Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Abyste aktivovali kód, stiskněte [TAB] a napiště jednu z níže popsaných frází.
Aktivace kódů : nwcimagod
Andělé : nwcstmichael
Automatická hra : nwcgosolo
Behemoti : nwcgrendel
Černí Draci : nwcfafnir
Postaví všechny budovy : nwccityoftroy
Šampióni : nwclancelot
Krusádři : nwctristram
Dýka zoufalství : nwcettubrute
Ďáblové : nwchades
Trpaslíci : nwcsevenlittleguys
Elfové : nwcfixmyshoes
Elfí kroužková zbroj : nwchephaestus
Volné zdroje : nwcambrosia
Získá schopnost : nwcathena
Zvýší level : nwcthoth
Naučí kouzla : nwcisis
Prohraje boj : nwcachilles
Prohraje scénář : nwcragnarok
Mágové : nwcmerlin
Maximální štěstí : nwcsacrificetothegods
Maximální morálka : nwcpan
Minotauři : nwckingminos
Noční můry : nwcxanthus
Ogří mágové : nwcvalkyries
Old Man Jack : nwcoldman
Fénixové : nwcra
Odhalí hádankovou mapu : nwcsphinx
Prsten větší negace : nwcexcalibur
Mořské monstrum : nwcposeidon
Shroud FOV : nwcprometheus
Sprity : nwcdoyousmellbrownies
Meč Bohů : nwcnibelungenlied
Titáni : nwccronus
Trolové : nwcunderthebridge
Jednorožci : nwcthelast
Neomezený pohyb : nwchermes
Vampírové : nwcblahblah
Vyhraje boj : nwcares
Vyhraje scénář : nwcvalhalla
Vlci : nwcfenrir
(poslal Skalička Ondra)
Počty monster :
Few 1 - 4
Several 5 - 9
Band 10 - 19
Dozens 20 - 49
Scores 50 - 99
Company 100 - 249
Hundreds 250 - 500
Host 500 - 999
Legion 1000 -2499
Thousands 2500 +
(počty poslal Marcel Čermák)
Další pomůcky a statistiky do hry od téhož autora :
1) Popis neutrálních jednotek a popis surovin :
a) Sedláci známí už z Heroes 1. Živ. 10, út. 2-3, chůze 18.
b) Mumie. Živ.30, út.5-8, chůze 19.
c) Zombíci. Ž:24, út: 2-3, chůze 18.
d) Troglydi. Vypadají ve čtyřce jako žáby. 14 ž., 2-3 damage a 19 chůze.
e) Zlá oka byla už v Heroes 3, střílející. 26 živ., 3-7 útok a 19 chůze.
f) Pirát - úplně nová postavička. 10 životů, 1-2 útok a 19 chůze.
g) Mořská panna, ale pozor - střílí. Nová. 5-8 útok, 38 životů a 19 chůze.
h) Mořské monstrum. 45-65 út, 275 životů a 24 chůze.
i) Gargoyle - byli ve trojce u wizardů. Tito Kamenní chrliči mají větší život. 22 životů, 4-6 útok a 29 chůze.
j) Smradlavý trol s dubovou palicí. 6-12 útok, život 45 a chůze 18.
k) Čerti známí ze starých českých pohádek, kde čerti hráli mariáš. 5-8 útok, 36 života a 20 chůze.
l) Kloboučníci - zelení skřítci. 1-2 útok, 8 životů, 19 chůze.
m) Vzdušní elementálové. Střílí blesky. 6-10 útok, 40 životů a 29 chůze.
n) Zemní elementálové. Střílí tlakovou vlnu. 9-14 útok, 36 živ.,18 chůze.
o) Ohniví elementálové. Střílí oheň. 7-16 útok, 50 životů, 20 chůze.
p) Vodní elementálové. Střílí vodu. 6-9 útok a 38 života, 19 chůze.
q) Ledový démoni. Může je vyvolat ďábel. 12-16 útok, 70 života, 19 chůze.
r) Kudlanka, 2. nejsilnější neutrální jednotka. 34-50 útok, 210 životů,
29 chůze.
s) Střílející rostlina. 10-14 útok, 60 života a 15 chůze.
2) Vyhodnocení postaviček :
1. Mořské monstrum
2. Kudlanka
3. Ledový démon
4. Střílející rostlina
5. Zemní elementál
6. Ohnivý elementál
7. Trol
8. Vzdušný elementál
9. Vodní elementál
10. Mořská panna
11. Čert
12. Mumie
13. Zlé oko
14. Zombík
15. Gargoyles
16. Troglid
17. Sedlák
18. Pirát
19. Kloboučník
3) Suroviny v Heroes IV. :
a) Zlato. Nejdůležitější surovina ve hře. Bez zlata není voják, není nic.
b) Dřevo. Užitečná jednotka při stavbě budov a při výrobě všeho dřevěného.
c) Kámen. Základní stavební jednotka získávaná z dolů a lomů.
d) Diamant, neboli gem. Užitečný při výstavbě magických budov a jednotek.
e) Rtuť. Surovina využívávaná při pracích s golemy a podobnými mechaňáky.
f) Síra. S8 - molekula síry, surovina užitečná při výrobě draka nebo ďábla.
g) Drahokam. Surovina užitečná k některým budovám a jednotkám.
(Tipy a statistiky poslal Marcel Čermák)
4) Pár tipů :
Když postavíte svého hrdinu před bránu z podzemí, postava která vleze do brány z druhé strany, na vás automaticky zaútočí.
Využívejte hodně kouzla Haste a Slow (zvláště na expertu).
Poklad zkoušejte vykopat hned, jak zjistíte jeho přibližnou polohu (můžete se trefit a navíc uvidíte, když vám ho někdo vyfoukne - pokuste se ho zastavit dříve, než Grail donese do hradu).
Poznámka : Poklad se dá najít, jen když znáte jeho přesnou polohu, získáním všech potřebných orákul. Jinak vidíte jen nic neříkající obrázek.
(tipy poslal Johny Walker)
5) Rozdělení bojovníků, síla, životy :
Bojovníci se dělí na několik skupin : Lidé, Nemrtví, Silní, Přírodní a Chaotičtí.
a) Lidé
Název síla životy
Panoši 2-3 10
Kušníci 2-3 10
Kopiníci 6-8 30
Křižáci 10-16 65
Šampióni 24-36 150
Balisti 5-7 28
Mniši 10-15 55
Andělé 40-65 230
b) Nemrtví
Název síla životy
Kostlivci 1-2 8
Ďáblíci 1-2 7
Duchové 2-4 15
Upíři 12-18 75
Ďábel 34-50 210
Kerberové 4-6 24
Zplozenci jedu 16-24 100
Kostěný drak 45-65 275
c) Silní
Název síla životy
Berserkři 2-3 18
Kentauři 3-5 20
Nomádi 6-9 45
Zlobří mágové 12-18 85
Hromoví ptáci 28-40 170
Harpyje 4-5 24
Kyklopové 12-18 95
Behemoti 55-80 240
d) Přírodní
Název síla životy
Vlci 2-3 12
Víly 1-2 7
Bílí tygři 6-8 35
Gryfové 16-22 95
Pohádkový draci 34-50 220
Elfové 3-4 18
Jednorožci 12-20 80
Fénix 45-65 275
e) Chaotičtí
Název síla životy
Bandité 1-3 10
Skřeti 1-3 12
Medůzy 3-6 24
Noční můry 12-26 110
Černí draci 55-110 400
Minotauři 5-10 38
Efriti 10-20 80
Hydry 28-60 250
(poslal Patrik Krkoška)
6) Tip :
Nejvíc naštve, když drtíte soupeře v boji a on vám z bojového pole uteče. Tomu zabráníte (částečně, ne vždy to funguje), když soupeři necháte jako poslední ostřelovačské jednotky. Vyplatí se to i za cenu větších ztrát ve vojsku. Nestojí to ale za nějaké ty artefakty ? Funguje i v Heroes 2 a 3.
Poznámka : K tomu, aby vám nepřítel neutekl z bojiště je potřeba zabít jeho hrdiny anebo vlastnit artefakt Pouta Války. Když si necháte na ničení jako poslední nepřátelské střelecké jednotky, tak to nemá na jeho útěk žádný vliv. Uteče tak jako tak, pokud se k tomu rozhodne.
(poslal ecQ.jaZZ)
7) Vývoj hrdiny :
Hrdina se vyvíjí jen po splnění následujících podmínek :
- je alespoň na 6. levelu
- umí dvě základní schopnosti (ze začátku má jen jednu a nějakou vedlejší)
Když se naučil druhou základní schopnost jinak než levelováním, vyvine se až po dosažení následujícího levelu.
Postřeh - artefakty, které zlepšují různé vlastnosti (např. kuše) by vám byly (bez např. umění boje a střelectví) na nic, ale ve skutečnosti fungují jako základní dovednost dovednosti, kterou zlepšují (např. střelectví).
(poslal Stanislav Halász "Panda")
8) Jestli se chcete podívat na určité místo na mapě, tak se nezdržujte přesouváním mapy, ale klikněte do malé mapky na místo, kam se chcete podívat.
(poslal Krkoška Patrik)
9) Další cheaty - funkční na CZ verzi :
Zmáčkněte [TAB] a pište :
nwcKalten - dostanete 20 křižáků
nwcHidden - dostanete 20 šampiónů
nwcJames - dostanete 20 andělů
nwcGrah - dostanete 20 upírů
nwcMnemonic - dostanete 20 ďáblů
nwcKalKal - dostanete 20 trpaslíků
nwcMerewien - dostanete 20 mágů
nwcMawerick - dostanete 20 titánů
nwcMikeK - dostanete 20 minotaurů
nwcMorris - dostanete 20 trolů
nwcRadaR - dostanete 20 nočních můr
nwcDraque - dostanete 20 černých draků
nwcErina - dostanete 20 víl
nwcMarek - dostanete 20 vlků
nwcRicmond - dostanete 20 jednorožců
nwcBirdman - dostanete 20 fénixů
nwcBilbo - dostanete 20 zlobřích mágů
nwcKedrigern - dostanete 20 behemotů
nwcAjaDrakopes - dostanete 20 mořských oblud
nwcDivoskaJaja - dostanete 20 elfů
nwcZina - (použijte v boji) hrdina se změní v hárlejáře. Útočí kytarou. Když se pohybuje tak jede na motorce - velmi silný (prostě to se musí vidět),
nwcGremlinIsBack - (použijte v boji) hrdina se změní ve starého gemlina - z berlí střílí rakety - velmi silný.
(poslal Jarda "Douber")
Povolání, která vzniknou při kombinaci 2 magií :
Taktika a Boj - Generál - Morálka všech vlastních jednotek +1.
Taktika a Průzkumnictví (dále průzkum) - Polní Maršál - střelecké útoky a útoky zblízka všech vlastních jednotek +10%.
Taktika a Vznešenost - Lord Velitel - Morálka všech vlastních jednotek +2
Taktika a mage Života (dále život) - Křižák - hrdina má vždy maximální morálku.
Taktika a magie Řádu (dále řád) - Iluzionista - účinnost všech kouzel hrdiny se zvyšuje o 20%.
Taktika a magie Smrti (dále smrt) - Plenitel - hrdina je stále ve stavu krvelačnosti, což zvyšuje jeho boj zblízka o 25%.
Taktika a magie Chaosu (dále chaos) - Pyroman - hrdina je neustále obklopený ohnivým štítem, který zraňuje každého nepřítele.
Taktika a mage Přírody (dále příroda) - Žalářník - hrdina zvyšuje obranu všech svých jednotek o 10% proti útoku zblízka i vůči střelbě.
Smrt a Umění boje (dálej boj) - Zabiják - hrdina má rychlost a pohyb +3.
Smrt a Průzkum - Ninja - hrdina způsobuje při boji zblízka otravu jedem v každém kole boje.
Smrt a vznešenost - Temný Lord - hrdina dokáže snížit morálku svých protivníků na minimum (dokáže, ale jestli se mu to podaří :).
Smrt a Život - Temný kněz - hrdina má schopnost upířího útoku - za každé 2 body škod, které hrdina způsobí nepříteli, získá 1 bod zdraví pro sebe (tak toto je paráda, je takový artefakt a je dost vzácný :P, ale kouzla na prd).
Smrt a Řád - Stínový Mág - hrdina je neustále zahalený mlhou, což zvyšuje jeho odolnost vůči střelbě o 50%.
Smrt a Chaos - Lich - při boji zblízka postihuje nepřítele stárnutím - protivník působí o 25% méně škod, jeho obrana klesne o 20% a rychlost a pohyblivost o 50%.
Smrt a Příroda - Démonolog (moje oblíbené) - schopnost vyvolat démony všech druhů. Vyvolávání démonů má o 50% vyšší účinnost než ostatní přivolávací kouzla. Vyvolá ďáblíka, kerbera, splozence jedu, a nakonec ďábla (záleží na úrovni té 2. schopnosti, ať už je to příroda anebo smrt).
Průzkum a Boj - Hraničář - hrdina má schopnost střelby (i když nemá luk nebo podobný artefakt) a o 5 bodů vyšší účinnost střeleckého útoku.
Průzkum a Vznešenost - Cechmistr - hrdina má při útoku zblízka šanci omráčit protivníka, který po dobu 1 kola není schopen žádné akce (schopnost jako panoš).
Průzkum a Život - Prorok - je vždy obklopený duchovní zbrojí - odolnost vůči střelbě a boji zblízka +25%.
Průzkum a Řád - Věštec - hrdina má průzkumný rádius větší o 2.
Průzkum a Chaos - Ohňonoš - hrdina má o 20% účinnější všechna ohnivá kouzla.
Průzkum a Příroda - Bard - hrdina má vždy maximální štěstí.
Chaos a Boj - Strážce ohně - hrdina je odolný vůči všem ohnivým kouzlům a při zásahu ohnivým útokem utrpí jen poloviční škody než obvykle.
Chaos a Vznešenost - Král věštkyní - hrdina šíří při útoku vlnu strachu, kdy nepřítel neodvráti jeho útok a uteče na krátkou vzdálenost (jako kostěný drak).
Chaos a Život - Kacíř - hrdina ignoruje všechny účinky chráněnců.
Chaos a Řád - Čaroděj - u všech kouzel klesne spotřeba many o 2 (min. 1).
Chaos a Příroda - Tyran - o 10 bodů vyšší kapacita many a každý den se regeneruje o 1 bod navíc.
Vznešenost a Boj - Diktátor - útok zblízka účinnější o 5 bodů.
Vznešenost a Život - Kardinál - hrdinova schopnost vzkříšení je účinnější o 5%.
Vznešenost a Řád - Král čarodějů - hrdina dokáže na své nepřátele přivolat maximální neštěstí.
Vznešenost a Příroda - Lord šelem (přesně tak, nikoliv pán šelem, ten bude dále) - hrdina ma o 20% vyšší účinnost přivolávání vlků a bílých tygrů.
Řád a Boj - Bojový mág - hrdinova magická pěst a ledová střela má o 20% vyšší účinnost. Hrdina automaticky získá znalost kouzla magická pěst.
Řád a Život - Mnich - hrdina získá schopnost chráněnec chaosu, díky které má 50% odolnost vůči kouzlům chaosu a zvyšuje se mu obrana vůči útokům zblízka a střelbě od bytostí chaosu o 50%.
Řád a Příroda - Kouzelník - hrdina má o 20% vyšší účinnost kouzel přivolávání a iluze.
Život a Boj - Paladin - hrdina má schopnost chráněnec smrti (to samé jako chráněnec chaosu, jenže se to týká bojovníků smrti).
Život a Příroda - Přivolávač - přivolává každý den navíc tolik bytostí, kolik odpovídá 20-ti bodům zkušeností (moc tomu nerozumím).
Příroda a Boj - Pán šelem - hrdina získává o 20% vyšší účinnost kouzla přivolávání vlků.
Pozn.: je jedno, jestli kombinujete Přírodu a Boj, anebo Boj a Přírodu, efekt je stejný. Jsou tu všechny kombinace magií, které jsem našel. Kombinací 3 magií nic nezískáte, protože povolání získáte při vylepšení té druhé schopnosti aspoň o 1 level.
(poslal Lukasito Klim)
Klávesové zkratky:
Alt+N Nová hra
Alt+L Načtení hry
Alt+S Uložení hry
Alt+O Nastavení
Alt+M Hlavní menu
Esc Odznačení měst/armád na mapě dobrodružství
I Informace o scénáři
M Tržiště
G Cech lupičů
P Skládanka
K Přehled království
[Home] Vycentruje pohled na zvoleného hrdinu nebo cíl
H Volba dalšího hrdiny
Z Uspání současného hrdiny
W Probuzení současného hrdiny
T Volba dalšího města
[Enter] Pohyb armády
C Seslání kouzla
D Kopat
Q Úkoly
V Ukaž svět
U Přepínání mezi povrchem a podzemím
E Konec tahu
Arrow Keys Pohyb zvolené armády
Crtl+Arrow Keys Rolování mapy dobrodružství
PageUp/PageDown Rolování seznamem armád/měst
[F4] Přepínání mezi hrou v okně a na celé obrazovce
[Alt]+X Ukončení hry z obrazovky dobrodružství
Počet v armádě (česky):
Málo 1-4
Několik 5-9
Skupinka 10-19
Houf 20-49
Horda 50-99
Zástup 100-249
Stovky 250-500
Mračna 500-999
Legie 1000-2499
Tisíce 2500+
(poslal Chvojka Tomáš "BeesmaN")
Nové věci v datadisku The Gatering Storm :
1. Kampaně
Kampaň vypráví o 5ti hrdinech, kteří se spojí proti mocnému a šílenému Hexisovi, který využívá kombinace magií smrti a přírody a tím přírodu samotnou narušuje. Všichni hrdinové hledají artefakty, které by jim proti hexisovi mohli pomoct.
a) Další příběh barda: Bardka Agranyel hledá tři artefakty, které patřily legendární bardce Aiffe.
b) Mistři magie: Arcimág (ovládá všechny typy magie) Bohb jde shromáždit 5 artefaktů, které kdysi používal největší arcimág všech dob, Nevar.
c) Protiklady přitahují: Čaroděj Kozuss chce nalézt dva artefakty magií řádu a chaosu a spojit tyto dvě odlišné magie.
d) Otázka života a smrti: Temná kněžka Alita Evantide chce shromáždit Prsten života a Plášť temnoty.
e) Moc je právo: Sebevědomí Dogwoggle chce najít Tygří zbroj. Všechny tři části mají tři bratři, které bude muset zabít.
F) Nadcházející bouře: Po dohrání předešlích částí budete proti Hexisovi bojovat se všemi 5ti mágy... tak, jak jste si je vytunily.
2. Hrdinové
Budete mít možnost hrát za 5 hrdinů z kampaně.
3. Lokace na mapě dobrodružství
a) Konzervatoře
Po jedné pro každou školu magie.
b) Kolosea
V koloseu získáte level, pokud porazíte draka/y v něm. V jednom koloseu mohou být černí draci (počet podle lvl.) ve druhém pohádkoví (počet opět podle lvl.) každé koloseum můžete navštívit pouze jednou.
4. Artefakty
V datadisku je 16 nových a'faktů a jejich kombinací.
5. Nestvůry
Jsou tu čtyři nové nestvůry, všechny jsou stoupenci Hexise
a) Gobliní Rytíř
b) Černokněžnice
c) Temný Rytíř
d) Gargantuan
(poslal Chvojka Tomáš "BeesmaN")
Jestli potřebujete nové potvory a nemáte prachy, založte si nového hrdinu
(lorda). Na vaší úrovni bude mít diplomacii. Tu si zvyšujte jak jen to půjde.
Pak zaplatíte malý poplatek a máte orky, kentaury a když se zadaří, tak i
draky. Přeji přijemnou hru.
(poslal Mifaňuk Patrik)