1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Fallout
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Fallout - cheat

1) Super tip pro demoverzi :

   Pro zisk neomezeného počtu pohybových bodů postupujte podle tohoto návodu:

  1-  Zapněte bojový mód (klávesa A)

  2-  Vezměte do ruky náboje (Pozor ! Jen náboje, žádnou zbraň)

  3-  Dojděte co nejblíž k nepříteli a zaměřte ho, jako byste po něm chtěli

      střílet...

  4-  Nepřítel se vám zasměje, ale od teď už můžete dělat co chcete a body

      vám nebudou ubývat !!

 

2) Trik:

   Při hře, když jste obklopeni nepřátelmi a jste v bojovém módu, uložte hru.

   Když uloženou pozici nahrajete, nepřátele už okolo vás nebudou.

   Nepřátele však nezmizí navždy. Jednoduše začínají znovu od svých prvních

   pozic, ve kterých jste je vyrušili.

   Aby tento cheat byl úspěšný, musí být nepřátele velmi blízko vás

   (měli by se dát zasáhnut ručními zbraněmi).

(tento trik zaslal Miky ())

 

3) Lepší postava hned od začatku hry

  (mám českou verzi, takže anglické výrazy v závorce nemusí sedět):

- V úvodním menu pro novou hru klikněte na volbu Nová postava (New character)

- Všechny body rozdělte dle svého uvážení (hlavně Talenty)

- Klikněte na button Volby (Options) a uložte si postavu (například

   jako hero1.gcd)

- Opusťte Fallout

- V manažeru (já jsem to dělal v M602) nebo v jiném editačním programu

   začneme editovat Falloutdatahero1.gcd

- Na pozicích 8,12,16,20,24,28 jsou uložené hodnoty hlavních charakterových

   vlastností

- Tyto hodnoty změníme na symboly dek. 10 nebo hex. 0A a uložíme

- Vrátíme se zpět do Fallout a znovu klikneme na button Nová postava

- Klikneme na button Volby a nahrajeme si postavu hero1.gcd

- A ejhle naše postava má všechny charakterové body na 10 a s tím se bude

   hrát daleko lehčeji...

! Hodnoty jdou nastavit samozřejmě vyšší (například vložite-li znak "nula"

   budou hodnoty na 48), ale Fallout vás nepustí do hry dokud nebudou body

   na 10...

                      (tento cheat poslal Ondřej Šohaj)


4) Tento trik je podobný jako číslo tři. Takže vytvořte novou postavu

   a rozdělte všechny talenty na 6. Uložte hru třeba pod názvem TURBO.

   HEX editujte soubor turbo.gcd a změňte všechny talenty, které najdete

   v prvních 5ti řádcích označené 05 na 0A. Dále vyhledejte

   řádek 0000120. Od něj značte 0A 0A 0A až po řádek 0000160 a uložte.

   Všechny talenty by měly být na 10 a celý sloupec s paklíčem, zbraněmi,

   zálesákem atd na 300%.

              (tento tip poslal Lukáš Trnkaz Hradce Králové)

 

5) Na úvodní obrazovce napište "bigtimefalloutammo" a budete mít nekonečno

   nábojů !! Pozn. : funguje jen v demoverzi !

(tento cheat poslal Jan Zapletal)

 

6) Uložení aktuální herní obrazovky do souboru. Stačí zmáčknout [F12] a

   obrázek máte ve složce se hrou (defaultně C:/Program

   Files/Interplay/Fallout/).  Uložení obrázku se potvrdí nově zobrazenou        řádkou na ovládacím panelu "Obrázek uložen.""

 

(tento tip poslal Ondřej Mirtes)

 

7) Když bojujete v podzemí katedrály s vůdcem, tak si všimněte po jeho

   stranách dvou robotů. Postavte se před toho nalevo a když ho vůdce trefí,     tak se oba roboti po něm rozběhnou a nikdo na ně nebude útočit a dají ti      celkom slušnou pomocnou ruku (vibra nůž) a ještě jedna rada - potom odtud     utíkejte a to velmi rychle !

(tento tip poslal  Peter Kysler)

 

8) Jak ukrást cokoliv ?

 

   Ve hře stiskněte [3] (krást) a označte osobu. Potom jsou dvě možnosti :

 

   1) Pro předměty, které se v inventáři nacházejí víckrát (např.: 102x          peněz...), se ti po přemístění do svého batohu objevi TABULKA o počtu         kusů, které můžete přemístit. Kliknete VŠE. Potom kliknete levým              tlačítkem, a držíte OK, během držení levého tlačítka kliknete párkrát         pravým a pustíte buď obě naráz anebo nejprve LEVÉ (a je to 95%                úspěšnost krádeže).

 

   2) Předměty, které se nacházejí v inventáři jen jednou : DRŽET levé           tlačítko myši maximálně dlouho (čím těžší zbraň, či brnění, tím déle. Jde     to na 90%!)   

                (cheat poslal Marek Beliansky alias Ashrak)

 

8) Padá vám hra ? Zkuste si pohrát s hodnotou řádky art_cache_size v souboru     fallout.cfg ve složce se hrou. Změněním čísla za [=] se padavost může         snížit nebo i zvýšit. Každopádně si zapamatujte číslo, které jste tam měli     před editací nebo ještě lépe, soubor zazálohujte. Nastavováním této řádky     nemůžete nic zkazit. !!! Ale pozor - při čísle nad 300 se chyba oznámí        hned na začátku a při nastavení 1 hra nepadá, ale jde rychlostí 0,2 FPS.      Proto doporučuji zkoušet nastavovat hodnoty mezi 5 a 250. Vhodné číslo je     pro každou konfiguraci jiné a proto nemůžu uvést přesnou hodnotu. Ta

   číselná hodnota by neměla přesáhnout velikost volného místa na vašem disku     (C:). Toto volné místo bude hra používat k "rozbalování" svých souborů.

(tip poslal Ondřej Mirtes)

 

9) Hrst tipů od Emperora) :

   1) Nahrání dema u FALLOUTa : Otevřete hlavní menu hry (obr. Energo zbroje

   + nabídka NOVÁ HRA, NAHRÁT...). Stiskněte [Ctrl]+[R]. Otevře se nabídka

   map (lokací hry). Vyberte některou mapu. Stiskněte ENTER. Zdejte název        (0-8 znaků) pro soubor obsahující demo a stiskněte ENTER. Ukončete            nahrávání dema stiskem [Ctrl]+[R]. Demo bude uloženo v souborech :            FALLOUTDATASELFRUN*.SDF;FALLOUTDATASELFRUN*.VCR, kde * zastupuje        zadaný název dema. Demo se spustí po několika minutách nečinnosti ve hře.     Při nahrávání dema je také možné hru uložit, ukončit záznam a hru opět        nahrát (z menu příkazem načíst). Ale pokud toto demo nenahradíte jiným        (ale v něm nesmíte hru uložit), při přehrávání dema se pozice, na kterou      jste onehdy ukládali, přepíše ! Aktuální (přehrávané) demo je poslední        vytvořené. Ale při záznamu dema to má nevýhody : nemůžete mluvit s            osobami; nemůžete brát předměty, ani prohledávat knihovny, skříňky...;        máte prázdné ruce i inventář. Ale je tu i výhoda : pokud zemřete a potom      kliknete pohybovým kurzorem někam vedle postavy, postava vstane, a bude       plnit vaše příkazy (ale už nebude moci začít boj). Ve FALLOUTovi I hrajete

   v demu za postavu Max Stone, ve FALLOUTovi II za postavu Narg. Ve

   FALLOUTovi I je ještě (ve výběru lokací pro záznam dema) jedna speciální      lokace : JUNKDEMO.MAP (ten Junktown tam vypadá opravdu nějak divně ;-)).

 

   2) Často vám padá FALLOUT ? Pak zkuste následující pomůcku (hra nemusí

   přestat padat (i když mně už potom nikdy nespadla), ale v každém případě      se to hodně zminimalizuje). Jak tedy na to : Otevřete si soubor               FALLOUT.CFG (popřípadě FALLOUT1.CFG) v Poznámkovém bloku nebo jiném           textovém editoru. Najděte sekci [system], proměnnou art_cache_size.           Zvětšetete číselnou hodnotu za ní (zdá se, že standart je 57). Toto číslo     je v Mbytech. Já ji změnil na 570. Tato číselná hodnota by neměla             přesáhnout velikost volného místa na vašem disku (C:). Toto volné místo       bude hra používat k "rozbalování" svých souborů. Ale nesmí to být moc         velké číslo. Zkusil jsem 5700. Ale místo menu hry mi naběhla černá            obrazovka, i když to místo bylo na disku volné). No nic, zkuste to, určitě     to bude padat míň něž do teď.

 

   3) Jste se skillpointy těsně před další úrovní a štve vás, že nějaký perk,     který moc chcete, nemůžete získat, protože máte např. odolnost 5 místo 6 ?     Snadná pomoc. Stačí si vzít odpovídající drogu (Mantat, Buffout, Psycho),     nebo je nakombinovat. Pokud se bojíte závislosti, tak si napřed uložte hru     a zkoušejte to tak dlouho, až to vyjde bez ní.

 

   4) Chcete mít všechny vlastnosti (ODOLOST, SÍLA...) na 99 ? Žádný problém.     Vytvořte svou postavu a dejte jí hodnoty vlastností 3, 4, 5, 6, 7, 8, 7       (aby se to pak dobře hledalo). Začněte s touto postavou novou hru a uložte     ji (nejlépe hned v Arroyu před Chrámem zkoušek). Zapamatujte na kolikátou     pozici jste hru uložili (01-10). Ukončete hru a hexaeditujte soubor           SAVEGAME/SLOTxx/SAVE.DAT , kde xx je číslo pozice (01-10). Najděte v          souboru hexx hodnotu 03, za kterou následují 04 05 06 07 08 07. Tyto          hodnoty ale nejsou hned za sebou. Mezi nimi jsou vždy tři offsety s           hodnotou 00. Měly by být rozptýlené v rozmezí jednoho až dvou řádků.          Změňte tyto hodnoty na 99 (99 bude decimální hodnota). Ve FALLOUTovi I i      II jsem to tak udělal, pozici nahrál, ale vlastnosti byly jen na 10, zato     hitbody v I 28/497 i ve II ! Ale proč ta postava byla skoro mrtvá...? No      nic, pořád lepší, než hrát "standartně".

 

   Poznámka : Jan Kříž () nám upřesnil, že jde o to,     že pokud má vaše postava navolen nějaký charakterový rys, který zvyšuje       vaše vlastnosti (např. "talentovaný"), tak v hexeditovaném souboru nejsou     vlastnosti postavy upravené o tyto rysy (čili mají menší hodnotu). To může     leckoho zmást při hledání správných hodnot.

 

   5) Chcete mít všechny dovednosti (Paklíč, Věda...) na maximum (u

   FALLOUTa I je to 200%, u II 300%) ? Není nic jednoduššího. Uložte si

   postavu do souboru (*.GCD). Hexaeditujte tento soubor, a najděte "řádek"      11E - 160 (měly by to být offsety 286 - 352) Těmi řádky myslím číslo          uvedené za offsetem (můj stávající haxaeditor ukazuje editovaný offset ve     formátu 00000286 [0x0000011E]. Tím "řádkem" tedy myslím číslo na konci        hranaté závorky :-]). Změňte všechny hodnoty na 0A. A je to - hodnoty         budou na maximu. pokud se ptáte, proč zvyšovat vlastnosti nad 10, když        jsou dovednosti na 300%, odpověď je jednoduchá : třeba kvůli většímu počtu     hitbodů.

 

   6) Na úvodní obrazovce (obr. Energozbroje) stiskněte "CREDITS". Napište

   "boom", samozřejmě bez uvozovek. Objeví obrázek jednoho z programátorů         (toho samého, který se objeví po cheatu s ikonou) a jeho hlava bude            explodovat.

 

   7) Oblékněte si kožené brnění (Combat armor) a jděte k Nájezdníkům.

   Všichni si budou myslet, že jste mrtvý otec jejich vůdce a budou před vámi     škemrat o milost. Pak jděte za Garlem (vůdce nájezdníků) a řekněte mu, že     jste ho přišli strašit (docela zábavné :-)).

 

   8) Chcete zadarmo (téměř) získávat 50 XP donekonečna ? V Necropolis jděte

   (stokami) do oblasti zvané Síň do bývalého kostela (nebo co to je, u

   vchodu hlídá ghúl). Když jste vevnitř, všimněte si, že vzadu je zazděná       úzká místnost (po celé šířce budovy). Na dvou místech je tam zeď odřená.      Po bližším prozkoumání zjistíte, že jsou to tajné dveře. Jděte k jednomu z     těch dvou míst, vyberte schopnost Past a kurzorem klikněte na ono místo.      Pokud máte Past na dostatečně vysoké úrovni, objevíte výbušninu a             dostanete 50 XP. Ale narozdíl od jiných pastí nastražených ve hře, tuhle      lze objevovat donekonečna a pokaždé dostanete 50 XP !

 

10) Cheat :

 

    V prvním MENU zmáčkněte [CTRL]+[R]. Objeví se tabulka úplně všech lokací.      Stačí si vybrat. Při hraní vás [CTRL]+[R] vyhodí zpět do menu.

(cheat poslal Niko)

 

    Poznámka : Tomáš Bahurek () nám napsal, že po použití [CTRL]      + [R] si můžete také vybírat i jiná poschodí (ve výtahu musíte stisknout      [A]) a prohledávat krabice a mrtvoly. A pokud najdete armor, můžete si ho      nasadit -  ale pozor ! Někdy hra "zblbne".

 

11) Neomezené množství peněz :

    V lokaci The Hub sa dá získat neomezené množství peněz. Jděte do čtvrtě,      kde jedna žena prodává knihy. Příjďte k ní a ukradněte jí Deserta. Potom      jí ho prodejte za 500 dolarů. Potom klikněte na funkci Steal alebo Ukrást      a klikněte na ženu. A co se to stalo ? Žena má zbraň v inventáři.             Ukradněte ji a prodejte jí opět ženě za 500. A takto se to dá dělat do

    nekonečna. To je vŠechno.

(tip poslal Martin Fraňo)

 

12) Vlastní postava :

    Dejme tomu, že máte hru v adresáři C:Fallout. Spusťte hru. Vytvořte si       novou postavu. Uložte ji do souboru COMBAT.GCD (můžete i do STEALTH.GCD       anebo DIPLOMAT.GCD). Tento soubor přemístěte do adresáře                      C:Falloutdatapremade (podle toho, kde máte Fallouta). V tomto adresáři      si vytvořte soubor COMBAT.TXT, napište si do něho životopis postavy.          Dávejte pozor, aby řádky nebyly delší než 27 znaků (jinak by text             vyčníval z obrazovky a to by nevypadalo dobře). Soubor přemenujte na          COMBAT.BIO. Jestli si umíte vytvořit obrázek ve formátu *.FRM, můžete si      do hry dát i nový xicht. Tento soubor nazvěte COMBAT.FRM a nakopírujte ho      do adresáře C:Falloutdataartintrface. Když spustíte novou hru,            namísto jedné ze 3 postav tam bude vaše postava. Pokud byste tomu             nerozuměli, zde je příklad :

 

    Umístění Fallouta : C:hryFallout

    Soubor postavy : DIPLOMAT.GCD (C:hryFalloutdatapremade)

    Soubor životopisu postavy : DIPLOMAT.BIO (C:hryFalloutdatapremade)

    Soubor xichtu postavy : DIPLOMAT.FRM (C:hryFalloutdataartintrface)

 

    ! Soubor postavy musí být COMBAT.GCD, STEALTH.GCD, alebo DIPLOMAT.GCD.

    ! Všechny soubory musí mít stejný název (kromě koncovky),

 

    Pokud se vám to omrzí, vytvořené soubory můžete vymazat, protože                originální se nacházejí v souboru master.dat.

 

    Tento tip lze použít i ve Falloutu 2 !

(tip poslal Tomáš Bahurek "Desolator")

 

13) Odchod z tlačenice :

   Určitě se vám stalo, že jste se dostali ve hře dost daleko, a hru jste si

    už delší dobu neuložili. Pak se dostanete do nějaké menší místnosti (ve

    Vaultech je jich dost) a v tom se vaši parťáci (Tycho, Ian...) postaví tak

    nemožně, že se nebudete moct nikam pohnout. Ve dvojce si je můžete            odsunout, ale tady můžete čekat až do nekonečna. V tomto případě mám malý

    tip (mě to tak fungovalo) : stačí na toho, kdo má odejít, neustále klikat      (alespoň tak 20 sekund) a on se pohne.

(tip poslal Zdeno Bubniak "BUBoN")

 

14) Vylepšení brnění :

    Všichni, co už hráli Fallout, určitě vědí, že se dá vaše nejlepší brnění      ve hře (Energo zbroj) vylepšit. Pomůže vám k tomu chemik Miles, kterému       za to musíte donést nějaké chemické časopisy od pani Stapletonové z Hubu.      Ale pozor, pokud jste už předtím ve hře s pani S. mluvili (vyčerpali jste      rozhovor), tak vám nedá časopisy pro Milesa a tím pádem ani nezískáte         vylepšenou Energo zbroj. A to je obrovská škoda. Tak si tedy na to            dávejte pozor a nikdy si v Hubu s paní S. nevyčerpejte celý rozhovor.

(poslal Bubniak Zdeno "BUBoN")

 

15) Tip na zlepšení zkušeností :

Opatřete si Power Armor nebo BoS Combat Armor, pořádnou bouchačku (jako turbo plasmovou pušku apod., skvělý je Alien Blaster) a jděte do líhně Deathclawů. Vymydlete to tam, opusťte tento prostor a minimálně 30 minut odpočívejte. Uzdravte se, doplňte munici a vlítněte tam znovu. Znovu zabijte všechny Deathclawy, opět opusťte prostor a tak pořád dokola. Za každého zabitého Deathclawa dostanete 1000 zkušenostních bodů. Pokaždé, když vstoupíte do tohoto prostoru, budou tam 2-3 Deathclawové. Celý cyklus můžete opakovat, dokud nezabijete matku Deathclawů.

(poslal Kuchařík Petr "merlin")

 

16) Tipy a triky :

 

1) Věděli jste, že...? :

 

Pokud máte českou verzi, tak v adresáři (defaultně) C:/Program Files/Interplay/Fallout/Data když otevřete soubor Badwords.txt, tak se vám otevře seznam všech nadávek, co (nejen) při boji postavy říkají ? Můžete si je upravit podle svého. Je to ale fakt síla... : )

 

Když umístíte ikonu Fallouta na plochu, poté v menu Vlastnosti/Efekty zaškrtnete položku "Používat velké ikony", tak se ikona se smějícím se panáčkem se změní na hlavu jednoho programátora ?

 

Když v hlavním menu držíte [Shift] a kliknete na CREDITS, tak vám místo autorů začne vyjíždět seznam ujetých hlášek týmu zodpovědného za Fallouta ?

 

Když kiliknete na tytéž CREDITS (tendokrát bez držení [Shift]), počkáte až začnou vyjíždět jména a napíšete "boom", tak se objeví vybuchující hlava jednoho z programátorů ?

 

Když se v Necropolis necháte supermutanem Harrym (u Vodárny) zavést k jeho veliteli (Lou alias Poručík), tomu se vzdáte a řeknete mu lokaci vašeho Vaultu, tak můžete shlédnout prima film o zkáze Vaultu 13 a vaší přeměně na supermutanta ? Lze to udělat i když jste ve Vojenské základně a máte Poručíka zlikvidovat (namísto toho se musíte opět vzdát). P.S.: Vřele doporučuji si před tím uložit pozici... : )

 

Když při pokecu s farmářem v Shady Sands dáte "Zeptat se na..." a napíšete tam "crop rotation", tak se vám zvýší úroveň ? Poznámka : zkuste hrát za postavu s doboru řečí, a zjistíte, že je to normálně obsaženo v rozhovoru. Tento tip je pro ty, co radši střílí, než mluví.

 

Když vstoupíte do ordinace Dr. Morbida v Junktownu po 17-té hodině, sestoupíte k němu do sklepa a promluvíte s ním (řeknete mu že, že ho uznáváte, že je silnější než vy a že souhlasíte se vším, co vám chce udělat), udělá vám něco móóc bolestivého? Vyloupne vám jedno oko, protože jste toho prý moc viděli... : )

 

Vůdkyně Vodních kupců v Hubu má u sebe láhev na vodu s emblémem Vaultu 13 ? Kdepak k ní asi přišla ?

 

Ve čtvrtém patře Kráteru (v místnosti vedle superpočítače ZAX) je za rozbitým kontejnerem mrtvola ufounka ? P.S.: S počítačem si můžete zahrát šachy... : )

 

Kódovaný rozhovor manželského páru v sídle Blades (v Pohřebišti) znamená rozhovor jednoho z programátorů se svojí manželkou ?

 

Žena : CDEDBD Ducks = See the iddy biddy ducks.

Muž  : MR Not Ducks = Them are not ducks.

Žena : OSMR CDEDBD Wings = Oh yes them are, see the iddy biddy wings.

 

Zpěvák Patrick (viz. Speciální lokace v Návodu) vám zvýší o 1 CHARISMA ?

Docílíte toho tak, že ho ukecáte, aby vám zaspíval vaši oblíbenou píseň.

 

Věštec Chuck v Pohřebišti vám zvýší o 1 ŠTĚSTÍ ?

Docílíte toho tak, že si necháte 3x vyložit tarokové karty.

 

Doktorka v Bratrstvu oceli vám zvýší o 1 SÍLU, ODOLNOST, VNÍMÁNÍ a INTELIGENCI ? Docílíte toho tak, že si u ní necháte udělat všechny operace.

 

2) Tip na super pobyt ve světě Fallouta :

 

Na začátku si ve vesnici Shady Sands určitě najměte Iana (buď za 100$, nebo zadarmo : )). Potom vyražte na cesty. Obírejte mrtvolky, vybírejte regály atd. Všechny věci (až na zbraně a věci, co zrovna používáte) mu prodejte, ale ZDARMA! No, a až budete něco potřebovat, tak přes schopnost "ukrást" si od něj vezmete, co chcete. Nepřidá vám to žádné zkušenosti, ale také vám nikdy nic neřekne, takže můžete krást donekonečna. Nepotřebné věci prodáte a ty potřebné budete mít vždy po ruce u Iana. Je zajímavé, že toho takhle unese neomezeně. Pokud si chcete Fallouta vychutnat (jezdit s karavanami na cesty atd.) a ne ho jen přímočaře dohrát a odložit, tak je nejlepší, když se "nastěhujete" do nějakého příbytku, kde je plno skříní, kam můžete skladovat věci, které by vám bylo líto prodat nebo je vyhodit kvůli nedostatku místa. Moje taktika je : Vyjedu někam na cesty a "doma" nechám jen to, co nepotřebuju. Co za své putování nastřádám, tak dám Ianovi. Až dorazím zpátky, tak užitečné věci nacpu do skříně a zbytek prodám. Před dohráním Fallouta jsem tak nastřádal něco kolem 300.000$.

(poslal Kuchařík Petr "merlin")

 

17) Příběh :

 

ÚVOD

 

Vůdce kmene po mně chce, abych sepsal všechny své vědomosti pro naše potomky. Hm. Ale co mám napsat? K čemu budou co platné zápisky jednoho starce z dávných věků? Svět se mění, neustále. Moc se mi do toho nechtělo, ale přesto jsem na jeho výzvu kývl. Budu psát jen to, co si budu myslet, že je důležité.

 

VAULTY

 

Stejně jako jiní členové kmene, i já pocházím z Vaultu. Před Velkou válkou nechala vláda USA vybudovat velké podzemní kryty zvané Vaulty. V případě jaderné války to mělo být to nejbezpečnější místo na zemi. Válka nastala a mnoho lidí se přesunulo do těchto Vaultů.

 

Po mnoho generací neměl nikdo odvahu z Vaultu odejít. Mnoho lidí se ve Vaultu narodilo, žilo, mělo rodinu a nakonec i pokojně umřelo. Lidé si pěstovali vlastní jídlo, recyklovali odpad a pili přečištěnou vodu. Takhle to mohlo jít dál ještě několik genererací. Kdyby se jednoho dne nepokazil čip řídící proces recyklace vody. Bez vodního čipu by Vault 13 brzy zanikl. Něco se muselo stát.

 

Šéf Vaultu vybral z osazenstva Vaultu jedince podle zdraví, věku, fyzické kondice atd. Pak nás nechal vytáhnout si z jeho ruky slámku. Vytáhl jsem si krátkou. Následující den jsem Vault opustil .

 

ŽIVOT VENKU

 

Mých prvních pár dní venku bylo příšerných. Neustále mě napadaly zmutované krysy a škorpióni. Moje jediné vodítko byla lokace Vaultu 15. Strávil jsem mnoho dní chůzí pouští, než jsem dorazil do malé osady, která se jmenovala Shandy Sands. Zastavil jsem se tu pro pomoc a tady jsem taky potkal Iana, člověka, co se vyznal v okolním světě lépe než já. Požádal jsem ho tedy, jestli by nechtěl cestovat se mnou. Jelikož se už dlouho nudil, neodporoval. Vyrazili jsme společně na cestu k Vaultu 15.

 

Když jsme dorazili, Vault 15 byl v troskách. Zničen vodou, větrem, časem a nájezdníky. Tento Vault jisté neskrýval pomoc pro můj Vault. Místnost s vodním čipem byla zavalena tunami kamení. Odešel jsem.

 

Vydal jsem se na jih. Po nějaké době jsem narazil na rozkošné městečko Junktown. Tady jsem se naučil jednu základní věc: pokud děláš správné věci, můžeš na to doplatit. Mé svědomí ohledně na Junktownu je ale čisté a nečiním si žádné výčitky za to, co jsem tam udělal. Také jsem tam našel věrného psího přítele. Město Junktown bylo sice obchodní město, ale vodní čip tu nebyl. Alespoň mě nasměrovali na největší známé město Hub. Protože jsem žádnou jinou stopu jsem neměl, vydal jsem se tím směrem.

 

Hub byl větší než Junktown a Shady Sands dohromady. Kdyby zde někdo umístil Vault, nikdo by si ho ani nevšiml. Město bylo v dezolátním stavu, ale to se dalo očekávat. Trochu se mi ulevilo, když se mi podařilo najmout obchodníky s vodou, aby na čas zásobovaly můj rodný Vault. Když se na to tak zpětně dívám, byla to velká chyba, tehdy jsem ovšem ještě nevěděl o těch ďábelských nestvůrách, co číhali v ruinách zaniklé civilizace.

 

Několik drobných náznaků mě zavedlo do města ghoulů, Necropolis. Bylo to místo, kde jsem poprvé narazil na velké mutanty ozbrojené těžkými zbraněmi neznámého původu. Zde bohužel našel svůj konec přítel Ian. Jeden Supermutant ho upálil plamenometem. Nikdy jsem na to nedokázal zapomenout, dodnes před očima vidím hořící tělo svého přítele. Jeho oběť ale nebyla marná, vodní čip jsem našel pohřben hluboko pod povrchem města. Rychle jsem se vrátil do Vaultu. Byl jsem šťastný.

       

NEPŘÁTELÉ 

       

I když byl šéf velmi rád, že mě vidí živého a že mám s sebou nesu vodní čip, byl znepokojen mým vyprávěním o mutantech. V tu chvíli jsem si taky uvědomil chybu, kterou jsem udělal s "obchodníky s vodou". Ukázat všem v širokém okolí, kde je Vault, to byla chyba. Teď, když je známa jeho pozice, může být Vault lehce napaden.

 

Šéf mě pověřil novou misí. Najít a zneškodnit mutanty. Zašel jsem do Hubu. Vše bylo při starém. Pobyl jsem tam pár dní a sbíral informace. Nic zajímavého jsem ale nezjistil a tak jsem se prostě potuloval po městě, když jsem jednoho dne oknem starého zahlédl nějakého vězně. Jeho věznitelům jsem "vysvětlil" pravidla slušného chování a vězně jsem osvobodil. Ten chlapík se ukázal být členem jakési organizace, která si říkala Bratrstvo Oceli. Protože už jsem neměl v Hubu co dělat, vydal jsem se tedy do sídla tohoto Bratrstva. Snad mi budou umět zodpovědět mé otázky.

 

Než jsem se ovšem vůbec mohl vstoupit do jejich základny, musel jsem se stát jejich členem. A abych se jím mohl stát, musel jsem splnit jejich úkol. S nadějí, že to bude jednoduché a rychlé, jsem svolil. Opak byl pravdou. Putoval jsem dlouho, než jsem dorazil na místo označené jako Kráter, odkud jsem měl přinést určitou věc. Byla to obrovská jáma vyhloubená pravděpodobně jaderným výbuchem. Nikdy jsem se nesetkal tak zblízka s hrůzami války.

 

Když jsem se vrátil do Bratrstva, všichni byli překvapeni, že jsem nejenže odolal vysoké radiaci, ale že nesu i předmět, který si vyžádali. Dali mi informace, které jsem potřeboval i nějaké vybavení. Vyzbrojil jsem se a vydal směrem k Pohřebišti.

 

Po cestě jsem se ještě na skok zastavil v Necropolis za starými známými. Bohužel všichni zde žijící ghoulové byli zmasakrováni a město ovládli mutanti. Našel jsem jednoho přeživšího ghoula, který mi vyprávěl, že mutanti dorazili krátce po mém odchodu. Přišli do města, aby se hledali lidi a obzvláště je zajímal jeden určitý. Z ghoulova vyprávění jsem zjistil, že hledají mě. S těžkým srdcem jsem pokračoval do Pohřebiště.

 

VŮDCE

 

Město Los Angeles muselo být před Válkou největší na světě. Pohřebiště je ale zničeno už navždy. Kostry budov jsou rozžhavené díky stále svítícímu slunci. Ani vítr nenavštěvuje to město zkázy. Našel jsem zde tam mnoho nepřátel, ale i přátel. Dozvěděl jsem se také mnoho informací o mých PRAVÝCH nepřátelích. Hluboko v podzemí jsem narazil na toho ďábla co stál za zrodem všech těch mutantů. V temnotě zapomenutého Vaultu, jehož stěny byly pokryty lidským masem a nářky trpících procházely zdmi, jsem našel mnoho ďábelských nestvůr a mutantů.

 

Zabil jsem jednoho z jejich přisluhovačů a vzal si jeho oblečení. Takto maskován jsem se vydal do hlubin Vaultu. Čím hlouběji jsem pokračoval do nitra, tím více masa pokrývalo zdi a tím hlasitější byl křik obětí. Nakonec jsem dorazil až k Vůdci. Zabil jsem tu zrůdu, aby jeho armáda už nemohla dál tyranizovat svět.

 

NÁDRŽE

 

Ale můj úkol stále nebyl u konce. Dozvěděl jsem se, že Vůdce nechával pochytat lidi nedotčené radiací a posílal je do Nádrží, kde je transformoval na velká, groteskní monstra. Mutanty.

 

Musím ty nádrže zničit. Protože pokud někdo jiný zaujme Vůdcovo místo, může si klidně vytvořit další armádu mutantů. Naštěstí mi moji přátele z Bratrstva dali několik stop a pomohli mi splnit úkol.

 

Dorazil jsem tedy do místa zvaného Nádrže. Mnoho robotů a mutantů se pokusilo zkřížit mi cestu. Nikdo mě ale nemohl zastavit. Měl jsem úkol. Měl jsem cíl. A měl jsem pěkně velkej kvér. Na tomto místě bohužel zahynul i můj pes. Stal se obětí energetického pole. Stále mi chybí.

 

Ještě ten den jsem vyhodil Nádrže do vzduchu spolu s celou uvnitř se skrývající armádou. Poslední věc, kterou jsem uslyšel, byl zvuk tříštících se Nádrží roztříštili a trosek dopadajících do pouště.

 

MUJ NÁVRAT DO VAULTU-13

 

Jaké bylo moje zklamání. Můj návrat nebyl návratem očekávaného hrdiny. Správce mě ani nepustil dovnitř a mluvil se před masivním hlavním vchodem. Řekl mi, že i když mé činy nebudou nikdy zapomenuty, nemůže mi nadále věřit a že musím opustit Vault. Bastard jeden.

 

Odešel jsem. Následující dny a týdny byly velmi těžké. Venku jsem našel několik dobrých přátel. Ti ale všichni zemřeli. A teď mě ještě vykopli z mého domova a že prý se nemám vracet. Řval jsem vzteky. Bezmocně jsem plakal. Pomalu jsem si však uvědomoval, že Správce mohl mít pravdu. Život mimo VAULT mě změnil. Ale i tak mu to nikdy nezapomenu.

 

Cestoval jsem pouští, ale nikdy jsem se nevzdaloval od hor, které oddělovaly Vault od zbytku světa. Možná jsem se chtěl vrátit, vplížit se zpět nebo prostě je jen uprosit, aby mě zpět vzali. Naštěstí k tomu nedošlo. Narazil jsem na několik několik lidí, obyvatele z jiných Vaultů. Slyšeli o mém osudu a rozhodli se ke mně přidat. Věděli toho o venkovním světě jen málo a jistě by brzy zemřeli, nebýt mně. Vydali jsme společně na sever, pryč od Vaultu i starého života. Pomalu jsem je naučil všechno, co jsem znal já sám.

 

TRIBE

 

Po nějakém čase se z naší skupinky stal kmen. Zamiloval jsem se do jedné jeho členky a měl jsem rodinu, stejně jako všichni ostatní.

 

Založili jsme vesnici, skrytou za velkým kaňonem. Díky tomu je to teď bezpečný domov. Často jsem přemýšlel, co se stalo s Vaultem 13 a s jinými Vauly, ale nikdy jsem neměl čas to prozkoumat.

 

Naučil jsem ostatní dovednosti, které budou potřebovat k přežití. Lov, farmaření a jiné znalosti, co nás nakrmí. Vědu a inženýrství pro postavení našich domovů a bojování pro naši obranu.

 

Má žena a já jsme vedli kmen. Ten rostl a sílil. Naši synové a dcery jsou nyní jeho vůdci. Jsem si jist, že kmen bude pod vedením našich dětí prosperovat i nadále.

 

Má žena zemřela před rokem, a není dne, kdy bych nemyslel na její obličej. Vždy se mi vybaví, když pozoruji naše děti. Tento deník je dědictvím pro ně, pro jejich děti, a pro zbytek kmene.

 

To je můj příběh.

(poslal Kuchařík Petr "merlin")

 

18) Věděli jste, že na CD Fallout (D:/Program/Goodies) je Fallout spořič obrazovky ?

(poslal Kuchařík Petr "merlin")

 

19) V městě Hub v centru směrem na Heigest (Vysočiny) je Phil. Když s ním pokecáte a rozhodnete sa mu pomoct vyhnat nájezdníky z jeho farmy, tak vám za odměnu dá speciální pistoli. Má jen 5 nábojů v zásobníku, ale damage okolo 40.

 

Ve verzi 1.0 anebo v očeštinované verzi 1.1 můžete donekonečna získavat 800 xp při pokecu se Slapym v Hubu. Postup : povíte mu, aby vás odvedl do jeskyně párače. Vy sa ale z jeskyně vraťte do města a postup opakujte, dokud nemáte dost (v anglické verzi 1.1 tento trik nefunguje).

(poslal Ostrihoň Martin)

 

20) V Bratrstvu oceli, v prvním patře je místnost, kde se můžete přiučit boji  zblízka. Je tam maník v Energo zbroji a pár maníků v kevlaru. Všem těm, co mají kevlar, můžete cokoliv ukrást, aniž by na vás při přistižení zaútočili.

 

Ve třetím patře je ženská (vědec) jménem Vree. Každý jistě ví, že když s ní pokecáte, myslím že to je něco o mutantech, tak vám dá holodisk. Za jeho použití dostanete 100xp. Je to holodisk o pitvě mutanta. Ale co je důležitější. Nejdřív, před pokecem, jí ten holodisk ukradněte a použijte ho. Po té s ní začněte rozhovor a vytáhněte ho z ní jako by se nic nedělo - lze ho taky použít a taky je za něj 100xp. V inventáři tedy máte 2 úplně stejné holodisky.

(poslal 303a)

 

21) Tip na moooooc experience :

Najděte si nějakého homelessáka a použijte na něj schopnost UKRÁST (3). Pak mu vždycky něco šlohněte a zase mu to vraťte. Čím víc věcí takhle budete changeovat, tím víc experience budete mít. Doporučuju po každé proceduře savovat, když vás po 50 úspěšných krádežích přistihnou, dost to "naštve" ;) Nejlepší na tom je, že to můžete udělat v prvních městech a namaxovat si postavičku hned zezačátku.

(poslal Kuchařík Petr)

 

22) Ve F1 si v Hubu zajděte do knihovny a kupte si knihy - naučte se s nimi až do maxima 91%, dejte obtížnost hry na hard a vše Vám spadne o 30% - kupujte a znovu se učte do 91 % a změnte hru zpět na easy, vše plus 30%. Takto tedy není maximum z knih 91%, ale 121%. Tento bug je již v F2 odstraněn.

 

23) Trik pro F1 i F2, o kterém ví asi 10 lidí na planetě (maybe) :

Trik jak zkopírovat předmět v inventáři : Sejv je rozdělen na mapy a inventář, jak tedy na to ? Vybrané předměty, které chcete zkopčit, dejte do prázdné poličky a sejvněte (item je v názvu mapy), jděte do Windows a zazálohujte si tu mapu. Ve hře vyberte poličku, sejv (item je v sajvu pro inventory). Ve Windows - přepište mapu zálohovanou mapou, load a Voila - item je v inventory i v poličce. Ještě poznámka : nefungujete to v některých poličkách či městech. Takže nevyjde-li to poprvé, zkuste to jinde !!

(poslal Šestý Jarda)

 

24) Tip na nekonečno peněz a stimpaků :

Až vyřešíte ten problém s regulátory v Boneyard, zajděte do nočního klubu Blades. Najdete tam manžela a manželku. Promluvte si s jedním z nich (nevím přesně se kterým). Poví vám něco jako že se vám chce odvděčit a vy klikněte na druhou možnost. Dá vám pár stimpaků a nějaké peníze. Promluvte s manželem (anebo manželkou) znovu. A co nevidíte ? Ta samá možnost je tam znovu. Takto to můžete opakovat kolikrát chcete.

(poslal Jakubík Roman)

 

25) Cheat na množství peněz :

V Junktownu jeďte za asistentem Dr. Morbida, pokecejte si s ním a on vám řekne, že Bob z Hubu používá mrtvé lidi jako přísadu do jeho specialit. Poté jděte za Bobem a vydírejte ho. Řekne, že zaplatí nejakou tu částku. Ukončete rozhovor. Teď mu řekněte, že jste měli výdaje a zvedáte sumu. Zvednete ji o maximální částku (je to tak rychlejší). Poté znovu a znovu, až dokud nebudete spokojeni.

(poslal Kučerka Juraj)

 

26) Trik na vypnutí pole v základně :

Když jste u vojenské základny, stojí před bránou mutant. Když na vás nezaútočí, můžete s ním promluvit, ať vás zavede za šéfem. Tomu odmítněte spolupráci a zabijte ho. Když pojededete pryč, zelená pole jsou vypnutá. Myslím, že se to dá i s Harrym u vodárny.

Goon

(poslal Kučerka Juraj "Goon")

 

20) Tip :

Pozor - nevím jestli to funguje i jnde, ale mě jo ! Když vstoupíte v Hubu do lokace Centrum tak se mi stalo, že jsem se objevil v nějakém domě a proti mě stál sheriff Green a tak jsem s ním pokecal. Poděkoval mi za účast v boji či co (já s nikým nebojoval a ani nemluvil) a dal mi 1000 zátek a 1400 zkušeností. Myslel jsem si, že mi pak řekne něco jiného, ale chyba lávky. Znovu mi dal 1000 zátek a 1400 XP. A tak jsem to zkusil znovu a opět mi dal 1000 zátek a 1400 XP a tak jsem to dělal pořád a téměř na začátku hry jsem měl 50 000 zátek a byl jsem na 15. úrovni. Tohle je skvělý zdroj XP a zátek. Bohužel nevím, jestli to funguje i v jiných verzích.

(poslal Bělohrad Petr "Diablo")

 

21) Tip :

Pokud chcete okrádat lidi, vždy se snažte postavit se za jejich záda, resp.  tak, aby vás neviděli. Hodně to ovlivňuje modifikátor úspěšnosti.

(poslal Vokál Petr)

 

22) Tipy a postřehy:

1) Nebojte se požádat kupce s vodou o dodávání vody do vašeho Vaultu. Za zkušenosti to stojí a na hře se to nijak neprojeví.

 

2) Šerifovi v Hubu při rozhovoru řekněte, že dělá dobrou práci. Malinko vám to zvýší karmu.

 

3) Než půjdete v Hubu vyřídit Derecka (aspoň myslím, že se tak ten chlap jmenoval) a jeho bandu, běžte nejdřív do kasina Maltese Falcon (mimochodem stejný název nese detektivní román Dashiella Hammetta, slavný film Johna Hustona a legendární dánská heavymetalová kapela) a ukradněte Kaneovi tolik stimpacků, kolik zvládnete. Dost vám to potom v boji ulehčí situaci. Mně se vždycky podařilo ulehčit mu o sedm stimpacků z devíti, při dalších pokusech mě pokaždé přistihl.

 

Pozn.: Až to pobijete, můžete jít navštívit toho obchodníka Highwatera, kterému jste tímto zachránili krk. Stráže mě pustily dovnitř, ale ten šmelinář se mi odvděčil akorát tím, že mě poslal do háje. Jestli vám to zvedne mandle, klidně ho zabijte a vyberte mu barák.

 

3) Dokud vám Gun Runners v Pohřebišti nezadají úkol s párači, nezabíjejte "matku" a vajíčka! Pokud to uděláte ještě předtím, splnění úkolu vám nebude uznáno.

 

4) Pokud v Hubu vyzabíjíte Děti katedrály (popř. i ve Vojenské základně), můžete si přijít k fialové mnišské kutně. Když si ji potom v Katedrále obléknete, budou vás považovat za Zasvěceného a můžete se dozvědět zajímavé věci. Takto se dá mluvit i s Morfeusem. Může vás dokonce zavést přímo k Vůdci, ale není to ideální.

 

5) Ve druhém patře Kobky v Katedrále se nachází místnost, kde jsou kromě mutantů i tři vědci. Jeden z nich se boje neúčastní. S ním si můžete promluvit o jeho výzkumu a pokud máte vysokou schopnost Řeč a Věda, objeví se vám v rozhovoru možnost zeptat se ho, proč nezkusí implikovat infikovanou látku přímo do mandlí. Můžete tím získat nějaké ty expy (alespoň ve verzi 1.0 to funguje), pokud odpovíte jakkoli jinak, odhalí vás. Každopádně ho po rozhovoru zabijte.

 

6) Před Vůdcem se nemusíte schovávat, s dobrou výzbrojí a odolností vám jeho zbraně nemusí moc ublížit. Je to ale na náhodu, proto si po každém výstřelu uložte pozici - může se totiž stát, že zničehonic dostanete kritický zásah a je po vás. Ve verzi 1.0 se často jeho strážní roboti rozjedou proti mutantům namísto proti Vůdci, jak je psáno v návodu a několika tipech, ale i taková pomoc se hodí, i když to moc dlouho nevydrží, neboť někteří mutanti začnou útočit na roboty sami od sebe. Klidně tedy vylezte před Vůdce a nechte se obklopit mutanty, Vůdce je většinou sejme za vás a vám se nic moc nestane.

(poslal Martin Hampl "Iron")

 

23) Když v Necropolis narazíte na supermutanta Harryho, můžete se buď nechat odvést k poručíkovi (což samozřejmě rozhodně nedoporučuju), nebo ho se všemi mutanty zabít. To ale pro vás může být v závislosti na tom, v jaké fázi hry do Necropolis přijdete, docela náročné. Pokud však máte vysokou schopnost Řeč a charisma (možná i vědu), můžete se z nepříjemného dialogu s Harrym vykecat takto: Na úvodní otázku mu odpovězte, že nejste ghúl, pak odpovídejte tak, abyste ho nevyprovokovali k boji, a když vám řekne, že každého "normálního člověka" musí odvést k poručíkovi, odpovězte, že nejste normální člověk. Když se vás pak zeptá, co teda vlastně jste, odpovězte, že jste nový typ inteligentního robota. Harry bude zmatený a řekne něco ve smyslu, že si bude muset promyslet, co má dělat. Dialog se ukončí a mutanti si vás ani nevšimnou. Ale doporučuju si před dialogem uložit pozici, nemusí vám to projít pokaždé.

                            (poslal Martin Hampl "Iron")

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.