Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autoři návodu : Jan Svatoš
Ing. Miroslav Moucha (od části "Šachy")
Návod na třetí díl této bláznivé adventury jsem psal přímo při jejím hraní.
Návod je psán trochu heslovitě, tak to prosím omluvte...
1) LOĎ
Seberte golfovou hůl; rozvažte uzel na horní palubě; promluvte si s papouškem,
který se právě objevil - zjistíte, že se jmenuje CHUMP; prašťte ho golfovou
holí; mincí odšroubujte hák; hák připevněte k provazu s okem; z bedny na
přední straně lodi vyndejte pepř a zvon; zvonem vyndejte CHUMPA; CHUMPem
zatáhněte za závaží a rychle seberte deštník; BLOUNTEM si jděte stoupnout
na ruku a CHUMPEM skočte na spínač (spodní plošinka); seberte zub; jděte
k barelu na boku lodi; připevněte deštník do díry v barelu; vlezte si dovnitř
a zubem přeřízněte provaz.... šťastný let... šťastné přistání...
2) IDOL
Seberte deštník; použijte ho na levou díru; podívejte se na slečnu dírou
v zubu; po zamilované animaci přeskočte pomocí kamene na druhou stranu;
seberte ruku; první dva překážející zrůďáky odpalte golfovou holí; seberte
toast; skřetovi se jménem MAC, dejte minci a hned úder holí; dejte toast
do přilby a rozdrťte ho pomocí hole; výslednou směs nasypte za krk BANZAIovi;
a taky ho rychle odpalte...; seberte štít a zavěste ho na keř; ruku použijte
k zabavení KENDA; ZEMBLovi hoďte trochu pepře přes rameno; seberte hůlku;
CHUMPem vyprovokujte DJONGA; BLOUNTem mu zatahejte za jazyk; hůlkou doplňte
žebřík na skálu a vylezte tam; CHUMPem vyprovokujte PUNKYho a BLOUNTem na
něj shoďte kámen; dívka je zachráněna, ale...
3) TMA
Najděte sirky (pár kroků vlevo) a používejte je kde se dá; seberte naběračku
a část kosy; kusem kosy vylámejte všechny přední části úkrytů (DEN) a balónek
s vodou u šaška; zapalte pirátovi nohu a hned ji zase uhaste; seberte žlutý
plamen a dejte ho do skleněné nádoby; stiskněte tlačítko ve slově AMONIAC;
seberte zrcadlo a masku u šaška; masku dejte na lebku; otevřete a zavřete
lebku - tím získáte modrý plamen, který také dejte do sklenice; ze zelené
ruky, která se objevila, seberte zátku a nahraďte ji zrcadlem; naběračkou
vyndejte žlutý plamen a seškrabte trochu krve z nápisu; krev nalejte pirátovi
do lahve; můžete ji sebrat a položit na plošinku (PEDESTAL); zazátkujte ji;
červený plamen seberte a dejte ho do skla; masku dejte tentokrát na druhou
lebku; vyndejte modrý plamen; vampírovi dejte část kosy; všechny plameny
vhoďte do skleněné koule; výsledný náboj vás dostane dál...
4) OBŘI A DRAK
Seberte dva kameny (DOLMEN); větší kámen hoďte na křoví u rytíře; vezměte
houbu a namočte ji v bazénku; napuštěnou houbou uhaste oheň; seberte vidličku;
BLOUNTem jděte na levou část pastičky a CHUMPem zatahejte za maso; promluvte
si s králem; pod jednou věží se schovává i princezna; seskočte a promluvte si
s rytířem - dostanete lahvičku MEMORANDA; pomocí vidličky sundejte maso z pas-
tičky; nyní přejděte dveřmi vpravo do další části; seberte lžíci a položte ji
na kámen vlevo; dírou ve stěně prolezte na stůl pro cukr; CUHMPem skočte na
levou část lžíce a BLOUNTem na ni hoďte cukr; rychle vylezte nahoru; CHUMPem
si čichněte k paprice a BLOUNTem přiložte maso; vraťte se do první části;
do nosu lebky dejte vidličku; do ucha penízek; do jezírka nalejte MEMORUM;
na vidličku napíchněte okořeněné maso; seberte zmateného draka a minci; jděte
do druhé části; s CHUMPem se postavte na psí ruku; s BLOUNTem seberte další
cukr a dejte ho psovi; seberte tkaničku; na spodek klece s myší hoďte zvon;
přivažte na něj tkaničku; promluvte si s myší a dejte jí minci; klíčkem
odemkněte spodní vrátka a pusťte do nich draka; vynese dopis, který seberte;
myšákovi vraťte klíč, on vrátí penízek; Korině dejte kámen a kapitánovi dejte
dopis - on ho zabalí; seberte ho a jděte zkoumat Korinin meč...
5) DYNAMIT
Seberte ostny z housenky, střelný prach a tyčku; tou dloubněte do kamene nad
mnichem; seberte kámen; pomocí hůlky sundejte z lebky přilbu; kamenem roz-
bijte flétnu a uhoďte do pařezu; naberte smolu do helmy; seberte tubu a opra-
cujte ji kamenem; stoupněte si na pařez nahoře a dejte píšťalu človíkovi;
až přiletí pták, naskočte na něj OOYOU a máte kouzlo; seberte tubu; dejte do
ní střelný prach a knot; škrtněte kamenem o hlavu; dynamit hoďte na velký
kámen v pravo; OOYOU začarujte mladý výhonek bambusu; začarujte i lebku;
seberte bambus dejte ho dirky; do bambusu strčte střelný prach, zalejte ho
smolou, nakonec přidejte knot; až vám knoty dojdou, seberte si nějaké vlasy
z lebky; škrtněte kamenem o hlavu a zapalte dynamit; ten hoďte na věž; to
opakujte asi šestkrát; po zničení věže si promluvte s čarodějem; budete
transformováni do motýla; BLOUNTem vejděte do dvěří vpravo nahoře...
6) MĚSTO
Jděte do dveří, kam zmizel CHUMP; chlapovi dejte penízek a dopis; seberte
vejce (BOA-BOA) a klíč; klíčem odemkněte měsíční světlo v kleci (vlevo);
jako vlk si promluvte s chlapem, který vám sebral peníz i CHUMPa; skočte na
pohovku; seberte špagetu; otevřete hrnec; shoďte skříňku (CUPBOARD) z police;
skočte na ni z police jménem CORNICE; ze skříňky seberte kladivo; skočte na
péro; kladivem uražte roh jednorožci; roh seberte a jděte ven; staré paní
spravte střechu deštníkem - dá vám lahev s teplou vodou; tu dejte na vejce
v hnízdě na střeše; 2x zazvoňte na dveře do alch. dílny; potom vstupte;
teďka ovládáte jen dvě ruce - Levá ruka používá, Pravá bere; sáhněte na recept
a přečtěte si ho; seberte vejce a dejte ho na láhev teplé vody; seberte střep
a vhoďte ho do nádoby (MORTAL); pomocí paličky střep rozmnělněte; pusťte
vodu a nalejte ji do KATLE; taky tam hoďte špagetu; pomocí zapalovače podpalte
kotel a vyndejte vařenou špagetu; seberte roh jednorožce a dejte ho na spodní
plotýnku; opět ji podpalte; do MIXERU postupně vhoďtě tři přísady - spálený
roh, špagetu a skořápku; zapněte mixér a vznikne GROMIXIR,který dejte hádkovi;
vyrobte ještě jednu kopii lektvaru; tu dejte do lahve; GROMIXIR nechte vypít
ptáčkovi na střeše...
7) MĚSTO II.
Jděte do domu vpravo; Fulbertem (hadem) stiskněte spínač (úplně vlevo); vlkem
nadzvihněte noční stolek a hadem vyndejte mýdlo; pomocí kladiva vyřešte padací
dveře; dále použijte kladivo na Traveling box = píšťala; ještě si pomocí kla-
diva popovídejte s chlápkem - určitě vám vrátí peníz; venku zalijte obě ros-
tliny GROMIXIREM; Fulbertem zatáhněte za páku vpravo; Blountem rychle naskočte
a Fulbertem znovu zatáhněte; Fulbertem vyšplhejte po kytce nahoru a udělejte
most pro Blounta; ten sebere botu a dostane se dolů komínem; Fulbertem vylezte
po druhé kytce pro dopis; ten použijte dvakrát na zrcadlo; Fulbertem opět vy-
lezte po květině a rychle seberte spadlý květ; znovu jděte do alch. dílny;
otočte stranu a přečtěte si návod na SPEEDIXIR; v PESTLE rozmačkejte kost z
chobotnice; uvařte botu (jako špagetu) a vydestilujte květ tím, že ho dáte do
destilační kolony a podpálíte hořák; opět nastrkjete všechny tři věci do
mixéru a zapněte ho; výslednou hmotu nalijte do lahve vpravo; venku vyšplhejte
na střechu; Fulbertem udělejte most pro Blounta, který musí přelézt ke zvonu;
napijte se elixíru a použijte píšťalu na zvon; přelezte zpátky a strčte do
ptáka; rychle běžte sebrat padající pírko; v alch. dílně namíchejte poslední
roztok; do kádě nahoře nalijte vodu a namočte mýdlo; mincí pusťte větrák
a rychle namočte klíč v mýdlové vodě; bleskově ho použijte na větrák; vydesti-
lujte Memorum a nalijte ho do mixéru; seberte pírko; podpalte ho na plotně;
vznikne prášek, který bude taky putovat do mixéru; elixír nalijte do lahve...
8) MRAKY
Seberte nůž a závaží. To hoďte do koše pod balónem. Odřežte závaží, které
svým pádem omráčí kozu. Promluvte si s OOYOU. Blountem vypusťte balónek
(vpravo je taková pumpa). Až bude nad OOYEM, naskočte. Zakouzlete na černé
vykukující vlasy a BLOUNTEM si promluvte s obrem. Vypusťte další balónek a
OOYOU se opět přeneste na další ostrůvek, na kterém zakouzlete na kámen.
Blountem seberte rybářský prut pomocí golfové hole. Jděte do druhého obrazu
vlevo. OOYEM si stoupněte na lopatku (taky vlevo). Blountem stiskněte jednou
tlačítko na katapultu. Pak se běžte podívat do dalekohledu (věž vpravo) a tím
upoutáte pozornost obra - COLLOSE. OOYA by měl přistát dole u sýru. Zakouzlete
na něj a seskočte ke katapultu. Blountem dejte katapult do původní polohy a
stoupněte si na lopatku. OOYOU nastavte katapult o jeden stupeň a zakouzlete
na obrázek lodě vpravo nahoře. Blountem seberte červa pomocí prutu. Dejte ka-
tapult opět do původní polohy a stiskněte druhé tlačítko na katapultu. Nastav-
te katapult o dva stupně a jděte se podívat do dalekohledu. Střela by měla
zasáhnout obra do hlavy a rozbít mu přilbu. Jestli se to nestalo, špatně jste
nastavili katapult a musíte to zopakovat. Pomocí prutu seberte ještě daleko-
hled a pak se vydejte zpátky do prvního obrazu. Prutem ulovte rybu v díře mezi
mraky, a ještě přitáhněte mrak, který vykukuje za skálou. OOYOU si stoupněte
před oblyčej obra. Blountem vypusťte balón a rychle leťte k OOYOVI. Tím rychle
naskočte na balón a Blountem propíchněte nožem mrak. OOYOU vlezte na horní
kráter a Blountem ucpěte spodní gejzír. Uřežte všechny závaží na balóně a
s OOYOU do něj vlezte. Hoďte dvě závaží do balónu. Teď použijte dalekohled na
podivný malý znak na kameni. Uvidíte mrznoucí blechu. OOYOU na ni začarujte.
Seberte ji a jděte do druhého obrazu. Rybou přeřežte dřevěný trámek a promluv-
te si s OOYEM. Stínem promluvte s oběma stínama a na robota použijte nůž. Ble-
chu hoďte na COLLOSOVU hlavu...
9) BLECHA
S blechou zalezte dole do zubu a párátko, které získáte, dejte do pravého oka.
Do oka se podívejte a zjistíte, že je v něm kamínek. Skočte do levého ucha
a kamínek je venku. Vemte párátko a jděte k jizvě. Když vykoukne blešák,
prašťte ho párátkem. A vůbec, vymlaťte celou rodinu. Chyťte se chlupu, který
kouká z nosu. Strčte kamínek na slzu. Znovu zatáhněte. Svezte se po slze.(?)
Až dojedete shoďte kamínek a dveřmi vpravo se vraťte do obrazu s katapultem.
Stínem Blounta seberte kamínek a dejte hop do spodního stroje. OOYOU zakou-
zlete na lodičky a seberte vypadlé kolo. Kolo dejte do robota a seberte mu
z jazyka kousek pylu, který obratem ruky hoďte na COLLOSA. Blechou skočte
na nos a až se začne COLLOSUS drbat, zopakujte to. Seberte pyl a dejte ho do
pravého ucha. Musíte ho tam ale narvat. Do nosu dejte párátko a skočte na
pravý límec...
10) DVA VLÁDCI
Vezměte si FULBERTA a vylezte na svícen. Seberte svíčku a postavte se na misku
na stole. Vlkem praštěte do zeleniny (hned vedle). Rozhoupe se lustr. Rychle
skočte i na druhý lustr a seberte fenykl (či co..). Nadzvedněte pokličku nad
hrncem.Teď můsíte poklábosit s princeznou a stráž zlikvidovat kladivem. Seber-
te pistoli,promluvte si s divnou ženou a polibte princeznu.Rychle vezměte hůl-
ku (žena se nesmí dívat - jinak to musíte zopakovat) . Seberte také svoje dvě
postavy a přesuňte je dveřmi v horní části . Vlkem jděte pod knihu a FULBERTEM
vylezte po tyči . Zatímco Vlk chytá brýle , musí jít FULBERT opět skrz dveře a
stoupnout si mezi kašnu a mezi ruce na zdi. Tím jste snad získali brýle. Těmi
můžete nyní sebrat cibuli . Dále prozkoumejte dvě části fontány a vyslechněte
princeznu. Dejte svíčku na prostřední ruku a zapalte ji hůlkou. To samé zopak-
ujte na zbylé ruce. Správné pořadí rukou si musíte odhalit sami. Na konci této
části kola se otevře kašna, do které urychleně vejděte. V nové části podarujte
krále rukou a TIBa (nahoře) pistolí.Vpravo ještě předejte FILOVI fenykl a naj-
děte talíř . FULBERTEM vylezte po tyči a BLOUNTEM skočte na druhý lustr (už
zas?) . Chvíli vyzvídejte u motýla . Pak použijte cibuli na chlapa se sekerou.
Rychle mu ji seberte . Opět podarujte šaška hůlkou . FULBERTEM vlezte do dírky
(asi na brouky) a rychle vylezte na FILOVU tyč.V ten samý moment dejte BLOUNT-
EM šaškovi talíř. Král zahodí bačkoru rovnou k FILOVI.Ihned ji seberte. Šaško-
vi seberte hůlku, kterou jste mu dali. Tou teď uhaste svícny. Při správném po-
řadí (nejspíš pravý-levý-prostřední) se znovu otevře kašna.Pomocí kašny a min-
ce se dostaňte zpět. Zde se pomocí rozhoupaného lustru dostaňte na krb. Sekeru
vložte do hrnce , FULBERTEM se připravte k princezně a Vlkem zalezte do pece
(do krbu). Až se začnou trpaslíci rojit,rychle vylezte FULBERTEM na svícen. Po
několika "akcích" by se měla uvolnit lebka, kterou sebrte. Taktéž naložte se
sekerou. Princezně dejte bačkoru a fontánou prolezte znovu do druhé části.Tady
dejte lebku králi a utíkejte do dveří nalevo. Další část je hotova !
11) ŠACHY
Jdi do dílny. Fulbert zabaví pavouka a Blountem jdi ke knize u obrazu. Vlez do
ní. Získáš křídu. Vlez do sochařské knihy (vlevo) a získej kružidlo. Seber ko-
ně . Fulbertem klikni na hromádku prachu a Blountem na létající prach , aby se
rozkýchal. Seber všechna čísla . Blount půjde k pavoukovi a Fulbert před obraz
s měsícem . Teď se vyděsí pro změnu pavouk a ty můžeš sebrat devítku . Seber
štětec. Potom Blount použije kružidlo na arch papíru - máš osmičku. Nyní hoď
všechna čísla do nádoby s inkoustem. Použij štětec na nádobu s inkoustem a na-
maluj před vozík na obraze krávu.Použij minci jako kolo pro vůz. Vůz popojede,
kolo upadne. Seber minci a z vozu kus mramoru. Klikni na knihu geometrie, ská-
kej na ní tak dlouho, až vypadnou šipky. Vezmi je a dej do otvoru ve stromu ve
velké knize - získáš Bowmana . Otoč stránku a štětcem namaluj cestu . Koně dej
rytíři . Otoč stránku , použij 2x štětec a získáš mandolinu . Použij sekeru na
pravítko a máš dva kusy dřeva. Nyní jdi do šachovnice. Namaluj figurky křídou
na dřevo a kroužkem na mramor. Použij dláto a kladivo na dřevo a druhé dláto a
kladivo na mramor. Potom dej obě figurky do hrnce s barvou a použij na ně ště-
tec. Žongluj oběma rukama s míči a prase praskne . Vhoď minci do prasete. Hraj
na mandolinu oběma rukama . Seber zkamenělého Othella a použij ho na Capthrona
na šachovnici. Použij Bowmana na dva strážce a na zlatý klíček na věži (postu-
puj po jednom políčku, až se dostaneš na to správné). Dej Lovera na políčko se
značkou mandoliny,dej mu malou mandolinku a nech ho na ni hrát. Nyní s ním mů-
žeš vstoupit do věže s klíčem . Popřejme mu chvíli soukromí a věnujme se další
hře . Killer stiskne páku a kat zmizí . Rytíř (postupuje jako jezdec v šachu)
bojuje s vojáky , kteří se objeví vlevo a vpravo od krále , když se dostane na
jedno ze žlutých polí u krále. Potom ho dej na žluté pole vlevo od krále. Po-
stav Bowmana na pole , ze kterého může kontrolovat žluté pole vpravo od krále.
Nakonec Killer vezme sekeru a král je šach - mat.
12) ZRCADLA, MOZEK
Použij vejce na zrcadlo času a dej kuře otvorem Blountovu zrcadlovému obrazu.
Zrcadlový Blount použije kuře na zrcadlo vychrtlosti a vrátí ho otvorem Blount
ovi.Blount kuře použije do malého otvoru a potom do zrcadla tloušťky (2x) a dá
ho zrcadlovému Blountovi. Ten ho použije na velkou díru. Démon se probudí. Zr-
cadlový Blount použije kuře na zrcadlo vychrtlosti a dá kuře zpět Blountovi a
ten ho použije na zrcadlo času a získá tak slepici, kterou ještě použije na
zrcadlo tloušťky. Jdi k mozku. Vlk rozbije skleněnou skříňku uprostřed a Blo-
unt mačká tlačítko, dokud se neobjeví Colossus . Vlk ho praští a Blount sebere
zrnko písku. Vlk stiskne páku výhybky vpravo, takže vozík pojede k jezeru. Oba
jedou vozíkem k jezeru. Vlk skočí do jezera. Až se z jezera vynoří oči, Blount
na ně použije písek.Až se objeví ryba v bublině, Blount použije vozík, aby ry-
bu osvobodil.Vlk stiskne páku výhybky, aby vozík mohl jet rovně,použije vozík,
chytí se ryby a na druhé straně vytáhne píšťalu z kamene . Studnou a dveřmi se
vrátí k Blountovi . Zopakuj celý postup, aby se ryba znovu objevila. Nyní na-
sedne do vozíku Blount a sebere píšťalu . Použije growingelixír na kytku pod
oknem úplně vpravo. Fulbert vyšplhá nahoru. Blount vyjde až do okna a zapíská-
ním přivolá draka.Použije na něj growingelixír. Potom použije píšťalu na pali-
sádu a na louži s klíčem ( musíš opět zopakovat postup s rybou ). Vezme klíč a
otevře jím truhlu. Vezmi z ní zkrášlovací mast. Sedne na draka a ten ho donese
k semenům, na které použij tlustou slepici. Seber poslední semeno . Jdi zpět k
zrcadlům . Dej semeno démonovi. Blount použije zkrášlovací mast na zkrášlovací
zrcadlo a jakmile se změní v krasavce , zrcadlový Blount rychle použije mast
ošklivosti na zrcadlo ošklivosti. Oba potom projdou zrcadlem do další úrovně.
13) POZITIV A NEGATIV
Nejprve promluv s pozitivní polovinou boha a seber vlákno času , které spadne
dolů . Použij sekeru na bránu a kladivo na zeď . Rychle použij oba zvonky a až
obě ruce uchopí řetěz, skoč na něj. Seber skladbu. Hoď skladbu do bazénu a po-
užij znovu zvonky. Skoč znovu na řetěz a do bazénu.Nyní máš dvě sladby. Žlutou
dej na stojan k andělovi a červenou na druhý stojan k čertovi . Hoď minci do
svatozáře andělovi a kladivo použij na mrak u čerta. Svaž noty vláknem času a
zazvoň na oba zvonky, aby ruce dokončily práci.
KONÉÉÉC