  jistou ruku si  vem Diazepam. Po  vítězném

souboji  pokračuj prostranstvím  do pravého   horního rohu  k východu.  Zde tě

zajmou a po animaci následuje "Scéna mučení".


13) Mučení / Věznice


Během  mučení musíš  mačkat opakovaně  a velmi  rychle mezerník  (v PSX  verzi

tlačítko "kruh"), abys přežil. Jestliže nemůžeš mučení vydržet, musíš se vzdát

(v PSX verzi  nutno stisknout tlačítko SELECT) dříve  než zemřeš, poněvadž zde

po  tvé smrti  již neexistuje  možnost volby  "Continue"! Mezi  mučeními se na

chvíli  probereš v  cele. Poprvé  se nic  nestane, až  na krátký rozhovor přes

Kodek a  zjištění, že tebe  hlídající strážný má  pěknou rýmu. Během  2. scény

v cele  (po 2.  mučení a  následném rozhovoru  prostřednictvím Kodeku) dostane

stráž žaludeční křeče a  odběhne na záchod. V té chvíli přijde  Otakon a dá ti

Kečup (Ketchup), Kapesník (Handkerchief) a  Bezpečnostní kartu úrovně 6 (level

6 keycard). Použij kečup ke kamufláži - lehni si a vypusť jej - stráž vleze do

cely, neboť bude  chtít zjistit, co se ti  stalo. Práskni s ní o  zem a utíkej

ven  z cely.  Když s  ní praštíš  dvakrát, je  vyřazena ze  hry. Lze také - až

odejde  stráž na  záchodek -  vlézt rychle  pod postel  a čekat,  až stráž  po

návratu odemkne celu. Pak je opět  nutné zneškodnit ji výše uvedeným postupem.

Jestli se  ti to nepovede nebo  to třeba vůbec nebudeš  zkoušet, čekej, přežij

třetí mučení a  v průběhu následující scény v cele  se objeví Ninja a odstřelí

dveře.  Tak  či  onak,  jestliže  přežiješ  mučení,  dostaneš se ven. Postupuj

chodbou zpět k  místnosti, kde tě mučili a nezapomeň  zde vzít velkou červenou

krabici, ve které jsou všechny věci, které jsi sebou měl než tě zajal i (pozor

na časovanou  bombu v inventáři, kterou  ti tam zanechal jako  překvapení tvůj

starý známRevolver Ocelot). Projdi východem a  opusť místnost - dávej pozor na

kulomety na stěnách. Použij výtah a sjeď dolů do B2.


14) Barák 1 B2 - Zbrojnice


Běž  dolů a  opusť skladiště  odpáleným východem  na jižní  stěně. Běž chodbou

a u dvou otvorů (levý vede do  místnosti, kde jsi porazil Revolver Ocelota) se

dej do pravého.  Pokud jsi jej neodpálil dříve, zprůchodni  ho nyní pomocí C4.

Dej bacha na  kanóny u stropu - použij  granáty Chaff. V této chodbě  otevři 2

zamčené  místností -  v jedné  najdeš  Fotoaparát  (Camera) a  v další  nějaké

granáty. [Poznámka: Pokud  hru hraješ podruhé, je zde  zbytečné jít, neboť již

máš zřejmě fotoaparát  od začátku jako bonus za  předchozí dohranou hru.] Sjeď

výtahem do prvního poschodí hangáru tanků a odsud se přesuň na místo, kde byla

postřelena Meryl a kde jsi porazil Sniper Wolfa a vstup do dveří vpravo nahoře

- jsou  to ty  dveře, u  kterých tě  prve zajali.  Až budeš  procházet Jeskyní

s vlky, aktivuj v levém inventáři Šátek  - Handkerchief a vlci tě nechají být,

protože je  z něj cítit  pach Sniper  Wolf.  Tky se můžeš  stavit ve skladišti

jaderných  zbraní  v  poschodí  B2  v  zamořené  místnosti zabezpečené kódem 6

a vyzvednout si zde  neprůstřelnou vestu (....). Rovněž se  stav v kancelářích

v podlaží  B1 a  z kanclíku  blokovaného bezpečnostním  kódem 6  si seber  Lék

(Medicine) a ze sousedních buněk alespoň Diazepam.


15) Věž A


Běž  dolů  koridorem  a  vstup  do  místnosti.  Po  spuštění  alarmu zneškodni

přibíhající  stráž, vezmi  Lano (Rope)  a granáty  Stun a  běž dál.  Pospíchej

nahoru po schodech a během dlouhého stoupání zneškodňuj stráže, které ti stojí

v cestě. Nezdržuj se vchodem asi v polovině schodiště - je zamčený a nelze jím

projít. Nepřestávej  běžet a střílet. Po  cestě seber nějakou munici  a jídlo,

ale nepřestávej běžet  vzhůru. Až budeš nahoře, vylez  po žebříku úplně vlevo.

Po zničení  satelitu na střeše  se vybav lanem  a utíkej k  zábradlí nahoru od

obrazovky. Při  slaňování dej pozor  na kulky a  na páru. Když  dosáhneš pevné

země, vrtulník  tě přestane pronásledovat.  Můj tip :  Pokud máš dost  granátů

Stun,  stačí je  házet průběžně  během stoupání  vzhůru (nejbezpečnější řešení

v boji o nejlepší skóre). Číhající strážní tak nedostanou šanci zamířit, ty za

tebou  to notně  zpomalí a  nahoře pak  stačí počkat  si na  dobíhající vojáky

a pohodlně  je zneškodnit.  Pokud je  však nechceš  eliminovat, nečekej  na ně

a rovnou vyšplhej po žebříku. Pro zpestření můžeš použít minu Claymore, kterou

je nutno umístit na zem ještě dříve,  než se vejde do místnosti s bezpečnostní

kamerou, která spouští alarm.


16) Věž B


Zde můžeš odpálit zamrzlé dveře, ale není  důvod jít skrz ně. Raději si vem do

rukou PSG1, spolkni Diazepam a odstraň  trojici chlapíků, kteří na tebe čekají

na  druhé straně  lávky. Po  jejich eliminaci  běž po  lávce k  dalšímu vchodu

- a  vyhni se  střelám z  vrtulníku. Poté  co proběhneš  lávkou, sebereš jídlo

a vstoupíš  do  místnosti,  kde  vezmi  Rak  tomet  Stinger (Stinger Launcher)

a střely do něj  a slez po žebříku dolů.  Zde se dej doprava a  pokračuj dolů,

dokud nedorazíš na pobořené schodiště. Po  lehkém zahřešení se otoč a běž zpět

nahoru.  Po rozhovoru  s Otaconem  pokračuj po  zpřístupněném schodišti nahoru

a dej pozor na kanóny na zdích -  zase prácička pro granáty Chaff. Až dosáhneš

vrcholu, posbírej munici a vylez nahoru  po žebříku a následně vstup dveřmi na

střechu. Narazíš  na Liquid Snakea  ve vrtulníku. Kryj  se před jeho  střelami

a v okamžiku, kdy  přestane střílet, ho zaměř a vypal  na něj Stingera. Pak se

znova kryj  a v příhodné chvíli  na něj opětovně vystřel.  Když přestane pálit

z kulometu a namísto  toho odpálí speciální raketu, utíkej  do rohu k zábradlí

nalevo budovy  s vchodem, kudy jsi  přišel. Po vítězném boji  seběhni k výtahu

a sjeď do 1.  poschodí. Opět dej pozor na kulomety  na stěnách. Až vstoupíš do

výtahu, brzy  poté zjistíš, že s  tebou jsou tam 4  maskovaní útočníci. Použij

termální brýle a zbav se jich. Když  vystoupíš z výtahu, dej se vpravo a seber

zde Jídlo a náboje do PSG1. Poté běž ke dveřím napravo a opusť prostor věže B.

Běž přes koridor a dej pozor na kanóny. Sniper Wolf se tě už nemůže dočkat.


17) Území ostřelovačů 2


Když odběhneš  trochu dál od  vrat, někdo tě  zasáhne. Setkáš se  zde znovu se

Sniper Wolfem.  Tentokrát to bude  lehčí než při  prvním setkání s  ním, takže

vytáhni svou  PSG1 a zbav se  ho. Pokud nechceš riskovat  a nemáš žádné etické

zábrany,  vytas  Raketomet  Nikita  a  vystřel  směrem  do levého horního rohu

prostranství. Vystřelenou střelu  tudy naveď až k ukryté  Sniper Wolf. Několik

takových zásahů  a jsi za vodou.  Pokud nepotřebuješ doplnit munici  a nechceš

ani Krabici/C  (Cardboard Box/C), běž  do budovy vlevo  od té s  bezpečnostním

zámkem úrovně 7 a po deaktivaci bezpečnostních kamer s kulomety granátem Chaff

(nebo  jejich zničení  Stingerem) se  vydej chodbou  až ke schodišti vedoucímu

dolů. První disk máš za sebou. Následuje výzva k výměně disku.


18) Slévárna


Několika  střelami ze  Socomu se  zbav první  stráže a  vezmi materiál  ležící

v blízkém okolí. Pokračuj přes lávku a až dorazíš k zábradlí, za nímž jezdí po

troleji  jeřáb,  zastav  se.  Musíš  se  přitisknout  ke  zdi  a se zády stále

nalepenými na zeď  pokračovat po římse prostorem, kde  se pohybuje jeřáb. Když

pojede směrem k tobě rychle si dřepni, aby tě neshodil s římsy - drž však záda

stále přitisknutá ke  zdi, jinak spadneš do roztaveného kovu  pod tebou. Až se

ti podaří překonat tuto překážku, běž  po lávce a dolů po schodech. Mimochodem

- jeřáb lze  odstřelit Stingerem. Nalevo  najdeš nějaké jídlo  a munici. Můžeš

jít k jižní stěně a vejít do  prostoru, kde syčí z trubek pára. projdi uličkou

a dej pozor na  unikající páru. Na konci uličky podplaz  zeď. Zde najdeš malou

plošinu, střeženou  kanóny a můžeš  si odsud odnést  Neprůstřelnou vestu (Body

armor) -  pokud jsi ji  nevzal ve  Skladišti  jaderných zbraní B2  - a munici.

Potom  jdi zpět  cestou, kterou  jsi přišel.  Až překonáš  trubky s  unikající

párou,  vydej se  k velkým  vratům na  severní stěně  naproti dveří, odkud jsi

právě.


19) Výtahová šachta


Vše,  co zde  musíš udělat,  je  běžet  výtahovou šachtou  nahoru a  čekat, až

přijede zdviž. Až  přijede, vstup na plošinu a  použij ovládací panel napravo.

Během přepravy  zastřel několik stráží,  které tě napadnou.  Až výtah zastaví,

jednoduše běž nahoru  a doprava a použij další výtah.  Dej pozor na miny které

jsou zde umístěny okolo bonusů. Až výtah dole zastaví, běž do dveří na severu.


20) Území mrazu


Zde tě čeká boj s Vulcan Ravenem. Běhej  za ním a střílej do něj Stingry. Není

to těžký  boj. Moje rada  : místo raket  Stinger lze použít  třeba C4 - umísti

nálož  a čekej,  až tudy  půjde Raven,  potom ji  odpal. Poté  co ho přemůžeš,

zjistíš,  že  první  DARPA  leader  je  falešný.  Až  bude po Ravenovi, odejdi

severními vraty. Namísto C4 lze použít miny Claymore. Vyzkoušel jsem to a není

to  vůbec špatný  nápad. Jen  musíš dávat   dost dobrý  pozor na  to, abys  do

nastražené léčky nespadl sám. Na druhou stranu - stejně ti už potom budou miny

na nic.


21) Spojovací chodba


Hoď granát Chaff a rozběhni se  k východu na severní stěně. Jestli potřebuješ,

seber Stingery  vpravo od dveří  nahoře na schodech,  ale v tom  případě budeš

muset použít ještě jeden Chaff.


22) Metal Gear Rex


Postupuj pasáží k Rexovi,  dej se vpravo a vylez ne žebřík.  Až vylezeš dej se

vlevo a vylez na  další žebřík. Hned nad ním je další,  na který vylez a potom

slez na  druhou stranu po dalším  žebříku. Pokračuj po lávce  a odstřel stráž.

Přesuň se dál po lávce, až narazíš  na schody, vylez po nich nahoru a shlédneš

ekvenci.  Poté, co  Snakovi vypadne  Klíč  PAL  běž zpět  až na  dno místnosti

s Rexem  a hledej  ho ve  vodním příkopu  okolo plošiny,  na které  Rex stojí.

Jestliže při tom sebereš předmět s označením "BOMB" (bomba) otevři inventář na

levé straně  a doplň si hladinu  života, potom zahoď bombu.  Pokud PAL klíč ve

vodě nenajdeš,  střílej do krys  - jedna z  nich ho asi  vzala. Až najdeš Klíč

PAL, běž  zpět nahoru do žídící  místnosti. Jdi k levému  Laptopu a použij PAL

klíč. Po zadání kódu opusť místnost, protože pro další dva počítače potřebuješ

změnit barvu  klíče PAL. Pro  to, aby klíč  změnil barvu potřebuješ  navštívit

postupně dvě jiné  místa. Abys mohl vložit klíč PAL  do modrého Laptopu (druhý

v pořadí  na stole), musíš  jít  do  zamrzlého  území,  kde jsi porazil Vulcan

Ravena.  chvíli tam  běhej a  až se  změní barva  klíče PAL,  utíkej rychle do

řídícího centra a vlož klíč do  druhého Laptopu. Nyní musíš změnit barvu klíče

na červenou.  Běž do Slévárny  a aktivuj klíč  v inventáři. Běhej  chvíli a až

klíč zčervená,  utíkej rychle do řídící  místnosti Rexe a vlož  jej do třetího

Laptopu.  Po  vložení  poslední  části  vstupního  kódu  se  spustí alarm a ty

zjistíš, že tvůj přítel Master Miller je od začátku přestrojený Liquid Snake !

V  každém  případě,  až  alarm  uzavře řídící  místnost a  začne do  ní vnikat

jedovatý  plyn, zavolej  Otakona na  frekvenci 141.12  a on  ti otevře vstupní

dveře.  Pokud chceš  zničit Rexe,  používej granáty  Chaff a  střílej do  jeho

pozorovacího  čidla (radaru)  Stingery. Během  první části  souboje ti granáty

Chaff zajistí, že tě Rex nemůže zaměřit  a neví kde jsi. V druhé části střílej

Stingery přímo do kokpitu, ale nezapomeň házet granáty Chaff, neboť i když teď

řídí Rexe Liquid  Snake a on tě vidí stále,  vystřelené rakety se nemohou díky

Chaffům navádět  a tak (pokud  jsi stále v  pohybu) tě nezasáhnou.  Samozřejmě

nesmíš být  moc blízko Rexe  - v  opačném  případě tě zasype  sprškou olova ze

svých automatických  zbraní. Po zničení  Rexe tě čeká  pěstní souboj s  Liquid

Snakem.  Tento  souboj  není  nijak  zvlášť  těžký,  i  když je nutné pochopit

Liquidovu taktiku boje k tomu, abys mohl s přehledem zvítězit.


23) Pronásledování


Toto je útěk z  komplexu. Až od tebe odejde Meryl (nebo  Otacon - v závislosti

na tom jak ses zachoval při mučení), vstup  do zničené haly za tebou a vem zde

Jídlo, další seber vedle schodů u vchodu do místnosti s auty. Když vstoupíš do

místnosti, dej se  vlevo. Následuj Meryl a běž za  ní do auta. Nejprve sestřel

kulometem na  autě barely, blokující výjezd  a cesta bude volná.  Po chvilkové

klidné jízdě narazíš na střeženou závoru, kde musíš odstřelit další barely. Na

poslední  závoře postřílej  stráže a  následuje závěrečná  jízda tunelem.  Teď

přichází na řadu Liquid Snake, který  vás pronásleduje ve druhém autě. Střílej

do  něj a  v případě  potřeby sněz  porci Jídla.  Pokud vydržíš,  tak přežiješ

a můžeš si gratulovat - hra je u konce.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.