Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
Všeobecné tipy:
Hrajte na obtížnost "Novice". Hra je i tak v některých pasážích dost těžká a nemá cenu strávit hodinu času soubojem s jedním orkem, když ho můžete zabít jednou ranou. Nebojte se, o nic nepřijdete, nepřátel i questů bude stejně jako při hře na "Normal".
Nastavte si "Quicksave" a "Quickload" co nejblíže k ruce, budete je používat velice často.
Hra se dá celá ovládat myší, ale není nad to zapamatovat si a následně používat klávesy pro každý úkon ve hře. V boji tím ušetříte spoustu času a i když můžete hru kdykoliv pozastavit klávesou [space], tohle je jednoznačně větší frajeřina. S malými úpravami se dá použít i defaultní nastavení.
V době psaní návodu jsem na netu nenašel češtinu, což je škoda. Anglicky nemluvící část hráčské populace nemusí zoufat, hra se dá v klidu dohrát i se znalostí tří základních slovíček - search, kill and destroy. Občas se vyskytne i přines nebo olup, ale to už si snad ve slovníku najdete. Stačí nechat NPC vylít si srdce, všechno odkývat a quest se vám potom objeví v qlogu stručně a jasně popsaný i s jednotlivými kroky a experience odměnou.
Hned na začátku si musíte vybrat, jestli máte raději kouzla nebo full contact a podle toho svou postavu formovat. Experience je jak šafránu a na oboje vám prostě nezbyde. Všechny nové mapy, do kterých se dostanete, projděte celé metr po metru a vybijte vše, co se dá, jen tak dosáhnete maximálních statistik.
Na základně vám vždy bude někdo nabízet, že se s vámi sveze, ale jen by vás připravil o experience body, takže ho oberte o zbraně a kouzla, můžete i o šaty, a táhněte svou káru dál. Sami.
Také si můžete zvolit zbraň, která se vám nejvíce zamlouvá, a zvýšit si dovednost v jejím ovládání. Někdo doporučuje meč, což je pro hrdiny víceméně klasika, ale nakonec zjistíte, že největší teoretickou damage mají kopí a to je to, oč tu běží, přátelé. Pokud se nerozhodnete pro žádnou specializaci, přijdete o mistrovství, ale získáte všestrannost a ušetříte jedno až tři navýšení ceny skillů. Doporučuji druhou možnost.
Než začnete obchodovat, přihazovat do skillů nebo snad vytvářet vlastní předměty či kouzla, hru si vždy uložte. Za všechno se platí a tady dvojnásob, však uvidíte. Až do "Suslangeru" nemá velkou cenu snažit se vymyslet něco lepšího, než hra nabízí v unikátních předmětech, jen se je naučit používat. Vždy když začíná jít do tuhého, z někoho něco vyrazíte, ať už dobrým slovem nebo mečem, a jede se dál.
U obchodníků má vždy několik předmětů na prodej kouzelné vlastnosti. Které to jsou a jaké vylepšení nabízejí, je generováno zcela náhodně při vstupu do lokace, jen musíte počítat s tím, že do zbraní patří útočná kouzla a do brnění léčivá a podpůrná. Uložte si tedy pozici těsně před vstupem a pokud se vám nelíbí obchodníkova nabídka, nahrávejte tak dlouho, než bude mít přesně to, co chcete. Nakonec povolí, nebojte.
Na minimapě si všímejte především těchto značek : žlutý čtvereček = teleporty, fialový = místo splnění questu, zelený trojúhelník = vy, žlutý = neutrálni postava (zvíře), červený = nepřítel. Dost často se žlutý změní v červený.
Mějte stále zapnuté kouzlo "Eagle eye", uvidíte nepřátele dříve než oni vás, v ideálním případě poznají vaši přítomnost až podle oštěpu v zádech.
Používejte "backstab", úder vedený zezadu, který vám už na 2. úrovni bohatě stačí na celou hru, dovolí způsobit až 750ti% damage. V kombinaci s "critical" útokem mířeným na hlavu jím jednou ranou složíte i mnohokrát silnější nepřátele. Je v tom jen jeden háček - ten, na koho útočíte, vás nesmí zahlédnout.
Využívejte střídání dne a noci. Když jdete někoho okrást nebo klepnout zezadu, počkejte si na tmu. V noci se někdy objeví noví nepřátelé na místech, které jste už vyčistili, používejte to k nabírání experience bodů. Mění se také skladba oponentů a místo, kde se zdržují, takže některé questy jsou mnohem hůře splnitelné ve dne a jiné v noci (viz. White wolf a Tools).
Nepřátelé, ať už zvířata či jiné formy, mají většinou několik vývojových nebo výkonnostních stupňů, ale mohou vypadat na první pohled stejně. Když si rozmýšlíte, jaký zvolit styl útoku na skupinu, najeďte si myší na jednotlivé členy a hned víte, jestli na to máte. Stejně je vždy nejlepší brát si je stranou po jednom a bušit do nich někde za křovím. V případě boje v obklíčení máte mnohem větší šanci, že vám někdo za vámi stojící uštědří "critical hit", což nepotěší.
Po všem, co se vám podaří přemoci, zůstane něco na zemi. Mohou to být kůže, zuby, kosti, zbraně, brnění apod. Všechno sbírejte, bude se vám to hodit při vytváření vlastních předmětů a co neužijete, prodáte. Peněz sice ve hře není málo, ale takový přebytek jako v Diablech tu, alespoň ze začátku, nenajdete.
Necítíte-li se schopni přemoci protivníka v danou chvíli ani "backstabem", zapamatujte si místo, kde se pohybuje, a vraťte se sem, až trošku posílíte, nebo získáte nové zbraně. Při troše štěstí se dá složit téměř každý nepřítel. Jeden z mála, kteří přežili můj průchod hrou, byl kyklop tak vysoký, že jsem na něj nedosáhl, což mu zachránilo kůži. Až ho uvidíte, pochopíte.
Některé nepřátele nemůžete "backstabnout", vědí o vás, i když k vám stojí zády, např."Evileye"nebo "Skeletons". S tím se nedá nic dělat, musíte je přemoci tváří v tvář nebo v to, co mají vpředu.
Jakmile se dostanete k čarodějce a budete mít trochu peněz, kupte si nebo vytvořte základní kouzlo, nezbytné k přežití. Je to kouzlo "Strenghten", pokud možno s dvěma runami "Duration". Takto jeho efekt vydrží 60 sekund, což je dost i na delší šarvátku. Když někoho zahlédnete pomocí "Orlího oka", použijte ho a hurá na něj, budete o hlavu větší a o 30 % silnější než normálně. V kombinaci s kouzlem "Weaken" gobliní panenky máte všechny výhody na své straně.
Pokaždé, když se ocitnete ve vesnici, obejděte NPC, jejichž jména budou zmíněna níže, a zjistěte, jestli něco nepotřebují. Mnohdy se dá několik questů spojit do jakéhosi turné, čímž si ušetříte zbytečnou cestu.
Nesplněné questy jsou zobrazeny při přechodu z jedné lokace do druhé v podobě jakýchsi signů s lebkou a vlaječkou, takže hned máte alespoň hrubou představu, kudy se dát. V tuto chvíli si také můžete upravovat statistiky a hrabat se v inventáři, to vše pomocí tlačítka v levém dolním rohu obrazovky, čehož hojně využívejte, nebudete muset čekat až do vesnice.
Potřebujete-li přes nějakou lokaci jen přeběhnout do další, jděte pěšky. Hra vám někdy nabídne přeskočení hluchého čtverce, ale v počítání dnů tím přibyde třeba týden. Pokud máte lokaci vyčištěnou, zadejte waypoint přímo k výstupnímu teleportu, Zak si cestu najde. Absolutně nezáleží na tom, jaký styl přesunu budete používat, ale při přeskakování dohrajete hru přibližně za 700 - 1000 dní a sami uznejte, že čekat 3 roky na záchranu od vyvoleného by rozhodilo i největší flegmatiky a vy v tom případě nejste hrdina, nýbrž šnek.
Než začnete hrát,sežeňte a nainstalujte si patch 1.06, bez něj se hra nedá dohrát!!! Alespoň mě se stávalo, že mi hra při nahrávání finálního! souboje vždy spadla do Windows (98).
Poznámka :
Pokud se vám bude zdát, že NPC říkají něco jiného, než bude napsáno níže, můžete mít pravdu. Toto je návod, jak hru dohrát, ne překlad do češtiny. Když jsem zjistil, že na tom, co si mezi sebou vykládají, až tak nezáleží, přestal jsem rozhovory bedlivě sledovat a jen jsem je vždy přelétl očima. Takže neprotáčejte panenky s tím, že Zak jde něco udělat z trochu jiného důvodu, než bude uvedeno zde, hlavně, že se dozvíte, jak na to.
1,ostrov - Gipath:
První ostrov je takový rozpink. Setkáte se zde se nepřáteli na nižších vývojových stupních a ani questy nejsou nijak složité. Sluníčko svítí, tráva je zelená a okolo poledne je tam asi pěkné vedro.
Po úvodním intru se probudíte v ruinách. Nevíte kdo jste, kde jste, prostě klasika. Vaším úkolem je samozřejmě dobrat se pravdy i za cenu mnoha životů všemožných goblinů, orků, trollů a jiných účastníků herního provozu podobného ražení. Vstaňte, pokud to s tou včerejší opicí za krkem dokážete, a vydejte se směrem, kterým před vámi utekli vesničané. Podívejte se na minimapu a snažte se dostat k fialovému čtverečku. Kdybyste se náhodou ztratili, správné řešení je doleva, přes potok a po dvou lávkách až k palisádě. Tato část hry je pojata jako tutorial, takže by pro vás po prostudování nápověd neměl být problém proplížit se s pomocí klávesy [V] kolem tří ogrů, kteří drží u lávek stráž. Nezapomeňte je klávesou [S] okrást, na začátek hry u sebe mají dost zlaťáků.
Vaše první základna je jen chudá vesnice obehnaná kůly, ale problémů tam mají až nad hlavu. Důležití obyvatelé jsou: Erfar the Silvertongue - patrně něco jako starosta, velitel stráže Gort the Skullcrusher a Babur the Tighfist, chtělo by se říci kovář, ale on pracuje spíše s kůží a kamením. Bude pracovat i pro vás, jen co mu donesete ukradené nářadí (nevím co tam dělal do doby, než jste přišli). Najmout si tu múžete bijce jménem Khador the Rowdy, ale jak bylo napsáno výše, obíral by vás o exp. body, takže jen oberte vy jeho o sekeru a nechte ho stát opodál. Můžete ho i svléknout a prodat jeho oblečení, to se však nesluší, že.
Questy:
Killing the goblin sentry:
Při prvním rozhovoru se dozvíte, že jste vyvolený, na kterého už dlouho čekají. Erfar vám hned zadá první úkol, který spočívá ve vyběhnutí před bránu a zahlušení jednoho goblina - zvěda, který podává zprávy o tom, co se děje v táboře. Zabloudit nemůžete, jakmile se objevíte v lokaci "Foothills" a rozhlédnete se kolem, spatříte o kus dál na zemi velký fialový flek, neklamnou známku toho, že se tam odehraje něco questově důležitého. Za splnění obdržíte 24 exp bodů.
Killing white wolf:
Vraťte se do vsi a pochlubte se svým výkonem. Získáte důvěru a hned vám sdělí, že goblini nejsou to jediné, co sužuje místní obyvatele. Po nocích jim prý pod okny vyje velký zlý bílý vlk a unáší jim děti.:-) Je čas zajistit jim klidný spánek. Po vstupu do "Foothills" se dejte po mapě nahoru a držte se na této straně řeky. Až narazíte nosem na skálu, nejste od místního hlavního vlka daleko. Najdete ho, jak se krmí zády k vám. V tu chvíli s vám na obrazovce objeví originální návod k tomu, jak správně provést "backstab", takže směle do toho. Nezapomeňte si vzít jako trofej jeho hlavu, kterou vám zabaví Gort a bude se s ní chlubit. Tento quest se nejlépe plní ve dne, v noci by se mohlo stát, že starému Wolfovi bude krýt záda asi pětice mladých. Uhrát se to dá , ale je to zbytečná dřina. Odměna : 40 exp a 150 gold.
Tools:
Než vyrazíte na vlka, stavte se u Babura a dejte s ním řeč. Zlý šéf lupičů mu ukradl rodinné šperky a po vás chce jejich navrácení. Jeho dláto a špachtli má u sebe velitel a jeho žena, ohřívají se u ohně na šelfu v horní části mapy, odděleném řekou. S vlčí hlavou v podpaždí přebroďte levé rameno a pobijte všechno, co se na ostrově hýbe. Ostatní členové bandy mají totiž u sebe kousky slušivého oblečku z tygří kůže, který je rozhodně lepší než to, co máte na sobě. V qlogu je sice psáno, že je máte jen obrat, máte-li však "backstab" na druhé úrovni, což je v tuto chvíli už nutnost, můžete je zezadu klepnout a máte vystaráno. Počkejte si, až se setmí, připližte se k Chieftainovi, a s pomocí load/save a trochy štěstí ho skolte. V nejlepším případě si toho jeho drahá polovička nevšimne (zní to až neskutečně, má to přímo před očima, ale jde to), a to je pak chuťovka. Když vás zmerčí, musíte jí přeprat. Dejte si pozor, vrhá blesky, a kouzla, alespoň ta nepřátelská, v této hře nikdy neminou. Kdyby se nevedlo, zkuste praštit nejdříve jí a pak jeho. Vraťte se do vsi a předejte nářadí Baburovi. Odměna : 40 exp, obchodování s Baburem.
Punishing goblins:
Gort vás požádá o vyčištění okolí vesnice od goblinů. Máte jich zabít nejméně 7. Dejte se po mapě dolů a obejděte hlavní tok řeky skrz bažiny, kde narazíte na pár "Bansheeů". V tuto chvíli ještě nemáte na to promenádovat se po mostech, které hlídá 6 i 5 goblinů, s těmito partami budete mít spoustu práce i o dost později. Vyčistěte zbylý prostor za řekou, dejte pozor na orky a příliš se nepřibližujte ke kopci, na jehož vrcholku je vrhač blesků, který vás jednou ranou zabije. Těch 7 potřebných goblinů máte na kontě, než se nadějete. 40 exp.
Getting Redhead brigand stuff:
Babur vás pošle do pravého horního rohu mapy , kde má Rudohlav schůzku s orky, kolaborant jeden. Dostanete se sem při plnění předchozího questu, tak na nic nečekejte a vložte se do debaty. Seberte mapu, která zůstane na zemi, a naberte směr ves. Odměnou vám bude 70 exp.
Stealing "goblin sacred object":
Erfar vám rozšíří obzory tím, že vás pošle do nové lokace, "The river and the islands", pro posvátný předmět goblinů. Cestou přes "Foothills" splňte quest "Seer and pyramid" a nahlédněte do "Řeky a ostrovů". Příliš se tu nezdržujte, vyčistěte bažiny (pár silnějších Bansheeů a shluky světlušek plivající firebally) a držte se v levé části mapy. Předmět hlídá pár "Trained goblinů", s kterými si jistě poradíte. Z jednoho ze strážců vypadne "Cage key", použitelný o pár metrů níže k otevření klece s "Lizardy". Vydají se pryč z mapy a vy zpět do vesnice. Tam na vás bude čekat goblin "GoGo", vymění s vámi tu svátost za panenku "Goblin doll" s kouzlem "Weaken", možná i přihodí nějaký gold. Panenku se naučte používat k oslabení skupin nepřátel, rozdíl je dost patrný, rozdávají menší damage a lépe na ně dosáhnete. Za to vše 50 exp.
Seer and pyramid:
Babur po vás chce vypnutí toho otravného vrhače blesků u orčí vesnice, patrně tam chodí na houby. Nezbývá vám, než mu vyhovět. Přesuňte se po teď už snad průchozím mostě do pravé části mapy, dejte se dolů podle vzdálenější řeky a mějte oči na stopkách. Jakmile zahlédnete obrannou linii orků, svezte se po břiše do koryta a obejděte je. Zapamatujte si pohyb hlídek po táboře a útočte tak, aby si vás nikdo nevšiml."Orc overseer", hlavní ork, je totiž průběžně posiluje kouzlem "Strenghten", což má za následek, že i jeden zvětšený bojovník je schopen dát vám na budku. Když už nemá koho posilovat, překulte i jeho a zasuňte runový sloup do země, čímž se vám podařilo vypnout pyramidu. Mezi chatrčemi je zašitý "Adult ogre" s jedním orkem, který kolem něj skáče. Ideální situace procvičit si "backstab". Na závěr pobijte zezadu obě linie orků a pár goblinů v levé části tábora. Dole skočte do teleportu a pokračujte questem "Goblin sacred object". Odměnou získáte 100 exp. a "Gipath simple coat of hard leather", docela slušný kus brnění.
Finding magic bit:
Cave bridge mechanism:
Tyto dva questy mají mnoho spoleného, proto je budu popisovat najednou. Gort s Baburem vám poví o jeskyni, kde je schovaná magická destička a pošlou vás pro ni. Jeden z nich vám dá na cestu kolo, kterým spustíte padací most u vchodu. Jeskyni najdete blízko místa schůzky "Rudohlava" a orků. Vchod hlídá "Young green troll". Plazením v pravý čas se mu vyhnete, ale nezapomeňte na něj, má docela slušnou kůži na výrobu brnění. V jeskyni vás čeká pár nových nepříjemných nepřátel (velké oči vrhající firebally, malý kamenný golem a cosi nazvané "Armadillo"), používejte "backstab" co nejčastěji. Klíč k sarkofágu má u sebe orčí šaman, oba waypointy jsou v horní části mapy. Seberte destičku a než se budete vracet do vsi, naživu by měla být už jen "Armadillo mother", která má 500 hitpointů, ale nebojte se, také na ni dojde. Splnění questu = 100 exp.
Reaching the Witch:
S destičkou vás pošlou za čarodějkou Esterou, takže se tam hned vydejte. Jděte do lokace "The road to the Witch", jejíž název se po splnění questu změní na "Witchs cave". Cesta k čarodějce je dost obtížná, chrání si soukromí důmyslným systémem pastí, vy se k ní však dostanete. Na mapě je patrné, že k cíli vedou 2 rokle, v levé jsou nástrahy s bleskovou a v pravé s jedovou příchutí. Musíte se dostat levou roklí až ke klíči, kličkujte mezi chrliči blesků tak, abyste nešlapali do vypálených míst, a až uvidíte zeleného trolla, uhněte ještě jednou doleva. Seberte klíč a použijte ho o pár metrů dál na runový sloup, podobný, jakým jste vypnuli pyramidu. Tím jste zneškodnili bleskové pasti, vraťte se na rozcestí. Na začátku pravého svahu pravé rokle vypněte ohnivé pasti a vyšplhejte pro změnu na hřeben mezi roklemi, za vlky se tu skrývá vypínač jedových pastí. Cesta je volná. Použijte pravou rokli, na konci se propližte doleva okolo číhajícího trolla a "backstabujte" trolla v levé rokli. Vlevo nahoře obejděte teleport a vyřiďte trolla, který vás donutil rýt nosem v hlíně. Bylo by škoda nechat je být, jakmile projdete teleportem, do této lokace ztratíte přístup a museli byste se dlouho kochat pohledem na záda trolla, kterému nemůžete nic udělat, což je regulérní provokace. Čarodějka vám představí svou vnučku Airy the Stubborn, která si myslí, že je dospělá, a lučištnici Nayu the Secretive, ochotnou se k vám přidat. Dostanete 80 exp., základ kouzla "Field of vision", a lekci ve vytváření kouzel.
Bringing orc dokument: 130 exp.
Finding island orc mechanism: 50 exp.
Stealing the magic orb of the orc: 160 exp.
Orc records: 160 exp.
Vyzpovídáte-li všechny ve vsi i čarodějku, měli byste mít po kapsách žádanky na všechny tyto questy (mimo "Orc records"), které spolu úzce souvisí, takže popis bude opět společný. Lokaci "Foothills" opusťte teleportem v pravém dolním rohu mapy, objevíte se v "Middle mountains". Váš cíl je nedaleko, stačí skočit do lesa po levé straně pěšiny a za chviličku už taháte ovládací kolo na mosty z truhly u převráceného vozu, jen pozor na orky. Použijte spodní východ a jste v "The river and the islands", ale na jiném místě než při předchozí návštěvě. Nadešel čas tuto mapu vyčistit. Na ostrovy lze vstoupit jen přes most zcela vpravo nahoře, použijte ho tedy a držte se stále vlevo. Na druhém, "Bald islandu", naleznete v truhle "orc dokument" a na čtvrtém na kopečku "magic orb". Mezi nimi jsou 3 ogři, u dvojice musíte vyčíhnout okamžik, kdy jeden z nich zmizí za skálou a ztratí přehled. Pokračujte stále po levé ruce, až dojdete k padacímu mostu, který spusťte. Vraťte se zpět k odbočce, která vede na ústřední ostrov celého soustroví. Zde je vesnice plná orků a goblinů, pohybujte se opatrně ke středu, kde jsou dva ohně. U jednoho postávají 3 orkové a u druhého je stejná skupinka rozšířená o šamana, který udržuje "Adult ogra" v posíleném stavu. "Backstabněte" první tři a potom ogra, se zbylými orky si musíte poradit. Z velikána vypadne pár cedulí, seberte je, čímž splníte quest "Orc records", který vám ještě nebyl zadán. To vůbec nevadí, ušetřili jste si cestu a až se Estera bude snažit vás sem poslat, stačí pokračovat v rozhovoru, jako byste si sem mezitím zaskočili. Odtud pokračujte směrem k pevnině a spusťte i poslední most, kdyby vás sem ještě někdy hnali, nebudete to muset obcházet. Zpět do vsi se dejte teleportem vlevo nahoře, je to blíž.
Prevent a goblin raid:
Erfar s Gortem vás požádají o pomoc při narušení příprav nájezdu goblinů na vesnici. Po objevení se v lokaci "The river and the islands"jděte doleva dolů k místu splnění questu, našlapujte však opatrně, protože se před vámi znenadání objeví kapitán brigandů s párem poskoků. Zaútočte co nejrychleji, z různých stran se do bitky přidá ještě asi osm dalších. Za zabití všech dostanete 160 exp.bodů , dokument v orčtině a lepší brnění a sekeru, než máte. Postupujte dál, zničte sraz goblinů a vraťte se do vsi. 50 exp.
Orc ABC book:
Dokument nikdo neumí přečíst, tak si skočíte pro orčí slabikář, který má šaman v lokaci "Sands". Z "River and the islands" tam vede cesta spodním teleportem na pravé straně mapy. Vydejte se dolů po poloostrově trošku připomínajícím Floridu a utkejte se s několika "Adult orky" a zvětšenými nebezpečnými vlky. Šaman bydlí v chatrči na ostrůvku uprostřed jezera, kam se dostanete odspodu přes pruh zatopené země. Seberte mu slabikář a vraťte se k čarodějce, která si s překladem sice poradí, ale stejně se nic pořádného nedovíte. Získáte 60 exp. bodů.
Main evidence:
Jistě jste si všimli, že ve vsi nevládnou zrovna přátelské vztahy a pomluvy jsou na denním pořádku. Pomocí tohoto questu se dozvíte, kdo z nich je zrádce. V údolí mezi dvěma teleporty v horní části "The river and the islands" jsou tři orkové, z nichž jeden má u sebe kompromitující dokument. Toho si vezměte na mušku jako prvního, jinak začne prchat a vy si pořádně protáhnete nohy, než získáte, co potřebujete. Nemine vás 60 exp. bodů a opětovný návrat do vesnice.
Punishing the treacherous Captain:
Nikdo se nechce přiznat, Erfar však pozná Gortův rukopis a ten uteče z vesnice s výhrůžkami na rtech. Jděte za ním a vykonejte spravedlnost, postává se dvěma brigandy jen kousek od vsi směrem k řece. Jeho smrt vám vynese 140 exp.bodů a navíc si odnesete jeho sekeru.
Golden valley: 160 exp.
Magic plant: 200 exp.
Green crystals: 90 exp.
Dragon amulet: 60 exp.
Quest "Golden valley" už máte zadaný delší dobu, ale protože nebyl dúležitý k postupu v ději, až teď je ta správná chvíle vydat se zas jednou na delší turné. Nový kapitán stráže "River the Hulk" vám pomocí rodinného tajemství zvýší sílu o jeden bodík, stavte se u čarodějky, mající díky Airy nejnovější zprávy z údolí smrti, a můžete vyrazit. V "Middle mountains" jděte po pěšině k lizardovi, jenž má u sebe "Dračí amulet"a dvě velké žáby. Pokračujte dále stejným směrem, dokud nezahlédnete "Bílou květinu". V okruhu deseti metrů ji z lesa hlídá 6 orků, vyřiďte je a seberte květ. Lokaci opustíte spodním teleportem na pravé straně mapy, čímž se dostanete do "Dead city". Ještě předtím si můžete přidat trochu exp.bodů vyhlazením vesnice orků za řekou v levé části. Jestli se vám bude zdát obrana vchodu nad vaše síly, nezoufejte, propližte se za mostem doleva a použijte zadní vchod, hlídaný jen gobliny. V "Mrtvém městě" jděte do skal po levé ruce, narazíte na zničenou karavanu. Truhla se zlatem je v rohu u řeky, na otevření druhé kousek zpět potřebujete vyšší "Stealth" schopnost, ale vyplatí se to, skrývá se v ní "Ancient helmet" s permanentním kouzlem "Eagle eye".
Projděte si celý spodek mapy, nahoru se dejte podél hradeb města. Spodní vchod je ucpaný kamenným golemem (32000 hitpointů) a hlavnímu se raději vyhněte, tam postávají 4 "Veteran warrior skeletoni", se kterými byste asi měli problémy. Pokračujte výše, až na vás vykoukne "Young black troll", příšerka s 280 hp, strašící ve vchodu do kaňonu, kde jsou krystaly. Vyčistěte si okolí a cestu k hornímu teleportu, bude se vám to hodit. Potom přejděte trolíkovi před nosem tak, aby za vámi vyrazil, a vezměte ho na projížďku směrem k řece kolem pahorku s pár stromy. Až bude na vzdálenější straně, vejděte do rokle a držte se stále po levé ruce, troll se zasekne v úzkém průchodu a dá vám na chvíli pokoj. Nahoře si odeberte vzorek ze zeleného i modrého krystalu a vracejte se opět podle levé stěny. Na výjezdu po vás opět půjde, ale pokud jste se drželi instrukcí, stačíte proběhnout, než rokli uzavře. Je sice pomalý, ale vytrvalý a proto se ho musíte zbavit nadobro. Zahněte doprava a opusťte lokaci horním teleportem tak, aby byl v tu chvíli pár kroků za vámi. Ve výběru lokací si připravte do ruky sekeru od Gorta nebo "Silicon hammer" a vraťte se do "Dead city". Při dodržení správné vzdálenosti na vás troll zapomněl a vrací se na své místo. Nadešla vaše chvíle. Použijte kouzlo "Strenghten", abyste na něj dosáhli, doběhněte ho a vezměte po hlavě. Patrně se vám to nepodaří napoprvé ani podesáté, ale snažte se, má skvělou kůži, je za něj spousta exp.bodů a mě z něj vypadlo 62000!!! zlaťáků. Jak jste se dostali sem, vraťte se do vsi, jen při odchodu z "Ostrovů a řek" použijte levý horní teleport, je to blíž.
Exploring observatory ruins: 150 exp.
Getting the enemy in the clear!: 200 exp.
Big shell: 60 exp.
Květinu chtějí ve vesnici všichni, ale jeden z nich je váš nepřítel. Který, to se brzo dozvíte,udal jste jim různá místa, kde květina roste, a za chvíli se tam půjdete podívat. Čarodějka od vás koupí modrý krystal za 400 zlatých a zelený použije k zamrznutí vody v jezeře, abyste se dostali k observatoři. Vchod však hlídají lizardi s drakem, těm musíte dát na oltář lasturu, takže napřed se vydejte pro ni. V "Middle mountains" se stavte v ohybu řeky poblíž orčí vsi a na místě s převrženým vozem, kde na vás bude číhat pár orků. Tím je jasné, že klacky pod nohy vám hází Erfar a ne Babur. Pokračujte do "Remote mountains" teleportem o kus výše vpravo. Oltář se šnečí ulitou je pár metrů vlevo na kopečku. Potkáte pár lizardů, kteří si vás nevšímají, vy na ně však zaútočte, jakmile seberete ikonu, vrhli by se na vás. Zpět do "Middle mountains", za usazení ulity na oltář přibližně ve středu mapy ( splnění questu "Make peace with the lizards") získáte 60 exp a mír s lizardy v této lokaci. To vám nebrání v zákeřném pobití obránců okolo vchodu do soutěsky, jen pozor na draka. Projděte pod drakem a prozkoumejte okolí zamrzlého jezera, pozor - na modré lizardy se příměří nevztahuje. V levém horním rohu údolí potkáte draka, ochočte si ho pomocí amuletu a s jeho pomocí pobijte harpyje v ruinách observatoře. Z truhly za hodinami vyberte knihu a hurá zpět do vsi. Drak vás opustí v momentě, kdy vstoupíte na jezero.
Quarry: 90 exp.
Dead city master: 120 exp.
Babur vám vyčte odnesení lastury z "Remote mountains", pročež nemůže chodit do tamnějšího dolu pro materiál. Žádá po vás vyčištění cesty a odstěhování "Kyklopa", sídlícího poblíž. Čarodějka prozradí tajnou cestu do "Města mrtvých", takže jděte. V "Remote montains" se připližte ke kyklopí zásobárně jídla seshora od dolu a pobijte mu všechny domácí čuníky. Nesmí vás však zahlédnout, ani najít krvavé skvrny, jinak pojme podezření, změní trasu pohybu a vy nebudete moci quest dokončit. Nejlepší je počkat na jeho odchod strží, proplížit se okolo prasátek, vstát a všechny je najednou nahnat směrem k dolu, kde si s nimi už jistě poradíte. Přejděte řeku a vystoupejte na vrcholek v dolní části mapy, je tam pár kostlivců a teleport do "Dead city". Jděte dolu podle hradeb, odstrčte golema a vnikněte do města spodem. Po jeho vyčištění vás čeká točitý výstup na pahorek s teleportem, vpravo nahoře. Překvapení !
Subterranean creatures: 210 exp.
Starý drak, vládce koster, si stěžuje na dupot armadillů, asi se mu v noci špatně spí. Hodlá sousedské vztahy vyřešit po svém, otravou vody v "Cave". Na vchod do jeskyní při rozhovoru vidíte, není co řešit. V jeskyni použijte lahvičku s jedem na chrlič vpravo, tím oslabíte "Armadillo mother" na 70 hp a to je backstab pro začátečníky. Zpět k drakovi.
Strangers camp: 70 exp.
Drak vás pošle do tábora cizinců, kteří se usadili na jeho území. Vyjděte z města, přejděte řeku po lávce poblíž místa, kde jste závodili s trollem a za chvíli jste v táboře. Oberte mrtvolu, zbylou po nájezdu kostlivců vašeho kamaráda, a zase k drakovi. Ten vám popřeje hodně štěstí a předá "Ancient sword", meč s kouzlem "Weaken" , použitelný až do konce hry pro průběžné oslabování nepřátel. Je čas k návratu do vsi.
Khadaganians: 400 exp.
Finding orcs camp in Middle mountains: 60 exp.
Erfar v podmínce vám přeloží dokument z tábora cizinců a pak uteče svým hlídačům. U čarodějky je na návštěvě "Official", mající problémy s karavanou. Estera sama postrádá svou vnučku Airy. Kde můžete, pomůžete, jde se. V "Middle mountains" navštivte tábor, kde jste už jednou byli, a v kleci seberte Airynu čapku. Pokračujte do "Remote mountains". Khadaganiáni rozbili tábor pod skalami za řekou, jakmile se k nim přiblížíte, budete zajati. Promluvte si s "Hermit Lizardem", dá vám "Ancient claw" a pustí vás na svobodu s tím, že pro něj něco uděláte. Teď si můžete vyřídit účty se svými vězniteli, i když je to dost těžké, nesmí totiž zaslechnout zvuk boje, nebo se na vás všichni sesypou. Měli byste správně jít do lokace "Sands", ale nejdřív navštivte Esteru, přidá vám ještě jeden quest.
Reaching the hermit lizards home: 150 exp.
Returning water to Lizards: 500 exp.
Grateful Lizards: 150 exp.
Do "Písků" máte vstoupit shora, to znamená z "Mrtvého města". Vemzměte to přes "Foothills", "The river and the islands", v"Dead city" jedním teleportem vstupte a hned tím pod ním odejděte. Lizardovo doupě najdete na ostrůvku, dáte-li se po pravé ruce. Požádá vás o "navrácení vody lizardům" a slíbí vám za to jejich zlato. Dostanete páku na spuštění stavidla hráze v dolní části jezera, kámen na zavalení odtoku je o malý kus výše. Poklad lizardů je se skrývá na posledním z ostrůvků spodního jezera, ovšem starý Hermit vám neřekl, že ho budou hlídat modří jezerní lizardi, což považuje, jak se později dozvíte, za velmi povedenou taškařici. Při pobíhání po ostrůvkách se objeví v qlogu nový quest, spočívající čistě ve vyzvednutí toho páru dračích kostí ze dna, takže žádný strach, jedná se o tu samou truhlu, za 500 exp. Za své služby dostanete hůlku "Green Dragon horn : Acid fog", docela slušnou podpůrnou zbraň, a návod, jak se dostat pryč z této části ostrova.
Reaching orc Shei-Vars home: 200 exp.
Ogre Utundry: 200 exp.
Defeating Demon: 400 exp.
Návštěvu orka Shei -Vara máte v kalendáři už déle, tak se nezdržujte a zaskočte k němu na kus řeči, to on vězní Airy. Cestou klepněte po hlavě orka klíčníka (na mapě v místě prostředního, bronzového klíče) a spusťte most o kus níže (i když se dá obejít, patří to ke questu). Shei-Var odmítne Airy vydat, má ji prý jako pojistku proti démonovi, slídícímu kolem. Musíte mu dokázat svou sílu tím, že pobijete tři ogří bratry a přinesete mu majetek posledního z nich (na mapě zlaté klíče a zámek). Nejdříve vyberte truhlu vpravo nahoře, potom dole u jezera a na závěr si nechte Utundrovu, má chatrč kousek nad místem, kde jste svalili do vody veliký kámen. Vraťte se k Shei-Varovi, odmítněte jeho nabídku šéfovat s ním tomto kousku světa a jděte ho zbavit démona, vypadajícího spíše jako turecký kupec, až na ten ostnatý palcát. Shei-Var propustí Airy a vy máte nejvyšší čas nechat si ve vsi opravit své brnění, jinak tu za chvíli budete běhat nazí. Co je zcela zničené, prodejte a hned kupte zpátky, chcete-li to ještě používat.
Opening passage to valley: 500 exp.
Vyřiďte si ve vsi všechno co potřebujete, když to půjde dobře, už se sem nevrátíte. V "Remote mountains" proběhněte okolo ztichlého tábora Khadaganianů a zamiřte do skal. Dejte se roklí nahoru, na rozcestí doprava a buďte rádi, že se v téhle hře nedá nikam spadnout. Kolem spouštěcího mechanismu krouží zelený troll a neustále se rozhlíží, není lehké ho zezadu dostat. Zapněte teleport, použijte ho a jste v rokli, kde kyklop choval ovce. Přejděte na druhou stranu a zmizte v tunelu.
Find the gap in the wall: 500 exp.
Tunel je samozřejmě zavalený, a tak musíte zvolit objížďku. Nejdříve nahlédněte do dveří vpravo před závalem, narazíte na oltář k ovládání golemů, ovšem bez klíče. Pusťte se do přírodních jeskyní a držte se stále vpravo až k dalším kamenným dveřím se symbolem ruky. Vstupte do síně s golemem, pližte se podél zdi, vyberte sarkofág , vraťte se k oltáři a aplikujte klíč. Znovu do jeskyní, tentokrát stále vlevo, přes kamenný most a několik kamenných a lávových elementálů. Čeká vás místnost plná golemů, pokud chcete projít, všímejte si, kam se dívají. Plazením kopírujte levou zeď a potom zamiřte přímo mezi golemy tak, abyste měli na obou stranách stejnou vzdálenost. Cestou vyberte první sarkofág, vyhněte se východu a získejte poklad ukrytý ve druhém. Hlídajícího golema obejděte zezadu zleva, stačí jen zahnout v pravou chvíli. Pokračujte východem do původního tunelu a jste za závalem. Pryč.
Entering Great Magicians home: 250 exp.
Cíl vaší cesty je jen 100 kroků vzdálený, nejdříve se však rozhlédněte okolo jezera a posbírejte lizardí kůže. Přitom se snažte nepřijít na oči drakovi vznášejícímu se dole u východu. Nakonec vstupte do teleportu a pozdravte "Velkého kouzelníka". Podle něj jste vybraní pro obnovení zdejší původní civilizace, která postavila okolní monumenty. Musíte pomoci kouzelníkovi a přivést poslední žijící lidi této rasy, chlapce a dívku. Zmizeli kdesi v posledních dvou královstvích, zbylých po katastrofě.
2.ostrov - Ingos:
Na druhém ostrově panuje věčná zima, rukavice a šály s sebou. Přituhne také při řešení questů, všichni nepřátelé budou silnější a "backstab" potřebnější. Narazíte tu na mnohem více nepřátelsky naladěných lidí než dříve a setkáte se z gobliny chovajícími jednorožce. Každopádně si užijete.
Od této chvíle budu popisovat questy stručněji, zastavím se jen u zapeklitějších situací. Pokud jste se už, jak předpokládám, naučili číst v mapě a minimapě, není pro vás problém rozpoznat, co je teleport, nepřítel, past, či místo splnění questu. Pokud to ještě nevíte, nepomůže vám nic, jděte od toho. Ostatním mohu slíbit, že se pokusím nevynechat nic důležitého pro zdárné dokončení hry.
Finding the city: 700 exp.
Tka-a-Litan Rich-ty-a-Nik ( čaroděj jak poleno, co říkáte, dále jen Tka-Rik ) má dost špatnou mušku při zaměřování dálkových přenosů, objevíte se totiž na druhé straně jezera, než by se vám hodilo. Směrujte své kroky dolů po mapě mezi jezery, přes vesnici dřevorubců, doprava za řeku a okolo zemjanek obývaných lovci. Nahoře vás očekává nová základna.
V tomto opevněném městečku žije více postav, ne všechny jsou však pro vás důležité. Hned u brány vás přivítá velitel stráže Tilvak, dále narazíte na Karantsula - obchodníka, guvernéra Valrasiana, čarodějku Dieru a Svera the Trappera. Najmout si můžete lučištnici Mairanu, na kouzelníka Finase přijde řada později. Hned si nakupte nové zbraně a brnění, dejte ale pozor na přetížení Zaka, nechce se mu potom běhat. Je nutné mít "Encumbrance" alespoň na prvním stupni.
Finding Snoops body: 700 exp.
Jdeme hledat pozůstatky odvážlivce, který se pustil do divočiny před vámi a již ho nikdo nespatřil, naštěstí nám místo jeho posledního odpočinku není neznámé. V pravém horním rohu mapy se nachází další vesnice dřevorubců, tam leží tělo nebohého Snoopyho. Z jeho těla vytáhněte otrávenou šipku a ukažte ji všem ve městě.
Getting Sacred Flower: 1900 exp.
Bringing Sacred Flower back: 900 exp.
Magicians hiding place: 400 exp.
Další quest od Svera bude delší, i když to tak ze začátku nevypadá. Podejděte horní jezero k místu vašeho objevení se a pokračujte stále nahoru, nejdříve levou cestou. Seberte zelený list šamanovi Bílého klanu a otevřete ohradu se zajatci. Pokračujte dále k ohradě, ve které je vězněn šaman Zeleného klanu. U ní použijte list na pahýl stromu porostlý houbami kvůli odpasťování vchodu. Otevřete a od šamana obdržíte Květ, s nímž musíte dojít do tábora Zeleného klanu. Cestou zpět se stavte u zříceniny pod spodním jezerem a vyberte truhlu, stejně byste sem později museli. Než navštívíte tábor Zelených, pobijte vše v okolí teleportu, gobliny i jednorožce. Mají to být sice vaši přátelé, ale 500 exp.bodů za každého jednorožce tam přeci nenecháte, slušnost stranou. Oni vám to ulehčí tím, že na vás nezaútočí první. Jistě jste si už všimli, že zabít jednorožce není legrace, dost špatně se na něj přes roh dosáhne a jeho blesk nikdy nemine cíl. Proto nejdříve posilte sebe, "backstabněte" jeho a potom si to vyřiďte se seběhnuvšími se gobliny. Pokud jste si nakoupili alespoň některé části brnění s kouzly "Healing" nebo "Strenghten", máte hned větší šanci.
Releasing honourable elder: 1200 exp.
Getting Elder out of Karansuls domain: 500exp.
"Zelený list", vůdce klanu, vás pošle do lokace "Karansuls domain" zachránit jednoho ze svých. Promluvte si s Brissenem, "Černým rytířem", zmiňovaném několikrát v rozhovorech ve městě, a odejděte z tábora. Než opustíte "City environs" prostředním teleportem v pravém okraji mapy, nechte si u kováře opravit své jistě dost poškozené brnění. Do "Karansuls domain" zatím jen nahlédnete, tábor jeho věznitelů je kousek od vchodu. Vyčistěte prostor, "Unit commanderovi" seberte klíč a pusťte Eldera, kterého doprovodíte k teleportu tak, aby se mu nic nestalo.
Avenging the Elders kidnapper: 4000 exp.
Taking skins to meeting place: 700 exp.
Odměnou vám bude zadání dalšího questu od "Zeleného listu", tentokrát se jedná o pomstu na elderově únosci. Nejdříve vezměte do party Brissena, ve městě ho připravte o rodinný hrudní plát (permanentní kouzlo "Strenghten") a helmu ( "Healing" za 40) a zase ho přiveďte zpět, kde ho odložte. Sver vám dá kůži, kterou máte napnout u ohně v "Karansuls domain", tam zamiřte nejdříve. Prostředním teleportem vpravo, pár metrů pod táborem elderových věznitelů je inkriminované ohniště. Opřete rám s kůží na volné místo a opusťte lokaci horním teleportem vedoucím do "Abandoned mines". I zde jste hned u cíle. Probijte si cestu do tábora a seberte špionovi usvědčující předmět. Snažte se při tom vyhnout delším soubojům,řinčení ocele přiláká další lumpy.
Getting accounting books: 5000 exp.
Going trough labyrinth: 4000 exp.
Green clans new place of residence: 4000 exp.
Abandoned dug-out: 1600 exp.
River source: 700 exp.
Old brigand: 1000 exp.
Lone mine: 1000 exp.
Je něco prohnilého ve státě Ingoském, tvrdí Sver a žádá o donášku knih z dolů, zdá se mu totiž, že guvernér okrádá celé město. Vaše cesta tedy znovu vede do "Abandoned mines", tentokrát to však vezměte spodem přes skalní labyrint, jak vás o to již dříve mezi řečí požádal "Zelený list". Rád by přesunul tábor dále od města, ale potřebuje prohrnout cestu, na což má samozřejmě vás. V pravé části rokle vedle jeho stávajícího tábořiště se ponořte skrz ocelovými pásy pobitá vrata do skal a vyjdete vlevo dole v "Abandoned mines". Překračujte mrtvá těla různých trollů a sněžných elementálů a po chvíli naleznete po pravé ruce oltář vypínající past. Kus níže na vás zleva vykoukne "Adult blue troll", musíte ho "backstabnout" a dostat se do rokle za jeho záda, na konci je starý důl s truhlou poblíž. Ve spodní části labybintu vládne pohoda, goblini posedávají na trávě a jednorožci se klidně pasou. Pokud si chcete odnést jejich skalpy, nebudete to mít lehké, jsou rozmístěni tak, aby viděli jeden na druhého. Osamocený je jen goblin hlídající vchod, kterým budete odcházet, je vpravo nahoře. Potom sejděte do spodního východu a složte goblina a jednorožce ve chvíli, kdy na ně ostatní nevidí. Při cestě zpět do houfu na vás čeká jednorožec, kterého sleduje jen goblin na kopci. Klepněte jednorožce a prchejte do spodního východu, budete-li dost rychlí, pronásledovatelé se v rokli zamotají, dva zbylí jednorožci se vrátí na svá místa a proti vám bude stát jeden s partou asi sedmi goblinů, podle štěstí. Pomocí load a save se to dá zvládnout. Až se budete vracet, zbylí jednorožci vás napadnou, ale pokud jste zvládli předchozí situaci, bude to pro vás hračka. Ve spodním teleportu na vás čeká "Zelený list" osobně, poděkuje vám a konečně s pomocí šipky ze Snoopyho těla odhalí totožnost "Toho-kdo-skrývá-svou-tvář".
Cesta dále vede úzkou roklí, kterou hlídal goblin doporučený mnou jako první k přemožení. Na výjezdu zahněte vpravo a dopřejte si procházku okolo celého jezera. U prvního dolu za prvním mostem seberte dokumenty, za druhým mostem v hlavní osadě získejte od "Foremana" knihu a zničte jakýsi mechanismus podobný větrnému mlýnu, je přímo uprostřed. Přejděte další most a než opustite palisády, dojděte si proti proudu říčky pro poklad. Na další dva bonusy v podobě truhel narazíte, budete-li se držet stále po pravé ruce. První je za hromadou dříví u chaty "starého briganda" a druhý v táboře horníků u vchodu do dolu. Okružní jízda tímto končí, sejdeme se opět ve městě.
Meeting magician: 1600 exp.
Taking Governors collection: 5000 exp.
Finding something valuable for Governor: 7000 exp.
Hostile Woodsfolk: 1600 exp.
Všechny tyto questy splníte v "Abandoned mines". Ve městě jste udělali trošku rozruch a pomocí úplatků, vyhrožování a jiných neslušných způsobů interakce s NPC víte, co jste chtěli. Jděte hlavní roklí, splňte si subquest v levé odbočce naproti bývalému špionovu táboru a u okovaných vrat si počkejte na únoskyni Dieru s bodyguardy. Po vyřízení otevřte vrata a jděte stále vlevo až ke kostlivci pod stromem v horním kaňonu za trollem. Seberte, co z něj zbylo, pokračujte dolu pro nugget ukrytý v truhle, kterou hlídá další troll, a s nuggetem v kapse postupujte hlavním kaňonem k lávce. Před ní doleva a po chvilce cesty a několika soubojích držíte v ruce truhlu. Dejte si pozor na "Fence", jakmile vís uvidí, pošle na vás celý tábor. Zpět do města.
Abandoned mines: 3100 exp.
Ukažte nugget guvernérovi, dá vám klíče od posledních zavřených vrat na mapě, myslí si zřejmě, že se v "Opuštěných dolech" bude zase těžit. Přejděte lávku, před kterou jste před chvílí odbočovali do tábora pro truhlu, otevřte vrata a vnikněte do dolů. Ke vstupu použijte prostřední teleport.
Finding Princess: 29000 exp.
K orientaci používejte minimapu v kombinaci s kresleným plánkem (Tab), je přehlednější. Postupujte metodicky - rozdělte si mapu podle aktuální přístupnosti a tuto část vždy vyčistěte. Za vodou narazíte na první otevírací mechanismus, k jehož použití potřebujete klíč z tábora Dieriných žoldáků v levé horní části mapy. Otevřete si a pokračujte do pravého horního rohu, druhý přístupný mech však není zobrazen na mapě, je o kousek níže. Jeho použitím se vám skrz dvoje současně se otevírající dveře zpřístupní poslední část mapy. Zatahejte si za mech ve spodní části mapy a nyní se vraťte zatočit kolem v pravém horním rohu, dosud bylo nepřístupné. Máte vyděláno, tímto se otevřely i poslední vrata a vy si můžete posbírat poklady vyznačené na mapě. Nakonec navštivte pravý spodní roh a seznamte se s Lu-a-Jallou, je pěkně červená, přesně jak to máte rádi. Ona však miluje jakéhosi At-Zaka, takže ostrouháte a nezbývá vám, než se vydat i s ní za Tka-Rikem. Po malém intermezzu jste vyvrhnuti portálem v zemi Khadaganianů, lidí, s kterými jste již měli tu čest.
3.ostrov-Khadagan:
Třetí ostrov pokrývá písek, vane tu suchý vítr a tornáda jsou na denním pořádku. Tady by se dobře přežívalo v bermudách a tílku, ne v té hromadě železa, co na sebe zanedlouho navléknete. Vašimi nepřáteli budou pavouci, draci a především Khadaganiané všech druhů a velikostí, od téměř neškodných turbanistů až po gardisty zakuté v ocel s nepříjemně nabroušenými zbraněmi v rukou. Dejte si pozor na úžeh a kudlu v zádech.
Going trough Death Canyon: 27000 exp.
Tka-Rik se opět příliš netrefil a tak začínáte ve vězení. Kapitán Kardaur a jeho poskok Aiset-Bek se před vámi dohodnou, že vás pošlou na zkušenou do už podle názvu velice poetického místa. Máte se dostat k branám severního města jen s mečem v ruce, bez kouzel a brnění. Cestou nahoru nemiňte tajná zákoutí s poklady a obelisky s kouzly "Strenghten", "Night vision" a "Healing". Po zaklepání na bránu budete znovu zajati.
Stealing Cage key: 7000 exp.
Tento quest splníte v kůži dívky Odalisque, rozhodnuté vás osvobodit ze zajetí. Nápomocná vám budou hlavně kouzla "Invisibility" a "Silence". Stále se plazte, všem se vyhýbejte a použijte vzdálenější bránu. Dále kopírujte okraj srázu k řece, otevřete vrata Kardaurova dvorku a v pravou chvíli mu "stealněte" klíč. Zpátky stejnou cestou až k Zakovi.
Reaching cave entrance: 23000 exp.
Young soldiers: 6000 exp.
Nadešel čas ukázat svým věznitelům, zač je toho loket. Se vší výbavou nebude problém dojít si ke Kardaurovi pro klíč od městských bran. Dejte si pozor na skupinku čtyř válečníků se sekyrami, postávající za pahorkem poblíž Kardaurova dvora. Máte dvě možnosti: nechat je na pokoji s tím, že i po otevření klecí se zvířaty pákou vedle hlavní brány se za vámi vydají do kaňonu ( jestli se to stane, nemáte šanci), nebo se jich zbavit jednou provždy. Pokud jste se rozhodli pro druhou, zkusím vám pomoci. Přestože jsou sekerníci velice silní, jsou slepí jako patrony - vidí jen na čtyři metry (to asi ta helma). Vyberte si krajního, počkejte, až se ostatní otočí, klepněte ho a okamžitě utíkejte. Se štěstím si vás všimne maximálně jeden, vystartuje za vámi, ale s tím si musíte poradit. Po chvilce, až zbylí přestanou merčit a vrátí se na svá místa, můžete to zopakovat. Mě se ten trik povedl jen jednou, zbylé tři jsem musel vyřídit na férovku. No, úplně fér to nebylo, souboj jsem začal "backstabnutím" jednoho z nich, ale dva jsem musel přeprat, nebylo vyhnutí. Pomohlo mi kouzlo "Weaken", load/save a vhodné kombinování zbraní. Cestou nahoru kaňonem odbočte vpravo do té ze soutěsek, kde při prvním průchodu nebyla truhla s pokladem. Teď tam plane táborák a okolo poskakují tři mladí vojáčci se svým velitelem, který je učí střílet z kuše. Z vaší nové, mithrilové kuše. Na konci kaňonu nechoďte hned na strážce u teleportu, prodlužte si tůru až k bráně severního města, kde jste patrně nechali naživu pár stráží a mladíků. "Backstabněte" neustále se vrtícího hlídače teleportu a po odemčení jeho klíčem vstupte.
Cave exit: 23000 exp.
V "Jeskyni Wormheadů" se docela slušně naběháte. Po pravé ruce se přesuňte do levého dolního rohu mapy a máknutím na rozevírací tyč spusťte střed mostu přes první průrvu. Pokračujte stále vpravo, přes lávku a golemy ke chrámu Pána podzemí. Druhý spínač je na ostrově u spodního rohu pyramidy. Projděte pravou stranu mapy, znovu přeběhněte pyramidu (vyhněte se velké zlé zelené harpyji), znovu doprava, následuje zasedačka wormheadů, druhý most (přes první vůbec přejít nemusíte), lávový golem, a za rohem vás odchytne místní kovář. Pokud jste si před vstupem do jeskyně připravili do rukou kuši, máte usnadněnou práci, protože s "Archery" nad 50 stačí každé zdejší příšerce jedna rána do hlavy.
Jako základna pro poslední část hry vám poslouží tábor jakýchsi odbojářů. Místní obyvatelé jsou vcelku divná parta. Šéfuje jim bratr Khatul, dále tu máme bratra Kováře, bratra Slepého a bratra Bez tváře, najmout si smíte bojovníka Kharada nebo kouzelníka Fayrakha a radit vám budou Kehel se zlodějkou Sahiliou. Rychle běžte splnit první úkol,ať s vámi začne mluvit alespoň klika u dveří a můžete si nakoupit něco na sebe. Mám totiž silný pocit, že pokud jste těsně před odchodem z Ingosu nenavštívili kováře, není vaše zbroj zcela v pořádku. :-)
Emperors seal: 7000 exp.
Do "Necromancers desert" jen nahlédněte, po levé ruce se dostanete do levého horního rohu mapy, kde kyklop hlídá svůj poklad. Stačí se plazit a přímo před jeho zraky mu prsten vyfouknout, nevšimne si vás. Vraťte se do "Posledního úkrytu" a se všemi si promluvte, teď už vám budou mít co říci. Hned seberte Fayrakhovi kouzla a Kharadovi kopí, asi nejlepší zbraň, na kterou ve hře narazíte.
Hiding place: 50000 exp.
Letter: 50000 exp.
Harpy: 5000 exp.
Killing the Slavedrivers: 12000 exp.
Old necromancer: 30000 exp.
Scientists remains: 90000 exp.
Amulet: 80000 exp.
Country mansion: 11000 exp.
Opět se nám toho sešlo trochu více, nebojte se vracet průběžně do jeskyně a nechat si opravovat brnění, neukousnou vás, ani když nemáte splněné questy. Harpyje na vás čeká v levém dolním rohu mapy, tím začněte. Potom přejděte rokli do pravé části a navštivte starého necromancera (na mapě obrázek lebky v pravém horním rohu), bavícího se skládáním lidských těl. Vezměte si od něj "Special cuirass" a skočte mu do laboratoře pro hlavu vědce. Klíč od dvora s jeho zbytky má u sebe klíčník vlevo dole. Necromancer pomocí hlavy vyvolá ducha, který vám doporučí nalezení amuletu, otevírajícího teleport. Tím prozatím končí naše působení v "Necromancers desert", přesuneme se teleportem vpravo do lokace "The city of Suslanger and its environs". V této lokaci se naučíte nenávidět civilisty, mají totiž nezadržitelné nutkání oznámit váš příchod každému ozbrojenci široko daleko. Vím, že není příliš humánní vás k něčemu takovému navádět, ale - střílejte je z dálky, žádný nesmí uniknout!!! Začneme splněním malého subquestíku vlevo nahoře, klíče od zamčených vrat má frajer ve fialovém oblečku ve vedlejším dvoře. Berte poklad z truhly a pokračujte vpravo do ruin pro amulet hlídaný několika zombíky. Dále směrem dolu po levé straně mapy (nepřekračujte řeku), okolo kasáren až k truhle skrývající pytlík něčeho. Vracejte se po pravé straně a použijte spodní lávku přes řeku. Zahněte vpravo a vyřiďte prvního plantážníka (zde se nejedná o Foglarovské nehodné chlapce, tihle jsou opravdoví otrokáři), Lash-Agu, má tuhý kořínek a palici s hřeby. Držte se stále po pravé ruce, vstupte do města a vhoďte dopis do tlamy jedné ze soch před domem. Cestou zpět seberte život a sekyru druhému bratrovi, Whip-Agovi, najdete ho na horní plantáži, a v klidu se vraťte do tábora.
Reaching meeting place: 90000 exp.
Antiques collector: 22000 exp.
Estate: 13000 exp.
Slavedrivers hiding place: 13000 exp.
Portal: 210000 exp.
Než vyrazíte do dalšího kola, pořiďte si nejlepší zbraně a brnění, jaké můžete, tentokrát půjde opravdu do tuhého. Řešením je vlastní výroba všeho z materiálu zvaného "Meteorite", a když už jste v tom, přidejte si do každého kusu nějaké kouzlo ( př: zbraně - "Weaken" s runou "Ultra targets"nebo nějaké útočné kouzlo, helma - "Eagle sight", kalhoty - "Night vision",boty - "Strenghten",ostatní - "Healing"). Budete také potřebovat "Clairvoyance" na prozkoumávání vzdálených míst a "Lighting" nebo něco podobného s dosahem nejméně 60, to je velmi důležité! Jestliže jste se sebou spokojeni, skočte zpátky do "Suslanderu". Kousek pod vstupem táboří u dříve neaktivního teleportu sběratel starožitností Baluddin, úplně se třesoucí na ten sáček z truhly dole. Nejdříve dojde k malému přepadení, po vaší výhře budete vpuštěni do tábora. Opět se toho příliš nedovíte, nezbývá vám než opustit "Suslander" teleportem vpravo dole ( kousek za domem, kam jste házeli dopis) a vstoupit do nově přístupné lokace "Portal".
Vlevo nahoře si vyberte 1000000 z lehce hlídané truhly a postupujte doprava na místo schůzky s bratrem "Bez tváře". Dostaví se i Erfar the Silvertongue, vámi sesazený bývalý starosta Gipathu, a bude po vás chtít potupný pád na kolena a kapitulaci. Vysmějte se mu a po odchodu z jeskyně se ho zbavte jednou provždy, stejně jako dvaceti kumpánů, které si na vás pozval. Vraťte se k západnímu průchodu za hradby, použijte ho a hned zahněte doprava, na konci plantáže na vás čeká odměna. Po lávce dolu, směrem k přechodu napravo, a přestože máte v qlogu příkaz vyhnout se strážím, nic se nestane, neposlechnete-li. Přibližně uprostřed vaší cesty budete míjet po levé ruce kasárna "Imperial guardů", tady se opět na chvíli zastavíme. Po otevření vrat překvapte dva lučištníky vlevo, na vzdálenějším konci vpravo postává jeden borec s kopím. Tím jste zfoukli to snadné a teď si povíme, jak porazit nastoupenou jednotku složenou ze šesti kousků, jistě jste si jich všimli. Stačí "backstabnout" "Magiciana" a okamžitě se přesunout mezi křídla otevřené vstupní brány, kde na vás budou muset útočit po jednom, s čímž si jistě lehce poradíte. Spousta exp.bodů a něco okolo 5000000 zlata jistě za pár pokusů stojí. Než přejdete řeku podruhé, není od věci skočit si opravit vybavení. Je to sice z ruky, ale ještě vás čeká několik tuhých soubojů a zbroj by vám asi nevydržela. Za mostem se dejte doleva a od začátku plantáží se držte dlážděných cest, pokud nechcete zaslechnout zvuk gongu a zažít bitku s osmi ! Imperiály.
Na křižovatce čtyř cest zahněte vpravo, vystoupejte kopec a převezměte od strážce u domku klíč od portálu. Po chvilce narazíte na další výstup, nikam však nechvátejte, počkejte si, až strážce pasti přijde zkontrolovat stav vypínače, a seberte mu jeho klíč. Někdy trvá déle, než se dostaví, takže nezoufejte a hlavně se nepouštějte nahoru, pasti tří obranných kruhů portálu jsou velice silné. Po odpasťování projděte hradbami a namiřte si to k sešupu po pravé straně, levou to nejde. Teď přijde čas kouzel, klíč od druhého kruhu má totiž strážce stojící u spodního vypínacího mechanismu a nehodlá se k vám dobrovolně přiblížit. V qlogu radí použít k jeho vylákání na kopec kouzlo "Fireworks", ale mohu vás ujistit, že je to slušná svízelárna, protože ho musíte táhnout dost daleko a on se vám po chvilce na nějaké světlice vybodne. My protřelí si ho zaměříme kouzlem "Clairvoyance", polechtáme ho jen k tomuto účelu vyrobeným kouzlem "Lighting" (nebo jiným bojovým kouzlem) a už jen čekáme, až si přiběhne pro smrt. Odemkněte druhou past, sjeďte dunu a vyberte si levý nebo pravý směr. Vpravo je most přes kaňon hlídán Imperialy, vlevo na vás čeká třetí obranný kruh vylepšený tím, že ho nelze vypnout. Jak se zachovat vpravo vám nemusím radit, pokud se však rozhodnete projít k portálu bez boje, počkejte si na čaroděje kontrolujícího stav spínače. Až se otočí, jděte, běžte a plazte se přesně v jeho stopách, jakékoliv odchýlení znamená smrt. Nefungují ani stopy jím vyšlapané cestou k vám, což je podezřelé. Za mostem najdete dlouho hledaný portál hlídaný skupinkou snadno přemožitelných vojáčků. Po použití "Portal keye" na oba spínače se rozsvítí portál i cesta k němu, neváhejte a vstupte.
Deal with the Curse: 1500000 exp.
A máme tu poslední kolo dnešního zápasu, dámy a pánové! V levém rohu nastupuje náš hrdina za vydatné podpory kouzelníka s předlouhým jménem, z pravého rohu na ně cení zuby hrdinovo Prokletí, opravdu s velkým P ! Ještě před nástupem příšery do ringu náš hrdina používá kouzlo "Strenghten", upravené těsně před zápasem tak, aby působilo i na Tka-Rika a připravuje si do míst, kde obludu očekává, myš s aktivovaným kouzlem "Weaken"! Strašidlo se objevuje na scéně a je okamžitě oslabeno, čaroděj mu vyprašuje kožich kouzlem, ale strašák kontruje a kouzelník má namále! Situaci zachraňuje hrdina, který nelení a s diamantovou kuší připravenou v ruce se staví před Tka-Rika, chrání ho vlastním tělem a pálí ! Ale co to ? Příšera sice neutrpěla tak směšnou zbraní téměř žádnou ztrátu života, ztuhla však a nejeví již více než sekundu žádné známky života, natož chuti do boje! To dává Tka-Rikovi čas potřebný k vyslání dalšího, zřejmě již rozhodujícího svazku magické energie, obluda se pohnula...ale již je příliš pozdě, vážení přátelé, Prokletí se řítí k zemi jako papírový drak a o výsledku dnešního klání není pochyb! V přibližně pětivteřinovém, ale o to zuřivějším souboji velice těsně vítězí domácí tým složený z našeho hrdiny a čaroděje Tka-Lithan-Richti-Nika!
Jak jste jistě pochopili, po průchodu portálem vás čeká již jen rozuzlení příběhu, které vám zatajím (i když na to už jistě každý přišel), a souboj s finálním bossem, který vám naopak vylíčím krok za krokem. Nejdříve si vytvořte diamantovou kuši s kouzlem "Paralysis" a runou "Ultra duration", váš poslední nepřítel se vznáší v povětří, takže pořádná zbraň na dálku je vaší jedinou šancí. Je jedno, navléknete-li si diamantové brnění nebo si ponecháte meteoritové, více než jeden zásah od "Prokletí" těžko vydržíte. Upravte si kouzlo "Strenghten" tak, aby působilo i na Tka-Rika (runy "Ultra Targets"a"Friend Filter"), a postavte se osudu. Než se příšera objeví, začarujte "Strenghten" a připravte si do kurzoru myši "Weaken" s runou "Enemy Filter". Obluda zaútočí na bližšího protivníka, což je v tuto chvíli Tka-Rik, vy ji oslabte, připravte si kuši a přeběhněte do první řady. Stanete se cílem dalšího útoku, mezitím však musíte vystřelit z kuše, příšera na chvilku ztuhne a Tka-Rik jí zasadí poslední ránu. Jistě se to dá vyřešit i jiným způsobem, tento je však velmi spolehlivý a pokud se budete držet mých instrukcí, mělo by se vám podařit udolat Prokletí do tří pokusů, těm lepším na první šťouch. A to je vše, přátelé.
P. S. : Neběhejte s nůžkama v ruce!
KONEC.