Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
A. Úvodem
Tohle je sice freewarovka, ale protože kocour Garfield je můj oblíbenec (a váš doufám taky), tak jsem se rozhodl napsat návod. O co vlastně ve hře jde ? Za městem se do pole dostanou nebezpečné mutagenní látky. Způsobí, že klasy ožijí a začnou samy pochodovat po poli. Ne nadlouho - projíždějící kombajn je srovná úplně stejně jako normální, nenapadené klasy. Jenže - tím se mutace nezlikviduje. Další nepříjemnosti provádí v pekárně, kde z mouky ze zmutované pšenice zadělají těsto. Pekárenskými výrobky se pak mutace pomalu rozlézají po celém městě.
B. Návod :
1) Doma :
Samozřejmě hrajete za kocoura Garfielda. Ráno se Garfield probouzí a ještě vůbec nic netuší. Když však vezmete v úvahu výše popsané události, Garfieldův hlad a to, že mu hne dpo ránu slintá n hlavu neuvěřitelně hloupý pes Odie, je jasné, co je dneska za den. Ostatně Garfdield nám to řekne sám hned svoji první hláškou : "Nenávidím pondělky !". Z Garfieldova pelíšku seberte deku a medvídka Pookyho a jděte doprava, nebo dolů. Pokud jste u televize, pokračujte doleva, jste u křesla, za kterým je myší díra. Když půjdete opět dolů, jste v předsíni. Na zemi vidíte myší past. První dveře vedou do Jonovy ložnice, druhé do koupeny a třetí naproti vám jsou dveře do kuchyně a v kuchyni... je lednička plná jídla !! Jo, to sice je, ale je důkladně zabezpečená proti Garfieldově žravosti. Co teď ? Bude tedy potřeba vzbudit Jona, aby dal Garfieldovi něco k jídlu. Jděte za ním do ložnice, ale bohužel - Jona jen tak nevzbudíte. Jděte tedy do koupelny, vemte si kýbl a napusťte do něj vodu - jo, to se hezky řekne, ale kohoutky jsou nějak zadřené,nebo co... Garfield si musí poradit jinak. Jděte za Odiem a nachytejte do kýble jeho sliny. Poslouží stejně dobře jako voda, ne ? Hlavně, že je Jon vzhůru !
2) Snídaně ?
Jon vám řekne, abyste s Odiem přišli do kuchyně na snídani. Zajděte tedy pro Odieho a potom jděte do kuchyně. V kuchyni jděte doleva ke stolu, Odie už tam je. Přes židli vyšplhejte na stůl. Nyní zvolte Action a shoďte Odieho ze stolu (tomu Garfield nikdy nemůže odolat, přestože jeho lepší já se mu čas od času snaží domluvit, ale žádné strachy, s tím si Garfiled poradí raz dva). Jon přináší oblíbenou Garfieldovu pochoutku - lasaně. Chyba je, že jsou tentokrát vyrobeny z těsta ze zmutované pšenice. Po otevření se objeví velký mutant, který Jona ohrožuje. Garfield teď musí Jona zachránit. Snad by mohlo být v ledničce něco, co by mohlo pomoct ? Ale jak se do ní dostat ? Jděte do pokoje k maší díře a zavolejte na myšáka. Ten by o klíči možná věděl, ale napřed mu musíte přinést sýr z myší pasti v předsíni. Jděte do Jonovy ložnice, seberte ze stolu nůžky a Jonův polštář - nebo spíš klíček, ktzerý je pod ním. Vraťte se do kuchyně a použijte klíček na červené dveře. Projděte ven a seberte klacek. S ním zneškodníte myší past, potom seberete sýr a odnesete ho myšákovi. Ten vám dá klíč od ledničky. Tak honem do kuchyně, otevřít ledničku a sebrat vše, co v ní najdete. V inventáři použijte nůžky na krabici (sealed container), zjistíte, že obsahuje speciální polévku od Jonovy matky. Použijte ji (tu polévku, ne matku) na mutanta a pro tuto chvíli máte vyhráno.
3) Liz
Zajdete k veterinářce Liz (která vytrvale odmítá Jonovy neohrabané návrhy). Ta by snad mohla pomoci. Až ji vypovíte celý příběh, Liz rozhodne, že je potřeba udělat tři věci :
1. Získat více polévky od Jonovy matky.
2. Najít místo, kde bude možné polévku na mutanty použít.
3. Získat na pomoc tři další kočky.
Pro splnění těchto úkolů není v dohledu nikdo lepší, než Jon.... hmm, no dobře, vlastně Garfiled. Liz vás vybaví blokem, abyste se mohli s ní dorozumět, protože kočky - to dá rozum - nemluví, že ano. Takže blok hned použijte na Liz a prohovořte vše potřebné. Pak můžete vyjít ven a dostanete se do mapy města. Úplně vlevo dole je Lizino veterinářství a pod ním je silnice - výpadovka z města. Kousek dál vpravo jsou nad sebou tři lokace. Nahoře je Jonův dům, pod ním je park a pod parkem je supermarket. A ještě dále vpravo je nahoře ulička a pod ní je budova televizní stanice YUCK. Tak, mapu už známe a můžeme se věnovat plnění úkolů.
4) Získat více polévky od Jonovy matky
Jděte na výpadovku. Jenže tady hlídá jeden psí mutant. Použijte na něj klacek a je mimo hru. Teď by to chtělo stopnout nějaké auto. Jděte do uličky - jsou tam dvě kočky, ale zatím je nechte být. Na mřížku vpravou u zdi použijte svou deku a teplý vzduch vás vynese nahoru na balkon. Jděte kousek doprava a na velký plakát použijte nůžky - tím získáte pěknou dámskou nohu. Vraťte se, použijte Action na žebřík a sešplhejte zpět do uličky. Jděte opět na výpadovku a nohu z plakátu použijte na strom. No vida, zastaví hned první auto ! Octnete se v další mapce s lokacemi (zleva doprava) : Laboratoř, les, stodola a dům Jonových rodičů.
Nejprve jděte do odmu Jonových rodičů. Jonově matce dejte dopis, který vám pro ni dala Liz. Matka slíbí udělat svoji speciální polévku, ale musíte sehnat dvě přísady - speciální muchomůrku a vodu ze zvláštního pramene. Jděte ven a zajděte do stodoly. Seberte slámu z kolečka vpravo a jděte k přístroji v popředí. Prohlédněte si obě páčky vpravo. Modrou posuňte do polohy "thick" a použijte slámu na přístroj. Tak získáte lano. Jděte do lesa. První potok přeskákejte po kamenech. Párkrát se asi vymácháte, protože některé kameny jsou nestabilní, ale po několika pokusech správnou cestu najdete. U druhého potoka, použijte lano na větev nad vodou a potom pomocí Action se vám provaz zahlásí jako swing. Přehoupněte se na druhou stranu a kousek dál seberete muchomůrku. Vraťte se do mapy a nyní půjdeme do laboratoře.
Vyslechněte rozhovor dvou vědců a pak použijte kýbl na vodu u břehu. Jděte do domu Jonových rodičů a dejte Jonově matce muchomůrku a kýbl s vodou. Jonova matka slíbí uvařit svoji speciální polévku a vás prozatím pošle za Jonem, takže se můžeme věnovat splnění dalšího úkolu.
5) Najít místo, kde bude možné polévku na mutanty použít.
Vraťte se do mapy města a běžte do budovy YUCK TV. Projděte dveřmi a jděte buď doleva, nebo 2x doprava (ne po schodech nahoru !). Nahlédnete do velkého studia. NApadne vás, že by bylo dobré ho využít pro vaše účely - mutanti se sem vejdou a dá se využít protipožární zařízení. Předtím je ale třeba ještě něco udělat. Vraťte se do haly a nyní jděte po schodech nahoru. Dveří so šéfovy kanceláře si nevšímejte a jděte rovně. Dojdete do místnosti s ovládacím panelem. Dejte Action a klikněte na panel. Pokud jste někdy hráli starého dobrého Potrubáře, nebude pro vás následující úkol zase tak velký problém. Musíte propojit přívod vody se dvěma červenými vývody úplně vpravo, které jsou označeny jako A1 a A2. Nejdříve musíte přivést širší zelené trubky k redukci, která je vlevo odle a odtud pak dvěma vývody povedete červené trubky k vývodům A1 a A2.
Čtyřmi šipkami nahoře se můžete v síti posouvat, prvním tlačítkem pak měníte typ trubek, které se vám budou nabízet. Pokud vás proud vody dostihne dřív, než stihnete vybudovat celé potrubí, vše se smaže a vy začínáte opět od začátku. Po několika pokusech to ale určitě zvládnnete. Až se to podaří, Garfield se pochválí za dobrou práci (taky kdo jiný by to měl za něj udělat, že ? :-)) a úkol pro vás skončí. Jděte dolů, cestou ještě otevřete první dveře vlevo pod schodama, v místnosti otevřete skříň a vemte si chůdy.
6) Získat na pomoc tři další kočky.
Kočky, které musíte získat jsou ve městě. V uličce je Guido a Arlene a v parku vpravo je Nermal, nejroztomilejší kotě na světě. Promluvte se všemi třemi kočkami a dozvíte se, co po vás budou za spolupráci chtít.
Guido : chce lasaně
Arlene : chce nějakou hezkou věc, která jí dokáže Garfieldovu lásku
Nermal : chce klubíčko vlny na hraní
a) GUIDO
Ve městě jsou samé zmutované lasaně, takže musíte jít do supermarketu, koupit ingredience a nějaké lasaně sami udělat. K tomu ovšem bude potřeba určitá příprava. Nejprve se musíte převléknout za čověka, jinak vás do supermarketu nepustí. Jděte do Jonova domu a v jeho pokoji v šatníku si půjčte košili a kalhoty. Pak jděte do parku, kde hned na kraji na lavičce sedí muž v klobouku. Když se k němu přiblížíte, zjistíte, že je alergický na kočky. Jděte do YUCK TV a ze stolku recepční vemte lepidlo. Pak jděte opět do Jonova domu a zajděte ke Garfieldově posteli. Seberte z ní kočičí chlupy a vraťte se do parku. Můžete si uložit hru ([Ctrl] + [M]). Vylezte na strom (volbou Action) a použijte chlupy na muže v klobouku. On kýchne a ztratí klobouk. Rychle použijte lepidlo na lavičku. Až si muž sedne, tak se přilepí. Dojděte si pro další dávku kočičích chlupů a opět je použijte ze stromu na muže v klobouku. Tentokrát už se ovšem nemůže zvednout pro klobouk a tak je klobouk váš.
Tím máte vše potřebné. Jděte k supermarketu a pomocí action si oblečte jednu věc (např klobouk - wear hat) - Garfield si hned obleče i všechno ostatní. Nyní můžete jít do supermarketu. Jděte až úplně doleva, až na konec a tam najdete krabice s lasaněmi v prášku. Přečtete si, že recept na přípravu je na zadní straně krabice. Vemte jednu krabici a prohlédněte si ji v inventáři. Potřebujete šunku, mleté maso, mozzarelu, špenát a rajčata. Když se projdete supermarketem, tak tam tohle všechno určitě najdete. Problém je ale v tom, že si to nemůžete odné=st bez peněz ! Jděte do Jonova domu. Jon se koupe a šaty má na podlaze. Opatrně je prohledávejte kurzorem, až se vám ohlásí peněženka (vallet). Seberte ji a utíkejte rychle do supermarketu, nyní už budete moct vše potřebné nakoupit. Jděte do Jonova domu, do kuchyně a Garfield už sám v krátké animaci připraví lasaně. Jděte do uličky a dejte lasaně Guidovi.
b) ARLENE
Jednoduché. Jděte opět do Jonova domu, projděte kuchyní na zahradu, kde jste našli klacek na deaktivaci myší pasti a utrhněte ze záhonu květinu. Odneste ji Arleně a hotovo.
c) NERMAL
Nermal chce své klubko vlny. Hm. Jděte od něho dolů, na další obrazovce uvidíte tři mutanty, jak si s jedním klubkem házejí. To ale nebude to pravé. Ještě se podívejte na věci vpravo na zemi. Najdete tam výbavu SWAT a mezi ní i kouřový granát. Ten se bude hodit. Jděte do Liziny ordinace a všimněte si židličky. Použijte na ní Move a potom Action. Vyšplháte na ní, otevřete skříňku vezmete z ní vatu. Nyní opět jděte ven a klikněte na výpadovku (Outskirts). Dostanete se do druhé mapky a jděte hned do stodoly. Páčky na přístroji nastavte takto : červenou do polohy cotton (střední poloha) a modrá už by měla být nastavená do polohy thick. Pokud není, tak ji tak nastavte. Nyní na přístroj použijte vatu a máte krásné bílé klubíčko. Odneste ho Nermalovi.
7) Finále
Nyní obejděte všechny tři kočky (Guida, Arlenu a Nermala) a promluvte s nimi. Garfield se s nimi domluví, že se sejdou v TV studiu. Ještě můžete zajít informovat Liz, že je vše připraveno (ona zatím přivezla od Jonovy matky polévku a udělala, co bylo třeba). Pak se animací přenesete do TV studia a začne kočičí "koncert" :-). Až přilákáte všechny mutanty do studia, animace skončí a pak už máte poslední úkol - aktivovat pomocí Action kouřovou bombu. A pak už následuje jenom "šťastný" konec téhle zdařilé adventurky. Doufám, že jste se bavili tak, jako já :-).
KONEC.