1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Lord of the Rings 2 - postavy, nepřátelé

Schopnosti jednotlivých postav


Shodné schopnosti postav:


Nápřahový úder - úder, který si musíte sice koupit, ale obzvláště za Gandalfa a Aragorna dělá slušnou paseku. Stačí podržet silový útok a on se hrdina natáhne zbraní, pak pustíte a pokud dobře zamíříte (kromě Gandalfa, který jej má lokální) napácháte slušné škody na nepřátelích a jejich štítech. Lze dokupovat silnější verze.


Povzbuzení - Postava se napumpuje a po určitou dobu získává větší hodnocení útoků a rychleji dosahuje Perfect módu.

Vlastní: Aragorn, Gimli, Legolas, Faramir


Střelba -Tuto schopnost ovládá každá postava. Každá k ní sice používá jinou zbraň, ale základ je stejný - zabít nepřítele na dálku.


Schopnosti charakteristické pouze pro určité postavy


Neviditelnost - Schopnost charakteristická pouze pro postavy typu Hobit (ty snad poznáte). Ty se dokáží na určitou krátkou dobu zneviditelnit a projít třeba kolem hordy nazuřených skřetů, aniž by si jich někdo všiml.


Backstab - Schopnost přímo spojená sneviditelností. Díky ní kuchnete i nejtvrdšího kapitána vbrnění na jednu ránu. Na obry a Numakily jsem ji nezkoušel:) Provádí se tak, že si zneviditelnění stoupnete za oponentova záda a použijete killing move. Pozor! Tímto útokem se ale odhalíte, takže jej využijte proti jednotlivcům, ne pokud je nepřítel uprostřed skupiny jiných.


Magický štít - Schopnost charakteristická pouze pro Gandalfa. Viz. popis Gandalfa níže



Postavy


Gandalf


Gandal je první a do jisté míry nejvšestrannějším charakterem ve hře. Svůj krátký dosah při boji z blízka si vynahrazuje útokem na dálku a několika dobrými fígly, které jsem ale já příliš nevyužíval. Mezi jeho první a dobrý fígl patří  magický štít, který při doteku zraňuje nepřátele a na vyšším levelu  je odhazuje. Dalším je úder patkou hole do země a následná tlaková vlna. Tohle kouzlo sice zhltne deset střel, ale ono se si ho koupit vyplatí. Ze začátku sice vypadá nic moc, ale na nejvyšší upgrade je schopno napáchat nehezké škody. Dobrá je kombinace magický štít + vběhnout přímo do největšího chumlu nepřátel a tam si bouchnout do země (ty, co nesejme štít, většinou dodělá tlaková vlna). Za povšimnutí stojí také střely, vystřelované zjeho hole.Ty nabírají na obrátkách hlavně u předposledního a posledního upgradu, kdy předposlední je schopno po nějaké době spálit štít a poslední při plném nátahu dokáže zanechat vdavu nepřátel čitelnou mezeru po průchodu. Většina Gandalfových komb je nepřerušovaná (tj. mezi údery nejsou moc velké prodlevy) a jeho asi nejefektivnější kombo (Orc hewer) dostanete ihned od začátku. Gandalf je všestranně nadaný hrdina, který se ve hře určitě neztratí.


+ Silné střely + pár dobrých fíglů

- Trochu menší dosah + štít a nápřahový úder potřebují čas na provedení


Legolas:


Legolas ve hře prezentuje dalekonosného hrdinu. Má nejkratší dobu  plného nátahu luku, rychle přebíjí a je celkově velmi rychlý a obratný. Taky se svými dlouhými noži není nejhorší, dokud neschytá moc ran najednou. A zde je kámen úrazu. Legolas se sice pyšní velkou rychlostí a obratností. Ta však jde ruku vruce smalým přídělem zdraví . Takže je ideální pro mise, kde potřebujete hlavně střelbu a  pro osoby, které se nevyžívají vboji z blízka. Likvidace nepřátel na dálku je sice poměrně bezpečná a pohodová, zato se zní, pokud nepoužíváte „povzbuzení“, moc expů nehrne.


Ale nelamme nad ním hůl. Díky svojí rychlosti vstává ze země nejrychleji ze všech postav a na vyšších úrovních díky Elven Bow mastery vystřeluje dva šípy zároveň. Pokud si ktomu koupíte ještě průrazné střely, které na plný nátah dovedou zlikvidovat jakéhokoliv neštítovaného nepřítele, máte o účinnost střelby postaráno.


O Legolasovi platí, že to není kdovíjaký bouchač na blízko, zato zdálky umí zatopit nejedné potvoře. Takže jej nevysílejte do nejhustší seče, ale raději si ji napřed trochu pročistěte lukem.


+ rychlé přebíjení a nátah luku, vysoká rychlost a obratnost

- malá odolnost, krátký dosah nožů .


Gimli


Dalším extrémem, který ve hře potkáte, je Gimli. Ve mnohém se totiž doopravdy jedná o protiklad Legolase. Tenhle trpaslík nevyniká žádnou velkou rychlostí a jeho rychlý ani silový útok nemá nijak velký dosah. Jeho vrhací sekery se dlouho natahují a je celkově takový neohrabaný. Ale konec hanění. Gimli je ve mnohém zase silnější. Mezi jeho velké klady, které kompenzují jeho pomalost a krátký dosah, patří vysoká nadílka životů a doopravdy silný silový útok, kterým smastery přešmikne Skuruta vejpůl, až to hvizdne. Ano, Gimli vyniká vsoubojích jeden na jednoho, kde mívá jasně navrch.Bohužel díky jeho malému dosahu bych jej nevysílal do větších bojů, kde i přes svou výdrž může přijít k úhoně. Gimli se je dobrý charakter pro hráče, kteří si útoky dokáží načasovat.Nebo pro ty, kteří upřednostňují sílu a výdrž před rychlostí a mrštností.


+vysoká odolnost, drtivé útoky,

-pomalost,malý dosah, nevhodný pro boj proti více soupeřům


Aragorn


Aragorn reprezentuje zlatý střed. Nevydrží sice tolik co Gimli, ale je rychlejší a má větší dosah. Není sice tak rychlý jako Legolas, ale  je na druhou stranu odolnější.Právě díky tomu, že není tak zaměřený buď na sílu, nebo na obratnost, je Aragorn všestranným charakterem. Jeho doménou je normální útok, který má díky jeho dlouhému meči při dobré rychlosti slušný dosah. Tím pádem se hodí na vyrubávačky, kde musíte nepřátele drvit jako na běžícím páse.Ani slukem není vůbec špatný (na nejvyšší upg. dokáže střela spálit štít), ale raději jej držte u meče, na který má rovněž mastery a ani jeho komba na blízku nejsou k zahození. Aragorn je velmi vyvážená postava, která sice nevyniká vurčitém druhu boje. O to víc je však všestranná.


+ vysoká vyváženost postavy, dobrý dosah,

- kromě rychlostního útoku vničem příliš nevyniká


Faramir


Tato bonusová postava se vám otevře po dohrání hry. Vlastnostmi je to kopie Aragorna s menším mečem a silnějším lukem.


+ slušné zacházení slukem, střední odolnost a síla útoků

- snížený dosah útoku, jinak jako Aragorn


Hobiti


Jistě vás zarazí, proč popisuji Hobity jako celek a ne jako jednotlivé postavy. Je to proto, že většinu hry hrajete stejně pouze za Sama a ostatní hobití postavy se od něj nijak moc neliší.


Hobiti nejsou příliš zdatnými válečníky a své nepřátele nezastraší ani svým zjevem, natožpak vpřímém boji. Jejich specialitou jsou útoky ze zálohy, což potvrzuje hezká schopnost Backstab (viz. výše) a mastery, které zvyšuje útoky vedené zezadu.


+ zneviditelnění, backstab

- v přímém boji nejsou příliš silní a proti opravdu velký tvorům moc neobstojí.



Nepřátelské jednotky


Ve hře existuje několik typů jednotek: obyčejní nepřátelé, štítovaní nepřátelé, speciálové a bossové. Ti se od sebe liší jak odolností, tak někdy taktikou, jak je sejmout. Tak například skřeta určitě budete likvidovat jiným způsobem, než trolla.


Obyčejní


Jedná se o nepřátele, kteří sice nejsou nijak přehnaně silní, ale zato je jich hodně. Nepoužívají pancíře ani štíty. Proto je lze přímo rozsekat, nebo odstřelit.


Skřet


Popis: Ošklivý mrňavý prcek s šavličkou.


Skřet patří mezi nejběžnější a nejpočetnější protivníky, které budete potkávat. Není sice nijak silný, zato je pořádně zákeřný. Obvykle kolem vás poskakuje a vyhýbá se přímému útoku. Jakmile mu ale ukážete záda, tak vás napadne.


Jak na něj - normálně ho rozsekejte na hadry a bude. Taky jej můžete odstřelit, nebo sejmout pomocí Orc Bane, za které navíc získáte perfect mode.


Skřetí lučištník


Popis :Skřet s lukem. Těchhle naštěstí zas tolik nebývá, i když… Jedná se o dalekonosnou verzi skřeta, která je poněkud alergická na ránu ocelí. Obvykle jsou postaveni do skupinek.

Jak na ně: Buď odstřelit, a to stylem střela/krytí či střela/úhyb stranou, nebo doběhnout knim a rozsekat. Při běhu buď kličkujte, nebo používejte kryt (parry). Neplatí na ně Orc Bane


Skurut


Popis: Všeobecně existují dva typy skurutů, které ve hře potkáte - Sarumanovi a Sauronovi Skuruti. Ti se liší jak vybavením, tak způsobem boje.


Skurut patří rovněž mezi běžné soupeře. Tenhle je už silnější a větší, než skřet. Taky vás neobskakuje, ale jde vám přímo po krku svou šavlí.


Sarumanův: Je oblečený do typické zbroje Železného pasu,  používá těžší meč a někdy užívá i štít. Potkáte ho vprvních dvou misích za Gandalfa.


Jak něj: Tenhle seká pomalu ,ale na slušnou vzdálenost, tak mu nedejte šanci. Jednoduše ho rozsekejte, nebo odstřelte.


Sauronův: Nosí jiné brnění a je více hojný. Vboji používá lehčí a rychlejší šavli, která mu umožňuje rychleji máchat a útočit. Tím pádem není tak těžkopádný, jako jeho kolega zŽelezného pasu ale má malý dosah.


Jak na něj: Tomuhle už vůbec nedejte šanci. Rozsekat, rozstřílet, spálit.


Na oba typy platí Bane of Sauron.


Skurutí lučištník/kušník


Popis: Skurut s lukem/kuší.


Jako u Skurutů s šavlemi, tak i zde existují dva typy. Tyhle se od sebe ale liší pouze oděním a zbraní. Jinak oba střílejí stejně účinné šípy/šipky a oba jsou vopruz. Podobně jako jejich skřetí a duchovský ekvivalent jsou snadno zlikvidovatelní zblízka. Se Sarumanovým skurutem se potkáte opět vprvních dvou misích za Gandalfa a jinak vůbec.Sauronův se vyskytuje pouze vmisi the Black Gate.


Taktika: Jako u skřetích lučištníků. Nelze zničit pomocí Bane of Sauron


Duch


Popis: Takový zelený duch s mečem.


Duchy potkáte vprvních dvou misích na path of the king. Nejsou sice nijak přespříliš silní, zato je jich mnoho. Tím, že poletují, jsou navíc velice pohybliví a často vám uhnou.


Jak na ně: pokud můžete, tak je rozsekejte, jinak vám ulítnou někam do háje. Nejlepší je si je položit na zem a dorazit.


Neexistuje na ně bane.


Duch lučištník


Popis: Duch s lukem.


Potkáte v prvních dvou misích na path of the king. Lze je sice snadno zničit útokem na blízko, zato se ale špatně chytají. Jako jejich druhové smeči jsou totiž i oni velmi pohybliví a řeknu vám: Chytat už takové dva je docela zábava.


Jak na ně: Taktika zničení je stejná jako u Skřetů a Skurutů. Zde ale o to víc platí zničit je co nejdřív, protože jsou pohybliví.


Harad


Popis: Člověk s šavlí, oděný do červené.


Tak s tímhle vojáka potkáte ve dvou posledních misích na path of the king. Používá šavli a je odolnější a schopnější, než skurut. Během boje občas udělá pózu (když zrovna neútočí).


Jak na něj: Jednoduše rozsekat či odstřelit.


Pavouček


Popis: Mrňavý pavouk


Tento tvor se vyskytuje vmisi shelob's lair. Docela zákeřný a mrštný. Navíc ho nelze třetím útokem povalit, což zněj občas dělá osinu vzadku.


Jak na něj: Povalit a zapíchnout. Nejlépe je likvidovat po jednom, ale když je jednou seknete silovým útokem, tak se složí na zem. To samé platí, když je přetáhnete nějakým speciálním nápřahem (když podržíte silový útok a začne vám zářit zbraň). Pak je už můžete vklidu dorážet na zemi spomocí Killing Move.



Štítovaní nepřátelé


Do této kategorie patří všichni nepřátelé, kteří nosí štíty. Pozor! Ne všichni, kteří štíty nenosí je taky nemají (viz speciálové a bossové). U těchto vojáků musíte nejdřív zničit štít Fierce attackem, napřáhnutím nebo střelou smaximálním nátahem. Po zničení štítu jsou už plně zranitelní jako obyčejní nepřátelé. Lze je také sejmout charakterně zezadu mečem nebo šípem či zabít určitými komby. Mezi tahle komba patří Shield Cleaver, Dark Deliverance a Helm's Hammer.


Skřet se štítem


Popis: Skřet s malým štítem a halapartnou.


Tohohle potkáte v misi Minas Tirith-Courtyard a v Cirith Ungol. Díky své halapartně má vysoký dosah a štítu zase dočasnou nezranitelnost. Navíc rádi couvají zvašeho dosahu, abyste na ně nemohli, a pak zaútočí.


Jak na ně: Štít zničit Fierce attackem a pak si snima už dělejte, co chcete. Pozor! Stále mají halapartnu. Taky je můžete zlikvidovat pomocí komb, určených na štítaře (viz. poznámka pod nadpisem). Velmi pohodlné je likvidovat je po jednom pomocí Orc Bane, protože dokud provádíte komba typu Bane, jste nezranitelní jejich průběhu.


Skurut se štítem


Popis: Za Železný pas je to klasický Sarumanův Skurut se štítem. Za Saurona se tenhle typ Skuruta nevyskytuje vnormální hře, ale v bonusové misi Palantir of Saruman.


Sarumanův Skurutí štítař má podobné slabiny jako jeho obyčejná verze: je pomalý a těžkopádný, navíc si všimněte, jak před útokem zrozběhu občas sklání štít kzemi, což vás varuje a dá vám tu potřebnou vteřinu pro zničení štítu, nebo pro krytí úderu.


Sauronova verze má oproti tomu delší dosah, má halapartnu a pokud jsem si všiml, tak nesklání štít.


Jak na ně: Taktika je obdobná jako u skřetího štítaře. Taky na něj fungují komba proti štítařům a Bany.


Harad se štítem


Popis: Hradský voják se štítem a halapartnou


Tak tenhle se vyskytuje pouze v misi Pellennor Fields. Nevím, čím to je, ale všichni štítaři, kteří kopají za Saurona, mají halapartnu. Tenhle navíc využívá výhody štítu a velmi rád na vás nabíhá a přetahuje vás svou dlouhou zbraní.


Jak na něj: Rozmlátit štít a rozsekat, stále pozor na halapartnu. Použít komba na ničení štítařů. Použít Warrior Bane, který ho sejme zcela spolehlivě.


Duch štítař


Popis: Zelený duch se štítem a halapartnou


Potkáte ho opět pouze v prvních dvou misích na Path of the King. Opět má díky halapartně velký dosah a díky štítu obranu, navíc je jako všichni duchové velmi pohyblivý, což vám na náladě nepřidá.


Jak na něj: Taky rozmlaťte štít a pozor na jejich halapartnu. Můžete na něj použít komba na ničení štítařů. Jako na všechny duchy i na něj neexistuje Bane.



Speciálové


Jedná se o druh vojáků, který je silnější, než jejich řadoví spolubojovníci. Mnohdy používají pancíř (To samé jako štít. Akorát to mají na těle a ne vruce.). Ten jim propůjčuje výhody štítařů až na to, že nosívají v každé ruce zbraň, takže vám mohou pěkně znepříjemnit život. Také je u nich zvykem, že mají více života (zelený proužek nad jednotkou). Pozor! Na tento typ nepřátel nejsou Bany a věřte že mnohdy si budete přát, aby existovaly! U tohoto typu nepřátel platí pravidlo že "Jeden je moc a víc než jeden je příliš."


Skřetí kapitán


Popis: Takový přerostlý hnusák s ocelovým plátem na pupku a s kladivem v jedné ruce a šavlí v druhé.


Tak tuhle potvoru potkáte na Path of The king a vprvní a třetí misi za Hobity. Jedná se o pancířovanou jednotku, takže si na něj dávejte pozor a hlavně se kryjte, když na vás začne nabíhat (to vás totiž přetáhne kladivem, které vás srazí na zem). Zblízka zase používá svou šavli a tak dostat se mu na kobylku může být obtížné, i když je poněkud těžkopádný. Naštěstí ve hře vyskytuje pouze po jednom, takže ho lze strochou nasazení sejmout.


Jak na něj: Pancíř mu rozmlaťte silovým útokem či rozstřelte dalekonosnou zbraní. Pak už stačí pouze si dávat pozor a je váš.Hobiti navíc mají schopnost Backstab, která dokáže zabít cokoliv kromě bossů na jeden zásah. Takže je nejlepší si dát neviditelnost, proplížit se za něj a Killing Move ho zabít. Je to tiché,účinné a navíc bezpečné. Mívá u sebe lahvičku sživoty.


Skurutí kapitán


Popis: Hodně přerostlý Skurut se dvěma kyji.


Skurutího kapitána (nevím, kjaké jiné rase ho zařadit) potkáte v misích Minas Tirith-Courtyard a The Black Gate. Není to žádný suchar a je dvojitě pancéřovaný ( musíte mu rozmlátit dva pancíře). Navíc na vás nabíhá, což se ,pokud má pančíř, nedá zrušit protisekem snásledkem jeho zranění, takže se musíte krýt. Takže pozor na něj. Vžádném případě to není příjemný a lehký protivník.


Jak na něj: Pancíř mu nejradši zničte na dálku, protože zblízka vás může ohrozit. Pak ho „jednoduše“ doražte zblízka. Nejlepší je ho ale nenechat se ani přiblížit a sejmout ho hezky zdálky. Mívá u sebe lahvičku s životy


Haradský kapitán


Popis: Harad se dvěma halapartnama


Tohoto protivníka potkáte pouze na Pellennor Fields. Specifikem boje a likvidace se jedná o poněkud menší verzi Skurutího kapitána, která ale umí zatopit úplně stejně.


Jak na něj: Rozmlátit dva pancíře střelou nebo nebo jinou zbraní a je váš. Stále si ale musíte dávat pozor, protože i bez pancíře je stejně jako Skurutí kapitán silný soupeř.

Opět vlastní lahvičku s životy.


Kapitán duchů


Popis: Vysoký duch se dvěma meči.


Tohole potkáte (překvapivě) pouze v misích s duchy. Takže znova: první dvě mise v Path of the king. Na rozdíl od výše jmenovaných kapitánů není pancéřovaný a -troufám si říct- ani moc silný (rozhodně ne tak moc jako výše jmenovaní). Jako všichni speciálové má i on více života a je to (poměrně) schopný bojovník. Vládne dvěma meči skterýma taky útočí. Jako všichni duchové je i on velice pohyblivý.


Jak na něj: Opět ničím nerušená ruční práce - prostě ho bez okolků rozsekat. Má sice více životů, ale to jsou už detaily…


Dá se taky odstřelit, ale to je při jeho pohyblivosti docela plýtvání municí. Opět flaška s životy.


Berserk


Popis: Velký, svalnatý skurut s dlouhým obouručním mečem


Vyskytuje se pouze v misi Road to Isengard za Gandalfa a to jen jednou. Není sice pancéřovaný, zato má dobré protiútoky (vykryje vám několik ran a obratem zaútočí, takže se musíte  po útoku začít okamžitě krýt). Není přespříliš silný, ale zcela lehký taky ne.


Jak na něj: Nejlépe si ho načnout z dálky a pak ho rubat zblízka. Jediný problém na něm je asi ty jeho protiútoky, které docela otravují.


Troll


Popis: Velký, s kulatým kvichtem a hooodně velkým palcátem.


Tuhle potvoru potkáte pouze vmisi The southern Gate a Minas Tirith-Courtyard. Jedná se o velice silnou jednotku, která ani zbroj snad nepotřebuje (který sebevrah by se pokoušel ji ničit ručně). Pokud ji zasáhnete šípem nebo jí uberete více života zblízka, tak couvne a ožene se volnou tlapou a věřte mi: Tohle nevykryjete!


Jak na něj: Likvidovat hezky zdálky a to buď: šípy nebo vrhacími kopími, eventuelně na něj lze vmisi The Southern Gate ještě vylít vřící olej (na toho pod bránou). Dále na něj lze použit Gandalfovu schopnost vytvořit kolem sebe silové pole tak, že ji aktivujete a naběhnete na něj. Lze jej sice zničit zblízka, ale je to opravdu těžké. Velmi nebezpečný soupeř!


Numakil


Popis: Hoodně přerostlý slon s věží na hřbetě


Potkáte v misi The southern gate a Pellenor fields. Numakil patří mezi nejtužší speciály, které potkáte. Po pravdě. Tohoto "drobečka" doopravdy nezkoušejte v žádném případě pižlat ničím, ani kdyby to byla Gimliho sekyra ani Aragornův Andúril. Tohle není potvora, která se dá sejmout zblízka.


Jak na něj: tuto bytost zničíte pouze tím, že jí rozstřílíte štíty, umístěné na bocích (v misi Pellenor fields musíte přebíhat mezi okraji údolíčka a sestřelovat jejich štíty z různých stran), a potom ho dorazíte. Konkrétně vmisi Pellenor fields máte na dosah velmi příjemné katapulty a oštěpy. 


Nazghúl na létajícím nosiči


Popis: Postava v černém plášti, létající na černém plazu


Vyskytuje se v Escape from Osgiliath, (kde hraje spíše roli vopruzáka, před kterým se musíte skrývat) Minas Tirith - top of the wall a Pellenor fields. Vás osobně sice nijak neohrožuje, zato ohrožuje postavy či zařízení důležité pro dohrání misí. VEscape from Osgiliath se před ním musíte schovávat pod stříškami a střechami,vmisi Minas Tirith top of the wall vám výjimečně sebere nějakého vojáka a dokonce, pokud ho neodstřelíte, i jednoho od katapultu. Největší osinou se stává vmisi Pellenor Fields, kde mu musíte sestřelit nosiče, aby ho mohla Éowyn sejmout.


Jak na něj: V Escape from Osgiliath se ho nijak nezbavíte a musíte jen přebíhat mezi přístřešky a po cestě rubat skřety. V ostatních misích platí, že ho musíte (protože jinak to nejde) zlikvidovat na dálku dalekonosnými zbraněmi.



Bossové


Tihle nepřátelé se vyskytují jen jednou a to vždy na konci misí. Tihle patří mezi nejtužší protivníky vůbec a na jejich zničení bývá zapotřebí použít nějaký "fígl", využít jejich slabinu, nebo vždy po určitém čase porubat jejich posluhovače.


Tyto protivníky nikdy nepodceňujte! Nejsou bossové pro nic za nic! Totální absence Bane a nelze je sejmout hobittím Backstab.


Král Mrtvých


Popis: Velká postava v typickém brnění s mečem, nepřehlédnete ho


Potkáte v misi The King of the Dead. Král mrtvých není zrovna lehký oříšek na rozlousknutí. Smečem je velmi zručný, má moc života, vyvolává si vojáky a vždy po určitém počtu ubraných životů na vás posílá "wind of the mountains“, což je jakási drtivá tlaková vlna, která ubírá hodně života.


Jak na něj: Útoky mečem krýt pomocí parry. Vyvolané vojáky zabíjet nejlíp po jednom a pokud na vás začne sesílat "wind of the mountain“, což se projeví změnou kamery a typickou animací, tak se schovejte za velký šutr a nevylézejte ven, dokud jej neoštípe. Jinak se dá zvládnout zblízka a docela otrávit z dálky. Jakmile mu totiž zlikvidujete vyvolané nohsledy, vpluje do země a objeví se buď přímo u vás, nebo na místě, odkud je vyvolával. To je příležitost hlavně pro rychle nabíjející a natahující postavy (Legolas), aby mu něco ubraly.


Odula (Shelob)


Popis: Hoodně přerostlý a silný pavouk.


Potkáte v misi Shelob´s lair na konci. Odula je poměrně velká potvora (myslím tím chováním), protože proti ní hrajete za Sama, který má o hodně menší dosah, než ona. Navíc na ni nefunguje Backstab ani vrhací dýky. Po určitém počtu ubraných životů se vyškrábe na skálu a pošle na vás várku svých malých pavoučků. Po určitém čase , po který  ty prcky zabíjíte, na vás skočí a dokonale uzemní. Sam jí navíc asi vpolovině souboje usekne nohu a ona začne zběsile obíhat údolíčko a několikrát vás při tom smete.


Jak na ni: Pavoučky zlikvidovat (návod na jejich likvidaci je v sekci Obyčejní). Pak si počkat a těsně před tím, než po vás skočí utíkat dozadu. To její obíhání se dá vyřešit tím, že doběhnete k horním schodům a tam počkáte. Jinak se jí snažte dostat co nejblíž a pořád do ní sekat. Jejímu náletu lze vzdorovat tím, že si počkáte, a chvíli před tím, než se odrazí, odběhnete z původní pozice.


Skřetí kápo (jeho jméno si nemůžu vybavit)


Popis: Atypicky vypadající skřet se štítem.


Potkáte na konci mise Cirith Ungol v malé kruhové místnosti. Skřetí kápo je velmi odolný boss, který se chrání štítem a se šavlí se mu žádný prťavý skřet nevyrovná. Seká vsériích a pak odskočí.


Jak na něj: Štít mu lze rozbít silovým útokem, ale zbroj mu musíte prorazit oštěpem. Naštěstí se vmístnosti nacházejí dvě kupy oštěpů, které musíte navštívit. Po proražení brnění chvíli je na okamžik omráčený, což je váš čas. Jedině tehdy jej totiž můžete poranit. Dá se dorážet i na zemi, což je ale příliš pomalé a neohrabané. Takže - Rozmlátit štít (zbraní, nebo oštěpem), prorazit zbroj (oštěp) a rubat a rubat.


Ústa Sauronova


Popis: Velká, černě oděná, postava s maskou a mečem.


Vyskytuje se na začátku mise the Black Gate. Mám-li být upřímný, nevím, jestli mám Ústa Sauronova zařadit mezi bossy nebo speciály. Nejsou totiž nijak výjimečně silná a lze si s nimi celkem lehce poradit. Vyskytují se pouze jen na začátku této mise, což žádný jiný boss nedělá. Zároveň mají ale slušně velkou odolnost a proti tomu jejich výskoku se neubrání žádná postava.


Jak na ně: Rubat a nedat šanci ke skoku. Podle mého názoru nejslabší a nejjednodušší boss.


Nazghúl


Popis: Velká postava s mečem, oděná do černého pláště.


Vyskytuje se na konci mise the Black Gate. Tohle je boss těžkého kalibru. Jako jedinný se vyskytuje třikrát na jednom místě, což je ještě větší problém. Jako jediný ovládá schopnost parry a to vám na náladě nepřidá, protože odráží vaše útoky.


Jak na něj: Znalce Tolkienova díla nebo ty, co viděli Společenstvo Prstenu určitě nepřekvapím tvrzením, že nemají rádi oheň. Na místě, na němž se vyskytují, se navíc objevuje několik ohňových roštů a kopí. Na souboj zblízka jsou moc silní, ale lze je popálit a prostřelit.


Glum


Popis: Prostě Glum


Vyskytuje se v misích Escape from Osgiliath, kde vás ale vede a je zcela neškodný, a v misi the Crack of doom, kde se jedná naopak o velmi tuhého bosse.


Jak už jsem předeslal, Glum není taková pápěrka, na jakou výpadá. Útoky jakéhokoliv druhu na něj nemají efekt a navíc vám na bojiště během souboje začnou padat šutry. Kromě toho, když se zastaví a zařve, tak po vás většinou skočí a tento útok se nedá vykrýt.


Jak na něj: Nalákat k okraji římsy (ne mostu) a až začne balancovat na okraji, tak ho úslužně strčit dolů a dorážecím pohybem shodit dolů. To se opakuje několikrát a nakonec už konečně zhebne.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2025 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.