Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Tento návod jsem napsal smým kámošem Jiřím Krajíčkem (jiri.krajicek@seznam.cz), takže pokud máte nějaké nesrovnalosti, tak to je jeho chyba a pokud se vám libí, tak je to výhradně moje zásluha :) .
Tato detektivní adventura The Final Cut byla inspirována králem filmového hororu Alfredem Hitchcockem. Pokud patříte mezi příznivce tohoto žánru, pak jistě budete příjěmně překvapeni.
Hra je celkově rozdělena do pěti kapitol, plus jedna úvodní. Při hře si zvykněte (podobně jako je tomu i u jiných adventur), že budete muset pořád něco hledat a zkoumat. Když už si nebudete vědět rady i po odzkoušení všech variant, nevěšte hlavu a klidně se podívejte do tohoto návodu. Hra totiž nepatří zrovna mezi dvakrát jednoduché.
Začátek
Po shlédnutí úvodního intra si krátce promluvte s Alicí (zatím mluví jen znakovou řečí, hlas náleží špačkovi Alfrédovi). V hlavní hale, kde se nacházíte, jsou za vámi schody do prvního patra, zde jsou pokoje Jacka, Alice, Mary-Rose Jordan a Roberta Jordana . Zatím tam chodit nemusíte, protože dveře budou stejně zamčené. Půjdeme však do pracovny Roberta Jordana, která je napravo, díváte-li se na schodiště. Před vámi je skřín se šesti zásuvkami, tu prozkoumejte v zoom módu. Kliknutím na každou zásuvku se zvětší její štítky. Tak začíná náš první úkol. Zásuvky musíte otevřít, tzn. seřadit štítky správně. Možná jste si všimli, že se jedná o názvy šesti Hitchcockových filmů. Hýbat lze jen vždy s druhým štítkem z dvojice. Ze shora to tedy bude : Foreign Correspondent, Life Boat, North by Northwest, The thirty-nine Steps, Young and Innocent, Blackmail .
Otevřete postupně zásuvky, prohledejte je a zase zavřete. Mimo šeku, novin a pohledu naleznete videokazetu. Ta se umístí do inventáře. Poté probádájte psací stůl. Přijděte kněmu tak, že si jej prohlédnete v zoom módu. Posbírejte razítko, nůžky, zprávy si přehrajete v záznamníku a podívejte se do horní zásuvky vlevo. Kromě lékařské zprávy zde najdete seznam členů filmového štábu. Pak přejděte ke knihovně a vložte videokazetu do přehrávače. Na závěr si v tété místnosti můžete prohlédnout část se sedací soupravou a stolem s nádobkami.
Kuchyně
Vraťte se na chodbu a kousek za schodištěm vejdete dveřmi vlevo do kuchyně. Na kuchyňské desce vedle lednice bude Alfréd. Promluvte si s ním. Můžete mu dát dvě otázky, které vyberete na svém Palmu. Z desky si vezměte jablko, občerstvěte se kuřetem a pivem. Otevřete lednici. Ze stěny dveří si seberte máslo, podívejte se taky na injekce v horním boxu. Lednici nyní zavřete a mrkňete se do mrazáku. Odsud si půjčíte dvě kostky ledu. Přejděte na stranu kuchyně a otevřete první skřínku z kredence a vezměte z ní sklenku na brandy (nízká široká). Ve druhé skříňce najdete láhev dvacet let staré brandy a necháte si u sebe zátku (Topaz stopper). Potom vložte do sklenice kostky ledu a zalijete je brandy. Alfréd pak bude zpívat: “Tea for two, and two for key...“. Když vás požádá o další “More brendy” můžete mu ještě nalít. Láhev vraťte na své původní místo a jděte z kuchyně zpátky na chodbu.
Projděte dvojitými dveřmi a ocitnete se ve velkém sále. Hned nalevo se podívejte na čestné uznání. Pokračujte sálem dál až ke krbu po vaší pravé straně. Kliknutím na obraz Mary-Rose Jordan aktivujte další vidinu. Pak přejděte dozadu ke komodě. Tam objevíte fotoalbum, které si můžete prohlédnout. Naproti nad krbem se ještě podívejte na obraz Wiliama Jordana. Odtud jděte dopředu a dále po schodech na ochoz, kde je další čestné uznání. Sejděte po schodech a vyjděte z haly. Zamiřte na místo začátku hry. Projděte dveřmi ven z domu. Po schodech vlevo jděte dolů k silnici, kudy jste přijeli. Zde z červeného kabrioletu seberete rybářské vybavení a pak se vraťte nahoru k domu. Z tohoto místa jděte rovně a po schodech vedoucích k železné brance. Tady zasunete zátku od staré brandy do prázdného otvoru. Na oplátku se vám vysune magnetická karta (Shadow card) a branka se otevře. Toto je konec úvodní kapitoly.
A. Kapitola první
Projděte brankou až na rozcestí. Ocitnete se na rozcestí, zde vedou dvě schodiště do různých stran a je zde tedy několik možností jak pokračovat. Jedna z nich vede ke břehu a další do filmařské osady. Začneme třeba cestou vedoucí dolů ke břehu. Je to kousek od branky rovně a stále cestou, která se svažuje ke břehu až dojdete k molu. Zde prohledejte kotouč a sundejte z něj plachtu. Uvidíte tam lístek se třemi čísly, které si zapamatujte. Jděte směrem k pramici a zde se spustí video, ve kterém si zarybaříte.
Po videosekvenci nastupte do pramice a pod sedátkem seberte potápěčskou výstroj. Spustí se další sekvence, kde doplujete k síti. Pak si oblečte potápěčské oblečení. Poplavete k tělu, které bude zapleteno do sítě a prozkoumejte jeho pás. Uvidíte zakódovaný zámek navolíte číslo, jež jste viděli v kotouči pod plachtou (pro jistotu to číslo je 35 a točit lze jen s pravým kolečkem). Vraťte se s mrtvolou ke břehu a ohledejte ji. Lupou se podíváte na kameru připevněnou k tělu oběti a seberete z ní kazetu. Poté můžete opustit zoom mód a z inventáře vyndat plachtu na zakrytí těla.
1) Hercem na první pokus
Vyjděte zpátky po schodech na rozcestí a půjdeme se podívat do filmařské osady. V místě prvních budov, si všimnete chodníku, který vede doprava kolem motelu. Tady můžete odbočit do dvora motelu či dojít až k silnici, kde bude po vaší pravé straně hlavní vchod do motelu. V případě, když neodbočíte, pak vede cesta až k osadě. Nalevo projdete kolem restaurace (The Tides Restaurant). Pak před sebou trochu napravo uvidíte protáhlou budovu (vypadá spíš jako stodola) a k ní zamíříte. Jedná se o filmové nahrávací studio (Soundstage). Sejděte pár schodů a jděte k jejímu zadnímu vchodu, ale protože je zamčený, budete muset budovu obejít a vstoupit předním vchodem u silnice.
Najdete zde Jacka, pravou ruku Roberta Jordana. Promluvte si s ním a on vás pak požádá o několik hereckých kousků s figurínou a pistolí. Jděte na scénu až k vyznačenému kříži. Tam se ukáže symbol umožňující manipulaci. Po stvrzení mezerníkem, pak uchopte figurínu. Odvlečete ji ze scény a vratíte se zpátky k mikrofonu. Zde stvrďte symbol s uchem. Jack vám řekne, aby jste promluvili. Zahalekejte do mikrofonu (Shout) a teď si trochu zasportujete. Napřed se na scéně projděte a pak si zaběhejte. Uděláte ještě skok a pak vytáhněte z inventáře revolver a zanamiřte na figurínu. Párkrát naznačte střelbu a revolver zase zandejte. Běžte zpět na značku s křížkem a opět taste zbraň. U figuríny musíte zaujmout vhodnou pozici, aby vás Jack mohl dále vyzvat. Pak se ukáže váš Palm, a v něm zvolíte „Yes“. Tím končí vaše herecká kariéra. Běžte zase k Jackovi a dejte mu ještě pár otázek.
2) Inventura v restauraci
Nyní se půjdete porozhlédnout do restaurace, kterou jste předtím minuli (klíč máte od Jacka). Možná si všimnete promáčknutého polštáře hned u první barové stoličky, který tu zůstal po obézním zvukaři. Pod obrazem nad jukeboxem, najdete schovaný klíč ke kuchyni. Pak jděte k jídelním stolkům. U pravého mrkněte do sklenice jedné herečky. Na stole uprostřed patří levý talíř osvětlovači a na levém stole jsou pak sklenky maskérky a kameramanky. Teď se podíváte do kuchyně. Dveře najdete napravo od baru. Hned za dveřmi si rozsviťte. Ze zásuvky na kraji si vypůjčíte nůž a izolepu. Jděte ke sporáku a vypněte nejdřív troubu knoflíkem vlevo. Pak ji otevřete a podívjte se na pekáč. V úplném konci kuchyně se ještě podívejte na bomby s plynem.
Teď vyjděte ven a obejděte restauraci na opačnou stranu, zde vylezete po žebříku a provaz odřízněte nožem. Poté jděte zpět do kuchyně. Uvidíte, že pytel spadnul na zem. Opět tedy použjte nůž na rozříznutí pytle. Z pytle na vás vypadne mrtvola osvětlovače. Pak cvakne zámek dveří a za chvíli uslyšíte jak z bomby uniká plyn. Nezbyde nic jiného než zamčené dveře, několika nárazy vyrazit. Ale pospěšte si ať se neudusíte. Utíkejte zpátky k žebříku a uzavřete přívod plynu u bomby. Nyní se vraťte k tělu a řádně jej prohledejte. Na těle najdete magnetofon a v levé ruce klíče od motelového apartmá 322.
3) Pokoj číslo 322
Půjdete do motelu. Zde se nejdříve podíváme do pokoje 322. Zamiřte tedy k hlavnímu vchodu motelu. Uvnitř běžte za recepční pult a podívejte se do přihrádky 322. Na pultě si ještě prohlédněte knihu hostů. Od pultu běžte ke dveřím vzadu, těmi vyjdete ven na dvůr. Na dvoře pokračujte rovně. Ocelové schodiště nalevo od vás vede do apartmá 322. Ještě než se tam vydáte, prohledejte trávník u budovy před vámi. Najdete tu klíč (Scaffolding key; slouží k ocelovému poklopu nad žebříkem požárního schodiště, které je také v budově před vámi) a červenou ponožku s níž se sputí další vidina.
Teď můžete vejít do zmiňovaného pokoje. Vypínačem si rozsvítíte lampičky. Obejděte postel a na zdi se objeví stín se zřetelnými tvary audiokazety. Prozkoumejte stínítko lampičky a najdete zde ukrytou kazetu. Z ložnice přejděte do koupelny. Podívejte se ke zrcadlu a v zoom módu otevřete malá dvířka nad zemí. Pod klopkou vodoměru najdete ukryty klíče od skříňky z recepce. Pak strhněte závěs vany a vykoukne na vás mrtvá herečka. Ohledejte ji zejména pak její sevřenou ruku. Z mísy záchoda vytáhněte sluchátka. Nyní prostřednictvím inventáře smontujte přehrávač s kazetou a sluchátky. Pak se vrátíte do recepce a pomocí získaných klíčků otevřete skříňku bezpečnostního systému. Stiskem žlutého tlačítka aktivujete další vizi. Dále si zde můžete prohlédnout manipulační záznam ukrytý ve dvířkách.
4) Střešní akce
Od konce první kapitoly nás už dělí jen malá střešní akce. Běžte ven na dvůr. Vyšplhejte po žebříku, otevřete si poklop a pokračujte stále nahoru požárním schodištěm. Dalším žebříkem vylezete na střechu budovy. Nyní máte za úkol přejít střechu na opačnou stranu motelu. Obezřetně přejděte po prkenných lávkách tak, abyste nespadli, nebo aby vás nesrazily pojízdné reflektory. Poté naskočíte do stavebního výtahu. Ale protože je rozbitý, přejdete z něj do železného vozíku. Ten vás sveze až na druhou stranu. Odsud pak už jen seskočíte na schody.
B. Druhá kapitola
Vraťte se do recepce a zvedněte zvonící telefon. V něn se dozvíte, že vás Robert Jordan osobně očekává ve svém apartmá. Jděte zpátky po schodech do patra, zatočíte doleva a pak vstoupíte prvními pravými dveřmi. Trochu si s Robertem pokecáte. Po rozhovoru prozkoumáte sošku stračeny, která je na stole. Určitě si všimnete, že nápis pod ní jste už někde viděli . Zbylé otázky vyberete Robertovi z vašeho Palmu. Dozvíte se vyřešení jedné z vražd, dostanete klíč od zadního vchodu nahrávacího studia a dále dvě magnetické karty (Torn Curtian, Psycho Card) k pokojům maskérky a osvětlovače, kam se v zápětí podíváte.
1) Apartmá osvětlovače
Vyjděte ven na dvůr motelu a běžte k žebříku u požárního schodiště. Zde vstoupíte do osvětlovačova pokoje. Na stolku s telefonem zjistíte jeho pravou identitu. V knihovně si na jedné z knih všimněte vzkazu. Na druhém stolku u postele si můžete počíst z bible. Pak jděte ke stolu s televizorem, který můžete zapnout. Zde si zejména prohlédněte tento televizní stolek. Za jeho levými dvířky objevíte Saboteur card a ve přední přihrádce si půjčíte polaroid. Jedním klikem se vyfotíte a druhým jej seberte. Poté se spustí video, v němž se přiblížíte k oknu. Známým trikem z Hitchcockova filmu oslepíte odstřelovače bleskem z vašeho polaroidu. Následuje další sekvence. Při ohledávání střelcova mrtvého těla nic nenajdete a tak se vrátíte zpět k žebříku.
2) Apartmá maskérky
Po něm se dostanete do prvního patra. Pak běžte hned do dveří u železného poklopu. Tak a jste v pokoji maskérky. Jako běžnou rutinu si prohlédněte oba stolky u postele a blízkou knihovnu. Zde si všimněte zejména červené knihy. Když ji otevřete a rozříznete nožem její levou stranu, najdete v ní schovaný Cyclo key. Pak jděte k televizi, můžete ji opět zapnout. Zase se ukáže obraz, zobrazující kus pokoje. Podívejte se na karty položené u televize. Některé si můžete vzít. Z paketu seberete magnetickou kartu (Topaz card) od zvukařova pokoje. Hrací karty seřadíte tak, aby dávaly jméno Norman Bates. Následně přejděte k zrcadlu.
Otevřete poklop u víka maskérského kufříku a uspořádejte zde líčidla dle barev (jsou vidět na proužku) zleva tedy: zelená, oranžová, červená, modrá a žlutá. Pak budete moci kufřík zcela otevřít. Na poličce si ještě vezměte pudr a pilník na nehty. Když se totiž správně postavíte pod stropní větrák, můžete pilníkem uříznout jeden z listů větráku a tady najdete schovanou malou kameru.
3) Apartmá zvukaře
Vyjděte z pokoje do prostoru schodiště a protějšími deřmi vejděte do pokoje zvukaře. Na stolku u postele si opět počtěte z bible a pak seberte dalekohled. Při scanu knihovny najdete pro změnu zase zapouzdřenou videokazetu. Na podlaze u sedačky si všimněte kufříku. Do videopřehrávače u televize šoupněte kazetu. U HiFi sestavy pak najdete útržek, který vám řekne, kým nenápadný zvukař doopravdy byl. Na zdi vpravo od Tv se podívejte na nevelký blok, zde jsou zobrazeny skicy několika žen včetně jejich měr. Zajisté si vzpomenete na míru u opasku utopené kameramanky. U dveří se mrkněte do šatní skříně. Najdete tu další pásek. Vrchním z koleček (nastaveno na 35) už není možno otáčet. Ostatními dvěma kolečky nastavíte míry Alice: 24 a 35. Ta má jako jediná na skice přes prsa 35. Tak a teď jste zase o něco chytřejší. Na závěr se ještě můžete porozhlédnout dalekohledem z okna.
V patře nad vámi, kam se teď podíváte, najdete přímo naproti schodišti pokoj specialisty na zvláštní efekty. Po prohledání šatní skříně u vchodových dveří najdete v saku další magnetickou kartu (Torn Curtian 2 card) společně s lístkem, který prokazuje jeho spoluúčast na vraždě herce. V knihovně objevíte knihu, ta vám opět prozradí, kým vlastně doopravdy byl. Léky hned vedle bible na stolku u postele vám napoví, že jeho srdce asi nebylo zrovna v pořádku. V Tv stolku si prohlédnete maketu sídla Jordanových. Otevřete střechu modelu a uvidíte zde shoty z několika videosekvencí ve filmu. Dále se podívejte na doutník, na další maketu filmové vesnice a v poslední řadě můžete zapnout Tv.
4) Apartmá herce
Teď sejděte schodiště až dolů a jděte směrem k zadnímu vchodu motelu. V okamžiku předtím, než minete stále zde ležící tělo odstřelovače, zabočte do dveří vlevo. Nyní jste v pokoji zesnulého herce. Na televizním stolku si přečtěte dopis a lékařskou zprávu o mozkovém nádoru, který byl zapříčeněn lékem Roberta Jordana zvaným Andia.
Běžte ven z pokoje a jak jste si asi všimli, můžete se přenášat mezi důležitými body pomocí navigace zabudované ve vašem Palmu. Využijeme toho, abychom se teleportovali před nahrávací studio. Stodolu obejděte a vstupte tak zadními dveřmi. U beden naproti vám si prohlédněte velkou bednu vzadu. Pokračujte dveřmi do dalšího studia . Zde se dejte ke dveřím auta ze strany řidiče. Na sklo dveří rozsypejte pudr (Powder compact) z vašeho inventáře. Poté otevřete dveře. V přihrádce u spolujezdce seberte polovinu magnetické karty (Cut card). Dále si můžete sešlápnout brzdový pedál. Pak běžte k zavazadlovému prostoru auta a odklopte jej. Pokocháte se pohledem na mrtvého zvukaře. Ten bude mít v ruce útržek nějaké látky. Teď už tu nic nenajdete, takže můžete jít klidně ven.
C. Třetí kapitola
Nacházíte se v centru filmařské vesnice. Vzápětí uslyšíte jak směrem od jeřábu volá Robert Jordan o pomoc. Vylezete po žebříku až do kabiny. Pákou vlevo spustíte hák. Slezte dolů a ovládací pákou u plošiny s ní sjedete. Nyní si trochu zaúřadujete v kanceláři (Office). Pokud to nevíte, pak je to hned ten druhý domek po pravé straně cesty za telefonní budkou. Uvnitř běžte ke stolu vlevo a zde stáhněte promítací plátno, pak přejděte do další místnosti.
Zde si v křesle hoví mrtvola specialisty na zvláštní efekty. Na stole si všimněte jeho prášků. Protože je víčko pevně zalepeno, otevřít je musíte pomocí nožíku. Tentýž způsob aplikujte na vydobytí dálkového ovladače z jeho studených prstů. Od tohoto stolu pomocí zeleného tlačítka spustíte projektor. Dále tlačítky 1 až 3 aktivujete vidinu a dvě videa na staženém plátně. Nyní vyjděte ven a zvedněte zvonící telefon v budce. Neidentifikovatelný ženský hlas vám řekne, aby jste vyjmuli z přihradky první část (Cut card) a pomocí lepidla spojili s druhou. Po úspěšném stmelení se z budky dáte dozadu, ke stavbě na konci před rozlehlým plátnem. Po schodech vejdete na verandu a pak vstoupíte dovnitř.
Tím se spustí limit (10 minut) na deaktivaci bomby, která je nad obrazem vedle dveří. U krbu se podívejte na sošku s hodinami a dále na její podstavec. Na pravé straně u krbu si z držáku půjčíte lopatku a pak jděte ke knihovně vedle okna zamláceného prkny. Jednou z knih spustíte vizi, v níž někdo ryje do písku botou písmeno p. Na to, jak nyní bombu deaktivovat máte v podstatě dvě cesty. První: když otevřete kufřík na stolku (heslo z vize je 314) vezmete z něj klíč od dvířek s bombou. Seberete schodky z knihovny. Pak už stačí jen klíčem otevřít dvířka a nůžkami rozpojit drátky. Druhá: skleněná dvířka rozbijte lopatkou z krbu a rozpojte drátky. Pak si pokláboste s maskérkou. Ta v podstatě jako většina filmového štábu není ve skutečnosti maskérkou, ale psycholožkou. Po jejím odchodu se můžete vyřádit na její kabelce, kterou najdete pod druhým oknem.
D. Čtvrtá kapitola
Hned z kraje si zasportujete. Utíkejte za Robertem Jordanem do jeho sídla. Vejděte do jeho pokoje dveřmi v prvním patře (dveře, ze kterých ve videu vyšel Jack). Poté, co si vyměníte názory, se jděte podívat do zbývajících pokojů. Na druhé straně chodby je hned Jackův pokoj. Zde ale mimo fotky Alice a bible nic interesantního nebude. Pokoj nalevo od Robertova patří jeho matce Mary Rose. Z malířského stojanu odhalíte obraz, prolezte celou šatní skříň a u stolku u postele se podívejte na knihy. Pak si prohlédněte stolek s gramofonem a zejména několik desek. Při aktivaci Beethovenovy Eroicy se vám odhalí krabička s kusem papíru. Dále si všimněte dózy s koláčky štěstěny, která leží na židli u dveří. Když dva koláčky přelomíte, můžete si přečíst vzkazy v nich schované.
Teď se konečně podíváme do Alicina pokoje (jestli pak si nezapoměla uklidit?). Jako vždy prošmátráme šatní skříň. V policích si všimněte velkého množství studijního materiálu. Podívejte se ale hlavně na vycpaného pelikána. Pak obejděte postel a zamiřte si to rovnou ke špačkovi Alfrédovi. Trochu ho vystrašíte pistolí. Z otvoru v bidýlku si půjčíte dřevěnou rybku a šoupněte ji pelikánovi do zobáku. Otevře se zásuvka a z ní si seberte klíč od sklepa. Dále se můžete podívat na pohled. Ale zejména si nezapomeňte přečíst recept na jablkový koláč. Nic nám teď tedy nebrání abychom se nemrkli do sklepa. Vstup do sklepa najdete hned pod schody vedle dvoukřídlových dveří do hlavní haly. V policích si seberte nějaká jablka a za dvířky pak dále mouku se skořicí. Hlouběji ve sklepě objevíte mozek ve sklenici a níže ještě jakýsi ptačí přístroj. Na konec se na stole proti policím podívejte na poznámky z Aliciných pokusů s ptáky a na knihu se zpěvy ptactva.
1) Kostel
Je posledním místem, kde jste ještě nebyli. Běžte ktelefonní budce. Zavolejte Jackovi, zda byste jej nemohli navštívit. Cesta ke kostelu vede skrze dveře ve velkém plátně po pravé straně. Nastal čas, aby jste odhalili tajemství, která kostel dosud skrývá. Začněte tím, že se stavíte na hřbitově. Svou pozornost zaměřte na přístřešek srakvemi. Prohlédněte si připíchnutý papírek a seberte pilku. Potom se běžte podívat na náhrobky. Náhle vás nepříjemně překvapí pronikavá rána. Spatříte tmavou postavu běžící do kostela. Pronásledujte ji. Postava vám utekla do zvonice před lavicemi po pravé straně. Stoupejte za ní po schodech. Ve chvíli, kdy se vám zobrazí ikona pro akci, vystřelte. Když prohledáte mrtvolu maskérky, zjistíte, že nebyla naživu již před vaším výstřelem. Podívejte se do skříňky. Najdete v ní dopis pro Alici. Podrobněji si prohlédněte mozaiková okna. Uvidíte kamennou desku Svatého Roberta. Odsuňte ji. Pod deskou naleznete přilepenou kartu (Psycho 2) a červený diapozitiv. Oba předměty seberte a desku zasuňte zpět.
Teď se vydejte do dveří vlevo. Vstoupíte do sakristie. Nejprve se zaměřte na předměty ležící na stole. Prohlédněte si knížku a ztalíře vezměte pár mincí. Přistupte khracímu automatu, vložte do něj minci a hrajte. Zkoušejte štěstí tak dlouho, dokud nevyhrajete videokazetu, krabičku léku Andia a modrý diapozitiv. Pokud vám mince dojdou, vezměte si nové ztalíře na stole. Když teď stojíte před automatem, máte po pravé ruce stěnu, v níž jsou dveře do tajné skříně. Ve skříni naleznete knihu, ve které je karta (Heavens Gate Marker). Nyní můžete sakristii opustit a vydat se po točitých schodech ke kazatelně vedle vstupu do zvonice. Do otvoru vsuňte právě získanou kartu. V truhlici najdete magnetickou kartu (Saboteur 2 card) a dopis pro Alici. Pečeť dopisu rozlomte nožem. Jděte k automatu na svíčky a vhoďte do něj minci. Všimněte si, že jedna svíčka má tečku. Zaměřte svou pozornost právě na ni.
Běžte ke zpovědnici. Odemčené jsou jen pravé dveře. Vstupte do nich. Následuje krátké video. Vystupte ven a prozkoumejte levou část zpovědnice. Přečtěte si bajku, seberte kus látky na sedátku a vysypte obsah kabelky. Vypadne z ní lak na nehty, seberte ho. Dno kabelky rozpárejte nožem. Naleznete zde vzkaz od Constance Slezak, matky Alice. Vezměte si její řidičský průkaz. Vkostele na vás čeká ještě jeden úkol vyřešit hádanku. Jděte směrem k zadní části kostela. Všimněte si stolu před mozaikovými okny. Leží na něm skleněná skříňka s mechanismem. Na tomto mechanismu musíte nastavit obrázky hor, klece a tygra (napoví vám bajka, v níž jste četli o chytání tygrů ve Skotských horách). Otevřete skleněná dvířka. Za nimi je malý glóbus, v jehož podstavci najdete ukrytou kartu (Topaz 2 card). Uschovejte si ji. Zavřete podstavec i skleňená dvířka. Nyní můžete kostel opustit.
2) Zachraňte Alici
Sotva vyjdete z kostela, objeví se u vás Alfréd a naléhavě, jak jen to dovede, volá o pomoc. Zjeho povyku pochopíte, že se Alice topív nedaleké bažině. Na nic nečekejte a běžte jí na pomoc. Nejdříve se ale stavte u strašáka. Použijte u něj pilu, potom seberte předmět ležící na zemi. Půjčte si od strašáka dřevěnou tyč, kterou podáte topící se Alici. Jistě vás mile překvapí, že se Alici vrátila řeč. Tak splňte její přání a běžte jí připravit nějaký chutný, ale hlavně teplý pokrm. Vše potřebné najdete v kuchyni.
Přistupte ke sporáku. Z trouby vyndejte formu. Ve skříňce napravo od trouby najdete pánev a mísu. Na kuchyňské desce leží cukřenka. Vezměte si zní hnědý a bílý cukr. Nožem nakrájejte jablko a rozkrojte citrón. Kousky jablka nasypte do mísy. Zalijte je šťávou z citrónu. Obsah mísy vysypte na pánev, zasypte bílým cukrem, skořicí a promíchejte vařečkou. Připravte si formu. Nejprve ji vymažte máslem. Pak do ní přendejte obsah pánve. Do nyní prázdné mísy dejte máslo, mouku, hnědý cukr a zamíchejte vařečkou. Naplněnou formu vložte do trouby, zapněte ji, pečte a pečte… Až bude koláč hotov, vyndejte jej z trouby a odneste Alici. Po jídle ji položte pár otázek z Palmu.
3) Knihovna
Vydejte se do Jackova pokoje. Zjistíte, že Jack je trochu pod parou. Toho by jste měli využít. Co takhle vystrašit jej vnějakém převleku? Půjčte si šaty Mary-Rose. Naleznete je v šatníku v jejím pokoji. Teď můžete vyzpovídat Jacka. Ke všemu se vám přizná. Navíc se dozvíte nápovědu s plaváním a ještě získáte klíč od knihovny. A právě do knihovny se teď vydáte. Dostanete se tam z ochozu ve velké hale. Po vstupu do knihovny se vydejte napravo, směrem kencyklopediím. Všimněte si začáraných písmen na hřbetech knih. Na takto zvýrazněná písmena klikejte postupně tak, že nejprve klikněte na 1., 3., 2., 4., a 5. svazek (vyklikáte slovo Andia). Otevře se vám horní zásuvka s jedním spisem.
Před vámi napravo od zásuvek leží pouzdro s doutníky, nalevo pak sklenice, z níž si vemte míchadla. U míchadel najdete další pouzdro s doutníky. Toto pouzdro má jedno místo volné. Vložte do něj doutník s názvem Winston Churchill a otevře se vám spodní zásuvka. Na druhou zásuvku odspoda použijte míchadlo s názvem Coska. Nastavte si průzkumový mód (klikněte na okraj obrazovky). Zaměřte se na Josephovy oči. Vidíte, že se Joseph dívá na místo nad obrazem, kde je vidět kus rolety. Stáhněte ji. Při bližším zkoumání rolety svou pozornost zaměřte především na obdélníkový úvar. Je to jeden list z rodového stromu náležící Constance Slezak, matce Alice. Podívejte se blíž. Vidíte, že se nápadně podobá pohlednici se známkou. Na místo známky dejte razítko.
Vraťte se k zásuvkám. Z té otevřené si vezměte kazetu a nějaké ty spisy. Vyběhněte z domu, zamiřte k brance a odtud směrem k bazénu. Pokračujte po odrazovému můstku, dokud se neobjeví ikona pro akci. Doplavte k poklopu na dně bazénu a vytáhněte ukrytou bednu. Vyneste ji na souš. Prozkomejte ji. Najdete zde rozpis úkolů, kterými byl Jack od Roberta pověřen.
E. Pátá kapitola
Navštivte Alici. Po kratší konverzaci ji podrobte výslechu pomocí jejího ornitologického přístroje. Vyberte jej z inventáře a stiskněte třetí obdélníkový spínač zleva. Uslyšíte zvonkohru. Pokud Alice na vaši otázku odpoví, klikněte na stříbrný bod na stupnici (změníte tak hlasitost o jeden stupeň). Pak jí ještě položíte pár otázek z Palmu. Domluvíte se, že tomuto testu podrobíte i Roberta. Zavolejte mu. Až se vám ozve, ve vhodném okamžiku mu přehrajte zvuk zubní vrtačky, který navolíte hned na prvním spínači. Položte Robertovi dvě otázky zPalmu a ještě dvakrát mu zvuk vrtačky přehrajte. Pak jděte k němu do pokoje a položte mu otázky z Palmu.
1) Lekce z řemesla hrobníkova
Tak, teď běžte navštívit Jacka. Najdete ho na hřbitově. Přistupte kněmu. Jack na vás vytáhne pistoli súmyslem vás zabít. Ještě než vás zabije, přikáže vám přemístit všechny náhrobky ke správným hrobům (je jich celkem osm). První náhrobek uchopíte tak, že kněmu přistoupíte a odkliknete ikonu pro akci. Náhrobky postupně přenoste ke hrobům s čísly - odzdola - 6., 8., 4., 2., 7., 5., 3. a 1. Umístění náhrobku proveďte násleledovně: přistupte sním ke správnému hrobu, přepněte si pohled do zoom módu a myší klikněte na zídku nad hrobem. Po téhle fušce na vás čeká ještě jeden úkol - zaházení odkrytého hrobu. Vyčkejte, až se kvám Jack otočí zády a utečte (akční ikona).
2) Sbohem, Roberte
Navštivte Roberta vjeho pokoji. Promluvte si o vašich závěrech z vyšetřování. Až se ocitnete v tajné místnosti, čekejte dokud se neobjeví ikona pro akci, potom vystřelte. Prohledejte Robertovo tělo. V kapse jeho saka najdete magnetickou kartu Robert card. Běžte ke knihovně vRobertově pokoji. Najdete v ní nápovědu pro odemknutí Robertova psacího stolu, který stojí v koutě u okna. Všimněte si, že stůl je uzamčen na zámek složený ze dvou mechanismů. Jeden z mechanismů nám ukazuje Zemi ve čtyřech významných pozicích svého revolučního cyklu. Pro nás je klíčový nejkratší den vroce na severní polokouli, tedy 21. prosinec (Země je vlevo, přivrácená je jižní polokoule). Kód zámku lze potom snadno domyslet. Je to číselná kombinace 1221. Abyste mechanismus odemkli, musíte ještě přenést loďku k ostrovu Ithaca. Pak už vám jen zbývá prohledat všechny zásuvky a vybrat z nich magnetické karty (Frenzy, Frenzy 2, Safe card).
3) Další pokoje
Nyní se vydáme do zbývajících pokojů. Nejprve navštívíme pokoj herečky. Dostanete se do něj ze dvora. Běžte ke dveřím vpravo před budovou s požárním schodištěm. Otevřete je a vstupte. Přistupte kšatníku. Jeden ze svetrů má na sobě brož. Seberte ji. Všimněte si modelu pyramidy stojícího na skříňce s televizí. Vezměte jehlu na broži a vsuňte ji do horního otvoru pyramidy. Běžte k nočnímu stolku sbiblí a podívejte se do zásuvky.
Dále se stavte v pokoji kameramanky. Najdete ho mezi schody do pokoje 322 a požárním schodištěm. Svou pozornost zaměřte na kompas ležící na polici v knihovně naproti dveřím. Nastavte na něm směr dle titulu na deskách od DVD, tedy severo-severo-západ (střelka je mezi W a NW). Mezi knihovnou a přilehlou stěnou se vysune složka. Jděte ke skříňce s televizí. Seberte pero a přiložte ho na hlavu sochy svobody. Prohledejte šatník. V krabici na klobouky naleznete dopis.
Nakonec zajděte do pokoje produkčního. Je ve druhém patře požárního schodiště, naproti pokoji specialisty na zvláštní efekty. Vaši pozornost upoutá bible a dvě totožné vize. Jednu najdete u kufru v šatníku, druhou pak u cigaret na skříňce s televizí.
4) Final cut
Vraťte se do Robertovy pracovny. Přistupte k sejfu. Na kódový zámek přiložte Safe card. Vezměte si zelený diapozitiv, promítačku a opět Robert card. V zásuvkách najdete dokumenty. Přečtěte si je. Za chvíli přijde Alice. Promluvte s ní. Potom si připravte promítačku, zasuňte všechny diapozitivy. Objevíte tajné schodiště. Sejděte po něm do střižny. Běžte k ovládacímu panelu se žlutým pruhem. Klikněte na něj, potom na obrazovku nad ním. Následně uvidíte sérii rozhovorů. Po každém z nich si přepněte pohled do zoom módu a klikejte na obrazovku, dokud se video nepřepne na celou obrazovku s lupou. Tou pak ukažte na postavu Constance, přesněji na místo, kde jí někdo drží kolem pasu. Dle potřeby odpovídejte z Palmu. Sledujte závěrečný děj příběhu.
KONEC.