Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
Dovolil jsem si sepsat pár dalších věcí k této hře, které by vám mohly pomoci k ještě snadnějšímu vítězství...
1) Povyšování jednotek Azylu:
Jak už jistě víte, můžete si pomocí Cvičiště vylepšit své jednotky. Pokud máte dost zlata, nic vám nebrání udělat si z rolníků Inkvizitory nebo Paladiny, a to je v bitvě dost znát. Zde se dozvíte, jestli na to budete mít, a věřte, že se nejedná o levnou záležitost.
Ceny jsou uvedeny za jednu jednotku a důrazně doporučuji, pokud to s tímto posilováním své armády myslíte vážně, nezapomeňte si postavit také Síň hrdinů (- 40% ceny).
Recept na paladina:
Vezmeme jednoho Rolníka, vhodíme do kotlíku a přidáme 90 zlaťáků. V bryndě se topícího Lučištníka posypeme 162 zlaťáky a už se nám tam zmítá Pěšák. Necháme chvíli podusit (1170 zl.) a vidíme, že nám hladinku šlichty čeří Kněz. Takto se se služebníky božími nezachází, nadrobíme tedy do hrnce 2250 zlatých a už můžeme nosit na talíře hladových strávníků pěkně na měkko uvařeného Jezdce, ke kterému podáváme jako oblohu 300 penízků, čímž povýšíme jeho chuť až na Paladinskou.
Vaření je možné kdykoliv přerušit a dochutit si stávající jednotku za menší poplatek na vylepšenou dané úrovně.
Aby se vše zdařilo, musí být při vaření vždy přítomen jeden z kuchařů (hrdina ve městě). Při použití speciální přísady Expertní výcvik (spodní kolonka Specializace a rasa) se náklady na přípravu pokrmu sníží o dalších 10%.
Nejlepším kuchtíkem je Isabela, mající díky specializaci Lenní pán 2% slevu za každý level ve všech supermarketech v okolí. Na její 30. úrovni si tak můžete dopřát tento vydatný pokrm již za 34+61+442+850 zlatých... dobrou chuť.
2) Souboje:
Tipy:
Dejte si pozor na jednotky pod správou nepřátelského geroje, do jejich statistik se připočítávají bonusy nejen v podobě naučených skillů hrdiny (větší poškození, lepší iniciativa), ale i vyššího útočného a obranného čísla, takže pokud jste určitý počet jednotek stojících jen tak ledabyle u cesty smázli jedním útokem, může stejný počet pochopů vydržet váš atak s úsměvem na rtech, a to nemluvím o dobývání měst na vyšších úrovních.
Téměř vždy se dá projít bitvou bez ztráty kytičky, stačí jen zvolit správné jednotky.
Pokud proti vám stojí 2-3 skupinky střelců, máte 2 možnosti. Buď necháte odpočívat svou artilerii (mají málo životů) a vsadíte na výdrž velkých figur s palebnou podporou svého hrdiny, nebo se pokusíte skloubit pořadí tak, abyste je dokázali zničit ještě předtím, než se dostanou ke slovu. K tomu vám mohou dopomoci i artefakty jako třeba Boty rychlosti, přidávající 1 políčko k dosahu všech jednotek. V tu chvíli figurky jako např. Paladinové a Archandělové, Pekelní oři a Kerberové, jakož i všechny druhy draků, dosáhnou při správném umístění před bojem hned při prvním útoku po celé mapě.
Pokud budete chtít řešit spory ve hře takovýmto blitzkriegem, je pro vás nezbytný také skill Taktika (zaměření Útok), jenž umožňuje rozmístění skupin před soubojem do 3 řad. Jedná se však o dvousečnou zbraň, uvědomte si, že o krok méně to k vám budou tím pádem mít i nepřátelé.
V situaci, kdy jednotka nemůže aktivně zasáhnot do boje, ale nemá potřebu se bránit, dejte [E] k přepnutí do vyčkávacího módu, spotřebujete jen polovinu iniciativy.
Někteří vaši poddaní umí útočit na více protivníků naráz, ať už mají tendenci mlátit kolem sebe (Víly, Hydry, Kerberové), nebo dokáží poškodit vícero za sebou stojících
(Smaragdový drak). Nebojte se tedy věnovat trochu času výběru políčka, ze kterého váš útok způsobí největší škody.
Většina jednotek se také vyznačuje unikátními schopnostmi, pronikněte do jejich tajů a používejte je co nejčastěji. Budete překvapeni, jak rázem stoupne vaše šance na vítězství.
Iniciativa
Je dobrá, áno. Rozhoduje o pořadí, ve kterém jednotky dostanou šanci zapojit se do boje, tedy o bytí a nebytí, kdo dřív přijde, ten dřív mele atd. atd. Nejlépe se dá zvýšit pomocí artefaktů.
Nemyslete si, že pokud má jednotka vyšší iniciativu, automaticky zaútočí dříve. Počítač používá mnou nepochopený algoritmus (možná náhodu?) k vytvoření pořadí. Problém je patrně v tom, že se tato hodnota pohybuje u naprosté většiny jednotek mezi 8 a 11, což pro comp asi není žádná míra. Jak jinak si vysvětlit např. jednu skupinu mých Lučištníků (9) před Lichy(10) a druhou za nimi? Nebojte se, větší rozdíly se většinou neodváží přehodit, takže Gryfové (15) vzlétnou do oblak dávno před tím, než se Pekelní páni (8) nadechnou k vyplivnutí Fireballu.
Jediná možnost, jak posunout své koně dopředu po rozdání karet, spočívá v loadu poslední pozice a přeházení rozestavení jednotek před bitvou. Ne vždy to ale pomůže.
P.S.: Jednou mi Paladinové (12) předběhli Fénixy (19)...
3) Hrdinové:
Každá rasa k něčemu inklinuje a tento směr by se měl v jistých mezích dodržet. Já jsem sice vybral Isabele v první kampani Temnou magii místo Magie světla, čímž jsem tak trochu popřel svou filozofii a vysloužil si nakonec titul Padlý rytíř s bonusem pro temnou a postihem pro světlou stranu Síly :-), ale to byla jen začátečnická nerozvážnost.
Každopádně doporučuji si co nejdříve vyplnit políčka Specializace a rasa a vyhnat první, určené zaměření, na expertní úroveň. Tím se vám, ať už si dále zvolíte cokoliv, zpřístupní mnohem širší paleta, nezřídka mnohem vypečenějších, skillů. Poté se pokuste získat vytoužená zaměření, ale prozatím jen na 1. nebo nezbytně nutné úrovni. Tato strategie se vám vrátí na vyšších levelech, až vám nepadne do oka ani jeden ze dvou nabízených skillů, povýšíte si zaměření a počkáte do příštího kola.
Zaměření:
Jakým směrem se bude ubírat vývoj vašich hrdinů, záleží na vkusu každého soudruha :-). Pokusím se zde jen trochu nastínit pro a proti každého volitelného zaměření, se kterým jsem měl tu čest. Berte to jako zcela subjektivní náhled, po odzkoušení mně vyhovujících jsem si již příliš často nevybíral jiné, přišel jsem s nimi do kontaktu jen v případech, kdy mi byly přiděleny jako základní. Nejprve se budu věnovat svým oblíbeným a potom zkusím tématicky rozdělit ostatní, snad na žádné nezapomenu. Poznámky za názvy se vztahují k expertní úrovni.
Ještě bych měl zmínit, že každé zaměření má jakýsi 1. stupeň tří základních skillů, které vám budou nabídnuty vždy. Dále máme skilly řekněme 2. stupně, většinou vychytanější, které nám budou nabídnuty až po splnění jedné z následujících podmínek:
a) Zvládnutí jistého skillu 1. nebo 2. stupně stejného zaměření (Učitel - Učenec)
b) Naučení se skillu 2. stupně jiného zaměření (Poslední vzepětí - Mocné zrychlení)
c) Spojení Specializace a skillu stejného zaměření (Balista - Trojí výstřel z balisty)
Každá rasa má jiné možnosti, nečekejte tedy, že získáte necromancerskou Mrazivou smrt, hrajete-li třeba za Lidi nebo Mágy.
Existuje i ultimátní rasový skill, který se nejspíše objeví na konci řádku Specializace a rasa namísto vykřičníku, ale jeho dosažení si žádá přesnou skladbu VŠECH skillů i zaměření, a toho jsem bohužel nedosáhl ani jednou.
Destruktivní magie
Naprostá nezbytnost pro každého hrdinu. Proč bych měl posilovat své jednotky nebo oslabovat cizí, když mohu nepřítele okamžitě zničit ?
Doporučuji zvolit Pána ohně, Firebally odebírají nepřátelům 50% brnění a z Pádu meteorů se stane ultimátní ničivé kouzlo s velkou plochou pokrytí a účinkem až okolo 1700 životů. Účinek Imploze se mi podařilo vyšroubovat až na hranici 3000 hitpointů, tomu neodolá sebesilnější skupinka, a ten grafický efekt ! Jen pozor na Armageddon, zabíjí všechny bez rozdílu (použít jen v případě naprosté nouze nebo předpokládaného loadu). Řetězový blesk je nevyzpytatelný, nevíte, na koho ten další pešek padne. Ledová kouzla zmrazí jednotku a posunou ji o pár pozic nazpět v pořadí na holení. Za nekromanty mi k nim nabídli Mrazivou smrt, jež by měla zcela zničit alespoň jednu zasaženou skupinu.
Útok - přidá 15% poškození při boji zblízka.
Hlavní devizou je jednoznačně již zmiňovaná Taktika, Bojové šílenství je spíše pro větší počet jednotek. K zahození není ani Lukostřelba přidávající 20% k účinku střel.
Osvícení - + 15% zkušeností, vylepšení základních statistik.
Inteligence není nikdy dost, zvláště pokud vám výběr tohoto skillu přidá 50% many; zcela jistě ji využijete při magické destrukci. Doporučuji i Učitele, na svých cestách potkáte mnoho spřízněných duší a není od věci doplnit mezery v magickém vzdělání sobě i jim. Na Intuici nedám, protivníci příliš nekouzlí, doporučuji počkat si na některý z utajených skillů.
Obrana - o 30% snižuje poškození při boji zblízka.
Vitalita přidá každé jednotce 2 body života, Ochrana sníží o 15% poškození z příchozích magických útoků a Uhýbání nám dá 20% šanci, že vás nepřátelské střely minou. Všechno potřebné věci.
Kouzelnictví - o 30% častější účast hrdiny při užívání magických útoků.
Díky Mystickému výcviku stojí kouzla o 20% méně, Regenerace many nám zachrání sedací svaly po delších soubojích a Magický vhled rozšíří naše obzory o možnost naučit se kouzla ze 3. kruhu magie i bez ovládnutí určeného směru. Vhled bych klidně oplakal, kouzla 3. kruhu nejsou ještě to pravé ořechové a znovu bych si počíhal na nějaký skill vzniklý spojením dvou předchozích.
To bylo 5 věcí, které by měl dle mého názoru každý znát. Někteří hrdinové mají jednu z nich vrozenou, doplňte tedy svatou šestici některou z dalších, třeba Magií temnoty, ať z vás jde pořádný strach ;-).
Magie temnoty
Stát se Mistrem prokletí, Mistrem bolesti nebo Mistrem mysli nezní vůbec špatně. Tyto schopnosti dodávají vašim temným kouzlům plošný účinek a zesilují je. Ale zatímco první dvě buď přímo poškozují nepřátelské jednotky nebo snižují jejich atributy, zahrávání si s jejich myšlenkami ústí jen ve Zmatení nebo Zpomalení, a to je málo. Doufejme tedy i zde v lepší nabídku a Mysl vynechejme. Nejtemnější kouzlo Kletba podsvětí zraní všechny jednotky mimo těch, co pocházejí z pekla nebo jsou nemrtvé.
Magie světla
Získáním mistrovství v Obranných kouzlech, Požehnání a Hněvu docílíme rozšíření vlivu šesti podpůrných kouzel na všechny své jednotky, ale stále nikdo na druhé straně barikády neumírá, a čekat, až se vylepšené jednotky dostanou k lizu, se stává osudným.
Vše ospravedlňujícím důvodem, proč nezatracovat toto zaměření do vínku vám dané, je Vzkříšení, nová naděje pro vaše již oplakávané vojáky. Pronesením Slova světla, andělským to odrazem Kletby podsvětí, ublížíte jen pekelným a nemrtvým jednotkám.
Účinek ani jednoho z těchto selektivně ničících kouzel 5. úrovně se však nemůže rovnat Armageddonu, konečnému řešení.
Magie přivolávání
Být Mistrem života, Mistrem zaklínání nebo Mistrem zemské krve také zdánlivě nevypadá nejhůře. Vyvolat si Fénixe (asi nejsilnější jednotka ve hře), Elementály, rozbít hradby dobývaného města letmým mávnutím ruky, to vše jsou sny každého mladého čaroděje. Jenže 1 Fénix jaro nedělá a souboj nerozhodne. Navíc má každá rasa alternativní cesty k překonání hradeb, a zatímco si čaroděj mumlá něco pod vousy, kolem umírají panďuláci a vy zahazujete tahy, které by se daly lépe využít, třeba na spršku meteoritů.
Válečné stroje - mnoho vylepšení všech mechanických pomocníků.
Přinutit Balistu až 3x vystřelit a Katapult 2x, obé s manuálním mířením, cílit uzdravování Stanu první pomoci a obnovovat zničené stroje i vozíky se střelivem, se mohou pokusit hrdinové lpějící spíše na moci než na magii. Lépe se dobývají města, všechna čest, jenže neřízená Balista, Katapult i Stan také docela dobře vykonají svou práci.
Logistika - o 30% delší dosah hrdiny na mapě.
Navigace prodlouží sailování o 50%, Hledání cesty pomůže překonat 50% nerovností terénu a díky Průzkumnictví dohlédneme nejen dále, ale i do žaludku, potažmo kapes nepřátelského hrdiny. Pokud zapomeneme Navigaci doma a soustředíme se na Hledání cesty, máme velkou šanci narazit na lepší skill, než je správné použití sextantu, třeba na Známý terén (rychlost +1 při boji na trávě). Možná dojde i na Pochod smrti (rychlost +4 při obléhání hradů).
Vedení - zvýší morálku jednotek o 3.
Ryk trubek slyšet přes sedmero vrchů je, rachot bubnů do všech stran se rozléhá, to na dálku už zvěstuje, že blíží se hrdina bez bázně a hany, jehož vojáci na smrt oddaní mu jsou. Uměním Diplomacie a tím pádem větší šancí na začlenění nepřátel do svých řad znám je, díky svému Hospodaření do kasy 250ti zlaťáky denně přispívá, a je-li na konci týdne v městě nějakém, z daleka se dobrovolníci sbíhají, aby Verbování (+3 jednotky 1. úrovně,
+2 2. a + 1 3.úrovně) podstoupili a pod vlajkou jeho bojovati mohli.
Štěstí - zvýší štěstí jednotek o 3, v bitvě může zdvojnásobit poškození.
Štěstí je vrtkavá mrcha, na kterou se nedá cíleně spoléhat. Pokud budete Štastlivec (získává více zlata) a nemine vás Vojenské štěstí (bojové schopnosti jednotek se spouštějí častěji), můžete vsadit na Odolnost vůči magii (15% šance vyhnout se zásahu magií). Spoléhat na štěstí je pro zoufalce, musíte věřit ve strategii, taktiku a početní převahu.
Pokud však vyhráváte každý týden ve Sportce a když na louce náhodou upadnete, vstanete s čtyřlístkem mezi zuby, právě jste našli zaměření, které vás nakonec vytáhne z každé svízelné situace v této hře. Jen silní přežijí.
Takže... hodně ŠTĚSTÍ !!!
KONEC.