Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Postavy
Barbar
Barbaři jsou divocí bojovníci, kteří bez milosti zabijí každého, kdo se jim postaví do cesty. Často propadají bojovému šílenství, při němž nehledí na vlastní krev ani nebezpečí, ale pouze na jedno - rozdrtit nepřítele ! Bařbaři potřebují ke svému počínání velkou sílu, obratnost a odolnost. Na rozdíl od bojovníků nenosí těžké zbroje, protože spoléhají právě na svoji zručnost. Zbojových dovedností barbara hned na začátku naučte mocný úder a rotštípnutí, což jsou skvělé útoky kničení slabších protivníků. Přes všechna pozitiva ale barbar vmé skupině místo nenalezl, protože čistý bojovník má vyšší obranné číslo, tudíž zpravidla víc vydrží.
Bard
Bard představuje všestranného společníka, který svoji magii prezentuje hudbou. Dokáže uzdravovat, ovládá tajná kouzla, rozumí zlodějským dovednostem a ktomu navíc dokáže svoji partu podpořit bojovými písněmi. Záleží pouze na vás, co ze svého barda uděláte, protože možností má prakticky neomezené. Na druhou stranu nikdy vdovednostech nepředčí specialisty typu zloděje nebo mága. Dobrý bard potřebuje ke svému životu vysoké charisma a také slušnou obratnost.
Kněz
Ve hře naleznete celkově devět druhů knězů, rozdělených podle boha, kterého uctívají. Každý z těchto bohů preferuje lehce odlišná kouzla a propůjčuje svým světcům jiné speciální schopnosti. Knězi mají prakticky jediný úkol, a to léčit a magicky ochraňovat své společníky. Sice i ten nejslabší světec ovládá také útočná kouzla, ale přiznejme si, že k tomuto účelu máte spíše zaklínače čí mágy. K provozování své činnosti takový kněz potřebuje moudrost, charisma a také trošku síly.
Druid
Druid je přírodním kozelníkem, který se dokáže na vyšších úrovních proměňovat v jiné bytosti. Svými léčivými schopnostmi se téměř vyrovná knězi, ale nedokáže odvracet nemrtvé. Druidská kouzla jsou agresivnější a více bojově orientované nežli knězská. Spostupem času se druidi učí promlouvat kpřírodě a také ji ovládat. Jejich základní vlastností je moudrost, bez níž se nejsou schopni učit kouzla. Přesto je lepší mít druida spíše jako podpůrného čaroděje a léčení nechat na specializovaném knězi.
Bojovník
V boji muže na muže se zbraní se bojovníkovi nikdo nevyrovná. Jsou to chladnokrevné válečné mašiny, které uznávají tvrdou disciplínu a radost z vítězství. Bojovník dokáže ovládat všechny druhy zbraní a také zbrojí, Žádná skupina by se neměla po ledových pláních pohybovat bez podpory statného bojovníka. Je rozumné ho hned hned v úvodu naučit mocný úder a také odolnost. Vzhledem k tomu, že většina bojovníků beztak používá plátovou zbroj, není obratnost příliš důležitá.
Mnich
Mnich je svatý bojovník, který preferuje sílu těla před silou zbraní. Znamená to, že se sepecializuje na rozličné bojové techniky. Na vyšších úrovních je schopen uštědřovat skutečně velké rány a navíc ovládá zvláštní obranné techniky. Nenuťte svého mnicha používat zbraně a zbroj, bude z toho mít jenom postihy ! Život mnicha není lehký, protože ke svému zápolení potřebuje sílu, obratnost, moudrost a odolnost. Na druhou stranu třeba inteligence nebo charisma jsou mu úplně k ničemu.
Paladin
Paladin je v podstatě kněz, který se více specializuje na samotný boj. Svojí silou se takřka vyrovná bojovníkovi, ale na druhou stranu ovládá i pár kouzel. Je schopen odvracet nemrtvé a podporovat sebe i své spolubojovníky magií. Mezi jeho úhlavní nepřátelé patří nemrtvé bytosti, proti kterým je sakra dobře vybaven.
Hraničář
Hraničář je ochráncem divoké přírody. V podstatě představuje mix druida a válečníka. Dokáže se skvěle ohánět meči a na vyšší úrovni může sesílat kouzla. Pokud má na sobě pouze lehkou zbroj, zvládne i bez tréninku ovládat dvě zbraně. Dobrý hraničář potřebuje k životu sílu, obratnost a také trošku moudrosti. Pakliže ho máte ve skupině, určitě ho naučte znalost divoké přírody !
Zloděj
Kvalitní parta dobrodruhů se bez zloděje prostě neobejde. Tito zpravidla malí človíčci totiž zvládnou nejenom vypáčit známky či zneškodnit pasti, ale také mohou útočit ze stínu ! Tento útok sice není tak mocný jako v Neverwinter Nights, ale i tak je respektu hodný. Každý zloděj potřebuje sedm dovedností - tichý pohyb, páčení zámků, vybírání kapes, používání magických zařízení, prohledávání, deaktivaci zařízení a skrývání. Z tohoto důvodu svému zloději nastavte inteligenci na šestnáct bodů ! Jinak nebude mít dostatek bodů na zvládnutí svého řemesla.
Zaklínač
Zaklínač ovládá magii již od narození a na rozdíl od mága se nemusí nová kouzla učit. Sice jich celkově umí méně než mág, ale zase jich může seslat více za den. Nejlepší je tedy specializovat zaklínače na kouzla, která často používáte.. Vhodné jsou pro něj třeba magické šipky, kyselinové šipky, ohnivé koule, blesky apod. Ke svému životu potřebuje vysokou obratnost, charisma a také dovednost koncentrace !
Mág
Mág si své kouzelné schopnosti musí zasloužit tvrdým studiem. Je schopen naučit se všechna kouzla, která mu zapíšete do knihy. Samozřejmě vyjma těch, která jsou v rozporu s jeho specializací. Na počátku můžete svého mága specializovat v určité škole, ale přijde mi výhodnější nechat ho neutrálním. Mezi typická mágova kouzla patří zaklepání, brána a sobecké obranné štíty. Základní vlastností je pak inteligence, ale hodí se i obratnost.
KONEC