1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
I Have no Mouth and Must Scream - návod

Návod dodal :  Ing. Miroslav Moucha



Následující kapitoly popořadě popisují  řešení světů herních hrdinů, budete-li

je na  titulní obrazovce volit  zleva doprava. Jedinou  specialitkou této hry,

kterou bych rád vypíchl předem je  skutečnost, že do všech (nezamčených) dveří

musíte vcházet příkazem  USE, nikoliv pouhým ťuknutím na  dveře. Každá postava

má  ve  svém  světě  celkem  dva  úkoly  -  jeden  povinný a to nabourat AMovu

stabilitu a druhý  nepovinný - vyrovnat se se svou  minulostí. Tak tedy vzhůru

do toho...


1) GORRISTEROVO SRDCE


Vašim  prvním úkolem  je bez  úhony přistát  s podivnou  vzducholodí, ve které

letíte.  Zvedněte lístek  ze země  a přečtěte  si ho.  Podívejte se do zrcadla

a vyjděte  ven.  V  kajutách  vpravo  a  vlevo  od  vás vezměte z postelí deky

a použitím na sebe z nich uvažte  lano. Jděte doleva do nového obrazu. Vstupte

do levých dveří, podívejte se na  rozbitou jídelnu a projděte do kuchyně. Zpod

kamen  vytáhněte vidličku  a ze  stolu vezměte  nůž. Nožem  rozežeňte krysy na

kuchyňské  lince, vezměte  ohlodaný chleba  a snězte  ho. V  yjděte na  chodbu

a jděte do  pravých dveří, kde vytáhněte  zpod polštáře kolt s  obří patronou.

Zpátky na  chodbě se dejte směrem  k sobě, dojdete tak  do strojovny. Použitím

vidličky na motor zkratujte přívod energie  k vrtulím. Z držáku vlevo na pultu

s pákou si vezměte baňku s bílým nápojem  a 2x se napijte. Vraťte se na chodbu

a vystupte  po točitých  schodech k  měchům s  plynem. Vzadu,  na samém  konci

uličky,  Prořízněte  nožem  zalátanou  stěnu  a  vyjděte  na  záď vzducholodi.

Přivažte provaz  k železnému kruhu a  seberte své srdce z  konce traverzy. Pak

provaz  odřízněte  od  kruhu  nožem,  vraťte  se  k  měchům a prořízněte nožem

libovolné dva z nich. Pak chvíli  choďte sem tam po vzducholodi, až přistanete

u motelu. Poklopem  na zemi vlevo  od točitého schodiště  vylezte z lodi  ven.

Ůkolem  druhým je  vyrovnat se  se  svou  vlastní minulostí.  Vejděte do  baru

a z regálů prázdných lahví vytáhněte  whisku. Dveřmi vpravo projděte za budovu

a promluvte si  s šakalem, který  je vtělením AMovy  nevinnosti. Dejte mu  své

srdce a  poslou chejte jeho  radu. Vraťte  se  do baru a  přehrajte si všechny

skladby  na hracím  automatu. Poté  vyjděte před  budovu a  vraťte se  zpátky,

u baru by měl  sedět váš tchán Harry. Nalijte nu  sklenku whisky a zeptejte se

ho na vzducholoď a na to, co se v ní událo. Vždy, když začne mluvit zcesty, mu

dolijte  whisku,  aby  se  mohl  více  soustředit.  Když  dojde řeč na událost

v jídelně, zeptejte se,  co se tam stalo. Harry vás  pošle blíže si obhlédnout

místo  činu. Než  se ale  vrátíte do  vzducholodi, projděte  levými dveřm i na

toaletu a s  pisoáru si vezměte lupu. V jídelně  ve vzducholodi (místnost před

kuchyní)  prozkoumejte lupou  kousky nábytku  a blitek  vedle stolu. Vraťte se

k Harrymu a  zeptejte se ho, proč  vás zabil a co  ho k tomu vedlo.  Pak jděte

znovu na  wc a třikrát  použijte kabinku, jak  vám poradil šakal.  Objevíte se

v mrazícím boxu, kde visí mezi prasaty na hácích vaše snacha Edna a vaše dívka

Glini,  které  jste  za  svého  života  velmi  ublížili.  Promluvte si s Ednou

a zeptejte se ji,  proč zosnovala vaši vraždu. P ozor  tato otázka je klíčová,

pokud  ji nemáte  v nabídce  otázek, nedozvěděli  jste se  od Harryho  všechny

potřebné věci. Edna vás prosí, Aby jste ji sundali z háku. Udělejte to a dejte

jí napít bílého nápoje. Až uteče, vezměte ze země ztracený klíček prozkoumejte

visící prase  lupou. Nalezené srdce  mu vyřízněte nožem  a jděte si  promluvit

s šakalem. Za prasečí  srdce vám vrátí srdce vaše a  vysype něco skromných rad

jak  se dostat  ke vzdáleným  horám. Jděte  do vzducholodi  a klíčem odemkněte

poslední  z kajut,  ve které  jste ještě  nebyli. Uvnitř  si promluvte s Ednou

a svažte ji provazem. Pak si přečtěte její deník a s čistší hlavou jděte (skrz

wc) do mrazícího  boxu. Glini dejte napít bílé tekutiny  a sundejte ji z háku.

Projděte za budovu k  šakalovi a promluvte si s ním na  nové téma. Z popelnice

vpravo vytáhněte rýč  a v zemi vpravo od šakala  vykopejte hrob. Uložte do něj

Glini  a vraťte  se do  vzducholodi.  Jděte  ke klíckám  se zvířaty  (místnost

s motorem)  a i  když vám  hra nenabízí  tuto možnost,  jděte doprava!  V nové

místnosti  uložte Ednu  do postrojů,  čímž opět  nastartujete motory.  Vyjděte

nahoru po točitých schodech, prolezte dírou  ven a podle šakalovy rady střelte

pistolí do budovy.  Bum! Gorrister houpající se v  elektrické kleci je opravdu

správným řešením. Z nabídky si vyberte druhou postavu.


2) I KRÁSNÉ UČENÉ ČERNOŠKY PATŘÍ DO PEKLA


Ůkolem  tohoto světa  je pomoci  dívce Ellen  vyrovnat se  se žlutavou  barvou

a zahnat  hrozivý přízrak  vraha, který  tuto dívku  znásilnil a  zabil. Je to

poměrně  jednoduché, takže  žádný  strach.  Vstupte do  elektronické pyramidy.

Okolo  fontány projděte  do další  místnosti, kde  stiskněte tlačítka na všech

monitorech. (PUSH  MONITOR), dokud neuvidíte na  monitoru místnost s fontánou.

Spravte  vyhřezlé  dráty  pod  monitorem  prvním  (USE  WIRES).  Vraťte  se do

místnosti s fontánou  a zatlačte na stěnu vpravo od  fontány (P USH ELECTRONIC

BRICKS).  Sejděte  dolů.  Zkuste  sáhnout   na  num.  klávesnici  a  promluvte

s Anubisem. Poté  jděte doprava, na druhý  pokus seberte žlutou látku  ze země

a vytáhněte  z pařátků  umělé paže  malé lékařské  klíšťky (FORCEPS,  někdy se

v ruce  objeví až  o něco  později),vraťte se  k monitorům,  použitím si pásku

nasaďte a jděte doprava - dívka sama  vezme pohár. Použitím na vodu ve fontáně

ho naplňte a  jděte polít hlídkujícího Anubise (nezapomeňte  si předtím sundat

pásku z očí). Kleštěmi z něj vytáhněte mi kročip. Jděte 2x doprava. Zavažte si

oči a  vytáhněte modrý drahokam  z prostřední sochy  (zas si pásku  sundejte).

Jděte doprava.  Vložte diamant do levého  terminálu. Terminál použijte, vložte

do něj  čip a znovu  ho použijte. Do  čipu naprogramujte lidskost  (HUMANITY),

vytáhněte  ho z  terminálu kleštičkami  a jděte  ho vložit  zpátky do Anubise.

Prozkoumejte sarkofág vlevo  a zeptejte se ho na kód.  Získaný kód 666 zadejte

do num. klávesnice vpravo od Anubise. Strčte do sarkofágu vlevo a použijte ho.

Ve výtahu použijte ovládání a  postupně si pročtěte všechny záznamy. Pokecejte

se svým  vrahem a nakonec  na něj  zaútočte  (FIGHT BACK). Od  výtahu se dejte

doleva projděte  až do známé místnosti  s počítači a nalogujte  se do počítače

pravého.  Jako heslo  zadejte datum  svého znásilnění,  rok 2012.  Počítače se

zeptejte na TRANSLEX  NEUROBINDER a pak si skočte do  místnosti s fontánou pro

malý reprák (SPEAKER), který visí na levé stěně a nyní jde příkazem USE ze zdi

sebrat.  Pak  projděte  křiklavě  žlutou  místností  zpět  do  h aly, kde jste

vystoupili  z výtahu.  Použijte reprák  na skříňku  s obvody  vpravo. Promluví

k vám další vtělení AMovy nevinnosti. Požádejte  ji o pomoc. Pak jděte k soše,

ze které jste  vyloupli diamant a vyndejte z ní  CDčko. V místnosti s počítači

ho  vložte do  prostředního terminálu,  terminál použijte,  zaktivujte program

CHAOS TREMPROCEED.  Znovu jděte za Anubisem  a zeptejte se ho,  jak z pyramidy

ven. Poté opět strčte do sarkofágu,  kterým jste nedávno nastupovali do výtahu

a použijte  ho. Ůkol  je tak  splně n  a zároveň  se Ellen  vyrovnala se  svou

minulostí. Můžete zvolit dalšího chudáka.


3) VIETNAM VOLÁ, BENNY


Třetí postava  je bývalý velitel vojenské  čety ve Vietnamu, který  zavedl své

vojáky do záhuby. Trest ve virtuálním  pekle si odpykává v podobě polochromého

opočlověka, který nedokáže ani mluvit. Nejprve  sejděte dolů ze schodů a jděte

doprava nahoru (za  stromy) ke vzdáleným jeskyním. Jděte  dál doprava Utrhněte

jablko  ze stromu  a doneste  ho chlapci  žijícímu s  matkou ve  třetí jeskyni

zleva.  Promluvte s  ním, jděte  pro další  plod ke  stromu a  snězte ho. Před

chlapcovou jeskyní zatáhněte za provázek (Twine) a vezměte plod, který spadne.

Opět promluvte s chlapcem a řekněte  mu, že plod nemůžete spolknout. Pak dejte

plod jeho matce, která vám ho předžvýká a jděte spát (USE BED). Druhý den ráno

jděte od jeskyní doprava dolů k oltáři, promluvte s náčelníkem a zeptejte s ho

na  obětování. Sledujte  jak zemře  žena a  jděte o  tom říci  jejímu chlapci.

Promluvte s ním a jděte spát. Další den jděte do náčelníkovy jeskyně (vlevo od

jeskyně chlapcovy),  prozkoumejte pytlík s  kuličkami a pokuste  se ho sebrat,

použitím o brazovky  přečtěte nápis a jděte říci chlapci,  že zítra bude další

obětování. Pak zkoušejte chodit do náčelníkovy jeskyně tak dlouho, až náčelník

bude pryč na sběru plodů, ve kterýžto moment budete moci losovací pytel ležící

vedle náčelníkovy trůnu ukradnout (účinné je  jít k obětnímu oltáři). Jděte to

říci chlapci. žekne  abyste pytel schovali. Vraťte se  do počáteční místnosti,

kam jste  spadli ze schodů a  dejte se doprava. Promluvte  ke všem třem hrobům

a všem svým obětem postupně ukazujte pytel jako d ůkaz vašeho polepšení. Mrtví

vám  nakonec pytel  schovají. Potom   použitím odhrňte  liány vlevo  od levého

hrobu,  čímž odhalíte  hrob své  nejdrastičtější oběti.  Promluvte s ní. Jděte

k jeskyním  do  sluje  náčelníka.  Použijte  monitor  a  dozvíte  se, že zítra

proběhne  další  obětování.  Znovu  promluvte   s  chlapcem  a  snažte  se  ho

přesvědčit, ať  se schová do  díry ve své  jeskyni, aby zítra  nebyl obětován.

žekne, že k tomu potřebuje kamaráda. Jděte k obětnímu kříži a ze smetí pod ním

vytáhněte hlavu chlapcovy  matky (T AKE JUNK). Odneste  ji chlapci. Chce tělo.

Vraťte  se k  jeskyním a  zatáhnutím za  provázek si  pomožte k dalšímu plodu.

Vstupte do jeskyně pravé a dejte  plod strážnému, aby vás pustil do zásobárny.

Uvnitř ukradněte vonné dřevo a plod  položte do jednoho z pytlů. Dřevo odneste

chlapci. Poslední částí, kterou musíte  chlapci odnést, je svazek drátů, který

vezmete se stěny s liánami (TAKE VINES) v jeskyni úplně vlevo. Poté se chlapec

schová do díry a vy si můžete promluvit s jeho obrazovkou. Dostanete se tak do

konverzace s AMovou nevinností, požádejte ji o pomoc. Obrazovka vybouchne a vy

můžete jít klidně spát. Druhý den se  podívejte do díry, chlapec je pryč! Před

jeskyní opět zatáhněte za provázek a  vezměte plod. Jděte k hrobu své nejhorší

oběti  a  promluvte  k  ní.  Zasaďte   plod  do  jejího  hrobu  (vyrovnání  se

s minulostí). Běžte k  obětní hranici, promluvte k náčelníkovi  a nabídněte se

jako oběť za chlapce. Smrt vás mine jen o vlásek...


4) Dr. NIMDOCK NA SÁL, PROSÍM


Promluvte  si  s  vězněm  za  plotem,  vstupte  do  domu  a promluvte si s Dr.

Mengelem. Jděte  dál do sálu, vezměte  skalpel a asistentovi řekněte,  že jste

připraveni operovat. Použijte skalpel na  chlapce. Vezměte éter. Pokračujte do

"odpočívárny", odtlačte a  projděte ventilací (PUSH VENT, USE  VENT). Ze stolu

vezměte  štípačky a  hodinky. Vyjděte  ven k  plotu a  promluvte si s chudákem

visícím  na   plotě.  Vyčerpejte  všechny  otázky,   umrtvěte  chudáka  éterem

a štípačkami ho oddělte  od plotu. Operačním sálem projděte  d o "odpočívárny"

a promluvte si  s malým děckem, které  zde přibylo, vrátí se  vám tak částečně

paměť. K úplnému  vrácení paměti dojde, až si teď  ve vstupní hale prohlednete

plakát (POSTER) a Nimdok si vybaví rok 1945. Jděte opět k plotu a promluvte si

s vězněm,  stojícím vlevo.  Požádejte ho,  aby vám  přeložil latinský nápis na

hodinkách  a  řekněte  mu,  že  už  si  vzpomínáte  na  rok 1945. Vraťte se do

operačního  sálu a  uspěte éterem  pacienta. Pak  seberte z  vozíku jeho  oči,

vyjděte zpátky  na chodbu, vezměte ze  s tolu bedničku a  oči do ní schovejte.

Vyjděte před  budovu. Venku před domem  si promluvte s volným  vězněm a zvolte

dolní odpověď. Dostanete se z lágru ven. Jděte 2* doprava (nejprve do bunkru).

Na Golema  použijte oči z láhve,  stiskněte tlačítko, podívejte se  do nádržky

s rtutí  (VAT)  a  vylovte  z  ní  zrcátko  (TAKE  VAT).  podívejte  se do něj

(prozkoumejte ho), čímž zjistíte , že patříte ke ztracenému lidu. Přistupte ke

Golemovi a promluvte k němu PžESNĚ v  tomto pořadí:1) GOLEM, WAKE UP!, 2) TIME

IS THE TRU TH (pokud vám vězeň přečetl latinský nápis na hodinkách, jinak tato

odpověď chybí), 3) THE  TRUTH IS THAT ..., 4) KISS THE  GOLEM, 5) FALLOW ME...

Na doktora Mangeleho pak použijte zrcadlo a řekněte Golemovi, ať vás následuje

ven.  Hned poté  se ale  vraťte zpět   do bunkru  (odpověď 2)  a promluvte  si

s Mangelem. Zeptejte se  ho na to, co viděl v  zrcadle a zrcadlo prozkoumejte!

Vraťte  se  před  bunkr  a  převelte  Golema  pod  ztracený národ "Lost Tribe"

(neprozkoumali jste li zrcadlo, tato možnost zde nebude). Bud ete sice zabiti,

ale vyrovnání s vaší minulostí bude naplněno a AMova stabilita bude nabourána.


5) TED UŽ DOKÁŽE BÝT VĚRNÝ


Ted je shodou okolností manžel dívky Ellen, jejíž odpor ke žluté barvě jste už

měli  tu čest  lámat. Tedův  úkol je  naštěstí poměrně  jednoduchý. Vstupte do

osmihranné budovy a  zatlačte na druhý monitor zleva  (PUSH MONITOR). Objevíte

se před  strašidelným zámkem. Vstupte  do jeho haly  a ihned prozkoumejte  oba

gobelíny visící na  stěnách. Z této haly vede celkem  šest východů: první ven,

do kterého už nemůžete vejít, dva  maličké v horní polovině místnosti vedou do

ložnice  dámy (pravý)  do ložnice  pána  (leví),  dolní východ  vás zavede  do

kuchyně, horní východ do ložnice vaší  milé Ellen a poslední doprava do kaple.

Nejdříve jděte  do kaple a  jedné ze  sošek  visící na stěně  vezměte z pařátu

ikonu. Zpátky v  hale použijte tuto ikonu na vstupní  dveře, čímž je opravíte.

Pak do  nich strčte rytíře,  který je úplně  zablokuje. Pokračujte do  ložnice

pána,  použijte knihovnu,  otevřte deník  (JOURNAL) a  přečtěte všechny zápisy

v něm.  Jděte do  ložnice Ellen.  Promluvte  k  ní a  slibte, že  jí přinesete

zrcátko.  Prohledejte její  noční stolek  a řekněte  Ellen o  tom, že jste tam

zrcátko  nenašli. Nechte  ji spát  a jděte  do ložnice  dámy. Ze  země seberte

maličký  skleněný střep  a přečtěte  všechny (!)  knihy v  knihovně. Jděte  do

kuchyně. Požádejte služku o zrcátko,  nabídky k hříchu systematicky odmítejte.

Opravte služce  kamna tím že je  použijete a poté dvakrát  promluvte ke služce

a proste  ji o  zrcadlo. Než  odejdete před  kuchyň, kde vyslechnete speciální

rozhovor, nezapomeňte  prozkoumat a zkusit otevřít  zamčené služčiny dveře, je

to důležité! Jděte do kaple strčte do druhé pochodně zprava (PUSH THE SCONCE).

Tajným  vchodem projděte  do svatyně.  Prokecněte s  čarodějnicí. Teď jděte do

ložnice  dámy, použijte  knihovnu a  přečtěte novou  knihu "Double,double...".

Vraťte  se k  čarodějnici a  uspěte ji  formulí KALLA  INGMA THACKO. Vraťte se

k Ellen a  promluvte si s ďáblem.  Nahoře ve svatyni teď  pečlivě prozkoumejte

kruh  na zemi  a seberte  maličkou  křídu,  kterou na  jeho obvod  čarodějnice

upustila. Použitím křídy  na kruh přivolejte démona. Požá  dejte ho o otevření

služčina  pokoje a  dejte mu  střep s  krví. Skrz  kuchyň pak  jděte do pokoje

služky, prozkoumejte gobelín  na stěně a jděte si o  něm promluvit s ďáblem do

Elleniny ložnice.  V pánově ložnici  pak znovu použijte  knihovnu a zalistujte

v božské  komedii (THE  DIVINE COMEDY),  najdete tak  zrcátko. Jděte ho ukázat

Ellen (GIVE THE MIRROR TO ELLEN) a pak ho použijte na ďábla, čímž jeho duši do

zrcátka  uvězníte. Jděte  do svatyně  a opět  si promluvte  s démonem. Položte

zrcátko do kruhu  (USE MIRROR O N CIRCLE)  a prokecejte se až na  konec tohoto

světa. Zrušíte  tak AMovu stabilitu  a pomůžete Tedovi  vyrovnat se s  vlastní

minulostí.


6) AMův SHUTDOWN


Na závěrečnou misi si zvolte Profesora Nimdoka. Použijte terminál a jako heslo

zadejte  událost s  datumem 1945.  Přečtěte si  data a  aktivujte most  (RAISE

BRIDGE). Přejděte  po mostě do  místnosti s hořícím  kruhem. Použijte na  kruh

vyvolávání (SUMMONING) a promluvte si  s démonem. Entropii mu odmítněte vydat,

ale hned po  té vyvolejte slitování (COMPASSION), démon  tak bude vydeletován.

Vraťte se přes most a pokračujte stále doprava až k modrému obličeji hlásícímu

se  jako Superego.  Prokecněte ho  a zničte  po mocí  jasnovidectví (CLARITY).

Putujte dál doprava  až k býčí hlavě zvané  Ego. Promluvte k ní a  hned jak to

půjde  konverzaci ukončete  (WALK AWAY).  Pak Ego  zničte použitím  odpouštění

(FORGIVENESS). Pokračujte doprava až k  poslednímu obličeji "ID". Promluvte na

něj  a  opět  rozhovor  co  nejrychleji  ukončete.  Zničte ho použitím soucitu

(COMPASSION).  Poté se  vraťte za  most k  hořícímu kruhu  a shromáždění všech

AMových smyslů  a forem bytí  zničte vyvoláním entropie  (SUMMON ENTROPY). Hra

tak bude zkompletována. No řekněte, nebylo to úplně SUPER?!


Dodatek :


Asi jste přemýšleli, na co bylo všechno to snažení našich pěti hrdinů vyrovnat

se  se svou  minulostí. Uděláte-li  v posledním  kole cokoliv  špatně, dostane

přestupník pěknou  elektrickou ďahu. Po  několika ranách každá  postava navždy

zemře.  Každá z  pěti postav  může svým  kamarádům pomoci  tím, že použije své

speciální kouzlo,  které mohla (a nemusela)  získat ve svém světě.  Když někdo

aktivuje  vysílač  hologramů  v  místnosti  vpravo  od  ID  ega pro zakrnělého

Bennyho, protože  on sám to nedokáže,  může potom Benny promluvit  ke své ženě

a dát  jí svůj  symbol lásky  (LOVE), čímž  sníží napětí  v energickém  sloupu

v této místnosti. Ellen  může jít do místnosti s  pěti lebkami, zvednout levou

lebku, vzít  diamant a vložit  ho do otvoru  v diamantu vlevo  od Superega. Na

vyjetý sloup  může Ellen použít  svůj symbol hrdinství  (VALOUR) a rovněž  tím

přispěje ke snížení energie. Doktor  Nimdock může nadzvednout prostřední lebku

a uchopit  ruku čouhající  ze země.  Vyjetý sloup  pak ochromí svou vlastností

přístupu (ACCESS). Ted získá nadzvednutím  pravé lebky dálkové ovládání, které

pak o místnost  vpravo může použít na gargoyly, aby  vyjel jeho sloup. Energii

sloupu může snížit použitím galantnosti  (GALLANTRI). A konečně Gorrister může

použít  klávesnici v  místnosti vpravo  od Ega,  k tomu,  aby vyjel svůj sloup

a otevřel třetí  mrazící box. Svou  ženu Ellen, choulící  se v boxu,  pak může

oživit vlastností LIFE. To by bylo asi tak všechno. A bylo toho dost.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.