Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Text poslal : Stanislav Plášil
Lemmingové byli pravděpodobně velkým výskytem sebevražedných sklonů v rodině
drasticky zredukováni, takže nyní zbyli jen čtyři, se kterými budete pracovat.
K lepšímu ovládání je dobré přepínat si mezi jednotlivci pomocí šipek na
klávesnici. Jednak je to rychlejší (v ohledu na časové omezeni a jednak
přehlednější. Nikdy se vám tak nestane, že se vám navolí k ovládání více
Lemmingů najednou, což je při ovládání myší zcela běžné.
V malém mozečku málo informací. Při přesouvání Lummíků za roh je důležité
klikat vždy rovně před ně, dovést je až do ohybu rohu a teprve potom jim
změnit směr. Zahnete-li s nimi rovnou, roh neroh, klidně si to namíří šejdrem
k místu kam je posíláte ďuzna neďuzna, což je většinou připraví o život.
Jelikož se ocitáte v logickoakční hře, musíte počítat i se zákeřností
nepřátel. Postavíte-li se příliš blízko okraje nějaké zdi a nevidíte, co se
skrývá dále za rohem a mimo obrazovku, můžete být rychle mrtví, protože
odněkud přiletí střela a vy ani nevíte, že máte tu čest potkat nepřátelského
Červeňáka. To samé platí pro vás. Můžete soupeře také zabíjet aniž byste je
ještě viděli na obrazovce. Stačí troška odhadu a vědět, že tam někde někdo
chodí, pak střelit, a je váš! Často jste proti soupeřům ve výhodě, protože vás
zaregistrují až když se k nim přiblížíte relativně blízko. To ale není třeba,
vy od nich můžete klidně zůstat o něco dál, přičemž oni o vás nemají ani šajn,
a v pohodě je zasáhnout zdálky.
K otevírání závor slouží jak klíče, které najdete v dřevěných bedničkách tak
i páky. Ovšem některým závorám (zejména v prvních úrovních) k otevření stačí,
když se k nim pouze přiblížíte. Z dřevěných bedniček se můžou vylíhnout nejen
klíče, ale také i celé katapulty, jejichž účel je jednoznačný - katapultovat
Lemmingy z místa na místo.
Páky neslouží jen k otevírání závor, k manipulování "klouzačkami", zvedání
a vůbec k rozhýbání různých stěn, ale také k ovládání jezdících plošinek, na
kterých musíte Lemmingy často převážet.
Trochu komplikované je přesedání z jedné jedoucí plošinky na druhou. Musíte si
dát pozor máte-li na kurzoru opravdu navolenou plošinku, na kterou chcete
přesednout, protože je znak kurzoru stejný pro používání všech plošinek
(mimochodem, v tomto případě si nemůžete být jisti ani tím, že kurzor zrovna
neznačí navolení Lemminga, protože i ten je stejný). Když se vám při této
operaci ocitnou obě plošinky ve stejné úrovni, je lepší raději klikat
několikrát za sebou dokud Lemming nepřesedne. Tohle je od autorů opravdu
trošku nedomyšlené.
Největší pohromou Lemmingů jsou díry žluté barvy v zemi. Dozvíte se o nich až
když na ně šlápnete, což vás samozřejmě zabije. Občas se mi zdálo, že se díra
nachází hlavně na místě, kde rostou takové zelené snítky travičky. Ovšem ani
to není pravidlem. Nejspíš si musíte polohu děr přesně zapamatovat a pak se
jim vyhýbat.
Přecházením po odlišně zbarvených kostkách je možné také pohybovat jezdícími
plošinkami.
Zdánlivě neprůchodné stěny nebo pohyblivé zdi reagují na vaše výstřely tak, že
po zásahu najednou zajednou do země. Ke stejnému účelu je možné používat
i šlapání na některé podezřelé dlažky.
Jezdící plošinky ovládají i soupeři tím, že přecházejí po určitých kostičkách.
Vy se jich musíte zbavit právě v momentě, kdy je to pro vás nejvýhodnější
- způsobením "smrti" Červeňáků se plošinky buďto zcela zastaví (a je jenom na
vás na jakém místě to bude) a nebo jen zpomalí.
Vyjíždějící zídky jsou mrchy. Poznáte je podle toho, že když si na ně
stoupnete, vyvezou vás o několik stop. Tyto zídky můžete uvést do původního
stavu, když z nich vystoupíte a znovu na ně vlezete.
Praporky jsou tím, oč v této hře vlastně běží. Většinou nejsou nijak zvlášť
schované. Občas jsou na vyjíždějících zídkách, na něž platí některá z pák.
Někdy se krčí uprostřed lávy na pohyblivých plošinkách, což je o něco
složitější - prostě je musíte chytit z druhé jezdící plošinky. Nejhorší jsou
ale praporky, které vyjedou jakoby ze země na jezdících schůdcích, pokud se
vám podaří šlápnout někde mezi stromy na správné místo (což se v celé hře
objevilo snad jen jednou, pokud si dobře pamatuji). Ve skutečnosti jsou však
praporky jen mazaně schované za stromy, tak abyste je nemohli vidět.
Nebudete-li moci nějaký praporek najít, stačí kurzorem přejet par stromů
a změna kurzoru už vám prozradí, za kterým ze stromů je praporek schován.
Určitě by se dalo napsat ještě spoustu podobných bodíků, jenže místa je málo.
paměť děravá a jak říkám, hra není nijak zvlášť složitá, takže si na spoustu
taktik a fíglů jistě přijdete sami. A kdybyste náhodou nevěděli kudy kam, je
taky přece K.Z. (to jsem si zase zavařila. doufám, že příliš mnoho
Lemmingoliďohráčů neví, co tato zkratka znamená).
A to už je opravdu všechno. Hodně štěstí při řešení úrovní Lemmings
Paintballu a tiše se těšte na další pokračovaná Lumíků "2D Lemmings".
Tabulka kódů :
FUN TRICKY TAXING MAYHEM
0440650987 0089115754 0489671778 0355433546
0440650923 0072338537 0355454074 0338623562
0457428331 0055561320 0221236338 0338690794
0457428267 0173001839 0087018570 0321780810
0457428459 0156224622 0489671746 0321748042
0457428395 0139447405 0355454042 0304938058
0508021867 0122670188 0221236306 0304905290
0508021803 0107990123 0355458154 0389021258
0508021995 0091212906 0221240418 0388988490
0508021931 0074435689 0087022714 0372178506
0524799339 0057658472 0489675890 0372145738
0524799275 0175098991 0355458122 0355335754
0524799467 0158321774 0221240386 0355302986
0524799403 0141544557 0087022682 0338493002
0038521963 0124767340 0483675858 0338460234
0038521899 0101698667 0087026794 0288356426
0038522091 0084921450 0489679970 0288323658
0038522027 0068144233 0355462266 0271513674
0055299435 0051367016 0221244530 0271480906
0055299371 0168807535 0087026762 0254670922
0055299563 0152030218 0489679938 024638154
0055299499 0135253101 0355462234
0105892971 0118475884 0221244498
0103795819 0355466346
0087018602 0221248610
0087030906
0489684082
0355466314
KONEC.