1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Heroes of Might & Magic 3
Heroes of Might & Magic 3 - průvodce

1) Města a jejich bonusy


Město        Bonus


Stronghold   Při obraně města + 20 Útok

Necropolis   Všem spřáteleným jednotkám + 20% Necromancy

Rampart      Všem spřáteleným jednotkám + 2 Štěstí

Castle       Všem spřáteleným jednotkám + 2 Morálka

Tower        Odkryje mapu a při obraně města + 15 Sečtělost

Inferno      Každý týden je týden Impů

Dungeon      Při obraně města + 12 Síla kouzel

Fortress     Při obraně města + 10 Ůtok i Obrana



2) Rezistentní jednotky


Jednotka      Obrana    Ůtok    Magická odolnost


Stone Golem     10        7           50%

Iron Golem      10        9           75%

Gold Golem      12       11           85%

Diamond Golem   12       13           95%

Black Dragon    25       25          100%

Gold Dragon     27       27          100% (1.-4.level)



3) Kovylící jednotky


Jednotka           Obrana      Ůtok     Kouzla


Scorpione             14         16     Paralýza (20% šance)

Greater Basilisk      12         12     Zmrazení (20%)

Might Gorgon          16         11     Smrtelný dech (10%)

War Unicorn           14         15     Oslepení (20%)

Thunderbird           11         13     Blesk (20 %)



4) HRDINOVÉ


Asi  se vám  také stává,  že jeden  z hrdinů  je oblíbenější  než ti  ostatní.

Pochopitelně to bývá  ten první, který má největší  prostor na rozvinutí svých

schopností. Proto je  dobré při jeho výběru dbát na  speciality, které mu jsou

dány do vínku. Pokud vám bude každý  den produkovat jeden gem, buďte si jisti,

že vám  to ve finální  bitvě dvakrát nepomůže.  Hlavní hrdina by  tedy měl být

obdařen spíše nějakou bojovou nebo magickou vlastností. Já preferuji Logistics

(jakási  přihláška   do  Klubu  českých  turistů).  Vedlejší  hrdinové,  které

rekrutujete později,  pak mohou být ploditeli  nejrůznějších surovin, jimiž se

samozřejmě opravdový válečník nemůže zabývat.


5) ŘETĚZ HRDINÚ


Jestliže jste těsně před koncem mise a  čeká vás poslední soupeřův hrad v čele

s jeho  vrchním tuhoněm,  je možné  si pomoci  tzv. řetězem  hrdinů. První den

v týdnu nakoupíte  ve svých hradech  nové potvory a  pomocí vedlejších hrdinů,

které musíte mít šikovně rozestavené , donesete štafetovým způsobem nový nákup

svému  největšímu chlapákovi,  a protože  bídák nepřítel  nakupuje až  po vás,

získáte tak (ne)patrnou výhodu.


6) ZKUŠENOST


Díky  nasbírané zkušenosti  vaši svěřenci  získávají nové  levely, čímž se jim

zlepšují primární  vlastnosti. Zkušenost získáte několika  způsoby jako odměnu

za vyhraný souboj, nebo v pokladnicích,  které se válejí všude, nebo v různých

subquestech.  Snažte   se,  co  možná   nejvíce  zkušeností  získat   z  bojů.

Pronásledujte všechny potvory, které vám  přijdou do cesty (pouze střelecké je

lepší nechat na pokoji). Je výhodnější  získat zkušenost takto a pokladnice si

nechat jako zdroj financí.


7) ÚMRTÍ HRDINY


Ano, je to velice smutná událost, ale  i na ni musíte být připraveni. Jestliže

jste byli  napadeni, máte dvě možnosti,  buď se vykoupíte, což  má smysl pouze

při  větší armádě,  nebo prostě  zdrhnete. Hrdinu  si potom  vyvoláte ve  svém

městě, a kde  asi tak může trůnit jinde, než  v hospodě (Tavern). Nesmíte však

dopustit, abyste byli napadeni v noci po sedmém dni, protože na konci týdne se

,štamgasti" v hospodě  mění a vy byste zde v  dalším týdnu toho svého nenašli.

Stane-li  se  vám  podobná  nehoda,  nezbývá  než  doufat,  že  se vám později

v nabídce  přeci jen  objeví. V  neutrálních hospodách  se také  mohou objevit

soupeřovi  hrdinové,  které  jste  před  chvílí  sami  přemohli.  U takovýchto

neváhejte a i kdyby se vám do krámu stokrát nehodili, rekrutujte je. Bývají na

vyšších úrovních a často mají s sebou artefakty.


9) ZLATÝ GRÁL


Artefakt artefaktů,  mercedes mezi trabanty, Šmicer  mezi hordou Kuků, máte-li

Zlatý grál, jste prostě za  vodou. Jeho polohu zjistíte návštěvou dostatečného

množství obelisků,  díky kterým se vám  odkryje puzzle mapa s  označením místa

grálu. Kromě všeobecně známých funkcí (5.000  zl. denně, 50% nárůst potvor) má

pro každý typ města jednu bonusovku.(viz tabulka).


10) KOUZLA


Kouzla jsou  tu od toho, abychom  mohli našim hrdinům jejich  cestování trochu

zjednodušit, případně  jiným hrdinům znechutit. Dělí  se do čtyř sfér  a vřele

doporučuji  alespoň jednu  z nich  namakat na  úroveň expert.  Mně se  nejlépe

osvědčila magie  vzdušná, ale volte  spíše podle toho,  která kouzla jsou  vám

momentálně dostupná. Některá  kouzla smíte používat při souboji,  jiná jen při

procházení mapou. Při boji smíte kouzlit jednou za kolo, opovažte se vynechat.

Nesmíte však zapomenout, že nejen hrdinové oplývají  darem magie. Mnoho potvor

má také  možnost si občas střihnout  nějaké kouzlíčko. Těchto Copperfieldových

učňů se dá  velice dobře využít. Před útokem si  tyto jednotky rozdělte. Každá

z nich potom bude mít šanci provést si to své vlastní kouzlíčko.


11) SOUBOJ


žezat se s  nepřítelem můžete téměř kdekoliv, ale  podmínky na různých místech

jsou velmi  rozdílné. Sviňárna, na kterou  si musíte dát obzvlášť  bacha, jsou

prokletá, svatá  či chráněná místa,  která mají jedno  společné-váš hrdina zde

nesmí  používat magii.  Jinak je  velký  rozdíl  mezi napadením  hradu a  jeho

obranou.  Pokud hrad  bráníte, záleží  především na  kvalitě útočícího hrdiny.

Když je  to opravdový chlapík se  spoustou magů, pomůže vám  jen svěcená voda,

ale  jedná-li se  o slabouška  nebo  i  silnějšího bez  možnosti kouzlit,  pak

rozhodně  máte  šanci  i  s  malou  armádou.  Nejprve  doporučuji  zlikvidovat

soupeřovy střelecké a létající jednotky, pokud to stihnete brzy, je naděje, že

zbytek  obstarají  vaše  střílny.  Pokud  jste  útočníkem  vy,  je vaším cílem

přemístit  co nejdříve  své nejsilnější  jednotky za  hradby, aby  si to mohly

začít vyřizovat  ručně. Zatím katapultem  střílejte na hlavní  střílnu, budete

trefovat vedlejší,  zní to blbě, ale  je to tak. Důležitá  je také balista, ta

patří  společně  se  stanem  první  pomoci  a  zásobníkem  střel mezi tzv. war

machines.  Pokud  si  můžete  tyto  stroje  pořídit,  určitě to udělejte. Jsou

užitečné  nejen svou  primární funkcí,  ale pokud  na vás  někdo použije chain

lightning, ušetří vám to spoustu potvor.


12) TEN PARCHANT VÁM CHCE ZDRHNOUT


Ne, ne, ne  nic  mi  neříkejte, naprosto  vás chápu.  Máte rozdělaného  jejich

superhrdinu,  jemu  zbývá  posledních  pár  jednotek,  najednou  frnk a z kupy

artefaktů, na  které jste se těšili,  zbyla jen smutná vzpomínka.  Jediným 100

řešením  je  artefakt  Schackles  of  war,  který  spolehlivě  zažene  veškeré

pomyšlení  na útěk  (pozor nejen  tomu zloduchovi,  ale i  vám, takže je třeba

s ním  zacházet velice  obezřetně). Pokud  tento artefakt  nevlastníte, můžete

jeho zaječí úmysly alespoň malinko nahlodat.  Zkuste mu nechat jeho  střelecké

a létající jednotky  co možná nejdéle  živé, třeba i  oslepené. Je také  dobré

nepodnikat  hned ze  začátku brutální   ofenzívu, ale  spíše se  soustředit na

pozdější  útok, nejlépe  když jsou  vaši rekruti  na tahu  po sobě. Nezaručuji

jistý úspěch, ale šanci budete mít o poznání větší.


13) NECROMANCY


O této  schopnosti bych  se rád  zmínil obšírněji.  Díky necromancy  můžete ze

zabitých  nestvůr vyvolávat  kostlivce. Počet  vyvolaných kostějů (smrtelných)

záleží  na   vaší  vymakanosti  této  sekundární   schopnosti  nebo  na  počtu

necroartefaktů. Skeletoni  takto vyvolaní jsou  bohužel neupgradeovaní. Abyste

je měli vylepšené, musíte mít veškerá  místa pro jednotky obsazené a na jednom

z nich  musí  být  Skeleton  Warrior  (pozor,  budete  jich vyvolávat méně než

obyčejných).  Nemá  smysl  si  necromancy  trénovat,  pokud  váš  hrdina  není

Necromancer nebo Death Knight.


14) IDEÁLNÍ SESTAVENÍ SKUPINY


Nejlépe uděláte, když budete mít celou  skupinu ze stejného města jako hrdinu.

Všechna města  produkují vyrovnané armády a  pokud se budete držet  této rady,

buďte si jisti pozitivní morálkou. Přibíráte-li z jiných měst, dejte sí pozor,

abyste nerekrutovali  příšery, které se mezi  sebou nenávidí (např. Archangels

s Devils,  Genies s  Efreet nebo  Block Dragons  s Giants).  Nejobezřetněji je

potřeba nakládat s  nemrtvými. I jedna jediná zombie  vám může zprznit morálku

celé  skupiny.  V  každé  pořádné  grupě  by  měla  být  alespoň jedna pořádná

střílející jednotka  (Liches, Medůzy) a alespoň  jedna létající (Thunderbirds,

Griffins).  Tyto doplňte  nějakými rychlíky  (Jednorožci, Champions)  a já mám

u sebe rád nějaké ty "psy obranáře" (Golems, Mighty Gorgons).


15) VYUŽITÍ MAGII VZDORNÝCH JEDNOTEK


Jak již bylo  řečeno, kouzla se v této hře  těší neobyčejné vážnosti, existují

však  jednotky, které  se jim  vysmívají do  očí. Jsou  to trpaslíci, golemové

o někteří draci.  O trpaslících teď  mluvit nebudu, protože  jsou příliš slabí

a magii odolávají pouze  ze 40%. Ale pokud máte  dostatek golemů (nejméně sto)

nebo  draků (alespoň  deset), mohu  se  vám  svěřit s  jednou malou  úchylkou.

Vezměte takovouto bandu, velmi schopného kouzelníka a vyražte vstříc nejbližší

oběti. Zaútočte  a až do omrzení  pouštějte těm  nebožákům  Armageddon (kouzlo

4. úrovně), jistě se jim to bude velice líbit.


16) WAITING TAKTIKA


Snad  nikdy mě  při souboji  nezklamala waiting  taktika, tou  sice na  chvíli

necháte soupeřovi  iniciativu, ale soupeřovy jednotky  se přiblíží a vy  no ně

potom zaútočíte v plné parádě. Máte-li  v partě silné létající nebo střílející

jednotky,  nemusíte samozřejmě  s ničím  otálet  a  radši mu  to běžte  ukázat

rovnou.


17) KONEČNÉ BODOVÉ HODNOCENÍ VAŠÍ MISE


Od základu  (200 bodů) odečteme  podíl (počtu dní  + 10) a  (počtu měst +  5).

Můžete také počítat s 25-ti bodovou  prémií, pokud vykosíte úplně všechny nebo

získáte  Zlatý Grál.  To celé   se násobí  koeficientem konkrétní  mise. Pevně

věřím, že vám těch pár rad bude k užitku. See you in Erathia.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.