Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
1) Města a jejich bonusy
Město Bonus
Stronghold Při obraně města + 20 Útok
Necropolis Všem spřáteleným jednotkám + 20% Necromancy
Rampart Všem spřáteleným jednotkám + 2 Štěstí
Castle Všem spřáteleným jednotkám + 2 Morálka
Tower Odkryje mapu a při obraně města + 15 Sečtělost
Inferno Každý týden je týden Impů
Dungeon Při obraně města + 12 Síla kouzel
Fortress Při obraně města + 10 Ůtok i Obrana
2) Rezistentní jednotky
Jednotka Obrana Ůtok Magická odolnost
Stone Golem 10 7 50%
Iron Golem 10 9 75%
Gold Golem 12 11 85%
Diamond Golem 12 13 95%
Black Dragon 25 25 100%
Gold Dragon 27 27 100% (1.-4.level)
3) Kovylící jednotky
Jednotka Obrana Ůtok Kouzla
Scorpione 14 16 Paralýza (20% šance)
Greater Basilisk 12 12 Zmrazení (20%)
Might Gorgon 16 11 Smrtelný dech (10%)
War Unicorn 14 15 Oslepení (20%)
Thunderbird 11 13 Blesk (20 %)
4) HRDINOVÉ
Asi se vám také stává, že jeden z hrdinů je oblíbenější než ti ostatní.
Pochopitelně to bývá ten první, který má největší prostor na rozvinutí svých
schopností. Proto je dobré při jeho výběru dbát na speciality, které mu jsou
dány do vínku. Pokud vám bude každý den produkovat jeden gem, buďte si jisti,
že vám to ve finální bitvě dvakrát nepomůže. Hlavní hrdina by tedy měl být
obdařen spíše nějakou bojovou nebo magickou vlastností. Já preferuji Logistics
(jakási přihláška do Klubu českých turistů). Vedlejší hrdinové, které
rekrutujete později, pak mohou být ploditeli nejrůznějších surovin, jimiž se
samozřejmě opravdový válečník nemůže zabývat.
5) ŘETĚZ HRDINÚ
Jestliže jste těsně před koncem mise a čeká vás poslední soupeřův hrad v čele
s jeho vrchním tuhoněm, je možné si pomoci tzv. řetězem hrdinů. První den
v týdnu nakoupíte ve svých hradech nové potvory a pomocí vedlejších hrdinů,
které musíte mít šikovně rozestavené , donesete štafetovým způsobem nový nákup
svému největšímu chlapákovi, a protože bídák nepřítel nakupuje až po vás,
získáte tak (ne)patrnou výhodu.
6) ZKUŠENOST
Díky nasbírané zkušenosti vaši svěřenci získávají nové levely, čímž se jim
zlepšují primární vlastnosti. Zkušenost získáte několika způsoby jako odměnu
za vyhraný souboj, nebo v pokladnicích, které se válejí všude, nebo v různých
subquestech. Snažte se, co možná nejvíce zkušeností získat z bojů.
Pronásledujte všechny potvory, které vám přijdou do cesty (pouze střelecké je
lepší nechat na pokoji). Je výhodnější získat zkušenost takto a pokladnice si
nechat jako zdroj financí.
7) ÚMRTÍ HRDINY
Ano, je to velice smutná událost, ale i na ni musíte být připraveni. Jestliže
jste byli napadeni, máte dvě možnosti, buď se vykoupíte, což má smysl pouze
při větší armádě, nebo prostě zdrhnete. Hrdinu si potom vyvoláte ve svém
městě, a kde asi tak může trůnit jinde, než v hospodě (Tavern). Nesmíte však
dopustit, abyste byli napadeni v noci po sedmém dni, protože na konci týdne se
,štamgasti" v hospodě mění a vy byste zde v dalším týdnu toho svého nenašli.
Stane-li se vám podobná nehoda, nezbývá než doufat, že se vám později
v nabídce přeci jen objeví. V neutrálních hospodách se také mohou objevit
soupeřovi hrdinové, které jste před chvílí sami přemohli. U takovýchto
neváhejte a i kdyby se vám do krámu stokrát nehodili, rekrutujte je. Bývají na
vyšších úrovních a často mají s sebou artefakty.
9) ZLATÝ GRÁL
Artefakt artefaktů, mercedes mezi trabanty, Šmicer mezi hordou Kuků, máte-li
Zlatý grál, jste prostě za vodou. Jeho polohu zjistíte návštěvou dostatečného
množství obelisků, díky kterým se vám odkryje puzzle mapa s označením místa
grálu. Kromě všeobecně známých funkcí (5.000 zl. denně, 50% nárůst potvor) má
pro každý typ města jednu bonusovku.(viz tabulka).
10) KOUZLA
Kouzla jsou tu od toho, abychom mohli našim hrdinům jejich cestování trochu
zjednodušit, případně jiným hrdinům znechutit. Dělí se do čtyř sfér a vřele
doporučuji alespoň jednu z nich namakat na úroveň expert. Mně se nejlépe
osvědčila magie vzdušná, ale volte spíše podle toho, která kouzla jsou vám
momentálně dostupná. Některá kouzla smíte používat při souboji, jiná jen při
procházení mapou. Při boji smíte kouzlit jednou za kolo, opovažte se vynechat.
Nesmíte však zapomenout, že nejen hrdinové oplývají darem magie. Mnoho potvor
má také možnost si občas střihnout nějaké kouzlíčko. Těchto Copperfieldových
učňů se dá velice dobře využít. Před útokem si tyto jednotky rozdělte. Každá
z nich potom bude mít šanci provést si to své vlastní kouzlíčko.
11) SOUBOJ
žezat se s nepřítelem můžete téměř kdekoliv, ale podmínky na různých místech
jsou velmi rozdílné. Sviňárna, na kterou si musíte dát obzvlášť bacha, jsou
prokletá, svatá či chráněná místa, která mají jedno společné-váš hrdina zde
nesmí používat magii. Jinak je velký rozdíl mezi napadením hradu a jeho
obranou. Pokud hrad bráníte, záleží především na kvalitě útočícího hrdiny.
Když je to opravdový chlapík se spoustou magů, pomůže vám jen svěcená voda,
ale jedná-li se o slabouška nebo i silnějšího bez možnosti kouzlit, pak
rozhodně máte šanci i s malou armádou. Nejprve doporučuji zlikvidovat
soupeřovy střelecké a létající jednotky, pokud to stihnete brzy, je naděje, že
zbytek obstarají vaše střílny. Pokud jste útočníkem vy, je vaším cílem
přemístit co nejdříve své nejsilnější jednotky za hradby, aby si to mohly
začít vyřizovat ručně. Zatím katapultem střílejte na hlavní střílnu, budete
trefovat vedlejší, zní to blbě, ale je to tak. Důležitá je také balista, ta
patří společně se stanem první pomoci a zásobníkem střel mezi tzv. war
machines. Pokud si můžete tyto stroje pořídit, určitě to udělejte. Jsou
užitečné nejen svou primární funkcí, ale pokud na vás někdo použije chain
lightning, ušetří vám to spoustu potvor.
12) TEN PARCHANT VÁM CHCE ZDRHNOUT
Ne, ne, ne nic mi neříkejte, naprosto vás chápu. Máte rozdělaného jejich
superhrdinu, jemu zbývá posledních pár jednotek, najednou frnk a z kupy
artefaktů, na které jste se těšili, zbyla jen smutná vzpomínka. Jediným 100
řešením je artefakt Schackles of war, který spolehlivě zažene veškeré
pomyšlení na útěk (pozor nejen tomu zloduchovi, ale i vám, takže je třeba
s ním zacházet velice obezřetně). Pokud tento artefakt nevlastníte, můžete
jeho zaječí úmysly alespoň malinko nahlodat. Zkuste mu nechat jeho střelecké
a létající jednotky co možná nejdéle živé, třeba i oslepené. Je také dobré
nepodnikat hned ze začátku brutální ofenzívu, ale spíše se soustředit na
pozdější útok, nejlépe když jsou vaši rekruti na tahu po sobě. Nezaručuji
jistý úspěch, ale šanci budete mít o poznání větší.
13) NECROMANCY
O této schopnosti bych se rád zmínil obšírněji. Díky necromancy můžete ze
zabitých nestvůr vyvolávat kostlivce. Počet vyvolaných kostějů (smrtelných)
záleží na vaší vymakanosti této sekundární schopnosti nebo na počtu
necroartefaktů. Skeletoni takto vyvolaní jsou bohužel neupgradeovaní. Abyste
je měli vylepšené, musíte mít veškerá místa pro jednotky obsazené a na jednom
z nich musí být Skeleton Warrior (pozor, budete jich vyvolávat méně než
obyčejných). Nemá smysl si necromancy trénovat, pokud váš hrdina není
Necromancer nebo Death Knight.
14) IDEÁLNÍ SESTAVENÍ SKUPINY
Nejlépe uděláte, když budete mít celou skupinu ze stejného města jako hrdinu.
Všechna města produkují vyrovnané armády a pokud se budete držet této rady,
buďte si jisti pozitivní morálkou. Přibíráte-li z jiných měst, dejte sí pozor,
abyste nerekrutovali příšery, které se mezi sebou nenávidí (např. Archangels
s Devils, Genies s Efreet nebo Block Dragons s Giants). Nejobezřetněji je
potřeba nakládat s nemrtvými. I jedna jediná zombie vám může zprznit morálku
celé skupiny. V každé pořádné grupě by měla být alespoň jedna pořádná
střílející jednotka (Liches, Medůzy) a alespoň jedna létající (Thunderbirds,
Griffins). Tyto doplňte nějakými rychlíky (Jednorožci, Champions) a já mám
u sebe rád nějaké ty "psy obranáře" (Golems, Mighty Gorgons).
15) VYUŽITÍ MAGII VZDORNÝCH JEDNOTEK
Jak již bylo řečeno, kouzla se v této hře těší neobyčejné vážnosti, existují
však jednotky, které se jim vysmívají do očí. Jsou to trpaslíci, golemové
o někteří draci. O trpaslících teď mluvit nebudu, protože jsou příliš slabí
a magii odolávají pouze ze 40%. Ale pokud máte dostatek golemů (nejméně sto)
nebo draků (alespoň deset), mohu se vám svěřit s jednou malou úchylkou.
Vezměte takovouto bandu, velmi schopného kouzelníka a vyražte vstříc nejbližší
oběti. Zaútočte a až do omrzení pouštějte těm nebožákům Armageddon (kouzlo
4. úrovně), jistě se jim to bude velice líbit.
16) WAITING TAKTIKA
Snad nikdy mě při souboji nezklamala waiting taktika, tou sice na chvíli
necháte soupeřovi iniciativu, ale soupeřovy jednotky se přiblíží a vy no ně
potom zaútočíte v plné parádě. Máte-li v partě silné létající nebo střílející
jednotky, nemusíte samozřejmě s ničím otálet a radši mu to běžte ukázat
rovnou.
17) KONEČNÉ BODOVÉ HODNOCENÍ VAŠÍ MISE
Od základu (200 bodů) odečteme podíl (počtu dní + 10) a (počtu měst + 5).
Můžete také počítat s 25-ti bodovou prémií, pokud vykosíte úplně všechny nebo
získáte Zlatý Grál. To celé se násobí koeficientem konkrétní mise. Pevně
věřím, že vám těch pár rad bude k užitku. See you in Erathia.
KONEC.