Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Návod poslal : Ing. Martin Imr
Byl jsem obžalován z vraždy vlastní dcery, odsouzen, popraven. Jsem ale
nevinen ! Podivnou shodou okolností jsem se po oběšení dostal do laboratoře
dr. Frankensteina, který mne svými pokusy oživil a moje první myšlenky směřují
k tomu, abych zjistil, co se vlastně stalo a proč se to stalo. Prohlížím si
ruce, pravá je mužská, levá ženská, Frankenstein neodvedl dobrou práci. A proč
mne oživil ? Jak dokáži svoji nevinu? Vstávám po injekci, kterou mi podivný
vědec vpíchl a začínám se rozhlížet kolem sebe...
V laboratoři si prohlížím různé předměty. Tabulku prvků Mendělejevovy
soustavy, elektrické přístroje, které zkouším zprovoznit. Zatím je zkusmo
zasunuji dráty do různých otvorů a dívám se na výsledky práce šíleného vědce.
Na stole si přečtu noviny, které píší o mém soudu a popravě. Jaká
nespravedlnost! Pohledem na zem objevuji vchod do sklepa, ale zatím ještě
zůstanu v laboratoři. Odstrčím skřínku, najdu zavřenou mříž. Občas mne při
prohlížení překvapí Frankestein, není to příliš příjemný společník, ale
pokračuji ve svém průzkumu. V polici uprostřed, si přečtu několik poznámek dr.
Frankensteina a najdu kámen života. Kámen dvakrát vezmu, otočím se doprava
a položím jej na zem. Kdybych jej chtěl odnést z laboratoře, Frankenstein mi
to nedovolí. Vezmu hadr z police a dám jej vedle kamene života. Ze zdi pak
seberu čtyři provázky a spojím je s hadrem a kamenem. Podařilo se mi tak
vyrobit padák. Oknem jej vypustím ven, je vidět, že mizí za hradbami.
Nyní vylezu po žebříku nahoru na observatoř, kde si důkladně prohlédnu
destičku na podlaze, pečlivě si zapamatuji postavení planet, které je na ní
vyznačeno. Mohu opět vyzkoušet další přístroj dr. Frankensteina
- meteorologickou sondu. Vrátím se zpátky do laboratoře a poklopem pod
Mendělejevovou tabulkou slezu do sklepa kde najdu jakousi Faradayovu klec, či
zásobník energie, jak jej vymyslel Tesla.
Dveřmi ve stěně projdu na ochoz, otočím se a pohlédnu na dolní konec stěny
vpravo od dveří. Jednu z dělových koulí položím na plošinku a zatáhnu za lano
vpravo. Spadne losí trofej a s ní i lano, to vezmu do ruky, otočím se doprava
a lano dám do otvoru v hradbě. Slezu po něm do okna, které je ve věži otevřené
o patro níže. Prolezu do nitra hradu. Nyní se otočím jednou doprava, slezu
o patro níž a otočím se dvakrát doleva. Jsem v malém pokoji, kde je na stole
tělo, zakryté prostěradlem. Pokoj se mi bude v budoucnu hodit, musím si jeho
lokalizaci zapamatovat. Nyní se obrátím dvakrát doleva, slezu o patro níž
a obrátím se doprava. Otočím klikou s ozubenými koly a když se mechanismus
rozpadne, rozkutálená kolečka opět vrátím zpět na správná místa a použiju
kliku znova. Našel jsem tajnou cestu do nitra hradu !
Jsem ve vstupní hale. Jdu rovně k dvoukřídlým dveřím. Vcházím do jídelny.
Dojdu ke krbu, seberu lékařskou tašku, bude mi sloužit jako nosič inventáře.
Prohlédnu se její obsah, je tu další poznámka. Z jídelního stolu seberu
krocaní stehno. Vyjdu dveřmi vlevo od krbu, mohu se procházet po chodbách, ale
jen dveře do jakési spíže jsou odemčené. Na stole vpravo tam nacházím další
lístek se zprávou, kterou si přečtu. Vracím se do jídelny stejnou cestou,
a jdu zpět do hlavní haly. Vyjdu nahoru po jednom ze schodišť. jen jedny dveře
mezi vstupy ze schodišť se v násedujícím patře dají otevřít. Vejdu a prohlédnu
si destičku u rozpadlého krbu, zase si pečlivě zapamatuji postavení planet.
Nacházím schodiště, které vede do třetího patra. Nahoře zahnu doprava, pak jdu
dopředu, opět doprava, doleva a vstoupím do dalšího odemčeného pokoje. Je to
patrně jakási observatoř. Pečlivě prohlédnu všechny poznámky, které najdu.
Známou cestou se vrátím zpět do hlavní haly a otevřu masivní dveře naproti
schodišti. Vyjdu ven do hradní zahrady, nejprve se otočím doleva, pak jdu 2x
rovně a doprava.
Lano ležící pod stromem se bude hodit později, nyní si prohlédnu již třetí
destičku na zemi u paty stromu a zase si zapamatuji postavení planet.
Pokračuji dále podél zdi až k jakémusi zelenému minijezírku. Podívám se nahoru
na hradbu a po kamenných výstupcích vylezu až na samý vrchol, kde najdu kámen
života. Slezu dolů a jdu směrem k bráně vedoucí ven z hradu. Obrátím se
k zámku a prohlédnu si další destičku s postavením planet téměř neviditelnou
na štěrkové cestičce u mých nohou. Vrátím se zpátky do hradu do hlavní haly
a projdu tajným vchodem za gobelínem. Vylezu nahoru do mé tajné komůrky.
Stehno z krocana a kámen života položím na stůl. Po žebříku a po laně vylezu
nahoru na ochoz a dveřmi projdu dovnitř do věže. Seberu prkno ležící vedle
schodiště, otočím se doprava a podívám se dolů. Prkno položím na rozbité
schody a sejdu dolů. Porozlédnu se po celé místnosti a půjdu ke stolu v rohu.
Z něho seberu baterii, která vypadá jako zelenavě svítící krabice a smotek
drátků, který visí na zdi nad baterií. Jeden z drátů beru do ruky, postupně
jej připojuji ke kontaktům třech levých spínačů a jejich přehozením sleduji
odporné efekty. Jeden přinutí kvílet kočičí hlavu, druhý dokáže přinutit hlavu
lidskou pronést několik slov a třetí provede několik stahů lidské ruky. Spínač
čtvrtý vypne mrazící okruhy. Tak se mi za chvíli podaří projít dveřmi za
stolem, které jsou blokovány ledem. Než se led rozteče, porozhlédnu se
pečlivěji v místnosti, kde se nacházím. Otevřu zásuvku stolu a seberu klíč.
Ten použiji na dveře v rohu, čímž se dostanu do své "ložnice". Za nočním
stolkem nacházím další tajný průchod. Vracím se ke dveřím, které blokoval led
a procházím do pokoje za nimi. Najdu sochor a další poznámky. Poznámky přečtu
a sochor seberu. Další dveře jsou zamčené. Podívám se na spínače. První, druhý
a čtvrtý obrátím nahoru. Třetí a pátý musí být v poloze dole. Dveře se nyní
dají otevřít a já jsem v další laboratoři. Obrátím se doleva, nahlédu do
skříně a seberu první mozek. Otočím se doprava, vložím mozek do stroje
a secvaknu na něj železnou konstrukci. Zatáhnu za páku a mozek "řekne"
poslední slovo, které jeho původní majitel pronesl před svým zavražděním.
Takto "vykecám" všechny čtyři mozky a každý z nich hned čtyřikrát za sebou !
Laboratoř si ještě důkladně prohlédnu, najdu další poznámky, které si opět
pečlivě pročtu. Vrátím se do profesorovy hlavní pracovny na samém vrcholku
věže, kde jsem byl oživen a opatrně si do brašny strčím papír popisující
připojení krystalu života na baterii (leží na polici, odkud jsem dříve vzal
krystal života). Po laně visícím z ochozu slezu zpátky do mé malé
"laboratoře", kde jsem si odložil krystal a stehno na stůl s mrtvým tělem. Na
stůl položím baterii, drátky a doktorův nákres. Podle nákresu připojím oba
drátky ke koncům kamene života. Stehno neožívá a proto ho sním. Je mi zle,
zvracím a rozkousané zbytky krocana ožívají! Ze země beru železnou kotvu,
vycházím ven do zahrady a jdu ke stromu vlevo. Doktorova hubování nedbám
a nerušeně pokračuji ve své "práci". Hák spojím s lanem na zemi pod stromem
a lano hodím na okno nad sebou. Vyšplhám nahoru, a oknem prolezu do další
místnosti. Prohlédnu a přečtu papír ležící na stole vlevo od okna. Malý stolek
přistrčím ke dveřím, pak k nim přistoupím a obě sekery spadnou na stůl. Otočím
se k akváriu a odstraním malý kus dřeva, který blokuje jeho kolečka. Akvárium
přesunu pod lustr. U krbu otočím kolem s lanem. Lustr sjede dolů a rozbije
akvárium, čímž se uhasí oheň v krbu. Otevře se mi tak přístup do další tajné
chodby, ale tam teď moje cesta nevede. Raději vyjdu ven dveřmi před nimiž
rytíři máchli sekerami, půjdu dopředu, zahnu doleva, půjdu rovně, zahnu
doprava, pak 2x rovně a projdu dveřmi před sebou. Dostal jsem se tak do velké
knihovny. Seberu halapartnu z erbu a použiju ji na posuvný žebřík. Sejdu dolů
a prohlédnu opět všechny poznámky. Záznamy o operacím s důlním mechanismem si
schovám do brašny. Prohlížím regály knih až narazím na váhy. Přendám závaží na
pravou misku a otevře se tajný vchod. Projdu dovnitř, otočím se doleva, jdu
rovně, otočím se, prohlédnu si potrubí a otočím kolem. Sedmý smysl mi říká, že
jsem si někde otevřel cestu dál. Zatím se však pouze vracím do knihovny
a procházím dveřmi v její levé části. Otáčím se doleva, jdu rovně, doprava,
rovně, doleva a skrze dveře procházím do přízemí zámku. Přicházím
k Frankensteinovi, který mne rozezlen chytí, dovede zpět do knihovny a srazí
do bludiště kde mne připoutá do okovů a zbičuje mne.
Otočím se doleva. Vytáhnu z okovů snadno levou ruku, je přece tenčí, je
ženská! Pak se otočím za sebe doleva a hned zpět ke své levé ruce. Seberu
klíč, který mi neznámý dobrodinec spustil odněkud shora a odemknu okovu držící
mou pravou ruku. Obrátím se zpátky a jdu doprava kţmříži nacházející se ve
stěně přibližně ve výši mé hlavy. Tunelem za ní prolezu do hliněné kobky.
Plazím se otvorem naproti ode mne (nikoliv vpravo), v další místnůstce se
otáčím doleva a po žebříku vylézám nahoru do keříkového bludiště. Otáčím se
doleva, jdu rovně, pak doprava, jdu rovně, doleva a z lidské lebky vytahuji
hnusného černého brouka. Pak, dívám-li se zdálky na lebku, postupuji bludištěm
takto: (R=rovně, L=otočka doleva, P=otočka doprava) L, R, P, R, P, R, P, R, R,
L, R, R, L, R, P, R, P, R, R, P, R, R, L, R, R, L, R, P, R, P, P, L, R. Teď se
dívám zblízka do tlam jakýchsi masožravých rostlin. Do úst pravé zţnich
vkládám černého brouka a ze žaludku rostliny levé pak vytahuji rezivé
zahradnické nůžky. Odstupuji od květin a pokračuji v bloudění: L, R, P, R, P,
R, P, R, R, L, R, R, L, R, P, R, P, R, P, R, P. Dostávám se tak k poklopu
v zemi. Révu, která ho drží v zavřené poloze odstřihávám nůžkami a sestupuji
do podzemí.
Otáčím se doleva a tahám za páku. Slyším zvuk otvíraných dveří. Jdu dopředu,
vylezu po žebříku a jsem v pokoji, kde jsou čtvery dveře očíslované od
jedničky do čtyřky. Přejdu k přístroji s planetami. Tento přístroj otevírá
čtyři dveře vedoucí z této místnosti. Otevírám Score na stránce s řešením hry
Frankenstein a podle obrázků otevírám nejpre dveře č. 4. Otevřivší se chodbou
procházím do jakéhosi mausolea. Podívám se do pootevřené přihrádky vpravo
dole. Otevřu čelist lebky, zaženu do ní pavouka a pak čelist rychle sklapnu.
Teprve poté si přečtu oba listy s poznámkami. Na jednom z nich objevím kód
k otevření laboratoře, který jsem již dříve jako zázrakem uhodl ! Ehm.
Pokračuji dveřmi číslo tři, Jdu stále rovně dokud nenarazím na zeď, pak se
otočím čelem vzad, jdu jednou rovně, otočím se doleva, jdu rovně, doprava,
dopředu, doleva, dopředu, doprava, dopředu, doleva a dopředu. Malým pokojem
projdu do tavírny. Porozhlédnu se okolo kotle u pravé zdi a zatáhnu za
maličkou páčku zasazenou ve stěně. Otevřu si tak mříž vedoucí do dolů, ale
nevejdu tam. Namísto toho pokračuji ke konci haly, ve které se nacházím.
U zadní stěny pohlédnu zblízka na Teslovu klec a přehozením páky ji nahodím.
Zdánlivě se nic nestane. Pravým ze dvou schodišť vystupuji do pokoje, kde
v šupleti stolu nacházím popisy ovládání důlních strojů. Beru je s sebou
a vracím se do pokoje s planetami. Nyní půjdu do dolu. Vedou tam dvě cesty,
jedna dveřmi č. 1, druhá je v zahradě. Vede z obdélníkového bazénku, který se
je ze tří stran sevřen keříkovým bludištěm. Zatlačím-li na chrlič, z vody se
vysune podstavec. Když na něj stoupnu, dostanu se do dalšího tajného průchodu,
který rovněž vede do dolů. Abych to měl ale kratší, otevřu si pomocí panelu
s planetami dveře číslo 1 a vejdu do dolu touto cestou. Při prohledávání dolů
přehodím tři páky u dopravníků rudy (jednu najdu hned nalevo za vchodem, další
na každém ze dvou rozcestí). Jdu stále rovně, až na trojrozcestí. Veden
jakousi zrůdou volím tunel pravý, projdu jím na další trojrozcestí a pokusím
se na potvoru sáhnout. Ke kopulaci nedojde, takže se za ní vydávám do tunelu
levého. Na jeho konci se otáčím doprava a jdu stále rovně až k jakémusi doku.
Vezmu na sebe potápěčský skafandr a pušku na stlačený vzduch a spustím
vzduchovou pumpu. Obrátím se doprava a vlezu dolů do vody. Porozhlédnu se
- prohlédnu si zprávu a truhlu s pokladem, nic z toho si však nemohu vzít.
Otáčím se dokola a zabiju medúzu puškou. Vidím, že tudy cesta na vobodu
nepovede. Vylezu po žebříku nahoru. Vypnu pumpu a vrátím se do tunelu k místu,
kde se cesta větví. Levý tunel teď vede do hradní zahrady. Usuzuji z toho, že
je ztracený dok strategicky důležitým místem a vím, že se tudy budu muset
pravděpodobně vracet. Prozatím však volím cestu pravou, která mě zavede zpět
do dolů. Udělám tři kroky rovně a zahnu doleva (první možné zahnutí doleva).
Opatrně jdu rovně chodbou dokud nezaslechnu zvuk šplíchající vody. Jakmile se
tak stane, otočím se doleva a dojdu k velkému vodnímu kolu. Otočením železného
kola dočasně zastavím přítok vody, přejdu přes kolo rovně směrem k řetězy
uzamčeným dveřím a podívám se na zem. Vezmu řetěz, otočím se doleva
a připevním řetěz na mlýnské kolo. Pak se vrátím za kolo a druhým otočením
železného kola vpustím do koryta vodu. Mlýnské kolo řetěz napne a dveře
vyvrátí. Než do nich vejdu, otočím se kţpravé stěně a nahodím přísun el.
energie do dolů. Za dveřmi se dám doleva a pákou otevřu zavřené dveře. Pak se
vrátím a pomocí pák přesunu vozík pod padací dveře s řetězem. žetěz připevním
na vozík a pak s jeho pomocí dveře odtrhnu - teď se ale do laboratoře ještě
nevydám a zatím přesunu vozík do otevřených dveří do místnosti, kde se
zpracovává ruda. Pak do této místnosti vejdu. Otáčím se doleva a nalézám
žebřík. Vylezu po něm do strojovny. Vzadu v pravé zdi nalézám výklenek se
dvěma tlačítky, tisknu tlačítko dolní a uvádím tak do provozu čtvrtý pohyblivý
pás, který již začne nosit rudu. Otočím se k zařízení a stisknu černé
tlačítko. Pak zapnu hlavní spínač a pomocí červeného a černého tlačítka
rozdrtím dostatek rudy, která napadá do přistaveného vozíku. Až se vozík
naplní, převezu jej do místnosti na zpracování rudy, kam se hned vydávám.
Protože jsem tady už byl, a zapojil jsem elektřinu, vydávám se rovnou do
levých schodů a skočím k ovládacímu panelu. Nejprve přehodím hlavní vypínač
vlevo nahoře, potom levou pákou snížím rameno a neberu rudu, stejnou pákou ji
pak znovu zvednu a pomocí páky uprostřed panelu přenesu rudu nad kotel. Znovu
rameno levou pákou snížím a vztáhnu. Pak nastavím elektřinu na 80 a teplotu na
maximum. Po zapnutí elektřiny druhým spínačem nahoře se ruda rozpálí. Znovu
snížím rameno a vytáhnu jej nahoru, potom pohnu prostřední pákou doleva a pak,
už naposled posunu rameno dolů, čímž se bílý krystal snese na vozík. Vrátím se
do chodby a konečně dopravím vozík s bílou hmotou pod padací dveře, které jsem
již předtím uvolnil. Teď se jimi můžu vydat do mixážní laboratoře.
Potom, co se tady rozkoukám přijdu k ovládacímu panelu vzadu a vyložím náklad
z vozíku: přehodím hlavní páku doprava (seberu rudu) a pak doleva (položím
rudu). Vydám se k mixážnímu kotli a napustím do něj vodu z levého a kyselinu
z pravého kotle. Pak přehodím vypínač, kterým směs promíchám a následuje už
jen vypuštění kapaliny do nádoby s krystalem. pak se vrátím k ovládacímu
panelu a vyrobím krystal: nejprve přepnu páku ovladače ramene doleva, stisknu
páku vpravo dole, zapojím elektrický spínač vlevop nahoře a nastavím výhon na
80. Pákou pak roztočím odstřediá ramena a až bude krystal hotový, hlavní pákou
stisknutou dolů jej uložím do výtahu. Přijdu k výtahu a červeným tlačítkem
krystal odešlu nahoru. Teď si půjdu promluvit s Frankensteinem osobně. Jdu do
prvního patra věže do biologické laboratoře. Otevřu dvaře nalevo (ty, které
byly předtím zamčené), vejdu do místnosit a rozhlédnu se. Napravo jsou dveře,
které ale zatím neotevřu a vydám se přímo k Frankenstainovi. Když náš rozhovot
skončí, prohlédnu si klece. Otočím se doleva a z šuplíku ve stole vezmu
poznámky. Otočím se znovu doleva a Frankenstein znovu promluví. Teď se vydám
ven druhými dveřmi (ne těmi, kterými jsem vstoupil). Když na mě Frankenstein
namíří zbraň, rychl ese otočím a vyběhnu ven z místnosti. Jdu ven poblíž dveří
do zahrady a otočím se směrem k hradu. Objeví se Frankensteinův pomocník se
zbraní. Další pomocník bude nalevo, takže se vydám doprava směrem ke dveřím
hradu. Po levém schodišti vyjdu nahoru, půjdu dopředu, otočím se doleva a pak
rovně k otevřeným dveřím, které se za mnou zavřou. Otočím se rychle doprava
směrem k zrcadlu, kde se objeví neznámá dívka, která roztříští zrcadlo
a zavede mě do tajné chodby. Sara se mnou teď několikrát promluví, vezmu vodu
a vypiju ji. Požádá mě o láhev na horní poličce a já zatlačím na jeden sud
a dřevěnou vidlicí láhev seberu. Když se objeví ruka monstra, odeženu ji
kamenem.
Pak jdeme do mauzolea (čtvrté dveře z planetária), prohlédnu si přihrádku
a podívám se na zápisky. Přijde zemětřesení, které zablokuje všechny dveře
kromě dveří číslo 2. Sleduji Sáru právě tímto tunelem až do velké místnosti
s žebříkem. Cesta bludištěm je následující: nahoru, nahoru, levým žebříkem
nahoru, levým žebříkem mahoru, pravým žebříkem nahoru, levým žebříkem nahoru,
nahoru, nahoru a nahoru. Vezmu ruku Sáry a zbavím se monstra. Jsme opět
v zahradě. Jdu do tajného doku a porozhlédnu se, abych našel papír, který
vezmu a přečtu. Otočím se a najdu bombu, kterou ale nebohu zneškodnit. Jdu do
observatoře v třetím patře hradu, kde bude rozhovor mezi Sárou
a Frenkensteinem. Pohybuji se, abych začal novou konverzaci. Frankenstein
odejde a nechá nás se Sarou zamčené. Znovu si s ní promluvím. Podívám se do
dalekohledu a vidím Frankensteinovy pomocníky a svou vlastní dceru. Jdu ke
dveřím a zatlačím na stůl pod mříží ve zdi. Otevři šuplík a vezmu klíč, který
použiji na zámek v mříži. Klíč spadne. Zatlačím stůl zpět a vedle dalekohledu
najdu magnet ve tvaru podkovy. Jeho pomocí seberu znovu klíč. Znovu pohnu
stolem a klíčem odemknu mříž. Sara vyleze ven a odemkne dveře observatoře. Víc
toho nestihne. Jdu znovu do doku, kde najdu ubohou Gabrielu ležet mrtvou na
zemi. Vezmu její tělo a jdu sţním do laboratoře ve třetím patře věže.
Položím tělo na stůl a z výtahu vezmu kámen života. Vložím jej do zařízení nad
stolem. Přejdu k hlavnímu ovládacímu panelu. Tři levé spínače posunu do pozice
"napravo" a dva spínače nepravo do pozice "nahoru". Zatáhnu za páku nalevo
(zvednu tak tělo Gabriely na střechu. Vylezu po žebříku a podívám se
n aukazatel rychlosti větru. Když bude rychlost mezi 10 a 20, odvážu draka
a nechám jej plout vzduchem. Slezu dolů k Teslově kleci, přehodím spínač dolů,
aby se klec nabila a vrátím jej zpět nahoru ve chvíli, kdy je ukazatel ještě
ve světle červené části (ale už blízko tmavě červené). Teď se naposledy vrátím
kţovládacímu panelu ve třetím patře věže a tři spínače nelevo přehodím do
pozice "nalevo". Happyend ?
KONEC.