1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Homeworld
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Homeworld - tipy & triky

Přeskočme dlouhé úvody  a vrhněme se rovnou do návodu,  proto jsme přece tady,

ne ? Původně jsem chtěl připojit průvodce  všemi misemi, po zvážení  všech pro

a proti  jsem si  to ale  rozmyslel -   ono by  to zaprvé  hru trochu  zkazilo

a zadruhé to není  potřeba, protože jsou úkoly připraveny  chytře a všechno se

dá  s  trochou  toho  strategického  myšlení  projít  takřka  bez  škobrtnutí.

(A  zatřetí  to  není  žádná  sranda,  prošmejdit  všechny  mise a patřičně to

okomentovat - ale to sem asi nepatří.)


1) Ovládáme


Zažít si pořádně ne-úplně-tradiční ovládání  je základem úspěchu v Homeworldu.

Rozhodně si projděte tutorial, ten vám  ale ukáže jen ty nejzákladnější grify,

proto doporučuji vaší pozornosti i docela pěkně zpracovaný manuál.


Opravdu nejzákladnější  věcí je PAUZA  (klávesa "P"), kterou  používejte vždy,

když chcete  něco označit nebo  se na  něco  juknout a okolo  je šrumec. Během

pauzy se můžete přepínat mezi skupinami  a vytvářet nové, zaměřovat se (focus)

na libovolné plavidlo a hýbat pohledem - tak toho využívejte.


Při   vytváření   skupin   (CTRL+číslo)   dejte   pozor   na  jednu  záludnost

- vytvoříte-li z existující skupiny jinou (prostě když jí jenom přidělíte nové

číslo), původní označení  se nezruší, jak je obvyklé, a  v důsledku tak můžete

mít jednu a  tu samou hromádku lodí pod více  různými číslicemi. Já jen abyste

se nedivili,  že vaše slavná armáda,  v které se vám  po stisku různých kláves

hlásí různé letky nebyla ve  skutečnosti tvořena letkou jedinou, rafinovaně se

vydávající za celý útočný svaz.


Nejdůležitějším ovladadlem je pochopitelně myš, má  li o kolečko víc, tím lépe

(jak  jste už  možná zaznamenali,  různé náhražky  kolečka v podobě přídavných

páček či tlačítek  ve hrách moc nefungují, tak na  ně zapomeňte i tady). Jinak

platí to, co  vám řeknou v tutorialu - pravým  tlačítkem točíte vesmírem (ech,

zřejmě autoři Homewroldu našli onen pověstný pevný bod), levým označujete lodě

(odznačování  jde  nejjednodušeji  escapem,  nejrychleji  kliknutím do vakua),

oběma (nebo právě kolečkem) se přibližujete a vzdalujete.


Ještě doporučuji vaší  pozornosti mezerník, který se hodí  nejen k přesunům na

dlouhou vzdálenost  (k tomu je ostatně  určen), ale i k  rychlému přehledu nad

situací (chce to ale hrát v nějakém vyšším rozlišení, jinak uvidíte houby).


Pár  slov k  ovládání útoku  - v  TA :  Kingdoms byla  naprosto skvělá  funkce

táhnutí  myší při  útoku (tím  se  dal  zadat útok  na celé  skupiny nepřátel)

a ejhle,  v  Homeworldu  je  tato  funkce  (byť  pečlivě  ukrytá) také - stačí

přidržet CTRL, a pak táhnout myší nad shluky nepřátel.


Chcete-li  označit všechno  své, co  vidíte, buď  táhněte obdélník  přes celou

obrazovku nebo bouchněte  do E. Hodí se to zvlášť,  když hledáte konkrétní loď

nebo letku - označíte všechno, a pak vpravo nahoře kliknete na to, co hledáte.


O  něco složitější, než je běžné, je pohyb - chce to prostě natrénovat, mně se

v jedné z  prvních misí povedlo,  že jsem lehce  předsunutou loď poslal  místo

k mateřskému  plavidlu,  co  kotvilo  opodál,  asi  3000  kilometrů  do hlubin

vesmíru. Prostě si  otáčejte pohledem i během definování  přesunu, pak to máte

v kapse.


Pokud  vám to  nejde, tady  máte step-by-step  sice nejzdlouhavější,  ale zato

nejspolehlivější metody :  Natočte se tak, abyste viděli  loď přímo shora. Pak

stiskněte  "M", aby  se objevila  rovina pohybu  a najeďte  myší na požadované

(resp. nad nebo  pod požadované) místo. Pak stiskněte  PRAVÉ tlačítko a otočte

si pohled tak, aby se z roviny  stala přímka (a loď jste viděli zboku). Pusťte

pravé  tlačítko,  zmáčkněte  SHIFT  a  táhněte  myší  nahoru nebo dolu, abyste

upřesnili třetí  rozměr pohybu. Až vám  to bude připad at  OK, stiskněte levou

myš a pusťte SHIFT. Uf.


2) Bojujeme


Nedivte se, že je odstavec o bojování hned druhý - ono v Homeworldu moc o něco

jiného ani  nejde... První věc -  zbrojte, seč můžete. Nebojte  se staré slabé

lodě sešrotovat,  když vymyslíte lepší, dostanete  alespoň nějaké kredity zpět

(když vám je sešrotuje nepřítel, nedostanete nic).


Stavte adekvátní lodě proti sobě - spíš než smečku fighterů uplatníte při boji

proti  velkým  plavidlům  tři  korvety  nebo  jednu  fregatu. Přesto malé lodě

nepodceňujte, protože  jsou úžasně rychlé a  mrštné - používejte je  hlavně na

útoky na korvety  a fregaty nebo na odlákání  pozornosti větších lodí (zatímco

do  nich šijete  korvetami a  fregatami). Ůplně  zanedbatelnou silou  není ani

mateřská loď - je velice silně pancéřovaná,  a tak se zejména v prvních misích

někdy vyplatí  pustit nepřátelský útok  (který je teď  ještě celkem slabý)  až

k ní  - její  kanóny si  hravě  poradí  s každou  menší loďkou  během chvilky.

A navíc se, mrcha, sama regeneruje (pomalu, pomalinku).


Dobře si  rozmyslete, co vyrábět  - scouty opusťte  hned, jak vyzkoumáte  něco

lepšího.  Většina ostatních  lodí se  hodí celou  dobu, ale  nemusíte jich mít

zrovna mraky.


Ačkoli  to na  první pohled  není vidět,  vyplatí se  nastavovat chování  lodí

(tactics) -  lodě Evasive se rychleji  hýbou a míň střílejí  (a když začne jít

fakt do tuhého,  vezmou roha), Aggressive naopak útočí s  plným nasazením i za

cenu své smrti, no a Neutral je  něco mezi. Nastavené chování nemá vliv jen na

válečné  kocábky -  třeba takový  Resource Collector  nastavený na  Aggressive

sbírá co mu  síly stačí a vůbec si  nevšímá toho, že si z  něj nějaký vtipálek

(třeba nepřítel) dělá cvičný terč.


Při boji pauzujte  jako nikdy. Často se vyplatí celé  letce menších lodí zadat

útok na jednu konkrétní loď nepřátelskou  - mnohdy ji pak smete jedním útokem.

Ideálně  to  uděláte  tak,  že  zapuzujete,  označíte  útočníky,  zaměříte  se

(ALT+click)  na  cílovou  loď,  pak  odpauzujete  a  jednoduše  na cílovou loď

kliknete (drží se teď uprostřed obrazovky).  U malých rychlých lodí se vyplatí

pohrát si s formacemi - v těch opravdu trojrozměrných útočí mnohem efektivněji

a jsou obtížněji zasáhnutelné.


Nezapomeňte  na   podporu.  Protože  obranné  technologie   v  Homeworldu  moc

nevyužijete, určitě stavte support fregaty a  repair korvety - klidně je hoďte

do první linie, hlavně ať naplno pracují.


Velká  kapitola by  se mohla  týkat zajímání  nepřátel. K  tomu slouží salvage

korvety a  posílejte je zásadně  ve dvou. Ideální  je soupeře rozptýlit  rojem

stíhaček,  a  až  bude  plně  zaměstnán  obranou,  vyrazit  salvage  korvetami

- vynikající strategie třeba  proti velkým iontovým kanónům, co  útočí na vaši

mateřskou loď.


3) Těžíme


K  těžení se toho moc říct nedá - všechno pochopíte až ze hry. Uvědomte si, že

collector všechno  vozí až do  mateřské lodi a  že můžete mít  collectorů víc.

Controler  mateřskou  loď  v  tomto  supluje,  i  on  "utáhne"  víc collectorů

najednou,  tak  jeden  umístěte  přímo  doprostřed  pole  minerálů, značně tím

sklizeň  urychlíte.  Když  jde  do  tuhého,  můžete  ho  stáhnout, ale není to

nezbytné, vydrží totiž docela dost.


Když potkáte nepřátelské collectory/controlery, pochopitelně je zničte.


4) Bádáme


Ani  o bádání  se nedá  moc mluvit  - prostě  proto, že  musíte vždy vyzkoumat

všechno, co vyzkoumat lze. Research ship je na to potřebná, budete-li mít dvě,

nic  nezkazíte, ale  nechejte si  takové vymoženosti  na později. Pokud přijde

doopravdy festovní  útok na mateřskou  loď, zrecyklujte je,  jinak je nepřítel

zničí. Nebo je ukliďte někam pryč  (pár tisíc kilometrů od válečné vřavy), což

je ještě výhodnější, ale mnohdy těžko realizovatelné.


5) Od mise k misi


Často máte  ve hře volný  čas - skoro  vždy je to  na konci mise  a občas i na

začátku.  Uvědomte si,  že průběh  mise se  odvíjí od  vašich akcí, takže když

dostanete za  úkol prozkoumat podivnosti  ve vzdáleném pásu  asteroidů, můžete

vzít jed na  to, že jak tam pošlete  sondu, vybafnou na vás nepřátelé.  Tak ji

tam  neposílejte a  oni nevybafnou.  Získaného času  využijte k  těžbě, výrobě

a bádání.


Na  konci mise  je to  ještě  lepší.  Pokud si  moc nevěříte,  zasejvujte, pak

hupněte do hyperprostoru  a trochu si osahejte příští  misi, abyste věděli, co

se bude dít. Potom loadněte pozici zpátky a vyčerpejte většinu peněz na výrobu

potřebných  lodí.  Určitě  nemusím  připomínat,  abyste  vybádali  všechno, co

můžete, i na to je po splnění všech úkolů mise času dost.


Za  pozdější  skok  do  hyperprostoru  nejste  nijak  penalizováni,  tak  času

doopravdy  využijte  naplno  -  rozhodně  za  sebou nenechejte žádné suroviny,

víte-li,  co bude  v příští  misi třeba,  vyrobte si  to napřed  (a vyrábějte,

i když to nevíte - ono stejně bude skoro vždy potřeba to samé).


6) Další nesmysly


Uvědomte  si, že  Homeworld je  striktně realtime.  Čas běží  kromě pauzy vždy

- tedy i když  vybíráte technologii ke zkoumání nebo  zadáváte výrobu. Toho se

dá  i využít  - třeba  hned v   první misi,  v které  vás kontaktují  vesmírní

obchodníci, běží čas  i v okamžiku, kdy si  vybíráte zboží - a hned  jak si ho

vyberete,  přijde útok  nepřátel. Proto  vyšlete collector  i controller, a až

obchodníci  přiletí, zajděte  si na  kafe, vaši  dělníci zatím  totálně vysají

všechny minerály.


Uvědomte  si ještě,  jak je   důležité rozlišení,  v jakém  hrajete. Rychlejší

počítač vám umožní hru ve vyšších rozlišeních, kde nejen víc uvidíte, ale také

LÉPE uvidíte. Tak ze svého stroje vytáhněte maximum.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.