1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
King's Quest 8 - Mask of Eternity
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
King's Quest 8 - Mask of Eternity - návod

Autoři: Jaroslav "Nedr, Lamer" Gregor, Jan "Madmax" Nosko, (C.F.M.N+L Team)



Úvod


Tento  návod se  bude držet  klasického návodového  schématu, takže vás nebude

provázet úplně  krok za krokem celou  hrou, ale pouze vás  upozorní na všechny

adventure háčky  ve hře. Pro  použití tohoto návodu  platí samozřejmě -  zabij

všechno, co  jde zabít, a  seber všechno, co  jde sebrat. Na  začátek bych jen

adventurově zaměřeným hráčům možná doporučil snížení obtížnosti soubojů.



1) THE KINGDOM OF DAVENTRY


Hra začíná před domem Sarah. Jděte po cestě na sever a vejděte do svého domku,

kde uvnitř  seberte dýku. Sejděte k  jezeru a promluvte si  s napůl zkamenělým

mágem.  Dostanete  od  něj  magickou  mapku.  Vraťte  se  po cestě jakoby zpět

k Sářinu  domku. Cestou  vsak odbočte  doprava a  vylezte na  útes, z  kterého

skočte na střechu hrobky. Taste dýku a skočte zezadu na strážného.


Seberte jeho  kuši a prchněte  před zombíky ze  hřbitova. Jděte na  farmu, kde

seberte  boty. Jděte  do hospody,  kde  seberte  peníze a  rukavice. Jděte  do

větrného  mlýna.  Krychli  dostrkejte  pod  zaťatou  sekeru. Seberte ji. Běžte

k vodnímu  mlýnu.  Pokácejte  strom,  který  sousedí  s náhonem, tím zastavíte

mlýnské kolo.  Ve mlýně seberte hák  s provazem. Jděte k  vodopádu. Vyšplhejte

pomocí lana  a háku na vrchol.  Srazte připravené kameny do  vody. Slezte zpět

k patě vodopádu a  vlezte do chodby. Jděte chodbou až  k zavř eným dveřím, jež

otevřete spínačem,  maskovaným jako svícen. Seberte  popel pod vyhaslou loučí.

Zatlačte na obraz sira Grahama a  objevte tajnou skrýš, ve které najdete klíč.

Jděte  do  hlavního  paláce.  Prozkoumejte  Grahama  a  jeho ministra. Poté se

podívejte  do zrcadla.  Vyjděte ven.  Jděte ke  hrobce, jež  se nachází blízko

zříceniny. Až zabijete jejího strážce, promluvte si s duchem. Sekyrou otevřete

mříž a  vejděte do hrobky.  Odsuňte náhrobní kámen  a stáhněte mrtvému  rytíři

z ruky prsten. Vejděte do zříceniny a klíčem otevřete dveře k teleportu. Jděte

ke kostelu.  Za pomocí lana a  háku vylezte na střechu.  Dírou slaňte dovnitř.

Seberte svíčku. Zatlačte na velkou vázu u  o ltáře. Otevřou se dveře do hrobky

na  hřbitově. Jděte  na hřbitov  a v  hrobce zkuste  projít portálem. Jděte za

mágem. Dejte  mu svíčku z kostela,  popel z hradu a  prsten padlého bojovníka.

Sešle  za to  na vás  kouzlo Ring  of Light.  Jděte přes  jezero k  jeho věži.

Vylezte do  kouzelníkova obydlí. Prozkoumejte knihu  s brkem. Seberte stránku,

kterou brk  napsal. Použijte ji na  globus. Seberte Potion of  Reveal. Vypijte

ho.  Rozhlédněte se  po místnosti.   Najdete dříve  neviditelnou truhlu.  Z té

seberte zvon. Ten zavě ste do  stojánku před kouzelníkovým obydlím. Třikrát do

něj majzněte  sekyrou. Seberte meč. Vraťte  se na hřbitov a  projděte portálem

v hrobce.


2) THE DIMENSION OF DEATH


V tomto levelu bude nutné sebrat několik kamenů, takže až nějaké objevíte, tak

je seberte. Rozhlédněte  se kolem a obkreslete si  z kamenného oblouku tajemné

symboly. Na jednom  z oltářů najdete páku. Tu seberte  a použijte na každém ze

čtyřech stojánků s ohněm tak, že ji vložíte do otvoru a otočíte. Pokud jste to

učinili správně, tak stojánek zajede do země a zhasne oheň. Když to učiníte ve

všech  čtyřech případech,  otevřou se  dveře. Projděte  jimi a  ocitnete se ve

zvláštním místě. Správná  cesta je ukryt a v  symbolech nad portálem. Postupně

skákejte  po značkách  tak, jak  jste  si  je dříve  zapsali. Najdete  mrtvolu

válečníka  obklopeného bednami.  Seberte mu  kus štítu.  V severní  části jsou

zavřené dveře. Otevřete je klíčem od lorda Azriela. Jděte podél západní stěny,

dokud  se nestočí  na sever.  Dejte se  na sever.  Najdete čtyři velké železné

bedny. Ty  odsuňte tak, že uvolní  čtyři spínače, na kterých  stály. U fontány

teď najdete  Sylph. S tou  si dvakrát promluvte.  Dejte se na  severozápad, až

dojdete k řece smrti. Na vodu  použijte kus štítu. Pokecejte s převozníkem tak

důkladně,  až vám  nebude nic  nového povídat.  V jihozápadní  části labyrintu

uslyšíte dětský pláč. Přele zte  hradbu. Najděte a osvoboďte děvčátko. Najděte

věž, na které stojí kostlivec. Toho můžete  zabít jen tak, že ho srazíte dolů.

Seberte zbroj, která po něm zbude.


Najděte  věž,  v  jejímž  okolí  jsou  na  zemi  čtyři přepínače. Každý z nich

odpovídá jednomu  teleportu v okolí fontány.  Pokud máte čtyři kameny,  tak je

zatižte všechny.  Pokud ne, tak se  sem budete nuceni vracet  a otvírat si tak

teleport, do kterého chcete jít. Vraťte se k fontáně a projděte severozápadním

portálem.  Vyskočte na  nejvyšší kvádr  a přeskočte  řeku (chachacha). Seberte

sedmou  lebku ve  třetí řadě  v levé  skříni. Seberte  potion of shield. Ruční

zbraní  pokácejte nalomený  sloup a  vraťte se  k fontán  ce. Teď  je na  řadě

severovýchodní   teleport.  Přeběhněte   a  přeskákejte   po  poničeném  mostě

a použijte lebku  na sochu. Seberte  Feather of Truth.  Jděte do jihozápadního

teleportu. Jukněte na srdce a seberte potion of reveal. Projděte jihovýchodním

teleportem. Na jednu  stranu vah dejte Feather of Truth  a na druhou naskočte.

Nyní  je   z  labyrintu  odsáta   krev,  která  vám   bránila  projít  chodbou

v severovýchodní části labyrintu.  Jděte tam a seberte mold.  Dejte to, co vám

zbylo ze štítu a  mold Sylph. Na východ ode dveří, kterými  jste do této části

labyrintu vešli, je skupinka zombíků, kteří  brání klíč. Seberte jim ho. Tento

klíč otevře  dveře uprostřed mapy. V  této vězeňské části najdete  klíč. Tento

otevírá dveře na sever od fontánky. Otevřete tyto dveře. Uvnitř vypijte potion

of reveal a  zjistíte, že západní část není zdí,  ale je průchozí. Zde seberte

Azrielovo  kladivo (ne,  že by  to  bylo  úplně jednoduché  - egyptskou  mumii

zabijte a mezi duchy s trochou  štěstí a léčivých lektvarů proskákejte). Jděte

do  místnosti s  vypínači. Na  jižní stěně  jsou čtyři  vypínače. Každý z nich

otevírá jednu bránu ze stejné skupiny.  Na západní stěně jsou čtyři přepínače,

které  přepínají skupinu  bran, kterou  ovládají jižní  přepínače. Na východní

stěně jsou tři vypínače otevírající  hlavní bránu. Všechny brány pomocí těchto

vypínačů otevřete. V  jedné z otevřených kobek najděte  přepínač. Přepněte ho.

Projděte hlavní  branou, kterou tento vypínač  otevřel. Vedle zdviženého mostu

uvidíte na druhé  straně přepínač. Za pomocí vaší  střelné zbraně ho přepněte.

Přejděte a vydejte se do bažin.


3) THE SWAMP


Zhruba uprostřed bažiny je mluvící strom. Promluvte  si s ním. Na západ od něj

je  skupinka  chatrčí.  V  jedné  z  nich  najdete  naslouchátko.  V opuštěném

jihovýchodním  cípu  bažiny  najdete  světélkující  šeptající  těla,  jež vždy

zalezou do  země, když se přiblížíte.  Jděte k nim na  takovou vzdálenost, kdy

slyšíte jejich šepot. Použijte na ně  naslouchátko. Na sever od této lokace je

zákoutí  s houbami.  Jedna z  nich je  zlatá. Z  té ruční  zbraní kus usekněte

a seberte. Pokračujte dále na sever, až  najdete mrtvého bojovníka. Od toho si

můžete vypůjčit luk. Pokračujte na severozápad, až najdete nezbedné světlušky.

S nimi si popovídejte o zamořených částech bažiny.


Za chvíli usmlouváte protijed. Seberte květinu a snězte ji. Nyní můžete chodit

beze strachu  i v otrávených  částech bažiny. Nyní  konečně můžete jít  na jih

bažiny,  kde  dlí  zlovolná  čarodějnice.  Zabijte  ji.  Zavřenou mříží jejího

příbytku  uvidíte podivné  provazy. Ty  přestřelte a  vchod se otevře. Najděte

kotlík a klikněte  na něj. Seberte kameny a z  těla mrtvého goblina si vezměte

roh  jednorožce. Jděte  do druhého  patra (šípové  pasti můžete  odpastit svou

ruční zbraní).  Na železnou desku hoďte  kámen. Pokrač ujte do  dalšího patra.

Zde najdete brnění a truhlu, ve které je druhá část masky. Po strážci masky by

měla zbýt jeho uťatá ruka. Seberte ji. Opusťte příbytek čarodějnice a dejte se

směrem severozápadním.  Zde najdete uprostřed  otrávené části bažiny  dřevěnou

stavbu,  na  kterou  můžete  vyšplhat.  Vylezte  až  nahoru,  kde je most. Ten

přejděte  na druhou  stranu. Dveře  otevřete za  pomocí ruky,  kterou jste tak

zdařile  usekli strážci  masky. Zde  najdete pole  sloupů o  velikosti 7x8. To

musíte přeskákat  na druhou stranu.  Bezpečnou cestu si  můžete najít tak,  že

vždy před  skočením na daný sloup  za pomocí kamene zjistíte,  zda jde o sloup

bezpečný, či vybuchující. Otevřete truhlu a seberte sběračku. Zatáhněte za dva

řetězy. Vraťte se do obydlí čarodějnice.  Použi jte zlatou sběračku na kotlík.

Objeví se král  bažiny. Promluvte si s ním. Otevře  vám teleport do království

gnómů.  Nyní se  můžete vrátit  do Daventry,  kde můžete zachránit jednorožce,

a přesvědčit se, jak jste byli úspěšní při zachraňování dívenky v Dimension of

Death. Vlezte do víru a teleportujte se do The Undeground Realm of the Gnomes.


4) THE UNDEGROUND REALM OF THE GNOMES


Přepínač na zemi zatižte kamenem. V tomto podzemí můžete nakoupit spoustu věcí

u zbrojíře, zbraníře a léčitele. Utrácejte  však s rozmyslem. Na věci nezbytně

nutné k  dokončení hry potřebujete cca  50 zlaťáků. Na věci  důležité (lektvar

Sun Tzu) cca  200 zlaťáků. Zbytek můžete investovat dle  svého uvážení. Jen je

třeba  si uvědomit,  že o  level dál  dostanete dobré  brnění zadarmo  a o dva

levely dál  výborný meč a kuši.  Aniž byste přecházeli po  mostě, musíte najít

v bludišti  tři věci:  The Amberglow,  teleport a  starce. Amberglow  seberte,

teleport  si  zapamatujte  a  se  starcem  si  promluvte.  Navíc u něj najdete

krystal,  který seberte.  Vraťte se  k mostu.  Za pomocí  tří přepínačů, které

zatížíte kameny, ho uveďte do použitelného stavu. Jděte k healerovi a vyptejte

se ho na lektvar Sun Tzu. Dveře zavřené na visací zámek otevřete za pomocí své

ruční zbraně. Zbytek  po zámku seberte. Najděte chodbu,  ve které se převalují

kamenné koule. Prokličkujte  skrz a pokecejte s moudrým  skřítkem. Nyní musíte

najít místo, do  kt erého prorůstají kořeny stromů (musíte  k němu vyšplhat po

laně).  Jeden utněte  a seberte.  Najděte místnost  s kamennou  koulí a  dírou

v zemi.  Shoďte kouli  dírou a  skočte za  ní. Vytlačte  kouli do svažující se

chodby. Koule na druhém konci prorazí ve zdi díru. Projděte dírou a do prvního

stojanu  vložte  krystal  od  starce.  Najděte  a  zabijte draka. Seberte jeho

diamantové  srdce. Jděte  do další  místnosti. Sepněte  přepínač a vyslechněte

zprávu. Seberte  pyramidu a Lodestone.  Lodestone odneste moudrému  skřítkovi.

Jděte  k léčiteli  a dejte  mu kořen,  amberglowe a  zbytek po  visacím zámku.

Zakupte  si elixír  Sun Tzu.  Jděte k  teleportu a  teleportujte se  do Barren

Region.


5) BARREN REGION


Najděte  přibližně uprostřed  mapy malou  vesničku. U  šamanky se můžete léčit

a u  obchodníka se  kromě nákupu  (dejte pozor,  ať vám  zbude aspoň 50 peněz)

informujte  o baziliškovi.  Vyběhněte na  kopeček nad  vesničkou, kde je hrad,

a zjistěte všechny náležitosti o Stone of Order. Nyní zamiřte na sever, kde je

rozbitý  mostík. Ten  musíte spravit  následujícím způsobem:  nejprve postupně

skočte na každý kámen  - sedm z nich se totiž po  doskoku změní a přestanou se

potápět do lávy. Nyní se musíte  postupně přesouvat po kamenech tak, abyste se

těch pevných kamenů dotýkali v pořadí,  jak je naznačeno jejich symboly. První

je  kámen  s  trojúhelníkem,  další  je  s  trojúhelníkem  a čárkou a tak dále

k symbolům složeným  z více a více  čárek. Správnost tohoto postupu  si můžete

ověřit tak,  že vždy, když  skočíte na pevný  kámen ve správném  pořadí, zazní

rytmická znělka složená z tolika úderů, z kolika čárek je symbol na tom kterém

kameni. Až  se vám tento  kvíz podaří vyřešit,  můstek se spraví  a vy po  něm

budete  moci  chodit  dle  libosti.  Nyní  přejděte  most  a  spějte k lávovým

gejzírům.  Od těch  se dejte  na sever  až k  pyramidě. Zde  seberte Fire Gem.

Vraťte  se ke  gejzírům a  dejte se   na východ,  až přijdete  k sérii  mostu.

Přeskákejte  je, až  se dostanete  až ke  stavbě, na  kterou musíte  vylézt za

pomocí lana a  háku. Postavte se přímo na  zbytek mostu. Gongy se k  vám otočí

a vy na ně střílejte v následujícím p ořadí: červený, oranžový, žlutý, zelený,

světle  modrý, tmavě  modrý a  fialový.  Nyní  seberte Stone  of Order,  který

doneste trubačovi do hradu nad vesnicí.  Teď vám hradní kovář již bez problémů

ukuje kovové ratiště. To spolu  s diamantovým srdcem dejte obchodníkovi, který

pro vás ukuje  píku, kterou okamžitě kupte. K  baziliškovi se musíte přiblížit

zezadu. K jeho brlohu doskákejte zezadu po kamenech.


Za pomocí  lana a háku  vylezte na vrchol  jeho skály. Taste  píku a skočte na

něj. Nechejte  píku zaraženou v  baziliščím chřtánu. Jděte  k blízkému chrámu.

Vyšplhejte  dovnitř. Obkreslete  si pořadí  symbolů z  kreseb na  zdi. V tomto

pořadí stiskněte tlačítka  na sarkofágu. Otevřou se dveře.  Seberte zbroj a ze

sarkofágu si  vezměte meč. Od  mrtvého trpajzlíka si  vezměte klíč. Vraťte  se

k baziliškovi  a usekněte  mu jazyk,  který seberte.  Jděte na  severozápad až

k trpasličím  dolům, které  si otevřete  klíčem od  mrtvého trpajzlíka. Uvnitř

najdete tři chodby,  tři rampy a tři spínače. Do  těch střelte. Běžte do první

chodby  a  otočte  kohoutem  a  osvoboďte  nymfu.  Ta  vám  otevře tajné dveře

a odejde. V  tajné místnosti najdete sejf,  který se také otvírá  kódem, který

jste si  opsali v místním  chrámu. V sejfu  najdete kohout. Prozkoumejte  cely

a najdete druhý kohout. Nyní přejděte po druhé  lávce k tr uhle. V ní je další

část  masky. Nyní  přejděte třetí  lávku. Jeden  kohout nasaďte  na libovolnou

trubku. Postavte se do výtahu a střelte do přepínače. Seberte Crystal Scepter.

Nasedněte do výtahu a střelte do  přepínače. Druhý kohout nasaďte na zbývající

trubku,  nastupte do  výtahu a  opět střelte  do vypínače.  Vítejte v  ledovém

království.


6) THE FROZEN REACHES


Hned v první barabizně, co uvidíte, najdete sněžnou královnu. Dejte ji Crystal

Scepter. Ona vám ho nechá společně s povolením používat jejího osobního draka.

Na západ  od jejího paláce najdete  garáž s drakem. Nejprve  přistrkejte bednu

pod lano  visící ze stropu.  Vyskočte na bednu  a zatáhněte za  lano. Použijte

Crystal  Scepter na  draka a  přeleťte na  druhou stranu  jezera. Zde  nejprve

najdete  ohnivý meč  v ledovém  sloupu. Na  zamrzlou plochu  nejdřív hoďte tři

kameny. Pak se ledu dotkněte Fire  Gemem z Barren Regionu. Seberte ohnivý meč.

Najděte  pevnost. Obejděte  ji zezadu  a vyšplhejte  za pomocí  lana a háku na

cimbuří. Pokecejte s uvězněným králem gryphů.


Na druhé straně skočte dolů z cimbuří a zabijte hlídače. Seberte mu klíč. Opět

obejděte  pevnost, vyšplhejte  na cimbuří.  Klíčem odemkněte  uvězněného krále

gryphů. Po  cut scéně se  ocitnete v trůnním  sále. Zabijte velitele.  Seberte

ledový  rampouch (shard)  a amulet.   Otevřete hlavní  dveře. Na  práh položte

rampouch. Ten rozpusťte  ohnivým mečem a opět zmrazte  ledovou kuši (tu můžete

sebrat  skoro  kterémukoliv  strážnému).  Seberte  zmrzlý  kvádr. Ten použijte

v trůnním sále ve slotu u dveří jako páku. Dveře se otevřou. Za nimi je truhla

s další  části masky.  Vraťte se  k drakovi  a přeleťte  zpět jezero. Jděte do

gryphí  jeskyně. Zde  od osvobozeného   krále dostanete  Blue Adamant  Nyní se

vraťte zpět  do pevnosti na  druhém břehu jezera.  Vyšplhejte k cele,  kde byl

uvězněn král  gryphů. Na židli  použijte Blue Adamant,  baziliščí jazyk a  kus

zlaté houby z bažin.


Stiskněte vypínač. Provede se mocné kouzlo. Jděte do severozápadního cípu, kde

je  jeskyně  s  dvouhlavým  drakem.  Tomu  usekněte  ohnivým  mečem obě hlavy.

Pokračujte  dál až  k východu.  Zde se  dostanete k  Stonehengi. Zde vložte do

otvoru Crystal Pyramid.


7) THE REALM OF THE SUN - LEVEL 1


Jděte na  jihozápad. Zde najdete  zkamenělé duchy, brblající  si nejasné rady.

Seberte zde  kamennou desku a  medailon. Pokračujte na  severozápad. Pokecejte

s duchem. Otevře vám dveře. Jděte do  místnosti s příšerou. Nebojte se hlubiny

a jděte k ní.  Až se jí dotknete, promění  se v klíč, který seberte.  Jděte na

jihovýchod, kde najdete  zamčené dveře, které odemknete. Za  nimi seberte meč.

Na vaši kamennou  desku se zapíše mudrosloví. Nyní jděte  ke dveřím do dalšího

levelu a místo odpovědi na jejich otázku na ně použijte kamennou desku.


8) THE REALM OF THE SUN - LEVEL 2


Na  západě  najdete  místnost  s  truhlou  s  posledním  kouskem  masky. Jděte

severovýchodním  směrem,  až  najdete  kotel,  ve  kterém  se  rodí  Lucretovi

přisluhovači. Použijte na něj Mask Amulet et Voila - je z něj léčivá studánka.

Směrem na  jih pak najděte  dalšího ducha, který  vám otevře dveře  do Hall of

Light. Dostrkejte  stojan s knihou  pod světelný paprsek.  Seberte zjevivší se

klíč. Uprostřed mapy jsou zamčené  dveře, které otevřete tímto klíčem. Seberte

Temple Armour.


Na kamennou tabulku se zapíše další moudro. Na dotěrné dveře, které vám kladou

otázku, použijte kamennou desku.


9) THE REALM OF THE SUN - LEVEL 3


Jděte na sever a doprostřed, zde najdete ducha, který vám otevře dveře do Hall

of  Order. Tady  uprostřed místnosti   musíte sestavit  z devíti  beden podobu

masky. Až se tak stane, otevřou se  dveře. Za nimi seberte kalich. Na desku se

vám zapíše další moudro, které stejně  jako v předešlých dvou levelech otevírá

exit.


10) FINAL LEVEL - ALTAR ROOM


Na  vstupu  vás  zkontroluje  duch,  jestli  jste  splnili  vše,  co se od vás

očekávalo. Případné resty  si musíte doplnit, protože z  finálového levelu již

není  cesty zpět.  Nyní potřebujete  na oltář  položit všech  pět částí masky.

Lucreto se tomu bude vždy bránit, ale vysvětlete mu jeho omyl mečem. Až se vám

podaří  správně umístit  všech pět  částí masky,  zjeví se definitivně Lucreto

a za ním se objeví teleport. V závěrečné souboji musíte Lucreta právě dostrkat

do tohoto teleporteru, neboť vaše zbraně mu neublí ží. Výhodou v tomto souboji

může být třeba dobře použita neviditelnost. Závěrečné demo pak již jen typicky

pohádkovým happyendem prozáří váš pokojík.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.