Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
A. Tipy :
Občas prozkoumávejte a prohledávejte i místa, která nejsou v tomto návodu
popsána pro obrovskou rozlehlost hry.
Ke zdárnému dokončení hry musíte najít všech osm magických talismanů a spoustu
jiných věcí roztroušených po celém světě a nakonec porazit hlavního zloducha
Arcimága.
Jakmile nasbíráte poklady v celkové hodnotě 30.000 můžete vždy po stisknutí
klávesy [F12] získat zpět vaši veškerou životní energii.
B. Návod :
1) Do vězeňské věže
Hned na začátku hry, poté co jsi osvobozen z okovů, pobij dva orky a jdi do
kovárny (Craftsmans Guild). Poté, co sejdeš na náměstíčko, je kovárna v pravém
dolním rohu, těsně před východem na náměstí s obludou v kašně. Vstup dovnitř
a pobij dva pavouky a zmutovaného kováře s obrovským kladivem. Od vchodu do
kovárny jdi doleva až ke stolu s mečem. Jakmile to bude možné, seber ho, s ním
jsou souboje mnohem snazší. Vyjdi ven a jdi na náměstí s obludou v kašně.
Projdi kolem ní a pokračuj dál do protější ulice. Na domě vpravo tady začíná
schodiště. Jdi po něm nahoru a potom doprava. Jsi v malé místnosti. V rohu, ze
kterého jsi přišel, je vidět úzká chodba, ve které se kývá sekera. Za ní je
ještě druhá past - tryskající pára. Počkej si na vhodný okamžik (až se bude
sekera vracet zpět do chodby) a proběhni chodbičkou. S trochou štěstí se ti
povede proběhnout bez úhony i párou. Vylom dveře hned za párou a vstup do
místnosti. Uvidíš troje schody. Jdi doprava, po těch, které vedou točitě
vzhůru. Prozkoumej malou odbočku vpravo, nalezneš tam něco peněz. Jdi dál
nahoru. Uprostřed další místnosti jsou další schody, které vedou dál nahoru.
Vyběhni po nich a jsi v místnosti se zamčenými dveřmi. Klíč visí vpravo na
zdi, ale musíš se k němu přiblížit bokem, podle zdi, jinak tě zabije
nastražená past. Švihni po klíči a pak ho seber se země. Odemkni si dveře
a jdi dál. Jsi na ochozu. Vpravo vedou dál schody na sousední věž, kde uvidíš
teleportační plošinku mezi dvěma sochami, která ovšem zatím nefunguje. Jděte
dál po několika schodech dolů a dojdete k bráně k vězeňské věži (Prison
Tower). Běž dál až k mříži, kde najdeš brnění. Obleč si ho a jdi zpět. Projdi
bránou k vězeňské věži a jdi po schodech vlevo nahoru. Jdi pořád nahoru, první
dveře mineš zatím bez povšimnutí, druhé vylom a ji dovnitř. Zabij příšerku
a seber klíč se země. Vrať se k prvním dveřím a odemkni je. V této cele je
uvězněná kněžka. Za osvobození ti dá pár užitečných informací a v budoucnu ti
bude pomáhat. Nyní vyběhni po schodech až na úplný vrcholek věže. Opatrně,
pády z výšky bývají smrtelné. Nahoře najdeš kouzelnou hůl a můžeš jít zase
zpátky dolů. Zde se otevřela dříve zavřená mříž a vězněná příšera tě napadne.
Až ji zabiješ, nezapomeň prozkoumat její celu a potom aktivuj dva spínače po
stranách brány (gargoilí hlavy). Jdi k místu, kde jsi našel brnění. Mříž už je
nyní otevřená. Když půjdeš po schodech dolů a doleva do rohu najdeš další
spínač, který otevře druhou mříž. Za mříží najdeš místnost s vybuchujícími
koulemi a v ní můžeš sebrat kouzelnou hůl s blesky - dobrá zbraň, ale rychle
se vybíjí.
2) Pro stříbrný meč
Nyní jdi od mříží doleva a stále kolem zdi až do zdánlivě neprůchodného rohu.
Pokud půjdeš ještě dál, ocitneš se na dalším ochozu. Když se ale místo toho
otočíš doleva a uděláš krok, vstoupíš do dveří, které předtím vůbec nebyly
vidět. Za rohem vpravo najdeš modrý spínač. Aktivuj ho a o kousek dál najdi
modrou páku. Pozor na spousty nepřátel, kteří se zde objevují. Stiskni ji,
čímž se o kousek dále vlevo otevřou mříže, za nimiž najdeš modrý klíč. Seber
ho a jdi si odemknout dveře s modrým zámkem, které jsi cestou sem minul po
pravé ruce. Jdi dovnitř. Najdi spínač (jeden ze dvou), který se dá aktivovat.
Udělej to a vrať se do místnosti se třemi pákami a přehoď zelenou páku.Tím
otevřeš další mříže (umístěné kousek od chodby, kde se většinou nacházejí
kamenní golemové), za kterými nalezneš truhlu. Otevři ji a získáš fialový
klíč, kterým odemkneš stejnou barvou označené dveře hned u vstupu do této
části budovy. V místnosti za dveřmi aktivuj spínač na protější stěně a vrať se
zpět k pákám. Aktivuj tu poslední, tedy červenou, a vydej se do místnosti
původně zamčené na modrý klíč. Zde aktivuj druhý spínač (který předtím
nefungoval), čímž otevřeš dvoje mříže. Jdi k těm, kde na zemi leží nějaké
poklady a hlavně stříbrný meč, který seber.
3) První část talismanu, věštecká koule
Opusť tuto lokaci a vydej se po ochozech nazpět. Cestu si můžeš zkrátit
teleportem z jedné věže. Každopádně se ale musíš dojít až na nádvoří se
studnou, ve které se rozvaluje tlustá příšera, a švihnout do obrovských
dveří, které vedou do hlavních místností hradu. Otevřou se, a ty můžeš
vstoupit dále. Zde prohledej celé přízemí, kde se dá nalézt pár zajímavých
věciček. Hlavně poklady, lektvary, ale také několik zbraní, které si můžeš
vzít (mimo jiné velmi výhodný tříhvězdičkový palcát). Poté se vydej po
kamenných schodech vedoucích vzhůru, kde tě napadne jeden ze dvou stínových
bojovníků. Zabij ho (dávejte si hlavně pozor na jeho magické útoky, snaž se mu
dostat na tělo, protože pak je téměř bezmocný) a vrať se po schodech dolů. Zde
se zjeví i druhý stínový bojovník. Toho taky zabij a seber první fragment
talismanu, který z něho vypadne. Pak vyběhni po schodech nahoru a vydej se
přímo rovně (pokud jsi šel pravými schody vzhledem ke vstupu do budovy), a pak
zahni vlevo. Zde musíš zneškodnit hlídajícího člověka a projdít místností
směrem nahoru, čímž se ocitneš v trůnním sídle temného kouzelníka. Jedním
švihem ho zneškodníš (saláta), a pak odrazíš útoky jeho lidských poskoků.
Jakmile se ti to podaří, vrať se zpět do předešlé místnosti, kde v rohu
uvidíš aktivovanou věšteckou kouli. Dojdi až k ní a "zapni" ji mezerníkem.
Vyslechni si pár rad ohledně tvého dalšího poslání od víly, kterou jsi
zachránil (poradí ti, že další část talismanu by měla být katakombách), a pak
opusť tuto budovu stejno u cestou, kterou jsi přišel.
4) Podzemí
Jakmile vyjdeš ven, tak se vydej vlevo, a jdi stále, dokud to půjde. Kousek od
strážní věže (Guard Tower) uvidíš malou budovu. Vstup do ní a zjistíš, že se
jedná o stáje. Najdi koně a vydej se chodbou vlevo nahoře od něho. Zde najdeš
žebřík vedoucí dolů do sklepení. Sestup po něm. Hned dole v místnosti si
můžeš vzít docela dobrou čtyřhvězdičkovou kouzelnou hůl (ale pamatuj si tohle
místo a po vyčerpání její magie si nezapomeň vzít zpět tvůj palcát !). Potom
aktivuj spínač u mříží, čímž je otevřeš. Projdi jimi do následující místnosti
a zahni doprava. Ocitneš se na schodišti. Jdi po schodech dolů a prohledej
celé tohle podzemí. Můžeš tady najít magický čtyřhvězdičkový meč (po
vyčerpání jeho magie pouze dvouhvězdičkový). Cestou si dávej pozor na obrovské
chlapíky, kteří se zde potulují. Hledej, dokud nenarazíš na jednoho "lehce"
opilého příšeráka (zahraje trochu jiná melodie, čili ho určitě nemůžeš
minout). Ze země u něj si vezmi tmavě fialovou 1áhev (prostřední ze tří) a jdi
z podzemí ven cestou, kterou jsi přišel. Nahoře na nádvoří se opět vydej
směrem ke studni s příšerou. U studny se s lahví v ruce snaž narážet na
příšeru (ze spodní části studny, tedy opačně od vstupu do hlavních místností).
Zkoušej to tak dlouho, dokud si příšera láhev od tebe nevezme a nevyklopí do
sebe její obsah. Pak zmizí, a tím se ti otevře vstup do studny. Jdi dolů
a najdeš tam tři pákové spínače. Aktivuj je (všechny tři!). Otevřou se velké
dveře naproti. Projdi jimi, pobij kostlivce a na konci za mřížemi si můžeš
vzít pár pokladů a pětihvězdičkovou magickou hůl (dost rychle se vyčerpá). Pak
se vrať zpět nahoru ze studny ven.
5) Katakomby, druhá část talismanu
Nyní se vydej dolů a uvidíš venku stát koně. Projdi dveřmi nalevo vedoucími do
Craftmans Guildu a vydej se po točitých schodech nahoru. Zde důkladně
prohledej celé patro a v jedné z místností najdeš žebřík (v rohu). Vylez po
něm a dostaneš se tak do druhého patra budovy. Tohle podlaží rovněž trochu
prohledej, ale neopouštěj budovu směrem na ochoz. Najdi další žebřík a vylez
po něm. Ocitneš se na střeše budovy. Zde si povšimni kamenného vstupu na ochoz
jedné z věží. Neváhej a vydej se tam. Uprostřed věže je komín, do kterého
skoč (pokud jsi postupoval správně podle tohoto návodu, měl by být vyhaslý).
Komín tě teleportuje do katakomb. V této rozsáhlé lokaci najdi dvě blikající
lebky (musíš se vydat po schodech dolů). Vzhledem k tomu, že tvoje postavička
unese vždy maximálně jednu, běž s ní ven z pohřebního bludiště, a pak vyjdi po
schodech nahoru. Zde se dojdi k prázdným podstavcům (po obou stranách velkých
dveří), měl bys ji automaticky na jeden z nich položit. Poté si úplně stejný
proces zopakujte znovu s druhou lebkou. Pak se opět vrať do katakomb a najdi
schody vedoucí do ještě nižšího patra (vydáš-li se levými počátečními schody,
ušetříš si kousek cesty). Ocitneš se v poměrně rozsáhlé podzemní místnosti.
Zde se pohybuj po okrajích propasti, dokud se neobjeví malé světélkující body.
Překonej strach z možného pádu a udělej po nich krok do "prázdna", tím se
vytvořil magický klikatící se most. Po něm postupuj velice opatrně a pomalu.
Dostaneš se do druhé části místnosti. Vydáš-li se napravo podél vodního srázu,
najdeš magický meč, který si můžeš vzít. Pak se vrať zpět a projdi chodbou pod
lebkou visící na stěně. Zde najdeš druhou blikající lebku. S tímto úlovkem se
vrať celým bludištěm zpět a vydej se po schodech nahoru. Umísti lebku na
poslední volný podstavec, otevřou se ti obrovské dveře. Vstup dovnitř,
a ocitneš se v zašlém trůním sále. Nebezpečně vyhlížejícímu kostlivci seber
jeho prsten. Potom vezmi druhou část amuletu a malý zlatý křížek z vitríny (je
potřeba k otevření mř íží vedoucích na hřbitov). Opusť tuto místnost a vydej
se k místu, kam jste byli z věže teleportováni. Zde aktivuj svítící věšteckou
kouli a vyslechni si od víly Amálky několik rad k dalšímu postupu
v dobrodružství. Jakmile dopovídá, prosekej se červeně označenými dveřmi.
Projdi chodbou a na jejím konci opět vyraž červeně označené dveře. Ocitneš se
na již známém místě dole ve studni. Po žebříku vylez ven.
6) Ven z hradu a pro stříbrnou zbroj
Na nádvoří se vydej směrem doprava, kde si všimni velikých mříží. Jdi po
točitých schodech u mříží nahoru. V téhle věži už jsi jednou byl. Vydej se po
schodech dolů, kde je chodba blokována červenými dveřmi, které předtím nešly
otevřít. Nyní je bez problémů prolomíš a vejdeš do místnosti s duchem. Zabij
ho a seber na zemi ležící boty. Pak se vydej jedinou odsud vedoucí chodbou
a proskákej pichlavou pastí. V následující místnosti se moc nezastavuj
a přeběhni přes žlutý sliz na zemi do další. Zde vykuchej chlapíka a seber
výbornou čtyřhvězdičkovou sekeru, která vám v budoucnu přijde rozhodně vhod.
Nyní se vrať zpět na nádvoří se studnou. Zde si všimni blikajícího slizu,
nacházejícího se dolním směrem od studny. Jdi blíže k němu. Nyní je potřeba se
nějakým způsobem dostat za sliz, abys potom mohl aktivovat hlavu, která ti
otevře mříže. Pokud máš boty, není to problém. Jinak existuje ještě jedno
řešení. Postav se směrem do místnosti tak, abys stál čelem k v pozadí se
rýsujícímu spínači, a použij kouzlo magic fire bomb (levý ALT+CTRL+šipka
vlevo). Tím se dá na dálku aktivovat spínač, který ti otevře ony mříže vlevo.
Projdi jimi a octneš se na vstupním nádvoří hradu, kde musíš aktivovat
spínač, aby byl spuštěn dolů řetězový most. Udělej to a vydej se po mostu
pryč z hradu. Ocitneš se na staré příjezdové cestě. Jdi levým směrem a projdi
džunglí až na hřbitov (pokud nebudeš moci najít cestu, nahlédni do mapy ke
hře přiložené). Zde použitím malého křížku od kostlivce otevřeš vstupní bránu
a vychutnáš si romantickou hřbitovní atmosféru. Pravděpodobně se zde setkáš
s tvory vzdáleně připomínajícími vlkodlaka, které bez stříbrné zbraně
nepřemůžeš a tak se jim raději vyhýbej. Pokud si chceš pořídit trvalou zbroj,
tak se vydejte až do úplně zadní, zapadlé části hřbitova, kde uvidíš vstup do
podzemního mauzolea. V něm si projdi bludiště poskládané ze spousty místnosti
a najdi zmíněnou zbroj. Pozor - jakmile se k ní přiblížíš, budeš napaden
vyšinutým mnichem, ale není problém, se ho zbavit a zbroj za to určitě stojí
7) Třetí část talismanu
Nyní se vydejte do kostela. Uvnitř švihni do poslední svíčky nalevo (jediná
nesvítí), čímž otevřeš tajný vstup do podzemní části kostela. Jdi po schodech
dolů. Zde postupuj stále dál, dokud to bude možné a na konci chodby vylez po
žebříku nahoru. Ocitneš se v zahradě, zde aktivuj krystalovou kouli
a vyslechni si další Amálčiny pokyny. Poté se vydej podrobněji zkoumat okolní
prales. Prohledávej ho tak dlouho, než se vám podaří najít mýtinku se
Stone-henge (na mapě lokace označena jako Big Clearing). Jakmile na ni
vstoupíš, vyhrne se na tebe docela početná tlupa rozdivočelých amazonek, které
musíš pobít. Pak se vydej průchodem v levé horní části mýtinky. Ocitneš se
v prostorné jeskyni, obydlené pouze jedinou bytostí - čarodějnicí. Ta je
pěkně tuhá, takže ti dá určitě dost práce, než ji zmůžeš. Jakmile bude po ní,
vypadne z ní kouzelný prsten, který si vezmi. Odejdi z jeskyně a na mýtince se
vydej do pravé horní části, kde leží další, tedy třetí část talismanu. Seber
ji a vrať se zpátky do jesky ně, kde projdeš do místnosti v které jsi ještě
nebyl. Vstup do teleportu na zemi a budeš přenesen zpátky na hřbitov. Vrať se
zpět do hradu (můžeš také znovu vstoupit do teleportu, který tě tam přenese,
což ti ušetří dlouhou cestu).
8) Meč, zbroj a hvězdice
Nyní konečně budeš umět otvírat všechny červeně, ale i modře označené dveře.
Pokud si chceš pořídit opravdu dobrou zbraň, asi nejlepší v celé hře, tak se
vydej do věže, kde je past s houpající se sekerou, která blokuje chodbu.
Projdi touto pastí a vydej se po točitých schodech až úplně nahoru. Zde
narazíš na modře označené dveře vedoucí do místnosti s poklady. Vyraž je a za
nimi najdeš pětihvězdičkový diamantový meč. Vrať se zpět k sekerové pasti
a jdi rovně (nikoliv dveřmi). Ocitneš se na ochozu se třemi průchody. Jdi tím
posledním a projdi chodbou do místnosti plné výbušných lahví. Touto místností
také projdi a ocitneš se na dalším ochozu. Vydej se po točitých schodech
nahoru do věže a cestou dávej pozor na další, na zemi poskládané bomby. Vylom
modré dveře a vstup do velké místnosti. Vydej se chodbou napravo od modrých
dveří. Dostaneš se do poměrně rozsáhlé místnosti plné příšer. Pobij je a pak
pokračuj v postupu směrem nahoru po schodech. Dojdeš tak do dalšího podlaží
věže, kde se nezdržuj a pokračuj v teď již téměř horolezeckém výstupu po
dalších schodech. V následující místnosti rovněž neztrácej čas, stejně jako
v té další, zkrátka - pořád postupuj po schodech nahoru. V jedné místnosti si
všimni hvězdice, kryté podivnými kroužícími objekty. Abys ji získal, budeš
muset nejprve porazit zlého čaroděje číhajícího v nejvyšším patře věže. Projdi
dveřmi v levé horní části této místnosti a vstup do teleportu. Budeš přenesen
k temnému čaroději na vrcholek věže. Dá dost práce, doporučuji použít kouzla
jako např. fireball . Jakmile ho zneškodníš, seber na zemi ležící trvalou
zbroj - asi nejlepší v celé hře - a projdi portálem zpět. Ted' se vrať zpátky
k hvězdici, která bude nyní volně přístupná. Seber ji a sestup o jedno patro
níž. Zde projdi vstupem, který je v pravé části obrazovky a je lehko
přehlédnutelný, a probourej se modrými dveřmi. Ocitneš se v malé místnůstce,
kde nalezneš další část talismanu. Seber ji a získáš konečně pořádnou sílu,
aby ses mohl vypořádat s mocnostmi dole ve vesnici. Sestup o další dvě patra
níže a projdi vchodem, nad kterým visí velká lebka. Nyní se nacházíš opět na
jednom z ochozů. Oběhni věž a sestup po schodech do její další části. Uvidíš
krystalovou kouli, kterou aktivuj. Po dalších Amálčiných radách vstup do
připraveného teleportu.
9) Vyčištění vesnice
Ocitneš se v zahradě, kde jsi už jednou byl. Jdi směrem dolů, a pak odboč
doprava, kde se normálně, jen tak na zemi, povaluje další, čtvrtá část
talismanu, která už nyní není nikým hlídaná (předtím byla blokovaná rostlinou,
která se nedala zabít). Seber ji a vydej se nejbližší cestou do vesnice. Zde
se vypořádej s dotěrnými příšerami a opět si dávej pozor na lykantropy,
zranitelné pouze stříbrnou zbraní. Dojdi až ke studni na "náměstí" a všimni si
domečku naproti, toho s nekrytou verandou . Dostaň s e do něho a vystup po
schodech nahoru. Zde se rozběhni a skoč (levý shift) dolů do studny. Zde se po
vylomení dveří ocitneš v malé místnosti s podivným talismanem. Seber ho, a tím
se vám podaří očistit vesnici od zlého prokletí. Vylez po žebříku zpátky
nahoru. Tam spatříš krásně upravenou vesničku s žijícími obyvateli, kteří vás
budou oslavovat. Ovšem to ještě zdaleka není konec.
10) Šestá část talismanu
Nyní se vydej do malého kostelíka (u studny) a zde opět použij krystalovou
kouli. Opět se zjeví Amálka a dá ti hromadu užitečných rad a informací. Teď je
podle ní na čase se podívat na zoubek zlému nekromancerovi, který hlídá
šestou část talismanu. Opusť vesnici jejím hlavním vchodem a vydej se doprava.
Zde vystoupíš po točitých kamenných schodech nahoru a pokračuj v cestě, dokud
se nedostaneš ke dvojici zarostlých domků (na mapě se jedná o lokaci
označenou jako Hunter' s Lodge). Vejdi do domku vpravo (z tvého pohledu), kde
si všimni vycpaného medvěda visícího na stěně. Švihni do něho mečem, čímž se
ti podaří uhasit oheň v druhé budově. Vyjdi ven a vstup do druhého domku. Zde
se dojdi k vyhaslému ohništi a seber na zemi ležící lucernu. Poté opusť
baráček a vydej se hledat staré rozpadlé ruiny (mapa Old Ruins). Až se k nim
dostaneš, tak najdi teleport na zemi a vstup do něho. Budeš přenesen o kousek
dál. Pokračuj stále rovně, dokud se neocitneš nahoře na skále. Po ní stále
postupuj výše a proj di otvorem do jeskyně. Zde vstup do velkého portálu,
načež budeš přenesen do nekromancerovy říše nemrtvých. Zde je další krystalová
koule, ovšem neaktivovaná. Postupuj stále rovně a vstup do rozsáhlé podzemní
jeskyně - nekromancerova pelechu. Najdi ho (je to ten poletující mnich).
Jakmile ho zabiješ, seber šestou část talismanu a vrať se stejnou cestou zpět
k místu, kde je krystalová koule. Aktivuj ji a poslechni si poslední Amálčiny
rady.
11) Poslední část talismanu, arcimág
Potom se vrať zpět do nekromancerovy jeskyně a projdi pravým teleportem (levý
vede zpět do lesa). Nyní se nacházíš v arcimágově sídle, tedy v poslední
části hry. Tady půjde do tuhého a váš čas zde je limitovaný, takže nezapomeň
používat funkci save (ale s rozvahou) a spěchej jak to jen půjde. Projdi
bludištěm (což se ti asi na první pokus nepodaří, ale nakonec se ti to jistě
povede) a nezdržuj se otevíráním všech truhel, otvírej pouze ty s klíčem.
Jakmile se ocitneš v normální části (odlišné od blu diště), budeš muset najít
poslední část talismanu a tajemný svitek, protože teprve s těmito věcmi se
budeš moci postavit mocnému arcimágovi. Až tyto věci získáš, tak ho najdi,
sprovoď ze světa a vychutnej si závěrečnou animaci.
KONÉÉÉC !