Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : Petr Chlumský
1) ÚVODEM
Jak se již stalo zvykem, je většina her od firmy SirTech poměrně obtížných.
Protože Deadly Games nejsou žádnou výjimkou, rozhodl jsem se sepsat několik
postřehů, které jsem nasbíral v krutých řežích s počítačem a ještě
hrůzostrašnějších bojích s živými oponenty. Než se však pustíte do studia mého
souboru poznatků a rad, tak bych vám doporučil si nejprve přečíst "Decentní
slovníček pojmů". Ten se vám pokusí osvětlit několik základních výrazů, se
kterými se v hojné míře setkáte nejenom v tomto textu, ale i v samotné hře.
2) DECENTNÍ SLOVNÍČEK POJMŮ :
Agility - velmi důležitá vlastnost, která určuje, jak rychle se v daném terénu
můžete pohybovat. Rovněž determinuje úspěšnost plížení.
Dexterity - především je potřebná pro charaktery, jež se zabývají medicínou
- neboť právě tato vlastnost je důležitá při určování, jak rychle, a také
úspěšně, je schopen ten který charakter ošetřit svého zraněného druha.
Wisdom - poněkud nenápadná vlastnost, která z prvního pohledu není ve hře
důležitá. Ale opak je pravdou. Podle výše této vlastnosti program určuje, jak
rychle je daná postava schopná absorbovat nové poznatky, a tak zvyšovat svojí
zkušenost - Skill Level.
Medical Skill - jak již název napovídá, tak tato dovednost určuje míru
medicínských znalostí dané postavy, a tím definuje spolu s vlastností
Dexterity její schopnost léčit. Pozor při pokusu ošetřit raněného bojovníka
postavou, která má Medical Skill na nízké úrovni (menší než 25%), může dojít
naopak k jeho další újmě na zdraví.
Explosives Skill - schopnost pracovat s výbušninami je velice důležitý fakt,
se kterým musíte při výběru vašeho týmu počítat. Jedná se totiž o dovednost
připravovat výbušniny, líčit a deaktivovat pasti a miny. Při pokusu o tuto
činnost s charakterem, který je se znalostmi o výbušninách na mizině, dojde
pravděpodobně k výbuchu.
Mechanical Skill - postava s vysokou úrovní Mechanical Skill dovede opravovat
poškozené neprůstřelné vesty, zadřené zbraně a především si hravě poradí
s většinou zamčených dveří, na které během hry narazíte.
Marksmanship Skill - jde pravděpodobně o nejdůležitější vlastnost vašich
vojáků ve hře. Podle této dovednosti program definuje, jak rychle, a hlavně,
jak přesně jsou tito žoldáci schopni střílet. Skill Level - určuje, jak mnoho
je daná postava schopna v akci využívat svých vlastností. To také v praxi
znamená, že voják se stejným percentuálním ohodnocením svých dovedností, ale
s vyšším skill levelem, je daleko šikovnější, než jeho druh se skilllevelem
nižším.
3) VARIANTA PRO JEDNOHO HRÁČE
Hned ze začátku je třeba najít tolik potřebnou rovnováhu mezi ziskem
z jednotlivých misí a výplatní páskou vašeho komanda. Z toho plyne asi
nejdůležitější úkol, před který vás hra postaví - sestavit natolik schopný
tým, aby byl schopen splnit zadaný úkol, a přitom za něj nesmíte zaplatit
více, než kolik obdržíte po úspěšném završení vašeho cíle. Já jsem hned od
začátku vzal do party pouze Ivana a Scope. A pouze s touto dvojicí jsem splnil
všechny mise, mimo té poslední. V té se ke mě ještě zcela zdarma přidal Gus.
Tento postup však nemohu příliš doporučit, neboť od 26. mise se dostanete do
opravdového pekla, o kterém se vám v prvním díle ani nesnilo, a projít jej
jenom s dvoučlenným týmem je na hranici únosnosti. A navíc: zisky z těchto
misí jsou již tak velké, že si můžete dovolit zaplatit větší a silnější
družinku. Pouze přílišná touha po maximálním výdělku, vás může dohnat
k podobnému činu.
Obecně však tento postup nemohu doporučit. I když čtvrt miliónový zisk po
všech 33. misích mě hřál velmi dlouho. Člověk si prostě čas od času to svoje
ego pohladit musí. Přesto bych vám do začátku hry doporučoval vstoupit do boje
s Ivanem a se Scope. Oba dva jsou elitní střelci. A i ostatní vlastnosti
(Agility) je předurčují k tomu, že ve vašem týmu vydrží až do posledních bojů.
To je podle mého osobního názoru velmi důležité, neboť je veliká škoda najmout
do prvních misí šest chabrusáků, které, až si vyděláte dost peněz, propustíte,
a tím přijdete o nashromážděné zkušenosti. Naopak s Ivanem a Scope projedete
prvních deset misí jako horký nůž máslem a Scope určitě stoupne Marksmanship
na 100%. Jakmile si uškudlíte něco okolo 50000$, tak můžete občas sklouznout
do mírného deficitu a vypomoci si najmutím dalšího žoldáka, jenž vám
v obtížných misích vytrhne trn z paty (na příklad mise 14). Opravdové problémy
vás však čekají až od mise 27., takže to s tou výpomocí také nemusíte
přehánět. Při výběru svých postav se hlavně zaměřte na vlastnost Marksmanship,
která je zde opravdu nejdůležitější. Jako druhou vlastnost berte v úvahu
Explosives Skill - pro všechny úkoly v single misích však stačí mít ve skupině
vojáka, který má tuto vlastnost vytrénovanou na 40-50%. Z vlastností je
pravděpodobně nejdůležitější Agility a Wisdom. Na ostatní Mechanical a Medical
Skill nemusíte brát příliš velký zřetel, neboť léčení vašich žoldáků a oprava
jejich výstroje je jen zbytečnou ztrátou peněz a času. Mechanical Skill vám
však bude chybět při otevírání dveří, ale většinou jste schopni najít od
zamčených dveří klíč, nebo je můžete otevřít za pomoci mortaru, granátu či
výbušniny. Já jsem za celou dobu hry nepoužil páčení zámků ani jednou.
Posledním vaším kritériem pak budiž výstroj jednotlivých agentů. Do prvních
misí bohatě vystačíte s UZInou nebo modifikovanou Winchesterovkou a kevlarovou
vestou. Jakmile máte vybraný vhodný tým, je třeba se postarat o jeho
prvotřídní vybavení. Vzhledem k tomu, že počet tahů jednotlivých misí je
omezen, tak na sběr nepotřebných zbraní moc nespoléhejte. Spíše věci, které
v chvatu bojové akce stačíte sebrat, berte jako dárek od tvůrců hry. Od takové
desáté mise, je třeba mít minimálně dva agenty velmi dobře vyzbrojené. To
v praxi znamená: mít M-16ku se zaměřovačem, Spectra Shield, Ultra Shield Vest,
Extended Ear, Sun Goggles, Kevlar Helmet, Grenade Launcher, přehršle granátů
a dostatek střeliva. Cesta k zisku tohoto vybavení je poměrně trnitá. Zvláště
pouze pokud se spolehnete na náhodný sběr v misích a na překupníka se
zbraněmi. Je zde však možnost, jak toto vybavení získat téměř najednou. Stačí
jen najmout si do týmu velice dobrého agenta, kupříkladu Mika, a zaplatit za
něj příslušnou sumu dolarů. Po té ho ve skladu o všechno oberete a hned
propusťte. Tím de fakto nakoupíte jeho vybavení za sumu, kterou požaduje za
účast v jediné misi. Celá tato transakce má však jeden háček. Zmíněný obraný
agent, pak s vámi nebude chtít již nikdy spolupracovat, a tudíž v posledních
misích, kdy již budete mít na zaplacení těch nejlepších agentů, s vámi tito
podvedení nebudou chtít vstoupit do pracovního poměru. Proto je třeba tyto
"krádeže" provádět s rozmyslem a oloupit maximálně dva až tři agenty. Nákupy
od překupníka zbraní se vyplatí pouze v případě střeliva a granátů. Pokud si
od něj nakoupíte zbraně, tak je většinou obdržíte v katastrofálním stavu na
samé hranici únosnosti. Překupníka tedy používejte spíše k prodávání vlastní,
již nepotřebné výzbroje. Nezapomeňte však důkladně smlouvat, neboť téměř
každou věc můžete prodat až o třetinu dráž, než je první nabídka. Toto jsou
tedy ty nejzákladnější strategické přístupy, kterých je třeba využívat při
plánování jednotlivých úkolů. Naopak při vlastní bojové akci, se pokuste řídit
některou z následujících rad :
- Při plnění mise je třeba, především z důvodu omezeného počtu tahů,
soustředit se pouze na splnění vašeho úkolu. Proto se nezatěžujte
s vyhlazováním nepřátelských agentů, ale za pomoci maskování a plížení se
pokuste proběhnout nepřátelskou linií, a tak získat kýženou fotku či jiné
kompromitující materiály.
- Při obraných úkolech se naopak naučte využívat v maximální míře min.
- Při ochraně osob je velmi vhodné nespoléhat na okamžitou reakci vašeho týmu,
nýbrž je daleko vhodnější uplatňovat strategii spálené země a vámi chráněnou
osobu posílat do míst, kde se nacházejí pouze mrtvoly vašich nepřátel.
- Když už autoři do hry přidali tolik diskutabilní funkci Save, tak ji
nezapomeňte často a dobře využívat. Pomněte však, že není samospasitelná.
- Jedním z problematických partií této hry, je vstup do budovy. Mě se
osvědčily dvě taktické varianty. První vychází z toho, že pokud máte charakter
s vysokou úrovní Agility a Dexterity, tak se můžete z bezpečné vzdálenosti
pokusit ke dveřím přiblížit a následně překvapit protivníka číhajícího za
dveřmi. Tato varianta je však zdlouhavá, a proto není příliš vhodná v časovém
stresu bojové akce. Druhou, a v mém případě hojněji využívanou, strategií je
otvírat dveře granátem. Ten nejenom, že otevře leckteré, i zamčené dveře, ale
omráčí i záludné nepřátele. Stejným způsobem se dá využít i Stun Grenade
vhozený do okna v blízkosti dveří. Pokud nemůžete z jakéhokoliv důvodu použít
ani jedno z uvedených řešení, tak vám zbývá ještě možnost probourat zeď pomocí
Mortaru či výbušniny.
4) SÍŤOVÁ HRA
Při výběru vaší skupiny nájemných vrahounů při multiplayer variantě se naopak
musíte držet naprosto odlišného schématu. Protože s přáteli budete hrát
většinou jednotlivé mise, a nikoli Campaign, tak hned utraťte všechny peníze
za co nejlepší bojovníky. Jelikož však nemáte na začátku každé mise neomezený
počet financí, tak vám doporučuji koupit si čtyři prvotřídní žoldáky (např.
Mike, Scully, Magic a Len). Druhou polovinu týmu pak můžete doplnit levnějším
zbožím (tady bych vaší pozornosti doporučil především Popse). Při kolizích,
které nastanou, když o služby jednoho vojáka požádá více hráčů, dochází
k finanční licitaci. Tady ovšem platí jen jedno - rychlost. První nabídka, má
totiž největší šanci na úspěch. Při vlastní hře pak dodržujte několik
základních pravidel :
- Neustále mějte na paměti, že vaším úkolem pravděpodobně není vyhladit vašeho
spoluhráče z povrchu zemského, ale kupříkladu dobýt pozice, které váš soupeř
naopak brání.
- V multiplayer variantě hry designéři misí většinou nechali povalovat spoustu
užitečného vojenského materiálu. Proto se pozorně dívejte do beden a snažte se
prozkoumat všechna zákoutí, neboť takový objev Mortaru či granátometu může
nemálo zamíchat předivem osudu jednotlivých týmů.
- Pokud hrajete mise, kde nejsou na první pohled zřejmí vaši nepřátelé
(některé mise pro tři a čtyři hráče), tak zásadně nevěřte absolutně nikomu.
- Nezapomeňte, že se jedná především o zábavu. Proto občas použijte minu,
časovanou nálož či Boobytrap.
KONEC.