Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno ve spolupráci s týmem Gax-oft, který tvoří Miloš "Longer" Bartoníček a Marek "doctor_martenes14w" Šťastný.
Tato hra je jedna z nejstarších her (o které se můžete v dějepisu dozvědět). Je to hra na staré počítače a je to jedna ze série her od Indiana Jonese. V tomto příběhu se pojednává o bájné Atlantidě. Kromě grafických a dalších chyb bych jí jen vytkl, že i když byla tato hra naprogramována ještě za komoušů, je v ní zbytečně mnoho ideologických okamžiků. Například: ve většině misí se zde potýkáte s úplně nesmyslnými fašisty a esesáky (to bych s bájnou atalntidou moc nespojoval). Jinak na tu dobu to byla hra docela dobrá...
1. level - Casino
Na začátku hry se Indy nachází u pultu, na kterém směňte peníze za žetony. Až to uděláte, jděte k první ruletě v přízemí. Systém hry je velmi jednoduchý. Střídavě stavějte černou a červenou barvu a výhra je vždy dvojnásobek vkladu. Vsázejte vždy nejmenší částku, která lze vsadit a zapisujte si čísla, která padnou. Peníze, které máte na začátku by vám měli vystačit, ale pokud je neopatrností prohrajete, nemusíte hru nutně načítat od začátku. Peníze můžete získat několikanásobným zbitím německého důstojníka. Pokud budete hrát delší doby, tak zjistíte že po osmi pokusech se čísla opakují. Vsaďte tedy na to číslo, které má bezprostředně následovat a tím vyhrajete pětatřicetinásobek (35x) sazené hodnoty a určitě rozbijete bank. Stejně pokračujte na prvním a druhém poschodí, kde přijímají vždy větší sázky (Čísla platí na všech ruletách stejně). Ale pozor: Po každém novém spuštění hry se čísla rozlosují jinak (proto jsem je nenapsal do tohoto návodu). S vyhranou částkou se odeberte do kanceláře v 1. poschodí, kde od chlápka s cigárem (TROTTIER) kupte postupně: 1. stranu knihy, papyrus, mapu a revolver. Pokud budete mít málo peněz, jděte si vyhrát další. Dále musíte v prostoru kasína najít v truhlách tyto předměty: štípačky na dráty, poznámkový blok a lampáš. Jestli Indy něco neunese (objeví se znaménko +), musí to vzít Sofia a nakonec se oba musíte dostat na střechu kasína.
2. level - Naval Base
Zde je třeba opatrně se dostat mezi reflektory až k bráně. Napravo od ní přestříhněte štípačkami plot a jděte na základnu. Jestli nemáte štípačky, zbijte strážníka, která má klíč od brány a vejděte bránou. Vyhýbejte se němcům, šíleným vědcům a vrátnici, ve které je poplašné zařízení, které když strážník spustí, bude váš konec. Najděte 2. stranu knihy a 6 kuliček orichalca. Najděte domek s knihovnou (kompas na tomto místě zblázni a zároveň se ozve tiché puknutí - takto jsou označeny konce všech levelů). Napalte pěstí do knihovny, ta se odsune a objeví se zámek. Teď musíte velmi rychle konat, protože se začne odpočítávat čas. Napalte do zámku a postupně zadejte 4 symboly ze stran knihy, které máte u sebe ve správném pořadí. Až se vám to podaří, otevřou se tajné dveře, přes které se dostanete do podzemních doků.
3. level - Docks
Tento level je sice krátký, ale zato poměrně obtížný. Indy a Sofia se musí dostat přes plošinu, která se houpe nad vodou, až na ponorku. Při seskoku na ni se můžete řídit podle stínu dopadajícího na její palubu. Až se oběma podaří seskočit na ponorku v časovém limitu, který odměřávají stopky, ponorka s nimi odpluje směrem k Atlantidě.
4. level - Submarine
Na začátku musíte zneškodnit časovanou bombu, která je v ponorce. Sejděte s osobou, která má u sebe kleště, o patro níže, najděte bombu, seberte ji a postupně přestříhněte žlutý, červený a zelený drát (nenechte se zmást zákeřným grafikem, který nakreslil zápalnou bombu). Pořadí drátů se bude měnit, proto musíte prozkoušet všechny kombinace, než přijdete na tu pravou. Jak se vám podaří bombu zneškodnit, čas se vypne a vy už nemusíte spěchat. Teď jděte o palubu níže (do třetí paluby od hora). Najděte knihovnu a úderem otevřte další tajné dveře. Sejděte po žebříku do 5. paluby a najděte úzkou chodbu, linoucí se po ponorce, a na jejím konci zneškodněte esesáka, který střílí nebo háže flašky s kyselinou. V místnosti za ním odstraňte profesora, z truhle seberte mapu atlantidy a vraťte se do 2. paluby. Přistupte k periskopu, podívejte se do něj a nastavte kurz ponorky na ostrov shodný s ostrovem na mapě. Potom Indyho a Sofii dostaňte z ponorky ven stejným způsobem, jako jste je dostali dovnitř.
5. level - Islands
Vystupte z ponorky na dřevěné molo. Odtud jděte do domorodé osady, snažte se nevyvolat konflikty s domorodými osadníky a sbírejte náhrdelníky ze zubů, které jsou porozhazované po ostrově a ukryté v některých chatrčích. Pár jich můžete vyžebrat i od domorodců. Až se vám podaří nasbírat alespoň 16 náhrdelníků, darujte je náčelníkovi sedícímu na trůně na kraji osady. Teď vás už strážce s kopím bez obav pustí do posvátné jeskyně.
6. level - Atlantis 1 (objevení)
Uprostřed jeskyně je výtah, kterým se postupně dostaňte s Indym a Sofií do rozlehlého bludiště. Sofii už můžete nechat na místě a jít jen s Indym (Jestli má u sebe orichalcum). Začněte hledat cestu ven z bludiště a cestou se snažte nasbírat co nejvíce kuliček orichalca. Zde tu budou proti vám nejen fašisti (:-)), ale i bájní minotauři. Jak se vám opdaří objevit můr s hroty navrchu, který obepíná celou centrální část Atlantidy, choďte po jeho obvodu do té doby, než narazíte na pradávné vozidlo na razení tunelů (vypadá jako malý buldozer). Do něj vložte kuličku orichalca a jděte do otvoru, který vozidlo ve stěně vybourá. Centrum atlantidy je však chráněno kromě můru i hlubokou propastí. Proto bude zapotřebí chodit po úzkém chodníku lemující můr až se vám podaří najít místo, kde je střed relativně blízko. Z tohoto místa skačte do prázdna tak dlouho, dokud se vám nepodaří zachytnout se za okraj plošiny centra Atlantidy.
Teď po různých pločinách a schodištích vystoupejte až na vrchol piramidy. Až cestou najdete sochu ležícího těla a s rozpaženýma rukama, kolem které je 5 otvorů na kuličky orichalca, nepřibližujte se k ní. Je to totiž bájné zařízení starých atlantiďanů, které vás změní na minosaura. Jak se vám podaří dostat až na vrchol stavby, zneškodněte stráž a vydejte se do místnosti, ve které je zařízení s šestnácti otvory. Do každého vložte jedno orichalca a celá atlantida se začne třást. Vy budete mít jen málo času na to, aby jste se dostali do bezpečí. Vejděte do místnosti se zařízením a z indyho pohledu směrem na pravou stranu se podívejte na šachovnicovou plošinu, ze které místy trčí rohy. Z jedné pozice je s trochou štěstí možné skočit až na místo, kde jste bourali tunel. Při seskoku ztratíte hodně života a tak se dá tato cesta použít jen v případě, že ho máte na rozdávání. Pokud ho máte méně, je to docela průser, protože budete muset utéci stejnou cestou, jakou jste přišli a to jo poměrně obtížný úkon. Teď se snažte rychle dostat na záď výtahu. Až budete procházet přes síň (v jejím středu je socha) a zůstala vám ještě alespoň jedna kulička orichalca, vložte ji do přilby před ní. Sopka začne chrlit oheň na všechny strany a zabije všechny fašisty, kteří jsou v okolí (třeba i vás, pokud jste zrovna na dostřel). Až se vám podaří živému a zdravému dostat k Sofii, stačí jen vyjet výtahem nahoru a přežít střelbu fašistických ostrostřelců.
7.level - Atlantis 2 (zánik)
Tento level je takový oddechový (nejlehčí a nejkratší). Z podzemí se dostaňte jiným vchodem, tím který leží nedaleko pobřeží, doběhněte na molo a ponorkou se dopravte do bezpečné vzdálenosti, ze které se můžete podívat na definitivní zánik bájné Atlantidy.
KONEC.