Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Tento text najdete - dříve či později - v knihovně Návody+ spolu s doplňujícími obrázky, které jsme do této knihovny museli vypustit. Takže stahujte knihovnu Návody+ !!
1) Hra samotná
Tedy o co vlastně jde: Musíte vyskákat co nejvýše a nasbírat při tom co nejvíce bodů. Jednoduché? Ne. Monotónní? Nikoli. Icy Tower je opravdu jednoduchou, ale zábavnou hříčkou.
Bodování:
10 bodů dostanete za každou příčku, na (přes) kterou se dostanete. Ovšem nejvíce bodů dostanete, pokud budete dělat tzv. "comba". O co vlastně jde? Pokud budete přeskakovat po více jak jedné příčce, tak vlevo nahoře uvidíte "časovač" a počet pater, kolik už jste vyskočili combem. Pokud skočíte pouze o jednu příčku, NEBO vám doběhne časovač, tak se vám combo ukončí a vy dostanete takový počet bodů, jaký je roven počtu vyskákaných pater combem na druhou.
Tedy: za 20 pater, dostanete 400 bodů, za 50 dostanete 2500, za 100 dostanete 10 000.Tento jednoduchý systém je až neuvěřitelně funkční a chytlavý. Ten právě dělá z Icy Towera výjimečnou hru.
Názvy Bodování:
GOOD 4 - 6 pater
SWEET 7 - 14 pater
GREAT 15 - 24 pater
SUPER 25 - 34 pater
WOW 30 - 49 pater
AMAZING 50 - 69 pater
EXTREME 70 - 99 pater
FANTASTIC 100 - 139 pater
SPLENDID 140 - 199 pater
NO WAY 200 a víc….
(čerpáno zoficiálních stránek i vlastní zkušenosit :D).
Způsob hry
Tady bych vám rád sdělil svoje zkušenosti a snad si z nich něco vezmete. Takže důležitá věc - abyste vytvořili co největší skok, musíte se prvně rozeběhnout. Největším skokem dokáže přeskočit 5 pater najednou.
Když budete combovat, hojně využívejte stěny. Váš panák se od nich odrazí, čehož se dá krásně využít. Jak? Prostě běžíte směrem nalevo, máte krásnou rychlost a odrazíte se od příčky, na které běžíte a už letíte vzduchem. Pokud nevyužijete stěny, budete se muset ve vzduchu zastavit a rozeběhnout se na další příčce znovu opačným směrem. Pokud vletíte do stěny a odrazíte se, tak máte započatou rychlost na opačnou stranu (v našem příkladu doprava). Toto využijete hlavně prvních 100 pater, kdy jsou příčky hodně široké a vy se na ně krásně vejdete. Zbytek už zkuste sami.
2) Tvorba vlastní postavy
Pokud máte novější verzi (což byste už měli mít), tak možná víte i o tom, že si můžete vytvořit zcela novou a vlastní postavu. Vzor vám autoři vložili přímo pod nos. Ve složce characters máte složku template, kde vidíte jak na to.
Začínáme
Tak tedy doporučuji si vzít právě již vytvořeného panáka ze složky TEMPLATE a přemazat ho. V uvedené složce jsou obrázky. Pod každým obrázkem vidíte, co daný obrázek znamená. Pokud by někdo nevěděl, tak to sem radši napíšu:
IDLE - co panák dělá, když s ním nehejbete
WALK - co panák dělá, když jde na stranu
JUMP - co panák dělá, když vyskočí
CHOCK - něco jako idle, ale než začne být nečiný bude vypadat jako na obr.
ROTATE - když skáčete velkou rychlostí, panák začne rotovat - a taky jinak vypadat
EDGE - co panák dělá, když se dostane na kraj příčky
Pozn. Když máte například WALK 1, 2, 3, 4, tak se při chůzi pravidelně mění.
Při tvorbě postavy jsou velmi důležité barvy. Mám teď na mysli velmi frekventovanou zelenou a fialovou. Nejsou to totiž ledajaké barvy. Ta základní zelená, kterou vidíte všude kolem sebe, má funkci oddělovací. Postavy můžete udělat i širší, než vidíte v příkladu, ale musí být odděleny touto zelenou.
Poté je tam fialová. Kde je tato fialová, tak tam není kus postavy, ale je to průsvitné.
Tipy, upozornění:
1) Postavu můžete udělat širší/delší, ale to neznamená, že když bude 10x širší, že se vždycky dotkne příčky. Všechny postavy jsou vždy stejně široké, co se týče dotykové oblasti. Pokud uděláte postavu širší, tak se vám stane, že se v nečekané chvíli propadne, i když by se podle obrázku mělo zdát, že by ještě měla chodit.
2) Ta fialová a zelená nemůže být jakákoli, musí to být PŘESNĚ ten formát.
3) Pokud postavu uděláte vyšší, tak to ničemu nevidí. Dokonce pokud necháte nahoře prázdné místo a nakreslíte postavu o něco níž, tak se bude zdát, že postava se "drží" příčky rukama.
4) Jako formát používejte buď BMP nebo PCX.
5) Během práce si postavu zálohujte - může se stát, že někde uděláte něco špatně a pak vám to nepůjde načíst a vy nebudete vědět KDE.
6) Název obrázku, složky i textového souboru musí být stejný!
Hudba
Opět se podívejte do template a uzříte tam stejnojmenný texťák. Takže si ho otevřete a měli byste vidět asi tohle:
# graphics
[frames] template.pcx
# sound
[jumplo] jump_lo.wav(malý skok)
[jumpmed] jump_mid.wav(střední skok)
[jumphi] jump_hi.wav(obrovský skok)
[pause] pause.wav(pausa)
[death] falling.wav(když umřete)
[greeting] hello.wav(když začíná hra)
[edge] edge.wav(pokud jste na rohu příčky)
[bgmusic] bg_beat.wav(hudba do pozadí)
Názvy těch hudebních souborů nemusí být tak, jak to vidíte tady - klidně si je můžete přepsat podle chuti. Icy Tower mi spolkl snad všechny hudební soubory včetně MID. Tedy problém nevidím.
Tak shrnuto a podtrženo, to je asi vše, co vám mohu dát :D. Jakékoli reakce a dotazy směřujte na můj E-MAIL.
KONEC.