Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
Vítejte u návodu na slovenské RPG Kult Heretic Kingdoms !
1) TVORBA POSTAVY
Zvolit si můžete jméno, vzhled hlavní hrdinky i obtížnost (o pěti stupních od lehké až po noční můru pro hardcore hráčeJ). K obtížnosti bych rád upozornil - nepřehánějte to, klidně hrajte na slabší, protože souboje ve hře nemůžete téměř ovlivňovat a při těžších obtížnostech se hra stává frustrující.
Avšak kromě těchto ne tak důležitých věcí (i když vzhled hrdinky, mno...) si můžete zlepšit hlavní atributy - síla, rychlost, magie a střelba. Hra používá celkem netradiční stupnici písmen od A až po F včetně plus a minus. Stupnice tedy pokračuje takto : F F+ E- E E+ D- D D+ C- atd. až po A+, které značí mistrovství (ještě S - což už je dokonalost samaJ), dále už nelze hrdinku vycvičit. Pokud bych písmennou stupnici převedl na číselnou, pak nejvýše by hrdinka mohla dosáhnout osmnáctého stupně.
Nakonec ještě vyberte dvě speciální dovednosti, jako různá vylepšení v boji, navštívení snového světa,...
Jakmile bude vytvořený avatar odpovídat vašim představám, můžete směle vykročit do fascinujícího dobrodružství!
2) ZISK ZKUŠENOSTÍ, VOLNÉ BODY, POSTUPY O ÚROVEŇ
Trošku nepřehledné, řekl bych, to je v Kultu se ziskem volných, zkušenostních a esenciálních bodů.
Hra využívá čtyř statistik (viz. výše), které vylepšujete pomocí volných bodů. Za každých 100 těchto bodů můžete zvednout jednu statistiku o jeden stupeň. Volné body se dají získat dvěma způsoby. Za prvé po dosažení nové úrovně, k čemuž zase potřebujete zkušenostní body. Ty se získávají klasicky, tj. plněním úkolů a zabíjením nepřátel. Druhý způsob zisku volných bodů je ve snovém světě. Pokud vstoupíte do magického znaku (jsou v každé lokaci), přičte se vám jich vždy 10.
Zbývá třetí typ bodů, esenciální. Ačkoliv jsou tyto body hrou označovány za volné, k volným se nepřičítají, ale nejspíš se kumulují někde jinde, mimo statistiky. Vždy po nasbírání určitého počtu se vám automaticky doplní nějaká ta dovednost (ze začátku si vybíráte dvě). Esenciální body se dají získat sběrem esencí, které vypadávají z mrtvých nepřátel ve snovém světě.
3) RADY A TIPY
a. Při loadování (které mimochodem trvá dost dlouho) sledujte rady, které vám hra uděluje. Budou se hodit. Vlastně většinu z nich jsem napsal i zde.
b. Jako skoro v každé hře, nezapomínejte ukládat, ukládat a ještě ukládat. Usnadní vám to klávesa pro quicksave [F5] a quickload [F6].
c. Levé tlačítko myši = interakce a pohyb, pravé tlačítko myši = boj. Pokud podržíte tlačítko déle, bude pohyb (boj) plynulý a rychlejší.
d. Ve snovém světě se ale děje věcí! Dostanete se do něj buď přes ikonu na liště nebo klávesou [D].
e. Kdykoliv, i během boje, se můžete léčit (pytlíček s bylinkami)! Avšak ne maximálně, pro úplné vyléčení se musíte důlkladně prospat (u ohniště, v krčmě,...).
f. Předměty, které se povalují po zemi si zobrazíte stiskem klávesy [Alt].
4) NÁVOD
I. Vypálený klášter
Po rozmluvě s Valkarinem vstupte (zničenou) branou do kláštera. Za jeho zdmi zabijte lupiče a prohledejte truhlice a sudy. Do kapes přibyde pár zlatých a nějaká ta zbraň a štít. Lupič vám moc velké zranění neuštědřil, ale i kdyby, kdykoli se můžete stavit za Valkarinem a vyspat se. Teď se za ním ale stavte každopádně - oznámit smutnou zprávu o osudu kláštera a jeho obyvatel. Budete zasvěceni a vysláni za představeným kláštera.
V klášteře vstupte do katedrály a hned nato do posvátné komnaty. Úplně na jejím konci se ponořte do světa snů a promluvte s představeným. Krátce vám povypráví o nedávné historii, zrádné vraždě a mocném meči Godslayer, jež byl ukraden. Ba co víc, zloděj otevřené trhlinu, skrze níž se na svět hrnou zlí tvorové. Bryskně vyběhněte zpátky po schodech k truhle a ve světě snů zlomte pečeť, bránící jejímu otevření. Poté truhlu vyberte a vraťte se k představenému. Aktivuje vám některé speciální dovednosti. Tak, nyní jděte k trhlině v katedrále a definitivně ji zapečeťte.
Dokud jste ještě tady, můžete dle libosti vybít všechny stvůry ve snovém světě a získat tak body, které se hodí na získávání dovedností. Upozorním ještě na jeden subquest. Na nádvoří spusťte do trhliny provazový žebřík (máte ho od lupiče) a slezte dolů. Prošmátrejte v podzemí pár truhel (na chodbě je i past, ale dá se obejít!!) a ponořte se do snového světa. Když vybijete všechny duchy, jděte do velkého sálu a promluvte s duchem poustevníka. Slibte, že upozorníte Lesního strážce na jeho smrt.
Na mostě zpravte Valkarina o teď už zapečetěné trhlině a společně se vydejte k vesnici.
II. Vesnice Arathen
U tábořiště se s vámi Valkarin rozloučí. Jste ponecháni svému osudu. Vydejte se křížem krážem prozkoumat vesnici. K ohništi se kdykoli můžete vrátit, vyspat se tady a tak si doplnit životy na maximum.
Nikde nikdo, jen samí lupiči a loupežníci... Vydejte se k řece a po dřevěném mostku ji překročte. Objevíte se u stavení, kde stojí hlídač řeky. Poptejte se ho na vesnici - všichni byli uneseni loupežníky do ležení u lesa. Nemeškejte a utíkejte vstříc tomuto zajisté hrdinnému činuJ.
III. Na okraji lesa...
V této malé lokaci vybijte do jednoho jak loupežníky, tak podivné přerostlé brouky. Že už máte všechnu havěť z krku poznáte podle hlášky, kterou hrdinka prohodí. V rohu lokace sesbírejte pár léčivých bobulí z keříku. Pak jednoduše poklikejte na jednu klec s uvězněnými vesničany a vysvobodíte je, čímž si získáte jejich nehynoucí úctuJ.
IV. Vesnice Arathen podruhé
Ve vesnici to kypí životem, zvířata se pasou, děti pobíhají, vesničané vám děkují. Spát už můžete v krčmě, kterou naleznete na severu vesnice.
Všude je spousta lidí, podíváme se tedy, koho můžete vyzpovídat nebo kdo vám případně zadá nějaký ten úkol. Nejprve se podívejte na hřbitov. Promluvte s nešťastným zombíkem, který zoufale shání práci. ZajímavéJ. Na hřbitově se ve světě snů nachází ještě duch zemřelého bojovníka, který drží ochrannou ruku na dvesnicí. Ale protože jeho ochranná ruka už je nějakou tu dobu nehmotná, jaksi se mu to nedaří. Postava na pokec dobrá, můžete mu průběžně sdělovat, jak si vedete v úkolech pro vesničany. Tak zde by to bylo všechno, běžte se podívat do mlýna (na seveu vedle kamenného mostu). Mlynáři utekla jediná dcera za strážcem vesnice a on nemá nikoho, kdo by mu pomohl s prací v mlýně. Ihned ho informujte o zombíkovi...a problém vyřešen. Všechno zaskočte sdělit mlynářově dceři, najdete ji u strážce řeky. Teď zaběhněte za starostou - stojí zhruba uprostřed vesnice. Získáte zkušenosti za záchranu vesničanů, poví vám také další část histoire meče Godslayer a k tomu přidá navrch úkol najít léčivé bobule. Ty už máte u sebe (pokud ne, jsou na okraji lesa, podívejte se výše), takže nic nebrání ve vyléčení jeho syna. Poslední úkol, který lze vyřešit přímo ve vesnici, vám zadá žena, stojící u domku blízko mlýna. Vyvražděte ve světě snů potvory, které stačily uniknout z trhliny před zapečetěním. Jsou asi 3-4, po zneškodnění všech hrdinka opět prohodí hlášku. Pro odměnu (v podobě zkušeností) si zajděte zpátky za ženou.
Další úkoly jsou dlouhodobější, případně vyžadují návštěvu jiné lokace (Údolí slz). ženě u domku před odchodem stihněte slíbit, že pozdějí její dům odkoupíte, aby pak mohla odcestovat do bezpečnějších končin. V krčmě se poptejte krčmáře co a jak. Zjistíte, že mu ukradli veškeré maso z divočáků. Když jich pár nalovíte, odmění se vám i penězi (50 za kus). Strážce řeky by byl rád, kdyby jste se poohlédli po Lesním strážci. Dlouho o sobě nedal vědět, co kdyby se něco... Fajn, jde se do údolí.
V. Údolí slz
Prohledejte údolí, někde na severozápadě by měl stát Lesní strážce. Sdělte mu informace o poustevníkovi, ale hlavně vyslechněte, kam zamířil z lesa někdo, koho strážce cítil jako zlo. Otevře se vám nová lokace.
Kousek na sever od místa vstupu naleznete umírajícího posla (je to ten, co při vstupu do lokace upozorňoval na nebezpečíJ?!). Dostanete za úkol doručit dopis jisté Carisse Cantrechtové. Jinak se proberte jeho věcmi, vemte, co uznáte za vhodné a jde se dál.
Než odejdete, skolte libovolného divočáka a vezměte jeho maso. Můžete porazit divočáků víc - čím více masa donesete, tím více peněz obdržíte.
VI. Naposledy v Arathenu
Maso prodejte krčmáři a strážci řeky se zmiňte o Lesním strážci - bude spokojen. Ještě nezapomeňte, až našetříte (1000), můžete sem kdykoli přijít a koupit dům a vyřešit tak úkol pro ženu, co si přeje odcestovat. Nic jiného vás už ve vesnici nedrží, proto hurá za dobrodružstvím. Postupujeme dál!
VII. Kaňon Ztracených
Celou lokaci vybijte, získáte spoustu zkušeností. Velký pozor si dejte na šamany, jejich ohnivá koule dovede zbavit života velmi rychle - umřete a ani netušíte, co se s vámi stalo. Navíc šamani neustále pochodují sem a tam, obtížně se zasahují. Ze zabitých nepřátel sbírejte peníze, určitě se vám povede našetřit dost na odkup domu v Arathenu.
U rozbitého karavanního vozu narazíte na archeologa Jorana Cynessu, který prodává zbraně. Pořádně ho prokecněte, bude to důležité pro splnění jednoho úkolu ve vojenském táboře. Jinak asi nic zajímavého. Spíše se zajděte podívat na jihovýchod, kde uzavřete příměří s tlupou Černý Tesák. Navíc dostanete úkol zabít lovce vlků. Otevře se i nová lokace, kde tento quest splníte - loupežnický tábor. Půjdeme se ale nejprve podívat do tábora jiného, vojenského.
VIII. Vojenský tábor
Stráž vás bez problémů vpustí dovnitř. Porozhlédněte se po táboře. Není rozlehlý, v podstatě tady jsou jen čtyři zajímavý lidé. Ale postupně... Nejprve zajděte za generálem Udricem, ale nepotřebuje v ničem pomoct. Jen mu můžete slíbit, že zajistíte, aby se tlupa Černý Tesák přidala na stranu armády. Teď skočte do stanu se zbraněmi a vyslechhněte stížnost od správce skupiny, že někdo prodává zbraně Taymuriánům. Hned ho můžete informovat o Joranovi z kaňonu ztracených. A viník je na světě.
Lehce se dá splnit úkol ze světa snů. Stačí se do něj ponořit a jakmile objevíte a zabijete prvního vlkodlačího špeha, dostanete za úkol všechny špehy odstranit. Tudíž zabijte další tři, kteří se potulují táborem a je to. Poté se vrhneme na další quest, zajděte za Ishkaiským obchodníkem a promluvte si o otroctví. Otevře se nová lokace, kam se okamžitě vypravte.
IX. Ishkaiské jeskyně
Hned u vstupu prokecněte otrokáře a podle odpovědi, jež zvolíte se bude tento úkol dále rozvíjet. Buď můžete odpovědět, že jste nepřítel. V tom případě se na vás všichni tři u vchodu vrhnou. Nejsou to lehcí protivníci, navíc poté musíte vymlátit celou zbývající jeskyni. Naštěstí se tam nachází studna snů, u níž lze odpočívat. Až vybijete všechny otrokáře, prohodí hrdinka hlášku. Před odchodem ještě můžete vybílit potvory ve světě snů, projít magickými znaky, ale pak se už vraťte do tábora.
Rozhodnete-li se říci otrokáři, že jste přítel, změní se náplň questu - máte zabít všechny uprchlé Ishkaiské otroky. Taktéž běžte hlouběji do jeskyní, ale tentokráte povražděte všechny otrkoky. Poté to oznamte otrokáři. Dobře, ať jste volili tak či onak, jeskyně opouštíme.
X. Lovecký tábor
Odskočte si sem povraždit všechny lovce vlků. V táboře nezůstane živá duše. Sesbírejte poklady, případně si rubačku zopakujte ve světě snů a vypravte se do kaňonu ztracených, kde kapitánovi tlupy Černý Tesák oznamte o smrti všech lovců. Jde se zpátky do vojenského tábora.
XI. Vojenský tábor podruhé
Tlupu Tesáka najdete spořádaně zde. Oznamte (zvoli-li jste cestu dobra) ishkaiskému obchodníku o úspěchu vaší cesty do stejnojmených jeskyní. Zkušenosti narůstají, to je jenom dobřeJ. V táboře se zjevila Carissa. Předejte ji dopis a zároveň přijměte úkol, který vás posune dál. Zjistit, kdo otrávil řeku a zabránit jejímu dalšímu znečištění jedy. Taktický tah od nepřítele, který bude záhy zmařen...
Kapitána tlupy se poptejte, jestli neví o někom podezřelém. Dozvíte se, že pravděpodobně vodu otrávili taymuriánští šamani. Vše hned sdělte Carisse a společně se vydáte ke svatyni, kde zároveň pramení řeka.
Ještě jsem neupozornil na mága, který se hodí spíše na pokec, avšak umí vám změnit elementy. Asi jste ho už našli, ale v návodu dosud nebyl zmíněn, tak proto.
XII. Taymuriánská svatyně
Pořádně porozprávějte s Carissou, dozvíte se další část příběhu. Pak vběhněte do svatyně. No, tady k tomu není co říct, prostě svatyni vymlaťteJ. Obývají ji zákeřní a silní vlkodlaci a také řadoví taymuriánští bojovníci. Když projdete kolem dvou rituálních míst s káděmi s krví, zjeví se vám duch taymuriánského předka. U třetího magického místa s ním svedete souboj. Abych pravdu řekl, čekal jsem pohromu, ale nebylo to tak horké. Stačila chvilka a brzy duch ukončil svou existenci na tomto světě. Vraťte se za Carissou.
Společně se vydáváte na cestu do města, ale v kaňonu ztracených se střetnete s neznámými lidmi (tedy pro vás). Carissa s nimi okamžitě vyráží napřed. Bez jakéhokoliv vysvětlení musí hrdinka dále pokračovat sama...
XIII. Brány Kyallisaru
Celou oblast sužují loupežníci. Nemilosrdným způsobem zbavte svět jejich přítomnosti. Než vkročíte do města, můžete vybít i duchy, probrat se vybavením padlých či shromažďovat volné body procházením magickými znaky.
XIV. Kyallisar
Znovu se setkáváte s Valkarinem. Spolu se vydáte do sídla Inkvizice.
Pozn. autora : V Kyallisaru se zdržíte dost dlouho, proto jsem návod v této části rozčlenil.
Sídlo Penty Nera
Proběhne dlouhý rozhovor šesti lidí, mezitím budete přijati do řádu. Dále bude rozhodnuto, že výkonáte úkol - donést meč Godslayer do sídla Inkvizice (i přes protesty Valkarina, který by ho raději okamžitě zničil). S koncem rozhovoru přichází počátek vašeho hledání.
Rozkoukejte se a navštivte Valkarina, Carissu i Krenza. Od všech se dozvíte zajímavé informace či rady, jak začít s hledáním Quova. Od Valkarina navíc dostanete za úkol vyčistit od duchů místní kostel. Na to se hned vrhneme.
Město
Ve městě vám orientaci usnadňují cedule. Naleznete tady spoustu zajímavých míst, které postupně prouzkoumáte. Některá zatím nemůžete navštívit. Ze začátku však pozornost zaměřte na kostel.
Kostel
Lidé prý uctívají duchy, kteří v kostele přebývají. To se musí zarazit! Vypravte se tam a ponořte se do světa snů. Zabijte všechny duchy, létá jich tady spousta. Při jejich likvidaci buďte opatrní. Dokáží vás na pár sekund ochromit, proto si jich k tělu moc nepouštějte. Jinak si můžete být jisti, že se už nikdy více nepohnete... Až budou duchové osvobozeni ze své nehmotné podoby, běžte zpravit Valkarina o zdárném splnění tohoto úkolu. Tak, první quest v Kyallisaru je za vámi.
Město
Trošku se porozhlédneme po městě a splníme pár vedlejších úkolů. Zkušenosti se hodí vždycky, ne?
Stavte se u Jorana Cynessy, obchodníka se zbraněmi z kaňonu. Najdete ho, když se směrem od sídla Penty Nery nevydáte ani po jedné z cest označených cedulí. Jak vidno, unikl zatčení a hrozně rád by našel viníka. Přeberte od něj malou sumu (500) a pak mu sdělte, že jste ho práskli vyJ. Zajímavý způsob získání peněz...
V severním cípu města stojí dům, jehož majitel by ho rád prodal a opustil Kyallisar. Za lidovou cenu 10.000 je vášJ. Můžete v něm pak odpočívat i schovávat vybavení.
Zastavte se na trhu (můžete tady vesele nakupovat a prodávat u šperkáře, kupce, zbrojíře,...) a promluvte v domě s Croesusem. Pokusíte se vyřešit jeho problém se zapomenutou knihou. Vydejte se do skladu, kde zabijte ty čtyři troufalce, co na vás útočí. Pak z truhličky napravo od sloupu uprostřed vezměte knihu a doneste ji kupci.
Civilní mág nabízí odměnu za jakékoli ukončení konflinktu mezi Gozenem a Sharokem. Mága najdete ve věži a tento spor budete řešit dost dlouho. Začněte tím že zajdete do skladu.
Sklad
Do skladu se zase vraťte a zatáhněte za řetěz na sloupu uprostřed. Vybijte podzemí, kam se vám otevřela cesta a promluvte s ukrytým Sharokem. Obdržíte úkol, okamžitě se vydejte k Jaskerovi a promluvte s ním (další dva subquesty - záchrana syna a vstup do gladiátorské arény), pak se za Sharokem vraťte a informujte ho o tom, že Jasker se k němu přidá. Poté ho doprovoďte po různých místech ve městě, kde bude vyjednávat. Nakonec Sharok skončí v hospodě.
Dům exotiky
Stráž u vchodu není ochotna vás vpustit dovnitř, stačí ale zajít do hospody za Sharokem. Odvede vás dovnitř, střetnete se v souboji s pár zoufalci, pak Sharok zase uteče do hospody. My se tu ještě chvíli zdržíme a vyřešíme nějaký ten úkol.
Promluvte důkladně s majitelkou tohoto rozkošného podniku. Hledají hudebníka, který by svým uměním oživil toto místo. Musíte někoho sehnat... Ještě vám nesvitlo? No přece Faxon ve vojenském táboře! Běžte mu sdělit, že madam Zoftigová o jeho služby jeví zájem. Kývne na nabídku, takže se zase otočte a upalujte zpátky vše oznámit majitelce. Bude nadšená.
Katakomby
Znovu promluvte s Sharokem v hospodě a přijměte další úkol - vyčistit jeho úkryt od démonů, kteří tam vtrhli. Zajděte do skladu, poražte první várku obnovujících se démonů a sejděte do katakomb (vstup se nachází v jedné z místností).
Dole vymlaťte všechny démony - o ničem jiném to není. Střetnete se také s hlavním přerostlým démonem, který má asi 1000 HP. Zajděte za Sharokem a pobavte se s ním. Úkol ještě není dořešen, musíte zjistit, odkud se démoni berou. Vědět to může mág Sollan. Rychle za ním.
Mágova věž
Pokecejte se Sollanem a přijměte od něho úkol, kdy žádá, abyste našli jeho učně. Vydejte se do lokace Pekelná brána.
Probojujte se skrze bojovníky a démony až k Sollanovu učni. Spustí se rozhovor a poté si můžete vybrat, zda ho zabijete nebo odvedete zpátky do města. Nezáleží na tom, co zvolíte, za obojí obdržíte stejně zkušeností.
Když jste vyřešili tento úkol, je jasné, kdo povolával démony. Upalujte za Sharokem a dohodněte se na zneškodnění Gozena - váš výdělek z toho bude vysoký (2000). Běžte si tedy vybojovat čest a slávu v gladiátorské aréně.
Gladiátorská aréna
Vydejte se k rozhodčímu se zombií (kousek od věže civilního mága, slepá promenáda). Když se vám zombii povede porazit, dostanete povolení ke vstupu do arény. Hned tam běžte a vstupte nekompromisně na dráhu gladiátoraJ. Promluvte se strážným v aréně a poražte na placu zástup zombií. Z arény vyjděte a zase vstupte - bude na vás čekat nová várka nepřátel. Takto projděte celkově čtyřmi boji. Nejtěžší se mi zdál třetí souboj, kde se na vás hrne kopa bojovníků. Pomohl jsem si tak, že jsem hrdinku postavil k okraji arény - bojovníci mě pak mohli obklopit jen ze tří stran. Po čtvrtém souboji vám strážný oznámí, že už pro vás žádného nepřítele nemá.
V tomto momentě se vraťte za Sharokem a ten vám sdělí svůj plán. Vy si vybojujete místo jeho osobního strážce a pak ho prostě odděláte...
Znovu se ocitáte v aréně. Poražte tam Gozenova osobního strážce a pak se dostanete k samotnému Gozenovi, pánovi kyallisarského podzemí. V poslední vypjaté chvilce dostanete na výběr. Buď zradíte Sharoka a půjdete jej zabít, nebo dokončíte započatou práci a střetnete se s Gozenem.
Jestliže zabijete Gozena, vemte ze země klíč a běžte osvobodit Jaskerova syna (v cele vzadu). Po rozhovoru s Jaskerem si ještě běžte pro peníze za Sharokem. Zvolíte-li zabití Sharoka, vraťe se pak do arény a klíč dostanete.
Tak, tímto si odškrtnete několik úkolů. Ve věži mágů Sollonovi řekněte o ukončení války v podsvětí a dostanete další várku zkušeností a peněz.
Město
Ve městě zbyly ještě dva nedořešené úkoly, takže pokud máte chuť, pusťte se do nich!
První souvisí s Nabobem, synem Croesuse. Zastavte se u něj v domě na tržišti a vyslechněte, že Nabob se cítil nedoceněný a tak se dal na dráhu gladiátora. Jděte mu to vymluvit k rozhodčímu (tam, kde jste se zombií bojovali o vstup do gl. arény). Pustí se s vámi do boje, ale není na tom fyzicky dobře, takže pozor, ať ho nezabijete. Radši si vezměte nějakou slabší zbraň nebo bojujte holýma rukama. Až ho zraníte, odběhne do obchodu. Následujte ho a otci sdělte, že už Nabob ani trošku netouží po kariéře gladiátora.
Na tržišti ještě zůstaneme. Fanric by rád vyměnil prsten Oka. Co by za to chtěl se dozvíte od strážce zbraní ve vojenském táboře. Bude to měsíční kámen. Ve městě na opačném konci tržiště postává Gonfalon, který zná měsíc Fanricova narození. U madam Zoftigové (dům exotiky) se poinformujte, že k sedmému měsíci se váže kámen karneol. Seženete ho u šperkáře na tržišti. Fanric bude šťastný a vy dostanete prsten Oka.
Nekromantova krypta v hospodě
Od Jaskera jste obdrželi tip na licha, který by mohl o Quovovi něco vědět. Navíc jste dostali tarynův prsten, jež zaručí, že s vámi lich bude mluvit. Bez něj byste mluvili do prázdna, takže ho nikde nezahahazujte!
V hospodě vstupte do zadních dveří, za nimi vybijte vše co se hýbe a pokračujte do Percheronovy krypty. Promluvte na hrob a zjeví se Percheron. Opět dostanete jen radu, ať se obrátíte na někoho jiného, konkrétně na Sice Larwena.
Gladiátorská aréna - dokončení
Pokud jste tak ještě neučinili, můžete si dojít pro novou várku nepřátel. Pak vám strážce oznámí, že nikoho dalšího nemá. Musíte se tady vypravit až po delší době, kdy se zase najdou vhodní nepřátelé...
Jinak to je ve městě vše. Vydejte se ve svém putování dál.
XV. Červené skály - Iskhaiská vesnice
Porozhlédněte se tady. Odpočívat můžete u táboráků, obchodovat lze vesele s Britekem. Ten vám zároveň zadá úkol - najít pár safírů. Druhý úkol obdržíte od náčelníka,ehm... tedy náčelniceJ tohoto kmene. Máte odstranit pavoučí královnu. Takže vyražte za dalším dobrodružstvím!
XVI. Červené skály - doly
Hned u vstupu zabijte královnu pavouků a úkol pro vesničany máte vyřešený. Pokračujte hlouběji do dolů.
Dolem si prosekejte cestu až do šachet. V této lokaci najdete i tábořiště, u nějž se v bedně povaluje docela zajímavé vybavení. Toť vše, nic jiného tady nehledejte a hurá do šachty!
V šachtě přituhuje. Objevují se nejbizarnější variace zombií i různé druhy odporných pavouků. Cestou prohledávejte truhly a bedny. Naleznete zde totiž safíry pro Briteka. Jeden se konkrétně nachází v úplně opačném rohu lokace, než kudy sem vstoupíte. Po šachtě už následuje hlavní komnata.
Opět se prosekávejte zástupy nepřátel, pak do nižších dolů a nekromantovy komnaty.
V komnatě vám v dalším postupu brání velké dveře. Probijte se do třech místností pod schody, které se tady nalézají a seberte v nich klíče (objeví se po stisknutí klávesy Alt!). Pak klíče vložte do správných dírek vedle dveří a kamenné desky se zasunou...
Poražte strážce (přerostlý mix pavouk-zombie s asi 4000HP...) a konečně si promluvte se Sicem. Po celkem dlouhém vyprávění s povděkem přijmete možnost, aby vás přenesl na povrch. Cesta doly nazpět by byla dost zdlouhavá a nudná.
XVII. Červené skály - Iskhaiská vesnice
Prodejte Britekovi všechny safíry, na které jste cestou v dolech narazili. Za každý kámen obdržíte zkušenosti, takže čím víc jich máte, tím líp. Jinak už není proč se tady zdržovat, vykročte z vesnice pryč.
XVIII. Kyallisar
Objevíte se rovnou v sídle Penta Nery. Po krátkém rozhovoru s Valkarinem a Carissou zajděte ještě za Krenzem, který vás požádá, ať ho informujete o lordu Malfagonovi, pokud na něj cestou do Věštírny narazíte. Vyjděte ven. Pokud jste ještě nedokončili úkol s vybojováním slávy v aréně, je právě teď ta pravá chvíle. Jinak odejděte z města - nyní víte, že míříte do Věštírny.
XIX. Suraské pustiny
V této lokaci se střetnete se suraskými bojovníky i kouzelníky - pozor na ně. Hned ze začátku najdete na zemi mrtvolu. Ponořte se do světa snů a vyslechněte ducha mrtvého Talisana. Obdržíte úkol informovat o jeho smrti sestru Ashanaru. Najdete ji v Kyallisaru v domě exotiky, stavit se tam můžete kdykoli. Až se z města vrátíte, prokecněte ještě jednu postavu v lokaci - osiřelého Suru. Striktně odmítá vaši pomoc, takže ho prozatím nechte být.
Jedinou další zajímavostí v této oblasti je ledová nora. Kromě ledního elementála v ní narazíte na velmi zajímavou přilbu. Schovává se v kupce kostí na konci nory. Pročíst si můžete i knihu, kde se pojednává o Quovovi.
XX. Hrad Černá Skála
Na ledové pláni potkáte šampiona kmene černá skála. Vyzvěte jej na souboj, bude za to hodně zkušeností (ale jen tak mimochodem, má asi 20 000 HP: ).
Cestou dál potkáte Ishkaiskou matku se suraským šamanem. Od obou obdržíte po jednom úkolu. Začneme s matkou. Pokud jste v předchozí lokaci ještě nenavštívili osiřelého Suru, rychle tak učiňte a vraťte se pak za matkou. Ta mu chce pomoci a tak vám zaplatí a najme si vás na záchranu tohoto Sury. Znovu za ním zajděte, tentokrát se nechá odvést. Bude, i díky vám, povýšen na bojovníka. Obraťte se na šamana a slibte mu, že seženete luk, který po vás žádá. Zatím to nechte plavat, luk se vám do rukou dostane až později.
Další osobou v hradě je známý podvodníček Joran Cynessa. Řekněte mu, ať vám sežene suraský pečetní prsten. Hned ho totiž budete potřebovat v úkolu pro surakaiského občana. Ten by rád povýšil do vyšší kasty a tak mu prsten předejte. Dostanete za něj (a za každý další) tučných 6 000.
Poslední postavou, kterou tady potkáte, bude suraský Pán boje. Za dost velký poplatek vás postupně zlepší v dovednosti pán boje, a to až tak, že při každém zásahu v boji utrží váš nepřítel o 15 HP větší škodu. Dost slušné.
XXI. Hory klanu Červený Duch
Pokochejte se bitvou mezi Valkarinem a Everagrem, celou lokaci vymlaťte a hlavně seberte mocný luk, který vypadne ze Šampiona z kmene Červený Duch. Luk odneste šamanovi do hradu a jeho úkol je tím pádem splněn. Nijak se tu nezdržujte a hurá do Věštírny.
XXII. Věštírna
Pobijte elitní vojáky a doběhněte až k Malfagonovi, kterého zabijete. O jeho smrti informujte Krenza (Kyallisar - sídlo Penta Nery). Vstupte do samotné Věštírny.
Najděte Quovu s věštkyní Alexandrou. Za chvíli přijde také Carissa. Dozvíte se, že Quova nejenže nevlastní meč, ale byl i vykázán z kultu Věčného Boha a moci se chopil Talion. Po rozhovoru se před Věštírnu běžte utkat s Valkarinem. Až ho porazíte, opět dojděte za Quovou a nechte si říct o relikviáři. Pokud se chcete dobře vybavit, před cestou za Talionem se tam vydejte.
V této lokaci potkáte hordu nepřátel, ale zároveň si docela dobře můžete přilepšit, nachází se tu dost zajímavých věcí.
XXIII. Arkénské koloseum
Prosekejte se k Talionovi - přichází finále hry. Zabijte ho a do rukou se vám dostane legendární meč Godslayer. Na scénu přijde i Evanger - buď ho necháte, ať zabije Quovu, nebo ho napadnete.
Poté se musíte rozhodnout, co uděláte s mečem. Buď ho předáte Carisse (která se ukázala být Mesiášem) a ta se stane ztělesněním boha, vy budete zastávat místo první kněžky. Nebo jej zničíte, jak chtěl váš učitel Valkarin. To se nebude líbit ani Quovovi, ani Carisse. Nebo si ho necháte pro sebe a stanete se Teokratem.
Ať už jste zvolili jakýkoliv závěr, toto je definitivní
KONEC.