Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Část 1 - Útěk z Kyrandie
Začínáš u smetiště, ve kterém určitě najdi : prázdnou baňku (je také ve
sklepě), dva hřebíky (ty je možno vytáhnout také z lavic na kulatém pódiu),
botu, pilku, rozbitou baňku nebo pomerančovou kůru. Smrtící veverky si zatím
nevšímej a jdi doleva k zámku, pak dolů a skoč do kulové mašiny, která tě
teleportuje do města. Ve městě nejprve vypáčíš hřebíkem dveře do továrny na
hračky. Dveřmi v pozadí projdi do svého pokoje, kde zpod postele vytáhni
šaškovskou hůlku a ze šuplete žalud na provázku. Na žalu d na provázku použij
OHNUTÝ hřebík a získáš prut jednak na chytání ryb, jednak k hypnotizaci
veverek. Šaškovskou hůlkou můžeš kdykoliv kohokoliv rozesmát, což je občas
hodnoceno nějakými těmi body. Bodíky můžeš také sbírat za různé ubližování
lidem jako píchání hřebíkem nebo odstřihávání vlasů nůžkami (ty získáš,
necháš-li se chytit do vězení). Ted' můžeš postupovat následujícími způsoby:
Útěk číslo 1.
V mlékárně seber dvoje sezamová semínka. Polož je před veverku na smetišti
a zhypnotizuj ji prutem. Veverku seber, odejdi a zase se vrať. Zhypnotizuj
druhou veverku, seber ji a jdi do továrny na hračky. Nastav páčky na stroji do
polohy dolů-nahoru, vhoď dovnitř botu a vypadne míč. Další dva míče získáš
nastavením páček dolů-dolů a vhozením zhypnotizované veverky. S třemi míči jdi
na útes k lodi, nastav se na lhaní, promluv si se strážcem, použij míč na sebe
a jsi z ostrova pryč.
Útěk číslo 2.
V mlékárně seber sezamová semínka, vrať se do továrny na hračky a skoč do díry
za přístrojem. Pokud nemáš baňku, tak ji teď seber a na prut ulov úhoře (dá
ulovit i na útesu s lodí). Na semínka použij úhoře, čímž je zfertilizuješ,
tzn., že po zalití vodou budou růst rychleji. Fertilizovaná semínka zasaď
v tomto sklepení do shluku cihel v levé stěně. Naber do baňky vodu ze stoky
a semínka zalij. Až stěna pukne, prolez dírou do tajné místnosti. Otevři
karafu v popředí a naber tekutinu z ní do prázdné b aňky. Přes radnici se vrať
na náměstí (případné zamčené dveře můžeš vylomit hřebíkem) a jdi do arény, kde
se postav na místo s otisky chodidel na zemi a vypij tekutinu z baňky, která
vás teleportuje přímo na druhý ostrov.
Útěk číslo 3.
Vlez do jakéhokoliv domu bez převlečení, majitel tvou přítomnost ohlásí na
zámek. Jdi k zámku. Vyběhne na tebe chlap, kterého můžeš chvíli zdržovat,
čímž získáš pár bodů navíc. Nejdřív tak, že mu předem narafičíš poleno na
cestičku, kudy chlap běží. Podruhé na tebe půjde se sítí. Tu mu můžeš
zlikvidovat nůžkami nebo rozbitou baňkou. Teprve potřetí použije magii
a budeš bezmocný. Před branou tě "odsoudí", a půjdeš do vězení. Tip :
předtím, než ti vezmou všechny věci, můžeš na čekajícího chlapa ťuknout
libovolným předmětem z inventáře, který ti pak zůstane i ve vězení. Do prvního
vězení si vezmi hřebík. Až ti žena řekne, co máš dělat, dej se do práce.
Natáhni provázek, šlápni na pedál, odstřihni provázek nůžkami a výsledek vhoď
do otvoru za tebou. Provedeš-li to desetkrát, budeš z vězení propuštěn.
Zábavnější ale je, když po odchodu dozorkyně hřebíkem vylomíš pletací bednu,
píchneš chlapa (body) a strčíš do bedny nůžky. Pak natáhni provázek a šlápni
na pedál. Pokud jsi nůžky správně umístil, budou chlapa píchat a on uplete
tolik nití, že po nich budeš moci vylézt z okna. Do druhého vězení si vezmi
zfertilizovaná semínka (viz druhá cesta). Nyní jsi na galejích v kamenolomu.
Buď můžeš desetkrát odvozit kamení, nebo použít semínka na hromadu kamení,
znovu na ni ťuknout, čímž dojde k velkému pádu. Do třetího vězení si nemusíš
brát nic - stačí tam sebrat ze země prostřihovací nůžky a bud' desetkrát
prostříhat keře, nebo dát nůžky Roweně, která je s tebou také zavřená a pomůže
ti utéct. Do čtv rtého vězení si tyto nůžky vezmi s sebou a jednoduše jimi
přestřihni pouta. A jsi na dalším ostrově. (Případně ještě můžeš 1000x
zaveslovat a vrátíte se zpět na Kyrandii).
Pro ostatní tři řešení útěku z Kyrandie budete potřebovat převlečení. Jsou
celkem tři - mimův oděv, vesta a čepice ze zhypnotizované veverky. Mimův oděv
získáš tak, že až bude mim k tobě zády, pustíš mu za límec úhoře a on se
odejde koupat. Nastav se na lhaní, jdi za ním, dveře v ohradě otevři tak, že
použiješ prut na schránku na peníze. Vyvař anebo zmraz lidi v koupací konvici
otáčením teplotní střelky. Až se hlídač bude dívat do konve, rychle seber
z okna mimův oblek. Vestu sebereš podobně, obje ví se v okně, pokud už máš
mimův oblek, nebo pokud jsi si mima nevšímal. Čepici z veverky získáš
jednoduše tak, že použiješ veverku na sebe. Doporučuji oblékat si vestu
a čepici najednou.
Útěk číslo 4.
V továrně na hračky si vyrob míč (z boty nebo veverky - viz útěk č. 1), dále
koníka (z polena, páčky nahoru-dolů) a vojáčka (z polena, obě páčky nahoru).
Choď po Kyrandii tak dlouho, až narazíš na kloučka kecajícího nesmysly
a pojídajícího sendvič. První hračku odmítne, ale za druhou - míč - už
dostaneš jeho sendvič. Převleč se do mimova obleku (použitím na sebe,
převlečení zpět použitím ramínka na sebe) a na útesu s lodí pokecej se psem.
Za sendvič tě pustí na loď a jsi z ostrova pryč. Ale je zde i druhá,
složitější cesta, jak získat sendvič: nejdříve prutem zhypnotizuj veverku na
smetišti, seber ji a jdi z náměstí do rybárny (můžeš vejít jen když tě zatím
nikdo nepoznal jako Malcolma, jinak se dostaneš do vězení), polož veverku na
zem a prutem ji odhypnotizuj. Až se lide rozutečou, pokecej s mužem za pultem
a slib mu, že doneseš komponenty. Do přístroje za mužem vhoď sezamová semínka
a úhoře. Teď ještě musíš získat mléko. Pět nefertilizovaných sezamových
semínek anebo dvě fertilizovaná semín ka zalij vodou z baňky. Tyto klíčky
vhoďte do levého stroje v mlékárně. Objeví se spousta krav a mléko poteče
proudem. Hlavní nádobu s mlékem prorazíš nůžkami nebo hřebíkem, nabereš mléko
do baňky (pro body navíc můžeš nádobu prorazit ještě jednou) a v rybárně
naliješ mléko do stroje. Dostaneš báječný sendvič ! (Vhodíš-li do stroje místo
úhoře veverku, získáš veverčí sendvič).
Útěk číslo 5.
S hypnotizovanou veverkou a rybím sendvičem jdi do sklepa, stoupni si na
koberec, nastav se na lhaní a rozsviť obě jablka, která jsou na koberci
vyšitá. Budeš teleportován ke kouzelníkovi Darmovi a jeho drakovi
Brandywinovi. Promluv si s Darmem, použij na něj hůlku a dej mu sendvič. Pak
ho hůlkou rozchechtávej tak dlouho, až opustí místnost. Promluv s Brandywinem,
dej mu veverku a on ti poradí, jak se dostat z Kyrandie pomocí dvou úhořů.
Rozsvícením obou jablek se vrátíš zpět. Nachytej dva úhoře, pr vního polož na
koberec a druhého použij na prvního. Po chvíli jste z Kyrandie pryč.
Útěk číslo 6.
Obleč se do mimova obleku nebo do vesty s čepicí. Jdi na útes s přistávací
plochou, promluv si se Zanthii. Ve městě vyrob z polena koníka, seber semínka,
fertilizuj je úhořem a do baňky naber vodu (bud' ve sklepě nebo v aréně
použitím baňky na žábu). Zanthia už nyní bude doma. Promluv si s ní, pod
magickou skříňku polož fertilizovaná semínka a zalij je vodou z baňky. Zanthia
se začne věnovat vzniklé škodě, takže můžeš v klidu dát do kádě koníka
a nabrat tekutinu do baňky. Běž na útes, postav se do středu přistávací plochy
a tekutinu vypij. Jste z ostrova pryč.
Část 2 - Ostrov psů a koček
Ostrov psů a koček sestává ze tří hlavních lokací - oltáře, pirátské lodi
a psí pevnosti, mezi kterými můžeš cestovat bud'jízdou na korbě kočičího
vozíku nebo (po získání mačety) pěšky džunglí. Cílem je odjet pirátskou lodí,
ale piráti tě vezmou až když jim předvedeš nějakou, jakoukoliv magii. Takže do
toho. Nejdříve se potřebuješ dostat do psí pevnosti, pokud jsi se na ostrově
objevil jinde než v kryptě, která do pevnosti vede, nastavte se na zelenou
podlézavost a dvakrát ťukni na korbu kočičího povozu. Pes jezdí náhodně mezi
lokacemi, takže se musíš nechat vozit tak dlouho, až dojede do psí pevnosti.
Tam vezmi mačetu a pokecej se psem opřeným o kámen. Dostaneš od něj blechy,
které ze sebe můžeš lovit ťukáním na Malcolma a dávat je pirátům na pobřeží
(body). Hlavní pirát po předání blechy dokonce skočí do vody a ty pak můžeš do
podpalubí lodi, odkud pak můžeš vzít pirátům drahokamy (musíš jim je ale
nejdříve dát - je to za body). Z pevnosti odejdi doprava a mačetou prosekávej
veškerý porost. Pokud se pod některou rostlinou objeví klubko hadů, hned ho
mačetou rozsekej, jinak je po tobě. Všimni si , že odejít můžeš, až když
prosekáš překážející listy a že když znovu přijdeš do stejné lokace, narostou
listy znova. Kdo se chce zbavit blech, může se vykoupat v bahnitém jezírku
(blechami obtěžovaný Malcolm není schopen soudné komunikace), ale hlavně je
zde nutno posbírat kosti, které se objevují pod posekanými rostlinami. Vrať se
doprava do pevnosti. V dolní části obrazovky je ve třech řadách v zemi
zahrabáno celkem šest různých drahých kamenů, Pokládáním kostí na zem
v různých místech donutíš psa vyhrabat všech šest kamenů (když ti kosti
dojdou, jdi si je doplnit do džungle). Jeď ke kamennému oltáři a odejdi
doprava do džungle. Nastav se na lhaní, promluv si s kocourem spiklencem (jeho
jméno je Fluffy), a dostaneš myš. S myší se vrať do psí pevnosti a vlez do
podzemí otvorem vpravo dole. Pokud jsi v džungli napravo od psí pevnosti
vysekal porost vpravo dole, budeš zde mít světlo. Jdi doprava a na potemnělou
řadu soch použij myš (jsou to totiž kočičí sochy a takto se jim rozsvítí
oči). Pak si dalším ťukáním myši na jednotlivé sochy zjisti a zapiš, jakému
symbolu každá socha odpovídá a vrať se ke kamennému oltáři, který se nachází
vpravo od Fluffyho. Pokládáním drahých kamenů si zjistíš, jakému symbolu
přísluší který kámen. Jdi doleva, použij myš na podstavec a vlož do
příslušných soch správné diamanty (k druhé trojici soch se dostanete cestou
vpravo nahoře). Až bude všechno hotov o, získáš magickou myš, která každého
mění na myšáka. I Malcolma, takže když se ti to stane, musíš za Fluffym,
který tě za pomoci sýra vrátí zpět do lidské podoby. Ted' se musíš dostat
k pirátské lodi, ale teď už pěšky. V psí pevnosti můžete změnit oba psy na
myši (body). U pirátů už stačí jen použít myš na malého tlouštíka vlevo a hurá
na Kyrandii.
Tady je několik nejpoužívanějších cest džunglí (protože topografie džungle je
opravdu podivná) :
Psí pevnost - Pirátská loď : doprava, doleva, doprava, nahoru, nahoru
Pirátská loď - Psí pevnost : doleva, doprava, doprava
Oltář - Psí pevnost : doprava, doleva, nahoru, nahoru
Psí pevnost - Oltář : doleva, doprava, doleva, nahoru, doprava
Fluffy - Oltář : doprava
Oltář - Pirátská loď : doprava, nahoru, nahoru, nahoru
Pirátská loď - Oltář : nutno přes psí pevnost
Část 3 - Vodopády na konci světa
Objevíš se v turistické zóně pro masochistické sjezdaře vodopádu se třemi
penízky v kapse. První penízek vlož do stroje vlevo a získáš tak Pojištění na
život, které ti pro tuto část hry zajistí nesmrtelnost. Stroj vpravo nastav na
výrobu deštníků a vhoď do něj penízek, pak ho nastav na káčátko a vhoď
poslední minci. Takto vyzbrojen skoč do levého sudu. Obleč si káčátko, žlutou
květinu nafoukni pumpičkou z káčátka a ťuknutím na nafouknutou květinu
přeskočíš doleva (stále s oblečeným káčátkem !). Vejd i do jeskyně, podívej se
na animací a až budeš zpátky, skoč s káčátkem opět do vodopádu. 0 patro níž
svlékni káčátko a použij deštník na hák uprostřed vodopádu. Na druhé straně
potom použij deštník na sebe a skoč dolů. Vlez do další jeskyně a zase skoč
dolů. Znovu vlez do jeskyně a trochu divná horská dráha vás odveze do další
úrovně.
Tipy :
- Ze stroje na vrcholu vodopádu můžeš dostat tři věci najednou tak, že po
zakoupení a oblečení horských bot použiješ na stroj želízko a vypadne
libovolná třetí věc.
- Značky v místnostech ukazují, jaký druh výstroje můžeš v té které lokaci
použít. Použití ostatní výstroje končí smrtí.
- Tady jsou pro orientaci přesně názvy lokací tak, jak jsou po sobě seshora
dolů: The Ends of the Earth, Under the End, Further Down, Way Down, Way Way
Down.
- Z první místnosti nemusíš odjet sudem, ale dá se také sklouznout o patro níž
na káčátku.
- Symbol ploutve ukazuje,že v dané lokaci můžeš vyplavat o patro výš s obutými
ploutvemi.
- Na háčky v nejnižší místnosti můžeš použít lanko z oblečených ploutví,
přelézt po něm doprostřed místnosti a za použití horolezeckých bot vylézt
nahoru.
- Zezáleží na pořadí, v jakém do jeskyní vlezete. Prostě je musíš prolézt
všechny tři a tak se tak se můžeš uvedenými akcemi vracet i do jeskyní,
které jsou nahoře.
Část 4 - Rybí říše Limbo
Nejdříve vzbuď Malcolma ťuknutím na něj. Za každou cenu se snaž PROHRÁT hru
s rybí královnou, pak se nastav na lhaní a pokecej s jejím lokajem, který ti
poradí, že by bylo možno královnu vystrašit duchem jejího zesnulého manžela.
Stále nastaven na lhaní promluv s královnou a budeš propuštěn na procházku.
V průběhu této úrovně budeš často vrácen zpět ke královně a pak se musíš
vrátit tam, kde jsi byl přerušen. Nejdříve jdi doprava k netopýrovi
vetešníkovi a seber levou ponožku. Nastav se na lhaní a získáš od něj dva
penízky. Pak se nastavte na normální mluvu, opět s ním promluv, znovu se
nastav na lhaní a dostaneš z něj další dva penízky. Takto se můžeš penízky
zásobovat vždy, když ti dojdou. Pokud budeš opět chycen královnou, dej penízek
jejímu lokajovi a on za vás hru dohraje. Z místnosti se sloupem z ryb držícím
skluzavku jděte nahoru a doleva. Vezmi misku s fondue, jdi si sednout nahoru
na začátek skluzavky, zatáhni za páku a hurá dolů. Dopadneš na vetešníkův
domek. Přehrabuj se v odpadcích a získáš noviny. Pokládáním předmětů do pravé
dolní části obrazovky zaměstnáš netopýra a můžeš dál hrabat v jeho domku.
Můžeš vyhrabat jablko nebo mech. Jablko získáš také od profesora učícího rybky
tak, že jeho žáky rozesměješ hůlkou a jablko rychle ukradneš. Jablko dvakrát
sněz a získáš červa. Použij dva červy na sloup z ryb v místnosti, kde ležel
klíč a zboříš skluzavku. Pokud se po ni poté sklouzneš, dostaneš se do
předpeklí. Druhý, jednodušší způsob, jak se dostat do pekla, je dát pět
penízků čertíkovi s trojzubcem, který tě tam vystřelí dělem. Za druhé
vystřelení bude sice chtít už deset penízků, ale nastavením se na prostřední
stupeň si vyhádáš vystřelení za penízek jeden. V předpeklí se od úřednice
dozvíš, jakým způsobem přivolat krále zpět. Pak se nechej chytit královnou
a hru mlýn s ní hraj do takové fáze, až bude na "šachovnici" nejméně PĚT
rybiček. Pak polož na zem noviny a na ně penízek. Zjeví se duch zemřelého
krále a královnu vyžene. Rychle se jednou z popsaných cest přesuň znovu do
pekla a promluv si s mužem ve frontě, nastaveni na lhaní. Pak se nastav na
podlézavost a promluv s ním znovu a on tě pustí před sebe. Před muže se
dostaneš i tak, že vedle něj na zem pohodíš minci. Pokud jsi správně přivolal
rybího krále na trůn, vezme tě teď žena za stolem na řadu, ale musíš na ni
pořád ťukat. V další místnosti se můžeš banálně procházet a pokecávat
s turisty, dokud žena nevyřídí formality. Potom tě pošle průhlednou trubkou do
malé jeskyňky z níž se ťuknutím na vrt ací strojek konečně dostaneš zpátky do
Kyrandie.
Část 5 - Závěrečná část hry - roztrojení
Na začátku této části si musíš vybrat, jakým způsobem hru dohraješ - zda
zlým, neutrálním, či hodným.
a) ZLÁ CESTA :
Jdi do zámku a promluv si s piráty o inicializaci. Pokud veliteli pirátů
ukážeš dřevěného koníčka, dostaneš extra body za Pathetic Attack. Pak se jdi
podívat, jak se ze sauny stalo vetešnictví. Vetešník ti teď vymění skoro
všechny předměty ve hře za sezamová semínka. Získání všech předmětů je popsáno
v první části návodu, některé věci ti zůstaly z rybí říše. Až od něj získáš
alespoň jedny sezamová semínka, vyhrab na smetišti žalud na provázku a známým
způsobem nalákej a zhypnotizuj veverku. Skokem do díry za strojem na hračky se
dostaneš do sklepa (ven z něj se nyní dostaneš pouze trubkou nahoře), tam si
stoupni na koberec a rozsviť obě jablka na něm vyšitá, budeš teleportován ke
kouzelníkovi. Promluv s ním i s jeho drakem. Drak ti za veverku dá
teleportační lektvar, jehož vypití na kruhovém náměstí tě přenese na ostrov
koček. Zde vezmi mačetu, jdi doleva a džunglí projdi až ke kocourovi
spiklenci. Promluv s ním, jdi doprava a doleva, použij strojek od kocoura na
sebe a získaný kus sýra použij na kamennou myš. Posbírej diamanty a znovu si
promluv s kocourem. Daruje ti plechovku, jejímž použitím se vrátíš zpět do
Kyrandie. Můžete dát kus sýra nejmenšímu z pirátů (body). Pirátskému králi
v zámku dej jeden diamant a až se po zábradlí sklouzne dolů, ukaž mu obojek od
rybí královny (pokud ti byl odebrán při cestě na ostrov, najdeš ho teď na
smetišti). Pirátům se strašně zachce hrát piškvorky. Nyní je třeba získat
sendvič. Vcházej do vetešnictví tak dlouho, dokud ti obchodník nenabídne
dřevěnou berli. Kup ji od něj za diamant. Na náměstí vylom hřebíkem
(vytaženým ze smetiště) dveře do rybárny a uvnitř berlí obrať stroj. Pak ve
stroji vyrob hamburger, jak je popsáno v delším řešení první části návodu,
a zatím si ho nech. Socha v radnici (Town Hall) bude po tobě chtít důkaz vaší
neviny při incidentu s vražedným nožem v Kyrandii 1. Prvním důkazem je
svědectví krále Williama, které získáš vytažením Williamova portrétu zpod
postele ve tvém pokoji v továrně na hračky a jeho použitím na magick ou
skříňku v radnici. Pokud chcete obraz ukážeš napřed Brandonovi, získáš pár
sentimentálních bodů. Naopak Kallaka můžeš postrašit veverkou. Jako druhý
důkaz přijme socha sendvič, aby se posilnila a přenesla tě do rybárny
k poslednímu soudu. Zde již stačí jen znovu použít portrét na magickou
skříňku a je hotovo.
b) HODNÁ CESTA :
Jdi do zámku a mluv s piráty tak dlouho, až tě zavřou do vězení. Tam
rozesmávej hůlkou vězně tak dlouho, dokud ze skřipce nevypadne hřebík, pomocí
kterého odstraníš své okovy. Pak hřebíkem vylom zámek na skřipci, fertilizuj
semínka úhořem a nacpi je do díry pod dveřmi. Nakonec je zalij vodou a jsi
volný. Také můžeš trápit všechny tři vězně bodáním špendlíkem před tím, než je
osvobodíš (extra body). Potom jdi znova do zámku a promluv si s piráty
o diamantech. Podzemím pod továrnou na hračky projdi do radnice a popovídej si
se Zanthií. Chce esenci koně, aby tě mohla přenést na ostrov koček. Vhoď tedy
do stroje na hračky poleno, nastav správně páky a stisknutím tlačítka vyrobíš
koníčka. U sebe v pokoji vytáhni zpod postele portrét krále Wiliama. Dej
koníčka Zanthii a do prázdné baňky naber magický nápoj z jejího kotle. Jdi na
kruhovou přistávací dráhu a vypitím nápoje se dostaneš na ostrov koček. Postup
pro získání diamantů je stejný jako v cestě zlé. Pokud ti bude chybět obojek
nebo portrét kr ále Williama, najdeš tyto věci nyní ležet na smetišti.
c) NEUTRÁLNÍ CESTA :
Tato cesta je prakticky stejná jako cesta č. 2 - hodná, jenomže kocour Fluffy
(spiklenec) na ostrově psů a koček ti dá stroj na výrobu sýra za 10 kostí.
KONEC.