1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Mechcommander 2
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Mechcommander 2 - návod

Autor návodu : Jan Eisler (ICE)



1) VANGUARD/03PRDN01 (Repair: 0)


Tak tahle mise  rozhodně nepatří mezi snadné. Pokud  ji ale úspěšně dokončíte,

čeká vás  další sladká odměna v  podobě Vulture Mecha. Tentokrát  není získání

tohoto stroje tak náročné jako ve třetí misi - až budete vědět, kde Vulture je

(je jižně  od cíle transportu,  což poznáte, až  se alespoň jednou  přiblížíte

k cíli, anebo vypouštěním kamery metodou pokus-omyl), aktivujte nad ním kameru

a potom  už jenom  správně zamiřte   dělostřelecký útok.  Pokud se  vám podaří

získat  Vulture   nepoškozený,  pokračujte  v  misi   dál.  Pokud  ne,  raději

restartujte, protože tenhle  kousek za to stojí. Zbytek mise  už ale vůbec tak

jednoduchý  není. V  malém tonážním   limitu (150  tun) toho  moc nevymyslíte,

a kombinace  Mad Cat  Hunchback IIC  se zdá  stejně nejvýhodnější.  Nemá smysl

deployovat více slabých  Mechů, protože v určité fázi  mise budete muset svoje

síly  rozdělit. Co  vás při  ochraně konvoje  čeká? Nejprve  tři Firestartery,

potom dva tanky, dělové věže ukryté  pod povrchem, dva Aerospace Spottery, dva

LRM   Carriery  a   městečko  plné   nebezpečných  Elementálů,   které  musíte

bezpodmínečně  zničit dříve,  než konvoj  do města  dorazí. Po  celou tu  dobu

musíte jít o  pár set metrů před konvojem,  abyste stihli likvidovat nepřátele

s dostatečným předstihem. Za  městem následuje svízel - teď  musíte svoje síly

rozdělit - jedna část by měla hlídat zadní sekci konvoje, protože právě zezadu

zaútočí velmi  brzy jeden Cougar  (musíte vyčlenit dostatečnou  sílu, která se

s Cougarem vypořádá). Druhá část vašich Mechů musí okamžitě vyrazit jižně, kde

u malého skladiště  stojí dva Ullery  - pokud sem  dojdete rychle, máte  šanci

vyřadit je dělostřeleckým útokem dříve, než  se aktivují. Pak už jen zpátky ke

konvoji a vyčistit  cestu od směšných obrněných vozítek  (Vulture tou dobou už

MUSÍ  být zničen/zajat,  jinak je  s konvojem  konec) až  k samému konci téhle

strastiplné cesty. Není  to žádná legrace, ale Vulture za  tu námahu přece jen

stojí !


2) VANGUARD/03PRDN02 (Repair: 1)


V téhle  misi  vás  čeká  pár  lehkých  Mechů  a  obrněných  vozítek při cestě

k postrannímu generátoru a  k hlavní základně. Kromě toho  ještě něco dělových

a raketových věží,  ale dohromady nic  zvláštního. Ideálním řešením  je dobytí

generátoru na WP  3 (nikoli jeho zničení) a  vystřílení všech obránců základny

z větší vzdálenosti.  Teprve až bude základna  vylidněna (vymechována), zničte

generátor jedním strojem, který pro tyto  účely nechte u generátoru a okamžitě

základnu obsaďte.  Pozor - potom  máte jen velmi  málo času na  obsazení všech

řídících  věží  raketové  obrany,  než  se  spustí  náhradní generátor. Pak už

nezbývá než obsadit  skladiště v základně, opravit poškozené  stroje v opravně

a připravit se  na blížící se útok  falangy těžkých Mechů Jaggermech  s jedním

Awesome vybaveným třemi ER PPC kanóny.  Jestli si potrpíte na Mechy IS, můžete

se pokusit  o získání tohoto  Mecha pro další  použití. My, co  technologií IS

opovrhujeme  ale dbáme  spíše na  to, aby  naše Mechy  z vybavení Klanů nebyly

v boji příliš poškozeny.


3) VANGUARD/03PRDN03 (Repair: 0)


Klíč k  úspěšnému splnění této  mise a k  zajmutí všech sedmi  transportérů ve

třech  kolonách  spočívá  v  rychlosti,  dobré  znalosti  terénu  a  především

- v  ničení mostů!  Po území  pojedou celkem  tři konvoje  - všechny  začínají

v severovýchodní  části  mapy,  ovšem  každý   z  nich  putuje  jinou  cestou.

Nejjistější cesta je tahle: rozdělte svoje síly na dvě části (klidně je můžete

dát jako  FG 1 a FG  2, chcete-li si to  ještě zjednodušit, deployujte jednoho

silného Mecha jako  FG 3). Jednou částí se vydejte  ihned na sever, kde zničte

dva Mechy  hlídající základnu a  nejlépe dělostřeleckým úderem  kasárna. Potom

přejděte most  na pravý břeh a  zničte jej. S touto  skupinou potom postupujte

jižně až k  nejjižnějšímu mostu. Druhou částí své  jednotky se mezitím vydejte

na jih  (část dělových věží můžete  ochromit zajmutím věže, druhou  část ovšem

raději zničte). Zničte prostřední most  a potom přejděte přes nejjižnější most

na pravou  stranu, kde byste se  zhruba v téhle chvíli  měli spojit se zbytkem

jednotky. Právě na tomto místě,  tedy za nejjižnějším mostem, zničíte postupně

všechny  konvoje  a  zajmete  všechna  vozítka  bez  toho,  aby se vám všichni

rozprchli  po celé  mapě. Jednoduché,  a pokud  to stihnete  rychle, i  velice

bezpečné a efektní.


4) VANGUARD/03PRDN04 (Repair: 0)


Jako nejednou  předtím a mnohokrát  potom, základem k  úspěchu v této  misi je

rozdělení sil. První, menší část svojí jednotky nechte v základně pro odrážení

přicházejících útoků, druhou, silnější část  vyčleňte pro cestu do nepřátelské

základny a osvobození vězňů. Při  obraně základny nebudete mít příliš problémů

vzhledem k tomu, že na ní směřují  pouze útoky lehkých Mechů. Ani při cestě do

nepřátelské  základny  vás  mnoho  potíží  nečeká,  ovšem mnohem snazší postup

budete mít  v případě, že pro  cestu do nepřátelského teritoria  zvolíte cestu

úplně  na pravé  část mapy  (viz briefing).  Především proto,  že právě  touto

cestou  se  bude   APC  s  osvobozenými  vězní  vracet.   Až  vyčistíte  celou

nepřátelskou základnu  a případně zajmete  řízení dělových věží,  připravte si

cest na  ústup. V pravé  části mapy jsou  dva větší kopce.  Jakmile osvobodíte

vězně, na obou  těchto kopcích se objeví nepřátelské  síly - Aerospace Spotter

s doprovodem tanků  na jednom z nich  a tři lehké Raveny  na druhém. Pokud ale

předtím, než vězně  osvobodíte projdete oba kopce tak,  abyste měli obě lokace

odkryté,  nebude vám  dělat  problémy  obě skupiny  zlikvidovat dělostřeleckým

útokem  (lehký  na  Spotter,  těžký  na  Raveny).  Pokud  oblast  neodkryjete,

vystavujete APC riziku  napadení a s největší pravděpodobností  i zničení. Pro

jistotu  ovšem transportér  doprovázejte  celou  svojí jednotkou  a likvidujte

přeživší zbytky nepřátelských sil. Pokud víte,  co vás v téhle misi čeká, není

to nic těžkého.


5) VANGUARD/03PRDN05 (Repair: 2)


Tak tahle mise  vám dá zabrat i v  případě, že budete přesně vědět  kdy, odkud

a kam  se přesunují  nepřátelské síly.  Nepřátel je  tady totiž  velká přesila

a navíc jsou  nepříjemně rozděleni do několika  poměrně silných skupin. Abyste

zabránili nejhoršímu,  musíte svoje síly rozdělit.  Nejlepší postup, který vám

mohu  doporučit  je  následující:  jednu,  slabší  skupinu  pošlete  ihned  do

základny,  kde bude  chránit Repair   Bay před  útokem lehkých  Mechů. Druhou,

mnohem silnější  skupinu pošlete k Sensor  Tower, která je severně  od výchozí

pozice - právě sem směřuje první  falanga těžkých Mechů Centurion a Hunchback,

kterou musíte zničit. Až zničíte tuto  sestavu, okamžitě se vydejte k východní

stěně základny, na kterou v tu dobu  bude útočit další eskadra složená z Uller

a Cougar Mechů. Když  budete rychlí, stihnete na ně  zaútočit dříve, než zničí

zeď základny. Pokud to nestihnete,  máte ještě možnost zničit většinu nepřátel

dobře mířeným  dělostřeleckým útokem (v jednu  chvíli jsou všichni u  zdi). Za

žádnou cenu ale  nepusťte nikoho do základny. S  oběma skupinami nepřátelských

Mechů byste mělo skoncovat co možná nejdříve, protože zhruba ve stejnou chvíli

se ze západní strany vyřítí kolona  tanků - část jich můžete zlikvidovat dobře

položenými  minami,  ovšem  na  zbytek  budete  muset  vyčlenit několik Mechů.

Jakmile zničíte  i tanky, budete mít  chvíli na opravu poškozených  Mechů a na

přípravu na  poslední útok. Ten přijde  z jihu a uděláte  dobře, když ke dvěma

senzorům  na  jihu  pošlete  průzkumné  Swiftwindy  -  odhalíte  si  tak terén

a připravíte půdu k dělostřeleckým útokům. Poslední nepřátelský útok je složen

z několika LRM  Carrierů, dvou Katapultů a  hrstky Hunchbacků. Hunchbacky mají

nepříjemné sklony ignorovat vaši obranu a  procházet přímo do základny - proto

neškodí  perimetr hutně  zaminovat, aby   se jejich  postup zpomalil.  Když se

vypořádáte i  s touto poslední  vlnou, máte vyhráno.  Když ne, alespoň  budete

napříště vědět, co můžete čekat !


6) VANGUARD/03PRDN06 (Repair: 2)


Na samém  začátku téhle mise vás  čeká cvičení v trpělivosti,  které se vám na

jejím  konci mnohokrát  zhodnotí v   podobě dalšího  Mad Cat  Mecha, tentokrát

v mocné "Weapons" variantě. Něco takového si  nemůžete nechat ujít. Jak na to?

Až  si tuhle  misi nacvičíte  podle následujícího  návodu (nepředpokládám,  že

byste takhle obtížnou misi splnili hned napoprvé), začněte ji znovu, ovšem než

uděláte  první  krok,  proveďte  následující  akci.  Vypusťte kameru přesně na

místo, které  je označeno jako  WP 2  (cíl  vaší mise). Hned  pod kopcem trůní

majestátní Mad Cat, který  se netěší na nic jiného, než jak  vám na konci mise

natrhne řitní věneček. Není nic jednoduššího,  než mu jeho choutky utnout hned

na  počátku. Věřte,  že jeden  jediný Large  Strike může  Mad Cat  nejen zcela

vyřadit z  boje, ale navíc to  může provést bez poškození  jediného komponentu

(s vyjímkou senzorů, které jsou v kabině a které se vždy zničí). Dělostřelecký

úder není  vždy tak efektivní, ale  protože tuhle akci můžete  provést hned na

začátku  mise, opravdu  stojí za  to  několikrát  misi restartovat  a Mad  Cat

nakonec určitě dostanete. A co potom? Hračka. Nejprve zničte generátor v pravé

dolní části mapy  - vypnete tak dělové věže  v okolí Sensor Control a  v tomto

případě se alternativní zdroj nezapne.  S Jaggermechy, kteří generátor hlídají

se  vyrovnáte nejlépe  přes zeď  raketami -  zatímco část  z nich vyběhne před

základnu,  zbytek zůstane  uvnitř. Po  zničení generátoru  (a opravě některých

poškozených strojů) můžete směle vyrazit k prvnímu cíli mise na WP 3. Základnu

s vypnutou obranou  obsaďte včetně HQ  a Sensor Control.  Jakmile tak učiníte,

čeká vás další  útok, který ovšem snadno odvrátíte -  pomohou vám k tomu silné

zdi a opravna,  která je zde rovněž k dispozici.  Na hlavní základnu na severu

neútočte  přímo,  ale  raději  řeku  přejděte  po  jihovýchodní  straně  (most

uprostřed  pravděpodobně  zničí  jeden  z  Katapultů,  ale  druhý  přechod  je

bezpečný.  Až budete  u základny,  máte dvě  možnosti. Jestli  chcete mít méně

starostí hned a více později, zničte severní generátor (u nejsevernějšího cípu

východní zdi  základny) a vypnete  tak všechny raketové  věže v základně.  Pak

zničte patrolující Mechy  a připravte se na finální  klání s dvěma Hunchbacky,

tanky a  Mad Catem v  případě, že jste  nedali na moji  radu ze začátku. Pokud

půjdete  tou těžší  cestou dříve,  potom  zničte  Jaggermechy z  dálky i  přes

raketovou obranu  (anebo některé raketové  věže zničte), a  potom neničte, ale

obsaďte všechny tři Turret Control věže.  Pokud tak učiníte, pomůže vám jejich

palebná síla v  odvrácení poslední vlny obránců, kteří se  vyřítí ze zálohy ve

chvíli, kdy zničíte hlavní Administration Building.


7) LICHPIN/04PRDN01 (Repair: 1)


Na  tuhle  misi  s  limitem  15  tun  vám  stačí  Pegasus  scout  tank, kterým

doprovodíte  APC s  elitním pilotem  k Masakari.  Na počátku  mise vyjeďte  na

kopec, abyste měli větší rozhled a mohli se tak vyhnout základně pod vámi (les

můžete  objet těsně  podél břehu).  Dále po  cestě narazíte  na dva  Aerospace

Spottery   a  několik   neškodných  Swiftwindů.   Obratným  kličkováním   mezi

přicházejícími leteckými  útoky můžete nejenom  zničit oba Spottery,  ale také

minové  pole uprostřed  lesa, které  je označeno  zátarasy na cestě (airstrike

přichází vždy po určité době na místo vaší aktuální pozice - stačí zůstat stát

kousek od  minového pole a včas  ujet). Potom, co projedete  lesem narazíte na

koleje a problémy. Počkejte, až vlak přejede  a jeďte s oběma vozidly těsně za

ním. Až vyjedete z lesa, zamiřte přímo  na Waypoint 1, kde je u opravárenského

doku Masakari. Doveďte APC těsně vedle něj a počkejte, až pilot aktivuje Mecha

(asi pět sekund). Potom vám nebude dělat problém vypořádat se nejenom se dvěma

Elementaly,  kteří  vás  celou  dobu  sledovali,  ale  ani  s Harrasery, kteří

dorážejí  z bezprostřední  blízkosti. Pokud  se Masakari  poškodí, opravte jej

a pokračujte v  misi a dejte pozor,  aby vám později nepřítel  nezničil Repair

Bay. Do městečka se vracet nemusíte,  protože kromě skladiště s Autocanony tam

nic zvláštního není. Zato u orbitálních děl na Waypointu 2 jsou dvě skladiště,

ve kterých  najdete jak cenné  C/LRM, tak  i  extra silnou C/ER  PPC. Než děla

zničíte,  nezapomeňte skladiště  obsadit (jestli  se vám  nechce ničit všechny

dělové a  raketové věže, nezapomeňte,  že váš nový  Masakari má Jump-jety,  se

kterými snadno vyskočíte přímo k Turret Control).


8) LICHPIN/04PRDN02 (Repair: 0)


Úkolem této mise je zničení 12 nákladních vozů, které ve stejnou chvíli opustí

základnu  a  pojedou  každý  jiným  směrem.  Když  se  vám ale nepodaří zničit

všechny, nic se neděje - ztratíte pouze 15.000 RP (zničení všech je také velmi

komplikované).  Mnohem důležitější  je dostat  se do  základny a  zkonfiskovat

všechno vybavení v  6 skladištích, kterého je opravdu  požehnaně. A jak zničit

náklaďáky? Utvořte si tři skupiny složené z těžkých Mechů, první pošlete ihned

na most  jižně od základny (tam  zničíte čtyři náklaďáky), další  skupinu nebo

dvě pošlete na  sever od základny, kde zlikvidujete  další vozy. Pozor, abyste

misi nesplnili  dříve, než obsadíte  skladiště, anebo aby  zbývající náklaďáky

neodjely  dříve, než  všechno zaberete.  Obsazením HQ  v základně odhalíte kus

mapy, kudy projíždí jeden z konvojů a můžete tak využít dělostřeleckou podporu

i k  zničení  čtvrté  kolony,  které  okamžitě  vyjíždí  východním  směrem  do

neprozkoumané (a velmi těžko prozkoumatelné) části mapy.


9) LICHPIN/04PRDN03 (Repair: 2)


Na tuhle  misi se vyplatí  vzít si ty  nejtěžší Mechy, které  máte k dispozici

(v mém případě  to byl 2x Mad Cat,  1X Vulture a 1 x  Masakari). Cílem mise je

dobýt  a  udržet  základnu  na  Waypointu  1  a  zároveň  zničit všechny Mechy

v oblasti. Nepřátelské  síly v tomhle  případě čítají přibližně  6 Hunchbacků,

3 Vulture a  deset Ullerů. Na  samém začátku mise  se k vám  bude blížit právě

těch  5  Hunchbacků,  kteří  jsou  největšími  potížisty  v téhle misi. Řešení

situace je ale na dohled. Pokud sebou máte Mecha vybaveného Jump-Jety (ideálně

tuto roli splní  Masakari), máte vyhráno. Hunchbacky totiž  nejdou po vás, ale

patrolují  oblast  a  blíží  se  k  základně,  kterou  by  měly  bránit  spolu

s ostatními -  vyhnete se jim nejlépe  tak, že se "schováte"  u jižního okraje

mapy". Jejich cesta ale vede "údolím  smrti" mezi dvěma kopci posetými missile

turrety. Stačí, když po levém úpatí  vyskáčete nahoru a zajmete obě dvě řídící

věže  (při  té  příležitosti  můžete  zkonfiskovat  i  cenné vybavení Klanů ve

skladištích).  Hunchbacky se  potom  ocitnou  pod zdrcující  palbou raketometů

z obou stran. Navíc  - ve chvíli, kdy první z  kolony projdou, můžete dokončit

dílo  zkázy  zbytkem  svých  Mechů,  které  jste  ukryli  jižně.  Mezi tím ale

neváhejte a  jednoho svého Mecha  (nejlépe se na  to hodí právě  ten Masakari,

který vyskákal  nahoru a je volný)  pošlete rovnou do základny  na WP 1, ovšem

tak, aby  se vyhnul městu  (v tom je  stejně kromě LRM  Carrierů a tanků pouze

druhořadé IS  vybavení). Když půjdete dostatečně  rychle, stihnete do základny

dojít  dříve než  nepřátelská hlídka  a budete  moci v  klidu zajmout  všechny

dělové  věže a  řídící věž   senzorů (pokud  chcete později  ještě prohledávat

skladiště, neobsazujte HQ).  V tu chvíli už by  měly být Hunchbacky spolehlivě

vyřízeny  a vy  se můžete  i se  zbytkem sil  urychleně přesunout do základny,

kterou musíte stůj  co stůj uchránit. Vzhledem k tomu,  že jsou všechny dělové

i raketové  věže  aktivní  a  proti  vám  budou  stát  pouze lehké Mechy a tři

Vulture, nemělo  by to být  nijak obtížné.  Tohle  je další mise,  ve které si

můžete "přilepšit", a tak se snažte alespoň jednoho, dva Vulture neutralizovat

tak,  abyste  jej  mohli  posléze  sami  využít.  Nakonec projděte celou mapu,

zaberte všechna skladiště a obsaďte HQ, čímž mise končí.


10) LICHPIN/04PRDN04 (Repair: 0)


Tak tohle je  opravdová taktická lahůdka. V misi, jejímž  cílem je obsadit dva

industriální komplexy a udržet je proti bránícím a později útočícím nepřátelům

má protivník  několikanásobnou tonážní i  početní převahu. Navíc  už disponuje

těžkými  a  assault  Mechy  Loki  a  Thor.  Pro  tuhle  misi platí víc než pro

jakoukoli jinou  pravidlo koncentrování síly do  jednoho místa - pokud  se vám

podaří seskupit svoje jednotky do jednoho  klíčového bodu a budete bojovat jen

proti  jedné nepřátelské  formaci, máte   šanci. Pokud  se ale  všechny kolony

dostanou do  města dříve než  vy, jste takřka  ztraceni. Řešení je  překvapivě

prosté - když  si pečlivě prostudujete mapu, zjistíte,  že je rozdělena řekou,

přes kterou  vedou tři mosty a  jediný "suchý" přechod je  zcela vlevo. Už vám

svítá? Rozdělte  svoje Mechy na dvě  skupiny, respektive - oddělte  jednoho co

možná nejlehčího Mecha a zbytek seskupte  do jediné formace. Se silnou formací

vyražte okamžitě na západ (doleva), cestou zničte prostřední most a pokračujte

dál  tak, abyste  dohonili kolonu  tanků, která  překračuje nejkrajnější most.


Kolonu snadno zlikvidujete  a až po tomto mostě přejdete,  opět ho zničte. Pak

už stačí zaujmout místo zcela nalevo, u konce říčního toku a počkat, až dorazí

první kolona  Hunchbacků, kterou snadno neutralizujete.  Mezitím ovšem nesmíte

zapomenout na důležitou věc - jedním osamoceným Mechem se vydáte podél západní

cesty na sever až k třetímu mostu  (pokud vystoupíte na kopec u cesty, uvidíte

nejen blížící  se formaci Loki  a Thor Mechů,  ale uvidíte i  cestu s mostem).

Most  přejděte a  zničte -  zbrzdíte tak  postup nejsilnějších nepřátel, kteří

budou  muset celou  řeku obejít  (mimochodem, za  mostem je  Repair Bay).  Pak

spojte  všechny  Mechy  a  počkejte,  až  formace  Loki  a  Thor  Mechů přijde

k nejkrajnější  zátoce,   kde  najdou  smrt   stejně,  jako  předtím   falanga

Hunchbacků.  Pak  zbývá  už  jenom  opravit  poškozené  Mechy, zlikvidovat pár

dotěrných Loki,  Thorů a Hunchbacků, kteří  ovšem útočí samostatně a  na závěr

rozstřílet  hemžící se  Firestartery, kteří  jsou sice  slabí, ale  kterých je

hodně.  Pozor -  nedopusťte, aby   se Firestartery  po oslabení  vlastních řad

vrátily do  města a zničily  Industriální komplexy, které  musíte chránit. Než

klíčové lokace obsadíte, zkonfiskujte vybavení  ve skladištích, které je ovšem

spíše druhořadého charakteru (jedná se většinou o IS vybavení).


11) LICHPIN/04PRDN05 (Repair: 0)


Noční  můra  všech  hráčů  a  ještě  větší  noční  můra  některých  recenzentů

(nešťastný recenzent Avaultu tvrdí, že tuhle misi hrál dvaapadesátkrát, než se

mu podařilo ji dokončit). V každém případě  - dva, tři pokusy stačí. A jaké je

to  kouzelné slovo?  Dělostřelectvo. S  dělostřeleckou podporou  je tahle mise

jednoznačně vyhraná a dělostřelectvo se přímo nabízí - jen v málokteré misi je

k dispozici třikrát Small Strike a  čtyřikrát Large Strike. Jestli to dokážete

využít  je  věc  jiná.  Stejně  jako  v  předchozí  misi  se  vyplatí rozdělit

nepřátelské síly a útočit na ně  postupně. Cílem mise je zlikvidovat plných 18

nepřátelských Mechů,  které zahrnují Cougary,  Katapulty, Jaggermechy a  Loki.


Navíc  -  protože  nepřátelské  Mechy   územím  pouze  procházejí,  musíte  je

zlikvidovat rychle, aby se nestihli  stáhnout do bezpečí severního koutu mapy.

Jak  na   to?  Především  si  nezapomeňte   "přibalit"  dvě  důležitá  vozítka

- Swiftwind Scout Car a Minelayer. Průzkumné vozítko vysaďte jako FG 3 a ihned

po výsadku vyjeďte  na kopec východně od vás  - odkryje se tak velký  kus mapy

včetně mostu ještě dále na východ. Teď se můžete rozhodnout - pokud most ihned

zničíte (je  potřeba Large Strike nebo  dva Small), odříznete na  pravém břehu

jak blížící  se Cougary, tak  Katapulty, které dorazí  později. Doporučuji ale

provést úder  až potom, co Cougary  přejdou - je to  zanedbatelná síla, kterou

snadno  zlikvidujete a  na pravém  břehu by  vám mohli  zhatit plány.  Druhou,

lehkou skupinu Mechů (stačí jeden nebo  dva střední - Hunchbacky, Vulture nebo

Katapulty)  vyšlete  do  malinké  základny  u  východního  okraje  mapy. Stačí

zlikvidovat  nebo obsadit  věže, ale  především prozkoumat  celou základnu, ve

které  se  ostentativně  vystavují  obrovské  barely  s benzínem. Pokud oblast

odkryjete,  máte  vyhráno  a  můžete  se  vrátit  (jestli jste Cougary nechali

projít,  můžete se  klidně vrátit  k hlavní  skupině, pokud  jste je  odřízli,

zlikvidujte je bez milosti ihned). Jádro svojí jednotky potom pošlete jižně od

výchozí  pozice (FG  1 a  2), a  to až  za les.  Tady počkejte  na blížící  se

Cougary,  které nesmíte  za žádnou  cenu  nechat  projít (cesta  se dá  snadno

zablokovat).  Potom  zaminujte  celou  cestu  lesem  a  všechny Mechy seskupte

u východu z lesní cesty - tady se odehraje poslední střetnutí. Tou dobou už by

měly být Katapulty  právě v základně, kterou jste dříve  odkryli - jeden Small

Strike ve chvíli,  kdy jsou uprostřed barelů s palivem  stačí k jejich totální

likvidaci.  Další  údery  můžete  použít  na  přicházející Jaggermechy a Loki.

O zbytek se postará  minové pole v lese, které se  nedá obejít a hlavně vašich

zbraní u východu z lesa, které spolehlivě dorazí již tak poškozené nepřátelské

stroje.


12) LICHPIN/04PRDN06 (Repair: 2)


Nijak  zvlášť  takticky  orientovaná  mise,  jejímž  úkolem  je  zničit  další

orbitální děla, tentokrát ale na třech různých místech. Vezměte si ty nejtěžší

Mechy, protože je v téhle čistě  bojové misi budete potřebovat - narazíte tady

totiž  i  na  nejsilnější  IS  Mechy  Atlas.  Vyplatí  se  zaútočit nejprve na

stanoviště  na Waypointu  2, protože  v malinké  základně je  tady Repair  Bay

a Sensor Control.  U děl na  Waypointu 3 narazíte  na věže včasného  varování,

které ihned zničte  a na raketová sila, která jsou  nepříjemná a otravná. Tato

pozice  je  chráněna  těmi  nejtěžšími  Mechy,  a  tak  koncentrujte  své síly

a nenechte se zatáhnout do boje  proti stejně početnému nepříteli. U Waypointu

1 narazíte na kamióny s benzínem, které můžete použít ke zničení nepřátelských

strojů - jen dejte pozor, aby se vaše Mechy nenechaly chytit v žáru výbuchu.


13) CUTTHROAT/05PRDN01 (Repair: 2)


První mise  operace Cutthroat zavání  problémy. Spojenecký kapitán  pilotující

těžký  Atlas  je  obklíčen  a  prchá  před  nepřátelskou  skvadronou. Bohužel,

nejkratší cesta mezi ním a únikovou přistávací zónou vede přes těžce opevněnou

a nepřátelskými Mechy prošpikovanou základnou. Vy musíte nejenom zajistit, aby

byl průchod Atlasu základnou pokud možno hladký, ale také, aby byla přistávací

plocha čistá od nepřátel ve chvíli, kdy na ní jistě už poškozený Atlas dorazí.

Jako  obvykle  není  řešení  složité,  ovšem  kouzelná  slova  tady  jsou  dvě

- rychlost  a dělostřelectvo.  Nejprve ta  snazší část.  K dispozici  máte tři

Force Groupy.  Do jedné z nich  vyčleňte dva středně těžké  Mechy (stačí třeba

dva Hunchbacky IIC). Když si prostudujete mapu, uvidíte, že se západně od vaší

pozice  nachází malý  kopec. Hned  na  začátku  tak vystupte  na tenhle  kopec

a uvidíte nejenom velkou  část mapy, ale hlavně městečko u  LZ, ve kterém jsou

čtyři nepřátelské Mechy.  Dvakrát Large Strike, a s  nepřátelskou jednotkou je

konec ještě  před tím, než se  stačí pohnout (pokud někdo  přežije, dorazte ho

vyčleněnými  Mechy). Ta  těžší část  zahrnuje  dobytí  základny, a  pro tu  je

potřeba  jednak  poměrně  velké  množství  těžkých  a  zároveň  rychlých Mechů

(ideální pro tuto  roli jsou Mechy Mad Cat, Loki  a Vulture, kteří jsou stejně

rychlí). Okamžitě jak  mise začne vyrazte na sever  k základně. Dobrým nápadem

je zničení  brány a rychlé obsazení  první Turret Control -  raketové věže vám

pomohou zaměstnat  blížící se nepřátele.  Jakmile budete uvnitř,  čekejte útok

z jihu, který  můžete ovšem snadno  odrazit zničením zásobárny  benzínu, kolem

které nepřátelské Mechy procházejí. Pak se  rychle s malou částí jednotky (dva

Mechy) vydejte k severní bráně - obsaďte jak řízení brány, tak Turret Control.

Pokud vše půjde  dostatečně rychle, stihnete to dříve,  než do základny dorazí

posily  zevnitř i  dříve, než  Atlas doběhne  k bráně.  Pak už  stačí jen krýt

postup Atlasu přes základnu a odrážet  pronásledovatele i tanky a Mechy, které

jsou uvnitř  základny. Nemusíte nutně  zničit všechny nepřátele  - stačí, když

budete chránit  Atlas. Jinak v  základně je jedno  skladiště a dvakrát  Repair

Bay. Jestli jste vyčistili LZ a Atlas je v bezpečí za základnou, máte vyhráno.


14) CUTTHROAT/05PRDN02 (Repair: 1)


Lahůdková  mise, ve  které je  největším přínosem  hrstka nepřátelských Mechů,

které  můžete  získat  bez  větších  problémů  a  kterými můžete doplnit svoje

stádečko,  které  už  je  ale   touhle  dobou  celkem  macaté.  Tonážní  limit

stoprocentně  využívá sestava  2x Mad  Cat, 2x  Loki, 2x  Vulture. Čtyři svoje

nejlepší Mechy vysaďte jako FG 1,  zbytek jako FG 2. Nepřátelští elitní piloti

vám uchystají pár překvapení, ale není  nic, co byste nedokázali. Začněte s FG

1 - kousek od začátku vás poškádlí Mad  Cat, ale namísto boje ustoupí - chystá

se vás  nalákat do pasti.  Když se ale  nepustíte za ním,  ale namísto toho se

dáte na západ  přes les (pokud má některý Mech  Jump-Jety, je to snazší, jinak

se musíte prostřílet) vykoukne na vás Thor  - těžký Mech, kterého ale v poměru

4:1 bez  potíží zničíte. Mad Cat  vám pravděpodobně unikne, ale  to není žádná

škoda. Pusťte se  za ním, ale nechoďte rovnou do  základny. Namísto toho jděte

na jih, abyste  se spojili s FG 2.  Cestou narazíte na minové pole  (můžete se

jím prostřílet, ale  trochu poškození snesete) a na překvapení  ve městě - dva

Hunchbacky IIC  a jeden Mad  Cat pro vás  nebudou překážkou. Spojte  se s FG 2

a vydejte se dobýt  základnu - v ní na  vás čeká jednak váš starý  dobrý známý

Mad Cat,  jednak dva Thory.  Když zničíte  i  je (lépe ale  přinutit piloty ke

katapultaci, protože Thory a Mad Caty se vždycky hodí), můžete si svoje stroje

opravit v  přilehlé opravně, zajmout pár  skladišť a hlavně Sensor  Tower. Tak

zjistíte pozici  posledního z osmi  Mechů na severu  - není to  nic jiného něž

těžký Masakari,  ke kterému se  nejlépe prostřílíte skrz  les. Pokud máte  ale

všechny Mechy v dobrém stavu, neměl by pro vás být problémem ani Masakari a je

navíc velmi pravděpodobné, že se vám podaří Mecha poškodit a získat do vlastní

výzbroje. Dobrý lov !


15) CUTTHROAT/05PRDN03 (Repair: 1)


Tahle  mise je  jako tanec  na  sudech  se střelným  prachem. Jejím  úkolem je

obsadit  a především  uchránit čtyři  těžební věže.  Celá oblast  je ale  jako

stvořená pro ohňostroj  výbuchů a explozí, protože jsou  tady všude rozmístěny

nádrže  s výbušným  palivem. Tahle  mise není  vlastně tak  těžká co  do bojů,

protože v ní  je velmi málo protivníků (pár slabých  tanků a z Mechů Commando,

Hunchchbacky,  Loki,  Thor  a  Masakari).  Ovšem  pokud  jde  o  rozložení sil

a postup, patří  tahle mise k  nejnáročnějším. Zničit nepřítele  je jedna věc,

ovšem  zabránit zničení  vrtných věží,  které jsou  často v  těsném sousedství

výbušnin, je věc druhá. Není žádná ostuda  hrát tuhle misi několikrát - tak se

naučíte,  odkud nepřítel  postupuje a  přijdete na  to, jak  využívat skladišť

paliva  ke svojí  výhodě. Na  začátku vás  čeká malinká  základna se třemi LRM

Carriery a dělovými věžemi. Nic náročného  (zničte Carriery na dálku a obsaďte

nebo zničte Turret Control). Dobrým tahem je obsazení velké základny uprostřed

mapy, ve které najdete mimo opravny  a velitelství (to vám odhalí polohu všech

čtyř věží) i Sensor Control, čímž  získáte velkou taktickou převahu na bojišti

(uvidíte  také,  že  zajmutí  některé  věže  vyvolá  přímou reakci nepřítele).


Těžební věže  pak začněte obsazovat postupně,  abyste mohli koncentrovat síly.

Při zajmutí  první věže (nejkrajnější vlevo)  se mějte na pozoru  - čekají vás

dvě  vlny  sice  slabých  tanků,  ovšem  i  slabý  tank může střelit do barelu

s benzínem  a vrtnou  věž už  nic nezachrání.  Naštěstí, první kolona projíždí

skrz past z benzínu a pokud  vystřelíte ve chvíli, kdy jsou všichni uprostřed,

máte vyhráno. Druhou  kolonu už budete muset co  nejrychleji zlikvidovat sami.

Zajmutí další věže přivolá dva Hunchbacky, se kterými byste neměli mít potíže,

pokud je zničíte  co nejdál od vrtných věží. Pak  můžete obsadit zbývající dvě

věže a čekat na finální útok. Je životně důležité, abyste odhalili co největší

část mapy na jihu - právě tudy, skrz skladiště paliva totiž povede nepřátelský

útok a  pokud je mapa odhalena  a vám zůstávají v  zásobě dělostřelecké útoky,

budete  moci zničit  většinu nepřátelských  Mechů aniž  byste se  museli přímo

pouště  do  boje.  Pozor  na  Masakari,  který  se  chystá zničit poslední věž

- naštěstí  pro vás  ovšem stojí  přímo uprostřed  hustě zastavěného skladiště

paliva, a tak pár výstřelů nebo jeden dělostřelecký útok situaci vyřeší. Věřte

- není to tak těžké, jak to na první pohled vypadá.


16) CUTTHROAT/05PRDN04 (Repair: 0)


V téhle misi, jejímž úkolem je jednak zlikvidovat tři pozorovací věže a jednak

dovést  dělostřeleckou  baterii  až  na  vrchol  hřebene,  máte  v  zásadě dvě

možnosti. Buďto budete  postupovat tak rychle, jak vám  síly stačí a nepřátelé

dovolí, přičemž riskujete, že budete  pronásledováni celou dobu, anebo si dáte

záležet  a   vyčistíte  celou  oblast   od  početné  nepřátelské   přítomnosti

systematicky -  v tom případě riskujete,  že neztuhnete dvacetiminutový časový

limit  pro splnění  mise. Rozhodnete-li  se pro  první variantu, postupujte po

jižní  straně (nezapomeňte  vyšplhat na  kopec, odkryjete  tak podstatnou část

mapy), potom nechte dělostřelectvo pod vrchem a se dvěma stejně rychlými Mechy

v těsné  blízkosti se  vydejte likvidovat  všechny tři  věže. Pozor  - letecké

údery  jsou velmi  silné a  následují v  ďábelsky rychlém  sledu -  musíte jim

uhýbat. U  prostřední věže na vás  čeká překvapení v podobě  jednotky slabých,

ale  otravných  Cougarů.  Máte-li  čas,  vylákejte  je  zpátky ke zbytku svojí

jednotky a skoncujte s nimi. Pokud  čas nemáte, snažte se je zlikvidovat (část

z nich  určitě  padne  za  oběť  vlastním  leteckým  úderům).  Jakmile zničíte

poslední  věž, pošlete  dělostřelectvo přímo  na LZ  (dost možná  už vám budou

v patách pronásledovatelé). Mezi tím  nezapomeňte zlikvidovat všechny raketové

věže,  které má  dělostřelecká baterie  v cestě.  Rozhodnete-li se  pro druhou

variantu,  postupujte severní  cestou okolo  základny, ve  které strojí  čtyři

Mechy, které později vyrazí. S  pronásledovateli byste tak neměli mít problémy

později  (všichni  si  vás  postupně  najdou),  ovšem  čas vás bude nepříjemně

tlačit.  Protože v  téhle misi  není žádná  opravna, vyplatí  se vzít si Refit

Truck pro opravy a doplňování munice.


17) CUTTHROAT/05PRDN05 (Repair: 7)


Tohle je jasný střet těžkých Mechů.  Proti vám budou stát nejtěžší Mechy Klanů

- Masakari  a Thory,  vedle nich  spousty doprovodných  vozidel a  pár lehkých

Mechů. Ze všeho nejdřív obsaďte Sensor Tower  na Waypointu 1 a dokud se cítíte

silní,  zaútočte na  velkou opravárenskou  stanici uprostřed  mapy. Pozor - je

chráněna několika  Masakari, a tak se  snažte být vždy v  přesile. Až základnu

obsadíte,  budete mít  k dispozici  sedm opravárenských  bloků. Protože je ale

cesta  k  nim  trnitá,  neškodí  vzít  si  opět  Refit  Truck. U generátorů na

Waypointu 2 poznáte, že vidět znamená zvítězit - pokud si základnu prohlédnete

dostatečně  z dálky  anebo dostatečně  rychle, uvidíte  deset Ullerů, které se

připravují  ke   startu.  Jestliže  ovšem  rychle   zničíte  obě  dvě  kasárna

Mechwarriorů,  nebezpečí  Ullerů  je  instantně  zažehnáno.  Jinak  tahle mise

nepřináší  žádný větší  problém -   čas netlačí,  opravovat můžete  do úplného

zešílení a navíc je tady spousta tučných skladišť.


18) CUTTHROAT/05PRDN06 (Repair: 3)


Poslední  mise,  útok  na  hlavní  Spaceport,  ukáže,  z  jakého těsta jste ve

skutečnosti.  Přesvědčí se,  zda jste  po celou  dobu pilně  trénovali piloty,

sestavovali ty nejlepší  Mechy a zda jste se  naučili správně využívat všechny

taktické  možnosti,  které  má  Mech  Commander  k  dispozici. Je tady všechno

- mnohonásobná početní a tonážní  převaha nepřítele (několik těžkých Masakari,

formace   těžkých   Thorů   blížící   se   k   základně,   Mad  Caty,  Cougary

a padesátitunové Hunchbacky IIC. Nechybí ani časový limit (35 minut je poměrně

benevolentní limit, ale přesto musíte  postupovat rychle), minová pole a tučné

raketové věže. Vezměte si ty nejtěžší Mechy,  které máte - do 600 tun se vejde

celkem slušná  zásobička Mechů, ale jestli  jste dali na naše  rady a vybavili

jste se pouze  Klanovými Mechy, budete mít výhodu  oproti sestavování jednotky

z Mechů IS. Nesmíte  ale zapomenout na to nejdůležitější  - klíčem k úspěšnému

dokončení první fáze hry je  rychlý průzkumný Mech vybavený Jump-Jety (ideální

je  Cougar nebo  Raven, do  kterého můžete  ještě nacpat  C/Active Probe  nebo

Beagle Probe  pro detekování vypnutých  Mechů a C/ECM  Suite Guardian ECM  pro

snižování dosahu  nepřátelských senzorů). Na  začátku mise máte  přesně minutu

k provedení  následující   operace  -  průzkumným   Mechem  vyražte  maximální

rychlostí směrem k  základně (jděte po cestě a vyhněte  se tak minovému poli),

přeskočte první bránu  a druhou zeď až do  místa, kde je ovládání brány  a tři

Turret Control věže. Obsaďte nejprve  bránu, čímž zpomalíte nepřátelský postup

a potom v  rychlém sledu všechny  tři řídící věže.  Mezi tím ale  musíte svoje

zbývající  těžké  Mechy  přesunout  před  bránu,  respektive  mezi  okraj lesa

a dělové  věže. Ve  chvíli, kdy  obsadíte poslední  věž bude  falanga Thorů už

přímo u  vás - proti  palebné síle všech  vašich těžkých Mechů  a hlavně proti

tuctu  raketových věží  nemají šanci  - zničte  je všechny,  jinak vám později

způsobí  potíže.  Následuje  druhá  fáze,  ve  které  musíte  obsadit klíčovou

základnu  uprostřed (na  Waypointu 2),   zničit první  mobilní děla  a obsadit

opravnu,  která se  vám bude  zatraceně hodit.  Základna je  obrovská, ale  má

jediný  vchod, čehož  můžete využít  - postavte  všechny svoje  Mechy jižně od

východu (mimo dosah raketových věží) a vyčkejte. Teď máte možnost znovu využít

přednosti skákání  - průzkumným Mechem můžete  totiž obsadit kontrolu dělových

věží,  která je  hned u  vchodu uprostřed  těžkých zdí.  Pokud rychle  skočíte

dovnitř a obsadíte věž, máte pár vteřin  času na to, abyste utekli do bezpečí.


Pak můžete nechat  raketové věže, aby si poradily s  Mechy v základně. Protože

ale nepřítel není hloupý, bude  se snažit zlikvidovat především Turret Control

- tomu můžete zabránit silou všech svých Mechů, které jste si připravili právě

na tuto chvíli a společným útokem  raketových věží a svých Mechů neutralizujte

všechny nepřátele  v základně (pozor  na posily, které  se ukrývají vpravo  od

základny). Až bude základna vaše, zničte orbitální děla a opravte si poškozené

stroje.  Třetí fáze  mise (na  Waypointu 3)  je lahůdkovou  záležitostí. Je to

jediná chvíle v  této misi (když nepočítáme začátek),  kdy využijete terénních

nerovností ke svojí výhodě. V briefingu  jste si mohli všimnout kopečku, který

se  tyčí nad  nepřátelskou základnou  u Waypointu  3. Pokud  na něj vystoupíte

(a  vyhnete se  dotěrným raketám),  otevře se  vám nádherný  pohled na skupinu

Hunchbacků, kteří  čekají jen na to,  aby s vámi udělali  co nejkratší proces.


Dva velké  dělostřelecké údery udělají  pro změnu krátký  proces s nimi  a vám

zbude  jen jeden  Masakari a  pár slabších  Mechů, se  kterými si musíte dělat

starosti.  Základna  i  s  opravnou  je  pak  v  podstatě  vaše  -  pozor  ale

u orbitálních děl,  které jsou střeženy  falangou nebezpečných Vulture  Mechů.

Máte-li ještě  dostatek času (měli  byste mít),  vydejte  se na sever  od WP 3

- tam  je malá  základna s  opravnou střežená  lehkými tanky. Vypravíte-li sem

ovšem  část svých  těžkých Mechů,  můžete ze  základny na  WP4 vylákat jednoho

Masakari (musíte jít podél severní strany mapy až skoro k základně), se kterým

si snad poradíte. Poslední fáze  této operace, příchod k poslednímu Waypointu,

není prosta malého překvapení. Jestliže na příchodové cestě k základně udivíte

dva  senzorové  kontakty  (jsou  to  mimochodem  další  dva Masakari), není to

zdaleka všechno. Doporučuji rozdělit síly na dvě části, které budou stát vedle

sebe. Jakmile vylákáte Masakari, soustřeďte na  každého z nich palbu jednou ze

dvou sekcí vaší jednotky. Musíte  být ale rychlí (dělostřelecká podpora leccos

urychlí), protože takřka okamžitě po Masakari přijdou z obou stran Hunchbacky,

a ne v malém počtu. Když se vám  ale podaří ustát i tenhle poslední útok, máte

za  sebou nejenom  poslední nepřátele  v této  misi, ale  i poslední nepřátele

z Klanu Smoke Jaguar. Planeta Port Arthur je vaše.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.