Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Návod dodal : Ing.Tomáš Vohnout
FinFan7 jako jedna z mála her zásadně rozlišuje pojmy dohrát a kompletně
projít. K jejímu dohrání vám bude pohodově stačit pod čtyřicet pět hodin
čistého herního času (bez asistence návodů), ovšem kompletní projití, včetně
získání všech specielních předmětů a splnění vedlejších questů vám zkonzumuje
časovou linu přinejmenším dvojnásobnou. Začněme tedy stručnými tipy na
sestavení ideální party.
1) HRDINOVÉ
Putování nehostinným světem fantazie se vám bude snažit usnadnit celkem devět
postav, přičemž dvě z nich jsou evidovány jako skryté. Vždy můžete operovat
maximálně se třemi postavami najednou (ostatní je možné kontaktovat pomocí
telefonu PHS - pouze na 3D mapě, či savovacích plošinkách), z čehož vyplývá
zřejmé ponaučení, abyste si pokud možno hned na počátku vybrali tři oblíbence
a věnovali se jejich trénování. Nedoporučuji ztrácet příliš mnoho času
s Aeris, protože vás po menším dramatu na konci prvního CDčka navždy opustí.
Ideálními kandidáty na dokonalou trojku jsou Cloud, Barret a Tiffa.
V některých momentech vás však hra přinutí využívat i ostatních charakterů
(jejich soukromé questy, rodinné problémy atd.), takže se zase nesnažte úplně
slepě spoléhat no svojí hlavní trojku. Nyní vám velice stručně představím
jednotlivé postavy.
Cloud Strife
základní postavička, kolem níž se motá celý příběh. Bude vás doprovázet téměř
po celou dobu hraní (vyjma kratičké, asi dvouhodinové psychické indispozice)
a velice brzy se stane neschopnějším členem vaší party.
Aeris Gainsborough
krásná a tajemná Aeris, mocná čarodějka, žel slabá bojovnice. Je jednou ze
Starobylých, jež obětuje svůj život pro záchranu planety.
Tifo Lockhart
agilní, rychlá, silná, moudrá, krásná, prostě ideální žena, celou dobu toužící
po Cloudovi, nicméně to nikdy nedající otevřeně najevo. Její limity jsou
smrtící a v magickém umění se jí rovněž málokdo může rovnat.
Barret Wallace
bručoun Barret je hlavou povstalecké skupiny Avalanche. Preferuje použití
hrubé síly před zdlouhavým vyjednáváním.
Cid Highwind
věky ošlehaný bojovník a hlavně pilot schopný řídit jakýkoliv dopravní
prostředek. Jeho snem je návštěva vesmíru.
Red XIII
patrně při narození byl člověkem, ale nyní je z něho zmutovaná kočičí bytost.
Ale nenechejte se odradit jeho vzhledem, protože v srdci je to dobrák od
kosti, nasazující život při sebemenší příležitosti udělat dobrý skutek.
Cait Sith
magicky vytvořená bytost (špión Společnosti postupně se orientující na vaši
stranu) bojující za vyšší cíle. Mezi jeho koníčky patří předvídání
budoucnosti, které je však zrovna tak nespolehlivé jako jeho osobnost.
Vincent Valentine
záhadný, mystikou opředený, v černé tunice oděný a rudým pláštěm zahalený muž.
Jeho pradávné konexe se Společností ho zapojí do vašeho dobrodružství.
Přestože na první pohled nevypadá dvakrát výjimečně, dřímá v něm síla záhrobí.
Jedná se o první skrytou postavu nacházející se v sídle, kde se neustále
dokola odehrává sen se Sephirothem. Klíč od jeho záhrobní místnosti naleznete
v jednom ze sejfů ve vyšších patrech domu, přičemž kombinace k otevření je
doprava na 36, doleva na 10, doprava na 59, doprava na 97 (proces je časově
omezený a nesmíte přesáhnout hranici zadávaného čísla!).
Yuffie Kisaragi
malá, neposedná a pubertou procházející holka s mocnými pěstičkami a ostrým
jazykem. Jejím hlavním cílem je vás sprostě okrást, což se jí také po krátké
době podaří, ale běda jí, padne-li vám znovu do rukou (stejně z toho obratně
vybrusli. Naleznete ji v kterémkoliv lese, přičemž mezi její nejoblíbenější
patří ten poblíž lokace Gold Saucer. Musíte se s ní několikrát utkat a poté
zvolit odpovědi v následujícím pořadí: dolní, horní, dolní, horní, dolní. Po
několika pokusech by se k vám měla přidat, sice to není nutné, ale je s ní
docela legrace, takže ji berte.
2) MAGIE A MATERIE
Teď okamžitě zapomeňte na všechny Dungeon Mastery, Ultimy, Beholdery
a podobně, jelikož čarování ve FFVII je řešeno zcela odlišným způsobem.
Přestože vaše postavy mají své magické body, nejsou schopny se učit žádná
kouzla. Ta jsou uložena ve zvláštních mystických koulích nabitých mako energií
zvaných materie. Ty musíte umisťovat do specielních slotů vašich zbraní či
"zbrojí". Každá materie má svůj vlastní počet zkušeností, které se tréninkem
zvyšují a odkrývají tak přístup do vyšších úrovní. Hlavní výhodou je jejich
přenosnost, ovšem docela matoucí může být jejich opravdu úctyhodný počet.
Rozlišujeme pět základních typů materií plus unikátní druh kouzel
(použitelných po nabití Enemy Skill materie, viz níže). Podívejme se na
některé z nejužitečnějších každé skupiny.
3) ZELENÉ MATERIE - OBECNÁ MAGIE
V tomto kruhu jsou zastoupena obecná kouzla typu blesk, léčení a podobně.
Jejich celkový počet je dvacet jedna plus materie Master, kterou získáte
v Cosmo Canyonu (po získání čtyř Black materii, ale teprve poté, budete-li mít
všechny ostatní, a to navíc na maximální úrovni, tedy žádné peříčko (platí
i pro následující čtyři skupiny).
Restore - s její pomocí můžete své postavy léčit a na čtvrté úrovni dokonce
regenerovat (v boji vám bleskovou rychlostí naskakují životy). Je velice
výhodné ji kombinovat s All materií, čímž její efekt rozšíříte na všechny
členy družiny.
Poison - způsobuje okamžité jedovaté zranění a navíc obět otráví, což jí
způsobí kontinuální ztrátu životů (nepůsobí na všechny nepřátele). Fire,
Lightning, Ice materie - klasická bojová kouzla, čím vyšší úroveň, tím větší
kapky.
Revive - navrátí život jedné z vašich postav. Místo nákupu Junon, nutná koupě.
Barrier - ochranný štít.
Comet - zavolá ničivou spršku meteoritů na vaše protivníky.
Ultima - získáte ji po zastavení vlaku řítícího se na North Corel v polovině
třetího CD. Způsobuje signifikantní zranění všem přítomným oponentům.
4) ŽLUTÉ MATERIE - PžÍKAZOVÉ
Do této skupinky spadají všechny materie umožňující využívání specielních
schopností typu použití dvou věcí najednou, smrtícího útoku a podobně. Vesměs
nejsou moc používané, přesto není od věci se o pár výjimkách zmínit.
Steal - rychlá ruka. Hodí se při snaze získat některý z unikátních artefaktů,
jež by po smrti protivníka podlehl zkáze.
Enemy Skill - jedna z nejlepších materií vůbec. Umožňuje vám učit se kouzla,
kterými vás obštastňují nepřátelé. Takto ji můžete nabít až několika desítkami
různých kouzel, z nichž za zmínku stojí Beta (obří had v bažinách), Acqualung
či Trine, tedy kousky způsobující vzhledem ke svým nákladům naprosto ničivé
zásahy.
Deathblow - v závislosti na štěstí vaší postavy provede fatální zásah. Double
Cut - více útoků na jednoho, či náhodný počet nepřátel. Naleznete v potopené
vzducholodi (po získání ponorky).
Slash All - útok na všechny příšery účastnící se bitvy. Naleznete ji v lokaci
Ancient Forest, jež se vám otevře teprve po finálním zničení příšery Weapon.
5) MODRÉ MATERIE - PODPÚRNÉ
Do této skupiny spadají zejména podpůrné materie umožňující vám kombinaci
s jinými, násobícími jejich efekt a podobně. Ale abych se vám přiznal, jen
velice málo z nich našlo v mé partě využití.
All - vynikající materie, po spárování s jinou umožňuje její aplikaci na
vícero subjektů. Například s Restore materií pak čarujete healing na všechny
vaše postavy při stejných nákladech a se zřejmou časovou úsporou. Prostě
doporučují čtyři z pěti přeživších dobrodruhů.
6) FIALOVÉ MATERIE - NEZÁVISLÉ
Zde naleznete pár velice užitečných efektů, zpravidla zvyšujících či jinak
podporujících atributy vašich postaviček.
Cover - její nositel se snaží vykrývat všechny klasické útoky. Využitelné
hlavně v případech, kdy chcete, aby jedna z vašich postav neustále využívala
své limity, či prostě kryla ostatní s menším počtem životů.
Counter - vrací útoky na nepřítele, respektive váš hrdina provede zpětný výpad
poté, co je zasažen. Bez této nevýrazné věcičky rozhodně neporazíte Emerald
Weapon nacházející se v podmořském světě, což je ostatně nejtužší protivník,
na kterého jsem během putování narazil (klove za 8000 životů!!!). K tomuto
účelu je výhodné jich na vaši postavu nabalit vícero, jelikož větší počet
materií efekt nikterak neneguje, alébrž sčítá.
MP Plus - zvyšuje počet magických bodů. Doporučuji mít u každé postavy alespoň
dvě tyto materie (do té doby než dosáhnou maxima, tedy 999 bodů) - prodávají
se v městečkách Mideel a Cosmo Canyon.
HP Plus - totožná s výše uvedenou, jen zasahuje životy, jejichž maximální
počet je 9999. S touto věcičkou žádný problém.
7) ORANŽOVÉ MATERIE - VYVOLÁVACÍ
Klasické summoningy známé snad ze všech RPG her. Jejich aplikace umožní
kontakt s démonickými silami počínaje a pekelnými konče. Jedná se spíše
o ukázku efektů, jež vás začne postupem času spíše zdržovat.
Infrit - vyvolá charismatického démona, kterému zde dělám reklamu jen z důvodu
jeho báječného efektu.
Bahamut ZERO - výtečné kouzlo způsobující naprosto ničivá zranění. Získáte ho
v místnosti Materií v Cosmo Canyonu. Ale musíte mít u sebe Bahamuta a Neo
Bahamuta.
Knights of Round - dle legend jedno z nejmocnějších kouzel vůbec. Je možné ho
získat na ostrůvku Kor, ale teprve poté, až se vám podaří vyšlechtit zlatého,
nebo černého Chocobu, což se mě osobně zatím nepovedlo.
KONEC.