1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Legacy of Kain: Defiance
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Legacy of Kain: Defiance - návod

OBSAH :


1) Úvod

2) Mana, zdraví, checkpointy

3) Kain a Raziel

4) Zbraně

5) Bossové

6) Ovládání hry




1) Úvod  :


Nehledejte v tomhle textu klasický návod step by step, protože tato hra je na procházení  a orientaci celkem jednoduchá a dohromady se není kde ztratit. Dovolil jsem si tedy spíš sepsat pár poznámek, tipů a poznatků přímo ze hry. Jak asi většina z vás bude vědět, je tahle hra pokračováním upírské ságy, která začala kdysi ve hře Legacy of Kain : Blood Omen. Tady se poprvé začal odvíjet temný příběh ze země Nosgoth. V téhle první hře byl hlavním hrdinou upír Kain, který zachránil monumentální posvátnou stavbu - Sloupy Nosgothu, které odedávna zajišťovaly mír a spokojený život celé země. Sloupů je devět a každý měl mít svého strážce, takže i Kain si přizval pomocníky, mezi nimi mladého upíra Raziela. Jenže po čase se zřejmě Kain začal domnívat, že mu Raziel pošilhává po jeho křesle (což se občas šéfům stává) a tak se ho pro jistotu pokusil zbavit. Jenže Raziel se vrátil a my jsme mohli sledovat jeho dobrodružství a zápasy s Kainem ve hrách Soul Reaver a Soul Reaver 2. Čtvrtým dílem série byla hra  Legacy of Kain : Blood Omen 2, kde jsme se opět setkali s Kainem jako hlavním hrdinou.


Celá sága je - alespoň prozatím - završena touto hrou Legacy of Kain : Defiance. Pokud se týká hlavního hrdiny, je hra opravdu originální, protože ve 13 epizodách budete hrát střídavě za Kaina i  za Raziela. Každý z nich má jiné schopnosti a možnosti boje, ale cíl obou je tentokrát stejný - zničit zlo, které opět stravuje celou zemi a jehož původcem se nakonec překvapivě ukáže být Starodávný Bůh (Elder God, nebo Ancient God). 


Provedením je hra akčnější, než předcházející díly a obsahuje méně a jednodušších logických hádanek (puzzlů). Souboje trochu - vzdáleně - mohou připomínat souboje např. v Diablu (a doufám, že mě teď pravověrní Diablisté nebudou kamenovat :-). V úvodních misích se naučíte základní druhy úderů a postpuně, jak se budete zdokonalovat, získáte v průběhu hry různá komba, která vám budou souboje usnadňovat. Jejih použití spočívá většinou v kombinaci  nějaké klávesy a pohybu postavy. Pokud vás časté bojování unaví, můžete se pokusit utéct - nepřátelé jsou většinou značně pomalejší, než vy. Někdy ovšem se objeví kruhové silové pole, které vás i s vašimi nepřáteli uzavře v jakési "aréně". Pak vám nezbývá nic jiného, než bojovat do posledního nepřítele - potom "aréna" zmizí a vy můžete pokračovat ve hře.


Raziel i Kain procházejí v průběhu hry stejnými svatyněmi, ve kterých získávají nové varianty meče Soul Reaver. Každý ovšem používá svoji vlastní cestu. Jednak proto, že každý má jiné schopnosti a tak Raziel nemůže použít Kainovu cestu a naopak a jednak proto, že každý prochází svou cestou v jiné časové rovině - Raziel prochází cestou 500 let před Kainem. Jejich cesty se protínají ve dvou okamžicích hry :


Ten první nastává v katedrále (v jejích podzemních katakombách Raziel zabil Turela), kde spolu musí Raziel s Kainem bojovat. Nejprve hrajete za  Kaina a potom za Raziela. V závěru boje si Raziel vezme Kainovo srdce, které potřebuje k oživení upířího lorda Janose Audrona. To ještě netuší, že i Janos Audron propadne zlu a že s ním bude muset také bojovat.


Podruhé se Kain a Raziel setkávají na samém konci hry. Prozradím vám jenom, že Kain dostane své srdce zpátky, ale jak to celé dopadne, to poznáte sami až si hru dohrajete. Přece vás nepřipravím o všechna překvapení, no ne ? :-)


A ještě něco : po dohrání hry se vám zpřístupní bonusové materiály. Nezapomeňte si je prohlédnout, stojí za to.  Kde jinde byste např. mohli uvidět Raziela takto :




2) Mana, zdraví, checkpointy :


                  

                                 Runy                                                     Health Artefact


V průběhu hry nalézáte a sbíráte řadu věcí. Kromě artefaktů, které potřebujete k dalšímu postupu ve hře, jsou to runy a health artefakty. Runy zvyšují množství vaší telekinetické energie, kterou potřebujete k sesílání kouzel a health artefakty zvyšují množství vašeho zdraví (krve). Zdraví (energii) si také můžete doplňovat z nádobek, které se po různu ve hře vyskytují (klávesou [I]). Kain si také může doplňovat zdraví od vyčerpaných nepřátel, nebo  přikovaných vězňů - opět klávesou [I]. Raziel si stejnou klávesou doplňuje energii od vyčerpaných nepřátel - vysává jim duše. Ve spektrálním světě může klávesou [I] nasávat volně poletující zatracené duše.


Checkpoint


Ve hře také nacházíte a aktivujete checkpointy - barevné kruhové ornamenty na zemi. Pokud vás náhodou "zabijí", začínáte vždy od nejbližšího aktivovaného checkpointu. Hra se dá sice ukládat, ale při naloadováni pozice opět začínáte od nejbližšího aktivovaného checkpointu. Zdálo by se, že je tedy dobré si hru ukládat vždy poblíž nějakého checkpointu, ale přesto doporučuji si občas hru uložit i mimo checkpoint, protože vám pak zůstane vše, co jste do té doby posbírali a také nepřátelé, které jste pobili, už znovu neobživnou.



3) Kain a Raziel :


Řekněme si něco ke schopnostem a možnostem obou hlavních protagonistů.


a) Kain :


                 


Po přeměně v upíra a záchraně Sloupů Nosgothu se Kain stal jejich hlavním strážcem. Je nositelem meče Soul Reaver (Požírač duší). Může doplňovat svou sílu tím, že vysává krev svých nepřátel. Může bez problémů procházet mřížemi. Na místech označených modrým ornamentem na zemi se může proměnit v hejno netopýrů a přeletět do jiné lokace. Pokud najdete na zemi červený kruh, může Kain z tohoto místa udělat super dlouhý upíří skok k dalšímu červenému kruhu. Obě popsané akce se provádějí stejným způsobem : podržíte klávesu pro skok (defaultně [K], nebo [Spacebar]), Kain se přikrčí a potom klávesu uvolníte. Kain neumí plavat a tak pokud spadne do vody, promění se v hejno netopýrů a odletí k nejbližšímu checkpointu. Totéž se stane, pokud vám Kaina někde něco náhodou zabije.



b) Raziel



Jeho zbraní je spektrální podoba meče Soul Reaveru, která vyrůstá přímo z jeho ruky. Jeho hlavní schopností je, že může přecházet z materiálního do spektrálního světa a zpátky. Ve spektrálním světě získává všechno poněkud odlišný tvar (stavby, skály ...), což Razielovi umožňuje projít místy, kterými v materiálním světě projít nemůže. Ve spektrálním světě může procházet mřížemi, ale nemůže otevírat dveře a pohybovat předměty. Raziel umí plavat, ale ve vodě nemůže používat meč (s jedinou výjimkou, o které si řekneme v části o zbraních). Pokud se ale přenese do spektrálního světa, voda pro něj přestane existovat. Do spektrálního světa přejdete podržením klávesy [5] na numerické klávesnici a k tomu stisknete klávesu pro akci - defaultně [J]. Pro přechod zpět do materiálního světa použijete stejný postup, ale v tomto případě to funguje pouze na místech k tomu určených - místo je většinou vidět už z dálky a vypadá, jakoby ze země vyvěrala jakási růžová pára a nad ní se vznáší obraz lebky. Pokud Raziela něco zabije v materiálním světě, přenese se do spektrálního světa, kde může dobít svou sílu a pokračovat ve hře. Pokud ho něco vyčerpá i ve spektrálním světě, pak Raziel zmizí a začínáte opět od nejbližšího aktivovaného checkpointu.



4) Zbraně :


Zbraň je ve hře vlastně jen jediná - mocný meč Soul Reaver (Požírač duší). Na obrázku meče v levém dolním rohu obrazovky můžete sledovat, jak se v průběhu boje meč "nabíjí". Můžete to urychlit tím, že vyčerpané nepřátele nevysáváte, ale pomocí klávesy [U] nasajete jejich duše do meče. Meč si můžete dobít na maximum také u zvláštních útvarů - nejlépe bych je asi popsal jako malé černé obelisky s červenými plamínky na povrchu. Stačí k nim přistoupit a párkrát do nich seknout mečem - a je dobito. V okamžiku, kdy je meč zcela "nabit", tak se rozzáří a podstatně se zvýší jeho účinnost. Také můžete v tomto okamžiku seslat kouzlo meče tím, že chvíli podržíte akční klávesu [J] a poté ji uvolníte. Kouzlo je pro každou variantu meče jiné.


Varianty meče získáváte postupně během hry, každá se hodí k něčemu jinému, některé dveře např. nemůžete otevřít, dokud nezískáte příslušnou variantu meče.  Variant je celkem 15, z toho 6 jich používá Kain a 9 Raziel. Mezi jednotlivými druhy, nebo variantami mečů můžete přepínat pomocí kláves [4] a [6] na numerické klávesnici. Podorobněji dále popisuji jen ty, které jsem ve hře používal nejčastěji. Více popisovaných mečů je Razielových, ostatně s ním také hrajete většinu hry. Pozn. : kulatý obrázek vedle meče je znak. Pokud podobný znak uvidíte např. na dveřích, víte,kterým mečem půjdou otevřít.  


a) Spektrální meč :

   


Tenhle meč může používat jenom Raziel a jenom ve spektrálním světě. Všechny ostatní varianty meče může používat pouze v materiálním světě. Tento meč si nemůžete vybrat, Raziel ho dostane do ruky automaticky jakmile se přenese do spektrálního světa.


b) Meč světla :

                  

               Razielův meč světla                                            Kainův meč světla  


Sesláním jeho kouzla oslníte nepřátele a ti jsou pak zmatení a bojují mezi sebou. Stačí jen mezi nimi chodit a vysávat... Ale pozor - jakmile se vložíte do boje, opět se do vás pustí ! Používá ho Kain i Raziel.


c) Meč temnoty : 

       


Sesláním jeho kouzla se zneviditelníte (postava zfialoví a trochu se jakoby "rozmázne"). Vaši nepřátelé vás nevidí a vy na ně můžete beztrestně útočit. Toto kouzlo také využijete, abyste se dostali do míst, kam se ve viditelné podobě nedostanete, protože hlídací senzory je před vámi vždy zavřou. Používá ho Raziel.


d) Meč času :

    


Sesláním kouzla své nepřátele na chvíli zpomalíte, takže pak není problém je pobít. Použíbá ho Kain.


e) Ohnivý meč :          

                

              Razielův Fire Reaver                                         Kainův Flame Reaver


Seslánm kouzla se obeví mohutný plamen, který všechny nepřátele v dosahu zapálí. Můžete se už jenom dívat, jak zmateně pobíhají kolem a hoří. Ovšem už je nemůžete vysát. Ohnivý, nebo plamenný meč mají oba, Kain i Raziel. Tímto mečem také můžete zapalovat pochodně apod.


f) Větrný meč : 

     


Sesláním kouzla způsobíte menší lokální vichřici, která vám vaše nepřátele jednoduše odfoukne z cesty. Kromě toho můžte tenhle meč použít ještě jiným způsobem : když najdete na zemi kruhové desky s otvorem uprostřed, ze kterého tryská pára, použijte na ně větrný meč klávesou [J]. Na chvíli otvor ucpete a když ho uvolníte, tak vás vzduch vynese hodně vysoko. Používá ho Raziel.


g) Meč země : 

      


Kouzlem tohohle meče je malé lokální zemětřesení, účinky snad netřeba popisovat. Další použití tohoto meče je u podobných kruhových desek, jako v případě větrného meče, jenže tady z otvoru uprostřed  nic nestoupá, nebo snad jenom pár zrnek písku. Po použití meče klávesou [J] se vznese oblak písku, ze kterého se vytvoří dočasné stupně, po kterých můžete vyskákat tam, kam potřebujete. Používá ho Raziel. Tento meč je navíc vyjímečný ještě z jednoho důvodu : je to jediný meč, který může Raziel použít i pod vodou. Pokud na něj přepnete, voda přestane Raziela nadnášet, takže klesne na dno a on může meč použít. Ale jakmile opět přepnete na jakýkoliv jiný meč, začnou opět platit fyzikální zákony a Raziel začne stoupat k hladině.


h) Vodní meč :

      


Získáte jako jeden z posledních. Použitím jeho kouzla zmrazíte na chvíli nepřátele, což vám dá možnost jim uniknout. Bylo by logické je jednou ranou rozbít na tisíc kousků, to ale bohužel nejde. Pokud tento meč použijete klávesou [J] na vodopád, tak ho na chvíli zmrazíte a můžete  po něm vyšplhat nahoru. Používá ho Raziel. Jestliže ohnivým mečem můžete pochodně zapalovat, tak tímto vodním mečem je opět můžete uhasit.


Kromě toho všeho se ještě v závěru hry získáte dva speciální meče se zvýšenou mocí.  Nejprve do Raziela vstoupí duše Ariel (bývalé hlavní stážkyně Sloupů Noshgothu) a Raziel získá Meč Spirit. Potom Raziel vstoupí do Kainova meče Soul Reaveru. Tak získá Kain finální zbraň, se kterou se může postavit závěrečnému bossovi celé hry, kterým je překvapivě Pradávný Bůh (Elder God, nebo Ancient God).


                     

               Razielův meč Spiirit                                     Finální Kainův Soul Reaver



Všechny meče používáte pomocí klávesy [J]. Kombinacemi s různými klávesami, např [U],

[L], [šipky] apod. docílíte různých druhů úderů a útoků. Všechny si natrénujete v úvodních misích hry, kde je k tomu pro vás připravená zvláštní tréninková aréna. Navíc vám budou  postupně během hry přibývat komba - speciální útoky. Jejich efekt a použití najdete v inventáři (klávesa [F]) na obrazovce komb. Kromě boje použijete meče také na probourávání popraskaných stěn a otevírání dveří, které jsou označeny znakem některého meče.


Kromě palety mečů můžete ještě použít jednu zbraň. Jsou to telekinetické střely, které vypouštíte z ruky klávesou [L]. Proti zdatnějším protivníkům sice nejsou moc účinné (proti bossům skoro vůbec), ale můžete je použít např. na to, abyste soustředěnou palbou udrželi protivníka na zemi a nedovolili mu vstát. Po nějaké době toho má dost a můžete si ho vysát. Střely také použijete pro stisk tlačítek, na která normálně nedosáhnete, protože jsou moc  vysoko a dále na bourání porušených staveb a sloupů (hra vás na ně vždy upozorní).



5) Bossové :


Kromě spousty "běžných" nepřátel se ve hře setkáte s bossy, jejichž likvidace je dost obtížná. Vynbral jsem tři nejtěžší, kteří by vám mohli působit problémy.


a) Turel 



Zavržený a přeměněný upír - bývalý strážce sloupu. Raziel se s ním setká v katakombách pod katedrálou, kde je shozen do jeho arény a musí s ním bojovat. Běhejte a vyhýbejte se jeho střelám. Jistě si brzo všimnete, že svou energii dobíjí z velkých gongů, které visí po straně arény (viz. obrázek dole). Gong, který je právě aktivní, se chvěje. Pokud se k němu dostanete včas a začnete do něj sekat mečem, nemůže se Turel dobít. Pak nastává chvíle, kdy je zranitelný, rychle k němu přiskočte a sekejte dokud to jde. Po Turelově smrti se začne chvět jeden z gongů. To způsobí, že praskne překážka na protější stěně arény a Raziel bude moct vyšplhat z arény ven.


Rána z milosti ? (V pozadí vidíte gongy)


b) Janos Audron



V Soul Reaverovi 2 byl zabit, nyní Raziel potřebuje srdce, aby ho mohl oživit. To nakonec získá od Kaina, ale oživený Janos Audron také podlehne zlu, které ho ovládne a Raziel s ním musí bojovat. Z počátku se vám tenhle protivník může zdát nezranitelný, ale tak zlé to přece jen nebude.  Vyhýbejte se jeho kouzlům a počkejte až se vznese do vzduchu a pošle na vás opravdu silné kouzlo. Tomu se musíte vyhnout a pak rychle utíkejte k Janosovi. Po seslání takového kouzla je totiž přece jenom trochu vyčerpaný a to je ta pravá chvíle pro vás. Sekejte do něj a ubírejte mu života dokud to jde, ale jakmile zase začne kouzlit - rychle utečte a zase běhejte a vyhýbejte se. Sice ho nakonec stejně úplně nezabijete, ale alespoň zmizí a vy budete mít od něj pokoj.


c) The Elder God



Pradávný Bůh - známe ho od Soul Reavera, kdy pomáhal Razielovi na jeho cestě (viděli jsme ho hluboko ve vodní propasti pod Sloupy Nosgothu). I v "Defianci" to vypadá tak, že Razielovi pomáhá, ale nakonec přece jenom zjistíme skutečný stav věcí. Byl to právě on, kdo vedl Raziela proti Kainovi a kdo je tedy původcem všeho zla v Nosgothu. V závěrečném souboji ho tedy musí Kain porazit. Nejprve po vás střílí ze svého jediného oka - Kain se musí jeho střelám vyhýbat. Potom na vás pošle své zelené chapadlo (později i 2, nebo 3 najednou). Musíte se vyhýbat úderům chapadel a sekat do nich. Když přeseknete dvě chapadla, zmizí na chvíi silové pole, které chrání oko boha. To je ta pravá chvíle, kterou musíte využít. Doběhněte až k oku, vyskočte a sekejte do něj tak dlouho, dokud se silové pole zase neobnoví (na obrázku dole vidíte dobře číhající chapadlo i silovou ochranu oka). No a tohle všechno se opakuje tak dlouho, dokud Elder Goda definitivně nezlikvidujete. I když - co je v tomhle upírském světě opravdu definitivní ? Je dobojováno, je konec hry a Kain smutně  obhlíží liduprázdnou zemi se zničenými Sloupy. Co dál ? Bude ještě nějaké pokračování ? Těžko říct, musíme se nechat překvapit.




6) Ovládání hry :


Nakonec se podívejme na ovládání hry, které může z počátku činit potíže.


Kurzorové šipky nebo klávesy [W], [A], [S], [D] - pohyb postavy


[J] - akční klávesa. Ovládáte s ní meče i všechny akce s artefakty, otevíráte dveře. Pokud ve hře narazíte na objekty, které lze posouvat (bedny, sloupy) opět používáte tuto klávesu v kombinaci s kurzorovými šipkami. Delší podržení klávesy a její uvolnění sesílá kouzlo meče, který právě držíte v ruce.


[:] - bojový mód, meč do ruky a vždy stojíte nepříteli tváří v tvář. Opětovný stisk naopak skryje meč.


[K], [Spacebar] - skok. Použijete i pro vylézání z vody (Raziel), nebo v kombinaci s příslušnou kurzorovou šipkou pro šplhání. V kombinaci s klávesami [J], [U] děláte speciální útoky. Když použijete klávesu pro skok s rozběhem, docílíte delšího skoku. Dvojí stisk klávesy pro skok vyvolá akci "plachtění" - tj. mnohem delší dolet.


[L] - telekinetické střely. Automatická palba na nepřítele.


[O] - podržet - také telekinetické střely, ovšem s tím, že si můžete pomocí šipek sami zamířit, kam potřebujete. Tohle nepoužijete v boji, ale spíše na tlačítka a pružiny ve výšce, které potřebujete stisknout, nebo na bourání sloupů, po jejichž sutinách se pak dostanete dál ve hře.


[I] - vysávání krve z nepřátel a nádobek (Kain), vysávání energie a zatracených duší (Raziel).


[U] - krmení, "nabíjení" meče dušemi.


[5Num] + [J] - touto kombinací provádí Raziel přechod mezi materiálním a spektrálním světem.


[4], [6] - výběr meče


[E] - rozhlížení se kolem dokola


[F] - inventář, runy, artefakty, komba


[R] - pauznutí hry


[LShift] - plížení


[Esc] - herní menu


Souboj nebo smíření ?


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.