Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Tvým úkolem je zabít draka dřív, než zlý čaroděj Shandar může vstoupit do
tvého těla a zničit svět. Musíš to stihnout ještě před "konjunkcí". Je třeba
vyřešit mnoho dílčích úkolů ve více či méně pevně stanoveném pořadí. Občas ti
někdo napoví, jak pokračovat dál, někdy musíš správné pokračování najít sám.
Dá se najít dost stop, ale bývají hodně ukryty. Dobře sleduj všechny zprávy
a poslouchej, co si lidi povídají.
PAMATUJ: v téhle hře hraje velmi důležitou úlohu ČAS.
1) Nejlepší je začít hru s úspěšnou skupinou hrdinů z ISHARA II, nebo si vy-
tvořit partu alespoň tří osob. Nezapomeň na Paladina - zná uzdravující kouzlo.
Zařaď ho do první řady. Za něho potom mága (magician) a duchovního (clerk).
Panel bojovníků si nastav tak, abys viděl, jak jsou na tom se silami a abys
mohl rychle používat kouzla - u těch , kteří tuto možnost mají (včetně Paladi-
na).Během hry se stane,že budeš muset třeba některého hrdinu obětovat. Jestli-
že ho skupina nebude chtít odvrhnout, musíš ho buď rovnou zabít, což může být
nebezpečné, nebo mu sundat všechno brnění a zbraně a poslat ho do boje v první
řadě.
2) Promluv si s mužem, kterého potkáš hned po startu a začni zkoumat všechno
v chudé části města tak, aby se ti obchody a hostince vyznačily na mapě. Město
je rozděleno zdí na chudou (vnější) a bohatou (vnitřní) čtvrť.Do bohaté čtvrti
je jenom jedna cesta. Obchody jsou otevřeny od 6 do 21 hodin,hospody neustále.
Potřebuješ nakoupit nějaké jídlo a zbraně, aby ses ubránil útokům různých zlo-
dějů. Můžeš někdy ztratit jednoho, více nebo i všechny hrdiny,takže často sej-
fuj. Aby sis obnovil síly, musíš se najíst - buď v hospodě, nebo si jídlo kup
v obchodě. V hospodě se můžeš také vyspat - obnova psychické síly a zdraví.
Tip : ještě před spaním použij uzdravovací kouzla - zdraví se spaním moc neob-
noví, ale přibude ti 50 bodů psychické síly.Vypadá to, že síla zlodějů se zvy-
šuje úměrně tvé vlastní, takže budeš ztrácet lidi bez ohledu na to, jak rostou
tvé zkušenosti. V hospodách poslouchej, zapisuj si názvy hospod a koho tam mů-
žeš naverbovat do skupiny.Také je užitečné si zapisovat co se v kterém obchodě
dá koupit - ušetří to později čas při hledání určitého obchodu.
Když někoho zabiješ, sebereš mu peníze a získáš zkušenosti. Také můžeš získat
několik truhel s pokladem,ale musíš zabít více zlodějů. Další peníze můžeš ta-
ké získat doručením balíku z hospody The Hearth Inn do hospody The Noisy Lyra
Inn.Zloději se někdy znovu objevují na stejných místech, takže budeš časem vě-
dět, kde je můžeš očekávat.Zvyšováním zkušeností se bude zvyšovat i počet kou-
zel, která máš k dispozici a také síla těch, které máš z dřívějška.
Poznámka : Jestliže jsi nebyl u astronoma, neber s sebou Maltuse (je v hospo-
dě The Silver Wolf daleko v jihovýchodní části města). Kdybys s ním přišel ke
kouzelníkovi, nechtěl by s tebou mluvit, a ty by ses nikdy nedostal zpět.
3) Po prozkoumání chudé čtvrti jdi do bohaté - potřebuješ 4000 za pas, který
musíš mít s sebou.Prozkoumej obchody, hospody, banku, knihovnu, divadlo, a pa-
lác. Vývěsky jsou naproti obchodům, nikoliv nade dveřmi, jako v chudé čtvrti.
Zde, v bohaté čtvrti nejsou zloději, asi proto, že ze všech udělali stráže ->
(neútoč na ně !). Banky a knihovna jsou otevřeny pouze přes den.
4) Najdi obchod, kde můžeš koupit džbán vína a kup ho.
5) Jdi navštívit astronoma (Typhus Mernith) v bohaté čtvrti(vyznačen na mapě
zelenou šipkou).Má otevřeno stále, ale je nemocný, dokud mu nedáš nějaké víno.
Potom ti dá balíček karet, abys je odnesl kouzelnékovi í (Mather Fudius) v ji-
hovýchodním konci chudé čtvrti. Jdi tam a seber a přečti si papír, který visí
na jeho dveřích. Dovnitř jít zatím nemůžeš.
6) Jdi do hodpody Silver Wolf, poslouchej, kup Malthusovi nějaké jídlo a ná-
sleduj ho ke kouzelníkovi. Neodcházej, dokud konverzace nebude u konce. Potom
vytáhni balíček karet a dej ho kouzelníkovi, on ti ukáže první časovou bránu.
7) První časovou bránou projdeš do velkého lesa, minus 73 let. Les je obýván
vosami a létajícími draky, s kterými musíš bojovat.Najdi mývala v jihovýchodní
části lesa.Může to zabrat chvíli času, les je komplex tří velkých oblastí spo-
jených úzkými průchody (vyznačeny na mapě). Mýval ti řekne, že je kouzelník,
kterému se nepovedlo kouzlo a on uvízl v mývalí podobě. Dá ti pergamen.
8) Vrať se k časové bráně č. 1 a projdi jí. Ukaž pergamen kouzelníkovi.žekne
ti,kde najdeš polní láhev na míchání nápojů (vyznačí se na mapě) a jaké ingre-
dience budeš potřebovat. Kromě jiného také ingredienci Keldonia Powder, která
se nedá koupit v obchodě.Dostaneš ji od muže v hospodě Big Troffer, když budeš
poslouchat (volba listen) - dříve však musíš mít u sebe polní láhev.
9) Jdi k mývalovi, namíchej mu nápoj a dej mu ho vypít. Změní se v muže a dá
ti medailon.Jmenuje se Greem Dahilin (stejné příjmení, jako vlastník divadla).
10) Vrať se do města a jdi do divadla v bohaté čtvrti. Otvírá se ve 20 hodin.
Vlastník divadla vás pozná jako hrdiny, kteří pomohli jeho dědovi (mývalovi),
ihned, jak mu ukážete medailon. Poví ti o časové bráně č.2, která je otevřena
mezi 2 a 4 hodinou (pouze na této straně, zpětný průchod je možný kdykoliv).
11) Jestli potřebuješ, najez se, odpočiň si, nakup zbraně, atd. Pak vstup do
časové brány č. 2. Přenese tě do močálu, minus 4322 let. Prozkoumej ho a zabij
všechny útočící tygry - seber jim kůže, můžeš je později výhodně zpeněžit. Mu-
síš najít a zabít indiánského náčelníka a také najít velký diamant.Pak se vrať
zpět do města.
12) Až budeš vycházet z divadla, objeví se znovu muž, se kterým jsi mluvil na
začátku hry (Astar). žekne ti,že jsi udělal dobře, že jsi zabil náčelníka a že
následkem toho je město trochu jiné, než bylo. Také ti řekne, abys zašel do
knihovny, kde můžeš získat další stopy. Ve městě najdeš nový park (na jihu bo-
haté čtvrti), kde je vystavený meteor, ale jeho vršek chybí.
13) Jdi zpět do brány č. 2 a dostaneš se opět do močálu, ale v čase +3725 let
(podle stop v knihovně). Došlo zde k nějakým změnám. Prozkoumej znovu močál a
najdi chybějící část meteoru. Jestliže najdeš meč chaosu, vyvaruj se ho použít
(vše co má v názvu slovo "chaos", může být nebezpečné).Jdi zpět do města a dej
chybějící část meteoru na své místo - časová brána č. 3 se objeví.
14) Před vstupem do časové brány č. 3, kup pro každého kožichy a provazy. Po-
užij obojí,jinak bys mohl po vstupu do brány č. 3 zmrznout,nebo spadnout z le-
dové cesty. Čas je minus 1432 let. Najdi tři květiny a směšně vypadající stroj
(o kterém jsi se dozvěděl v knihovně). Do levé části stroje dej diamant a vrať
se do města. Pozor na vlky ! Mohou útočit i zezadu. Vyplatí se umístit jako
zadní voj někoho silnějšího, nebo s lepším brněním, aby slabší členové skupiny
nebyli zabiti.
15) Po návratu do města zajdi opět za Malthusem.Bude tě informovat o nové ča-
sové bráně č. 4., která se objevila na severozápadě města. Odlož provazy a ko-
žichy vyměň za brnění. Najdi bránu č. 4. Není těžké ji najít, je jen málo hlí-
daná. Záleží ale na tom, kdy do ní vstoupíš: mezi 12 a 23 hod. tě přenese zpět
o minus 9230 let,mezi 0 - až 11 hod dopředu o 580 let. Jdi nejprve dopředu ča-
sem, když půjdeš zpět. narazíš na zamčené dveře, od kterých zatím nemáš klíč.
16) Nacházíš se ve velkém dungeonu, který je tvořen v podstatě šesti sekcemi.
První sekce je vstupní - vyhni se ohnivým koulím a najdi schody jižně a dolů
(ostatní dveře jsou stejně zavřeny).Bojuj s kostlivci a najdi tlačítko (stisk-
nout) a dva klíče. Také jsou zde různé poklady - peníze, jídlo a zbraně.
17) Jdi zpět do vstupní sekce a najdi a otevři dveře vedoucí na sever(otevřel
jsi je tlačítkem). Před vstupem do jasně osvětlené místnosti musíš najít a za-
bít silného kouzelníka (použij ochranné kouzlo proti ohni),abys mohl stisknout
další tlačítko. Jakmile vstoupíš do místnosti se světly, musíš rychle najít
chodbu na sevrení straně, jinak budeš dočasně oslepen. O dveře napravo se ne-
starej.
18) Dveřmi, otevřenými tlačítkem,projdeš dolů do výrazně odlišné sekce dunge-
onu. Zabij pavouky a najdi poklady včetně dalšího klíče.Dej si pozor na místo,
kde jeden z tvých mečů podlehne kouzlu a obrátí se proti tobě. Použij ochranné
protikouzlo (exorcism spell). Místo, kde se to stane, se mění s každou novou
hrou.Najdi dlouhou chodbu s valící se kamennou koulí.Jdi chodbou, kamenné kou-
li se vyhni , a cestou najdi a stiskni tlačítko. To otevře dveře poblíž konce
chodby. Projdi jimi a další dveře otevři klíčem. Projdi rychle do místnosti s
blikajícími světly a potom přijdeš do bludiště s mnoha dveřmi, které se oteví-
rají v určitou dobu (dvakrát za den, vždy po třech hodinách). Prostory za prv-
ními dveřmi (otvírají se v 0 a ve 12 hodin jsou zamořeny jedovatým plynem.
V bludišti je zde několikero hodin,které můžeš nastavit tak, aby se vždy urči-
té dveře otevřely nebo zavřely. Východ ze zaplynované oblasti je severně, ale
najdeš ho až po více pokusech. Také zde můžeš najít nějaké peníze. Je důležité
najít co nejvíce peněz - budou se ti hodit !
19) Opusť zaplynované prostory a vstup do velké místnosti s ohnivými koulemi.
Projdi jí s použitím kouzla, ochraňujícího proti ohni. Bojuj se strážcem a jdi
na sever a potom na západ. Dveře otevři dalším klíčenm. Jdi dolů a vstoupíš do
místnosti s lávou. Opatrně jdi po kamenech, které jsou označeny kruhem. Pozor!
S každým krokem po označeném kameni sklouzne o něco níž zavěšená klec se ženou
(Thina). Musíš postupovat tak, aby se dostala na tvou úroveň,a to přesně v tom
momentě, kdy dojdeš až k ní. Pak bude moci uniknout a bude chtít pokračovat s
tvojí skupinou, takže pokud máš všech pět členů, musíš se někoho zbavit.
Thina je poměrně dost silná duchovní (cleric),takže se zbav někoho s podobnými
schopnostmi a nezapomeň mu předtím vzít všechny věci a peníze, které má. Thinu
zařaď někam do zadních řad skupiny. Zeptá se tě,jestli jí pomůžeš najít Zolta-
ra. Vrať se směrem k místnosti s ohnivými koulemi ale místo, abys do ní vstou-
pil, jdi na jih. Posbírej peníze a dýky, dokud nedojdeš až na konec. Dej se na
jih neviditelnými dveřmi a potom na jih a na západ. Zde je hodně strážců. Po-
kračuj jihozápadním směrem dalšími neviditelnými dveřmi,vyhni se znovu ohnivým
koulím, jdi k jihu. Bojuj s posledními skupinami strážců - jestli na to ještě
máš, jinak se jim radši vyhni a utíkej na jih, dokud nedojdeš do vstupní sekce
s ohnivými koulemi (projdeš jednosměrnými dveřmi). Přes časovou bránu vstup
opět do města.
20) Dej se doprava a potkáš znovu Astara, který ti řekne , co máš dělat dál :
najít Thinina přítele Zoltara a vzít oba do lesa.Jdi se na to vyspat do hospo-
dy. Ve snu se ti zjeví Jon a řekne ti, kde najdeš uniformy strážců, které po-
užiješ, aby ses dostal nepozorovaně do paláce.Jdi tam. Dům je zamčený. Klíč je
ve fontáně za tebou.
21) Obleč si uniformy a jdi do paláce.Pozor na to,aby všechny ženy ve skupině
měly přilby, jinak je stráže nepustí dál. Aby se mohl Zoltan připojit, musíš
svléknout a propustit někoho ze skupiny.Až ho najdeš,bude nejdříve chtít, abys
odešel. Sundej Thině (jeho přítelkyně) přilbu, on ji pozná a půjde s tebou.
Vezmi ho s sebou, jdi ven z paláce a obleč si opět brnění.
22) Jdi k časové bráně č. 1, ale před vstupem si vezmi všechny věci od Thiny
a Zoltara. Vstup dovnitř a toulej se kolem tak dlouho, až ti Thina a Zoltar
oznámí, že chtějí opustit skupinu a usadit se. Pak se vrať branou zpět. Fudius
ti dá druhý diamant, který potřebuješ do podivného stroje.
23) Po hospodách si najdi do skupiny nového duchovního (cleric) a bojovníka
(fighter), doplň jimi skupinu a vydej se k bráně č. 3 v parku. Obleč kožichy,
vstup dovnitř a probojuj se k podivnému stroji. Do něj pak vlož druhý diamant.
Vrať se do města, ale kožichy neodkládej.
24) Vstup znovu bránou č. 3 zpět do ledových hor. Tentokrát se datum posunulo
dopředu o několik tisíc let. Všechno se trochu změnilo. Prozkoumej to a najdi
další dvě květiny (takže teď jich máš už pět) a magický opasek.Až půjdeš kolem
podivného stroje, všimneš si, že dva diamanty opět chybějí. Nestarej se o to a
vrať se zpět do města. Použij opasek.
25) Vezmi si opět brnění a jdi k bráně č. 1 (Fudius).Vstup dovnitř. Datum bu-
de +50 let.Najdi černé rytíře a kouzelníka. Najdi vnuka Thiny a Zoltara a jeho
ženu před chýší. Vnuk ti řekne příběh a dá ti zlatý klíč.Jeho žena je čaroděj-
ka a očaruje tě ochranným kouzlem, jestliže na chvíli postavíš skupinu před ní
do jedné řady. Vrať se do města.
26) Najdi bránu č. 4 (v severozápadní části města) a vstup do ní mezi 12 a 23
hodinou. Zlatým klíčem otevři dveře.Dej se na průzkum a najdi jídlo, dýky, pe-
níze a klíče.Dej pozor na modrý jed na podlaze.Někdy se mu dá vyhnout úkrokem,
jinak musíš použít kouzlo Cure poison (protilék). Před vstupem do chodby s oh-
nivými koulemi jdi až do jihovýchodního rohu. Stiskni postupně sérii vypínačů
(celkem 4) a použij jeden klíč.Neboj se toho, že se dveře za tebou zavřou. Mu-
síš najít čtvercovou místnost se sloupem uprostřed s 6 otevřenými okny. Odtud
pokračuje chodba na sever,ale je smrtelně nebezpečné do ní vstoupit, dokud ne-
odložíš všechny věci do oken (kromě lahvičky, která odložit nejde). Do každého
okna se dá uložit 11 věcí, ukládej stejné věci k sobě. Neboj se , dostaneš je
zpátky později.
27) Vstup do chodby vedoucí na sever (nyní je bezpečná). Dej pozor na kouzel-
níka, kterého musíš zabít kouzly (zbraně nemáš a lektvary jen tak z ruky , bez
ingrediencí, taky nenamícháš. Nebo jo ?). Najdi tlačítko a stiskni ho. Najdeš
jídlo a peníze.Jdi zpět,posbírej své věci a dej se podle jižní stěny tak dlou-
ho, až dojdeš opět k chodbě s ohnivými koulemi.
28) Jdi chodbou až na její jižní konec, použij klíč a vstup do malého bludiš-
tě, plného netopýrů - vampýrů. Najdi severní východ a kouzelníka, který udržu-
je magickou sílu netopýrů tak rychle, jak je stihneš zabíjet (nesmíš útočit na
kouzelníka). Kouzelník se nakonec rozplyne v dýmu a zmizí.
29) Vstup do dlouhé místnosti a jdi k severu. Náhle se zjeví stádo ďáblů před
tebou i za tebou. Bojuj jestli na to máš (nebo chceš),nebo se jim vyhni a uteč
dveřmi na severu. Jestli si vybereš boj, je lepší bojovat postupně. Hned po
vstupu do této místnosti jsou napravo a nalevo neviditelné dveře. Když do nich
vstoupíš, budeš bojovat vždy jen se třemi ďábly. Tak tě nebudou moci později
obklíčit.
30) Vstoupíš do místnosti s lávou a kameny. Mezi kameny jsou mezery.Musíš jít
po kamenech, které jsou označeny kruhy. Vždy při vstupu na takový kámen se
někde objeví chybějící kámen a nakonec zkompletuješ celou cestu vedoucí na se-
ver k drakovi.
31) Zabij draka, jestli se ti to podaří !! Má 2000 zásahových bodů. Můžeš se
vrátit do města abys obnovil své síly spánkem a jídlem. Drak své zdraví nemůže
obnovit, zatímco jsi pryč. Nejlepší je použít útočná kouzla (zvláště mrazivé
kouzlo - cold) ze vzdálenosti 3 až 4 kroků od draka. Pak tě nemůže zasáhnout
svými ohnivými koulemi. Drak také nemůže postupovat dopředu proti tobě. Také
můžeš použít ochranné kouzlo proti ohni a vrhnout se na něj, chvíli s ním bo-
jovat a zase se vrátit zpět. Pokud půjdeš zpět do města, musíš se vyhnout všem
ďáblům, zabít dva netopýry a projít chodbou s ohnivými koulemi,tak to nenechá-
vej na poslední chvíli, ať ti ještě nějaké síly na cestu zbydou. To je konec,
ale neočekávej žádnou velkou oslavu na závěr.
KONÉÉÉC