Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
1) O hře:
Adventura Eye of the Kraken patří ktěm lehčím, nicméně občas člověk zakysne ani neví jak. Vroce 2002 ji vydala francouzská firma Absurdus. Nyní byla uvolněna jako freeware a můžete si ji stáhnout třeba právě na jejich oficiálních stránkách
http://www.absurdus.net .
Hra je k dispozici v angličtině, francouzštině a španělštině, já ji hrál anglicky.
2) Příběh:
Hra se odehrává během jediného týdne na lodi Glutomax, která pluje po Středozemním moři. Na palubě se sešlo několik individuí z nejrůznějších časových dob, a taky hlavní hrdina Abdullah, který se na pověření svého přítele snaží najít artefakt zvaný Krakenovo oko.
3) Návod:
Nejprve několik rad :
Mluvte s každou postavou o všem možném, v případě položky blabla i několikrát, dokud se nezačnou opakovat.
Než vlezete do nějakých dveří, nejprve poslouchejte, pak zaklepte a pak (když tam nikdo není a vy máte klíč) teprve odemykejte.
Proklikejte si poctivě celou obrazovku, vyzkoušejte na všechny nejrůznější předměty i v případě, že to není zmíněno v návodu - pobavíte se.
Vypněte si v menu tu příšernou hudbu.
Pročítejte notes. Ne že by tam bylo něco extra, ale může pomoci.
A teď už ten návod...
Monday morning
Začínáme v Abdullahově kabině. Přijde Aboubaker a v rozhovoru vám předá kus dřeva - sošku krakena.
Otevřete truhlu - místo Abdullahových šatů v ní jsou pytle s obilím. Seberte i šavli (saber) a ze stolku čajovou konvici (teapot).
Vyjděte na chodbu, prohlédněte si obrazy (stačí jeden) a zabočte do dveří č. 2 - na pravé straně chodby druhé od spodu. Pokecejte s Fitzgeraldem, mrkněte se na stroj tvořící led (potřebuje k tomu vodu, sůl a klobásu) a na polici seberte banán.
Vpravo vedle banánu je krásný dalekohled (binoculars), ten by se taky mohl hodit. Ale něco za něco - Fitzgeraldo chce, abyste jej seznámili s operní zpěvačkou z vedlejší kabiny. Takže zatím nic. Na závěr mu ukažte dřevěnou sošku - dostanete další.
Teď zabušte do dveří vlevo úplně nahoře (č. 6). Promluvte si s ním o všem možném a pak si (kliknout na mušle na stolku) nechte věštit budoucnost. Vyjděte po schodech nahoru, z hromady kanónových koulí seberte tu jednu šťastnou, a pak kopněte do sudu. Nepřipomíná vám to něco? Prozkoumejte i potápěčský zvon. Teď do kapitánovy kajuty. Pán lodi (jinak vášnivý holubář) právě peskuje jednoho Zoga za to, že se mu ztratily pytle s krmivem. To se v zápětí vyřeší a jste zpět ve své kabině. Teď jen tak pro zábavu strčte banán do vodní dýmky a pokochejte se:--).
Zpátky za kapitánem. Pokecejte s ním o všem možném, opět mu ukažte sošku (jedno kterou) a na závěr naberte konvicí vodu z vany. Ven z kajuty, po schodech nahoru a doprava na přední můstek (front bridge). Pokochejte se zvracejícím Francoisem Villonem (tj. zkuste s ním promluvit, překvapivě to nepůjde:) a jděte ještě jednou doprava na příď (fore). Prohlédněte si sošku, a protože se tu teď už nic jiného dělat nedá, vraťte se kolem Villona do restaurace.
U švédského stolu seberte v misce s červeným obsahem garnáta (shrimp), čórněte i skleničku vína a u levého jídelního stolu slánku (salt box). Prokecněte dalšího z bratrů Zogových a následně i slavného Rasputina, ze kterého jakožto slavného léčitele vytáhněte tajemství obrany proti čer... ehm, mořské nemoci (seasickness). Je to překvapivě chlast:-). Jako obvykle mu ukažte sošku. Běžte znovu za Villonem a poraďte mu (advise). Odběhne do restaurace, ale za ním se vydáme až za chvíli. Teď je čas na Olafa, kterýžto Viking ve výslužbě se sluní na zádi (poop). Prokecněte ho (moc vám toho neřekne) a jako obvykle mu ukažte sošku. Zpět do restaurace. Rasputin s Villonem tam vedou velice dvojsmyslné řeči. Pokecejte s Villonem a ukažte mu sošku. Vyjděte z restaurace a - voilá...
Monday afternoon
Zaskočte na záď, místo vikinga se tam teď sluní náš známý Aboubaker se svou novou známou - krásnou Ofélií. Pokecejte s nimi a ukažte dámě sošku. Víc se tu prozatím nezdržujte a zaskočte za kapitánem. Moc nového se nedozvíte, tak radši zaskočte do chodby do dveří číslo 4, vpravo nahoře. Pokecejte s ním a zatrubte si na roh (horn).
Pro pořádek můžete zaskočit i za Fitzgeraldem, ale nic se nezměnilo. Dejte mu garnáta, slupne ho jako nic, takže do restaurace pro nového. Ve své kajutě narvěte do fajfky zmíněného živočicha a pokochejte se další vizí. Tentokrát je to Karel Marx:-). Papouškovi nalijte čistého vína ze skleničky a pak se opět vraťte do restaurace.
Villonovi sdělte, že s jeho přítelkyní Ofélií právě flirtuje jistý Aboubaker a žárlivý Francouz mu půjde dát po hubě. Opět si promluvte s Rasputinem a jděte se podívat na místo bitky, tj. na záď. Evidentně je už po bitvě, neboť na daném místě je už pouze jen předmět sporu, tj. Ofélie. Vytáhněte z ní podrobnosti, zastavte se znovu v restauraci a zeptejte se pro změnu Villona.
Kapitán v kajutě není, kde by mohl být... ošetřuje Aboubakkera v jeho kabině. Chce led. Ale kde vzít led uprostřed středozemního moře? Můžete se jít optat v restauraci, ale Rasputin ani Villon nemají ani páru. Zaskočte ještě za Ofélií a ta vám dá klobásu (sausage). Použijte imaginaci nebo spíše paměť. Co to má Fitzgeraldo v kabině za mašinu? Tak se tam vydáme, narveme do stroje sůl, vodu z konvice a Oféliin... masný produkt:-). Použijte stroj a seberte kostku ledu. Ještě jděte Ofélii ohlásit postup léčení a pak už vám zbývá jen se vrátit do své kabiny, kde vás čeká dopis. Vyjděte z kajuty...
Monday evening
… a zamiřte za Olafem. Ukažte mu vyděračský dopis a pak se běžte podívat za zmláceným Aboubakerem. Kde by se asi mohli schovávat ostatní, když je večer, toť otázka. Přece vrestauraci. Ukažte vyděračský dopis barmanovi, pokecejte sIngrid (ta, ehm, plnoštíhlá u levého stolu) a sdělte jí Fitzgeraldovo přání. Bohužel nemá svůj jevištní klobouk, takže nezpívá. Ale ta helma co má Olaf vkabině by stačit mohla…
Pokecejte i sostatními a každému znich ukažte (teď už asi docela okoukanýJ )anonymní dopis. Na závěr ještě prohrabte mísu sgarnáty - najdete knihu (Dostojevského Zločin a trest). Ten můžete dát Olafovi nebo Rasputinovi, jak chcete. Zaskočte tedy do Olafovy kabiny a vyptejte si helmu, kteroužto ochranu hlavy obratem zaneste Ingrid. Představení bude zítra večer.
Běžte za Aboubakkrem a sdělte mu, jak pokračujete svyšetřováním. Nyní tedy budete potřebovat dalekohled - který vám Fitzgeraldo za zajištění kulturní vložky rád půjčí. Zrestaurace, kam doprovodíte pana F. se vydejte kdělu, narvěte do něj jednu ze sošek - jedno kterou - a vlivem záhadných událostí usnete a probudíte se až…
Tuesday morning
vás vzbudí námořník. Něco se stalo… Prohledejte kanón, který je překvapivě prázdný, vrestauraci pokecejte snovým (ne že by to bylo poznat) barmanem i sRasputinem (své pověsti "léčitele" opravdu nezůstává nic dlužen J). Oznamte své uspání/otrávení i kapitánovi vjeho kajutě, naberte si do konvice vodu a pak už se vydejte do chodby.
Konečně - Zogova kabina je odemčena. Očešte květinu u levé postele a podívejte se na spícího námořníka. Bledá kůže, dvě dírky na krku a to, že je skoro mrtvý také o něčem svědčí.
Utíkejte sdělit tuto nemilou novinu pánu lodi a na oplátku vyfasujete univerzální klíč ke všem kajutám, úkol odhalit upíra a nebýt přitom viděn.
Olaf v kabině nic zvláštního nemá, Vlad taky není moc upovídaný (a hlavně zapírá, že by byl upír), Villonova kabina ale skrývá zajímavé poklady. Zpravého horního rohu čmajzněte visící klobásy (no, vypadá to jako salám), ze stolu seberte sýr Camembert, kostky (dice) a přečtěte si papír. Tedy Francois je ten lupič?
Ještě prozkoumejte Rasputinovu kajutu, speciálně krabici pod postelí, ze které si přivlastněte pár muchomůrek. Ohlaste kapitánovi své podezření na Vláda, slíbí, že zjedná nápravu. Jděte si zahrát kostky se slunícím se Olafem, Rasputinem i Zogem. A už tu máme…
Tuesday afternoon
Jak velí dobrý adventurní mrav, opět se všemi pokecejte. Zjejich reakcí je patrné, že se na operu netěší a na upíry nevěří.
Aboubaker opět přijímá, tak se mu svěřte se svým postupem. Stále touží po Ofélii a chce, abyste nějak odpravili jistého francouzského poetu, nejlépe ještě před operou a Rasputinovými houbičkami. Ještě mu povězte o svém neúspěšném kostkování sRasputinem a on vám dá panenku (fetish) svarováním, abyste nehráli vkostky, dokud ji máte u sebe - svému nositeli totiž přináší smůlu.
Ještě jsme nebyli v Oféliině kabině - je to ta pod Aboubakkarem. Kromě zajímavé sbírky knížek a ještě zajímavějšímu zařízení ve skříni (ne, vibrátor to není) ale v pokoji nic zvláštního nemá.
Zpátky do restaurace. Zkuste propašovat do Rasputinových hadrů onu panenku, a když se to nepovede (jakože nepovede), prskněte aspoň básníkovi do talíře pár hub. Vylezte ználevny a je…
Tuesday evening
tedy čas na operu. Po ní se jděte Fitzgeralda zeptat na jeho dojmy a pak už zamiřte ksobě do kajuty, kde na vás čeká další anonym, překvapivě podobného znění jako ten první - jen podmínky jsou přísnější. Navštivte Aboubakkera - opět tam leží zmlácený, opět jej ošetřuje kapitán, který opět chce led. Takže ho známým postupem vyrobíme zvody zvany vkapitánově kajutě nabrané do konvice, soli a uzeniny, kterou jsme sebrali u Villona. Opět tohle všechno nahážeme do stroje ve Fitzgeraldově kabině, opět jej použijeme a led opět odneseme.
Vyjděte o poschodí výš a narazíte na Rasputina. Evidentně se houby určené Villonovi dostaly do nesprávného talíře a odnesl to milý Rus. Takže ho prohledejte (při čemž vás přistihne zmíněný poeta toho času vecpaný do zvonu), najdete klíček - a je to taky dobrá příležitost pro podstrčení panenky. Použijte tedy klíč kodemčení Rasputinovy truhlice, ve které najdete tajný recept proti švábům.
Promluvte si s uvězněným Francouzem, pak v restauraci s Ofélií a nakonec se na zádi dohodněte s mopujícím námořníkem. A teď už jděte do chodby, kde vám Abdullah oznámí, že jde spát.
Wednesday morning
Promluvte si sFitzgeraldem a protože je Aboubaker momentálně indisponovaný, jděte ke kanónu a vyslechněte výslech - na palubě je nový cestující, jistý Odysseus, středomořský parazit a postrach všech kapitánů. Až pán lodi odejde, pokecejte spřírůstkem - slavný rek je blázen do švábích závodů a nebude vám pomáhat, dokud si sním nezazávodíte.
Běžte do restaurace, pokecejte sRasputinem a obehrajte jej o všechno (jelikož jste mu dali panenku, bude prohrávat). Pak ještě znovu prohrabejte mísu sgarnáty a naleznete… krásného, vypaseného švába. Fuj. Tak si běžte zahrát s černým pasažérem.
Jenže váš hnusák je moc pomalý, co stím? Pomůže nám Rasputin a ani o tom neví. Přesněji řečeno papír zjeho kajuty. Víno už máme zjídelny, Camembert z Villonovy kajuty, trávu si nasekáme šavlí u Olafa vkabině a holubí trus poskytne kapitán (zkuste otevřít klec a po následném dialogu se vám ono guano ocitne včajové konvici.
Zapadněte do Rasputinovy kabiny, do své teď už notně zřízené konvice přidejte postupně trávu, sýr a víno a konvici použijte na destilátor (still). Teď ještě něco na podpal. Běžte do Villonovy kabiny a svou šťastnou koulí do kanónu rozštípejte poetovu sesli. Trosky seberte a dřevo vložte do destilátoru. Teď ještě potřebujete vodu - tu naberte opět u kapitána ve vaně. Šup sní do destilátoru.
Nyní použijte tento zázrak techniky (destilátor) a vzniklou směsí nadopujte chrousta. Tentokrát už závod vyhrajete a Odyseus vám sdělí něco velmi zajímavého o Olafovi.
Běžte do kajuty údajného vikinga a na kámen použijte notes. Skresbou (je úplně na konci inventáře, ne vnotesu) pak běžte za kapitánem (který je vkontaktu se znalci run) a ten vám slíbí, že během krátké doby bude mít odpověď.
Wednesday evening
Je to divné, ale kam se podělo odpoledne? No, co se dá dělat. Opět prozkoumejte kajuty (speciálně Ingridinu, tam jsme ještě nebyli - sami.), ale kde nic, tu nic. Olafovi se svěřte Odysseovým podezřením a nakonec skrze dveře pokecejte s Drákulou.
Aboubaker soukromničí s Fitzgeraldem a nenechají se rušit, oblažte tedy svou přítomností zbylé pasažéry v restauraci. Vida, Odysseus se stal kuchařem…
Zaskočte na záď, kde se podle plánu nachází Zog včerveném tričku. Domluvte se sním, slíbí, že bude dávat pozor. Teď už jen vražte druhou dřevěnou sošku do kanónu a jděte spát.
Thursday morning
Dnešní den začněte návštěvou kabinu bří Zogů. Červené tričko se válí na palandě a stejně jako jeho bratr jeví známky noční návštěvy, která mu nejspíš nebyla příjemná. Ale Vlad je přece zavřený…
V Aboubakerově kabině seberte "denture" (protézu kříženou sklystýrem nebo co to je). Ve Villonově kabině uklízí Ofélie, která vám prozradí, že kapitán ještě spí a její milovaný stále dlí ve zvonu.
Na přídi zkontrolujte kanón - soška je překvapivě pryč. Promluvte si sOdysseem (nikdy nevěř vynálezci Trojského koně, natož dárku, který pochází od kouzelnice KirkéJ ) a pak se vnové podobě vydejte do Villonovy kabiny, kde se jeho milenka slituje nad ubohým hladovým prasetem a dá vám poetův poslední salám (a ještě před tím vám sdělí cosi o Rasputinově listině).
Jděte na záď a promluvte si sAboubakerem. Nakonec mu ukažte protézu a dozvíte se, že oba nebožtíky má na svědomí právě on.
Thursday afternoon
Jděte do restaurace, prohrabte mísu salátu, najdete vněm minotaura. Promluvte sosazenstvem, sAboubakerem, Odysseem a pak skapitánem, který konečně dostal překlad run.
Viking tedy skutečně není Vikingem, a když na něj uhodíte, přizná se. Proletáři všech zemí…
Navštivte Vladovu kabinu a prohlédněte si mrtvé krysy.
A za šamanem. Nabídne vám pomoc, ale potřebuje mořskou sasanku (anemone). Na mořské dno se dostanete potápěčským zvonem, ale jak jej vytáhnout na palubu? Minotaurem (hoďte ho do kapitánovy vany) asi ne. Světe, div se, pomůže nám náš starý známý šváb. Teď ještě zastavit loď - ktomuto účelu se obvykle používá kotva, která je shodou okolností na stejné obrazovce.
Pomocnou ruku vám podá Aboubaker, Drákulou se nedejte vyrušovat a pod vodou pokecejte smurénami (moray eel). Lichoťte (flatter) třetí muréně tak dlouho, dokud hledanou sasanku nevyplivne. Aboubaker jde připravit rituál a Abdullah jde spát.
Friday morning
Jestli chcete, projděte se po lodi, jestli ne, zabušte na Aboubakerovy dveře. Mluvící kuře vám vyjeví pravdu. Vtrhněte do Olafovy kabiny a prozkoumejte glóbus. Jsou vněm dírky. Použijte na něj papír od Rasputina (s receptem na posilování švábů) a nakonec na zemi před „postelí“ seberte známou dřevěnou sošku. Tu použijte na glóbus, ale skrýš je prázdná a do pokoje vtrhne Merough Barough (AKA Olaf) nebo jak se jmenuje. Prý je oko schováno tam, kde jej do příjezdu na ostrov nikdo nenajde. Běžte ke kanónu, promluvte s kapitánem a pak už jen sledujte, jak půlka pasažérů naskáče do moře.
KONEC.