Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
A) TIPY :
V této hře hraje obrovskou roli čas - některé věci lze provést pouze v určitou
dobu - NA MINUTU PŘESNĚ. Pokud nedodržíš uvedený čas, ve většině případů
následuje GAME OVER.
U sebe můžeš mít pouze 6 věcí, takže neber zbytečnosti. Jednou odhozenou věc
už nelze sebrat !
Každá akce zabere nějaký čas, takže pozor na marné pokusy ve chvílích, kdy jde
o každou vteřinu.
V noci se nezapomeň jít vyspat do své kajuty na lodi, jinak za pár hodin
zemřeš únavou ( divné, ale je to tak )
Pokud dáš příkaz WAIT, čas se posune o 30 minut, pokud neděláš nic, posouvá se
po 5 minutách. Kombinací těchto vlastností můžeš být kdekoliv na ostrově
v danou dobu, tedy přijít tam za 5 minut daná hodina a přesně v celou provést
žádanou akci.
Amiga a PC verze hry jsou v některých věcech rozdílné. Například na Amize je
prostředí oživeno pohybem, běhají zvířata, vlní se tráva, točí ventilátor
a podobně. Také je rozdílná titulní obrazovka (na Amize hezčí)
Všechny osoby na ostrově můžete libovolně špehovat a sledovat ( při rozhovoru
příkaz FOLLOW )
VŠUDE VE HŘE SE SNAŽ ZJISTIT CO NEJVÍC Z NALEZENÝCH STOP.
Na konci hry je dotazník, který tě vyzkouší z faktů případu, takže pokud budeš
plnit jenom nutné úkoly, dotazník zaručeně nevyplníš správně.
Ůkolem hry je nalézt Marii, která přijela na ostrov několik dní před tebou
a záhadně zmizela. ( to, že s Marií to není úplně v pořádku a že vůbec není
unesená, leda že by unesla sama sebe, se dozvíš během hry )
B) OVLÁDÁNÍ :
LOOK AT - podívat se na něco (kurzorem)
SEARCH - prohledat něco (kurzorem)
TAKE - vzít (kurzorem)
PUT - položit (věc co máte v ruce)
READ - přečíst (kurzorem)
SMELL - očichat (kurzorem)
SOUND - poklepat (kurzorem)
RAISE - převrátit, odhrnout (kurzorem)
TURN - odsunout (kurzorem)
OBSERVE - rozhlédnout se
EAT - sníst (v jídelně v době jídla)
PUSH - zmáčknout (kurzorem)
SLEEP - spát (v kajutě na lodi)
WAIT - čekat 30 minut
READ - přečíst věc v ruce
HIDE SELF - schovat se(kurzorem vybrat skrýš)
SELF SEARCH - prohledat se (věc v ruce je ta označená v inventoráři)
C) NÁVOD
1) Začátek - první den 31. ledna 1954
Začínáš v kajutě na jachtě Brisbane v přístavu. Jdi před Maguin dům a vejdi do
jejího pokoje (vpravo dole v přízemí). Seznámí tě se základními fakty
a okolnostmi "únosu" Marie, které se podařilo obyvatelům ostrova objevit. Také
ti řekne o anonymních dopisech, které objevil Bob. Dopisy najdeš u Boba
v kajutě na polici - pojednávají o záhadné "Dámě v černém" a o použití lodi
Bamboo pro přepravu blíže nespecifikovaného nákladu. Teď můžeš jít vyzpovídat
ostatní obyvatele ostrova a trochu se jim pohrabat v pokojích. U Anity
v pokoji si kromě prohlédnutí plakátů typu "Proletáři všech zemí spojte se"
(na Amize obraz Lenina) přečti noviny, dozvíš se o revoluci v Etiopii, kde
vzbouřené kmeny vede Menelik řečený Lev. U Chrise v kajutě po prohledání jeho
dokumentů vyjde najevo, že Chris je agent tajné služby, který přijel na ostrov
pátrat po agentu N12, který tu také zmizel. Najdeš také fotografii zmizelého
agenta(ky). Jdi před dům, potom vstup do Mariina pokoje ( třetí zleva v prvním
patře ). Prozkoumáním interiéru zjistíš, že z šálku na stolku je cítit kafr
a že knihovna je zamčená. Okno je rozbité, střepy z něj se válí v akváriu
a pod skříní - jediná možnost, jak by se to mohlo stát, je, že okno bylo při
rozbití otevřené. Vůbec to celé vypadá jako špatně narafičená bouda. Prohledej
akvárium a seber kámen s vyrytou lebkou ( ostatní věci nech ). Potom akvárium
odstrč, za ním je díra ve zdi. Díru prohledej, najdeš v ní dva papíry
a skříňku. Papíry si přečti, jeden z nich obsahuje seznam hudebních skladeb,
kterých je 12. Proč je však na pohled neškodný seznam tak pečlivě ukryt? Vezmi
si seznam. Na skříňce je nápis "JEMELOS Y INDIVISIBLES" (dvojčata
a nedělitelní) a dá se otevřít pouze kódem. Tento kód ale zatím neznáš. (kód
se zadává tak, že na skříňku ve skrýši použiješ příkaz TOUCH a mačkáš kameny
v daném pořadí).
Jdi do salónu a z levého závěsu seber provaz.( to piano před tebou je
šifrovací stroj, se kterým si užiješ hodně legrace)
2) Pirátská jeskyně
Jdi k Maguinu domu, vejdi do jejího pokoje ( úplně vpravo v přízemí
- - a nesmí být pochopitelně doma ) Zmáčkni obraz, za ním najdeš klíč, kterým
lze odemknout zamčený pokoj Lucie (na terase vlevo). Rozšroubuj lampu vlevo na
stolku (TURN). Podaří se ti lampu rozložit na podstavec, žárovku a stínidlo.
Prohledej podstavec (SEARCH), najdeš klíč. Odsuň kobereček před postelí
(RAISE), je pod ním poklop. Klíč na zámek od poklopu pasuje, takže ho můžeš
otevřít. Otevřeným poklopem slez do jeskyně. Na stěně se nachází obraz dvou
pirátů, otočených k sobě čelem nebo zády (Amiga a PC verze se liší). Nad nimi
je španělský nápis "JEMELOS Y INDIVISIBLES", vlevo a vpravo od pirátů jsou
symetricky vyryty značky - 6 vlevo a 6 vpravo Dole pod oběma piráty je nápis.
Škoda, není kompletní, snad se někde na ostrově najde ještě další... Celá
kresba však musí mít i jiný význam - jsou-li obrazy bratrů Vargasů (piráti)
souměrné, nejsou náhodou souměrné i značky? Zrcadlově převráť naprosto
nesmyslné značky a co získáš, to si zapiš. Třeba se to bude také hodit. Jdi do
pokoji Lucie - tam najdeš hnědý vlas. Buď tedy Lucie nebyla blondýna, jak
všichni tvrdí, nebo tam byl ještě někdo. Když se zeptáš na Lucii někoho
z posádky Bamboo, budou ti tvrdit, že odjela z ostrova. Tvoje podezření
o jejich lži se prohlubuje potom, co Juste vyloví z moře blond paruku, a mění
se v jistotu po tom, co je nalezeno tělo Lucie na Jižní pláži.
Jdi do přístavu a na palubě Bamboo (to je ta loď vlevo - mimochodem je
poškozená cyklónem, v pravoboku u zádi je díra) v kapitánské kajutě ( levé
dveře na můstku ) otevři odklápěcí stůl vpravo. Najdeš lodní deník (Bamboo
log) a dalekohled (binoculars). Vezmi si tyto dvě věci. V deníku se dozvíš
podrobnosti o obchodování a o poškození Bamboo cyklónem.
Potom jdi doprostřed ostrova k soše opice, která je uprostřed jezírka. Je to
socha Oualassou, místní bohyně. Počkej do 16:00 a uvidíš, že voda klesá.
Jezírko je asi někde spojeno s mořem, protože je zrovna odliv. Ve spodní části
sochy je vidět nápis. Na přečtení je však moc daleko. Vezmi tedy do ruky
dalekohled a s ním nápis přečti (READ). Vida, chybějící část nápisu! Složením
části nápisu z jeskyně a ze sochy získáš kompletní nápis, který je ale
naprosto nečitelný.
Teď zkus nápis přečíst v zrcadle :
3 MUERTOS PESAN 2 MUERTOS
Y 5 MUERTOS 2 MUERTOS
EL SEGUNDO ES EL PRIMERO
Y EL PRIMERO EL SEGUNDO
EL HIERRO GIRA SABRE EL
SEŇAL DE LOS PIRATAS
"Tři smrtky váží dvě smrtky
a pět smrtek dvě smrtky
První je druhý
a druhý je první
Železo se točí pod
znakem pirátů"
3) Druhý den - 2. února 1954
Mimochodem také DRUHÝ měsíc roku a PÁTÝ týden (viz nápadně zaškrtnutá čísla na
kalendáři v kuchyni).
Počkej do 02:30 (můžeš se jít vyspat na loď), jdi k Severní pláži a vstup na
ní přesně v 03:00. Jak se dozvíš později, kolem druhé hodiny byl na této pláži
zavražděn Juste - kdybys přišel mezi 02:00 - 03:00, vrah by tě zabil také ).
Jelikož je odliv, měla by být vidět uprostřed na skalce zachycená rybářská síť
( ne ta vlevo na břehu, ta je i při přílivu nad hladinou ).
Prohledej síť a najdeš mimo jiné Justův medailon. Má trojúhelníkový tvar
a uprostřed je vyryta lebka, nahoře je znak bratří Vargasů, písmeno V.
Medailon se otvírá pomocí kódu, který se získá vyřešením hádanky ze skříňky
z Mariina pokoje. (pokud si chceš nejprve kód sám vyluštit, medailon si
vyzvedni při dalším odlivu v 15:00 - kód se zadává tak, že než medailon
sebereš, máš při jeho nalezení k dispozici příkaz TOUCH, pomocí něhož zmáčkneš
kameny na okraji v určitém pořadí).
Jdi znovu prohledat pokoje a kajuty ostatních obyvatel ostrova. Na přístavním
molu, kde bylo Justovo tělo nalezeno, najdeš klíč od jeho chýše. U Justa
najdeš v kamnech napůl spálenou paruku a diamant, kterého sis den předtím
všiml u Roye v kajutě. Že patří Royovi, je jasné hned potom, co navštívíš jeho
kajutu. Jeho diamant zmizel. Navíc vedle štětky na holení najdeš náramek,
který podle fotografie patřil Lucii. Srovnáním fotografie Lucie (je u Justa
pod skříní ) a fotografie agenta N12 zjistíš nejen podle náramku, že je to
tatáž osoba. V podpalubí Bamboo najdeš na krabici nápis EXPLOSIVES ( leccos
ohledně nákladu je jasné ) a kulku, o které ti Bruce řekne, z jaké zbraně
pochází.
Jdi do Mariina pokoje - někdo přes noc "vysklil" knihovnu. Chybí jedna kniha
na polici. Důležité je, že můžeš sebrat knihu PIRATES, která se nachází v levé
horní polici. Na poslední stránce knihy je tento text :
"Sever je na jihu a jih na severu.
Od severní strany k poledni, skrz kotviště, opici, bratry z pobřeží
a smrtku - nikdy necouvnout - zadej čísla dle směru zvěrokruhu, tak
jak je napsán"
Ten text se určitě vztahuje k ostrovu Maupiti ! Není tu náhodu někde poklad ?
Severní strana -- Severní pláž
Poledne -- Jižní pláž
Kotviště -- molo
Opice -- socha v jezírku
Bratři z pobřeží -- bratři Vargasové (jeskyně pirátů)/nyní spíš dům
Smrtka -- studna (pasuje na ní kámen se smrtkou)
Pak sis ale všiml, že lokace by mohly odpovídat číslům z jeskyně pirátů.
4 - Severní pláž
7 - studna
3 - socha opice
1 - molo
5 - dům
2 - Jižní pláž
Sever je jih - jih je sever --- proto je 4 severní pláž, i když je na malbě
dole. Tato místa lze projít jen jedním způsobem - 4 1 3 5 7 2 To je tedy plán
cesty. Začni sčítat tato čísla - - ale nezapomeň - NIKDY NECOUVNOUT - menší
čísla tedy ignoruj. Vyjde ti kód 4 5 3 3 5 2, kterým se dá otevřít skříňka
v Mariině skrýši. Zevnitř na víku je šest znamení zvěrokruhu. SLEDUJ SMĚR
ZVĚROKRUHU - co to může jen znamenat? Uvnitř skříňky je místo na dva
medailony, mohl by to tedy být návod na otevření medailonu. Jdi si pro
medailon a kameny na něm mačkej přesně podle zvěrokruhu na víku ( zvěrokruh
začíná v březnu, beranem). Jsou tam tato znamení :
BERAN, LEV, RAK - 1 5 4
BÝK, BLÍŽENCI, PANNA - 2 3 6
Výsledný kód je 1 5 4 2 3 6, přičemž jednička je na medailonu vlevo nahoře
a sedmička vpravo nahoře.(číslování zleva doprava po obvodu proti směru
hodinových ručiček - jako zvěrokruh ). No vida ! A z medailonu je
klíč.........
4) Vyluštění šifry pomocí "piána"
Během rozhovorů s obyvateli ostrova jsi zjistil, že ono velké piano v salónu
patřilo Marii a že neměla ráda, když se k němu někdo přibližoval. Že by mělo
ještě jinou funkci než jako hudební nástroj? Důkladným průzkumem piana jsi
objevil dva otvory: jeden vlevo nahoře, u kterého je napsáno "nevhazuj mince",
a druhý vpravo nahoře s nápisem "vhoďte 5 centů". Piano lze také otevřít, ale
to je zatím všechno. Pokračuj v pátrání v kuchyni: na stole leží popelník,
který také patřil Marii. Seber popelník, jdi k pianu a zastrč ho do levého
otvoru. Výsledek působí velmi dekorativně. Teď zbývá zjistit, k čemu to
vlastně je dobré. Když teď piáno otevřeš, uvidíš, že se pomocí popelníku
otevřela tajná schránka na dokumenty. Většina papírů je prázdná, jen na jednom
je napsán nějaký nápis, od pohledu zašifrovaný. Šifru si z papíru opiš. Jdi na
Bamboo k Royovi do kajuty, najdeš jak naprosto stejnou zašifrovanou zprávu,
tak knihu, která byla ukradena z Mariiny knihovny. Je to učebnice šachů.
V knize je 52 ukázkových partií, stejně jako je 52 týdnů v roce. Tato kniha
bude mít určitě nějakou spojitost s šifrou na papíře. Narýsuj si šachovnici
a napiš na ni tučně vytištěná písmena.
Potom opakuj 4. partii podle knihy ( při přijetí zprávy byl přece 4. týden
roku ). Zapisuj si za sebou všechna písmena tak, jak na ně postupně táhnou
figurky. Získaný dokument se přesně shoduje s listinami z Royovy kajuty !
Teď je jasné, že piáno je ve skutečnosti šifrovací stroj - mohla by se z něj
třeba nějak vymámit další zpráva, kde by bylo něco nového. Pokud chceš
s piánem něco dělat, potřebuješ mince (najdeš třeba v Bruceově kajutě na
Bamboo vpravo pod můstkem v zásuvce). Když vhodíš minci do piána, objeví se
skladby, které piáno může zahrát. Je jich 15, z nichž 12 odpovídá skladbám ze
seznamu v Mariině pokoji. Nejdříve otoč nohou u piána, potom vhoď minci
a vyber skladbu "Ham and eggs", druhou od shora v Mariině seznamu, protože je
druhý měsíc roku 1954. V přihrádce najdeš další zprávu. Rozlušti ji stejně
jako předešlou, ale tentokrát podle PÁTÉ partie z knihy, protože je pondělí
1.února, tedy PÁTÝ týden roku. Výsledkem snažení je tento text: TRIBES NEED
GUNS. THE LION. Teď už to musí dojít každému: Roy s Brucem pašovali spolu
s "Dámou v černém" zbraně Menelikovi the Lionovi do Etiopie...
5) Finále - ( cca 15.00 - 17.00 )
Musíš mít u sebe : Justův medailon, kámen a provaz. Dojdi ke studni. Do dírky
mezi kameny strč kámen z akvária a ke stromu přivaž provaz. Počkej do 16.00
a PžESNĚ v 16.00 vlez do studny. Čas mezi 16.00 a 17.00 je jediná doba, kdy
při odlivu ve studni není voda.(pokud tam vlezeš jindy, tak se utopíš - v cca
16.30 jsi informován o tom, že stoupá voda - máš tedy přesně JEDNU HODINU na
vyřešení všech hádanek v podzemí ) Na dně studny je brána s mříží. Zatlač na
kámen vpravo od vchodu, na ten, co je na něm vyryta lebka.
Mříž se odsune a ty vstup do průchodu. (pokud nezasadíš kámen do studně, mříž
nepůjde otevřít). Vstup do vzniklého průchodu. Máš před sebou fontánu se dvěma
postranními římsami a šest moluckých (tzv. obrovských) mušlí, do různé výšky
naplněných vodou.
Poklepáním (SOUND) zjistíš, kolik jednotek vody je v každé mušli. V jedné
mušli je 5 jednotek , ve druhé 3, pak jsou dvě prázdné, v páté mušli je 8
jednotek vody a šestá je prázdná.
Co že to říkal nápis z jeskyně pirátů?
"Tři smrtky váží dvě smrtky
a pět smrtek dvě smrtky
První je druhý
a druhý je první
Železo se točí pod
znakem pirátů"
Takže smrtky/lebky budou určitě míry.
Tvým úkolem je dát do mušlí, které jsou na 3 a 5 jednotek vody, po dvou
jednotkách vody a umístit je na obě římsy u fontány.
M3 - mušle na 3 jednotky vody (druhá zleva)
M5 - mušle na 5 jednotek vody (první zleva)
M8 - mušle na 8 jednotek vody (pátá zleva)
Vylej M3 (TURN), vezmi M5 a naplň z ní M3 (PUT)(v M5 zbudou dvě jednotky
vody). Dej M5 na LEVOU římsu (PUT). Vylej M3, vezmi M8 a naplň M3 (v M8 je teď
5 jednotek vody), znovu vylej M3 a znovu ji naplň z M8 (teď v M8 zbyly 2
jednotky vody). Naposledy vylej M3, a z M8 do ní nalej zbylé 2 jednotky vody.
M3 se dvěma jednotkami vody polož na PRAVOU římsu.
Na závěr dej Justův medailon doprostřed a otoč ho. "Železo se točí pod znakem
pirátů" (TURN) Pokud jsi provedl vše správně, otevřou se dveře.
Teď už na tebe čeká pouze dotazník. Spočívá v 19 otázkách, které se týkají
případu. Pokud chceš hru dohrát, musíš na všechny odpovědět správně.
Tady jsou odpovědi:
Kdo je Anita? - Revolucionářka
Kdo byl s Antonem v noci 31.ledna? - Sue
Kdo mimo vraha viděl Justa poslední? - Anita
Kdo unesl Marii ? - Nikdo
Kdo je "Dáma v černém" ? - Marie
Co provozovala za obchod ? - Přepravu zbraní
Kam byly zbraně převáženy ? - Do Asmery
Kdo zabil Justa ? - Roy
Jaký měl motiv ? - Kvůli paruce
Z koho měl strach ? - Z Lucie
Co se stalo s Lucií ? - Je mrtvá
Kdo byla Lucie ? - Někdo jiný (other)
Po kom se na ostrově střílelo ? - Po Chrisovi
Odkud se na Jižní pláži střílelo ? - Od stromů
Kdo rozbil knihovnu ? - Roy
Co hledal ? - Knihu
Co s ní chtěl dělat ? - Rozluštit zprávu
Jak byla zpráva přijata ? - Pomocí piána
Kdo je Menelik ? - Vítr
Na konci jsi našel dopis. Ano, je to tak -- Marie JE ona Dáma v černém. Sice
jsi to už dávno tušil, ale teď to máš i písemně. Sice jsi ji nechytil ani
neobjevil, ale objevil jsi skladiště zbraní ( Chceš-li, můžeš to brát i jako
poklad). A také víš, co to znamená japonsky "SOUKIYA".
KONEC.