Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Návod dodal : Slavík Jiří "Max-Wesslo" (safy@seznam.cz)
Na počátku několik poznámek a rad. Hra je rozdělena do 6 kapitol. Není nutno hrát kapitoly za sebou, každá má svůj vlastní konec a začátek. Ve hře není možno ukládat pozice. Lze pouze hru ukončit, čímž dojde k automatickému uložení, a pak ji znovu rozjet. Naslouchejte pečlivě dialogům, protože jinak vám uniknou mnohdy cenné informace. Předměty a postavy, které mají nějaký význam pro děj hry, označuje kursor blikáním, ale pozor, ne vždy jde o dobráky, kteří vám chtějí pomoci. Pokud budete zabiti, žádný strach - hra vám nabízí neomezené opakování situací. Používám výrazy pro jednotlivé činnosti tak, jak jsme zvyklí (vezmi, použij), i když kursor je pouze jeden. Konec řečí, pojďme se dát do boje s KING QUESTem VII.
Kapitola I
Nejprve seber kus utržené sukně na keři, jdi doleva, seber klacek a blýskavé krystaly soli u bazénku. Podívej se na podstavec u sochy, abys věděl, jak vyrobit pitnou vodu, jdi nahoru a šikmo doprava, v jeskyni seber jeden hrnek, neboj se, bude to v každém případě ten poslední, tři se rozbijí. Pak seber bedničku na zemi, klikni s ní na oko v menu, pak ji otevři a otáčej tak dlouho, až najdeš semínko, to vyndej. Semínko pak zasaď pod kapající vodu v přední jeskyni, utrhni kukuřičný klas, který vyroste. Jdi zpátky k bazénu, do hrnce naber vodu, nalij ji do nádoby v soše, do ruky ji dej kukuřičný klas a klikni na sebe dvakrát hřebenem. Až se vypláčeš, naber vodu z mísy do hrnce, bude pitná. Jdi doleva do pouště. Na poutníka klikni, promluv s ním, pak jdi za ním, znova klikni a podej mu vodu. Nabídne ti na výběr z kostlivcova měšce. Tady jsou dvě varianty, sebrat lahvičku nebo lano.
Je to jedno, oboje vede k cíli. Já jsem se rozhodl pro lano. Z pouště se vrátíš do jeskyně, klikni na dveře, za kterými bydlí krysa. Protože nevidí, neobchoduje, vrať se ven, lano upoutej ke dvěma kaktusům, šílený zajíc poběží, zakopne, a vypadlé brýle seber. Vezmi z keře zaječí chlupy. Pak zpět do jeskyně, nejprve seber zvláštní plod z keře vlevo od kukuřice, pak jdi ke kryse, dej jí brýle a plod vyměníš za tyrkysový kamínek. Jdi do chrámu, nejprve ale v inventáři použij utržený cíp sukně na klacek, budeš mít jakýsi praporek, ten pak v chrámu použij na štírův ocas. Přejdi k oltáři, nejprve klikni na obrácenou kapku vody, červený kámen polož na symbol slunce, žlutý kámen dej sošce do jedné ruky, tyrkysový do druhé ruky, pak můžeš vyjmout kámen z podstavce sochy. Jdi opět k vodotvorné soše, klikni na krk, kamínky seřaď do druhé řady zprava, pak klikni na hlavu a poté na zápěstí. Vypustí se bazének, jdi dolů, na misku polož svůj tyrkysový kamínek a seber jeden z nabízených dílů, tak, aby po spojení s kamenem z chrámu tvořil šipku. Jdi do jeskyně ke skalním dveřím, klikni na horní okraj, do otvoru vlož šipku a dveře do další kapitoly se otvírají.
Kapitola II
Nyní jste Troll-Rosellou. Až skončí dlouhá úvodní sekvence, vyjdete z pokoje, popovídejte si s Matyldou důkladně, jinak nepokročíte kupředu. Na zemi seber mechanickou myš, na zdi štít, klikni s ním na oko, a pak na hrot, tím štít rozdělíš na dvě části, jdi doprava do kuchyně, z trouby na polici seber pečené brouky, v polici jsou dvě misky, seber jen zlatou, druhá je zbytečná. Jdi ven a doprava dolů, trolla, který ti brání v cestě, zlikviduješ polámaným vozíkem. Nejprve na oj vlož z inventáře štít a pak jej utěsni hrotem štítu a klikni na nápis RIDE. Jdi do kovárny, seber na zdi lampu, pak projdi dozadu, přeskoč přes kameny dvakrát do zadního rohu a ze zdi seber síru. Do zlaté misky naber v jeskyni zelenou vodu. Pak jdi dolů do trolí koupele, vyslechni rozhovor o účinku síry na uspávání trollů a lidí. Někdy návštěvu koupele musíš opakovat, abys správnou informaci dostal.
Vrať se ke kováři, síru použij na ohništi, až usne, seber ze zdi kleště, jimi ze stolu stříbro a vlož je do kbelíku s vodou, získáš stříbrnou lžičku, kleště vrať na stěnu. Měchem pak rozfoukej oheň, použij na něj lampu. S lampou jdi do podzemí, kde jsi zlikvidoval trolla, stále doprava ke smutnému drakovi, dej mu lampu, za kterou dostaneš diamant. S tím se vrať do kovárny, diamant nabídni zlatníkovi, dostaneš kladivo a dláto. S tím se vrať do dračí sluje, až bude dračí ocas na zemi, jinak ne, použij kladivo a dláto, získáš dračí šupinu. Jdi ven k Matyldě, klikni na ni a postupně ji dej předměty, ona si sama řekne. Vytvoří ti nápoj, který ti vrátí lidskou podobu. Následně tě zlá královna nechá zamknout v pokoji, podívej se zblízka na obraz trolího krále a kouř, který z něj vychází. Pak dej pod obraz postupně noční stolek, zelenou a modrou židličku, vylezeš do díry, tam seber dračí mládě, to dej venku Matyldě, dostaneš lano. Až se objeví královna, použij na ni mechanickou myš, ona zařve, uteče, a ty jdi do jeskyně a na výtah použij lano, dostaneš se tak z trolího království ven, po cestě seber na zemi dračí mládě a kapitola je u konce.
Kapitola III
Jsi opět královnou matkou. V průchodu jeskyní ti brání příšera, vrať se a klackem sraz plod kaktusu, kterým pak příšeru nakrm a projdeš do lesa, jdi doleva, opakovaně si promluv s jelenem, pokračuj doleva, po kamenech přeskákej koryto řeky. Na pavouka použij krabici, na kolibříka klikni, pokračuj takto vzniklým tunelem k městu. Pro trochu zábavy buš opakovaně na hlavní bránu, do města ale bez problémů vejdeš dvířky vpravo. Psa, který tě kárá, zkrotíš hřebenem. Klikni s ním na sebe či na něj, po vyplakání můžeš dál. Vejdi do obchodu s porcelánem, důkladně vyzpovídej býka, vyjdi ven, jdi doprava, na návsi si promluv s hadem ve stánku, vpravo od stánku klikni na roušku na kleci, pak na dvířka klece a až se otevřou, i na ptáčka. S tím se vrať k býkovi, výměnou dostaneš masku. Venku si masku nasaď a vejdi na maškarní ples v radničním sále. Projdi dozadu za koberec, na podivném schodišti jdi odprava a stále rovně. Dostaneš se ke dveřím, které musíš otevírat na dvakrát, poprvé tě jen popráší. V pokoji projdi třetím zrcadlem zleva. Klikni na šuplík, vyndej z něj sošku, vyjdi dveřmi a pomateným schodištěm se dej doleva a směrem k sobě. Opusť ples a jdi doprava. Spadne měsíc. Seber z hnízda dřevěný peníz. Teď pozor! Sněz sůl a vejdi do krámu, který vypadá, že není. V krámě vyměníš minci za knihu a masku za odrbané kuře, to prohlédni a otáčej, ze zadku mu seber pírko. Vyjdi z města, jdi ke kolibříkům u bílých soch. Klikni na kolibříka, nabídne ti nektar. Nektar naber do nádoby. Jdi zase doleva a přes řeku, doprava do lesa, chrápající kámen polechtej kuřecím perem a vyslechni jej. Pak se vrať k sochám a klikni nádobou s nektarem na otvor ve váze na soše. Začne téci řeka a osvobodíš jelena. Vrať se zpátky do pouštní krajiny, tam u krysy vyměň knihu za pastýřskou hůl a s ní jdi do města, tentokrát se přes řeku dostaneš po duhovém mostě a měsíc z bazénu vylov pastýřskou holí. Seřvou tě, zavřou tě a je konec kapitoly.
Kapitola IV
Abys mohl z díry, klikni hrobníkovi na lopatu, pomůže ti ven. Pak si s ním třikrát promluv, řekne ti, že potřebuje svoji myš pro mechanickou práci. Podívej se na dveře, pak jdi doleva a podívej se na prkna, pamatuj si symboly, tak jak jdou za sebou. Ted' dolů a doprava k domu doktora Cadavera. Klikni na dveře a jdi dovnitř. S doktorem důkladně promluv. Pak jdi dále k domu na stromě, pokud nejsou zlobiví haranti doma, použij výtah a vyjed'nahoru. Jinak se musíš vrátit a zkusit znova, nesmějí tě chytit. Kdyby se náhodou objevil jeden z nich, až budeš domek prolézat, klikni na okno a vylezeš ven. V domku seber na podlaze páteř, kterou shání Cadaver a nohu v pytli. Vrať se k Cadaverovi a dej mu kostru. Výměnou dostaneš hračku. Jdi k dětem a hračku jim nabídni, pak ji polož na výtah. Kluci ti dají myš s tou se vrať k hrobníkovi, dostaneš za ni trubku. Kdo chce může odejít z místnosti a vrátit se pro hrobníkovu lopatu. Jdi opět k domku na stromě, na cestě je rakev a v ní kočka, použij kladivo a dláto. S kočkou si promluv, daruje ti život navíc. Jdi k místu v levé dolní části mapy, kde se válí hromada kostí. Všimni si, že jedna z větví na fialovém stromě uprostřed obrazovky mění polohu pokud přicházíš a odcházíš. Až tato větev bude otočena směrem dolů, zatrub na hrobníkovu trubku. Jakmile vyhrabe jámu, vlez do ní.
Na zámku klikni na tři znamení, jak jsi je našel na dveřích a na prknech: na lebku, na netopýra a na pavouka. Pouze v tomto pořadí se podaří zámek otevřít. Uvnitř je hledaný král, ale zase se všechno zvrtne. Ukaž králi dračí mládě a použij kladivo a dláto. Až budete venku, král se promění ve skaraba a skryje se v tvém inventáři. Obleč si černý kabát, který sebereš na keři a jdi ke Cadaverovi, když si s ním promluvíš, dá ti sprej proti duchům. Ted' pokračuj doprava ke klukům a jdi dolů. Objeví se zelená příšera. Použij na ni sprej od doktora. Nohu v pytli použij na masožravé kytky. Až se budou mlaskavě cpát, utrhni červenou květinu pod nimi. Pak jdi doprava k domu královny. Po automatickém rozhovoru s králem-skarabem přicházej do této místnosti tak dlouho, až královna nebude doma, což poznáš tak, že po zaklepání na dveře začne čichat socha vlevo. Teprve pak jdi nahoru za dům. Klikni na révu, najdeš malou dírku (!). Použij hrobníkovu lopatu na její rozšíření. Vlez dovnitř. Pokud v pokoji uslyšíš štěkat psa, zalez zase pod prkna, brzy ho uvidíš otvorem. Použij na něj spray, pak jej Malicia odnese a vzduch je čistý.
Vejdi do pokoje a otevři dolní šuplík v prádelníku. Vyndávej všechny hadry, dokud nevyndáš tajemný přístroj. Pak nacpi zase všechno zpátky. Venku zůstane jen vlněná punčocha, tu si vezmi. Vyjdi zase dírou v podlaze a až budeš venku, nezapomeň se znovu obléci do černé róby, aby tě Ooga Booga nepoznal. Od domu pokračuj doprava do lesa. Na lesní obludu použij smyčku, kterou vytvoříš tak, že v inventáři klikneš punčochou na stříbrnou kuličku, pak bude cesta volná. Jdi do města a vejdi do radnice. Projdi na schodiště, dej se doprava, až se nadvakrát dostaneš do pokoje se zrcadly. Podívej se na podstavec sochy vlevo. Použij na něj punčochu, abys utřel prach a mohl přečíst nápis. Pak použij na zlatou ozdobu na sloupu vpravo kladivo a dláto. Zlatý kousek, který tak získáš, použij na levou sošku. Začne se otvírat vchod do podzemí, pochopitelně se zasekne. Nevadí. Použij kouzelnou hůlku na skaraba, stane se trolím králem a vchod otevře. Skoč dovnitř a následuj krále do podzemí. Další kapitola je u konce.
Kapitola V
Začínáš u soudu ve městě. Musíš vrátit měsíc na nebe, jinak tě čekají hrozne tresty. Podle návodu ze třetí kapitoly vyměň masku za kuře a z něj seber pírko (pokud jsi tak ještě neučinil). Tajemnou sošku dej hadovi ve stánku, dostaneš kouzelnou mast. Kuře dej na levou větev stromu s hnízdem a použij na něj měsíc, který se jako z praku vystřelí na oblohu a tebe propustí z města. Jdi ke květinám, kde létají kolibříci, klikni na ptáčka, jakmile ti nabídne nektar, použij nádobu z inventáře. Jdi k jelenovi, opakovaně s nim promluv, pak jdi ke spícímu kamenu a polechtej jej pírkem na nose. Poradí ti, jak dál. Nektar z hrnce vylij do otvoru v soše, rozteče se řeka, a jelen je osvobozen (ano, tohle všechno už bylo popsáno v kapitole tři, ale pro toho, kdo hraje až od kapitoly páté, tyto informace opisuji). Vaším cílem je nyní osvobodit ex-jelenovu paní Ceres pomocí kouzelného plodu ambrosia. Musíte se pro něj vydat do země Etherea. Zaječími chlupy, pro které budeš muset zajít zpátky do pouště, teď na sebe v černém lese natři kouzelnou mast. Proměníš se v zajíce a profičíš kolem lesní potvory.
Nyní je potřeba jít na hřbitov a vyjet k zlobivým harantům výtahem, až nebudou doma. Až budeš uvnitř jejich dýně, vytáhni kost z mumie. Kost si vezme pes v levém horním rohu hřbitova a po dvou dialozích ti dá svou medaili. Medailí utišíš ženu plačící u hrobky v obrazu pod psem. Až tak učiníš, jdi zpět k dýni, kde jednomu z kluků upadne rachejtle. Rychle ji popadni a běž ji zasunout do zámku hrobky. V hrobce otevři sarkofág a vyndej z něj lebku. Pak vyjdi ven a postav se do středu cesty. Až bude bezhlavý lord přejíždět po obloze, rychle na něj lebku použij. Pokud se ti to podaří správně načasovat, bezhlavý tě nepřejede, naopak, za odměnu daruje svého koně, který tě odnese do země Etherea. V této zemi jdi stále doprava, až na vrcholek hory. Vylez na strom a na konci větve utrhni plod ambrosia. Vrať se až do místnosti s ptáčky a plod jim nabídni. Ptáček zazpívá melodii, o které si Sierra myslí, že si ji zapamatuješ. Jdi směrem nahoru. Na kouzelnou harfu zahraj na struny v pořadí „1,2,4,6,5,3,l,5,6,4„ a klikni na kouli na harfě. Promluv si se "sudičkami„ a sjeď po levé dolní duze zpátky na hřbitov (duhy jsou v místnosti, kde jsi se poprvé objevil v Etherii). Navštiv doktora Cadavera a jdi spát do rakve v jeho pokoji.
Po zvláštním snu putuj k bílým sochám (můžeš přivolat koně a v Etherii sjet po jiné duze, každá duha vede jinam). Přejdi přes duhový most a na sochu za řekou použij plod ambrosia. Nabídne ti granátové jablko, jehož použitím na krvácející větev stromu, u kterého stával jelen, osvobodíš lady Ceres ze zakletí. Pečlivě s ní promluv a zapískáním na píšťalu od bývalého bezhlavého lorda přivolej černého hřebce, jež tě znovu odnese do Etherie. Brnkáním na harfu se přenes pro radu ke třem sudičkám. Darují ti pohlcovač snů. Vystoupej znovu na vrcholek hory, kde jsi našel ambrosii a na potvoru z jeskyně použij pohlcovač. Do jeskyně vejdi. Pozornost muže upoutej použitím pohlcovače. Dá ti koberec, který přenáší do říše snů a zpět. V říši snů jdi doprava a plav doprava. V chrámu uvidíš zmraženou dívku snů Mab. Vrať se kobercem do Etherie. Po duze vlevo dole sjeď na hřbitov a jdi k domu Malicie. Podle popisu z minulé kapitoly vlez do domu dírou, až Malicia nebude doma. Postupuj stejně jako minule, ale psa namísto parfémem odraď ambrosií. V pokoji vezmi z lampy broušený úlomek skla a jdi ho „nabít„ světlem do pouštního chrámu, kde tě v první kapitole trápil škorpión. Až to bude hotovo, použij v libovolné místnosti na své nohy koberec, který tě přenese zpátky do země snů. Světlo vypusť na zmrzlou Mab, čímž ji vysvobodíš. Dá ti kouzelnou uzdu a přenese tě ke vzdušné hoře v Etherii. Jdi nahoru k jeskyni a prolétávajícího bílého koně uzdou zkroť (nestůj při tom příliš blízko u kraje cesty, nebo tě kůň shodí). A to je vlastně konec této kapitoly, připravte se na finále !
Kapitola VI
Nejprve musíš rozeznat pravého a falešného trolího krále. Ten falešný má zelené oči. V inventáři seber magickou hůlku, podívej se na ní okem a kliknutím na její spodek nastav písmeno F na vrcholu hůlky. Takto upravenou hůlku použij na falešného krále. Nyní tě Malicia uvězní ve vulkánu. Na zadní stěnu použij hrobníkovu lopatu a projdi tunelem. Na velký kámen použij opět lopatu, vylez na něj a ze zdi seber květinu (pokud ji ještě nemáš). Mechanické dveře otevřeš kliknutím na levé oko, pravé oko a na nos. Pak do zásuvky vlevo na zdi strč záhadný předmět z inventáře, klikni kytkou na krále. Až Malicia zabije prince, rychle na ni použij elektrizovaný přístroj ze zástrčky, prince oživíš tím, že mu dáš z inventáře život, který jsi dostal od kočky. A to je úplný konec.
KONEC.