Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Tato adventura byla vydána roku 1992 její celý název je Eco Quest: The Search for Cetus.
Demo nebo spíš videodemo si můžete stáhnout na stránce http://sierrac.free.fr. Dejte tam hledat Eco Quest a najde vám na stažení demo jedníčky ale i plnou jedničku a dvojku. Jedníčka mi nešla stáhnout zato dvojka jo. Dvojka se mimochodem jmenuje Eco Quest 2 : Lost Secret of the Rainforest a vyšla o rok později co jednička.
1) Dobrodružství doma a ve vodě
Hned ze začátku vemte hadru (rag) a odmašťovač (detergent) stojící vedle špinavého racka. Oboje použijte na sebe a výsledek použijte na racka. Otec vám dá větší balení odmašťovače (fertilizer solution). Potom odejde. Seberte krmítko (water bottle) a dejte to křečkovi. Prohlédněte si zašpiněné akvárium a poté do něj nalite odmašťovač. Prohlédněte si tabuli, zjistíte to, co udělá setkání radioaktivního odpadu s vodou. Vezměte pytel na odpadky (reuseable bag), plechovku Coca Coly (empty soda can) a obálku ze židle (envelope). Prázdnou plechovku od CC a obálku hoďte do krabice vedle počítače. Mrkněte se na monitor a poté na všechny knihy nad ním. Místnost opustíte dveřmi stisknutím tlačítka
[E]. Budete v místnosti s bazénem. Prohlédněte si tabuli a řiďte se pokyny na ní. Třikrát na delfína promluvte a potom mu hoďte dvakrát rybu (mackerel). Skočte za ním do bazénu a hrajte si s ním. Nezapomeňte se svézt na ploutvi. Poté vylezte ven a seberte létající talíř (green frisbee). Ve skříni najdete výstroj na potápění (scuba gear), kyslíkovou bombu (oxygen tank) a vysílač (transmitter). Seberte tyto tři věci. Házejte delfínovi disk tak dlouho, dokud delfín vám neřekne “I GOT IT”. Zjistíte, že delfínovo jméno je Delphineus. Vylezte opět z vody a prohlédněte si, jak jsou motory zabezpečeny proti poranění mrožů, kteří vyplouvají na povrch se nadechnout. Hned potom stlačte páku vedle člunů. Delfín se s vámi rozloučí a odpluje. Za pár dní se vrátí a požádá vás o pomoc. Oblečte si ploutve a masku s rukavicemi a skočte za ním do vody. Plavte dvakrát na sever. Budete u lodi s odpadem. Seberte sklenici (jar) a zbytek dejte do toho pytle. Proplavte doleva. Zde si nasaďte kyslíkovou bombu a potopte se. Plavte dvakrát dolů a pak doprava. Proplujte první třetinu spodního okraje. Budete v Elurii.
2) Eluria
Delpineus vás hned na začátku pošle za Oracle. Proto tedy plavte do pravého chrámu a tam si vemte lasturu (conch shell) a poskládejte mozaiku na zdi. Vyplavte ven a podívejte se na sluhu pod Poseidonem. Dejte mu lasturu a on na ni zatroubí. Tím se Poseidonovi uvolní stisk ruky a vy získáte jeho trojzubec (bronze trident). Seberte klec (steel cage) ze země a zbytek věcí dejte znova do pytle. Plavte opět do pravého chrámu a trojzubec použijte na tři oči v pravé stěně. Tím odhalíte Oracle. Promluvte na ni a na její hádanky odpovídejte postupně MAN, FISH, LOVE. Dozvíte se tak po jednotlivých částech věštbu, která vám prozradí minulost Elurie. Dá vám za úkol, donést “symbol důvěry”. Plavte ven z chrámu a Delphineus vám poví, ať navštívíte City Mayora a Guardiana of the Greens. Plavte doleva a dejte do pytle s odpaem úplně všechno. Poté použijte odmašťovač na velrybu. Vyleze Demeter, Guardian of the Greens.
Ta vám dá léčící lektvar (healing potion). Z velryby odpadne lastura (roomy shell). Seberte si ji a plavte navrch. Zde vemte kus hadry (cloth) a zbytek zase dejte do pytle. Hadr poté použijte na lasturu, čímž ji vyčistíte. Nyní plavte do levého chrámu. Promluví k vám neznámý hlas. Navolte si tedy ikonu mluvení a mluvte se zlatou mascou. Ta vám řekne, ať otočíte ty části levých sloupů, které neotáčí žádnou jinou částí. Až všechny části zapadnou do sebe, země se otřese a maska spadne. Zjeví se vám krab Superfluous, City Mayor. Pokecejte si s ním a dejte mu čistou lasturu. Za odměnu vám dá hvězdici (starfish badge). Nyní plavte k jednotlivým bytům. Do cesty se vám postaví mrož, který bude chtít něco, co by vám svolilo vstup do bytů. Dejte mu tedy hvězdici od Mayora, pustí vás dál. V ten okamžik spadne dolů sáček z plastiku a Narcissus, rybí malíř, se do něj chytí. Zkuste tedy sáček stáhnout, ale ryba vás vtáhne k sobě domů. Zde z ní sundejte sáček a za odměnu od ní dostanete améby (urchins). Vyplavte ven a vydejte se do levých spodních dveří. Dostanete se do pokoje Epidermis, ryby teenagera. Promluvte s ní a potom dejte ústřice na korál vpravo.
Odměnou se vám dostane ostrá mušle (sharp shell). Poté plavte do pravých dveří v prostřední řadě. Budete se nacházet u Hippocratese, rybího doktora. Pokecejte si s ním, dozvíte se tak, jak získal ozdobu co má na svém nose. Poté použijte ostrou mušli na plastikový držák na plechovky. Dostanete pinzetu (fish-bone tweezers). Seberte ze země plastikový držák a za pomocí ostré mušle ho rozřízněte. Vyplavte a běžte do pravých dveří v horní řadě. Budete u Erroneouse, rybího učitele, který si něčím ucpal krk. Zkuste zatáhnout za provázek. Nepůjde to. Použijte tedy pinzetu. Za pomoc dostanete čtyři šrouby (4 metal screws). Ty použijte na klec. Poté navštivte Gregariouse, rybího kutila. Poví vám, že se nemůže pořádně nadechnout kvůli lodím na hladině. Poté se půjde nadechnout. Na hladině si promluvte s rybářem. Řekněte mu o možnosti přikrýt hnací vrtule. Dejte dohromady klec se šrouby a výsledek pak přišroubujte na motor. Gregarious a vy se pak vrátíte zpět na dno.
Vemte si pumpu na přečerpávání vody (water pump) a plavte do pravého horního bytu. Uvidíte Olympii, poustevničku. Bude jí trochu nevolno z bílého oblaku v celé místnosti. Láhev dejte do pytle a na okno použijte pumpu. Olympia vám dá za odměnu svůj ostnem z mládí (lionfish spine). Vyplavte nahoru a spolu s Gregariousem se přesuňte do levého chrámu. Superfluous vám poděkuje za pomoc tím, že vám daruje zlatou masku (golden mask) a odplave. Jděte za Oracle. Opět za pomocí trojzubce otevřete panel. Objeví se Oracle. Dejte jí zlatou masku a za odměnu dostanete věštbu na svitku (scroll).
3) Dobrodružství mimo Elurii
Nejdřív plavte napravo k hlavě kamenného strážce, kde seberete zrcadlo (mirror). Všechno ostatní dejte opět do pytle. Prohlédněte si svítící ucho a potom plavte napravo. V další obrazovce vyplavte dírou na povrch, kde uvidíte truhlu a piráta. Otevřete truhlu, ale bohužel v ní nic nebude. Prohlédněte si klíč a poté hůl, kterou má v sobě zabodnuté pirát. Dvakrát zatlačte na hůl, která se zlomí a klíč se uvolní. Skočte do vody. Když budete chtít sebrat klíč, před nosem vám ho ukradne jakási ryba. V následující obrazovce použijte zrcadlo na chobotnici. Získáte tak stíněný drát (shielded cable). Plavte navrch, kde objevíte Persephonu, dceru Demetera, zamotanou v rybářské síti. Použijte na ni ostrou mušli a tím ji osvobodíte. Vraťte se zpět dolů a potom doprava. Pomocí trojzubce otevřete záchodovou nádrž, získáte tak plovák (floating bulb). Ze sloupu si seberte návnadu i s navijákem (fishing lure) a ze skříňky za sedadlem vemte pilku (hacksaw). Plavte doprava a k rybě. Ta vám sice uteče, ale pronásledujte ji i nadále. Na chobotnici použijte sklenici. Poté běžte doleva. Na sasanku použijete návnadu a klíč je váš. Potom plavte doprava a seberte otevřenou sklinku.
Vraťte se k hlavě a sklenici použijte na její ucho. Tím získáte přenosné světlo. Plavte až do temné jeskyně na konci a zde rybu puste na svobodu. Začněte vytahovat kameny v pravé horní části obrazovky. Po vytáhnutí čtrnácti kamenů se mezi skalami začne něco jakoby blýskat. Podívejte se na blýskající předmět a zkuste objevenou krabici otevřít klíčem. Bohužel, zámek je zatuhlý. Tak ho naolejujte hadrou od oleje a potom si už krabici otevřete klíčem. Uvnitř najdete oblek proti radioaktivitě. Prohlédněte si jej a poté i vyzkoušejte. V radioaktivním odpadišti si prohlédněte barel se znakem lebky a poté použijte na sebe kouli, vysílač a drát. Podle tabule na začátku hry připevněte vzniklý nástroj na barel. Vysílání si všimnou lidé v lodi na hladině a barely odstraní. Nyní už máte cestu na proplutí volnou.
4) Setkání s Cetusem
Poté co proplujete dříve zamořenou oblastí se dostanete k vraku velrybářské lodě. Všechno prozkoumejte a poté opět použijte trojzubec na dveře. Budete ale přerušeni smrtelným mantou, a proto budete muset uprchnout. Naneštěstí se oba chytíte do sítě. Rychle použijte ostrou mušli na síť, tak se vyprostíte. Delphineus bude bohužel mantou unesen. Vraťte se k vraku a použijte opět trojzubec na dveře. Ty teď uspěšně otevřete a proplavte nimi. Opět si vše prohlédněte, obzvláště harpuny vedle dveří. Plavte dál podél lana. Objevíte Cetuse. Promluvte s ním a potom od něj odplavte. Ve vhodném okamžiku mu vplavete do tlamy. Uvnitř Cetuse použijte pilku na harpunu. Vyplavte ven z Cetuse a z tlamy mu vytáhněte harpunu. Na ránu použijte léčivý lektvar od Demetera. Spolu s Cetusem se vydáte na mantu. Zatímco Cetus bude bojovat s mantou, vplavete do mantovy jeskyně a pomocí ostré mušle osvobodíte Delpineuse. Venku se potom musíte ostnem strefit do manty v tom pravém okamžiku. Potom už následuje srdceryvné outro, ve kterém dostanete váš poslední předmět - lasturu Poseidonova sluhy. A to je už totální konec.
KONEC.