Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : Jan Eisler (ICE)
1) VANGUARD/03PRDN01 (Repair: 0)
Tak tahle mise rozhodně nepatří mezi snadné. Pokud ji ale úspěšně dokončíte,
čeká vás další sladká odměna v podobě Vulture Mecha. Tentokrát není získání
tohoto stroje tak náročné jako ve třetí misi - až budete vědět, kde Vulture je
(je jižně od cíle transportu, což poznáte, až se alespoň jednou přiblížíte
k cíli, anebo vypouštěním kamery metodou pokus-omyl), aktivujte nad ním kameru
a potom už jenom správně zamiřte dělostřelecký útok. Pokud se vám podaří
získat Vulture nepoškozený, pokračujte v misi dál. Pokud ne, raději
restartujte, protože tenhle kousek za to stojí. Zbytek mise už ale vůbec tak
jednoduchý není. V malém tonážním limitu (150 tun) toho moc nevymyslíte,
a kombinace Mad Cat Hunchback IIC se zdá stejně nejvýhodnější. Nemá smysl
deployovat více slabých Mechů, protože v určité fázi mise budete muset svoje
síly rozdělit. Co vás při ochraně konvoje čeká? Nejprve tři Firestartery,
potom dva tanky, dělové věže ukryté pod povrchem, dva Aerospace Spottery, dva
LRM Carriery a městečko plné nebezpečných Elementálů, které musíte
bezpodmínečně zničit dříve, než konvoj do města dorazí. Po celou tu dobu
musíte jít o pár set metrů před konvojem, abyste stihli likvidovat nepřátele
s dostatečným předstihem. Za městem následuje svízel - teď musíte svoje síly
rozdělit - jedna část by měla hlídat zadní sekci konvoje, protože právě zezadu
zaútočí velmi brzy jeden Cougar (musíte vyčlenit dostatečnou sílu, která se
s Cougarem vypořádá). Druhá část vašich Mechů musí okamžitě vyrazit jižně, kde
u malého skladiště stojí dva Ullery - pokud sem dojdete rychle, máte šanci
vyřadit je dělostřeleckým útokem dříve, než se aktivují. Pak už jen zpátky ke
konvoji a vyčistit cestu od směšných obrněných vozítek (Vulture tou dobou už
MUSÍ být zničen/zajat, jinak je s konvojem konec) až k samému konci téhle
strastiplné cesty. Není to žádná legrace, ale Vulture za tu námahu přece jen
stojí !
2) VANGUARD/03PRDN02 (Repair: 1)
V téhle misi vás čeká pár lehkých Mechů a obrněných vozítek při cestě
k postrannímu generátoru a k hlavní základně. Kromě toho ještě něco dělových
a raketových věží, ale dohromady nic zvláštního. Ideálním řešením je dobytí
generátoru na WP 3 (nikoli jeho zničení) a vystřílení všech obránců základny
z větší vzdálenosti. Teprve až bude základna vylidněna (vymechována), zničte
generátor jedním strojem, který pro tyto účely nechte u generátoru a okamžitě
základnu obsaďte. Pozor - potom máte jen velmi málo času na obsazení všech
řídících věží raketové obrany, než se spustí náhradní generátor. Pak už
nezbývá než obsadit skladiště v základně, opravit poškozené stroje v opravně
a připravit se na blížící se útok falangy těžkých Mechů Jaggermech s jedním
Awesome vybaveným třemi ER PPC kanóny. Jestli si potrpíte na Mechy IS, můžete
se pokusit o získání tohoto Mecha pro další použití. My, co technologií IS
opovrhujeme ale dbáme spíše na to, aby naše Mechy z vybavení Klanů nebyly
v boji příliš poškozeny.
3) VANGUARD/03PRDN03 (Repair: 0)
Klíč k úspěšnému splnění této mise a k zajmutí všech sedmi transportérů ve
třech kolonách spočívá v rychlosti, dobré znalosti terénu a především
- v ničení mostů! Po území pojedou celkem tři konvoje - všechny začínají
v severovýchodní části mapy, ovšem každý z nich putuje jinou cestou.
Nejjistější cesta je tahle: rozdělte svoje síly na dvě části (klidně je můžete
dát jako FG 1 a FG 2, chcete-li si to ještě zjednodušit, deployujte jednoho
silného Mecha jako FG 3). Jednou částí se vydejte ihned na sever, kde zničte
dva Mechy hlídající základnu a nejlépe dělostřeleckým úderem kasárna. Potom
přejděte most na pravý břeh a zničte jej. S touto skupinou potom postupujte
jižně až k nejjižnějšímu mostu. Druhou částí své jednotky se mezitím vydejte
na jih (část dělových věží můžete ochromit zajmutím věže, druhou část ovšem
raději zničte). Zničte prostřední most a potom přejděte přes nejjižnější most
na pravou stranu, kde byste se zhruba v téhle chvíli měli spojit se zbytkem
jednotky. Právě na tomto místě, tedy za nejjižnějším mostem, zničíte postupně
všechny konvoje a zajmete všechna vozítka bez toho, aby se vám všichni
rozprchli po celé mapě. Jednoduché, a pokud to stihnete rychle, i velice
bezpečné a efektní.
4) VANGUARD/03PRDN04 (Repair: 0)
Jako nejednou předtím a mnohokrát potom, základem k úspěchu v této misi je
rozdělení sil. První, menší část svojí jednotky nechte v základně pro odrážení
přicházejících útoků, druhou, silnější část vyčleňte pro cestu do nepřátelské
základny a osvobození vězňů. Při obraně základny nebudete mít příliš problémů
vzhledem k tomu, že na ní směřují pouze útoky lehkých Mechů. Ani při cestě do
nepřátelské základny vás mnoho potíží nečeká, ovšem mnohem snazší postup
budete mít v případě, že pro cestu do nepřátelského teritoria zvolíte cestu
úplně na pravé část mapy (viz briefing). Především proto, že právě touto
cestou se bude APC s osvobozenými vězní vracet. Až vyčistíte celou
nepřátelskou základnu a případně zajmete řízení dělových věží, připravte si
cest na ústup. V pravé části mapy jsou dva větší kopce. Jakmile osvobodíte
vězně, na obou těchto kopcích se objeví nepřátelské síly - Aerospace Spotter
s doprovodem tanků na jednom z nich a tři lehké Raveny na druhém. Pokud ale
předtím, než vězně osvobodíte projdete oba kopce tak, abyste měli obě lokace
odkryté, nebude vám dělat problémy obě skupiny zlikvidovat dělostřeleckým
útokem (lehký na Spotter, těžký na Raveny). Pokud oblast neodkryjete,
vystavujete APC riziku napadení a s největší pravděpodobností i zničení. Pro
jistotu ovšem transportér doprovázejte celou svojí jednotkou a likvidujte
přeživší zbytky nepřátelských sil. Pokud víte, co vás v téhle misi čeká, není
to nic těžkého.
5) VANGUARD/03PRDN05 (Repair: 2)
Tak tahle mise vám dá zabrat i v případě, že budete přesně vědět kdy, odkud
a kam se přesunují nepřátelské síly. Nepřátel je tady totiž velká přesila
a navíc jsou nepříjemně rozděleni do několika poměrně silných skupin. Abyste
zabránili nejhoršímu, musíte svoje síly rozdělit. Nejlepší postup, který vám
mohu doporučit je následující: jednu, slabší skupinu pošlete ihned do
základny, kde bude chránit Repair Bay před útokem lehkých Mechů. Druhou,
mnohem silnější skupinu pošlete k Sensor Tower, která je severně od výchozí
pozice - právě sem směřuje první falanga těžkých Mechů Centurion a Hunchback,
kterou musíte zničit. Až zničíte tuto sestavu, okamžitě se vydejte k východní
stěně základny, na kterou v tu dobu bude útočit další eskadra složená z Uller
a Cougar Mechů. Když budete rychlí, stihnete na ně zaútočit dříve, než zničí
zeď základny. Pokud to nestihnete, máte ještě možnost zničit většinu nepřátel
dobře mířeným dělostřeleckým útokem (v jednu chvíli jsou všichni u zdi). Za
žádnou cenu ale nepusťte nikoho do základny. S oběma skupinami nepřátelských
Mechů byste mělo skoncovat co možná nejdříve, protože zhruba ve stejnou chvíli
se ze západní strany vyřítí kolona tanků - část jich můžete zlikvidovat dobře
položenými minami, ovšem na zbytek budete muset vyčlenit několik Mechů.
Jakmile zničíte i tanky, budete mít chvíli na opravu poškozených Mechů a na
přípravu na poslední útok. Ten přijde z jihu a uděláte dobře, když ke dvěma
senzorům na jihu pošlete průzkumné Swiftwindy - odhalíte si tak terén
a připravíte půdu k dělostřeleckým útokům. Poslední nepřátelský útok je složen
z několika LRM Carrierů, dvou Katapultů a hrstky Hunchbacků. Hunchbacky mají
nepříjemné sklony ignorovat vaši obranu a procházet přímo do základny - proto
neškodí perimetr hutně zaminovat, aby se jejich postup zpomalil. Když se
vypořádáte i s touto poslední vlnou, máte vyhráno. Když ne, alespoň budete
napříště vědět, co můžete čekat !
6) VANGUARD/03PRDN06 (Repair: 2)
Na samém začátku téhle mise vás čeká cvičení v trpělivosti, které se vám na
jejím konci mnohokrát zhodnotí v podobě dalšího Mad Cat Mecha, tentokrát
v mocné "Weapons" variantě. Něco takového si nemůžete nechat ujít. Jak na to?
Až si tuhle misi nacvičíte podle následujícího návodu (nepředpokládám, že
byste takhle obtížnou misi splnili hned napoprvé), začněte ji znovu, ovšem než
uděláte první krok, proveďte následující akci. Vypusťte kameru přesně na
místo, které je označeno jako WP 2 (cíl vaší mise). Hned pod kopcem trůní
majestátní Mad Cat, který se netěší na nic jiného, než jak vám na konci mise
natrhne řitní věneček. Není nic jednoduššího, než mu jeho choutky utnout hned
na počátku. Věřte, že jeden jediný Large Strike může Mad Cat nejen zcela
vyřadit z boje, ale navíc to může provést bez poškození jediného komponentu
(s vyjímkou senzorů, které jsou v kabině a které se vždy zničí). Dělostřelecký
úder není vždy tak efektivní, ale protože tuhle akci můžete provést hned na
začátku mise, opravdu stojí za to několikrát misi restartovat a Mad Cat
nakonec určitě dostanete. A co potom? Hračka. Nejprve zničte generátor v pravé
dolní části mapy - vypnete tak dělové věže v okolí Sensor Control a v tomto
případě se alternativní zdroj nezapne. S Jaggermechy, kteří generátor hlídají
se vyrovnáte nejlépe přes zeď raketami - zatímco část z nich vyběhne před
základnu, zbytek zůstane uvnitř. Po zničení generátoru (a opravě některých
poškozených strojů) můžete směle vyrazit k prvnímu cíli mise na WP 3. Základnu
s vypnutou obranou obsaďte včetně HQ a Sensor Control. Jakmile tak učiníte,
čeká vás další útok, který ovšem snadno odvrátíte - pomohou vám k tomu silné
zdi a opravna, která je zde rovněž k dispozici. Na hlavní základnu na severu
neútočte přímo, ale raději řeku přejděte po jihovýchodní straně (most
uprostřed pravděpodobně zničí jeden z Katapultů, ale druhý přechod je
bezpečný. Až budete u základny, máte dvě možnosti. Jestli chcete mít méně
starostí hned a více později, zničte severní generátor (u nejsevernějšího cípu
východní zdi základny) a vypnete tak všechny raketové věže v základně. Pak
zničte patrolující Mechy a připravte se na finální klání s dvěma Hunchbacky,
tanky a Mad Catem v případě, že jste nedali na moji radu ze začátku. Pokud
půjdete tou těžší cestou dříve, potom zničte Jaggermechy z dálky i přes
raketovou obranu (anebo některé raketové věže zničte), a potom neničte, ale
obsaďte všechny tři Turret Control věže. Pokud tak učiníte, pomůže vám jejich
palebná síla v odvrácení poslední vlny obránců, kteří se vyřítí ze zálohy ve
chvíli, kdy zničíte hlavní Administration Building.
7) LICHPIN/04PRDN01 (Repair: 1)
Na tuhle misi s limitem 15 tun vám stačí Pegasus scout tank, kterým
doprovodíte APC s elitním pilotem k Masakari. Na počátku mise vyjeďte na
kopec, abyste měli větší rozhled a mohli se tak vyhnout základně pod vámi (les
můžete objet těsně podél břehu). Dále po cestě narazíte na dva Aerospace
Spottery a několik neškodných Swiftwindů. Obratným kličkováním mezi
přicházejícími leteckými útoky můžete nejenom zničit oba Spottery, ale také
minové pole uprostřed lesa, které je označeno zátarasy na cestě (airstrike
přichází vždy po určité době na místo vaší aktuální pozice - stačí zůstat stát
kousek od minového pole a včas ujet). Potom, co projedete lesem narazíte na
koleje a problémy. Počkejte, až vlak přejede a jeďte s oběma vozidly těsně za
ním. Až vyjedete z lesa, zamiřte přímo na Waypoint 1, kde je u opravárenského
doku Masakari. Doveďte APC těsně vedle něj a počkejte, až pilot aktivuje Mecha
(asi pět sekund). Potom vám nebude dělat problém vypořádat se nejenom se dvěma
Elementaly, kteří vás celou dobu sledovali, ale ani s Harrasery, kteří
dorážejí z bezprostřední blízkosti. Pokud se Masakari poškodí, opravte jej
a pokračujte v misi a dejte pozor, aby vám později nepřítel nezničil Repair
Bay. Do městečka se vracet nemusíte, protože kromě skladiště s Autocanony tam
nic zvláštního není. Zato u orbitálních děl na Waypointu 2 jsou dvě skladiště,
ve kterých najdete jak cenné C/LRM, tak i extra silnou C/ER PPC. Než děla
zničíte, nezapomeňte skladiště obsadit (jestli se vám nechce ničit všechny
dělové a raketové věže, nezapomeňte, že váš nový Masakari má Jump-jety, se
kterými snadno vyskočíte přímo k Turret Control).
8) LICHPIN/04PRDN02 (Repair: 0)
Úkolem této mise je zničení 12 nákladních vozů, které ve stejnou chvíli opustí
základnu a pojedou každý jiným směrem. Když se vám ale nepodaří zničit
všechny, nic se neděje - ztratíte pouze 15.000 RP (zničení všech je také velmi
komplikované). Mnohem důležitější je dostat se do základny a zkonfiskovat
všechno vybavení v 6 skladištích, kterého je opravdu požehnaně. A jak zničit
náklaďáky? Utvořte si tři skupiny složené z těžkých Mechů, první pošlete ihned
na most jižně od základny (tam zničíte čtyři náklaďáky), další skupinu nebo
dvě pošlete na sever od základny, kde zlikvidujete další vozy. Pozor, abyste
misi nesplnili dříve, než obsadíte skladiště, anebo aby zbývající náklaďáky
neodjely dříve, než všechno zaberete. Obsazením HQ v základně odhalíte kus
mapy, kudy projíždí jeden z konvojů a můžete tak využít dělostřeleckou podporu
i k zničení čtvrté kolony, které okamžitě vyjíždí východním směrem do
neprozkoumané (a velmi těžko prozkoumatelné) části mapy.
9) LICHPIN/04PRDN03 (Repair: 2)
Na tuhle misi se vyplatí vzít si ty nejtěžší Mechy, které máte k dispozici
(v mém případě to byl 2x Mad Cat, 1X Vulture a 1 x Masakari). Cílem mise je
dobýt a udržet základnu na Waypointu 1 a zároveň zničit všechny Mechy
v oblasti. Nepřátelské síly v tomhle případě čítají přibližně 6 Hunchbacků,
3 Vulture a deset Ullerů. Na samém začátku mise se k vám bude blížit právě
těch 5 Hunchbacků, kteří jsou největšími potížisty v téhle misi. Řešení
situace je ale na dohled. Pokud sebou máte Mecha vybaveného Jump-Jety (ideálně
tuto roli splní Masakari), máte vyhráno. Hunchbacky totiž nejdou po vás, ale
patrolují oblast a blíží se k základně, kterou by měly bránit spolu
s ostatními - vyhnete se jim nejlépe tak, že se "schováte" u jižního okraje
mapy". Jejich cesta ale vede "údolím smrti" mezi dvěma kopci posetými missile
turrety. Stačí, když po levém úpatí vyskáčete nahoru a zajmete obě dvě řídící
věže (při té příležitosti můžete zkonfiskovat i cenné vybavení Klanů ve
skladištích). Hunchbacky se potom ocitnou pod zdrcující palbou raketometů
z obou stran. Navíc - ve chvíli, kdy první z kolony projdou, můžete dokončit
dílo zkázy zbytkem svých Mechů, které jste ukryli jižně. Mezi tím ale
neváhejte a jednoho svého Mecha (nejlépe se na to hodí právě ten Masakari,
který vyskákal nahoru a je volný) pošlete rovnou do základny na WP 1, ovšem
tak, aby se vyhnul městu (v tom je stejně kromě LRM Carrierů a tanků pouze
druhořadé IS vybavení). Když půjdete dostatečně rychle, stihnete do základny
dojít dříve než nepřátelská hlídka a budete moci v klidu zajmout všechny
dělové věže a řídící věž senzorů (pokud chcete později ještě prohledávat
skladiště, neobsazujte HQ). V tu chvíli už by měly být Hunchbacky spolehlivě
vyřízeny a vy se můžete i se zbytkem sil urychleně přesunout do základny,
kterou musíte stůj co stůj uchránit. Vzhledem k tomu, že jsou všechny dělové
i raketové věže aktivní a proti vám budou stát pouze lehké Mechy a tři
Vulture, nemělo by to být nijak obtížné. Tohle je další mise, ve které si
můžete "přilepšit", a tak se snažte alespoň jednoho, dva Vulture neutralizovat
tak, abyste jej mohli posléze sami využít. Nakonec projděte celou mapu,
zaberte všechna skladiště a obsaďte HQ, čímž mise končí.
10) LICHPIN/04PRDN04 (Repair: 0)
Tak tohle je opravdová taktická lahůdka. V misi, jejímž cílem je obsadit dva
industriální komplexy a udržet je proti bránícím a později útočícím nepřátelům
má protivník několikanásobnou tonážní i početní převahu. Navíc už disponuje
těžkými a assault Mechy Loki a Thor. Pro tuhle misi platí víc než pro
jakoukoli jinou pravidlo koncentrování síly do jednoho místa - pokud se vám
podaří seskupit svoje jednotky do jednoho klíčového bodu a budete bojovat jen
proti jedné nepřátelské formaci, máte šanci. Pokud se ale všechny kolony
dostanou do města dříve než vy, jste takřka ztraceni. Řešení je překvapivě
prosté - když si pečlivě prostudujete mapu, zjistíte, že je rozdělena řekou,
přes kterou vedou tři mosty a jediný "suchý" přechod je zcela vlevo. Už vám
svítá? Rozdělte svoje Mechy na dvě skupiny, respektive - oddělte jednoho co
možná nejlehčího Mecha a zbytek seskupte do jediné formace. Se silnou formací
vyražte okamžitě na západ (doleva), cestou zničte prostřední most a pokračujte
dál tak, abyste dohonili kolonu tanků, která překračuje nejkrajnější most.
Kolonu snadno zlikvidujete a až po tomto mostě přejdete, opět ho zničte. Pak
už stačí zaujmout místo zcela nalevo, u konce říčního toku a počkat, až dorazí
první kolona Hunchbacků, kterou snadno neutralizujete. Mezitím ovšem nesmíte
zapomenout na důležitou věc - jedním osamoceným Mechem se vydáte podél západní
cesty na sever až k třetímu mostu (pokud vystoupíte na kopec u cesty, uvidíte
nejen blížící se formaci Loki a Thor Mechů, ale uvidíte i cestu s mostem).
Most přejděte a zničte - zbrzdíte tak postup nejsilnějších nepřátel, kteří
budou muset celou řeku obejít (mimochodem, za mostem je Repair Bay). Pak
spojte všechny Mechy a počkejte, až formace Loki a Thor Mechů přijde
k nejkrajnější zátoce, kde najdou smrt stejně, jako předtím falanga
Hunchbacků. Pak zbývá už jenom opravit poškozené Mechy, zlikvidovat pár
dotěrných Loki, Thorů a Hunchbacků, kteří ovšem útočí samostatně a na závěr
rozstřílet hemžící se Firestartery, kteří jsou sice slabí, ale kterých je
hodně. Pozor - nedopusťte, aby se Firestartery po oslabení vlastních řad
vrátily do města a zničily Industriální komplexy, které musíte chránit. Než
klíčové lokace obsadíte, zkonfiskujte vybavení ve skladištích, které je ovšem
spíše druhořadého charakteru (jedná se většinou o IS vybavení).
11) LICHPIN/04PRDN05 (Repair: 0)
Noční můra všech hráčů a ještě větší noční můra některých recenzentů
(nešťastný recenzent Avaultu tvrdí, že tuhle misi hrál dvaapadesátkrát, než se
mu podařilo ji dokončit). V každém případě - dva, tři pokusy stačí. A jaké je
to kouzelné slovo? Dělostřelectvo. S dělostřeleckou podporou je tahle mise
jednoznačně vyhraná a dělostřelectvo se přímo nabízí - jen v málokteré misi je
k dispozici třikrát Small Strike a čtyřikrát Large Strike. Jestli to dokážete
využít je věc jiná. Stejně jako v předchozí misi se vyplatí rozdělit
nepřátelské síly a útočit na ně postupně. Cílem mise je zlikvidovat plných 18
nepřátelských Mechů, které zahrnují Cougary, Katapulty, Jaggermechy a Loki.
Navíc - protože nepřátelské Mechy územím pouze procházejí, musíte je
zlikvidovat rychle, aby se nestihli stáhnout do bezpečí severního koutu mapy.
Jak na to? Především si nezapomeňte "přibalit" dvě důležitá vozítka
- Swiftwind Scout Car a Minelayer. Průzkumné vozítko vysaďte jako FG 3 a ihned
po výsadku vyjeďte na kopec východně od vás - odkryje se tak velký kus mapy
včetně mostu ještě dále na východ. Teď se můžete rozhodnout - pokud most ihned
zničíte (je potřeba Large Strike nebo dva Small), odříznete na pravém břehu
jak blížící se Cougary, tak Katapulty, které dorazí později. Doporučuji ale
provést úder až potom, co Cougary přejdou - je to zanedbatelná síla, kterou
snadno zlikvidujete a na pravém břehu by vám mohli zhatit plány. Druhou,
lehkou skupinu Mechů (stačí jeden nebo dva střední - Hunchbacky, Vulture nebo
Katapulty) vyšlete do malinké základny u východního okraje mapy. Stačí
zlikvidovat nebo obsadit věže, ale především prozkoumat celou základnu, ve
které se ostentativně vystavují obrovské barely s benzínem. Pokud oblast
odkryjete, máte vyhráno a můžete se vrátit (jestli jste Cougary nechali
projít, můžete se klidně vrátit k hlavní skupině, pokud jste je odřízli,
zlikvidujte je bez milosti ihned). Jádro svojí jednotky potom pošlete jižně od
výchozí pozice (FG 1 a 2), a to až za les. Tady počkejte na blížící se
Cougary, které nesmíte za žádnou cenu nechat projít (cesta se dá snadno
zablokovat). Potom zaminujte celou cestu lesem a všechny Mechy seskupte
u východu z lesní cesty - tady se odehraje poslední střetnutí. Tou dobou už by
měly být Katapulty právě v základně, kterou jste dříve odkryli - jeden Small
Strike ve chvíli, kdy jsou uprostřed barelů s palivem stačí k jejich totální
likvidaci. Další údery můžete použít na přicházející Jaggermechy a Loki.
O zbytek se postará minové pole v lese, které se nedá obejít a hlavně vašich
zbraní u východu z lesa, které spolehlivě dorazí již tak poškozené nepřátelské
stroje.
12) LICHPIN/04PRDN06 (Repair: 2)
Nijak zvlášť takticky orientovaná mise, jejímž úkolem je zničit další
orbitální děla, tentokrát ale na třech různých místech. Vezměte si ty nejtěžší
Mechy, protože je v téhle čistě bojové misi budete potřebovat - narazíte tady
totiž i na nejsilnější IS Mechy Atlas. Vyplatí se zaútočit nejprve na
stanoviště na Waypointu 2, protože v malinké základně je tady Repair Bay
a Sensor Control. U děl na Waypointu 3 narazíte na věže včasného varování,
které ihned zničte a na raketová sila, která jsou nepříjemná a otravná. Tato
pozice je chráněna těmi nejtěžšími Mechy, a tak koncentrujte své síly
a nenechte se zatáhnout do boje proti stejně početnému nepříteli. U Waypointu
1 narazíte na kamióny s benzínem, které můžete použít ke zničení nepřátelských
strojů - jen dejte pozor, aby se vaše Mechy nenechaly chytit v žáru výbuchu.
13) CUTTHROAT/05PRDN01 (Repair: 2)
První mise operace Cutthroat zavání problémy. Spojenecký kapitán pilotující
těžký Atlas je obklíčen a prchá před nepřátelskou skvadronou. Bohužel,
nejkratší cesta mezi ním a únikovou přistávací zónou vede přes těžce opevněnou
a nepřátelskými Mechy prošpikovanou základnou. Vy musíte nejenom zajistit, aby
byl průchod Atlasu základnou pokud možno hladký, ale také, aby byla přistávací
plocha čistá od nepřátel ve chvíli, kdy na ní jistě už poškozený Atlas dorazí.
Jako obvykle není řešení složité, ovšem kouzelná slova tady jsou dvě
- rychlost a dělostřelectvo. Nejprve ta snazší část. K dispozici máte tři
Force Groupy. Do jedné z nich vyčleňte dva středně těžké Mechy (stačí třeba
dva Hunchbacky IIC). Když si prostudujete mapu, uvidíte, že se západně od vaší
pozice nachází malý kopec. Hned na začátku tak vystupte na tenhle kopec
a uvidíte nejenom velkou část mapy, ale hlavně městečko u LZ, ve kterém jsou
čtyři nepřátelské Mechy. Dvakrát Large Strike, a s nepřátelskou jednotkou je
konec ještě před tím, než se stačí pohnout (pokud někdo přežije, dorazte ho
vyčleněnými Mechy). Ta těžší část zahrnuje dobytí základny, a pro tu je
potřeba jednak poměrně velké množství těžkých a zároveň rychlých Mechů
(ideální pro tuto roli jsou Mechy Mad Cat, Loki a Vulture, kteří jsou stejně
rychlí). Okamžitě jak mise začne vyrazte na sever k základně. Dobrým nápadem
je zničení brány a rychlé obsazení první Turret Control - raketové věže vám
pomohou zaměstnat blížící se nepřátele. Jakmile budete uvnitř, čekejte útok
z jihu, který můžete ovšem snadno odrazit zničením zásobárny benzínu, kolem
které nepřátelské Mechy procházejí. Pak se rychle s malou částí jednotky (dva
Mechy) vydejte k severní bráně - obsaďte jak řízení brány, tak Turret Control.
Pokud vše půjde dostatečně rychle, stihnete to dříve, než do základny dorazí
posily zevnitř i dříve, než Atlas doběhne k bráně. Pak už stačí jen krýt
postup Atlasu přes základnu a odrážet pronásledovatele i tanky a Mechy, které
jsou uvnitř základny. Nemusíte nutně zničit všechny nepřátele - stačí, když
budete chránit Atlas. Jinak v základně je jedno skladiště a dvakrát Repair
Bay. Jestli jste vyčistili LZ a Atlas je v bezpečí za základnou, máte vyhráno.
14) CUTTHROAT/05PRDN02 (Repair: 1)
Lahůdková mise, ve které je největším přínosem hrstka nepřátelských Mechů,
které můžete získat bez větších problémů a kterými můžete doplnit svoje
stádečko, které už je ale touhle dobou celkem macaté. Tonážní limit
stoprocentně využívá sestava 2x Mad Cat, 2x Loki, 2x Vulture. Čtyři svoje
nejlepší Mechy vysaďte jako FG 1, zbytek jako FG 2. Nepřátelští elitní piloti
vám uchystají pár překvapení, ale není nic, co byste nedokázali. Začněte s FG
1 - kousek od začátku vás poškádlí Mad Cat, ale namísto boje ustoupí - chystá
se vás nalákat do pasti. Když se ale nepustíte za ním, ale namísto toho se
dáte na západ přes les (pokud má některý Mech Jump-Jety, je to snazší, jinak
se musíte prostřílet) vykoukne na vás Thor - těžký Mech, kterého ale v poměru
4:1 bez potíží zničíte. Mad Cat vám pravděpodobně unikne, ale to není žádná
škoda. Pusťte se za ním, ale nechoďte rovnou do základny. Namísto toho jděte
na jih, abyste se spojili s FG 2. Cestou narazíte na minové pole (můžete se
jím prostřílet, ale trochu poškození snesete) a na překvapení ve městě - dva
Hunchbacky IIC a jeden Mad Cat pro vás nebudou překážkou. Spojte se s FG 2
a vydejte se dobýt základnu - v ní na vás čeká jednak váš starý dobrý známý
Mad Cat, jednak dva Thory. Když zničíte i je (lépe ale přinutit piloty ke
katapultaci, protože Thory a Mad Caty se vždycky hodí), můžete si svoje stroje
opravit v přilehlé opravně, zajmout pár skladišť a hlavně Sensor Tower. Tak
zjistíte pozici posledního z osmi Mechů na severu - není to nic jiného něž
těžký Masakari, ke kterému se nejlépe prostřílíte skrz les. Pokud máte ale
všechny Mechy v dobrém stavu, neměl by pro vás být problémem ani Masakari a je
navíc velmi pravděpodobné, že se vám podaří Mecha poškodit a získat do vlastní
výzbroje. Dobrý lov !
15) CUTTHROAT/05PRDN03 (Repair: 1)
Tahle mise je jako tanec na sudech se střelným prachem. Jejím úkolem je
obsadit a především uchránit čtyři těžební věže. Celá oblast je ale jako
stvořená pro ohňostroj výbuchů a explozí, protože jsou tady všude rozmístěny
nádrže s výbušným palivem. Tahle mise není vlastně tak těžká co do bojů,
protože v ní je velmi málo protivníků (pár slabých tanků a z Mechů Commando,
Hunchchbacky, Loki, Thor a Masakari). Ovšem pokud jde o rozložení sil
a postup, patří tahle mise k nejnáročnějším. Zničit nepřítele je jedna věc,
ovšem zabránit zničení vrtných věží, které jsou často v těsném sousedství
výbušnin, je věc druhá. Není žádná ostuda hrát tuhle misi několikrát - tak se
naučíte, odkud nepřítel postupuje a přijdete na to, jak využívat skladišť
paliva ke svojí výhodě. Na začátku vás čeká malinká základna se třemi LRM
Carriery a dělovými věžemi. Nic náročného (zničte Carriery na dálku a obsaďte
nebo zničte Turret Control). Dobrým tahem je obsazení velké základny uprostřed
mapy, ve které najdete mimo opravny a velitelství (to vám odhalí polohu všech
čtyř věží) i Sensor Control, čímž získáte velkou taktickou převahu na bojišti
(uvidíte také, že zajmutí některé věže vyvolá přímou reakci nepřítele).
Těžební věže pak začněte obsazovat postupně, abyste mohli koncentrovat síly.
Při zajmutí první věže (nejkrajnější vlevo) se mějte na pozoru - čekají vás
dvě vlny sice slabých tanků, ovšem i slabý tank může střelit do barelu
s benzínem a vrtnou věž už nic nezachrání. Naštěstí, první kolona projíždí
skrz past z benzínu a pokud vystřelíte ve chvíli, kdy jsou všichni uprostřed,
máte vyhráno. Druhou kolonu už budete muset co nejrychleji zlikvidovat sami.
Zajmutí další věže přivolá dva Hunchbacky, se kterými byste neměli mít potíže,
pokud je zničíte co nejdál od vrtných věží. Pak můžete obsadit zbývající dvě
věže a čekat na finální útok. Je životně důležité, abyste odhalili co největší
část mapy na jihu - právě tudy, skrz skladiště paliva totiž povede nepřátelský
útok a pokud je mapa odhalena a vám zůstávají v zásobě dělostřelecké útoky,
budete moci zničit většinu nepřátelských Mechů aniž byste se museli přímo
pouště do boje. Pozor na Masakari, který se chystá zničit poslední věž
- naštěstí pro vás ovšem stojí přímo uprostřed hustě zastavěného skladiště
paliva, a tak pár výstřelů nebo jeden dělostřelecký útok situaci vyřeší. Věřte
- není to tak těžké, jak to na první pohled vypadá.
16) CUTTHROAT/05PRDN04 (Repair: 0)
V téhle misi, jejímž úkolem je jednak zlikvidovat tři pozorovací věže a jednak
dovést dělostřeleckou baterii až na vrchol hřebene, máte v zásadě dvě
možnosti. Buďto budete postupovat tak rychle, jak vám síly stačí a nepřátelé
dovolí, přičemž riskujete, že budete pronásledováni celou dobu, anebo si dáte
záležet a vyčistíte celou oblast od početné nepřátelské přítomnosti
systematicky - v tom případě riskujete, že neztuhnete dvacetiminutový časový
limit pro splnění mise. Rozhodnete-li se pro první variantu, postupujte po
jižní straně (nezapomeňte vyšplhat na kopec, odkryjete tak podstatnou část
mapy), potom nechte dělostřelectvo pod vrchem a se dvěma stejně rychlými Mechy
v těsné blízkosti se vydejte likvidovat všechny tři věže. Pozor - letecké
údery jsou velmi silné a následují v ďábelsky rychlém sledu - musíte jim
uhýbat. U prostřední věže na vás čeká překvapení v podobě jednotky slabých,
ale otravných Cougarů. Máte-li čas, vylákejte je zpátky ke zbytku svojí
jednotky a skoncujte s nimi. Pokud čas nemáte, snažte se je zlikvidovat (část
z nich určitě padne za oběť vlastním leteckým úderům). Jakmile zničíte
poslední věž, pošlete dělostřelectvo přímo na LZ (dost možná už vám budou
v patách pronásledovatelé). Mezi tím nezapomeňte zlikvidovat všechny raketové
věže, které má dělostřelecká baterie v cestě. Rozhodnete-li se pro druhou
variantu, postupujte severní cestou okolo základny, ve které strojí čtyři
Mechy, které později vyrazí. S pronásledovateli byste tak neměli mít problémy
později (všichni si vás postupně najdou), ovšem čas vás bude nepříjemně
tlačit. Protože v téhle misi není žádná opravna, vyplatí se vzít si Refit
Truck pro opravy a doplňování munice.
17) CUTTHROAT/05PRDN05 (Repair: 7)
Tohle je jasný střet těžkých Mechů. Proti vám budou stát nejtěžší Mechy Klanů
- Masakari a Thory, vedle nich spousty doprovodných vozidel a pár lehkých
Mechů. Ze všeho nejdřív obsaďte Sensor Tower na Waypointu 1 a dokud se cítíte
silní, zaútočte na velkou opravárenskou stanici uprostřed mapy. Pozor - je
chráněna několika Masakari, a tak se snažte být vždy v přesile. Až základnu
obsadíte, budete mít k dispozici sedm opravárenských bloků. Protože je ale
cesta k nim trnitá, neškodí vzít si opět Refit Truck. U generátorů na
Waypointu 2 poznáte, že vidět znamená zvítězit - pokud si základnu prohlédnete
dostatečně z dálky anebo dostatečně rychle, uvidíte deset Ullerů, které se
připravují ke startu. Jestliže ovšem rychle zničíte obě dvě kasárna
Mechwarriorů, nebezpečí Ullerů je instantně zažehnáno. Jinak tahle mise
nepřináší žádný větší problém - čas netlačí, opravovat můžete do úplného
zešílení a navíc je tady spousta tučných skladišť.
18) CUTTHROAT/05PRDN06 (Repair: 3)
Poslední mise, útok na hlavní Spaceport, ukáže, z jakého těsta jste ve
skutečnosti. Přesvědčí se, zda jste po celou dobu pilně trénovali piloty,
sestavovali ty nejlepší Mechy a zda jste se naučili správně využívat všechny
taktické možnosti, které má Mech Commander k dispozici. Je tady všechno
- mnohonásobná početní a tonážní převaha nepřítele (několik těžkých Masakari,
formace těžkých Thorů blížící se k základně, Mad Caty, Cougary
a padesátitunové Hunchbacky IIC. Nechybí ani časový limit (35 minut je poměrně
benevolentní limit, ale přesto musíte postupovat rychle), minová pole a tučné
raketové věže. Vezměte si ty nejtěžší Mechy, které máte - do 600 tun se vejde
celkem slušná zásobička Mechů, ale jestli jste dali na naše rady a vybavili
jste se pouze Klanovými Mechy, budete mít výhodu oproti sestavování jednotky
z Mechů IS. Nesmíte ale zapomenout na to nejdůležitější - klíčem k úspěšnému
dokončení první fáze hry je rychlý průzkumný Mech vybavený Jump-Jety (ideální
je Cougar nebo Raven, do kterého můžete ještě nacpat C/Active Probe nebo
Beagle Probe pro detekování vypnutých Mechů a C/ECM Suite Guardian ECM pro
snižování dosahu nepřátelských senzorů). Na začátku mise máte přesně minutu
k provedení následující operace - průzkumným Mechem vyražte maximální
rychlostí směrem k základně (jděte po cestě a vyhněte se tak minovému poli),
přeskočte první bránu a druhou zeď až do místa, kde je ovládání brány a tři
Turret Control věže. Obsaďte nejprve bránu, čímž zpomalíte nepřátelský postup
a potom v rychlém sledu všechny tři řídící věže. Mezi tím ale musíte svoje
zbývající těžké Mechy přesunout před bránu, respektive mezi okraj lesa
a dělové věže. Ve chvíli, kdy obsadíte poslední věž bude falanga Thorů už
přímo u vás - proti palebné síle všech vašich těžkých Mechů a hlavně proti
tuctu raketových věží nemají šanci - zničte je všechny, jinak vám později
způsobí potíže. Následuje druhá fáze, ve které musíte obsadit klíčovou
základnu uprostřed (na Waypointu 2), zničit první mobilní děla a obsadit
opravnu, která se vám bude zatraceně hodit. Základna je obrovská, ale má
jediný vchod, čehož můžete využít - postavte všechny svoje Mechy jižně od
východu (mimo dosah raketových věží) a vyčkejte. Teď máte možnost znovu využít
přednosti skákání - průzkumným Mechem můžete totiž obsadit kontrolu dělových
věží, která je hned u vchodu uprostřed těžkých zdí. Pokud rychle skočíte
dovnitř a obsadíte věž, máte pár vteřin času na to, abyste utekli do bezpečí.
Pak můžete nechat raketové věže, aby si poradily s Mechy v základně. Protože
ale nepřítel není hloupý, bude se snažit zlikvidovat především Turret Control
- tomu můžete zabránit silou všech svých Mechů, které jste si připravili právě
na tuto chvíli a společným útokem raketových věží a svých Mechů neutralizujte
všechny nepřátele v základně (pozor na posily, které se ukrývají vpravo od
základny). Až bude základna vaše, zničte orbitální děla a opravte si poškozené
stroje. Třetí fáze mise (na Waypointu 3) je lahůdkovou záležitostí. Je to
jediná chvíle v této misi (když nepočítáme začátek), kdy využijete terénních
nerovností ke svojí výhodě. V briefingu jste si mohli všimnout kopečku, který
se tyčí nad nepřátelskou základnou u Waypointu 3. Pokud na něj vystoupíte
(a vyhnete se dotěrným raketám), otevře se vám nádherný pohled na skupinu
Hunchbacků, kteří čekají jen na to, aby s vámi udělali co nejkratší proces.
Dva velké dělostřelecké údery udělají pro změnu krátký proces s nimi a vám
zbude jen jeden Masakari a pár slabších Mechů, se kterými si musíte dělat
starosti. Základna i s opravnou je pak v podstatě vaše - pozor ale
u orbitálních děl, které jsou střeženy falangou nebezpečných Vulture Mechů.
Máte-li ještě dostatek času (měli byste mít), vydejte se na sever od WP 3
- tam je malá základna s opravnou střežená lehkými tanky. Vypravíte-li sem
ovšem část svých těžkých Mechů, můžete ze základny na WP4 vylákat jednoho
Masakari (musíte jít podél severní strany mapy až skoro k základně), se kterým
si snad poradíte. Poslední fáze této operace, příchod k poslednímu Waypointu,
není prosta malého překvapení. Jestliže na příchodové cestě k základně udivíte
dva senzorové kontakty (jsou to mimochodem další dva Masakari), není to
zdaleka všechno. Doporučuji rozdělit síly na dvě části, které budou stát vedle
sebe. Jakmile vylákáte Masakari, soustřeďte na každého z nich palbu jednou ze
dvou sekcí vaší jednotky. Musíte být ale rychlí (dělostřelecká podpora leccos
urychlí), protože takřka okamžitě po Masakari přijdou z obou stran Hunchbacky,
a ne v malém počtu. Když se vám ale podaří ustát i tenhle poslední útok, máte
za sebou nejenom poslední nepřátele v této misi, ale i poslední nepřátele
z Klanu Smoke Jaguar. Planeta Port Arthur je vaše.
KONEC.