Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
1) NEZÁVISLÝ OBCHODNÍK
Začínat jako nezávislý obchodník rozhodně doporučuji. Postupně si vydělávat na
lodě s větším objemem. Sem tam vzít s sebou na cestu nějaký ten balíček
a postupně si v poměrně lehkých půtkách zvyšovat bojeschopnost. Jak na to ?
Celkem jednoduše, na hvězdné mapě okolí si vždy v údajích o systému přečtěte
co je dobrý vývozní a dovozní artikl a podle toho je už možno zaručeně
obchodovat. Jakmile dosáhnete objemnějších lodí, můžete si do nich natahat
(upgradovat) spoustu nejrůznějšího vybavení, čímž však přijdete o místo na
lodi a nutně musíte mít menší náklad a tím i zisky. V této části hry jako
vybavení doporučuji : 1MW Beam Laser, Automatic Pilot - naprosto nutná
a nepostradatelná součást vybavení. Přistával jsem bez něho celkem čtyřikrát
a pokaždé asi tři čtvrtě hodiny. Dále Scanner, Atmospheric Shielding, Shield
Generator (pro větší lodě, tzn. nad 120 tun, doporučuji dva a více),
Autorefueller Device a Radar Mapper (je vždy dobré vědět, s kým máte tu čest).
V údajích o systému si také můžete přečíst s čím je v dané oblasti zakázáno
obchodovat. Pochopitelně se na každé stanici najdou nějací vypečení
překupníci, kteří si od vás dotyčná narkotika, bojové zbraně, ruční zbraně,
atd. milerádi koupí. Tomu ovšem někdy srdnatě čelí místní celní a policejní
orgány. A o jejich chuti vám vše zapsat do vašeho, původně jako lilie bílého
rejstříku, se netřeba rozepisovat. Pokud usoudíte, že máte už dost peněz,
zkušeností a plné zuby obchodování, jste právě tak zralí ke vstupu do armády.
Toto rozhodnutí je trochu ovlivněno rozdělením mocností galaxie do dvou
znepřátelených skupin. Jestli si zvolíte armádu Federace nebo Impéria, to už
si rozhodněte sami.
2) VSTUP DO ARMÁDY
Celá galaxie je rozdělena celkem na tři části. Jednak na soustavu patřící
Federaci, jednak na část patřící Impériu a konečně na zbytek nezávislých
světů. Svou armádu má pouze Federace a Impérium. Vstup do jejich armád je
poměrně jednoduchou záležitostí. Je možno to provést na každé stanici, která
se nachází na jejich území. Pokud budete mít pocit, že čas na splnění
jednotlivých úkolů je prakticky nesmyslný, pak si musíte uvědomit, že čím je
loď těžší, tím je také pomalejší. Druhá nutnost u rychlé lodi jsou vojenské
motory (Military Drive). Po mnoha pokusech mohu doporučit jako základ loď
třídy Viper Defence Craft s přídavnými vojenskými motory třetí třídy (Military
Drive III), bohužel se do ní ale nevejde výkonnější laser než 1MW Beam Laser
a jeden Shield Generator. Autopilot je pochopitelně stále stejně nutný. Moc
místa v takto vybavené lodi asi nenajdete, ale zato dokáže na jeden skok
hyperprostorem překonat vzdálenost 27.69 světelných let a to v rekordním čase.
Nevýhodou lodi s vojenskými motory je vojenský benzín (Military Fuel), který
potřebují k pohybu a který je jednak dražší a jednak v některých soustavách
není k dostání, ale co je nejdůležitější, při jehož spalování vznikají
radioaktivní látky, které se automaticky uskladňují v lodi. Musíte jej pak na
stanicích odprodávat buď v normálním obchodu Stockmarket, nebo (v soustavách,
ve kterých jsou radioaktivní látky postaveny mimo zákon) již zmiňovaným
vypečeným obchodníkům. Se splněním mise roste pochopitelně bodové ohodnocení.
3) NEVOJENSKÉ ZAKÁZKY
Mimo armádu můžete také dostávat různé mise. Takové spíše soukromé zakázky, ze
kterých jsou finančně nejzajímavější mise týkající se odstranění nežádoucích
osob. Jejich plnění je v podstatě jednoduché. Jako základní (a také naprosto
dostačující) informace dostanete údaje o systému, stanici, přesném čase a typu
i ID lodi, ve které se bude nežádoucí osoba vyskytovat. Pokud se na zmíněné
místo ve zmiňovanou dobu dostavíte a hledaná loď se skutečně objeví, máte dvě
možnosti. Buď se zachováte jako bojechtivý zuřivý,ale hloupý amatér a spustíte
palbu všemi palubními zbraněmi, čímž se zachováte jako bezostyšný vrah a do
věci se začne míchat blízká kosmická stanice, nebo počkáte, až dotyčná loď
skočí do hyperprostoru. Použitím detekce skokového prachu zvané Hyperspace
Cloud Analyser zjistíte, kam skočila a přesný čas, kdy tam dorazí. Pak stačí
provést skok, pokud možno co nejblíže původnímu hyper-mraku a přichystat si
uvítací proslov (třeba nějakou řízenou střelu).
Závěrem bych chtěl poznamenat, že FRONTIER má mnoho dalších možností.
Například těžba na planetách a asteroidech. Cílem je získat status Elite,
v měřítku vašich zkušeností to není nic jednoduchého, ale za pár měsíců se vám
to snad podaří. Je pouze na vás, aby hra neupadla do stereotipního létání mezi
dvěma nevyrovnanými soustavami. Z toho vyplývá nejdůležitější heslo pro Elite
II : ZMĚNA JE ŽIVOT.
KONEC.