Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Toto je můj první návod. Gothic mě totiž celkem bavil, ale když jsem na NETu hledal nějaký návod, nevypátral jsem žádný. Proto jsem se rozhodl napsat vlastní. Psal jsem ho přesně tak, jak jsem Gothica hrál, tzn. že některé věci jsem objevil až později, i když už šly splnit dříve. Některé úkoly jdou splnit několika způsoby, já zde většinou uvádím jen jeden způsob - tak jak jsem to vyřešil já.
A. Všeobecné tipy :
1) Pokud má NPC nějaké jméno, prokecněte ji. Od běžných horníků se toho většinou moc nedozvíte, ale pokud se někdo nějak jmenuje, kouká z toho nějaký úkol nebo informace.
2) Tento návod je psán na českou verzi, takže až uvidíte např. "mrchožrout“, je to totéž jako v anglické verzi "scavenger“, apod.
3) Sbírejte všechny borůvky, květiny, lektvary atd. - jedná se o nezbytné léčivé pomůcky, které jsou zdarma.
4) Syrové maso se nevyplatí jíst - přidává málo životů. Pokud ale najdete sporák nebo ohniště s pánví, stačí syrové maso usmažit a hned bude přidávat více životů.
5) Zamčená truhla se dá otevřít paklíčem. Mějte vždy alespoň jeden. Na rozdíl od jiných her se páčení nemusíte učit - zvládnou to i úplná másla (kromě některých složitějších zámků). Pokud budete investovat body do páčení, sníží se jen šance na zlomení paklíče, ale i tak se doporučuju naučit alespoň první stupeň. Každá truhla má totiž neměnný kód. Pokud máte paklíč, lze truhlu vypáčit šipkami vlevo (L) a vpravo (P). Pokud se ozve "lupnutí“, byl krok úspěšný a můžete zkusit další. Pokud ne, jsou dvě možnosti - buď se paklíč zlomí a nastává load (pokud paklíčů nemáte tunu), nebo to můžete zkusit znova. Před každou truhlou proto SAVE ! Po několika pokusech se to podaří.
6) Rozhodně se jaký typ zbraně chcete používat a na ten se specializujte. Já šel cestou jednoručních zbraní, ale nebyla to moc dobrá volba. Jednoruční zbraně jsou sice rychlejší než obouruční, ale ke konci hry budete nacházet skoro samé obouruční (ke konci sice lze získat dobrou jednoruční zbraň, ale je to těsně před koncem a stejně se nevyrovná obouruční - viz návod). Totéž je to u luků a kuší. Luky jsou o něco rychlejší, ale kuše mají větší poškození. Ke konci najdete kuši s poškozením 100, kdežto nejlepší luk, který jsem našel, neměl snad ani polovinu, takže doporučuju spíše kuši.
7) Většina NPC se krátce po prohraném souboji zvedne. Většina z nich na vás bude ale stále útočit i když nemají šanci. Definitivně je zabijete až pokud je na zemi probodnete. Uděláte to tak, že podržíte [CTRL] a zmáčknete pohyb dopředu.
8) Používejte často SAVE !
9) Pokud máte výkonný počítač, editujte soubor gothic.ini z adresáře System a změňte hodnotu sightValue ze 4 na 14 - dohled bude místo 100% zvýšen na 300% !)
10) Jestli chcete mít Gothic trochu krvavější, změňte si v gothic.ini bloodDetail ze 2 na 3.
B. Návod
Chapter I - Vítejte v kolonii
Po intru se ocitnete neozbrojeni na břehu jezera. Začne s Vámi mluvit Diego - řekne Vám některé základní věci. Pořádně ho prokecněte a zmiňte se o svitku pro mágy. Po dialogu Diego odejde a Vy máte dvě možnosti - následovat Diega a dostat se bezpečně do Starého Tábora nebo nechat Diega jít a trochu se porozhlédnout. Silně doporučuju druhou variantu. Jděte doleva a seberte nuget, pivo a louč. Pak jděte po cestě, po které odešel Diego. Po levé straně je truhla spár drobnostmi a kousek od ní Vaše první zbraň - krumpáč. Kousek od krumpáče můžete vyšplhat na skálu - najdete tu další truhlu a pro jistotu ještě jeden krumpáč. Přejděte přes můstek nad cestou - následuje první jednoduchý souboj. Seberte další nuget a rezavý meč a vraťte se na cestu. Dále po cestě je u oběšence starý meč, který je o něco lepší než meč rezavý, tak se sním hned ozbrojte. Když nepůjdete přímo po cestě, ale trochu se porozhlédnete a pobijete několik mrchožroutů, můžete nalézt ještě několik šípů a kyj, který ale není moc dobrý. Jděte dál po cestě a narazíte na dva lovce - Ratforda a Draxe. Prokecněte Ratforda a pak Draxe - bude chtít pivo. Dejte mu ho a on Vám za odměnu řekne několik obecných rad klovu. Může Vás také naučit stahovat zulovených zvířat kůži nebo znich vyndávat zuby, ale na tyto dovednosti nemáte zatím zkušenosti ani peníze, takže možná později. Jděte dál po cestě a narazíte na stráže hlídající most. Ten přejděte a stojíte kousek od vchodu do Starého Tábora. Vejděte.
1) Starý tábor
Při pokusu vejít do kempu Vás zastaví stráže. Řekněte jim o Diegovi a jste vpuštěni. Jděte přímo po cestě až kbráně do hradu. Tam si promluvte s Thorusem. Řekne Vám, že na hrad smějí pouze Gomezovi lidé, takže Vám nezbývá nic jiného, než se knim zkusit přidat. Thorus Vám řekne, že o tom rozhoduje Diego, ale ke vstupu potřebujete alespoň level 5, takže to zatím necháme stranou a vrhneme se na postraní úkoly.
Od brány se dejte doprava. Jeden ze strážných po Vás chce 10 babek za denní ochranu. Vyprdněte se na něj a pokračujte dál. Vjedné chatce je Graham. Ten prodává mapy, ale vtéto chvíli si žádnou nekupujte, stejně na ni asi nemáte. Kousek od Grahama je Sly. Dá Vám úkol najít člověka jménem Nek. Dále vpravo je Whistler - chce koupit Fiskovu zdobenou zbraň, ale Fisk mu ji nehce prodat, tak Vám dá 100 rudy ať mu ho koupíte. Fisk Vám ji ale prodá za 110, tak se vraťte za Whistlerem a on Vám to doplatí. Pak mu meč dejte a získáte něco zkušeností a jeho podporu u Diega. Dále je tu Jackal, ale ten chce jen 10 rudy za denní ochranu - na nic. Dusty chce odejít do Bažinného Tábora (Swamp Camp), ale neodejde dřív, než dostane zprávu od jeho přítele, který odešel před týdnem. Kousek od druhé brány je Mordrag. Zatím ale pouze na obchod. Teď vyjděte ven ztábora (ne tou bránou, kterou jste přišli - tou druhou jak je u ní Mordrag) a dejte se mírně doprava. Posbírejte houby - jsou dobré na léčení a budou se hodit i na jeden brzký úkol. Kousek od nich je několik potvor, které hlídají vchod do jeskyně. Zabijte je (berte znich syrové maso - sice moc nevyléčí, ale dá se aspoň prodat nebo usmažit) a vejděte do jeskyňky.
Na zemi je mrtvola - po prohledání zjistíte, že je to hledaný Nek. Vezměte si jeho prsten a vraťte ho Slyovi a máte jeho podporu u Diega a zkušenosti (pozn. Přestože jsem Neka našel, odevzdal prsten a získal tím podporu, úkol stále nebyl splněný, nevím proč). Vtuto chvíli už byste mohli mít první level. Jak utratit zkušenostní body nechám na Vás, ale doporučuju buď první level u jednoročních zbraní (pokud se na ně specializujete) nebo první level páčení zámků. Kdo Vás tyto dovednosti se dozvíme za chvíli. Nyní, po návratu do města stejnou bránou, pokračujte doprava (kolem Mordraga). Kousek od něj je něco jako hnojiště a vněm několik štěnic - zabijte je a vezměte si znich maso - budete potřebovat tři kousky (pokud tam nejsou tři, tak se vnějaké chatrči vyspěte a druhý den tam snad zas nějaké budou). Dostáváte se karéně. Scaty Vám dá podporu, když vyzvete na souboj bojovníka vedle, ale vtéto části je nemožné ho porazit, tak o tom ani neuvažujte. Zde se také můžete vycvičit vjednoručních zbraních. Jděte dál a narazíte na kuchaře Snafa. Dá Vám za úkol přinést mu pět hub a tři štěnice. Tyto věci už máte, tak mu je dejte a on Vám každý den dá gratis tři porce jídla. Hoděj se. Kousek od Snafa je i cvičitel zlodějských řemesel (teď si nevzpomenu jak se jmenuje - myslím že Fletscher). Pokud se naučíte alespoň jedno zlodějské řemeslo (vykrádání kapes, páčení zámků a tichý pohyb), tak máte jeho podporu.
To by byli důležití lidé a úkoly. Teď zamiřte za Diegem (je kousek od Thoruse) a důkladně ho prokecněte. Dá Vám úkol dojít do Starého dolu a od Iana přinést seznam. Také Vás pošle za Grahamem, ať Vám dá gratis mapu. Graham má sice kecy, ale pokud ho trochu zmáčknete, tak Vám ji dá zadara. Poté jděte za Thorusem a ptejte se na nějakou službičku. Po chvíli zněj vypadne, že se potřebuje zbavit Mordraga - mágova kurýra. Slibte mu pomoc a vydejte se za Mordragem. Prokecněte ho a chtějte zavést do Nového tábora. Po chvíli bude Mordrag souhlasit a vydá se do Nového tábora. Následujte ho.
2) Nový tábor
Nesnažte se běžet stále za Mordragem. Pokud se zastavíte, Mordrag na Vás počká, takže sbírejte všechny kytky na které narazíte. Pokud dojde kboji, držte se vzadu - Mordrag je dobrý bojovník a boje zvládá sklidem sám. Vtip je vtom, že zkušenosti zbojů připadnou Vám, takže čím více toho Mordrag zabije, tím líp pro Vás. Po cestě dorazíte i kmostíku u kterého je truhla, kterou vybrabčete - je v ní celkem dost rudy a nějaké další věci. Když Vás Mordrag dovede kbranám Nového tábora, řekne Vám, ať se setkáte sLaresem. Mordrag Vám dá prsten, díky kterému se kLaresovi dostanete. Pokud budete Mordraga potřebovat, bude vhospodě, což je budova na jezeru. Nyní vejděte do Nového tábora.
Když půjdete kousek po cestě, narazíte na rýžová pole a pracující občany Nového tábora. Zdělníků je důležitý jen Horatio - svěří se Vám, že to býval kovář a svoji silou vhospodské hádce zabil člověka. Pokud od něj budete chtít něco naučit, řekněte že chcete osvobodit dělníky od tyranie Rýžového lorda a jeho poskoků - Horatio Vás vycvičí a získáte sílu +5! Doporučuju jít hodně doprava a obloukem se vyhnout dohlížejícímu maníkovi (Lefty). Kdyby si Vás odchyt, dá Vám úkol vyzvednout si u Rýžového lorda (Ricelord) vodu a rozdat ji horníkům. Pokud to splníte, budete to muset dělat každý den a když vynecháte, ten magor na Vás zaútočí a vtéto části ho ještě neporazíte, takže to zatím nedělejte a pokračujte po cestě hlouběji do tábora. Po pokecu se strážemi jste vpuštěni. Prokecněte Homera, který stojí nahoře na hrázi. Vypadne zněj, že je jeden ze zakladatelů a dá Vám za úkol zabít příšeru (číhavce) na druhém břehu jezera (zatím na ni zdaleka nemáte). Držte se pořád vlevo a vejděte do obytné části. U ohně stojí Baal Isidor - nabídněte mu pomoc, dá Vám 10 kousků bažinné drogy. Pokud budete chodit po běžných občanech a nabízet ji, dá Vám každý 10 babek za kousek. Když to rozdáte, dá Vám Baal Kagan na výběr odměnu (nějaké magické svitky, 100 babek - vezměte co chcete).
Nad Baalem Kaganem je vchod do Laresovy chatky. Strážím ukažte prsten a budete vpuštěni. Lares sVámi pokecá. Pro vstup do Nového tábora musíte mít alespoň level 5, takže zatím je čas. Mimo to Vám dá úkol získat od sektářů (konkrétně Baal Kagan a jeho pomocník vhospodě Baal Isidor) zásilku bažinné drogy a dát mu 400 babek za její prodej a také vyřídit vzkaz Mordragovi. Když prokecněte Baala Kagana zjistíte, že jeho pomocník je vhospodě a chlastá. Zmíní se, že ho asi bude muset vyměnit. Zamiřte khospodě (budova u jezera). Stráž Vás nechce pustit. Zkuste ho podplatit a hle! To už je jiná - dejte mu 100 babek a můžete tam chodit jak chcete. Hned u dveří sedí pomocník Baala Kagana - Baal Isidor. Prokecněte ho, dejte mu drink. Zpočátku Vám nevěří, že ho chce Baal Kagan vyměnit, ale když mu nabídnete, že prodáte jeho díl a rozdělíte se o zisk (200 pro každého), dá Vám drogu a můžete vesele prodávat. Vyřiďte také Mordragovi vzkaz a kdyžtak si můžete vhospodské „kuchyni“ vzít u kuchaře jeden drink zdarma. Teď se vraťte kLaresovi a dejte mu 400 rudy (vyplatí se to - přibude Vám 500 zkušeností a máte u Larese očko). Pokus 400 nemáte, prodávejte drogu zbažin. Až budete mít dalších 200, dejte je pomocníkovi Baala Kagana a máte splněný úkol a zkušenosti.
Nyní se vydejte na průzkum tábora. Pokud půjdete od Larese, narazíte asi nejdřív na Sharkyho, se kterým můžete něco vyšmelit. Další je Buster - zdarma učí akrobacii. Doporučuju se ji naučit co nejdřív. Hned uvidíte změnu. Další je Wedge. Učí zlodějská řemesla - jako první doporučuju páčení zámků - počet loadů se hned zmenší. Další je Wolf. Můžete si koupit luk a šípy. Také Vás může naučit zacházení slukem a když bude členy Nového tábora, prodá Vám i brnění. Dál je tu Blade a Tortof, Orik - zatím jen na pokec. Pak je tu Gorn - poví Vám, že mu Shrike zabral jednu chajdu, tak pokud ho zní vykopnete, můžete vté chatrči bydlet. Shrike je hned vedle. Nebude sVámi mluvit, tak si stoupněte trochu dál a střílejte po něm šípy dokud nepadne. Pak ho rychle oberte o co stihnete, protože se za chvíli zvedne a uteče. Promluvte sním a řekněte mu ať se ztratí. Získáte 200 zkušeností a chatku. Dojděte to říct Gornovi a máte dalších 100 zkušeností. Cronos je jediný mág, se kterým si zatím můžete pokecat. Nabídne Vám nějaké magické věcičky a může Vám i zvýšit zásobu many. U jezera je Cord - učí bojovat smečem.
Teď je čas vrátit se do Starého Tábora. Kousek od vchodu do Nového Tábora je Aidan, který Vás může naučit stahovat kůže. Vedle něj je také nezamčená truhla, kterou hned vybrabčete. Kousek dále má chatku Cavalor - lovec. Můžete si od něj něco koupit nebo Vás vytrénuje vluku nebo plížení. Co je důležitější, vedle něj je truhla a vní kromě několika věcí i klíč od jeho jeskyně. Tak je hned za chatkou. Vevnitř na Vás čeká hromada užitečných věcí. Teď už vzhůru do Starého tábora stejnou cestou jakou jste přišli.
3) Starý tábor - podruhé
Běžte za Thorusem a cestou se zastavte u Fletschera - vtuto chvíli byste měli umět alespoň jedno zlodějské řemeslo, takže Fletscher Vám dá podporu u Diega. Thorusovi řekněte, že se ve Starém táboře Mordrag už neukáže. Dostanete 250 zkušeností. Kousek od Thoruse je Gravo. Pomůže Vám spodporou u některý osob za patřičnou úplatu, ale já to nevyužil. Teď je na čase si trochu vydělat. Jděte za kovářem Hunem (nahoře, kousek nad arénou) a vyberte jeho truhlu (je sice celkem složitá, ale po pár pokusech se to povede). Je vní 20 kousků surové ocele a 2 primitivní meče. Stoupněte si kvýhni a každý kousek nažhavte. Pak každý kousek otlučte na kovadlině a ochlaďte ve vědru svodou. Pak stačí výsledné kousky nabrousit na brusu a hned máte 20 primitivních mečů (každý má poškození 20, ale vyžaduje 20 sílu). Teď upalujte za Fiskem na tržiště a měče mu prodejte (každý za 50) a hned máte 1000 nugetů. Můžete si hned za 500 nugetů koupit „brnění“ - hornické kalhoty. Sice nic moc, ale aspoň něco. Ale za chvíli budete v Bažinném Táboře, kde za stejné peníze dostanete ještě o trošku lepší brnění. Pokud máte dalších 1000 babek, můžete podplatit Thoruse, aby Vás pustil do hradu, ale tam se později dostaneme zadara, takže to je zatím zbytečné. Běžte na tržiště. Jeden ze Stínů, Dexter, chce získat recept od sektářského guru. Na tržišti je také Baal Parvez. Řekněte mu, že chcete odvést do Bažinného Tábora. Bude souhlasit, tak ho sledujte jako prve Mordraga. Nezapomínejte sbírat kytky a houby a boje nechte na něm. Po cestě na Vás bude číhat spousta potvor, mnohem více než sMordragem, takže se zkušenosti jen pohrnou. U brány do Bažinného Tábora Vás Baal Parvez opustí a půjde zpět do Starého Tábora.
4) Bažinný tábor
U vchodu do tábora vás osloví templář. Řekněte mu, že se chcete přidat a pokecejte sním. Pokud ještě nemáte brnění, můžete si jej koupit právě od něj za 500 rudy. Je skoro stejné jako to ze starého tábora, je má navíc +5 odolnost na oheň. Jděte dál. Hned za vchodem stojí Baal Namib a Lester. Baal Namib svámi mluvit nebude, tak si promluvte sLesterem - dozvíte se jak to tu chodí. Pokud budete chtít, tak vás zavede kam budete chtít, ale my si radši všechno projdeme sami. Vezmeme to zprava. Nad několika novici stojí Baal Orun, ale jako většina Baalů se svámi nebude bavit. Vylezte po žebříku nahoru - tam cvičí několik noviců. Jejich cvičitelé jsou Gor Na Toth - řekne vám, že cvičí jen templáře a Cor Angar - podobně. Od cvičiště doleva (pořád nahoře), narazíte na Caina - prokecněte ho a dozvíte se, že recept na hojivý elixír pro Dextera má Cor Kalom zamčený vtruhle. Běžte dál až kchatrči Cor Kaloma - řekne vám, že jeho recepty nejsou na prodej. Hledaný recept je ale vlevé truhle, kterou musíte vypáčit (PPLP). Běžte zpátky dolů, odkud jste vylezli. Pokud poběžíte dále, kolem Gor Na Rana, narazíte na Baala Tombrala, který vás osloví a dá vám malé kázání, potom ho prokecněte. Běžte dále (doleva) a narazíte na křižovatku. Vlevo je Baal Cadar, ale ten se svámi bavit nebude, tak běžte doprava a na rozcestí zase doprava a dojdete ke kovárně. Vybrabčete truhlu (LPPLLL) a vezměte si spoustu oceli - můžete si udělat spoustu primitivních mečů a prodávat je. Obchodovat můžete s kovářem Darrionem.
Pokud na rozcestí odbočíte doleva, narazíte na Fortuna - dá vám tři kousky bažinné drogy. Můžete sním i obchodovat. Pokud na křižovatce půjdete doprostřed, narazíte na skupinku noviců sMelvinem. Když si sním promluvíte, dozvíte se, že je to přítel Dustyho ze Starého Tábora. Řekne vám, že byla hloupost, že nešel sním. Slibte mu, že mu to vyřídíte. Hned vedle stojí Joru - až se vás zeptá na Fortuna, řekněte mu, že už jste ho potkali a dejte mu váš příděl bažinné drogy (50 exp) - poví vám celkem důležité informace jak ovlivnit některé guru - Baala Cadara ovlivníte tak, že na jednoho zjeho studentů zakouzlíte uspávací kouzlo. To ale teď asi nemáte (já ho neměl), tak si to necháme na později. Joru vám také řekne, že jak zapůsobit na Baala Namiba vám poradí Lester, ale poblíž nesmí být žádný Guru. Tak se vydejte za Lesterem a nechte si někam ukázat cestu a pak si sním promluvte. Dohodnete se na menším rozhovoru, který by na Baala Namiba mohl zapůsobit. Pak se vraťte zpátky kbráně a až Lester přijde, zahrajete na Baala Namiba menší divadýlko, po kterém svámi začne mluvit a máte jeho podporu.
Teď je čas na splnění dvou menších questů - jděte zpátky do Starého Tábora a Dexterovi na tržišti dejte recept (350 exp + podpora u Diega). Pak jděte za Dustym a řekněte mu o Melvinovi - bude se také chtít přidat kBažinnému Táboru, ale problém je, že ho stráže nepustí, ale kdyby měl 100 rudy, nechají se podplatit. Řekněte mu, že mu rudu dáte a ať vás následuje. Stráž u brány vás zastaví - dejte jí 100 rudy (250 exp) a odveďte Dustyho kBaalu Tondralovi (500 exp + podpora u guru). Teď splníme úkol od Thoruse. Vydejte se do Starého dolu - je kousek od Starého Tábora a je vyznačený na mapě od Grahama. Bránu si otevřete sami použitím navijáku vedle.
5) Starý Důl
První člověk, na kterého narazíte, je Drake. Hoďte sním pokec a pokud mu dáte pivo, řekne vám toho ještě o trochu víc. Kousek rovně je ještě Santino, můžete sním obchodovat, ale nic moc nemá. Sejděte vdole trochu níž. Orientace vdole se špatně popisuje, ale důl zas není tak velký, abyste se ztratili. Takže najděte Alepha a za pár babek si nechte říct co ví. Dále potkáte Snipese a Aarona, který Snipese hlídá. Snipes vám dá úkol odlákat Aarona - tomu řekněte, že vás pro něj posílá Ian, ale nevíte proč - Aaron odejde. Promluvte si se Snipesem a za 30 babek si od něj kupte klíč k Aaronově truhle a vyberte ji. Níže vdole je skladiště, které hlídá Ulbert. Dejte mu pivko a zeptejte se, jestli je ve skladu něco zajímavého - zmíní se, že se ztratil klíč a že podezírá Alepha. Zajděte tedy za Alephem a dejte mu 50 babek - dá vám klíč a navíc prsten moci (+5 ksíle), pak jděte za Ulephem a odlákejte ho na pečení masa. Můžete vybrat truhly. Jděte dále - cestou si promluvte sGrimesem a poslechněte si trochu depresivního povídáni. Jděte dál a jste u Iana. Osloví vás Aaron, kterého jste odlákali od Snipese a bude mít kecy, ale když se zmíníte o klíči a dáte mu ho, tak se uklidní a odejde. Je tu i Ulbert ze skladu a taky nebude moc milý, ale odejde. Dál je tu Alberto, se kterým můžete obchodovat, ale taky skoro nic nemá. Promluvte si sIanem a řekněte, že vás posílá Diego - Ian vám dá seznam. Hlouběji do dolu zatím nechoďte, ještě se tam podíváme.
Tak v tuhle chvíli byste měli být alespoň na pátém levelu, tak máte tři možnosti ke komu se přidat. Buď se přidáte kBažinnému Táboru - budete přijati, protože se za vás několik Baalů přimluvilo. Nebo se přidáte ke Starému Táboru - Thorusovi odevzdáte seznam od Iana a budete vpuštěni do hradu, kde si promluvte sGomezem. Nebo se přidáte kNovému táboru, když seznam od Iana donesete tam. Tento návod pokračuje za Starý Tábor, ale doporučuju si hru uložit na novou pozici, kdybyste chtěli hrát za jiný tábor. Zas tolik se ale asi hra lišit nebude (podle mě).
Jděte do Starého Tábora a promluvte si s Diegem a dejte mu seznam od Iana a pak si promluvte sThorusem. Budete vpuštěni do hradu. Vejděte do vchodu naproti, který hlídají dva strážci. Vevnitř čeká Raven - nechte se zavést ke Gomezovi a sním si promluvte. Až se vás bude ptát, které vlivné lidi znáte, řekněte mu všechny kromě toho prvního (Y´Berion) jinak pozná že lžete a bude mazec. Přijme vás mezi Stíny. Promluvte si sRavenem a dostanete brnění, nějaké informace a první úkol - zjistit plány Bažinného Tábora. Vtuhle chvíli se můžete celkem volně pohybovat po hradu, takže doporučuju jít do prvního patra (nad Gomezem) a vypáčit všechny truhly co můžete - najdete celkem dost slušný věci. Nezapomeňte, že vjedné místnosti vede žebřík o patro výš (asi 3x).
Teď se vydejte ven a promluvte si s Miltenem (je to mág před věží) a zmiňte se o dopisu pro mágy. Nežádejte o odměnu, jinak si ji nebudete moci vybrat. Až si ho Milten přečte, odkáže vás k mágovi, který stojí vedle (jméno si nepamatuju) - dá vám na výběr odměnu, vezměte si co potřebujete. Zastavte se ještě u kováře a kupte si dobrou zbraň, peněz máte dost a kdyžtak můžete vypáčit dvě truhly vedle. U Diega si ještě můžete koupit lepší brnění. Vydejte se do Bažinného Tábora a promluvte si s Lesterem. Následuje
Chapter II - Hnízdo důlních červů
Lester vás odkáže k Y´Berionovi, který sídlí vchrámu. Stráže vás vpustí. Promluvte si s ním - dostanete za úkol najít ohnisko (focus). Nyras, který měl za úkol ho najít se nevrátil. Y´Berion vám dá mapu, kde ho hledat. Jděte po mapě až dojdete kmagickému kruhu, vedle kterého stojí Nyras. Jenže Nyras se zcvoknul a napadne vás, ale porazíte ho bez problémů. Vezměte ohnisko a doneste ho Y´Berionovi (pokud budete žádat odměnu, dostanete amulet) a pak Cor Kalomovi (pokud si řeknete o odměnu, dá vám 50 rudy). Řekne vám, že potřebuje víc výměšku z čelistí důlních červů. Vydejte se do Starého Dolu.
1) Starý důl podruhé
Jděte za Ianem a řekněte mu, že hledáte hnízdo důlních červů. Ian má ale jiné problémy - pokazila se důlní drtička a potřebuje ozubené kolo. Zmíní se, že vjedné zpostranních šachet je stará drtička a že by mohlo být tam. Jděte trochu níž a vejděte do postranní chodby (stojí před ní stráž). Dole jsou tři důlní červi - doporučuju zabití střelnou zbraní. Až je zabijete, vezměte ze země ozubené kolo a doneste ho Ianovi. Dá vám povolení vstoupit do šachet, kde by mohlo být hnízdo. Teď sejděte až na dno dolu. Můžete si tu promluvit stavičem Viperem, má u sebe 750 rudy, tak mu můžete prodat nějaké věci co nepotřebujete (např. primitivní meče, které jste vyrobili). Najděte bránu do temných šachet, před ní stojí Asghan, ale nebude ji chtít otevřít, musíte přemluvit nějaké templáře, aby tu hlídali až důlní červi vylezou. Jděte tedy za templáři a řekněte jim o co jde.
Přemluvit jde pouze templáře, kteří mají nějaké jméno, dva jsou dole (jeden znich chce hojivý lektvar, jinak nepůjde) a jeden o patro výš. Za každého je 250 exp. Pak Asghan dovolí bránu otevřít. Vejděte do temných šachet, pobijte důlní červy a projděte až na konec. Tam vás očekává královna důlních červů. Není vůbec nebezpečná, pokud budete trochu zruční, vůbec vám neublíží. Až ji zabijete, posbírejte všechna vajíčka, vyjděte ze šachet a promluvte si stempláři před vchodem. Pak upalujte za Ianem, dá vám nějaký pivka. Vydejte se kvýchodu, nahoře vás zastaví Drake a řekne vám, že máte jít za Thorusem. Běžte tedy do Starého Tábora a promluvte sním. Thorus je velmi spokojen a nabídne vám přijetí ke strážím, ale musíte mít alespoň level 10. Vydejte se do Bažinného Tábora.
2) Bažinný tábor - podruhé
Jděte za Cor Kalomem a dejte mu vajíčka důlních červů. Zvolte si odměnu podle gusta a zeptejte se ho, jestli je už vše připravené. Řekne vám, že jediné co mu chybí, je starý almanach, ve kterém je popsán způsob používání ohnisek, ale že mu ho ztratil novic Talas. Vydejte se na náměstí před chrámem a nabídněte Talasovi pomoc. Dovede vás kjeskyni černých goblinů. Všechny je pobijte (jsou jich sice mraky, ale v tuhle chvíli by to už neměl být problém) a ztruhly vezměte almanach. Doneste ho Cor Kalomovi. Vzývání Spáče může začít. Vyspěte se do půlnoci a jděte před chrám. Shlédněte animaci. Následuje
Chapter III - Artefakt pradávných sil
Promluvte si s Cor Angarem, řekne vám, že musíte jít do skřetího pohřebiště a najít něco, co by mohlo mít spojitost se Spáčem. Zavede vás tam Talas, který stojí na nádvoří. Sledujte ho dokud nedojdete kmostu. Skřeti jsou ale tuzí protivníci, tak si ještě opatříme trochu lepší vybavení. Jděte do Starého Tábora za Thorusem. Level 10 máte teď zcela určitě, tak se nechte přijmout ke strážím. Můžete si zajít ke Stoneovi do kovárny pro zbraň a lepší brnění (zdarma). Od této chvíle vás Scorpio může učit střílet z kuše, takže jestli je vaše volba kuše, rozhodně za ním zajděte. Jděte do hradu a Ravenovi povězte o Bažinném Táboře. Jestli teď chcete dobrou zbraň a kuši, vejděte do budovy naproti - sedí tam Bullit (je to co vám na konci intra dal pěstí a „přivítal“ vás vkolonii). Promluvte sním - můžete mu to oplatit. Když ho porazíte, klidně ho zabijte, stejně by na vás pořád jen útočil. Má u sebe celkem dobrý Meč Strachu, kuši a další věci. Až tady všechno doděláte, vydejte se ke skřetům. Probojujte se hlouběji do jeskyně, dokud nenarazíte na Baala Lukera bojujícího sněkolika skřety. Pomozte mu, dozvíte se, že jsou všichni mrtvi, ale že musíte hledat dál.
Přislibte pomoc - bude vás následovat. Vejděte nejprve do chodby napravo a běžte dokud nedoběhnete ke mřížím. Hned vedle je větší výklenek a na jeho konci téměř neviditelný spínač. Po jeho stisknutí se mříž vysune. Vevnitř najdete mimo jiného polovinu pergamenu. Jděte zpátky na rozcestí a jděte doprostřed. Najdete druhou část pergamenu. Ukažte je Baalovi Lukerovi. Nyní jděte vlevo. Veprostřed velké místnosti stojí poměrně tuhý skřetí bojovník, ale po několika pokusech ho snad zmáknete. Baal Luker zjistí, že pergamen je vlastně teleportační svitek. Použijte ho u kamenných dveří, které nejdou otevřít. Budete přeneseni na jejich druhou stranu. Otevřete Baalu Lukerovi a prozkoumejte to tu. Až přijdete koltáři skostrou, vezměte si zněj skvělý Meč Smrti. Hned si ho můžete vyzkoušet vpraxi, protože Baalu Lukerovi rupne vbedně a napadne vás. Potom to jděte všechno říct Cor Angarovi. Dozvíte se, že Y'Berion je pořád vbezvědomí, ale pokud mu přinesete pět léčivých rostlin co rostou vbažinách, snad to pomůže. Vydejte se do bažin a nějaké nasbírejte. Pozor na bažinné žraloky. Pokud nebudete mít štěstí, zkuste obchodovat sFortunem, většinou má nějaké na skladě. Až jich budete mít pět, vraťte se kCor Angarovi. Bohužel Y'Berion je mrtev. Od Cor Angara si vyslechněte co vám povídá. Dostanete runu, pomocí které se kdykoliv můžete teleportovat do Bažinného Tábora (super). Nyní se vydejte do Nového Tábora.
1) Nový tábor - podruhé
Normálně projděte a až vás zastaví Lefty, tak odmítněte nošení vody. Napadne vás, ale vtuhle chvíli je to směšný pokus. Od Homera nahoře na hrázi máte pořád úkol dostat číhavce zdruhého břehu jezera. Přeplavte ho a číhavce zabijte (v tuhle chvíli už bez problémů) a jděte to říct Homerovi. Teď se vydejte za Cronosem a promluvte si sním - dostanete svolení jít za Saturasem a také vám řekne heslo pro stráže. Vejděte do jeskyně a promluvte si se Saturasem - dejte mu almanach i ohnisko, dá vám úkol přinést mu zbývající ohniska a předá Vám mapu jak se knim dostat. Ještě se můžete stavit u alchymisty (tady vjeskyni) a vyzvednout si nějaké lektvary. Je čas zajít si pro první ohniskový kámen.
Vyjděte z Nového Tábora a dejte se doprava. Až vyjdete nahoru, potkáte tam mága Miltena ze Starého Tábora. Zmíní se, že chce získat skřetí talisman zhrobky, ve které je i ohnisko, které hledáte. Problém je, že ji brání nemrtvý strážce, který je nezranitelný normální zbraní. Nabídněte mu pomoc. Dá vám kouzelný svitek proti nemrtvým. Sledujte Miltena až khrobce. Je vní asi šest kostlivců, kteří jsou vtuto chvíli celkem tuzí protivníci. Dobrá taktika je vběhnout do hrobky a okamžitě vyběhnout zase ven. Kostlivci se seběhnou okolo Miltena, který je podle mě nesmrtelný. Pak už jen stačí je po jednom likvidovat. Až snimi skončíte, zakouzlete svitek od Miltena na strážce. Dostanete 1500 zkušeností. Prohledejte mrtvolu a vezměte si klíč a talisman. Ten dejte Miltenovi. Klíčem odemkněte pravou truhlu a vezměte si ohnisko. Vraťte se zpět do Nového Tábora a dejte ho Saturasovi (+3500 exp). Teď se vydáme pro to nalevo od Nového tábora (severně od Starého Tábora).
Vyjděte z Nového Tábora a dejte se doleva. Dojděte až k místu, kde jste na začátku hry potkali lovce Rattforda a Draxe. Vydejte se podle mapy kohnisku a potkáte tam starého známého Diega. Řekne vám, že je tu jeden VELKÝ problém (překvapivě - jako by někdo čekal, že bez problémů chňapnete ohnisko a spokojeně ho předáte Saturasovi :)) Sledujte Diega a pobijte hromadu Goblinů (dostáváte zkušenosti i za ty, co zabije Diego). Rozhlédněte se po planině - stojí tam velký problém - chci říct trol. Je nezranitelný normálními zbraněmi. Diego na sebe upoutá pozornost (je nesmrtelný stejně jako Milten) a na vás je nějak se ho zbavit. Nezkoušejte do něj rubat mečem, je to marné. U vchodu na planinu je kostra a vedle ní leží list deníku a magický svitek. Po přečtení listu zjistíte, že to psal lovec, který se trola taky pokoušel dostat, ale zahynul. Jediné co vás může zachránit je magický svitek, který ho zmenší. Začarujte ho na něj a sledujte jak se trol zmenší na piditrolíka, pak do něj dejte pár ran mečem a je po něm.
Dál zkuste otočit kolem kotevření brány, ale je zaseklé - naštěstí ho Diego spraví. No a teď už se vydejte pro ohnisko. Nahoře ho hlídá několik harpií, ale pokud se na ně necítíte, můžete vzít ohnisko a utíkat dolů, kde je zabije Diego (a zkušenosti přibudou vám). A je to. Jo a pokud by vás zajímalo, co je u té strážní věže, která je odtud vidět, pak vězte, že je to tábor banditů, ale nedoporučuju se vtéto chvíli přibližovat, neboť budete ustříleni jejich šípy ještě než se přiblížíte (pozn. Na tento tábor jsem si vzpomněl až po dohrání Gothica, takže opravdu nevím co tento tábor ještě skrývá). Další ohnisko, které nás čeká je po směru hodinových ručiček. Vydejte se tam.
Kousek od toho místa potkáte Gorna z Nového Tábora. Chce prozkoumat ruiny starého kláštera. Nejdřív ale chce prozkoumat kaňon pod vámi. Následujte ho, Gorn bude cestou zabíjet potvory (a zkušenosti připadnou vám). Na konci je bývalé zásobovací skladiště. Prohledejte truhlu a vezměte si klíč a magické svitky. Teď už vedete vy, Gorn vás bude následovat. Nahoře přejděte přes strom a pobijte potvory. Dojdete kbráně, která jde otevřít jen zevnitř. Použijte tedy svitek ztruhly a proměňte se na žravou štěnici a prolezte malou dírou ve zdi. Za ní se proměňte zpět (pokud stím někdo bude mít problémy (já se o to pokoušel asi půl hodiny) - stačí zmáčknout ENTER) a otevřete bránu. Sejděte dolů do jeskyně a zabijte (resp. Nechte Gorna ať zabije) potvory. Ztruhly vezměte ohnisko a vraťte se. Bude na vás čekat malý trol. Gorn si sním poradí. Tak a teď pro poslední ohnisko.
Teleportujte se do Bažinného tábora. Odtud pokračujte ve směru, kudy jste šli do jeskyně orků. Cestou pobijte několik psů (nebo co to je) a nahoře vejděte do malé jeskyňky, kde vtruhle najdete skřetí kladivo, které si určitě nechte - bude se hodit (a je i trochu lepší než meč smrti). Jděte dále a dojděte kmostu, který stráží golem. Bez problémů ho zabijte. Za ním čeká Lester zBažinného Tábora. Chce získat listinu svlastnictvím pozemků a dolů. Půjde svámi. Pobijte hromadu harpií a probojujte se do knihovny. Je tu na stěně páka. Zatáhněte za ní, odsune se knihovna - je tu pár kostlivců a truhla ve které je důležitý klíč. Vylezte po žebříku do druhého patra a odemkněte truhlu u které stojí Lester. Dejte mu listinu - odmění se vám svitky sTelekinezí, kterými si můžete přitáhnout ohnisko zútesu, ale pokud nemáte dostatek many, stačí se rozeběhnout a skočit tam, ale musíte ovládat umění akrobacie. Tak to máme všechny. Teleportujte se k Mágům vody do Nového Tábora a dejte je Saturasovi a promluvte si s ním. Následuje
Chapter IV - Xardas
Zastavte se u alchymisty - dá vám odměnu. Také se stavte u Cronose - dá vám 1000 rudy. Vydejte se do Starého Tábora. Až budete na dohled, nechoďte hned kbráně - všimněte si, že je hlavní vchod zavalen a stráží ho několik vojáků. Kousek od brány stojí Milten. Promluvte si sním - nastává velký dějový zvrat. Starý důl je zaplaven a Gomez vydal rozkaz kútoku na Svobodný důl (ten u Nového Tábora). Mágové ohně, kteří mu to zakázali, byli označeni za zrádce a pobiti. Jediný Milten přežil. Milten vám dá také úkol pozvat Diega, Gorna a Lestera na schůzku. Potom ještě oběhněte Starý Tábor a jděte kdruhému vchodu - tam stojí Diego. Prokecněte ho a zmiňte se o schůzce. Kousek od Diega, směrem kNovému Táboru je Scorpio ze Starého Tábora. Má kprodeji pár výborných zbraní ze zbrojnice. Klepším zbraním se hned tak nedostanete (hlavně jednoručním). Teleportujte se zpět do Nového Tábora a promluvte si se Saturasem o všem možném. Také řekněte Gornovi o schůzce. Promluvte si sLeem a zmiňte se o vašem vyhoštění ze Starého Tábora - odteď jste žoldák zNového Tábora. Dostanete brnění, ale doporučuju si od něj koupit to nejlepší, peněz máte dost. Je čas vydat se ke Xardasovi. Ještě předtím ale nakupte nějaké svitky sohnivými a ledovými kouzly - budou se hodit (5 - 10 od každého bude snad stačit).
Vydejte se ke Xardasově věži. Je to ta vysoká věž, která je vidět zdálky. Cestou narazíte postupně na tři golemy. Prvního, kamenného, přemůžete jakoukoliv tupou zbraní (palcát, kladivo), druhého, ledového, zabijete ohnivými kouzly a třetího, ohnivého, zase ledovými. Zkaždého golema si vezměte srdce. Ve věži potkáte démona, který se svámi telepaticky spojí - předejte mu srdce golemů a dostanete teleportační runu ke Xardasovi. Promluvte si sním - máte za úkol najít vyhoštěného skřetího šamana Ur-Shaka. Ten je ve zříceninách na protějším kopci. Dojděte tam a zabijte tři skřetí bojovníky, kteří na něj útočí. Ur-Shak vám dopoví druhou polovinu příběhu. Musíte se vydat do skřetího města, ale protože je tam spousta skřetích bojovníků, moc dlouho byste nepřežili, proto musíte nosit znamení míru - Ulu Mulu. Může vám ho obstarat Ur-Shakův přítel, který je otrokem ve Svobodném Dole.
Teleportujte se ke Xardasovi a povězte mu co se stalo. Musíte se dostat do skřetího města - tam leží odpověď na zničení bariéry! Teleportujte se kmágům vody. Začne svámi mluvit mág (jméno si nepamatuju) a řekne vám, že svámi potřebuje mluvit Gorn, který čeká na cestě ke Svobodnému Dolu. Až svámi začne mluvit Saturas, je jedno co odpovíte, úkol bude stejně nesplněný. Jděte za Gornem, dozvíte se, že se chystá protiútok na Svobodný Důl, vypravte se tam. Ještě vám Gorn řekne, že svámi chce mluvit Wolf (stojí kousek od Cronose). Ten se zmíní o nápadu udělat brnění zkůže důlních červů, tak vás naučí ji znich dostávat. Jděte za Gornem a probojujte se přes příšery do Svobodného Dolu. Gorn bude nahoře hlídat přístupovou cestu. Zatím vklidu oberte mrtvoly a sejděte dolů. Hlavní bránu hlídá Jackal a dva další vojáci. Nechoďte až úplně knim, projděte kolem nich do domku vedle, který odemknete klíčem. Uvnitř je naviják na mříž. Až bude mříž nahoře, sejde Gorn dolů. Potom už bude boj hračka. Vejděte do dolu.
1) Svobodný Důl
Začnou na vás útočit stráže, nepříjemné jsou obzvláště ty skušemi. Zneškodněte je co nejdříve. Gorn vám pomůže. Teď doporučuju promluvit sGornem a nechat ho na stráži u vchodu, zbytek dolu hravě zmáknete taky (a hlavně se mi občas stalo, že Gorn zaútočil na mě - asi bug). Musíte pobít všechny stráže vdole, moc jich ale není. Orientace vdole se špatně popisuje, ale samotný důl není velký. Zabíjejte také červí bojovníky a berte znich pláty na brnění, budete jich potřebovat myslím 15 (z každého červa jsou dva). Na dně dolu je skřet Tarrok - Ur-Shakův kamarád. Je nemocný a potřebuje svou medicínu, která je někde vdole, ale nemůže ji najít. Je kousek od něj, zhruba ve směru, kterým se dívá u skalní stěny. Až mu ho dáte, poví vám, že na Ulu Mulu budete potřebovat čtyři věci - jazyk ohnivé ještěrky, roh stínové šelmy (Shadowbeast), zub močálového žraloka a tesák trola.
Ohnivé ještěrky jsou na pobřeží severně od Bažinného tábora - nejsou moc silní, ale pokud použijí svůj ohnivý útok, je po vás během sekundy. Jestli snimi budete mít problémy, použijte prsteny a amulety sochranou proti ohni. Stínové šelmy jsou vněkterých lesích a věřím, že jste se už sněkolika setkali. Pokud žádný roh nemáte, zkuste nějakou najít (já ho měl). Močáloví žraloci jsou vbažinách u Bažinného Tábora, v tuto chvíli už by měli být bez problémů. A nakonec trol je tam, kde jste ho potkali s Diegem - od Xardase si kupte zmenšovací svitek a použijte ho na trola. Pak už ho zabijete bez problémů. Se všemi částmi Ulu Mulu se vydejte zpátky za Tarrokem. Ještě předtím se ale stavte vNovém Táboře a dejte Wolfovi pláty zčervích bojovníků - Wolf začne pracovat na novém brnění. Jděte do Svobodného Dolu a předejte Tarrokovi části na Ulu Mulu. Dostanete 10000 zkušeností a symbol Ulu Mulu. Vyjděte zdolu. Následuje
Chapter V - Strážci portálu
Teleportujte se do Nového Tábora a stavte se za Wolfem. Bude mít hotové brnění zplátu červích bojovníků, které je o něco lepší než těžká zbroj, kterou máte teď. Teď se vydejte do skřetího města (je na JZ od Starého Tábora), před mostem bude čekat Ur-Shak. Prokecněte ho a dozvíte se nějaké důležité informace. Teď se ozbrojte Ulu Mulu a přejděte most. Velkou bránu si otevřete navijákem vedle a pokračujte dále. Dojděte až do místnosti, ze které vedou další tři malé místnůstky, vkaždé je truhla. Všechny vyrabujte a vezměte si hlavně skřetí teleportační svitek. Použijte ho. Sejděte po schodech a jste ve Spáčově chrámu. Pobijte pár kostlivců a hlavně kostěného mága, který vyvolává další kostlivce. Ve velké místnosti jděte doleva, zmáčkněte spínač a vejděte. Mříž před vámi se zavře a otevřou se dvě postraní, ve kterých jsou dva kostlivci. Zabijte je a stiskněte dva spínače. Mříž se otevře. V další místnosti jsou tři spínače, které musíte otočit ve správném pořadí. Poznáte to tak, že se spustí malá enginová videosekvence, která ukáže, co se otevřelo.
Vraťte se zpět a jděte do další místnosti (ne dolů). Jděte doleva - čeká vás skřetí chrámová stráž, ale není tak těžká jak vypadá. Vtéto místnůstce jsou dva spínače. Jeden znich zavře mříž a spustí strop, takže vás rozdrtí, ale druhý spustí další videosekvenci, která ukáže další postup. Vraťte se zpět do předchozí místnosti. Pokračujte dále a objeví se první zpěti skřetích šamanů. Zabijte ho (za každého je 5000 zkušeností, kromě posledního, za toho je víc) a oberte ho o ostří (podobné ostří má každý šaman - jsou nutná pro další postup ve hře tak se jich nezbavujte), které zabodněte do podstavce na podlaze. Vyskákejte po kamenech výše a brzy potkáte druhého šamana. Zabijte ho a vyjděte na hrobku. Dole pod hrobkou se otevře mříž, ale na podlaze je spousta bodáků, ale za chvíli zajedou. Dole je kromě dobré obouruční zbraně zelený spínač, který vám otevře cestu ven. Je čas jít do podzemních tunelů. Zabíjejte důlní červy a probojujte se až na konec, kde zabijte chrámové stráže a kostlivce. Vmístnosti jsou tři spínače. Po stisknutí prvního a druhého se vmístnosti objeví démon. Zabijte ho a stiskněte třetí spínač. Objeví se třetí šaman. Zabijte ho.
Vraťte se zpátky na začátek tunelů a vejděte do velké místnosti sčervími bojovníky. Zabijte je a jděte ke mříži. Stojí tam templář. Po krátkém rozhovoru vás napadne. Je to celkem tuhý bojovník, ale nakonec ho dostanete. Teď si všimněte místnosti nalevo od vás se zakrvavenou podlahou. Nechoďte dovnitř, ale stoupněte si ke vchodu a přepněte na střelnou zbraň. Střelte do spínače nalevo. Mříže se zavřou a zpodlahy vyjedou bodáky, které za chvíli zmizí. Teď vejděte a stiskněte spínač na stěně. Objeví se tajná místnost, ve které je dobrý obouruční meč. Vtéto místnosti je také temná stěna. Posviťte si loučí a objeví se díra, ve které je spínač. Střelte do něj a vanimaci uvidíte otevření mříží ve vedlejší místnosti. Jsou vní tři spínače. Po stisknutí dvou se objeví menší démon, po stisknutí třetího se spustí animace a otevře se mříž, před kterou stál templář. Vejděte, dejte se doprava a vyrabujte truhlu, ve které je skvělý prsten. Vraťte se a dejte se rovně.
Po chvíli vejdete do obrovské místnosti, ve které je láva a uprostřed malý ostrov, ke kterému se ale nemůžete dostat. Povšimněte si úzké cestičky po pravé straně. Dejte se po ní a vejděte do tunelu. Ihned po levé straně je vchod do dalšího tunelu. Skočte do něj a prozkoumejte jeho oba konce. Na jednom konci je výborná obouruční sekyra Pěst barbara a na druhém je truhla a deníček, který si přečtěte a dozvíte se o zbrani, které se skřeti bojí. Vraťte se do velké místnosti a vydejte se po jejím obvodu. Jsou tu tři místnosti. Vkaždé jsou menší démoni a spínač. Démoni jdou udělat bez ztráty jediného bodu zdraví - střelnou zbraní. Démoni totiž neprojdou dveřmi. Po stisknutí všech tří spínačů se vysune most kostrůvku uprostřed. Do malé budovy na něm ale nechoďte předními dveřmi - zabily by vás bodáky. Na její straně je díra ve zdi, kterou se do něj dá dostat. Uvnitř je čtvrtý šaman. Po jeho zabití si vezměte meč zoltáře - jedná se o meč, o kterém jste si přečetli vdeníčku. Po jejím prozkoumání vinventáři se dozvíte, že by o ní mohl něco vědět Xardas.
Teď jděte do tunelu ze kterého jste se dostali do tunelu sdeníčkem a projděte ho až na konec. Dostanete se zase do místnosti sostrůvkem uprostřed, ale na ten se dá dostat hned. Na něm otočte spínačem a sjedete dolů. Tam jsou dva spínače - podle mě by stačilo stisknout pravý, ale já stisknul oba (po stisknutí levého se objeví víc potvor). Vraťte se do místnosti na začátku (ta před kterou jste zabili prvního templáře) a jděte stále rovně - poslední možnou cestou, kterou jste ještě nešli. Zabijte templáře a pokračujte dále. Probojujte se přes stráže a templáře až nahoru. Vněkolika malých místnůstkách je pár zajímavých věcí a hlavně obouruční sekera Pěst trola spoškozením 100! Dále pobijte několik menší démonů (opět se ukázalo, že střelná zbraň je dobrá volba) a jděte dále. Dostanete se kmostu, který vede do jakéhosi sídla. Na konci mostu se setkáte spátým šamanem, ale je zatím nesmrtelný, tak utečte zpět. Probojujte si cestu zpátky ke vchodu do chrámu a teleportujte se ke Xardasovi. Ukažte mu prastarou čepel - dozvíte se, že je to Uriziel, mocná čepel, která ale vprůběhu času svoji moc ztratila. Na její reaktivaci bude potřeba velká energie a magická formule.
Zatímco ji bude Xardas dávat dohromady, vy se vydáte hledat lepší brnění. Xardas vám doporučí svoji bývalou věž, která se potopila po jednom zemětřesení, ale její část je ještě nad vodou. Dá vám klíč od tuhly, kde schovával mocné artefakty. Vydejte se do ní. Je to v jezeře kousek od zřícenin hradu, kde jste poprvé potkali Ur-Shaka. Doplavte kní. Potopte se a pod vodou proplavte až do vnitřních prostor věže. Tam se probojujte přes zástupy kostlivců a zombíků ktruhlám. Nemusíte snimi bojovat - jsou pomalí a kvůli těm pár zkušenostem se to moc nevyplatí. Vjedné truhle naleznete skvělé brnění zmagické rudy a také teleport kmágům ohně (ve Starém Táboře). Teleportujte se za Xardasem, bude mít hotovou formuli na obnovu meče. Nemůžete ji ale použít sami. Teleportujte kmágům vody do Nového Tábora. Začne svámi mluvit Milten. Následujte ho kněmu do pokoje a řekněte mu svůj plán. Rozhodne se vám pomoci. Sejděte se u rudné haldy a shlédněte FMV sekvenci. Následuje
Chapter VI - Spáčovo hnízdo
Nahoru už se nemůžete vrátit, Saturas by na vás zaútočil. Teleportujte se třeba ke Xardasovi a sdělte mu, že máte obnovený Uriziel. Pokud hrajete za mága, nabídne vám, že zUrizielu vycucne část magické moci a udělá vám mocnou runu. Uriziel tak ztratí něco poškození. Moc to nedoporčuju, ale jak chcete. Teď už se můžete vydat do skřetího chrámu, ale ještě předtím doporučuju jednu věc. Pokud chcete získat opravdu TUNY skvělého vybavení, použijte teleportační runu kmágům ohně. Budete sice muset vybít všechny stráže, ale vtéto části to bude bez problémů. Z kovářova těla (ten na vás snad nezaútočí, ale doporučuju ho taky kuchnout) si vezměte spoustu paklíčů, šípů a šipek a klidně i spoustu mečů, ale nevím kčemu. Ztěla jednoho mága může vzít stovky magických svitků a lektvarů. Až zabijete Ravena, vezměte si jeho skvělý jednoruční meč. Jeden strážný (teď si nevzpomenu na jméno) má u sebe fantastický Válečný samostříl, který má poškození 100! Teď si běžte vyrovnat účty sGomezem. Sedí jako obvykle na svém trůnu a po jeho zabití si vezměte jeho obouručák, který je, pokud jste si nechali od Xardase udělat runu zUrizielu, nejsilnější zbraní ve hře. Až to tu celé prozkoumáte, splníte všechny úkoly co můžete a upotřebíte všechny tréninkové body, vydejte se ke skřetímu táboru. Je čas na finální část.
V tuhle chvíli už se vykašlete na nějaké Ulu Mulu a prostě skřety vybijte. Já naběhl doprostřed tábora a Uriziel odvedl celou práci. Celý tábor skřetů mi ubral asi 30 životů. Teď dojděte ke skřetím šamanům a zabijte je. Poté použijte telekinezi na sošku. Sní otevřete bránu pákou vedle. Jste opět ve Spáčově chrámu. Dojděte až kpátému šamanovi a spomocí Urizielu ho zabijte. Vyjděte nahoru po schodech a zabijte Apokalyptické strážce, což jsou trošku tužší templáři (ale svybavením jaké máte to je stejně marný pokus:)). Do pěti otvorů na podlaze vsuňte meče, které zbyly po pěti skřetích šamanech a projděte dále. Setkáte se sXardasem, který vám řekne, že Spáčova síla je vpěti srdcích skřetích šamanů a ta se dají probodnout jen jejich čepelemi. Poté Xardas únavou omdlí. Vydejte se na průzkum chodeb vlevo a vpravo. Na jejich konci je truhla sněkolika lektvary a okolo ní je šest jakýchsi mumií, po jejichž prozkoumání objevíte skvělé lektvary zvyšující vaše schopnosti.
Vraťte se zpět ke Xardasovi a sejděte chodbou dolů. Spustí se enginová animace, ve které je šílený Cor Kalom sjeho žáky a nad nimi se tyčí Spáč osobně. Sejděte dolů a po rozhovoru sCor Kalomem ho zabijte. Jeho žáci na mě neútočili (bug?), takže jsem měl čas na zničení Spáče. To ale není tak lehké jak se zdá. Vaším úkolem je probodnout všech pět srdcí okolo Spáče. Po každém srdci se vám za zády objeví Lord démonů a navíc po vás Spáč plive ohnivé koule. Ke Spáčovi se nepřibližujte - uspal by vás. Osvědčila se mi taktika probodnout srdce, běžet nahoru po schodech a schovat se za sloup. Tam zabít démona a uzdravit se. Po probodnutí pátého srdce se spustí FMV sekvence a závěrečné titulky. Gratuluju, právě jste dohráli GOTHIC.
Těsně před probodnutím pátého srdce vypadala moje postava takto :
Společnost : Žoldák
Úroveň : 32
Síla : 189
Obratnost : 100
Mana : 105
Zdraví : 597
Na konci jsem měl pouze dva nesplněné úkoly. První byl Zmizelý strážce - můj úkol byl najít Neka. Přestože jsem Neka našel, dostal zkušenosti a podporu u Diega, úkol se nesplnil. Zajímalo by mě, jestli se jedná o chybu nebo jsem něco udělal špatně. Druhý úkol byl Setkání, ve kterém jsem měl zorganizovat setkání mezi Diegem, Miltenem, Gornem a Lesterem. Tento úkol jsem nesplnil, protože jsem nenašel Lestera. Nebyl v bažinném táboře ani v horské pevnosti, kde jsem ho viděl naposled.
Doplnění : Mě to taky chvíli trvalo, ale našel jsem ho v tom klášteru, jak si něčím listuje. Přesněji hned za vstupem doleva do místnosti se spínačem, který pustí nějaké kostlivce. Ale nepochopil jsem tenhle úkol, protože když jsem mu předal vzakz, že se má sejít s těmi ostatními, tak se na ně vybodnul.
(poslal ppop@email.cz)
KONEC.