Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Úvod
Toto je můj první návod, každý musí nějak začít 8-). Je psán českou verzi 1.08k. Dohrál jsem to za všechny tábory, liší se to asi ve dvou úkolech. Jiný je to za mága.
Obsah :
a) Tipy, triky a zajímavosti
b) Mini-animace
c) Bestiář
d) Seznam zbraní
e) Seznam zbrojí
f) Seznam učitelů
g) Návod
a) Tipy, triky a zajímavosti
1) Chcete více krve? Žádný problém, v souboru Piranha BytesGothicSystémGothic.ini v sekci [GAME] změňte bloodDetail ze 2 na 3.
2) V této hře unesete úplně všechno, tak toho využívejte.
3) Do hradu se můžete dostat bez toho, abyste platili 1000 nugetů nebo se přidali k nějakému táboru. Stačí vytasit zbraň a přeběhnout kolem stráží. Takto se dá dostat kamkoli, kde hlídají stráže (např. do chrámu v Bažinném Táboře nebo do hospody v Novém Táboře).
4) Ve hře se dá na pánvičce osmažit maso. Osmahlé maso přidává víc HP než syrové.
5) Abyste zabili NPC musíte ho zmlátit, že lehne a potom ho ještě zabodnout, jinak zase vstane. Zabodnete ho držením levého tlačítka myši a stisknout pohyb dopředu.
6) Nějací NPC jsou nesmrtelní, dá se toho využít. Buď jsou příběhově důležití nebo se objeví v druhém díle.
7) Ve Starém a v Bažinném Táboře lze vypáčit u kováře truhlu je tam spousta oceli, ze které lze vyrobit spousta primitivním mečů na prodej.
8) Páčení ve hře funguje na jednoduchém principu, mačkáte tlačítka doleva (L) nebo doprava (P). Proto si před každým páčením uložte. Každá truhle nebo dveře mají určitou kombinaci např.LLPL. Takže stáčí klidně jeden paklíč na celou hru 8-).
9) Ve Spáčově chrámu, kde musíte ve správném pořadí stisknout tři spínače. Ve špatném pořadí se objeví Démon. Mačkejte pořád špatný spínač Démon se bude objevovat pořád. Za jednoho Démona je 600 xp. Já jsem na tom naleveloval až na 50. úroveň. Pokud je tam moc mrtvol, odejděte ven a zase se vraťte. Takhle to jde do nekonečna 8-).
10) V této hře platí jako platidlo magické nugety (kousky rudy), ale dají se tu nalézt i mince, které platí ve světě mimo bariéru např. v Gothic 2.
11) Normálně bych tento bod vynechal, ale Gothic má trochu odlišné ovládání. Všechno funguje na principu držení levého tlačítka myši a zmáčknutí šipky např. vzít věc šipka dopředu. Když chcete vzít věci třeba z truhly držíte levé tlačítko a mačkáte šipku napravo.
12) Zkuste si od kartografa Grahama ve Starém Táboře koupit náčrtek a podívejte se na něj 8-).
13) Pokud chcete hrát za mága, přidejte se ke Starému Táboru. Až vás vyhodí, tak se přidejte k Novému Táboru a mágové vody vás přijmou ihned.
14) Velmi užitečné kouzlo je proměna v žíravou štěnici. Můžete ve 4. kapitole se dostat do Starého Tábora i bez teleportační runy. Také se můžete takto dostat do opuštěného dolu, bude se tam něco načítat, ale je tam jen tma. Nebo se můžete dostat do Svobodného Dolu hned v 1. kapitole, bude to tam stejné jako ve 4. kapitole obsazené strážci ze Starého Tábora.
15) Zajímavé lokace - Je zde pár zajímavých lokací. Stará Citadela je na nejvyšším místě v kraji, jsou zde už jen ruiny. Můžete zmáčknout tlačítko, tím se propadne podlaha. Zamlžená věž se nachází na severovýchodě kolonie, je tam záhadný úkol "Cizinec". Skřetí chrám, je to místo, do kterého se jde kousek od Cavalornovi chatrče.
b) Mini-animace
Ve hře je spousta skvělých mini-animací, k některým potřebujete určité předměty, které použijete na určité objekty.
1) Smažení masa - Potřebujete syrové maso, které použijete na pánvičku.
2) Hulení - Nepotřebujete jen si sednete k vodní dýmce a čekáte než se dostanete do správné nálady 8-).
3) Sedění - Můžete si sednout na židli. V kolika hrách si můžete sednout na židli?
4) Mlácení - Musíte mít kladivo, kterým můžete mlátit do chatrče (např. jak to dělat Shrike v Novém Táboře.)
5) Dolování - Potřebujete krumpáč, který použijete na magický nuget. Nugety se vyskytují v dolech.
6) Kování - kování se skládá celkem ze čtyř kroků. Výsledek je primitivní meč.
a) Nažhavení - Použijte surovou ocel na výheň, změní se na rozžhavenou ocel.
b) Kování - Použijte rozžhavenou ocel na kovadlinu, změní se na rozžhavenou čepel.
c) Chlazení - Použijte rozžhavenou čepel na vědro s vodou, změní se na šavli. (pozn. Šavle není zbraň.)
d) Nabroušení - Použijte šavli na brus a máte primitivní meč.
7) Spaní - Animace běžné potřeby, lehněte si do postele a spěte.
8) Míchání drogy - V Bažinném Táboře míchají drogu v takové šedé nádobě. Sežeňte si předmět "Bylinná kaše" a použijte na tu šedou nádobu. (Pozn. Je to taková lžíce a ne žádná kaše. Asi překlep v překladu.)
9) Alchymie - Potřebujete laboratorní baňku, kterou použijte na alchymistickou aparaturu.
10) Hra na Loutnu - Potřebujete jenom loutnu. (Pozn. Měl sem tam asi zase bug, mohl jsem hrát jenom, když jsem měl otevřený inventář.)
11) Vaření - Opatřete si dřevěnou lžíci a použijte ji na kotel, jako to třeba dělá Snaf ve Starém Táboře.
12) Zapalování statických pochodní - Můžete ji zapálit někdy večer. Myslím, že k tomu potřebujete pochodeň
13) Roh - Když máte roh, můžete na něj zatroubit.
c) Bestiář
Zde píšu seznam potvor a kolik je za ně zkušeností. Nezaručuji, že seznam je kompletní.
Žíravá štěnice 10 xp
Skřetí otrok 30 xp
Mladý krysokrt 40 xp
Mladý mrchožrout 40 xp
Krysokrt 50 xp
Mrchožrout 50 xp
Goblin 60 xp
Krvavá moucha 70 xp
Ještěrka 80 xp
Vlk 90 xp
Skřetí pes 120 xp
Černý goblin 120 xp
Kousavec 120 xp
Důlní červ 130 xp
Gobliní bojovník 150 xp
Skřet (1) 150 xp
Číhavec 170 xp
Skřetí zvěd 180 xp
Břitva 200 xp
Zombie 200 xp
Harpie 200 xp
Skřet (2) 200 xp
Skřetí lovec 200 xp
Přehradní číhavec 200 xp
Chňapavec 220 xp
Lovecký pes 220 xp
Bojovník důlních červů 220 xp
Kostlivec 250 xp
Kostlivý zvěd 250 xp
Skřetí útočník 250 xp
Chrámová stráž 250 xp
Chrámový důlní červ 250 xp
Kostlivý bojovník 300 xp
Skřetí bojovník 300 xp
Skřetí řadový bojovník 350 xp
Stínová šelma 400 xp
Močálový žralok 400 xp
Skřetí chrámový bojovník 400 xp
Vysoce postavená chrámová stráž 400 xp
Ohnivá ještěrka 500 xp
Kostlivý mág 500 xp
Kostlivý mág ze Zamlžené věže 500 xp
Skřetí šaman 500 xp
Golem mostu 500 xp
Menší démon 600 xp
Mladý trol 1000 xp
Démoní lord 1000 xp
Kamenný golem 1000 xp
Ledový golem 1000 xp
Ohnivý golem 1000 xp
Strážce 1500 xp
Trol 2000 xp
Královna důlních červů 2000 xp
Varrag-Hashor 8000 xp
Varrag-Unhilqt 8000 xp
Varrag-Kasorg 8000 xp
Varrag-Ruuushk 8000 xp
Grash-Varrag-Arushat 10000 xp
d) Seznam zbraní
Zde je seznam zbraní. X/x/x znamená poškození, potřebná síla a cena. U zbraní na dálku je to potřebná obratnost.
1) Zbraně na blízko
a) Meče
Jackalův meč 3/20/27 CHEAT
Rezavý meč 10/5/10
Starý meč 12/10/12
Krátký meč 12/6/44
Farmářova obrana 14/7/64
Číhavčí kousnutí 16/8/88
Zraňující trny 18/9/120
Primitivní meč 20/20/100
Whistlerův meč 20/15/110
Kopáčova poslušnost 20/10/160
Lehký meč stráže 22/20/75
Meč rozsudku 30/12/97
Meč stráže 32/12/104
Bojový meč 33/13/111
Válečný meč 34/14/472
Dlouhý meč 40/17/640
Meč strachu 42/18/680
Meč nenávisti 44/18/800
Rezavý meč bastard 45/31/200
Meč vítězství 46/20/860
Meč smrti 48/21/920
Úder tlapy 55/40/300
Široký meč 55/26/1240
Válečníkův rozsudek 57/27/1300
Šepot bouře 58/28/1360
Strážcova ruka 59/29/1400
Řezník 64/32/1660
Artův meč 65/50/360
Popravčí 65/33/1720
Slovo násilníka 66/35/1760
Kalomův meč 70/55/400
Ravenovo právo 70/55/400
Scarův meč 85/70/460
Rezavý obouruční meč 61/30/1480
Lehký obouruční meč 70/42/1900
Šavle správce 71/44/1950
Šavle žoldáka 73/46/2000
Šavle krále 74/48/2200
Šavle ďábla 76/50/2320
Obouruční zbraň 81/58/2600
Hrdinova šavle 83/60/2760
Krvavá šavle 85/62/2840
Těžká obouruční zbraň 86/64/2920
Meč běsnění 88/66/3040
Thorusův meč 90/75/500
Meč hněvu 90/68/3260
Meč pomsty 92/70/3440
Rudý vítr 105/80/570 CHEAT
URIZIEL 90/30/900
Innosův meč 110/90/570
URIZIEL 120+30/30/10000
b) Sekyry
Sekyra (1) 9/5/6
Rozpadlá sekyra 13/7/19
Sekyra (2) 29/12/320
Lebkolam 53/24/1020
Kostilam 54/25/1160
Silasova sekyra 55/40/290
Cordův rozkol 60/50/310
Laresova sekyra 65/45/310
Stará bojová sekyra 67/36/1800
Sběrač krve 68/38/1840
Starý soudce 69/40/1880
Lehká bojová sekyra 77/52/2400
Úder blesku 79/54/2440
Třesk 80/56/2520
Válečná sekyra 94/72/3660
Orikova sekyra 95/90/540
Hlas válečníka 96/74/3860
Pěst barbara 98/76/4060
Torlofova sekyra 99/85/550
Gornova pomsta 100/80/560 CHEAT
Pěst trola 100/78/4360
Leeova sekyra 105/95/560
c) Palcáty
Palcát 23/10/55
Ostnatý palcát 25/11/65
Žihadlo krvavé mouchy 26/11/75
Ocelový hrot 29/11/85
Morning star 35/14/125
Ocelový palcát 36/15/132
Drtič kamene 37/26/139
Lamač srdcí 39/17/600
Lesterův uklidňovač 60/40/340 CHEAT
d) Kladiva
Kovářské kladivo 10/5/5
Skřetí kladivo 50/22/1000
Válečné kladivo 51/23/1040
Boží kladivo 52/23/1080
e) Skřetí zbraně
ShaBaNakk
Grachtnakk
Krush Varrok 45/25/30
Krush Pach 50/30/55
Krush UrRok 55/35/38
Krush Agash 60/40/40
Krush BrokDar 65/45/43
Krush Karrok 75/50/50
f) Ostatní zbraně
Kyj (1) 5/5/2
Pohrabáč 6/5/3
Srp 7/5/4
Krumpáč 7/5/4
Kyj (2) 8/5/5
Ostnatý kyj 11/5/13
Kudla 15/8/25
Bojová hůl 17/9/62
Hůl rozsouzení 19/10/72
Fortunův kyj 20/15/110
Kněžská hůl 21/10/90
Žezlo 26/20/150
ULU-MULU 35/30/1000
Namibův kyj 55/40/300 CHEAT
Orunův kyj 60/50/330
Hůl světla 68/45/350
2) Zbraně na dálku
a) Samostříly
Lehký samostříl 50/25/180
Samostříl 85/42/780
Těžký samostříl 90/45/100
Válečný samostříl 100/55/1300
b) Luky
Krátký luk 20/10/40
Jezdcův luk 24/12/80
Polní luk 28/14/120
Lovecký luk 32/16/160
Wolfův luk 35/35/200 CHEAT
Kostěný luk 36/18/200
Dlouhý luk 40/20/240
Dřevěný luk 44/22/280
Vrbový luk 48/24/320
Dubový luk 52/26/360
Vlkodav 56/28/440
Větrolam 60/30/480
Armádní luk 64/32/520
Rohovinový luk 68/34/560
Diegův luk 70/45/390 CHEAT
Myslivecký luk 72/36/600
Válečný luk 76/38/640
Lovec skřetů 79/40/680
Útočný luk 82/42/720
Ďábelský luk 85/44/760
Smrtící luk 88/50/1000
Legendary War Bow of Burning 200
e) Seznam zbrojí
X/x/x/x/x znamená ochrana proti zbraním/šípům/ohni/magii. Poslední číslo je cena.
Nahá dívka CHEAT
Dívka v bikinách CHEAT
Oděv kopáče 10/-/5/-/250
Lehké kalhoty kopáče 10/-/5/-/250
Kalhoty kopáče 15/-/5/-/500
Bederní rouška novice 15/-/5/-/500
Roucho soudce 20/2/10/-/600 CHEAT
Lehká zbroj novice 30/-/15/-/750
Oděv stínů 30/5/15/-/750
Lehký oblek tuláka 30/5/15/-/750
Oděv tuláka 35/5/15/-/1050
Zbroj stínů 40/5/20/-/1200
Zbroj novice 40/5/20/-/1200
Těžký oblek tuláka 40/5/20/1200
Roucho ohně 40/5/25/5/1200
Lehká zbroj strážce 45/5/20/-/1350
Lehká zbroj templáře 45/5/20/-/1350
Lehká zbroj žoldáka 45/5/20/-/1350
Zbroj královské stráže 50/5/25/1/1500 CHEAT
Zbroj strážce 55/10/25/-/1650
Zbroj templáře 55/10/25/-/1650
Zbroj žoldáka 55/10/25/-/1650
Vznešené roucho ohně 50/5/30/10/1500
Roucho vody 65/5/40/15/1950
Těžká zbroj strážce 70/10/35/-/2100 CHEAT
Těžká zbroj templáře 70/10/35/-/2100
Těžká zbroj žoldáka 70/10/35/-/2100
Vznešené roucho vody 70/10/45/20/2100
Roucho Guru 71/7/35/3/2130 CHEAT
Slavnostní roucho 72/7/36/3/2160 CHEAT
Krunýř důlního červa 80/15/30/5/2400
Těžká zbroj Rudobarona 80/8/40/3/2400 CHEAT
Vznešené roucho Guru 82/8/41/4/2460 CHEAT
Gomezova zbroj 85/9/42/3/2550 CHEAT
Starobylá rudná zbroj 95/25/40/10/5700
Roucho temných umění 90/20/60/30/2700
Vylepšená zbroj z rudy 100/30/45/15/6000
f) Seznam učitelů
1) Síla a obratnost
Diego - První na koho narazíte. Bydlí ve Starém Táboře nedaleko západní brány. Později bude stát u jižní brány.
Thorus - Je to hlavní Strážce ve Starém Táboře, stojí u brány do vnitřního kruhu. Bude vás trénovat, pokud jste strážce.
Lee - Když jste žoldák, vycvičí vám sílu a obratnost. Je ve své jeskyni v Novém Táboře
Lares - Je to šéf banditů v Novém Táboře. Má chatrč v levé straně jeskyně. Dostanete se k němu s prstenem od Mordraga.
Gor Na Toth - Je to Templář, který cvičí Templáře v bažinném Táboře. Bude vás cvičit pouze, když se přidáte do Bažinného Tábora.
Cor Angar - Je to velitel Templářů, stojí vedle Gor Na Totha. Pokud jste Templářem, bude vás cvičit.
2) Jednoruční a obouruční zbraně, luky a samostříly
Scatty - Organizuje souboje v aréně ve Starém Táboře. Může vás cvičit s jednoručními zbraněmi.
Cord - Žoldák Cord v Novém Táboře učí zacházet s jednoručními zbraňemi.
Gor Na Toth - Když se přidáte k Bažinnému Táboru, bude vás učit jednoruční zbraně.
Wolf - Je to bandita v Novém Táboře. Může vás učit s lukem.
Cavalorn - Je to lovec nedaleko Starého Tábora. Může vás naučit zacházet s lukem.
Scorpio - Je to Strážce ve Starém Táboře, cvičí Stráže ve vnitřním kruhu. Bude vás cvičit se samostřílem, ale musíte být Strážcem. Po zavření Starého Tábora se Scorpio odstěhuje do chatrče ke Cavalornovi. To už vás bude cvičit bez toho, abyste byli Strážci.
Cor Angar - Je to hlavní šéf Templářů v Bažinném Táboře. Bude vás cvičit s obouručními zbraněmi, ale jenom pokud jste Templář a pokud jste mistrem jednoručních zbraní.
Lee - Bude vás učit s obouručními zbraněmi, pokud jste se přidali k žoldákům. Lee je velitel žoldáků v Novém Táboře.
Thorus - Naučí vás zacházet s obouručními zbraněmi, ale musíte nejdřív zvládnout boj s jednoručními zbraněmi. Je ve Starém Táboře u brány do vnitřního kruhu.
3) Magie
Baal Cadar - Je to Guru v Bažinném Táboře. Bude vás učit magii, pokud se přidáte k Bažinnému Táboru.
Corristo - Je to nejvyšší mág ohně ve Starém Táboře. Bude vás učit pouze pokud jste mág ohně.
Saturas - Když se přidáte k mágům vody, bude vás učit magické kruhy. Je v jeskyni v Novém Táboře.
Xardas - Je ve své věži. Nekromant učí 6. kruh magie.
4) Magická energii
Baal Cadar - Je to Guru v Bažinném Táboře. Může vám zvýšit vaši magickou energii.
Gor Na Toth - Když se přidáte do Bažinného Tábora, tak vám může zvýšit vaši magickou sílu. Je to Templář, který cvičí další Templáře.
Corristo - Je to nejvyšší mág ohně ve Starém Táboře. Zvýší vám magickou energii, pokud jste mágem ohně.
Torrez - Tento mág ohně vám může zvýšit vaši magickou energii. Je ve vnitřním kruhu Starého Tábora.
Cronos - Tento mág vody je v Novém Táboře. Je to strážce rudné haldy. Může vám zvýšit vaši magickou energii.
5) Ostatní
Drax - Potkáte ho na cestě do Starého Táboru. Může vás za dvě piva naučit stahovat plaza, stáhnout kožišinu, vyjmout drápy a zuby.
Aidan - Tohoto lovce potkáte ve svém přístřešku na cestě do Nového tábora. Učí lovecké techniky jako stahování plaza, stahování kožišin a vyjmutí drápů a zubů.
Gor Na Drak - Naučí vás získávat čelisti důlních červů. Chodí každé ráno do Starého Tábora a zpátky.
Cavalorn - Bydlí nedaleko Starého Tábora ve své chatrči. Může vás naučit plížení.
Buster - Tento bandita v Novém Táboře vás zadarmo naučí akrobacii.
Wedge - Je to bandita z Nového Tábora. Učí plížení, otvírání zámků a vybírání kapes.
Fingers - Je to mistr zloděj ve Starém Táboře. Učí plížení, otvírání zámků a vybírání kapes.
g) Návod
Kapitola 1. - Vítej do kolonii
1) Cesta do Starého Tábora
Po pěkném přivítání pokecejte s Diegem o tom, jak to tu v kolonii chodí. Posbírejte par věcí kolem jezírka a vydejte se po cestě do Starého Tábora. Cestou sbírejte rostlinky a ostatní věci (šípy…). Nalevo vyberte truhlu. Po levé straně u vchodu do dolu je vaše první zbraň… krumpáč! Poté vyběhněte nahoru a napravo přeběhněte most. Sejměte Mladého krysokrta sesbírejte věci hlavně Rezavý meč. Pokračujte v cestě k oběšenci, u nohou má Starý meč, je lepší ne Rezavý meč. Zabijte dva Mladé mrchožrouty a napravo seberte zase nějaké věci. Pokračujte v cestě, z dálky už uvidíte Starý Tábor (pokud máte viditelnost na 300% 8-)). Napravo ještě potkáte lovce Ratforda a Draxe, pokecejte o lovu a později vás mohou něco naučit. Pokračujte po mostě k bráně, od stráží ještě podstoupíte výslech a hurá do Starého Tábora.
2) Starý Tábor
Starý Tábor je nejstarší a největší ze všech táborů. Ve Starém Táboře šéfuje Gomez a Rudobaroni. Jsou zde dva kruhy - vnější kruh a vnitřní kruh, do kterého se dostanete později. Ve vnitřnim kruhu je hrad. Do vnitřního kruhu se dá dostat za 1000 nugetů, nebo se budete muset přidat k některému z táborů. Stínové a Stráže se zde starají o pořádek. Starý Tábor má dvě brány jižní a západní. U jižní brány je zřícenina věže, ve které můžete odpočívat. Horník Guy vám vysvětlí výhody každého tábora a taky vám ukáže chatrč, kde můžete taky odpočívat. Jackal a Bloodwyn po vás budou chtít peníze na ochranu, nic jim nedejte. Pokud nezaplatíte, Bloodwyn na vás pošle Grima, ten bude předstírat, že hledá amulet pro Gomeze, zavede vás před tábor a zaútočí na vás s dvěma dělníky. Horník Jesse vás bude před Bloodwynem varovat. Taky na vás zaútočí Herek. Taky zde je Gravo, ten urovnává za poplatek spory v táboře, ale je to celkem na nic. Baal Taran vám vysvětlí víru Bratrstva. Obchodovat můžete s Dexterem a Fiskem. Graham prodává mapy. U kováře Huna můžete koupit kovářské náčiní. Magické spisy lze koupit u mága Torreze ve vnitřním kruhu. Pokud jste s Mordragem neodešli do Nového Tábora, tak s ním můžete obchodovat taky.
1. Přijetí do Starého Tábora
Pokecejte s Thorusem a poté s Diegem, vysvětlí vám to tu v táboře chodí. Budete muset získat hlasy Stínů. Projděte vnější kruh Starého Tábora a prokecněte každého Stína, který má nějaké jméno.
Whistler chce koupit od Fiska zdobený meč. Fisk mu ho nechce prodat. Dostanete 100 nuget, Fisk vám ho prodá za 110 nugetů, kupte ho, Whistler vám těch 10 nugetů doplatí a dostanete jeho hlas.
Fingers po vás chce , abyste uměli alespoň jednu zlodějskou dovenost. Může vás naučit otvíraní zámků, vybírání kapes a plížení. Až budete umět jednu dovednost, dostanete jeho hlas.
Pro Scattyho musíte porazit Kirga a Kharima v aréně, tento úkol je velmi obtížný. Ale když splníte úkoly pro ostatní Stíny, kromě tohoto, přijmou vás stejně.
Pro Dextera musíte splnit úkol "Recept sekty".
Pro Slyho musíte splnit úkol "Zmizelý strážce".
Pro Diega musíte splnit úkol "Zkouška poctivosti"
Další podmínkou je úkol pro Thoruse "Thorusova objednávka" a minimálně 5. úroveň.
2. Recept sekty
Dexter je obchodník. Chce po vás, abyste pro něj získali recept od Cor Kaloma z Bažinného Tábora. Běžte do Bažinného Tábora viz. Cesta do Bažinného Tábora. Promluvte si Cor Kalomem, řekne vám, že jeho recepty nejsou na prodej. Promluvte Cor Kalomovým učedníkem Cainem, zjistíte, že recept je v levé truhle, vyberte ji. Doneste recept Dexterovi a máte jeho hlas.
3. Zmizelý Strážce
Sly chce, abyste našli ztraceného Strážce Neka, máte si promluvit s Fletcherem. (Pozn. Když jsem s ním promluvil nesplnil se mi tento úkol. Když jsem s ním nemluvil úkol byl splněn.) Nekovu mrtvolu najdete blízko jižní brány v jeskyňce s Krysokrty. Sejměte je a seberte amulet z Nekovi mrtvoly a vraťte ho Slymu a máte jeho hlas.
4. Thorusova objednávka
Tento úkol dostanete od Thoruse 8-). Thorus postává u vchodu do vnitřního kruhu. Chce odstranit Mordraga kurýra mágů z Nového Tábora. Mordrag je u jižní brány, pokecejte s ním a řekněte, že chcete jít do Nového Tábora. Následujte ho. Zkušenosti za všechno, co zabije, přibudou vám 8-). Můžete obírat mrtvoly a sbírat byliny a houby, Mordrag na vás počká. Na cestě uvidíte chajdu, ve které bydlí Cavalorn. Vyberte mu truhlu a jeskyni za chatrčí, klíč byl v truhle. Cestou také potkáte lovce Aidana, který učí lovecké techniky. Před mostem ještě vyberte truhlu a za chvíli jste v táboře. Jakmile dorazíte do Nového tábora, Mordrag řekne, že tu nějakou chvíli zůstane. Vraťte se k Thorusovi a oznamte, že jste se Mordraga zbavili.
5. Snafův recept
Kuchař Snaf je nalevo od brány do vnitřního kruhu. Po vás chce tři žíravé štěnice a pět pekelných hub. Houby se dají nalézt v okolí tábora u jižní brány. Štěnice jsou u zříceniny věže v rozbořené chatrči. (Pozn. Špatně se do nich trefuje zbraní na blízko, doporučuji použít luk nebo samostříl.) Doneste to Snafovi, Dostanete ragú ze žíravých štěnic, to je mňamka. Myslím, že dostanete každý den tři porce ragú.
6. Zkouška poctivosti
Tento úkol dostanete od Diega, máte přinést seznam ze Starého Dolu. Skočte si za kartografem Grahamem. Má chatrč druhou napravo od západní brány. Bude se ji snažit prodat, zmáčkněte ho a on vám ji dá. Dojděte podle mapy do Starého Dolu. Ian je tři patra dole v hlavní šachtě. Bez problémů vám dá seznam. Vraťte se do Starého Tábora a předejte seznam Diegovi.
3) Cesta do Nového Tábora
Do Nového Tábora vás zavede Mordrag u jižní brány ve Starém Táboře. Za všechno, co zabije, dostanete zkušenosti vy. Cestou potkáte chatrč, vevnitř je Cavalorn. Vyberte mu truhlu, je v ní klíč. Klíčem otevřete jeskyni za chatrčí, také ji vyberte. V další chatrči je lovec Aidan, učí lovecké techniky. Před mostem vyberte truhlu. Nebojte se, že vám Mordrag uteče, vždy na vás počká. Až tam dojdete, dostanete prsten, který je potřeba pro úkol "Přijetí do Nového Tábora".
4) Nový Tábor
V tomto táboře žijí Žoldáci a Banditi. Nejdříve narazíte na pozemky Rýžového Lorda. Pokud půjdete po cestě zastaví vás primitiv Lefty, bude po vás chtít, abyste nosili rolníkům vodu. Pokud odmítnete zaútočí na vás. Odmítněte a zmlaťte ho. Pokud nejste dostatečně silní, normálně to obejděte. Dále je tu jezero, na kterém je ostrov a na něm je hospoda. Do ní vás vyhazovači pustí za 100 nugetů. Nakonec je tu jeskyně, hlavní část Nového Tábora. Na levé straně žijí banditi a napravo žoldáci. Žoldáky vede Lee a Lares je šéf tlupy banditů. Pokud chcete někde přespat, podívejte se na úkol "Shrikova chatrč". V Novém Táboře lze obchodovat s bandity Sharky a Wolf. Pokud jste přišli s Mordragem, tak s ním můžete obchodovat taky. Mág Cronos hlídá rudnou haldu, prodává nějaké magické věcičky. V hospodě obchoduje hospodský Silas.
1. Přijetí do Nového Tábora
Ve Starém Táboře pokecejte s Mordragem u jižní brány, který vás zavede do Nového Tábora viz. Cesta do Nového Tábora. Až tam dojdete, Mordrag vám dá prsten, je to vstupenka k Laresovi, který je šéf Banditů. Mordrag se odebere do hospody. Jděte tedy za Laresem, zastaví vás stráže, řekněte, že jdete za Laresem. Potom vás ještě osloví Roscoe. Řekněte, že vás poslal Mordrag a on vás pustí k Laresovi. Předejte mu prsten. Bude po vás chtít dvě věci. Zaprvé máte promluvit s Mordragem o Bažinném Táboře. Zadruhé chce, abyste získali drogu z bažin v ceně 400 nugetů a prodali ji. Nugety máte přinést Laresovi. Kousek od Larese je Baal Kagan z Bažinného Tábora, promluvte s ním. Zjistíte, že v hospodě je jeho kolega Baal Isidor, který propadl alkoholu, také dostanete úkol "Nábor zákazníků". Baal Kagan poslal o Baal Isidorovi dopis Cor Kalomovi. Žádá, aby Baal Isidor byl vyměněn. Běžte do hospody, vyhazovači vás tam vpustí za 100 nugetů. V hospodě je Mordrag i Baal Isidor. Mordragovi vzkažte zprávu od Larese. Teď si promluvte s Baal Isidorem, jestli by vám nesvěřil tu drogu z bažin. Nechce vám ji svěřit, tak mu dejte pivo a řekněte mu, že ho chce Baal Kagan vyměnit. Teď vám ji dá. Vy začněte prodávat. (viz. Úkol Obchodník s drogou) Potom odneste Laresovi 400 nugetů a dejte Baal Isidorovi 200 nugetů ze svýho.
Pokud se chcete přidat do Nového Tábora, potřebujete donést seznam z úkolu "Zkouška poctivosti" Laresovi. Seznam potom normálně dejte Diegovi.
Podmínkou přijetí je také min. 5. úroveň.
2. Rolník Horatio
U Rýžového Lorda je rolník Horatio, bývalý kovář. Pokecejte s ním, vyslechněte jeho příběh. Může vám zvýšit sílu, ale musíte najít odpověď na jeho otázku - Proč by vám ji měl zvýšit? Zajděte do hospody, pustí vás tam za 100 nugetů. Jděte dozadu za paličem Jeremiášem a pokecejte o Horatiovi. Vraťte se za ním a řekněte mu, že chcete dostat Rýžového Lorda a jeho tlupu. Zvýší vám sílu +5!
3. Shrikova chatrč
Promluvte si s Gornem u ohně, je to ten Žoldák s velkou sekerou. Řekne vám, že můžete spát v jedné chatrči, ale nejdříve z ní musíte vyhodit banditu Shrika. Bandita nemá, co dělat na pravé straně jeskyně. Chatrč je kousek vepředu od Gorna, Shrike do ní mlátí kladivem. Zmlaťte ho, až se zvedne promluvte s nim. Shrike odešel do jiné chatrče, oznamte to Gornovi. Teď zde můžete spát.
4. Roznašeč vody pro Leftyho
Tento úkol dostanete od primitiva Leftyho u Rýžového Lorda. Chce, abyste roznášeli vodu pro rolníky. Vůbec tento úkol nepřijímejte. Když odmítnete, Lefty na vás zaútočí, zmlaťte ho a promluvte s ním. (Pozn. Až na vás Lefty zaútočí popojděte kousek dál od Rýžového Lorda, ať vás nevidí, až pak zmlaťte Leftyho. Jinak na vás zaútočí i Rýžový Lord.)
5. Čihavec z hráze
Chlápek vyhlížející na hrázi se jmenuje Homer, je to stavitel a zakladatel tábora. Trápí ho jeden číhavec, který útočí na hráz. Chce po vás, abyste ho zabili. Přeplavte jezero na druhou stranu, tam sejměte přehradního číhavce a seberte mu drápy. Vraťte se za Homerem a oznamte mu, že číhavec je mrtvý.
6. Nábor zákazníků
Tento úkol vám dá Baal Kagan z Bažinného Tábora, je nalevo v jeskyni u kotle. Dá vám úkol rozdávat drogu z bažin. Rozdejte deset kousků drogy mezi lidi, kteří nemají jméno (např. Bandita, Žoldák…), potom si vyberte odměnu.
7. Obchodník s drogou
Promluvte s Baal Kaganem z Bažinného tábora, který je v levé části jeskyně. Dozvíte se, že jeho kolega Baal Isidor se utápí v alkoholu. Baal Kagan poslal dopis Cor Kalomovi, protože chce Baal Isidora vyměnit. Zajděte za Baal Isidorem do hospody. Promluvte s ním, požádejte ho o zásilku drogy, že ji prodáte a že mu dáte polovinu (200 nugetů). Nebude vám ji chtít dát, dejte mu pivo a povězte mu, že ho Baal Kagan chce vyměnit. Dá vám zasilku a vy můžete začít vesele prodávat. Potom mu doneste 200 nugetů.
8. Balorova zbraň
Tento úkol vám zadá žoldák Balor, který je u Svobodného Dolu. Když mu doneste pět jablk, dvě rýžové pálenky, pět piv, tři chleby, dva sýry a dva hrozny, slíbí vám mocnou zbraň. Když mu to doneste, nic vám nedá, akorát se vám vysměje. Můžete ho zmlátit.
5) Cesta do Bažinného tábora
Ze Starého Tábora vás tam dovede Baal Parvez, kterého naleznete u ohně jako je Fisk, Dexter atd. Za jeho zabíjení dostáváte zkušenosti vy jako u Mordraga viz. Cesta do Nového Tábora. Nakonci vás opustí a vrátí se do Starého Tábora.
6) Bažinný Tábor
Tak jste v bažině. V tomto táboře sídlí sekta, která uctívá boha Spáče. Spáč je ve skutečnosti démon, ale k tomu později. Říkají tomu "Bratrstvo". Jsou zde Novicové,Guru a Templáři. Všechny lidi z Bažinného Tábora poznáte, že mají vyholené hlavy. Jsou vidět v Novém i Starém Táboře. Za branou je Lester, který vás provede po táboře. V Bažinném Táboře obchodují Fortuno a kovář Darrion. Pokud jste získali pozornost Baal Cadara bude s vámi obchodovat se svitky a kouzly.
1. Přijetí do Tábora v bažinách
Baal Parvez vás dovede do Bažiného Tábora. Hned za branou je Lester, promluvte s ním. Dozvíte se, že musíte udělat dojem na Guru. Guru mají před jménem "Baal" a většina se s vámi nebude bavit. Jako každý příchozí si můžete od Fortuna vyzvednout svůj denní příděl trávy. Potom jdete za Joru a pokecejte s ním, je u Melvina nedaleko brány. Dejte vás příděl trávy a on vám poradí jak na každého z Guru.
Baal Namib je hned za branou s Lesterem. Nechte se Lesterem odvést někam od Baal Namiba, pormluvte a zeptejte se ho, jak zapůsobit na Baal Namiba. Domluvte se na malém divadélku. Baal Namib se bojí, že Novicové se modlí nejen k Spáčovi, ale i k ostatním bohům. Vraťte se k bráně, Lester na vás začně mluvit. Řekněte, že jste se zřekli starých bohů a že modlíte jen ke Spáčovi. A že jste měli jste vizi, ve který k vám Spáč promluvil a řekl vám, že máte jít do Bažinného Tábora a přidat se k Bratrstvu. Potom k vám promluví Baal Namib. Tím získáte jeho přízeň.
Jděte za Baal Tondralem, bude mít pěknou řeč. Musíte pro něj splnit úkol "Nové duše pro Bratrstvo".
Baal Tyon je na chrámovém nádvoří. Pokud jste v Novém Tábře při úkolu "Nábor zákazníků" vybrali za odměnu přímluvu u Bažinného Tábora, dostali jste upravenou trávu pro Baal Tyona. Dejte mu ji a on usne. Vraťte se až se probudí a on se za vás přimluví.
Abyste získali Baal Oruna, musíte splnit úkoly "Ghorimovo nahrazení" a "Sklizeň drogy z bažin".
Na Baal Cadara, zapůsobíte tím, že předvedete něco ze Spáčovi magie. Použijte kouzlo spánek na jeho žáka. Kouzlo dostanete za úkol "Sklizeň drogy z bažin". Až zakouzlíte, budete mít jeho přízeň.
Potom si jděte promluvit s Cor Kalomem. Přijme vás a dostanete lepší zbroj.
2. Nové duše pro Bratrstvo
Tento úkol vám zadá Baal Tondral. Chce, abyste přivedli někoho, kdo se přidá Bratrsvu. Ve Starém Táboře je nedaleko Fisk a Dextera kopáč Dusty. Jeho kamarád Melvin odešel do Bažinného Tábora. Dusty přemýšlí, že taky odejde. Ale rád by slyšel, jaké to je v Bažinném Táboře. Běžte zpátky do Bažinného Tábora. Zajděte za Melvinem, je kousek od hlavní brány, promluvte s ním. Řekne vám, že je to tu skvělý. Vraťte se za Dustym do Strarého Tábora. Povězte mu, co Melvin říkal. Dusty bude chtít odejít, ale potřebuje 100 nugetů na podplacení stráží. Řekněte, že mu to zaplatíte a ať jde za váma. Podplaťte stráž a doveďte ho do Bažinného Tábora k Baal Tondralovi. (Pozn. Tento úkol můžete začít, také tím že promlůuvíte s Dustym ve Starém Táboře.)
3. Ghorimovo nahrazení
Ghorim je u Baal Oruna, promluvte s ním, stěžuje si, že ho Harlok měl nahradit a jestli byste za ním nemohli dojít. On tam nemůže, protože mu Baal Orun nedovolí odejít. Harlok hulí u Fortuna vodní dýmku. Promluvte s ním, ale nebude chtít jít. Zmlaťte ho a on si to rozmyslí 8-).
4. Sklizeň drogy z bažin
Tento úkol dostanete po úkolu "Ghorimovo nahrazení" od Baal Oruna. Máte donést denní sklizeň drogy z bažin Cor Kalomovi. Nedaleko Baal Oruna je Nyras a vedle něho molo, vydejte se po molu a za chvíli narazíte na Balora a jeho pomocníky. Promluvte s ním dostanete 50 kousků. Musíte najít ještě Virana, který je hlouběji v bažině. Viran vám drogu nebude chtít dát, dokud nevybijete všechny krvavé mouchy v okolí. Až je vybijete bez problémů vám dá dalších 50 kousků. Doneste to Cor Kalomovi a vraťte se k Baal Orunovi. Od něho dostanete svitek spánek.
7) Starý Důl
Důl se zdá na první pohled nepřehledný, ale je celkem přehledný. Na začátku narazíte na Drakea. Promluvte s ním, když mu dáte pivo, řekne vám toho ještě o trošku víc. Dále je tu Santino, s ním můžete obchodovat. Kopáč Glen vám ještě něco řekne o důlních červech. Sestupte o úroveň níž, vejděte do vedlejší šachty a slezte po žebříku dolů. Tam se fláká kopáč Aleph, promluvte s ním a dejte mu 2x 10 nugetů. Dozvíte různé informace, např. že kopáč Glen prodává paklíče. U Brandvicka můžete Alepha prásknout, ale nedělejte to. Vraťte se do hlavní šachty a sestupte zase o patro níž. Zde je Snipes a Aaron, od Snipese dostanete úkol "Aaronova truhlice". O patro níže je sklad, kde můžete udělat úkol "Ulbertův sklad". V tomto patře je boss dolu Ian. Vedle Iana je Alberto, se kterým můžete obchodovat. Kopáč Grimes vám může povědět svůj příběh. Ve postraních šachtách se můžete pokočkovat s důlními červy. V jedné postraní šachtě je ozubené kolo s porouchanou drtičkou, který budete potřebovat později. Pokecejte si s Templáři o lovu důlních červů. Na dně dolu je hlavní tavič Viper, se kterým můžete obchodovat. Dole je taky Strážce Asghan, ten je zatím jen na pokec.
1. Aaronova truhlice
V hlavní šachtě o pár pater níž je kopač Snipes a Aaron. Snipes chce, abyste Aarona odlákali. Promluvte si s Aaronem a odlákejte ho. Řekněte, že vás má jít za Ianem, ale že netušíte, co mu chce. Promlvute se Snipesem, dostente 10 nugetů. Hned kupte od něho klíč za 30 nugetů a vyberte truhlu. Sestupte o další patro níž, tam potkáte naštvanýho Aarona,, je blízko Iana, prodejte mu klíč za 20 nugetů.
2. Ulbertův sklad
Ulbert je v tom patře, jak je Ian. Promluvte s ním, dejte mu něco k pití a potom ho odlákejte. Zajděte si za Alephem, je ve vedlejší šachtě nahoře. Kupte od něho klíč za 30 nugetů. Vraťte se do skladiště a vyberte ho. Jděte směrem k Ianovi, je tam Ulbert a bude trochu naštvanej.
8) Úkoly za Nový Tábor
1. Velký plán bratrstva
Jak vás přijmou dostanete od Laresa tento úkol. Máte zjisti, co má v plánu bratrstvo. Zajděte za Mordragem, je v hospodě. Musíte splnit úkoly "Ohnisko pro Guru" a "Výměšek důlních červů". Potom pokecejte s Mordragem.
Cestou se stavte u mága Cronose, jestli nemá nějaký dopis pro mágy ohně. Dostanete dopis a odznak mágů vody. Takhle vás pustí na hrad. Mágům dejte dopis od Cronose a ze žačátku hry.
9) Úkoly za Starý Tábor
1. Velký plán Bratrstva
Až se přidáte do Starého Tábora, dostanete od Ravena tento úkol. Máte zjistit, co chystá Bratrstvo. Až splníte úkoly "Ohnisko pro guru" a "Výměšek z důlních červů", tak už toho budete vědět dost. Vraťte se za Ravenem a podejte mu hlášení.
10) Úkoly za Bažinný Tábor
1. Předání drogy Gomezovi
Tento úkol dostanete od Cor Kaloma. Máte donést drogu Gomezovi. Jděte tedy do Starého Tábora. Řekněte Thorusovi, že neste drogu Gomezovi a on vásm pustí. Ještě vás zastaví stráž a potom Raven. Všichni vás vpustí. Promluvte s Bartholem a dejte mu drogu, dostanete 500 nugetů. Vraťte se zpět do Bažinného Tábora za Cor Kalomem.
Při tomto úkolu předejte dopis ohnivým mágův z počátku hry.
2. Drogový monopol
Tento úkol dostanete taky od Cor Kaloma. Máte zamezit výrobě bažinné drogy v Novém Táboře. Jděte do Nového Tábora. Od brány Nového Tábora jděte po pravé straně podél skály, nejdříve narazíte na jeskyni s vodou u který je Krysokrt, ale ta nás nezajímá. Pokračujte, dokud nenarazíte na druhou jeskyni, kde je tajná výrobna Nového Tábora. Promluvte si Jacko a řekněte mu, že tam jsou Templáři a on strachy zdrhne. Vraťte se za Cor Kalomem a úkol je splněn.
Kapitolu ukončíte, tak že půjdete kolem Lestera a on na vás promluví.
11) Cizinec
1. Cizinec
Toto je jeden z nejzáhadnějších úkolů Gothicu. Dostanete ho v Zamlžené věži na východním pobřeží u moře. Býval to asi kdysi maják. Najdete tam kostlivého mága, u kterého najdete první Chromanin, to je knížka. Celkem jich je šest a všechny je musíte přečíst. Musíte je najít všechny popořadě. Po každém přečtení dostanete v deníku nápovědu, kde je další kniha.
První je v té Zamlžené věži u kostlivého mága, tím dostanete úkol.
Druhá je v Staré Citadele ve věži, jak tam byl Ur-Shak. Špatně se tam dostává.
Třetí je u Starého Tábora na ostrůvku se skálou v potoce. Je to na východním cípu ostrůvku.
Čtvrtý je u jezera, které leží před Novým Táborem. Jsou tam nějaké chatrče, je to na druhém břehu.
Pátý je na pláži ve vraku, kde jsou ohnivé ještěrky. Je to severovýchodě kolonie.
Šestý je na tom samém místě, kde byl první. Najdete tam mrtvolu, která má poslední knihu.
Kapitola 2. - Hnízdo důlních červů
1) Bažinný Tábor
1. Ohnisko pro Guru
Tento úkol dostanete od Lestera a tím ukončíte kapitolu. Běžte do chrámu za Y'Berionem, máte přinést magické ohnisko. Pro ohnisko byl poslán Novic Nyras, ale nevrátil se. Od Y'Beriona dostanete mapu, vydejte se podle ní na cestu. Na konci najdete zmagořelého Nyrase, který na vás zaútočí. Zabijte ho a oberte ho o ohnisko. Vraťte se za Y'Berionem a oznamte mu fakta. Pošle vás s ohniskem za Cor Kalomem. Můžete si říct o odměnu.
2. Výměšek z důlních červů
Jakmile donesete ohnisko Cor Kalomovi, dostanete tento úkol. Musíte najít silnější výměšek z důlních červů. Pátrání máte začít ve Starém Dole. Jděte tedy do Starého Dolu a promluvte si s Ianem. Nemá na vás čas, protože se porouchalo ozubené kolo v drtičce. Když mu ho doneste, udělá si na vás čas. V jedné z postraních šachet je stará drtička, vydejte se tam. Sestupte dolů, vykoste důlní červy a seberte ozubené kolo. Vraťte se za Ianem a dejte mu ozubené kolo. (Pozn. Když jsem lezl z tý šachty, jak tam je stará drtička, z toho žebříku jsem vždycky spadnul. Musel sem vylézt nahoru a skočit tam. Je to asi nějaký svinský bug.) Řekne vám, že máte jít za Asghanem, ten je úplně dole, tak se tam vydejte. Řekněte mu ať otevře tu mříž a že vám to povolil Ian. Otevře to jen pod jednou podmínkou, když tam budou dva nebo tři Templáři. Dva najdete na dně dolu, Gor Na Kosh a Gor Na Vid. Gor Na Vid půjde jenom, když mu dáte lektvar. Gor Na Bar je nahoře u jedné z postraních šachet. Teď běžte za Asghanem a on vám dovolí otevřít mříž, kterou otevřete navijákem. Probojujte se až ke královně důlních červů a zabijte ji. Neměla by dělat moc velký problém. Seberte vajíčka kolem ní a vraťte se ke vchodu. Promluvte si se všemi třemi Templáři. Ještě oznamte Ianovi, že jste našli hnízdo důlních červů a dostanete basu piva 8-). Teď se vraťte do Bažinného Tábora za Cor Kalomem a vyberte si odměnu.
Pokud hrajete za Bažinný Tábor, můžete se nyní přidat k Templářům. Nejsem si jistý, ale myslím, že podmínkou přijetí je 10. úroveň. Oznámí vám to Templář u vchodu Bažinného Tábora.
Pokud hrajete za Starý Tábor, můžete se nyní přidat ke Strážím. Oznámí vám to Drake ve Starém Dole. Podmínkou přijetí je 10. úroveň. Nebo se můžete přidat k mágům ohně.
Pokud hrajete za Nový tábor, můžete se nyní přidat k Žoldákům. Oznámí vám to Jarvis u brány Nového Tábora. Podmínkou je 10. úroveň.
3. Rukopis
Tento úkol dostanete po donesení vajíček královny důlních červů. Cor Kalom potřebuje knihu, aby mohl použít ohnisko. Knihu ztratil Novic Talas, když ji přenášel ze Starého Tábora. Talase najdete na chrámovém nádvoří. Promluvte s ním a domluvte se, že on vás dovede k jeskyni černých goblinů a vy získáte ukradenou knihu. Talas na vás počká před mostem, přejděte přes most a vysekejte černý gobliny. Pozor na gobliny, jsou docela slabí, ale je jich hodně. Projděte jejich jeskyni a v jedné truhle je ztracená kniha. Vraťte s Talsem do tábora a předejte knihu Cor Kalomovi.
Kapitolu ukončíte tak, že o půlnoci přijdete na chrámové nádvoří.
Kapitola 3. - Artefakty pradávných sil
1) Bažinný Tábor
1. Skřetí hřbitov
Po vzývání vám Cor Angar dá nový úkol. Musíte jít do skřetího hřbitova. Do skřetího hřbitova se dostanete, když půjdete z Bažinného Tábora a budete se držet řeky nalevo, dokud nenarazíte na most. Za mostem čeká smečka kousavců. Za nimi narazíte na první skřety. Jděte rovně, dokud neuvidíte velkou lebku, to je vchod do skřetího hřbitova. Vchod otevřete navijákem nalevo. Vejděte dovnitř. Projděte sálem a cestou zabíjejte skřety. V tomto sále je spousta výklenků, ve kterých jsou mumie. V mumiích je spousta užitečných věcí jako prstýnky, lektvary a svitky. Některé výklenky jsou zavřené, otvírají se spínači v jiných výklenkách. Na konci se dejte chodbou, která vede do místnosti, kde bojuje Baal Lukor se skřety. Pomozte mu a promluvte s ním, přislibte mu pomoc. Jsou zde tři tunely, nejdříve jděte do toho napravo. Napravo se chodba rozdvojuje, napravo jsou dva skřeti. Nalevo je mříž, která se otvírá spínačem ve výklenku. Najdete tam polovinu skřetího zaříkadla. Zaříkadlo dejte Baal Lukorovi. Vraťte se a dejte se prostřední chodbou. Tam najdete druhou půlku skřetího zaříkadla, kterou taky předejte Baal Lukorovi. Dírou byste se dostali do chodby napravo. Za chvíli vám to Baal Lukor přeloží, že je teleportační svitek. Vraťte se a dejte se chodbou nalevo. Dojdete do velké místnosti, kde veprostřed je trochu tuhý skřetí bojovník. Kolem je pár skřetích zvědů, pozabíjejte je i s tím bojovníkem. Potom se postavte na míst, kde stál skřetí bojovník. Baal Lukor vycítí auru, jděte za ním a dá skřetí teleportařní svitek. Použijte ho, přenesete se na druhou stranu zdi, kde otevřete Baal Lukorovi navijákem. Pokecá s váma a vy ho zase povedete. Projděte to tu. Až vlezete do místnosti, kde je Meč Smrti, Baal Lukor zešílí a zaútočí na vás, zabijte ho. Vraťte se do Bažinného Tábora za Cor Angarem. Pokecejte a dostanete další úkol.
2. Léčivé byliny pro YBeriona
Tento úkol vám zadá Cor Angar, musíte donést pět léčivých rostlin pro Y'Beriona. Ale musí to být ty s oranžovýma a zelenýma lístkama. Nacházejí se v bažině. Až jich budete mít pět, tak se vraťte. Dají se taky koupit u Fortuna. Y'Berion mezitím zemřel. Teď dostanete teleportační runu do Bažinného tábora. A čeká vás další úkol.
3. Plán úniku Nového Tábora
Další úkol dostanete od Cor Angara. Teď se Bratrstvo musí spoléhat na plán úniku Nového Tábora. Dostanete klíč od truhly v Cor Kalomově dílně, kde je almanach a ohnisko. To teď doneste do Nového Tábora. U Rýžového Lorda potkáte Gorna, pokecejte s nim. Jděte do jeskyně a pokecejte s mágem Cronosem. Řekne vám heslo "TETRIANDOCH". Jděte tedy za mágy, strážím řekněte heslo a oni vás pustí. Jděte za Saturasem a všechno mu vypovězte. Dejte mu také almanach a ohnisko.
2) Nový Tábor
1. Hledání ohniskových kamenů
Saturas bude chtít najít zbývající čtyři ohniska. Dostanete mapu ohnisek a teleportační svitek k mágům vody. U alchymisty si můžete vyzvednout lektvary. Teď se půjde pro ohniska.
Pro tento úkol musíte splnit úkoly - Ohnisko pod kamenným kruhem, Ohnisko v trolím kaňonu, Ohnisko v rozvalinách kláštera a Ohnisko v horské pevnosti.
Až donesete ohniska vyzvedněte si u Riordiana a Cronose odměnu. Tímto končí tento úkol.
2. Ohnisko pod kamenným kruhem
Vydejte se z Nového Tábora a jděte nahoru napravo podél skály. Jděte pořád dál dokud nenarazíte na Miltena. Pokecejte s ním, všechno vám vysvětlí a dovede vás do hrobky. Dostanete taky svitek zničení nemrtvého, který použijete na nemrtvého strážce. Vejděte do hrobky a zabijte kostlivce, pozor jsou docela tuzí. Potom použijte svitek smrt nemrtvému na strážce. Z mrtvoly strážce seberte skřetí amulet a klíč. Amulet dejte Miltenovi. Truhlu potom odemknete klíčem, tam je ohnisko. Doneste ho Saturasovi.
3. Ohnisko v trolího kaňonu
Teď se vydejte podle mapy pro nejseverněji umístěné ohnisko. Potkáte tam starého známého Diega. Pomůže vám s gobliny. Seberte ze země list z deníku a svitek. Z listu se dozvíte, co svitek je. Použijte svitek na trola a on se změní na trolíka, kterýho v pohodě sejmete. Zkuste použít naviják, ale je zaseklý, Diego ho opraví. Použijte naviják, kterým otevřete bránu k ohnisku. Za vámi se objeví několik gobliních bojovníků. Vylezte nahoru k ohnisku, bude tam otravovat několik harpií, které rozsekejte. Potom seberte ohnisko a promluvte si s Diegem. Ohnisko doneste Saturasovi.
4. Ohnisko v rozvalinách kláštera
Jdete si pro ohnisko na severovýchodě mapy. Potkáte tam Gorna, jak tam kosí chňapavce. Gorn tam hledá starý poklad. Domluvte se s ním, že budete pátrat spolu. Teďka vás povede Gorn. Jděte za ním dolu, pozabíjejte chňapavce a vyberte truhlu. Byly tam svitky a klíč. Nyní vedete vy Gorna. Vylezte zpět nahoru a přeběhněte po kládě na druhou stranu. Znova pokoste chňapavce a jděte k bráně. Použijte svitek proměna v žíravou štěnici a prolezte. Proměníte se zpět klávesou [ENTER]. Použijte naviják, tím otevřete bránu Gornovi. Rozsekejte zase chňapavce. Když půjdete k podstavci, kde mělo být ohnisko, nebude tam. Jděte tedy do podzemí, prosekejte se až k stínové šelmě, tu taky sejměte. Otevřete dveře a vyberte truhly. V jedné ohnisko. Potom se vraťte a na nádvoří bude mladý trol, kterého zabijte. Potom vás Gorn opustí. Vraťte se k Saturasovi a dejte mu ohnisko.
5. Ohnisko v horské pevnosti
Jděte si pro poslední ohnisko. Je to v horské pevnosti na jihu. Na mostě hlídá golem, který lze zabít jen drtivou zbraní. Nedaleko od horské pevnosti je jeskyně a v ní skřetí kladivo. Za mostem potkáte Lestera z Bažinného Tábora. Hledá tam nějaký dokument. Domluvte se, že budete pátrat spolu. Nahoře pozabíjejte harpie a vstupte do pevnosti. Tady taky rozsekejte harpie. V zadní místnosti je truhla a páka. V truhle je klíč od jiný truhly. Páka otvírá tajnou místnost. V ní jsou kostlivci a dvě truhly, který vyberte. O patro víš jsou zase otravné harpie, zabijte je. Vzadu je jedna truhla a další truhla je na balkoně, v ní je dokument pro Lestera. Dejte ho Lesterovi a on vám dá svitky telekineze. Tím si můžete přitáhnout ohnisko. Pro ohnisko se dá také skočit. (Pozn. Zase jsem tam měl bug, nemohl jsem vylézt do věže.) Dole si promluvte s Lesterem, rozhodne se, že tady zůstane. Vy doneste ohnisko Saturasovi.
Kapitola končí, až přinesete všechny ohniska Saturasovi.
Kapitola 4. - Xardas
1) Nový Tábor
1. Pomoc mágů Ohně
Teď musíte přesvědčit mágy Ohně, aby se zúčastnili odpálení rudné haldy. Dostanete teleportační runu k mágům vody. Teď se vydejte ke Starému Táboru. Na hrázi potkáte Leeho, řekne vám svůj příběh. Až se dostanete ke Starému Táboru, uvidíte obě brány zavřené. Před západní bránou stojí Milten. Promluvte s ním a dozvíte se, co se stalo. Starý důl byl zaplaven a Gomez nechal popravit všechny mágy ohně kromě Miltena, který utekl. U jižní brány je Diego, ten vám vysvětlí dalších pár podrobností a dostanete úkol "Setkání". Pak se vraťte za Saturasem a všechno mu řekněte.
2. Xardas nekromant
Když jsou mágové ohně mrtví, je tu ještě třináctí mág, o kterém se zmínil Saturas. Promluvte si se Saturasem o Xardasovi. Xardasova věž je na jihu v zemi skřetů. V knihovně si přečtěte, co na každého golema platí - Arcanum Golum svazek I,II. Kupte si svitky ohnivých a ledových kouzel (10ks) a vydejte na cestu. Pokud hrajete za mága, tak je nejspíš máte. Vydejte se na cestu. Xardasovu věž poznáte snadno. Cestu k věži hlídají tři golemové. Na kamenného golema platí drtivé zbraně, skřetí kladívko nezradilo. Na ledové golema platí ohnivá kouzla, osvědčil se mi ohnivý šíp. Na ohnivého golema platí zase ledová kouzla, automaticky je dobrý ledový šíp. Z každého golema seberte srdce. Vstupte do věže. Vyberte tam dvě truhly s rudou a lektvary. Potom si promluvte s démonem a dejte mu srdce golemů. Dostanete teleportační runu do věže. Teleportujte se nahoru. Vyberte tady zas truhly s lektvary. Po žebříku vylezte nahoru za Xardasem. Promluvte si s ním. Řekne vám, že odpálit Rudnou haldu není to správné řešení. A dostanete úkol "Vyhoštěný skřetí šaman". Vraťte se za Saturasem. Ať zvolíte jakoukoli odpověď, úkol bude nesplněn.
3. Krunýř důlního červa
Tento úkol dostanete od Wolf během úkolu "Hledání ULU-MULU". Před vyčištěním Svobodného Dolu vás Gorn pošle za Wolfem. Wolf vynalezl způsob, jak vyrobit zbroj z krunýřů důlního červa. Doneste mu 15 krunýřů a on vám ji vyrobí. Potom si ho nezapomeňte vyzvednout.
2) Starý Tábor
Do Starého Tábora se teď nedostanete, protože je uzavřený. Stráže u bran na vás zaútočí. Starý Důl byl zaplaven. Aby si Gomez zachoval svou moc, zaútočil na Svobodný Důl a zabral ho. Gomez taky nechal popravil všechny mágy Ohně.
Pokud jste hráli za Starý Tábor, tak máte padáka 8-), vykopli vás. Můžete se přidat k Novýmu nebo Bažinnýmu Táboru.
1. Setkání
Diego je u jižní brány a od něho dostanete tento úkol. Máte říct jeho kamarádům Lesterovi a Gornovi, že se setkají s Miltenem na obvyklém místě. Lestera najdete v horské pevnosti na jihu, jak jste hledali ohnisko. Gorn je v Novém Táboře. Gorn je u Saturase nebo na cestě do Svobodného Dolu. Nebo na svém obvyklém místě u ohně.
3) Xardasova věž
Xardasova věž se nalézá na jihu v zemi skřetů. Xardas je nekromant, býval mágem ohně. Jeho věž hlídají tři golemové. Poté dostanete teleportační runu nahoru. Z Xardasovi věže se dá dostat dvěma způsoby. Můžete se někam teleportovat nebo skočit do jezírka vedle věže.
1. Vyhoštěný skřetí šaman
Tento úkol dostanete od Xardase. Musíte najít vyhoštěného skřetího šaman Ur-Shaka. Ur-Shak vám vypoví druhou polovinu Spáčova příběhu. Ur-Shak je ve staré citadele. Ruiny staré citadeli jsou na nejvyšším vršku, který je vidět zdaleka. Dá se tam dostat cestou do horské pevnosti. Nepůjdete do pevnosti, ale dáte se napravo, je tam most. Dá se tam dostat i jinou cestou blíž u Xardase. Najdete tam Ur-Shaka, jak bojuje se skřetama, pomozte mu. Ur-Shak vám doplní mapu. Potom vám vypoví Spáčův příběh. Vraťte se za Xardasem a pokecejte s ním. Dá vám nový úkol "Cesta do Spáčova chrámu".
2. Cesta do Spáčova chrámu
Tento úkol dostanete po předchozím úkolu od Xardase. Musíte se dostat do Spáčova chrámu. Nejdříve se podívejte na úkol "Hledání ULU-MULU". ULU-MULU je skřetí znak přátelství, když ho budete mít nezaútočí na vás. Tento úkol pokračuje v další kapitole.
4) Stará Citadela
Stará citadela se nachází na nejvyšším vršku v kraji, je to na jih od Starého Tábora. Z citadely dnes zbyly jen ruiny a přebývá tam skřetí šaman Ur-Shak.
1. Hedání ULU-MULU
Tento úkol dostanete od Ur-Shaka. Jeho kamarád otrok ve Svobodném Dole umí vyrobit ULU-MULU. Vydejte se tedy do Svobodného Dolu přes Nový Tábor. U Saturuse vás osloví jeden mág, máte se sejít s Gornem, který na vás čeká na cestě do dolu. Jděte tedy za Gornem a proberte s ním převzetí Svobodného Dolu a ještě vám řekne, že s vámi chce mluvit bandita Wolf. Za jděte za Wolfem, který vám dá úkol "Krunýř důlního červa". Teď se vraťte za Gornem a běžte převzít důl. Dostanete klíč od vrátnice s navijákem. Naviják otvírá mříž do Svobodného Dolu. Cestou pozabíjejte břitvy. Až dorazíte k dolu, tak vám Gorn řekne, že až budete dole, tak za váma přijde. Jděte tedy dolů. Projděte do vrátnice nepozorovaně, aby vás Jackal neviděl. Otevřete vrátnici a otočte navijákem, za chvíli přijde Gorn. Gorn Jackala a Strážce klidně zabije sám. Vejděte do dolu. Na začátku zabijte Strážce a řekněte Gornovi, ať hlídá vchod, zvládnete to sami. Máte dvě možnosti, jak důl projít. Můžete v první místnosti slézt dolů nebo můžete jít rovně. Když slezete dolů, tak narazíte na důlní červy. Potom seskákejte dolů a pozabíjejte důlní červy. Vyleze nahoru a za chvíli narazíte na kamaráda Ur-Shaka Tarroka. Pokecejte s ním. Bude chtít, abyste mu našli jeho lék. Seskočte dolů a tam pozabíjejte zase důlní červy. Nezapomeňte sbírat krunýře důlních červů na úkol "Krunýř důlního červa". Pokračujte dále, tam v temném koutě by měla být Tarrokova medicína. K Tarrokovi mi nešlo vyskočit, tak jsem to celý obešel. Vylezte po dřevěném lešení do další jeskynní místnosti. Zde pozabíjejte Stráže a jděte dále. Vylezte po žebříkách nahoru a tam zase zabijte Stráže. Slezte dolů k důlní drtičce, pozabíjejte důlní červy a vraťte se nahoru. Teď vyjdete na tom místě, kde jste začínali. V celém dole pozabíjejte Stráže. Pak se dostaňte za Tarrokem a dejte mu jeho medicínu. Řekne vám, že potřebujete na ULU-MULU - jazyk ohnivé ještěrky, trolí tesák, zuby močálového žraloka a roh stínové šelmy. Potom opusťte důl.
Ohnivou ještěrku naleznete na pláži, která je na severovýchodě. Pozor na ně, jsou dost nebezpeční. Použijte prstýnky a amulet s ochranou proti ohni.
Trol je v trolím kaňonu. To je tam, kde jste s Diegem hledali ohnisko. Kupte si u Xardase svitek zmenši nestvůru, tím trola v pohodě dostanete.
Močáloví žraloci jsou u Bažinného Tábora.
Stínová šelma je v lese mezi Starým a Bažinným Táboře.
Potom to všechno doneste Tarrokovi a on vám vyrobí ULU-MULU.
Kapitola končí, když vyjdete s ULU-MULU ze Svobodného Dolu.
Kapitola 5. - Strážci portálu
1) Xardasova věž
1. Cesta do Spáčova chrámu
Tento úkol dostanete už v minulé kapitole. Připravte si ULU-MULU a vydejte se do skřetího města podle mapy, jak vám doplnil Ur-Shak. Před městem znova potkáte Ur-Shaka, pokecejte s nim. Dozvíte se, jak se dostat do chrámu. Vejděte s ULU-MULU do města. Otevřete si navijákem a jděte do jeskyní. Jsou tam tři truhly, které vyberte. V jedné je zmiňovaný teleportační svitek, který následně použijte. Vstupte do Spáčova chrámu. Přejděte přes rozbitý sloup na druhou stranu. V následující místnosti pozabíjejte kostlivce a kostlivého mága. Jděte nalevo a zmáčkněte spínač, otevře se vám vchod a vejděte. Nalevo a napravo se otevřou cely s kostlivci. Zabijte je, v celách zmáčkněte spínače a otevře se vám cesta dál. Tady musíte spustit tři spínače ve správném pořadí. Já jsem to měl prostřední, levý a pravý. Když zvolíte správnou kombinaci spustí se malá animace. Vraťte se do místnosti, kde byl kostlivý mág. Otevřeli se vám dveře dole do tunelu a nahoře za kostlivým mágem. Vydejte se za těmi druhými. Zase zabijete kostlivce i s jejich mágem. Jděte nalevo zase zmáčkněte tlačítko a vejděte. Vevnitř je chrámová stráž, zabijte ji zmáčkněte levý spínač. Ve výklenků jsou nějaké věci. Spínačem otevřete dveře, mříž v tunelu a sloupy sjedou dolů. Vraťte se do místnosti s druhým kostlivým mágem. Pokračujte cestou, kde stál kostlivý mág. Potkáte tam prvního nemrtvého skřetího šamana Varrag-Hashor (1/5). Zabijte ho seberte mu jeho čepel. Takovéhle čepele naleznete u každého nemrtvého šamana, rozhodně je nezahazujte, jsou potřeba k dohrání hry.
Čepel zabodněte do relikviáře, tím otevřete východ. Vraťte se a vyskákejte po sloupech, které vám vyjely. Zabijte chrámovou stráž a pokračujte chodbou. Na konci na vás čeká další nemrtví šaman Varrag-Unhilqt (2/5). Zabijte ho a seberte jeho čepel. Jděte do místnosti za ním, tam vyskočte na výstupek. Otevře se mříž dolů. Když vyskočíte ještě jednou na výstupek, zasunou se bodáky dole. Skočte dolů, vyberte tam mumie a zmáčkněte spínač na sarkofágu. V mumiích jsou skvělé lektvary, které zvyšují permanentně vaše statistiky. Vraťte se zpět. Teď jděte temným tunelem ze začátku, v tunel se rozdvojuje, jděte vpravo. Vyskočte nahoru, tam pozabíjejte kostlivce a chrámovou stráž. Vlezte do místnosti se třemi spínači. Postupně je zmáčkněte všechny. Objeví se dvakrát menší démon a další nemrtví šaman Varrag-Kasorg (3/5). Sejměte ho a nezapomeňte vzít jeho čepel. Tu potom zabodněte do relikviáře, tím otevřete mříž u vchodu. Vraťte se do tunelu a jděte doleva až nakonec. Na konci vylezete do obrovského prostoru. Jsou zde dvě místnosti a vchod s mříží, před kterou stojí Templář. Jděte do místnosti nalevo, na stěně najděte spínač a zmáčkněte ho. Otevře se tajná místnost. Na jedné stěně je vysoko spínač. Jděte do vchodu a střelte do něj střelnou zbraní. Místnost se na chvíli zavře a vysunou se bodáky. Musíte dát pozor na bodáky. Otevře se další stěna, kde je další spínač. Zase použijte střelnou zbraní, protože je moc daleko. Párkrát do něj střelte a místnost napravo se otevře.
Vsupte do ní. Jsou tu zase tři spínače, musíte je zmáčknout ve správném pořadí (levý, pravý a prostřední). Když zvolíte špatnou kombinaci, objeví se menší démon, dá se na tom dobře nalevelovat. Až zvolíte správnou kombinaci a otevře mříž za Templářem. Templáře Gor Boba sejměte a jděte dál. Jděte dál a zabíjejte fanatické Templáře a chrámovou stráž. Jsou tu dva východy a taky tunel, do kterého seskočte. V tunel jděte doleva a potom dolů. Najdete tam pěknou sekeru Pěst Barbara, deníček a truhlu, kterou vyberte. Z deníčku se dozvíte o meči, kterého se skřeti bojí, je to Uriziel nejmocnější meč ve hře 8-). Vraťte se nahoru do tunelu a jděte po ochozu kolem až do velké jeskyně s lávou a ostrůvkem uprostřed. Dá se tam dostat i z místnosti, kde byli chrámové stráže a fanatičtí Templáři, ale budete muset proskákat bodáky. Ve velké jeskyni s lávou musíte po ochozu projít tři místnosti. V každé místnosti jsou démoni a jeden spínač. Musíte aktivovat každý spínač, aby se vám vysunul most k ostrovu uprostřed. Jděte na ten ostrov. Jděte do budovy, ale vlezte tam bokem, jinak když půjdete hlavním vchodem, tak zemřete. V budově je další skřetí nemrtví šaman Varrag - Ruuushk (4/5), kterého sejměte. Z oltáře vezměte Uriziel, a taky nezapomeňte vzít šamanovu čepel. Z místnosti vyjděte opět bokem. Vraťte se do tunelu a jděte na druhou stranu. Dojdete do další místnosti s lávou a ostrovem uprostřed. Na ostrově je spínač, který když zmáčknete, sjedete dolů. Tam aktivujte levý i pravý spínač a zabijte důlní červy.
Spínači otevřete mříže od zelené budovy. Vraťte se, tlačítkem nalevo si přivolejte plošinu a vjeďte nahoru. Vraťte se tunelem do místnosti, kde byla chrámová stráž a fanatičtí Templáři. Jděte vchodem nalevo. Nyní jste v místnosti s lávou, kde jste sjeli dolů, ale na druhé straně. Pozabíjejte všechny fanatické templáře, démony a chrámovou stráž. Projděte si zelenou budovu, naleznete zde další pěknou sekeru Pěst trola. Až projdete budovu a přejdete most, narazíte na poslední nemrtvého šamana Grash-Varrag-Arushat (5/5). Šamana zatím nemůžete zabít, tak se vraťte ven. Cestou zabíjejte důlní červy a vylepšenou chrámovou stráž. Teleportujte se ke Xardasovi a pokecejte s ním. Řekněte mu, že jste se dostali do chrámu.
2. Kouzelný meč URIZIEL
Ukažte Xardasovi podivný meč, který jste našli ve Spáčově chrámu. Řekne vám, že je to mocný artefakt URIZIEL, který bohužel ztratil kouzelnou auru. Budete potřebovat obnovit jeho kouzelnou auru. Xardas vám vytvoří magickou formuli pro URIZIEL a vy se zatím podívejte po lepší zbroji. Xardas vám poradí, že máte hledat v jeho staré věži a dá vám klíč od truhly. Ta věž se nachází na jezeře mezi horskou pevností a starou citadelou. Vydejte se tam, je to blízko Xardase. Věž poznáte snadno. Proplavte do jeskyně, je tam spousta nemrtvých, které pozabíjejte. Nalevo je truhla se zbrojí a teleportační runou do Starého Tábora. Napravo jsou nějaké drobnosti. Teleportujte se za Xardasem, který bude mít hotovou magickou formuli pro URIZIEL. Teleportujte se k mágův vody, bude tam váš kámoš Milten. Odejděte s Miltenem do knihovny a promluvte si. Domluvte si s ním pomoc a sejděte se u Rudné haldy. Vchod k Rudné haldě je za Saturasem. Až tam Milten přijde, dejte mu magickou formuli. Spustí se video, jak transformujete magickou sílu z haldy do meče. Tímto končí kapitola. Od teďka se nemůžete teleportovat k mágům vody, jinak na vás zaútočí. (Pozn. Když se tam teleportujete a necháte si aktivní kouzlo, myslím, že na vás nezaútočí.)
Kapitola 6. - Spáčovo hnízdo
Toto je závěrečná kapitola, tak si ještě zajděte pořádně užít. Použijte teleportační runu do Starého Tábora, kterou jste našli ve stáré Xardasově věži. Vybijte všechny Stráže. Potom zajděte do hradu na kafe za Gomezem 8-). Sejměte ho i s jeho pobočníky. Scar má nejlepší jednoručák ve hře. Je tu opravdu spousta skvělých věcí od zbraní až po magické předměty. Gomez má dva klíče. Jeden je od vězení, zajděte tam. Vchod je nedaleko, kde seděl Bullit. V jedné cele je kovář Stone, osvoboďte ho. Ten vám na oplátku něco vyrobí, nebo vylepší vaši Starobylou rudnou zbroj. Druhý je od truhly v prvním patře, je tam další Pěst trola.Ten klíč je taky od skladu, ale nějak nejde otevřít. Vydejte se na místo, kde byl Fisk a Dexter. Vyskákejte po chatrčích a vylezte nahoru. Projděte místnosti, dostanete se do skladu z druhé strany. Nic moc tam není. Můžete pokosit i Stíny a kopáče. Pokud hrajete za mága, Xardas vám může z URIZIELU vytvořit mocnou runu. Potom vyrazte do skřetího města.
Teď máte skvělé vybavení, můžete jít vykosit skřetí město. Potom si telekinezí přitáhněte sošku, kterou uctívali skřetí šamani. Následně použijte páku a vstupte do Spáčova chrámu. Proběhněte až k poslednímu skřetímu šamanovi (5/5) a Urizielem ho sejměte. Vezměte jeho čepel a vystoupejte nahoru. Potkáte apokaliptického Templáře, kterého ihned sejměte. Zabodněte pět skřetích čepelí do pěti relikviářů, otevře se mříž. Objeví se zde váš kámoš Xardas, který po chvíli usne. Jsou zde čtyři východy (SZ, SV, JZ a JV). Jděte do SZ. Jsou zde mumie, které obsahují spoustu lektvarů na permanentní zvýšení vašich statistik. To samé je na SV. Teď jděte do JZ nebo JV, oba východy vedou na stejné místo. Teď uvidíte šíleného Cor Kaloma se svými učedníky, za nimi se tyčí Spáč v celé své kráse. Zabijte Cor Kaloma a potom jeho učedníky. Učedníky můžete dostat, tak že budete zdrhat a on napadaj do puklin s lávou. Pozor na Spáče, který fluše ohnivé koule. Když se k němu přiblížíte, tak vás uspí. Teď budete muset otevřít pět relikviářů se srdci a následně je probodnout čepelemi od šamanů. Po každém probodnutém srdci se objeví démoní lord, kromě pátého srdce, tím končí hra. Spustí se závěrečné video, blahopřeji k dohrání Gothica.
KONEC.